abonnement Unibet Coolblue
pi_166643126
160821_134184_Header_brazilie.jpg

Komende zondag wordt de Grand Prix van Brazilië verreden. Zoals gebruikelijk vindt de race plaats in de miljoenenstad Sao Paolo, op een circuit dat nog altijd het meeste bekend is onder diens vroegere naam: het Autódromo Interlagos. Het complex werd echter reeds in 1985 omgedoopt tot José Carlos Pace, als eerbetoon naar de in Sao Paolo geboren racecoureur. De relatief onbekende Pace - ook meervoudige kampioenen Emerson Fittipaldi en Ayrton Senna werden geboren in Sao Paolo - wint in zijn loopbaan slechts één Grand Prix, maar doet dat uitgerekend op Interlagos (1975). Twee jaar na Pace’s bejubelde zege komt de Hollywoodfilm Bobby Deerfield uit. De titelrol in de racefilm wordt gespeeld door Al Pacino maar de racescenes neemt Pace voor zijn rekening. Enkele maanden na de opnames vliegt de coureur als passagier mee met een klein vliegtuig. Het toestel raakt in de problemen door zwaar weer, de piloot verliest de controle, en het vliegtuig slaat te pletter tegen een heuvelwand. De populaire Carlos Pace sterft op 32-jarige leeftijd.

Het Autódromo Interlagos wordt in 1940 geopend maar het zal nog tot 1972 duren voordat de Formule 1 het circuit voor het eerst aan doet. Brabham-coureur Carlos Reutemann wint vóór Ronnie Peterson en thuisfavoriet Wilson Fittipaldi de niet voor het WK meetellende race. Een aantal jaren later maakt het grondeffect zijn opkomst in de Formule 1. Het is een techniek waarbij neerwaartse druk wordt gegenereerd door gebruik te maken van de luchtstroming onder de wagens. Interlagos is daar echter volkomen ongeschikt voor door het veel te hobbelige asfalt. De wagens zijn nauwelijks te controleren, het gevaar neemt toe, en dus verkast de Braziliaanse GP mede daardoor naar het circuit van Jacarepaguá in Rio de Janeiro. Interlagos wordt ondertussen grondig verbouwd waarbij de baan bijna wordt gehalveerd. In 1990 komt de Formule 1 na tien jaar afwezigheid eindelijk weer terug in Sao Paolo om er vervolgens nooit meer weg te gaan.

Het Autódromo José Carlos Pace is in diens huidige vorm 4,3 kilometer lang en kent de nodige hoogteverschillen. Meest opvallende aan het circuit is dat de coureurs tegen de klok in rijden, terwijl veruit de meeste circuits juist met de klok mee gaan. Dit houdt in dat de 71-ronden durende race een zware belasting is voor de nekspieren van de coureurs. De meeste van de in totaal vijftien bochten zitten in de middelste en langzaamste sector van de baan. Inhalen is op het circuit niet eenvoudig, de beste plek hiervoor is de ‘Senna S’ die aan het einde van het langste rechte stuk zit. In de loop der jaren lieten landgenoten de lokale bevolking flink juichen. Los van de zege van naamgever Pace, wisten Emerson Fittipaldi, Ayrton Senna en Felipe Massa ieder tweemaal te winnen. Laatstgenoemde bracht in 2008 miljoenen Brazilianen in vervoering toen hij zegevierend over de finish kwam. Ongeveer een halve minuut lang dacht Massa dat hij zojuist wereldkampioen was geworden, maar Lewis Hamilton gooide tijdens de laatste kilometer van het jaar nog roet in het eten.

Ook dit jaar kan de wereldtitelstrijd beslist worden in Brazilië. Ditmaal zal het echter Hamilton zijn die in dat geval aan het kortste eind zal trekken. Wanneer zijn teamgenoot Nico Rosberg wint zal hij zich immers voor de eerste maal in zijn loopbaan ‘Wereldkampioen Formule 1’ mogen noemen. De Duitser met de Finse roots zal vertrouwen putten uit het feit dat hij de afgelopen twee jaar in Brazilië wist te winnen, terwijl Hamilton hier nog nooit won. De Britse titelverdediger zal er dan ook alles aan gelegen zijn om die negatieve reeks met een klinkende zege te doorbreken om zo zijn titelaspiraties in leven te houden. Wie eventueel nog roet in het Mercedeseten kunnen gooien zijn de mannen van Red Bull. Max Verstappen en Daniel Ricciardo lijken iedere wedstrijd dichterbij te komen en zijn mogelijk in staat om belangrijke punten van één van beide titelkandidaten af te snoepen. Speciale aandacht gaat uit naar Felipe Massa. De elfvoudig Grand Prix-winnaar gaat aan het einde van het seizoen met pensioen en zal nog één keer willen vlammen op de baan waar hij zijn mooiste successen vierde.

160821_134184_kopje_Brazilie_circuit.gif

160821_134184_circuit_brazilie.jpg


FIA Grand Prix van Brazilië Informatie

Banden:

161109_134184_banden.JPG

160821_134184_kopje_Brazilie_kalender.gif

161109_134184_forum_bra_kalender.JPG

160821_134184_kopje_Brazilie_stand.gif

Stand Coureurs:

161109_134184_forum_bra_standcoureurs.JPG

Stand Constructeurs:

161109_134184_forum_bra_standteams.JPG

160821_134184_kopje_Brazilie_tijdschema.gif

161109_134184_forum_bra_tijd.JPG

160821_134184_kopje_Brazilie_tvgids.gif

161109_134184_forum_bra_tv.JPG

160821_134184_kopje_Brazilie_hetweer.gif

161109_134184_weerbericht.JPG

Actueel Weer in Sao Paulo
pi_166643135
Get them Maxxie! c_/
pi_166643145
Man, man, man. Ben eigenlijk nog een beetje aan het genieten.

Ik heb nu al zin in volgend seizoen. Hopen dat RBR het gat met de Mercedes kan dichten en dat we wat meer een echte strijd krijgen.
pi_166643169
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 07:07 schreef Vliegbaard het volgende:
Man, man, man. Ben eigenlijk nog een beetje aan het genieten.

Ik heb nu al zin in volgend seizoen. Hopen dat RBR het gat met de Mercedes kan dichten en dat we wat meer een echte strijd krijgen.
Vergeet niet wat ons over twee weken te wachten staat, Abu Dhabi toch meer een RBR circuit met 5 punten achterstand op Vettel. Het zou mij niks verbazen dat we een prachtig strategisch spel gaan verwachten tussen RBR en Ferrari. Ricciardo staat solide op de derde plaats, dus hij moet wel Max voor laten gaan om maximaal punten te halen, Dat zelfde geldt ook voor Raikkonen met Vetel denk ik. P3 heeft 3 punten meer dan P4. Dus Max P3 the best of the rest. Ricciardo voor de Ferrari op P4 en met Vettel op P5 dan schiet Max Vettel voorbij omdat Max de laatste race een hogere positie heeft. Ik ben benieuwd. *O*
pi_166643201
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 07:14 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Vergeet niet wat ons over twee weken te wachten staat, Abu Dhabi toch meer een RBR circuit met 5 punten achterstand op Vettel. Het zou mij niks verbazen dat we een prachtig strategisch spel gaan verwachten tussen RBR en Ferrari. Ricciardo staat solide op de derde plaats, dus hij moet wel Max voor laten gaan om maximaal punten te halen, Dat zelfde geldt ook voor Raikkonen met Vetel denk ik. P3 heeft 3 punten meer dan P4. Dus Max P3 the best of the rest. Ricciardo voor de Ferrari op P4 en met Vettel op P5 dan schiet Max Vettel voorbij omdat Max de laatste race een hogere positie heeft. Ik ben benieuwd. *O*
bij gelijke stand geldt toch het aantal eerste plekken? Wat ook in het voordeel van Max is natuurlijk💪
pi_166643338
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2016 07:03 schreef Smacked_Actor het volgende:
Get them Maxxie! c_/
Mooi om te horen :P
  maandag 14 november 2016 @ 08:09:30 #7
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166643418
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2016 07:03 schreef Smacked_Actor het volgende:
Get them Maxxie! c_/
Die was heel mooi, ja. O+

Maar dat droge "So, the next one is Hulkenberg", was ook leuk. :P
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator maandag 14 november 2016 @ 08:13:30 #8
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166643431
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 08:09 schreef Jane het volgende:

[..]

Die was heel mooi, ja. O+

Maar dat droge "So, the next one is Hulkenberg", was ook leuk. :P
Wie zei dat, get 'm maxxie?

Dat van die engineer was prachtig idd :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_166643461
Zou RBR volgend jaar op pole position kunnen rijden, of zal Max naar Mercedes moeten om snel wereldkampioen te kunnen worden? Blijft het voor hem volgend jaar nog wel een uitdaging om steeds vanaf de 2de startrij te moeten vertrekken en wachten op fouten van de Mercedessen. Die jongen hongert naar meer succes? Max in de auto van Rosberg? Max heeft al diverse duels met Rosberg gewonnen.
  maandag 14 november 2016 @ 08:19:14 #10
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166643466
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 08:18 schreef Nia het volgende:
Zou RBR volgend op pole position kunnen rijden, of zal Max naar Mercedes moeten om snel wereldkampioen te kunnen worden? Blijft het voor hem volgend jaar nog wel een uitdaging om steeds vanaf de 2de startrij te moeten vertrekken en wachten op fouten van de Mercedessen. Die jongen hongert naar meer succes. Max in de auto van Rosberg? Max heeft al diverse duels met Rosberg gewonnen.
Volgend jaar zullen de verhoudingen weer heel anders liggen. De auto van de RBR is gewoon top. Ze missen alleen wat PK's.
pi_166643468
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 08:18 schreef Nia het volgende:
Zou RBR volgend jaar op pole position kunnen rijden, of zal Max naar Mercedes moeten om snel wereldkampioen te kunnen worden? Blijft het voor hem volgend jaar nog wel een uitdaging om steeds vanaf de 2de startrij te moeten vertrekken en wachten op fouten van de Mercedessen. Die jongen hongert naar meer succes? Max in de auto van Rosberg? Max heeft al diverse duels met Rosberg gewonnen.
Volgend jaar nieuwe regels nieuwe wagens. Afwachten of rbr gat kan dichten
pi_166643536
"Nice save Max"

Fucking insane :D
  Moderator maandag 14 november 2016 @ 08:33:42 #13
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166643551
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 08:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Volgend jaar nieuwe regels nieuwe wagens. Afwachten of rbr gat kan dichten
Wat houdt zo'n nieuwe wagen nou concreet in? Voorop gesteld ; ik ben een leek. Ik weet niets van de inhoudelijke kant van de sport :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator maandag 14 november 2016 @ 08:34:43 #14
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_166643556
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 08:18 schreef Nia het volgende:
Zou RBR volgend jaar op pole position kunnen rijden, of zal Max naar Mercedes moeten om snel wereldkampioen te kunnen worden? Blijft het voor hem volgend jaar nog wel een uitdaging om steeds vanaf de 2de startrij te moeten vertrekken en wachten op fouten van de Mercedessen. Die jongen hongert naar meer succes? Max in de auto van Rosberg? Max heeft al diverse duels met Rosberg gewonnen.
Waarom zou Max de Mercedessen niet in kunnen halen? Zijn die extra PK's van Mercedes dan zo doorslaggevend?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 14 november 2016 @ 08:41:10 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_166643604
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 08:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat houdt zo'n nieuwe wagen nou concreet in?
In 2017 zijn er diverse veranderingen in hoe de auto gebouwd mag worden, wat leidt tot betere aerodynamica. Bovendien worden er bredere banden gebruikt, wat zorgt voor meer mechanische grip. Door deze wijzigingen speelt het motorvermogen een minder significante rol dan het nu doet. Omdat Red Bull nu al qua aerodynamica en mechanische grip voorop loopt, is het niet onredelijk om te verwachten dat zij het volgend jaar nog beter gaan doen dan ze nu al doen.
  maandag 14 november 2016 @ 08:41:56 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_166643618
quote:
5s.gif Op maandag 14 november 2016 08:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Waarom zou Max de Mercedessen niet in kunnen halen? Zijn die extra PK's van Mercedes dan zo doorslaggevend?
Dit seizoen wel ja :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 14 november 2016 @ 08:56:43 #17
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166643788
quote:
5s.gif Op maandag 14 november 2016 08:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Waarom zou Max de Mercedessen niet in kunnen halen? Zijn die extra PK's van Mercedes dan zo doorslaggevend?
op de rechte stukken zis je ze gewoon wegrijden
pi_166643819
http://www.ziggosporttota(...)8080cedd92c-mp4.html

Wil gelijk in het engels ipv in het nederlands omdat hij zo hyper is van de race
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_166644098
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2016 08:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wie zei dat, get 'm maxxie?

Dat van die engineer was prachtig idd :D
Horner :Y
Flesje bier
pi_166644294
Was dit al voorbij gekomen?

quote:
Sebastian Vettel has again criticised Max Verstappen for driving standards after labelling his pass on the Ferrari driver during the latter stage of the Brazilian Grand Prix as 'not correct'.

The German endured an eventful Brazilian Grand Prix at a sodden Interlagos after spinning out of fifth place early on around the treacherous final corner, putting him to the back of the field.

