Zo werkt het helaas niet. De regels zijn zo ruim opgezet dat ze behoorlijk veel ruimte overlaten voor interpretatie.quote:Op maandag 14 november 2016 17:39 schreef Kyran het volgende:
Oh en al dat gezeik over "ja, maar er zijn ongeschreven regels bla bla bla" moet ook eens afgelopen zijn. Het is racen, je doet mee om te winnen, niet om vrienden te maken. Als er regels zijn horen ze op papier te staan, staan ze niet op papier dan gelden ze gewoon niet.
Vettel had zich ook een beetje kunnen inhouden door even kort te liften, was hij ook niet zo ver naar buiten geschoten. Iedere andere coureur had dit wel gedaan, maar Vettel laat het gewoon lekker staan om daarna huilie huilie te kunnen doen. Verstappen deed niks geks, zette zijn auto er gewoon naast, pakte de lijn op en ging verder. Dat Vettel dan 5cm er voor ligt met zijn lange Duitse neus voegt niks toe aan de discussie.
In Appendix L (die voor alle FIA raceklassen geldt) staat al iets meer:quote:38.1 "Incident" means any occurrence or series of occurrences involving one or more drivers, or any action by any driver, which is reported to the stewards by the race director (or noted by the stewards and subsequently investigated) which :
a) Necessitated the suspension of a race under Article 41.
b) Constituted a breach of these Sporting Regulations or the Code.
c) Caused a false start by one or more cars.
d) Caused a collision.
e) Forced a driver off the track.
f) Illegitimately prevented a legitimate overtaking manoeuvre by a driver.
g) Illegitimately impeded another driver during overtaking.
Unless it was completely clear that a driver was in breach of any of the above, any incidents involving more than one car will normally be investigated after the race.
Maar dat geeft nog niet in alle situaties duidelijkheid. Want wanneer is het hinder of crowding? Wie heeft er recht op de racelijn en wie niet?quote:Overtaking, car control and track limits
a) A car alone on the track may use the full width of the said track, however, as soon as it is caught by a car which is about to lap it the driver must allow the faster driver past at the first possible opportunity.
If the driver who has been caught does not seem to make full use of the rear-view mirrors, flag marshals will display the waved blue flag to indicate that the faster driver wants to overtake. Any driver who appears to ignore the blue flags will be reported to the Stewards.
b) Overtaking, according to the circumstances, may be carried out on either the right or the left.
A driver may not deliberately leave the track without justifiable reason.
More than one change of direction to defend a position is not permitted.
Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited. Any driver who appears guilty of any of the above offences will be reported to the Stewards.
c) Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt, the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not.
Should a car leave the track for any reason, and without prejudice to 2(d) below, the driver may rejoin. However, this may only be done when it is safe to do so and without gaining any advantage. A driver will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with the track.
d) Repetition of serious mistakes or the appearance of a lack of control over the car (such as leaving the track) will be reported to the Stewards and may entail the imposition of penalties up to and including the exclusion of any driver concerned.
e) It is not permitted to drive any car unnecessarily slowly, erratically or in a manner deemed potentially dangerous to other drivers at any time.
Gewoon een paar keer F5 en je ziet het andere plaatje. Ik had eerst ook Ricciardo en nu Max.quote:Op maandag 14 november 2016 19:15 schreef CrashO het volgende:
Lijkt een hele andere layout te zijn dan dat wij (ik) zien
[ afbeelding ]
Mobiel? Apple?
Ik had al 10 keer op F5 gehompt. Maar zag geen verschil. Na lang genoeg (stuk of 20 keer gok ik ) veranderde hij inderdaad.quote:Op maandag 14 november 2016 19:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gewoon een paar keer F5 en je ziet het andere plaatje. Ik had eerst ook Ricciardo en nu Max.
Best knap aangezien Nederlands elftal ook speelde tegelijkertijdquote:Op maandag 14 november 2016 19:24 schreef Max23 het volgende:
Kijkcijferrecord voor Ziggo, 1,3 miljoen mensen keken daar naar Max
Inderdaad knap. Zeg maar, behoorlijk bizar.quote:Op maandag 14 november 2016 19:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Best knap aangezien Nederlands elftal ook speelde tegelijkertijd
Waarom niet eigenlijk?quote:Op maandag 14 november 2016 19:17 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heet geen Anita, heb geen pittig kort kapsel en ga niet in het Nederlands op de Toro Rosso (Torro Roso voor Anita) pagina zitten jubelen dat Maxxie zo'n toppertje is hahaha lolx.
quote:Op maandag 14 november 2016 19:24 schreef Max23 het volgende:
Kijkcijferrecord voor Ziggo, 1,3 miljoen mensen keken daar naar Max
We weten het wel hoor dat je een eckte eckte bentquote:Op maandag 14 november 2016 19:17 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, gewoon roterende banner. Ik heet geen Anita, heb geen pittig kort kapsel en ga niet in het Nederlands op de Toro Rosso (Torro Roso voor Anita) pagina zitten jubelen dat Maxxie zo'n toppertje is hahaha lolx.
Nee, tuurlijk is dat ook zo en heb je gelijk. Ik bedoel meer op dingen zoals "ik had een teenlengte voorsprong, dus moest jij je inhouden" of tot een paar weken terug "je mag niet tijdens het remmen van lijn wisselen".quote:Op maandag 14 november 2016 19:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet. De regels zijn zo ruim opgezet dat ze behoorlijk veel ruimte overlaten voor interpretatie.
In de sporting regulations staat niet veel over inhalen alleen over incidenten tijdens een race:
[..]
In Appendix L (die voor alle FIA raceklassen geldt) staat al iets meer:
[..]
Maar dat geeft nog niet in alle situaties duidelijkheid. Want wanneer is het hinder of crowding? Wie heeft er recht op de racelijn en wie niet?
In die gevallen gebruik ik de rules of racing sinds ik die ontdekt heb.
Mooie inhoudelijke reactiequote:
Hij is nog niet constant genoeg, maar na gisteren gaat hij wel omhoog op mijn lijstje.quote:Op maandag 14 november 2016 20:22 schreef potjecreme het volgende:
Zijn er nog mensen die nog steeds Max geen doty 2016 vinden?
Haryanto dotyquote:Op maandag 14 november 2016 20:22 schreef potjecreme het volgende:
Zijn er nog mensen die nog steeds Max geen doty 2016 vinden?
Vettel en Villeneuvequote:Op maandag 14 november 2016 20:22 schreef potjecreme het volgende:
Zijn er nog mensen die nog steeds Max geen doty 2016 vinden?
echt hè.quote:Op maandag 14 november 2016 20:32 schreef tralalala het volgende:
Er staan nog een paar nieuwe interviewtjes op http://www.ziggosporttotaal.nl/video/22-racing/?sort=recent
Wel bijna plaatsvervangende schaamte van die Jack Plooij, man man man.
Behoorlijk constant gereden en een aantal fraaie zeges geboekt. Dat mag saai klinken met de snelste auto van het veld, maar meer kan hij niet doen.quote:Op maandag 14 november 2016 20:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vettel en Villeneuve
@Peterselieman, ... nee geen Rosberg, absoluut niet. Wat heeft die gast nou laten zien? Hamilton heeft af en toe nog strakke races gereden en nog mensen ingehaald, maar Rosberg is de meest kleurloze coureur in de Formule 1. Een saaie bakbanaan en absoluut geen waardige wereldkampioen. Lekker in de beste auto rondrijden op cruise control, nou poe poe moeilijk hoor.
Max heeft ook een aantal mindere races gehad dit jaar en momentjes zoals in de VS waar hij pit terwijl de call niet kwam. De race in Brazilië is er een van de buitencategorie van Max, maar dat kwam weer door de tactiek van het team. Daar zit nog veel ruimte voor verbetering.quote:Perez of Alonso zou ik snappen, maar het moet gewoon Max zijn. Niet constant genoeg? Kom op zeg, die jonge is 19 jaar, wisselt na een paar races van Torro Rosso naar Red Bull Racing, een auto die niet voor hem is gemaakt. Wint zijn eerste race, staat vaak in de top 3 en de laatste weken verslaat hij constant zijn teamgenoot tijdens de kwalificaties.
Na afgelopen weekend kan er niemand anders de DoTY zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |