Bron: http://nos.nl/artikel/214(...)n-buiten-europa.htmlquote:ABN AMRO wil afscheid nemen van zo'n 15.000 klanten die permanent buiten Europa wonen, zoals bijvoorbeeld Nederlandse gepensioneerden, meldt het FD.
De bank zou het besluit onder meer genomen hebben omdat de wetten steeds strenger zijn geworden. "Het wordt steeds complexer en kost steeds meer energie om aan alle regels te voldoen", zegt een woordvoerder in de krant. Daarnaast wil ABN Amro vooral een Nederlandse en Europese bank zijn.
..
Klopt. En het gaat nog verder. Ze kunnen als ze een fout maken zelfs de staatskas ongestraft leegplunderen omdat de burger dat toch wel weer betaald.quote:Op vrijdag 11 november 2016 07:23 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Het is geen liefdadigheidsinstelling.
Mijn spaarrekening met reserve in Euro's en mijn Nederlandse aandelen zitten nog bij de ABN. Mijn lopende rekening gebruik ik als ik in Nederland ben. Ik betaal mijn servicekosten en creditkaart kosten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 07:25 schreef MPC60 het volgende:
Wat doe je nog precies met je rekening in Nederland?
Nee, maar ik ben nog wel steeds een klant. Ben wel benieuwd over welke wetten ze het hebben? Anti-terrorisme?quote:Op vrijdag 11 november 2016 07:23 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Het is geen liefdadigheidsinstelling.
Dan hebben ze weinig te zeuren volgens mij. ABN kennende zullen de servicekosten het allemaal wel dekken.quote:Op vrijdag 11 november 2016 07:38 schreef Libris het volgende:
[..]
Mijn spaarrekening met reserve in Euro's en mijn Nederlandse aandelen zitten nog bij de ABN. Mijn lopende rekening gebruik ik als ik in Nederland ben. Ik betaal mijn servicekosten en creditkaart kosten.
Ja, maar ze krijgen natuurlijk niet zomaar een bankvergunning. Mijns inziens hoort bij een vergunning voor retail-banking een aanname plicht van alle klanten, die ofwel staatsburger zijn, ofwel op rechtmatige wijze permanent resideren in de Staat die de vergunning verleent. Wat gaat het volgende onderscheid dat ze maken zijn?quote:Op vrijdag 11 november 2016 07:23 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Het is geen liefdadigheidsinstelling.
Als je online bankieren hebt dan kan je het veranderen via de website: Beheer - Uw persoonlijke gegevens - Belastinggegevens - Fiscaal woonachtig inquote:Op maandag 26 december 2016 13:37 schreef ETphonehome het volgende:
En, iemand all een opzegging van ABN Amro ontvangen? Ik niet, wel een verzoek om voor 31-12-2016 mijn bij hen geregistreerde acres gegevens te controleren. Alles was correct, behalve de belastingplicht: hier stond ingevuld "belastingplichtig in Nederland" terwijl ik dat niet ben. Dit kan ik echter alleen op een bankkantoir wijzigen, zal nog minimaal een half jaartje duren dus.
quote:Op zondag 13 november 2016 17:28 schreef vaduz het volgende:
Er bestaat niet iets als een retail banking vergunning.
[..]
Ja, maar ze krijgen natuurlijk niet zomaar een bankvergunning. Mijns inziens hoort bij een vergunning voor retail-banking een aanname plicht van alle klanten, die ofwel staatsburger zijn, ofwel op rechtmatige wijze permanent resideren in de Staat die de vergunning verleent. Wat gaat het volgende onderscheid dat ze maken zijn?
Dat ze u hier zomaar mee wegslepen is te zot voorquote:Op woensdag 25 januari 2017 11:19 schreef Viajero het volgende:
ABN AMRO heeft mij enorm genaaid toen ik naar Barcelona verhuisde in 2001. Netjes vertellen dat ik verhuisde. Prima meneer, dan moeten we wel uw credit card cancellen.
Ok, vervelend, maar dat moet maar. Kom ik aan in Barcelona, is ook mijn debit card gecancelled.
"Wat vervelend meneer, dat is een fout van ons. We sturen u een nieuwe kaart op een Nederlands adres."
- "Ik woon in Barcelona. Dat had ik jullie verteld."
"Oh, daar kunnen we het niet naartoe sturen, en we hebben daar geen vestigingen. We kunnen uw geld naar Deutsche bank sturen. De kosten zijn 19% van het overgemaakte bedrag."
- "Maar het is jullie fout.."
"Dat zijn de regels meneer. Als u ons netjes verteld dat u naar het buitenland verhuist dan kunnen wij u prachtig naaien."
Nooit meer ABN AMRO voor mij.
Enorm genaaid en nog enorm naïef ook.quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:19 schreef Viajero het volgende:
ABN AMRO heeft mij enorm genaaid toen ik naar Barcelona verhuisde in 2001. Netjes vertellen dat ik verhuisde. Prima meneer, dan moeten we wel uw credit card cancellen.
Ok, vervelend, maar dat moet maar. Kom ik aan in Barcelona, is ook mijn debit card gecancelled.
"Wat vervelend meneer, dat is een fout van ons. We sturen u een nieuwe kaart op een Nederlands adres."
- "Ik woon in Barcelona. Dat had ik jullie verteld."
"Oh, daar kunnen we het niet naartoe sturen, en we hebben daar geen vestigingen. We kunnen uw geld naar Deutsche bank sturen. De kosten zijn 19% van het overgemaakte bedrag."
- "Maar het is jullie fout.."
"Dat zijn de regels meneer. Als u ons netjes verteld dat u naar het buitenland verhuist dan kunnen wij u prachtig naaien."
Nooit meer ABN AMRO voor mij.
Credit Card betalingen, iDeal betalingen, PayPal betalingen, het betalen van eventuele abonnementen of andere doorlopende kosten, overige (bank)zaken met bedrijven of mensen in Nederland, of een rekening houden om je geld in euro's te bewaren én last but not least zul je wellicht binnen een X aantal jaar terugkeren naar Nederland en de rekening dus gewoon weer voor de volle 100% nodig hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2016 07:25 schreef MPC60 het volgende:
Wat doe je nog precies met je rekening in Nederland?
Regelgeving wordt wel steeds strikter, vooral als het gaat om betalingen buiten Europa. En als het dan gaat om een rekening waar amper wat mee gebeurt, dan snap ik wel dat ze dat liever stopzetten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 07:21 schreef Libris het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/214(...)n-buiten-europa.html
Niet erg vriendelijk van de ABN. Ik heb mijn post adres nog in Nederland, anders zoeken naar een andere bank.
Puur kosten-baten dus. Voor iemand die 'n paar miljoen heeft staan, is dat wel renderen. Voor een rekening waar ¤ 1,50 op staat, niet.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:12 schreef static het volgende:
Zo een brief krijg je dus:
[ afbeelding ]
Als dat werkelijk zo is, waarom stuurt ABN AMRO hem dan aanvankelijk een brief? Ze kunnen dan immers vooraf de criteria toetsen en de betreffende klant verder met rust laten.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 22:09 schreef Boogyman_2 het volgende:
Grappig.
Mijn zoon woont in Singapore en kreeg een brief of hij zijn rekening wilde aanhouden.
Hij nam contact op om te ze te vertellen dat hij de rekening wilde aanhouden.
Dat werd oké gevonden.
Dus er zijn monniken met verschillende kappen.
Afhankelijk van inleg, potentieel....... er moeten dus verschillende criteria zijn.
Om op vriendelijke wijze te hengelen naar mensen die die rekening toch niet meer zo nodig hebben?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 13:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Als dat werkelijk zo is, waarom stuurt ABN AMRO hem dan aanvankelijk een brief? Ze kunnen dan immers vooraf de criteria toetsen en de betreffende klant verder met rust laten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |