abonnement Unibet Coolblue
pi_167403637
Zo, koppen zitten er weer op.
Stoterstangen en tuimelaars ook weer gemonteerd, ik weet niet of ik de klepspeling goed heb gezet maar dat zie ik later wel, deze kleppen kan je stellen met draaiende motor.
  zaterdag 17 december 2016 @ 21:46:40 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167403966
ik ben benieuwd, al een druktest gedaan ook meteen? of ga je hem meteen laten lopen?

ik deed voor ik hem startte effe de bobine los, en dan even goed doorstarten zodat overal voldoende olie zit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167404263
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
ik ben benieuwd, al een druktest gedaan ook meteen? of ga je hem meteen laten lopen?

ik deed voor ik hem startte effe de bobine los, en dan even goed doorstarten zodat overal voldoende olie zit.
Ik ga morgen een compressietest doen.
De resultaten zal ik hier uiteraard ook posten.
Het zal nog wel even duren voor hij loopt.
Als de compressie goed is moet ik nog nieuwe uitlaatbouten gaan halen en een nieuwe thermostaat, verdelerkap, rotor, bougies en luchtfilter.
  zaterdag 17 december 2016 @ 22:41:02 #79
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167405885
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:54 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ik ga morgen een compressietest doen.
De resultaten zal ik hier uiteraard ook posten.
Het zal nog wel even duren voor hij loopt.
Als de compressie goed is moet ik nog nieuwe uitlaatbouten gaan halen en een nieuwe thermostaat, verdelerkap, rotor, bougies en luchtfilter.
is er verder nog iets aan de koppen gebeurd? kleppen opnieuw ingeslepen, zittingen allemaal nog in orde? zijn wel dingen die met enige regelmaat compressieverlies veroorzaken ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167407269
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 22:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

is er verder nog iets aan de koppen gebeurd? kleppen opnieuw ingeslepen, zittingen allemaal nog in orde? zijn wel dingen die met enige regelmaat compressieverlies veroorzaken ;)
De koppen komen van een gereviseerde motor.
De motor werd in een boot geplaatst maar in boten gebruiken ze andere koppen.
Ze hebben toen deze koppen er af gehaald en er andere koppen op gezet.
Sommige kleppen zijn nieuw en sommige niet.
Alle klepzettingen glimmen dus ik neem aan dat die opnieuw geslepen zijn.
Sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet.
  zondag 18 december 2016 @ 00:22:41 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167409447
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 23:16 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

De koppen komen van een gereviseerde motor.
De motor werd in een boot geplaatst maar in boten gebruiken ze andere koppen.
Ze hebben toen deze koppen er af gehaald en er andere koppen op gezet.
Sommige kleppen zijn nieuw en sommige niet.
Alle klepzettingen glimmen dus ik neem aan dat die opnieuw geslepen zijn.
Sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet.
Ok, dan zou het goed moeten zijn dus ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167416871
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 00:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ok, dan zou het goed moeten zijn dus ^O^
de compressietest is geslaagd :)
het zal niet helemaal precies kloppen want de motor is natuurlijk koud en de druk was een beetje afhankelijk van de snelheid waarmee de startmotor rond ging.
ik heb bij cilinder 7 startkabels moeten gebruiken omdat de accu bijna leeg was en ik kwam niet boven de 6 bar, nadat ik de startkabels had gebruikt vlogen de waarde omhoog.
dus al met al vind ik het geen super betrouwbare test maar ik heb overal goede compressie :)
  zondag 18 december 2016 @ 15:08:31 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167417516
Mooi! spruitstukken erop en schroeven maar ^O^

tipjes: inlaatspruitstukpakking aan beide kanten 'helpen' met wat vloeibare pakking en de headergaskets met een klein beetje uitlaatpasta. Niet teveel, want als die zooi er overal uit bulkt ziet het er niet uit ;)

En flikker alle EGR troep (if any) er meteen vanaf; scheelt een bak slangetjes en zooi, en gaat toch alleen maar kapoet en vervelend doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167417731
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi! spruitstukken erop en schroeven maar ^O^

tipjes: inlaatspruitstukpakking aan beide kanten 'helpen' met wat vloeibare pakking en de headergaskets met een klein beetje uitlaatpasta. Niet teveel, want als die zooi er overal uit bulkt ziet het er niet uit ;)

En flikker alle EGR troep (if any) er meteen vanaf; scheelt een bak slangetjes en zooi, en gaat toch alleen maar kapoet en vervelend doen.
De gehele inlaatpakking insmeren met vloeibare pakking?
Wat is EGR?
Ik moet de hele kabelboom nog gaan uitpluizen want er klopt geen flikker van.
Overal losse draden waar spanning op staat en draden die nergens op aangesloten zitten.
Oude alarmen, geluidsinstallatie's en verlichting.
  zondag 18 december 2016 @ 15:33:41 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167418082
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 15:17 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

De gehele inlaatpakking insmeren met vloeibare pakking?
Wat is EGR?
Ik moet de hele kabelboom nog gaan uitpluizen want er klopt geen flikker van.
Overal losse draden waar spanning op staat en draden die nergens op aangesloten zitten.
Oude alarmen, geluidsinstallatie's en verlichting.
jep, gewoon met het vingertje een dun laagje erop net als kopervet op je remblokken zeg maar. Het hóeft niet, maar die yankeezooi is vaak niet vlak/recht, en dan ben je ze mooi een stappie voor ;) Je kunt het ook zonder doen, maar dan loop je de kans dat je hem er nog een keer uit moet halen, en daar wordt de pakking ook niet beter van.

EGR is Exhaust Gas Recirculation, zat bij mij als je aan de poeliekant van het blok staat, links bij/op/aan het spruitstuk.. koekt vaak dicht waardoor het sowieso niet werkt, zitten wat vacuümslangetjes aan die de boel bedienen (en vaak lekken met alle bijkomende ellende). Slangetjes allemaal opzouten, ding eraf, blindplaatje maken en dat gat dichtmaken. Carterventilatie idem, opbokken, filtertje op het deksel en klaar.

Misschien kun je voor de elektra wel ergens een schemaatje vandaan vissen, en anders is het gewoon deleten met de kniptang en zorgen dat er geen sluiting kan ontstaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167419737
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
En flikker alle EGR troep (if any) er meteen vanaf; scheelt een bak slangetjes en zooi, en gaat toch alleen maar kapoet en vervelend doen.
En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.
pi_167419866
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 16:36 schreef vaduz het volgende:

[..]

En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.
Dan gaat hij net zo makkelijk door de keuring als met.
En lig niet te huilen over je milieudelict. Dat is zo'n auto toch al. Het word er niet erger van ofzo.
EGR is alleen een ontzettende vervuiler van je motor.
  zondag 18 december 2016 @ 16:52:18 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167420232
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 16:36 schreef vaduz het volgende:

[..]

En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.
Als die zooi wel werkt is het nog steeds een rijdend milieudelict _O- Er is veel meer winst te behalen in het fatsoenlijk afstellen. Daarbij valt dit masjien nog onder de oude regels en mag hij wat meer uitstoten, en goed afgesteld haal je dat makkelijk, zeker op LPG.

Mjn oude Chevy schroefde ik effe terug met de meter erop; keuren, geen steekproef?, schroefde ik hem weer omhoog en klaar. Hij mocht zeg maar 0.5 hebben, dan liep hij gewoon goed, alleen had je geen power, Als hij lekker liep zat ik op 0.7 (125 ekte manke pony's uit 5 liter :') ).
Verbruik was standaard 1 op 4 à 4,5.. arm, rijk, maakte geen fuck uit.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sounddragon op 18-12-2016 16:57:52 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167422162
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 15:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

jep, gewoon met het vingertje een dun laagje erop net als kopervet op je remblokken zeg maar. Het hóeft niet, maar die yankeezooi is vaak niet vlak/recht, en dan ben je ze mooi een stappie voor ;) Je kunt het ook zonder doen, maar dan loop je de kans dat je hem er nog een keer uit moet halen, en daar wordt de pakking ook niet beter van.

EGR is Exhaust Gas Recirculation, zat bij mij als je aan de poeliekant van het blok staat, links bij/op/aan het spruitstuk.. koekt vaak dicht waardoor het sowieso niet werkt, zitten wat vacuümslangetjes aan die de boel bedienen (en vaak lekken met alle bijkomende ellende). Slangetjes allemaal opzouten, ding eraf, blindplaatje maken en dat gat dichtmaken. Carterventilatie idem, opbokken, filtertje op het deksel en klaar.

Misschien kun je voor de elektra wel ergens een schemaatje vandaan vissen, en anders is het gewoon deleten met de kniptang en zorgen dat er geen sluiting kan ontstaan.
Op het inlaatspruitstuk?
ik heb wel een sensor op m'n linkse uitlaatspruitstuk zitten, geen idee waar die voor is.
ik zal eens gaan googlen.
Net even met de bedrading bezig geweest, ik snap nu waarom de vorige eigenaar een hoofdschakelaar heeft gemonteerd.
Het is een wonder dat de wagen niet in brand gevlogen is.
pi_167431807
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 16:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als die zooi wel werkt is het nog steeds een rijdend milieudelict _O- Er is veel meer winst te behalen in het fatsoenlijk afstellen. Daarbij valt dit masjien nog onder de oude regels en mag hij wat meer uitstoten, en goed afgesteld haal je dat makkelijk, zeker op LPG.

Mjn oude Chevy schroefde ik effe terug met de meter erop; keuren, geen steekproef?, schroefde ik hem weer omhoog en klaar. Hij mocht zeg maar 0.5 hebben, dan liep hij gewoon goed, alleen had je geen power, Als hij lekker liep zat ik op 0.7 (125 ekte manke pony's uit 5 liter :') ).
Verbruik was standaard 1 op 4 à 4,5.. arm, rijk, maakte geen fuck uit.
Kreeg je geen check engine melding?
Of heb je het lampje eruit gehaald?
Verbruik is wel hoog trouwens, ik haal makkelijk 1 op 5 met ami's, heb je een zware voet? :P
Alleen met een 7.4 bigblock reed ik 1 op 3.
  zondag 18 december 2016 @ 22:13:35 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167432292
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 17:47 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Op het inlaatspruitstuk?
ik heb wel een sensor op m'n linkse uitlaatspruitstuk zitten, geen idee waar die voor is.
ik zal eens gaan googlen.
Net even met de bedrading bezig geweest, ik snap nu waarom de vorige eigenaar een hoofdschakelaar heeft gemonteerd.
Het is een wonder dat de wagen niet in brand gevlogen is.
hoort ergens in het inlaattraject te zitten, volgens mij zat ie bij mij achterop de carb of in die buurt.. wat is het bouwjaar van de jouwe? heeft ie al een injected carb? en wat voor blok? 305? 350?

Ik heb niet echt een zware voet, maar dat roffeltje is zo lekker O+
De Lincoln haalde 1 op 9 op de snelweg, wel 100 op de cc, maar veel harder wil je toch niet met zo'n dweilboot :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167433031
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 22:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hoort ergens in het inlaattraject te zitten, volgens mij zat ie bij mij achterop de carb of in die buurt.. wat is het bouwjaar van de jouwe? heeft ie al een injected carb? en wat voor blok? 305? 350?

Ik heb niet echt een zware voet, maar dat roffeltje is zo lekker O+
De Lincoln haalde 1 op 9 op de snelweg, wel 100 op de cc, maar veel harder wil je toch niet met zo'n dweilboot :7
Ja hij zit linksachter de carburateur, de carburateur heeft injectie en het is een 350.
Er zit ook een opening op het rechtse uitlaatspruitstuk en een sensor op het linkse uitlaatspruitstuk, hebben die allebei met het egr te maken?
Ik had een Lincoln continental uit 1973 maar die had een 7.4 bigblock, zuiniger als 1 op 3 haalde ik echt niet.
  maandag 19 december 2016 @ 00:08:31 #93
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167435391
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 22:35 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ja hij zit linksachter de carburateur, de carburateur heeft injectie en het is een 350.
Er zit ook een opening op het rechtse uitlaatspruitstuk en een sensor op het linkse uitlaatspruitstuk, hebben die allebei met het egr te maken?
Ik had een Lincoln continental uit 1973 maar die had een 7.4 bigblock, zuiniger als 1 op 3 haalde ik echt niet.
geen idee, zou ik moeten zien. zijn zoooo veel verschillende versies en uitvoeringen van die blokken.. bomen, bos..

ik had deze Towncar; liep op zich betrekkelijk zuinig, zeker op de snelweg. De Caprice was gewoon een zuipschuit. De Linc was in de stad ook niet echt economisch, maar lager dan 1 op 6 liep hij eigenlijk nooit, of je moest serieus gek gaan doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167620358
Het is 2e kerstdag maar ik kon het niet laten om toch even het inlaatspruitstuk te monteren.
De egr laat ik voorlopig nog even zitten omdat ik geen afdekplaatje heb, ik kan hem later alsnog verwijderen.
Volgende maand moet de motor gaan lopen, ik ben benieuwd hoe hij het doet.
ik zat nog te twijfelen om een compleet nieuwe ontsteking te kopen maar ik ga het eerst met de oude proberen.
Er komen wel nieuwe bougies in.
pi_167620380
Vorige week ging ik het uitlaatspruitstuk monteren en ik dacht dat ik de oude bouten wel zou kunnen gebruiken.
Dat bleek een verkeerde bezuiniging want ik draaide de kop van een bout rond, ik ben 3 uur bezig geweest om hem er weer uit te krijgen.
Ik heb nieuwe besteld en ik heb vandaag het uitlaatspruitstuk vastgezet.
  maandag 26 december 2016 @ 17:32:30 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167621399
kende je deze al trouwens?

http://www.rockauto.com

90% slagingskans voor alles wat je nodig hebt voor je bak ^O^

Als je dingen bestelt, effe zorgen dat je een volle doos hebt, dat drukt je shipping costs een beetje. Ik bestelde meestal met een groepje mafkezen tegelijk, dan is het prima te doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167621745
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 17:32 schreef Sounddragon het volgende:
kende je deze al trouwens?

http://www.rockauto.com

90% slagingskans voor alles wat je nodig hebt voor je bak ^O^

Als je dingen bestelt, effe zorgen dat je een volle doos hebt, dat drukt je shipping costs een beetje. Ik bestelde meestal met een groepje mafkezen tegelijk, dan is het prima te doen.
Ja ik denk de site maar eigenlijk nooit wat besteld.
ik had ook bij summitracing.com gekeken maar dat lijkt me een beetje overkill voor mijn standaard chevy.
Rockauto is wel een stuk goedkoper dan summit, als ik wat nodig heb zal ik daar eens bestellen.
Bedankt voor de tip :)
pi_167625758
Mocht je nog uitlaatdelen nodig hebben dan heb ik wel een aanrader: http://www.uitlaatsetje.nl/

Ik moet voor de APK een midden- en einddemper vervangen en heb het daar besteld.
Eind van de middag de bestelling gedaan en via Ideal betaald en de volgende dag om 08.30 al bezorgd.
En dat voor nog geen 90 euro incl. bezorgkosten.
Gloednieuw spul, zelfs 2ehands zou duurder zijn geweest.

Maarreuh, plaats weer eens wat foto's als je wil?
Ben heel benieuwd hoe het er voor staat met dit mooie project. :Y
pi_167627305
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 21:32 schreef vannelle het volgende:
Mocht je nog uitlaatdelen nodig hebben dan heb ik wel een aanrader: http://www.uitlaatsetje.nl/

Ik moet voor de APK een midden- en einddemper vervangen en heb het daar besteld.
Eind van de middag de bestelling gedaan en via Ideal betaald en de volgende dag om 08.30 al bezorgd.
En dat voor nog geen 90 euro incl. bezorgkosten.
Gloednieuw spul, zelfs 2ehands zou duurder zijn geweest.

Maarreuh, plaats weer eens wat foto's als je wil?
Ben heel benieuwd hoe het er voor staat met dit mooie project. :Y
Bedankt voor de tip :)
Ik heb juist geen foto's geplaatst omdat ik alleen maar het inlaatspruitstuk heb gemonteerd.
Ik wilde jullie niet vervelen met foto's van het motorblok :P
Ik zal vrijdag een paar foto's maken.
pi_167628131
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 22:27 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip :)
Ik heb juist geen foto's geplaatst omdat ik alleen maar het inlaatspruitstuk heb gemonteerd.
Ik wilde jullie niet vervelen met foto's van het motorblok :P
Ik zal vrijdag een paar foto's maken.
Boah.... Foto's van een mooie V8 mogen altijd hoor!
Bovendien, het is je eigen topic dus je plaatst maar wat je wil toch? ;)
En ook al was het nu "alleen maar" het inlaatspruitstuk, kleine vorderingen is ook vooruitgang heur! :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')