#ANONIEM | zaterdag 19 november 2016 @ 00:33 | |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2016 00:37:57 ] | ||
#ANONIEM | zaterdag 19 november 2016 @ 00:33 | |
Sorry Prins-Pils, duurde te lang En ik kon deze TT echt niet laten | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 00:36 | |
TWEE minuten Ik had PowerMelkExpress als TT Iets als de PNE van Fles maar dan met koeien enzo. Ik ben raar. | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 00:37 | |
En dan komt-ie ook nog met schroot aanzetten in de OP Ik had tenminste nog deze al is die uyteraardt kwalitatief bedroevend: | ||
#ANONIEM | zaterdag 19 november 2016 @ 00:38 | |
Heb hem in de OP gezet voor je | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 00:38 | |
Nee nu jat je mijn photo NOU HOEFT HET NIET MEER HOOR!! *stampvoetend alles* | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 00:39 | |
Maar jouw TT is leuk bedacht | ||
derLudolf | zaterdag 19 november 2016 @ 00:39 | |
Goeien TT | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 00:41 | |
Nee rauw.. | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 00:41 | |
Nein mann volle melk is veel lekkerder. | ||
derLudolf | zaterdag 19 november 2016 @ 00:42 | |
Rauwe melk onbewerkt en lekker romig met 4,5% vet | ||
James1988 | zaterdag 19 november 2016 @ 00:43 | |
Doe mij maar halfvolle melk | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 00:43 | |
Gewoon zó uit de uier slobberen zeker | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 00:43 | |
Er heeft ook iemand een foto proberen te maken van de bergingswerkzaamheden..
| ||
#ANONIEM | zaterdag 19 november 2016 @ 00:44 | |
Die heeft z'n best gedaan Mijn opa met alzheimer kan dit nog beter | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 00:44 | |
Nee uit de sloot natuurlijk.. | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 00:44 | |
Wauw | ||
James1988 | zaterdag 19 november 2016 @ 00:45 | |
Ja, want met een telefoon een pic maken terwijl je 's nachts ergens langs rijdt gaat echt heel goed werken In other news, er staat een ICd voor m'n deur. Nu nog. Is er weer wat vertraagd geraakt vanavond? | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 00:45 | |
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-bergen-trein-winsum | ||
dennistd | zaterdag 19 november 2016 @ 00:52 | |
Iets met deze en deze meldingen te maken misschien? | ||
James1988 | zaterdag 19 november 2016 @ 00:53 | |
Inmiddels is het nog wat drukker: op spoor 7 is een autotrein tot stilstand gekomen (komende vanaf Tilburg) en spoor 8 staat inmiddels vol met Railpro-wagentjes die vanaf het westen zijn gekomen | ||
Zelfscanner | zaterdag 19 november 2016 @ 01:03 | |
Hoeveel zicht moet die melkwagen wel niet gehad hebben. | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 01:11 | |
En ook het tijdstip van het ongeluk vandaag verbaasde Kazemier niet. "Mijn zoon is op hetzelfde tijdstip verongelukt, rond twaalf uur. Die treinen zijn wit en geruisloos, je ziet ze op dat punt over het hoofd. | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 01:15 | |
Sorry hoor Bij een overweg, bewaakt of niet, moet je gewoon uit je doppen kijken. Van een trein win je het niet. Nooit. | ||
Zelfscanner | zaterdag 19 november 2016 @ 01:16 | |
Maar deze trein zie je wel Ookal is die wit, de omgeving heeft een andere kleur. Iets met de rails en zo. Anders waren er wel meer treinen de lul geweest.
| ||
James1988 | zaterdag 19 november 2016 @ 01:17 | |
Als de trein uit het zuiden komt en de zon op dat moment net in een rechte lijn boven de spoorlijn staat kan ik me ergens wel voorstellen dat het moeilijk is om een trein te zien. | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 01:17 | |
Verblind door de zon.. schijnt.. | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 01:17 | |
De trein kwam uit het noorden. | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 01:18 | |
Er waren ook meer treinen de lul op dezelfde kruising is dit de derde.. | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 01:18 | |
Als de zon ongustig staat dan kijk je toch juist extra uit als je op de overweg afkomt en ga je niet als een blind paard toch erop af denderen? | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 01:19 | |
Dat kan daar ook niet.. er ligt eerst nog een wildrooster voor je een behoorlijke heuvel op moet.. | ||
#ANONIEM | zaterdag 19 november 2016 @ 01:20 | |
Ik was er niet bij en ik vind het ergens wel aannemelijk, maar het blijft toch een beetje 'meh'. | ||
Zelfscanner | zaterdag 19 november 2016 @ 01:21 | |
Heb ik wel wat twijfels bij. Ik neem aan dat bij een verblindende zon niet meteen je hersens op 0 gaan. En al helemaal niet bij een spoorwegovergang. | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 01:22 | |
Ja maar er zitten ook 3 of 4 spiegels aan die kant van de vrachtwagencabine tegen de dode hoek | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 01:24 | |
Is je punt dat de chauffeur de trein met geen enkele mogelijkheid had kunnen zien? | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 01:24 | |
Hij heeft duidelijk gekeken en snapte er zelf ook niets van.. het is ook niet dat ie er nooit langs komt en de geschiedenis niet kent daar.. hij komt daar elke dag de melk halen... | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 01:25 | |
Nee maar er zijn wel wat obstakels.. en er riep ook al een bewoner dat de witte trein slecht zichtbaar is tegen de witte lucht.. | ||
#ANONIEM | zaterdag 19 november 2016 @ 01:27 | |
Des te meer reden voor Prorail om er gewoon bomen neer te zetten. Ik zie het probleem niet. Volgens mij dacht Prorail teveel aan geld. Pak je verlies gewoon, die bomen zet je in 1 nacht/buitendienststelling neer. Niet moeilijk doen. Kost je als bedrijf een ton hooguit? Klaar. Afschrijven en dan maar een ton minder winst komend jaar, probleem opgelost. Dat hadden ze al moeten doen na de vorige keer in mijn optiek. | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 01:32 | |
Oh absoluut, zeker beveiligen. Maar ik blijf me niet voor kunnen stellen dat de chauffeur hem echt niet had kunnen zien. | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 01:34 | |
Hij kon hem ook wel zien.. alleen is dat hem niet gelukt.. | ||
b2py | zaterdag 19 november 2016 @ 08:48 | |
Bomen plaatsen ben je zo twee jaar verder, noodweg aanleggen naar een volgende beveiligde overweg zou in een week kunnen als die bewoner meewerkt | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 10:27 | |
Ook leuk Ik ben wel een beetje klaar met die frontseinen steeds in de OP. Zullen we vanaf nu een tijdje melkbussen doen? | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 10:28 | |
Tsja, als je zo blijft denken "de hele wereld moet mijn problemen maar oplossen, dan is er niks aan de hand" dan wordt het nooit wat natuurlijk. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 10:31 | |
Quick win is natuurlijk dat je, totdat er bomen staan, alle treinen bij het naderen van die ene overweg, luidkeels laat tyfoneren. Dan hoort ook een blind paard je aankomen. | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 10:57 | |
Nee is net andersom.. voor die noodweg zijn enorme procedures nodig.. een lampie, wat slagbomen (dan maar ff geen officiele), of desnoods een poppetje in een bouwkeet, kan direct geregeld worden.. (ik hoorde van prorail dat een slagboom 800.000 per overgang kost, wat ik me niet voor kan stellen, maargoed, daar kun je heel wat vakantiewerkers voor inhuren..) Enne die bewoner wil wel meewerken.. hij hoort alleen nergens van.. | ||
ReisT | zaterdag 19 november 2016 @ 11:11 | |
Terwijl die trein juist een witte neus heeft omdat dat beter zichtbaar zou zijn... | ||
b2py | zaterdag 19 november 2016 @ 11:14 | |
Wat denk je dat engineering en aanleg kost? | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 11:22 | |
Ja dat hebben ze niet helemaal handig bedacht.. Zoals dit: Is natuurlijk veel opvallender en geeft niet het risico op 1 dezelfde achtergrond kleur Wat opvallende verschillende kleuren trekken altijd je aandacht uit een ooghoek.. Al weet ik niet of het ook maar iets geholpen zou hebben.. Als je op streetview kijkt zie je trouwens ook een trein in de verte.. Maar ik ben zelf ook wel eens over een onbewaakte overweg gereden, terwijl ik nooit door had dat het ding niet beveiligd is.. Je ziet wat rode hekjes/bordjes.. en als er geen licht brand en slagboom naar beneden is, dan let ik er verder niet op.. dat is namelijk wat je gewend bent bij een overgang.. dat is wat me verneukte.. gewoon de sleur.. Maar alle slachtoffers kwamen uit de buurt en waren ermee bekend dat de overweg niet bewaakt was | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 11:24 | |
Ja dat is leuk.. maar ik koop voor een tientje een houten balk.. en voor nog een tientje een scharnier.. zet er iemand zonder werk bij en betaal hem gewoon 7.50 per uur... Kun je heel wat uurtjes maken.. Wat denk je dat deze ongelukken bij elkaar hebben gekost (behalve levens?) | ||
dennistd | zaterdag 19 november 2016 @ 11:49 | |
Tja, er staat toch echt een ander verkeersbord als aankondiging van de overweg: een stoomloc ipv een hekje... | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 november 2016 @ 11:53 | |
Ja, want zo'n figuur maakt geen fouten natuurlijk. | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 11:56 | |
Ja dat klopt ook helemaal.. En toch valt het niet voldoende op (voor mij iig zo blijkt) | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 11:58 | |
Ja want niets.. geen lampje.. geen waarschuwing etc.. is natuurlijk veel minder risico dan de kans dat iemand een fout kan maken.. (dan moet dus en de bewaker, en degene die wil oversteken, beide een fout maken..) | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 november 2016 @ 12:05 | |
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom de drukte meters in de reisapp voor 50 procent niet werken? | ||
dennistd | zaterdag 19 november 2016 @ 12:11 | |
Waarschijnlijk omdat ie onder een ander nummertje rijdt. | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 12:13 | |
Net op de radio een woordvoerder van arriva: De gister aangekondigde bussen van arriva waren vanmorgen niet op tijd omdat ze om moesten rijden vanwege de afsluiting van de weg waar het ongeluk was.. Prorail geeft voorzichtig aan dat er maandag evt weer over het spoor gereden zou kunnen worden... | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 november 2016 @ 12:27 | |
Ja dat dacht ik dus ook maar is niet zo | ||
b2py | zaterdag 19 november 2016 @ 12:51 | |
Die kwartiersverdichters rijden toch nooit op zondag? | ||
MTL | zaterdag 19 november 2016 @ 13:00 | |
Idd. Schijnbaar gaan die dan ook op zondag rijden, maar er is dus geen historische data van, dus werken de indicaties niet. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 november 2016 @ 13:06 | |
Verdomd, je hebt gelijk, dat was mij niet opgevallen... | ||
b2py | zaterdag 19 november 2016 @ 14:02 | |
Is er niet een evenement? | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 19 november 2016 @ 14:10 | |
Er zijn werkzaamheden tussen den haag en Rotterdam... Dus het zou iets van extra treinen kunnen zijn voor Schiedam C en R'dam CS maar die kunnen dan toch in Vlaardingen keren? | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 14:17 | |
Wat weer een antivac redenering "Het is vast niet perfect dus we doen het maar helemaal niet" | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 14:18 | |
Hoe is het inmiddels met de storing tussen hengelo en Enschede? | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 14:38 | |
Dat is nu in Twente juist het enige traject waar wél treinen rijden Edit: oh Zutphen-Hengelo rijdt ook nog. | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 14:40 | |
Als in Duitsland een overweg stuk is zetten ze er twee poppetjes neer die bij elke trein zo'n rood-wit feestlint over de weg spannen | ||
Claude_Viole | zaterdag 19 november 2016 @ 15:02 | |
Is weer hervat sinds vanmorgen gisteravond: http://treinenweb.nl/news/6000 [ Bericht 2% gewijzigd door Claude_Viole op 19-11-2016 15:12:30 ] | ||
dennistd | zaterdag 19 november 2016 @ 15:05 | |
Gisteravond rond 21u al volgens mij | ||
James1988 | zaterdag 19 november 2016 @ 15:12 | |
Ideetje: een hek dat handmatig geopend en gesloten moet worden door de weggebruiker. Daarmee dwing je een chauffeur tot stoppen en wordt de kans op doorrijden zonder kijken een stuk kleiner. | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 15:15 | |
Heb je het hek net open.. komt de trein eraan... Een hekkie met een bewegingsmelder op de rails kan ik morgen klaar hebben.. dan gaat ie gewoon dicht op het moment dat de trein eraan komt.. En heel makkelijk uit te breiden naar: Gaat het hek niet dicht, dan gaat de trein op de noodrem.. Is wel niet volgens de immer heersende regels.. maar het werkt wel... En daar hoef ik geen 800.000 euro voor.. ik doe het ook wel voor een nul minder.. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 15:49 | |
Wat een onzin. Wielen gaan uitvinden omdat je prima werkende wielen niet wilt betalen Kan per direct ingevoerd worden, tegen nul kosten. Klaar | ||
Maegrim | zaterdag 19 november 2016 @ 15:51 | |
zo'n bord kost ook geld | ||
derLudolf | zaterdag 19 november 2016 @ 16:21 | |
Waarom zetten ze er geen slagbomen neer dan? Kosten die meer dan land aankopen en een nieuwe weg aanleggen? | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 16:31 | |
Een simpele lamp is toch al genoeg? | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 16:46 | |
Minder dan JE MOEDER | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 17:21 | |
Wat ik het meest achterlijke vind.. is dat Prorail vanmorgen al riep dat ze maandag waarschijnlijk weer gaan rijden... Niets niet goh zullen we er eerst eens iets aan doen ofzo..? Nee gewoon weer gaan rijden terwijl het blijkbaar nog steeds onveilig is om te gaan rijden.. Alsof zij wel mogen rijden met alcohol op... | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 17:24 | |
Weet je wat het met zulke dingen altijd is? Het is nooit goed. Zeggen ze nu dit, krijgen ze jouw reactie, zeggen ze "Onbekend hoe lang het nog duurt" is het "Jezus na anderhalve dag nog steeds geen idee bla bla sukkels bla" | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 17:26 | |
Denk je dat ze het spoor zo laten als het nu is? De trein is weggehaald. Nu pas kan het spoor gerepareerd worden. Als alles voorspoedig verloopt zijn de baanapparatuur, rails, dwarsliggers, spoorbedding en overweg maandag weer in orde. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 17:26 | |
Het weggehaalde treintje staat trouwens op het terrein van Mammoet in Zuidbroek | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 17:28 | |
In 2013 is de eerste briefwisseling geweest met de 2e kamer hierover.. (en de toezeggingen waren al lang gedaan) Die boer probeert al 30 jaar de boel te laten beveiligen.. zijn ouders stonden bij het ongeval in 1980.. gister stond hij er zelf.. (die wil geen weg, want dan zou ie met enorme machines en elke dag een melkauto door een krap dorp met een 30 kilometer zone moeten..) Over onderhandelingen heeft hij sinds vorig jaar deze tijd niets meer gehoord... Dus het is niet iets van gister... | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 17:29 | |
De situatie word niet veranderd.. dat bedoel ik met die post.. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 17:31 | |
ProRail heeft geen toverstafje om de situatie direct te veranderen. Eer alle procedures afgerond zijn en de weg aangelegd is ben je zo driekwart jaar verder en dan moet het nog meezitten ook. | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 17:32 | |
