abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 22 april 2018 @ 20:43:48 #151
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_178681791
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 19:43 schreef franklop het volgende:

[..]

Kwam bijvoorbeeld deze tegen; https://www.bol.com/nl/p/(...)oduct_specifications

Wat vind je daarvan (puur op specs)?
Dat sluit natuurlijk aan op het hele 'grote sensor' gebeuren. :Y Moet je de trade-off op de koop toe nemen dat het wat minder compact is. En 't is een beetje zonde een systeemcamera te halen en dan niet gebruik te maken van het 'systeem'; het punt dat je de lenzen verwisselen kunt (en je die er dus bij moet kopen). Alleen met de kit lens op stap gaan... daar is de lichtgevoeligheid f/3.5-6.3. Dat ding is eigenlijk een wijnproevertje... bedoeld om je de hele fles aan te smeren.

Maar een optie is het natuurlijk. :P En zo heb je ook nog wel leuke spiegelloosjes van Panasonic, Olympus & Fujifilm. Zelf ben ik geen Canon fan. 't Is aan de ene kant wel een no0b-proof system. Maar als je puur kijkt naar de kwaliteit en mogelijkheden voor enthousiastelingen die zelf ook wel graag de regie in de hand nemen, dan krijg je elders meer waar voor je geld... maar ligt er natuurlijk aan wat je zoekt in een camera.
Life's like a choc of boxolates
pi_179008807
Mensen, ik heb jullie hulp nodig.

Al een tijdje vind ik fotograferen leuk en voor wat ik deed vond ik de oude camera en lenzen die ik van mijn broertje heb gekregen daar goed genoeg voor. Ik gebruik nu een Canon EOS350D en beschik over de Canon 18-55 die daar bij zat, een Tamron 55-200 en een (geen idee welk merk) 70-210. Alles is in 2006 aangeschaft en door mijn broertje intensief gebruikt.
Helaas was hij er ook niet heel erg zuinig op de laatste jaren van gebruik wat geresulteerd heeft in een barstje op de spiegel (zie je dus op de foto's gelukkig niets van, maar is wel heel erg storend tijdens het maken van de foto). Alle foto's gemaakt met de Tamron lens hebben drie vlekjes op exact dezelfde plek die ook na het schoonmaken van beide zijdes van de lens niet verdwijnen. Ik vermoed dus dat er ergens iets in het objectief verstopt zit.

Nu ik me wat meer met fotografie begin bezig te houden en ik mijn foto's boven het niveau 'vakantiekiekjes' probeer te tillen vind ik het dus gerechtvaardigd om aan een upgrade van mijn spul te denken.

Maar dan? Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen.
Ik wil in ieder geval een spiegelreflex. Voornamelijk omdat ik graag door de viewfinder wil zien wat er ook daadwerkelijk is, en niet een digitale weergave/interpretatie daarvan. Maar verder heb ik echt geen idee.

Dus om het lijstje uit de OP te gebruiken:
Budget: 600
Formaat: D-SLR
Doel: vooralsnog redelijk allround. Ik merk dat ik een voorliefde heb voor macro, maar wil nog niet veel geld uitgeven aan een macro lens. Verder zal ik voornamelijk foto's maken in de dierentuin, de natuur of in steden, waarbij ik dan ook echt de tijd wil nemen om een mooie foto te maken.
Portretfotografie is niet aan mij besteed en tijdens dagjes uit met man en kind zal ik voornamelijk mijn compact of telefoon blijven gebruiken denk ik.
Fotograaf: Ik vind het leuk om met de instellingen te spelen, het verschil uit te zoeken tussen de verschillende standen etc. Een (beginners)cursus fotografie ga ik nog volgen, maar wil dat het liefste doen met de camera die ik de komende jaren ga gebruiken :)
Huidige camera: Canon EOS350D
Welke camera’s twijfel je over: Geen. Wil eigenlijk wel graag bij Canon blijven omdat ik dan de lenzen die ik heb kan blijven gebruiken, wat weer scheelt in aanschafprijs.
Bijzonderheden: Een goede tweedehands is zeer zeker een optie. Het genoemde budget is voor een body en een leuk objectief samen. Duurdere body betekent goedkoper objectief, en andersom.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 12:48:35 #153
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179011120
Een Canon 60D lijkt me een mooie upgrade. Op MP makkelijk voor rond de 400 te vinden en biedt je een betere sensor, stevigere body, meer functies, betere kwaliteit en een stap van het beginners-segment en de middenklassers. Dat houdt in dat meer instellingen dedicated knoppen hebben voor snellere toegankelijkheid en betere ergonomie.

Ik heb me al een hele tijd niet met DSLR’s bezig gehouden, maar met de 60D heb ik destijds veel gespeeld omdat een vriendin van mij die had.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')