abonnement Unibet Coolblue
pi_166633982
Ik heb 2 weken geleden een Chevy Van G20 gekocht met een 5.7 liter v8 motor.
De camper heeft heel veel achterstallig onderhoud zowel motorisch als elektrisch.
Uiterlijk zit er ook wel roest maar dat maakt voor de APK niet uit dus dat komt later wel.
Eerst de motor en het interieur.
Geen project zonder foto's dus ik zal er een paar posten :)

De camper op transport:



De buitenkant:







Het interieur:




De elektra die ik helemaal uit moet gaan pluizen:


Geen idee waar deze dingen voor zijn.




ik heb al een paar topics geopend met vragen.
PTA / compressietest gedaan, wat denken jullie?
PTA / tablet als autoradio gebruiken
misschien dat een gemotiveerde moderator ze kan koppelen.
pi_166634565
Je plaatjes doen het niet?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_166634748
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:37 schreef dimmak het volgende:
Je plaatjes doen het niet?
Niet?
Bij mij wel, ik heb ze gedeeld via dropbox.
Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe.
Is er geen afbeelding zichtbaar?
pi_166634794
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:41 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Niet?
Bij mij wel, ik heb ze gedeeld via dropbox.
Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe.
BIj mij niet iig. Kan zijn dat Dropbox hotlinken niet zo fijn vind. Upload ze anders bij imgur.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_166634913
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:41 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Niet?
Bij mij wel, ik heb ze gedeeld via dropbox.
Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe.
Is er geen afbeelding zichtbaar?
Bij mij wel hoor.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166634971
Hier wel, ziet er uit als een leukproject iig. Wat zijn je plannen?
pi_166635095
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:44 schreef halfway het volgende:

[..]

Bij mij wel hoor.
O gelukkig :)
pi_166635251
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:45 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Hier wel, ziet er uit als een leukproject iig. Wat zijn je plannen?
Eerst de motor in orde maken, volgende week gaan de koppen er af.
Het elektrische gedeelte is ook slecht, overal losse draden en schakelaars.
Dat ga ik ook helemaal uitpluizen.
Dan een nieuwe apk er op.
Dan het interieur aanpakken, geluidsinstallatie, keukentje en zit+slaapplaatsen.
Ik hoop in mei zo ver te zijn dat ik op vakantie kan en daarna ga ik de buitenkant aanpakken, de carrosserie van de Chevy Van roest nog al hard dus die moet ik even goed aanpakken.
De onderkant is gelukkig keihard.
Als er iemand nog ideeën of tips heeft wil ik ze graag horen :)
pi_166635534
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:51 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Eerst de motor in orde maken, volgende week gaan de koppen er af.
Het elektrische gedeelte is ook slecht, overal losse draden en schakelaars.
Dat ga ik ook helemaal uitpluizen.
Dan een nieuwe apk er op.
Dan het interieur aanpakken, geluidsinstallatie, keukentje en zit+slaapplaatsen.
Ik hoop in mei zo ver te zijn dat ik op vakantie kan en daarna ga ik de buitenkant aanpakken, de carrosserie van de Chevy Van roest nog al hard dus die moet ik even goed aanpakken.
De onderkant is gelukkig keihard.
Als er iemand nog ideeën of tips heeft wil ik ze graag horen :)
Gebruik je hem alleen op vakantie?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166635665
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:58 schreef halfway het volgende:

[..]

Gebruik je hem alleen op vakantie?
Ja voor vakanties en uitjes.
Lang weekend in de ardennen of naar de veluwe.
Ik ga hem niet gebruiken voor dagelijks gebruik, daar heb ik die jeep voor.
  zondag 13 november 2016 @ 20:36:16 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166637108
Ook al is de bodem nog goed hard, even goed schoonmaken en een paar bussen rust-oleum eroverheen. Verder nog een puik wagentje zo te zien :Y
pi_166637226
hier nog een screenshot van de compressietest
pi_166637268
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:36 schreef TheThirdMark het volgende:
Ook al is de bodem nog goed hard, even goed schoonmaken en een paar bussen rust-oleum eroverheen. Verder nog een puik wagentje zo te zien :Y
ja maar er zit helemaal geen roest :)
ik denk dat hij past behandeld is, ook de uitlaat en de ophangrubbers van de uitlaat zijn helemaal nieuw.
  zondag 13 november 2016 @ 20:41:30 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166637295
Vooral de dakrand is een roestmagneet.. maar eigenlijk de hele carrosserie wel..
De bodem nog het minste idd..
  zondag 13 november 2016 @ 20:42:30 #15
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166637321
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 20:40 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

ja maar er zit helemaal geen roest :)
ik denk dat hij past behandeld is, ook de uitlaat en de ophangrubbers van de uitlaat zijn helemaal nieuw.
Dan heb je daar vies geluk mee. Chevy's zijn niet gemaakt voor het klimaat hier (eigenlijk alleen voor een woestijn klimaat) en plekken die nu nog goed zijn kunnen volgend jaar volledig doorgerot zijn. Maar succes ermee :Y
  zondag 13 november 2016 @ 20:45:18 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166637432
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:42 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dan heb je daar vies geluk mee. Chevy's zijn niet gemaakt voor het klimaat hier (eigenlijk alleen voor een woestijn klimaat) en plekken die nu nog goed zijn kunnen volgend jaar volledig doorgerot zijn. Maar succes ermee :Y
Dat ze alleen gemaakt zijn voor de woestijn is onzin...
Je moet zo'n bus ook niet met alle geweld netjes willen houden..
Gewoon een haakse slijper, een lasapparaat en wat stukken plaatstaal op voorraad houden.. en hier en daar een stukkie vervangen af en toe..
Dan heb je vanzelf een keer alles gehad..
  zondag 13 november 2016 @ 20:46:58 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_166637483
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat ze alleen gemaakt zijn voor de woestijn is onzin...
Je moet zo'n bus ook niet met alle geweld netjes willen houden..
Gewoon een haakse slijper, een lasapparaat en wat stukken plaatstaal op voorraad houden.. en hier en daar een stukkie vervangen af en toe..
Dan heb je vanzelf een keer alles gehad..
Nee, geen onzin. Chevy's hebben een behandeling gehad die goed tegen UV kan, maar totaal niet tegen zout of een vochtpercentage hoger dan 1%.
  zondag 13 november 2016 @ 20:49:00 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166637555
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:46 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee, geen onzin. Chevy's hebben een behandeling gehad die goed tegen UV kan, maar totaal niet tegen zout of een vochtpercentage hoger dan 1%.
Ja maar daar is chevy echt niet de enige in.. Er zijn ook genoeg europese auto's die het daarmee moesten doen..

Amerika is niet enkel woestijn.. terwijl die bussen overal verkocht werden..
pi_166637666
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:41 schreef Zolderkamer het volgende:
Vooral de dakrand is een roestmagneet.. maar eigenlijk de hele carrosserie wel..
De bodem nog het minste idd..
ja ik heb daar eigenlijk weinig kaas van gegeten.
ik denk dat ik het moet uitslijpen en opnieuw een plaatje inlassen.
een polyester matje vind ik maar amateuristisch.
  zondag 13 november 2016 @ 20:55:42 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166637769
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 20:53 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

ja ik heb daar eigenlijk weinig kaas van gegeten.
ik denk dat ik het moet uitslijpen en opnieuw een plaatje inlassen.
een polyester matje vind ik maar amateuristisch.
Volgens mij is er genoeg plaatwerk te koop ook.. is ook een stuk makkelijker dan dat prutsen met hars... (en dan weegt ie nog ongeveer hetzelfde ipv een ton extra als je klaar bent.. alhoewel.. je raakt nooit klaar met dit soort gevallen :7 )

Maar je haalt zo ff een nieuwe zijkant ofzo :s)



[ Bericht 11% gewijzigd door Zolderkamer op 13-11-2016 21:04:52 ]
pi_166638140
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Volgens mij is er genoeg plaatwerk te koop ook.. is ook een stuk makkelijker dan dat prutsen met hars... (en dan weegt ie nog ongeveer hetzelfde ipv een ton extra als je klaar bent.. alhoewel.. je raakt nooit klaar met dit soort gevallen :7 )

Maar je haalt zo ff een nieuwe zijkant ofzo :s)

[ afbeelding ]
zo dat is handig, een nieuwe zijkant er in is veel beter dan een plaatje lassen.
je zit dan alleen met het spuitwerk.
heb je een link van dat plaatwerk?
  zondag 13 november 2016 @ 21:11:19 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166638276
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 21:07 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

zo dat is handig, een nieuwe zijkant er in is veel beter dan een plaatje lassen.
je zit dan alleen met het spuitwerk.
heb je een link van dat plaatwerk?
Ach die bus moet je niet willen spuiten maar gewoon rollen met een verfroller.. ^O^

Ff googelen op G20 body panels..

https://www.parts.com/ind(...)OW-W/HINGED-DOOR-110

Bij eps in kiel-windeweer hebben ze trouwens fabrieksnieuwe motoren liggen..

http://www.uitlaten.com/usacars/main.html
  Moderator zondag 13 november 2016 @ 21:18:25 #23
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_166638602
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 21:11 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ach die bus moet je niet willen spuiten maar gewoon rollen met een verfroller.. ^O^

Ff googelen op G20 body panels..

https://www.parts.com/ind(...)OW-W/HINGED-DOOR-110

Bij eps in kiel-windeweer hebben ze trouwens fabrieksnieuwe motoren liggen..

http://www.uitlaten.com/usacars/main.html
^O^
pi_166641984
Zo fout, maar toch ook weer zo vet!
Om de hoeveel kilometer moet je eigenlijk tanken? :P
  maandag 14 november 2016 @ 02:13:03 #26
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_166642896
Haha wij hebben ook zo'n ding, exact hetzelfde gezeik met 10000 draden en schakelaars zonder enige indicatie wat ze doen. Je kan het beste zelf alles opnieuw erin zetten met kabellabels
pi_166643065
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 23:50 schreef NeuNeu het volgende:
Zo fout, maar toch ook weer zo vet!
Om de hoeveel kilometer moet je eigenlijk tanken? :P
Die dingen lopen ongeveer 1 op 5
Ik heb er een grote lpg tank in liggen.
Waarschijnlijk 100 liter ofzo.
Die moet ik nog aan de onderkant gaan monteren.
pi_166643066
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 02:13 schreef ErkendFokker het volgende:
Haha wij hebben ook zo'n ding, exact hetzelfde gezeik met 10000 draden en schakelaars zonder enige indicatie wat ze doen. Je kan het beste zelf alles opnieuw erin zetten met kabellabels
Ja iedere eigenaar trekt wat kabels voor lampjes en andere dingen die hij leuk vind en de oude kabels laten ze liggen.
  Moderator maandag 14 november 2016 @ 08:47:27 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166643670
Gaaf project!
Koppelen kan volgens mij alleen als de topics zijn gesloten. Samenvoegen zou ook kunnen maar dan heb je de reacties over je radio eerst omdat het op chronische volgorde gaat.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166645050
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 08:47 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf project!
Koppelen kan volgens mij alleen als de topics zijn gesloten. Samenvoegen zou ook kunnen maar dan heb je de reacties over je radio eerst omdat het op chronische volgorde gaat.
Ik vind het prima.
Dan blijft het misschien wel wat overzichtelijker.
pi_166649996
Mooi project!
Die bedrading mag idd wel wat aan gedaan worden, ziet er niet echt netjes uit zachtjes uitgedrukt.

Maar moet je die nieuwe tank niet vóór de APK monteren? In je planning lees ik dat je dat er na wil gaan doen of lees ik dat verkeerd?
pi_166650680
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 15:23 schreef vannelle het volgende:
Mooi project!
Die bedrading mag idd wel wat aan gedaan worden, ziet er niet echt netjes uit zachtjes uitgedrukt.

Maar moet je die nieuwe tank niet vóór de APK monteren? In je planning lees ik dat je dat er na wil gaan doen of lees ik dat verkeerd?
De motor loopt al op LPG en dat staat ook op het kenteken maar de tank ligt nu achterin en aangezien ik die ruimte liever voor andere dingen gebruik wil ik hem aan de onderkant plaatsen.
Ik denk niet dat het van invloed is op de APK?
pi_166651193
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 15:55 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

De motor loopt al op LPG en dat staat ook op het kenteken maar de tank ligt nu achterin en aangezien ik die ruimte liever voor andere dingen gebruik wil ik hem aan de onderkant plaatsen.
Ik denk niet dat het van invloed is op de APK?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik sleutel veel zelf maar heb me hier nooit in verdiept.
Misschien dat iemand anders hier meer over weet, het zou zonde zijn om 2x naar een keuring te gaan als het ook in 1x kan, vandaar mijn vraag.
pi_166782125


Het inlaatspruitstuk ligt er af, stoterstangen zijn niet krom en eigenlijk ziet alles er nog wel netjes uit, op de smurrie na dan.
Volgende week gaan de koppen er af, vandaag geen tijd meer.
pi_166796347
Mooi project! Veel succes. Ben benieuwd wat je tegenkomt onder de koppen
pi_166796665
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 10:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
Mooi project! Veel succes. Ben benieuwd wat je tegenkomt onder de koppen
Ik ook :)
Volgende week weten we het.
pi_166796821
Volgende week pas?!? Zolang kan ik niet wachten. Dan kijk je maar wat minder televisie, kun vanavond de boel losschroeven.
pi_166798099
quote:
12s.gif Op maandag 21 november 2016 11:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Volgende week pas?!? Zolang kan ik niet wachten. Dan kijk je maar wat minder televisie, kun vanavond de boel losschroeven.
Haha ik ben ook wel nieuwsgierig maar ik ben zaterdag pas thuis.
pi_166916597
de koppen zijn er af, het is duidelijk te zien welke cilinder water heeft gekregen.
ik snap alleen nog niet hoe het water in die cilinder is gekomen want de koppakking ziet er niet slecht uit.
koppakking links:

koppakking rechts:
tussen cilinder 2 en 3 is de pakking zwart maar niet lek denk ik.

cilinderkop links:

cilinderkop rechts:
de 3e compressieruimte is behoorlijk vervuild

de zuiger is best wel schoon vergeleken bij de andere zuigers:

de cilinders zien er op het eerste gezicht nog netjes uit.
pi_166930231
Ik heb de koppen schoongemaakt en de cilinders met lage compressie goed bekeken.
Er zitten flink wat putten in de kop en klep en erg veel aanslag in de klepzittingen.
Dat is dus de reden van het compressie verlies.
Ik heb alleen nog steeds geen idee hoe het water bij de olie is gekomen.


pi_166935362
Ik heb iets vreemds gevonden.
1 opening op m'n inlaatspruitstuk is dicht terwijl er op m'n cilinderkop wel een opening is.
Het is een opening waar koelvloeistof door heen loopt.
pi_166943678
Als er iemand nog een paar koppen heeft liggen voor een chevy 350 tbi hou ik me aanbevolen :)
pi_166946113
Er zit zo te zien een scheur in de cilinderkop. op je laatste foto van de cilinderkop gaat vanuit de uitlaatzitting naar links toe een scheur.

Laat ze even afpersen, dan weet je waar je aan toe bent.
En dan kun je er meteen harde zittingen in laten zetten.
pi_166946317
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:35 schreef -niemand- het volgende:
Er zit zo te zien een scheur in de cilinderkop. op je laatste foto van de cilinderkop gaat vanuit de uitlaatzitting naar links toe een scheur.

Laat ze even afpersen, dan weet je waar je aan toe bent.
En dan kun je er meteen harde zittingen in laten zetten.
Jij ziet het ook al, een kerel op een ander forum zei het ook.
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Bedankt voor je hulp :)
Ik ga andere koppen zoeken, dat is goedkoper :P
pi_166946702
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:41 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Jij ziet het ook al, een kerel op een ander forum zei het ook.
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Bedankt voor je hulp :)
Ik ga andere koppen zoeken, dat is goedkoper :P
Met andere koppen weet je zeker dat je ze er op zijn laatst volgend jaar weer vanaf kunt halen.
Of je moet nieuwe kopen...

Gebruikt spul is in die categorie een behoorlijk risico, omdat het allemaal gaar is.
pi_166948800
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:53 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Met andere koppen weet je zeker dat je ze er op zijn laatst volgend jaar weer vanaf kunt halen.
Of je moet nieuwe kopen...

Gebruikt spul is in die categorie een behoorlijk risico, omdat het allemaal gaar is.
Ik zat aan deze te denken.
https://m.ebay-kleinanzei(...)8/543644319-223-6734
2 gereviseerde koppen in de usa kosten ongeveer 300 euro maar dan zit je weer met de verzendkosten enzo.
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 09:38:54 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166949792
Oh dit is een beetje een tegenvaller dus...

quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Ik nog schelerder want zie het nog niet. Of ik weet niet waar ik op moet letten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166950326


300-400e voor 2 (gereviseerde) koppen vind ik nog best netjes trouwens :)
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 10:18:45 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166950353
quote:
Met mijn reactie hoopte ik idd een ijverige Painter te lokken. Thanks ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166950660
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:16 schreef Dingest het volgende:
[ afbeelding ]

300-400e voor 2 (gereviseerde) koppen vind ik nog best netjes trouwens :)
Ja idd, ik heb wat prijsopgave's in Nederland opgevraagd en die zitten tussen de 500 en 600 euro om de 2 koppen te reviseren.
Dan nog maar afwachten of ze wel te repareren zijn.
Een paar centimeter naar rechts zie je ook een scheur in de klepzitting.
pi_166952309
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 10:36 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ja idd, ik heb wat prijsopgave's in Nederland opgevraagd en die zitten tussen de 500 en 600 euro om de 2 koppen te reviseren.
Dan nog maar afwachten of ze wel te repareren zijn.
Een paar centimeter naar rechts zie je ook een scheur in de klepzitting.
Lijkt me sterk dat ze dat afdoende kunnen repareren. Oké de compressie is niet bijster hoog in zo'n motor, maar persoonlijk zou ik voor andere koppen gaan, gewoon voor de zekerheid. Lijkt me nogal lullig als je nu veel geld uitgeeft voor reparatie en over een tijdje de boel weer uit elkaar kan trekken omdat je weer lekkage hebt.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_166953369
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:04 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat ze dat afdoende kunnen repareren. Oké de compressie is niet bijster hoog in zo'n motor, maar persoonlijk zou ik voor andere koppen gaan, gewoon voor de zekerheid. Lijkt me nogal lullig als je nu veel geld uitgeeft voor reparatie en over een tijdje de boel weer uit elkaar kan trekken omdat je weer lekkage hebt.
Yep ik ben nu aan het zoeken naar andere koppen.
In de usa zijn ze goedkoop maar ik ben er nog niet achter wat de verzendkosten zijn.
Ik zie bedragen van 150 euro per kop om te verzenden.
pi_166966495
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 12:51 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Yep ik ben nu aan het zoeken naar andere koppen.
In de usa zijn ze goedkoop maar ik ben er nog niet achter wat de verzendkosten zijn.
Ik zie bedragen van 150 euro per kop om te verzenden.
Let wel op dat er een groot verschil is tussen ''gereviseerd'' en gereviseerd.
Ik werk zelf bij een revisiebedrijf. en er word enorm veel gefrot aan amerikanen. dus oppassen wat je koopt! nieuwe kleppen in een kop zetten en inschuren is geen reviseren! en goedkoop is duurkoop meestal.

Ik zou je aanraden om een setje gebruikte koppen te scoren en deze laten afpersen en dan laten reviseren.
Meteen gaszittingen er in zetten want waarschijnlijk zitten er geneens harde zittingen in.
pi_166967653
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:38 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Let wel op dat er een groot verschil is tussen ''gereviseerd'' en gereviseerd.
Ik werk zelf bij een revisiebedrijf. en er word enorm veel gefrot aan amerikanen. dus oppassen wat je koopt! nieuwe kleppen in een kop zetten en inschuren is geen reviseren! en goedkoop is duurkoop meestal.

Ik zou je aanraden om een setje gebruikte koppen te scoren en deze laten afpersen en dan laten reviseren.
Meteen gaszittingen er in zetten want waarschijnlijk zitten er geneens harde zittingen in.
http://m.ebay.com/itm/132016851439
Ik vond deze wel interessant.
Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er.
Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is :)
pi_166972257
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 23:13 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

http://m.ebay.com/itm/132016851439
Ik vond deze wel interessant.
Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er.
Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is :)
Natuurlijk moeilijk te zien vanaf foto's maar die zien er wel heel netjes uit.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_166988638
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 23:13 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

http://m.ebay.com/itm/132016851439
Ik vond deze wel interessant.
Er zitten harde zittingen in de uitlaat staat er.
Maar aangezien het jouw werk is zal je aan de foto's wel kunnen zien of het prutswerk is :)
Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
pi_166998686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:10 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
Ja ik heb geen idee hoe ze dat in de usa doen.
Misschien doen ze het in Mexico.
pi_167009222
Hoe heb ik deze over het hoofd gezien :{ ..
Ik heb er even een heus projecttopic-tagje aangegeven :Y) en uiteraard ook het topic aan onze Projecten-lijst toegevoegd:

PTA / Overzicht Projecten
  woensdag 30 november 2016 @ 20:32:43 #59
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_167009304
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:30 schreef Anne het volgende:
Hoe heb ik deze over het hoofd gezien
iets met vierkante ogen (8>
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_167013641
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:30 schreef Anne het volgende:
Hoe heb ik deze over het hoofd gezien :{ ..
Ik heb er even een heus projecttopic-tagje aangegeven :Y) en uiteraard ook het topic aan onze Projecten-lijst toegevoegd:

PTA / Overzicht Projecten
Dank je wel :)
Ondertussen heb ik een paar gereviseerde koppen gevonden en ik ga ze zaterdag halen.
pi_167017769
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:10 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Ziet er op de foto's zeer goed uit, gewoon normale geleiders erin gemaakt in plaats van k lines. en voor de rest de zittingen netjes gefreesd en dergelijke
Maar ik vraag me alleen af hoe je voor zulk geld zoveel nieuwe onderdelen kunt plaatsen. en dan de arbeid nog.
Prijzen in Amerika liggen veel lager dan hier. Als je bv de afleveringen van Wheeler Dealers in Amerika bekijkt (en ja, dat is in scene gezet) val je soms bijna van je stoel voor hoe weinig geld daar een reparatie uitgevoerd wordt waar je hier gewoon een vermogen voor kwijt zou zijn..
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_167038174
Ik lees veel op het amerikaanse forum www.garagejournal.com
Onderdelen zijn inderdaad goedkoper daar, net als bijvoorbeeld olie verversen bij een soort KwikFit.
Heb je echt reparaties`s waar een vakman bij nodig is, dan gaat de teller lopen, dat is net als in Nederland niet goedkoop.
http://www.garagejournal.(...)ighlight=hourly+rate
pi_167097176
ik heb andere gereviseerde koppen gevonden voor een gunstige prijs :)




sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet maar alles ziet er wel netjes uit.

vandaag heb ik de bovenkant van het motorblok en de zuigers schoon gemaakt.


volgende week gaan de koppen erop en dan ga ik weer compressie meten.
pi_167103735
Oh ja ik heb ook de motor nog gespoeld met 9 liter lidl olie die ik nog had staan :P
Daarna heb ik de motor gevuld met 5w30
En ik heb een nieuw oliefilter gemonteerd.
pi_167164976
Het intake manifolt is van aluminium en er zit oxidatie op, dat kan geen kwaad maar ik wil het graag mooi schoon maken.
Hoe kan je dat het beste schoon maken?
Met een messingborstel of zijn daar andere producten voor?

Ik wil ook de uitlaatbouten vervangen, zijn dat speciale bouten vanwege de hitte of kan ik gewoon normale bouten erin draaien?
  zondag 11 december 2016 @ 14:14:06 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167255890
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:58 schreef vaginabeheerder het volgende:
Oh ja ik heb ook de motor nog gespoeld met 9 liter lidl olie die ik nog had staan :P
Daarna heb ik de motor gevuld met 5w30
En ik heb een nieuw oliefilter gemonteerd.
5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooien ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 11 december 2016 @ 14:16:17 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167255919
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 16:02 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik heb andere gereviseerde koppen gevonden voor een gunstige prijs :)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet maar alles ziet er wel netjes uit.

vandaag heb ik de bovenkant van het motorblok en de zuigers schoon gemaakt.
[ afbeelding ]

volgende week gaan de koppen erop en dan ga ik weer compressie meten.
mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 11 december 2016 @ 14:19:03 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167255975
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 12:28 schreef vaginabeheerder het volgende:
Het intake manifolt is van aluminium en er zit oxidatie op, dat kan geen kwaad maar ik wil het graag mooi schoon maken.
Hoe kan je dat het beste schoon maken?
Met een messingborstel of zijn daar andere producten voor?

Ik wil ook de uitlaatbouten vervangen, zijn dat speciale bouten vanwege de hitte of kan ik gewoon normale bouten erin draaien?
manifold kun je laten glasparelen, je kunt sowieso niet overal bij met andere technieken, daar wordt het niet mooier van. Bouten zijn volgens mij normale bouten, beetje kopervet en goed op de aantrekvolgorde en -momenten letten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167256731
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 14:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

5w30 lijkt me vrij dun. Die ouwe bakken lopen prima op lekkere dikke olie, met dun spul loop je risico op verbruik en lekkages. Tis ouwe techniek, moet je geen high tech olie in willen gooien ;)
Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.
Misschien heeft het met de oliepomp te maken?
pi_167256761
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 14:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mooi schoon, wel heel goed oppassen dat je geen krassen maakt in het pakkingvlak en niet teveel met schuurpapier, dan heb je 0,0 controle meer over het materiaal wat je weghaalt en de vlakheid van het pakking vlak.
Ik heb een messing borstel gebruikt :)
pi_167394721
Alle spullen zijn binnen.
Ik ga dit weekend de koppen er op zetten en weer een compressietest doen.
ik ben benieuwd......
pi_167395529
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:23 schreef vaginabeheerder het volgende:

Geen idee waar deze dingen voor zijn.
[ afbeelding ]

Dit is een scheidingsdiode of ook wel diodebrug genoemd, deze zogen er voor dat je meerdere accu's kan laden met één dynamo.

[ afbeelding ]

En even snel op het WWW zitten kijken dit apparaat zorgt ervoor dat je tbi systeem blijft werken als je op lpg rijdt.

pi_167395910
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 15:01 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ja ik vind 5w30 ook vrij dun maar dat geeft de fabriek op.
Misschien heeft het met de oliepomp te maken?
Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.
.
pi_167396867
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:50 schreef kingofcool het volgende:

[..]

Bedankt :)
Toch wel belangrijke dingen dus.
pi_167396954
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Niet met weertype? Ik kan met dit voorstelen voor Canada of de Noordelijke staten, maar niet voor Texas of Nevada.
Ik zat te kijken voor een revisieset en daar zat ook een hoog volume oliepomp bij en er stond bij dat je in combinatie met die pomp 10w40 moest gebruiken.
Zodoende denk ik dat het met de pomp te maken heeft.
pi_167403637
Zo, koppen zitten er weer op.
Stoterstangen en tuimelaars ook weer gemonteerd, ik weet niet of ik de klepspeling goed heb gezet maar dat zie ik later wel, deze kleppen kan je stellen met draaiende motor.
  zaterdag 17 december 2016 @ 21:46:40 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167403966
ik ben benieuwd, al een druktest gedaan ook meteen? of ga je hem meteen laten lopen?

ik deed voor ik hem startte effe de bobine los, en dan even goed doorstarten zodat overal voldoende olie zit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167404263
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
ik ben benieuwd, al een druktest gedaan ook meteen? of ga je hem meteen laten lopen?

ik deed voor ik hem startte effe de bobine los, en dan even goed doorstarten zodat overal voldoende olie zit.
Ik ga morgen een compressietest doen.
De resultaten zal ik hier uiteraard ook posten.
Het zal nog wel even duren voor hij loopt.
Als de compressie goed is moet ik nog nieuwe uitlaatbouten gaan halen en een nieuwe thermostaat, verdelerkap, rotor, bougies en luchtfilter.
  zaterdag 17 december 2016 @ 22:41:02 #79
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167405885
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:54 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ik ga morgen een compressietest doen.
De resultaten zal ik hier uiteraard ook posten.
Het zal nog wel even duren voor hij loopt.
Als de compressie goed is moet ik nog nieuwe uitlaatbouten gaan halen en een nieuwe thermostaat, verdelerkap, rotor, bougies en luchtfilter.
is er verder nog iets aan de koppen gebeurd? kleppen opnieuw ingeslepen, zittingen allemaal nog in orde? zijn wel dingen die met enige regelmaat compressieverlies veroorzaken ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167407269
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 22:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

is er verder nog iets aan de koppen gebeurd? kleppen opnieuw ingeslepen, zittingen allemaal nog in orde? zijn wel dingen die met enige regelmaat compressieverlies veroorzaken ;)
De koppen komen van een gereviseerde motor.
De motor werd in een boot geplaatst maar in boten gebruiken ze andere koppen.
Ze hebben toen deze koppen er af gehaald en er andere koppen op gezet.
Sommige kleppen zijn nieuw en sommige niet.
Alle klepzettingen glimmen dus ik neem aan dat die opnieuw geslepen zijn.
Sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet.
  zondag 18 december 2016 @ 00:22:41 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167409447
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 23:16 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

De koppen komen van een gereviseerde motor.
De motor werd in een boot geplaatst maar in boten gebruiken ze andere koppen.
Ze hebben toen deze koppen er af gehaald en er andere koppen op gezet.
Sommige kleppen zijn nieuw en sommige niet.
Alle klepzettingen glimmen dus ik neem aan dat die opnieuw geslepen zijn.
Sommige kleppen zijn vervangen en sommige niet.
Ok, dan zou het goed moeten zijn dus ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167416871
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 00:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ok, dan zou het goed moeten zijn dus ^O^
de compressietest is geslaagd :)
het zal niet helemaal precies kloppen want de motor is natuurlijk koud en de druk was een beetje afhankelijk van de snelheid waarmee de startmotor rond ging.
ik heb bij cilinder 7 startkabels moeten gebruiken omdat de accu bijna leeg was en ik kwam niet boven de 6 bar, nadat ik de startkabels had gebruikt vlogen de waarde omhoog.
dus al met al vind ik het geen super betrouwbare test maar ik heb overal goede compressie :)
  zondag 18 december 2016 @ 15:08:31 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167417516
Mooi! spruitstukken erop en schroeven maar ^O^

tipjes: inlaatspruitstukpakking aan beide kanten 'helpen' met wat vloeibare pakking en de headergaskets met een klein beetje uitlaatpasta. Niet teveel, want als die zooi er overal uit bulkt ziet het er niet uit ;)

En flikker alle EGR troep (if any) er meteen vanaf; scheelt een bak slangetjes en zooi, en gaat toch alleen maar kapoet en vervelend doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167417731
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi! spruitstukken erop en schroeven maar ^O^

tipjes: inlaatspruitstukpakking aan beide kanten 'helpen' met wat vloeibare pakking en de headergaskets met een klein beetje uitlaatpasta. Niet teveel, want als die zooi er overal uit bulkt ziet het er niet uit ;)

En flikker alle EGR troep (if any) er meteen vanaf; scheelt een bak slangetjes en zooi, en gaat toch alleen maar kapoet en vervelend doen.
De gehele inlaatpakking insmeren met vloeibare pakking?
Wat is EGR?
Ik moet de hele kabelboom nog gaan uitpluizen want er klopt geen flikker van.
Overal losse draden waar spanning op staat en draden die nergens op aangesloten zitten.
Oude alarmen, geluidsinstallatie's en verlichting.
  zondag 18 december 2016 @ 15:33:41 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167418082
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 15:17 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

De gehele inlaatpakking insmeren met vloeibare pakking?
Wat is EGR?
Ik moet de hele kabelboom nog gaan uitpluizen want er klopt geen flikker van.
Overal losse draden waar spanning op staat en draden die nergens op aangesloten zitten.
Oude alarmen, geluidsinstallatie's en verlichting.
jep, gewoon met het vingertje een dun laagje erop net als kopervet op je remblokken zeg maar. Het hóeft niet, maar die yankeezooi is vaak niet vlak/recht, en dan ben je ze mooi een stappie voor ;) Je kunt het ook zonder doen, maar dan loop je de kans dat je hem er nog een keer uit moet halen, en daar wordt de pakking ook niet beter van.

EGR is Exhaust Gas Recirculation, zat bij mij als je aan de poeliekant van het blok staat, links bij/op/aan het spruitstuk.. koekt vaak dicht waardoor het sowieso niet werkt, zitten wat vacuümslangetjes aan die de boel bedienen (en vaak lekken met alle bijkomende ellende). Slangetjes allemaal opzouten, ding eraf, blindplaatje maken en dat gat dichtmaken. Carterventilatie idem, opbokken, filtertje op het deksel en klaar.

Misschien kun je voor de elektra wel ergens een schemaatje vandaan vissen, en anders is het gewoon deleten met de kniptang en zorgen dat er geen sluiting kan ontstaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167419737
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
En flikker alle EGR troep (if any) er meteen vanaf; scheelt een bak slangetjes en zooi, en gaat toch alleen maar kapoet en vervelend doen.
En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.
pi_167419866
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 16:36 schreef vaduz het volgende:

[..]

En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.
Dan gaat hij net zo makkelijk door de keuring als met.
En lig niet te huilen over je milieudelict. Dat is zo'n auto toch al. Het word er niet erger van ofzo.
EGR is alleen een ontzettende vervuiler van je motor.
  zondag 18 december 2016 @ 16:52:18 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167420232
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 16:36 schreef vaduz het volgende:

[..]

En hoe gaat hij dan nog door de keuring? Verder is dit een milieudelict als je auto origineel van deze 'troep' is voorzien.
Als die zooi wel werkt is het nog steeds een rijdend milieudelict _O- Er is veel meer winst te behalen in het fatsoenlijk afstellen. Daarbij valt dit masjien nog onder de oude regels en mag hij wat meer uitstoten, en goed afgesteld haal je dat makkelijk, zeker op LPG.

Mjn oude Chevy schroefde ik effe terug met de meter erop; keuren, geen steekproef?, schroefde ik hem weer omhoog en klaar. Hij mocht zeg maar 0.5 hebben, dan liep hij gewoon goed, alleen had je geen power, Als hij lekker liep zat ik op 0.7 (125 ekte manke pony's uit 5 liter :') ).
Verbruik was standaard 1 op 4 à 4,5.. arm, rijk, maakte geen fuck uit.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sounddragon op 18-12-2016 16:57:52 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167422162
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 15:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

jep, gewoon met het vingertje een dun laagje erop net als kopervet op je remblokken zeg maar. Het hóeft niet, maar die yankeezooi is vaak niet vlak/recht, en dan ben je ze mooi een stappie voor ;) Je kunt het ook zonder doen, maar dan loop je de kans dat je hem er nog een keer uit moet halen, en daar wordt de pakking ook niet beter van.

EGR is Exhaust Gas Recirculation, zat bij mij als je aan de poeliekant van het blok staat, links bij/op/aan het spruitstuk.. koekt vaak dicht waardoor het sowieso niet werkt, zitten wat vacuümslangetjes aan die de boel bedienen (en vaak lekken met alle bijkomende ellende). Slangetjes allemaal opzouten, ding eraf, blindplaatje maken en dat gat dichtmaken. Carterventilatie idem, opbokken, filtertje op het deksel en klaar.

Misschien kun je voor de elektra wel ergens een schemaatje vandaan vissen, en anders is het gewoon deleten met de kniptang en zorgen dat er geen sluiting kan ontstaan.
Op het inlaatspruitstuk?
ik heb wel een sensor op m'n linkse uitlaatspruitstuk zitten, geen idee waar die voor is.
ik zal eens gaan googlen.
Net even met de bedrading bezig geweest, ik snap nu waarom de vorige eigenaar een hoofdschakelaar heeft gemonteerd.
Het is een wonder dat de wagen niet in brand gevlogen is.
pi_167431807
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 16:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als die zooi wel werkt is het nog steeds een rijdend milieudelict _O- Er is veel meer winst te behalen in het fatsoenlijk afstellen. Daarbij valt dit masjien nog onder de oude regels en mag hij wat meer uitstoten, en goed afgesteld haal je dat makkelijk, zeker op LPG.

Mjn oude Chevy schroefde ik effe terug met de meter erop; keuren, geen steekproef?, schroefde ik hem weer omhoog en klaar. Hij mocht zeg maar 0.5 hebben, dan liep hij gewoon goed, alleen had je geen power, Als hij lekker liep zat ik op 0.7 (125 ekte manke pony's uit 5 liter :') ).
Verbruik was standaard 1 op 4 à 4,5.. arm, rijk, maakte geen fuck uit.
Kreeg je geen check engine melding?
Of heb je het lampje eruit gehaald?
Verbruik is wel hoog trouwens, ik haal makkelijk 1 op 5 met ami's, heb je een zware voet? :P
Alleen met een 7.4 bigblock reed ik 1 op 3.
  zondag 18 december 2016 @ 22:13:35 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167432292
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 17:47 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Op het inlaatspruitstuk?
ik heb wel een sensor op m'n linkse uitlaatspruitstuk zitten, geen idee waar die voor is.
ik zal eens gaan googlen.
Net even met de bedrading bezig geweest, ik snap nu waarom de vorige eigenaar een hoofdschakelaar heeft gemonteerd.
Het is een wonder dat de wagen niet in brand gevlogen is.
hoort ergens in het inlaattraject te zitten, volgens mij zat ie bij mij achterop de carb of in die buurt.. wat is het bouwjaar van de jouwe? heeft ie al een injected carb? en wat voor blok? 305? 350?

Ik heb niet echt een zware voet, maar dat roffeltje is zo lekker O+
De Lincoln haalde 1 op 9 op de snelweg, wel 100 op de cc, maar veel harder wil je toch niet met zo'n dweilboot :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167433031
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 22:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hoort ergens in het inlaattraject te zitten, volgens mij zat ie bij mij achterop de carb of in die buurt.. wat is het bouwjaar van de jouwe? heeft ie al een injected carb? en wat voor blok? 305? 350?

Ik heb niet echt een zware voet, maar dat roffeltje is zo lekker O+
De Lincoln haalde 1 op 9 op de snelweg, wel 100 op de cc, maar veel harder wil je toch niet met zo'n dweilboot :7
Ja hij zit linksachter de carburateur, de carburateur heeft injectie en het is een 350.
Er zit ook een opening op het rechtse uitlaatspruitstuk en een sensor op het linkse uitlaatspruitstuk, hebben die allebei met het egr te maken?
Ik had een Lincoln continental uit 1973 maar die had een 7.4 bigblock, zuiniger als 1 op 3 haalde ik echt niet.
  maandag 19 december 2016 @ 00:08:31 #93
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167435391
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 22:35 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ja hij zit linksachter de carburateur, de carburateur heeft injectie en het is een 350.
Er zit ook een opening op het rechtse uitlaatspruitstuk en een sensor op het linkse uitlaatspruitstuk, hebben die allebei met het egr te maken?
Ik had een Lincoln continental uit 1973 maar die had een 7.4 bigblock, zuiniger als 1 op 3 haalde ik echt niet.
geen idee, zou ik moeten zien. zijn zoooo veel verschillende versies en uitvoeringen van die blokken.. bomen, bos..

ik had deze Towncar; liep op zich betrekkelijk zuinig, zeker op de snelweg. De Caprice was gewoon een zuipschuit. De Linc was in de stad ook niet echt economisch, maar lager dan 1 op 6 liep hij eigenlijk nooit, of je moest serieus gek gaan doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167620358
Het is 2e kerstdag maar ik kon het niet laten om toch even het inlaatspruitstuk te monteren.
De egr laat ik voorlopig nog even zitten omdat ik geen afdekplaatje heb, ik kan hem later alsnog verwijderen.
Volgende maand moet de motor gaan lopen, ik ben benieuwd hoe hij het doet.
ik zat nog te twijfelen om een compleet nieuwe ontsteking te kopen maar ik ga het eerst met de oude proberen.
Er komen wel nieuwe bougies in.
pi_167620380
Vorige week ging ik het uitlaatspruitstuk monteren en ik dacht dat ik de oude bouten wel zou kunnen gebruiken.
Dat bleek een verkeerde bezuiniging want ik draaide de kop van een bout rond, ik ben 3 uur bezig geweest om hem er weer uit te krijgen.
Ik heb nieuwe besteld en ik heb vandaag het uitlaatspruitstuk vastgezet.
  maandag 26 december 2016 @ 17:32:30 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167621399
kende je deze al trouwens?

http://www.rockauto.com

90% slagingskans voor alles wat je nodig hebt voor je bak ^O^

Als je dingen bestelt, effe zorgen dat je een volle doos hebt, dat drukt je shipping costs een beetje. Ik bestelde meestal met een groepje mafkezen tegelijk, dan is het prima te doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167621745
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 17:32 schreef Sounddragon het volgende:
kende je deze al trouwens?

http://www.rockauto.com

90% slagingskans voor alles wat je nodig hebt voor je bak ^O^

Als je dingen bestelt, effe zorgen dat je een volle doos hebt, dat drukt je shipping costs een beetje. Ik bestelde meestal met een groepje mafkezen tegelijk, dan is het prima te doen.
Ja ik denk de site maar eigenlijk nooit wat besteld.
ik had ook bij summitracing.com gekeken maar dat lijkt me een beetje overkill voor mijn standaard chevy.
Rockauto is wel een stuk goedkoper dan summit, als ik wat nodig heb zal ik daar eens bestellen.
Bedankt voor de tip :)
pi_167625758
Mocht je nog uitlaatdelen nodig hebben dan heb ik wel een aanrader: http://www.uitlaatsetje.nl/

Ik moet voor de APK een midden- en einddemper vervangen en heb het daar besteld.
Eind van de middag de bestelling gedaan en via Ideal betaald en de volgende dag om 08.30 al bezorgd.
En dat voor nog geen 90 euro incl. bezorgkosten.
Gloednieuw spul, zelfs 2ehands zou duurder zijn geweest.

Maarreuh, plaats weer eens wat foto's als je wil?
Ben heel benieuwd hoe het er voor staat met dit mooie project. :Y
pi_167627305
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 21:32 schreef vannelle het volgende:
Mocht je nog uitlaatdelen nodig hebben dan heb ik wel een aanrader: http://www.uitlaatsetje.nl/

Ik moet voor de APK een midden- en einddemper vervangen en heb het daar besteld.
Eind van de middag de bestelling gedaan en via Ideal betaald en de volgende dag om 08.30 al bezorgd.
En dat voor nog geen 90 euro incl. bezorgkosten.
Gloednieuw spul, zelfs 2ehands zou duurder zijn geweest.

Maarreuh, plaats weer eens wat foto's als je wil?
Ben heel benieuwd hoe het er voor staat met dit mooie project. :Y
Bedankt voor de tip :)
Ik heb juist geen foto's geplaatst omdat ik alleen maar het inlaatspruitstuk heb gemonteerd.
Ik wilde jullie niet vervelen met foto's van het motorblok :P
Ik zal vrijdag een paar foto's maken.
pi_167628131
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 22:27 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip :)
Ik heb juist geen foto's geplaatst omdat ik alleen maar het inlaatspruitstuk heb gemonteerd.
Ik wilde jullie niet vervelen met foto's van het motorblok :P
Ik zal vrijdag een paar foto's maken.
Boah.... Foto's van een mooie V8 mogen altijd hoor!
Bovendien, het is je eigen topic dus je plaatst maar wat je wil toch? ;)
En ook al was het nu "alleen maar" het inlaatspruitstuk, kleine vorderingen is ook vooruitgang heur! :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')