Ja maar als ik stomdronken ben mag ik ook niet gaan rijden.. das namelijk onveilig.. Drie zware ongelukken, 2 doden.. een hoop gewonden... binnen 2 of 3 jaar tijd Nee we gaan weer rijden... niets aan de hand... | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 17:35 | |
Een drukke snelweg oversteken is dat ook Tsja, moeten de reizigers tussen Winsum en Sauwerd maar met bussen vervoerd worden tot overweg Voslaan opgeheven is en er een nieuwe weg aangelegd is? Ga jij dat betalen? | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 17:37 | |
Daarom mag het ook niet.. Nee de reiziger gaat al die ongelukken betalen.. weet je wat dat gekost heeft en nog gaat kosten? Met die hele actie dit weekend hadden de helft van de overwegen daar beveiligd kunnen worden.. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 17:45 | |
Je kunt gewoon niet alles voorzien, hoe frustrerend dat voor sommigen ook kan zijn. | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 17:46 | |
Zeker.. dat klopt ook helemaal.. Maar dit is prima te voorzien.. als ze zo doorgaan gebeurt er zo weer een ongeluk.. dat mag nu wel duidelijk zijn toch? | ||
b2py | zaterdag 19 november 2016 @ 17:47 | |
Zullen we het ganse provinciale wegennet ook meer dichtgooien dan? | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 17:50 | |
Hoezo? das een stuk minder onveilig.. wanneer is daar een ongeluk gebeurt met 50 tot 75 mensen in 1 keer? De vrachtwagen chauffeur is trouwens vrijgelaten vanmiddag, de machinist zit nog vast.. ze blijven beide verdachte NWS / Trein botst op vrachtwagen en ontspoort [ Bericht 9% gewijzigd door Zolderkamer op 19-11-2016 18:09:21 ] | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 17:54 | |
Die N361 is een stuk onveiliger dan één spoorwegovergang die twee boerderijen bedient. De trein is echt veiliger dan die provinciale weg | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 17:55 | |
Hoeveel doden en gewonden zijn daar dan gevallen de afgelopen paar jaar? | ||
HaverMoutKoekje | zaterdag 19 november 2016 @ 17:58 | |
misschien geen omdat bestuurders daar wél anticiperen op overig verkeer en niet met 'alleen op de wereld' idee zondr te kijken een overgang overstormen? | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 17:59 | |
Kijk eens goed op streetview? | ||
HaverMoutKoekje | zaterdag 19 november 2016 @ 18:00 | |
wat bedoel je? Ik zie op streetview geen enkele reden waarom je een rode trein niet zou kunnen zien | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 18:03 | |
Je brult iets over een overweg stormen.. De overweg ligt op een heuvel van 1,5 a 2 meter boven de weg.. en er zit een wildrooster voor.. en het is een betonpad Daar kun je dus niet "overheen stormen" Niet met een auto, en al helemaal niet met een vrachtauto [ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 19-11-2016 18:10:41 ] | ||
HaverMoutKoekje | zaterdag 19 november 2016 @ 18:17 | |
en hoe kan je dan een felrode trein niet zien in een omgeving met eigenlijk alleen weiland? | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 18:25 | |
Dat mag je zelf verzinnen... de chauffeur zit iig niet meer vast.. En genoeg info in mn andere topic daarover.. met name daar waar de vader van het vorige slachtoffer aan het woord is en de boer met de chauffeur heeft gesproken.. Mag je zelf een conclusie uit trekken.. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 18:39 | |
Minimaal 2, namelijk in 2013 en meerdere gewonden in de jaren die volgden, maar je snapt het punt niet. Er zijn niet vaak ongevallen met een trein in die regio, maar als er eentje is dan is de impact natuurlijk wel groter. Net zoals de impact bij een vliegramp groter is dan een botsing tussen bijvoorbeeld twee fietsers, terwijl dat laatste veel vaker voor komt. Die overweg is potentieel niet onveilig, omdat het zicht naar beide kanten goed is en je ook nog eens afgeremd wordt doordat je enkele meters omhoog gaat, waardoor je juist meer op zou moeten letten. De dienstregeling van die trein is klokvast, waardoor je weet wanneer er ongeveer treinen komen. Dat het toch mis gaat is een ernstige zaak te noemen, waardoor naar oplossingen gezocht moet worden. Nu is er waarschijnlijk eentje gevonden, maar het duurt even voordat deze gerealiseerd is. In plaats van te roepen dat het onveilig is en dat er maar geen trein meer moet rijden kun je jouw energie beter steken in het meehelpen met het realiseren van een oplossing of van een tussenoplossing. Hoe meer mensen zich daar voor inzetten, hoe sneller die er kan zijn. | ||
b2py | zaterdag 19 november 2016 @ 18:42 | |
Die boer is hartstikke bevooroordeeld, idem als de vader | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 18:42 | |
Iemand interesse in een grote spoorconcessie in het oosten van Duitsland? Gaat om maar liefst 20 lijntjes en 23 miljoen treinkilometers per jaar. Ingangsdatum is december 2022. http://www.railjournal.co(...)ned.html?channel=524 | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 18:42 | |
Zijn we eruit ja? Tussenoplossing: Fluitbord Oplossing: Ahob neerzetten Klaar. Tsjonge. | ||
James1988 | zaterdag 19 november 2016 @ 18:45 | |
Ja, ik | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 18:45 | |
Vroeger toen de boel zo werd aangelegd reden er twee treinen per dag..nu rijden er vijf per uur.. De wegen zijn enorm aangepast en meegegroeid in de tussentijd.. Een vliegtuig vliegt niet zodra het vermoeden er alleen al is dat het onveilig zou kunnen zijn.. Hoezo moet ik overheidstaken op me gaan nemen? Het is al duidelijk gemaakt tot de 2e kamer aan toe.. zijn kamervragen over gesteld en afspraken gemaakt, waar prorail ook iets mee zou doen.. Dinsdag worden er opnieuw kamervragen gesteld waarom prorail er zolang over heeft gedaan en er nog niets gebeurt is.. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 18:54 | |
Er komt minimaal 58 minuten per uur niets langs. En daarom steun ik Fles in deze ook:
| ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 18:56 | |
Dat steun ik ook.. maar gebeurt dus niet want "prorail is het zat en gaat met geweld de grond onteigenen" volgens de woordvoerder tijdens de persco.. | ||
derLudolf | zaterdag 19 november 2016 @ 18:57 | |
Oh er zijn zelfs geen lampen en bellen daar? | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 18:58 | |
Nee op zeven overgangen rond winsum.. allemaal totaal onbeveiligd.. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 19:06 | |
Wait, whut? | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 19:13 | |
Ja dat zei ik ook toen ik het hoorde... vanaf 15:25min Met fors geweld zelfs.. | ||
derLudolf | zaterdag 19 november 2016 @ 19:19 | |
Tjah, landbouwgrond is schaars in die omgeving. Dus wat hebben boeren aan geld als er geen grond te koop is? Belletje en een lampje, klaar. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 19:19 | |
Nou, dat wordt lachen | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 19:20 | |
Sowieso, een boer die minder grond heeft, mag ook minder mest produceren etc. Ik wens Eringa veel succes met zijn "geweld". Hij zal het nog hard nodig hebben | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 19:21 | |
Ja precies.. maar na zo'n verhaal vind ik de uitleg van de boer, die wel naar de studio wou komen en prorail die de hele dag al geen woord wou zeggen een stuk meer plausibel.. Prorail doet een mooi stukje pr.. de boer stond erbij en keek er hoofdschuddend naar.. | ||
derLudolf | zaterdag 19 november 2016 @ 19:21 | |
Precies, daarom wil ie niet van die grond af | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 19:26 | |
Je kan beter "met geweld" 7 ahobs neerzetten, dan ben je in de nagestreefde paar weken klaar. Wat een gelul allemaal zeg tsjonge. | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 19:32 | |
Hij wil er best vanaf.. maar ze wouden het eerst kopen, toen weer huren.. toen toch maar weer kopen.. ze hadden een stuk grond voor hem, maar wisten niet te vertellen waar het lag.. En inmiddels heeft ie al een jaar niets meer gehoord.. dus er is geen sprake van onderhandelingen.. Hij weet zelf ook niet waar ie aan toe is.. Die boer is welwillend.. die woont naast een plek waar steeds ongelukken gebeuren, die wil gewoon meewerken, maar dan moet het wel netjes opgelost worden wat ook niet meer dan normaal is natuurlijk.. | ||
derLudolf | zaterdag 19 november 2016 @ 19:32 | |
Ik heb het niet gevolgd hoor, dus geen idee wat je precies wat je bedoelt Vond de krantenkop "chauffeur opgepakt" oid ook belachelijk. Alsof die een misdaad heeft begaan ofzo... | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 19:38 | |
Ingewikkeld verhaal: De buurman (zelf ook boer) van de betreffende boer (de boer zelf was veel te emotioneel) was naar de tv studio gekomen om tekst en uitleg te geven, prorail was ook uitgenodigd, maar wou niet komen.. die hebben enkel een los verhaal voor een camera gehouden, waar de boer op reageerde met bovenstaand verhaal... en wat ook erg plausibel klonk (die boer zou ook met pek en veren groningen uitgegooid zijn als ie voor de camera stond te liegen btw) Verder probeerde een radioverslaggever de hele dag al iemand van prorail voor de microfoon te krijgen,maar iedereen was duidelijk op gedragen niemand te woord te staan.. Dat zou pas tijdens en na de persco gebeuren | ||
derLudolf | zaterdag 19 november 2016 @ 19:42 | |
Ja precies, die wil ook gewoon duidelijkheid... Ze hebben al genoeg onduidelijkheid | ||
derLudolf | zaterdag 19 november 2016 @ 19:43 | |
Vreemd inderdaad dat ze niet willen komen, zegt me al genoeg ja... | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 19:47 | |
En toen sloeg je de NVBS-kalender om
Toepasselijker kon het niet | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 19:48 | |
Ja een boer is afhankelijk he.. grondgebonden bedrijf.. dus niet genoeg grond, geen vergunning, en dus geen inkomen.. Hij pleitte de laatste tijd extra veel voor een beveiliging (en dat ging ook al 30 jaar terug volgens hem) omdat een weg willen aanleggen enorm veel meer tijd kost door alle procedures tegenwoordig.. en beveiliging zo geregeld is.. Zeker na die twee ongelukken wou ie zo snel mogelijk de boel geregeld zien | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 19:51 | |
Mooi plaatje wel..al had ik toch echt liever dat oude gele NS spul door het landschap.. Ik vind dat roodwitte echt geen porum.. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 20:06 | |
Ja Prorail heeft boter op zijn hoofd, zoveel is duidelijk. Het enige dat ze concreet brengen is onduidelijkheid. En een hoop surrealistisch geblaat van Eringa. Dat is althans de indruk die ik ervan krijg. | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 20:17 | |
Ja ik heb er verder geen kaas van gegeten.. ik wist gister pas wat prorail precies was.. Had er wel van gehoord.. maar een strukton, prorail, of een nedtrain.. ja dat ze iets met treinen deden wist ik.. maar wie wat precies doet en hoe dat allemaal werkt.. werkelijk geen idee.. Het is ook minimaal 15 jaar geleden dat ik met de trein ging... Maar ik heb wel wat ervaring in lui die alles op anderen afschuiven, dus werd me vrij snel duidelijk dat dit ook zo werkte.. Verder zijn treinen wel top.. ik ben dol op techniek, dus snap niet zo waarom ik er zo weinig van weet.. [ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 19-11-2016 20:23:18 ] | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 20:27 | |
| ||
Goverman | zaterdag 19 november 2016 @ 20:35 | |
Misschien is dat wel de reden waarom er over wordt nagedacht om wat meer sturing vanuit het Rijk op ProRail te zetten. En tevens de reden waarom ProRail dat dan weer niet echt een goed idee vindt... | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 20:46 | |
Uit ervaring kan ik vertellen dat dat ook niet werkt, buiten dat het goed staat voor het publiek.. dan gaat het gewoon in het geheim ondergronds verder.. (zal er verder niet over uitwijden hier, maar dat soort trajecten (om even ontopic te blijven) zijn me bekend.. ) Ik wil ook geen zure sloot zijn verder | ||
b2py | zaterdag 19 november 2016 @ 21:25 | |
Het lukt je iig aardig | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 21:28 | |
Prorail is te wilsonbekwaam om te bepalen wat ze zelf een goed idee vinden. Kom maar door met die Rijkssturing | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 21:28 | |
De excuus IC tussen Dordrecht en Breda lijkt al weer te verdwijnen voordat deze gereden heeft. In plaats daarvan zou de treinserie tussen Lelydorp en Dordrecht doorgetrokken worden naar Breda http://www.somda.nl/forum(...)7%2C+wat+is+waar%3F/ | ||
James1988 | zaterdag 19 november 2016 @ 21:32 | |
Niet zo'n heel gekke keuze, het scheelt twee kerende treinseries in Dordrecht. Nu die sprinters weer doorkoppelen en het begint ergens op te lijken. edit: In de praktijk zal het er wel op neerkomen dat die trein vervolgens 12 minuten in Dordrecht blijft staan in afwachting van z'n pad naar Breda. [ Bericht 24% gewijzigd door James1988 op 19-11-2016 21:41:27 ] | ||
Zolderkamer | zaterdag 19 november 2016 @ 21:40 | |
Ik heb net het ansaldobreda/napels verhaal van fles uit de OP gelezen anders.. (mooi verhaal fles ) Oh en al mn toetsen van mn toetsenbord gehaald omdat mn spatiebalk fyra verschijnselen had.. allejezus wat een bende zat daaronder.. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 21:51 | |
Ja was leuk | ||
ReisT | zaterdag 19 november 2016 @ 22:07 | |
Tenzij die IC doorrijdt in het pad van de sprinter... | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 22:10 | |
wat geen gek idee is, omdat er met Dordrecht-Zuid, Vage Zwaluwe en Prinsenbeek nou niet echt veel tussenstations zijn natuurlijk | ||
James1988 | zaterdag 19 november 2016 @ 22:23 | |
Dat zou de beste oplossing zijn, maar ik vrees dat die sprinter dan elders in de problemen komt. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 22:25 | |
Wanneer gaan we Den Haag - Köln rijden mt Pimpelrijtuigen? | ||
James1988 | zaterdag 19 november 2016 @ 22:27 | |
Ik zou een vaste klant worden | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 22:29 | |
ook als de overstap op de in Breda startende sprinter cross-platform is? | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 22:30 | |
Ik moet zeggen, recentelijk pendel ik meer en meer naar Amsterdam en Enschede, en ik heb ze er al 2 van de 4 keer tussenuit weten te pikken Timing, I has it | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 november 2016 @ 22:32 | |
Met plaatsvervangers erbij trouwens 6 uit 8 enkele reizen. Ik heb altijd die van 7:48 naar Amsterdam. Dat had een Pimpel moeten zijn | ||
James1988 | zaterdag 19 november 2016 @ 22:42 | |
Oh, je bedoelt in plaats van! Ik dacht dat je bedoelde om de paden om te wisselen. Maar: ja, ik denk het wel. Als je de sprinter drie minuten later uit Breda laat vertrekken kom je ook 3 minuten later aan in 's-Hertogenbosch. Vanuit Den Bosch is dan net de IC naar het zuiden vertrokken, dus waarschijnlijk krijg je dan een conflict bij Vught. Ook wordt de aansluiting op de sprinter naar Arnhem krap (is nu 4 minuten), als dat niet al een conflict oplevert. | ||
dennistd | zaterdag 19 november 2016 @ 23:02 | |
En dan om 3u uit Berlijn, of 5u uit Hannover? Denk dat ze de vroege uit Amsterdam niet voor niks schrappen in de winter. | ||
Prins_Pils | zaterdag 19 november 2016 @ 23:06 | |
Eerste Pimpel gaat toch om 6:10 uit Hannover? Volgend jaar komt die laatste die van Amsterdam tot Bentheim gaat weer terug, een vroege wordt geschrapt.. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 23:13 | |
Dat zou zomaar kunnen. Ik heb geen flauw idee hoe die treinpaden daar allemaal lopen | ||
James1988 | zaterdag 19 november 2016 @ 23:33 | |
Ik ben eens in de dienstregeling gedoken, dit is een half uurtje rond 's-Hertogenbosch.
De sprinter Deurne-Arnhem wordt geknipt in 's-Hertogenbosch (de reisplanner heeft het zelfs over een overstap), die levert dus geen conflict op als je de sprinter uit Dordrecht een paar minuten later zou laten aankomen. Als je de sprinter 3 minuten later wil laten aankomen in 's-Hertogenbosch krijg je denk ik last van een conflict met de IC naar Heerlen/Venlo t.h.v. Vught Aansluiting. Ook wordt de kering voor de rit naar Dordrecht dan wel erg krap. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 november 2016 @ 23:37 | |
Het zal er uiteindelijk wel op neer komen dat de trein uit Lelydorp na een stop van tien minuten doorrijdt naar Breda | ||
dennistd | zaterdag 19 november 2016 @ 23:53 | |
Deurne-Arnhem wordt gewoon een doorgaande sprinter, maar is geknipt in twee series die ook in de reisplanner niet in elkaar doorlopen vanwege de lange stilstand in Den Bosch. | ||
James1988 | zaterdag 19 november 2016 @ 23:55 | |
Ik denk dat er weinig andere mogelijkheden zijn. Te Dordrecht: • Aankomst IC uit Lelystad: x:22 • Vertrek Benelux naar Brussel: x:23 • Vertrek SPR naar 's-Hertogenbosch: x:26 • Vertrek IC naar Breda: x:34 Als je deze volgorde aanhoudt kun je de IC naar Breda niet veel eerder laten vertrekken, want dan sukkelt hij achter de sprinter aan en komt de machinist misschien wel rode seinen tegen (eng!). De Benelux later laten vertrekken is ook niet mogelijk, omdat hij dan niet op tijd in Roosendaal / België kan zijn. En de sprinter zit ook weer krap in z'n tijd, vanwege Vught Aansluiting. Wat héél misschien zou kunnen: • Aankomst IC uit Lelystad: x:22 • Vertrek Benelux naar Brussel: x:23 • Vertrek IC naar Breda: x:25:30 • Vertrek SPR naar 's-Hertogenbosch: x:28 In Breda heeft de sprinter een geplande stop van 2 minuten, en in Tilburg 1 minuut. Als je die stops wat verkort zou het wel mogelijk moeten zijn om op tijd in Vught Aansluiting te zijn, maar dan moet de machinist niet al te zuinig gaan rijden... | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 00:04 | |
Er staat toch nergens vermeld dat de IC elk half uur doorrijdt? Als je alleen de trein met aankomst om x.52 door laat rijden heb je geen probleem, behalve dat de sprinter naar Roosendaal elk half uur lang op Lage Zwaluwe staat ipv 1x per uur. | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 00:06 | |
Uit de originele post: 2x IC direct + 2x IC Eindhoven - Den Haag + 2x Lelystad - Breda = 6x per uur. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:11 | |
Oh ja huu huu er zou misschien wat sneeuw kunnen vallen | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 00:16 | |
Nee, het is gewoon een gebrek aan bezetting voor deze vroege trein in de wintermaanden. Wel 'moet' er een extra trein naar Hengelo gereden worden om 19u als de Pimpel om 5u al rijdt, dus wordt er nu voor gekozen om dan ipv die om 5u uit Amsterdam die van 19u te rijden. | ||
Peterselieman | zondag 20 november 2016 @ 00:16 | |
Was het niet ook zo dat de boel nog iets ruimer in zijn jasje zit dan noodzakelijk omdat nog niet alle FLIRT geleverd zijn en er tijdelijk ander mat in die sprinter moet? En dat er met FLIRT of SLT in die serie meer mogelijkheden zijn? | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 00:18 | |
Ohja, dat is óók nog eens waar. Zolang er niet genoeg FLIRT is komt er SGMm te rijden. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:20 | |
Ehm. Wat? "in plaats van" een trein om 5 uur 'smorgens rijdt er een trein om 7 uur 's avonds? Dat is zoiets als "in plaats van een mongool als president van de USA krijgt equatoriaal Guinea nu een mongool als president". Het slaat gewoon totaal nergens op. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:22 | |
Ik hoop wel dat die bar maandagochtend om 6:16 vanuit Deventer open is trouwens. | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 00:23 | |
Ik vind het ook raar dat er dan om 19u nog een pimpel slechts tot Bad-fokking-Bentheim rijdt, maar de trein van 5 uur rijdt dan wel vanaf Bentheim naar Berlijn. Dat is dan dezelfde trein als die dan om 19 u tot daar rijdt, daar wordt overnacht. Je moet die trein dus gewoon daar zien te krijgen en daarom die pimpel van 19u dus. | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 00:24 | |
Ontbijten in de pimpel? | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 00:26 | |
Garry Keenor, ontwerper van bovenleidingssystemen voor ingenieursbureau Atkins, heeft een boek geschreven over bovenleidingen. Hij hoopt hiermee het onderwerp wat toegankelijker te maken voor geïnteresseerden. Het boek is hier te downloaden (gratis): http://www.railwaysarchive.co.uk/OLE/ | ||
ReisT | zondag 20 november 2016 @ 00:26 | |
Zolang er niet genoeg FLIRT is rijdt er DDZ (!). Ik zie dan twee mogelijkheden, of het is een eigen conclusie van die poster, of hij rijdt in plaats van de Sprinter 2x/u naar Breda. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:27 | |
Bla bla bla puur omlooptechnisch gedacht. Mensen vervoeren? Mensen? Vervoeren? Wat? Huh? | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:27 | |
Schinken-Käse Baguette en een bakje koffie betaal ik graag veel te veel voor jeweetz | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 00:29 | |
Oh, dan is dat weer veranderd. Dat zijn mogelijkheden, maar het kan ook best zo zijn dat er wel gewoon 2x per uur een IC van Dordrecht naar Breda rijdt náást de sprinter. Exploitatief zal dat ongeveer net zo duur zijn als een treinstel te laten pendelen tussen Dordrecht en Breda. | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 00:29 | |
Ja en nu een NS-trein tot Hengelo op die late pimpeltijd. Rij dan gewoon door naar Enschede | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 00:30 | |
Met Hengelo als stralend middelpunt in de Pimpel reden er sinds de twee-uursdienst treinen om 9u, 11u, 13u, 15, 17u, 19 en 21u in beide richtingen. Die van 21u naar Duitsland reed maar tot Bad Bentheim en de volgende ochtend vanaf daar als IC naar Berlijn. Sinds december 2015 (?) is dit veranderd omdat je aan die laatste IC weinig hebt. Er is toen een extra IC om 5u uit Amsterdam (dus 7u uit Hengelo) gaan rijden naar Berlijn, vanaf Bentheim in het pad van die andere IC naar Berlijn. Om het verlies van de reismogelijkheid van 19u uit Amsterdam naar Bentheim te beperken is er een IC Amsterdam-Hengelo in plaats daarvan ingelegd. Nu vindt NS het blijkbaar nogal duur met toeslagen en zo, en die extra IC naar Hengelo, dat ze besloten hebben om in de wintermaanden (als niemand om 5u in Amsterdam de IC naar Berlijn wil pakken) de oude situatie te herstellen. Dat kost ze wel een overnachting voor het personeel in Bentheim maar blijkbaar is dat alsnog goedkoper | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 00:30 | |
Dat doet ie ook meestal, maar dan leeg en meteen het emplacement op. | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 00:32 | |
Die van 19u gaat toch maar tot Hannover? | ||
ReisT | zondag 20 november 2016 @ 00:32 | |
Nadat NS eerst bij hoog en laag beweerde dat meer dan 1 keer per écht exploitatief onmogelijk is? Mooie truuk om die paar miljoen subsidie te verdienen... | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:32 | |
Ik kots steeds harder op NS. NS WIL helemaal geen reizigers vervoeren. Nou sodemieter dan op van die HRNconcessie en ga punniken. Neukfouten | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:35 | |
Dit is trouwens ook onzin. Ten eerste is het niet aan de vervoerder om te bepalen waar de reiziger al of niet "wat aan heeft". Ten tweede rijdt heel Duitsland kris kras de hele nacht door met allerlei ICE's dus heb je er prima wat aan. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:35 | |
Geen wonder dat steeds meer mensen de auto pakken | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 00:35 | |
Het is NS, die zijn hun geloofwaardigheid de afgelopen jaren echt wel kwijtgeraakt hoor Dat dan weer wel. | ||
ReisT | zondag 20 november 2016 @ 00:37 | |
Hier heb ik niks meer aan toe te voegen ;-) | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 00:37 | |
Van maandag-vrijdag en op zaterdag (zomermaanden) wel. Op zaterdag (wintermaanden) tot Bad Bentheim. Op zondag gaat ie zelfs tot Berlijn. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:39 | |
De echte-mensenwereld leeft al minstens 30 jaar in een 24-uurs economie, maar nee, Het Spoor acht zich wel even gerechtigd om te bepalen dat er in De Wintermaanden ergens minder vraag naar zou zijn. Want HOPPAAAA Kun je nog schrappen, schrap dan mee Verschrikkelijke faalfalers. | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 00:39 | |
Het enige dat NS doet is teruggaan naar de oude situatie in de wintermaanden. Misschien wil de reiziger in die maanden wel heel graag de nacht doorbrengen in Bad Bentheim, weet jij veel.... Blijkbaar willen ze in elk geval niet zo vroeg op stap. | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 00:42 | |
De enige trein die geschrapt wordt is een binnenlandse (extra) Intercity van Amsterdam (19u) naar Hengelo (21u). Daarnaast gaat de trein Amsterdam (5u) - Berlijn (11u) voortaan als Amsterdam (19u) naar Bad Bentheim (21.15u) en Bad Bentheim (7.20u) - Berlijn (11u) rijden. Dat lijkt me alleen maar positief, want ik heb vaker de trein van 19u uit Amsterdam richting Twente dan die van 5u... | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:42 | |
Ei - kip. Als je de mogelijkheid niet biedt, kan er ook niemand gebruik van maken. Dan is het vrij makkelijk om te zeggen "zie, geen vraag naar". Terwijl er natuurlijk wel vraag naar IS maar er een volstrekt incompetente apenbende aan de knoppen zit die toevallig de touwtjes in handen gekregen heeft. Van een minister die er eigenlijk niets over wil horen. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:43 | |
Nee. DIT is nou echt een rad voor ogen. Dit IS helemaal geen reismogelijkheid namelijk. "De trein" "wijzigt" in die zin dat hij 14 uur later uit Amsterdam vertrekt, vervolgens 10 uur lang stil staat op een rangeerspoor in Bad Bentheim, waar je niet in de trein mag overnachten, om 24 uur later in Berlin aan te komen. Je wilt dat "in plaats van" noemen? Serieus? | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 00:43 | |
De vroege mogelijkheid Amsterdam-Berlijn is er nu juist wel, maar de keren dat ik dat ding 's ochtends vroeg in Almelo of Hengelo zie zit er niet meer dan een handvol mensen in. Blijkbaar is er dus gewoon geen vraag naar. | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 00:43 | |
Wel als je naar Bentheim wil | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 00:44 | |
Wie wil er nou naar Bad Bentheim? | ||
Vermon | zondag 20 november 2016 @ 00:45 | |
Ik ken de overgang. Met laagstaande zon (was die dag ook zo) of dichte mist kan je niks zien. | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 00:46 | |
Zijn genoeg Nederlanders die er wonen... (al hebben die over het algemeen wel een auto) | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:47 | |
Ik vind het juist geweldig dat die trein er is Dat je echt SUPER vroeg weg kan en dan nog op een redelijk tijdstip in Berlijn kunt zijn. Nee, ik maak er niet elke dag gebruik van. Maar als we het nou hebben over de ambitie om een serieus alternatief te bieden tegen dagrandvluchten voor dit soort flutafstandjes, JA JA JA JA JA | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:48 | |
Uitgelezen gelegenheid om eens een flinke aanloop te nemen met je melkwagen en lekker die jump te maken | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 00:51 | |
Ja joh Het is dat ik bij mijn vorige keer Berlijn Zugbindung had genomen voor 10:20 om het risico op missen van 6:20 door verslapen niet te lopen, anders had ik wel mijn best gedaan die trein te pakken, vóór de middag in Berlijn zijn Ik ga in april weer, rijdt hij dan wel weer? Ik zie hem trouwens niet als alternatief voor dagrandvluchtjes. Vanuit onze hoek van het land is vliegen naar Berlijn natuurlijk complete onzin met de pimpel voor de deur. | ||
Zelfscanner | zondag 20 november 2016 @ 00:52 | |
Nu krijg ik duitse reclame in dit topic | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 00:52 | |
Vanwege de goedkope huizen zeker? Er zijn hier ook genoeg Nederlanders die in Belgische dorpjes wonen Toen ik nog in Den Haag moest zijn voor m'n werk, had ik te maken met iemand die in Minderhout woont. Ik kwam 'm laatst hier op het station tegen, hij zei dat hij 's ochtends van Minderhout naar Breda rijdt en dan de trein naar Den Haag neemt. Niet zo gek met een tweeuursdienst. Dat wordt misschien wel anders wanneer de trein naar Bielefeld rijdt. In de zomermaanden blijft die vroege trein rijden. Dan is er kennelijk wel genoeg vraag naar. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:53 | |
Have your cake and eat it | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:54 | |
Vanuit heel veel plekken is het minstens net zo snel, door-to-door. Alleen als je in een doos op Schiphol woont kan het iets sneller zijn. Maar dan nog. Land je op Tempelhof of zo jah. Ben je nog 2 uur onderweg naar het centrum. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:55 | |
Ik zie trouwens nu wel dat ze heel hard bezig zijn met die werkzaamheden ophoging perron op Dv Hbf. | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 00:55 | |
Van begin april tot begin november rijdt ie wel volgens http://www.locov.nl/Image(...)17_tcm311-374811.pdf | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 00:56 | |
Hebben ze de deuren van de kiosk enzo wel meegenomen? | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 00:57 | |
Dat zou wel het beste vliegveld zijn als het nog in bedrijf zou zijn ja | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:57 | |
Weet ik veel man ik hoor het vooral | ||
DeaDLocK2K | zondag 20 november 2016 @ 00:58 | |
Toch lees ik altijd Tepelhof <3 | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 00:58 | |
Anders moet je straks via het raam naar binnen | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 00:58 | |
Ik zag het vanavond ja, toen ik van Amersfoort Vathorst naar Enschede Kennispark reisde via de zeer logische reisroute Zwolle-Zutphen Perron 3a lag eruit, op 3b keerde de stopper van/naar Apeldoorn en 1 en 4 werden gebruik voor de IC Zwolle-Roosendaal v.v. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:58 | |
Ja dat snap ik ook wel weer. Meer een plekje voor een helicopter dan he | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 00:58 | |
Jij leest Weener ook altijd op zen Engels met je vieze geest | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 00:59 | |
Hoezo niet Amersfoort Vatpark. Dat is het laatste nieuwe station in NL dat niet something somethingpark heet | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:00 | |
Kampen South Park | ||
DeaDLocK2K | zondag 20 november 2016 @ 01:01 | |
Hehehehe, ja :$ | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:01 | |
Deventer Hauptpark Klopt ook nog | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:01 | |
Dronten Park Schiphol Airpark Veendam Golfkartonpark Hilversum Heeftalleenmaarpark (!) | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:02 | |
Leeuwarden Achter de Prak | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:02 | |
Maar ff serieus, begreep ik nou dat Koog Zaandijk en Koog Bloemwijk hernoemd gaan worden? | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:03 | |
Koog aan de Zaanpark en Zaandijk Zaanse Schrans. | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:04 | |
Koog Zaanpark, Koog Bloempark. | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:05 | |
Het lijkt poffedikke Zuid-Korea wel Almere Parkpark Hmm nee. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:06 | |
| ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:06 | |
Korea LeeKimPark Alle stations daar heten zo | ||
derLudolf | zondag 20 november 2016 @ 01:07 | |
Mogen ze southpark kijken in Dronten? | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:08 | |
| ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:10 | |
Deventer Colmspark Almelo De Park (nu weten we waar Alberto woont) Enschede de Eschparke Eygelshoven Parkt Krommenie-AssenPark, aka Krommenie-Parkdelft, Krommepark-Assendelft of Parkenie-Assendelft, Bovenkarspel-Grootepark Eindhoven-Park-S Heerlen Woonboulepark Maastricht Randpark (pleonasme?) | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:11 | |
Breda-Prinsenpark Tilburg Reespark Den Haag Moerpark Schiedam Nieuwpark Den Haag Mariapark Hoek van Holland Park | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:11 | |
En voor de melkwagenchauffeurs onder ons: "If you loose some Park, you Winsum Park " | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:12 | |
Apeldoorn Ossepark Breda Prinsenpark Leiden Lammepark Den Haag Laan van Park Nou hebben we alle grappen wel gehad toch? | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:12 | |
Loveit. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:13 | |
Nja het wordt zo snel een opsompark | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:13 | |
Prinsenpark klinkt nog niet eens zo heel gek | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:13 | |
Hee kun je die NVBS-toko niet ombenoemen tot NVBSpark? | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 01:14 | |
Hengelo Oostpark | ||
#ANONIEM | zondag 20 november 2016 @ 01:14 | |
Groningen Europapark | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:14 | |
Mja. Nog één parkje lurken en dan te bedde | ||
ReisT | zondag 20 november 2016 @ 01:15 | |
Utrecht Vaartsche Park rij ik nu toevallig doorheen. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:15 | |
Na naa na nana Na naa na nana All together now Na naa na nana Park is park | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:15 | |
Nu nog op weg? | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:15 | |
Temidden van de Parkse heide | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:17 | |
Ik werk tegenwoordig in de buurt van Utrecht Leidsche Park, maar dan aan de andere kant van het kanaal. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:17 | |
Hurdegapârtsje | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:18 | |
Ik ga mijn nick veranderen in Prins_Park | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:18 | |
Nee dat gaat me te ver. | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:19 | |
Geen Dr_Parksh dus? | ||
ReisT | zondag 20 november 2016 @ 01:19 | |
Den Bosch Utrecht net afgelegd binnen 25 minuten! Machinist wil zeker naar huis. Ik trouwens ook. | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:20 | |
Fijn hè, die nieuwe sporenlayout daar? | ||
derLudolf | zondag 20 november 2016 @ 01:20 | |
GoPark masterguide | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:21 | |
Met dat keiharde binnenscheuren zeker Ik had toevallig vanavond nog een cabride gezien dat je vanuit Amsterdam binnenscheurt, mijn god alle wisselparken zijn weggehaald, gewoon 80 binnenknallen (nee, ik had niks te doen vanavond...) | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:21 | |
éen van de langste non-stop, en één van de mooiste trajecten van Nederland. Met zes grote rivierbruggen Echt lang geleden dat ik daar nogeens geweest ben | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:21 | |
Ik vorige maand nog, in het donker alleen | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:22 | |
Ik vind het echt heerlijk | ||
Peterselieman | zondag 20 november 2016 @ 01:23 | |
Winsumprak | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:23 | |
Vanaf hier ergens. Enorm Zaaddodend Rijden vanaf Maarssen maar keihard binnenscheuren (filmpje start voorbij de brug geloof ik. Heb zomaar een tijd aangeklikt.) Edit: ik bedoelde 1:03:37 in plaats van 3:37 | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:24 | |
Gouda - Utrecht vind ik ook wel leuk. Iets minder brug, maar wel veel weiland. | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 01:24 | |
Vanmorgen in Apeldoorn: Vanwege de winteractiviteiten moeten drie rijtuigen tijdelijk het Spoorwegmuseum verlaten om zo plaats te maken voor de ijsbaan en het Allerhande Kerstfestival. Omdat de loods in Blerick nog altijd niet bruikbaar is door asbestproblemen vinden ze een tijdelijk onderkomen bij de VSM in Beekbergen. Met Plan D 7709, Plan E 6703 en Plan W 4118 op sleep is VolkerRail V100 203-2 vanuit Amersfoort in Apeldoorn aangekomen. Na een korte stop vertrok het konvooi richting Apeldoorn Zuid en verder naar het in Lieren gelegen station Beekbergen. Met dank aan Durk die ik ineens op het VSM-perron zag staan | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:26 | |
Nee man dat is echt kutsaai. De eerste helft is alleen maar geluidswal, en de tweede helft begint met 10 minuten stilstaan totdat je ingehaald bent door echt ALLE Intercities die je kon verzinnen | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:27 | |
Daar heb je in een intercity geen last van hoor | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:28 | |
Nee, maar dan nog kun je echt wel dertig leukere trajecten verzinnen dan Gouda - Utrecht. | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:28 | |
Vind dat ook één van de saaiste trajecten. Alleen maar geluidswal en weiland, komt geen eind aan voor je gevoel. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:29 | |
Nou zo erg is het ook weer niet. De laatste 2 uur van hannover naar Berlin zijn stukken saaier | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:29 | |
Ik kan juist wel genieten van die leegtes. Beetje kijken naar biefstuk of shoarma op pootjes | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:31 | |
Ik heb trouwens nog helemaal niks gedaan aan het boekje voor het nieuwjaarsrondje. Misschien morgen. Want manmanman daar komen we ook langs een paar mooie stukjes | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:32 | |
Ja nogal. Dat is zo eentonig dat élk gevoel voor tijd en afstand je compleet vergaat.. | ||
liesje1979 | zondag 20 november 2016 @ 01:33 | |
Ik denk steeds dat ik hier een beetje moet socializen, als voorbereiding op de meet. Maar het gaat steeds over treinen. | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:34 | |
We hebben het nu over mooie trajecten enzo En ondertussen zit ik dat boek over bovenleidingen te lezen | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 01:34 | |
Gek he, in een treinentopic | ||
liesje1979 | zondag 20 november 2016 @ 01:35 | |
Neuh. Heb er wel zin in. | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 01:36 | |
Ik was even een foto aan het bewerken, is ook wel nodig. Vies donker weer Voor: Na: VolkerRail 203-2 met drie NSM-rijtuigen by Dennis te D, on Flickr | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:36 | |
En over PARK | ||
derLudolf | zondag 20 november 2016 @ 01:36 | |
Of ander lekker vlees... Konijnen, hazen, fazanten. Vorige week zag ik nog stuk of 5 stuks reewild op zeg 15m van de trein Een enkele keer spot ik nog een vos. Ja maar mij maar lekker treinen door de weilanden | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:37 | |
En anders gewoon je plek claimen | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:38 | |
Waar wil jij het over hebben dan? Zal ik een speciaal Rainbow-Unicorn-Glittertjes-katern opnemen in het boekje? | ||
liesje1979 | zondag 20 november 2016 @ 01:38 | |
Watisdatnouallemaalweer? | ||
liesje1979 | zondag 20 november 2016 @ 01:39 | |
Wat ken je me stiekem al goed. Graag. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:40 | |
Nou ja dit ging over dat er de laatste tijd heel veel nieuwe stations in NL IETSMETPARK heten. Ook bestaande stations die hernoemd worden. <lijstje> | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 01:40 | |
Dat bijna alle nieuwe of hernoemde stations iets met park heten. Kennispark, Media Park, Gezondheidspark, Gazomaardoorpark | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:42 | |
Wel even met Crientj overleggen hoor. Iedereen is het allang vergeten, maar de Nieuwjaarsrondjes waren oorspronkelijk een gezamenlijk idee van Crientj en mij. Dat was tevens de laatste keer dat een vrouw er iets mee te maken had, tot jij | ||
liesje1979 | zondag 20 november 2016 @ 01:42 | |
Ah okay. Komen er dan ook nieuwe stationsbordjes? Dan wordt NL opeens weer een uitdaging voor jullie. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:43 | |
HLP. den Haag LiesjenPark. | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:44 | |
Die heb ik hier al jaren niet meer gezien trouwens | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 01:44 | |
Gvlp dan he | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:45 | |
Nee klopt. Ik spreek r op FB nog regelmatig wel PTA / Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 263 | ||
#ANONIEM | zondag 20 november 2016 @ 01:46 | |
Die keer dat ik mee was telt zeker niet? Had mijn mooiste lingerie aan gedaan | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:46 | |
Wat? Bremen? Dat was echt al de derde keer of zo. | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:47 | |
Wel grappig hoe het gegroeid is ook. Wat begon met een rondje NL werd al snel "naar het buitenland" en nu zelfs al een heel weekend. Nog even en we gaan naar noord-Scandinavië | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:48 | |
En nee je telt niet als vrouw Mono, er zijn serieuze minimum toelatingseisen op het gebied van cupmaat. Daar voldoe jij niet aan. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:48 | |
Zou een mooie zijn voor het 2e lustrum. Hardcover boekje hebben we ook nog niet gehad | ||
ReisT | zondag 20 november 2016 @ 01:50 | |
Ik vier keer al dit weekend (lang leve weekend vrij) alle in het donker. Alleen Culemborg->Geldermalsen vind ik niet zo fijn in een schommelboot. | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:50 | |
Eerste rit was ook al vet cool. Zat alles in, Fyra, ICE, diesel, Pimpel | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 01:51 | |
De allereerste keer was ik er volgens mij niet bij | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:55 | |
| ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 01:57 | |
Tot nu toe elk jaar nog steeds nieuwe debutanten aan boord. En komend jaar dus Liesjen Goeie zaak dit | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 02:06 | |
Ff denken hoor... 2011: Utrecht-Rotterdam-HSL-Amsterdam-Pimpel-Hengelo-Pimpel-Amersfoort 2012: Venlo-Viersen-Krefeld-(?)-Münster-Rheine-Bentheim-Hengelo 2013: Gepland de Fyra, werd uiteindelijk Stopper vanuit Roosendaal, slagje Noorderkempen en via Vise terug 2014: Hengelo-Osnabrück-Bremen-Leer-Groningen 2015: Arnhem-Köln-Gerolstein-Luxemburg-Luik-Maastricht 2016: Enschede-Dülmen-Hagen-Siegen-Au-Köln-Arnhem | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:08 | |
Sums it up quite neatly | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:09 | |
Alleen 2011 ging anders. Utrecht - IC - Rotterdam - Fyra - Amsterdam - ICE - Arnhem - 3600 - Zutphen - Syntustractor - Hengelo - Pimpel - Amersfoort - huis | ||
Zelfscanner | zondag 20 november 2016 @ 02:10 | |
Haarlem-spaarnwoudepark Bloemendaalpark Tilburg-universiteitpark | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:11 | |
Van de ééndaagse excursies vond ik zelf Bremen wel de beste eigenlijk | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:11 | |
Bremen was tof ja Ik dacht dat een retourtje Breda - Bremen niet eens op één dag te doen was | ||
dennistd | zondag 20 november 2016 @ 02:11 | |
Oh ja Daar sluit ik me bij aan | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:15 | |
Ja ik weet niet hoe jullie dat beleven natuurlijk, voor mij zit meer dan de helft van de lol in het maken van het boekje eigenlijk. Maar Bremen was wel awesome gewoon, op allerlei manieren | ||
bork | zondag 20 november 2016 @ 02:18 | |
wekelijks | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:19 | |
Elk rondje heeft wel z'n toffe dingen. Ons uitstapje naar Noorderkempen bijvoorbeeld vond ik ook wel erg leuk, vanwege die treinbegeleider die zich afvroeg wat we in vredesnaam aan het doen waren | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:19 | |
Wie gaan er in '17 mee trouwens? Heb het even niet helemaal helder meer op kaart. Fles Dennis Liesjen Greavy James Thijs Peter Verder nog? | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:19 | |
Ja die was ook tof | ||
James1988 | zondag 20 november 2016 @ 02:20 | |
"Awel, had ik jullie net niet ook al op dezen trein gezien?" | ||
bork | zondag 20 november 2016 @ 02:21 | |
gedebuteerd met Prins , wauw. Der Prinz is trouwens jr. favoriete freetschuur in Berlijn dat je dat maar weet | ||
Dr_Flash | zondag 20 november 2016 @ 02:22 | |
Ik hebmet Zug-Chef en nog 2 fok!kers uit een ver verleden eigenlijk de route van de NYR '17 al eens gedaan. Toen papten we aan met ICE-crew en die wilden ons wel mee laten rijden tot Frankfurt. Jammer maar helaas moesten we nog op een achterhoekse boer wachten die al heel moeilijk moest doen om Oberhausen te bereiken Anders hadden we in KN 4 uur eerder aan de pinten kunnen zitten goedverdoeme | ||
Prins_Pils | zondag 20 november 2016 @ 02:22 | |
Een Vlaamse vriend van me zegt wel eens op fb dat hij op de bus zit. Kan het dan nooit laten om dan te reageren met 'kom er eens af joh' |