abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 november 2016 @ 07:21:43 #1
19840 Libris
Live from Singapore
pi_166576985
quote:
ABN AMRO wil afscheid nemen van zo'n 15.000 klanten die permanent buiten Europa wonen, zoals bijvoorbeeld Nederlandse gepensioneerden, meldt het FD.

De bank zou het besluit onder meer genomen hebben omdat de wetten steeds strenger zijn geworden. "Het wordt steeds complexer en kost steeds meer energie om aan alle regels te voldoen", zegt een woordvoerder in de krant. Daarnaast wil ABN Amro vooral een Nederlandse en Europese bank zijn.

..
Bron: http://nos.nl/artikel/214(...)n-buiten-europa.html

Niet erg vriendelijk van de ABN. Ik heb mijn post adres nog in Nederland, anders zoeken naar een andere bank.
pi_166576989
Het is geen liefdadigheidsinstelling.
pi_166576994
'van ons' ?

Ik heb ING.
U MAD?
  vrijdag 11 november 2016 @ 07:25:14 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166576999
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 07:23 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Het is geen liefdadigheidsinstelling.
Klopt. En het gaat nog verder. Ze kunnen als ze een fout maken zelfs de staatskas ongestraft leegplunderen omdat de burger dat toch wel weer betaald.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 11 november 2016 @ 07:25:15 #5
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_166577000
Wat doe je nog precies met je rekening in Nederland?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_166577013
https://www.abnamro.com/n(...)nationaal/index.html

Ze adverteren nog wel dat men internationaal ingesteld is. :D

Dat zal dan wel alleen voor de grote jongens zijn de pensioenadas die hun aowtje op de rekening krijgen zijn niet winstgevend genoeg.
pi_166577028
Voor hetzelfde geld was het een kilo. Valt nog mee zo.
  vrijdag 11 november 2016 @ 07:38:56 #8
19840 Libris
Live from Singapore
pi_166577052
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 november 2016 07:25 schreef MPC60 het volgende:
Wat doe je nog precies met je rekening in Nederland?
Mijn spaarrekening met reserve in Euro's en mijn Nederlandse aandelen zitten nog bij de ABN. Mijn lopende rekening gebruik ik als ik in Nederland ben. Ik betaal mijn servicekosten en creditkaart kosten.
  vrijdag 11 november 2016 @ 07:43:45 #9
19840 Libris
Live from Singapore
pi_166577088
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 07:23 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Het is geen liefdadigheidsinstelling.
Nee, maar ik ben nog wel steeds een klant. Ben wel benieuwd over welke wetten ze het hebben? Anti-terrorisme?
  vrijdag 11 november 2016 @ 07:51:07 #10
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_166577125
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 07:38 schreef Libris het volgende:

[..]

Mijn spaarrekening met reserve in Euro's en mijn Nederlandse aandelen zitten nog bij de ABN. Mijn lopende rekening gebruik ik als ik in Nederland ben. Ik betaal mijn servicekosten en creditkaart kosten.
Dan hebben ze weinig te zeuren volgens mij. ABN kennende zullen de servicekosten het allemaal wel dekken. :P
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_166618749
ING was best makkelijk met verhuizen, kan ook je telefoon nu met een buitenlands nummer koppelen.
pi_166629225
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 07:23 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Het is geen liefdadigheidsinstelling.
Ja, maar ze krijgen natuurlijk niet zomaar een bankvergunning. Mijns inziens hoort bij een vergunning voor retail-banking een aanname plicht van alle klanten, die ofwel staatsburger zijn, ofwel op rechtmatige wijze permanent resideren in de Staat die de vergunning verleent. Wat gaat het volgende onderscheid dat ze maken zijn?
pi_167617406
En, iemand all een opzegging van ABN Amro ontvangen? Ik niet, wel een verzoek om voor 31-12-2016 mijn bij hen geregistreerde acres gegevens te controleren. Alles was correct, behalve de belastingplicht: hier stond ingevuld "belastingplichtig in Nederland" terwijl ik dat niet ben. Dit kan ik echter alleen op een bankkantoir wijzigen, zal nog minimaal een half jaartje duren dus.
pi_168215111
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 13:37 schreef ETphonehome het volgende:
En, iemand all een opzegging van ABN Amro ontvangen? Ik niet, wel een verzoek om voor 31-12-2016 mijn bij hen geregistreerde acres gegevens te controleren. Alles was correct, behalve de belastingplicht: hier stond ingevuld "belastingplichtig in Nederland" terwijl ik dat niet ben. Dit kan ik echter alleen op een bankkantoir wijzigen, zal nog minimaal een half jaartje duren dus.
Als je online bankieren hebt dan kan je het veranderen via de website: Beheer - Uw persoonlijke gegevens - Belastinggegevens - Fiscaal woonachtig in

Ik heb trouwens ook geen opzegging van ABN AMRO ontvangen. Ik kreeg wel een verzoek om mijn huidige buitenlandse adres te bewijzen met een lokaal afschriftje, energie nota oid. Dit moest per traditionele post; inscannen mocht niet. Ik moest daar tevens een formulier bij invullen waar ook naar mijn Maleisische belastingnummer werd gevraagd. Dit heb ik allemaal ingevuld en opgestuurd en ik heb vooralsnog mijn rekening nog.

Deze ABN AMRO aktie is aangekondigd als een maatregel om alle rekeningen buiten Europa te stoppen. Vanwege die belastingvragen krijg ik het idee dat het in werkelijkheid gericht is op het weren van rekeninghouders die mogelijk hun belastingen ontwijken of ontduiken. Ik hoop dat het zoiets is, want het is voor mij handig die rekening aan te houden.
  woensdag 25 januari 2017 @ 11:19:30 #15
111528 Viajero
Who dares wins
pi_168414257
ABN AMRO heeft mij enorm genaaid toen ik naar Barcelona verhuisde in 2001. Netjes vertellen dat ik verhuisde. Prima meneer, dan moeten we wel uw credit card cancellen.

Ok, vervelend, maar dat moet maar. Kom ik aan in Barcelona, is ook mijn debit card gecancelled.

"Wat vervelend meneer, dat is een fout van ons. We sturen u een nieuwe kaart op een Nederlands adres."

- "Ik woon in Barcelona. Dat had ik jullie verteld."

"Oh, daar kunnen we het niet naartoe sturen, en we hebben daar geen vestigingen. We kunnen uw geld naar Deutsche bank sturen. De kosten zijn 19% van het overgemaakte bedrag."

- "Maar het is jullie fout.."

"Dat zijn de regels meneer. Als u ons netjes verteld dat u naar het buitenland verhuist dan kunnen wij u prachtig naaien."

Nooit meer ABN AMRO voor mij.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_168414269
Het is de schuld van de Rabobank
U MAD?
pi_168682040
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 17:28 schreef vaduz het volgende:
Er bestaat niet iets als een retail banking vergunning.
[..]

Ja, maar ze krijgen natuurlijk niet zomaar een bankvergunning. Mijns inziens hoort bij een vergunning voor retail-banking een aanname plicht van alle klanten, die ofwel staatsburger zijn, ofwel op rechtmatige wijze permanent resideren in de Staat die de vergunning verleent. Wat gaat het volgende onderscheid dat ze maken zijn?
pi_168682074
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:19 schreef Viajero het volgende:
ABN AMRO heeft mij enorm genaaid toen ik naar Barcelona verhuisde in 2001. Netjes vertellen dat ik verhuisde. Prima meneer, dan moeten we wel uw credit card cancellen.

Ok, vervelend, maar dat moet maar. Kom ik aan in Barcelona, is ook mijn debit card gecancelled.

"Wat vervelend meneer, dat is een fout van ons. We sturen u een nieuwe kaart op een Nederlands adres."

- "Ik woon in Barcelona. Dat had ik jullie verteld."

"Oh, daar kunnen we het niet naartoe sturen, en we hebben daar geen vestigingen. We kunnen uw geld naar Deutsche bank sturen. De kosten zijn 19% van het overgemaakte bedrag."

- "Maar het is jullie fout.."

"Dat zijn de regels meneer. Als u ons netjes verteld dat u naar het buitenland verhuist dan kunnen wij u prachtig naaien."

Nooit meer ABN AMRO voor mij.
Dat ze u hier zomaar mee wegslepen is te zot voor
Woorden. Wat als u enkele miljoenen in bezit had? Dan is 19% van het totaalbedrag voor een fout van hen kant wel heel duur betaald....
pi_168684581
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:19 schreef Viajero het volgende:
ABN AMRO heeft mij enorm genaaid toen ik naar Barcelona verhuisde in 2001. Netjes vertellen dat ik verhuisde. Prima meneer, dan moeten we wel uw credit card cancellen.

Ok, vervelend, maar dat moet maar. Kom ik aan in Barcelona, is ook mijn debit card gecancelled.

"Wat vervelend meneer, dat is een fout van ons. We sturen u een nieuwe kaart op een Nederlands adres."

- "Ik woon in Barcelona. Dat had ik jullie verteld."

"Oh, daar kunnen we het niet naartoe sturen, en we hebben daar geen vestigingen. We kunnen uw geld naar Deutsche bank sturen. De kosten zijn 19% van het overgemaakte bedrag."

- "Maar het is jullie fout.."

"Dat zijn de regels meneer. Als u ons netjes verteld dat u naar het buitenland verhuist dan kunnen wij u prachtig naaien."

Nooit meer ABN AMRO voor mij.
Enorm genaaid en nog enorm naïef ook.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_168894679
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 november 2016 07:25 schreef MPC60 het volgende:
Wat doe je nog precies met je rekening in Nederland?
Credit Card betalingen, iDeal betalingen, PayPal betalingen, het betalen van eventuele abonnementen of andere doorlopende kosten, overige (bank)zaken met bedrijven of mensen in Nederland, of een rekening houden om je geld in euro's te bewaren én last but not least zul je wellicht binnen een X aantal jaar terugkeren naar Nederland en de rekening dus gewoon weer voor de volle 100% nodig hebben.

Gelukkig zit ik ook niet bij de ABN, en werkt de ING prima mee. ING zit trouwens sowieso perfect in elkaar dankzij de mobiele app die altijd goed en snel werkt zonder identifiers, tan-codes of andere ongein.
pi_173114039
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 07:21 schreef Libris het volgende:

[..]

Bron: http://nos.nl/artikel/214(...)n-buiten-europa.html

Niet erg vriendelijk van de ABN. Ik heb mijn post adres nog in Nederland, anders zoeken naar een andere bank.
Regelgeving wordt wel steeds strikter, vooral als het gaat om betalingen buiten Europa. En als het dan gaat om een rekening waar amper wat mee gebeurt, dan snap ik wel dat ze dat liever stopzetten.
pi_173129998
Ik ben mijn ABN Amro rekening inmiddels ook kwijt. Ik heb nog 1.34 euro aan Warchild gedoneerd zodat het saldo precies op 0.00 uitkwam :)

Ik vraag me wel af wat er gebeurt als je weigert om mee te werken aan het opruimen van je rekening.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:12:54 #23
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_173194045
Zo een brief krijg je dus:

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:13:15 #24
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_173194056
Overigens niet aan mij gericht. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_173195800
Grappig.
Mijn zoon woont in Singapore en kreeg een brief of hij zijn rekening wilde aanhouden.
Hij nam contact op om te ze te vertellen dat hij de rekening wilde aanhouden.
Dat werd oké gevonden.
Dus er zijn monniken met verschillende kappen.
Afhankelijk van inleg, potentieel....... er moeten dus verschillende criteria zijn.
Eens navragen bij mijn dochter. Die woont ook in Singapore, of zij iets van de bank gehoord heeft.
If life is a bitch, I am a mutt.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 22:23:01 #26
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_173196239
Denk dat er inderdaad wel een verschil zit tussen een paar euro en een paar ton op je rekening.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_173196402
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:12 schreef static het volgende:
Zo een brief krijg je dus:

[ afbeelding ]
Puur kosten-baten dus. Voor iemand die 'n paar miljoen heeft staan, is dat wel renderen. Voor een rekening waar ¤ 1,50 op staat, niet.
pi_173207396
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:09 schreef Boogyman_2 het volgende:
Grappig.
Mijn zoon woont in Singapore en kreeg een brief of hij zijn rekening wilde aanhouden.
Hij nam contact op om te ze te vertellen dat hij de rekening wilde aanhouden.
Dat werd oké gevonden.
Dus er zijn monniken met verschillende kappen.
Afhankelijk van inleg, potentieel....... er moeten dus verschillende criteria zijn.
Als dat werkelijk zo is, waarom stuurt ABN AMRO hem dan aanvankelijk een brief? Ze kunnen dan immers vooraf de criteria toetsen en de betreffende klant verder met rust laten.
pi_173220331
In de brief vroegen ze of hij zijn rekening wilde aanhouden.
Voor verdere informatie moet ik je helaas doorsturen naar de ABN AMRO.
(Ik weet het ""Kastje naar muur"" antwoord).

Wilde alleen opmerken dat ze verschillende soorten brieven versturen en dus verschillende groepen onderscheiden. Naar hun motieven kan ik alleen maar gissen.
If life is a bitch, I am a mutt.
pi_173221386
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Als dat werkelijk zo is, waarom stuurt ABN AMRO hem dan aanvankelijk een brief? Ze kunnen dan immers vooraf de criteria toetsen en de betreffende klant verder met rust laten.
Om op vriendelijke wijze te hengelen naar mensen die die rekening toch niet meer zo nodig hebben?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 18:59:10 #31
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_173368336
Ik hoop niet dat andere banken dit voorbeeld gaan volgen. Als ZZP'er in het buitenland met 90% van mijn klantenbestand in NL is het hebben van een Nederlandse bankrekening echt noodzakelijk.
[b]@RemiLehmann[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')