abonnement Unibet Coolblue
pi_166898897
LB je was me voor met je vraag of Vivi er inderdaad helemaal wil stoppen. Vivi :* voor jou. Gezien je eerdere berichtjes leek het allemaal steeds beter te gaan dus je hebt echt eer van je werk. Het is niet alles of niets in ieder geval. Zat verhalen gelezen van mensen die kunstvoeding achter de hand hielden voor een beetje lucht (bijgeven want niet genoeg gekolfd, bijgeven want bezig productie op te krikken etc). Mensen om je heen zullen altijd iets ervan vinden maar wat er echt toe doet nu is hoe het gaat met jou, je kindje en je partner. Of je nu borstvoeding, kunstvoeding of een combinatie geeft.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 november 2016 @ 22:33:34 #202
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166901249
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:40 schreef Unihipili het volgende:
Je hebt er wel echt alles aan gedaan idd Vivi :* maar desondanks dank is het niet niks natuurlijk. Geef jezelf de tijd eraan te wennen :*.
Ben je zelf ook mee eens dat het ten koste van alles ging? Gewoon even dubbel check hoor dat je wel iets doet waar je achter staat ipv waar omgeving misschien druk achter zet.

[..]

Omgeving ben ik in dit geval vooral :) Ik ben echt ontzettend trots op Vivi. Ze doet het echt super en heeft de afgelopen weken alles op alles gezet op bv te laten slagen. Helaas veel tegenslagen gehad, maar nooit opgegeven. Zij heeft door echt haar grenzen te verleggen, super weinig te slapen en al haar energie in het kolven te steken ervoor gezorgd dat ons kindje weer super goed groeit, puur op moedermelk.

Wij gaan nog steeds door met bv, maar zien het nu meer als een nieuwe periode waar we een combinatie van bv + Nutrilon gaan geven (de % Nutrilon is echt super laag en puur als back-up). Ik heb hier wel wat druk achter gezet, maar Vivi ook de ruimte gegeven om de beslissing zelf te nemen en dit heeft ze uiteindelijk ook zelf gedaan.

ZZ is een ware zuiplap, slaapt 's nachts goed (echt iedere avond/nacht wel ergens een keer 6 uur), maar overdag wil ze niet lang slapen en juist heel vaak drinken. Ik werk vier dagen per week, dus ben er niet altijd bij om te helpen. De laatste paar dagen was het voor Vivi niet veel meer dan ZZ verschonen, flesje geven,in bed leggen en snel gaan kolven (en heel hard hopen dat ZZ een uur wilde slapen zonder te huilen).

Slapen zat er nauwelijks meer in, want er moest gekolfd worden om de vraag bij te houden. Genieten van/met ZZ zat er niet in, want er moest gekolfd worden etc .... Vooral dat laatste vond ik het niet waard.

Naast dit alles zei Vivi ook terecht dat het nu slim is om haar tepels even de rust te geven, zodat als as. maandag de lk langskomt om toch nog een keer te oefenen/helpen met aanleggen ze niet meteen weer pijn/last gaat hebben.

Samengevat: Vivi is een held en ZZ is een zuiplap :) en we maken er het beste van. Hele weekend lekker leeg gelaten om samen te genieten van ZZ, rust te pakken en het er beste van te maken :)
pi_166901657
Jullie klinken als een goed team zo samen, voor ZZ :). Hoop dat er op z'n minst een klein beetje rust gaat komen en alles wat beter te overzien is, meer tijd voor genieten.
Kunnen jullie hulp vinden bij familie of vrienden voor praktische zaken zodat Vivi nog wat meer kan rusten?
Ander idee dat nog in me opkomt is domperidon om productie te verhogen zodat de vraag beter bij te houden is.
Maar ik begrijp jullie zo volledig hoor :Y.
pi_166902019
Klinkt als een superteam ja!
Ik snap het nare gevoel van Vivi wel alsof je faalt als je het niet zelf meteen 100% kunt :@. Heb ik zelf ook gehad bij mijn eerste in het begin (er zijn toen her en der wat flesjes kunstvoeding ingegaan). Pas na een lange tijd (en mijn hormoonspiegels enigszins normaal waren) zag ik in hoe juist het was dat te doen. Uiteindelijk zelfs 17 maanden borstvoeding gegeven . Was me zonder die paar flesjes nooit gelukt want die waren nodig om alles even op de rit te krijgen O+
pi_166902023
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Vannacht een pak Nutrilon opengemaakt. :'( Ik had nooit gedacht dat het "mislukken" van de borstvoeding zó veel pijn zou doen. Van tevoren stond ik er heel nuchter in, had bewust geen doelen gesteld, al zou ze alleen de eerste week wat binnenkrijgen was dat al mooi meegenomen. Als grens had ik "niet ten koste van alles", maar die ben ik volgens mijn omgeving wel voorbij inmiddels.
Hier kom ik even voor uit lurkstand.

