abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 13:22:25 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166929340
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ben jij ook aan het kijken naar een nieuwe zorgverzekering ? Of stap jij nooit over ?
Kreeg van de week hier de polis van Menzis onder ogen... dikke 13% hoger dan dit jaar _O-

Ze zijn gek geworden geloof ik ! }:|
Volgens mij zit ik al vrij goedkoop, Zekur met max eigen risico. Kan met net zo goed niet verzekeren, zorgkosten de afgelopen vijf jaar zijn hooguit een half jaartje premie (of ik moet me heel erg vergissen in de kosten van bloedprikken en kwartiertje huisarts)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 27 november 2016 @ 13:28:00 #27
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166929433
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 11:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen idee, voordat ze het verwerken tot een carport zal het toch ook wel wat gedroogd zijn? Als je eik wilt stoken laat je het het beste een jaar of drie drogen in de buitenlucht. Maar dit zijn maar dunne plankjes en die kan ik ook binnen neerleggen.
Als ze het niet gaan schilderen kan je prima nat eikenhout gebruiken in buiten constructies. Ik zou het opgelat buiten onder een afdak leggen. Is het komende zomer bruikbaar.

En qua ideeën... een eettafel? Of tuinbankje (wel schilderen)? Of kinderspeelgoed, een hondenhok, gereedschap opbergkast... oneindig ideeën.
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 13:35:41 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166929533
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:28 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Als ze het niet gaan schilderen kan je prima nat eikenhout gebruiken in buiten constructies. Ik zou het opgelat buiten onder een afdak leggen. Is het komende zomer bruikbaar.

En qua ideeën... een eettafel? Of tuinbankje (wel schilderen)? Of kinderspeelgoed, een hondenhok, gereedschap opbergkast... oneindig ideeën.
Ik kwam toevallig een grappig vogelhuisje tegen in een van de weekend bijlagen van de krant. Is ook een buiten toepassing. Ga de rest eens mooi oplatten en van t zomer verder kijken.

Eettafel is het hout aardig dun voor denk ik? Ik denk dat ik eerst even wat kleinere projecten zoek die netjes moeten
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 13:36:02 #29
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166929540
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Volgens mij zit ik al vrij goedkoop, Zekur met max eigen risico. Kan met net zo goed niet verzekeren, zorgkosten de afgelopen vijf jaar zijn hooguit een half jaartje premie (of ik moet me heel erg vergissen in de kosten van bloedprikken en kwartiertje huisarts)
Ik zou een dikke ¤ 158,- gaan betalen bij een eigen risico van ¤ 385,-
Dat eigen risico krijg ik wel op jaarlijks, bloedprikken en die testen e.d. gaan daar vanaf.
  zondag 27 november 2016 @ 13:38:59 #30
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166929588
Als het echt nat is, hou je nog 21mm dikte over als het eenmaal gedroogd is. Als je de tafel opbouwt uit een frame en daar het blad op monteert is 2cm dik geen issue.
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 13:47:19 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166929720
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:38 schreef bleiblei het volgende:
Als het echt nat is, hou je nog 21mm dikte over als het eenmaal gedroogd is. Als je de tafel opbouwt uit een frame en daar het blad op monteert is 2cm dik geen issue.
En dan moet het nog even geschaafd worden natuurlijk.

Kan het ook in een blokhut goed drogen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166930010
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:22 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij zit ik al vrij goedkoop, Zekur met max eigen risico. Kan met net zo goed niet verzekeren, zorgkosten de afgelopen vijf jaar zijn hooguit een half jaartje premie (of ik moet me heel erg vergissen in de kosten van bloedprikken en kwartiertje huisarts)
Als student zijnde krijg je max zorgtoeslag volgens mij, met een goedkope internetverzekering verdien je daar zelfs nog aan volgens mij of niet ? ;)

Ik heb Anderzorg, ook met max eigen risico.
Paar maanden geleden met de racefiets onderuit gegaan, snee boven de wenkbrauw, dat is gehecht bij de huisartsenpost.
Huisartsenpost valt niet onder eigen risico dus daar had ik geen last van, ik moest alleen een tientje betalen voor de tetanusspuit.

Daar heb ik wel eens discussie`s over gehad met vrienden of collega`s, die hebben vaak allemaal aanvullende verzekeringen waar ze nooit gebruik van maken.
Als ik dan vertel dat ik nog eens een vrijwillig eigen risico heb en daardoor zowat ¤50 per maand minder betaal dan hun, dan kijken ze je aan alsof ze water zien branden })
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 14:09:08 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166930266
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als student zijnde krijg je max zorgtoeslag volgens mij, met een goedkope internetverzekering verdien je daar zelfs nog aan volgens mij of niet ? ;)
Volgens mij houdt ik netto een paar euro over inderdaad :Y

quote:
Ik heb Anderzorg, ook met max eigen risico.
Paar maanden geleden met de racefiets onderuit gegaan, snee boven de wenkbrauw, dat is gehecht bij de huisartsenpost.
Huisartsenpost valt niet onder eigen risico dus daar had ik geen last van, ik moest alleen een tientje betalen voor de tetanusspuit.
Met het standaard eigen risico had je die ook moeten betalen...

quote:
Daar heb ik wel eens discussie`s over gehad met vrienden of collega`s, die hebben vaak allemaal aanvullende verzekeringen waar ze nooit gebruik van maken.
Als ik dan vertel dat ik nog eens een vrijwillig eigen risico heb en daardoor zowat ¤50 per maand minder betaal dan hun, dan kijken ze je aan alsof ze water zien branden })
Ik neem aan dat jij ook gewoon zorgt dat je die ¤500 achter de hand houdt. Het eerste jaar schiet je er dus niks mee op, elk jaar er na is een vlakbank, kettingzaag of een leuke vliegreis :Y En neem aan dat je ook snel genoeg overstapt als je iets krijgt en lager eigen risico is voordeliger.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166930388
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 14:09 schreef derLudolf het volgende:
Met het standaard eigen risico had je die ook moeten betalen...
Ja klopt, maar het was alleen even om aan te geven wat de "schade" was ;(
quote:
Ik neem aan dat jij ook gewoon zorgt dat je die ¤500 achter de hand houdt.
Mijn financiele situatie is wat anders dan die van jou, het is niet alsof ik een speciaal potje voor die ¤500 moet aanleggen ofzo ;) :@
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 14:18:23 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166930510
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:13 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja klopt, maar het was alleen even om aan te geven wat de "schade" was ;(

[..]

Mijn financiele situatie is wat anders dan die van jou, het is niet alsof ik een speciaal potje voor die ¤500 moet aanleggen ofzo ;) :@
Genoeg mensen die genoeg verdienen en direct alles opmaken...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166932848
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als student zijnde krijg je max zorgtoeslag volgens mij, met een goedkope internetverzekering verdien je daar zelfs nog aan volgens mij of niet ? ;)

Ik heb Anderzorg, ook met max eigen risico.
Paar maanden geleden met de racefiets onderuit gegaan, snee boven de wenkbrauw, dat is gehecht bij de huisartsenpost.
Huisartsenpost valt niet onder eigen risico dus daar had ik geen last van, ik moest alleen een tientje betalen voor de tetanusspuit.

Daar heb ik wel eens discussie`s over gehad met vrienden of collega`s, die hebben vaak allemaal aanvullende verzekeringen waar ze nooit gebruik van maken.
Als ik dan vertel dat ik nog eens een vrijwillig eigen risico heb en daardoor zowat ¤50 per maand minder betaal dan hun, dan kijken ze je aan alsof ze water zien branden })
Ja, de meeste mensen snappen er niks van, moet vaak 2 keer uitleggen dat je eigenlijk maar met 200 euro p jaar 'gokt' met max eigen risico door de korting die je krijgt.

Ik ga weer naar anderzorg terug denk ik. Jaar betaling, 40 euro cashback als je via een link van iemand anders hier op fok doet, Max er en ik zag dat als je lid word van zzp Nederland het 25 eu per jaar kost en 60 euro collectiviteit korting krijgt ofzo.
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 16:02:07 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166933800
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:00 schreef bluemoon23 het volgende:
Daar heb ik wel eens discussie`s over gehad met vrienden of collega`s, die hebben vaak allemaal aanvullende verzekeringen waar ze nooit gebruik van maken.
Als ik dan vertel dat ik nog eens een vrijwillig eigen risico heb en daardoor zowat ¤50 per maand minder betaal dan hun, dan kijken ze je aan alsof ze water zien branden })
Wil vandaag nog even de facturen van de tandarts er bij zoeken; kijken of het uberhaupt zinvol is om mijn aanvullend te verzekeren daarvoor. In het verleden wel gedaan; maar wil het toch eens narekenen qua verhouding qua premie die je betaald.
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 17:07:27 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167025773
Zien jullie ook reclame van de nieuwe plug van Fischer op FOK!?

Vraag hier een proefsetje aan
http://www.devakmanweetwaarom.nl/
Actiecode is Redbox
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167025862
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:07 schreef derLudolf het volgende:
Zien jullie ook reclame van de nieuwe plug van Fischer op FOK!?

Vraag hier een proefsetje aan
http://www.devakmanweetwaarom.nl/
Actiecode is Redbox
[ afbeelding ]
Grappig, vooral dat ie een hollewandplug word als t nodig is. Besteld, thanks voor de tip ;D
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 17:55:26 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167026588
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:13 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Grappig, vooral dat ie een hollewandplug word als t nodig is. Besteld, thanks voor de tip ;D
Ik heb ook twee setjes aangevraagd

Volgens hun FB kun je trouwens 8 kisten bier ophangen aan zo'n Plug ∅6mm met 5mm schroef in kalkzandsteen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167081689
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als student zijnde krijg je max zorgtoeslag volgens mij, met een goedkope internetverzekering verdien je daar zelfs nog aan volgens mij of niet ? ;)

Ik heb Anderzorg, ook met max eigen risico.
Paar maanden geleden met de racefiets onderuit gegaan, snee boven de wenkbrauw, dat is gehecht bij de huisartsenpost.
Huisartsenpost valt niet onder eigen risico dus daar had ik geen last van, ik moest alleen een tientje betalen voor de tetanusspuit.

Daar heb ik wel eens discussie`s over gehad met vrienden of collega`s, die hebben vaak allemaal aanvullende verzekeringen waar ze nooit gebruik van maken.
Als ik dan vertel dat ik nog eens een vrijwillig eigen risico heb en daardoor zowat ¤50 per maand minder betaal dan hun, dan kijken ze je aan alsof ze water zien branden })
Die aanvullende verzekering heb je voor later. Als je later aanvullend verzekering wil, dan wordt er van alles uitgesloten. Dat zijn dan de aandoeningen die je op kosten jagen en waarvoor je dus verzekerd had willen zijn.
  Moderator zaterdag 3 december 2016 @ 20:43:42 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167081793
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 20:40 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Die aanvullende verzekering heb je voor later. Als je later aanvullend verzekering wil, dan wordt er van alles uitgesloten. Dat zijn dan de aandoeningen die je op kosten jagen en waarvoor je dus verzekerd had willen zijn.
Wie heeft je dat verteld? De zorgverzekeraar? Dat zie ik dan wel weer. Sluit niet uit dat ik misschien een duurdere/uitgebreidere verzekering neem mocht ik een vaste baan hebben en/of er luiervullers in het spel komen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167082796
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 20:40 schreef Teslynd het volgende:
Die aanvullende verzekering heb je voor later. Als je later aanvullend verzekering wil, dan wordt er van alles uitgesloten. Dat zijn dan de aandoeningen die je op kosten jagen en waarvoor je dus verzekerd had willen zijn.
Wat bedoel je met "later" ?
Als je in de 50 bent ofzo ?

Dan neem je het dan, en niet nu als je een gezonde kerel bent en het nooit gebruikt.

Veel Nederlanders zijn oververzekerd, ook met zorgverzekeringen.
En de verzekeringsmaatschappijen gaan je echt niet vertellen dat dit niet zo is.
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 20:43 schreef derLudolf het volgende:
Sluit niet uit dat ik misschien een duurdere/uitgebreidere verzekering neem mocht ik een vaste baan hebben
Heb jij dan opeens een slechtere gezondheid met een slechte baan ? :D
pi_167083711
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:07 schreef derLudolf het volgende:
Zien jullie ook reclame van de nieuwe plug van Fischer op FOK!?

Vraag hier een proefsetje aan
http://www.devakmanweetwaarom.nl/
Actiecode is Redbox
[ afbeelding ]
Thanks voor de tip, ben benieuwd!
  Moderator zaterdag 3 december 2016 @ 22:05:36 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167084090
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:19 schreef bluemoon23 het volgende:


Veel Nederlanders zijn oververzekerd, ook met zorgverzekeringen.
En de verzekeringsmaatschappijen gaan je echt niet vertellen dat dit niet zo is.
Een als je echt iets hebt krijg je niks... Gelukkig hebben mijn ouders en ik een handig "mannetje".

Laatst was een terrasheater omgeflikkert, door de wind. Die vent gebeld... Belt ie paar uur later terug, 'ja dat wordt niet gedekt, maar dit en dit is er gebeurd' _O-

quote:
Heb jij dan opeens een slechtere gezondheid met een slechte baan ? :D
Wel wat meer inkomsten :+ Ach ja wie dan leeft...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167087832
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "later" ?
Als je in de 50 bent ofzo ?

Dan neem je het dan, en niet nu als je een gezonde kerel bent en het nooit gebruikt.

Veel Nederlanders zijn oververzekerd, ook met zorgverzekeringen.
En de verzekeringsmaatschappijen gaan je echt niet vertellen dat dit niet zo is.
Zo werkt het dus niet. Als iedereen altijd verzekerd is, dan zijn er de gezamenlijke relatief lage premies. Als alleen de zieken zich gaan verzekeren, dan is elke verzekerde een zware post en dus met een zware premie. Als jij op je 50ste moet toegeven dat je lichaam met de boog omlaag bezig is, dan kan je het vergeten om alsnog een aanvullende verzekering af te sluiten. Je moet namelijk opgeven wat je defecten zijn en die worden dan fijn uitgesloten van de dekking. Maar wel een forse premie betalen voor de andere potentiële ziektekosten. Je staat dan dus voor dezelfde keus als nu: verzekeren tegen aandoeningen die je nog niet hebt?

En dit is dus óók wat de verzekeraars je niet expliciet in het vooruitzicht stellen. Het is opgezet als solidariteitsstelsel en wie zich daaraan onttrekt omdat hij zo'n gezonde kerel is en de anderen hetzelf maar mogen bekijken, ontdekt straks dat hij het dus maar mag bekijken.

quote:
[..]

Heb jij dan opeens een slechtere gezondheid met een slechte baan ? :D
De zekerheden van ooit zijn nu wel voorbij.
  zondag 4 december 2016 @ 07:59:06 #47
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_167088780
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 01:03 schreef Teslynd het volgende:

Zo werkt het dus niet. Als iedereen altijd verzekerd is, dan zijn er de gezamenlijke relatief lage premies. Als alleen de zieken zich gaan verzekeren, dan is elke verzekerde een zware post en dus met een zware premie. Als jij op je 50ste moet toegeven dat je lichaam met de boog omlaag bezig is, dan kan je het vergeten om alsnog een aanvullende verzekering af te sluiten. Je moet namelijk opgeven wat je defecten zijn en die worden dan fijn uitgesloten van de dekking. Maar wel een forse premie betalen voor de andere potentiële ziektekosten. Je staat dan dus voor dezelfde keus als nu: verzekeren tegen aandoeningen die je nog niet hebt?
Dit is allemaal waar. Maar wat mij opvalt is dat de maatschappelijke discussie vooral gaat over de hoogte van de basisverzekering (en bijbehorend eigen risico). Die basisverzekering is voor iedereen verplicht dus daar is die premie is wat solidariteit betreft al zo laag mogelijk. Van die premie krijgen al jaren steeds meer mensen zorg en er worden jaarlijks nieuwe zaken aan toegevoegd. Als dat geen solidariteit is? Maar toch zijn mensen ontevreden dat de premie steeds verder toeneemt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 20:43 schreef derLudolf het volgende:

Sluit niet uit dat ik misschien een duurdere/uitgebreidere verzekering neem mocht ik een vaste baan hebben en/of er luiervullers in het spel komen :P
Let even op welke voordelen dat echt biedt. Kinderen zijn gratis meeverzekerd en in de basisverzekering wordt voor hen de meeste zorg en ingrepen al vergoed. Zelfde geldt voor vrijwel alle zorg rondom de bevalling. Of je moet het bijvoorbeeld van het aantal vergoede IVF-behandelingen doen.
  Moderator zondag 4 december 2016 @ 12:00:39 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167091316
Zo even kijken bij Bauhaus Grunn
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 4 december 2016 @ 13:29:43 #49
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167093362
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 12:00 schreef derLudolf het volgende:
Zo even kijken bij Bauhaus Grunn
Hier komt er in Hengelo geloof ik één, medio 2017.
Ga er dan vast wel een keer heen kijken :)
  Moderator zondag 4 december 2016 @ 13:30:34 #50
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167093386
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 07:59 schreef Barrah het volgende:
Let even op welke voordelen dat echt biedt. Kinderen zijn gratis meeverzekerd en in de basisverzekering wordt voor hen de meeste zorg en ingrepen al vergoed. Zelfde geldt voor vrijwel alle zorg rondom de bevalling. Of je moet het bijvoorbeeld van het aantal vergoede IVF-behandelingen doen.
Zitten alle zaken omtrent kraamzorg in het basispakket dan van alle verzekeringen ? :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')