abonnement Unibet Coolblue
pi_166602454
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:10 schreef peterc het volgende:
Flex-in ; zoals besproken > inderdaad teveel gedoe voor mij, dus geen deelname door mij, , zie reactie Collin,, verklaart ook het terugtreden van de bank in de kredietlijn, maar ja toen deze reactie kwam was het project al vol.
Collin verbeterpuntje gaarne de volgende keer direct de duidelijke communicatie. Goede vragen stellen helpt. Een opm, van de bedrijven die onder bijzonder beheer vallen bij banken redt het tussen de 50 - 70%,

Beste investeerder,
Namens de ondernemer onderstaande reactie:

Op dit moment valt Flex-in Groep nog onder bijzonder beheer bij ABN AMRO. Het traject om weer terug te keren naar de reguliere afdeling van ABN AMRO is reeds ingezet. De basis hiervoor is onder meer het rapport van een onafhankelijke derde die in opdracht van de bank (en dus ook de investeerders bij Collin) heeft bevestigd dat er sprake is van een bestendig verdienmodel en een voldoende continuïteitsperspectief. Mede door de funding van deze crowdfundlening (waarvoor dank) verwachten wij dat dit traject zeer snel wordt afgerond.

Met vriendelijk groet,
Collin Crowdfund
Ik vind het werkelijk waar schandalig van Collin dat ze dit niet uit eigen beweging hebben vermeld. Als ik had meegedaan had ik de toezegging meteen weer ingetrokken. Die stier mag wat mij betreft naar Project Familie Groen :6 .

Misschien dat die bijzonder beheer situatie inderdaad iets te maken heeft met de familieomstandigheden, maar if so dan was het correct geweest als ze dat netjes hadden uitgelegd. Maar nee. Trouwens die trammelant zie je ook nergens terug in het verhaal.
Echt een miskleun van Collin dit.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 12-11-2016 12:15:55 ]
Pecunia non olet
pi_166602682
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:02 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik hou niet van vervroegde aflossing. Als het goed gaat met de onderneming wordt de geldlener al snel aan de kant gezet (wel met minimaal 12 maanden rente in dit geval), gaat het slecht dan loopt de geldlener mee in het risico.

Verder hou ik ook niet van aflossingsvrij. Je wordt hoe dan ook gedwongen om de volle looptijd je nagels kort te houden in de hoop en verwachting dat het allemaal goed gaat.
Ik heb zelf wel liever aflossingsvrij maar ik zou voorlopig even geen projecten doen dus even aankijken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_166602832
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik vind het werkelijk waar schandalig van Collin dat ze dit niet uit eigen beweging hebben vermeld. Als ik had meegedaan had ik de toezegging meteen weer ingetrokken. Die stier mag wat mij betreft naar Project Familie Groen :6 .

Misschien dat die bijzonder beheer situatie inderdaad iets te maken heeft met de familieomstandigheden, maar if so dan was het correct geweest als ze dat netjes hadden uitgelegd. Maar nee. Trouwens die trammelant zie je ook nergens terug in het verhaal.
Echt een miskleun van Collin dit.
Een onderneming komt alleen bij Bijzonder Beheer terecht als de bank denkt dat de rente en aflossing van het uitstaand obligo in gevaar komt. Ziekte van een aandeelhouder is nooit een reden maar kan slechts een oorzaak zijn van discontinuïteit en daarmee overplaatsen naar BB
pi_166602897
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:41 schreef wouterde het volgende:
Wat is jullie mening over dit project:

https://www.crowdestate.n(...)ten-sloterdijkstraat

Hoe werkt het uitbetalen?
Wat zijn de kosten?

Hoor graag jullie mening. Lijkt een redelijk project.
Afhankelijk van het project zijn de uitbetalingen per maand of per kwartaal. De uitbetalingen worden direct op uw eigen rekening (via de derdenrekening in beheer van de notaris) overgeboekt.

Investeerders betalen slechts eenmalig 0,90% aan bemiddelingskosten en evt. transactiekosten (afhankelijk van uw betaalmethode).
pi_166602928
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:38 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Hoi Freek, ik zie op http://www.billionhomes.n(...)Z-amsterdam/4474033/

een pand in april te koop staan is dit hetzelfde ?
Dit is inderdaad hetzelfde pand. De woningen zijn kortstondig aangeboden, voordat de huurder was gecontracteerd. Uitgangspunt van de verkopend makelaar was het pand bij opbod te verkopen.

Kort na de eerste bezichtigen kreeg de initiatiefnemer veel vraag vanuit geïnteresseerde huurders, waaronder de huidige. Dit scenario bleek veel interessanter en zodoende is de verkoop kort na aanvang gestaakt.
pi_166603980
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 10:53 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik overweeg het nog even maar ga misschien hen eerst formeel aansprakelijk stellen op basis van de AV.

KOM aansprakelijk stellen en hen de gelegenheid geven de schade te herstellen is hoe dan ook nodig. Formele procedures zoals Kifid verlangen dat je eerst langs minnelijke weg poogt tot een oplossing te komen. Ik heb dat via mailwisselingen (en tel) gedaan. Ben benieuwd welke respons je daarop krijgt :)

@Bambricks: belanghebbenden vanuit andere projecten kunnen vanzelfsprekend aansluiten en ook stappen ondernemen richting KOM en iig AFM. Hoe meer klachten bij de AFM hoe serieuzer ze deze nemen. De omstandigheden zullen natuurlijk wel verschillen per project, wat betreft de vervolgprocedure lijkt mij actie per project daarom het meest praktisch (kunnen wel mee oplopen).

Reacties kunnen ook via dm of privebericht.

[ Bericht 2% gewijzigd door ZeKraut op 12-11-2016 13:22:34 ]
pi_166613165
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:41 schreef wouterde het volgende:
Wat is jullie mening over dit project:

https://www.crowdestate.n(...)ten-sloterdijkstraat

Hoe werkt het uitbetalen?
Wat zijn de kosten?

Hoor graag jullie mening. Lijkt een redelijk project.
De zekerheden zijn mooi, maar de 500 euro grens en de wel erg lage rente van 4.5%, maken dat ik er nog even over nadenk.

@Freekerttt, een paar vragen:
- De vraagprijs bij de verkoop was 575k, dat zou meer dan 100k onder de taxatiewaarde zijn. Waarom?
- Is de 676.5k taxatiewaarde de waarde in verhuurde of in onverhuurde staat? Wat is de executiewaarde in verhuurde staat?
- in de pitch staat 100m2, in de verkoopadvertentie staat 95m2.
- hoe is de looptijd 3 tot 5 jaar? Er wordt verderop in de pitch nl gesproken over 3 jaar. Wat is de looptijd?
pi_166614668
Kapitaal Op Maat -- bio varkens De Veldingermaten --
Ik zie dat Hypotheekakte is toegevoegd. De akte is op 31okt. gepasseerd.
Beloofde 2e hypotheek is 3e hypotheek geworden. :(
Zekerheden toch minder hard dan in pitch door KOM werd aangeven.

[ Bericht 6% gewijzigd door Appeltje58 op 13-11-2016 09:07:03 ]
pi_166620584
Als hypotheek 1 en 2 een waarde hebben van 650k is er waarschijnlijk weinig aan de hand
pi_166620834
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 09:53 schreef djh77 het volgende:
Als hypotheek 1 en 2 een waarde hebben van 650k is er waarschijnlijk weinig aan de hand
Mee eens. Iemand die erin zit moet dit wel even nakijken of navragen.
pi_166621039
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 09:53 schreef djh77 het volgende:
Als hypotheek 1 en 2 een waarde hebben van 650k is er waarschijnlijk weinig aan de hand
En als ze nu opnieuw geld zouden lenen bij de Rabo?
Pecunia non olet
pi_166621150
4e hypotheek Neem ik aan. Stichting zekerheden zou daar dan weer toestemming voor moeten geven.
pi_166621730
Het is mij nog niet helemaal duidelijk............

Er wordt gesproken over een derde recht van hypotheek (KOM).
Maar als ik kijk naar de hypothecaire inschrijvingen dan zie ik er maar liefst drie ten gunste van de Rabobank met een totaal van 3.090K.
Namelijk 1998 590K, 2002 500K en in 2006 maar liefst 2.000K.

Nu weet ik wel dat een inschrijving niet hetzelfde is als een lening, eerder iets om jezelf als schuldeiser in te dekken voor de toekomst (en om toekomstige schuldeisers op voorhand al buitenspel te zetten).

1. Zouden wij dan nu niet het vierde recht van hypotheek moeten krijgen?

2. De Rabobank zou in theorie, binnen de bestaande inschrijvingen, toch nog aanvullend 2,4 miljoen aan leningen kunnen verstrekken, en dan nog steeds voorrang hebben boven de KOM schuldeisers? Kortom kansloze missie voor KOM?

3. Waarom claimt de Rabobank zo'n extreem bedrag bij die derde inschrijving?

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 13-11-2016 11:36:46 ]
Pecunia non olet
  zondag 13 november 2016 @ 16:12:11 #64
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166626849
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 11:31 schreef obligataire het volgende:
Waarom claimt de Rabobank zo'n extreem bedrag bij die derde inschrijving?
Eigenlijk andere vraag, waarom leent de rabobank deze mannen geen 100k als ze blijkbaar voor 3miljoen OG in hypotheek hebben. Als er echt een schuld van 600k zou zijn en het object is 3milj. waar dan zou de Rabobank een lening van 7% met een fles champagne in de hand bekrachtigen. De voorstelling van zaken is (opnieuw) iets anders dan KoM had voorgesteld.

Ik zit niet in het project maar bij het kadaster is de informatie voor 2.80 op te vragen. Als echt blijkt dat het een 4e hypotheek van dat bedrag is dan had KoM deze informatie voor 2,80 kunnen controleren!

[ Bericht 11% gewijzigd door Speekselklier op 13-11-2016 16:23:04 ]
Tot nooit .......
pi_166630428
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166634291
quote:
Lijkt me wel een projectje voor de eigenaar van de Bio Processor van AGD. :)
Ik zie er niets in.

Dan doe ik liever een duit in de zak van de melkboer van IVM. Wetende wat een koeienboer nu van de melkfabriek krijgt voor zijn melk kan ik me voorstellen dat hij de fabriek liever overslaat en verkoopt aan de IVM melkboer die er met een leuke winst koffietenten mee beleverd. Het ziet er niet naar uit dat de overproductie aan melk snel over is, Dus ik vermoed dat de handel van deze melkboer nog wel een tijdje (4 jaar?) lucratief is.

[ Bericht 12% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-11-2016 19:50:34 ]
pi_166635619
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dan doe ik liever een duit in de zak van de melkboer van IVM. Wetende wat een koeienboer nu van de melkfabriek krijgt voor zijn melk kan ik me voorstellen dat hij de fabriek liever overslaat en verkoopt aan de IVM melkboer die er met een leuke winst koffietenten mee beleverd. Het ziet er niet naar uit dat de overproductie aan melk snel over is, Dus ik vermoed dat de handel van deze melkboer nog wel een tijdje (4 jaar?) lucratief is.
Als je het assortiment bekijkt, kan je zien dat het gewoon literpakken melk uit de fabriek zijn (Arla, melkunie ed.) die je ook in de supermarkt vindt. Koeienboer heeft niets aan dit concept.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 13-11-2016 20:09:56 ]
pi_166640327
Ik zie niet wat er nou zo bijzonder is aan de melkboer. Melk is melk en de merken die hij voert zijn gewoon standaard supermarktproducten zoals djh77 al zei.
De levertijd is 5 uur, is ook nogal lang als je 'opeens' melk nodig hebt, lijkt me prima mogelijk dit gewoon bij je leverancier van je andere ingrediënten te bestellen, of gewoon even zelf langs de supermarkt te gaan. De super bij mij in de buurt bezorgt ook gewoon dezelfde dag nog...
Het enige vernieuwende is de elektrische bakfiets lijkt het wel.
Je merkt het al, ik heb er niet heel veel fiducie in. Het lijkt me een hype, niet een bestendige business waarin ik voor een paar jaar geld zou stoppen.
pi_166641637
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:23 schreef tiara1977 het volgende:
Ik zie niet wat er nou zo bijzonder is aan de melkboer. Melk is melk en de merken die hij voert zijn gewoon standaard supermarktproducten zoals djh77 al zei.
De levertijd is 5 uur, is ook nogal lang als je 'opeens' melk nodig hebt, lijkt me prima mogelijk dit gewoon bij je leverancier van je andere ingrediënten te bestellen, of gewoon even zelf langs de supermarkt te gaan. De super bij mij in de buurt bezorgt ook gewoon dezelfde dag nog...
Het enige vernieuwende is de elektrische bakfiets lijkt het wel.
Je merkt het al, ik heb er niet heel veel fiducie in. Het lijkt me een hype, niet een bestendige business waarin ik voor een paar jaar geld zou stoppen.
[i][i]twijfel nog, vind het wat hype achtig , twijfel over de bestendigheid v zijn markt met één product, morgen maar eens opnieuw lezen.
[/i][/i]
Opnieuw gelezen, in basis dan een melkboer met elec bakfiets, website bekeken, anders je kan ook als klant gewoon afspraken maken met de lokale franchise supermarkt, die komen het graag brengen, toch knap 20k aan melk per maand dat zijn veel pakken. Ik laat deze witte motor voorbij gaan
pi_166645704
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 21:32 schreef tiara1977 het volgende:

[..]

De zekerheden zijn mooi, maar de 500 euro grens en de wel erg lage rente van 4.5%, maken dat ik er nog even over nadenk.

@Freekerttt, een paar vragen:
- De vraagprijs bij de verkoop was 575k, dat zou meer dan 100k onder de taxatiewaarde zijn. Waarom?
- Is de 676.5k taxatiewaarde de waarde in verhuurde of in onverhuurde staat? Wat is de executiewaarde in verhuurde staat?
- in de pitch staat 100m2, in de verkoopadvertentie staat 95m2.
- hoe is de looptijd 3 tot 5 jaar? Er wordt verderop in de pitch nl gesproken over 3 jaar. Wat is de looptijd?
In vergelijking met andere crowdfundingprojecten is de rente inderdaad lager, maar daar krijgt u wel een eerste hypotheekrecht + verpanding van de huuropbrengsten in het centrum van Amsterdam voor terug.

Hierbij de antwoorden op uw vragen:

- Destijds was tevens de taxatiewaarde lager, maar zoals ik al eerder zei werd het object per opbod verkocht. In het centrum van Amsterdam is dit gebruikelijk.
- De taxatiewaarde is in verhuurde staat. De executiewaarde is niet meegenomen in de taxatie, maar gezien de ruime overwaarde biedt het onderpand meer dan voldoende perspectief.
- In de huurcontracten staat dat het totale gebruiksoppervlakte ca. 100 m2 bedraagt. Billionhomes heeft wellicht verkeerde informatie overgenomen van Funda.
- Richting het einde van het derde jaar zal er worden gekeken naar een herfinanciering tegen gunstigere condities. Mocht het aantrekkelijker zijn de financiering te behouden wordt deze pas na 5 jaar afgelost.
pi_166646192
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:23 schreef tiara1977 het volgende:
Ik zie niet wat er nou zo bijzonder is aan de melkboer. Melk is melk en de merken die hij voert zijn gewoon standaard supermarktproducten zoals djh77 al zei.
De levertijd is 5 uur, is ook nogal lang als je 'opeens' melk nodig hebt, lijkt me prima mogelijk dit gewoon bij je leverancier van je andere ingrediënten te bestellen, of gewoon even zelf langs de supermarkt te gaan. De super bij mij in de buurt bezorgt ook gewoon dezelfde dag nog...
Het enige vernieuwende is de elektrische bakfiets lijkt het wel.
Je merkt het al, ik heb er niet heel veel fiducie in. Het lijkt me een hype, niet een bestendige business waarin ik voor een paar jaar geld zou stoppen.
Dank voor jullie opmerkingen:
Ik had niet op de site van Milk Supply gekeken en heb mijn fantasie denk ik de loop gelaten 8)7 toen ik las in het businessplan "Eigen melklijn die de huidige markt aanspreekt qua design en visie, met een eerlijke prijs voor de melkboeren en een transparant proces van koe tot aan het koffiekopje of kinderdagverblijf."

Ik zal eens vragen hoe het zit. Als men inderdaad alleen standaard producten verkoopt dan is de niche ver te zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 14-11-2016 13:53:23 ]
pi_166647197
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 11:25 schreef Freekerttt het volgende:

[..]

In vergelijking met andere crowdfundingprojecten is de rente inderdaad lager, maar daar krijgt u wel een eerste hypotheekrecht + verpanding van de huuropbrengsten in het centrum van Amsterdam voor terug.

Hierbij de antwoorden op uw vragen:

- Destijds was tevens de taxatiewaarde lager, maar zoals ik al eerder zei werd het object per opbod verkocht. In het centrum van Amsterdam is dit gebruikelijk.
- De taxatiewaarde is in verhuurde staat. De executiewaarde is niet meegenomen in de taxatie, maar gezien de ruime overwaarde biedt het onderpand meer dan voldoende perspectief.
- In de huurcontracten staat dat het totale gebruiksoppervlakte ca. 100 m2 bedraagt. Billionhomes heeft wellicht verkeerde informatie overgenomen van Funda.
- Richting het einde van het derde jaar zal er worden gekeken naar een herfinanciering tegen gunstigere condities. Mocht het aantrekkelijker zijn de financiering te behouden wordt deze pas na 5 jaar afgelost.
Is het niet vreemd dat de taxatiewaarde eerst zoveel lager was in ONverhuurde staat (gezien hij daarna pas overging op verhuur) vergeleken met verhuurde staat nu?
Ga je hier niet de fout in?
pi_166647890
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 12:59 schreef jsuijker het volgende:
Is het niet vreemd dat de taxatiewaarde eerst zoveel lager was in ONverhuurde staat (gezien hij daarna pas overging op verhuur) vergeleken met verhuurde staat nu?

Zo veel lager was het niet. De taxatiewaarde was namelijk 18 september 2015 in verhuurde staat na verbouwing 600k en de taxatiewaarde was recentelijk, ofwel 13 oktober 2016 in verhuurde staat 676k.
pi_166648776
Nieuwe op FNC: https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Mode, grote schulden, negatief eigen vermogen :N
pi_166649070
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 14:18 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op FNC: https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Mode, grote schulden, negatief eigen vermogen :N
2015 lijkt verbeterd, hier zit vermoedelijk een behoorlijke voorraadmutatie in meegerekend (van 80K). Zonder voorraadmutatie zou het resultaat rond nul uitkomen, net als 2014 en als 2016 lijkt uit te komen.
Inclusief langlopende lening, investering voor de gokkers, ik doe absoluut niet mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')