Ja, dan moet je hem badderen idd, dat is een beetje kliederwerk.. maar daar heb je toch flippiepino's voor?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:49 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Yes de draad. Hmm ja jullie bouwen die kranen ook steeds op en af natuurlijk. Bij ons blijft die draad er in principe 2.5 tot 5 jaar op zitten.
Moest even zoeken wat het was maar lijkt me niet heel nuttig neequote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, een 6.8. noemen we dat.. voluit een Terex CC6800 SSL.
Haakje is groot, maar dat kan een stuk gekker hoor; dit is een mid size machine
En er staat idd iemand naast.. die klapmongool staat alle poedercoating eraf te raggen met een haakse slijper omdat die idioten hier zo nodig de haak willen penetranten Ze maken dus schade om hem te certificeren.. only in Nigeria
Als we willen dat 't goed gebeurd, doen we 't beter zelfquote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, dan moet je hem badderen idd, dat is een beetje kliederwerk.. maar daar heb je toch flippiepino's voor?
Is wel nuttig op zich.. ze maken hem kaal, dan spuiten ze hem in en maken hem magnetisch. Dan veeg je hem af, en kun je eventuele scheurtjes zien. Maar normaal pak je dan de vlakken aan de binnenkant van de haak en evt de steel, niet het hele dingquote:Op vrijdag 27 januari 2017 23:51 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Moest even zoeken wat het was maar lijkt me niet heel nuttig nee
Scandinavische huizen kunnen ook zo akelig spierwit van onder tot boven zijn. En dan meteen zonder gordijnen of soms wat symbolische vitrage.quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:02 schreef ueberduitser het volgende:
Over gietvloeren gesproken...
[ afbeelding ]
Paar jaar geleden een woning opgeleverd met een spierwitte gietvloer. Ik vindt het echt helemaal niks, maar ze zijn er zelf helemaal gelukkig mee
Ik zit al lange tijd met boven meeverhuisd parket. Het meeverhuisde is mooier gebleven dan het nieuw gekochte beneden.quote:Op woensdag 25 januari 2017 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel veel minder duurzaam, kwetsbaarder enzo.. een parketvloer kan tientallen jaren mee als je er een beetje fatsoenlijk mee om gaat.
quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
It's aliveDaar zou ik niet dichtbij durven staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keek een keer op het werk wat random naar buiten, waar ook een hoogwerker stond. En toen zag ik dat de man dus echt langs die handgrepen omlaag ging. Ja, er is inderdaad geen andere weg om omhoog/omlaag te gaan, maar hoe groter hoe gevaarlijker.
Zag onlangs nog een oude tractor. Nog van een overzichtelijk formaat met wel grote wielen, maar geen manshoge.
Tis een kraan, geen hoogwerkerquote:Op zondag 29 januari 2017 14:50 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Daar zou ik niet dichtbij durven staan.
Keek een keer op het werk wat random naar buiten, waar ook een hoogwerker stond. En toen zag ik dat de man dus echt langs die handgrepen omlaag ging. Ja, er is inderdaad geen andere weg om omhoog/omlaag te gaan, maar hoe groter hoe gevaarlijker.
Zag onlangs nog een oude tractor. Nog van een overzichtelijk formaat met wel grote wielen, maar geen manshoge.
Waarschijnlijk wel, zo'n ding dat sporadisch omvalt. Paar jaar geleden nog toen iemand op ludieke wijze een huwelijksaanzoek wou doen en met de kraan over een huizenrij heen reikte naar de achterliggende woning. Kooiladder klinkt plausibel. Ben je daarin ook aangelijnd?quote:Op zondag 29 januari 2017 17:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tis een kraan, geen hoogwerker
Bij een hoogwerker hoor je ook niet naar boven en onder te klimmen, het is de bedoeling dat je beneden in het bakje stapt, je aanlijnt zodat je er niet uit kunt kiperen en dan naar boven gaat.. boven uitstappen mag niet, behalve met speciale toestemming van de arbeidsinspectie, en dus stap je later beneden weer uit
Ik denk dat je een torenkraan bedoelt, met een kooiladder
Dat ding met dat huwelijksaanzoek was volgens mij een boom truck met een werkbak eraan. die hebben geen ladder, had niet eens een kraancabine. In een kooiladder ben je (meestal) niet aangelijnd.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:41 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, zo'n ding dat sporadisch omvalt. Paar jaar geleden nog toen iemand op ludieke wijze een huwelijksaanzoek wou doen en met de kraan over een huizenrij heen reikte naar de achterliggende woning. Kooiladder klinkt plausibel. Ben je daarin ook aangelijnd?
O ja, nu zie ik weer voor me wat een hoogwerker is.
Het model kraanmodel dat je net in elkaar gezet hebt, zag ik een paar jaar geleden voor het eerst. Stond achter een hoge schutting, dus de onderkant zie ik nu pas: dat het op een soort, hum, wagen staat.
Even gekeken. Inderdaad boom truck en koppen die van hoogwerker of van kraan praten. Wanneer is een heftuig een kraan?quote:Op zondag 29 januari 2017 22:54 schreef Sounddragon het volgende: boom truck
Als een touwtje en een haakie aan zit, met uitzondering van een autolaadkraan, daar mag het touwtje afwezig zijn..quote:Op zondag 29 januari 2017 23:13 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Even gekeken. Inderdaad boom truck en koppen die van hoogwerker of van kraan praten. Wanneer is een heftuig een kraan?
Die heeft de haak direct aan z'n neus hangen.quote:Op zondag 29 januari 2017 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als een touwtje en een haakie aan zit, met uitzondering van een autolaadkraan, daar mag het touwtje afwezig zijn..
Als het gemaakt is om poppetjes ergens bij te brengen op hoogte is het een hoogwerker, dan zit er zo'n oversized boodschappenmandje aan het eind van het stokkie..
Om het simpel te houden heb je ook autolaadkranen mét een touwtjequote:Op zondag 29 januari 2017 23:42 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Die heeft de haak direct aan z'n neus hangen.
Zal nog eens goed moeten kijken als ik toevallig naar buiten kijk, als de ondergrondse container geleegd wordt. Dat gaat waarschijnlijk ook met een autolaadkraan.
edit: heb toch nog het touwtje van de haak gezien, toen ik nog wat G-afbeeldingen bekeek.
Kon het me niet meer herinneren, behalve dat het geen torenkraan was. Heb een keer staan kijken naar die langzaam uitvouwende arm en naar de erg grote vuilnisbak die opgehesen werd.quote:Op maandag 30 januari 2017 00:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Om het simpel te houden heb je ook autolaadkranen mét een touwtje
Ondergrondse containers doen ze met een autolaadkraan.
Autolaadkraanquote:Op maandag 30 januari 2017 00:08 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Kon het me niet meer herinneren, behalve dat het geen torenkraan was. Heb een keer staan kijken naar die langzaam uitvouwende arm en naar de erg grote vuilnisbak die opgehesen werd.
Altijd mooi, leken die over kranen beginnen te lullen.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
Dat ding met dat huwelijksaanzoek was volgens mij een boom truck met een werkbak eraan. die hebben geen ladder, had niet eens een kraancabine. In een kooiladder ben je (meestal) niet aangelijnd.
Wat ik net heb gebouwd is een superlift rupskraan type: 'maatje groter', daar staan er meestal niet 'een paar' van in hetzelfde land, zeker niet buiten europa en/of geïndustrialiseerde landen.. Dat boom truckie wat omkieperde weegt ergens rond de 25 ton denk ik, en dat ding wat hier staat tussen de 1200 en 1400 ton, als dat om gaat dan heb je wat
Geeft toch niet.. íemand moet het een keer uitleggen, anders worden we met zijn allen nooit wijzerquote:Op maandag 30 januari 2017 03:32 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Altijd mooi, leken die over kranen beginnen te lullen.
Dat heb ik op mijn werk ook vaak "goed.... bij bij welke basis zal ik beginnen met uitleggen"
Hehe, sja, ze hebben hier 2 andere SL's in bedrijf, de ene is een heel raar apparaat met een toren, 2 masten en 2 cabines en stationaire ballast die ze meerijden op een multiwheeler en de andere is een kruiperd, maar met een SL kar.. die rijdt dus mee, en die komt niet vrij als hij hem gebruikt.. Dat wordt straks natuurlijk gillen, want bij ons komt hij eraan te hangen bij vollast, en ze hebben ws nog nooit een ballasttray van 400 ton van de grond zien komen, dat wordt dikke paniekquote:Op maandag 30 januari 2017 17:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik had offshore ook eens een keer een inspecteur van SODM (Staatstoezicht op de Mijnen) op bezoek.
Die stelde ook domme vragen , complete basiskennis was dat.
Gelukkig had hij ook nog een ervaren collega bij zich
Woah, 2 keer tegen de kade knetsen en alles ligt er weer vanafquote:Op maandag 30 januari 2017 19:22 schreef FranticDJ het volgende:
Moet je in de USA eens port state control krijgen.. Die komen ons dan controleren...
Ff kijken met wat voor materiaal en hoe die gasten zelf rond varen:
Als die lakers al naar een kade kijken kletteren ze al in 2'en Die hebben een kwart van de verstevigingen van zeeschepen. En daar gaan ze nog best een end mee naar buiten :Squote:Op maandag 30 januari 2017 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Woah, 2 keer tegen de kade knetsen en alles ligt er weer vanaf
Ik heb erg weinig verstand van bootjes, dus ik neem het zomaar van je aanquote:Op maandag 30 januari 2017 21:04 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Als die lakers al naar een kade kijken kletteren ze al in 2'en Die hebben een kwart van de verstevigingen van zeeschepen. En daar gaan ze nog best een end mee naar buiten :S
Ach kijk hier maar eens naar als je je verveelt. Ze gaan door ijs en hebben gelijk een gat. Los van het feit dat ik als bedrijf zoiets niet op TV zou willen, wordt wel duidelijk dat t een pisbakkenboot isquote:Op maandag 30 januari 2017 21:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb erg weinig verstand van bootjes, dus ik neem het zomaar van je aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |