abonnement Unibet Coolblue
pi_166623023
Ik wist eigenlijk niet goed waar ik dit topic moest plaatsen....

Hoi allemaal,

Ik denk erover in Hilversum te gaan wonen. Voor mij geeft de doorslag dat het omringd door natuur is, de Loosdrechtse plassen om de hoek zijn en het ca. 20 minuten naar Utrecht en Amsterdam rijden is.
Nu vroeg ik mij dus af waar je het best kan wonen in Hilversum. Welke buurten moet ik wel en niet komen? Zijn (koop)woningen duur? Is Hilversum kindvriendelijk? Klopt het dat Hilversum een ramp is voor autorijders?

Ik hoor graag jullie ervaringen met Hilversum en wees niet bang om teveel informatie te geven!

Groet.
pi_166623441
hilversum is een ramp voor auto's ja. alles is een richting.

kind vriendelijk is het zeker wel meeste buurten zijn wel voorzien van speeltoestellen of andere faciliteiten voor kinderen. je kan er lekker rondlopen ook. er is bos in de buurt.

er zijn koopwoningen, maar een groot deel in Hilversum zuid is huur


waar ik uit de buurt zou blijven (persoonlijke ervaring) de buurt over het spoor. vogelen buurt. de buurt bij de erfgooiersstraat.

bloemenbuurt waar ik woon is zeer gezellig.

zowel de wijk van de Zinniastraat als die van de Papaverstraat is erg gezellig. Zeker dat laatste buurtje is erg ons kent ons.

maar eh Centrum met de auto moet je niet doen!

Oh en vanaf de papaverbuurt is het nog geen 5 minuten lopen naar de Gijsbrecht, zeer gezellige winkelstraat. en vanaf de zinniabuurt ongeveer 10. valt dus ook erg mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2016 13:19:21 ]
  zondag 13 november 2016 @ 13:19:43 #3
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_166623465
STA / 't Gooi
Vraag het jezelf
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_166623510
Paar jaar in Hilversum gewoond & omgeving. De bloemenbuurt is leuk, populair ook. Centrum is ook mooi (alleen qua parkeren dan weer minder handig).

Vogeltjesbuurt wordt algemeen gezien als 'minder' net als de omgeving rondom het ziekenhuis & de buurt rond de Cornelis Bakkerstraat.

Voor wat betreft die 20 minuten rijden richting Utrecht / Amsterdam: dat ligt er natuurlijk helemaal aan op welk moment van de dag je dag doet. Tijdens de spits is het verre van ideaal.

Hilversum is voor een groot gedeelte eenrichtingverkeer, maar ook dat hangt weer af van welk moment van de dag je er rijdt. Op een gegeven ogenblik leer je de snelste routes wel kennen.

Wat kinderen betreft: ligt dus een beetje aan de buurt waar je woont. Veel mensen die ik ken met kinderen gaan toch liever in Naarden / Bussum wonen. Da's allemaal net iets handiger (ook qua autoverkeer). Hilversum heeft dan wel weer het voordeel dat er intercity's stoppen, dus als je veel gebruik maakt van het openbaar vervoer zit je daar weer beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door ciewy op 13-11-2016 16:05:53 ]
pi_166623548
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 13:19 schreef Hyman het volgende:
STA / 't Gooi
Vraag het jezelf
Da's wel een beetje apart idd...
pi_166623786
Tja, of Hilversum leuk is om te wonen hangt vooral af van wat je wensen zijn.

Een ramp met de auto? In de spits wel. Daarbuiten is het allemaal niet zo'n probleem, mits je de weg weet ivm veel straten met eenrichtingsverkeer. Parkeren in en rond het centrum is wel duur, maar daar heb je met de auto als toch niks te zoeken. Met de fiets ben je er bijna net zo snel (max 15 minuten fietsen vanaf de uithoeken).

In veel oudere wijken is wel schaarste aan parkeerruimte, maar dat is in bijna elk dorp of stad.

Voor de prijzen van koopwoningen kun je het beste even op Funda kijken. Mijn mening is dat Hilversum niet heel duur is, maar zeker ook niet goedkoop.

20 minuten naar Amsterdam of Amersfoort lukt je met de auto ook alleen maar buiten de spits. In de spits kan dat zomaar een uur of langer duren. Voordeel van Hilversum is dat de intercity's er stoppen en je daardoor met het OV wel sneller op je bestemming bent dan vanuit andere Gooise plaatsen.

In de wijken met veel sociale huurwoningen is soms wat minder prettig wonen, maar ook dat verschilt per straat of zelfs deel van de straat. Zoals overal. Het ene blok kan hartstikke gezellig zijn met fatsoenlijke bewoners terwijl 1 of 2 blokken verder er een alcoholverslaafde, een drugsverslaafde en een doorgedraaid oorlogsslachtoffer naast elkaar wonen die hun omgeving vervuilen en voor geluidsoverlast zorgen. Feit is in elk geval dat mensen die niet succesvol zijn in de samenleving meestal terecht komen in sociale huurwoningen. De kans op overlast is daardoor in een buurtje met sociale huurwoningen aanzienlijk groter dan in een buurtje met koopwoningen.

In sommige straten dichtbij het centrum zijn veel panden met kamerverhuur. Ook dat kan voor extra overlast zorgen.
pi_166624928
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 13:19 schreef Hyman het volgende:
STA / 't Gooi
Vraag het jezelf
Oké.. dit vraagt wel om wat uitleg van TS.
pi_166626645


[ Bericht 100% gewijzigd door ciewy op 13-11-2016 16:05:13 ]
pi_166634139
hilversum is te duur, ga in apeldoorn wonen
  zondag 13 november 2016 @ 23:42:51 #10
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_166641881
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 13:19 schreef Hyman het volgende:
STA / 't Gooi
Vraag het jezelf
Haha :')
  vrijdag 2 december 2016 @ 15:52:29 #11
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_167049103
_O- _O- _O- _O- :') :')
pi_167049219
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 13:19 schreef Hyman het volgende:
STA / 't Gooi
Vraag het jezelf
wtf _O-
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')