abonnement Unibet Coolblue
pi_166636593
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..
pi_166636836
Whaaaaa Burdie, van harte met jullie kleine ventje. Ik ben niet helemaal bijgelezen, maar denk zo snel te lezen dat het goed gaat. Super *; .

Hier alles goed. Maar ik mis mijn ik-hoef-niet-zo-veel-en-kan-de-hele-dag-een-beetje-rommelen-en-lanterfanten-tijd wel een beetje hoor. Moest meteen twee SO's, een proefwerk en een schoolonderzoek nakijken. Nondepie zeg, dat was wel even stress.

Maar goed, ik kwam toch nog even hoi zeggen. En ben vrijwel meteen ook weer weg (want moet nog lessen voorbereiden :') ).

Maar mijn kaboutervrouwtje doet het in elk geval fantastisch en is een heerlijke toevoeging aan het gezin. Oh, 66 cm en 7,3 kilo trouwens, afgelopen donderdag. Voor de junimama's :P .
pi_166637005
Welkom Burdie *O*

Mijn baby heeft besloten dat slapen stom is. Maar het is me gelukt :+
Volgens mij is ze ook een beetje verliefd op zichzelf. Ze zag zichzelf in de spiegel en ging toen lachen en daarna verlegen wegkijken, en dat een paar keer achter elkaar :') :D
pi_166637655
Grapje ze is weer wakker :')

/liefdagboek
pi_166637758
Snotterbabymama: het gaat de goede kant op :)

Geprobeerd om hem een fles eerder (2 uur, we komen nooit goed uit met die flessen 's avonds) naar bed te doen. Dat was een goed half uur geleden. Hij slaapt nog niet. Normaal altijd binnen 10 minuten :'(

Edit: the sleep wins *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door Nazil op 13-11-2016 21:12:30 ]
  zondag 13 november 2016 @ 21:13:49 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166638350
Slapen en drinken hier nog niet echt top, en nog snot en hoesten, maar ook weer lachen dus het gaat de goede kant op!

Laatste fles heeft ze 10 ml van op, dus ik gok op 1 a 2 keer wakker worden vannacht helaaschhhhh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166638390
Hai groofs :W

Goede stats.
Ik mis mijn verlof ook boks.
Het weekend is weer veel te snel voorbij, maar het was wel een leuk weekend.

Emmy kan al kiekeboe spelen en moet dan hard lachen. Leuk!
pi_166638621
Miezz ook die van mij is weer wakker |:(

Molo succes vannacht!
pi_166638851
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 20:52 schreef Miezziej het volgende:
Grapje ze is weer wakker :')

/liefdagboek
Daar zaten wel 20 hele minuten tussen :'( :')
:)
  zondag 13 november 2016 @ 21:33:57 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166638998
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 21:21 schreef Nazil het volgende:
Miezz ook die van mij is weer wakker |:(

Molo succes vannacht!
Ik zit te fokken, eerder Koos succes :D :D :D

Lolz, gemeen :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166639092
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 21:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zit te fokken, eerder Koos succes :D :D :D

Lolz, gemeen :D
_O-
pi_166639116
Zal zo even bijlezen.

Druk weekend gehad! Voor het eerst M. meegenomen naar een verjaardag. We willen namelijk niet voor elk wissewasje oppas vragen, dus M. ging mee. Heeft gewoon van 20.30u tot eind geslapen! O+ Lekker boven in de reiswieg. En zelf een mooi feestje gehad. Daarna nog gevoed thuis en hij heeft tot 7.00u geslapen, wat hemels zeg :D

En... hij heeft nu vijf dagen achter elkaar 's middags geslapen in zijn EIGEN ledikantje. Iets wat ik al zo lang wilde!! Ritueeltje als volgt: Naar boven gaan, knuffelen, kruikje maken, luier verschonen, inbakerdoek om, voeden en dan er in leggen. (Want na de laatste slok heeft hij de ogen al bijna dicht en dan is het hop! Er in gooien!) Soms na een kwartier last van krampjes maar dan is het even een paar minuten wiegen en hij slaapt weer.

ENIGE nadeel blijft: Hij heeft nog de inbakerdoek om tijdens het slapen en daar wil ik van af. Hij krijgt dinsdag de eerste prikjes op het CB en volgens mij mag je daarna even geen inbakerdoek om doen. Want als ze dan koorts zouden krijgen kunnen ze de warmte niet kwijt ofzo. Dus dat wordt de test voor ons. We hebben al een mooie slaapzak klaar liggen, dus hoop dat het werkt. Hij slaapt namelijk zo goed de laatste tijd. Ik wil dat niet kwijt :'(

Hoe reageerden jullie kleintjes op de eerste prikjes eigenlijk? :)
:)
  zondag 13 november 2016 @ 21:39:28 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166639162
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 21:36 schreef Nazil het volgende:

[..]

_O-
Als het mij uit komt is het ineens ZIJN KIND :Y *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 13 november 2016 @ 21:40:18 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166639177
Reactie op vaccinaties waren hier mopperig en beetje schreeuwen, maar na één paracetamol daarna prima :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166639247
quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2016 21:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Als het mij uit komt is het ineens ZIJN KIND :Y *)
Ja, als ze een keiharde scheet laat, dan heeft ze dat altijd van haar vader
pi_166639277
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 21:37 schreef Soof-87 het volgende:
Zal zo even bijlezen.

Druk weekend gehad! Voor het eerst M. meegenomen naar een verjaardag. We willen namelijk niet voor elk wissewasje oppas vragen, dus M. ging mee. Heeft gewoon van 20.30u tot eind geslapen! O+ Lekker boven in de reiswieg. En zelf een mooi feestje gehad. Daarna nog gevoed thuis en hij heeft tot 7.00u geslapen, wat hemels zeg :D

En... hij heeft nu vijf dagen achter elkaar 's middags geslapen in zijn EIGEN ledikantje. Iets wat ik al zo lang wilde!! Ritueeltje als volgt: Naar boven gaan, knuffelen, kruikje maken, luier verschonen, inbakerdoek om, voeden en dan er in leggen. (Want na de laatste slok heeft hij de ogen al bijna dicht en dan is het hop! Er in gooien!) Soms na een kwartier last van krampjes maar dan is het even een paar minuten wiegen en hij slaapt weer.

ENIGE nadeel blijft: Hij heeft nog de inbakerdoek om tijdens het slapen en daar wil ik van af. Hij krijgt dinsdag de eerste prikjes op het CB en volgens mij mag je daarna even geen inbakerdoek om doen. Want als ze dan koorts zouden krijgen kunnen ze de warmte niet kwijt ofzo. Dus dat wordt de test voor ons. We hebben al een mooie slaapzak klaar liggen, dus hoop dat het werkt. Hij slaapt namelijk zo goed de laatste tijd. Ik wil dat niet kwijt :'(

Hoe reageerden jullie kleintjes op de eerste prikjes eigenlijk? :)
Dagje ziekjes, 39 graden koorts, paracetamol er in en toen was het weer goed. Morgen mag hij weer.

Netjes van dat slapen. Overdag is een dingetje hier, 's avonds gaat wel goed. (Hij slaapt weer *O*)

Inbakeren geen verstand van, 1 nacht geprobeerd en meneer vond dat zo stom dat hij vanaf toen maar besloot netjes zelf in slaap te vallen _O-
  zondag 13 november 2016 @ 21:48:31 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166639382
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 21:43 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja, als ze een keiharde scheet laat, dan heeft ze dat altijd van haar vader
Nou, dat is wellicht niet heel geloofwaardig hier :@ :@ :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 13 november 2016 @ 22:25:33 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166640389
Soof, hier wat slaperiger en matjes na de prikjes. Geen pcm nodig gehad. Fijn van het slapen trouwens! Wat een toppertje op die verjaardag -O-

Hier heb ik 'm net een beetje wakker gemaakt en geef ik m nu in het bijna donker zijn laatste fles. Doe ik normaal nooit, maar aangezien hij zo vroeg in slaap viel vanavond (19:00)... We hádden een fijn ritme, maar ach die is er om te doorbreken hè? ;) We hopen nu stiekem op doorslapen.
  zondag 13 november 2016 @ 22:31:49 #19
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166640544
Ik probeer weer aan te haken. Het lukt me niet echt om bij te blijven door de weeks met alle drukte van werk.

Amélie heeft eigenlijk geen noemenswaardige last gehad van de prikken. De eerste keer sliep ze meer, de tweede en derde keer niks gemerkt :)

Waren gisteren bij vrienden en mijn ouders. Voor het eerst de kinderwagen van de vliering gehaald want dan hoefden we het logeerbed niet mee te zeulen. Lucas sliep nooit in vreemde omgevingen. Maar madame kon ik gewoon in de wagen leggen en die ging netjes slapen _O_ ook vindt ze het prima om bij anderen te zitten. Hoefde ik bij Lucas echt niet te proberen :+ En ze lacht naar iedereen waar Lucas altijd een pokerface opzette :D ik blijf me verbazen hoe zo'n genencombi zo anders uit kan pakken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166640652
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:25 schreef Quoi het volgende:
Soof, hier wat slaperiger en matjes na de prikjes. Geen pcm nodig gehad. Fijn van het slapen trouwens! Wat een toppertje op die verjaardag -O-

Hier heb ik 'm net een beetje wakker gemaakt en geef ik m nu in het bijna donker zijn laatste fles. Doe ik normaal nooit, maar aangezien hij zo vroeg in slaap viel vanavond (19:00)... We hádden een fijn ritme, maar ach die is er om te doorbreken hè? ;) We hopen nu stiekem op doorslapen.
Jullie ook al in die modus? Ik heb vandaag ons ritme ook op het spel gezet door hem een fles eerder naar bed te doen. Livin' on the edge 8-)
  zondag 13 november 2016 @ 22:41:02 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166640768
Goed zeg Chanty. Lekker dametje is het :)

Nazil, dat kun je zeggen. Tot nu toe is mijn ervaring dat ik er voor wordt afgestraft :') Maar so far so good. Hij tukkelt nu in na 200cc.

Molo, :|W
pi_166640849
Wij gaan nu ook grotere flessen geven idd. Vandaag de laatste twee ook al 200ml en vanaf morgen alles. En dan rond 8 uur naar bed ipv 10 uur.
pi_166641166
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:31 schreef Chanty het volgende:
Ik probeer weer aan te haken. Het lukt me niet echt om bij te blijven door de weeks met alle drukte van werk.

Amélie heeft eigenlijk geen noemenswaardige last gehad van de prikken. De eerste keer sliep ze meer, de tweede en derde keer niks gemerkt :)

Waren gisteren bij vrienden en mijn ouders. Voor het eerst de kinderwagen van de vliering gehaald want dan hoefden we het logeerbed niet mee te zeulen. Lucas sliep nooit in vreemde omgevingen. Maar madame kon ik gewoon in de wagen leggen en die ging netjes slapen _O_ ook vindt ze het prima om bij anderen te zitten. Hoefde ik bij Lucas echt niet te proberen :+ En ze lacht naar iedereen waar Lucas altijd een pokerface opzette :D ik blijf me verbazen hoe zo'n genencombi zo anders uit kan pakken.
Ik vroeg me toen net nog af hoe het met jullie gaat! Fijn dat het zo goed gaat met je meisje :) en het lijkt me zo bijzonder om zo'n vergelijking te kunnen maken van de verschillende karakters van je kindjes!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 13 november 2016 @ 23:09:10 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166641370
Ik vind het trouwens nog best iets dat hij nu dus wakker in zijn bedje ligt, een beetje spelen en trappelen, geluidjes maken... Dat hoor ik door de babyfoon. En dat in het donker, in zijn up, op een andere verdieping :{
pi_166641553
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 23:09 schreef Quoi het volgende:
Ik vind het trouwens nog best iets dat hij nu dus wakker in zijn bedje ligt, een beetje spelen en trappelen, geluidjes maken... Dat hoor ik door de babyfoon. En dat in het donker, in zijn up, op een andere verdieping :{
Snap ik. Vooral die andere verdieping lijkt me gevoelsmatig zo ver.
Maar kennelijk voelt hij zich fijn en veilig in zijn kamertje.
pi_166642450
Ik wilde vanavond typen dat ze in eigen bedje (co-sleeper) sliep :o tot de fokwet vroegtijdig intrede nam. Nu op de arm, mijn arm slaapt, baby ook, nu ik nog. :')
  maandag 14 november 2016 @ 04:10:35 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166643007
Aah Uni, that's a bummer.

Hier experiment mislukt. Ik dacht écht even dat het al ochtend was :Z
  maandag 14 november 2016 @ 07:17:19 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166643176
Baby's en slaap, dat gaat toch nooit zoals je wilt :P.
Wij kregen welgeteld 3,5 uur slaap vannacht O+. Ik neem aan dat de kraam straks op magische wijze guppy wel in slaap krijgt (dat was echt het voordeel van het ziekenhuis, de knop waarmee je een zuster kunt laten komen die je baby in zijn wieg laat slapen O+).
KuikenGuppy
pi_166643267
Ik heb vannacht 2x een half uur ofzo liggend kunnen slapen, zonder beeb op me O+
Verder moet ik zeggen dat het me aardig afgaat. Ik kan me er makkelijker aan overgeven, aan het wakker worden, en het geleefd worden door zo'n mini. Het lastigst vind ik nog mijn tweejarige bij dit alles. Ik doe hard mijn best om er voor haar te zijn, maar ik voel dat ik tekort schiet. S wil (logisch) het liefst bij mij zijn, en dat is soms lastig. Daarbij merk ik dat ik zelf ook graag bij hem ben, hem leren kennen en een band krijgen. Dus ik merk dat ik soms wat geïrriteerd op haar reageer, en dat vind ik echt niet tof. Heb ik eerder nog nooit gehad, en ze verdient het niet. Dus daar probeer ik had aan te werken.

En mijn thee is klaar. Drie keer raden wie er dan nét nu wakker wordt? -O-
pi_166643290
Ik ben opmerkelijk uitgeslapen na slechte nachten maar ik zou het toch wel prettig vinden als ze iets beter gaat slapen. Elke 2-3 uur drinken is toch echt niet meer zo nodig lijkt me, met bijna 8 maanden. En booooos als ik een speentje geef :X

Die eerste slaapjes zonder baby op je zijn zo lekker hè O+ Ik ben een buikslaper dus even op m'n buik liggen na de bevalling was zo fijn.

De combi met een peuter is soms best lastig idd Room. Ik denk dat wij wel ongeveer even veel tussen onze kinderen hebben toch? Stip en Zus schelen 2 jaar (min 10 dagen). Slaapt ie soms al even in zn bedje? Dat was dan echt Stip tijd als ik alleen met ze was. Samen boekje lezen of filmpje kijken ofzo. Op de grond zitten met Duplo ging namelijk nog niet zo goed in het begin :X
pi_166643319
Burdie welkom O+ van harte gefeliciteerd
pi_166643398
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 07:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb vannacht 2x een half uur ofzo liggend kunnen slapen, zonder beeb op me O+
Verder moet ik zeggen dat het me aardig afgaat. Ik kan me er makkelijker aan overgeven, aan het wakker worden, en het geleefd worden door zo'n mini. Het lastigst vind ik nog mijn tweejarige bij dit alles. Ik doe hard mijn best om er voor haar te zijn, maar ik voel dat ik tekort schiet. S wil (logisch) het liefst bij mij zijn, en dat is soms lastig. Daarbij merk ik dat ik zelf ook graag bij hem ben, hem leren kennen en een band krijgen. Dus ik merk dat ik soms wat geïrriteerd op haar reageer, en dat vind ik echt niet tof. Heb ik eerder nog nooit gehad, en ze verdient het niet. Dus daar probeer ik had aan te werken.

En mijn thee is klaar. Drie keer raden wie er dan nét nu wakker wordt? -O-
Herkenbaar :* James ligt ook het liefst bij mij en Saar wil natuurlijk ook gewoon haar aandacht, Ze vraagt dit alleen wat lomp soms... Als het kan leg ik James in de box en is het echt even tijd voor haar. Maar dit kan niet altijd en dat levert wel eens flinke strijd op.
S. 2014
J. 2016
pi_166643443
Herkenbaar van die thee Room.. ik heb nu twee smaken gevonden die ik ook koud erg lekker vind :7
Snotneusje en ik hebben weer een nachtje bank achter de rug. Op zich prima geslapen maar een nachtje plat liggen lijkt me ook wel weer eens lekker.

Wat jullie met je oudsten hebben, heb ik met de kat nu. Is een ontzettende schootkat maar ja, met uk op schoot past niet en als ze huilt, vindt hij het ook maar niets. Zo sneu.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 14 november 2016 @ 08:16:40 #34
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166643452
Fijn! Herkenning! Een dreumes/peuter en een baby O+

Hier wel een baby die gewoon (nog) lekker in haar wiegje slaapt. En na voeding ook wel weer lekker doorslaapt. Alleen neemt ze graag de tijd en komt ze om de 2 a 3 uur. En als dreumes dan om 4 uur besluit dat het ochtend is :O
Ik krijg steeds meer bewondering voor diegene die al zo lang slapeloze nachten hebben :*

Dus eigenlijk heb ik niets te klagen, ze doen het beide hartstikke goed O+ ben alleen zelf nog verre van de oude. Tranen zitten erg hoog hele dag en nog veel last van allerlei pijntjes en kwaaltjes. En man is vanaf volgende week ook weer weg voor werk en zie er best tegenop om vooral de avonden (eten,douchen en bedritueel) alleen te moeten doen.

Oh en hoi :W
pi_166643659
Ik heb het andere uiterste van jullie nu :@ beeb slaapt nog steeds. Ik begin mij langzaam zorgen te maken of hij nog wel wakker wordt :+ normaal werd hij tussen 8 en half 9 wakker. Nu 2 uur eerder naar bed gedaan en hij slaapt nog? Heel vreemd :') hij ademde net nog wel.
  maandag 14 november 2016 @ 08:50:07 #36
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166643705
Haha nazil, ik moest zo lachen om je laatste zin. Ik heb ook regelmatig gecontroleerd of ze het nog wel deed als ze langer sliep. Heb er daardoor ook eigenlijk nooit van genoten :@
pi_166643712
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 08:15 schreef nectarientje het volgende:

Wat jullie met je oudsten hebben, heb ik met de kat nu. Is een ontzettende schootkat maar ja, met uk op schoot past niet en als ze huilt, vindt hij het ook maar niets. Zo sneu.
Ha, ja! Ik voel me ook regelmatig schuldig tegenover de katten. Vooral mijn lieve kater, die is erg op ons gericht, altijd al geweest, en ik moet mezelf er regelmatig aan herinneren dat ik hem even aandacht geef, want het is zo'n lieverd O+
  maandag 14 november 2016 @ 08:51:59 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166643731
Jaaaa, dat van de katten. Herkenbaar.

En Nazil :D Gekke babies ook.
pi_166643797
Over baby's die niet in hun wiegje slapen: mijn mini besluit daar met nog drie weken te gaan als baby ook maar eens moeite mee te hebben, haha! Zodra we haar neerleggen, rolt ze ons bed in. Als wij erbij gaan liggen, wil ze (zelfs in haar slaap) per sé tussen ons in O+ Ze rolt heen en weer om te knuffelen en als ze in het midden ligt houdt ze ons allebei stevig vast. Zooo lief O+ En als ze wakker wordt, aait ze papa's baard terwijl ze enthousiast "aaie! aaie!" zegt _O-

Ik heb gewoon bijna geen baby meer. Het voelt ook gewoon niet meer als een baby. Sterker nog, ik wil wel een nieuwe baby :@

Nog wel in 1 topic gepost met Burdie YES O+

Snoenk :*
Nazil, hij ademt nog wel :D Dat check ik ook nog steeds wel eens :@
pi_166643817
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 08:46 schreef Nazil het volgende:
Ik heb het andere uiterste van jullie nu :@ beeb slaapt nog steeds. Ik begin mij langzaam zorgen te maken of hij nog wel wakker wordt :+ normaal werd hij tussen 8 en half 9 wakker. Nu 2 uur eerder naar bed gedaan en hij slaapt nog? Heel vreemd :') hij ademde net nog wel.
Dit is doorgaans een goed teken!

Katten hebben wij dan weer niet, haha. Onze peuter vraagt (gelukkig) wel om aandacht, als ze het niet krijgt :P En ze krijgt het ook wel hoor, en S laat zich af en toe ook weg leggen zodat ik er even alleen voor haar kan zijn. Ik breng haar nu vaker naar bed en dan ga ik altijd even bij haar liggen, en liggen we lekker te kletsen. En gisteren hebben we samen op ons bed gesprongen <3
Merk dat ze dat echt nodig heeft. De zwangerschap was ook vrij zwaar aan het eind, en toen heb ik dat soort dingen ook niet kunnen doen. Nu weer wel, maar we moeten even onze weg er in vinden.
pi_166643838
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 08:57 schreef Bloesem. het volgende:
Over baby's die niet in hun wiegje slapen: mijn mini besluit daar met nog drie weken te gaan als baby ook maar eens moeite mee te hebben, haha! Zodra we haar neerleggen, rolt ze ons bed in. Als wij erbij gaan liggen, wil ze (zelfs in haar slaap) per sé tussen ons in O+ Ze rolt heen en weer om te knuffelen en als ze in het midden ligt houdt ze ons allebei stevig vast. Zooo lief O+ En als ze wakker wordt, aait ze papa's baard terwijl ze enthousiast "aaie! aaie!" zegt _O-

O+
Kan goed zijn dat dit nog even duurt, haha. Als O bij ons slaapt, wordt ze als door een magneet naar mij toe getrokken. Dat resulteert er in dat mijn man 1 bedhelft heb, ik er een deel met O en met S tegen mij aan in de co-sleeper aan de andere kant. Mams gesandwiched tussen de kinderen, en een uitgeslapen man :7
pi_166644003
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 07:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb vannacht 2x een half uur ofzo liggend kunnen slapen, zonder beeb op me O+
Verder moet ik zeggen dat het me aardig afgaat. Ik kan me er makkelijker aan overgeven, aan het wakker worden, en het geleefd worden door zo'n mini.
:Y
Ik moest vannacht lachen om mezelf. Baby sliep eindelijk fijn weer dus ik dacht ik ga even wat eten. Haal een notenreep op want dan kan ik bij de baby blijven... wordt ze huilend wakker van het papiertje :@ _O- dus daar zaten we weer te knuffelen, duurde halfuur ofzo voor ze weer sliep.

quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 08:57 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb gewoon bijna geen baby meer. Het voelt ook gewoon niet meer als een baby. Sterker nog, ik wil wel een nieuwe baby :@
Jaaa ik stem voor. *O*


Oja thee heb ik ook wel zin in. Maar de waterkoker is lek. Gelukkig hebben we er nog 2 ergens onderin verhuisdozen :').
pi_166644052
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 09:16 schreef Unihipili het volgende:

[..]

:Y
Ik moest vannacht lachen om mezelf. Baby sliep eindelijk fijn weer dus ik dacht ik ga even wat eten. Haal een notenreep op want dan kan ik bij de baby blijven... wordt ze huilend wakker van het papiertje :@ _O- dus daar zaten we weer te knuffelen, duurde halfuur ofzo voor ze weer sliep.

[..]

Jaaa ik stem voor. *O*

Oja thee heb ik ook wel zin in. Maar de waterkoker is lek. Gelukkig hebben we er nog 2 ergens onderin verhuisdozen :').
Dan zet je toch ouderwets een pannetje op het vuur _O-

Ik ga thee poging twee doen.
pi_166644231
Dat met die katten is hier ook herkenbaar. Wij hebben er drie en ik gaf ze altijd zo veel aandacht, had er altijd wel een op schoot. Maar ik moet zeggen dat ik er soms geen eens zin meer in heb om ze aandacht te geven :@ probeer het wel te doen want zij hebben hier niet voor gekozen, maar soms is het ook weleens fijn om even niemand op schoot te hebben.

Snoenk, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet dat je man weg is. Kun je misschien hulp inschakelen van vrienden of familie voor tijdens het bedritueel?

Mijn baby spuugt veel sinds een week. Voorheen gaf ze alleen mondjes terug, nu hele sloten. Ze spuugt lachend dus last heeft ze er niet van, plast ook genoeg dus het zal wel goed zijn :? Heb haar gisteren wel vier keer een nieuw shirtje aan moeten doen en met dat tempo hebben we toch wel wat nieuwe shirtjes nodig. Balen *)

Morgen krijgt ze net als de baby van Soof haar eerste prikjes. Zal straks even paracetamol halen.
De eerste drie maanden na geboorte moet je de huisarts bellen bij koorts he? Geldt dat ook na prikjes?

O'ja, ze heeft voor het eerst doorgeslapen vannacht en meteen goed ook; van 20.30-4.00 uur! :o
pi_166644271
Waarom zou het na prikjes niet gelden?

Oja pannetje op vuur kan ook nog. 8)7
  maandag 14 november 2016 @ 09:47:35 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166644284
Omdat dan duidelijk is waar ze ziek van zijn

Hier spookbaby vannacht, nu lekker aan het tukken en snurken dus die laat ik mooi even liggen nog ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 14 november 2016 @ 09:52:08 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166644342
Oh maar dan slaapt die van ons al tijden door. 4 uur vond ik vannacht nog lang geen ochtend hoor :P Maar ik snap dat dit relatief fijne tijden zijn ;)

Koorts na prikjes kan gebeuren. Alleen als het langer dan 24u erna blijft is er een reden om aan de bel te trekken, zei de cb verpleegkundige tegen ons.
pi_166644380
Toen M de eerste prikjes kreeg zeiden ze dat ze een beetje koorts kon krijgen en als ze er last van had ik een paracetemol mocht geven. Als ze na 2 dagen opeens koorts zou krijgen moesten we wel de dokter bellen.
M had trouwens alleen een beetje verhoging en sliep meer. Verder had ze er niet zoveel last van (behalve als je haar been per ongeluk vastpakte waar de prik gezet was).

Trouwens een dagje bijgehouden hoeveel ze had gedronken, ongeveer 710cc en 2 keer de borst in de nacht/ochtend. Volgens de gemiddelde formules zou dat prima moeten zijn dus :6
Ik zal ook vragen aan mijn schoonmoeder hoeveel ze drinkt. Meer gegevens verzamelen voor als het CB weer moeilijk doet :+
  maandag 14 november 2016 @ 10:12:34 #49
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166644655
Klinkt netjes Miezz. Wij moeten ons registratiesysteem ook eens gaan loslaten. Doen we nog steeds, stamt uit de tijd van het begin, toen hij slecht dronk. Per dag kan ik dus zo een totaal cc/gemiddelde cc/aantal flessen oplepelen :')

Daardoor zie ik wel heel mooi hoe hij zelf alles regelt (vanzelf naar 6 en 5x bijv). Drinkt nu gemiddeld zo'n 180 per keer, de ene dag 6, de andere dag 5 flessen.
pi_166645175
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 10:12 schreef Quoi het volgende:
Klinkt netjes Miezz. Wij moeten ons registratiesysteem ook eens gaan loslaten. Doen we nog steeds, stamt uit de tijd van het begin, toen hij slecht dronk. Per dag kan ik dus zo een totaal cc/gemiddelde cc/aantal flessen oplepelen :')

Daardoor zie ik wel heel mooi hoe hij zelf alles regelt (vanzelf naar 6 en 5x bijv). Drinkt nu gemiddeld zo'n 180 per keer, de ene dag 6, de andere dag 5 flessen.
wij hebben ons systeem vorige week ook losgelaten : ik kan eindelijk onthouden hoe laat zijn laatste voeding was :p

Hij werd om 9 uur wakker : klokje rond geslapen!
  maandag 14 november 2016 @ 11:05:00 #51
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166645345
Aandacht verdelen tussen peuter en newborn vond ik ook lastig. En dan was mevrouw nog wel zo makkelijk. Niet al te schuldig voelen Room. Je doet je best en je bent ook maar een mens :* Je moet volgens mij superwoman zijn om altijd maar lief en geduldig te zijn.

Vanochtend eindelijk de echo van de heupjes gehad. Ze zagen niks geks gelukkig :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166645533
Gelukkig chanty.

Hai snoenk :W
pi_166645731
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 09:52 schreef Quoi het volgende:
Oh maar dan slaapt die van ons al tijden door. 4 uur vond ik vannacht nog lang geen ochtend hoor :P Maar ik snap dat dit relatief fijne tijden zijn ;)

Koorts na prikjes kan gebeuren. Alleen als het langer dan 24u erna blijft is er een reden om aan de bel te trekken, zei de cb verpleegkundige tegen ons.
Officieel is doorslapen zes uur achterelkaar slapen ;) wij gingen zelf om 21 uur slapen dus dikke prima!

Dank voor jullie uitleg/ervaring wb prikjes :)

Fijn Chanty!
pi_166646505
Room, heel herkenbaar hoor. Je komt gewoon handen en tijd tekort deze dagen. Het is gewoon even niet anders vrees ik. Het wordt echt snel beter! Als het je opvalt en je het probeert, krijg je van mij alvast 1000 punten ^O^ O+

Verder klinken de minibabymamas totaal O+ in love. :D
pi_166646652
Bedankt voor de prikjesreacties!! Ben benieuwd morgen. :)
:)
  maandag 14 november 2016 @ 12:44:14 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166646901
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 08:16 schreef snoenk het volgende:
Fijn! Herkenning! Een dreumes/peuter en een baby O+
Inderdaad, 9 van de 10 kraamtranen hier gaan daar over momenteel.

Vanmorgen kroop Kuiken bij mij in bed, knuffelde zacht tegen mij aan en begon Guppy te aaien, terwijl hij zei: 'ik vind je lief' ( O+). Volgens mij komt het wel goed ;).
KuikenGuppy
pi_166647065
Aaw dan smelt je toch!

O is doorgaans ook heel lief en wil hem constant op schoot. Dat kan natuurlijk niet altijd en dan wordt ze Boos. Maar als je 2j3m bent, dan is het ook niet makkelijk.

Fijn om herkenbaarheid te lezen hier. Het komt ook heus goed, en het is nu ook niet heel erg ofzo. Hij is nog zo nieuw ❤ Maar dat ongeduld met haar is iets nieuws voor me.
pi_166647147
Schoonmoeder belde dat ze vanmiddag op visite komt. Moest M. wel wakker zijn, moest ik maar even appen.

En nu, kreng als ik ben, hoopt dat hij weer in slaap valt als ze er is. Erg hè :@
:)
pi_166647270
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 12:57 schreef Soof-87 het volgende:
Schoonmoeder belde dat ze vanmiddag op visite komt. Moest M. wel wakker zijn, moest ik maar even appen.

En nu, kreng als ik ben, hoopt dat hij weer in slaap valt als ze er is. Erg hè :@
Ik zou me daar ook aan storen :@ als M. een nieuw familielid ontmoet is dat ook het eerste wat schoonmoeder nadien vraagt 'was ze wakker?'
Ik snap wel dat het leuk is als ze wakkker is, maar het is een baby en ik vind het altijd wel prettig als ze slaapt als er bezoek is, want geen stress.
pi_166647467
Precies!!
:)
pi_166647516
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 13:04 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ik zou me daar ook aan storen :@ als M. een nieuw familielid ontmoet is dat ook het eerste wat schoonmoeder nadien vraagt 'was ze wakker?'
Ik snap wel dat het leuk is als ze wakkker is, maar het is een baby en ik vind het altijd wel prettig als ze slaapt als er bezoek is, want geen stress.
Het is ook niet alsof hele jonge baby's wakker meer kunnen dan slapend :D Ik snapte dat ook nooit zo. Dat mensen vragen of je haar even wilt wakker maken, ja hoor eens :')
pi_166647859
En dat mensen dus alleen maar op bezoek komen voor de baby, jij doet er helemaal niet meer toe.

Stiekem zou ik dat het ergste vinden.
pi_166647911
Baby's wakker maken. Ja, doei!

Zijn er huis-tuin-en-keuken-tips voor een verkouden beeb, die slijm in zijn systeem heeft? Hij is door de dok gechecked dus het is niets ernstigs, maar ik krijg het zelf spaans benauwd van het gereutel af en toe.
  maandag 14 november 2016 @ 13:40:03 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166648011
Positieve noot: ik heb dat echt nooit zo ervaren bij mensen die op bezoek kwamen, dus het hóeft niet :P

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Baby's wakker maken. Ja, doei!

Zijn er huis-tuin-en-keuken-tips voor een verkouden beeb, die slijm in zijn systeem heeft? Hij is door de dok gechecked dus het is niets ernstigs, maar ik krijg het zelf spaans benauwd van het gereutel af en toe.
Kussen onder de schouders en hoofdje leggen zodat ademen makkelijker is (longen hebben dan maximaal ruimte in lig) en indien op schoot verticaal zoveel mogelijk laten strekken om dezelfde reden.

En snot weg vegen en hopen dat het meeste er met het eruit trekken van de snotslierten eruit komt :P
Neuspeertje doet wel iets maar is vaak veel te weinig.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 14 november 2016 @ 13:41:18 #65
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166648042
Fijn chanty!

Lief kuiken O+

Kan het me voorstellen hoor soof!
Bij ons buiten opa's en oma's pas paar mensen op kraamvisite geweest en heeft er ook nog niemand gebeld voor een afspraak ofzo. Aan de ene kant lekker rustig aan de andere kant wil niemand blijkbaar onze baby zien :'( :'(
pi_166648111
Ja snotvegen doen we idd, en hij hangt met of zonder doek de hele dag en nacht op mij :)
Ik las ooit iets over een ui, die leg ik zo wel in zijn box. Arm ding :{ Al lijkt ie er zelf weinig last van te hebben.
  maandag 14 november 2016 @ 13:44:41 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166648112
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:41 schreef snoenk het volgende:
Fijn chanty!

Lief kuiken O+

Kan het me voorstellen hoor soof!
Bij ons buiten opa's en oma's pas paar mensen op kraamvisite geweest en heeft er ook nog niemand gebeld voor een afspraak ofzo. Aan de ene kant lekker rustig aan de andere kant wil niemand blijkbaar onze baby zien :'( :'(
of ze willen jullie gewoon even met rust laten omdat heftig en shizzle :P

gewoon mensen uitnodigen/aanmoedigen joh.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166648125
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Baby's wakker maken. Ja, doei!

Zijn er huis-tuin-en-keuken-tips voor een verkouden beeb, die slijm in zijn systeem heeft? Hij is door de dok gechecked dus het is niets ernstigs, maar ik krijg het zelf spaans benauwd van het gereutel af en toe.
heb je zo'n nosefrida? Hoewel T het vreselijk vindt, helpt het wel. En anders, stomen in de badkamer, hoofdeind omhoog, ui onder/naast z'n slaapplek.

Hier helpt veel frisse lucht ook..
pi_166648297
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Baby's wakker maken. Ja, doei!

Zijn er huis-tuin-en-keuken-tips voor een verkouden beeb, die slijm in zijn systeem heeft? Hij is door de dok gechecked dus het is niets ernstigs, maar ik krijg het zelf spaans benauwd van het gereutel af en toe.
Druppeltje tijmolie in een glas heet water neerzetten, of een druppeltje tijmolie op een doekje op de verwarming werkt hier altijd super :)
pi_166648541
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:41 schreef snoenk het volgende:
Fijn chanty!

Lief kuiken O+

Kan het me voorstellen hoor soof!
Bij ons buiten opa's en oma's pas paar mensen op kraamvisite geweest en heeft er ook nog niemand gebeld voor een afspraak ofzo. Aan de ene kant lekker rustig aan de andere kant wil niemand blijkbaar onze baby zien :'( :'(
Bij ons hetzelfde, we hebben 80 kaartjes gestuurd en er zijn denk nog geen 20 op bezoek geweest _O- hebben wij ons even vergist :D
Boeit me nu niet meer, want meer M. voor mij, maar kan me goed voorstellen dat het je niet lekker zit.

Gisteren hadden we mensen op bezoek die M. wakker probeerden te maken, idioterie! Heb ze dat ook duidelijk gemaakt. Ze mochten M. wel even op schoot toen ze sliep, maar steeds als ze in haar slaap haar oogjes opendeed werd er tegen haar gekird 'HE BEN JE WAKKER' ja nu wel }:|
Ik geef haar ook altijd alleen op schoot als ze slaapt (behalve bij opa's en oma's). Kunnen mensen ook nooit waarderen.

Wat sneu voor je kleintje Room :{ geen tips behalve wat al genoemd is.
pi_166648889
Handig die verkoudheidtips! Doe zelf ook liever zonder iets toe te dienen bij de baby. (Zegt degene die iedere dag Infacol toedient, ja I know :P )

Wij hebben ook kaartjes verstuurd die bedoeld zijn meer als ter kennisgeving. Niet dat ze op bezoek hoeven te komen ofzo. :P
:)
pi_166648923
Mies, echt ongelooflijk vind ik dat. Hebben die mensen geen verstand ofzo? :') Ik merk dat ik erg goed voor mijn kleintje kan opkomen wie het ook doet. :D
:)
  maandag 14 november 2016 @ 15:00:24 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166649541
Ik hoor me nog zeggen tegen de visite van zaterdag, toen ze een uurtje eerder voor de deur stonden: wat een goede timing, jullie treffen hem wakker ^O^ Ik ga niks aanpassen aan bezoek, maar geef toe: hij is voor bezoek wakker wel wat leuker dan slapend ivm lachen etc. Zodra dan de eerste tekenen van vermoeidheid, na een half uur, heb ik 'm toen naar zijn kamer gebracht. Smaken verschillen blijkbaar.

Ga ik ook eens dweilen hier, krijgt meneertje instantly HONGERRR }:| Ook geen middagdut meer. 10 wkn sprong denk ik.
pi_166650069
Ik vind het hier ook wel logisch hoor, als mensen blij zijn om hem wakker te zien. Wat Quoi zegt, mooi als het zo uitkomt, maar bij de eerste tekenen van vermoeidheid leggen we hem weer weg.

Over kraamvisite: nu ik weer werk, hoeft het voor mij eigenlijk niet meer zo. Die high die ik had dat ik iedereen mijn kind wilde laten zien is nu een beetje weg omdat het ten koste gaat van mijn tijd met hem. Als ik al mensen over de vloer wil, zijn het de mensen die heel dichtbij staan en die komen dan voor de tweede, derde keer. Dus we proberen het nu een beetje te doseren, wel lullig voor degenen die nog niet geweest zijn en alsnog willen komen :@

Mijn meneertje had al 2 dagen niet gepoept, dus toen ik iets rook in zijn luier was ik heel blij! Ik verschonen en ja hoor, dikke plakpoep. Maar hij was nog niet klaar dus ik was getuige van een knap staaltje live pooping :D Het bleef maar komen! Toch ergens wel fascinerend! Heel pak billendoekjes erdoorheen en een heel schoon pakje omdat hij zichzelf ook nog eens had ondergeplast maar soit; ik was vooral heel blij en opgelucht voor hem!
  maandag 14 november 2016 @ 15:58:57 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166650744
Paar vraagjes aan de mede ks-klanten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_166650851
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 15:58 schreef Burdie het volgende:
Paar vraagjes aan de mede ks-klanten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat kan naar mijn weten heel goed (had ik ook, in mn dij) Als het over een week of 6 nog niet is veranderd, even laten checken.

Nee, dat kan geen kwaad, integendeel (misschien kun je je buik zelfs in laten binden door een doula in de buurt? Die hebben fijne technieken) Houd wel in de gaten wat je doet als je de behoefte hebt om druk te zetten op de wond: vraag je dan niet teveel van je lichaam?

Je kunt jezelf goed beter voelen, maar doe niet teveel :* Beter nu wat langzamer en sneller herstel dan nu snel en dan langzaam herstel :) Bedenk wat je lichaam allemaal moet doen nog!
pi_166651294
Piper _O- daarom wacht ik altijd even als ik denk dat hij klaar is. Heb ook al wel eens gehad dat ik de schone luier nog niet dicht had en hij alweer begon. Idd heel fascinerend om te zien _O-

Prikje }:| vond hij niet leuk. Hij was al zo moe, net in slaap gevallen toen we er waren. En hij probeerde nog zo leuk en lief te doen en mooi te lachen naar de arts, krijg je een prik als dank }:| zou ik ook niet pikken.

Hij is heel sterk en speeltje volgen kan hij ook prima alleen was het computerscherm veel mooier _O-

-edit- wat ik zo raar vind aan het cb hier is dat hij qua gewicht bijna op +2 zit, lengte +1 en dan nog steeds grotere flessen zit te pushen |:( vorige keer ook al. Nu krijgt hij 5x 200 maar ik denk dat we snel naar 4x gaan. Vandaag haalt hij de 5 ook niet meer. Maar dan moesten we maar nog een grotere fles geven? Want nu viel er een hele fles weg. Joh, daarom krijgt hij ook meer per fles al :+ kind heeft helemaal niet meer nodig.

[ Bericht 23% gewijzigd door Nazil op 14-11-2016 16:44:32 ]
  maandag 14 november 2016 @ 16:39:23 #78
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166651418
Ik vind het ook leuk om baby's wakker te zien. Lief hoor ze rond kijken en bekken trekken. Maar zou nooit vragen om een baby wakker te maken of dit zelf doen.

Burdie ik herken het niet. Wel fijn dat je je alweer zoveel beter voelt. Maar wat Bloesem zegt: doe rustig aan, het is wel een buikoperatie en je wilt niet alsnog last krijgen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 14 november 2016 @ 16:54:30 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166651721
quote:
1s.gif [b]Op maandag 14 november 2016 16:05 schreef Bloesem. het volgende:
Houd wel in de gaten wat je doet als je de behoefte hebt om druk te zetten op de wond: vraag je dan niet teveel van je lichaam
Nouja, als papa net met een huilende baby staat en Kuiken een deur verderop de boel afbreekt, moet daar wel iemand naartoe en dat ben ik dan ;). Met twee heb je niet altijd de luxe om zo rustig te doen als je zou willen (en we hebben dus al eens met ons handen in het haar gestaan van: hoe doen we dat nou weer?). Maar ik probeer wel zo rustig mogelijk te doen, mijn jongens hebben het meest aan een gezonde mama :Y.

Live pooping lijkt me ook interessant, Piper :D.
KuikenGuppy
pi_166652137
Burdie, M. is zaterdag om 0.30 geboren dmv keizersnede en zondagavond nam ik al geen pijnstillers meer. Ik voelde me toen dus ook al heel wat en deed weer van alles. Te veel, want na een paar dagen ben ik maar weer met paracetamol begonnen ;)
Ik kreeg juist ook het advies om de plek van mijn wond vast te houden bij het lopen, is dus juist goed dat je het doet :)

Ik heb nog wel een aantal dingen gemist qua voorlichting waar ik je even op wil 'wijzen'. Na een dag of vier kreeg ik enorm pijnlijke naweeen die meer pijn deden dan de weeen die ik kreeg van de opwekkends (vooral omdat ze vanuit het niets kwamen en bijna meteen piekten). En wij dachten na zes weken seks te kunnen hebben zonder dat het vaginaal pijn zou doen. Nou, niet dus. Heel heftige pijn alsof de boel flink inscheurde. Misschien naïef gedacht van ons, maar toch, had dit graag van te voren geweten.

Niet om je bang te maken, maar dit waren toch wel dingen waar ik erg van schrok omdat ik niet wist dat ze zouden komen :) wat ik heb ervaren is natuurlijk niet de standaard, maar weet wel dat het mogelijk is.

Sterkte met je herstel!
  maandag 14 november 2016 @ 17:22:52 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166652171
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 15:58 schreef Burdie het volgende:
Paar vraagjes aan de mede ks-klanten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Referred pain, lijkt me meest waarschijnlijk van epiduraal ja

Teveel en lang druk op de wond is niet handig, eventjes kan wel.

En niet al te gek veel doen als het even kan, mijn wond ging daardoor open en ontsteken en toen was ik verder van huis (ok niet letterlijk want ik zat aan huis gekluisterd, maar je snapt me wel ;') ). Vergeet niet dat je nog in de vlak-na-buikscheur/werp-kind-krijg-hyper zit nu
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 14 november 2016 @ 17:25:18 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166652203
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 17:20 schreef Mies_poes het volgende:
Burdie, M. is zaterdag om 0.30 geboren dmv keizersnede en zondagavond nam ik al geen pijnstillers meer. Ik voelde me toen dus ook al heel wat en deed weer van alles. Te veel, want na een paar dagen ben ik maar weer met paracetamol begonnen ;)
Ik kreeg juist ook het advies om de plek van mijn wond vast te houden bij het lopen, is dus juist goed dat je het doet :)

Ik heb nog wel een aantal dingen gemist qua voorlichting waar ik je even op wil 'wijzen'. Na een dag of vier kreeg ik enorm pijnlijke naweeen die meer pijn deden dan de weeen die ik kreeg van de opwekkends (vooral omdat ze vanuit het niets kwamen en bijna meteen piekten). En wij dachten na zes weken seks te kunnen hebben zonder dat het vaginaal pijn zou doen. Nou, niet dus. Heel heftige pijn alsof de boel flink inscheurde. Misschien naïef gedacht van ons, maar toch, had dit graag van te voren geweten.

Niet om je bang te maken, maar dit waren toch wel dingen waar ik erg van schrok omdat ik niet wist dat ze zouden komen :) wat ik heb ervaren is natuurlijk niet de standaard, maar weet wel dat het mogelijk is.

Sterkte met je herstel!
wat was nou uiteindelijk de verklaring daarvoor?

en Burdie, ik dacht dat je op de wond zelf drukken bedoelde, hand op buikgebied leggen bij inspanning ontlast je buikspieren beetje dus dat kan wel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 14 november 2016 @ 17:29:55 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166652268
Bedankt allemaal :) ik vond de voorlichting vanuit het ziekenhuis erg summier, dus ben blij met jullie O+.

Naweeën heb ik al tijdens het voeden, au ;(. Sowieso vind ik het voeden nogal tegenvallen :@ ik was klaarblijkelijk vergeten dat de eerste weken met kuiken ook echt afzien waren op dat gebied. Gelukkig is mijn baby heel lief O+.
KuikenGuppy
pi_166652308
Het vasthouden in het begin herken ik. Heb nu enorme niesbuien en dan is vasthouden weer heerlijk! Die naweeën kreeg ik ook op dag vier. Qua heftigheid geen idee want geplande ks.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166652362
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 17:29 schreef Burdie het volgende:

Naweeën heb ik al tijdens het voeden, au ;(. Sowieso vind ik het voeden nogal tegenvallen :@ ik was klaarblijkelijk vergeten dat de eerste weken met kuiken ook echt afzien waren op dat gebied. Gelukkig is mijn baby heel lief O+.
Niet heel vriendelijk maar ik vind het wel fijn om te horen dat je dat vergeet :@
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166653200
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 17:25 schreef Molo het volgende:

[..]

wat was nou uiteindelijk de verklaring daarvoor?

en Burdie, ik dacht dat je op de wond zelf drukken bedoelde, hand op buikgebied leggen bij inspanning ontlast je buikspieren beetje dus dat kan wel
:@ uiteindelijk heb ik de verloskundige niet gebeld, omdat ik van veel mensen hoorde dat zij hetzelfde hadden. Bij sommigen duurde het maanden voor het weer normaal was :X
pi_166653318
Nog 5,5 uur een baby hier en dan hebben we een dreumes. M'n definitieve afscheid van het babytopic :o. Niet dat ik toekwam aan posten met 2 kinderen :@. Maar goed.

Geniet van jullie ukjes O+. Het is zo snel voorbij zon eerste jaar.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 14 november 2016 @ 18:51:28 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166653970
Omg, live pooping: check :{
Als een volwassen vent. Drollen met een grote D :o Hij was al niet geweest gisteren, dus het was wachten op de bom.

Moest aan jou denken Piper :P

Kuukske, geniet van die 5,5 uur. Op naar de volgende leuke fase :)
  maandag 14 november 2016 @ 18:52:03 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166653991
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 18:14 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

:@ uiteindelijk heb ik de verloskundige niet gebeld, omdat ik van veel mensen hoorde dat zij hetzelfde hadden. Bij sommigen duurde het maanden voor het weer normaal was :X
Na keizersnede?

Ik weet niet tot hoeveel cm ontsluiting jij was gekomen en wat er allemaal gebeurd is "down there" bij jou, maar klinkt weird wel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 14 november 2016 @ 18:52:24 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166654000
quote:
11s.gif Op maandag 14 november 2016 18:20 schreef Kuukske het volgende:
Nog 5,5 uur een baby hier en dan hebben we een dreumes. M'n definitieve afscheid van het babytopic :o. Niet dat ik toekwam aan posten met 2 kinderen :@. Maar goed.

Geniet van jullie ukjes O+. Het is zo snel voorbij zon eerste jaar.
Have fun in volgende topic!
En alvast gefeliciteerd!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 14 november 2016 @ 18:53:28 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166654025
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:51 schreef Quoi het volgende:
Omg, live pooping: check :{
Als een volwassen vent. Drollen met een grote D :o Hij was al niet geweest gisteren, dus het was wachten op de bom.

Moest aan jou denken Piper :P

Kuukske, geniet van die 5,5 uur. Op naar de volgende leuke fase :)
Fascinerend toch, dat dat allemaal uit zo'n klein gaatje komt O+

Hier trouwens nog nooit een spuitluier of poep tegen de muur ofzo gehad, is die periode dat dat kan beetje voorbij (4,5 maand oud) of kunnen we dat nog gaan meemaken? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166654050
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Na keizersnede?

Ik weet niet tot hoeveel cm ontsluiting jij was gekomen en wat er allemaal gebeurd is "down there" bij jou, maar klinkt weird wel
Jep, na een keizersnede.
Ik ben gekomen tot 4cm. Maar ik heb wel bijna dertig uur ween gehad en ben tig keer getoucheerd en 'gestript'. Misschien dat dat invloed heeft?
  maandag 14 november 2016 @ 18:56:14 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166654086
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 18:54 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Jep, na een keizersnede.
Ik ben gekomen tot 4cm. Maar ik heb wel bijna dertig uur ween gehad en ben tig keer getoucheerd en 'gestript'. Misschien dat dat invloed heeft?
ah ok, ik ben nooit gestript en weeën enzo duurden wat korten dan dat.

Brutale vraag, weet jij voor geval van een tweede mini-Mies wat je zou willen doen, vaginaal proberen of geplande keizersnede?
Ik merk zulke wisselende reacties van mensen als ik het bespreek, dat "verwondert" me nogal zeg maar :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166654246
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 18:54 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Jep, na een keizersnede.
Ik ben gekomen tot 4cm. Maar ik heb wel bijna dertig uur ween gehad en ben tig keer getoucheerd en 'gestript'. Misschien dat dat invloed heeft?
Ik had ook een ks, geen weeën en geen ontsluiting, maar ik had dat de eerste keer ook (en flashbacks en een paniekaanval maar laten we 't daar niet over hebben :') ) Onbewuste spanning misschien? En zeker zes weken na de bevalling is er hormonaal en lichamelijk nog best veel gaande down under..

Kuukske :W tot straks! ;) edit: en van harte natuurlijk, sorry, ik sta nog op struisvogelstand.
  maandag 14 november 2016 @ 19:04:59 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166654256
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Fascinerend toch, dat dat allemaal uit zo'n klein gaatje komt O+

Hier trouwens nog nooit een spuitluier of poep tegen de muur ofzo gehad, is die periode dat dat kan beetje voorbij (4,5 maand oud) of kunnen we dat nog gaan meemaken? :D
Nee, natuurlijk is dat niet voorbij. Je zult op een dag genadeloos gestraft worden met een spuitluier waar je van zult gaan huilen. Het is een tikkende tijdbom en ik zou maar gaan hopen en bidden dat 'ie tijdens Koos' shift komt :+
pi_166654291
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:56 schreef Molo het volgende:

[..]

ah ok, ik ben nooit gestript en weeën enzo duurden wat korten dan dat.

Brutale vraag, weet jij voor geval van een tweede mini-Mies wat je zou willen doen, vaginaal proberen of geplande keizersnede?
Ik merk zulke wisselende reacties van mensen als ik het bespreek, dat "verwondert" me nogal zeg maar :D
Dat zat ik me laatst ook af te vragen. Eerlijk gezegd weet ik het niet. Ene kant neig ik naar vaginaal proberen met risico op spoedkeizersnede, andere kant vind ik voor een geplande keizersnede ook wat te zeggen. Het herstel viel mij reuze mee en een geplande keizersnede kan gentle (wat ik heel belangrijk vind) en bij een spoedkeizersnede is die kans natuurlijk minder...
Waar neig jij naar?
pi_166654959
quote:
11s.gif Op maandag 14 november 2016 18:20 schreef Kuukske het volgende:
Nog 5,5 uur een baby hier en dan hebben we een dreumes. M'n definitieve afscheid van het babytopic :o. Niet dat ik toekwam aan posten met 2 kinderen :@. Maar goed.

Geniet van jullie ukjes O+. Het is zo snel voorbij zon eerste jaar.
Tot over een kleine twee maanden en alvast gefeliciteerd :D *O*
  maandag 14 november 2016 @ 19:42:13 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166655181
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 19:04 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk is dat niet voorbij. Je zult op een dag genadeloos gestraft worden met een spuitluier waar je van zult gaan huilen. Het is een tikkende tijdbom en ik zou maar gaan hopen en bidden dat 'ie tijdens Koos' shift komt :+
oh dear! :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 14 november 2016 @ 19:45:24 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166655273
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 19:06 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Dat zat ik me laatst ook af te vragen. Eerlijk gezegd weet ik het niet. Ene kant neig ik naar vaginaal proberen met risico op spoedkeizersnede, andere kant vind ik voor een geplande keizersnede ook wat te zeggen. Het herstel viel mij reuze mee en een geplande keizersnede kan gentle (wat ik heel belangrijk vind) en bij een spoedkeizersnede is die kans natuurlijk minder...
Waar neig jij naar?
Geplande keizersnede. Kans is erg klein dat vaginaal lukt dus ik heb eigenlijk keuze wel gemaakt. En niet omdat het zo makkelijk is, maar gewoon omdat ik denk dat vaginaal kansloos is. Was ook advies van verloskundige en gynaecoloog, maar zelf over nagedacht en vind dat voor mezelf ook fijnste denk ik.

Maar hoe mensen zich ermee denken te kunnen bemoeien, bijzonder wel :D

En op dit moment zit Larf keihard te lachen, zittend op papa's schoot die "damespaard, herenpaard, boerenknol, gat in de weg" met haar doet _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166655417
Bedankt voor de alvast-felicitaties! Tot in het volgende topic. :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166655701
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 19:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Geplande keizersnede. Kans is erg klein dat vaginaal lukt dus ik heb eigenlijk keuze wel gemaakt. En niet omdat het zo makkelijk is, maar gewoon omdat ik denk dat vaginaal kansloos is. Was ook advies van verloskundige en gynaecoloog, maar zelf over nagedacht en vind dat voor mezelf ook fijnste denk ik.

Maar hoe mensen zich ermee denken te kunnen bemoeien, bijzonder wel :D

En op dit moment zit Larf keihard te lachen, zittend op papa's schoot die "damespaard, herenpaard, boerenknol, gat in de weg" met haar doet _O_ O+
Aaaahw wat schattig! O+

Mag ik vragen waarom vaginaal weinig kans van slagen heeft?
Overigens snap ik je keuze heel goed dus gewoon interesse :)
  maandag 14 november 2016 @ 20:04:40 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166655783
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 20:01 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Aaaahw wat schattig! O+

Mag ik vragen waarom vaginaal weinig kans van slagen heeft?
Overigens snap ik je keuze heel goed dus gewoon interesse :)
Te nauw bekken. Daarom lag ze ook zo muurvast en moest ze er met de vacuümpomp uitgerukt worden
Best hilarisch want echt alles aan mij is te breed, behalve dit dus :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166656680
Ik kom even binnenvallen met een vraag, Is er iemand bekend met verslechterd zicht in en na de zwangerschap?
Tijdens mijn zwangerschap kon ik het soms allemaal al wat slechter zien maar nu na de bevalling is het nog niet verbeterd, dichtbij gaat prima, maar als ik ondertitels wil lezen dan lukt dat dus niet echt lekker.. nu lees ik alleen dat je pas na 9 maanden je ogen objectief kan laten testen, nu heb ik wel een "oude" bril en daar gaat het alwel beter mee maar zou graag willen weten of die nog wel op maat is.

Iemand die er ervaring mee heeft?
S. 2014
J. 2016
  maandag 14 november 2016 @ 20:41:54 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166656819
Nee en ivm oogdruk e.d. zou dat m.i. wel iets zijn om de huisarts over te raadplegen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166656925
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 20:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Te nauw bekken. Daarom lag ze ook zo muurvast en moest ze er met de vacuümpomp uitgerukt worden
Best hilarisch want echt alles aan mij is te breed, behalve dit dus :')
O'ja dat is wel vrij onhandig ja :P
pi_166659426
Ja heb ik ook zo. Reden dat ik nog steeds geen nieuwe bril heb gekocht, in de hoop dat het beter wordt..
pi_166659499
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 18:51 schreef Quoi het volgende:
Omg, live pooping: check :{
Als een volwassen vent. Drollen met een grote D :o Hij was al niet geweest gisteren, dus het was wachten op de bom
Echt drollen? Bij Emmy is het altijd dun. Nu vraag ik me af of dat dan afwijkend is.

Kuukske ook een alvast gefeliciteerd!
Ik geloof meteen dat het jaar snel voorbijgaat. Emmy is alweer bijna 5 maanden en dan al bijna een half jaar OMG
pi_166659527
Borstvoeding Arja? Dat hoort dun.
pi_166659617
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 22:10 schreef Unihipili het volgende:
Borstvoeding Arja? Dat hoort dun.
Nee niet eens
pi_166659967
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 20:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraag, Is er iemand bekend met verslechterd zicht in en na de zwangerschap?
Tijdens mijn zwangerschap kon ik het soms allemaal al wat slechter zien maar nu na de bevalling is het nog niet verbeterd, dichtbij gaat prima, maar als ik ondertitels wil lezen dan lukt dat dus niet echt lekker.. nu lees ik alleen dat je pas na 9 maanden je ogen objectief kan laten testen, nu heb ik wel een "oude" bril en daar gaat het alwel beter mee maar zou graag willen weten of die nog wel op maat is.

Iemand die er ervaring mee heeft?
Ja! Ik ben er tijdens de zwangerschap voor naar de opticien geweest en die zei dat het vaak voorkomt in de zwangerschap en tijdens het ontzwachtelen dat je ogen slechter worden. Soms trekt het bij, soms niet. Aan mij het advies gegeven niet meteen een nieuwe bril aan te schaffen tenzij het te extreem zou zijn. Maar rete irritant is het wel. Hier is baby nu bijna 4 maanden maar het is nog niet echt veel beter. Ik draag altijd lenzen dus ik denk dat ik binnenkort weer even langs ga om op te meten en dan in ieder geval m'n lenzen aan laat passen.
  maandag 14 november 2016 @ 22:26:13 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166660039
Ontzwachtelen _O- _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 14 november 2016 @ 22:30:31 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166660212
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 22:09 schreef Arja het volgende:

[..]

Echt drollen? Bij Emmy is het altijd dun. Nu vraag ik me af of dat dan afwijkend is.

Kuukske ook een alvast gefeliciteerd!
Ik geloof meteen dat het jaar snel voorbijgaat. Emmy is alweer bijna 5 maanden en dan al bijna een half jaar OMG
Normaal ook dun hoor, dit is een uitzondering. Hij is ook uit z'n hum, had een enorme regeldag. Ik denk dus niet dat jouw Emmy de uitzondering is ;) Nav hoe ze eruit ziet denk ik btw dat ze roosjes poept :)

Max slaapt nu eindelijk sinds 20:30, na een dag met weinig slaap, veel drinken en kleine flessen. Benieuwd wat de nacht ons brengt.

En de wieg is nu weg naast mijn helft. Wordt morgen opgehaald. Ruimte :o en leegte ;( Maar ook vooruitgang. Kleine baby wordt grote baby :P

GM geen ervaring met zien. Wel (ook nav posts van Mies en Burdie) met soms gekke naverschijnselen, die dan ook weer weg gaan gelukkig. En dan komt er weer iets nieuws bij. Leuk joh.
pi_166660631
Goed om te weten dat ik nog ff moet wachten met een nieuwe bril.. Wilde er al een aanschaffen want ook ik heb het idee dat mijn ogen achteruit zijn gegaan.

Quoi wij hebben de wieg vandaag naar de zolder gezet. Ik had gezegd hem gelijk weer te willen verkopen maar dat wil ik nu nog niet. Vorige week had ik hem al uit onze kamer gehaald want ik werd er gek van dat ik niet fatsoenlijk langs mijn bed kon al 10 weken lang terwijl er al 7 weken geen baby meer in sliep _O-

Veel slaaps vandaag en als hij wakker is dan huilt hij van de pijn van het prikje. 8 uur laatste fles gedaan, daarna naar bed en rond kwart over 9 sliep hij. Ik ben benieuwd weer hoe laat hij wakker wordt morgen.

En morgen gaan we naar een 5-weken oude baby (en z'n moeder natuurlijk). Zin in! Eens kijken wat 7 weken verschil doet met die kereltjes.
pi_166662150
Ja zo loop ik al 2 jaar met mijn nachtzichtbril want gewone kwijt :'). Kon telkens geen mooi montuur vinden dus dan maar uitstellen.. En toen was ik zwanger tja dan ook maar niet... En nu 2 maand na bevalling nog niet hersteld. Nou werkt de bril van vriendlief opzich wel maar krijg er wel hoofdpijn van.
pi_166662283
Bedankt dames! Ik wacht nog maar even dus. Tot die tijd volstaat mn oudev bril wel.
S. 2014
J. 2016
pi_166662927
Oja m'n oude bril zou beter moeten zijn. Even denken waar die is gebleven in 3x verhuizen :P.
  dinsdag 15 november 2016 @ 05:19:26 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166663511
21 tot 5 uur! Niet slecht :)

Behalve dan dat ik de hele nacht soort van standby was en niet echt heb geslapen. En dan komt 'ie nu pas :')
pi_166663518
Volle maan *O*
  dinsdag 15 november 2016 @ 06:42:01 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166663614
:o 1.40 tot nu, mijn borsten zijn vierkant :X :').
KuikenGuppy
pi_166663644
Over brillen en zulks
bij mij werd en wordt het bijstellen en lenscontrole nu overgeslagen ivm de hormonen die van invloed zijn op je zicht. Mijn opticoen vertelde mij dat dit proces extra wordt verlengd als je bv geeft. Voor een betrouwbare meting kun je daarom pas beter gaan als de hormonen (grotendeels) uit je lijf zijn, zo vertelde hij.

Ja het is shit maar ik zou dus nog even wachten.
pi_166663678
12 tot 5 :7 :+ Ik typte eerst tit :D

Gelukkig volstaat mijn bril nog steeds.
Ik las iets over seksuele ongemakken. Dat kan ook komen door de BV toch? Las dat sommige vrouwen dan last hebben van vaginale droogte. Of misschien toch (onbewust) aanspannen. Hier hebben we het wel geprobeerd maar ik vind het nog niet echt fantastisch :') Ik heb denk ik last van spanning want helemaal pijnloos is het niet :P Tis toch wat, zo'n bevalling :P
  dinsdag 15 november 2016 @ 07:21:07 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166663691
Baby wakker gemaakt vanmorgen (want werk), voelde helemaal koud aan en wat suffig :{
Temperatuur van 34.8° met drie thermometers :X
Dus man ligt haar nu in bed te knuffelen terwijl ze dik ingepakt ligt.. lekker warme fles wilde ze nog niet, maar blijven proberen en zo om 8 uur huisarts bellen. En ik ga nu naar werk toe.
Echt, fijn begin van de dag dit...
Meh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 15 november 2016 @ 07:22:41 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166663697
Klopt, als je bv geeft kan het zijn dat je wat glijmiddel nodig hebt. 't Is ook wel spannend de eerste keer/keren na de bevalling.
KuikenGuppy
  dinsdag 15 november 2016 @ 07:51:25 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166663821
Brrr Molo! Hopelijk warmt ze snel weer op!
KuikenGuppy
pi_166663824
Molo! Wat eng! Gisteren voelde L ook koud, had 36.7. Kouder dan normaal maar nog wel goed maar heb wel direct een dikkere slaapzak gekocht. Hopelijk warmt ze snel op en wil ze de fles zo.

Die van ons werd een uur geleden wakker maar toen we er uit wilden viel hij weer in slaap :+
pi_166663828
Slecht zicht: check! Heb nu net het gevoel dat het weer beter wordt (9 maanden ja). Ben er ook voor naar de huisarts geweest, want ik heb nogal angst op het gebied van oogproblemen door mijn inmiddels blinde vader.

Molo, wat raar ineens zo'n ondertemperatuur. En dan ook nog zelf moeten werken ;(

Ik dacht ook wel van live poepen en plassen af te zijn. En in principe is dat bij mij ook het geval. Afgelopen maand hebben echter wel twee ooms, een oma en papa een 'golden shower' gekregen :D

Off-topic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 15 november 2016 @ 07:54:36 #127
269689 crew  Viv
pi_166663845
Molo wat naar, hopelijk trekt ze snel bij. :*

Hier afgelopen nacht zowat een zenuwinzinking, zie het borstvoedingstopic.
pi_166664008
Molo, volgens mij was je baby ziek geweest? De mijne heeft altijd na een periode van ziek zijn ondertemperatuur (rond de 35,0). Ik schrok de eerste keer erg, maar in zijn geval kan het geen kwaad volgens de huisarts en hoort het bij zijn ziek zijn. Hopelijk kunnen jullie snel terecht bij de huisarts en valt het mee. :*
pi_166664129
Molo, dat klinkt eng! Wat naar om zo naar je werk te moeten. Hopelijk valt het allemaal mee.

Vivi :*

LeSage, gefeliciteerd met jullie huis! Dat klinkt gaaf zeg, jaren 30 huizen zijn O+ Wij gaan juist weg uit onze jaren '30 woning in het centrum, richting de Vinex. Nieuwbouw, wordt volgend jaar opgeleverd. Meer een beslissing met het hoofd dan het hart, maar het gevoel komt steeds meer; wonen in het groen, véél ruimte, alles nieuw en naar onze smaak. Zin in!

Hier weer een prima nacht, 22.00-3.30-7.00. Kwam denk ik doordat we gisteravond voor het slapen gaan met z'n drieën in bad zijn geweest. O. vond het heerlijk! O+
  dinsdag 15 november 2016 @ 08:48:49 #130
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166664228
Molo, dat gaat maar op en af met de kleine tukaap. Lastig in staat om haar eigen temp te regelen lijkt me zo. Benieuwd wat je ha zegt en laat Koos maar lekker knuffen.

LeSage, dat wil ik ook, zo'n huis! Gefeliciteerd :)

Bingedrinking hier. 275cc (om 5:00) is toch niet normaal meer zeg. Nu deden we nog even een tukje samen en werd hij krijsend wakker. Zit ik hier klaar met eten, is hij in slaap gevallen. Zucht. Ook goed.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 07:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
Molo wat naar, hopelijk trekt ze snel bij. :*

Hier afgelopen nacht zowat een zenuwinzinking, zie het borstvoedingstopic.
He bah. Ik hoop dat jullie snel een manier vinden om de bv door te zetten.
pi_166664591
Molo wat eng zo laag! Hoe gaat het nu?

Vivi wat tot dat het zo is gegaan ;( gaat Hetty wel goed met de nieuwe slangen? Misschien handig om ook even een handkolf te halen voor het geval dat?

M. heeft net haar eerste prikjes gehad ;( net daarvoor lag ze nog zo lief naar die mevrouw te lachen. Ben benieuwd hoe het haar verder zal vergaan, vind het wel spannend.
Stats met acht weken: 57.5cm en 5615 gram. Benieuwd naar de stats van jouw uk, Soof.
pi_166664627
Handkolftip voor wie wil (ooit door mignonne gevonden):

http://www.mamaloesbabysjop.nl/#/product/18270
  dinsdag 15 november 2016 @ 10:52:41 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166665953
Temperatuur is inmiddels bijgetrokken tot normaal. Verklaring is idd after koorts dip. Verder wel ontstoken amandelen maar die moeten we even aankijken.
Maar ze is inmiddels weer vrolijk en actief begreep ik en zit nu in de wipstoel bij de crèche.
Daar loop ik vanmiddag tussendoor nog wel even langs om te checken hoe ze zich voelt.

Gedoetje wel hoor, pfff. Zat heel relaxt hier op werk, not :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166666071
Molo :* dat zijn niet de beste ochtenden. Fijn dat ze zich weer beter voelt.

Ik heb vannacht weer op de bank gehangen met ons snotneusje. Neusspray en -peer doen niet veel voor dr. Nu maar even naar buiten en thuis alle ramen open gezet en voor straks bakjes water op de verwarming. Hoop dat dit snel over gaat. Ze heeft nog wel steeds epische luiers dus ik maak me verder geen zorgen of ze wel genoeg binnen krijgt. We hebben nu gewoon iets vaker happy half hours :P :Y)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166666727
Wat een schrik Molo, gelukkig is ze weer op temperatuur.

Mijn baby is ook verkouden. Vanochtend al snotterend aan de borst, klonk niet fijn maar ze dronk rustig door dus zal wel goed zijn dan :P
Ik mis haar ;( :@
pi_166666782
Molo, hè schrikken :{ Rotbegin van de dag. Fijn dat het nu iets beter gaat!

Mies, hier ook de prikjes ja :D Mooie stats zeg!! Iemand een baby horen schreeuwen in Twente? Ja, dat was mijn M. :') Stats hier: 60.1cm en 5430 gram. Zo blij!! Ben opgelucht dat dit alleen borstvoeding is en dat het allemaal gewoon werkt! En dan te bedenken dat ik er bijna mee was gekapt omdat hij ineens afviel. Mies, acht weken alweer. Wat gaat de tijd snel hè? :o

Blij!! En nu komt de slaapzaktest :')
:)
pi_166666810
En veel snotterige kleintjes zeg! :*
:)
pi_166667562
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 11:25 schreef Soof-87 het volgende:
Molo, hè schrikken :{ Rotbegin van de dag. Fijn dat het nu iets beter gaat!

Mies, hier ook de prikjes ja :D Mooie stats zeg!! Iemand een baby horen schreeuwen in Twente? Ja, dat was mijn M. :') Stats hier: 60.1cm en 5430 gram. Zo blij!! Ben opgelucht dat dit alleen borstvoeding is en dat het allemaal gewoon werkt! En dan te bedenken dat ik er bijna mee was gekapt omdat hij ineens afviel. Mies, acht weken alweer. Wat gaat de tijd snel hè? :o

Blij!! En nu komt de slaapzaktest :')
Jeetje wat een lange al! :D hoe groot was hij bij geboorte?
En acht weken inderdaad! De tijd gaat zo enorm snel... Kletst de jouwe ook zo veel? O+

Fijn dat Larfje weer is opgewarmd, Molo!
  dinsdag 15 november 2016 @ 12:24:44 #139
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166668169
Fijn Molo!

Is het gek dat ik volschiet als ik de poli hier (zkh) weer op loop? Verder heb ik weinig hormonale rompslomp, maar alle ervaringen hier ebben volgens mij nog een beetje na.

Kijken wat de gyn te zeggen heeft.

Mijn moeder past even op Max, die na de bingedrinks vanmorgen tot net heeft geslapen in ons bed. Hij gooit lekker alles om >:)
pi_166668569
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 12:24 schreef Quoi het volgende:
Fijn Molo!

Is het gek dat ik volschiet als ik de poli hier (zkh) weer op loop? Verder heb ik weinig hormonale rompslomp, maar alle ervaringen hier ebben volgens mij nog een beetje na.

Kijken wat de gyn te zeggen heeft.

Mijn moeder past even op Max, die na de bingedrinks vanmorgen tot net heeft geslapen in ons bed. Hij gooit lekker alles om >:)
succes :*
  dinsdag 15 november 2016 @ 12:53:32 #141
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166668698
OUD / (mini)meet topic!

Komen er nog mensen zaterdag? :D het is in utrecht en ik zou wel wat baby's bij elkaar willen zien :D
pi_166668824
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 11:55 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Jeetje wat een lange al! :D hoe groot was hij bij geboorte?
En acht weken inderdaad! De tijd gaat zo enorm snel... Kletst de jouwe ook zo veel? O+

Fijn dat Larfje weer is opgewarmd, Molo!
Hij was 53 cm, dus hij was al niet zo klein O+ Ik kan gewoon sommige kleertjes alweer opbergen. ;( En dat kletsen is zo leuk. Af en toe een per ongeluk gilletje er bij en dan kijkt hij echt zo: :o

Tijd gaat zo snel. Over een maandje alweer afbouwen met de borstvoeding en dan aftellen om weer aan het werk te gaan. Wow. Wanneer mag jij weer werken Mies?
:)
pi_166668851
Succes Quoi!
Ik zou niet meer weten hoe het ziekenhuis er van binnen uit ziet geloof ik :')

quote:
17s.gif Op dinsdag 15 november 2016 12:53 schreef Budabuddumbam het volgende:
OUD / (mini)meet topic!

Komen er nog mensen zaterdag? :D het is in utrecht en ik zou wel wat baby's bij elkaar willen zien :D
Leuk initiatief :Y Maar ben zelf niet zo van de meets geloof ik :@
:)
pi_166668910
Ik durf niet Buda :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 13:01 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Hij was 53 cm, dus hij was al niet zo klein O+ Ik kan gewoon sommige kleertjes alweer opbergen. ;( En dat kletsen is zo leuk. Af en toe een per ongeluk gilletje er bij en dan kijkt hij echt zo: :o

Tijd gaat zo snel. Over een maandje alweer afbouwen met de borstvoeding en dan aftellen om weer aan het werk te gaan. Wow. Wanneer mag jij weer werken Mies?
Haha ja lachen is dat, dat ze zelf verbaasd zijn van de geluidjes die ze ineens maken :D
Ik zou officieel over twaalf dagen alweer moeten werken :o maar ik heb uren opgenomen en hoef nu pas 6 februari weer te werken O+ moet er ook echt nog niet aan denken om bij M. weg te zijn. Ze was al zo leuk, maar wordt nu met de dag nóg leuker! O+
Zie je er tegenop om weer te gaan werken?

Quoi, dat is natuurlijk helemaal niet gek. Succes met de afspraak :*
pi_166668989
Mies, wat vroeg weer! Ik half januari pas weer en neem niks extra's op ofzo. Maar wel vier weken van te voren met verlof gegaan en er zitten schoolvakanties er tussen die ik er achter mag plakken :P

Heb wel weer zin om te werken denk ik. Hoop dat het afbouwen dan goed is gegaan en dat het slapen dan ook nog goed gaat O+ Kereltje laat er nu 7 uur tussen 's nachts, wat een genot. :@
:)
  dinsdag 15 november 2016 @ 13:35:29 #146
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166669465
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 13:06 schreef Mies_poes het volgende:
Ik durf niet Buda

Maar je hebt nu een baby om je achter te verschuilen als het eng is. :D
  dinsdag 15 november 2016 @ 13:37:10 #147
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166669504
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 november 2016 12:53 schreef Budabuddumbam het volgende:
OUD / (mini)meet topic!

Komen er nog mensen zaterdag? :D het is in utrecht en ik zou wel wat baby's bij elkaar willen zien :D
Vond het een leuk idee, maar ben een weekend weg en daarbij is het slaaptijd van mn baby :@

[ Bericht 5% gewijzigd door Nouk84 op 15-11-2016 13:44:55 ]
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166669564
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 06:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Over brillen en zulks
bij mij werd en wordt het bijstellen en lenscontrole nu overgeslagen ivm de hormonen die van invloed zijn op je zicht. Mijn opticoen vertelde mij dat dit proces extra wordt verlengd als je bv geeft. Voor een betrouwbare meting kun je daarom pas beter gaan als de hormonen (grotendeels) uit je lijf zijn, zo vertelde hij.

Ja het is shit maar ik zou dus nog even wachten.
Daar is niet iedereen het over eens. Mijn contactlensspecialist in het ziekenhuis heeft er niet 1 keer een opmerking overgemaakt. (Het proces wordt overigens niet verlengd, als wel gelijkmatiger verminderd bij borstvoeding, de hormoonschommelingen zijn bij geen borstvoeding geven heftiger, en de reacties dus ook) Te lang rondlopen met glazen of lenzen op onjuiste sterkte lijkt me ook niet tof. Dan zouden sommige dames jaren moeten wachten...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_166669616
Ja ik wou net zeggen wat nou als ik 56 jaar ga voeden ofzo :').
Al zou ik als ik weet hoe lang het nog duurt voor die x aantal jaar dus wel wat nieuws halen. Maar als het binnen jaar weer weg is is dat weer zonde.

Mies_poes is niet eng ik ben hartstikke sociaal onhandig en heb schijt :D.
  dinsdag 15 november 2016 @ 13:54:23 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166669906
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 13:39 schreef Morretje het volgende:
Te lang rondlopen met glazen of lenzen op onjuiste sterkte lijkt me ook niet tof. Dan zouden sommige dames jaren moeten wachten...
Ik zou ook gewoon een nieuwe bril laten aanmeten, evt neem je voor een jaartje een budget variant, zo duur zijn brillen toch ook niet meer tegenwoordig?
KuikenGuppy
pi_166670172
Je kan ook (als je een reservebril hebt dan) ook alleen de glazen laten vervangen toch? En hetzelfde montuur houden? Of zeg ik nou iets doms :@ Ik heb zelf een bril en weet het niet eens _O-

Elke keer wanneer ik werk heb ik hoofdpijn en ben ik zo moe :O Ik slaap opzich wel redelijk, M gaat meestal na een voeding meteen weer slapen in de nacht.
  dinsdag 15 november 2016 @ 14:39:52 #152
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166670626
Hiha, leuk joh, er zijn nog restanten gevonden in mijn baarmoeder en bm-hals, waarschijnlijk placentaresten. Nu ben ik ingepland voor een kijkoperatie (volg wk vrijdag) waarbij dit wordt verwijderd - zonder narcose, onder pijnstilling :{

Ben er totaaaaal niet blij mee, maar wel blij dat het goed is uitgezocht. Let's get over with it.... en snel een beetje. Ik las net dat het krijgen van een 'groot kind' een risicofactor is en aangezien die placenta bijna een kilo woog, zal dat het wel zijn.
pi_166670847
Ik wil ook een nieuwe bril maar geef al bijna 4.5 jaar borstvoeding. Het zicht is soms prima maar af en toe ook erg slecht.
pi_166671271
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 14:39 schreef Quoi het volgende:
Hiha, leuk joh, er zijn nog restanten gevonden in mijn baarmoeder en bm-hals, waarschijnlijk placentaresten. Nu ben ik ingepland voor een kijkoperatie (volg wk vrijdag) waarbij dit wordt verwijderd - zonder narcose, onder pijnstilling :{

Ben er totaaaaal niet blij mee, maar wel blij dat het goed is uitgezocht. Let's get over with it.... en snel een beetje. Ik las net dat het krijgen van een 'groot kind' een risicofactor is en aangezien die placenta bijna een kilo woog, zal dat het wel zijn.
Bleh Quoi, daar zit je niet op te wachten :{ wel fijn dat het zo (relatief) snel kan. Het wordt tijd dat het vloeien stopt.
  dinsdag 15 november 2016 @ 15:18:00 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166671318
Quoi, balen zeg -O-.
KuikenGuppy
pi_166671417
Hè Quoi, wat vervelend! Snap dat je er niet blij mee bent, maar daarna ben je wel van de klachten af!
  dinsdag 15 november 2016 @ 15:36:06 #157
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166671730
Bah Quoi vervelend :(

Molo schrikken die ondertemperatuur!

Bril: ja die hormonen kunnen effect hebben. Ik wilde ook een nieuwe bril, niet omdat ik slecht zag maar omdat ik al zes jaar dezelfde bril heb. Glazen doorgemeten en sterkte raad nog hetzelfde. Als het verschil zo groot is dat je er last van hebt zou ik ook gewoon een bril laten aanmeten. Bij eyes and more heb je een complete bril voor 79 euro. Eerder prima ervaring mee gehad. Of idd nieuwe glazen laten inzetten. Was ik een X aantal jaren geleden 50 euro per glas voor kwijt.

Seks. Nu 1 X gedaan en deed geen pijn, lijf werkte prima maar mentaal deed het me niks. Bah herken mezelf niet meer en vraag me af of het nog wel door het ontzwangeren komt of door het spiraaltje -O-

Soof mooie stats :) goed dat je op jezelf hebt vertrouwd toen.

Oh en het was nationale doorslaapnacht? Amélie heeft voor het eerst de nacht doorgeslapen van 23 tot 5.30 uur. Toen heb ik haar maar op mijn verzoek aangelegd.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166671905
Oh Quoi das balen :{ ik hoop dat de pijnstilling voldoende is, lijkt me best naar

Ik zou eigenlijk deze week ook al moeten werken ;( gelukkig hoef ik voorlopig nog niet door vakanties en ouderschapsverlof
pi_166675759
Molo dat is schrikken hoe is het nu?

Q wat naar voor je, die nasleep!
Emmy poept zeker geen roosjes, of het moeten mosterdkleurige, stinkende roosjes zijn :D

Over seks: 1 keer geprobeerd en dat deed pijn. Daarna nog 1 keer, maar dat is ook weer een tijd geleden. Het is toch een soort van dingetje. Ook voor mijn man die er beelden bij heeft van de bevalling. En libido lijkt wel weg.
Gelukkig hebben we wel intimiteit, maar ik hoop wel dat het beter wordt.

Verder wilde ik nog op meer reageren maar dat ben ik vergeten.
Best druk dat werken icm baby.
  dinsdag 15 november 2016 @ 19:02:09 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166676403
Q sterkte, dat is geen leuk vooruitzicht zeg, maar hopelijk valt het mee, fijne begeleiding en daarna snel van je klachten af!

Wat naar dat jullie sexervaringen niet zo leuk zijn, hopelijk gaat ook dat weer makkelijker en plezieriger.

Ik ben vanmiddag om half 3 nog even langs geweest op de creche (zie naast werk dus dat scheelt). Was gebeld omdat ze niets wilde drinken bij de leidsters, uiteindelijk heb ik er met moeite 120 ml in gekregen en net 100 ml. Sinds gisteravond 10 uur heeft ze 320 ml op vandaag, schiet lekker op dit...
Maar ja, kijken of ze vanavond nog wat meer gaat tanken. Wel voldoende plasluiers nog en ze lacht vrolijk, maar echt heel lekker gaat het nog niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166677539
Klinkt naar Quoi, hopelijk valt het mee!

Larfje ;( Is haar temperatuur goed gebleven Molo? Hopelijk gaat het snel beter!

Lastig he die combinatie baby en werken Arja. De ochtenden zijn ook opeens veel drukker :P

Blij om te lezen dat ik niet de enige ben met pijn bij seks, voel ik me weer wat normaler :+ Mijn libido is ook niet echt een bestaand iets, ik ben vooral moe :') Mijn man heeft alles ook gezien van de bevalling maar hij heeft er geen last van ofzo. Volgens hem voelt het ook niet anders (daar was ik een beetje bang voor :'))
  dinsdag 15 november 2016 @ 19:59:08 #162
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166677560
Wat een zorgen Molo ;( Misschien is ze alweer aan de beterende hand, maar 'hobbelt' haar drinkgedrag daar een beetje achteraan? Plasluiers en in haar hum zijn lijken me belangrijk.

En nee, een leuk vooruitzicht is het niet, maar er is een tientonner doorheen gegaan :') dus laat het maar gebeuren. Dat wordt ons eerste uitje samen dan, naar het zkh :D
  dinsdag 15 november 2016 @ 20:09:50 #163
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166677786
Gelukkig dat het niet bestaande libido herkenbaar is. Ik was idd ook bang voor de komkommer in de gang maar mijn man zegt ook dat het niet anders voelt. Niet dat ik dat aanneem :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166678233
Oej Quoi... :*

Oja speaking of sex.. Ik ga maar eens condooms bestellen. We zijn er nog niet uit of dat ook een blijvertje is. Ik wil gewoon niet weer aan de hormonen.
:)
  dinsdag 15 november 2016 @ 20:33:44 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166678302
Koperspiraal O+
Geweldig ding O+

Nee ik heb geen aandelen :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166678546
Ik ben net weer gestopt met de Cerazette na 1,5 strip. Wat een rotpil voor mij zeg :{ Niet alleen m'n libido ging er compleet van weg, aanraken begon ik zelfs vervelend te vinden. Nu zou dus een koperspiraal de enige optie zijn, naast condooms, maar ik ben even klaar met gefrut in mijn nedere regionen. Moet eigenlijk ook een welkombijde30clubafspraak maken maar die stel ik ook nog even uit. Huisarts snapte het compleet *;
pi_166678735
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:33 schreef Molo het volgende:
Koperspiraal O+
Geweldig ding O+

Nee ik heb geen aandelen :P
Ik wil dat ook niet :@ Het lijkt me zo eng om dat te laten plaatsen. En ik ben het beu om onnatuurlijke dingen in mijn lijf te hebben. En ik wil mijn normale menstruatie weer terug!
:)
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:05:08 #168
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166679227
Met een koperspiraal krijg je gewoon je menstruatie :) daarom vind ik het wel verleidelijk om toch hormoonspiraal te doen. Eerder nooit gevoelig geweest voor hormonen. Weet ook echt niet of het daar aan ligt of ontzwangeren / nog niet blij zijn met mijn lijf. Als het zo blijft ga ik wel switchen. Alleen condooms durf ik niet aan. Het bloeden van de spiraal zetten is alleen nog niet helemaal gestopt en dan zou ik nu dus weer drie maanden met bloedingen lopen -O-
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166679352
Over een week ofzo (wanneer ik weer ongesteld word) gaat er een hormoonspiraal in. Omdat niks anders een optie was voor ons. Ik zie er tegenop ja :@

Poep to the max hier :') ik dacht wat is dat toch voor vlek op zijn broek? Nou, poep dus. Ben ik blij dat die romper te klein werd :') ik wist dat hij gepoept had, het badje stond sowieso al klaar maar dat het zo erg was, dat had ik te laat door. Dus kleren zijn in bad gegaan na L. En dat na zo'n hectische dag, ik ging op kraamvisite een eindje rijden en was de luiertas vergeten |:( zo vreselijk stom. Mocht gelukkig haar fles lenen en haar zoon had de zelfde voeding dus dat scheelt. Ook hadden ze gelukkig een luier in L zijn maat maar zo vreselijk stom. Alles stond klaar maar ik was laat en moest heel veel meenemen. En dan vergeet je het belangrijkste.
Eenmaal thuis (na 7 uur, nog niks gegeten) kon ik een newbornset voor de tripp trapp ophalen die ik via mp gekocht had dus kind gelijk weer de auto in :@ maar dat was in het dorp. Kwart voor 8 kon ik eten, L gelijk daarna in bad (met poepincident), daarna de fles en in bed. En nu zit ik eindelijk :')
pi_166679387
Hier wel condooms, maar dat ligt meer aan het feit dat mijn kinderwens liever niet nog een paar jaar wacht :') dat is dan ook een belangrijke reden om te verhuizen geweest. De pil was ik trouwens ook wel echt beu. Wat een ander mens werd ik na het stoppen.

Molo, zo rot dat Larfje steeds maar niet goed blijft. Vooral letten op plasluiers en wat vaker kleine beetjes drinken aanbieden?

Quoi, fijn dat ze kunnen helpen, maar wel naar dat het zo moet. Gek idee ook, dat zoiets gewoon blijft zitten dan.

Wij hadden net een slaapdoorbraak. S. voor het eerst in 2-3 weken wakker in bed gelegd. Dat werd brullen. Toen er naast gaan zitten en binnen 5 minuten sliep hij gewoon. Vorige week lukte dat ook een keer, maar toen duurde het wel een kwartier ofzo.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:13:22 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166679458
Ik voelde eigenlijk niets van het inbrengen en heb erna ook maar heel weinig last gehad ervan, nu merk ik er niets meer van.
En hormonen zijn hier geen optie, dus dan is dit ideaal.

En er zit hier een groentehapje in, half potje zelfs, mevrouw hapte lekker door :o :o
Zo maar eens op bed gooien

Nazil, jouw dag :X :X :@ :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:17:12 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166679549
Met een koperspiraal voorkom je toch alleen de innesteling en niet de conceptie an sich?

Edit: ik vond dit: "Het koper maakt de zaadcellen van de man inactief. Er vindt geen maandelijkse bevruchting plaats." Weer wat geleerd :).
KuikenGuppy
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:19:34 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166679599
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:17 schreef Burdie het volgende:
Met een koperspiraal voorkom je toch alleen de innesteling en niet de conceptie an sich?
ook de conceptie, is verouderd idee dat alleen de innesteling voorkomen wordt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:21:45 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166679675
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:19 schreef Molo het volgende:

[..]

ook de conceptie, is verouderd idee dat alleen de innesteling voorkomen wordt
Ik las het al, zie mijn edit :).
KuikenGuppy
pi_166679808
Een een vraag:

Hoe laat gaan jullie baby's 's avonds naar bed voor de grote tuk? En hoe laat gaan ze uit het bedje de volgende ochtend om de dag te beginnen?
:)
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:31:57 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166679982
4,5 maand hier, normaal gesproken 8 uur naar boven, nachtritueeltje, half 9 uiterlijk tukken.
Nu ontregeld door ziek zijn, maar normaal dus dat
en eruit ligt aan wat voor dag het is. Di en wo om 7 uur er op zijn laatst uit vanwege creche, andere dagen net afhankelijk van hoe laat ik een afspraak heb of hoe laat ik zin heb eruit te komen :P

[ Bericht 50% gewijzigd door Molo op 15-11-2016 21:37:47 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:33:49 #177
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166680024
Ik dacht vanmiddag even: jas die spiraal er dan ook maar achteraan volgende week vrijdag, maar dat kan helaas niet. Nou ja, eerst maar dit, plus ik ben er officieel nog niet uit ook: pil of spiraal.
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:35:58 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166680068
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:33 schreef Quoi het volgende:
Ik dacht vanmiddag even: jas die spiraal er dan ook maar achteraan volgende week vrijdag, maar dat kan helaas niet. Nou ja, eerst maar dit, plus ik ben er officieel nog niet uit ook: pil of spiraal.
mag nog niet vanwege dat eerste de bloedingen over moeten zijn?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:36:06 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166680071
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:26 schreef Soof-87 het volgende:
Een een vraag:

Hoe laat gaan jullie baby's 's avonds naar bed voor de grote tuk? En hoe laat gaan ze uit het bedje de volgende ochtend om de dag te beginnen?
Totaal ontregeld nu, maar normaal gesproken 20:00 - 7/8:00.

Nu voor de tweede nacht: 21:30 (nu ja) - 5:00 :') (maar dan doorslapen) en dan nog even mee voor tukje bij mij in bed tot 8:00 uur.
pi_166680128
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 15:36 schreef Chanty het volgende:
Bah Quoi vervelend :(

Molo schrikken die ondertemperatuur!

Bril: ja die hormonen kunnen effect hebben. Ik wilde ook een nieuwe bril, niet omdat ik slecht zag maar omdat ik al zes jaar dezelfde bril heb. Glazen doorgemeten en sterkte raad nog hetzelfde. Als het verschil zo groot is dat je er last van hebt zou ik ook gewoon een bril laten aanmeten. Bij eyes and more heb je een complete bril voor 79 euro. Eerder prima ervaring mee gehad. Of idd nieuwe glazen laten inzetten. Was ik een X aantal jaren geleden 50 euro per glas voor kwijt.

Seks. Nu 1 X gedaan en deed geen pijn, lijf werkte prima maar mentaal deed het me niks. Bah herken mezelf niet meer en vraag me af of het nog wel door het ontzwangeren komt of door het spiraaltje -O-

Soof mooie stats :) goed dat je op jezelf hebt vertrouwd toen.

Oh en het was nationale doorslaapnacht? Amélie heeft voor het eerst de nacht doorgeslapen van 23 tot 5.30 uur. Toen heb ik haar maar op mijn verzoek aangelegd.
Breekt in: heb je mirena? Dat kan dezelfde bijwerkingen hebben als de standaard pil, zelfde progestageen.

Enige alternatief is dan een yaz / yasmine pil (die had ik, maar helaas daarbij hele cyclus bloedingen), of koperspiraal... of condooms, dat vinden wij genoeg.
Kwak
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:39:28 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166680157
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:35 schreef Molo het volgende:

[..]

mag nog niet vanwege dat eerste de bloedingen over moeten zijn?
Nou ja, de boel gaat op kweek om te kijken wát het is - met zekerheid. Stel dat er iets is, dan is een net geplaatste spiraal niet handig.
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:40:06 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166680173
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:39 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nou ja, de boel gaat op kweek om te kijken wát het is - met zekerheid. Stel dat er iets is, dan is een net geplaatste spiraal niet handig.
ja begrijpelijk :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166680178
8 uur fles bij ons in bed, daarna naae eigen bed dus rond half 9.en vannacht was het klokje rond. Hij is volgende week 3 maand.

Volgende vraag: hoe prop ok 5 flessen in 12 uur? Cb vond het volgens mij raar dat we 4 flessen gingen geven (dat was de eerste dag dat we hem eerder naar bed gingen doen en de fles van 10 uur lieten vallen, hij viel elke keer daarvoor in slaap). Of we moesten maar 210cc geven? Dat krijgen we er echt nog niet in, dus 4x 180cc/6schepjes. Is dat raar?
pi_166680221
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:26 schreef Soof-87 het volgende:
Een een vraag:

Hoe laat gaan jullie baby's 's avonds naar bed voor de grote tuk? En hoe laat gaan ze uit het bedje de volgende ochtend om de dag te beginnen?
Laatste fles rond 8 uur en daarna naar bed. Voor de fles vast nachtluier aan en pyjama en slaapzak.
Wekker van vriend gaat om 7. Meestal wordt S. daar wakker van, soms iets eerder, soms iets later. Dan geef ik de eerste fles in bed en na wat knuffelen/stoeien/spelen gaan we er uit. Na een hele slechte nacht slaap ik (indien mogelijk) nog een uurtje met S. tegen me aan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 15 november 2016 @ 21:42:15 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166680229
geen idee, ik voed op verzoek
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166680396
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:40 schreef Nazil het volgende:
8 uur fles bij ons in bed, daarna naae eigen bed dus rond half 9.en vannacht was het klokje rond. Hij is volgende week 3 maand.

Volgende vraag: hoe prop ok 5 flessen in 12 uur? Cb vond het volgens mij raar dat we 4 flessen gingen geven (dat was de eerste dag dat we hem eerder naar bed gingen doen en de fles van 10 uur lieten vallen, hij viel elke keer daarvoor in slaap). Of we moesten maar 210cc geven? Dat krijgen we er echt nog niet in, dus 4x 180cc/6schepjes. Is dat raar?
Met halve uren werken? 8.00-10.30-14.00-16.30-8.00 zoiets?
Ik denk eerlijk gezegd dat de jouwe echt nog wel 5 flessen nodig heeft. Hier pas met flink wat bijvoeding naar 4 en inmiddels naar 3. Maar daar gaat dan nog een heel stuk fruit, een hele boterham, 3 rijstwafeltjes en een heel potje (of die hoeveelheid vers) in.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166680537
Bedankt voor de reacties allemaal!

Hier nu ook M. op tijd naar bed gedaan. Nou hoop ik niet dat hij denkt dat om 5.00u zijn dag begint :@

Ik ga hem nog wel rond 23.00 voeden. Ben benieuwd of hij vast kan slapen in een slaapzak en na de stomme prikjes :)
:)
pi_166680709
Sommige van jullie hebben het echt over een middagslaapje, zelfs voor de hele jonge baby's. Betekent dat dat dit het enige dlaaapje 's middags is? Mijn M. is tijdens de voedingen wakker en daarna nog een half uurtje, daarna slaapt ze weer een uur of twee en dat de hele dag door. Hoe doen die van jullie dat dan?
pi_166681201
Flo pakt de hele dag door losse slaapjes van een half uur/ drie kwartier. Net toen ze een beetje slaapjes aan elkaar begon te plakken werd Otje vier, dus nu is het een rommeltje met halen en brengen.
pi_166681232
Mies mijn baby sliep tot voor kort nauwelijks overdags.

Soof, Emmy krijgt de laatste fles rond 19 uur en slaapt dan het klokje rond.

Nazil, emmy kreeg vanaf ongeveer 4 maanden 4 flessen van 180 met 6 schepjes (zonder bijvoeding). Daarvoor had ze die 5e nog wel nodig. Maar als jij denkt dat hij het niet nodig heeft en genoeg groeit en tevreden is etc kun je proberen een fles te schrappen.

Chanty ik ben ook niet tevreden over mijn lichaam nu en dat speelt ook zeker mee bij hoe aantrekkelijk ik me voel en daarmee mijn libido
pi_166681302
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:40 schreef Nazil het volgende:
8 uur fles bij ons in bed, daarna naae eigen bed dus rond half 9.en vannacht was het klokje rond. Hij is volgende week 3 maand.

Volgende vraag: hoe prop ok 5 flessen in 12 uur? Cb vond het volgens mij raar dat we 4 flessen gingen geven (dat was de eerste dag dat we hem eerder naar bed gingen doen en de fles van 10 uur lieten vallen, hij viel elke keer daarvoor in slaap). Of we moesten maar 210cc geven? Dat krijgen we er echt nog niet in, dus 4x 180cc/6schepjes. Is dat raar?
5 flessen ging bij ons tussen 08u sochtends en 23:30u savonds, zo om de 4 uur. Toen we de fles van 23u lieten vallen ging ze terug naar 4 flessen maar dat heeft bij ons best een tijdje geduurd voor die eraf was.. en toen gewoon 4x180ml maar toen kreeg ze al bijvoeding, ze was toen 6 mnd oud. E dronk die laatste fles wel echt slapend op trouwens, maar wel helemaal leeg.
pi_166681940
Hoe het nu gaat de laatste paar dagen heeft hij geen 5e fles nodig, maar ik vind 4 ook weinig inderdaad. We zien wel hoe het gaat. Volgende week als ik ga werken wordt toch alles weer anders.
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:33:13 #193
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166681988
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Breekt in: heb je mirena? Dat kan dezelfde bijwerkingen hebben als de standaard pil, zelfde progestageen.

Enige alternatief is dan een yaz / yasmine pil (die had ik, maar helaas daarbij hele cyclus bloedingen), of koperspiraal... of condooms, dat vinden wij genoeg.
Ja mirena maar zoals ik al zei eerder nooit last gehad van bijwerkingen. Zeker niet op mijn libido :+ niet dat ik eerst altijd zijn had maar was wel goed te prikkelen. Nu boeit niks me. Arme vent. Pil is weer lastig met borstvoeding, koperspiraal zou voor mij het alternatief zijn als het zo blijft.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 15 november 2016 @ 22:40:10 #194
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166682259
Stom is dat hé, terwijl ik rationeel weet dat ik a. Niks te klagen heb en ik wat reserves hard nodig heb en b. Ik gewoon trots mag zijn op mijn lijf dat twee kindjes gedragen heeft. Maar ik voel me gewoon niet aantrekkelijk zonder kleding.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166682370
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:32 schreef Nazil het volgende:
Hoe het nu gaat de laatste paar dagen heeft hij geen 5e fles nodig, maar ik vind 4 ook weinig inderdaad. We zien wel hoe het gaat. Volgende week als ik ga werken wordt toch alles weer anders.
Mja het ene kind is het andere niet en als ie geen honger heeft en verder goed groeit dan loopt het wel los lijkt me :).

Ik denk dat mijn E met 3 mnd trouwens wel 5 flesjes had maar niet 5x180ml maar 5x 120 of 150. (Hoe snel je dit soort dingen vergeet is echt idioot :D)
  dinsdag 15 november 2016 @ 23:04:59 #196
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166683051
Hier zat ik rond 8/9 weken al op 3 flessen van 180/6 overdag en 1 grote fles voor t slapen gaan. Sinds dat ze 4 mnd is een papfles, maar ook een Grote. Sindsdien gaat ze ook om 7u naar bed en slaapt ze klokje rond.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166683176
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 22:43 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Mja het ene kind is het andere niet en als ie geen honger heeft en verder goed groeit dan loopt het wel los lijkt me :).

Ik denk dat mijn E met 3 mnd trouwens wel 5 flesjes had maar niet 5x180ml maar 5x 120 of 150. (Hoe snel je dit soort dingen vergeet is echt idioot :D)
Tot vorige week had hij 5x 165. Nu dus 4x200, wat over 24 uur maar 25 ml minder is.
Gewicht zit op bijna +2 en lengte op +1 dus wat dat betreft gaat het allemaal goed.

Die van Nouk vind ik ook wel een goede om die voor het slapen gaan iets groter te maken. Dan krijgt hij ook net wat meer binnen (als hij het op kan...)
pi_166683325
Hier nu 37.8.

Maar ligt dat aan de prikjes, of aan de warme slaapzak? Of allebei? :D Ach ja zo shocking hoog is dat ook niet.

Toch maar laagje kleding minder. :@ Moet toch nog even bekijken wat handig is met een slaapzak qua kleding en lakentje enzo.
:)
pi_166684120
Wat slapen die van jullie vroeg. M viel vandaag in slaap na een voeding rond 9 uur en is nu weer wakker met Honger :+
  woensdag 16 november 2016 @ 04:50:52 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166686567
Ben wel een beetje jaloers op de doorslapers hoor. Deze meneer heeft het telkens eenmalig door. Maar ach, alles op zijn tempo. Al denk ik, gezien het feit dat hij meer dan genoeg drinkt overdags, dat ik eens ga uitzoeken hoe zo'n papfles werkt :P
pi_166686613
Slapen wat is dat? :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 16 november 2016 @ 05:32:03 #202
269689 crew  Viv
pi_166686743
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 04:58 schreef Unihipili het volgende:
Slapen wat is dat? :P
w/
Baby slaapt alweer, maar ik moet kolven. ):O
  woensdag 16 november 2016 @ 05:41:25 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166686777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 05:32 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

w/
Baby slaapt alweer, maar ik moet kolven. ):O
Loopt alles weer een beetje?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 16 november 2016 @ 06:01:13 #204
269689 crew  Viv
pi_166686829
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 05:41 schreef Quoi het volgende:
Loopt alles weer een beetje?
Het kolven is nog wel een race tegen de klok (terwijl stress niet goed is voor je opbrengst :') ), maar als ik een flesje in de koelkast klaar heb staan geeft me dat wel rust. Niet eens zozeer vanwege mijn pijnlijke tepels, maar veel belangrijker is dat baby dan verzekerd is van een goede voeding.
  woensdag 16 november 2016 @ 06:21:38 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166686850
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 04:50 schreef Quoi het volgende:
Ben wel een beetje jaloers op de doorslapers hoor. Deze meneer heeft het telkens eenmalig door. Maar ach, alles op zijn tempo. Al denk ik, gezien het feit dat hij meer dan genoeg drinkt overdags, dat ik eens ga uitzoeken hoe zo'n papfles werkt :P
Dr. Browns speen nummer vier erop knallen en niet al te grote eetlepel rijstebloem door fles heen werkt hier prima.
Al doen we dat nu even tijdelijk niet omdat ze nu zo beroerd drinkt, maar dat is niet standaard hier.

Vivi, sterkte, klinkt niet makkelijk!
Heb je wel een zakje nutrilon ofzo achter de hand?
Niet dat je het hoeft te gebruiken,maar kan een fijn idee zijn dat je gewoon altijd voeding reserve hebt en wellicht iets stress wegnemen?

Mijn baby ligt tussen ons in (want weer erg koud lijfje vannacht) en hoeste net heerlijk in mijn gezicht O+ :D

Oh en we hebben de crèche 'school'foto's binnen en ze staat er op zijn Larfjes geweldig op _O_ O+

[ Bericht 28% gewijzigd door Molo op 16-11-2016 06:26:58 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 november 2016 @ 06:48:54 #206
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166686892
Wij zijn nu over op standaard melk, maar daarbij ging papfles door speen 4 veel te snel. Die bikkel probeerde het wel vol te houden, maar was echt niet om aan te horen :') Dus nu wisselen we tijdens de voeding van 3 naar 4(want wordt natuurlijk dikker naarmate het langer staat..).

Molo; wat vervelend dat ze weer koud was! Heb je een goede warme slaapzak of ligt het daar niet aan?

Quoi; mijn meisje sliep ook tot een uur of 5 iedere keer. Ik propte er dan maar een fles in, omdat ik niet beter wist. Maar soms sliep ze wel door. Dus ik probeerde toen s nachts gewoon een speen te geven, om te kijken of het écht honger was (want bij échte honger wordt een speen hier niet geaccepteerd), en verrek ze sliep zo weer. Sindsdien helpt dat, maar pas sinds de papfles slaapt ze echt helemaal door en hoor ik haar pas tegen 6u 's morgens.(want dan gaat man weg en wordt ze wakker van t geluid in huis, als we vrij zijn hoor ik d'r niet...) Ik heb ook lang getwijfeld om eerder de papfles te geven maar 'durfde' het uiteindelijk toch niet... Ooh en nog de opmerking erbij dat ik nooit een 'laatste' fles heb gegeven (die rond 23u).

Wij gaan vrijdag voor t eerst een weekend weg. Heerlijk, hopelijk trekt t weer nog een beetje bij :')
Ooh ja en ze is morgen 'maandig' :') 5 maanden alweer!

[ Bericht 4% gewijzigd door Nouk84 op 16-11-2016 07:14:07 ]
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 16 november 2016 @ 06:53:58 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166686905
Dikke slaapzak met deken er nog overheen dus dat is het idd niet.

Lekker, weekend weg! Met of zonder baby?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 november 2016 @ 07:03:08 #208
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166686922
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 06:53 schreef Molo het volgende:
Dikke slaapzak met deken er nog overheen dus dat is het idd niet.

Lekker, weekend weg! Met of zonder baby?
Ooh nee idd, dan heeft Emma meer kans op kou vatten met alleen een slaapzak.. Hopelijk is de dip snel weer weg!

Met baby, lekker zwemmen. En hopelijk ook wandelen met de hond, maar met veel regen wordt dat weinig.. ;(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 16 november 2016 @ 08:01:46 #209
269689 crew  Viv
pi_166687160
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 06:21 schreef Molo het volgende:
Vivi, sterkte, klinkt niet makkelijk!
Heb je wel een zakje nutrilon ofzo achter de hand?
Niet dat je het hoeft te gebruiken,maar kan een fijn idee zijn dat je gewoon altijd voeding reserve hebt en wellicht iets stress wegnemen?
Ja ik heb zo'n doosje met 3 zakjes, maar tot nu toe heb ik haar gewoon de borst gegeven als ze mij inhaalde qua vraag/aanbod. :Y) De stress is vooral dat ik me in tweeën wil splitsen als ze honger heeft terwijl ik geen flesje heb: in de ene kamer rustig kolven, in de andere kamer haar sussen. Je hoort vaak over het huilen van baby's als trigger voor de toeschietreflex, maar bij mij werkt het op mijn zenuwen. :D
quote:
Mijn baby ligt tussen ons in (want weer erg koud lijfje vannacht) en hoeste net heerlijk in mijn gezicht O+ :D
Aww beterschap nog!
pi_166687197
Ik was rond dezelfde tijd wakker als Quoi, grappig :+
Pap mag vanaf 4 maanden toch? Of neem ik de verpakkingen nu te serieus :+

Voordat ik ging werken had M een paar keer geslapen van 12 tot 6/7. Dus ik had goede hoop. Maar nu komt ze gewoon elke nacht weer. Vannacht wilde ze ook niet meer slapen. Gelukkig ben ik vandaag vrij :O

Ow nog een pagina :') even lezen :+
pi_166687233
Doorslapers? Haha. Das war einmal.

Vannacht was het om 4 uur genoeg in zijn bed, maar helaas voor ons ook in ons bed. Dus van 4 tot half 7 een onrustige baby, daarna een klimgeit. Jammer wel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 16 november 2016 @ 08:32:06 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166687344
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:01 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja ik heb zo'n doosje met 3 zakjes, maar tot nu toe heb ik haar gewoon de borst gegeven als ze mij inhaalde qua vraag/aanbod. :Y) De stress is vooral dat ik me in tweeën wil splitsen als ze honger heeft terwijl ik geen flesje heb: in de ene kamer rustig kolven, in de andere kamer haar sussen. Je hoort vaak over het huilen van baby's als trigger voor de toeschietreflex, maar bij mij werkt het op mijn zenuwen. :D

[..]

Aww beterschap nog!
Ja herkenbaar van toen ik fulltime aan het kolven was. O.a. om die reden niet zo lang gedaan

Hoop dat snel de tepelellende over is en het makkelijker gaat!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166687365
Zo dat was wel een nacht anders dan anders :')

23.45u laatste voeding. Daarna kwam hij om 1.45u - 4.00u en 7.00u. Heeft niks met de prikjes te maken vermoed ik, maar met de slaapzak. Heb hem een tijdje geobserveerd, die handen zijn zo beweeglijk! Scheelt wel dat het een dikke slaapzak is, dus hij wordt nog wel iets beperkt. Ik probeer de slaapzak vol te houden. In ieder geval tot zolang ik het vol hou :')

Mies, hoe was jouw nacht!?
:)
  woensdag 16 november 2016 @ 08:49:23 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166687456
Je probeert de slaapzak vol te houden? Ik snap je even niet geloof ik

Hier vanmorgen trouwens 16.0° bij wakker worden, ondanks mega ingepakt. Gek kindje.
Man gaat zo met haar voor vaccinaties, ben benieuwd of het 'mag'. Ze voelde zich weer prima zo te zien, keihard lachen etc

En nu moet ik werken en geen zin en echt zin om zoals ik gisteren al elders op fok zei iedereen de tyfus te wensen op werk en te gaan babyknuffelen :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 november 2016 @ 08:56:45 #215
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166687522
16? :p sommige mensen hebben van nature een lage temperatuur (ik bv). Ik zit standaard op 36,5 overdag. Ochtendtemp is altijd nog wat lager. Als ze echt koud voelt en anders reageert is dat natuurlijk niet ok.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166687915
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:56 schreef Chanty het volgende:
16? :p sommige mensen hebben van nature een lage temperatuur (ik bv). Ik zit standaard op 36,5 overdag. Ochtendtemp is altijd nog wat lager. Als ze echt koud voelt en anders reageert is dat natuurlijk niet ok.
Ik ook, als de thermometer bij mij boven de 37 uitkomt ben ik over het algemeen ziek. Allebei mijn mini's hebben een hogere lichaamstemp, net als hun vader. Ik vind het altijd lastig om hun temperatuur in te schatten.
Flo slaapt al bijna een uur aan een stuk, in de cosi :') de vorige keer dat ze langer dan drie kwartier sliep was ook in de cosi, ik kan haar moeilijk al haar slaapjes in dat ding laten doen.
pi_166687980
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:34 schreef Soof-87 het volgende:
Zo dat was wel een nacht anders dan anders :')

23.45u laatste voeding. Daarna kwam hij om 1.45u - 4.00u en 7.00u. Heeft niks met de prikjes te maken vermoed ik, maar met de slaapzak. Heb hem een tijdje geobserveerd, die handen zijn zo beweeglijk! Scheelt wel dat het een dikke slaapzak is, dus hij wordt nog wel iets beperkt. Ik probeer de slaapzak vol te houden. In ieder geval tot zolang ik het vol hou :')

Mies, hoe was jouw nacht!?
waarom wil je niet meer inbakeren? Hoe oud is hij? Wij hadden ook zo'n wapperarm baby, hij sliep echt heel onrustig in het begin, en inbakeren hielp zo goed. We zijn er mee gestopt toen hij ging proberen te rollen, en toen was stoppen eigenlijk ook heel erg makkelijk.
pi_166688169
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:49 schreef Molo het volgende:
Je probeert de slaapzak vol te houden? Ik snap je even niet geloof ik

Hier vanmorgen trouwens 16.0° bij wakker worden, ondanks mega ingepakt. Gek kindje.
Man gaat zo met haar voor vaccinaties, ben benieuwd of het 'mag'. Ze voelde zich weer prima zo te zien, keihard lachen etc

En nu moet ik werken en geen zin en echt zin om zoals ik gisteren al elders op fok zei iedereen de tyfus te wensen op werk en te gaan babyknuffelen :')
Eerste keer 's nachts slaapzak :) Wilde het inbakeren gaan afbouwen ;)
:)
pi_166688189
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 09:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

waarom wil je niet meer inbakeren? Hoe oud is hij? Wij hadden ook zo'n wapperarm baby, hij sliep echt heel onrustig in het begin, en inbakeren hielp zo goed. We zijn er mee gestopt toen hij ging proberen te rollen, en toen was stoppen eigenlijk ook heel erg makkelijk.
Hij is acht weken, maar hij kan al op z'n zij rollen vandaar dat ik wil afbouwen. We moesten ook wel met een slaapzak de afgelopen nacht in verband met de prikjes die hij gisteren heeft gehad. Als hij dan koortsig zou worden zou hij met een inbakerdoek slecht de warmte kwijt kunnen.
:)
pi_166688576
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 06:01 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het kolven is nog wel een race tegen de klok (terwijl stress niet goed is voor je opbrengst :') ), maar als ik een flesje in de koelkast klaar heb staan geeft me dat wel rust. Niet eens zozeer vanwege mijn pijnlijke tepels, maar veel belangrijker is dat baby dan verzekerd is van een goede voeding.
Hoezo race tegen de klok?
Kolf je op moment van honger?

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 09:32 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik ook, als de thermometer bij mij boven de 37 uitkomt ben ik over het algemeen ziek. Allebei mijn mini's hebben een hogere lichaamstemp, net als hun vader. Ik vind het altijd lastig om hun temperatuur in te schatten.
Ja hier ook. Ik kon nooit koorts aanmaken.. (tijdens zwangerschap voor het eerst in 15 jaar ofzo :o) dus slechte graadmeter..
  woensdag 16 november 2016 @ 10:27:15 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166688647
Mijn temperatuur en die van Larfje zijn normaal hetzelfde, beide 36.6°
Maar 36° sharp ondanks dikke kleding, dikke slaapzak en een paar uur dekbed bij ons in bed eroverheen vind ik wel erg laag.
Maar goed, staartje van ziek zijn, gaat de goede kant op :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 november 2016 @ 11:44:05 #222
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166689682
Afijn, 4 en 8 uur dus. Die 8 uur maakte dat babyzwemmen 'm niet ging worden - te krappe timing. Toen dacht ik: we gaan gewoon even kijken bij het babyzwemmen. Even de kunst afspieken (praktisch: waar/hoe aan/uitkleden) en een lekkere wandeling naar het zwembad heen en weer. Voor alle zekerheid de zwemspullen in de tas gedaan. Kwam ik bij het zwembad, is dat kijk/koffiegedeelte niet open... OK, dan naar binnen maar!

Dus: we hebben lekker gezwommen samen O+ Geen babyzwemmen, maar gewoon vrijzwemmen. Mooie faciliteiten voor moeder/kind (alleen vraag ik me nu af: ook voor vader/kind?) :) En Max was eerst wat flabbergasted, maar liet zich daarna met grote ogen door het water slepen. Volgens mij vond hij het wel lekker. Naderhand met speentje in de wagen en hop: schlaap! :z

En nu heb ik een blije baby (aka "toeter", zoals we 'm ook wel noemen) die inmiddels na 200cc nóg meer honger heeft :) Let op: bolle-toet-alert!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:10 schreef Miezziej het volgende:
Ik was rond dezelfde tijd wakker als Quoi, grappig :+
Pap mag vanaf 4 maanden toch? Of neem ik de verpakkingen nu te serieus :+

Voordat ik ging werken had M een paar keer geslapen van 12 tot 6/7. Dus ik had goede hoop. Maar nu komt ze gewoon elke nacht weer. Vannacht wilde ze ook niet meer slapen. Gelukkig ben ik vandaag vrij :O

Ow nog een pagina :') even lezen :+
Mooie tijd, niet? :') Vanaf 4 maanden ja, klopt. Toch wil ik als hij nog twee weken zo doorgaat het eens proberen met een hele kleine hoeveelheid. Zijn maag kan inmiddels al >1000cc aan per dag, drinkt de oren van mijn hoofd, dus ik durf het wel aan.

Zou voor jou wel fijn zijn als ze weer doorslaapt, ook vanwege het werken.
  woensdag 16 november 2016 @ 12:07:47 #223
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166690032
Dat jij zin maag hebt laten wennen aan die 1000cc wil niet zeggen dat zijn darmen rijp genoeg zijn om het aan te kunnn, er is een goede reden dat er overal 4 maanden als minimum op staat.
(en een goede reden waarom heel veel mensen pas iets geven met 6 maanden. )

ken je het boek de poepdokter? nou iig zij legt goed uit waarom darmflora er niet aan toe is.

http://www.groenevrouw.nl/kinderen-en-darmflora/
http://www.groenevrouw.nl/die-zes-maanden-flesvoeding/

En als je dan denkt zeur niet zo met je 6 maanden ;) wacht dan iig tot de hele duidelijke overal aangegeven 4 maanden. :@ de darmen zijn nog niet rijp.
pi_166690095
L is weer wennen bij de opvang, kan hem zo alweer ophalen. Huilen toen we weggingen, niet om ons maar omdat er een ander kindje huilde :')

En stiekem merk ik dat ik doodop ben. Ik heb per definitie weinig energie door de reuma (die gelukkig nog aardig op de achtergrond is). En ik weet niet of werk volgende week mij energie op gaat leveren of kosten. Het scheelt wel dat l 's avonds nu wat eerder naar bed gaat, dan heb ik zelf nog een uur.
  woensdag 16 november 2016 @ 12:13:32 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166690097
Dank voor je advies.

Er is trouwens behalve zoiets als live pooping ook nog zoiets als live-projectiel-pooping-on-your-mother. Ik kon net op tijd uitwijken voor een tweede explosie. Die belandde tegen het kastje tegenover, op de vloer en vloerkleedje :+ Weer een hele ervaring :P
  woensdag 16 november 2016 @ 12:17:56 #226
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166690156
Ik was idd heel erg bang alsnog een krijs-van-de-krampjes baby te krijgen, daarom durfde ik het ook niet aan voor de 4 mnd....
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166690283
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 08:34 schreef Soof-87 het volgende:
Zo dat was wel een nacht anders dan anders :')

23.45u laatste voeding. Daarna kwam hij om 1.45u - 4.00u en 7.00u. Heeft niks met de prikjes te maken vermoed ik, maar met de slaapzak. Heb hem een tijdje geobserveerd, die handen zijn zo beweeglijk! Scheelt wel dat het een dikke slaapzak is, dus hij wordt nog wel iets beperkt. Ik probeer de slaapzak vol te houden. In ieder geval tot zolang ik het vol hou :')

Mies, hoe was jouw nacht!?
Oeh dat is wel even een andere dag dan jij gewend bent idd :D
Je hebt ook van die Swaddle me dingen he, als het slaapzakje niet werkt is dat misschien een idee?
Hier een prima nacht, om 21 uur slapen en ze kwam om 2 en 6 uur :)
pi_166690928
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 12:27 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Oeh dat is wel even een andere dag dan jij gewend bent idd :D
Je hebt ook van die Swaddle me dingen he, als het slaapzakje niet werkt is dat misschien een idee?
Hier een prima nacht, om 21 uur slapen en ze kwam om 2 en 6 uur :)
Aaaah fijn!! En vandaag verder ook goed te pas?
Ik heb juist de swaddle me :Y Maar merk dat hij er bijna te groot voor wordt :)
:)
  woensdag 16 november 2016 @ 13:01:48 #229
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166690950
hier sliep hij pas rond 4 uur echt goed en dan ook nog ieder uur gevoed tot aan 11:30 en hij drinkt nu weer. dus hij volgt nog mooi zijn schema ;) ik weet gelukkig al 8 jaar niet meer wat slapen is. :X
pi_166690997
Mag ik even heel trots zijn op mijn kereltje? Wat heeft die het goed gedaan bij de tweede keer wennen op de opvang _O_ echt respect voor dat kind. Een heel uur geslapen, goed gedronken, gezellig geweest (lachen, praten, lief spelen) en pissig worden als ik hem uit zijn spel haal om mee naar huis te nemen. Die laat ik volgende week met een goed gevoel achter.
  woensdag 16 november 2016 @ 13:10:27 #231
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166691077
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:05 schreef Nazil het volgende:
Mag ik even heel trots zijn op mijn kereltje? Wat heeft die het goed gedaan bij de tweede keer wennen op de opvang _O_ echt respect voor dat kind. Een heel uur geslapen, goed gedronken, gezellig geweest (lachen, praten, lief spelen) en pissig worden als ik hem uit zijn spel haal om mee naar huis te nemen. Die laat ik volgende week met een goed gevoel achter.
Tuuuuuurlijk mag dat. Goed van 'm! ^O^ Kun je 'm met een gerust hart achterlaten.
pi_166691085
quote:
17s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:01 schreef Budabuddumbam het volgende:
hier sliep hij pas rond 4 uur echt goed en dan ook nog ieder uur gevoed tot aan 11:30 en hij drinkt nu weer. dus hij volgt nog mooi zijn schema ;) ik weet gelukkig al 8 jaar niet meer wat slapen is. :X
And you love it! Geef nou maar gewoon toe ;)
  woensdag 16 november 2016 @ 13:13:50 #233
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166691135
hahaha ik heb er geen moeite mee nee, cutiepie, cutiepie does whatever a cutiepie does ( stom spiderpigliedje zit in mijn hoofd :') ) ze zijn nog zo lang klein ik maak me nergens druk om.

De oudste keek ik groot, ik had zin in hapjes, lopen, praten en nu weet ik dat ze voor je het weet in groep 5 zitten -O-
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 16 november 2016 @ 13:24:43 #234
269689 crew  Viv
pi_166691345
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 10:22 schreef Unihipili het volgende:
Hoezo race tegen de klok?
Kolf je op moment van honger?
Het idee is te kolven na een voeding op verzoek, dus alvast een flesje klaar hebben staan wanneer zij honger heeft. Sinds mijn kolf vorige nacht faalde ben ik mijn voorsprong kwijt en loop ik meestal achter de feiten aan.

Ik kolf eigenlijk ieder moment dat ik niet bezig ben met haar voeden, troosten of verzorgen, of die 23939 plastic dingen uitwassen. Heb in de afgelopen 2 etmalen misschien 4 uur geslapen.
pi_166692392
Buda respect voor 8 jaar geen slaap _O_ Vreemd toch hoe het went he?-onderbroken slaap. Nazil: wat fijn dat het wennen goed ging! Viva: ist een idee om ergens tussendoor te kolven? Dus geven wat je hebt gekolfd (ookal is dat maar een beetje) of aanleggen en wanneer beebs ff tevreden is kolven? Toen ik heel kort alles via fles gaf kolfde ik wanneer dat ging dus wanneer baby niet huilde want huils is :'(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 16 november 2016 @ 14:31:23 #236
269689 crew  Viv
pi_166692615
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 14:17 schreef Vosje6 het volgende:
Viva: ist een idee om ergens tussendoor te kolven? Dus geven wat je hebt gekolfd (ookal is dat maar een beetje) of aanleggen en wanneer beebs ff tevreden is kolven? Toen ik heel kort alles via fles gaf kolfde ik wanneer dat ging dus wanneer baby niet huilde want huils is :'(
Heb ik vandaag wel geprobeerd, maar dat "ff tevreden" is dus niet lang genoeg om verder te kunnen kolven. ;) Er komt zo een vriendin langs om haar bezig te houden zodat ik rustig kan kolven. O+
  woensdag 16 november 2016 @ 14:34:33 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166692665
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 06:53 schreef Molo het volgende:
Dikke slaapzak met deken er nog overheen dus dat is het idd niet.

Lekker, weekend weg! Met of zonder baby?
Strikmutsje erbij een idee?
KuikenGuppy
  woensdag 16 november 2016 @ 14:39:15 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166692757
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het idee is te kolven na een voeding op verzoek, dus alvast een flesje klaar hebben staan wanneer zij honger heeft. Sinds mijn kolf vorige nacht faalde ben ik mijn voorsprong kwijt en loop ik meestal achter de feiten aan.

Ik kolf eigenlijk ieder moment dat ik niet bezig ben met haar voeden, troosten of verzorgen, of die 23939 plastic dingen uitwassen. Heb in de afgelopen 2 etmalen misschien 4 uur geslapen.
Dikke knuffel, zo kom je helemaal niet aan genieten toe lijkt me -O- :* :* :*.
Gup liet ons vannacht 6 uur aan een slapen :o ik schrok gewoon wakker van de lange slaap, en heb hem toen wakker gemaakt. Vind ik wel een tikje lang voor dag 6...
KuikenGuppy
pi_166692830
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het idee is te kolven na een voeding op verzoek, dus alvast een flesje klaar hebben staan wanneer zij honger heeft. Sinds mijn kolf vorige nacht faalde ben ik mijn voorsprong kwijt en loop ik meestal achter de feiten aan.

Ik kolf eigenlijk ieder moment dat ik niet bezig ben met haar voeden, troosten of verzorgen, of die 23939 plastic dingen uitwassen. Heb in de afgelopen 2 etmalen misschien 4 uur geslapen.
Ohh op die manier, ja dat klinkt wel herkenbaar. Al deed ik dat uitwassen niet zelf gelukkig. En tijdens kolven ging vriend voeden. Maar ik kolfde toen ook per keer 4 voedingen dus dat schoot misschien wat meer op.
pi_166693554
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:05 schreef Nazil het volgende:
Mag ik even heel trots zijn op mijn kereltje? Wat heeft die het goed gedaan bij de tweede keer wennen op de opvang _O_ echt respect voor dat kind. Een heel uur geslapen, goed gedronken, gezellig geweest (lachen, praten, lief spelen) en pissig worden als ik hem uit zijn spel haal om mee naar huis te nemen. Die laat ik volgende week met een goed gevoel achter.
Daar mag je heel trots op zijn!! Fijn zeg!
:)
pi_166693579
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het idee is te kolven na een voeding op verzoek, dus alvast een flesje klaar hebben staan wanneer zij honger heeft. Sinds mijn kolf vorige nacht faalde ben ik mijn voorsprong kwijt en loop ik meestal achter de feiten aan.

Ik kolf eigenlijk ieder moment dat ik niet bezig ben met haar voeden, troosten of verzorgen, of die 23939 plastic dingen uitwassen. Heb in de afgelopen 2 etmalen misschien 4 uur geslapen.
Kun je niet kolven als je kerel thuis is? En dan tussen twee voedingen door?
:)
  woensdag 16 november 2016 @ 15:39:30 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166693810
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 14:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Strikmutsje erbij een idee?
Gaan we vanavond idd doen :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166693936
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 15:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Gaan we vanavond idd doen :Y
Een schapenvachtje/wollen dekentje/wollen rompertje/wollen pyamatje/anders gewoon een heel schaap zou ook nog kunnen helpen :)
  woensdag 16 november 2016 @ 15:49:45 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166694026
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 15:45 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Een schapenvachtje/wollen dekentje/wollen rompertje/wollen pyamatje/anders gewoon een heel schaap zou ook nog kunnen helpen :)
Op het schaap na hebben we dat allemaal ja :D

Zal even langs een collega lopeb die schapen heeft als hobby of ik er eentje kan lenen :D

Het is overigens 18-19° in de slaapkamer waar zij ligt, nah ja, hopelijk snel verbetering bij haar qua temperatuur regulatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 november 2016 @ 15:56:07 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166694161
Heel schaap :')
KuikenGuppy
pi_166694186
Klinkt lastig Vivi. Kolf je in de ochtend ook? Dan is de opbrengst meestal meer dus misschien lukt het dan weer om een beetje voor te lopen?

Een heel schaap voor Molo :D 18-19 graden klinkt goed, hopelijk lukt het larfje snel weer om haar temperatuur goed te houden.

Vast voedsel.. Mijn schoonmoeder vroeg laatst wanneer we willen gaan beginnen omdat ze in Vietnam vanaf 3 maanden al een soort van pap geven :o Ik neig op dit moment meer naar 6 maanden dan al vanaf 4. Ze is nu 3,5 maand en vind eten nog helemaal niet interessant :+ Kan me niet voorstellen dat we over 2 weken al zouden beginnen eigenlijk. De tijd gaat ook zo snel. /cliché
pi_166695196
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 15:56 schreef Burdie het volgende:
Heel schaap :')
Paar bezoekjes aan de shoarmaboer?
  woensdag 16 november 2016 @ 17:33:28 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166696240
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:45 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Paar bezoekjes aan de shoarmaboer?
Lekker shoarma rapley'en :9
KuikenGuppy
  woensdag 16 november 2016 @ 17:39:58 #249
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166696353
Ons schaap rolde net zomaar van zijn rug naar zijn zij :o Hij was er een beetje van geschrokken, dus ik moest hem even troosten. Wat een dag.
pi_166696374
Nu heb ik trek in shoarma... :')

4 weken (wtfbbq zo snel) na je bevalling naar ballorig gaan met de oudste en haar vriendinnetje is iets te overmoedig... #auw :P

Verder weinig te melden, een tevreden ventje, die alleen bij honger of kramp huilt. O+
S. 2014
J. 2016
pi_166696383
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het idee is te kolven na een voeding op verzoek, dus alvast een flesje klaar hebben staan wanneer zij honger heeft. Sinds mijn kolf vorige nacht faalde ben ik mijn voorsprong kwijt en loop ik meestal achter de feiten aan.

Ik kolf eigenlijk ieder moment dat ik niet bezig ben met haar voeden, troosten of verzorgen, of die 23939 plastic dingen uitwassen. Heb in de afgelopen 2 etmalen misschien 4 uur geslapen.
Let je ook wel op jezelf? BV is dan wel het beste voor je kind, maar niet als je er zelf aan onderdoor gaat :*
pi_166696415
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het idee is te kolven na een voeding op verzoek, dus alvast een flesje klaar hebben staan wanneer zij honger heeft. Sinds mijn kolf vorige nacht faalde ben ik mijn voorsprong kwijt en loop ik meestal achter de feiten aan.

Ik kolf eigenlijk ieder moment dat ik niet bezig ben met haar voeden, troosten of verzorgen, of die 23939 plastic dingen uitwassen. Heb in de afgelopen 2 etmalen misschien 4 uur geslapen.
Been there, die combi van live voeden en daarna nog kolven is echt killing als je nog zoveel voedingen hebt.. idd amper tijd voor andere dingen behalve voeden en verzorgen (Slaap? Wannéér dan? :{). Ik hoop dat ze snel goed live gaat drinken zodat je van het kolven afbent :*.

Ik heb destijds om de 5 dagen 1 voeding overgeslagen (dus en niet kolven en niet live voeden) om een paar uurtjes slaap achter elkaar te kunnen pakken, mss is dat een idee als dit nog lang zo doormoet? Wel dubbeldikke handdoek op je matras want je wordt wakker in een plas melk :X. Maar dat hielp mij wel om er weer heel even tegenaan te kunnen :Y. Anyhow, succes.
pi_166696690
Q wat een mooie ogen heeft M. En een leuke trui.

Nazil wat goed van je kereltje, knap hoor.

Hier gaat het nog steeds niet super bij de oppas. Ze heeft er gister weinig geslapen en nu vandaag bij mij slaapt ze elke 1,5 uur weer 2 uur. Saai hoor :')
pi_166696918
Quoi wat tof! Ik heb zo'n vermoeden dat omrollen hier nog 2 jaar duurt :')
pi_166697138
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lekker shoarma rapley'en :9
Nu al? :o

:P
pi_166697561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:10 schreef Nazil het volgende:
Quoi wat tof! Ik heb zo'n vermoeden dat omrollen hier nog 2 jaar duurt :')
Dat gevoel heb ik ook :') Als ik haar op haar buik leg en dan zachtjes een duwtje geeft rolt ze wel, maar zelf doen zit er niet in :P
  woensdag 16 november 2016 @ 18:44:13 #257
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166697745
Als je me gister had gevraagd naar omrollen dan had ik exact hetzelfde geantwoord. Duurt nog ff. Sinds een paar dagen leg ik Max op de (houten) vloer met een dun kleedje eronder. Als ik 'm op zijn buik leg vindt hij dat NIET leuk, maar rug is prima. Sta ik ertegenover te koken, ligt hij ineens op zijn zij :o Het scheelde heel weinig of hij ging door naar zijn buik. Je zag het hem proberen, maar het lukte niet. Toen terugrollen naar rug en brullen O+

@Arja, hij heeft de ogen en het haar van mij, dus: bedankt :P
pi_166697971
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:10 schreef Nazil het volgende:
Quoi wat tof! Ik heb zo'n vermoeden dat omrollen hier nog 2 jaar duurt :')
Dat is nog niks. Ik heb straks een puber die nog niet kan rollen
pi_166698013
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:53 schreef Arja het volgende:

[..]

Dat is nog niks. Ik heb straks een puber die nog niet kan rollen
:')
Ach ja hoe vaak heb je rollen nou echt nodig :+
pi_166698261
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:55 schreef Miezziej het volgende:

[..]

:')
Ach ja hoe vaak heb je rollen nou echt nodig :+
_O-
pi_166698404
Als je met je slapende baby in bed ligt en ongemerkt weg wil sneaken.
pi_166699501
Ik wil een keer samen met baby in bad O+ Iemand van jullie zei dat dat zo fijn was en nu wil ik dat ook.
:)
  woensdag 16 november 2016 @ 19:59:51 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166699802
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:55 schreef Miezziej het volgende:

[..]

:')
Ach ja hoe vaak heb je rollen nou echt nodig :+
Van de kroeg naar huis!
KuikenGuppy
  woensdag 16 november 2016 @ 20:18:52 #264
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166700318
Hier wordt flink geoefend met rollen, maar helemaal om lukt dr nog niet. Naar dr zij wel, en ligt dan ook te 'hupsen' om verder te komen, maar verder lukt t nog niet.

Wel gooit ze dr heupen 'in de lucht' en beweegt zo t hele bed door :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 16 november 2016 @ 20:27:18 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166700553
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:55 schreef Miezziej het volgende:

[..]

:')
Ach ja hoe vaak heb je rollen nou echt nodig :+
Als ze een hete vent door het bed heen wil slingeren? :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 november 2016 @ 20:28:28 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166700588
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lekker shoarma rapley'en :9
gewoon dat mondje hier tegenaan houden :9~

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166700591
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:48 schreef Soof-87 het volgende:
Ik wil een keer samen met baby in bad O+ Iemand van jullie zei dat dat zo fijn was en nu wil ik dat ook.
Is ook zo! Of was ik het die dat zei :? Maar doe dan!
pi_166700597
kan een hele tijd pissig blijven omdat ik hem 1 minuut op de buik gelegd heb :')
pi_166700638
Rollen is zwaar overrated volgens mijn mini. Grote zus rolde met vier maanden alle kanten op, Flo draait zich zo af en toe op haar zij en terug.
  woensdag 16 november 2016 @ 20:36:23 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166700786
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Als ze een hete vent door het bed heen wil slingeren? :9
Op zich geen vaardigheid die ze nu al nodig heeft, toch? :P
KuikenGuppy
  woensdag 16 november 2016 @ 20:36:27 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166700788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:28 schreef Nazil het volgende:
kan een hele tijd pissig blijven omdat ik hem 1 minuut op de buik gelegd heb :')
ja hier ook, consultatiebureau had als tip gegeven om zo nekspieren te trainen, maar dat doet ze nu lekker op andere manieren. Die blik alsof ze je ter plekke een gruwelijke dood wil laten sterven is wel priceless, maar toch :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 november 2016 @ 20:37:22 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166700817
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op zich geen vaardigheid die ze nu al nodig heeft, toch? :P
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen!

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166700877
Dat rollen. Eerst lijkt het eeuwig te duren, en dan opeens snappen ze het trucje.
Hier was dat vooral met kruipen. Hij heeft een maand lang op knieën en handen gewiebeld voordat hij echt vooruit kwam. En nu gaat dat zo snel.

Wat een moppie is het toch, Quoi. En leuke trui (die droeg S. vorige winter in maatje 50 :o)

In bad met baby? Doen! Ik ga mijn bad zo missen in het nieuwe huis. Maar ooit komt daar een klassieke badkamer met een bad op pootjes O+

Ik zit verder mijn tijd vol te maken tot S. in slaap valt in zijn bedje. Momenteel aait hij de stoel door de spijlen heen, dus ik verwacht hier nog wel even te zitten :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 16 november 2016 @ 20:41:10 #274
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166700914
Ja, dat op zijn buik neerleggen wordt hier ook niet op prijs gesteld. Hij kijkt vanaf mijn schouder en draagzak bijna zijn nek van zijn romp. Alleen bij het CB op zijn buik deed hij niks :') Hoofd recht naar beneden, paars aanlopen en heel verdrietig worden.
pi_166700934
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:36 schreef Molo het volgende:

[..]

ja hier ook, consultatiebureau had als tip gegeven om zo nekspieren te trainen, maar dat doet ze nu lekker op andere manieren. Die blik alsof ze je ter plekke een gruwelijke dood wil laten sterven is wel priceless, maar toch :P
als ik hem gewoon rechtop tegen mij aanhoudt dan legt hij zijn hoofd nooit neer dus dan traint hij die spieren ook. Hoor van alles en iedereen dat hij sterke nekspieren heeft en cb zegt dat ook dus zal best goed komen.

Bij cb kon hij het ineens wel :')

Quoi idd in de draagzak is ook niet meer automatisch slaaps. Vanmiddag, knettermoe, ik denk in de draagzak ermee en ik ga wel stofzuigen. Hij gewoon constant om zich heen gekeken een uur lang ofzo zonder z'n hoofd neer te leggen _O_ hij vond zichzelf heel leuk in de spiegel O+
  woensdag 16 november 2016 @ 20:42:54 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166700970
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:41 schreef Nazil het volgende:

[..]

als ik hem gewoon rechtop tegen mij aanhoudt dan legt hij zijn hoofd nooit neer dus dan traint hij die spieren ook. Hoor van alles en iedereen dat hij sterke nekspieren heeft en cb zegt dat ook dus zal best goed komen.

Bij cb kon hij het ineens wel :')
ja zelfde hier :Y

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 november 2016 @ 20:44:28 #277
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166701014
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:39 schreef LeSage het volgende:
Momenteel aait hij de stoel door de spijlen heen, dus ik verwacht hier nog wel even te zitten :')
_O-
pi_166701030
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Als ze een hete vent door het bed heen wil slingeren? :9
Jongens moeten eerst langs papa :{w
En hij vindt niemand goed genoeg.
  woensdag 16 november 2016 @ 20:46:37 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166701067
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:45 schreef Arja het volgende:

[..]

Jongens moeten eerst langs papa :{w
En hij vindt niemand goed genoeg.
Dan een leuke lesbo O+

Worden we toch misschien nog familie Arja O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166701089
Emmy kan wel goed op haar buik liggen en haar nekspieren trainen. Maar ze doet geen enkele poging om in een andere positie te komen.
Het is nog wel vermoeiend voor haar, na een paar minuten zakt ze door haar armpjes en dan gaat ze weer het boxkleed likken en onderkwijlen.
pi_166701318
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:44 schreef Quoi het volgende:

[..]

_O-
Statusupdate: met wringbaby op schoot in diezelfde stoel.

Oh wacht, hij valt in slaap.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166701451
Hete vent komt wel wanneer ze 20+ is en ik haar zonder toezicht naar buiten laat :{w

Op haar buik vindt ze wel leuk. Alleen kwijlt ze nu zoveel dus dan zit het overal :')
  woensdag 16 november 2016 @ 21:02:06 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166701454
Wat is een wringbaby?

Hoera voor de slaap!

Mijnes ging weer eens vrolijk naar bed en viel vanzelf in slaap.
pi_166701614
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:02 schreef Quoi het volgende:
Wat is een wringbaby?

Hoera voor de slaap!

Mijnes ging weer eens vrolijk naar bed en viel vanzelf in slaap.
Haha, hij ligt te wringen. Draaien, wegduwen, toch neervallen want moe. En dat houdt hij soms verrassend lang vol. Ook knap.

Wat heerlijk dat hij zo goed gaat slapen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 16 november 2016 @ 21:11:47 #285
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166701782
Ah dat wringen :D Dat gebeurt hier ook weleens ja.
pi_166702149
Mijn baby wringt alleen nog maar. Er is werkelijk geen land mee te bezeilen bij het verschonen / aankleden / de fles geven. Hij Moet En Zal Kruipen Rollen Bewegen De Afstandsbediening Pakken En Het Haar Van Zijn Moeder Opeten. Een heilige missie, lijkt het wel :D . Dus geniet nog van de kleine kroelbaby's zo lang het kan!

Ohja, haii :W . Ik lees hier wel mee, maar de minibabyverhalen lijken alweer zo lang geleden nu met zo'n 8-maander in huis, die vrolijk rondkruipt, bijijijijna zelf gaat zitten (grote frustratie dat het niet lukt :') ) , meer eet dan z'n peuterzus en het allerliefst mee zou spelen in Sesamstraat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166702219
Razz :D O+
  woensdag 16 november 2016 @ 21:47:19 #288
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166702770
Noh razz wat cute O+
Ik heb wel bijgelezen maar mijn nog altijd falende geheugen laat me in de steek om overal op te reageren, sorry daarvoor.

Hier vandaag door de apk bij t cb. +1 voor lengte op de premature curve en +2 voor gewicht *) drinken deed ie iig goed zei de kinderarts :') ("hij was wel veel aangekomen he sinds zn geboorte" moest er wel nog even door gegooid worden) en luisteren en kijken/volgen ookal. En nu ben ik trots op mijn mini O+
En dankzij probiotica via de osteopaat hebben 90% van de tijd onze vrolijke tevreden baby weer terug die snachts zelfs vaak weer slaapt :)

[ Bericht 80% gewijzigd door sproetjes op 16-11-2016 21:52:24 ]
pi_166702943
Die is leuk Razz :D O+
pi_166703023
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn baby wringt alleen nog maar. Er is werkelijk geen land mee te bezeilen bij het verschonen / aankleden / de fles geven. Hij Moet En Zal Kruipen Rollen Bewegen De Afstandsbediening Pakken En Het Haar Van Zijn Moeder Opeten. Een heilige missie, lijkt het wel :D . Dus geniet nog van de kleine kroelbaby's zo lang het kan!

Ohja, haii :W . Ik lees hier wel mee, maar de minibabyverhalen lijken alweer zo lang geleden nu met zo'n 8-maander in huis, die vrolijk rondkruipt, bijijijijna zelf gaat zitten (grote frustratie dat het niet lukt :') ) , meer eet dan z'n peuterzus en het allerliefst mee zou spelen in Sesamstraat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een heerlijk mannetje O+
En dat eerste stuk: dat, precies dat. Luiers verschonen is een uitdaging, het huis heel laten ook :') maar zo lief en leuk dat ze zijn, hè?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166703176
Vandaag trok hij een eetkamerstoel om, die vervolgens met een oorverdovende knal nét naast z'n hoofd terechtkwam :X . Hij gaf me de " Wat :{ ? " om vervolgens door te kruipen naar het kattenluik, waar hij in klem kwam te zitten met z'n vuistje. Stef Stuntpiloot :') .
pi_166703643
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Vandaag trok hij een eetkamerstoel om, die vervolgens met een oorverdovende knal nét naast z'n hoofd terechtkwam :X . Hij gaf me de " Wat :{ ? " om vervolgens door te kruipen naar het kattenluik, waar hij in klem kwam te zitten met z'n vuistje. Stef Stuntpiloot :') .
_O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166703766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan een leuke lesbo O+

Worden we toch misschien nog familie Arja O+
Lijkt me enig!

Razz je zou vaker moeten posten. Wat een heerlijke foto en je schrijft zo leuk.
En het bereidt mij vast voor op wat me met Emmy te wachten staat
pi_166704484
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:47 schreef sproetjes het volgende:
En dankzij probiotica via de osteopaat hebben 90% van de tijd onze vrolijke tevreden baby weer terug die snachts zelfs vaak weer slaapt :)
Mag ik vragen waarom jullie naar de osteopaat geweest zijn?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166705560
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan een leuke lesbo O+

Worden we toch misschien nog familie Arja O+
Ik moet ineens aan die tuinbroekfoto en het obscene gebaar van Larfje denken..
Ik denk dat mijn man dat ook niet goed zou keuren ;)

Ik denk dat hij een torenkamertje gaat bouwen voor Emmy en er een gracht omheen graaft. Met draken.
pi_166705667
Ik ben onze snotneus aan het voeden en ze klinkt echt als iets dat je niet tegen wilt komen in een donker steegje _O-
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166706241
Een T-rex?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 17 november 2016 @ 00:23:50 #298
269689 crew  Viv
pi_166706335
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 14:39 schreef Burdie het volgende:
Dikke knuffel, zo kom je helemaal niet aan genieten toe lijkt me -O- :* :* :*.
Nope, alleen 's avonds, dan geeft man de laatste fles voor de nacht op ons grote bed en liggen we met zijn drietjes een heel knus gezinnetje te zijn. O+

quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 14:44 schreef Unihipili het volgende:
Ohh op die manier, ja dat klinkt wel herkenbaar. Al deed ik dat uitwassen niet zelf gelukkig. En tijdens kolven ging vriend voeden. Maar ik kolfde toen ook per keer 4 voedingen dus dat schoot misschien wat meer op.
Ah nee, ik moet 2-3 keer een kwartier kolven voor 1 voeding. Vandaag heeft ze 7,5 voedingen gehad, dus zie daar mijn race tegen de klok. ;) Morgen weer wegen, hopelijk is het alle moeite waard!

[ Bericht 29% gewijzigd door Viv op 17-11-2016 02:06:55 ]
pi_166707169
:* ik kan het nu ook zeggen: het wordt beter :*.
pi_166707729
Oh Razz wat een mooie blijbekkie-foto! En zeer herkenbaar die onbedwingbare ondernemingsdrift O+
Viva: respect en :*
pi_166707969
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 00:23 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nope, alleen 's avonds, dan geeft man de laatste fles voor de nacht op ons grote bed en liggen we met zijn drietjes een heel knus gezinnetje te zijn. O+

[..]

Ah nee, ik moet 2-3 keer een kwartier kolven voor 1 voeding. Vandaag heeft ze 7,5 voedingen gehad, dus zie daar mijn race tegen de klok. ;) Morgen weer wegen, hopelijk is het alle moeite waard!
Jeetje Vivi, dat is echt heel vaak kolven! Ik moest ook zo vaak kolven voor 1 voeding (voor in de vriezer gelukkig), tot ik overstapte op een handkolf... Heb het geloof ik al vaker gezegd, maar ik zweer bij dat ding. Misschien een tip?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')