abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_166952309
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 10:36 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ja idd, ik heb wat prijsopgave's in Nederland opgevraagd en die zitten tussen de 500 en 600 euro om de 2 koppen te reviseren.
Dan nog maar afwachten of ze wel te repareren zijn.
Een paar centimeter naar rechts zie je ook een scheur in de klepzitting.
Lijkt me sterk dat ze dat afdoende kunnen repareren. Ok de compressie is niet bijster hoog in zo'n motor, maar persoonlijk zou ik voor andere koppen gaan, gewoon voor de zekerheid. Lijkt me nogal lullig als je nu veel geld uitgeeft voor reparatie en over een tijdje de boel weer uit elkaar kan trekken omdat je weer lekkage hebt.
Ik post slechts mijn mening. Daar kan je het mee eens zijn of niet.
pi_166953369
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:04 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat ze dat afdoende kunnen repareren. Ok de compressie is niet bijster hoog in zo'n motor, maar persoonlijk zou ik voor andere koppen gaan, gewoon voor de zekerheid. Lijkt me nogal lullig als je nu veel geld uitgeeft voor reparatie en over een tijdje de boel weer uit elkaar kan trekken omdat je weer lekkage hebt.
Yep ik ben nu aan het zoeken naar andere koppen.
In de usa zijn ze goedkoop maar ik ben er nog niet achter wat de verzendkosten zijn.
Ik zie bedragen van 150 euro per kop om te verzenden.
pi_166966495
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 12:51 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Yep ik ben nu aan het zoeken naar andere koppen.
In de usa zijn ze goedkoop maar ik ben er nog niet achter wat de verzendkosten zijn.
Ik zie bedragen van 150 euro per kop om te verzenden.
Let wel op dat er een groot verschil is tussen ''gereviseerd'' en gereviseerd.
Ik werk zelf bij een revisiebedrijf. en er word enorm veel gefrot aan amerikanen. dus oppassen wat je koopt! nieuwe kleppen in een kop zetten en inschuren is geen reviseren! en goedkoop is duurkoop meestal.

Ik zou je aanraden om een setje gebruikte koppen te scoren en deze laten afpersen en dan laten reviseren.
Meteen gaszittingen er in zetten want waarschijnlijk zitten er geneens harde zittingen in.
Unne echte vent, riedt unne fendt.
Of unne eicher, net wat d'r op stal head stoan.
pi_166967653
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:38 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Let wel op dat er een groot verschil is tussen ''gereviseerd'' en gereviseerd.
Ik werk zelf bij een revisiebedrijf. en er word enorm veel gefrot aan amerikanen. dus oppassen wat je koopt! nieuwe kleppen in een kop zetten en inschuren is geen reviseren! en goedkoop is duurkoop meestal.

Ik zou je aanraden om een setje gebruikte koppen te scoren en deze laten afpersen en dan laten reviseren.
Meteen gaszittingen er in zetten want waarschijnlijk zitten er geneens harde zittingen in.
http://m.ebay.com/itm/132016851439
Ik vond deze wel interessant.
Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er.
Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is :)
pi_166972257
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 23:13 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is :)
Natuurlijk moeilijk te zien vanaf foto's maar die zien er wel heel netjes uit.
pi_166988638
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 23:13 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
Unne echte vent, riedt unne fendt.
Of unne eicher, net wat d'r op stal head stoan.
pi_166998686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:10 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
Ja ik heb geen idee hoe ze dat in de usa doen.
Misschien doen ze het in Mexico.
  Forum Admin woensdag 30 november 2016 @ 20:30:38 #58
50937 crew  Anne
Has a nice big pony.
pi_167009222
Hoe heb ik deze over het hoofd gezien :{ ..
Ik heb er even een heus projecttopic-tagje aangegeven :Y) en uiteraard ook het topic aan onze Projecten-lijst toegevoegd:

PTA / Overzicht Projecten
Team Jean
  woensdag 30 november 2016 @ 20:32:43 #59
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_167009304
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:30 schreef Anne het volgende:
Hoe heb ik deze over het hoofd gezien
iets met vierkante ogen (8>
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_167013641
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:30 schreef Anne het volgende:
Hoe heb ik deze over het hoofd gezien :{ ..
Ik heb er even een heus projecttopic-tagje aangegeven :Y) en uiteraard ook het topic aan onze Projecten-lijst toegevoegd:

PTA / Overzicht Projecten
Dank je wel :)
Ondertussen heb ik een paar gereviseerde koppen gevonden en ik ga ze zaterdag halen.
pi_167017769
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:10 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Prijzen in Amerika liggen veel lager dan hier. Als je bv de afleveringen van Wheeler Dealers in Amerika bekijkt (en ja, dat is in scene gezet) val je soms bijna van je stoel voor hoe weinig geld daar een reparatie uitgevoerd wordt waar je hier gewoon een vermogen voor kwijt zou zijn..
pi_167038174
Ik lees veel op het amerikaanse forum www.garagejournal.com
Onderdelen zijn inderdaad goedkoper daar, net als bijvoorbeeld olie verversen bij een soort KwikFit.
Heb je echt reparaties`s waar een vakman bij nodig is, dan gaat de teller lopen, dat is net als in Nederland niet goedkoop.
http://www.garagejournal.(...)ighlight=hourly+rate
pi_167097176
ik heb andere gereviseerde koppen gevonden voor een gunstige prijs :)
16-12-04-15-24-16-219_photo.jpg?dl=1
16-12-04-15-36-19-932_photo.jpg?dl=1
16-12-04-15-25-09-128_photo.jpg?dl=1
16-12-04-15-36-30-559_photo.jpg?dl=1
sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet maar alles ziet er wel netjes uit.

vandaag heb ik de bovenkant van het motorblok en de zuigers schoon gemaakt.
16-12-04-13-20-30-950_photo.jpg?dl=1

volgende week gaan de koppen erop en dan ga ik weer compressie meten.
pi_167103735
Oh ja ik heb ook de motor nog gespoeld met 9 liter lidl olie die ik nog had staan :P
Daarna heb ik de motor gevuld met 5w30
En ik heb een nieuw oliefilter gemonteerd.
pi_167164976
Het intake manifolt is van aluminium en er zit oxidatie op, dat kan geen kwaad maar ik wil het graag mooi schoon maken.
Hoe kan je dat het beste schoon maken?
Met een messingborstel of zijn daar andere producten voor?

Ik wil ook de uitlaatbouten vervangen, zijn dat speciale bouten vanwege de hitte of kan ik gewoon normale bouten erin draaien?
pi_167255890
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:58 schreef vaginabeheerder het volgende:
Oh ja ik heb ook de motor nog gespoeld met 9 liter lidl olie die ik nog had staan :P
Daarna heb ik de motor gevuld met 5w30
En ik heb een nieuw oliefilter gemonteerd.
5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooien ;)
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_167255919
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 16:02 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik heb andere gereviseerde koppen gevonden voor een gunstige prijs :)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet maar alles ziet er wel netjes uit.

vandaag heb ik de bovenkant van het motorblok en de zuigers schoon gemaakt.
[ afbeelding ]

volgende week gaan de koppen erop en dan ga ik weer compressie meten.
mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_167255975
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:28 schreef vaginabeheerder het volgende:
Het intake manifolt is van aluminium en er zit oxidatie op, dat kan geen kwaad maar ik wil het graag mooi schoon maken.
Hoe kan je dat het beste schoon maken?
Met een messingborstel of zijn daar andere producten voor?

Ik wil ook de uitlaatbouten vervangen, zijn dat speciale bouten vanwege de hitte of kan ik gewoon normale bouten erin draaien?
manifold kun je laten glasparelen, je kunt sowieso niet overal bij met andere technieken, daar wordt het niet mooier van. Bouten zijn volgens mij normale bouten, beetje kopervet en goed op de aantrekvolgorde en -momenten letten.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_167256731
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 14:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooien ;)
Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.
Misschien heeft het met de oliepomp te maken?
pi_167256761
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 14:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.
Ik heb een messing borstel gebruikt :)
pi_167394721
Alle spullen zijn binnen.
Ik ga dit weekend de koppen er op zetten en weer een compressietest doen.
ik ben benieuwd......
pi_167395529
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:23 schreef vaginabeheerder het volgende:

Geen idee waar deze dingen voor zijn.
[ afbeelding ]

Dit is een scheidingsdiode of ook wel diodebrug genoemd, deze zogen er voor dat je meerdere accu's kan laden met n dynamo.

[ afbeelding ]

En even snel op het WWW zitten kijken dit apparaat zorgt ervoor dat je tbi systeem blijft werken als je op lpg rijdt.

pi_167395910
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 15:01 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.
Misschien heeft het met de oliepomp te maken?
Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.
.
pi_167396867
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:50 schreef kingofcool het volgende:

[..]

Bedankt :)
Toch wel belangrijke dingen dus.
pi_167396954
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.
Ik zat te kijken voor een revisieset en daar zat ook een hoog volume oliepomp bij en er stond bij dat je in combinatie met die pomp 10w40 moest gebruiken.
Zodoende denk ik dat het met de pomp te maken heeft.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')