ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2016 00:37:57 ]
Op zaterdag 19 november 2016 00:37 schreef Prins_Pils het volgende: En dan komt-ie ook nog met schroot aanzetten in de OP Ik had tenminste nog deze al is die uyteraardt kwalitatief bedroevend: [ afbeelding ]
Op zaterdag 19 november 2016 00:45 schreef James1988 het volgende: In other news, er staat een ICd voor m'n deur. Nu nog. Is er weer wat vertraagd geraakt vanavond?
Iets met deze en deze meldingen te maken misschien?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Inmiddels is het nog wat drukker: op spoor 7 is een autotrein tot stilstand gekomen (komende vanaf Tilburg) en spoor 8 staat inmiddels vol met Railpro-wagentjes die vanaf het westen zijn gekomen
Maar deze trein zie je wel Ookal is die wit, de omgeving heeft een andere kleur. Iets met de rails en zo. Anders waren er wel meer treinen de lul geweest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Als de trein uit het zuiden komt en de zon op dat moment net in een rechte lijn boven de spoorlijn staat kan ik me ergens wel voorstellen dat het moeilijk is om een trein te zien.
Op zaterdag 19 november 2016 01:15 schreef Prins_Pils het volgende: Sorry hoor Bij een overweg, bewaakt of niet, moet je gewoon uit je doppen kijken. Van een trein win je het niet. Nooit.
Maar deze trein zie je wel Ookal is die wit, de omgeving heeft een andere kleur. Iets met de rails en zo. Anders waren er wel meer treinen de lul geweest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er waren ook meer treinen de lul op dezelfde kruising is dit de derde..
Op zaterdag 19 november 2016 01:21 schreef Zelfscanner het volgende: Heb ik wel wat twijfels bij. Ik neem aan dat bij een verblindende zon niet meteen je hersens op 0 gaan. En al helemaal niet bij een spoorwegovergang.
Hij heeft duidelijk gekeken en snapte er zelf ook niets van.. het is ook niet dat ie er nooit langs komt en de geschiedenis niet kent daar.. hij komt daar elke dag de melk halen...
Des te meer reden voor Prorail om er gewoon bomen neer te zetten. Ik zie het probleem niet. Volgens mij dacht Prorail teveel aan geld.
Pak je verlies gewoon, die bomen zet je in 1 nacht/buitendienststelling neer. Niet moeilijk doen. Kost je als bedrijf een ton hooguit? Klaar. Afschrijven en dan maar een ton minder winst komend jaar, probleem opgelost. Dat hadden ze al moeten doen na de vorige keer in mijn optiek.
Op zaterdag 19 november 2016 01:27 schreef Monopoly het volgende: Des te meer reden voor Prorail om er gewoon bomen neer te zetten. Ik zie het probleem niet. Volgens mij dacht Prorail teveel aan geld.
Pak je verlies gewoon, die bomen zet je in 1 nacht/buitendienststelling neer. Niet moeilijk doen. Kost je als bedrijf een ton hooguit? Klaar. Afschrijven en dan maar een ton minder winst komend jaar, probleem opgelost. Dat hadden ze al moeten doen na de vorige keer in mijn optiek.
Bomen plaatsen ben je zo twee jaar verder, noodweg aanleggen naar een volgende beveiligde overweg zou in een week kunnen als die bewoner meewerkt
Op zaterdag 19 november 2016 00:36 schreef Prins_Pils het volgende: TWEE minuten Ik had PowerMelkExpress als TT Iets als de PNE van Fles maar dan met koeien enzo. Ik ben raar.
Ook leuk
Ik ben wel een beetje klaar met die frontseinen steeds in de OP. Zullen we vanaf nu een tijdje melkbussen doen?
Quick win is natuurlijk dat je, totdat er bomen staan, alle treinen bij het naderen van die ene overweg, luidkeels laat tyfoneren. Dan hoort ook een blind paard je aankomen.
Bomen plaatsen ben je zo twee jaar verder, noodweg aanleggen naar een volgende beveiligde overweg zou in een week kunnen als die bewoner meewerkt
Nee is net andersom.. voor die noodweg zijn enorme procedures nodig.. een lampie, wat slagbomen (dan maar ff geen officiele), of desnoods een poppetje in een bouwkeet, kan direct geregeld worden..
(ik hoorde van prorail dat een slagboom 800.000 per overgang kost, wat ik me niet voor kan stellen, maargoed, daar kun je heel wat vakantiewerkers voor inhuren..)
Enne die bewoner wil wel meewerken.. hij hoort alleen nergens van..
Nee is net andersom.. voor die noodweg zijn enorme procedures nodig.. een lampie, wat slagbomen (dan maar ff geen officiele), of desnoods een poppetje in een bouwkeet, kan direct geregeld worden..
(ik hoorde van prorail dat een slagboom 800.000 per overgang kost, wat ik me niet voor kan stellen, maargoed, daar kun je heel wat vakantiewerkers voor inhuren..)
Enne die bewoner wil wel meewerken.. hij hoort alleen nergens van..
Terwijl die trein juist een witte neus heeft omdat dat beter zichtbaar zou zijn...
Ja dat hebben ze niet helemaal handig bedacht.. Zoals dit:
Is natuurlijk veel opvallender en geeft niet het risico op 1 dezelfde achtergrond kleur Wat opvallende verschillende kleuren trekken altijd je aandacht uit een ooghoek..
Al weet ik niet of het ook maar iets geholpen zou hebben.. Als je op streetview kijkt zie je trouwens ook een trein in de verte..
Maar ik ben zelf ook wel eens over een onbewaakte overweg gereden, terwijl ik nooit door had dat het ding niet beveiligd is.. Je ziet wat rode hekjes/bordjes.. en als er geen licht brand en slagboom naar beneden is, dan let ik er verder niet op.. dat is namelijk wat je gewend bent bij een overgang.. dat is wat me verneukte.. gewoon de sleur..
Maar alle slachtoffers kwamen uit de buurt en waren ermee bekend dat de overweg niet bewaakt was
Ja dat is leuk.. maar ik koop voor een tientje een houten balk.. en voor nog een tientje een scharnier.. zet er iemand zonder werk bij en betaal hem gewoon 7.50 per uur... Kun je heel wat uurtjes maken..
Wat denk je dat deze ongelukken bij elkaar hebben gekost (behalve levens?)
Maar ik ben zelf ook wel eens over een onbewaakte overweg gereden, terwijl ik nooit door had dat het ding niet beveiligd is.. Je ziet wat rode hekjes/bordjes.. en als er geen licht brand en slagboom naar beneden is, dan let ik er verder niet op.. dat is namelijk wat je gewend bent bij een overgang.. dat is wat me verneukte.. gewoon de sleur..
Tja, er staat toch echt een ander verkeersbord als aankondiging van de overweg: een stoomloc ipv een hekje...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja dat is leuk.. maar ik koop voor een tientje een houten balk.. en voor nog een tientje een scharnier.. zet er iemand zonder werk bij en betaal hem gewoon 7.50 per uur... Kun je heel wat uurtjes maken..
Wat denk je dat deze ongelukken bij elkaar hebben gekost (behalve levens?)
Ja, want zo'n figuur maakt geen fouten natuurlijk.
Ja, want zo'n figuur maakt geen fouten natuurlijk.
Ja want niets.. geen lampje.. geen waarschuwing etc.. is natuurlijk veel minder risico dan de kans dat iemand een fout kan maken.. (dan moet dus en de bewaker, en degene die wil oversteken, beide een fout maken..)
