abonnement Unibet Coolblue
pi_166623733
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En die zak? Vol met knieschijfjes van dode kinderen. Jezelf nooit afgevraagd waarom pepernoten er zo uitzien? En die staf van Sinterklaas? Een zeis. En weet je waarom dat paard wit is? Ontbindingsproces. Of dacht je dat ze zo'n beest voor de gein 'schimmel' noemen? En die schoorstenen op die boot? Schoorstenen van het enorme mobiele crematorium dat het ding eigenlijk is. 'Mee naar Spanje' was gewoon een eufemisme voor 'afgemaakt en opgeruimd'.
:D

Vind deze versie echt veel leuker dus :D
pi_166623745
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 12:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, nou moet het ophouden. Een old-skool-schoorsteenveger (dus die daadwerkelijk roet in zijn gelaat krijgt) ziet er toch zo uit, of niet soms.
Dat je daar dan nog weer associaties met het kolonialisme krijgt, is te zot voor woorden.
Ik ben ooit nog een blauwe maandag schoorsteenveger geweest, en kan je uit eerste hand vertellen dat schoorsteenvegers er zo NIET uitzien. Het enige wat daadwerkelijk de schoorsteen ingaat zijn die metalen ragebollen die ze bij zich hebben waardoor alleen je kleding smerig word als je de daken op en af klimt. Je gezicht blijft gewoon schoon.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_166623761
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 12:30 schreef DrDentz het volgende:
Maar stel je voor dat tijdens het Suikerfeest allochtonen Nederlanders met een migratieachtergrond de straat op zouden gaan, wit geschminkt en met een blonde pruik op. Dan zouden we daar vreselijk tegen tekeer gaan.
Dat zou me werkelijk geen reet kunnen schelen, sterker nog, het lijkt me wel vermakelijk.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_166623767
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En die zak? Vol met knieschijfjes van dode kinderen. Jezelf nooit afgevraagd waarom pepernoten er zo uitzien? En die staf van Sinterklaas? Een zeis. En weet je waarom dat paard wit is? Ontbindingsproces. Of dacht je dat ze zo'n beest voor de gein 'schimmel' noemen? En die schoorstenen op die boot? Schoorstenen van het enorme mobiele crematorium dat het ding eigenlijk is. 'Mee naar Spanje' was gewoon een eufemisme voor 'afgemaakt en opgeruimd'.
_O-

Ja, deze uitleg gaat een groot succes worden onder de kinders. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166623778
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Roetveegpiet is wél een oplossing. Omdat je het (letterlijk en figuurlijk) nét zo bont kunt maken als je wil. De anti-Pieten hebben hun pijlen gericht op de traditionele Pieten-schmink bij het Kruidvat en Intertoys. Straks wordt dat "roetveeg-schmink". Dan kun je in Amsterdam en de rest van de Randstad kiezen voor twee licht-grijze vegen op de wang, zodat Piet er helemaal blank uitziet, in de combinatie met voor mijn part een zwarte Sint. Ik kan me niet voorstellen dat de anti-Pieten dan nog weer lopen te zeiken.
In de rest van Nederland (Ubach over Worms, Gasselternijveenschemond, Schin op Geul) wil de dorpsjeugd natuurlijk gewoon de ouderwetse Piet, want daar wonen geen Quincy Gario's.
Als je dan maar voldoende roet op de snoet smeert is dit nauwelijks verschillend met de ouderwetse RAL-9005-Piet. Dat weten die politiek correcte Quincy Gario's niet want die komen niet in de dorpshuizen van al die provincies. Belangrijkste is dat de winkels geen gevaar lopen als zij de traditionele Pieten-schmink verkopen. Dan heeft iedereen zijn zin. De randstad met de blanke pieten en de provincie met de traditionele.
En toch vind ik de rol van die winkels bizar. Het overgrote deel van Nederland wil zwarte piet houden of kan het niets schelen. Dus waarom zouden de winkels zich aanpassen?

Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat als één van de grote supermarkten (Jumbo, AH, misschien Plus) bewust zoveel mogelijk Zwarte Piet heeft (zichtbaar in winkel, in de reclames, op verpakkingen van producten) dat ze heel veel klanten bij hun concurrenten weghalen. De groep die namelijk vóór Zwarte Piet is zal dan namelijk daar gaan winkelen.

De reden: Ze zijn bang voor extreem-links geweld. Het heeft al levens gekost, en de politie treedt er niet tegenop. Dat is de daadwerkelijke reden. En dat is een schande.
  Moderator zondag 13 november 2016 @ 13:37:39 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166623793
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Roetveegpiet is wél een oplossing. Omdat je het (letterlijk en figuurlijk) nét zo bont kunt maken als je wil. De anti-Pieten hebben hun pijlen gericht op de traditionele Pieten-schmink bij het Kruidvat en Intertoys. Straks wordt dat "roetveeg-schmink". Dan kun je in Amsterdam en de rest van de Randstad kiezen voor twee licht-grijze vegen op de wang, zodat Piet er helemaal blank uitziet, in de combinatie met voor mijn part een zwarte Sint. Ik kan me niet voorstellen dat de anti-Pieten dan nog weer lopen te zeiken.
In de rest van Nederland (Ubach over Worms, Gasselternijveenschemond, Schin op Geul) wil de dorpsjeugd natuurlijk gewoon de ouderwetse Piet, want daar wonen geen Quincy Gario's.
Als je dan maar voldoende roet op de snoet smeert is dit nauwelijks verschillend met de ouderwetse RAL-9005-Piet. Dat weten die politiek correcte Quincy Gario's niet want die komen niet in de dorpshuizen van al die provincies. Belangrijkste is dat de winkels geen gevaar lopen als zij de traditionele Pieten-schmink verkopen. Dan heeft iedereen zijn zin. De randstad met de blanke pieten en de provincie met de traditionele.
goed verhaal, bijna helemaal gelezen!

voor jou is het een oplossing maar jij had al geen problemen met Piet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166623799
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 12:30 schreef DrDentz het volgende:
Maar stel je voor dat tijdens het Suikerfeest allochtonen Nederlanders met een migratieachtergrond de straat op zouden gaan, wit geschminkt en met een blonde pruik op. Dan zouden we daar vreselijk tegen tekeer gaan.
Ja, maar niet met de argumenten van Sylvana en haar collega-idioten.

Niet omdat het racistisch zou zijn. Maar omdat islamitische symboliek niet in ons straatbeeld thuishoort, net zoals hoofddoekjes en moskeeën ongewenst zijn.
pi_166623816
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En toch vind ik de rol van die winkels bizar. Het overgrote deel van Nederland wil zwarte piet houden of kan het niets schelen. Dus waarom zouden de winkels zich aanpassen?
Dat is gewoon een marketingbeslissing die die winkels in alle vrijheid nemen. Of die strategie wel of niet werkt is aan de markt.

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat als één van de grote supermarkten (Jumbo, AH, misschien Plus) bewust zoveel mogelijk Zwarte Piet heeft (zichtbaar in winkel, in de reclames, op verpakkingen van producten) dat ze heel veel klanten bij hun concurrenten weghalen. De groep die namelijk vóór Zwarte Piet is zal dan namelijk daar gaan winkelen.
En kennelijk zijn er commerciele adviseurs bij die winkels die daar anders over denken. Wie uiteindelijk de winst maakt heeft gelijk.

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

De reden: Ze zijn bang voor extreem-links geweld. Het heeft al levens gekost, en de politie treedt er niet tegenop. Dat is de daadwerkelijke reden. En dat is een schande.
Dit is echt klinkklare nonsens. :')
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166623824
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 13:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

goed verhaal, bijna helemaal gelezen!

voor jou is het een oplossing maar jij had al geen problemen met Piet
Alle oplossingen waarbij wordt geluisterd naar een marginaal groepje schreeuwers, dat hier niet eens van oorsprong vandaan komt en/of geweld niet schuwt, zijn verkeerd. De oplossing is: Einde discussie. Wie nog steeds door blijft zieken kan rekenen op een zware straf en in het geval van een dubbel paspoort mag hij zijn Nederlandse paspoort inleveren.
pi_166623852
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:38 schreef Molurus het volgende:
Dit is echt klinkklare nonsens. :')
Links is buitengewoon gewelddadig. Denk aan de aanslag op de CD, de aanslag op Fortuyn, het terroriseren van hoog geplaatse medewerkers van de IND, de doodsbedreigingen aan het adres van PVV-ers, vernielingen door Greenpeace, etc.. In dezelfde hoek zit de anti-zwarte piet club. Winkels willen zich daar niet aan wagen.
pi_166623856
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 13:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

goed verhaal, bijna helemaal gelezen!

voor jou is het een oplossing maar jij had al geen problemen met Piet
Ik heb geen problemen met Piet, maar ook geen problemen met een verandering van Piet. Ik ben eigenlijk wel een beetje fan van die Zwarte "nieuwe" Sint. Gewoon een beetje een leuke oplossing proberen te verzinnen. Dat is ook een NL traditie. Net als het Sinterklaasfeest. Ik hoop wél dat de intocht komend jaar zonder honderden politiemensen kan, zonder detectiepoortjes, en zonder zo'n F-side van de NVU. Daar zit toch echt niemand op te wachten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_166623865
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

_O-

Ja, deze uitleg gaat een groot succes worden onder de kinders. :D
Mwoah, zo te zien slaat het aardig aan:

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Het heeft al levens gekost, en de politie treedt er niet tegenop. Dat is de daadwerkelijke reden. En dat is een schande.
  Moderator zondag 13 november 2016 @ 13:42:14 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166623877
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alle oplossingen waarbij wordt geluisterd naar een marginaal groepje schreeuwers, dat hier niet eens van oorsprong vandaan komt en/of geweld niet schuwt, zijn verkeerd. De oplossing is: Einde discussie. Wie nog steeds door blijft zieken kan rekenen op een zware straf en in het geval van een dubbel paspoort mag hij zijn Nederlandse paspoort inleveren.
:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166623878
Als Wilders MP wordt dan hoop ik dat hij zwarte piet weer gewoon zwart maakt.
pi_166623887
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met Piet, maar ook geen problemen met een verandering van Piet. Ik ben eigenlijk wel een beetje fan van die Zwarte "nieuwe" Sint. Gewoon een beetje een leuke oplossing proberen te verzinnen. Dat is ook een NL traditie. Net als het Sinterklaasfeest. Ik hoop wél dat de intocht komend jaar zonder honderden politiemensen kan, zonder detectiepoortjes, en zonder zo'n F-side van de NVU. Daar zit toch echt niemand op te wachten.
Zonder F-Side van de NVU? Die NVU-ers, wat je ook van die club vindt, hebben geen greintje overlast veroorzaakt. Het geweld kwam van de anti-zwarte-piet "demonstranten".
pi_166623904
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 13:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

:')
En dit is nou net het probleem: slappe schouders. Lever je cultuur maar in. Op een gegeven moment ben je zefl aan de beurt om gemarginaliseerd te worden en dan is het te laat.
pi_166623915
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alle oplossingen waarbij wordt geluisterd naar een marginaal groepje schreeuwers, dat hier niet eens van oorsprong vandaan komt en/of geweld niet schuwt, zijn verkeerd. De oplossing is: Einde discussie. Wie nog steeds door blijft zieken kan rekenen op een zware straf en in het geval van een dubbel paspoort mag hij zijn Nederlandse paspoort inleveren.
Heb jij wel eens beelden gezien van de intocht in de 30'er en 40'er jaren. Sinds die tijd zijn er ook "zeer welkome" veranderingen geweest. Geen roe meer, en niet zo'n domme pias als Piet.
Allemaal veranderingen van een handjevol intellectuelen. Maar in de vorige eeuw was het volk niet zo heetgebakerd als nu. De verandering van de tint van Piet is niet wezenlijk anders dan al die voorgaande veranderingen. Maar vandaag de dag heeft iedereen gigantisch lange tenen als het gaat om kleine aanpassingen van onze gebruiken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator zondag 13 november 2016 @ 13:44:15 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166623920
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met Piet, maar ook geen problemen met een verandering van Piet. Ik ben eigenlijk wel een beetje fan van die Zwarte "nieuwe" Sint. Gewoon een beetje een leuke oplossing proberen te verzinnen. Dat is ook een NL traditie. Net als het Sinterklaasfeest. Ik hoop wél dat de intocht komend jaar zonder honderden politiemensen kan, zonder detectiepoortjes, en zonder zo'n F-side van de NVU. Daar zit toch echt niemand op te wachten.
agreed

maar de problemen van antipiet neem je er niet mee weg

niet dat dat per se het doel moet zijn wmb
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166623922
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alle oplossingen waarbij wordt geluisterd naar een marginaal groepje schreeuwers, dat hier niet eens van oorsprong vandaan komt en/of geweld niet schuwt, zijn verkeerd. De oplossing is: Einde discussie. Wie nog steeds door blijft zieken kan rekenen op een zware straf en in het geval van een dubbel paspoort mag hij zijn Nederlandse paspoort inleveren.
We gaan weer eens andersdenkenden deporteren.

Mag je hier al van een patroon spreken, of is dat een toevallige overtuiging?
pi_166623932
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met Piet, maar ook geen problemen met een verandering van Piet. Ik ben eigenlijk wel een beetje fan van die Zwarte "nieuwe" Sint. Gewoon een beetje een leuke oplossing proberen te verzinnen. Dat is ook een NL traditie. Net als het Sinterklaasfeest. Ik hoop wél dat de intocht komend jaar zonder honderden politiemensen kan, zonder detectiepoortjes, en zonder zo'n F-side van de NVU. Daar zit toch echt niemand op te wachten.
Ja! Die nieuwe Sint vind ik ook erg creatief. :)
Hij -met zijn bosje rozen- werd gisteren ook geweigerd toen hij het terrein op wilde. Dat begreep ik niet zo goed en misschien was dat sowieso niet de juiste beslissing.
Van de rest van de activisten begreep ik dat wel.
pi_166623948
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

We gaan weer eens andersdenkenden deporteren.

Mag je hier al van een patroon spreken, of is dat een toevallige overtuiging?
Ho ho, alleen als je een dubbel paspoort hebt. :{w
pi_166623975
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zonder F-Side van de NVU? Die NVU-ers, wat je ook van die club vindt, hebben geen greintje overlast veroorzaakt. Het geweld kwam van de anti-zwarte-piet "demonstranten".
Klopt! Ik heb het ergens anders ook wel "enigszins opgenomen" voor de NVU. En ik heb ze in positieve zin ook geprezen in vergelijking met de "linkse schreeuwers".
Desalniettemin horen ze als politieke organisatie niet thuis bij een intocht. PUNT. Het is een kinderfeest en geen politieke debat-arena.
Plus: Ze gedragen zich dan wel rustig. Hun ideëngoed vind ik nog steeds verwerpelijk.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator zondag 13 november 2016 @ 13:46:31 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166623977
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En dit is nou net het probleem: slappe schouders. Lever je cultuur maar in. Op een gegeven moment ben je zefl aan de beurt om gemarginaliseerd te worden en dan is het te laat.
ik heb geen zwakke schouders maar ik ben ook niet bang voor een klein troepje schreeuwers, net als het leeuwendeel van NL

daarom krijg ook jij je zin niet :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166624006
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:45 schreef Tem het volgende:

[..]

Ho ho, alleen als je een dubbel paspoort hebt. :{w
O ja, de rest krijgt gewoon 'een zware straf'.
pi_166624014
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Heb jij wel eens beelden gezien van de intocht in de 30'er en 40'er jaren. Sinds die tijd zijn er ook "zeer welkome" veranderingen geweest. Geen roe meer, en niet zo'n domme pias als Piet.
Waarom zijn die veranderingen welkom? Er was niets mis met de roe en een domme pias als piet is grappig.
Deze veranderingen zijn echter niet opgelegd door mensen die hier (dikwijls ongevraagd) van buiten zijn gekomen, maar kwamen van de Nederlanders zelf. Dat is het grote verschil.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')