abonnement Unibet Coolblue
pi_166608248
Bij het ophalen van mijn (Chinese) pakje beweerde het PostNL-afgiftepunt dat de handel binnenkort aan banden gelegd wordt vanwege oneerlijke concurrentie. Google leerde me dat Thuiswinkel.org dit wil, maar veel meer vind ik er niet over. Is er hier iemand die meer weet?
blub blub
pi_166608308
Het is geen oneerlijke concurrentie. Het is een consequentie van een potentiële subsidie die de Nederlandse overheid niet wilt investeren terwijl China dat wel doet.
pi_166608328
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 17:22 schreef ImDaTruth het volgende:
Het is geen oneerlijke concurrentie. Het is een consequentie van een potentiële subsidie die de Nederlandse overheid niet wilt investeren terwijl China dat wel doet.
Zijn niet mijn woorden, maar die van Thuiswinkel.org...
blub blub
pi_166608356
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 17:23 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Zijn niet mijn woorden, maar die van Thuiswinkel.org...
Thuiswinkel.org wil natuurlijk de eigen markt een voordeel geven.
Vrij kansloos wel.
wooblabalurg
pi_166608407
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 november 2016 17:24 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Thuiswinkel.org wil natuurlijk de eigen markt een voordeel geven.
Vrij kansloos wel.
Uiteraard. Maar dat is niet mijn vraag in de OP ;)
blub blub
pi_166608433
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 17:23 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Zijn niet mijn woorden, maar die van Thuiswinkel.org...
I know.
pi_166608470
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 17:26 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dat is niet mijn vraag in de OP ;)
Je wou meer weten.
Thuiswinkel is kansloos.
Krijgen ze er nooit doorheen, claim is niet legitiem.
wooblabalurg
  zaterdag 12 november 2016 @ 17:32:40 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_166608578
Nee, dat was een oproep van die club twee jaar geleden. Puur marketing om de onbetrouwbaarheid van die webshops aan te kaarten. Bedoeling is dat je alleen winkelt bij webshops met het thuiswinkel.org keurmerk, volgens thuiswinkel.org.

De politiek heeft dit niet opgepakt of op gereageerd.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_166609980
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2016 17:32 schreef Ryon het volgende:
Nee, dat was een oproep van die club twee jaar geleden. Puur marketing om de onbetrouwbaarheid van die webshops aan te kaarten. Bedoeling is dat je alleen winkelt bij webshops met het thuiswinkel.org keurmerk, volgens thuiswinkel.org.

De politiek heeft dit niet opgepakt of op gereageerd.
Ik krijg zo langzaam aan een beetje de schijt van al die clubs in Nederland die letterlijk élk dingetje of voordeeltje voor een comsument in dit land aan banden proberen te leggen, alleen maar omdat ze bang zijn dat ze zélf 5 euro minder binnen krijgen. Of het beestje nu Brein heet, Thuiswinkel.org, of welke zogenaamde "belangenbehartigers" dan ook, ze zijn er alleen maar op uit om de consument meer geld uit de zakken te kloppen! Zum kotsen :r .
pi_166610826
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat tegen willen houden, de meeste shops hebben/krijgen al warehouses in de EU, dus dan kan thuiswinkel piepen, maar ze kunnen niks.
  zondag 13 november 2016 @ 11:38:01 #11
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_166621845
Er zijn binnen de wet, of met kleine aanpassingen, genoeg maatregelen te bedenken om het ons Chinashoppers een stuk lastiger te maken.

De reden waarom het nu zo aantrekkelijk is, is vooral gelegen in het gebrek aan handhaving en controle op binnenkomende goederen.

Daarbij is het het goed recht van de belangenbehartigers van Europese handelaars om het protectionisme en de praktijken van de Chinese overheid ter discussie te stellen.

Het zijn nu eenmaal jankerds die liever naar een ander wijzen dan dat ze met een goed commercieel idee de concurrentie aanpakken.
  zondag 13 november 2016 @ 16:09:30 #12
327191 RobertNL
For your gear.
pi_166626768
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 17:19 schreef nielsgeode het volgende:
Bij het ophalen van mijn (Chinese) pakje beweerde het PostNL-afgiftepunt dat de handel binnenkort aan banden gelegd wordt vanwege oneerlijke concurrentie. Google leerde me dat Thuiswinkel.org dit wil, maar veel meer vind ik er niet over. Is er hier iemand die meer weet?
Kunnen wel meer zeggen. Het enige dat op korte termijn gaat veranderen voor de afhaalpunten is dat Chinese pakketjes vanaf 22 november niet meer bij het afhaalpunt komen.
Ze worden in plaats daarvan met de postbezorger meegegeven.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_166640811
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 16:09 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Kunnen wel meer zeggen. Het enige dat op korte termijn gaat veranderen voor de afhaalpunten is dat Chinese pakketjes vanaf 22 november niet meer bij het afhaalpunt komen.
Ze worden in plaats daarvan met de postbezorger meegegeven.
Dus dan zijn die ellendige voorgedrukte "pakketje uit buitenland af te halen"-briefjes ook verleden tijd? Hoe gaat dat dan als je 2x niet thuis bent als de postbezorger het probeert aan te bieden, komt het dan wel gewoon bij het afhaalpunt?
blub blub
  zondag 13 november 2016 @ 22:46:09 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166640884
Ach toen de antidumpheffing op fietsen kwam, zetten de Chinezen gewoon hun fabriek in Duitsland neer..

Als China wil verkopen doen ze dat.. linksom of rechtsom..
pi_166740582
Ik hoop het niet, mag je weer 30 euro voor een telefoonhoesje lappen die 3 dollar in China kost (exact dezelfde) :')
pi_166802186
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 19:20 schreef Nero_Vetsrethca het volgende:
Ik hoop het niet, mag je weer 30 euro voor een telefoonhoesje lappen die 3 dollar in China kost (exact dezelfde) :')
En waar denk je dat die nederlandse aanbieder die hoesjes heeft aangeschaft.
pi_166802404
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 18:43 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ik krijg zo langzaam aan een beetje de schijt van al die clubs in Nederland die letterlijk élk dingetje of voordeeltje voor een comsument in dit land aan banden proberen te leggen,
Een voordeeltje voor de consument als de Staat op grote schaal concurrentievervalsing gedoogd, waarna Nederlandse arbeidsplaatsen verloren gaan en de consument uiteindelijk berooid zonder inkomen achter blijft?

Er vind hier op grote schaal een fraude plaats gericht op het ontduiken van invoerrechten, die China eveneens op onze productie heft. Mensen die hierover willen klagen kunnen dat beter bij de Chinese overheid doen, om te bewerksteliggen dat China met de EU een vrijhandelsakkoord sluit. Niet dat China dat gaat doen, die willen wel de lusten niet de lasten van de Europese markt en dat dadelijk jouw famillie werkeloos op de bank zit kan hun aan haar reet roesten.
pi_166802462
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:40 schreef Fokker89 het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat tegen willen houden, de meeste shops hebben/krijgen al warehouses in de EU, dus dan kan thuiswinkel piepen, maar ze kunnen niks.
Die magazijnen bevinden zich veelal buiten het douane gebied. Anders zou het hele voordeel natuurlijk wegvallen, als ze invoerrechten, btw, eventuele accijnzen moeten betalen en ondertussen nog productaansprakelijkheid moeten dragen van levensgevaarlijke producten die vaak niet aan de Europese normen voldoen.
pi_166802492
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 15:34 schreef JJ76 het volgende:

[..]

En waar denk je dat die nederlandse aanbieder die hoesjes heeft aangeschaft.
Het gaat er niet om waar die het heeft afgeschaft, het gaat erom dat er belastingen, invoerheffingen en accijnzen worden betaald en dat de waren aan de Europese normen voldoen en dat er daar iemand in Europa verantwoordelijk voor te houden is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')