Wat?quote:Op maandag 14 november 2016 08:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alsof die HOORRUNNURS dat niet gewend zijn
Mensen van boven het kanaal die Hoorn niet in ABN kunnen sprekenquote:
Hiffesum Sportparrukquote:Op maandag 14 november 2016 08:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alsof die HOORRUNNURS dat niet gewend zijn
Ik heb het me nog nooit afgevraagd eigenlijkquote:Op maandag 14 november 2016 10:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Autistisch Vraagje: Wat is vanuit Vlaardingen Oost gezien het eindstation waarmee je de meeste tarief kilometers maakt èn zonder omwegen langs Driebergen Zeist komt... Ik had zelf Winterswijk...
minimaal 14quote:Op maandag 14 november 2016 10:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Daar moet je altijd staan inderdaad... Ach, het is ook maar een minuutje of 10 naar Utrecht.
Wie gaat er dan ook met het Poolse OV?quote:Op maandag 14 november 2016 08:46 schreef b2py het volgende:
Had ik al verteld dat ik iedere ochtend moet staan?
Makkelijk. De rijtijden van de sprinter zijn nog ruimer dan die van de IC's die op de dagranden overal stoppen.quote:Op maandag 14 november 2016 11:50 schreef derLudolf het volgende:
Zes bakken VIRM in de sprinter Zwolle-Grunn #overkill Gaat dat überhaupt de rijtijden halen?
Dat is het spoor naar Apeldoorn.quote:Op maandag 14 november 2016 12:34 schreef derLudolf het volgende:
DDZ5 gespot in Zutphen, de motorwagen ontbreekt Werd nu getrokken door een blauwe dieselloc (is die van Structon?)
Waar gaat dat spoor dat - als je van Zutphen richting Dieren gaat - net na de brug naar rechts afbuigt heen? Staat een geel bord met ATB waar een streep door staat en een eronder met 'code'
Vanaf 9 december verwacht ik dat het een stuk minder isquote:
Ik verwacht ook een lekker wijf en een miljoen euroquote:Op maandag 14 november 2016 13:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Vanaf 9 december verwacht ik dat het een stuk minder is
Verdubbeling van? Het aantal sporen? Treinen? Huisjesmelkers?quote:Op maandag 14 november 2016 14:03 schreef James1988 het volgende:
Vandaag is de officiële start van de verdubbeling Utrecht Centraal - Leidsche Rijn.
Toen er nog DDAR reed tussen Hilversum en Utrecht was er een trein in de ochtendspits véél te groot en de rest allemaal véél te klein. Juich dus niet te vroeg.quote:Op maandag 14 november 2016 13:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Vanaf 9 december verwacht ik dat het een stuk minder is
Dus geen gehuchten als Roodeschool en Stavoren omdat je daar via Amersgoort sneller naartoe kunt? Zou het niet Oldenzaal zijn dan? Arnhem-Winterswijk is 63, Arnhem-Oldenzaal is 29+62.quote:Op maandag 14 november 2016 10:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Autistisch Vraagje: Wat is vanuit Vlaardingen Oost gezien het eindstation waarmee je de meeste tarief kilometers maakt èn zonder omwegen langs Driebergen Zeist komt... Ik had zelf Winterswijk...
Sporen.quote:Op maandag 14 november 2016 14:05 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Verdubbeling van? Het aantal sporen? Treinen? Huisjesmelkers?
De drukte komt vooral doordat deze trein uit Almere komt, vanaf 9 december komt hij op mijn tijd uit Weesp. Dat scheelt een flinke slok op een borrelquote:Op maandag 14 november 2016 14:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Toen er nog DDAR reed tussen Hilversum en Utrecht was er een trein in de ochtendspits véél te groot en de rest allemaal véél te klein. Juich dus niet te vroeg.
ik heb begrepen dat er in de nieuwe dienstregeling als de ic naar Amsterdam in Almere begint er een rit is met een enkele icm3 en dat is niet al om 05:00 kan ik je vertellenquote:Op maandag 14 november 2016 14:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Toen er nog DDAR reed tussen Hilversum en Utrecht was er een trein in de ochtendspits véél te groot en de rest allemaal véél te klein. Juich dus niet te vroeg.
Voor Oldenzaal geldt hetzelfde. Hengelo Gezondheidspark is dan het verste station, 78 vanaf Arnhem.quote:Op maandag 14 november 2016 14:16 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Dus geen gehuchten als Roodeschool en Stavoren omdat je daar via Amersgoort sneller naartoe kunt? Zou het niet Oldenzaal zijn dan? Arnhem-Winterswijk is 63, Arnhem-Oldenzaal is 29+62.
Ik had een fantastische lichtshow vanochtend hoorquote:Op maandag 14 november 2016 08:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Geen trein want rijp op de bovenleiding.... Kon dat niet met een mat64 aan gort gereden worden?
Aantal spoorbruggenquote:Op maandag 14 november 2016 14:05 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Verdubbeling van? Het aantal sporen? Treinen? Huisjesmelkers?
Je verwacht dat passagiers in de bagagerekken moeten liggen?quote:Op maandag 14 november 2016 14:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb begrepen dat er in de nieuwe dienstregeling als de ic naar Amsterdam in Almere begint er een rit is met een enkele icm3 en dat is niet al om 05:00 kan ik je vertellen
nou ik heb het van een machinist die nog 1 dag in de week machinist is en zich de rest van de week met materieelplanningen vermaakt. Hij zei dit 3/4 jaar geleden al aangegeven te hebben maar dat er tot op dat moment nog niks mee gedaan was. Misschien inmiddels wel maar we gaan het meemakenquote:Op maandag 14 november 2016 20:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als dat ergens tussen 6 en 11 is organiseert NS haar eigen problemen... Ik denk dat er in die periode geen enkele trein is die korter dan 6 bakken zou moeten rijden met ICM.
Aan de andere kant is het misschien wel gewoon koffiepraat en blijkt het om een trein op zondagmorgen 8 uur te gaan. Ja, dan zit er ook geen kip in de trein.
ATB-ingrepen kwamen nog wel eens voor bij Heino ja. Ook vlak na Raalte (-> Heino) zit er een punt waar de ATB regelmatig ingrijpt.quote:Op dinsdag 15 november 2016 08:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vijfde ATB-ingreep van het jaar. Kreeg niet de indruk dat de Meester nou zo raar aan het rijden is, leek de goede curve te volgen bij aankomst Heino en alles.
Ja maar dan mag ik niet over 3bergenquote:Op maandag 14 november 2016 15:28 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor Oldenzaal geldt hetzelfde. Hengelo Gezondheidspark is dan het verste station, 78 vanaf Arnhem.
Het is dat lijntje naar Veemarkt op sporenplan 1965.quote:Op dinsdag 15 november 2016 07:23 schreef b2py het volgende:
Staat dat lijntje ook op sporenplan?
Edit: nee ik denk het niet, het is niet dat lijntje naar Veemarkt iig
Nou je t zegt, die heb ik vaak zat gezien daar door de bomen. Had niet in de gaten dat dat hetzelfde ding wasquote:Op dinsdag 15 november 2016 00:58 schreef Prins_Pils het volgende:
Wtf, dat ligt echt pal naast Utrecht OZ, nooit gezien
Zal vroeger wel een industrielijntje naar de veiling(haven) hebben gelopen?
Edit: hierkiek:
[ afbeelding ]
Misschien hebben we het allemaal vast wel eens gezien zonder te weten wat het was..
En dan heb ik het over "Keerpuntreiniging". Ding staat daar een half uur stil en vertrekt als een vuilnisbelt op wielen richting Schipholquote:Op dinsdag 15 november 2016 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Het K-woord is nu echt volledig taboe in Enschede zo te zien
Wat is dit voor onzin? "ik ben een beetje op de hoogte" "ik ben grotendeels op de hoogte"?quote:Bent u ervan op de hoogte dat NS die dienstregeling kan inkrimpen bij verwacht winters weer?
a) Ja, helemaal
b) Ja, grotendeels
c) Ja, een beetje
d) Nee.
a) het zijn standaard dezelfde series die geschrapt worden en ze knippen op dezelfde plaatsen en ik weet precies welke en waarquote:Op dinsdag 15 november 2016 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin? "ik ben een beetje op de hoogte" "ik ben grotendeels op de hoogte"?
Je bent ook niet "een beetje zwanger". Of "grotendeels zwanger". Stel geen vragen als je geen idee hebt wat voor antwoord je wilt horen. De tering
Daar waren we toen al achter geloof ikquote:Op dinsdag 15 november 2016 13:29 schreef ReisT het volgende:
Ondertussen in London...
'Bestuurder ontspoorde tram Croydon afgeleid door telefoon'
Het blijkt dat de bestuurder een bericht aan het typen was op z'n telefoon op het moment van het ongeval...
En naar verluidt was het daar een week eerder ook al een keer bijna misgegaan:
Croydon tram crash: Bosses were warned of 'speeding trams'
O, en met Zaandam heeft het dus niets te maken.
En over een half jaar zie je dat er MLL staat?quote:Op dinsdag 15 november 2016 17:47 schreef mart_83 het volgende:
ik heb nu eindelijk door wat MML in de topictitel betekend....
hey jij hebt ook al een vinkjequote:Op dinsdag 15 november 2016 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijden nu al Veolia GTW's rond met Arriva-logo's
https://www.facebook.com/(...)975928242010/?type=3
ja. Heb een stempel gekregenquote:Op dinsdag 15 november 2016 17:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
hey jij hebt ook al een vinkje
Bewuste keus.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Heb een stempel gekregen
quote:Op dinsdag 15 november 2016 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En over een half jaar zie je dat er MLL staat?
Hou er wel rekening mee dat de NS voor de FLIRT materieel in reserve houdt, dus heel veel extra materieel is er op papier niet in de eerste maanden.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dus volgende maand gaat er weer wat ruimte komen met materieel? eerste nieuwe treinen de baan op?
Lees mijn tag zou ik zeggenquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:18 schreef derLudolf het volgende:
Wat doe jij dan PSM, dat je een vinkje hebt?
Gaat er materieel uit dan met invoering van Flirt? Want dan is elk stel dat in dienst komt toch winst?quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat de NS voor de FLIRT materieel in reserve houdt, dus heel veel extra materieel is er op papier niet in de eerste maanden.
Ze hebben geleerd van de debacles met de SLeT en de V250
Ja en nee.. Men schijnt voor Flirt een 1-op-1 reserve aan te houden. Dus dan is er niet meer materieel in dienst. Dit is nogal sneu omdat er relatief weinig personeel op Flirt mag rijden en daar alle dienstroosters voor op de kop moeten.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaat er materiaal uit dan met invoering van Flirt? Want dan is elk stel dat in dienst komt toch winst?
Je mag ook luchtverplaatsers zeggenquote:
Maar van Boxtel heeft t gezegdquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat de NS voor de FLIRT materieel in reserve houdt, dus heel veel extra materieel is er op papier niet in de eerste maanden.
Ze hebben geleerd van de debacles met de SLeT en de V250
Aha Mobiel zie je die nietquote:Op dinsdag 15 november 2016 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lees mijn tag zou ik zeggen
Wat hebben ze dan "geleerd"? Voer nieuw materieel pas in als het niet meer sneeuwt, dan kun je een andere kutsmoes verzinnen waarom het nou weer uitmekaar dondert?quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat de NS voor de FLIRT materieel in reserve houdt, dus heel veel extra materieel is er op papier niet in de eerste maanden.
Ze hebben geleerd van de debacles met de SLeT en de V250
Een glimmende nieuwe trein zegt niets over of ie het ook echt doet onder alle omstandigheden. Dat hebben ze geleerd.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat hebben ze dan "geleerd"? Voer nieuw materieel pas in als het niet meer sneeuwt, dan kun je een andere kutsmoes verzinnen waarom het nou weer uitmekaar dondert?
Nee, maar het materieeltekort heeft nu lang genoeg geduurd, en als je ze niet inzet in de winter kom je er nooit achter of het het blijft doen. RIJDEN GODVER>quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een glimmende nieuwe trein zegt niets over of ie het ook echt doet onder alle omstandigheden. Dat hebben ze geleerd.
maar toch is de toelatingsprocedure nog steeds niet helemaal afgerond.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:12 schreef James1988 het volgende:
En, in tegenstelling tot de V250, is dit een kant-en-klare trein. Er rijden er al duizend van rond.
Door welke incapabele aarsfrikandel wordt die zogenaamde procedure sowieso gedaan?quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar toch is de toelatingsprocedure nog steeds niet helemaal afgerond.
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden. Siemens lukt dat niet met de HLE18 en Bombardier niet met TRAXX-en.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:12 schreef James1988 het volgende:
En, in tegenstelling tot de V250, is dit een kant-en-klare trein. Er rijden er al duizend van rond.
Wat is dat toch dat treinen tegenwoordig telkens een software-update moeten hebben (en vervolgens stuk gaan, zie SLT). Wat verandert er dan nou dat een trein dan ineens wél mag rijden? Wat is het verschil tussen Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 1.0 en Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 2.0?quote:
Thalys? Zelfde leverancierquote:Op dinsdag 15 november 2016 19:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden. Siemens lukt dat niet met de HLE18 en Bombardier niet met TRAXX-en.
Als de trein zelf in staat was om te rijdenquote:Op dinsdag 15 november 2016 19:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden.
Mja, Ansaldo STS was dan ook het beste onderdeel van dat bedrijf.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden. Siemens lukt dat niet met de HLE18 en Bombardier niet met TRAXX-en.
I'm a survivorquote:Op dinsdag 15 november 2016 19:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden. Siemens lukt dat niet met de HLE18 en Bombardier niet met TRAXX-en.
Modernheidquote:Op dinsdag 15 november 2016 19:23 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Wat is dat toch dat treinen tegenwoordig telkens een software-update moeten hebben (en vervolgens stuk gaan, zie SLT). Wat verandert er dan nou dat een trein dan ineens wél mag rijden? Wat is het verschil tussen Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 1.0 en Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 2.0?
Ricardo Rail, eerder bekend als Lloyd’s Register Rail.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Door welke incapabele aarsfrikandel wordt die zogenaamde procedure sowieso gedaan?
Ja. In normale Jip- en janneketaalquote:Op dinsdag 15 november 2016 20:22 schreef Zelfscanner het volgende:
Een trein topic
Hier hoor ik thuis. Mag hier alles wat met trein te maken heeft?
Dat was een slager die zijn eigen vlees keurde. Dat was op zijn zachtst gezegd niet handigquote:Op dinsdag 15 november 2016 20:15 schreef MTL het volgende:
[..]
Ricardo Rail, eerder bekend als Lloyd’s Register Rail.
http://rail.ricardo.com/e(...)RT-FastForward-Train
Wacht, had Lloyd’s Register Rail ook niet iets te maken met de toelating voor de V250?
http://www.treinreiziger.(...)ter_discussie-145349
Dat klinkt als een luchtkasteel van een dertienjarige.quote:
quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klinkt als een luchtkasteel van een dertienjarige.
quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. In normale Jip- en janneketaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |