Ja, want zo'n figuur maakt geen fouten natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 november 2016 11:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja dat is leuk.. maar ik koop voor een tientje een houten balk.. en voor nog een tientje een scharnier.. zet er iemand zonder werk bij en betaal hem gewoon 7.50 per uur...
Kun je heel wat uurtjes maken..
Wat denk je dat deze ongelukken bij elkaar hebben gekost (behalve levens?)
Ja dat klopt ook helemaal.. En toch valt het niet voldoende op (voor mij iig zo blijkt)quote:Op zaterdag 19 november 2016 11:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tja, er staat toch echt een ander verkeersbord als aankondiging van de overweg: een stoomloc ipv een hekje...
Ja want niets.. geen lampje.. geen waarschuwing etc.. is natuurlijk veel minder risico dan de kans dat iemand een fout kan maken.. (dan moet dus en de bewaker, en degene die wil oversteken, beide een fout maken..)quote:Op zaterdag 19 november 2016 11:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, want zo'n figuur maakt geen fouten natuurlijk.
Ja dat dacht ik dus ook maar is niet zoquote:Op zaterdag 19 november 2016 12:11 schreef dennistd het volgende:
Waarschijnlijk omdat ie onder een ander nummertje rijdt.
Verdomd, je hebt gelijk, dat was mij niet opgevallen...quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:51 schreef b2py het volgende:
Die kwartiersverdichters rijden toch nooit op zondag?
Is er niet een evenement?quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:00 schreef MTL het volgende:
Idd. Schijnbaar gaan die dan ook op zondag rijden, maar er is dus geen historische data van, dus werken de indicaties niet.
Er zijn werkzaamheden tussen den haag en Rotterdam... Dus het zou iets van extra treinen kunnen zijn voor Schiedam C en R'dam CS maar die kunnen dan toch in Vlaardingen keren?quote:
Wat weer een antivac redenering "Het is vast niet perfect dus we doen het maar helemaal niet"quote:Op zaterdag 19 november 2016 11:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, want zo'n figuur maakt geen fouten natuurlijk.
Dat is nu in Twente juist het enige traject waar wél treinen rijdenquote:Op zaterdag 19 november 2016 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe is het inmiddels met de storing tussen hengelo en Enschede?
Als in Duitsland een overweg stuk is zetten ze er twee poppetjes neer die bij elke trein zo'n rood-wit feestlint over de weg spannenquote:Op zaterdag 19 november 2016 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat weer een antivac redenering "Het is vast niet perfect dus we doen het maar helemaal niet"
Is weer hervat sinds vanmorgen gisteravond:quote:Op zaterdag 19 november 2016 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe is het inmiddels met de storing tussen hengelo en Enschede?
Heb je het hek net open.. komt de trein eraan...quote:Op zaterdag 19 november 2016 15:12 schreef James1988 het volgende:
Ideetje: een hek dat handmatig geopend en gesloten moet worden door de weggebruiker. Daarmee dwing je een chauffeur tot stoppen en wordt de kans op doorrijden zonder kijken een stuk kleiner.
Wat een onzin. Wielen gaan uitvinden omdat je prima werkende wielen niet wilt betalenquote:Op zaterdag 19 november 2016 15:12 schreef James1988 het volgende:
Ideetje: een hek dat handmatig geopend en gesloten moet worden door de weggebruiker. Daarmee dwing je een chauffeur tot stoppen en wordt de kans op doorrijden zonder kijken een stuk kleiner.
Kan per direct ingevoerd worden, tegen nul kosten. Klaarquote:Op zaterdag 19 november 2016 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Quick win is natuurlijk dat je, totdat er bomen staan, alle treinen bij het naderen van die ene overweg, luidkeels laat tyfoneren. Dan hoort ook een blind paard je aankomen.
zo'n bord kost ook geldquote:Op zaterdag 19 november 2016 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan per direct ingevoerd worden, tegen nul kosten. Klaar
Een simpele lamp is toch al genoeg?quote:Op zaterdag 19 november 2016 16:21 schreef derLudolf het volgende:
Waarom zetten ze er geen slagbomen neer dan? Kosten die meer dan land aankopen en een nieuwe weg aanleggen?
Minder dan JE MOEDERquote:
Weet je wat het met zulke dingen altijd is? Het is nooit goed. Zeggen ze nu dit, krijgen ze jouw reactie, zeggen ze "Onbekend hoe lang het nog duurt" is het "Jezus na anderhalve dag nog steeds geen idee bla bla sukkels bla"quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:21 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat ik het meest achterlijke vind.. is dat Prorail vanmorgen al riep dat ze maandag waarschijnlijk weer gaan rijden...
Denk je dat ze het spoor zo laten als het nu is?quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:21 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat ik het meest achterlijke vind.. is dat Prorail vanmorgen al riep dat ze maandag waarschijnlijk weer gaan rijden...
Niets niet goh zullen we er eerst eens iets aan doen ofzo..?
Nee gewoon weer gaan rijden terwijl het blijkbaar nog steeds onveilig is om te gaan rijden..
Alsof zij wel mogen rijden met alcohol op...
In 2013 is de eerste briefwisseling geweest met de 2e kamer hierover.. (en de toezeggingen waren al lang gedaan)quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je wat het met zulke dingen altijd is? Het is nooit goed. Zeggen ze nu dit, krijgen ze jouw reactie, zeggen ze "Onbekend hoe lang het nog duurt" is het "Jezus na anderhalve dag nog steeds geen idee bla bla sukkels bla"
De situatie word niet veranderd.. dat bedoel ik met die post..quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk je dat ze het spoor zo laten als het nu is?
De trein is weggehaald. Nu pas kan het spoor gerepareerd worden. Als alles voorspoedig verloopt zijn de baanapparatuur, rails, dwarsliggers, spoorbedding en overweg maandag weer in orde.
ProRail heeft geen toverstafje om de situatie direct te veranderen. Eer alle procedures afgerond zijn en de weg aangelegd is ben je zo driekwart jaar verder en dan moet het nog meezitten ook.quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De situatie word niet veranderd.. dat bedoel ik met die post..
Ja maar als ik stomdronken ben mag ik ook niet gaan rijden.. das namelijk onveilig..quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ProRail heeft geen toverstafje om de situatie direct te veranderen. Eer alle procedures afgerond zijn ben je driekwart jaar verder.
Een drukke snelweg oversteken is dat ookquote:Op zaterdag 19 november 2016 17:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja maar als ik stomdronken ben mag ik ook niet gaan rijden.. das namelijk onveilig..
Tsja, moeten de reizigers tussen Winsum en Sauwerd maar met bussen vervoerd worden tot overweg Voslaan opgeheven is en er een nieuwe weg aangelegd is? Ga jij dat betalen?quote:Drie zware ongelukken, 2 doden.. een hoop gewonden...
Nee we gaan weer rijden... niets aan de hand...
Daarom mag het ook niet..quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een drukke snelweg oversteken is dat ook
[..]
Tsja, moeten de reizigers tussen Winsum en Sauwerd maar met bussen vervoerd worden tot overweg Voslaan opgeheven is en er een nieuwe weg aangelegd is? Ga jij dat betalen?
Zeker.. dat klopt ook helemaal..quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt gewoon niet alles voorzien, hoe frustrerend dat voor sommigen ook kan zijn.
Zullen we het ganse provinciale wegennet ook meer dichtgooien dan?quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zeker.. dat klopt ook helemaal..
Maar dit is prima te voorzien.. als ze zo doorgaan gebeurt er zo weer een ongeluk.. dat mag nu wel duidelijk zijn toch?
Hoezo? das een stuk minder onveilig.. wanneer is daar een ongeluk gebeurt met 50 tot 75 mensen in 1 keer?quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Zullen we het ganse provinciale wegennet ook meer dichtgooien dan?
Die N361 is een stuk onveiliger dan één spoorwegovergang die twee boerderijen bedient. De trein is echt veiliger dan die provinciale wegquote:Op zaterdag 19 november 2016 17:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoezo? das een stuk minder onveilig.. wanneer is daar een ongeluk gebeurt met 50 tot 75 mensen in 1 keer?
Hoeveel doden en gewonden zijn daar dan gevallen de afgelopen paar jaar?quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die N361 is een stuk onveiliger dan één spoorwegovergang die twee boerderijen bedient. De trein is echt veiliger dan die provinciale weg
misschien geen omdat bestuurders daar wél anticiperen op overig verkeer en niet met 'alleen op de wereld' idee zondr te kijken een overgang overstormen?quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoeveel doden en gewonden zijn daar dan gevallen de afgelopen paar jaar?
quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
misschien geen omdat bestuurders daar wél anticiperen op overig verkeer en niet met 'alleen op de wereld' idee zondr te kijken een overgang overstormen?
wat bedoel je? Ik zie op streetview geen enkele reden waarom je een rode trein niet zou kunnen zienquote:Op zaterdag 19 november 2016 17:59 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Kijk eens goed op streetview?
Je brult iets over een overweg stormen..quote:Op zaterdag 19 november 2016 18:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat bedoel je? Ik zie op streetview geen enkele reden waarom je een rode trein niet zou kunnen zien
en hoe kan je dan een felrode trein niet zien in een omgeving met eigenlijk alleen weiland?quote:Op zaterdag 19 november 2016 18:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je brult iets over een overweg stormen..
De overweg ligt op een heuvel van 1,5 a 2 meter boven de weg.. en er zit een wildrooster voor.. en het is een betonpad
Daar kun je dus niet "overheen stormen"
Niet met een auto, en al helemaal niet met een vrachtauto
Dat mag je zelf verzinnen... de chauffeur zit iig niet meer vast..quote:Op zaterdag 19 november 2016 18:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
en hoe kan je dan een felrode trein niet zien in een omgeving met eigenlijk alleen weiland?
Minimaal 2, namelijk in 2013 en meerdere gewonden in de jaren die volgden, maar je snapt het punt niet. Er zijn niet vaak ongevallen met een trein in die regio, maar als er eentje is dan is de impact natuurlijk wel groter. Net zoals de impact bij een vliegramp groter is dan een botsing tussen bijvoorbeeld twee fietsers, terwijl dat laatste veel vaker voor komt.quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoeveel doden en gewonden zijn daar dan gevallen de afgelopen paar jaar?
Die boer is hartstikke bevooroordeeld, idem als de vaderquote:Op zaterdag 19 november 2016 18:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat mag je zelf verzinnen... de chauffeur zit iig niet meer vast..
En genoeg info in mn andere topic daarover.. met name daar waar de vader van het vorige slachtoffer aan het woord is en de boer met de chauffeur heeft gesproken..
Mag je zelf een conclusie uit trekken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |