abonnement Unibet Coolblue
pi_166685558

Een nieuwe documentaireserie over hoop, wanhoop, ganja en veerkracht in een buurt verbonden door schulden.

http://www.npo.nl/schuldig/14-11-2016/VPWON_1250450

Die ene met 2 honden en een auto kreeg gelukkig geen feestpakket van de voedselbank.

[ Bericht 10% gewijzigd door perezoso op 16-11-2016 02:02:06 ]
  Trouwste user 2022 woensdag 16 november 2016 @ 10:14:10 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_166688444
Het terugkijken waard ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166739148
Voor sommige mensen is de maatschappij waarin wij leven te ingewikkeld. Een dierenwinkel runnen terwijl je niks verkoopt, je huis uitgezet worden zonder dat je het aan je man vertelt, jaren boven je stand leven zonder dat je inkomen hebt. Ja, ligt dat dan aan de mensen zelf of ligt dat aan het systeem? Schrijnende situaties genoeg maar of deze mensen nou ooit veranderen?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  vrijdag 18 november 2016 @ 21:19:12 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166743929
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 18:08 schreef Terreros85 het volgende:
Voor sommige mensen is de maatschappij waarin wij leven te ingewikkeld. Een dierenwinkel runnen terwijl je niks verkoopt, je huis uitgezet worden zonder dat je het aan je man vertelt, jaren boven je stand leven zonder dat je inkomen hebt. Ja, ligt dat dan aan de mensen zelf of ligt dat aan het systeem? Schrijnende situaties genoeg maar of deze mensen nou ooit veranderen?
Ik was echt verbaasd. Als je een uitkering hebt weet je toch dat je niet ruim zit? Iets met tering naar de nering zetten :{

Sowieso vraag ik me af waarom deze mensen niet eerder aan de bel trekken.
  vrijdag 18 november 2016 @ 21:21:07 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166743986
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 18:08 schreef Terreros85 het volgende:
Voor sommige mensen is de maatschappij waarin wij leven te ingewikkeld. Een dierenwinkel runnen terwijl je niks verkoopt, je huis uitgezet worden zonder dat je het aan je man vertelt, jaren boven je stand leven zonder dat je inkomen hebt. Ja, ligt dat dan aan de mensen zelf of ligt dat aan het systeem? Schrijnende situaties genoeg maar of deze mensen nou ooit veranderen?
Zijn alternatief is dat hij de schuldhulpverlening ingaat zonder uitkering. Dan liever je kop in het zand steken denk ik.
pi_166834851
Ik zie bij die mensen dingen terug die gewoon niet handig zijn:
-Roken
-Dure abonnementen (ziggo)
-Hobbies die je niet kan betalen (80 duiven)
-Auto
-Huisdieren (die er pas zijn gekomen nadat het financieel slecht ging)

Ik weet dat armoede ook zorgt voor slechte keuzes (omdat een deel van je hersenen bezig is met de armoedeproblematiek heb je niet je volledige capaciteit tot je beschikking) maar het is gewoon niet handig.
Aan die vrouw die de deur niet meer opendeed omdat ze bang was voor deurwaarders en dan wel de schuld durven te geven aan een ander; ja als jullie naar mij toe waren gekomen blabla. Flikker op, een fucking jaar huurachterstand.

Ik moet zeggen dat het wel een heel interessant programma is. Wat mij niet aanstaat is het in de slachtofferrol kruipen en de softe aanpak van hulpverleners (anders komen die mensen natuurlijk niet meer).
pi_166839280
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:33 schreef Bucketlist het volgende:
Ik zie bij die mensen dingen terug die gewoon niet handig zijn:
-Roken
-Dure abonnementen (ziggo)
-Hobbies die je niet kan betalen (80 duiven)
-Auto
-Huisdieren (die er pas zijn gekomen nadat het financieel slecht ging)

Ik weet dat armoede ook zorgt voor slechte keuzes (omdat een deel van je hersenen bezig is met de armoedeproblematiek heb je niet je volledige capaciteit tot je beschikking) maar het is gewoon niet handig.
Aan die vrouw die de deur niet meer opendeed omdat ze bang was voor deurwaarders en dan wel de schuld durven te geven aan een ander; ja als jullie naar mij toe waren gekomen blabla. Flikker op, een fucking jaar huurachterstand.

Ik moet zeggen dat het wel een heel interessant programma is. Wat mij niet aanstaat is het in de slachtofferrol kruipen en de softe aanpak van hulpverleners (anders komen die mensen natuurlijk niet meer).
Yes. Vooral het niet willen opgeven van het dure Ziggo pakket vond ik ongelofelijk.
  woensdag 23 november 2016 @ 00:03:45 #8
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166839735
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:33 schreef Bucketlist het volgende:
Ik zie bij die mensen dingen terug die gewoon niet handig zijn:
-Roken
-Dure abonnementen (ziggo)
-Hobbies die je niet kan betalen (80 duiven)
-Auto
-Huisdieren (die er pas zijn gekomen nadat het financieel slecht ging)

Ik weet dat armoede ook zorgt voor slechte keuzes (omdat een deel van je hersenen bezig is met de armoedeproblematiek heb je niet je volledige capaciteit tot je beschikking) maar het is gewoon niet handig.
Aan die vrouw die de deur niet meer opendeed omdat ze bang was voor deurwaarders en dan wel de schuld durven te geven aan een ander; ja als jullie naar mij toe waren gekomen blabla. Flikker op, een fucking jaar huurachterstand.

Ik moet zeggen dat het wel een heel interessant programma is. Wat mij niet aanstaat is het in de slachtofferrol kruipen en de softe aanpak van hulpverleners (anders komen die mensen natuurlijk niet meer).
Dit viel mij ook wel op inderdaad.
  donderdag 24 november 2016 @ 12:18:11 #9
3542 Gia
User under construction
pi_166866954
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:44 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Yes. Vooral het niet willen opgeven van het dure Ziggo pakket vond ik ongelofelijk.
2 pakketten, één aparte voor de slaapkamer!
  donderdag 24 november 2016 @ 12:27:42 #10
3542 Gia
User under construction
pi_166867075
Ik kijk door het programma wel op een andere manier tegen armoede aan.
Denk dat het feit dat ze bij elkaar in de wijk wonen, ook zorgt voor meer armoede, want iedereen wil minder arm lijken dan de buren. In plaats van constructief te denken.
Bij de modale man en hoger, zie je toch een betere budgettering. Omdat zij niet in de schuld willen komen, letten ze wel beter op. Bezuinigen waar mogelijk. Ik zie in die groep ook steeds minder rokers of mensen die zwaar drinken.

Ik ben wel blij met steeds meer initiatieven op social media, zoals spullen ruilen tegen een pak melk of zo, en je als klusser of hondenuitlaat aanbieden voor een of ander (anders dan geld) ruilmiddel. Wederdienst of een keer meeëten.
Soms worden spullen ook gewoon weggeven, omdat iemand het niet meer nodig heeft, maar er niets voor hoeft te hebben.

Ik zie bij dit programma nu ook dat de voedselbank behoorlijk streng is, en dat dankzij hen, ook mensen doorverwezen worden naar instanties die ze uit de shit kunnen trekken. Hun schulden worden door de aanvraag van voedselpakketten toch inzichtelijker gemaakt.
Zoals Ditte, die een hele administratie bijhoudt. Keurig in een map.
Ik ken ook mensen die brieven van deurwaarders ongeopend in een kast dumpen, op een steeds hoger wordende stapel.

Goed programma, een eye-opener voor iedereen.
  dinsdag 29 november 2016 @ 17:43:30 #11
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_166982719
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

2 pakketten, één aparte voor de slaapkamer!
Hoezo is dat niet draadloos? Ik heb van KPN van dat draadloze in de woon- en slaapkamer. Eenmalig een extra bedrag. Ik ken dat Horizon niet verder, maar waarom zou je twee kastjes moeten hebben anno 2016? En dit is een niet-sarcastische vraag verder, hoor, de technologie is er gewoon..
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  dinsdag 29 november 2016 @ 18:37:07 #12
3542 Gia
User under construction
pi_166983516
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 17:43 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

Hoezo is dat niet draadloos? Ik heb van KPN van dat draadloze in de woon- en slaapkamer. Eenmalig een extra bedrag. Ik ken dat Horizon niet verder, maar waarom zou je twee kastjes moeten hebben anno 2016? En dit is een niet-sarcastische vraag verder, hoor, de technologie is er gewoon..
Ik vond dat ook raar. Wij hebben in het hele huis internet, en komende zomer ook achterin de tuin met 1 abonnement.
  dinsdag 29 november 2016 @ 18:37:47 #13
3542 Gia
User under construction
pi_166983531
Vond de uitzending van gisteren maar matig.
pi_167131232
Zometeen weer
pi_167133667
Kan er niks aan doen maar ik kan om één of andere reden voor de meeste van de hoofdrolspelers een hoop sympathie opbrengen, vooral Dennis van de dierenwinkel gun ik het beste. Ik hoop echt dat zijn dierenwinkel nog bestaat en sinds dit programma beter draait dan ooit.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_167135870
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Kan er niks aan doen maar ik kan om één of andere reden voor de meeste van de hoofdrolspelers een hoop sympathie opbrengen, vooral Dennis van de dierenwinkel gun ik het beste. Ik hoop echt dat zijn dierenwinkel nog bestaat en sinds dit programma beter draait dan ooit.
Dennis is een baas ja. Die boekhouder van hem is ook een aardige gozer hoor.
pi_167135875
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik hoop echt dat zijn dierenwinkel nog bestaat en sinds dit programma beter draait dan ooit.
In november nog wel en gaat beter sinds programma.
http://www.parool.nl/amst(...)t-schulden~a4418264/


En nog steeds. http://www.nu.nl/amsterda(...)nnis.html?redirect=1

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2016 03:12:17 ]
pi_167135892
Paul de hulpverlener:

De overheid is hierin niet brandschoon” zegt hij. „Als je de ziektekostenpremie niet betaalt, krijg je 50 euro boete. Maar als je dat geld niet hebt, heb je die 50 euro ook niet.”

Dit is exact het probleem en totale waanzin in Nederland. Betaal je 3 maanden geen zorgverzekering waar je het geld niet voor hebt dan verviervoudigen ze dat bedrag gewoon eventjes, like wtf. Daarmee help je die mensen totaal niet. Je brengt ze juist in diepere problemen.
pi_167169450
Die Dennis, wat een held zeg! In gesprek met zijn boekhouder snap ik dat hem wordt verteld dat hij moet vernieuwen, maar ik snap Dennis ook heel goed als hij zegt dat geld geld maakt. Zeker als je een eigen winkel hebt is dat extra lastig. Misschien heeft hij qua innovatie op ondernemingsgebied soms de boot gemist maar een gozer met een hart van goud!
  zaterdag 24 december 2016 @ 17:41:36 #20
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_167580140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 03:36 schreef Poepz0r het volgende:
Paul de hulpverlener:

De overheid is hierin niet brandschoon” zegt hij. „Als je de ziektekostenpremie niet betaalt, krijg je 50 euro boete. Maar als je dat geld niet hebt, heb je die 50 euro ook niet.”

Dit is exact het probleem en totale waanzin in Nederland. Betaal je 3 maanden geen zorgverzekering waar je het geld niet voor hebt dan verviervoudigen ze dat bedrag gewoon eventjes, like wtf. Daarmee help je die mensen totaal niet. Je brengt ze juist in diepere problemen.
En zo denken er meer. Het moet anders, dit is niet de oplossing..
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_167582833
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:33 schreef Bucketlist het volgende:
Ik zie bij die mensen dingen terug die gewoon niet handig zijn:
-Roken
-Dure abonnementen (ziggo)
-Hobbies die je niet kan betalen (80 duiven)
-Auto
-Huisdieren (die er pas zijn gekomen nadat het financieel slecht ging)

Ik weet dat armoede ook zorgt voor slechte keuzes (omdat een deel van je hersenen bezig is met de armoedeproblematiek heb je niet je volledige capaciteit tot je beschikking) maar het is gewoon niet handig.
Aan die vrouw die de deur niet meer opendeed omdat ze bang was voor deurwaarders en dan wel de schuld durven te geven aan een ander; ja als jullie naar mij toe waren gekomen blabla. Flikker op, een fucking jaar huurachterstand.

Ik moet zeggen dat het wel een heel interessant programma is. Wat mij niet aanstaat is het in de slachtofferrol kruipen en de softe aanpak van hulpverleners (anders komen die mensen natuurlijk niet meer).
Klopt, familie van mij zijn vrijwilligers bij de voedselbank en hetgeen je noemt komt overeen met de ruime meerderheid van de mensen die bij devoedsel bank komen.
Net ook weer het armoede onderwerp in 1vandaag. De voorbeelden die ze noemen zijn weer typerend.
Mijn beeld over armoede wordt niet echt bijgesteld hierdoor.

Ik heb zelf met 70% van het bestaansminimum moeten rondkomen met 2 personen en met de toeslagen erbij konden wij zelfs sparen. Wij hebben dan ook geen schulden, wellicht komt het daardoor.

Nu met 2x modaal hebben wij alleen als schuld een hypotheek en dat komt omdat een huurwoning te duur is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167589693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 12:27 schreef Gia het volgende:

Zoals Ditte, die een hele administratie bijhoudt. Keurig in een map.
Ze moest wel even nadenken wat aan te trekken naar de voedselbank. :{ Mens, wees gewoon jezelf.

Verder, ach wat moet je er op zeggen? Het is lastig beoordelen, zoveel hokjes waar je de mensen in moet plaatsen. Als je er echt niks aan kunt doen is de schuldhulpverlening 'n prima iets...in alle andere gevallen? Als je spullen op afbetaling kunt kopen (boven je stand leven) betaal je ze ook maar terug, al is het in kleine stukjes... :{w

De man van de dierenzaak is mijn favoriet tho...

En huisdieren? Het is allemaal luxe tegenwoordig, maar mensen met weinig geld die verder bewust omgaan met hun geld kunnen makkelijk 'n huisdier onderhouden, en altijd over dat roken. :{w

:O
pi_167590400
Mijn grote held van de serie is Paul O+. Warm en rechtvaardig.
Somebody that I used to know
pi_167592670
Wat een briljante serie!

Waarom zou Ditte zich niet druk mogen maken om haar outfit? Ze heeft een parttime baan in een sjiek kantoor. Ik maak me zorgen om mijn outfit als ik een boek bij de bieb ga inleveren.. ;)
Mon 'en!
pi_167595135
quote:
14s.gif Op zondag 25 december 2016 00:57 schreef killerkip69 het volgende:

En huisdieren? Het is allemaal luxe tegenwoordig, maar mensen met weinig geld die verder bewust omgaan met hun geld kunnen makkelijk 'n huisdier onderhouden, en altijd over dat roken. :{w
Klopt, maar als je bewust met je geld omgaat en geen schulden hebt hoef je niet in dit programma mee te doen, want dan heb je het niet verkeerd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')