vaginabeheerder | zondag 13 november 2016 @ 19:23 |
Ik heb 2 weken geleden een Chevy Van G20 gekocht met een 5.7 liter v8 motor. De camper heeft heel veel achterstallig onderhoud zowel motorisch als elektrisch. Uiterlijk zit er ook wel roest maar dat maakt voor de APK niet uit dus dat komt later wel. Eerst de motor en het interieur. Geen project zonder foto's dus ik zal er een paar posten De camper op transport: De buitenkant: Het interieur: De elektra die ik helemaal uit moet gaan pluizen: Geen idee waar deze dingen voor zijn. ik heb al een paar topics geopend met vragen. PTA / compressietest gedaan, wat denken jullie? PTA / tablet als autoradio gebruiken misschien dat een gemotiveerde moderator ze kan koppelen. | |
dimmak | zondag 13 november 2016 @ 19:37 |
Je plaatjes doen het niet? | |
vaginabeheerder | zondag 13 november 2016 @ 19:41 |
Niet? Bij mij wel, ik heb ze gedeeld via dropbox. Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe. Is er geen afbeelding zichtbaar? | |
dimmak | zondag 13 november 2016 @ 19:42 |
BIj mij niet iig. Kan zijn dat Dropbox hotlinken niet zo fijn vind. Upload ze anders bij imgur. | |
halfway | zondag 13 november 2016 @ 19:44 |
Bij mij wel hoor. | |
Sie_scheitern_Epos | zondag 13 november 2016 @ 19:45 |
Hier wel, ziet er uit als een leukproject iig. Wat zijn je plannen? | |
vaginabeheerder | zondag 13 november 2016 @ 19:47 |
O gelukkig | |
vaginabeheerder | zondag 13 november 2016 @ 19:51 |
Eerst de motor in orde maken, volgende week gaan de koppen er af. Het elektrische gedeelte is ook slecht, overal losse draden en schakelaars. Dat ga ik ook helemaal uitpluizen. Dan een nieuwe apk er op. Dan het interieur aanpakken, geluidsinstallatie, keukentje en zit+slaapplaatsen. Ik hoop in mei zo ver te zijn dat ik op vakantie kan en daarna ga ik de buitenkant aanpakken, de carrosserie van de Chevy Van roest nog al hard dus die moet ik even goed aanpakken. De onderkant is gelukkig keihard. Als er iemand nog ideeën of tips heeft wil ik ze graag horen | |
halfway | zondag 13 november 2016 @ 19:58 |
Gebruik je hem alleen op vakantie? | |
vaginabeheerder | zondag 13 november 2016 @ 20:01 |
Ja voor vakanties en uitjes. Lang weekend in de ardennen of naar de veluwe. Ik ga hem niet gebruiken voor dagelijks gebruik, daar heb ik die jeep voor. | |
TheThirdMark | zondag 13 november 2016 @ 20:36 |
Ook al is de bodem nog goed hard, even goed schoonmaken en een paar bussen rust-oleum eroverheen. Verder nog een puik wagentje zo te zien | |
vaginabeheerder | zondag 13 november 2016 @ 20:39 |
hier nog een screenshot van de compressietest | |
vaginabeheerder | zondag 13 november 2016 @ 20:40 |
ja maar er zit helemaal geen roest ik denk dat hij past behandeld is, ook de uitlaat en de ophangrubbers van de uitlaat zijn helemaal nieuw. | |
Zolderkamer | zondag 13 november 2016 @ 20:41 |
Vooral de dakrand is een roestmagneet.. maar eigenlijk de hele carrosserie wel.. De bodem nog het minste idd.. | |
TheThirdMark | zondag 13 november 2016 @ 20:42 |
Dan heb je daar vies geluk mee. Chevy's zijn niet gemaakt voor het klimaat hier (eigenlijk alleen voor een woestijn klimaat) en plekken die nu nog goed zijn kunnen volgend jaar volledig doorgerot zijn. Maar succes ermee | |
Zolderkamer | zondag 13 november 2016 @ 20:45 |
Dat ze alleen gemaakt zijn voor de woestijn is onzin... Je moet zo'n bus ook niet met alle geweld netjes willen houden.. Gewoon een haakse slijper, een lasapparaat en wat stukken plaatstaal op voorraad houden.. en hier en daar een stukkie vervangen af en toe.. Dan heb je vanzelf een keer alles gehad.. | |
TheThirdMark | zondag 13 november 2016 @ 20:46 |
Nee, geen onzin. Chevy's hebben een behandeling gehad die goed tegen UV kan, maar totaal niet tegen zout of een vochtpercentage hoger dan 1%. | |
Zolderkamer | zondag 13 november 2016 @ 20:49 |
Ja maar daar is chevy echt niet de enige in.. Er zijn ook genoeg europese auto's die het daarmee moesten doen.. Amerika is niet enkel woestijn.. terwijl die bussen overal verkocht werden.. | |
vaginabeheerder | zondag 13 november 2016 @ 20:53 |
ja ik heb daar eigenlijk weinig kaas van gegeten. ik denk dat ik het moet uitslijpen en opnieuw een plaatje inlassen. een polyester matje vind ik maar amateuristisch. | |
Zolderkamer | zondag 13 november 2016 @ 20:55 |
Volgens mij is er genoeg plaatwerk te koop ook.. is ook een stuk makkelijker dan dat prutsen met hars... (en dan weegt ie nog ongeveer hetzelfde ipv een ton extra als je klaar bent.. alhoewel.. je raakt nooit klaar met dit soort gevallen ) Maar je haalt zo ff een nieuwe zijkant ofzo [ Bericht 11% gewijzigd door Zolderkamer op 13-11-2016 21:04:52 ] | |
vaginabeheerder | zondag 13 november 2016 @ 21:07 |
zo dat is handig, een nieuwe zijkant er in is veel beter dan een plaatje lassen. je zit dan alleen met het spuitwerk. heb je een link van dat plaatwerk? | |
Zolderkamer | zondag 13 november 2016 @ 21:11 |
Ach die bus moet je niet willen spuiten maar gewoon rollen met een verfroller.. Ff googelen op G20 body panels.. https://www.parts.com/ind(...)OW-W/HINGED-DOOR-110 Bij eps in kiel-windeweer hebben ze trouwens fabrieksnieuwe motoren liggen.. http://www.uitlaten.com/usacars/main.html | |
jitzzzze | zondag 13 november 2016 @ 21:18 |
Cool | |
vaginabeheerder | zondag 13 november 2016 @ 21:21 |
| |
NeuNeu | zondag 13 november 2016 @ 23:50 |
Zo fout, maar toch ook weer zo vet! Om de hoeveel kilometer moet je eigenlijk tanken? | |
ErkendFokker | maandag 14 november 2016 @ 02:13 |
Haha wij hebben ook zo'n ding, exact hetzelfde gezeik met 10000 draden en schakelaars zonder enige indicatie wat ze doen. Je kan het beste zelf alles opnieuw erin zetten met kabellabels | |
vaginabeheerder | maandag 14 november 2016 @ 06:22 |
Die dingen lopen ongeveer 1 op 5 Ik heb er een grote lpg tank in liggen. Waarschijnlijk 100 liter ofzo. Die moet ik nog aan de onderkant gaan monteren. | |
vaginabeheerder | maandag 14 november 2016 @ 06:23 |
Ja iedere eigenaar trekt wat kabels voor lampjes en andere dingen die hij leuk vind en de oude kabels laten ze liggen. | |
derLudolf | maandag 14 november 2016 @ 08:47 |
Gaaf project! Koppelen kan volgens mij alleen als de topics zijn gesloten. Samenvoegen zou ook kunnen maar dan heb je de reacties over je radio eerst omdat het op chronische volgorde gaat. | |
vaginabeheerder | maandag 14 november 2016 @ 10:44 |
Ik vind het prima. Dan blijft het misschien wel wat overzichtelijker. | |
vannelle | maandag 14 november 2016 @ 15:23 |
Mooi project! Die bedrading mag idd wel wat aan gedaan worden, ziet er niet echt netjes uit zachtjes uitgedrukt. Maar moet je die nieuwe tank niet vóór de APK monteren? In je planning lees ik dat je dat er na wil gaan doen of lees ik dat verkeerd? | |
vaginabeheerder | maandag 14 november 2016 @ 15:55 |
De motor loopt al op LPG en dat staat ook op het kenteken maar de tank ligt nu achterin en aangezien ik die ruimte liever voor andere dingen gebruik wil ik hem aan de onderkant plaatsen. Ik denk niet dat het van invloed is op de APK? | |
vannelle | maandag 14 november 2016 @ 16:25 |
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik sleutel veel zelf maar heb me hier nooit in verdiept. Misschien dat iemand anders hier meer over weet, het zou zonde zijn om 2x naar een keuring te gaan als het ook in 1x kan, vandaar mijn vraag. | |
vaginabeheerder | zondag 20 november 2016 @ 17:33 |
Het inlaatspruitstuk ligt er af, stoterstangen zijn niet krom en eigenlijk ziet alles er nog wel netjes uit, op de smurrie na dan. Volgende week gaan de koppen er af, vandaag geen tijd meer. | |
ikheetmartijn | maandag 21 november 2016 @ 10:35 |
Mooi project! Veel succes. Ben benieuwd wat je tegenkomt onder de koppen | |
vaginabeheerder | maandag 21 november 2016 @ 10:56 |
Ik ook Volgende week weten we het. | |
ikheetmartijn | maandag 21 november 2016 @ 11:08 |
Volgende week pas?!? Zolang kan ik niet wachten. Dan kijk je maar wat minder televisie, kun vanavond de boel losschroeven. | |
vaginabeheerder | maandag 21 november 2016 @ 12:16 |
Haha ik ben ook wel nieuwsgierig maar ik ben zaterdag pas thuis. | |
vaginabeheerder | zaterdag 26 november 2016 @ 19:23 |
de koppen zijn er af, het is duidelijk te zien welke cilinder water heeft gekregen. ik snap alleen nog niet hoe het water in die cilinder is gekomen want de koppakking ziet er niet slecht uit. koppakking links: koppakking rechts: tussen cilinder 2 en 3 is de pakking zwart maar niet lek denk ik. cilinderkop links: cilinderkop rechts: de 3e compressieruimte is behoorlijk vervuild de zuiger is best wel schoon vergeleken bij de andere zuigers: de cilinders zien er op het eerste gezicht nog netjes uit. | |
vaginabeheerder | zondag 27 november 2016 @ 14:08 |
Ik heb de koppen schoongemaakt en de cilinders met lage compressie goed bekeken. Er zitten flink wat putten in de kop en klep en erg veel aanslag in de klepzittingen. Dat is dus de reden van het compressie verlies. Ik heb alleen nog steeds geen idee hoe het water bij de olie is gekomen. | |
vaginabeheerder | zondag 27 november 2016 @ 17:01 |
Ik heb iets vreemds gevonden. 1 opening op m'n inlaatspruitstuk is dicht terwijl er op m'n cilinderkop wel een opening is. Het is een opening waar koelvloeistof door heen loopt. | |
vaginabeheerder | zondag 27 november 2016 @ 21:24 |
Als er iemand nog een paar koppen heeft liggen voor een chevy 350 tbi hou ik me aanbevolen | |
-niemand- | zondag 27 november 2016 @ 22:35 |
Er zit zo te zien een scheur in de cilinderkop. op je laatste foto van de cilinderkop gaat vanuit de uitlaatzitting naar links toe een scheur. Laat ze even afpersen, dan weet je waar je aan toe bent. En dan kun je er meteen harde zittingen in laten zetten. | |
vaginabeheerder | zondag 27 november 2016 @ 22:41 |
Jij ziet het ook al, een kerel op een ander forum zei het ook. Blijkbaar ben ik nogal scheel. Bedankt voor je hulp Ik ga andere koppen zoeken, dat is goedkoper | |
-niemand- | zondag 27 november 2016 @ 22:53 |
Met andere koppen weet je zeker dat je ze er op zijn laatst volgend jaar weer vanaf kunt halen. Of je moet nieuwe kopen... Gebruikt spul is in die categorie een behoorlijk risico, omdat het allemaal gaar is. | |
vaginabeheerder | maandag 28 november 2016 @ 06:21 |
Ik zat aan deze te denken. https://m.ebay-kleinanzei(...)8/543644319-223-6734 2 gereviseerde koppen in de usa kosten ongeveer 300 euro maar dan zit je weer met de verzendkosten enzo. | |
derLudolf | maandag 28 november 2016 @ 09:38 |
Oh dit is een beetje een tegenvaller dus...Ik nog schelerder want zie het nog niet. Of ik weet niet waar ik op moet letten. | |
Dingest | maandag 28 november 2016 @ 10:16 |
300-400e voor 2 (gereviseerde) koppen vind ik nog best netjes trouwens | |
derLudolf | maandag 28 november 2016 @ 10:18 |
Met mijn reactie hoopte ik idd een ijverige Painter te lokken. Thanks | |
vaginabeheerder | maandag 28 november 2016 @ 10:36 |
Ja idd, ik heb wat prijsopgave's in Nederland opgevraagd en die zitten tussen de 500 en 600 euro om de 2 koppen te reviseren. Dan nog maar afwachten of ze wel te repareren zijn. Een paar centimeter naar rechts zie je ook een scheur in de klepzitting. | |
BMWK111RS | maandag 28 november 2016 @ 12:04 |
Lijkt me sterk dat ze dat afdoende kunnen repareren. Oké de compressie is niet bijster hoog in zo'n motor, maar persoonlijk zou ik voor andere koppen gaan, gewoon voor de zekerheid. Lijkt me nogal lullig als je nu veel geld uitgeeft voor reparatie en over een tijdje de boel weer uit elkaar kan trekken omdat je weer lekkage hebt. | |
vaginabeheerder | maandag 28 november 2016 @ 12:51 |
Yep ik ben nu aan het zoeken naar andere koppen. In de usa zijn ze goedkoop maar ik ben er nog niet achter wat de verzendkosten zijn. Ik zie bedragen van 150 euro per kop om te verzenden. | |
-niemand- | maandag 28 november 2016 @ 22:38 |
Let wel op dat er een groot verschil is tussen ''gereviseerd'' en gereviseerd. Ik werk zelf bij een revisiebedrijf. en er word enorm veel gefrot aan amerikanen. dus oppassen wat je koopt! nieuwe kleppen in een kop zetten en inschuren is geen reviseren! en goedkoop is duurkoop meestal. Ik zou je aanraden om een setje gebruikte koppen te scoren en deze laten afpersen en dan laten reviseren. Meteen gaszittingen er in zetten want waarschijnlijk zitten er geneens harde zittingen in. | |
vaginabeheerder | maandag 28 november 2016 @ 23:13 |
http://m.ebay.com/itm/132016851439 Ik vond deze wel interessant. Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er. Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is | |
BMWK111RS | dinsdag 29 november 2016 @ 08:14 |
Natuurlijk moeilijk te zien vanaf foto's maar die zien er wel heel netjes uit. | |
-niemand- | dinsdag 29 november 2016 @ 22:10 |
Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog. | |
vaginabeheerder | woensdag 30 november 2016 @ 13:33 |
Ja ik heb geen idee hoe ze dat in de usa doen. Misschien doen ze het in Mexico. | |
Anne | woensdag 30 november 2016 @ 20:30 |
Hoe heb ik deze over het hoofd gezien .. Ik heb er even een heus projecttopic-tagje aangegeven en uiteraard ook het topic aan onze Projecten-lijst toegevoegd: PTA / Overzicht Projecten | |
lipje | woensdag 30 november 2016 @ 20:32 |
iets met vierkante ogen | |
vaginabeheerder | woensdag 30 november 2016 @ 22:59 |
Dank je wel Ondertussen heb ik een paar gereviseerde koppen gevonden en ik ga ze zaterdag halen. | |
BMWK111RS | donderdag 1 december 2016 @ 09:46 |
Prijzen in Amerika liggen veel lager dan hier. Als je bv de afleveringen van Wheeler Dealers in Amerika bekijkt (en ja, dat is in scene gezet) val je soms bijna van je stoel voor hoe weinig geld daar een reparatie uitgevoerd wordt waar je hier gewoon een vermogen voor kwijt zou zijn.. | |
bluemoon23 | vrijdag 2 december 2016 @ 00:19 |
Ik lees veel op het amerikaanse forum www.garagejournal.com Onderdelen zijn inderdaad goedkoper daar, net als bijvoorbeeld olie verversen bij een soort KwikFit. Heb je echt reparaties`s waar een vakman bij nodig is, dan gaat de teller lopen, dat is net als in Nederland niet goedkoop. http://www.garagejournal.(...)ighlight=hourly+rate | |
vaginabeheerder | zondag 4 december 2016 @ 16:02 |
ik heb andere gereviseerde koppen gevonden voor een gunstige prijs sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet maar alles ziet er wel netjes uit. vandaag heb ik de bovenkant van het motorblok en de zuigers schoon gemaakt. volgende week gaan de koppen erop en dan ga ik weer compressie meten. | |
vaginabeheerder | zondag 4 december 2016 @ 20:58 |
Oh ja ik heb ook de motor nog gespoeld met 9 liter lidl olie die ik nog had staan Daarna heb ik de motor gevuld met 5w30 En ik heb een nieuw oliefilter gemonteerd. | |
vaginabeheerder | woensdag 7 december 2016 @ 12:28 |
Het intake manifolt is van aluminium en er zit oxidatie op, dat kan geen kwaad maar ik wil het graag mooi schoon maken. Hoe kan je dat het beste schoon maken? Met een messingborstel of zijn daar andere producten voor? Ik wil ook de uitlaatbouten vervangen, zijn dat speciale bouten vanwege de hitte of kan ik gewoon normale bouten erin draaien? | |
Sounddragon | zondag 11 december 2016 @ 14:14 |
5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooien | |
Sounddragon | zondag 11 december 2016 @ 14:16 |
mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak. | |
Sounddragon | zondag 11 december 2016 @ 14:19 |
manifold kun je laten glasparelen, je kunt sowieso niet overal bij met andere technieken, daar wordt het niet mooier van. Bouten zijn volgens mij normale bouten, beetje kopervet en goed op de aantrekvolgorde en -momenten letten. | |
vaginabeheerder | zondag 11 december 2016 @ 15:01 |
Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op. Misschien heeft het met de oliepomp te maken? | |
vaginabeheerder | zondag 11 december 2016 @ 15:02 |
Ik heb een messing borstel gebruikt | |
vaginabeheerder | zaterdag 17 december 2016 @ 16:04 |
Alle spullen zijn binnen. Ik ga dit weekend de koppen er op zetten en weer een compressietest doen. ik ben benieuwd...... | |
kingofcool | zaterdag 17 december 2016 @ 16:50 |
| |
Fer | zaterdag 17 december 2016 @ 17:08 |
Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada. | |
vaginabeheerder | zaterdag 17 december 2016 @ 17:56 |
Bedankt Toch wel belangrijke dingen dus. | |
vaginabeheerder | zaterdag 17 december 2016 @ 17:59 |
Ik zat te kijken voor een revisieset en daar zat ook een hoog volume oliepomp bij en er stond bij dat je in combinatie met die pomp 10w40 moest gebruiken. Zodoende denk ik dat het met de pomp te maken heeft. | |
vaginabeheerder | zaterdag 17 december 2016 @ 21:36 |
Zo, koppen zitten er weer op. Stoterstangen en tuimelaars ook weer gemonteerd, ik weet niet of ik de klepspeling goed heb gezet maar dat zie ik later wel, deze kleppen kan je stellen met draaiende motor. | |
Sounddragon | zaterdag 17 december 2016 @ 21:46 |
ik ben benieuwd, al een druktest gedaan ook meteen? of ga je hem meteen laten lopen? ik deed voor ik hem startte effe de bobine los, en dan even goed doorstarten zodat overal voldoende olie zit. | |
vaginabeheerder | zaterdag 17 december 2016 @ 21:54 |
Ik ga morgen een compressietest doen. De resultaten zal ik hier uiteraard ook posten. Het zal nog wel even duren voor hij loopt. Als de compressie goed is moet ik nog nieuwe uitlaatbouten gaan halen en een nieuwe thermostaat, verdelerkap, rotor, bougies en luchtfilter. | |
Sounddragon | zaterdag 17 december 2016 @ 22:41 |
is er verder nog iets aan de koppen gebeurd? kleppen opnieuw ingeslepen, zittingen allemaal nog in orde? zijn wel dingen die met enige regelmaat compressieverlies veroorzaken | |
vaginabeheerder | zaterdag 17 december 2016 @ 23:16 |
De koppen komen van een gereviseerde motor. De motor werd in een boot geplaatst maar in boten gebruiken ze andere koppen. Ze hebben toen deze koppen er af gehaald en er andere koppen op gezet. Sommige kleppen zijn nieuw en sommige niet. Alle klepzettingen glimmen dus ik neem aan dat die opnieuw geslepen zijn. Sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet. | |
Sounddragon | zondag 18 december 2016 @ 00:22 |
Ok, dan zou het goed moeten zijn dus | |
vaginabeheerder | zondag 18 december 2016 @ 14:42 |
de compressietest is geslaagd het zal niet helemaal precies kloppen want de motor is natuurlijk koud en de druk was een beetje afhankelijk van de snelheid waarmee de startmotor rond ging. ik heb bij cilinder 7 startkabels moeten gebruiken omdat de accu bijna leeg was en ik kwam niet boven de 6 bar, nadat ik de startkabels had gebruikt vlogen de waarde omhoog. dus al met al vind ik het geen super betrouwbare test maar ik heb overal goede compressie | |
Sounddragon | zondag 18 december 2016 @ 15:08 |
Mooi! spruitstukken erop en schroeven maar tipjes: inlaatspruitstukpakking aan beide kanten 'helpen' met wat vloeibare pakking en de headergaskets met een klein beetje uitlaatpasta. Niet teveel, want als die zooi er overal uit bulkt ziet het er niet uit En flikker alle EGR troep (if any) er meteen vanaf; scheelt een bak slangetjes en zooi, en gaat toch alleen maar kapoet en vervelend doen. | |
vaginabeheerder | zondag 18 december 2016 @ 15:17 |
De gehele inlaatpakking insmeren met vloeibare pakking? Wat is EGR? Ik moet de hele kabelboom nog gaan uitpluizen want er klopt geen flikker van. Overal losse draden waar spanning op staat en draden die nergens op aangesloten zitten. Oude alarmen, geluidsinstallatie's en verlichting. | |
Sounddragon | zondag 18 december 2016 @ 15:33 |
jep, gewoon met het vingertje een dun laagje erop net als kopervet op je remblokken zeg maar. Het hóeft niet, maar die yankeezooi is vaak niet vlak/recht, en dan ben je ze mooi een stappie voor Je kunt het ook zonder doen, maar dan loop je de kans dat je hem er nog een keer uit moet halen, en daar wordt de pakking ook niet beter van. EGR is Exhaust Gas Recirculation, zat bij mij als je aan de poeliekant van het blok staat, links bij/op/aan het spruitstuk.. koekt vaak dicht waardoor het sowieso niet werkt, zitten wat vacuümslangetjes aan die de boel bedienen (en vaak lekken met alle bijkomende ellende). Slangetjes allemaal opzouten, ding eraf, blindplaatje maken en dat gat dichtmaken. Carterventilatie idem, opbokken, filtertje op het deksel en klaar. Misschien kun je voor de elektra wel ergens een schemaatje vandaan vissen, en anders is het gewoon deleten met de kniptang en zorgen dat er geen sluiting kan ontstaan. | |
vaduz | zondag 18 december 2016 @ 16:36 |
En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien. | |
-niemand- | zondag 18 december 2016 @ 16:41 |
Dan gaat hij net zo makkelijk door de keuring als met. En lig niet te huilen over je milieudelict. Dat is zo'n auto toch al. Het word er niet erger van ofzo. EGR is alleen een ontzettende vervuiler van je motor. | |
Sounddragon | zondag 18 december 2016 @ 16:52 |
Als die zooi wel werkt is het nog steeds een rijdend milieudelict Er is veel meer winst te behalen in het fatsoenlijk afstellen. Daarbij valt dit masjien nog onder de oude regels en mag hij wat meer uitstoten, en goed afgesteld haal je dat makkelijk, zeker op LPG. Mjn oude Chevy schroefde ik effe terug met de meter erop; keuren, geen steekproef?, schroefde ik hem weer omhoog en klaar. Hij mocht zeg maar 0.5 hebben, dan liep hij gewoon goed, alleen had je geen power, Als hij lekker liep zat ik op 0.7 (125 ekte manke pony's uit 5 liter ). Verbruik was standaard 1 op 4 à 4,5.. arm, rijk, maakte geen fuck uit. [ Bericht 20% gewijzigd door Sounddragon op 18-12-2016 16:57:52 ] | |
vaginabeheerder | zondag 18 december 2016 @ 17:47 |
Op het inlaatspruitstuk? ik heb wel een sensor op m'n linkse uitlaatspruitstuk zitten, geen idee waar die voor is. ik zal eens gaan googlen. Net even met de bedrading bezig geweest, ik snap nu waarom de vorige eigenaar een hoofdschakelaar heeft gemonteerd. Het is een wonder dat de wagen niet in brand gevlogen is. | |
vaginabeheerder | zondag 18 december 2016 @ 22:01 |
Kreeg je geen check engine melding? Of heb je het lampje eruit gehaald? Verbruik is wel hoog trouwens, ik haal makkelijk 1 op 5 met ami's, heb je een zware voet? Alleen met een 7.4 bigblock reed ik 1 op 3. | |
Sounddragon | zondag 18 december 2016 @ 22:13 |
hoort ergens in het inlaattraject te zitten, volgens mij zat ie bij mij achterop de carb of in die buurt.. wat is het bouwjaar van de jouwe? heeft ie al een injected carb? en wat voor blok? 305? 350? Ik heb niet echt een zware voet, maar dat roffeltje is zo lekker De Lincoln haalde 1 op 9 op de snelweg, wel 100 op de cc, maar veel harder wil je toch niet met zo'n dweilboot | |
vaginabeheerder | zondag 18 december 2016 @ 22:35 |
Ja hij zit linksachter de carburateur, de carburateur heeft injectie en het is een 350. Er zit ook een opening op het rechtse uitlaatspruitstuk en een sensor op het linkse uitlaatspruitstuk, hebben die allebei met het egr te maken? Ik had een Lincoln continental uit 1973 maar die had een 7.4 bigblock, zuiniger als 1 op 3 haalde ik echt niet. | |
Sounddragon | maandag 19 december 2016 @ 00:08 |
geen idee, zou ik moeten zien. zijn zoooo veel verschillende versies en uitvoeringen van die blokken.. bomen, bos.. ik had deze Towncar; liep op zich betrekkelijk zuinig, zeker op de snelweg. De Caprice was gewoon een zuipschuit. De Linc was in de stad ook niet echt economisch, maar lager dan 1 op 6 liep hij eigenlijk nooit, of je moest serieus gek gaan doen. | |
vaginabeheerder | maandag 26 december 2016 @ 16:16 |
Het is 2e kerstdag maar ik kon het niet laten om toch even het inlaatspruitstuk te monteren. De egr laat ik voorlopig nog even zitten omdat ik geen afdekplaatje heb, ik kan hem later alsnog verwijderen. Volgende maand moet de motor gaan lopen, ik ben benieuwd hoe hij het doet. ik zat nog te twijfelen om een compleet nieuwe ontsteking te kopen maar ik ga het eerst met de oude proberen. Er komen wel nieuwe bougies in. | |
vaginabeheerder | maandag 26 december 2016 @ 16:18 |
Vorige week ging ik het uitlaatspruitstuk monteren en ik dacht dat ik de oude bouten wel zou kunnen gebruiken. Dat bleek een verkeerde bezuiniging want ik draaide de kop van een bout rond, ik ben 3 uur bezig geweest om hem er weer uit te krijgen. Ik heb nieuwe besteld en ik heb vandaag het uitlaatspruitstuk vastgezet. | |
Sounddragon | maandag 26 december 2016 @ 17:32 |
kende je deze al trouwens? http://www.rockauto.com 90% slagingskans voor alles wat je nodig hebt voor je bak Als je dingen bestelt, effe zorgen dat je een volle doos hebt, dat drukt je shipping costs een beetje. Ik bestelde meestal met een groepje mafkezen tegelijk, dan is het prima te doen. | |
vaginabeheerder | maandag 26 december 2016 @ 17:56 |
Ja ik denk de site maar eigenlijk nooit wat besteld. ik had ook bij summitracing.com gekeken maar dat lijkt me een beetje overkill voor mijn standaard chevy. Rockauto is wel een stuk goedkoper dan summit, als ik wat nodig heb zal ik daar eens bestellen. Bedankt voor de tip | |
vannelle | maandag 26 december 2016 @ 21:32 |
Mocht je nog uitlaatdelen nodig hebben dan heb ik wel een aanrader: http://www.uitlaatsetje.nl/ Ik moet voor de APK een midden- en einddemper vervangen en heb het daar besteld. Eind van de middag de bestelling gedaan en via Ideal betaald en de volgende dag om 08.30 al bezorgd. En dat voor nog geen 90 euro incl. bezorgkosten. Gloednieuw spul, zelfs 2ehands zou duurder zijn geweest. Maarreuh, plaats weer eens wat foto's als je wil? Ben heel benieuwd hoe het er voor staat met dit mooie project. | |
vaginabeheerder | maandag 26 december 2016 @ 22:27 |
Bedankt voor de tip Ik heb juist geen foto's geplaatst omdat ik alleen maar het inlaatspruitstuk heb gemonteerd. Ik wilde jullie niet vervelen met foto's van het motorblok Ik zal vrijdag een paar foto's maken. | |
vannelle | maandag 26 december 2016 @ 22:56 |
Boah.... Foto's van een mooie V8 mogen altijd hoor! Bovendien, het is je eigen topic dus je plaatst maar wat je wil toch? En ook al was het nu "alleen maar" het inlaatspruitstuk, kleine vorderingen is ook vooruitgang heur! | |
klawie | vrijdag 30 december 2016 @ 00:24 |
Dit is idd de site om spullen te bestellen | |
vaginabeheerder | vrijdag 30 december 2016 @ 13:06 |
Het opbouwen is weer begonnen zoals je ziet. Het is nog best veel werk om alles weer netjes aan te sluiten en af te stellen. Helaas heb ik nu ook niet zoveel tijd vanwege de feestdagen. Volgende maand moet de motor gaan draaien. | |
Fer | vrijdag 30 december 2016 @ 13:36 |
Moet je nu de hele tijd de cabine in en uit, omdat je er van de andere kant bij moet? | |
vaginabeheerder | vrijdag 30 december 2016 @ 14:04 |
Ik doe 90% vanuit de cabine. Wel lekker hoor, kacheltje erbij | |
vaginabeheerder | vrijdag 30 december 2016 @ 22:20 |
Ja dat is een stuk goedkoper dan hier, ik weet alleen niet hoe de kwaliteit is want ik zie een hoop onbekende merken. Ik heb nog niet veel onderdelen nodig gehad maar ik heb wat spullen bij ploegparts gekocht, die zijn ook niet duur. Www.ploegparts.nl | |
kingofcool | zaterdag 31 december 2016 @ 16:12 |
Rockauto is een prima site / winkel. Je moet alleen op een paar dingen letten idd! Het is beter om al je onderdelen uit één van hun warehouses te bestellen dit scheelt je weer inklaring en douane kosten (ja het is en blijft nederland hé) doe je dit niet dan krijg je dus div pakjes uit de usa en daar zijn ze hier dol op $$ Verder zal je bij het door jou te bestellen onderdeel inderdaad een tal van div merken zien staan soms maar soms ook niet , mijn ervaring neem de middenweg niet de duurste maar ook niet de goedkoopste dan zit het wel goed, of gewoon wat je gevoel je zegt?! Kortom het lijkt dus goedkoop maar hou er rekening mee dat je na je bestelling nog de nof=dige euro's aan de staat mag betalen Alvast een goede jaarwisseling | |
vaginabeheerder | zaterdag 31 december 2016 @ 16:15 |
Bedankt Jullie ook een fijne jaarwisseling. | |
vaginabeheerder | zaterdag 7 januari 2017 @ 18:15 |
Net alle koelvloeistof bij de action opgekocht en de motor weer gevuld. Volgend weekend of het weekend erop moet de motor weer draaien. | |
vaginabeheerder | zondag 8 januari 2017 @ 20:15 |
kodak momentje. volgende week moet de motor gaan draaien, ik ben benieuwd hoe hij het doet. ik ga er nog wel een nieuwe thermostaat in doen want de oude is aardig verroest en toen ik hem ging testen deed hij een beetje vreemd, voor die 7 euro ga ik geen risico lopen. | |
vaginabeheerder | vrijdag 13 januari 2017 @ 20:06 |
De motor loopt weer En hij loopt netjes, motor ligt stil. Af en toe een misfire maar dat kan komen omdat de ontsteking al een tijd niet gebruikt is. Het volgende probleem is dat de lpg niet werkt, waarschijnlijk werkte die al niet toen ik hem kocht maar ik zie nu dat de benzineinjectoren spuiten terwijl de schakelaar op lpg staat. | |
Fer | vrijdag 13 januari 2017 @ 20:11 |
Wat voor gas zit er eigenlijk in? G2/3 of nog een oldskool mengstuk. Afsluiters/gascomputer gevonden? | |
vaginabeheerder | vrijdag 13 januari 2017 @ 20:23 |
G3 is pas te gebruiken in auto's vanaf 1995/1996. Ik heb een impco 300 mixer. Alles zit er wel op maar werkt dus niet. | |
vaginabeheerder | zaterdag 14 januari 2017 @ 17:10 |
multiriem erop gelegd en alles aangesloten, de dynamo en bekrachtigingen werken weer de motor loopt soepel en netjes en de versnellingsbak pakt hem netjes op. de draden van de dynamo en injectoren zitten d.m.v kroonsteentjes verbonden, dat ga ik uiteraard veranderen. ik doe er wat kabelverbinders met een krimpkous omheen. nu kan ik aan de elektro gaan beginnen, wat een puzzel zeg. dit is de stekker van m'n verlichting, ik denk dat ik die beter kan vervangen en deze speakers lijken me ook niet meer in goede staat. ik zal even op zoek moeten gaan naar een stekker, waarschijnlijk op een sloperij ofzo. heeft iemand nog wat tips voor mij over goede en goedkope speakers? ik koop heel veel in china maar ik durf geen speakers te bestellen daar omdat ik er totaal geen verstand van heb. | |
ErkendFokker | zaterdag 14 januari 2017 @ 17:25 |
dit soort speakers moet je niet uit china halen, ivm gewicht enz. Je zou evt kunnen overwegen om bijv visaton speakers te gebruiken omdat je de ruimte hebt voor een fatsoenlijke kist/klankkast voor je speaker. Of gewoon auto speakers, maar je zou even moeten kijken welk formaat je kwijt kan en dan gewoon luisteren bij een autozaak. Blijf weg bij de 30euro speakers iig, dus geen boschmann achtig troep. Misschien kan je zelf een plaat fabriceren waarin een ovale speaker past ipv het plaatje waar je nu een foto van hebt gemaakt. Dan heb je vrij veel oppervlak voor de woofer dus kan je ook lekker laag. | |
vaginabeheerder | zaterdag 14 januari 2017 @ 18:40 |
Ik snap niet wat je bedoeld met niet uit china halen vanwege gewicht, verzending is toch gratis? Ik moet er wel bij vertellen dat de betreffende speakers aan de bovenkant van m'n dashboard bij de voorruit zitten. Het is misschien niet verstanding om daar zware speakers te installeren? | |
ErkendFokker | zaterdag 14 januari 2017 @ 19:50 |
Waarom zou je daar geen zware speakers installeren? Mbt verzendkosten: in China betalen ze verzending per kilo. Daarom kunnen al die kleine pakketjes zo goedkoop hierheen komen, die wegen allemaal maar 100 gram, dit zit dan bij de prijs in en daarom lijkt het gratis verzending. Maar alles wat jij bestelt china komt hierheen met het vliegtuig, en daar zijn de kilo's het belangrijkste. Dus zware dingen zoals speakers (10kg voor een setje) moet je nooit zelf hierheen halen met het vliegtuig. De fabrikanten zelf (jbl enz) halen het hierheen met de boot, omdat kilo's daar niet belangrijk zijn en het wat langer mag duren. | |
vaginabeheerder | zaterdag 14 januari 2017 @ 20:16 |
Ik dacht dat het misschien niet goed zou zijn voor de voorruit. De meeste mensen installeren daar tweeters. Bedankt voor de tip verder. | |
Fer | zaterdag 14 januari 2017 @ 20:31 |
Je hebt van die speakers, maar dat zijn allemaal Amerikaanse merken. Je kan ook die plankjes namaken van hout en er een normaal composetje instoppen. | |
vaginabeheerder | zaterdag 14 januari 2017 @ 20:36 |
http://www.jbl.nl/autoluidsprekers-2/GTO6429_.html Deze zou er misschien wel inpassen maar 100 euro voor 2 speakers Er komen ongeveer 10 speakers in, dat word aardig prijzig. | |
ErkendFokker | zondag 15 januari 2017 @ 11:36 |
10 speakers is wel veel, en het is vooral lastig en duur om deze aan te sturen met 1 radio. Je kan het beter bij 4 speakers houden. De radio heeft immers niet meer uitgangen dan dit en het is ook niet slim om de speakers door te koppelen. | |
ErkendFokker | zondag 15 januari 2017 @ 11:51 |
Heel goedkoop: http://www.hifidump.nl/jvc-jvc-cs-v4627-140-watt-max.html Iets duurder: http://www.hifidump.nl/jbl-jbl-stage-600ce-34290140.html Nog beter: http://www.hifidump.nl/jbl-jbl-club-6420.html http://www.hifidump.nl/pioneer-ts-a4613i.html Die hierboven zijn allemaal 6x4" speakers, deze zouden voor moeten passen denk ik. Je hoeft niet bang te zijn dat je voorruit stuk gaat. Mocht je wat meer ruimte hebben achterin de bus kan je deze monteren: de prijs bij hifidump is super laag voor deze speakers. http://www.hifidump.nl/audiosystem-mxc609-ovaal.html Deze zijn 6x9", dat is wel vrij lomp. Met 4 speakers zou je meer dan genoeg moeten kunnen. | |
Sounddragon | zondag 15 januari 2017 @ 16:10 |
als er 10 speakers in zitten zonder versterker, zou ik eerst effe de impedantie meten van die dingen voor je iets aanschaft waar je niks aan hebt. | |
Fer | zondag 15 januari 2017 @ 17:17 |
Of gescheiden systemen, achter een dvd met schermen en voorin je muziek/navi/carkit bijvoorbeeld. http://www.pimtensen.nl/c(...)t-rms-2-weg-speaker/ [ Bericht 56% gewijzigd door Fer op 15-01-2017 17:32:05 ] | |
vaginabeheerder | zondag 15 januari 2017 @ 19:01 |
4 speakers is een beetje weinig in een camper. Ik wil er 2 voor het raam, 2 in de deuren en in de leefruimte 6. Er komt geen radio in, alleen een versterker. Ik weet alleen nog niet wat voor versterker ik nodig heb. | |
vaginabeheerder | zondag 15 januari 2017 @ 19:03 |
Er komt geen radio maar wel een goede versterker. Ik ben nu bezig om een oud alarm te verwijderen, wat een werk zeg. Kabels verwijderen en weer doorlussen met krimpkous. Ik ben 4 uur bezig geweest en nu ongeveer op de helft. | |
Sounddragon | zondag 15 januari 2017 @ 19:03 |
2 6 kanalers en dan van ééntje 2 kanalen bruggen voor een bescheiden subje. | |
vaginabeheerder | zondag 15 januari 2017 @ 19:05 |
Ja dat zou kunnen maar het lijkt me niet echt wat ik zoek. Er komen uiteraard wel tv schermen achterin maar dan moeten ze maar een koptelefoon gebruiken. | |
vaginabeheerder | zondag 15 januari 2017 @ 19:06 |
Ja heb ik 3 versterkers nodig? | |
vaginabeheerder | zondag 15 januari 2017 @ 19:07 |
Bedankt voor de links | |
Sounddragon | zondag 15 januari 2017 @ 20:55 |
Nee, 2 6 kanaals versterkers.. de meeste versterkers hebben 4 uitgangen voor 4 speakers.. sommigen 6. | |
ErkendFokker | maandag 16 januari 2017 @ 00:55 |
Zo groot is jouw bus nou ook weer niet hoor. 10 speakers is dan echt maximaal overdreven. Hooguit 6. Voorin, midden, achterin. Je kan beter 4 goede speakers nemen in een goed kistje(bijv. Die audio system speakers, die zijn voor de helft van de prijs bij hifidump.) dan 8 slechte. Kwaliteit boven kwantiteit. Sounddragon sta me even bij alsjeblieft. | |
ErkendFokker | maandag 16 januari 2017 @ 00:56 |
Een dikke versterker kan soms wel 4 speakers op 2 kanalen handelen, als je maar op 4 ohm uitkomt natuurlijk. Hoe wil je deze versterker voorzien van geluid? Wat is je geluidsbron? | |
vaginabeheerder | maandag 16 januari 2017 @ 08:43 |
Ik heb in mijn jeep grand cherokee al 10 orginele speakers zitten en een subwoofer. Het orginele systeem is van infinity gold en de subwoofer is van jbl en heeft een aparte versterker. Mooi surround geluid. Ik heb bij hifidump mooie speakers gezien | |
vaginabeheerder | maandag 16 januari 2017 @ 08:45 |
Aux ingang en bluetooth, al het geluid komt van de telefoon en tablet direct naar de versterker. | |
ErkendFokker | maandag 16 januari 2017 @ 11:21 |
Maar dat zijn allemaal speakers met een eigen functie. Woofers en tweeters apart. Aangezien jij speakers had gevonden die 2-weg zijn heb je volgens jouw redenatie al 4 speakers voorin. Daarnaast is je aux waarschijnlijk niet sterk genoeg als ingangssignaal voor je versterker. Beter koop je een head unit met 6 tulp/rca uitgangen. Voor, achter, sub. Dan kan je ook nog dingen instellen. Bluetooth loopt dan ook via je radio. Dit is niet eens heel duur. Hoe wil je anders schakelen tussen aux en bluetooth? En surround ga je toch niet krijgen met deze opstelling. Waarom zou je muziek sowieso luisteren in surround. Het is opgenomen in 2 kanalen (links en rechts) dus dit wordt nooit surround. Surround vanaf je telefoon of tablet is sowieso niet mogelijk en al helemaal niet via Bluetooth. Daarnaast: nogmaals: je geluid is vele malen beter als je 4 speakers koopt van 100 euro per stuk dan 8 speakers van 50 euro per stuk. Dat garandeer ik je. Je hebt meer ruimte per speaker en de geluidskwaliteit is vele malen hoger. Voor het volume hoef je het echt niet te doen. Je kan voor 100 euro speakers kopen die 3x zo hard gaan als speakers van 50 euro. Dus daar schiet je ook niks mee op. De beste optie is gewoon een 6 kanaals head unit+6 of 5 kanaals versterker. Die versterkers koop je voor 80 euro op marktplaats. 2 kanalen voor, 2 achter en 2(1) voor je sub. [ Bericht 14% gewijzigd door ErkendFokker op 16-01-2017 11:28:48 ] | |
vaginabeheerder | maandag 16 januari 2017 @ 12:11 |
Ok bedankt Ik heb nog niks gekocht, ik ben me nog aan het oriënteren. Ik weet wel wat ik wil maar nog niet hoe ik het moet realiseren Ik ga geen slechte kwaliteit speakers kopen dan weet ik zeker dat ze binnen een week kapot zijn. Waarschijnlijk doe ik er jbl in ofzo, even kijken wat er in past qua afmetingen. De laatste keer dat ik een audio setje voor de wagen heb gekocht was in 1998 dat was een kenwood met cd wisselaar en speakers. Maar tijden veranderen en alles gaat nu digitaal zowel radio luisteren als muziek luisteren dus ik wil geen radio meer, op de plek van de radio komt een bedieningspaneel voor de versterker, omvormer en verlichting. Nu moet ik alleen nog een manier hebben om de muziek via de telefoon bij de versterker te laten komen, dat moet toch wel mogelijk zijn zonder een complete radio in te bouwen? Misschien dmv een dockstation voor de telefoon? [ Bericht 0% gewijzigd door vaginabeheerder op 16-01-2017 12:30:08 ] | |
Geralt | maandag 16 januari 2017 @ 12:14 |
Vette bus | |
vaginabeheerder | maandag 16 januari 2017 @ 12:30 |
Dank je | |
ErkendFokker | maandag 16 januari 2017 @ 16:20 |
De beste optie is een bluetooth ontvanger kopen. Logitech heeft deze apparaten wel. Deze sluit je dan aan op je versterker. Kost 35 eu. Maar dan heb je geen handsfree. Daarnaast gaat het volume van je telefoon vaak in 14 stappen. De radio heeft meer waardoor je niet krijgt dat het geluid net te hard of net te zacht is. Mijn 6-kanaals JVC radio was 95 euro. Ik vond dit echt het geld maximaal waard, je hebt altijd als backup nog fm radio, en je hebt dus bluetooth met handsfree bellen en een microfoon. Wat jij wil kan natuurlijk allemaal wel maar het is zo veel makkelijker om wél een head unit (radio) te gebruiken. Dan weet je tenminste zeker dat het signaal wat bij je versterker binnenkomt ook van goede kwaliteit is. Ik luister ook altijd naar internetradio overigens, en nu de eu data abonnementen goedkoper zijn is fm radio voor mij ook overbodig eigenlijk. [ Bericht 8% gewijzigd door ErkendFokker op 16-01-2017 16:27:39 ] | |
vaginabeheerder | maandag 16 januari 2017 @ 17:10 |
Ja een radio is makkelijker, dat is zeker. Het word een hele klus om het te maken zoals ik wil. | |
vaginabeheerder | maandag 16 januari 2017 @ 17:17 |
Vandaag aan het knippen en plakken geweest. Ik heb heel veel kabels weg gehaald die geen nut meer hebben. Maar ik ben nog niet klaar, deze week ben ik vrij dus ik kan een hoop doen. Ook alle binnenverlichting moet aangepast worden want die staan nu op de start accu en er komt een 225a accessoire accu in met een aparte zekeringkast. | |
ErkendFokker | maandag 16 januari 2017 @ 17:42 |
Verder ben je lekker bezig! Dapper ook om die elektronica allemaal opnieuw te doen. De binnenverlichting enz, maak je dat ook LED? Scheelt een factor 10 op je stroomverbruik, en de lichtkleur is tegenwoordig meer dan prima. Dan kan je ze ook direct op dat schakelpaneeltje zetten wat jij had gepost. Anders zou ik het via een relais laten lopen zodat je niet te veel stoom door die chinese schakelaars trekt. Zorg dat je een goed scheidingsrelais tussen je accu's zet. Het liefst een van Victron of een andere die niet met transistoren werkt. De goedkope scheidingsrelais hebben namelijk een spanningsval van 0,7v waardoor je je huishoudaccu eigenlijk nooit echt vol kan krijgen. (misschien is dit allemaal overbodige info, ik weet je achtergrond niet) | |
vaginabeheerder | maandag 16 januari 2017 @ 18:15 |
Er zit een diodebrug in, ik weet alleen niet of die goede kwaliteit is. Op de eerste pagina staat daar een foto van. Als de 2e accu erin zit zal ik gaan meten hoeveel volt hij geeft met draaiende motor. Ik denk dat de lampen maximaal 50 watt zijn dat is 4 ampère als die schakelaars daar nog van doorbranden kan ik ze beter helemaal niet meer gebruiken Overbodige info bestaat niet, alles is welkom | |
ErkendFokker | dinsdag 17 januari 2017 @ 00:26 |
Diodes hebben vaak wel een spanningsval, je accu zal dus nooit echt vol raken en lui kunnen worden. Het is alsnog handig om led te nemen ivm de accu. Die dingen kosten dus op ebay heel weinig, net zo duur als een halogeen lampje. Laat maar even weten als ik eens iets voor je uit moet zoeken, ik heb voor mezelf net ook een lading led vervangers voor halogeen besteld. | |
vaginabeheerder | dinsdag 17 januari 2017 @ 10:33 |
Ik ben nu bezig om m'n lpg systeem aan de gang te krijgen, ik snap er echt niks van. De +draad naar m'n verdamper is afgetakt van m'n ruitensproeier en gaat via m'n verdamper naar de diodebrug. Ik denk dat ik het beste alles eruit kan trekken en opnieuw aansluiten. | |
vaginabeheerder | dinsdag 17 januari 2017 @ 16:51 |
Iemand nog interesse in een slaapbank? Alles werkt maar de bedrading is een puzzel, net zoals de rest van de auto Forumprijs 50 euro. http://link.marktplaats.nl/m1127410237 | |
ErkendFokker | dinsdag 17 januari 2017 @ 16:59 |
Hee das een andere dan wij hebben. Wij hebben eentje uit 3 delen, ook elektrisch. Luxe Amerikanen ook. | |
vaginabeheerder | dinsdag 17 januari 2017 @ 17:28 |
Ja dit is geen orginele, geen idee waar die vandaan komt. | |
vaginabeheerder | dinsdag 17 januari 2017 @ 17:44 |
Nu ik alles open heb liggen wil ik het niveau van de lpg tank kunnen aflezen op de brandstofmeter op het dashboard. Dus als ik op benzine rij moet hij de stand van de benzinetank aangeven en als ik op lpg rij moet hij de stand van de lpg tank aangeven. Misschien dat ik de weerstand van de meter van de lpg nog moet veranderen maar ik denk dat die hetzelfde is als van de chevy. Heeft iemand een idee hoe ik dat aan moet sluiten? Ik kan de kabel van de lpg er niet zomaar bij zetten denk ik. | |
Fer | dinsdag 17 januari 2017 @ 18:04 |
met een klein relais? | |
ErkendFokker | dinsdag 17 januari 2017 @ 18:11 |
Je zou dan moeten schakelen, idd met een relais. Je moet een relais hebben met 2 ingangen, en 1 uitgang. Ik kan het wel voor je uittekenen straks. | |
vaginabeheerder | dinsdag 17 januari 2017 @ 18:28 |
Liever een foto van een relais of een link. Je mag ook een schema maken uiteraard Dat is nog makkelijker. [ Bericht 11% gewijzigd door vaginabeheerder op 17-01-2017 18:50:37 ] | |
vaginabeheerder | woensdag 18 januari 2017 @ 10:12 |
kijk zoiets wil ik op m'n dashboard voor de audio control en dan dit ding erbij: https://www.caraudioshop.nl/auto-versterkers/dsp/AUDISON-BIT-ONE ik moet wel even gaan sparen dan | |
vaginabeheerder | woensdag 18 januari 2017 @ 17:55 |
vandaag ff een stukje gereden naar een tankstation om lpg te tanken, onder het rijden de ontsteking goed op tijd gezet. als de motor stationair loopt hoor je hem amper maar als je gas geeft komt er een partij gebrul uit de uitlaat. leuk voor een camaro maar niet echt voor een camper maar voorlopig laat ik het zo. de motor loopt verder netjes, ook stationair op lage toeren. | |
vaginabeheerder | woensdag 18 januari 2017 @ 18:43 |
Morgen ga ik proberen om de lpg werkend te krijgen. Weet er nog iemand een manier om een video te hotlinken zonder YouTube account? | |
vaginabeheerder | donderdag 19 januari 2017 @ 14:25 |
met draaiende motor krijgt de startaccu 14,97v dat lijkt mij vrij veel, normaal is het toch 14,3? misschien hebben ze wat dingen aangepast aan de dynamo vanwege de diodebrug. | |
vaginabeheerder | donderdag 19 januari 2017 @ 14:46 |
ik heb de motor afgebouwd, de losse draden in een krimpkous gedaan en alles netjes samen gebonden. de motor loopt keurig op benzine maar op lpg niet, zijn hier toevallig mensen met lpg kennis aanwezig? het relais voor de verdamper werkt, hij laat het gas door naar de verdamper. als ik op het choke knopje druk op de verdamper komt er gas uit de slang die naar de mixer gaat. de motor start op benzine maar zodra de motor aanslaat moet het lpg systeem het overnemen maar dat gebeurd dus niet en de motor gaat uit. | |
Fer | donderdag 19 januari 2017 @ 16:26 |
Sluit hij benzine wel af? Anders krijgt hij dubbel brandstof en verzuipt hij. | |
vaginabeheerder | donderdag 19 januari 2017 @ 17:47 |
Yep de injectoren stoppen met spuiten. Als je hem start met de schakelaar op lpg gaat hij eerst benzine inspuiten en als de motor aanslaat stopt het benzine systeem en moet de lpg het overnemen maar dat gebeurd dus niet. | |
Fer | donderdag 19 januari 2017 @ 17:52 |
De gasafsluiter wordt wel geschakeld als je de choke knop indrukt, maar als hij naar gas schakelt? Krijgt ie spanning of niet? | |
vaginabeheerder | donderdag 19 januari 2017 @ 17:59 |
De choke knop is een mechanische knop op de verdamper. | |
Fer | donderdag 19 januari 2017 @ 18:09 |
Oh mijn ouwe had vroeger zo'n knop onder de gasbenzine schakelaar, kon je dus van binnen een pufje gas geven om te starten. Jouw installatie is dus nieuwer, maar weer niet zo nieuw als mijn G3 toen. Deze afsluiter lijkt mij niet meer aangesloten. | |
vaginabeheerder | donderdag 19 januari 2017 @ 18:20 |
Nee het is geen g3. Die afsluiter werkt prima, hij laat het gas door naar de verdamper maar dan houd het op. | |
vaginabeheerder | donderdag 19 januari 2017 @ 18:28 |
Er zitten ook gaten in de bodem waar bouten hebben gezeten. Weet iemand een manier hoe ik die dicht kan maken? Er zit verder geen roest aan. Zijn er plastic dopjes voor te krijgen ofzo? | |
vaginabeheerder | vrijdag 20 januari 2017 @ 09:31 |
iemand nog interesse in een mooie toeter? Gratis af te halen. Geen idee of tie het nog doet. | |
ErkendFokker | vrijdag 20 januari 2017 @ 11:28 |
14,9v is wel wat veel maar volgens mij kan het wel. Je houdt dan wel genoeg volt over voor je huishoudaccu dus dat is wel chill. Je zou evt je startaccu ook nog een verlaging van 0,7v kunnen geven. | |
Athmozz | vrijdag 20 januari 2017 @ 14:47 |
Is je delco nog goed? Ik heb op mijn blok hetzelfde probleem gehad op lpg, perfect op benzine. Na vernieuwen van delco nooit problemem mee gehad. Je audio systeem is leuk, ik heb er ook veel te zware woofers in gestoken, gewoon omdat het kan 2xpioneer 3003, 2x600w | |
ErkendFokker | vrijdag 20 januari 2017 @ 15:35 |
Als je dan toch duur gaat met je audio, neem dan ook de moeite om wat demping in te bouwen in je kistjes en om toch niet te besparen op de speakers. | |
derLudolf | vrijdag 20 januari 2017 @ 15:47 |
Dichtlassen? | |
vaginabeheerder | vrijdag 20 januari 2017 @ 16:07 |
De lpg werkt weer Ik heb de mixer schoongemaakt en toen heb ik ook de afstelling verziekt. Nu loopt hij keurig. | |
vaginabeheerder | vrijdag 20 januari 2017 @ 16:08 |
Ja dat is wel het beste maar ik heb geen lasapparaat. | |
vaginabeheerder | vrijdag 20 januari 2017 @ 17:40 |
Vandaag achterin begonnen, de houten vloer was zeiknat. Waarschijnlijk is het hefdak lek. Ik heb alles eruit getrokken en weg gegooid, heel m'n aanhanger ligt vol. Dus ik begin helemaal overnieuw, nou kan ik ook gelijk de bedrading aanpakken. Gelukkig is de laadvloer niet verroest. Er zitten wel veel gaten in de vloer van oude bouten, ik ga nog even kijken hoe ik die dicht kan maken zonder te lassen. Nog wel een leuk detail, de raampjes aan de zijkant kunnen open. Ik zit nog wel een beetje met de lpg tank in m'n maag, het beste is om 2 onderbouw tanks te laten plaatsen maar daar heb ik geen geld voor dus ik moet een nieuwe plek voor deze vinden. | |
Fer | vrijdag 20 januari 2017 @ 20:31 |
gastank helemaal achter, onder je slaapbank of keukentje. Maar slaap je lekker op een gastank? | |
vaginabeheerder | vrijdag 20 januari 2017 @ 21:22 |
ja daar zat ik ook aan te denken, onder een keukentje gaat niet want daar moet een gasfles, schoonwatertank, en vuilwatertank komen | |
Fer | vrijdag 20 januari 2017 @ 21:45 |
Ik zag ook ooit een plaatje van een tank, waarvan de bovenkant door een gat in de bodem in de cabine uitstak. Was denk ik ook een te dikke voor onderbouw en op deze manier opgelost. Niet echt mooi, vind ik eigenlijk. | |
vaginabeheerder | vrijdag 20 januari 2017 @ 21:56 |
Het mooiste is toch onderbouw... 2x70 liter kan er onder maar dan moet er geslepen en gelast worden. Of de benzinetank eronderuit halen dan neem je in totaal zo'n 250 liter mee maar ja dan heb je geen benzine meer en dat is toch wel makkelijk als reserve. | |
ErkendFokker | zaterdag 21 januari 2017 @ 12:34 |
Zeker voor landen waar je geen lpg kan kopen haha | |
vaginabeheerder | zaterdag 21 januari 2017 @ 12:46 |
Ja idd, ik was dit jaar in spanje en ik heb 70 liter lpg en 20 liter benzine. Lpg is wel te krijgen maar ik moest wel goed opletten. Als ik een keer naar Noord Zweden of Noorwegen ga heb ik toch wel een normale benzinetank nodig denk ik. | |
vaginabeheerder | zaterdag 21 januari 2017 @ 18:12 |
De stekker van m'n lichtschakelaar. Lijkt mij niet echt een veilige situatie Ik heb er een andere stekker en schakelaar op gezet. Uiteraard netjes de schuifjes uit de oude stekker gehaald, schoongemaakt en in de nieuwe gedaan, ik probeer zo min mogelijk met kabelverbinders te werken. | |
vaginabeheerder | zondag 22 januari 2017 @ 18:26 |
M'n vakantie is voorbij Ik vind het erg jammer maar de buren zullen wel blij zijn Deze week heb ik best veel werk verzet ik heb 10 dagen aan de camper gewerkt en het hoofdstuk motor heb ik af kunnen sluiten, ook de elektra heb ik goed aangepakt maar het is nog niet helemaal af. Volgend weekend maak ik het gedeelte onder de motor kap af en netjes, foto's plaats ik uiteraard. Dan ga ik aan de elektra binnenin beginnen, ik heb daar ook al veel aan gedaan maar ik moet daar nog meer aan doen. Bij aliexpress heb ik een schakelpaneel besteld, die moet de schakelaars boven m'n hoofd en bij m'n knie gaan vervangen. Aan de binnenkant heb ik nog een uurtje werk om de oude kabels weg te halen, dan kan ik gaan opbouwen. de vloer word in de epoxy gezet om roest te voorkomen, de oude gaten worden opgevuld met kneedbaar ijzer. Qua audio ben ik er ook aardig uit, ik weet nog niet precies hoeveel speakers en waar ze komen maar ik plaats een audison bit one met afstandsbediening ergens op het dashboard. Met de juiste adapters kan ik exact realiseren wat ik wil. bedankt voor jullie hulp en tips deze week. | |
ErkendFokker | zondag 22 januari 2017 @ 20:04 |
Veel werk verzet! Nice | |
vaginabeheerder | zaterdag 4 februari 2017 @ 19:21 |
even een kleine update. ik heb de laatste tijd weinig gedaan, ik heb het erg druk met werk enzo. de bedrading ziet er nu weer redelijk netjes uit, nog wat dingen afwerken. het regende hier vandaag en het regende in de camper net zo hard al buiten er zit een polyester hefdak op en het hoogste punt van het dak is nat, kan polyester lekken? linksachter lekte het ook als een gek, ik kan er net zo goed een regenpijp in maken waarschijnlijk het hij op de rand van de carrosserie en het dak, dat doen de meeste van die chevy's. | |
vaginabeheerder | zondag 5 februari 2017 @ 18:49 |
op de vloer ligt hout maar omdat het dak lekt is ook het hout nat geworden. ik heb al het hout eruit gehaald, de bodemplaat is gelukkig niet verrot. linksvoor lekt het dak ook, de boel daar is aardig verroest. volgende week ga ik verder met de bedrading aan de achterkant van de bus. maar eerst moet ik de rommel die uit de camper is gekomen naar de stort brengen. er is me een partij zooi uit gekomen. | |
vaginabeheerder | zondag 12 februari 2017 @ 17:49 |
Zo, onder de motorkap ben ik klaar. Alle bedrading netjes in zwarte tape gewikkeld of in krimpkous gezet. Nou ga ik aan de binnenkant verder, ik ga er een mooiere teller unit in zetten en de bedrading netjes maken, dan gaat hij voor de APK. Dat zal volgende maand zijn denk ik. | |
vaginabeheerder | dinsdag 14 februari 2017 @ 15:34 |
Het viel mij op dat de temperatuurmeter op m'n dash het niet deed. Dat kan natuurlijk aan van alles liggen, het zou me niks verbazen als ze een toeter hebben aangesloten op de bedrading. Op de sensor op m'n blok zitten 2 draden, als ik die 2 draden nu door verbind moet dan de meter helemaal uit slaan? | |
lipje | dinsdag 14 februari 2017 @ 21:04 |
nee, alleen als je de spanning omdraait | |
vaginabeheerder | dinsdag 14 februari 2017 @ 22:19 |
Wat bedoel je? | |
vaginabeheerder | maandag 20 februari 2017 @ 11:12 |
Het probleem met de temperatuurmeter is opgelost, de meter op het dashboard was kapot dus heeft de vorige eigenaar er een externe meter op gezet maar bij die meter stond oil temp dus ik dacht dat de sensor voor de olie temperatuur was. Ik heb andere teller units gekocht met de snelheid in km/h en temperatuur in celsius, alles netjes aangesloten en de boel werkt weer. Hier nog 2 foto's van de overbodige bedrading. Ik ben nu bezig om de teller units mooi te maken en met een beetje geluk gaat komend weekend het dashboard weer gemonteerd worden. Ik wacht nog op wat spullen uit China. Ik heb de tellers mee naar m'n werk genomen, toch niks te doen hier | |
vaginabeheerder | donderdag 23 februari 2017 @ 15:28 |
Afgelopen weekend viel het mij op dat de motor enorm naar brandstof stonk, zowel op gas als benzine. Bij de motor ruik ik niks en geen valse lucht dus de brandstof verbrand niet optimaal. Ik heb verdelerkap, rotor en bougiekabels besteld. Als die binnen zijn en gemonteerd zijn ga ik de kleppen stellen, misschien heb ik die wel te strak staan. Ontsteking heb ik op het gehoor gesteld dus daar moet ik even een lamp voor regelen, of gewoon laten doen. | |
vaginabeheerder | donderdag 23 februari 2017 @ 15:38 |
Hoe strak heb jij de kleppen gesteld? Ik lees meerdere verhalen, van 90 graden tot 360 graden. | |
vaginabeheerder | donderdag 23 februari 2017 @ 17:44 |
Aangezien m'n hefdak lekt en gewoon helemaal gaar is heb ik besloten om hem te verwijderen en een dakkoffer op het dak te zetten zodat ik toch aan de wettelijke hoogte kom. Zijn er dakkoffers breder dan 100cm? | |
vaginabeheerder | woensdag 1 maart 2017 @ 20:56 |
Ik ga in de bestaande dakgoot een nieuwe dakgoot plaatsen, met een lasapparaat kom je er moeilijk bij en ik heb niet de mogelijkheid om het hele dak eraf te halen. Ik denk dat ik soepele polyester matten erin leg zodat het water niet meer naar binnen kan. Hebben jullie nog tips over het materiaal of het verwerken? Ik ben een absolute leek met dit soort dingen. | |
Sounddragon | donderdag 2 maart 2017 @ 05:49 |
Pfuuuu, da's lang geleden man.. ga ik je niet met zekerheid durven zeggen. Had toen een Haynes erbij en daar heb ik me een beetje aan vast gehouden. | |
Sounddragon | donderdag 2 maart 2017 @ 05:51 |
denk het niet.. werkt dat? gewoon zo'n skiding erop? | |
vaginabeheerder | donderdag 2 maart 2017 @ 06:58 |
Ik ga het deksel van de koffer eraf halen en die zet ik op het dak. Als het weer een beetje mee werkt ga ik het komend weekend doen. Nog ff zwart spuiten, het hefdak eraf halen en dan zet ik hem op het gat van het hefdak. Ik ga het hefdak wel bewaren, misschien kan ik hem nog repareren maar hij is flink beschadigd. [ Bericht 19% gewijzigd door vaginabeheerder op 02-03-2017 07:29:22 ] | |
Sounddragon | donderdag 2 maart 2017 @ 08:54 |
kom aan hooguit een meter; https://www.alleskanmee.n(...)box-hoogglans-zwart-(grootste-van-NL)?gclid=CKrDh8ert9ICFcSfGwod60oI1Q 680 liter, aardig gek. | |
derLudolf | donderdag 2 maart 2017 @ 09:03 |
Je link doet het niet zo wel hoop ik 1,98*75, daar past schoonmoe gewoon in | |
vaginabeheerder | donderdag 2 maart 2017 @ 09:12 |
Wettelijk gezien moet de verhoging 90x100 zijn. Het gat wat er nu in zit is 105x110. De dankoffer die ik nu heb is 102,5x120, een bredere kon ik niet niet vinden. | |
vaginabeheerder | donderdag 2 maart 2017 @ 20:02 |
2 potten epoxy pc7 besteld om m'n dakgoot dicht te maken. Dat lijkt mij het beste keuze om m'n dakgoot waterdicht te krijgen. Vreemd genoeg is dat hier niet te krijgen dus ik heb het in de USA besteld. | |
ColtZ40 | donderdag 2 maart 2017 @ 20:04 |
Heeft maar tijdelijk nut. Het roesten gaat door en drukt de epoxy omhoog. | |
vaginabeheerder | donderdag 2 maart 2017 @ 21:13 |
Zou kunnen maar ik ga eerst alle roest weg halen en dan alles behandelen met rx5 en dan gaat de epoxy erover heen. Als de epoxy z'n werk goed doet word het metaal niet meer nat. Dus ik hoop dat het dan voorlopig niet meer gaat roesten. Ik heb verder totaal geen ervaring hier mee dus ik weet niet of het echt gaat werken | |
ColtZ40 | vrijdag 3 maart 2017 @ 07:37 |
Het beste is om ruim om de roest alles weg te slijpen en er een nieuwe plaat op te lassen. Roest heeft geen water nodig om verder te roesten al gaat het dan wel sneller. | |
Sounddragon | vrijdag 3 maart 2017 @ 08:56 |
Roest afdekken is je kop in het zand steken.. elk pikkeltje gaat gewoon weer groeien. Roest weghalen doe je met een slijptol en een snijschijf, er is geen andere manier. | |
vaginabeheerder | zondag 5 maart 2017 @ 14:57 |
Vandaag geprobeerd om het niveau van de lpg op de benzinemeter aan te sluiten. Het werkte niet, ik zal een andere sensor moeten kopen met de juiste weerstand. Ik ben verder gegaan met het dak en ik werd prettig verrast, het deksel van de dakkoffer past bijna perfect in het bestaande aluminium profiel, een paar dingen aanpassen en zwart spuiten dan kan ik hem gaan monteren. Het staat ook niet echt lelijk vind ik. Wat vinden jullie? Hier nog 2 foto's van de lekkage bij de dakgoot, ik kan het niet lassen zonder het hele dak eraf te halen. Daarom heb ik die epoxy pc7 besteld om het dicht te smeren. Dat draadje op de foto heb ik van binnen naar buiten gestoken. [ Bericht 6% gewijzigd door vaginabeheerder op 05-03-2017 15:21:42 ] | |
Hyperdude | zondag 5 maart 2017 @ 16:13 |
Vind die bak best aardig geslaagd. Wel even knalrood spuiten. Die epoxy-oplossing lijkt mij wat minder. Maar het probleem "netjes" oplossen is ook niet gemakkelijk. Mooi project. Ben benieuwd naar het resultaat. | |
vaginabeheerder | zondag 5 maart 2017 @ 16:29 |
de epoxy die ik ga gebruiken word zo hard dat je er een gat in kan boren en draad in kan tappen. het dak eraf halen en een nieuw randje lassen zou idd wel het beste zijn. | |
vaginabeheerder | zondag 26 maart 2017 @ 08:35 |
Gisteren de kleppen gesteld, hillbilly style dus gewoon met draaiende motor Lekker m'n handen verbrand aan de uitlaat. nog een paar dingen repareren en dan gaat hij naar de apk. Het dashboard is helemaal verrot eigenlijk, overal gaten,scheuren en afgebroken dingen. Die ga ik later wel vervangen. Eerste prioriteit is nu apk en waterdicht maken zodat we er mee op vakantie kunnen in de zomer, waarschijnlijk naar de ardennen ofzo. | |
vaginabeheerder | zondag 26 maart 2017 @ 17:43 |
Dashboard zit er ook weer in. Af en toe word ik er een beetje moe van, als ik links wat repareer gaat er rechts wat kapot. kabelbreuken en geoxideerde bedrading doordat de stroom overal afgetakt is. maar hij is bijna klaar voor de apk, dan mogen ze daar gelijk de onsteking op tijd zetten. [ Bericht 5% gewijzigd door vaginabeheerder op 26-03-2017 17:51:42 ] | |
Hyperdude | zondag 26 maart 2017 @ 17:54 |
Weggooien en opnieuw beginnen. Of doe je dat al? | |
vaginabeheerder | zondag 26 maart 2017 @ 18:03 |
Zoveel mogelijk, ik probeer het zo veel mogelijk origineel te houden. dus koplamphouders en raamschakelaars open maken om de draden opnieuw te solderen. [ Bericht 0% gewijzigd door vaginabeheerder op 26-03-2017 21:12:01 ] | |
Hyperdude | zondag 26 maart 2017 @ 20:08 |
Flinke klus Respect | |
vaginabeheerder | maandag 3 april 2017 @ 10:17 |
Even stukje gereden afgelopen weekend. De kleppen zijn nu gesteld en hij loopt prima, hij schakelt ook prima en de kickdown doet het ook. Lpg meter zit geintrigeerd in de brandstofmeter op het dashboard. De uitlaat maakt te veel herrie naar m'n zin dus ik ga hem proberen te ruilen voor een normale. Tijdens de proefrit kwam ik er achter dat m'n remlichten niet werken dus nou kan ik daar weer aan beginnen, ik heb spanning bij de zekering en rempedaal dus ik ben bang dat het dashboard er weer uit moet. Maar goed vanaf volgende maand ga ik 3 dagen in de week werken dus dan heb ik meer tijd om aan de chevy te werken. De jeep gaat in de verkoop want 2 amerikanen voor de deur word iets te duur. | |
Sounddragon | maandag 3 april 2017 @ 21:18 |
Ik weet niet wat voor dempers je er onder hebt; ik had Flowmasters, die klinken heel lekker maar niet achterlijk hard als je eens doortrekt.. kosten wel wat, maar dan heb je ook wel kwaliteit. Vaak zitten er Cherrybombs onder, dan word je bijna doof en kijkt het halve dorp om als je gas geeft. | |
vaginabeheerder | maandag 3 april 2017 @ 21:30 |
Er zitten 2 normale dempers onder maar het lijkt wel of ze leeg zijn. ik zal van het weekend een foto plaatsen. onder m'n jeep zit een flowmaster 44 en dat is idd een mooi en degelijk geluid. | |
Sounddragon | maandag 3 april 2017 @ 21:49 |
Als je er op tikt met een steeksleutel oid hoor je snel genoeg of er wol in zit.. Als het er uit ziet als een gewone demper is het ws geen CB.. een CB lijkt op een iets verdikt stuk uitlaatpijp, en meestal zijn ze ook rood (indien een ekte). | |
vaginabeheerder | maandag 10 april 2017 @ 08:45 |
Ik krijg m'n remlichten niet werkend Zekering is goed en ik heb spanning bij m'n rempedaal en de schakelaar werkt ook goed. De draden naar achteren zijn ook goed dus het moet ergens in m'n dashboard zitten of in een computer van de ABS of cruise control. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 10 april 2017 @ 09:42 |
Doet de lamp zelf het nog wel? Zit de massa ook goed aangesloten? | |
vaginabeheerder | maandag 10 april 2017 @ 09:44 |
Ja de verlichting is verder prima, als ik spanning zet op de draad die naar de remlichten gaat dan gaan ze netjes branden. | |
vaginabeheerder | maandag 10 april 2017 @ 09:47 |
Nog een paar foto's van m'n dak. Dit is het originele dak wat onder de polyester verhoging zit. | |
vaginabeheerder | maandag 17 april 2017 @ 14:39 |
En dat alles omdat m'n remlicht het niet doet | |
Geralt | maandag 17 april 2017 @ 15:00 |
Holy fuck Ik had de handdoek in de ring gegooid Respect | |
vaginabeheerder | maandag 17 april 2017 @ 19:00 |
Nou ik ben er uit, er zit helemaal geen remlichtschakelaar in. De schakelaar die ik te pakken had was voor de c.c | |
vannelle | dinsdag 18 april 2017 @ 03:55 |
Apart maar eigenlijk best wel positief. Het is iig geen storing die je moet oplossen. De bedrading voor een schakelaar ligt er wel neem ik aan? Die zal er ooit écht wel gezeten hebben ga ik van uit. | |
vaginabeheerder | dinsdag 18 april 2017 @ 08:11 |
Ja de draden liggen er en ik heb ze doorverbonden en m'n remlichten gingen gelijk branden. Wel vreemd dat er geen schakelaar in zit, ik kan me niet herinneren dat dat ik daar iets weg heb gehaald. | |
vannelle | woensdag 19 april 2017 @ 15:06 |
Misschien zit ie op een aparte plek? Bij mijn auto (Iets heel anders, het is een Peugeot) zit de schakelaar achter/boven de stuurkolom. Kan goed zijn dat Chevy ook een apart plekje voor de schakelaar heeft bedacht. | |
Hyperdude | woensdag 19 april 2017 @ 15:32 |
Zit ie niet op de hoofdremcilinder? Had mijn eerste auto. | |
vaginabeheerder | woensdag 19 april 2017 @ 16:42 |
Nope bij het rempedaal zitten 2 gaten. 1 voor de cruise control schakelaar en 1 voor de remlichten. | |
vaginabeheerder | zondag 23 april 2017 @ 18:36 |
zo de binnenkant is klaar. volgende week de kentekenverlichting maken en dan kan hij naar de APK | |
Juup© | zondag 23 april 2017 @ 18:58 |
Ik neem aan dat de remverlichting ook naar behoren werkt dus | |
vaginabeheerder | zondag 23 april 2017 @ 19:11 |
Ja idd, schakelaar er in, en de draadjes aangesloten en alles werkte weer perfect. | |
Juup© | zondag 23 april 2017 @ 19:12 |
| |
vannelle | zondag 23 april 2017 @ 20:59 |
Wel apart dat het eerst wel werkte, je niks hebt weggehaald en dat na het plaatsen van een schakelaar alles weer werkt. Werkte je alleen aan de camper of heeft misschien iemand anders die schakelaar verwijderd zonder dat jij het wist? | |
vaginabeheerder | zondag 23 april 2017 @ 21:15 |
Ja heel vreemd, ik werk alleen aan de camper maar hij is via via bij mij terecht gekomen. Ik heb de remlichten nooit gecontroleerd en wie weet wat er met dat ding gebeurd is voordat ik hem kreeg. | |
vannelle | zondag 23 april 2017 @ 21:41 |
Nah ja, je hebt het op weten te lossen iig. | |
vaginabeheerder | maandag 24 april 2017 @ 14:11 |
Ik zit nog te twijfelen over wat ik met de bodem ga doen. Hij is totaal niet rot maar er zitten zeker 100 kleine gaatjes in van schroeven. Wat zou ik er op kunnen leggen zodat alle gaatjes dicht zijn en de boel geïsoleerd is? Ik zat te denken aan dakbedekking ofzo maar ik weet niet of dat een goed idee is. Als vloer leg ik er betonplex is met anti slip laag, dat is sterk en watervast maar wat doe ik tussen de betonplex en de bodem? | |
Sounddragon | maandag 24 april 2017 @ 17:42 |
Combideal; tussen plaat en bodem iets wat kan ventileren.. daarna vanaf onder de gaatjes dichtkitten met een nasty goedje als ruitenkit ofzo, iets wat 200% zeker goed blijft zitten en afdicht,.. daarna de boel sealen met underbody ofzo. Je kunt ook de gaatjes dichtkitten van binnenuit voor je de plaat erin legt.. heb je meer kans om alle gaatjes te vinden.. Mooiste is natuurlijk dichtlassen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel | |
vaginabeheerder | maandag 24 april 2017 @ 18:22 |
Ja lassen is uiteraard beter maar je beschadigd dan ook het materiaal eromheen en de anti roest behandeling die er op zit, en dat voor gaatjes ter groote van een 1,5mm vind ik dat zonde. Ik wil ook iets tussen de betonplex plaat en de bodem wat geluid isoleert. Ik kwam iets tegen van bitumen platen van 2 of 4mm, wat ze ook in deuren doen voor HIFI systemen. | |
lipje | maandag 24 april 2017 @ 19:48 |
Zoek dan eens op idikel (=merknaam) dat zijn de echte ontdreuningsplaten. Maar dan voeg je zo 80kg/m2 toe. Je kan ook naar schuim kijken, zo'n laminaat ondervloer van 3 tot 5 Mn xps met alufolie erop | |
vaginabeheerder | maandag 24 april 2017 @ 20:31 |
Yep dat idikel spul zoek ik, bedankt voor de tip. Schuim is ook wel lekker maar dat kan niet goed tegen vocht denk ik. | |
lipje | maandag 24 april 2017 @ 21:49 |
eps/ xps is piepschuim, gesloten celstructuur werkt dus waterafstotend | |
vaginabeheerder | maandag 24 april 2017 @ 21:50 |
Ok bedankt | |
vaginabeheerder | dinsdag 2 mei 2017 @ 17:41 |
Alles gemaakt hij is nu klaar voor de APK, ff een rondje gereden. Ik verwacht weinig problemen, kleine olielekkage bij de versnellingsbak maar dat is geen probleem voor de APK denk ik. Volgende week woensdag word hij gekeurd. | |
vaginabeheerder | woensdag 10 mei 2017 @ 12:03 |
In 1 keer goedgekeurd oleee | |
vannelle | woensdag 10 mei 2017 @ 20:18 |
Gefeliciteerd! | |
vaginabeheerder | woensdag 10 mei 2017 @ 20:18 |
Dank je nou kan ik op gaan bouwen. | |
Hyperdude | woensdag 10 mei 2017 @ 20:21 |
Had je een paar flessen Jack strategisch verstopt in je slagschip? | |
vaginabeheerder | woensdag 10 mei 2017 @ 20:41 |
Haha ik ga echt geen Jack weggeven Wel 2 aantekeningen vanwege een olielekkage en omdat hij niet op benzine loopt. Hij loopt wel op benzine maar er zit geen schakelaar. | |
vaginabeheerder | dinsdag 23 mei 2017 @ 11:04 |
Ik wil de LPG tank demonteren maar toen ik de vulslang los maakte begon er LPG uit te spuiten. Zit er geen terugslagklep op zo'n tank? | |
ColtZ40 | dinsdag 23 mei 2017 @ 21:34 |
Spuit maar een paar seconden | |
vaginabeheerder | dinsdag 23 mei 2017 @ 21:40 |
Nee dat is het probleem juist Hij blijft maar spuiten, ik denk dat er een terugslagklep ontbreekt of kapot is. | |
vaginabeheerder | woensdag 31 mei 2017 @ 15:10 |
Gisteren een keukenblok gekocht met een gasfornuis en klaptafel. 2k zwarte epoxy voor de bodem en rollen bitumen voor tril en geluidsisolatie op de bodem. Nu moet ik nog een slaapbank kopen en 9mm betonplex met honingraat antislip. | |
vaginabeheerder | donderdag 1 juni 2017 @ 16:17 |
Vandaag de oude kit verwijderd en nieuwe kit gesmeerd. Het ziet er niet uit maar ik doe dit ook voor het eerst Als de kit droog is ga ik eroverheen verven met vloeibaar rubber, dan moet het wel waterdicht zijn. | |
vaginabeheerder | vrijdag 2 juni 2017 @ 16:53 |
Vandaag even de Chevy gewassen met de hogedrukreiniger maar ik spoot gelijk de blanke lak er af. Nu is tie gedeeltelijk mat zwart, ik heb nog wel ff werk met dat ding ach zolang ik er ook maar plezier van heb is het goed. | |
Opa.Bakkebaard | vrijdag 2 juni 2017 @ 20:45 |
Mooi project! Leuk om te lezen en te zien. Ben je nog wel "even" zoet mee ongetwijfeld. | |
vaginabeheerder | vrijdag 2 juni 2017 @ 21:52 |
Zeker te weten Ik hoop er eind augustus een weekje mee naar de Ardennen te kunnen. | |
vaginabeheerder | maandag 19 juni 2017 @ 14:51 |
Nieuwe vloer opgehaald. 9mm betonplex met hexagrip antislip. Bestand tegen water, niet glad en redelijk makkelijk schoon te maken. Vandaag een stuk gereden met de camper om de plaat te halen en hij rijd prima maar weinig vermogen als ik de kickdown gebruik dus ik moet hem beter laten afstellen. Nu de stoelen eruit halen en dan kan ik gaan schuren. | |
Charged | maandag 19 juni 2017 @ 18:01 |
Heel erg tof allemaal,mijn complimenten! | |
vaginabeheerder | maandag 19 juni 2017 @ 20:00 |
Dank je De binnenkant is nu leeg, althans de voorkant. Nu ga ik met een staalborstel alles kaal maken en in de epoxy zetten. | |
vaginabeheerder | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:06 |
Aparte verf op de vloer van de Chevy. Die blauwe verf is elastisch, als ik er met een staalborstel overeen gaat breekt de verf niet maar hij verbrand. | |
Geralt | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:15 |
Eigen benzinepomp beginnen. Ofja LPG pomp dan in dit geval. Gratis geld. Infinite profit. | |
Charged | woensdag 21 juni 2017 @ 18:02 |
Wil je de vloer echt blank metaal hebben of alleen hechting voor de platen? Als de bus warm is van binnen,kun je een vingernagel in de lak duwen? (zacht?) | |
vaginabeheerder | woensdag 21 juni 2017 @ 18:47 |
Geen van beide, ik wil de bodem roestvrij hebben en dan insmeren met 2k epoxy voor een goede bescherming. Sommige delen heb ik kaal moeten maken, voornamelijk bij de wielkasten en de bevestigingen voor de stoelen. Nee ik kan niet in de lak drukken. Het is ook niet extreem elastisch maar wel meer dan normale verf | |
Charged | woensdag 21 juni 2017 @ 18:56 |
Zal denk ik een acrylaatlak zijn wat er origineel dan opzit. 2k epoxy is trouwens ook niet heilig,wij gebruiken het ook voor de vloeren van onze bussen maar ben er echt niet tevreden over,de vorige bussen hadden een coating die achterlijk slijtvast,chemie bestendig was....ben even aan het denken..bedrijf in Oosterhout dacht ik..maar ben daar niet zeker meer van,is al een tijdje terug maar is op te zoeken..dusss..een compleet nutteloze comment van mijn kant uit. Sorry | |
vaginabeheerder | woensdag 21 juni 2017 @ 19:04 |
Alle comments zijn welkom Ik zat ook aan deze te denken https://www.bouwmaat.nl/g(...)r/product/0000578204 maar ik denk dat die niet daar voor bedoeld is. | |
Charged | woensdag 21 juni 2017 @ 19:11 |
Nou.... het beschermen van metaal tegen corrosie | |
Zolderkamer | woensdag 21 juni 2017 @ 19:21 |
Is Warnex.. ofwel "spetterlak" wat op tourluidsprekerkasten (pa speakers) zit of iets in die trant niets? Ook handig voor een krasvaste buitenkant trouwens... | |
vaginabeheerder | woensdag 21 juni 2017 @ 20:19 |
Ja maar kan die verf ook tegen de druk die er op komt? | |
vaginabeheerder | woensdag 21 juni 2017 @ 20:21 |
Het enigste waar ik met die epoxy bang voor ben is dat het gaat breken als de wagen een beetje gaat flexen. Is die warnex flexibel? | |
Charged | woensdag 21 juni 2017 @ 20:28 |
Epoxy heeft weinig tot geen flex,dat is ook waarom ik niet tevreden ben over de PUR2k die we hebben op onze vloeren (Remmers) De gespoten coating in de vorige bussen was vele malen beter..een beetje flexibel met ingestrooide korrels voor grip,was dacht ik ook op een rubberachtige basis. | |
Sounddragon | woensdag 21 juni 2017 @ 20:31 |
Ik vind wat die rednecks op Discovery wel eens op die pickups spuiten wel vet.. Dat bedliner spul.. | |
Resistor | woensdag 21 juni 2017 @ 20:53 |
Rijdend over de A12 viel mij http://www.kcnautomotive.nl/coating op. Maar dat zal wel buiten budget zijn. | |
vaginabeheerder | woensdag 21 juni 2017 @ 21:24 |
Ja idd bij flexen gaat het breken. Maar de Chevy heeft geen zelfdragende carrosserie, ik zou de achterkant eraf kunnen slijpen en er een pickup van kunnen maken. Daarom denk ik(of hoop ik) dat hij weinig gaat flexen. Dikke chassis balken. | |
vaginabeheerder | woensdag 21 juni 2017 @ 21:25 |
Ho ho het is een budget-project hè | |
vaginabeheerder | woensdag 21 juni 2017 @ 21:28 |
Ziet er idd goed uit. Misschien iets voor aan de onderkant. Dat zit nu vol met bitumen en dat is op zich super tegen roest maar het plakt dus zout en troep gaat er ook aan plakken. Ik heb al een keer een jeep naar de sloop moeten brengen die met bitumen was behandeld. Onder de bitumen was alles weg gerot. | |
Zolderkamer | woensdag 21 juni 2017 @ 21:36 |
Opzich is Warnex zelf geen topspul het was meer als voorbeeld.. maar ja die soorten zijn flexibel, let wel op de laagdikte (geldt) voor alle verf/lak, hoe dikker hoe eerder beschadigingen.. Maar een goede spetterlak is echt robuust (kan tegen veelvuldig schuren van metalen hoeken van flightcases en in/uitladen) en is ook redelijk flexibel, het word immers op hout (betonplex, multiplex aangebracht) | |
Zolderkamer | woensdag 21 juni 2017 @ 21:37 |
Rhino Linings (bed liner) heet dat spul.. is ook spetterlak (polyurethaan coating) idd Voor als je bang voor krassen bent: [ Bericht 13% gewijzigd door Zolderkamer op 21-06-2017 21:46:07 ] | |
Zolderkamer | woensdag 21 juni 2017 @ 21:40 |
Dat werkt niet, het kan niet tegen steenslag, daar heb je echt underbody coating voor nodig | |
vaginabeheerder | woensdag 21 juni 2017 @ 21:45 |
Moet keihard zijn zeker? | |
Zolderkamer | woensdag 21 juni 2017 @ 21:47 |
Nee dat is bovengenoemd spul juist... Het moet taai zijn.. | |
vaginabeheerder | woensdag 21 juni 2017 @ 21:49 |
A Ok.... | |
vaginabeheerder | donderdag 22 juni 2017 @ 10:41 |
Op zo'n jeep staat het nog best leuk en vooral praktisch. | |
vaginabeheerder | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:45 |
De vloer roestvrij gemaakt en het frame van de stoel ook. Daarna alles dik in de epoxy gezet. Ik kan nu het deel van de bestuurder op gaan bouwen. Het is niet echt mooi geworden maar dat hoeft ook niet want de delen komen niet in het zicht, ze moeten alleen beschermd zijn tegen roest. [ Bericht 2% gewijzigd door vaginabeheerder op 27-06-2017 15:07:32 ] | |
vaginabeheerder | maandag 3 juli 2017 @ 16:33 |
Bitumen rollen op de vloer gelegd als demping en isolatie. En de vloerplaat er in gelegd en de bestuurdersstoel weer gemonteerd. Het was nog best lastig om die vloerplaat te maken want er zijn veel ongelijke hoogtes. | |
gateway | maandag 3 juli 2017 @ 21:09 |
Kijk aan langzaam aan weer aan het opbouwen | |
vaginabeheerder | dinsdag 4 juli 2017 @ 06:47 |
Ja het gaat niet snel want er gaat best veel tijd in zitten. | |
vaginabeheerder | maandag 17 juli 2017 @ 14:38 |
LPG tank eruit gehaald en nu alle roest aan het verwijderen. Het meeste is vliegroest en hij is nergens doorgerot dus ik denk dat ik morgen ga verven. En ik heb een accu gekocht voor de accessoires | |
vaginabeheerder | maandag 17 juli 2017 @ 18:47 |
Lekker bezig geweest vandaag, alles in de epoxy gezet. Morgen nog een laag, dan de isolatie en dan de betonplex vloer er in. Over 4 weken ga ik op vakantie dus dan moet hij redelijk klaar zijn. De wanden doe ik later wel. | |
vaginabeheerder | dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:37 |
zo, heel de vloer voorzien van bitumen matten. en de betonplexvloer erin gelegd. de keuken, accu, omvormer en stoel geplaatst. volgende week alles aansluiten ik ben alleen nog op zoek naar een slaapbank die tussen de wielkasten past. | |
gateway | dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:27 |
ga je het redden voor je vakantie? | |
vaginabeheerder | dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:06 |
De 15e begint m'n vakantie dus ik denk/hoop dat het wel gaat lukken. | |
vaginabeheerder | dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:22 |
Slaapbank erin gezet. De originele kost 400 euro en deze is comfortabeler Ik moet alleen nog een stuk uit de armleuningen zagen zodat ze om de wielkasten heen passen. Kleuren passen niet echt bij de rest van het interieur maar ik kan later alsnog een andere hoes eromheen doen. | |
Sounddragon | dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:23 |
Ik mis nog een persisch tapijtje op de vloer Of een stukkie kunstgras | |
FranticDJ | dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:38 |
En een kroonluchter | |
vaginabeheerder | dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:02 |
Haha je brengt me op ideeën | |
vaginabeheerder | dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:03 |
blacklights Of is dat te oldschool? | |
FranticDJ | dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:06 |
Dan wel een discobal erbij | |
RobjeGeus | dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:07 |
Vette bak! Keep up the good work | |
vaginabeheerder | dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:28 |
Ja dat is een goed idee En spiegels aan het dak. | |
Sounddragon | dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:03 |
Discobal wel 2017 style natuulijk; niet met een lampie, maar met een paar lasertjes | |
Opa.Bakkebaard | dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:08 |
Rond rood massagebed eronder. | |
vaginabeheerder | dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:29 |
en dan natuurlijk ook een chromen danspaal in het midden |