Lieve Vivi, ik hoop echt vanuit de grond van mijn hart dat de pijn die je nu voelt niet komt omdat je jezelf dingen kwalijk neemt. Jij hebt er namelijk alles aan gedaan om het te laten slagen. Daar ben ik zelf getuige van geweest en daar heb ik enorm veel respect voor. :*

Zoals Kyran al zegt (en de verpleegster bij het CB) zijn er meerdere wegen naar Rome. Nutrilon als back up is geen schande. Als je dat kan gebruiken om zo een voorraad bv in de koelkast te krijgen prima toch! En het is ook geen schande als de verhoudingen anders worden en het meer kv gaat worden dan bv. Het belangrijkste is dat je er voor ZZ bent en als je hier zo aan onder doorgaat is dit de beste keus die je voor haar kan maken. Ik heb zelf gezien hoe liefdevol je met haar omgaat en dat je een goede moeder voor haar bent. Als dit er voor zorgt dat je meer tijd met haar kan doorbrengen is dat het beste voor jullie allebei :*

Misschien overbodig, maar jullie weten dat jullie me altijd kunnen vragen om te komen helpen he, en dan niet alleen voor het knuffelen met ZZ (wat ik erg graag doe ;) ) maar ook gewoon voor huishoudelijke dingen

[ Bericht 4% gewijzigd door Yashaaaaa op 25-11-2016 23:22:18 ]
pi_166902424
Mooi gezegd Yashaaaaaaaaaaaaaa

Ik probeer me in te denken hoe ik me zou voelen in Vivi haar situatie. Ik denk dat 28923 mensen me 56878x kunnen vertellen dat kv geen schande is en een goed alternatief etc etc... Het baalgevoel zou blijven, omdat het een gevoel is en niet met ratio recht te praten. Dat zal tijd gaan kosten om te verwerken. Al zou ik met deels, of tijdelijk, mogelijk minder moeite hebben op moment dat het voorbij is, het blijft kut. Kortom ik hoop dat het voor Vivi (en Kyran en ZZ) nog een mooie wending gaat krijgen of dat er vrede gaat komen met de situatie :*.

Ik heb het idee dat ik het wat tragisch laat klinken zo; niet de bedoeling, ik hoop dat het goed overkomt.
  vrijdag 25 november 2016 @ 23:20:34 #207
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166902607
Ik sluit me aan bij de posts hierboven en wil nog even de draagdoek promoten als perfect slaapmiddel voor wakkere kleintjes, waardoor er ook daarna efficiënter gedronken wordt.

Geeft geen mogelijkheid tot bijslapen (tenzij de papa draagt), maar wel bijvoorbeeld 3 uur rust voor je borsten. En mogelijkheid om naar buiten te gaan voor een wandeling en je kop leeg te maken / door de stad te slenteren O+
pi_166903160
Wat rot, Vivi, dat het na jullie goede start nu zo zwaar is. Je doet het supergoed :* Ik hoop dat de nutrilon als back-up je een beetje lucht geeft en er voor zorgt dat er vanaf nu weer een stijgende lijn in zit :*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 november 2016 @ 00:09:26 #209
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166903803
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 23:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ik sluit me aan bij de posts hierboven en wil nog even de draagdoek promoten als perfect slaapmiddel voor wakkere kleintjes, waardoor er ook daarna efficiënter gedronken wordt.

Geeft geen mogelijkheid tot bijslapen (tenzij de papa draagt), maar wel bijvoorbeeld 3 uur rust voor je borsten. En mogelijkheid om naar buiten te gaan voor een wandeling en je kop leeg te maken / door de stad te slenteren O+
Hebben een draagzak waar we vanaf morgen mee gaan oefenen ;)
pi_166904004
Oja en drager idd! Ik kan niet zonder (doek).
Zou idd nog idealer zijn als de papa draagt. Top! Jullie komen er wel. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 26 november 2016 @ 01:20:28 #211
269689 crew  Viv
pi_166904762
Jullie zijn lief O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 23:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
Lieve Vivi, ik hoop echt vanuit de grond van mijn hart dat de pijn die je nu voelt niet komt omdat je jezelf dingen kwalijk neemt. Jij hebt er namelijk alles aan gedaan om het te laten slagen. Daar ben ik zelf getuige van geweest en daar heb ik enorm veel respect voor. :*
Nee, ik neem mezelf niks kwalijk. Ik vind het gewoon heel erg jammer dat het (ondanks alle inspanningen) niet gaat zoals gehoopt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 26 november 2016 @ 07:54:14 #212
269689 crew  Viv
pi_166905484
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:34 schreef Burdie het volgende:
Je hebt er volgens mij alles aan gedaan om het te laten slagen en je hebt haar mooi wel een aantal weken bv kunnen geven. En KV is geen slechte voeding hè, het is gewoon een prima alternatief. En dat weet je vast rationeel ook wel, maar gevoelens gaan hun eigen gang natuurlijk.
Normaal ben ik zo rationeel als de neten, maar dit zit kennelijk heel diep. Nog nooit zo veel gehuild als in de laatste weken, Kyran kent me niet terug. :D Dat ze 5 weken volledig moedermelk heeft gekregen terwijl ze niet goed kan drinken aan de borst is echt ontzettend fijn.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:40 schreef Unihipili het volgende:
Ben je zelf ook mee eens dat het ten koste van alles ging? Gewoon even dubbel check hoor dat je wel iets doet waar je achter staat ipv waar omgeving misschien druk achter zet.
Ja, ik heb het besloten toen ik 's avonds na het kolven niet genoeg had voor de volgende voeding, en dus een kwartier pauze zou nemen en dan weer een kwartier kolven. Een half uur extra slaap voor mij was toen echt de betere keuze, ik was doodmoe.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 23:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ik sluit me aan bij de posts hierboven en wil nog even de draagdoek promoten als perfect slaapmiddel voor wakkere kleintjes, waardoor er ook daarna efficiënter gedronken wordt.
We hebben sinds een paar dagen een emeibaby in huis, maar nog niet de rust/tijd gevonden om ermee te oefenen. Het zal veel schelen, behalve voor het kolven. :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 22:49 schreef Unihipili het volgende:
Ander idee dat nog in me opkomt is domperidon om productie te verhogen zodat de vraag beter bij te houden is.
Mijn productie houdt haar vraag wel bij, maar ik kom overdag (als ik alleen thuis ben en zij vaak wil drinken en weinig slaapt) niet altijd aan het kolven toe. Het is dus de timing, ik kan eerst een tekort hebben en vervolgens 2 voedingen in 1 sessie kolven. :')

[ Bericht 13% gewijzigd door Viv op 26-11-2016 09:42:33 ]
pi_166906227
Echt respect voor jullie Vivi: alles kolven is zoveel meer gedoe dan als je een baby gewoon kunt aanleggen. Zo'n Emeibaby had ik nog niet eerder gezien. Wat een leuk principe! Zelf met een doek gedragen en dat was genieten, maar ik ben wat onhandig dus zo'n hybride van doek/drager lijkt heerlijk
pi_166909385
Wat ongelofelijk herkenbaar je verhaal vivi! :* Wat doen jullie het goed samen!

En emei +o die is zo fijn
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_166923651
Vivi :* Ik vind het knap. Je doet het echt goed.

Yashaaaa, neem aan dat je Vivi kent? Anders neem ik je hulp wat betreft de huishouding graag aan. :@
:)
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 november 2016 @ 02:19:45 #216
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166925198
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 00:04 schreef Soof-87 het volgende:
Vivi :* Ik vind het knap. Je doet het echt goed.

Yashaaaa, neem aan dat je Vivi kent? Anders neem ik je hulp wat betreft de huishouding graag aan. :@
Haha ;) Ja, is inderdaad een goede vriendin van ons :)
pi_166926480
Vivi :* jullie doen het echt goed!

Ik heb een ander 'probleem'. De vriezer begint nogal vol te raken en ik weet niet zo goed wat ik ermee kan doen. Ik dacht misschien aan doneren, heeft iemand daar ervaring mee?
pi_166926580
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:02 schreef Miezziej het volgende:
Vivi :* jullie doen het echt goed!

Ik heb een ander 'probleem'. De vriezer begint nogal vol te raken en ik weet niet zo goed wat ik ermee kan doen. Ik dacht misschien aan doneren, heeft iemand daar ervaring mee?
Geen ervaring mee maar het klinkt als een beter idee dan pannenkoeken bakken :+

Wanneer kolven jullie om een voorraad op te bouwen? Na elke voeding nog even door of uur na elke voeding? Uk drinkt hier steeds maar 1 borst dus ik zou in theorie de ander kunnen kolven maar ik heb hier doordeweeks vaak geen tijd voor en alleen in het weekend klinkt nogal productieverneukend.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166926604
Ervaring heb ik niet. Zie veel moedermelk netwerk voorbij komen. Die hebben geloof ik duidelijke info online. Voor kleine hoeveelheden suggereerde een collega van me als je kindje vaste hapjes eet: pannekoeken bakken :Y)
pi_166926629
Nectarientje, waarom zou alleen in het weekend en probleem zijn? Voor voorraad kolfde ik incidenteel na een ochtenvoeding of als baby eens weinig gedronken had. Je hebt geen liters nodig he? In principe is een aantal voedingen genoeg
pi_166926686
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:15 schreef Vosje6 het volgende:
Nectarientje, waarom zou alleen in het weekend en probleem zijn? Voor voorraad kolfde ik incidenteel na een ochtenvoeding of als baby eens weinig gedronken had. Je hebt geen liters nodig he? In principe is een aantal voedingen genoeg
Ik hoef inderdaad niet nu al alles in de vriezer te hebben voor de rest van mijn werkende carrière :+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166926751
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 10:19 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Ik hoef inderdaad niet nu al alles in de vriezer te hebben voor de rest van mijn werkende carrière :+
:D industriele vriezer aanschaffen en gaan met die banaan! ):O
pi_166926773
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 10:19 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Ik hoef inderdaad niet nu al alles in de vriezer te hebben voor de rest van mijn werkende carrière :+
Zoals ik nu heb :')

Ik voed met een tepelhoedje en het advies was om minimaal 1 keer nog te kolven en dat te geven (was nog in de kraamperiode) Daarna kreeg ik nog borstontsteking en kolfde ik ook vaker. Zo begon het :P Nu ik weer werk kolf ik de ene keer meer dan de andere keer, en soms hou ik wat over en soms niet.

Ik zou denk ik in de ochtend nakolven voor een voorraadje.
pi_166927806
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:02 schreef Miezziej het volgende:
Vivi :* jullie doen het echt goed!

Ik heb een ander 'probleem'. De vriezer begint nogal vol te raken en ik weet niet zo goed wat ik ermee kan doen. Ik dacht misschien aan doneren, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb via het moedermelknetwerk gedoneerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166981504
Vermoeden van spruw hier.. Geen witte tong maar de rest van het lijstje klopt wel :{
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')