2x IC direct + 2x IC Eindhoven - Den Haag + 2x Lelystad - Breda = 6x per uur.quote:De 2400 Lls-Ddr wordt toch doorgetrokken naar Bd. De flauwekul-pendel 2300 Ddr-Bd vervalt alsnog voordat er 1 trein gereden heeft. Daarmee is PHS tussen Rtd en Bd een feit met 6 IC's per uur.
Oh ja huu huu er zou misschien wat sneeuw kunnen vallenquote:Op zaterdag 19 november 2016 23:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
En dan om 3u uit Berlijn, of 5u uit Hannover? Denk dat ze de vroege uit Amsterdam niet voor niks schrappen in de winter.
Was het niet ook zo dat de boel nog iets ruimer in zijn jasje zit dan noodzakelijk omdat nog niet alle FLIRT geleverd zijn en er tijdelijk ander mat in die sprinter moet? En dat er met FLIRT of SLT in die serie meer mogelijkheden zijn?quote:Op zaterdag 19 november 2016 23:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig andere mogelijkheden zijn.
Te Dordrecht:
• Aankomst IC uit Lelystad: x:22
• Vertrek Benelux naar Brussel: x:23
• Vertrek SPR naar 's-Hertogenbosch: x:26
• Vertrek IC naar Breda: x:34
Als je deze volgorde aanhoudt kun je de IC naar Breda niet veel eerder laten vertrekken, want dan sukkelt hij achter de sprinter aan en komt de machinist misschien wel rode seinen tegen (eng!). De Benelux later laten vertrekken is ook niet mogelijk, omdat hij dan niet op tijd in Roosendaal / België kan zijn. En de sprinter zit ook weer krap in z'n tijd, vanwege Vught Aansluiting.
Wat héél misschien zou kunnen:
• Aankomst IC uit Lelystad: x:22
• Vertrek Benelux naar Brussel: x:23
• Vertrek IC naar Breda: x:25:30
• Vertrek SPR naar 's-Hertogenbosch: x:28
In Breda heeft de sprinter een geplande stop van 2 minuten, en in Tilburg 1 minuut. Als je die stops wat verkort zou het wel mogelijk moeten zijn om op tijd in Vught Aansluiting te zijn, maar dan moet de machinist niet al te zuinig gaan rijden...
Ohja, dat is óók nog eens waar. Zolang er niet genoeg FLIRT is komt er SGMm te rijden.quote:Op zondag 20 november 2016 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was het niet ook zo dat de boel nog iets ruimer in zijn jasje zit dan noodzakelijk omdat nog niet alle FLIRT geleverd zijn en er tijdelijk ander mat in die sprinter moet? En dat er met FLIRT of SLT in die serie meer mogelijkheden zijn?
Ehm. Wat?quote:Op zondag 20 november 2016 00:16 schreef dennistd het volgende:
Nee, het is gewoon een gebrek aan bezetting voor deze vroege trein in de wintermaanden. Wel 'moet' er een extra trein naar Hengelo gereden worden om 19u als de Pimpel om 5u al rijdt, dus wordt er nu voor gekozen om dan ipv die om 5u uit Amsterdam die van 19u te rijden.
Ik vind het ook raar dat er dan om 19u nog een pimpel slechts tot Bad-fokking-Bentheim rijdt, maar de trein van 5 uur rijdt dan wel vanaf Bentheim naar Berlijn. Dat is dan dezelfde trein als die dan om 19 u tot daar rijdt, daar wordt overnacht. Je moet die trein dus gewoon daar zien te krijgen en daarom die pimpel van 19u dus.quote:Op zondag 20 november 2016 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm. Wat?
"in plaats van" een trein om 5 uur 'smorgens rijdt er een trein om 7 uur 's avonds?
Dat is zoiets als "in plaats van een mongool als president van de USA krijgt equatoriaal Guinea nu een mongool als president". Het slaat gewoon totaal nergens op.
Ontbijten in de pimpel?quote:Op zondag 20 november 2016 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop wel dat die bar maandagochtend om 6:16 vanuit Deventer open is trouwens.
Zolang er niet genoeg FLIRT is rijdt er DDZ (!).quote:Op zondag 20 november 2016 00:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ohja, dat is óók nog eens waar. Zolang er niet genoeg FLIRT is komt er SGMm te rijden.
Ik zie dan twee mogelijkheden, of het is een eigen conclusie van die poster, of hij rijdt in plaats van de Sprinter 2x/u naar Breda.quote:Op zondag 20 november 2016 00:06 schreef James1988 het volgende:
Uit de originele post:
[..]
2x IC direct + 2x IC Eindhoven - Den Haag + 2x Lelystad - Breda = 6x per uur.
Bla bla bla puur omlooptechnisch gedacht. Mensen vervoeren? Mensen? Vervoeren? Wat? Huh?quote:Op zondag 20 november 2016 00:23 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ik vind het ook raar dat er dan om 19u nog een pimpel slechts tot Bad-fokking-Bentheim rijdt, maar de trein van 5 uur rijdt dan wel vanaf Bentheim naar Berlijn. Dat is dan dezelfde trein als die dan om 19 u tot daar rijdt, daar wordt overnacht. Je moet die trein dus gewoon daar zien te krijgen en daarom die pimpel van 19u dus.
Schinken-Käse Baguette en een bakje koffie betaal ik graag veel te veel voor jeweetzquote:
Oh, dan is dat weer veranderd.quote:Op zondag 20 november 2016 00:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zolang er niet genoeg FLIRT is rijdt er DDZ (!).
Dat zijn mogelijkheden, maar het kan ook best zo zijn dat er wel gewoon 2x per uur een IC van Dordrecht naar Breda rijdt náást de sprinter. Exploitatief zal dat ongeveer net zo duur zijn als een treinstel te laten pendelen tussen Dordrecht en Breda.quote:Ik zie dan twee mogelijkheden, of het is een eigen conclusie van die poster, of hij rijdt in plaats van de Sprinter 2x/u naar Breda.
Ja en nu een NS-trein tot Hengelo op die late pimpeltijd. Rij dan gewoon door naar Enschedequote:Op zondag 20 november 2016 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bla bla bla puur omlooptechnisch gedacht. Mensen vervoeren? Mensen? Vervoeren? Wat? Huh?
Met Hengelo als stralend middelpunt in de Pimpel reden er sinds de twee-uursdienst treinen om 9u, 11u, 13u, 15, 17u, 19 en 21u in beide richtingen. Die van 21u naar Duitsland reed maar tot Bad Bentheim en de volgende ochtend vanaf daar als IC naar Berlijn.quote:Op zondag 20 november 2016 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm. Wat?
"in plaats van" een trein om 5 uur 'smorgens rijdt er een trein om 7 uur 's avonds?
Dat is zoiets als "in plaats van een mongool als president van de USA krijgt equatoriaal Guinea nu een mongool als president". Het slaat gewoon totaal nergens op.
Dat doet ie ook meestal, maar dan leeg en meteen het emplacement op.quote:Op zondag 20 november 2016 00:29 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ja en nu een NS-trein tot Hengelo op die late pimpeltijd. Rij dan gewoon door naar Enschede
Die van 19u gaat toch maar tot Hannover?quote:Op zondag 20 november 2016 00:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Met Hengelo als stralend middelpunt in de Pimpel reden er sinds de twee-uursdienst treinen om 9u, 11u, 13u, 15, 17u, 19 en 21u in beide richtingen. Die van 21u naar Duitsland reed maar tot Bad Bentheim en de volgende ochtend vanaf daar als IC naar Berlijn.
Nadat NS eerst bij hoog en laag beweerde dat meer dan 1 keer per écht exploitatief onmogelijk is? Mooie truuk om die paar miljoen subsidie te verdienen...quote:Op zondag 20 november 2016 00:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh, dan is dat weer veranderd.
[..]
Dat zijn mogelijkheden, maar het kan ook best zo zijn dat er wel gewoon 2x per uur een IC van Dordrecht naar Breda rijdt náást de sprinter. Exploitatief zal dat ongeveer net zo duur zijn als een treinstel te laten pendelen tussen Dordrecht en Breda.
Ik kots steeds harder op NS. NS WIL helemaal geen reizigers vervoeren. Nou sodemieter dan op van die HRNconcessie en ga punniken. Neukfoutenquote:Op zondag 20 november 2016 00:30 schreef dennistd het volgende:
Nu vindt NS het blijkbaar nogal duur met toeslagen en zo, en die extra IC naar Hengelo, dat ze besloten hebben om in de wintermaanden (als niemand om 5u in Amsterdam de IC naar Berlijn wil pakken) de oude situatie te herstellen. Dat kost ze wel een overnachting voor het personeel in Bentheim maar blijkbaar is dat alsnog goedkoper
Dit is trouwens ook onzin. Ten eerste is het niet aan de vervoerder om te bepalen waar de reiziger al of niet "wat aan heeft". Ten tweede rijdt heel Duitsland kris kras de hele nacht door met allerlei ICE's dus heb je er prima wat aan.quote:Op zondag 20 november 2016 00:30 schreef dennistd het volgende:
Sinds december 2015 (?) is dit veranderd omdat je aan die laatste IC weinig hebt.
Het is NS, die zijn hun geloofwaardigheid de afgelopen jaren echt wel kwijtgeraakt hoorquote:Op zondag 20 november 2016 00:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nadat NS eerst bij hoog en laag beweerde dat meer dan 1 keer per écht exploitatief onmogelijk is?
Dat dan weer wel.quote:Mooie truuk om die paar miljoen subsidie te verdienen...
Hier heb ik niks meer aan toe te voegen ;-)quote:Op zondag 20 november 2016 00:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is NS, die zijn hun geloofwaardigheid de afgelopen jaren echt wel kwijtgeraakt hoor
[..]
Dat dan weer wel.
Van maandag-vrijdag en op zaterdag (zomermaanden) wel. Op zaterdag (wintermaanden) tot Bad Bentheim. Op zondag gaat ie zelfs tot Berlijn.quote:Op zondag 20 november 2016 00:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die van 19u gaat toch maar tot Hannover?
Het enige dat NS doet is teruggaan naar de oude situatie in de wintermaanden. Misschien wil de reiziger in die maanden wel heel graag de nacht doorbrengen in Bad Bentheim, weet jij veel.... Blijkbaar willen ze in elk geval niet zo vroeg op stap.quote:Op zondag 20 november 2016 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is trouwens ook onzin. Ten eerste is het niet aan de vervoerder om te bepalen waar de reiziger al of niet "wat aan heeft". Ten tweede rijdt heel Duitsland kris kras de hele nacht door met allerlei ICE's dus heb je er prima wat aan.
De enige trein die geschrapt wordt is een binnenlandse (extra) Intercity van Amsterdam (19u) naar Hengelo (21u). Daarnaast gaat de trein Amsterdam (5u) - Berlijn (11u) voortaan als Amsterdam (19u) naar Bad Bentheim (21.15u) en Bad Bentheim (7.20u) - Berlijn (11u) rijden.quote:Op zondag 20 november 2016 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
De echte-mensenwereld leeft al minstens 30 jaar in een 24-uurs economie, maar nee, Het Spoor acht zich wel even gerechtigd om te bepalen dat er in De Wintermaanden ergens minder vraag naar zou zijn. Want HOPPAAAA Kun je nog schrappen, schrap dan mee Verschrikkelijke faalfalers.
Ei - kip.quote:Op zondag 20 november 2016 00:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het enige dat NS doet is teruggaan naar de oude situatie in de wintermaanden. Misschien wil de reiziger in die maanden wel heel graag de nacht doorbrengen in Bad Bentheim, weet jij veel.... Blijkbaar willen ze in elk geval niet zo vroeg op stap.
Nee. DIT is nou echt een rad voor ogen. Dit IS helemaal geen reismogelijkheid namelijk.quote:Op zondag 20 november 2016 00:42 schreef dennistd het volgende:
Daarnaast gaat de trein Amsterdam (5u) - Berlijn (11u) voortaan als Amsterdam (19u) naar Bad Bentheim (21.15u) en Bad Bentheim (7.20u) - Berlijn (11u) rijden.
De vroege mogelijkheid Amsterdam-Berlijn is er nu juist wel, maar de keren dat ik dat ding 's ochtends vroeg in Almelo of Hengelo zie zit er niet meer dan een handvol mensen in. Blijkbaar is er dus gewoon geen vraag naar.quote:Op zondag 20 november 2016 00:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ei - kip.
Als je de mogelijkheid niet biedt, kan er ook niemand gebruik van maken
Wel als je naar Bentheim wilquote:Op zondag 20 november 2016 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. DIT is nou echt een rad voor ogen. Dit IS helemaal geen reismogelijkheid namelijk.
Ik ken de overgang. Met laagstaande zon (was die dag ook zo) of dichte mist kan je niks zien.quote:Op zaterdag 19 november 2016 01:15 schreef Prins_Pils het volgende:
Sorry hoor Bij een overweg, bewaakt of niet, moet je gewoon uit je doppen kijken. Van een trein win je het niet. Nooit.
Zijn genoeg Nederlanders die er wonen... (al hebben die over het algemeen wel een auto)quote:
Uitgelezen gelegenheid om eens een flinke aanloop te nemen met je melkwagen en lekker die jump te makenquote:Op zondag 20 november 2016 00:45 schreef Vermon het volgende:
[..]
Ik ken de overgang. Met laagstaande zon (was die dag ook zo) of dichte mist kan je niks zien.
Ja joh Het is dat ik bij mijn vorige keer Berlijn Zugbindung had genomen voor 10:20 om het risico op missen van 6:20 door verslapen niet te lopen, anders had ik wel mijn best gedaan die trein te pakken, vóór de middag in Berlijn zijnquote:Op zondag 20 november 2016 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het juist geweldig dat die trein er is Dat je echt SUPER vroeg weg kan en dan nog op een redelijk tijdstip in Berlijn kunt zijn. Nee, ik maak er niet elke dag gebruik van. Maar als we het nou hebben over de ambitie om een serieus alternatief te bieden tegen dagrandvluchten voor dit soort flutafstandjes, JA JA JA JA JA
Vanwege de goedkope huizen zeker? Er zijn hier ook genoeg Nederlanders die in Belgische dorpjes wonenquote:Op
zondag 20 november 2016 00:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zijn genoeg Nederlanders die er wonen...
Niet zo gek met een tweeuursdienst. Dat wordt misschien wel anders wanneer de trein naar Bielefeld rijdt.quote:(al hebben die over het algemeen wel een auto)
In de zomermaanden blijft die vroege trein rijden. Dan is er kennelijk wel genoeg vraag naar.quote:Op zondag 20 november 2016 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het juist geweldig dat die trein er is Dat je echt SUPER vroeg weg kan en dan nog op een redelijk tijdstip in Berlijn kunt zijn. Nee, ik maak er niet elke dag gebruik van. Maar als we het nou hebben over de ambitie om een serieus alternatief te bieden tegen dagrandvluchten voor dit soort flutafstandjes, JA JA JA JA JA
Have your cake and eat itquote:Op zondag 20 november 2016 00:52 schreef Zelfscanner het volgende:
Nu krijg ik duitse reclame in dit topic
Vanuit heel veel plekken is het minstens net zo snel, door-to-door. Alleen als je in een doos op Schiphol woont kan het iets sneller zijn. Maar dan nog. Land je op Tempelhof of zo jah. Ben je nog 2 uur onderweg naar het centrum.quote:Op zondag 20 november 2016 00:51 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ja joh Het is dat ik bij mijn vorige keer Berlijn Zugbindung had genomen voor 10:20 om het risico op missen van 6:20 door verslapen niet te lopen, anders had ik wel mijn best gedaan die trein te pakken, vóór de middag in Berlijn zijn
Ik ga in april weer, rijdt hij dan wel weer?
Ik zie hem trouwens niet als alternatief voor dagrandvluchtjes. Vanuit onze hoek van het land is vliegen naar Berlijn natuurlijk complete onzin met de pimpel voor de deur.
Van begin april tot begin november rijdt ie wel volgens http://www.locov.nl/Image(...)17_tcm311-374811.pdfquote:Op zondag 20 november 2016 00:51 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ik ga in april weer, rijdt hij dan wel weer?
Hebben ze de deuren van de kiosk enzo wel meegenomen?quote:Op zondag 20 november 2016 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie trouwens nu wel dat ze heel hard bezig zijn met die werkzaamheden ophoging perron op Dv Hbf.
Dat zou wel het beste vliegveld zijn als het nog in bedrijf zou zijn jaquote:Op zondag 20 november 2016 00:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dan nog. Land je op Tempelhof of zo jah.
Weet ik veel man ik hoor het vooralquote:Op zondag 20 november 2016 00:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hebben ze de deuren van de kiosk enzo wel meegenomen?
Toch lees ik altijd Tepelhof <3quote:Op zondag 20 november 2016 00:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vanuit heel veel plekken is het minstens net zo snel, door-to-door. Alleen als je in een doos op Schiphol woont kan het iets sneller zijn. Maar dan nog. Land je op Tempelhof of zo jah. Ben je nog 2 uur onderweg naar het centrum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |