abonnement Unibet Coolblue
pi_166629579
Ik heb koelvloeistof in m'n olie zitten maar geen olie in m'n koelvloeistof.
De motor is verwaarloosd qua onderhoud.
Ik vermoed een lekke koppakking.
Vandaag heb ik een compressietest gedaan.
Wat denken jullie hiervan?
pi_166629672
Dat cilinder 6 en 7 niet meer te redden zijn.
pi_166629783
Tja cil 6 en 7 duidelijk lager met wat geluk is het een pakking.

Wat zeggen de fabrieksgegevens over de oliedruk en de koelvloeistofdruk?

zoals je het nu beschrijft is de koelvloeistofdruk hoger als de oliedruk.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_166630144
ja cilinder 6 en 7 zitten onder de norm.
ik heb gemeten met een koude motor maar dan zouden ze alsnog boven de 8 moeten zitten lijk mij.
er word geen overdruk opgebouwd in het koelsysteem dus de pakking zo lek moeten zijn tussen de kanalen en niet tussen de cilinder en de kanalen maar er komt wel witte rook uit de uitlaat.
volgend weekend maar de koppen eraf halen.
pi_166630444
ik ben een oude camper aan het opknappen, de bodem is goed maar qua bedrading en motorisch is het een drama.
vinden jullie het leuk als ik er een project topic van maak?
pi_166630577
Motor en bakrevisie als je niet wil stranden op een camping ver weg.
.
pi_166630879
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 18:01 schreef Fer het volgende:
Motor en bakrevisie als je niet wil stranden op een camping ver weg.
waarom moet de bak gereviseerd worden?
die doet het nog prima eigenlijk, ik ga hem wel verversen olie+filter.
  zondag 13 november 2016 @ 18:13:04 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166631032
Heeft die bus een oliekoeling? Dit soort amerikanen heeft dat niet standaard (amerikaanse snelheden) en de Europese snelheden zijn dan funest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166631092
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 17:36 schreef vaginabeheerder het volgende:
De motor is verwaarloosd qua onderhoud.
Ik vermoed een lekke koppakking.
Nou ja, een lekke koppakking komt niet door verwaarloosd onderhoud, dat is meer slijtage/ouderdom.
Een koppakking is niet iets wat je periodiek vervangt volgens een onderhoudsschema.
pi_166631142
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 18:09 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

waarom moet de bak gereviseerd worden?
die doet het nog prima eigenlijk, ik ga hem wel verversen olie+filter.
Lees camperforum maar, uiteindelijk stranden ze allemaal. Zware lading (camper inbouw) heet weer, in de bergen rijden. Of anders davc.
.
  zondag 13 november 2016 @ 18:18:47 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166631250
Trouwens nooit sythetische olie in dit soort bakken gooien, dan is het snel voorbij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166631793
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 18:16 schreef Fer het volgende:
Lees camperforum maar, uiteindelijk stranden ze allemaal. Zware lading (camper inbouw) heet weer, in de bergen rijden. Of anders davc.
Dat komt natuurlijk ook omdat dat Amerikaanse spul veelal niet gebouwd is op snelheden van 120/130+ km/h, en al helemaal niet een Van uit het bouwjaar van TS.
Veel van die VS pick-ups en van`s rijden gerust 400.000 of 500.000km, maar dan hebben ze wel minimaal 1 bak en motorrevisie achter de rug.
Kijk ook maar eens op amerikaanse fora zoals garagejournal.com.

Zo gauw een auto in Europa aan een revisie toe is dan is hij meestal ook op een leeftijd waarbij dit economisch niet meer rendabel is, dan eindigt zo`n ding gewoon bij de sloop.
pi_166631799
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 18:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Lees camperforum maar, uiteindelijk stranden ze allemaal. Zware lading (camper inbouw) heet weer, in de bergen rijden. Of anders davc.
ja ik heb een account daar :P
maar hier zijn meer mensen aanwezig en ik vind het ook wel gezellig op fok :)
de bak heeft een oliekoeler dus ik ben daar niet zo bang voor, als de motor in orde is ga ik de bak open maken om de olie en het filter te vervangen.
dan kan ik gelijk kijken hoe die er van binnen uit ziet.
pi_166631910
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 17:57 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik ben een oude camper aan het opknappen, de bodem is goed maar qua bedrading en motorisch is het een drama.
vinden jullie het leuk als ik er een project topic van maak?
:Y en dan een dakraam erindoen of er een cabrio van maken ;)
pi_166631990
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Trouwens nooit sythetische olie in dit soort bakken gooien, dan is het snel voorbij
meen je dat nou?
ik doe niet anders :)
zo lang de motor schoon is van binnen is het ideaal, als er een hoop smurrie van binnen zit komt dat los met synthetische olie en gaat de boel dicht zitten.
ik heb ook een jeep v8 en ik doe daar 5w40 vol synthetische olie en ik ben er dik tevreden over.
pi_166632050
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 18:36 schreef vaduz het volgende:

[..]

:Y en dan een dakraam erindoen of er een cabrio van maken ;)
er zit een dakverhoging in :)
dat moet van de belasting, 170cm stahoogte is verplicht.
pi_166632116
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 18:39 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

er zit een dakverhoging in :)
dat moet van de belasting, 170cm stahoogte is verplicht.
W16 erin lepelen? :9
pi_166632140
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 18:34 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat komt natuurlijk ook omdat dat Amerikaanse spul veelal niet gebouwd is op snelheden van 120/130+ km/h, en al helemaal niet een Van uit het bouwjaar van TS.
dat komt doordat veel van die bakken geen overdrive hebben, dan is 100km/h hard zat.
ik heb wel een overdrive en als ik 100km/h rijd draai ik 1700 toeren.
pi_166632208
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 18:40 schreef vaduz het volgende:

[..]

W16 erin lepelen? :9
haha ik zat wel te denken aan een 7.4 liter big block.
maar ik heb al vaker met een big block gereden en het zijn fantastische motoren maar 1 op 3 is gewoon normaal.
dat is leuk voor een camaro ofzo maar niet voor een camper waar ik met m'n gezin mee op vakantie wil.
  Moderator zondag 13 november 2016 @ 18:52:35 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_166632781
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 18:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Als "slechts" gebruiker van PTA wel :Y
ok dan ga ik dat doen :)
  zondag 13 november 2016 @ 19:47:18 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166635070
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 18:37 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

meen je dat nou?
ik doe niet anders :)
zo lang de motor schoon is van binnen is het ideaal, als er een hoop smurrie van binnen zit komt dat los met synthetische olie en gaat de boel dicht zitten.
ik heb ook een jeep v8 en ik doe daar 5w40 vol synthetische olie en ik ben er dik tevreden over.
Gewoon de olie gebruiken die de fabrikant aanraad. Synthetische olie wil nogal eens allerlei dingen oplossen die niet opgelost moeten worden. En heeft deze bak een oliekoeling? Zo niet moet je die of inbouwen, of niet harder dan 90-100 ermee rijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166635464
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gewoon de olie gebruiken die de fabrikant aanraad. Synthetische olie wil nogal eens allerlei dingen oplossen die niet opgelost moeten worden. En heeft deze bak een oliekoeling? Zo niet moet je die of inbouwen, of niet harder dan 90-100 ermee rijden.
De versnellingsbak heeft een oliekoeler.
De motor niet.
  zondag 13 november 2016 @ 20:39:22 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_166637227
Koppen eraf en dan kijken wat je tegenkomt. Daarna pas beslissen wat de vervolgstappen moeten gaan worden.

Bereid je voor op zuigers plukken, maar compressieverlies kan ook in de kleppen zitten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_166637804
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:39 schreef Sounddragon het volgende:
Koppen eraf en dan kijken wat je tegenkomt. Daarna pas beslissen wat de vervolgstappen moeten gaan worden.

Bereid je voor op zuigers plukken, maar compressieverlies kan ook in de kleppen zitten.
ja als het niet aan de koppen ligt dan moet ik heel de motor gaan reviseren, dat is wel te doen maar dan kan ik hem er beter uithalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')