Though he'd recover back up the order to an eventual fifth place, he was still overtaken himself on the way by a charging Max Verstappen in what was at the time a dispute for sixth. With the Dutchman passing up the inside at Juncao and Vettel running out wide onto the exit kerb, the German came onto the radio to complain he'd been forced off.

With Verstappen going on to finish third, Vettel was once again frustrated by a pass that he deemed to be unfair.

POINTS: The F1 Drivers' & Constructors' standings after the Brazilian GP

“I think I was racing him side-by-side and he saw me and I still had a little bit of my nose ahead, but he was much faster. So it was about the corner, the way you get passed, not if you get passed, but I don't think that was correct.”

Going on to finish in fifth position to consolidate his fourth place in the overall standings, Vettel was satisfied with the end result despite the spin.

“Obviously not ideal in the first part to spin. I had some aquaplaning but I wasn't the only one. I think it was a good recovery in the end, difficult to come back. I struggled to get past Carlos, I don't know why it took a lot of laps but by then it was too late.”

Despite Vettel's words towards Verstappen – the latest in a string of contentious moments between the pair in 2016 -, the German himself received scathing criticism from Fernando Alonso after the Spaniard felt he was forced off the track, prompting him to claim he will 'hit' the Ferrari driver when faced with the same situation next time
Read more at http://www.crash.net/f1/n(...)#kiVKulwOPCyAHkOY.99
http://www.crash.net/f1/n(...)rss&utm_campaign=rss

En dan wil ik jullie dit ook niet onthouden:
quote:
Fernando Alonso has threatened not to back out of moves with Sebastian Vettel in the future even if it means they collide after accusing the Ferrari driver of running him off the circuit during the Brazilian Grand Prix.

The pair were disputing seventh place on lap 42 when Vettel initially passed at turn ten, only for a better exit by Alonso to get him back alongside around the outside as they rounded the long turn 11. However, with Vettel running his Ferrari to the kerb, Alonso was forced off onto the run-off before re-joining behind.

Though there was to be no investigation into the incident, an angry Alonso says he will take matters into his own hands in future instances if it comes down to the difference between hitting a wall or colliding with him.


"I don't think there will be any action against Vettel today, as they haven't said anything yet," the Spaniard said after finishing tenth. "There was a run-off in tarmac and I just used it, but if there was a wall for sure I would have either hit the wall or hit him, which is what I'll do next time. I'll hit him and he'll lose more points than me.

POINTS: The F1 Drivers' & Constructors' standings after the Brazilian GP

"In the rain we don't have the same visibility as in the dry, the mirrors were wet too, so I couldn't see anything behind me. In the end nothing happened, I went down the tarmac run-off but there will come a day in which someone will have to hit him so that he understands the track is for all of us."

Alonso's scathing words comes as Vettel faces growing pressure about his driving tactics in a year that has in turn seen him criticise a number of other drivers, namely Max Verstappen.

Vettel was penalised at the Mexican Grand Prix after he was judged to have 'moved under braking' - a rule he had previously campaigned for - though Ferrari is appealing the decision.

Even so, Vettel himself was upset with what he felt was an unfair pass by a charging Verstappen during the closing stages of the Interlagos race when the Red Bull driver forced him wide at Juncao as they disputed sixth.

"I think I was racing him side-by-side, he saw me, I still had a little bit of my nose ahead. He was much faster so it was about the corner where you get past. I don't think it was correct."
http://www.crash.net/f1/n(...)ettel-next-time.html


De meeste inhaalmanoevres van Max (staan ze ook maar weer in dit topic):
https://twitter.com/wwwF1sk/status/797887519836622849/video/1

[ Bericht 18% gewijzigd door Floriz87 op 14-11-2016 10:04:57 ]
Woei!
pi_166644555
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 14 november 2016 @ 10:07:33 #22
163650 Greys
pi_166644573
Alles echt dertig keer terugkijken. Krijg er geen genoeg van.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166644581
quote:
Moet wel zeggen dat Schumacher veel meer berekend reed als Max, en Max veel meer op Senna lijkt.

Het gewoon er voor gaan en magistrale dingen op onverwachte momenten is Senna. Max is Senna 2.0.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 14 november 2016 @ 10:10:31 #24
163650 Greys
pi_166644611
Dat publiek daar zal na al dat (terechte) ge-booooo bij al dat stilleggen van de race toch ook niet hebben durven dromen dat ze daarna nog dit zouden krijgen. Mooi goedmakertje. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166644637
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 07:23 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

bij gelijke stand geldt toch het aantal eerste plekken? Wat ook in het voordeel van Max is natuurlijk💪
Dit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')