De gister aangekondigde bussen van arriva waren vanmorgen niet op tijd omdat ze om moesten rijden vanwege de afsluiting van de weg waar het ongeluk was..
Prorail geeft voorzichtig aan dat er maandag evt weer over het spoor gereden zou kunnen worden...
Op zaterdag 19 november 2016 13:00 schreef MTL het volgende: Idd. Schijnbaar gaan die dan ook op zondag rijden, maar er is dus geen historische data van, dus werken de indicaties niet.
Er zijn werkzaamheden tussen den haag en Rotterdam... Dus het zou iets van extra treinen kunnen zijn voor Schiedam C en R'dam CS maar die kunnen dan toch in Vlaardingen keren?
Ideetje: een hek dat handmatig geopend en gesloten moet worden door de weggebruiker. Daarmee dwing je een chauffeur tot stoppen en wordt de kans op doorrijden zonder kijken een stuk kleiner.
Op zaterdag 19 november 2016 15:12 schreef James1988 het volgende: Ideetje: een hek dat handmatig geopend en gesloten moet worden door de weggebruiker. Daarmee dwing je een chauffeur tot stoppen en wordt de kans op doorrijden zonder kijken een stuk kleiner.
Heb je het hek net open.. komt de trein eraan... Een hekkie met een bewegingsmelder op de rails kan ik morgen klaar hebben.. dan gaat ie gewoon dicht op het moment dat de trein eraan komt.. En heel makkelijk uit te breiden naar: Gaat het hek niet dicht, dan gaat de trein op de noodrem..
Is wel niet volgens de immer heersende regels.. maar het werkt wel...
En daar hoef ik geen 800.000 euro voor.. ik doe het ook wel voor een nul minder..
Op zaterdag 19 november 2016 15:12 schreef James1988 het volgende: Ideetje: een hek dat handmatig geopend en gesloten moet worden door de weggebruiker. Daarmee dwing je een chauffeur tot stoppen en wordt de kans op doorrijden zonder kijken een stuk kleiner.
Wat een onzin. Wielen gaan uitvinden omdat je prima werkende wielen niet wilt betalen
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 10:31 schreef Dr_Flash het volgende: Quick win is natuurlijk dat je, totdat er bomen staan, alle treinen bij het naderen van die ene overweg, luidkeels laat tyfoneren. Dan hoort ook een blind paard je aankomen.
Kan per direct ingevoerd worden, tegen nul kosten. Klaar
Op zaterdag 19 november 2016 16:21 schreef derLudolf het volgende: Waarom zetten ze er geen slagbomen neer dan? Kosten die meer dan land aankopen en een nieuwe weg aanleggen?
Wat ik het meest achterlijke vind.. is dat Prorail vanmorgen al riep dat ze maandag waarschijnlijk weer gaan rijden...
Niets niet goh zullen we er eerst eens iets aan doen ofzo..? Nee gewoon weer gaan rijden terwijl het blijkbaar nog steeds onveilig is om te gaan rijden.. Alsof zij wel mogen rijden met alcohol op...
Op zaterdag 19 november 2016 17:21 schreef Zolderkamer het volgende: Wat ik het meest achterlijke vind.. is dat Prorail vanmorgen al riep dat ze maandag waarschijnlijk weer gaan rijden...
Weet je wat het met zulke dingen altijd is? Het is nooit goed. Zeggen ze nu dit, krijgen ze jouw reactie, zeggen ze "Onbekend hoe lang het nog duurt" is het "Jezus na anderhalve dag nog steeds geen idee bla bla sukkels bla"
Op zaterdag 19 november 2016 17:21 schreef Zolderkamer het volgende: Wat ik het meest achterlijke vind.. is dat Prorail vanmorgen al riep dat ze maandag waarschijnlijk weer gaan rijden...
Niets niet goh zullen we er eerst eens iets aan doen ofzo..? Nee gewoon weer gaan rijden terwijl het blijkbaar nog steeds onveilig is om te gaan rijden.. Alsof zij wel mogen rijden met alcohol op...
Denk je dat ze het spoor zo laten als het nu is?
De trein is weggehaald. Nu pas kan het spoor gerepareerd worden. Als alles voorspoedig verloopt zijn de baanapparatuur, rails, dwarsliggers, spoorbedding en overweg maandag weer in orde.
Weet je wat het met zulke dingen altijd is? Het is nooit goed. Zeggen ze nu dit, krijgen ze jouw reactie, zeggen ze "Onbekend hoe lang het nog duurt" is het "Jezus na anderhalve dag nog steeds geen idee bla bla sukkels bla"
In 2013 is de eerste briefwisseling geweest met de 2e kamer hierover.. (en de toezeggingen waren al lang gedaan) Die boer probeert al 30 jaar de boel te laten beveiligen.. zijn ouders stonden bij het ongeval in 1980.. gister stond hij er zelf.. (die wil geen weg, want dan zou ie met enorme machines en elke dag een melkauto door een krap dorp met een 30 kilometer zone moeten..) Over onderhandelingen heeft hij sinds vorig jaar deze tijd niets meer gehoord...
De trein is weggehaald. Nu pas kan het spoor gerepareerd worden. Als alles voorspoedig verloopt zijn de baanapparatuur, rails, dwarsliggers, spoorbedding en overweg maandag weer in orde.
De situatie word niet veranderd.. dat bedoel ik met die post..
De situatie word niet veranderd.. dat bedoel ik met die post..
ProRail heeft geen toverstafje om de situatie direct te veranderen. Eer alle procedures afgerond zijn en de weg aangelegd is ben je zo driekwart jaar verder en dan moet het nog meezitten ook.
ProRail heeft geen toverstafje om de situatie direct te veranderen. Eer alle procedures afgerond zijn ben je driekwart jaar verder.
Ja maar als ik stomdronken ben mag ik ook niet gaan rijden.. das namelijk onveilig.. Drie zware ongelukken, 2 doden.. een hoop gewonden... binnen 2 of 3 jaar tijd
Ja maar als ik stomdronken ben mag ik ook niet gaan rijden.. das namelijk onveilig..
Een drukke snelweg oversteken is dat ook
quote:
Drie zware ongelukken, 2 doden.. een hoop gewonden...
Nee we gaan weer rijden... niets aan de hand...
Tsja, moeten de reizigers tussen Winsum en Sauwerd maar met bussen vervoerd worden tot overweg Voslaan opgeheven is en er een nieuwe weg aangelegd is? Ga jij dat betalen?
Tsja, moeten de reizigers tussen Winsum en Sauwerd maar met bussen vervoerd worden tot overweg Voslaan opgeheven is en er een nieuwe weg aangelegd is? Ga jij dat betalen?
Daarom mag het ook niet..
Nee de reiziger gaat al die ongelukken betalen.. weet je wat dat gekost heeft en nog gaat kosten? Met die hele actie dit weekend hadden de helft van de overwegen daar beveiligd kunnen worden..
Zeker.. dat klopt ook helemaal.. Maar dit is prima te voorzien.. als ze zo doorgaan gebeurt er zo weer een ongeluk.. dat mag nu wel duidelijk zijn toch?
Zeker.. dat klopt ook helemaal.. Maar dit is prima te voorzien.. als ze zo doorgaan gebeurt er zo weer een ongeluk.. dat mag nu wel duidelijk zijn toch?
Zullen we het ganse provinciale wegennet ook meer dichtgooien dan?
Hoeveel doden en gewonden zijn daar dan gevallen de afgelopen paar jaar?
misschien geen omdat bestuurders daar wél anticiperen op overig verkeer en niet met 'alleen op de wereld' idee zondr te kijken een overgang overstormen?
misschien geen omdat bestuurders daar wél anticiperen op overig verkeer en niet met 'alleen op de wereld' idee zondr te kijken een overgang overstormen?
wat bedoel je? Ik zie op streetview geen enkele reden waarom je een rode trein niet zou kunnen zien
Je brult iets over een overweg stormen..
De overweg ligt op een heuvel van 1,5 a 2 meter boven de weg.. en er zit een wildrooster voor.. en het is een betonpad Daar kun je dus niet "overheen stormen" Niet met een auto, en al helemaal niet met een vrachtauto
[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 19-11-2016 18:10:41 ]
De overweg ligt op een heuvel van 1,5 a 2 meter boven de weg.. en er zit een wildrooster voor.. en het is een betonpad Daar kun je dus niet "overheen stormen" Niet met een auto, en al helemaal niet met een vrachtauto
en hoe kan je dan een felrode trein niet zien in een omgeving met eigenlijk alleen weiland?
en hoe kan je dan een felrode trein niet zien in een omgeving met eigenlijk alleen weiland?
Dat mag je zelf verzinnen... de chauffeur zit iig niet meer vast.. En genoeg info in mn andere topic daarover.. met name daar waar de vader van het vorige slachtoffer aan het woord is en de boer met de chauffeur heeft gesproken.. Mag je zelf een conclusie uit trekken..
Hoeveel doden en gewonden zijn daar dan gevallen de afgelopen paar jaar?
Minimaal 2, namelijk in 2013 en meerdere gewonden in de jaren die volgden, maar je snapt het punt niet. Er zijn niet vaak ongevallen met een trein in die regio, maar als er eentje is dan is de impact natuurlijk wel groter. Net zoals de impact bij een vliegramp groter is dan een botsing tussen bijvoorbeeld twee fietsers, terwijl dat laatste veel vaker voor komt.
Die overweg is potentieel niet onveilig, omdat het zicht naar beide kanten goed is en je ook nog eens afgeremd wordt doordat je enkele meters omhoog gaat, waardoor je juist meer op zou moeten letten. De dienstregeling van die trein is klokvast, waardoor je weet wanneer er ongeveer treinen komen.
Dat het toch mis gaat is een ernstige zaak te noemen, waardoor naar oplossingen gezocht moet worden. Nu is er waarschijnlijk eentje gevonden, maar het duurt even voordat deze gerealiseerd is. In plaats van te roepen dat het onveilig is en dat er maar geen trein meer moet rijden kun je jouw energie beter steken in het meehelpen met het realiseren van een oplossing of van een tussenoplossing. Hoe meer mensen zich daar voor inzetten, hoe sneller die er kan zijn.
Dat mag je zelf verzinnen... de chauffeur zit iig niet meer vast.. En genoeg info in mn andere topic daarover.. met name daar waar de vader van het vorige slachtoffer aan het woord is en de boer met de chauffeur heeft gesproken.. Mag je zelf een conclusie uit trekken..
Die boer is hartstikke bevooroordeeld, idem als de vader
Iemand interesse in een grote spoorconcessie in het oosten van Duitsland? Gaat om maar liefst 20 lijntjes en 23 miljoen treinkilometers per jaar. Ingangsdatum is december 2022.
Op zaterdag 19 november 2016 18:42 schreef Peterselieman het volgende: Iemand interesse in een grote spoorconcessie in het oosten van Duitsland? Gaat om maar liefst 20 lijntjes en 23 miljoen treinkilometers per jaar. Ingangsdatum is december 2022.
Minimaal 2, namelijk in 2013 en meerdere gewonden in de jaren die volgden, maar je snapt het punt niet. Er zijn niet vaak ongevallen met een trein in die regio, maar als er eentje is dan is de impact natuurlijk wel groter. Net zoals de impact bij een vliegramp groter is dan een botsing tussen bijvoorbeeld twee fietsers, terwijl dat laatste veel vaker voor komt.
Die overweg is potentieel niet onveilig, omdat het zicht naar beide kanten goed is en je ook nog eens afgeremd wordt doordat je enkele meters omhoog gaat, waardoor je juist meer op zou moeten letten. De dienstregeling van die trein is klokvast, waardoor je weet wanneer er ongeveer treinen komen.
Dat het toch mis gaat is een ernstige zaak te noemen, waardoor naar oplossingen gezocht moet worden. Nu is er waarschijnlijk eentje gevonden, maar het duurt even voordat deze gerealiseerd is. In plaats van te roepen dat het onveilig is en dat er maar geen trein meer moet rijden kun je jouw energie beter steken in het meehelpen met het realiseren van een oplossing of van een tussenoplossing. Hoe meer mensen zich daar voor inzetten, hoe sneller die er kan zijn.
Vroeger toen de boel zo werd aangelegd reden er twee treinen per dag..nu rijden er vijf per uur.. De wegen zijn enorm aangepast en meegegroeid in de tussentijd..
Een vliegtuig vliegt niet zodra het vermoeden er alleen al is dat het onveilig zou kunnen zijn..
Hoezo moet ik overheidstaken op me gaan nemen? Het is al duidelijk gemaakt tot de 2e kamer aan toe.. zijn kamervragen over gesteld en afspraken gemaakt, waar prorail ook iets mee zou doen.. Dinsdag worden er opnieuw kamervragen gesteld waarom prorail er zolang over heeft gedaan en er nog niets gebeurt is..
Vroeger toen de boel zo werd aangelegd reden er twee treinen per dag..nu rijden er vijf per uur.. De wegen zijn enorm aangepast en meegegroeid in de tussentijd..
Een vliegtuig vliegt niet zodra het vermoeden er alleen al is dat het onveilig zou kunnen zijn..
Hoezo moet ik overheidstaken op me gaan nemen? Het is al duidelijk gemaakt tot de 2e kamer aan toe.. zijn kamervragen over gesteld en afspraken gemaakt, waar prorail ook iets mee zou doen.. Dinsdag worden er opnieuw kamervragen gesteld waarom prorail er zolang over heeft gedaan en er nog niets gebeurt is..
Op zaterdag 19 november 2016 19:19 schreef derLudolf het volgende: Tjah, landbouwgrond is schaars in die omgeving. Dus wat hebben boeren aan geld als er geen grond te koop is?
Sowieso, een boer die minder grond heeft, mag ook minder mest produceren etc. Ik wens Eringa veel succes met zijn "geweld". Hij zal het nog hard nodig hebben
Tjah, landbouwgrond is schaars in die omgeving. Dus wat hebben boeren aan geld als er geen grond te koop is?
Belletje en een lampje, klaar.
Ja precies.. maar na zo'n verhaal vind ik de uitleg van de boer, die wel naar de studio wou komen en prorail die de hele dag al geen woord wou zeggen een stuk meer plausibel.. Prorail doet een mooi stukje pr.. de boer stond erbij en keek er hoofdschuddend naar..
Sowieso, een boer die minder grond heeft, mag ook minder mest produceren etc. Ik wens Eringa veel succes met zijn "geweld". Hij zal het nog hard nodig hebben
Hij wil er best vanaf.. maar ze wouden het eerst kopen, toen weer huren.. toen toch maar weer kopen.. ze hadden een stuk grond voor hem, maar wisten niet te vertellen waar het lag.. En inmiddels heeft ie al een jaar niets meer gehoord.. dus er is geen sprake van onderhandelingen.. Hij weet zelf ook niet waar ie aan toe is..
Die boer is welwillend.. die woont naast een plek waar steeds ongelukken gebeuren, die wil gewoon meewerken, maar dan moet het wel netjes opgelost worden wat ook niet meer dan normaal is natuurlijk..
Ja precies.. maar na zo'n verhaal vind ik de uitleg van de boer, die wel naar de studio wou komen en prorail die de hele dag al geen woord wou zeggen een stuk meer plausibel.. Prorail doet een mooi stukje pr.. de boer stond erbij en keek er hoofdschuddend naar..
Ik heb het niet gevolgd hoor, dus geen idee wat je precies wat je bedoelt
Vond de krantenkop "chauffeur opgepakt" oid ook belachelijk. Alsof die een misdaad heeft begaan ofzo...
Ik heb het niet gevolgd hoor, dus geen idee wat je precies wat je bedoelt
Vond de krantenkop "chauffeur opgepakt" oid ook belachelijk. Alsof die een misdaad heeft begaan ofzo...
Ingewikkeld verhaal: De buurman (zelf ook boer) van de betreffende boer (de boer zelf was veel te emotioneel) was naar de tv studio gekomen om tekst en uitleg te geven, prorail was ook uitgenodigd, maar wou niet komen.. die hebben enkel een los verhaal voor een camera gehouden, waar de boer op reageerde met bovenstaand verhaal... en wat ook erg plausibel klonk (die boer zou ook met pek en veren groningen uitgegooid zijn als ie voor de camera stond te liegen btw)
Verder probeerde een radioverslaggever de hele dag al iemand van prorail voor de microfoon te krijgen,maar iedereen was duidelijk op gedragen niemand te woord te staan.. Dat zou pas tijdens en na de persco gebeuren
Hij wil er best vanaf.. maar ze wouden het eerst kopen, toen weer huren.. toen toch maar weer kopen.. ze hadden een stuk grond voor hem, maar wisten niet te vertellen waar het lag.. En inmiddels heeft ie al een jaar niets meer gehoord.. dus er is geen sprake van onderhandelingen.. Hij weet zelf ook niet waar ie aan toe is..
Die boer is welwillend.. die woont naast een plek waar steeds ongelukken gebeuren, die wil gewoon meewerken, maar dan moet het wel netjes opgelost worden wat ook niet meer dan normaal is natuurlijk..
Ja precies, die wil ook gewoon duidelijkheid... Ze hebben al genoeg onduidelijkheid
Ingewikkeld verhaal: De buurman (zelf ook boer) van de betreffende boer (de boer zelf was veel te emotioneel) was naar de tv studio gekomen om tekst en uitleg te geven, prorail was ook uitgenodigd, maar wou niet komen.. die hebben enkel een los verhaal voor een camera gehouden, waar de boer op reageerde met bovenstaand verhaal... en wat ook erg plausibel klonk (die boer zou ook met pek en veren groningen uitgegooid zijn als ie voor de camera stond te liegen btw)
Verder probeerde een radioverslaggever de hele dag al iemand van prorail voor de microfoon te krijgen,maar iedereen was duidelijk op gedragen niemand te woord te staan.. Dat zou pas tijdens en na de persco gebeuren
Vreemd inderdaad dat ze niet willen komen, zegt me al genoeg ja...
Ja precies, die wil ook gewoon duidelijkheid... Ze hebben al genoeg onduidelijkheid
Ja een boer is afhankelijk he.. grondgebonden bedrijf.. dus niet genoeg grond, geen vergunning, en dus geen inkomen..
Hij pleitte de laatste tijd extra veel voor een beveiliging (en dat ging ook al 30 jaar terug volgens hem) omdat een weg willen aanleggen enorm veel meer tijd kost door alle procedures tegenwoordig.. en beveiliging zo geregeld is.. Zeker na die twee ongelukken wou ie zo snel mogelijk de boel geregeld zien
Vreemd inderdaad dat ze niet willen komen, zegt me al genoeg ja...
Ja Prorail heeft boter op zijn hoofd, zoveel is duidelijk. Het enige dat ze concreet brengen is onduidelijkheid. En een hoop surrealistisch geblaat van Eringa. Dat is althans de indruk die ik ervan krijg.
Ja Prorail heeft boter op zijn hoofd, zoveel is duidelijk. Het enige dat ze concreet brengen is onduidelijkheid. En een hoop surrealistisch geblaat van Eringa. Dat is althans de indruk die ik ervan krijg.
Ja ik heb er verder geen kaas van gegeten.. ik wist gister pas wat prorail precies was.. Had er wel van gehoord.. maar een strukton, prorail, of een nedtrain.. ja dat ze iets met treinen deden wist ik.. maar wie wat precies doet en hoe dat allemaal werkt.. werkelijk geen idee..
Het is ook minimaal 15 jaar geleden dat ik met de trein ging...
Maar ik heb wel wat ervaring in lui die alles op anderen afschuiven, dus werd me vrij snel duidelijk dat dit ook zo werkte..
Verder zijn treinen wel top.. ik ben dol op techniek, dus snap niet zo waarom ik er zo weinig van weet..
[ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 19-11-2016 20:23:18 ]
Ja ik heb er verder geen kaas van gegeten.. ik wist gister pas wat prorail precies was.. Had er wel van gehoord.. maar een strukton, prorail, of een nedtrain.. ja dat ze iets met treinen deden wist ik.. maar wie wat precies doet en hoe dat allemaal werkt.. werkelijk geen idee..
Het is ook minimaal 15 jaar geleden dat ik met de trein ging...
Maar ik heb wel wat ervaring in lui die alles op anderen afschuiven, dus werd me vrij snel duidelijk dat dit ook zo werkte..
Verder zijn treinen wel top.. ik ben dol op techniek, dus snap niet zo waarom ik er zo weinig van weet..
Misschien is dat wel de reden waarom er over wordt nagedacht om wat meer sturing vanuit het Rijk op ProRail te zetten. En tevens de reden waarom ProRail dat dan weer niet echt een goed idee vindt...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Misschien is dat wel de reden waarom er over wordt nagedacht om wat meer sturing vanuit het Rijk op ProRail te zetten. En tevens de reden waarom ProRail dat dan weer niet echt een goed idee vindt...
Uit ervaring kan ik vertellen dat dat ook niet werkt, buiten dat het goed staat voor het publiek.. dan gaat het gewoon in het geheim ondergronds verder.. (zal er verder niet over uitwijden hier, maar dat soort trajecten (om even ontopic te blijven) zijn me bekend.. ) Ik wil ook geen zure sloot zijn verder
De excuus IC tussen Dordrecht en Breda lijkt al weer te verdwijnen voordat deze gereden heeft. In plaats daarvan zou de treinserie tussen Lelydorp en Dordrecht doorgetrokken worden naar Breda
Ik heb net het ansaldobreda/napels verhaal van fles uit de OP gelezen anders.. (mooi verhaal fles ) Oh en al mn toetsen van mn toetsenbord gehaald omdat mn spatiebalk fyra verschijnselen had.. allejezus wat een bende zat daaronder..
Op zaterdag 19 november 2016 21:32 schreef James1988 het volgende: Niet zo'n heel gekke keuze, het scheelt twee kerende treinseries in Dordrecht. Nu die sprinters weer doorkoppelen en het begint ergens op te lijken.
edit: In de praktijk zal het er wel op neerkomen dat die trein vervolgens 12 minuten in Dordrecht blijft staan in afwachting van z'n pad naar Breda.
Tenzij die IC doorrijdt in het pad van de sprinter...
Ik moet zeggen, recentelijk pendel ik meer en meer naar Amsterdam en Enschede, en ik heb ze er al 2 van de 4 keer tussenuit weten te pikken Timing, I has it
ook als de overstap op de in Breda startende sprinter cross-platform is?
Oh, je bedoelt in plaats van! Ik dacht dat je bedoelde om de paden om te wisselen.
Maar: ja, ik denk het wel. Als je de sprinter drie minuten later uit Breda laat vertrekken kom je ook 3 minuten later aan in 's-Hertogenbosch. Vanuit Den Bosch is dan net de IC naar het zuiden vertrokken, dus waarschijnlijk krijg je dan een conflict bij Vught. Ook wordt de aansluiting op de sprinter naar Arnhem krap (is nu 4 minuten), als dat niet al een conflict oplevert.
Op zaterdag 19 november 2016 22:32 schreef Dr_Flash het volgende: Met plaatsvervangers erbij trouwens 6 uit 8 enkele reizen. Ik heb altijd die van 7:48 naar Amsterdam. Dat had een Pimpel moeten zijn
En dan om 3u uit Berlijn, of 5u uit Hannover? Denk dat ze de vroege uit Amsterdam niet voor niks schrappen in de winter.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oh, je bedoelt in plaats van! Ik dacht dat je bedoelde om de paden om te wisselen.
Maar: ja, ik denk het wel. Als je de sprinter drie minuten later uit Breda laat vertrekken kom je ook 3 minuten later aan in 's-Hertogenbosch. Vanuit Den Bosch is dan net de IC naar het zuiden vertrokken, dus waarschijnlijk krijg je dan een conflict bij Vught. Ook wordt de aansluiting op de sprinter naar Arnhem krap (is nu 4 minuten), als dat niet al een conflict oplevert.
Dat zou zomaar kunnen. Ik heb geen flauw idee hoe die treinpaden daar allemaal lopen
De sprinter Deurne-Arnhem wordt geknipt in 's-Hertogenbosch (de reisplanner heeft het zelfs over een overstap), die levert dus geen conflict op als je de sprinter uit Dordrecht een paar minuten later zou laten aankomen.
Als je de sprinter 3 minuten later wil laten aankomen in 's-Hertogenbosch krijg je denk ik last van een conflict met de IC naar Heerlen/Venlo t.h.v. Vught Aansluiting. Ook wordt de kering voor de rit naar Dordrecht dan wel erg krap.
Op zaterdag 19 november 2016 23:33 schreef James1988 het volgende: De sprinter Deurne-Arnhem wordt geknipt in 's-Hertogenbosch (de reisplanner heeft het zelfs over een overstap), die levert dus geen conflict op als je de sprinter uit Dordrecht een paar minuten later zou laten aankomen.
Deurne-Arnhem wordt gewoon een doorgaande sprinter, maar is geknipt in twee series die ook in de reisplanner niet in elkaar doorlopen vanwege de lange stilstand in Den Bosch.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 19 november 2016 23:37 schreef Peterselieman het volgende: Het zal er uiteindelijk wel op neer komen dat de trein uit Lelydorp na een stop van tien minuten doorrijdt naar Breda
Ik denk dat er weinig andere mogelijkheden zijn.
Te Dordrecht: • Aankomst IC uit Lelystad: x:22 • Vertrek Benelux naar Brussel: x:23 • Vertrek SPR naar 's-Hertogenbosch: x:26 • Vertrek IC naar Breda: x:34
Als je deze volgorde aanhoudt kun je de IC naar Breda niet veel eerder laten vertrekken, want dan sukkelt hij achter de sprinter aan en komt de machinist misschien wel rode seinen tegen (eng!). De Benelux later laten vertrekken is ook niet mogelijk, omdat hij dan niet op tijd in Roosendaal / België kan zijn. En de sprinter zit ook weer krap in z'n tijd, vanwege Vught Aansluiting.
Wat héél misschien zou kunnen: • Aankomst IC uit Lelystad: x:22 • Vertrek Benelux naar Brussel: x:23 • Vertrek IC naar Breda: x:25:30 • Vertrek SPR naar 's-Hertogenbosch: x:28
In Breda heeft de sprinter een geplande stop van 2 minuten, en in Tilburg 1 minuut. Als je die stops wat verkort zou het wel mogelijk moeten zijn om op tijd in Vught Aansluiting te zijn, maar dan moet de machinist niet al te zuinig gaan rijden...
Er staat toch nergens vermeld dat de IC elk half uur doorrijdt? Als je alleen de trein met aankomst om x.52 door laat rijden heb je geen probleem, behalve dat de sprinter naar Roosendaal elk half uur lang op Lage Zwaluwe staat ipv 1x per uur.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De 2400 Lls-Ddr wordt toch doorgetrokken naar Bd. De flauwekul-pendel 2300 Ddr-Bd vervalt alsnog voordat er 1 trein gereden heeft. Daarmee is PHS tussen Rtd en Bd een feit met 6 IC's per uur.
2x IC direct + 2x IC Eindhoven - Den Haag + 2x Lelystad - Breda = 6x per uur.
Nee, het is gewoon een gebrek aan bezetting voor deze vroege trein in de wintermaanden. Wel 'moet' er een extra trein naar Hengelo gereden worden om 19u als de Pimpel om 5u al rijdt, dus wordt er nu voor gekozen om dan ipv die om 5u uit Amsterdam die van 19u te rijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Te Dordrecht: • Aankomst IC uit Lelystad: x:22 • Vertrek Benelux naar Brussel: x:23 • Vertrek SPR naar 's-Hertogenbosch: x:26 • Vertrek IC naar Breda: x:34
Als je deze volgorde aanhoudt kun je de IC naar Breda niet veel eerder laten vertrekken, want dan sukkelt hij achter de sprinter aan en komt de machinist misschien wel rode seinen tegen (eng!). De Benelux later laten vertrekken is ook niet mogelijk, omdat hij dan niet op tijd in Roosendaal / België kan zijn. En de sprinter zit ook weer krap in z'n tijd, vanwege Vught Aansluiting.
Wat héél misschien zou kunnen: • Aankomst IC uit Lelystad: x:22 • Vertrek Benelux naar Brussel: x:23 • Vertrek IC naar Breda: x:25:30 • Vertrek SPR naar 's-Hertogenbosch: x:28
In Breda heeft de sprinter een geplande stop van 2 minuten, en in Tilburg 1 minuut. Als je die stops wat verkort zou het wel mogelijk moeten zijn om op tijd in Vught Aansluiting te zijn, maar dan moet de machinist niet al te zuinig gaan rijden...
Was het niet ook zo dat de boel nog iets ruimer in zijn jasje zit dan noodzakelijk omdat nog niet alle FLIRT geleverd zijn en er tijdelijk ander mat in die sprinter moet? En dat er met FLIRT of SLT in die serie meer mogelijkheden zijn?
Was het niet ook zo dat de boel nog iets ruimer in zijn jasje zit dan noodzakelijk omdat nog niet alle FLIRT geleverd zijn en er tijdelijk ander mat in die sprinter moet? En dat er met FLIRT of SLT in die serie meer mogelijkheden zijn?
Ohja, dat is ķķk nog eens waar. Zolang er niet genoeg FLIRT is komt er SGMm te rijden.
Op zondag 20 november 2016 00:16 schreef dennistd het volgende: Nee, het is gewoon een gebrek aan bezetting voor deze vroege trein in de wintermaanden. Wel 'moet' er een extra trein naar Hengelo gereden worden om 19u als de Pimpel om 5u al rijdt, dus wordt er nu voor gekozen om dan ipv die om 5u uit Amsterdam die van 19u te rijden.
Ehm. Wat?
"in plaats van" een trein om 5 uur 'smorgens rijdt er een trein om 7 uur 's avonds?
Dat is zoiets als "in plaats van een mongool als president van de USA krijgt equatoriaal Guinea nu een mongool als president". Het slaat gewoon totaal nergens op.
"in plaats van" een trein om 5 uur 'smorgens rijdt er een trein om 7 uur 's avonds?
Dat is zoiets als "in plaats van een mongool als president van de USA krijgt equatoriaal Guinea nu een mongool als president". Het slaat gewoon totaal nergens op.
Ik vind het ook raar dat er dan om 19u nog een pimpel slechts tot Bad-fokking-Bentheim rijdt, maar de trein van 5 uur rijdt dan wel vanaf Bentheim naar Berlijn. Dat is dan dezelfde trein als die dan om 19 u tot daar rijdt, daar wordt overnacht. Je moet die trein dus gewoon daar zien te krijgen en daarom die pimpel van 19u dus.
Garry Keenor, ontwerper van bovenleidingssystemen voor ingenieursbureau Atkins, heeft een boek geschreven over bovenleidingen. Hij hoopt hiermee het onderwerp wat toegankelijker te maken voor geīnteresseerden.
Ik vind het ook raar dat er dan om 19u nog een pimpel slechts tot Bad-fokking-Bentheim rijdt, maar de trein van 5 uur rijdt dan wel vanaf Bentheim naar Berlijn. Dat is dan dezelfde trein als die dan om 19 u tot daar rijdt, daar wordt overnacht. Je moet die trein dus gewoon daar zien te krijgen en daarom die pimpel van 19u dus.
Bla bla bla puur omlooptechnisch gedacht. Mensen vervoeren? Mensen? Vervoeren? Wat? Huh?
Ik zie dan twee mogelijkheden, of het is een eigen conclusie van die poster, of hij rijdt in plaats van de Sprinter 2x/u naar Breda.
Dat zijn mogelijkheden, maar het kan ook best zo zijn dat er wel gewoon 2x per uur een IC van Dordrecht naar Breda rijdt náást de sprinter. Exploitatief zal dat ongeveer net zo duur zijn als een treinstel te laten pendelen tussen Dordrecht en Breda.
"in plaats van" een trein om 5 uur 'smorgens rijdt er een trein om 7 uur 's avonds?
Dat is zoiets als "in plaats van een mongool als president van de USA krijgt equatoriaal Guinea nu een mongool als president". Het slaat gewoon totaal nergens op.
Met Hengelo als stralend middelpunt in de Pimpel reden er sinds de twee-uursdienst treinen om 9u, 11u, 13u, 15, 17u, 19 en 21u in beide richtingen. Die van 21u naar Duitsland reed maar tot Bad Bentheim en de volgende ochtend vanaf daar als IC naar Berlijn.
Sinds december 2015 (?) is dit veranderd omdat je aan die laatste IC weinig hebt. Er is toen een extra IC om 5u uit Amsterdam (dus 7u uit Hengelo) gaan rijden naar Berlijn, vanaf Bentheim in het pad van die andere IC naar Berlijn. Om het verlies van de reismogelijkheid van 19u uit Amsterdam naar Bentheim te beperken is er een IC Amsterdam-Hengelo in plaats daarvan ingelegd.
Nu vindt NS het blijkbaar nogal duur met toeslagen en zo, en die extra IC naar Hengelo, dat ze besloten hebben om in de wintermaanden (als niemand om 5u in Amsterdam de IC naar Berlijn wil pakken) de oude situatie te herstellen. Dat kost ze wel een overnachting voor het personeel in Bentheim maar blijkbaar is dat alsnog goedkoper
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Met Hengelo als stralend middelpunt in de Pimpel reden er sinds de twee-uursdienst treinen om 9u, 11u, 13u, 15, 17u, 19 en 21u in beide richtingen. Die van 21u naar Duitsland reed maar tot Bad Bentheim en de volgende ochtend vanaf daar als IC naar Berlijn.
Dat zijn mogelijkheden, maar het kan ook best zo zijn dat er wel gewoon 2x per uur een IC van Dordrecht naar Breda rijdt náást de sprinter. Exploitatief zal dat ongeveer net zo duur zijn als een treinstel te laten pendelen tussen Dordrecht en Breda.
Nadat NS eerst bij hoog en laag beweerde dat meer dan 1 keer per écht exploitatief onmogelijk is? Mooie truuk om die paar miljoen subsidie te verdienen...
Nu vindt NS het blijkbaar nogal duur met toeslagen en zo, en die extra IC naar Hengelo, dat ze besloten hebben om in de wintermaanden (als niemand om 5u in Amsterdam de IC naar Berlijn wil pakken) de oude situatie te herstellen. Dat kost ze wel een overnachting voor het personeel in Bentheim maar blijkbaar is dat alsnog goedkoper
Ik kots steeds harder op NS. NS WIL helemaal geen reizigers vervoeren. Nou sodemieter dan op van die HRNconcessie en ga punniken. Neukfouten
Dit is trouwens ook onzin. Ten eerste is het niet aan de vervoerder om te bepalen waar de reiziger al of niet "wat aan heeft". Ten tweede rijdt heel Duitsland kris kras de hele nacht door met allerlei ICE's dus heb je er prima wat aan.
De echte-mensenwereld leeft al minstens 30 jaar in een 24-uurs economie, maar nee, Het Spoor acht zich wel even gerechtigd om te bepalen dat er in De Wintermaanden ergens minder vraag naar zou zijn. Want HOPPAAAA Kun je nog schrappen, schrap dan mee Verschrikkelijke faalfalers.
Dit is trouwens ook onzin. Ten eerste is het niet aan de vervoerder om te bepalen waar de reiziger al of niet "wat aan heeft". Ten tweede rijdt heel Duitsland kris kras de hele nacht door met allerlei ICE's dus heb je er prima wat aan.
Het enige dat NS doet is teruggaan naar de oude situatie in de wintermaanden. Misschien wil de reiziger in die maanden wel heel graag de nacht doorbrengen in Bad Bentheim, weet jij veel.... Blijkbaar willen ze in elk geval niet zo vroeg op stap.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 20 november 2016 00:39 schreef Dr_Flash het volgende: De echte-mensenwereld leeft al minstens 30 jaar in een 24-uurs economie, maar nee, Het Spoor acht zich wel even gerechtigd om te bepalen dat er in De Wintermaanden ergens minder vraag naar zou zijn. Want HOPPAAAA Kun je nog schrappen, schrap dan mee Verschrikkelijke faalfalers.
De enige trein die geschrapt wordt is een binnenlandse (extra) Intercity van Amsterdam (19u) naar Hengelo (21u). Daarnaast gaat de trein Amsterdam (5u) - Berlijn (11u) voortaan als Amsterdam (19u) naar Bad Bentheim (21.15u) en Bad Bentheim (7.20u) - Berlijn (11u) rijden.
Dat lijkt me alleen maar positief, want ik heb vaker de trein van 19u uit Amsterdam richting Twente dan die van 5u...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het enige dat NS doet is teruggaan naar de oude situatie in de wintermaanden. Misschien wil de reiziger in die maanden wel heel graag de nacht doorbrengen in Bad Bentheim, weet jij veel.... Blijkbaar willen ze in elk geval niet zo vroeg op stap.
Ei - kip.
Als je de mogelijkheid niet biedt, kan er ook niemand gebruik van maken. Dan is het vrij makkelijk om te zeggen "zie, geen vraag naar". Terwijl er natuurlijk wel vraag naar IS maar er een volstrekt incompetente apenbende aan de knoppen zit die toevallig de touwtjes in handen gekregen heeft. Van een minister die er eigenlijk niets over wil horen.
Op zondag 20 november 2016 00:42 schreef dennistd het volgende: Daarnaast gaat de trein Amsterdam (5u) - Berlijn (11u) voortaan als Amsterdam (19u) naar Bad Bentheim (21.15u) en Bad Bentheim (7.20u) - Berlijn (11u) rijden.
Nee. DIT is nou echt een rad voor ogen. Dit IS helemaal geen reismogelijkheid namelijk.
"De trein" "wijzigt" in die zin dat hij 14 uur later uit Amsterdam vertrekt, vervolgens 10 uur lang stil staat op een rangeerspoor in Bad Bentheim, waar je niet in de trein mag overnachten, om 24 uur later in Berlin aan te komen.
Als je de mogelijkheid niet biedt, kan er ook niemand gebruik van maken
De vroege mogelijkheid Amsterdam-Berlijn is er nu juist wel, maar de keren dat ik dat ding 's ochtends vroeg in Almelo of Hengelo zie zit er niet meer dan een handvol mensen in. Blijkbaar is er dus gewoon geen vraag naar.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 19 november 2016 01:15 schreef Prins_Pils het volgende: Sorry hoor Bij een overweg, bewaakt of niet, moet je gewoon uit je doppen kijken. Van een trein win je het niet. Nooit.
Ik ken de overgang. Met laagstaande zon (was die dag ook zo) of dichte mist kan je niks zien.
Ik vind het juist geweldig dat die trein er is Dat je echt SUPER vroeg weg kan en dan nog op een redelijk tijdstip in Berlijn kunt zijn. Nee, ik maak er niet elke dag gebruik van. Maar als we het nou hebben over de ambitie om een serieus alternatief te bieden tegen dagrandvluchten voor dit soort flutafstandjes, JA JA JA JA JA
Op zondag 20 november 2016 00:47 schreef Dr_Flash het volgende: Ik vind het juist geweldig dat die trein er is Dat je echt SUPER vroeg weg kan en dan nog op een redelijk tijdstip in Berlijn kunt zijn. Nee, ik maak er niet elke dag gebruik van. Maar als we het nou hebben over de ambitie om een serieus alternatief te bieden tegen dagrandvluchten voor dit soort flutafstandjes, JA JA JA JA JA
Ja joh Het is dat ik bij mijn vorige keer Berlijn Zugbindung had genomen voor 10:20 om het risico op missen van 6:20 door verslapen niet te lopen, anders had ik wel mijn best gedaan die trein te pakken, vķķr de middag in Berlijn zijn Ik ga in april weer, rijdt hij dan wel weer? Ik zie hem trouwens niet als alternatief voor dagrandvluchtjes. Vanuit onze hoek van het land is vliegen naar Berlijn natuurlijk complete onzin met de pimpel voor de deur.
Vanwege de goedkope huizen zeker? Er zijn hier ook genoeg Nederlanders die in Belgische dorpjes wonen
Toen ik nog in Den Haag moest zijn voor m'n werk, had ik te maken met iemand die in Minderhout woont. Ik kwam 'm laatst hier op het station tegen, hij zei dat hij 's ochtends van Minderhout naar Breda rijdt en dan de trein naar Den Haag neemt.
quote:
(al hebben die over het algemeen wel een auto)
Niet zo gek met een tweeuursdienst. Dat wordt misschien wel anders wanneer de trein naar Bielefeld rijdt.
quote:
Op zondag 20 november 2016 00:47 schreef Dr_Flash het volgende: Ik vind het juist geweldig dat die trein er is Dat je echt SUPER vroeg weg kan en dan nog op een redelijk tijdstip in Berlijn kunt zijn. Nee, ik maak er niet elke dag gebruik van. Maar als we het nou hebben over de ambitie om een serieus alternatief te bieden tegen dagrandvluchten voor dit soort flutafstandjes, JA JA JA JA JA
In de zomermaanden blijft die vroege trein rijden. Dan is er kennelijk wel genoeg vraag naar.
Ja joh Het is dat ik bij mijn vorige keer Berlijn Zugbindung had genomen voor 10:20 om het risico op missen van 6:20 door verslapen niet te lopen, anders had ik wel mijn best gedaan die trein te pakken, vķķr de middag in Berlijn zijn Ik ga in april weer, rijdt hij dan wel weer? Ik zie hem trouwens niet als alternatief voor dagrandvluchtjes. Vanuit onze hoek van het land is vliegen naar Berlijn natuurlijk complete onzin met de pimpel voor de deur.
Vanuit heel veel plekken is het minstens net zo snel, door-to-door. Alleen als je in een doos op Schiphol woont kan het iets sneller zijn. Maar dan nog. Land je op Tempelhof of zo jah. Ben je nog 2 uur onderweg naar het centrum.
Op zondag 20 november 2016 00:55 schreef Dr_Flash het volgende: Ik zie trouwens nu wel dat ze heel hard bezig zijn met die werkzaamheden ophoging perron op Dv Hbf.
Hebben ze de deuren van de kiosk enzo wel meegenomen?
Vanuit heel veel plekken is het minstens net zo snel, door-to-door. Alleen als je in een doos op Schiphol woont kan het iets sneller zijn. Maar dan nog. Land je op Tempelhof of zo jah. Ben je nog 2 uur onderweg naar het centrum.
Op zondag 20 november 2016 00:55 schreef Dr_Flash het volgende: Ik zie trouwens nu wel dat ze heel hard bezig zijn met die werkzaamheden ophoging perron op Dv Hbf.
Ik zag het vanavond ja, toen ik van Amersfoort Vathorst naar Enschede Kennispark reisde via de zeer logische reisroute Zwolle-Zutphen
Perron 3a lag eruit, op 3b keerde de stopper van/naar Apeldoorn en 1 en 4 werden gebruik voor de IC Zwolle-Roosendaal v.v.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Deventer Colmspark Almelo De Park (nu weten we waar Alberto woont) Enschede de Eschparke Eygelshoven Parkt Krommenie-AssenPark, aka Krommenie-Parkdelft, Krommepark-Assendelft of Parkenie-Assendelft, Bovenkarspel-Grootepark Eindhoven-Park-S Heerlen Woonboulepark Maastricht Randpark (pleonasme?)
Op zondag 20 november 2016 01:11 schreef James1988 het volgende: Breda-Prinsenpark Tilburg Reespark Den Haag Moerpark Schiedam Nieuwpark Den Haag Mariapark Hoek van Holland Park
Hee kun je die NVBS-toko niet ombenoemen tot NVBSpark?
Op zondag 20 november 2016 01:19 schreef ReisT het volgende: Den Bosch Utrecht net afgelegd binnen 25 minuten! Machinist wil zeker naar huis. Ik trouwens ook.
Met dat keiharde binnenscheuren zeker Ik had toevallig vanavond nog een cabride gezien dat je vanuit Amsterdam binnenscheurt, mijn god alle wisselparken zijn weggehaald, gewoon 80 binnenknallen (nee, ik had niks te doen vanavond...)
Op zondag 20 november 2016 01:19 schreef ReisT het volgende: Den Bosch Utrecht net afgelegd binnen 25 minuten! Machinist wil zeker naar huis. Ik trouwens ook.
éen van de langste non-stop, en één van de mooiste trajecten van Nederland. Met zes grote rivierbruggen Echt lang geleden dat ik daar nogeens geweest ben
éen van de langste non-stop, en één van de mooiste trajecten van Nederland. Met zes grote rivierbruggen Echt lang geleden dat ik daar nogeens geweest ben
Met dat keiharde binnenscheuren zeker Ik had toevallig vanavond nog een cabride gezien dat je vanuit Amsterdam binnenscheurt, mijn god alle wisselparken zijn weggehaald, gewoon 80 binnenknallen (nee, ik had niks te doen vanavond...)
Vanaf hier ergens. Enorm Zaaddodend Rijden vanaf Maarssen maar keihard binnenscheuren (filmpje start voorbij de brug geloof ik. Heb zomaar een tijd aangeklikt.)
éen van de langste non-stop, en één van de mooiste trajecten van Nederland. Met zes grote rivierbruggen Echt lang geleden dat ik daar nogeens geweest ben
Gouda - Utrecht vind ik ook wel leuk. Iets minder brug, maar wel veel weiland.
Vanwege de winteractiviteiten moeten drie rijtuigen tijdelijk het Spoorwegmuseum verlaten om zo plaats te maken voor de ijsbaan en het Allerhande Kerstfestival. Omdat de loods in Blerick nog altijd niet bruikbaar is door asbestproblemen vinden ze een tijdelijk onderkomen bij de VSM in Beekbergen.
Met Plan D 7709, Plan E 6703 en Plan W 4118 op sleep is VolkerRail V100 203-2 vanuit Amersfoort in Apeldoorn aangekomen. Na een korte stop vertrok het konvooi richting Apeldoorn Zuid en verder naar het in Lieren gelegen station Beekbergen.
Met dank aan Durk die ik ineens op het VSM-perron zag staan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gouda - Utrecht vind ik ook wel leuk. Iets minder brug, maar wel veel weiland.
Nee man dat is echt kutsaai. De eerste helft is alleen maar geluidswal, en de tweede helft begint met 10 minuten stilstaan totdat je ingehaald bent door echt ALLE Intercities die je kon verzinnen
Ik heb trouwens nog helemaal niks gedaan aan het boekje voor het nieuwjaarsrondje. Misschien morgen. Want manmanman daar komen we ook langs een paar mooie stukjes
Op zondag 20 november 2016 01:33 schreef liesje1979 het volgende: Ik denk steeds dat ik hier een beetje moet socializen, als voorbereiding op de meet. Maar het gaat steeds over treinen.
Gek he, in een treinentopic
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 20 november 2016 01:33 schreef liesje1979 het volgende: Ik denk steeds dat ik hier een beetje moet socializen, als voorbereiding op de meet. Maar het gaat steeds over treinen.
Op zondag 20 november 2016 01:29 schreef James1988 het volgende: Ik kan juist wel genieten van die leegtes. Beetje kijken naar biefstuk of shoarma op pootjes
Of ander lekker vlees... Konijnen, hazen, fazanten. Vorige week zag ik nog stuk of 5 stuks reewild op zeg 15m van de trein
Een enkele keer spot ik nog een vos. Ja maar mij maar lekker treinen door de weilanden
Op zondag 20 november 2016 01:33 schreef liesje1979 het volgende: Ik denk steeds dat ik hier een beetje moet socializen, als voorbereiding op de meet. Maar het gaat steeds over treinen.
Waar wil jij het over hebben dan? Zal ik een speciaal Rainbow-Unicorn-Glittertjes-katern opnemen in het boekje?
Wel even met Crientj overleggen hoor. Iedereen is het allang vergeten, maar de Nieuwjaarsrondjes waren oorspronkelijk een gezamenlijk idee van Crientj en mij. Dat was tevens de laatste keer dat een vrouw er iets mee te maken had, tot jij
Wel even met Crientj overleggen hoor. Iedereen is het allang vergeten, maar de Nieuwjaarsrondjes waren oorspronkelijk een gezamenlijk idee van Crientj en mij. Dat was tevens de laatste keer dat een vrouw er iets mee te maken had, tot jij
Die keer dat ik mee was telt zeker niet? Had mijn mooiste lingerie aan gedaan
2011: Utrecht-Rotterdam-HSL-Amsterdam-Pimpel-Hengelo-Pimpel-Amersfoort 2012: Venlo-Viersen-Krefeld-(?)-Münster-Rheine-Bentheim-Hengelo 2013: Gepland de Fyra, werd uiteindelijk Stopper vanuit Roosendaal, slagje Noorderkempen en via Vise terug 2014: Hengelo-Osnabrück-Bremen-Leer-Groningen 2015: Arnhem-Köln-Gerolstein-Luxemburg-Luik-Maastricht 2016: Enschede-Dülmen-Hagen-Siegen-Au-Köln-Arnhem
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja ik weet niet hoe jullie dat beleven natuurlijk, voor mij zit meer dan de helft van de lol in het maken van het boekje eigenlijk. Maar Bremen was wel awesome gewoon, op allerlei manieren
éen van de langste non-stop, en één van de mooiste trajecten van Nederland. Met zes grote rivierbruggen Echt lang geleden dat ik daar nogeens geweest ben
wekelijks
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 20 november 2016 02:15 schreef Dr_Flash het volgende: Ja ik weet niet hoe jullie dat beleven natuurlijk, voor mij zit meer dan de helft van de lol in het maken van het boekje eigenlijk. Maar Bremen was wel awesome gewoon, op allerlei manieren
Elk rondje heeft wel z'n toffe dingen. Ons uitstapje naar Noorderkempen bijvoorbeeld vond ik ook wel erg leuk, vanwege die treinbegeleider die zich afvroeg wat we in vredesnaam aan het doen waren
Elk rondje heeft wel z'n toffe dingen. Ons uitstapje naar Noorderkempen bijvoorbeeld vond ik ook wel erg leuk, vanwege die treinbegeleider die zich afvroeg wat we in vredesnaam aan het doen waren
gedebuteerd met Prins , wauw. Der Prinz is trouwens jr. favoriete freetschuur in Berlijn dat je dat maar weet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik hebmet Zug-Chef en nog 2 fok!kers uit een ver verleden eigenlijk de route van de NYR '17 al eens gedaan. Toen papten we aan met ICE-crew en die wilden ons wel mee laten rijden tot Frankfurt. Jammer maar helaas moesten we nog op een achterhoekse boer wachten die al heel moeilijk moest doen om Oberhausen te bereiken Anders hadden we in KN 4 uur eerder aan de pinten kunnen zitten goedverdoeme