Niet?quote:
BIj mij niet iig. Kan zijn dat Dropbox hotlinken niet zo fijn vind. Upload ze anders bij imgur.quote:Op zondag 13 november 2016 19:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Niet?
Bij mij wel, ik heb ze gedeeld via dropbox.
Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe.
Bij mij wel hoor.quote:Op zondag 13 november 2016 19:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Niet?
Bij mij wel, ik heb ze gedeeld via dropbox.
Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe.
Is er geen afbeelding zichtbaar?
Eerst de motor in orde maken, volgende week gaan de koppen er af.quote:Op zondag 13 november 2016 19:45 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Hier wel, ziet er uit als een leukproject iig. Wat zijn je plannen?
Gebruik je hem alleen op vakantie?quote:Op zondag 13 november 2016 19:51 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Eerst de motor in orde maken, volgende week gaan de koppen er af.
Het elektrische gedeelte is ook slecht, overal losse draden en schakelaars.
Dat ga ik ook helemaal uitpluizen.
Dan een nieuwe apk er op.
Dan het interieur aanpakken, geluidsinstallatie, keukentje en zit+slaapplaatsen.
Ik hoop in mei zo ver te zijn dat ik op vakantie kan en daarna ga ik de buitenkant aanpakken, de carrosserie van de Chevy Van roest nog al hard dus die moet ik even goed aanpakken.
De onderkant is gelukkig keihard.
Als er iemand nog ideeën of tips heeft wil ik ze graag horen
Ja voor vakanties en uitjes.quote:Op zondag 13 november 2016 19:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Gebruik je hem alleen op vakantie?
ja maar er zit helemaal geen roestquote:Op zondag 13 november 2016 20:36 schreef TheThirdMark het volgende:
Ook al is de bodem nog goed hard, even goed schoonmaken en een paar bussen rust-oleum eroverheen. Verder nog een puik wagentje zo te zien
Dan heb je daar vies geluk mee. Chevy's zijn niet gemaakt voor het klimaat hier (eigenlijk alleen voor een woestijn klimaat) en plekken die nu nog goed zijn kunnen volgend jaar volledig doorgerot zijn. Maar succes ermeequote:Op zondag 13 november 2016 20:40 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
ja maar er zit helemaal geen roest
ik denk dat hij past behandeld is, ook de uitlaat en de ophangrubbers van de uitlaat zijn helemaal nieuw.
Dat ze alleen gemaakt zijn voor de woestijn is onzin...quote:Op zondag 13 november 2016 20:42 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dan heb je daar vies geluk mee. Chevy's zijn niet gemaakt voor het klimaat hier (eigenlijk alleen voor een woestijn klimaat) en plekken die nu nog goed zijn kunnen volgend jaar volledig doorgerot zijn. Maar succes ermee
Nee, geen onzin. Chevy's hebben een behandeling gehad die goed tegen UV kan, maar totaal niet tegen zout of een vochtpercentage hoger dan 1%.quote:Op zondag 13 november 2016 20:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat ze alleen gemaakt zijn voor de woestijn is onzin...
Je moet zo'n bus ook niet met alle geweld netjes willen houden..
Gewoon een haakse slijper, een lasapparaat en wat stukken plaatstaal op voorraad houden.. en hier en daar een stukkie vervangen af en toe..
Dan heb je vanzelf een keer alles gehad..
Ja maar daar is chevy echt niet de enige in.. Er zijn ook genoeg europese auto's die het daarmee moesten doen..quote:Op zondag 13 november 2016 20:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee, geen onzin. Chevy's hebben een behandeling gehad die goed tegen UV kan, maar totaal niet tegen zout of een vochtpercentage hoger dan 1%.
ja ik heb daar eigenlijk weinig kaas van gegeten.quote:Op zondag 13 november 2016 20:41 schreef Zolderkamer het volgende:
Vooral de dakrand is een roestmagneet.. maar eigenlijk de hele carrosserie wel..
De bodem nog het minste idd..
Volgens mij is er genoeg plaatwerk te koop ook.. is ook een stuk makkelijker dan dat prutsen met hars... (en dan weegt ie nog ongeveer hetzelfde ipv een ton extra als je klaar bent.. alhoewel.. je raakt nooit klaar met dit soort gevallen )quote:Op zondag 13 november 2016 20:53 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
ja ik heb daar eigenlijk weinig kaas van gegeten.
ik denk dat ik het moet uitslijpen en opnieuw een plaatje inlassen.
een polyester matje vind ik maar amateuristisch.
zo dat is handig, een nieuwe zijkant er in is veel beter dan een plaatje lassen.quote:Op zondag 13 november 2016 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Volgens mij is er genoeg plaatwerk te koop ook.. is ook een stuk makkelijker dan dat prutsen met hars... (en dan weegt ie nog ongeveer hetzelfde ipv een ton extra als je klaar bent.. alhoewel.. je raakt nooit klaar met dit soort gevallen )
Maar je haalt zo ff een nieuwe zijkant ofzo
[ afbeelding ]
Ach die bus moet je niet willen spuiten maar gewoon rollen met een verfroller..quote:Op zondag 13 november 2016 21:07 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
zo dat is handig, een nieuwe zijkant er in is veel beter dan een plaatje lassen.
je zit dan alleen met het spuitwerk.
heb je een link van dat plaatwerk?
quote:Op zondag 13 november 2016 21:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ach die bus moet je niet willen spuiten maar gewoon rollen met een verfroller..
Ff googelen op G20 body panels..
https://www.parts.com/ind(...)OW-W/HINGED-DOOR-110
Bij eps in kiel-windeweer hebben ze trouwens fabrieksnieuwe motoren liggen..
http://www.uitlaten.com/usacars/main.html
Die dingen lopen ongeveer 1 op 5quote:Op zondag 13 november 2016 23:50 schreef NeuNeu het volgende:
Zo fout, maar toch ook weer zo vet!
Om de hoeveel kilometer moet je eigenlijk tanken?
Ja iedere eigenaar trekt wat kabels voor lampjes en andere dingen die hij leuk vind en de oude kabels laten ze liggen.quote:Op maandag 14 november 2016 02:13 schreef ErkendFokker het volgende:
Haha wij hebben ook zo'n ding, exact hetzelfde gezeik met 10000 draden en schakelaars zonder enige indicatie wat ze doen. Je kan het beste zelf alles opnieuw erin zetten met kabellabels
Ik vind het prima.quote:Op maandag 14 november 2016 08:47 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf project!
Koppelen kan volgens mij alleen als de topics zijn gesloten. Samenvoegen zou ook kunnen maar dan heb je de reacties over je radio eerst omdat het op chronische volgorde gaat.
De motor loopt al op LPG en dat staat ook op het kenteken maar de tank ligt nu achterin en aangezien ik die ruimte liever voor andere dingen gebruik wil ik hem aan de onderkant plaatsen.quote:Op maandag 14 november 2016 15:23 schreef vannelle het volgende:
Mooi project!
Die bedrading mag idd wel wat aan gedaan worden, ziet er niet echt netjes uit zachtjes uitgedrukt.
Maar moet je die nieuwe tank niet vóór de APK monteren? In je planning lees ik dat je dat er na wil gaan doen of lees ik dat verkeerd?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik sleutel veel zelf maar heb me hier nooit in verdiept.quote:Op maandag 14 november 2016 15:55 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De motor loopt al op LPG en dat staat ook op het kenteken maar de tank ligt nu achterin en aangezien ik die ruimte liever voor andere dingen gebruik wil ik hem aan de onderkant plaatsen.
Ik denk niet dat het van invloed is op de APK?
Ik ookquote:Op maandag 21 november 2016 10:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
Mooi project! Veel succes. Ben benieuwd wat je tegenkomt onder de koppen
Haha ik ben ook wel nieuwsgierig maar ik ben zaterdag pas thuis.quote:Op maandag 21 november 2016 11:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Volgende week pas?!? Zolang kan ik niet wachten. Dan kijk je maar wat minder televisie, kun vanavond de boel losschroeven.
Jij ziet het ook al, een kerel op een ander forum zei het ook.quote:Op zondag 27 november 2016 22:35 schreef -niemand- het volgende:
Er zit zo te zien een scheur in de cilinderkop. op je laatste foto van de cilinderkop gaat vanuit de uitlaatzitting naar links toe een scheur.
Laat ze even afpersen, dan weet je waar je aan toe bent.
En dan kun je er meteen harde zittingen in laten zetten.
Met andere koppen weet je zeker dat je ze er op zijn laatst volgend jaar weer vanaf kunt halen.quote:Op zondag 27 november 2016 22:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Jij ziet het ook al, een kerel op een ander forum zei het ook.
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Bedankt voor je hulp
Ik ga andere koppen zoeken, dat is goedkoper
Ik zat aan deze te denken.quote:Op zondag 27 november 2016 22:53 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Met andere koppen weet je zeker dat je ze er op zijn laatst volgend jaar weer vanaf kunt halen.
Of je moet nieuwe kopen...
Gebruikt spul is in die categorie een behoorlijk risico, omdat het allemaal gaar is.
Ik nog schelerder want zie het nog niet. Of ik weet niet waar ik op moet letten.quote:Op zondag 27 november 2016 22:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Met mijn reactie hoopte ik idd een ijverige Painter te lokken. Thanksquote:
Ja idd, ik heb wat prijsopgave's in Nederland opgevraagd en die zitten tussen de 500 en 600 euro om de 2 koppen te reviseren.quote:Op maandag 28 november 2016 10:16 schreef Dingest het volgende:
[ afbeelding ]
300-400e voor 2 (gereviseerde) koppen vind ik nog best netjes trouwens
Lijkt me sterk dat ze dat afdoende kunnen repareren. Oké de compressie is niet bijster hoog in zo'n motor, maar persoonlijk zou ik voor andere koppen gaan, gewoon voor de zekerheid. Lijkt me nogal lullig als je nu veel geld uitgeeft voor reparatie en over een tijdje de boel weer uit elkaar kan trekken omdat je weer lekkage hebt.quote:Op maandag 28 november 2016 10:36 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja idd, ik heb wat prijsopgave's in Nederland opgevraagd en die zitten tussen de 500 en 600 euro om de 2 koppen te reviseren.
Dan nog maar afwachten of ze wel te repareren zijn.
Een paar centimeter naar rechts zie je ook een scheur in de klepzitting.
Yep ik ben nu aan het zoeken naar andere koppen.quote:Op maandag 28 november 2016 12:04 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze dat afdoende kunnen repareren. Oké de compressie is niet bijster hoog in zo'n motor, maar persoonlijk zou ik voor andere koppen gaan, gewoon voor de zekerheid. Lijkt me nogal lullig als je nu veel geld uitgeeft voor reparatie en over een tijdje de boel weer uit elkaar kan trekken omdat je weer lekkage hebt.
Let wel op dat er een groot verschil is tussen ''gereviseerd'' en gereviseerd.quote:Op maandag 28 november 2016 12:51 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Yep ik ben nu aan het zoeken naar andere koppen.
In de usa zijn ze goedkoop maar ik ben er nog niet achter wat de verzendkosten zijn.
Ik zie bedragen van 150 euro per kop om te verzenden.
http://m.ebay.com/itm/132016851439quote:Op maandag 28 november 2016 22:38 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Let wel op dat er een groot verschil is tussen ''gereviseerd'' en gereviseerd.
Ik werk zelf bij een revisiebedrijf. en er word enorm veel gefrot aan amerikanen. dus oppassen wat je koopt! nieuwe kleppen in een kop zetten en inschuren is geen reviseren! en goedkoop is duurkoop meestal.
Ik zou je aanraden om een setje gebruikte koppen te scoren en deze laten afpersen en dan laten reviseren.
Meteen gaszittingen er in zetten want waarschijnlijk zitten er geneens harde zittingen in.
Natuurlijk moeilijk te zien vanaf foto's maar die zien er wel heel netjes uit.quote:Op maandag 28 november 2016 23:13 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
http://m.ebay.com/itm/132016851439
Ik vond deze wel interessant.
Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er.
Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is
Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijkequote:Op maandag 28 november 2016 23:13 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
http://m.ebay.com/itm/132016851439
Ik vond deze wel interessant.
Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er.
Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is
Ja ik heb geen idee hoe ze dat in de usa doen.quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:10 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
iets met vierkante ogenquote:
Dank je welquote:Op woensdag 30 november 2016 20:30 schreef Anne het volgende:
Hoe heb ik deze over het hoofd gezien ..
Ik heb er even een heus projecttopic-tagje aangegeven en uiteraard ook het topic aan onze Projecten-lijst toegevoegd:
PTA / Overzicht Projecten
Prijzen in Amerika liggen veel lager dan hier. Als je bv de afleveringen van Wheeler Dealers in Amerika bekijkt (en ja, dat is in scene gezet) val je soms bijna van je stoel voor hoe weinig geld daar een reparatie uitgevoerd wordt waar je hier gewoon een vermogen voor kwijt zou zijn..quote:Op dinsdag 29 november 2016 22:10 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooienquote:Op zondag 4 december 2016 20:58 schreef vaginabeheerder het volgende:
Oh ja ik heb ook de motor nog gespoeld met 9 liter lidl olie die ik nog had staan
Daarna heb ik de motor gevuld met 5w30
En ik heb een nieuw oliefilter gemonteerd.
mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.quote:Op zondag 4 december 2016 16:02 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik heb andere gereviseerde koppen gevonden voor een gunstige prijs
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet maar alles ziet er wel netjes uit.
vandaag heb ik de bovenkant van het motorblok en de zuigers schoon gemaakt.
[ afbeelding ]
volgende week gaan de koppen erop en dan ga ik weer compressie meten.
manifold kun je laten glasparelen, je kunt sowieso niet overal bij met andere technieken, daar wordt het niet mooier van. Bouten zijn volgens mij normale bouten, beetje kopervet en goed op de aantrekvolgorde en -momenten letten.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:28 schreef vaginabeheerder het volgende:
Het intake manifolt is van aluminium en er zit oxidatie op, dat kan geen kwaad maar ik wil het graag mooi schoon maken.
Hoe kan je dat het beste schoon maken?
Met een messingborstel of zijn daar andere producten voor?
Ik wil ook de uitlaatbouten vervangen, zijn dat speciale bouten vanwege de hitte of kan ik gewoon normale bouten erin draaien?
Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.quote:Op zondag 11 december 2016 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooien
Ik heb een messing borstel gebruiktquote:Op zondag 11 december 2016 14:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.
quote:Op zondag 13 november 2016 19:23 schreef vaginabeheerder het volgende:
Geen idee waar deze dingen voor zijn.
[ afbeelding ]
Dit is een scheidingsdiode of ook wel diodebrug genoemd, deze zogen er voor dat je meerdere accu's kan laden met één dynamo.
[ afbeelding ]
En even snel op het WWW zitten kijken dit apparaat zorgt ervoor dat je tbi systeem blijft werken als je op lpg rijdt.
Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.quote:Op zondag 11 december 2016 15:01 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.
Misschien heeft het met de oliepomp te maken?
Ik zat te kijken voor een revisieset en daar zat ook een hoog volume oliepomp bij en er stond bij dat je in combinatie met die pomp 10w40 moest gebruiken.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.
Ik ga morgen een compressietest doen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
ik ben benieuwd, al een druktest gedaan ook meteen? of ga je hem meteen laten lopen?
ik deed voor ik hem startte effe de bobine los, en dan even goed doorstarten zodat overal voldoende olie zit.
is er verder nog iets aan de koppen gebeurd? kleppen opnieuw ingeslepen, zittingen allemaal nog in orde? zijn wel dingen die met enige regelmaat compressieverlies veroorzakenquote:Op zaterdag 17 december 2016 21:54 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik ga morgen een compressietest doen.
De resultaten zal ik hier uiteraard ook posten.
Het zal nog wel even duren voor hij loopt.
Als de compressie goed is moet ik nog nieuwe uitlaatbouten gaan halen en een nieuwe thermostaat, verdelerkap, rotor, bougies en luchtfilter.
De koppen komen van een gereviseerde motor.quote:Op zaterdag 17 december 2016 22:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
is er verder nog iets aan de koppen gebeurd? kleppen opnieuw ingeslepen, zittingen allemaal nog in orde? zijn wel dingen die met enige regelmaat compressieverlies veroorzaken
Ok, dan zou het goed moeten zijn dusquote:Op zaterdag 17 december 2016 23:16 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De koppen komen van een gereviseerde motor.
De motor werd in een boot geplaatst maar in boten gebruiken ze andere koppen.
Ze hebben toen deze koppen er af gehaald en er andere koppen op gezet.
Sommige kleppen zijn nieuw en sommige niet.
Alle klepzettingen glimmen dus ik neem aan dat die opnieuw geslepen zijn.
Sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet.
de compressietest is geslaagdquote:Op zondag 18 december 2016 00:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ok, dan zou het goed moeten zijn dus
De gehele inlaatpakking insmeren met vloeibare pakking?quote:Op zondag 18 december 2016 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi! spruitstukken erop en schroeven maar
tipjes: inlaatspruitstukpakking aan beide kanten 'helpen' met wat vloeibare pakking en de headergaskets met een klein beetje uitlaatpasta. Niet teveel, want als die zooi er overal uit bulkt ziet het er niet uit
En flikker alle EGR troep (if any) er meteen vanaf; scheelt een bak slangetjes en zooi, en gaat toch alleen maar kapoet en vervelend doen.
jep, gewoon met het vingertje een dun laagje erop net als kopervet op je remblokken zeg maar. Het hóeft niet, maar die yankeezooi is vaak niet vlak/recht, en dan ben je ze mooi een stappie voor Je kunt het ook zonder doen, maar dan loop je de kans dat je hem er nog een keer uit moet halen, en daar wordt de pakking ook niet beter van.quote:Op zondag 18 december 2016 15:17 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De gehele inlaatpakking insmeren met vloeibare pakking?
Wat is EGR?
Ik moet de hele kabelboom nog gaan uitpluizen want er klopt geen flikker van.
Overal losse draden waar spanning op staat en draden die nergens op aangesloten zitten.
Oude alarmen, geluidsinstallatie's en verlichting.
En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.quote:Op zondag 18 december 2016 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
En flikker alle EGR troep (if any) er meteen vanaf; scheelt een bak slangetjes en zooi, en gaat toch alleen maar kapoet en vervelend doen.
Dan gaat hij net zo makkelijk door de keuring als met.quote:Op zondag 18 december 2016 16:36 schreef vaduz het volgende:
[..]
En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.
Als die zooi wel werkt is het nog steeds een rijdend milieudelict Er is veel meer winst te behalen in het fatsoenlijk afstellen. Daarbij valt dit masjien nog onder de oude regels en mag hij wat meer uitstoten, en goed afgesteld haal je dat makkelijk, zeker op LPG.quote:Op zondag 18 december 2016 16:36 schreef vaduz het volgende:
[..]
En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.
Op het inlaatspruitstuk?quote:Op zondag 18 december 2016 15:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jep, gewoon met het vingertje een dun laagje erop net als kopervet op je remblokken zeg maar. Het hóeft niet, maar die yankeezooi is vaak niet vlak/recht, en dan ben je ze mooi een stappie voor Je kunt het ook zonder doen, maar dan loop je de kans dat je hem er nog een keer uit moet halen, en daar wordt de pakking ook niet beter van.
EGR is Exhaust Gas Recirculation, zat bij mij als je aan de poeliekant van het blok staat, links bij/op/aan het spruitstuk.. koekt vaak dicht waardoor het sowieso niet werkt, zitten wat vacuümslangetjes aan die de boel bedienen (en vaak lekken met alle bijkomende ellende). Slangetjes allemaal opzouten, ding eraf, blindplaatje maken en dat gat dichtmaken. Carterventilatie idem, opbokken, filtertje op het deksel en klaar.
Misschien kun je voor de elektra wel ergens een schemaatje vandaan vissen, en anders is het gewoon deleten met de kniptang en zorgen dat er geen sluiting kan ontstaan.
Kreeg je geen check engine melding?quote:Op zondag 18 december 2016 16:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als die zooi wel werkt is het nog steeds een rijdend milieudelict Er is veel meer winst te behalen in het fatsoenlijk afstellen. Daarbij valt dit masjien nog onder de oude regels en mag hij wat meer uitstoten, en goed afgesteld haal je dat makkelijk, zeker op LPG.
Mjn oude Chevy schroefde ik effe terug met de meter erop; keuren, geen steekproef?, schroefde ik hem weer omhoog en klaar. Hij mocht zeg maar 0.5 hebben, dan liep hij gewoon goed, alleen had je geen power, Als hij lekker liep zat ik op 0.7 (125 ekte manke pony's uit 5 liter ).
Verbruik was standaard 1 op 4 à 4,5.. arm, rijk, maakte geen fuck uit.
hoort ergens in het inlaattraject te zitten, volgens mij zat ie bij mij achterop de carb of in die buurt.. wat is het bouwjaar van de jouwe? heeft ie al een injected carb? en wat voor blok? 305? 350?quote:Op zondag 18 december 2016 17:47 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Op het inlaatspruitstuk?
ik heb wel een sensor op m'n linkse uitlaatspruitstuk zitten, geen idee waar die voor is.
ik zal eens gaan googlen.
Net even met de bedrading bezig geweest, ik snap nu waarom de vorige eigenaar een hoofdschakelaar heeft gemonteerd.
Het is een wonder dat de wagen niet in brand gevlogen is.
Ja hij zit linksachter de carburateur, de carburateur heeft injectie en het is een 350.quote:Op zondag 18 december 2016 22:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hoort ergens in het inlaattraject te zitten, volgens mij zat ie bij mij achterop de carb of in die buurt.. wat is het bouwjaar van de jouwe? heeft ie al een injected carb? en wat voor blok? 305? 350?
Ik heb niet echt een zware voet, maar dat roffeltje is zo lekker
De Lincoln haalde 1 op 9 op de snelweg, wel 100 op de cc, maar veel harder wil je toch niet met zo'n dweilboot
geen idee, zou ik moeten zien. zijn zoooo veel verschillende versies en uitvoeringen van die blokken.. bomen, bos..quote:Op zondag 18 december 2016 22:35 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ja hij zit linksachter de carburateur, de carburateur heeft injectie en het is een 350.
Er zit ook een opening op het rechtse uitlaatspruitstuk en een sensor op het linkse uitlaatspruitstuk, hebben die allebei met het egr te maken?
Ik had een Lincoln continental uit 1973 maar die had een 7.4 bigblock, zuiniger als 1 op 3 haalde ik echt niet.
Ja ik denk de site maar eigenlijk nooit wat besteld.quote:Op maandag 26 december 2016 17:32 schreef Sounddragon het volgende:
kende je deze al trouwens?
http://www.rockauto.com
90% slagingskans voor alles wat je nodig hebt voor je bak
Als je dingen bestelt, effe zorgen dat je een volle doos hebt, dat drukt je shipping costs een beetje. Ik bestelde meestal met een groepje mafkezen tegelijk, dan is het prima te doen.
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 26 december 2016 21:32 schreef vannelle het volgende:
Mocht je nog uitlaatdelen nodig hebben dan heb ik wel een aanrader: http://www.uitlaatsetje.nl/
Ik moet voor de APK een midden- en einddemper vervangen en heb het daar besteld.
Eind van de middag de bestelling gedaan en via Ideal betaald en de volgende dag om 08.30 al bezorgd.
En dat voor nog geen 90 euro incl. bezorgkosten.
Gloednieuw spul, zelfs 2ehands zou duurder zijn geweest.
Maarreuh, plaats weer eens wat foto's als je wil?
Ben heel benieuwd hoe het er voor staat met dit mooie project.
Boah.... Foto's van een mooie V8 mogen altijd hoor!quote:Op maandag 26 december 2016 22:27 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip
Ik heb juist geen foto's geplaatst omdat ik alleen maar het inlaatspruitstuk heb gemonteerd.
Ik wilde jullie niet vervelen met foto's van het motorblok
Ik zal vrijdag een paar foto's maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |