abonnement Unibet Coolblue
pi_166573866

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Zwarte Piet, een archetype onder vuur.

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.
Enkele voorbeelden:






Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
Geen twijfel: 'Zwarte Piet stamt af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Gek genoeg zien we weinig van Arnold Jan Scheer zijn onderzoek naar het Sinterklaasfeest. Zijn film Wild Geraas is niet welkom bij de nationale media.

Wild Geraas: belangrijkste documentaire over Zwarte Piet van het jaarooit

De eenzijdige berichtgeving over het ontstaan van Zwarte Piet heeft vervelende gevolgen.
Ouders houden kinderen bewust thuis vanwege Zwarte Piet. Er zijn ook kinderen die graag Zwarte Piet willen spelen maar dat niet meer durven...

...vanwege dit soort idioten. -O-


pi_166573873
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je lolt maar, want een stuk verder in hetzelfde artikel staat:

[..]

je leest wel heel erg selectief...

quote:
Ze zeggen dus dat ze uit het land van de ‘Moren’ komen. De Kerstman is een ‘Turk’ en degene die zijn koffer of kist draagt, Knecht Ruprecht, was diens slaaf: een zwartgebrande ‘neger’. Van de Kerstman wordt verder nog gezegd dat hij een ‘tüskschen Bund’ (tulband) draagt en Knecht Ruprecht laat daarbij ‘ein drolligt Minelied in Knüttelversen’ (een grappig liefdeslied in kreupelverzen) horen.
\
grappig he, dat ook de sint uit turkije komt...

een directe link is nog niet gevonden nee. maar het verhaaltje wordt zo wel degelijk steeds duidelijker.
pi_166573885
De beste naar mijn mening uit het vorige deel.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:51 schreef Montagui het volgende:
Maassluis bereid zich voor. Niet aangemelde demonstraties worden niet getolereerd!

[..]

http://nos.nl/artikel/214(...)cht-sinterklaas.html

Vette streep door de rekening van anti-Piet activisten, want zij gaan uit van:

[..]

pi_166573956
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:44 schreef Montagui het volgende:

[..]

Blackface zijn altijd zwart geschminkte blanken
Maar zwart geschminkte blanken zijn niet altijd Blackface
dat maakt voor een niet nederlandse neger niks uit. we zouden beter moeten weten, wij kennen die blackface geschiedenis toch ook... en we deden aan slavenhandel vroeger. genoeg redenen om enige bescheidenheid en medenleven te betrachten.
pi_166573970
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:37 schreef madam-april het volgende:

[..]

Zwarte Piet heeft helemaal niks met Blackface te maken.. Dat is al 1000000x bewezen.
Er zijn wel degelijk overeenkomsten
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:35 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Hoewel ik het met je eens ben dat 'Blackface' inderdaad niet op een lijn staat met het fenomeen Zwarte Piet ben ik het niet eens dat de aanmerkingen op Zwarte Piet onterecht zouden zijn puur en alleen omdat Nederland niet dezelfde zeer gespannen rassengeschiedenis kent zoals de VS.

De overeenkomst tussen 'Blackface' en Zwarte Piet is de set van uiterlijke kenmerken die afkomstig zijn van dezelfde Westerse karikatuur. Dat is echter niet genoeg om beide tradities op een lijn te zetten. 'Blackface' is een traditie die ontstaan is om zwarte burgers te weren uit het theatermetier en tegelijkertijd raciale stereotypen te propageren. De oorsprong van Piet als 'zwarte helper' ligt zoals Lunatiek steeds aangeeft in (waarschijnlijk) Germaanse symboliek, vergelijkbaar met Kerst.

Echter zijn beiden deze hun (voor-)christelijke kenmerken grotendeels verloren. Zwarte Piet is geen zwarte duivel zoals Krampus. In de 19e eeuw is de koloniale karikatuur van de Afrikaan in gebruik geraakt. Dit beeld legitimeerde alle acties van Westerse mogendheden in Afrika. De karikatuur met de donkere (vaak zwarte) huid in combinatie met de rode lippen en het kroeshaar is tot in de tweede helft van de 20ste eeuw beeldbepalend geweest en dus ook onze houding t.o.v. donkere mensen bepaald.

Het is bijna geschiedvervalsing om te claimen dat de huidige vorm van Zwarte Piet geen overblijfsel is uit datzelfde discours. In de afgelopen decennia is eerst Zwarte Piet slimmer voorgesteld en bij de influx van Surinamers begon Zwarte Piet een Surinaams accent aan te nemen. Een stap die niet te verklaren valt als Zwarte Piet geen donker persoon zou moeten voorstellen.

De reactie tegen dit protest was zo hevig omdat men de laatste jaren men die link in de perceptie van de blanke bevolking was verdwenen. Maar dat het in de perceptie van de meerderheid niet meer bestond, betekent niet dat de historische beladenheid van de karikatuur niet meer zou bestaan en daarom maar getolereerd moet worden. Die beladenheid bestaat nog steeds voor een minderheid en lijkt ook niet helemaal te zijn verdwenen gezien de reacties op het anti-pieten protest.

In een goed werkende democratie wordt de minderheid beschermt voor de meerderheid. Men moet dus niet buigen voor de wil van de minderheid maar men hoort er voor open te staan en bereid te zijn om compromissen te sluiten. In het geval van Zwarte Piet zou dit maar een kleine compromis zijn.

Zoals Etto aangaf is identity politics overgekomen vanuit de Verenigde Staten via de sociale media. Dit doet niets af aan de legitimiteit van kritiek op een reliek uit een Westers koloniaal verleden. Zwarte Piet heeft namelijk duidelijk gemaakt dat er op vele andere gebieden namelijk ook latente spanningen bestaan binnen de multiculturele samenleving op het gebied van identiteit en inclusiviteit.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166574002
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 22:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je weet het mooi te draaien naar je eigen waarheid, met dat je door blijft gaan terwijl de waarheid boven tafel is. Je lijkt wel op een religieuze mafklapper, van die jehova's die ongevraagd, tegeb beter weten in, hun ding willen verkondigen.
je hebt geen idee hoe debiel je overkomt, door in een discussie te gaan roepen dat je gewoon gelijk hebt en dat iedereen dus zn mond moet houden.

sorry, maar het is de enige gepaste reactie.

LOL
pi_166574017
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat maakt voor een niet nederlandse neger niks uit. we zouden beter moeten weten, wij kennen die blackface geschiedenis toch ook... en we deden aan slavenhandel vroeger. genoeg redenen om enige bescheidenheid en medenleven te betrachten.
Hadden ze dat voor deze ook medeleven, dacht dat ze nog een trap na kregen ook!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kompel#/media/File:SFA001009537.jpg
pi_166574033
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat ze zich dan daartoe verlagen die mensen?
Ik zou het niet doen als het toch slaven waren!
Dan zou ik er niet mee afgemaakt willen zijn!
.....wat?
pi_166574116
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:02 schreef sp3c het volgende:
niemand die zwarte piet speelt doet dat met de intentie om een neger na te doen, ik snap dat mensen het erin kunnen zien of zelfs willen zien en daar zou je wat aan kunnen proberen te doen maar het is toch echt wat anders

itt blackface wat je per definitie doet/deed om negers belachelijk te maken
maar je doet vrijwel hetzelfde. ik snap best dat nederlanders dat niet racistisch meer bedoelen, anno 2016. (op een deel na, dan...maar dat is verwaarloosbaar)
maar je doet het wel.
pi_166574193
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Niemand zegt 'ik ga een neger spelen' iedereen zegt ik ga zwarte piet spelen.
ik doe zwarte piet! t is geen neger!
*zet zwartekroeshaar pruik op, grote gouden oorbellen, rode lippen, geheel zwart tgelaat en handen, page pakje aan; eindresultaat is de eeuwenouden karikatuur van een neger...*

ja hoor...
pi_166574233
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hadden ze dat voor deze ook medeleven, dacht dat ze nog een trap na kregen ook!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kompel#/media/File:SFA001009537.jpg
dat was wel een drama, ja..
  Moderator donderdag 10 november 2016 @ 23:25:58 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166574322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

maar je doet vrijwel hetzelfde. ik snap best dat nederlanders dat niet racistisch meer bedoelen, anno 2016. (op een deel na, dan...maar dat is verwaarloosbaar)
maar je doet het wel.
ik geloof niet dat het ooit racistisch bedoeld is

ik snap op zich het probleem wel tot op zekere hoogte maar zwarte piet is geen racisme, en al helemaal geen blackface nooit geweest ook ... das gewoon een slecht argument
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166574332
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Er zijn wel degelijk overeenkomsten

[..]

Dat is zijn mening/visie, dat maakt het nog geen waarheid..
pi_166574357
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat was wel een drama, ja..
Juist en dat waren slaven in mijn ogen, ze moesten wel wouden ze te eten hebben, nou hoeven ze helemaal niet meer en krijgen toch te eten!
Zat gegeten gaan ze nog even een kinderfeestje vergallen kom op zeg?
pi_166574498
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat is zijn mening/visie, dat maakt het nog geen waarheid..
Ok dan hoef ik verder ook niet op jouw mening/ visie in te gaan
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166574575
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:30 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ok dan hoef ik verder ook niet op jouw mening/ visie in te gaan
:')
Ja, of we kunnen gewoon verder gaan discussieren met behulp van feiten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166574724
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:30 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ok dan hoef ik verder ook niet op jouw mening/ visie in te gaan
Prima aan de mening van iemand die een Fok!post als bewijs aandraagt hecht ik sowieso niet al te veel waarde..
pi_166574762
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:')
Ja, of we kunnen gewoon verder gaan discussieren met behulp van feiten.
Precies :)
pi_166574896
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof niet dat het ooit racistisch bedoeld is
Gewoon racistisch als in "lachen om negers", wat in die tijd gebruikelijk was.
quote:
ik snap op zich het probleem wel tot op zekere hoogte maar zwarte piet is geen racisme, en al helemaal geen blackface nooit geweest ook ... das gewoon een slecht argument
Het is gewoon feitelijk aan te tonen dat Zwarte Piet van uiterlijk is veranderd van een Moor naar een negerkarikatuur, een Black Face. Een figuur dat in die tijd normaal was.Ik snap ook niet waarom je dat zou willen ontkennen, wat maakt het ook uit. Volgens mij is er niemand die roept dat alles ouders racisten zijn omdat ze Sinterklaas vieren, enkel de wens om het uiterlijk aan te passen zodat die associatie verdwijnt.
pi_166574933
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:36 schreef madam-april het volgende:

[..]

Prima aan de mening van iemand die een Fok!post als bewijs aandraagt hecht ik sowieso niet al te veel waarde..
Lees het stuk in Trouw dan of is dat ook maar een mening? Vooral dat stukje over de karikaturen van zwarte mensen (ik mag blijkbaar de quotes niet plaatsen). Lees boeken en artikelen, kijk docu's en ga niet alleen af op visies/ meningen die volgens jou 10000000 x aantonen dat er geen enkel verband is tussen Zwarte Piet en blackface en die je blijkbaar wel als 'feiten' accepteert.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166575008
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

eh, wat? die volg ik niet..
Lees maar ff terug dan. Je was aan het raaskallen.
pi_166575124
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Lees het stuk in Trouw dan of is dat ook maar een mening? Vooral dat stukje over de karikaturen van zwarte mensen (ik mag blijkbaar de quotes niet plaatsen). Lees boeken en artikelen, kijk docu's en ga niet alleen af op visies/ meningen die volgens jou 10000000 x aantonen dat er geen enkel verband is tussen Zwarte Piet en blackface en die je blijkbaar wel als 'feiten' accepteert.
Ja dat is ook maar een mening.. Het is een OPINIEstuk..

Ik lees heel veel boeken en artikelen en wetenschappelijke onderzoeken. Ik baseer mijn mening juist op de feiten en niet op gesuggereerde verbanden en overeenkomsten die niet feitelijk bewezen zijn.
pi_166575352
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je hebt geen idee hoe debiel je overkomt, door in een discussie te gaan roepen dat je gewoon gelijk hebt en dat iedereen dus zn mond moet houden.

sorry, maar het is de enige gepaste reactie.

LOL
Ach gossie, je wordt ergens op gewezen in een discussie en je begint gelijk te schelden. Niet eens met mij? Debiel!

Nog een overeenkomst met religekkies.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166575391
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik doe zwarte piet! t is geen neger!
*zet zwartekroeshaar pruik op, grote gouden oorbellen, rode lippen, geheel zwart tgelaat en handen, page pakje aan; eindresultaat is de eeuwenouden karikatuur van een neger...*

ja hoor...
Gast, die rode lippen en oorbellen zijn verleden tijd. Al een paar jaar.
Je slaat door. Merk je dat zelf niet?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166575418
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja dat is ook maar een mening.. Het is een OPINIEstuk..

Ik lees heel veel boeken en artikelen en wetenschappelijke onderzoeken. Ik baseer mijn mening juist op de feiten en niet op gesuggereerde verbanden en overeenkomsten die niet feitelijk bewezen zijn.
Nou nee, het is een verslag van de zienswijze van deze meneer Alex van Stipriaan Luïscius PhD
Dat vindt jij een mening :?
Anders ga je bij hem eens college volgen of zo en hem vertellen dat hij maar een mening heeft _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166575489
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nou nee, het is een verslag van de zienswijze van deze meneer Alex van Stipriaan Luïscius PhD
Dat vindt jij een mening :?
Anders ga je bij hem eens college volgen of zo en hem vertellen dat hij maar een mening heeft _O-
Is het een wetenschappelijk onderbouwd stuk? Of een opiniestuk?
Maakt nog al een stuk uit. Ook als het door een phd is geschreven.

Maar dat stuk uit het vorige topic, dat had bronnen en was gedegen onderzoek. Niet bepaald een mening, maar onderbouwde conclusies.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166575696
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nou nee, het is een verslag van de zienswijze van deze meneer Alex van Stipriaan Luïscius PhD
Dat vindt jij een mening :?
Anders ga je bij hem eens college volgen of zo en hem vertellen dat hij maar een mening heeft _O-
Correctie het is inderdaad een verslag en geen opiniestuk.

Maar ja dat vind ik nog steeds een mening. Het feit dat hij een PhD heeft betekend niet dat hij de waarheid in pacht heeft. Er zijn creationisten met een PhD.

Oh en dat zou ik zo doen..
  vrijdag 11 november 2016 @ 01:05:06 #29
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166576118
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Gewoon racistisch als in "lachen om negers", wat in die tijd gebruikelijk was.
Gebruikelijk? De meeste mensen kwamen hun dorp niet uit. Waar zouden ze dan om negers moeten lachen? De meesten hadden op moffen en zigeuners na nooit buitenlanders gezien!
Verder kende men de zielige negertjes van de missie, voor wie ingezameld moest worden.
  vrijdag 11 november 2016 @ 01:09:33 #30
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166576143
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nou nee, het is een verslag van de zienswijze van deze meneer Alex van Stipriaan Luïscius PhD
Dat vindt jij een mening :?
Anders ga je bij hem eens college volgen of zo en hem vertellen dat hij maar een mening heeft _O-
De Nederlandse/Europese cultuur en antropologie is zijn vakgebied niet, dus is het maar een mening. Sterker nog, zijn belangen liggen geheel in het straatje van de anti-pieten.
pi_166576227
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ach gossie, je wordt ergens op gewezen in een discussie en je begint gelijk te schelden. Niet eens met mij? Debiel!

Nog een overeenkomst met religekkies.
jij begon. je zei religieuze mafklapper.
pi_166576251
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 00:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gast, die rode lippen en oorbellen zijn verleden tijd. Al een paar jaar.
Je slaat door. Merk je dat zelf niet?
er lopen ook dit jaar weer een hele hoop pieten rond die die dingetjes gewoon nog steeds hebben, hoor. alleen niet bij RTL, of in de grote steden, en nog wat dingen. ik word er hier de hele tijd op gewezen dat driekwart van de nederlanders helemaal NIKS wil veranderen.

en verder voel ik me prima, hoor. :)
pi_166576257
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof niet dat het ooit racistisch bedoeld is

ik snap op zich het probleem wel tot op zekere hoogte maar zwarte piet is geen racisme, en al helemaal geen blackface nooit geweest ook ... das gewoon een slecht argument
is een prima argument. we staan gewoon voor lul zo, internationaal, als eng volkje met racistische feestjes.
pi_166576342
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is een prima argument. we staan gewoon voor lul zo, internationaal, als eng volkje met racistische feestjes.
Dit inderdaad, maar het pro-kamp weigert dit te zien.

Die vinden dat het ook racistisch bedoeld moet zijn voordat er legitiem bezwaar tegen gemaakt kan worden, en dat mensen op wie het racistisch overkomt zelf maar moeten uitzoeken hoe het zit.

Kortom: de wereld is zelf verantwoordelijk voor hoe wij op haar overkomen, is de gedachte. (Wat natuurlijk een absurde gedachte is.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 11 november 2016 @ 01:47:19 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166576388
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is een prima argument. we staan gewoon voor lul zo, internationaal, als eng volkje met racistische feestjes.
Och, wij hebben een paar dagen per jaar Zwarte Piet.
De USA heeft Trump. Over voor lul staan gesproken.

Als er oprechte belangstelling zou zijn, zou het buitenland zó door dat racistische heenprikken, wat ze door de zeurpieten is ingefluisterd.
pi_166576511
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Och, wij hebben een paar dagen per jaar Zwarte Piet.
De USA heeft Trump. Over voor lul staan gesproken.

Als er oprechte belangstelling zou zijn, zou het buitenland zó door dat racistische heenprikken, wat ze door de zeurpieten is ingefluisterd.
Over voor lul staan gesproken: Turkije heeft Erdogan :')
pi_166576548
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

er lopen ook dit jaar weer een hele hoop pieten rond die die dingetjes gewoon nog steeds hebben, hoor. alleen niet bij RTL, of in de grote steden, en nog wat dingen. ik word er hier de hele tijd op gewezen dat driekwart van de nederlanders helemaal NIKS wil veranderen.

en verder voel ik me prima, hoor. :)
We willen inderdaad niks veranderen omdat er werkelijk geen enkel steekhoudend argument is om het te veranderen. Maar om de tere zieltjes van de aan een chronisch minderwaardigheidscomplex lijdende zielenpoten tegemoet te komen hebben we toch enkele veranderingen doorgevoerd.. maar dat is niet genoeg voor die trieste racisten..
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 04:50:48 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166576796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is een prima argument. we staan gewoon voor lul zo, internationaal, als eng volkje met racistische feestjes.
dat doet mij niet zo heel erg veel tbh

besides, als dit hetgeen is waar wij internationaal op aangekeken worden dan denk ik dat 95% van de wereld daar jaloers op kan zijn _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 11-11-2016 05:00:34 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 05:00:07 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166576805
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Gewoon racistisch als in "lachen om negers", wat in die tijd gebruikelijk was.

[..]

Het is gewoon feitelijk aan te tonen dat Zwarte Piet van uiterlijk is veranderd van een Moor naar een negerkarikatuur, een Black Face. Een figuur dat in die tijd normaal was.Ik snap ook niet waarom je dat zou willen ontkennen, wat maakt het ook uit. Volgens mij is er niemand die roept dat alles ouders racisten zijn omdat ze Sinterklaas vieren, enkel de wens om het uiterlijk aan te passen zodat die associatie verdwijnt.
de Moor idd, daar zit ook het hele verschil

dat is niet lachen om negers maar 'eet je bordje leeg of de Moor komt je pakken!'
dat past dan weer prima in het ouderwetse sinterklaas idee met de roe en de zak naar Spanje

vandaag zou je hem misschien een dikke zwarte talibaard kunnen geven en een explosievenvest :D
eet je shit of zwarte piet komt je vannacht opblazen

maar goed dat zijn allemaal elementen die op de achtergrond zijn geraakt, piet is niet meer boos en de scherpe randjes zijn er vanzelf al afgesleten ... persoonlijk zou ik de kleding moderniseren om de band met die tijd (en dus het slavernijverleden) helemaal te breken en de pieten gewoon aankleden aan de hand van hun beroep

bouwvakkerpiet, zakenmanpiet, basketbalpiet etc. ... touristenpiet zou bij een zwarte piet met bermuda, een hawaii shirtje en een foto camera hebben :)

denk dat je dan voor de meeste anti pieten meer doet dan wanneer je simpelweg de kleur veranderd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166576827
Belachelijk dat al die veiligheidsmaatregelen nodig zijn voor de landelijke intocht van Sinterklaas, het is net alsof Trump op bezoek komt :')

In mijn kindertijd had je gewoon Aart Staartjes in een hokje op de kade van een haven, en waren er gewoon zwarte pieten, en zo noemden ze hun ook 'zwarte pieten'.

Goede tijden :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_166576849
Amsterdam adverteert naar niet herkenbare roetpieten die niet uit de directe omgeving komen, zodat de kinderen de witte roetpieten niet zullen herkennen als ome Jan of ome Piet.

Niet doen hoor! Hier hebben we voor gewaarschuwd. Een piet moet onherkenbaar blijven en dat kan het beste door een piet geheel te schminken.

Als burgers weigeren een roetpiet te spelen dan is die flauwekul rondom de kleur van de piet volgend jaar ook verdwenen. Voor pietenracisme géén plaats!
pi_166576851
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is een prima argument. we staan gewoon voor lul zo, internationaal, als eng volkje met racistische feestjes.
Abortus ook dan maar afschaffen? Als je daar voor bent dan ben jij namelijk een kindermoordenaar, internationaal gezien.
pi_166576858
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit inderdaad, maar het pro-kamp weigert dit te zien.

Die vinden dat het ook racistisch bedoeld moet zijn voordat er legitiem bezwaar tegen gemaakt kan worden, en dat mensen op wie het racistisch overkomt zelf maar moeten uitzoeken hoe het zit.

Kortom: de wereld is zelf verantwoordelijk voor hoe wij op haar overkomen, is de gedachte. (Wat natuurlijk een absurde gedachte is.)
Oei, het scheppingsverhaal dan maar weer onderwijzen op al onze scholen. We willen in de wereld natuurlijk niet voor lul staan. :o
pi_166577287
De AFA- en Zwarte Piet activiste Joke Kaviaar (Kuijt) is 'MAD' :D

https://jokekaviaar.nl/Zw(...)_geen%20racisme.html

En ook niet wars van dreigende taal:
quote:
En om terug te komen op Zwarte Piet: zo meent de goegemeente ook dat juist diegenen die tegen Zwarte Piet protesteren zelf schuldig zijn aan het racisme dat uit de vuilbekken van de verdedigers van de racistische karikatuur komt. Je reinste chantage: hou je kop erover of we maken ons racisme nog erger, dreigen en roepen op tot moord en brandstichting, en dat is dan allemaal jullie eigen schuld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166577331
Is dat gezeur over Zwarte Piet nou nog steeds aan de gang?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 november 2016 @ 08:25:54 #46
426493 crew  PippenScottie
pi_166577357
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:17 schreef Montagui het volgende:
De AFA- en Zwarte Piet activiste Joke Kaviaar (Kuijt) is 'MAD' :D

https://jokekaviaar.nl/Zw(...)_geen%20racisme.html

En ook niet wars van dreigende taal:

[..]

Begrijpend lezen is ook een kunst.
pi_166577405
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 06:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Oei, het scheppingsverhaal dan maar weer onderwijzen op al onze scholen. We willen in de wereld natuurlijk niet voor lul staan. :o
Eerlijk gezegd vind ik het minder erg om als atheist over te komen dan als racist. Maar ik krijg de indruk dat jij daar anders over denkt.

Maar dat heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat ik wel een atheist ben maar geen racist. Jij lijkt meer een twijfelaar. :P Prima hoor, als je vindt dat het niet erg is om als racist over te komen. Maar zeg dat dan gewoon in plaats van zulke kromme vergelijkingen erbij te halen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166577438
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:25 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is ook een kunst.
Yup, je hebt gelijk. Was nog vroeg.....

Niettemin fulmineert ze er lekker op los.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166577473
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik het minder erg om als atheist over te komen dan als racist. Maar ik krijg de indruk dat jij daar anders over denkt.

Maar dat heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat ik wel een atheist ben maar geen racist. Jij lijkt meer een twijfelaar. :P Prima hoor, als je vindt dat het niet erg is om als racist over te komen. Maar zeg dat dan gewoon in plaats van zulke kromme vergelijkingen erbij te halen.
Wanneer krijg je nou eens door dat jij de racist bent? Als je zegt dat ZP op een neger lijkt dan zeg je ook dat een neger op ZP lijkt. Probeer het eens uit zou ik zeggen. Stap op een neger af en zeg "Heeee Zwarte Piet". Ik hoor wel van je of hij het leuk vond of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Braindead2000 op 11-11-2016 08:57:49 ]
pi_166577528
Tot 5 jaar geleden heb ik nog nooit ZP met negers geassocieerd en op de een of andere manier ben ik de racist en zijn de Pietenhaters die zeggen dat negers op ZP lijken the goodguys 8)7
pi_166577550
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:22 schreef Tango5Romeo het volgende:
Is dat gezeur over Zwarte Piet nou nog steeds aan de gang?
Na alle aanpassingen willen de anti Pieten nog verder gaan en bedreigen ze nu alle intochten in Nederland

Je zal maar anti piet zijn, sta je mooi voor lul internationaal gezien, toch pokkerdepok?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166577554
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik het minder erg om als atheist over te komen dan als racist. Maar ik krijg de indruk dat jij daar anders over denkt.

Maar dat heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat ik wel een atheist ben maar geen racist. Jij lijkt meer een twijfelaar. :P Prima hoor, als je vindt dat het niet erg is om als racist over te komen. Maar zeg dat dan gewoon in plaats van zulke kromme vergelijkingen erbij te halen.
"Iedereen die pro piet is is een racist"

Toch Molurus?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166577641
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit inderdaad, maar het pro-kamp weigert dit te zien.

Die vinden dat het ook racistisch bedoeld moet zijn voordat er legitiem bezwaar tegen gemaakt kan worden, en dat mensen op wie het racistisch overkomt zelf maar moeten uitzoeken hoe het zit.

Kortom: de wereld is zelf verantwoordelijk voor hoe wij op haar overkomen, is de gedachte. (Wat natuurlijk een absurde gedachte is.)
jep..

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 01:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Och, wij hebben een paar dagen per jaar Zwarte Piet.
De USA heeft Trump. Over voor lul staan gesproken.

Als er oprechte belangstelling zou zijn, zou het buitenland zó door dat racistische heenprikken, wat ze door de zeurpieten is ingefluisterd.
nou nee. zolang wij erop staan om dit zo te doen, kom je niet meer van dat stempel af.
pi_166577653
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 02:24 schreef madam-april het volgende:

[..]

We willen inderdaad niks veranderen omdat er werkelijk geen enkel steekhoudend argument is om het te veranderen. Maar om de tere zieltjes van de aan een chronisch minderwaardigheidscomplex lijdende zielenpoten tegemoet te komen hebben we toch enkele veranderingen doorgevoerd.. maar dat is niet genoeg voor die trieste racisten..
jij hebt echt oogkleppen op
pi_166577666
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 04:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat doet mij niet zo heel erg veel tbh

besides, als dit hetgeen is waar wij internationaal op aangekeken worden dan denk ik dat 95% van de wereld daar jaloers op kan zijn _O-
ik vind het erg vervelend.
pi_166577679
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 06:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Abortus ook dan maar afschaffen? Als je daar voor bent dan ben jij namelijk een kindermoordenaar, internationaal gezien.
domme vergelijking.
  vrijdag 11 november 2016 @ 09:10:33 #57
3542 Gia
User under construction
pi_166577695
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Gewoon racistisch als in "lachen om negers", wat in die tijd gebruikelijk was.

[..]

Het is gewoon feitelijk aan te tonen dat Zwarte Piet van uiterlijk is veranderd van een Moor naar een negerkarikatuur, een Black Face. Een figuur dat in die tijd normaal was.Ik snap ook niet waarom je dat zou willen ontkennen, wat maakt het ook uit. Volgens mij is er niemand die roept dat alles ouders racisten zijn omdat ze Sinterklaas vieren, enkel de wens om het uiterlijk aan te passen zodat die associatie verdwijnt.
Het is al aangepast. Maar het is bij de antipieten pas genoeg als de knecht van Sinterklaas blank is met blauwe ogen en in een bouwvakkersoverall ten tonele verschijnt, want elk ander kenmerk van Zwarte Piet wordt gehekeld.
  vrijdag 11 november 2016 @ 09:16:28 #58
3542 Gia
User under construction
pi_166577760
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:17 schreef Montagui het volgende:
De AFA- en Zwarte Piet activiste Joke Kaviaar (Kuijt) is 'MAD' :D

https://jokekaviaar.nl/Zw(...)_geen%20racisme.html

En ook niet wars van dreigende taal:

[..]

Heet die echt Kaviaar en/of Kuijt?
  vrijdag 11 november 2016 @ 09:31:29 #59
3542 Gia
User under construction
pi_166577990
Gelukkig hebben wij hier:

http://www.sinterklaasstadhelmond.nl/wiezijnwij

Een stichting die opgericht is om het culturele feest van Sinterklaas in ere te houden en de activiteiten rondom de Sinterklaasviering te leiden, begeleiden en ondersteunen.

Trots op mijn stad!
pi_166578107
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Heet die echt Kaviaar en/of Kuijt?
Kaviaar is haar pseudoniem. Echte naam is Kuijt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 11 november 2016 @ 09:43:33 #61
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166578174
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

jep..

[..]

nou nee. zolang wij erop staan om dit zo te doen, kom je niet meer van dat stempel af.
Dat stempel is er niet. Hallo zeg, dit is Nederland, de hoofdstad van Kopenhagen. Bijna niemand heeft benul van dit land, laat staan dat ze Zwarte Piet kennen.
België heeft er ondanks een gruwelijk koloniaal verleden in Kongo ook geen stempel van gekregen sinds Zwarte Piet bij hen door de VN erkend cultureel erfgoed is.
En wat boeit dat zogenaamde stempel als het op pure onkunde is gebaseerd?
pi_166578635
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 22:24 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kwamen ze toevallig het licht brengen?
Nee, daarvoor had ik het al af gekapt met een vriendelijke 'geen interesse'. Het zijn immers ook gewoon mensen.
Maar kon me herinneren dat ze al eens eerder zijn langs geweest. Dus de volgende keer worden ze direct afgekapt.

Geen gezeur aan m'n deur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166578664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:05 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

jij hebt echt oogkleppen op
Is alleen maar een persoonlijke mening. En je weet wat ze daarover zeggen. 'Opinions are like assholes: everybody's got one'.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166578724
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:05 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

jij hebt echt oogkleppen op
Jij moet je evangelie anders verspreiden. Zonder tegenspraak. Je lijkt wel op bluesdude. Ook al zo'n jammerende ongefundeerde doorgeslagen antipiet. En anders ben je racist en snap je er geen moer van. Tuurlijk...

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik vind het erg vervelend.
Je hebt grootheidswaan. De enige die er internationaal wat over heeft gezegd is iemand die zegt dat ze van de vn is en er enkel op uit is om herstelbetalingen vrij te krijgen voor de slavernij. En daar alles aan zal doen om dat zo te krijgen.

De rest? Zal het worst wezen. Als het internationaal echt een issue was geweest, waarom krijgen de Belgen dan niet van die onzin naar hun hoofd? Die krijgen het enkel indirect via NL en verklaren ons voor gek dat wij ons in NL inlaten met dit gelul. Dus je kan stoppen met je keuze het vervelend te vinden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 11:15:28 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166579438
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik vind het erg vervelend.
dat is wel eindelijk een oprecht argument

daar zouden we een oplossing voor moeten kunnen vinden maar ik durf niet meer 'waarom' te vragen want dan beginnen mensen me steeds voor rotte vis uit te maken _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166579525
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 02:24 schreef madam-april het volgende:

[..]

We willen inderdaad niks veranderen omdat er werkelijk geen enkel steekhoudend argument is om het te veranderen. Maar om de tere zieltjes van de aan een chronisch minderwaardigheidscomplex lijdende zielenpoten tegemoet te komen hebben we toch enkele veranderingen doorgevoerd.. maar dat is niet genoeg voor die trieste racisten..
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 11:24:40 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166579578
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
trollen is niet zo leuk als niemand hapt of wel?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166579598
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

trollen is niet zo leuk als niemand hapt of wel?
jonguh het bericht staat er net... de pro-pieten komen natuurlijk net hun bed uit...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 11:36:23 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166579764
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

jonguh het bericht staat er net... de pro-pieten komen natuurlijk net hun bed uit...
ik heb je volgens mij al eerder iets dergelijks zien plaatsen, dat kon ook niemand wat schelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 11:36:56 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166579772
mea culpa als het iemand anders was maar niemand kon het wat schelen iig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166579774
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb je volgens mij al eerder iets dergelijks zien plaatsen, dat kon ook niemand wat schelen
jij bent er nogal druk mee zie ik :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166579776
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb je volgens mij al eerder iets dergelijks zien plaatsen, dat kon ook niemand wat schelen
Het is Nielsch maar. Niemand neemt die jongen serieus.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 11 november 2016 @ 11:37:02 #73
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166579777
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik vind het erg vervelend.
Waarom vind je dat vervelend?
Vind je dit vervelender dan dat je zo wordt voorgesteld (ja, ook mannen) door "het buitenland"?



Denk je dat de rest van de wereld minder racistisch is dan Nederland?
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 11:37:16 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166579781
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

jij bent er nogal druk mee zie ik :D
ik vind het een leuke discussie :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166579784
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

jij bent er nogal druk mee zie ik :D
Je klinkt mad.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 11:39:23 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166579815
sterker nog ik heb liever dat de discussie tot in het einde der tijden doorgaat dan dat de aanjagers van de pro en anti piet bewegingen gelijk krijgen want ik vind dat er vervelende mensen vooraan staan in beide kampen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166580022
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wanneer krijg je nou eens door dat jij de racist bent?
Wanneer krijg jij nou eens de ballen om te zeggen dat jij het OK vindt als mensen racisten zijn?

Jij bent de schijnheil hier.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166580034
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

"Iedereen die pro piet is is een racist"

Toch Molurus?
Lees de post waar je op reageert nog eens, maar dan nauwkeurig.

Ik snap best dat nuance niet wordt opgemerkt in een forum waarin schreeuwen de norm is, maar probeer het toch maar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166580083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 06:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Abortus ook dan maar afschaffen? Als je daar voor bent dan ben jij namelijk een kindermoordenaar, internationaal gezien.
Ik zal het nog 1 keer voor je uitspellen:

- het is OK om atheist te zijn of als atheist over te komen.
- het is OK om voor abortus te zijn om over te komen als iemand die dat OK vindt.
- het is NIET OK om racist te zijn of om over te komen als racist.

Als jij vindt dat dat laatste OK is, heb dan tenminste de ballen om dat te erkennen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 12:06:45 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166580265
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zal het nog 1 keer voor je uitspellen:

- het is OK om atheist te zijn of als atheist over te komen.
- het is OK om voor abortus te zijn om over te komen als iemand die dat OK vindt.
- het is NIET OK om racist te zijn of om over te komen als racist.

Als jij vindt dat dat laatste OK is, heb dan tenminste de ballen om dat te erkennen.
ik heb er niet echt een probleem mee om over te komen als racist

dat kun je immers gewoon uitleggen en/of nuanceren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166580463
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

- het is NIET OK om racist te zijn of om over te komen als racist.

Je hebt helemaal gelijk. Dat heeft alleen helemaal niets met Zwarte Piet te maken.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166580488
1. Racisme staat los van het Sinterklaasfeest.
2. Het huidige Nederland is een van de minst racistische landen ter wereld.
standaarddrinker
  vrijdag 11 november 2016 @ 12:36:21 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166580763
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:55 schreef Molurus het volgende:

[..]
- het is NIET OK om racist te zijn of om over te komen als racist.

Als jij vindt dat dat laatste OK is, heb dan tenminste de ballen om dat te erkennen.
Jij hebt er blijkbaar geen enkel probleem mee om als een felle racist over te komen, of om Nederland als racistisch land te doen overkomen door er maar op te blijven hameren dat Zwarte Piet racistisch is.
pi_166580857
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat stempel is er niet. Hallo zeg, dit is Nederland, de hoofdstad van Kopenhagen. Bijna niemand heeft benul van dit land, laat staan dat ze Zwarte Piet kennen.
België heeft er ondanks een gruwelijk koloniaal verleden in Kongo ook geen stempel van gekregen sinds Zwarte Piet bij hen door de VN erkend cultureel erfgoed is.
En wat boeit dat zogenaamde stempel als het op pure onkunde is gebaseerd?
wacht maar tot die VN mevrouw doorkrijgt dat ZP in belgie, per ongeluk cultureel erfgoed is gemaakt....
mij boeit het een hoop, want ik leef niet in een soort ontkennings toestand.
pi_166580948
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 10:21 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Is alleen maar een persoonlijke mening. En je weet wat ze daarover zeggen. 'Opinions are like assholes: everybody's got one'.
okee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 10:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij moet je evangelie anders verspreiden. Zonder tegenspraak. Je lijkt wel op bluesdude. Ook al zo'n jammerende ongefundeerde doorgeslagen antipiet. En anders ben je racist en snap je er geen moer van. Tuurlijk...

[..]
jij doet t precies andersom.
quote:
Je hebt grootheidswaan. De enige die er internationaal wat over heeft gezegd is iemand die zegt dat ze van de vn is en er enkel op uit is om herstelbetalingen vrij te krijgen voor de slavernij. En daar alles aan zal doen om dat zo te krijgen.

De rest? Zal het worst wezen. Als het internationaal echt een issue was geweest, waarom krijgen de Belgen dan niet van die onzin naar hun hoofd? Die krijgen het enkel indirect via NL en verklaren ons voor gek dat wij ons in NL inlaten met dit gelul. Dus je kan stoppen met je keuze het vervelend te vinden.
belgie gaat onder het radar door, dat is alles.
en moet ik nou echt weer die filmpjes gaan posten van buitenlanders die reageren op onze zwarte pite.... die ken je allang, dus ik zal het niet doen. je weet best hoe dit overkomt op de buitenwereld. als heel erg fout.

en als je het niet weet; tik maar eens black pete in op youtube.
pi_166580964
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is wel eindelijk een oprecht argument

daar zouden we een oplossing voor moeten kunnen vinden maar ik durf niet meer 'waarom' te vragen want dan beginnen mensen me steeds voor rotte vis uit te maken _O-
okee...
pi_166580970
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 12:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]


mij boeit het een hoop, want ik leef niet in een soort ontkennings toestand.
Dit is wel de grappigste opmerking die ik van je gezien heb. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166580985
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 12:48 schreef pokkerdepok het volgende:

en als je het niet weet; tik maar eens black pete in op youtube.
Deze discussie gaat over Zwarte Piet, niet black pete, dus ik zie de relevantie niet.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166581006
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom vind je dat vervelend?
Vind je dit vervelender dan dat je zo wordt voorgesteld (ja, ook mannen) door "het buitenland"?

[ afbeelding ]

Denk je dat de rest van de wereld minder racistisch is dan Nederland?
jij mist een normale kijk op de wereld, geloof ik, als je niet begrijpt waarom racisme erg is.
daar kan ik helaas niks aan doen.
maar met een beetje intelligentie zou je moeten kunnen analyseren dat het iets slechts is, en dat je er dus verre van moet blijven.
pi_166581093
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 12:50 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dit is wel de grappigste opmerking die ik van je gezien heb. :)
bedankt, ik vond hem zelf ook wel aardig :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 12:51 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Deze discussie gaat over Zwarte Piet, niet black pete, dus ik zie de relevantie niet.
is gewoon hetzelfde. in het engels heet ie black pete of black piet. krijg je allemaal filmpjes te zien van buitenlanders die zich kapot schrikken van onze traditie.
pi_166581138
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 12:56 schreef pokkerdepok het volgende:

is gewoon hetzelfde. in het engels heet ie black pete of black piet. krijg je allemaal filmpjes te zien van buitenlanders die zich kapot schrikken van onze traditie.
En dat is waarom degenen die Zwarte Piet niet willen veranderen allang niet meer luisteren. Er worden dingen bij elkaar geveegd die niets met elkaar te maken hebben en dan als 'feiten' gepresenteerd. Zwarte Piet en black pete zijn niet dezelfde persoon.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166581452
Sylvana faalt hard met Trump-quote

Gerwoon glashard liegen, hoe geloofwaardig ben je dan
  vrijdag 11 november 2016 @ 13:26:16 #93
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166581622
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 13:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
Sylvana faalt hard met Trump-quote

Gewoon glashard liegen, hoe geloofwaardig ben je dan
Sylvana is niet de eerste die er vanuit gaat dat wat op internet staat altijd klopt. Dat is haar wel te vergeven. Met natuurlijk de kanttekening dat haar kennis over Sinterklaas en Zwarte Piet vermoedelijk ook van facebook afkomstig is. Maar echt glashard beweren iets gezien te hebben wat niet bestaat is liegen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 11 november 2016 @ 13:34:05 #94
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166581785
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 12:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

jij mist een normale kijk op de wereld, geloof ik, als je niet begrijpt waarom racisme erg is.
daar kan ik helaas niks aan doen.
maar met een beetje intelligentie zou je moeten kunnen analyseren dat het iets slechts is, en dat je er dus verre van moet blijven.
De vraag is waarom JIJ dat vervelend vindt.
Wordt je in het buitenland lastig gevallen als vermeend racist? Lijdt je zaak onder een boycot omdat je Nederlander, dus racist bent? Heb je er concreet last van, met voorbeelden, of zit het je alleen maar dwars dat anderen wel eens zouden kunnen denken dat je wel eens racistisch zou kunnen zijn omdat Nederlanders de naam zouden kunnen hebben racisten te zijn? Die vragen. Waarom vind JIJ het vervelend?

Ik zie wat er mis is met racisme. Ik zie zelfs in dat je zonder de juiste context Zwarte "Black Pete" Piet als racistisch zou kunnen zien. Maar ik zie ook dat mensen moeite nemen om uit te leggen dat Zwarte Piet geen neger is en er geen racisme achter steekt en dat je de context moet blijven zien, zoals Marcel Bas dat doet (rustig, geen geschreeuw):



Ik vind het eerlijk gezegd angstaanjagender dat de wereld blijkbaar zo racistisch is ingesteld, dat zelfs in de meest onschuldige folklore racisme (of sexisme, of homofobie, etc) wordt gezien en dat het niet meer mogelijk is om de folklore binnen een eigen context te zien.
pi_166581870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

- het is NIET OK om over te komen als racist.

Ah, policor gespot! Dat verklaart een hoop! Je reageert uit angst :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166581896
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 12:59 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

En dat is waarom degenen die Zwarte Piet niet willen veranderen allang niet meer luisteren. Er worden dingen bij elkaar geveegd die niets met elkaar te maken hebben en dan als 'feiten' gepresenteerd. Zwarte Piet en black pete zijn niet dezelfde persoon.
waar heb jij het nou over dan....

https://www.google.nl/sea(...)CgB&biw=1680&bih=917
pi_166581940
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 13:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Sylvana is niet de eerste die er vanuit gaat dat wat op internet staat altijd klopt. Dat is haar wel te vergeven. Met natuurlijk de kanttekening dat haar kennis over Sinterklaas en Zwarte Piet vermoedelijk ook van facebook afkomstig is. Maar echt glashard beweren iets gezien te hebben wat niet bestaat is liegen.
Ik ben klaar met die aandachtshoer en maar olie op het vuur blijven gooien
  vrijdag 11 november 2016 @ 13:42:02 #98
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166581984
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 13:40 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ik ben klaar met die aandachtshoer en maar olie op het vuur blijven gooien
Ze gaf aan dat iedereen het kon controleren. Maar zij dus niet. Stommer kan het inderdaad niet worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_166582008
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 13:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
Sylvana faalt hard met Trump-quote

Gerwoon glashard liegen, hoe geloofwaardig ben je dan
haha je ziet haar kijken als ze dat zegt, van oh jee... en plat op je bek, lol...

vanochtend postte een vriendin van me deze quote nog op facebook, met netjes eronder de automatische facebook post dat het een hoax is...

[ Bericht 0% gewijzigd door pokkerdepok op 11-11-2016 13:50:57 ]
pi_166582190
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 13:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De vraag is waarom JIJ dat vervelend vindt.
Wordt je in het buitenland lastig gevallen als vermeend racist? Lijdt je zaak onder een boycot omdat je Nederlander, dus racist bent? Heb je er concreet last van, met voorbeelden, of zit het je alleen maar dwars dat anderen wel eens zouden kunnen denken dat je wel eens racistisch zou kunnen zijn omdat Nederlanders de naam zouden kunnen hebben racisten te zijn? Die vragen. Waarom vind JIJ het vervelend?

[quote]omdat ik tegen racisme ben, nogal simpel. het is beschamend, dat mijn land zich ermee inlaat.

nederland, land met koloniaal verleden , en actief in de slavenhandel en uitbating. waar de slaven nog op de gouden koets staan afgebeeld. JUIST woij zounden tot in het eind der dagen alles moeten doen om elke zweem van racistisch gedrag of tradities op te ruimen. de schuld die wij hebben gemaakt, is er een die voor eeuwig in de geschiedenis vast staat.
Ik zie wat er mis is met racisme. Ik zie zelfs in dat je zonder de juiste context Zwarte "Black Pete" Piet als racistisch zou kunnen zien. Maar ik zie ook dat mensen moeite nemen om uit te leggen dat Zwarte Piet geen neger is en er geen racisme achter steekt en dat je de context moet blijven zien, zoals Marcel Bas dat doet (rustig, geen geschreeuw):



Ik vind het eerlijk gezegd angstaanjagender dat de wereld blijkbaar zo racistisch is ingesteld, dat zelfs in de meest onschuldige folklore racisme (of sexisme, of homofobie, etc) wordt gezien en dat het niet meer mogelijk is om de folklore binnen een eigen context te zien.
[/quote]
nee, jij vind het gewoon vervelend dat de buitenwacht onze tradities en cultuur aanvalt, en dus ga je in de tegenaanval. dat is niet rationeel, maar emotioneel, en zo verlies je de kern van het gehele probleem. namelijk dat we behoorlijk fout zitten.
pi_166582416
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 13:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

waar heb jij het nou over dan....

https://www.google.nl/sea(...)CgB&biw=1680&bih=917
Dat internet geen bewijs is.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166582607
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 13:59 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dat internet geen bewijs is.
leg even uit dan, waarom black pete en zwarte piet iets anders zijn, volgens jou. want ik laat je net zien dat het gewoon hetzelfde is, voor google. als je wil kan ik je ook nog even de zoekresultaten van youtube laten zien.
pi_166582721
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

leg even uit dan, waarom black pete en zwarte piet iets anders zijn, volgens jou. want ik laat je net zien dat het gewoon hetzelfde is, voor google. als je wil kan ik je ook nog even de zoekresultaten van youtube laten zien.
Sleutelwoorden zijn 'voor Google'. Ennumh, ik ga je een geheimpje verklappen....Youtube is van....? Yes! Google!

Als je 4 jaar geleden, voor het begin van de discussie, black pete in je searchengine intoetste, kreeg je niet 1 foto van Zwarte Piet. Goh, hoe zou dat nou komen?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166582849
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:14 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Sleutelwoorden zijn 'voor Google'. Ennumh, ik ga je een geheimpje verklappen....Youtube is van....? Yes! Google!

Als je 4 jaar geleden, voor het begin van de discussie, black pete in je searchengine intoetste, kreeg je niet 1 foto van Zwarte Piet. Goh, hoe zou dat nou komen?
vertel
pi_166582878
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vertel
Simpel. Internet 'onthoudt' alleen wat recent is. Zeker met searchengines zoals Google. Oud nieuws levert namelijk geen geld op.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 15:34:52 #106
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_166584186
Ik stel voor dat we iedereen die moedwillig tussen kinderen gaan staan vechten en demonstreren oppakken en aanpakken alsof het terroristen zijn.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_166584203
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:21 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Simpel. Internet 'onthoudt' alleen wat recent is. Zeker met searchengines zoals Google. Oud nieuws levert namelijk geen geld op.
Wat :')
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 16:11:26 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166584890
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 12:49 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

okee...
ja is supersneu en raar maar das misschien een andere discussie

maar denk je dat mensen in het buitenland ons als een stel racisten zien dan?

ik heb nog nooit iemand iets in die richting horen zeggen iig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166584899
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:21 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Simpel. Internet 'onthoudt' alleen wat recent is. Zeker met searchengines zoals Google. Oud nieuws levert namelijk geen geld op.
gast, leg dan even uit wie black pete dan volgens jou is. want dit verhaal gaat nergens over.
pi_166584939
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja is supersneu en raar maar das misschien een andere discussie

maar denk je dat mensen in het buitenland ons als een stel racisten zien dan?

ik heb nog nooit iemand iets in die richting horen zeggen iig
nee, dat denk ik niet. maar dat maakt dat we poer se zwarte piet zo willen doen, alleen maar nog onbegrijpelijker. want weet je dan niet dat... ja dat weet ik, zeg je dan. totaal onbegrip op die gezichten. en vervolgens denken ze dus gewoon dat wij dan misschien gestoord zijn.
pi_166585006
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 12:48 schreef pokkerdepok het volgende:
jij doet t precies andersom.
Ik maak er alleen geen religie van. Mij kan het namelijk geen flikker schelen hoe mensen het voor zichzelf vieren. Ik vind het alleen sneu dat het feest kapot geschreeuwd wordt en misbruikt voor geld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 16:21:22 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166585107
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee, dat denk ik niet. maar dat maakt dat we poer se zwarte piet zo willen doen, alleen maar nog onbegrijpelijker. want weet je dan niet dat... ja dat weet ik, zeg je dan. totaal onbegrip op die gezichten. en vervolgens denken ze dus gewoon dat wij dan misschien gestoord zijn.
het hoeft niet per se zo ... zwarte piet van tien jaar geleden is een andere dan die van twintig of dertig jaar geleden, dat ging gewoon met de tijd mee.

het is pas sinds kort dat men echt in de loopgraven zit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166585138
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik maak er alleen geen religie van. Mij kan het namelijk geen flikker schelen hoe mensen het voor zichzelf vieren. Ik vind het alleen sneu dat het feest kapot geschreeuwd wordt en misbruikt voor geld.
dat kapot schreeuwen, daar doe je toch ook net zo hard aan mee...
wijzend vingertje is nou niet bepaald terecht, na 57 delen zwarte piet-ruzie.
pi_166585245
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

het hoeft niet per se zo ... zwarte piet van tien jaar geleden is een andere dan die van twintig of dertig jaar geleden, dat ging gewoon met de tijd mee.

het is pas sinds kort dat men echt in de loopgraven zit
het mnoet gewoon door blijven gaan, het ging inderdaad al de goede kant op. maar dat was in een tijd dta nederlanders nog trots waren op hun tolerante imago. dat is tegenwoordig ver te zoeken.
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 16:33:44 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166585328
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het mnoet gewoon door blijven gaan, het ging inderdaad al de goede kant op. maar dat was in een tijd dta nederlanders nog trots waren op hun tolerante imago. dat is tegenwoordig ver te zoeken.
dat zijn de meesten nog steeds

en piet ging niet die goede kant op want hij was niet fout, hij ging met de tijd mee

die staat nu ff stil helaas
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166585477


quote:
Alle 600 pieten die meelopen tijdens de Haagse intocht op 12 november, worden stuk voor stuk volledig 'schoensmeerzwart' geschminkt. Dat is voor het eerst in jaren, want de afgelopen vijf edities experimenteerde de organisatie volop. Dan weer liepen er kleurpieten mee, dan weer pieten met roetvegen. ,,We hebben ze ook allemaal lichtbruin gehad'', aldus organisator Peter Boelhouwer van DB Aktiviteiten.
Hele verhaal :

http://www.ad.nl/dossier-(...)n-gitzwart~a0031245/

Ben ik blij een Hagenaar te zijn, met deze beslissing.

En net als elk jaar zullen er weer veel bruine / allochtone kinderen vrolijk staan zwaaien naar Zwarte Piet en Sinterklaas.

Vorige jaar zag ik ook meerdere bruine kinderen (zonder schmink) als Zwarte Piet verkleed.

Echt een kinderfeest zonder enige wanklanken met een mooie en Sint en mooie Pieten met slechts kleine aanpassingen.

Hopelijk blijft dat zo.
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 16:39:56 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166585489
we zijn misschien te tolerant imo

ik vind het ergens wel prwttig dat 'de Nederlander' een keer zijn voet stijf houd en zegt 'nee, dit is van mij' ipv alles maar omwille van de lieve vrede zoals iedereen ter wereld te willen doen

alleen jammer dat er op iedere uiting van nationalisme altijd ook zulke enorme randdebielen afkomen w/ w/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166585502
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:39 schreef sp3c het volgende:
we zijn misschien te tolerant imo

ik vind het ergens wel prwttig dat 'de Nederlander' een keer zijn voet stijf houd en zegt 'nee, dit is van mij' ipv alles maar omwille van de lieve vrede zoals iedereen ter wereld te willen doen

alleen jammer dat er op iedere uiting van nationalisme altijd ook zulke enorme randdebielen afkomen w/ w/
Juist.
pi_166585786
Je moet bijna blij zijn dat het Sinterklaasfeest weer voorbij is en het is nog geen eens begonnen, het is toch te zot voor woorden dat zo`n kinderfeest gewoon verspest worsdt door 16 procent mierenneukers, volgend jaar keihard NEGEREN deze groep en geen aandacht meer geven in de media, dank u!
pi_166586486
België heeft besloten de Nederlandse Sinterklaastraditie te volgen en komt met een 'pietenpact'. En bijbehorende discussie vermoed ik.
http://m.hln.be/hln/m/nl/(...)ingen.dhtml?show=art :Y) :Y) :Y)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166587753
Prima om je poot stijf te houden maar doe dat dan niet om een stereotypering als ZP in stand te houden maar juist om daar nou eindelijk (na 50 jaar!) eens verandering in te brengen. :{w

NWS / Vlaanderen heeft oplossing voor Zwarte Pietengedoe
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 19:10:10 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166587780
prima oplossimg, de sint kiest lekker zelf hoe de bois eruitzien _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166588116
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:39 schreef sp3c het volgende:
we zijn misschien te tolerant imo

ik vind het ergens wel prwttig dat 'de Nederlander' een keer zijn voet stijf houd en zegt 'nee, dit is van mij' ipv alles maar omwille van de lieve vrede zoals iedereen ter wereld te willen doen

alleen jammer dat er op iedere uiting van nationalisme altijd ook zulke enorme randdebielen afkomen w/ w/
^O^
pi_166588155
Het is voor 71℅ van de Nederlanders helemaal geen oplossing..
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 19:39:49 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166588440
dan houd 71% van de sinten hun pieten toch gewoon lekker zwart?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166589057
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:39 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Hele verhaal :

http://www.ad.nl/dossier-(...)n-gitzwart~a0031245/

Ben ik blij een Hagenaar te zijn, met deze beslissing.

En net als elk jaar zullen er weer veel bruine / allochtone kinderen vrolijk staan zwaaien naar Zwarte Piet en Sinterklaas.

Vorige jaar zag ik ook meerdere bruine kinderen (zonder schmink) als Zwarte Piet verkleed.

Echt een kinderfeest zonder enige wanklanken met een mooie en Sint en mooie Pieten met slechts kleine aanpassingen.

Hopelijk blijft dat zo.
het is hagenees. niet hagenaar.

en verder is deze organisatie gewoon bezweken onder de druk der tokkies. meneer zegt dat ie meegat met de trends in de maatschappij en iedereen tevreden wil hebben, en gaat gewoon keihard tgerug naar waar het meeste bezwaar tegen is. jaja...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 20:13:01 #127
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166589132
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het is hagenees. niet hagenaar.

en verder is deze organisatie gewoon bezweken onder de druk der tokkies. meneer zegt dat ie meegat met de trends in de maatschappij en iedereen tevreden wil hebben, en gaat gewoon keihard tgerug naar waar het meeste bezwaar tegen is. jaja...
Jij snapt het echt niet hé. Je zet ten eerste iedereen die je niet welgevallig is weg als tokkies en daarnaast overdrijf je de bezwaren ook nog eens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166589210
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Jij snapt het echt niet hé. Je zet ten eerste iedereen die je niet welgevallig is weg als tokkies en daarnaast overdrijf je de bezwaren ook nog eens.
is de enige verklaring die ik kan verzinnen. waarom zou je anders zoiets doen, eerst daadwerkelijk probewren het ajrenlang minder racistisch te maken, en dan gewoon weer helemaal terug draaien. terwijl alle grote steden voor het eerst voor roetpieten kiezen. dan sla je toch wel volledig de plank mis....
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 20:18:25 #129
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166589250
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:16 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is de enige verklaring die ik kan verzinnen. waarom zou je anders zoiets doen, eerst daadwerkelijk probewren het ajrenlang minder racistisch te maken, en dan gewoon weer helemaal terug draaien. terwijl alle grote steden voor het eerst voor roetpieten kiezen. dan sla je toch wel volledig de plank mis....
Dat is een tegenreactie. Niet dat ik die goedpraat, verder.. Maar als de ene debiel met gestrekt been in komt zetten komen debielen van de tegenpartij dat ook.

De discussie is allang verziekt, met als hoogtepunt de detectiepoortjes in Maassluis.. :N
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166589270
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:53 schreef WhateverWhatever het volgende:
Je moet bijna blij zijn dat het Sinterklaasfeest weer voorbij is en het is nog geen eens begonnen, het is toch te zot voor woorden dat zo`n kinderfeest gewoon verspest worsdt door 16 procent mierenneukers, volgend jaar keihard NEGEREN deze groep en geen aandacht meer geven in de media, dank u!
Haha beetje butthurt maar :D

Maar nee kerel, zwarte Piet is verleden tijd... wen er maar aan, dan kun je ook stoppen met het huilen van zoute tranen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 20:21:19 #131
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166589309
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Haha beetje butthurt maar :D

Maar nee kerel, zwarte Piet is verleden tijd... wen er maar aan, dan kun je ook stoppen met het huilen van zoute tranen.
Opzouten met dat butthurt gezeik van je, de volgende post verwijder ik ongezien.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166589379
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Opzouten met dat butthurt gezeik van je, de volgende post verwijder ik ongezien.
Dus omdat jij iets vervelend vindt moet het verdwijnen? Interesting...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:25:08 #133
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166589384
http://www.human.nl/medialogica/onderzoek-zwarte-piet.html

21% vindt dat het uiterlijk aangepast moet worden. Twee jaar geleden was dit percentage nog maar 12%. Tegenwoordig moet je een beetje oppassen met dit soort peilingen ;), maar goed de trend is ook te zien bij de jaarlijkse Eenvandaag-onderzoeken over zwarte piet.

Hoe wordt deze trend gestopt?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166589399
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:25 schreef Falco het volgende:
http://www.human.nl/medialogica/onderzoek-zwarte-piet.html

21% vindt dat het uiterlijk aangepast moet worden. Twee jaar geleden was dit percentage nog maar 12%. Tegenwoordig moet je een beetje oppassen met dit soort peilingen ;), maar goed de trend is ook te zien bij de jaarlijkse Eenvandaag-onderzoeken over zwarte piet.

Hoe wordt deze trend gestopt?
Niet
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 20:26:15 #135
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166589412
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dus omdat jij iets vervelend vindt moet het verdwijnen? Interesting...
Nee, omdat dat niets toevoegt aan de discussie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:27:02 #136
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166589432
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee, omdat dat niets toevoegt aan de discussie.
Bepaal jij dat?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 20:27:56 #137
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166589454
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Bepaal jij dat?
In dit geval wel ja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166589514
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Haha beetje butthurt maar :D

Maar nee kerel, zwarte Piet is verleden tijd... wen er maar aan, dan kun je ook stoppen met het huilen van zoute tranen.
Het is je toon die bepaalde reactie's oproept, net zo triest als een 5 jarig kind met roots uit Suriname uitschelden voor zwarte Piet. Wat was dat intens triest voor iedereen die het hoorde...

Maak dit bespreekbaar, niet door te demonstreren bij de intocht maar door in gesprek te blijven.
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:30:54 #139
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166589535
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

In dit geval wel ja.
Oh wacht, je bent moderator :')!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166589580
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het is je toon die bepaalde reactie's oproept, net zo triest als een 5 jarig kind met roots uit Suriname uitschelden voor zwarte Piet. Wat was dat intens triest voor iedereen die het hoorde...

Maak dit bespreekbaar, niet door te demonstreren bij de intocht maar door in gesprek te blijven.
Ik ga helemaal niet demonstreren kind, waar heb je het over?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166589624
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:25 schreef Falco het volgende:
http://www.human.nl/medialogica/onderzoek-zwarte-piet.html

21% vindt dat het uiterlijk aangepast moet worden. Twee jaar geleden was dit percentage nog maar 12%. Tegenwoordig moet je een beetje oppassen met dit soort peilingen ;), maar goed de trend is ook te zien bij de jaarlijkse Eenvandaag-onderzoeken over zwarte piet.

Hoe wordt deze trend gestopt?
Het is geen trend, het is een gebrek aan opvoeding en samenwerking.
Zeker bij Sylvana, deze dame komt morgen ook naar Maassluis.
Haar kinderen zijn groot, zij heeft daar niets te zoeken.
pi_166589635
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik ga helemaal niet demonstreren kind, waar heb je het over?
Over jouw uitspraken hier
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:35:55 #143
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166589671
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het is geen trend, het is een gebrek aan opvoeding en samenwerking.
Zeker bij Sylvana, deze dame komt morgen ook naar Maassluis.
Haar kinderen zijn groot, zij heeft daar niets te zoeken.
Sylvana is lucht voor mij. Ze is maar een simpele kleinzielige vrouw. Laat haar lekker in de stront zakken. Toch is het een trend die niet te stoppen lijkt. Zo erg is dat toch weer niet :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166589690
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:19 schreef Nielsch het volgende:

butthurt

Is wel je stopwoordje de laatste tijd, niet?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166589704
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee, omdat dat niets toevoegt aan de discussie.
Er zijn wel meer woorden die continu terugkomen en die geen drol toevoegen aan de discussie. Maar hee die vallen natuurlijk in je straatje dus mogen blijven staan. Geef dan gewoon toe dat je ongeschikt bent als mod.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:38:13 #146
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166589733
Straatcommando als mod is wel dubieus. Waren de goeie kandidaten op ofzo :')?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166589749
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Sylvana is lucht voor mij. Laat haar lekker in de stront zakken. Toch is het een trend die niet te stoppen lijkt. Zo erg is dat toch weer niet :?
Nee, erg is dat zeker niet Ik heb altijd geroepen dat het geleidelijk moet gaan, dat niet elke oproep/intocht/supermarkt met iets anders komt.

In bepaalde regio's ligt deze discussie gevoeliger dan in andere regio's. Op het platteland bij mijn ouders is zwarte Piet zwart en dat zal voorlopig zeker zo blijven. Waarom wat veranderen omdat wat schreeuwers in A'dam dat eisen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 20:38:44 #148
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166589750
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Sylvana is lucht voor mij. Ze is maar een simpele kleinzielige vrouw. Laat haar lekker in de stront zakken. Toch is het een trend die niet te stoppen lijkt. Zo erg is dat toch weer niet :?
Natuurlijk niet, maar ik zei het al eerder, wat een oerhollandse discussie met oerhollandse polderoplossing had kunnen worden is verzandt in een kansloze (internet)vete die er nu voor zorgt dat er net zoveel politie en beveiligingsmaatregelen zijn bij de intocht als bij een risico wedstrijd.

Dat is triest.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166589755
Issie gastmod uit VBL ofzo?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166589782
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:38 schreef Falco het volgende:
Straatcommando als mod is wel dubieus. Waren de goeie kandidaten op ofzo :')?
Ik vind hem wel duidelijk.

Daar hou ik wel van, duidelijk sinterklaasverhaal en duidelijke regels bij de intocht. Duidelijke mod is ook fijn.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 20:40:04 #151
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166589785
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er zijn wel meer woorden die continu terugkomen en die geen drol toevoegen aan de discussie. Maar hee die vallen natuurlijk in je straatje dus mogen blijven staan. Geef dan gewoon toe dat je ongeschikt bent als mod.
Niet deze shit weer.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166589801
Anyway, morgen de intocht kijken op TV. Zin in!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 11 november 2016 @ 20:42:15 #153
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166589847
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, erg is dat zeker niet Ik heb altijd geroepen dat het geleidelijk moet gaan, dat niet elke oproep/intocht/supermarkt met iets anders komt.
Familie van Halbe :?
quote:
In bepaalde regio's ligt deze discussie gevoeliger dan in andere regio's. Op het platteland bij mijn ouders is zwarte Piet zwart en dat zal voorlopig zeker zo blijven. Waarom wat veranderen omdat wat schreeuwers in A'dam dat eisen.
Wat tegenwoordig heel interessant is, is dat al tien jaar geleden veel comité's de inktzwarte schmink voor de vriendelijkere bruine schmink hebben ingeruild. Het komt minder eng over voor kinderen en is bovendien praktischer bij het schoonmaken van die schmink. Heel opmerkelijk dat zo'n geleidelijke verandering nauuwelijks opgevallen is. Het is verder eigenlijk ook niet zo problematisch dat het platteland met dit soort dingen er achter aan hobbelt. Dat gebeurt toch ook wel met meer ontwikkelingen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166589887
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar ik zei het al eerder, wat een oerhollandse discussie met oerhollandse polderoplossing had kunnen worden is verzandt in een kansloze (internet)vete die er nu voor zorgt dat er net zoveel politie en beveiligingsmaatregelen zijn bij de intocht als bij een risico wedstrijd.

Dat is triest.
Juist omdat die noodverordening er is, zoveel politie, de poortjes, de duidelijke huisregels in het gebied en het verbod op demonstreren gaan wij dus wel!

Heerlijk zoveel duidelijkheid, persoonlijk verwacht ik morgen nog ff de regel:
Geen kind in de doelgroep bij, wegwezen.

Hebben we ook nog kans op een mooie plek. Leuk trouwens dat Monique Smit komt zingen! Lekker Hollands glorie!
pi_166589937
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:40 schreef Nielsch het volgende:
Anyway, morgen de intocht kijken op TV. Zin in!
en dan je schoen zetten! net als vroeger! kijken of de sint er wat in doet, ik wacht al jaren.
pi_166590014
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en dan je schoen zetten! net als vroeger! kijken of de sint er wat in doet, ik wacht al jaren.
Ik krijg elk jaar iets!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166590015
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Familie van Halbe :?

[..]

Wat tegenwoordig heel interessant is, is dat al tien jaar geleden veel comité's de inktzwarte schmink voor de vriendelijkere bruine schmink hebben ingeruild. Het komt minder eng over voor kinderen en is bovendien praktischer bij het schoonmaken van die schmink. Heel opmerkelijk dat zo'n geleidelijke verandering nauuwelijks opgevallen is. Het is verder eigenlijk ook niet zo problematisch dat het platteland met dit soort dingen er achter aan hobbelt. Dat gebeurt toch ook wel met meer ontwikkelingen.
Wie is Halbe?

Wat ze slim deden bij het Sinterklaasjournaal was die blanke piet met die ring, een mooie verwijzing naar vorig jaar. Tegelijkertijd was het in de multi-cultiklas van onze dochter nog steeds duidelijk, een witte piet is geen echte piet. Het gaat ff duren maar komt goed

Tanja Tess vind ik persoonlijk nog een grotere trut dat Sylvana Simons, die stond in 2006 vooraan als "Vippie" met d'r kids bij het Sinterklaasfeest in Ahoy... Schijnheil is het.
pi_166590029
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik krijg elk jaar iets!
Bak stront?
  Moderator vrijdag 11 november 2016 @ 20:49:27 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166590077
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:38 schreef Falco het volgende:
Straatcommando als mod is wel dubieus. Waren de goeie kandidaten op ofzo :')?
je moeder was druk weet ik toevallig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166590087
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bak stront?
Nee, maar als jij daar op kickt moet je misschien eens met je partner gaan praten...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166590098
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en dan je schoen zetten! net als vroeger! kijken of de sint er wat in doet, ik wacht al jaren.
Kijk nu komt de aap uit de mouw.. Je bent gewoon verbitterd omdat je nog nooit wat in je schoen hebt gekregen..
pi_166590485
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wie is Halbe?
Halbe Zijlstra. Hij is het helemaal met je eens dat het veel geleidelijker moet *O*


_O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166590540
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:25 schreef Falco het volgende:
http://www.human.nl/medialogica/onderzoek-zwarte-piet.html

21% vindt dat het uiterlijk aangepast moet worden. Twee jaar geleden was dit percentage nog maar 12%. Tegenwoordig moet je een beetje oppassen met dit soort peilingen ;), maar goed de trend is ook te zien bij de jaarlijkse Eenvandaag-onderzoeken over zwarte piet.

Hoe wordt deze trend gestopt?
Eh, nee.
quote:
Op de vraag 'Staat u er voor open dat er wordt geëxperimenteerd met een ander uiterlijk voor Zwarte Piet of met andere helpers van Sinterklaas?' antwoordt 23 procent van de Nederlanders bevestigend.
Open staan voor verandering is iets heel anders dan vinden dat het moet veranderen.

Er is geen trend, behalve dan dat er steeds meer gelogen wordt middels statistieken. ;)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:04:39 #164
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166590570
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:03 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Eh, nee.

[..]

Open staan voor verandering is iets heel anders dan vinden dat het moet veranderen.

Er is geen trend, behalve dan dat er steeds meer gelogen wordt middels statistieken. ;)
Even verder lezen, daaronder staat een ander grafiekje ;)
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166590633
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Kijk nu komt de aap uit de mouw.. Je bent gewoon verbitterd omdat je nog nooit wat in je schoen hebt gekregen..
as ik piet zie, sla ik zo zn zwarte harses in, ja. grrr...
pi_166590672
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:04 schreef Falco het volgende:

[..]

Even verder lezen, daaronder staat een ander grafiekje ;)
Ok. :)

Ik mis nog wel de vraag HOE Zwarte Piet dan moet veranderen. Misschien wil 18% de kettingen en de roe weer terug. ;)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:10:44 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166590760
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:25 schreef Falco het volgende:
http://www.human.nl/medialogica/onderzoek-zwarte-piet.html

21% vindt dat het uiterlijk aangepast moet worden. Twee jaar geleden was dit percentage nog maar 12%. Tegenwoordig moet je een beetje oppassen met dit soort peilingen ;), maar goed de trend is ook te zien bij de jaarlijkse Eenvandaag-onderzoeken over zwarte piet.

Hoe wordt deze trend gestopt?
Niet, mensen mogen vinden wat ze willen. De vraag is wat er interessant is aan dat percentage.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 11 november 2016 @ 21:14:49 #168
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_166590881
Einde van zwarte Piet in lage landen is in zicht ben zo blij
pi_166591025
Wel balen dat de Belgen eerder zijn }:|
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166591100
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat kapot schreeuwen, daar doe je toch ook net zo hard aan mee...
wijzend vingertje is nou niet bepaald terecht, na 57 delen zwarte piet-ruzie.
Weet je waarom? Omdat anders gasten zoals jij het feest naar de klote helpen met kansloze, foute en ongefundeerde argumenten en daarom is het wel terecht.

Ga morgenochtend maar lekker demonstreren met je reet. Lekker gummiknuppel koppen. Op een kinderfeest. Door jou en je medestanders is het nu een risicowedstrijd. Een kinderfeest he? Dwaas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166591145
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik krijg elk jaar iets!
Ik vermoed zoiets?

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166591234
quote:
18s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:18 schreef Kijkertje het volgende:
Wel balen dat de Belgen eerder zijn }:|
Ja, want jullie hebben het morele gelijk. Of zoiets.

Merk al dat ze daar net zo minder blij zijn als hier. Daar leefde de discussie veel minder omdat, net als hier, de overgrote meerderheid voor Zwarte piet is. Maar nu er daar een naaistreek achter de rug is uitgevoerd zal het net zo hard gaan opleven vrees ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166591829
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:14 schreef KingRadler het volgende:
Einde van zwarte Piet in lage landen is in zicht ben zo blij
Zwarte Piet weg en dan?
Geef daar eens een antwoord op zonder schelden, haat en verwijten.

Ik heb van het kamp anti piet nog nooit een constructieve oplossing gehoord.
De roet Piet oplossing komt daar niet vandaan.
pi_166591855
In België hebben ze voor een Big Bang aanpak gekozen blijkbaar en dat wordt daar niet bepaald positief opgepakt. :7

Bij gebrek aan een Quinsy aldaar het het VB het gestrekte been geleverd.

Dit wordt een hete Sinterklaas in de Lage Landen dit jaar. oO/
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166591874
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Weet je waarom? Omdat anders gasten zoals jij het feest naar de klote helpen met kansloze, foute en ongefundeerde argumenten en daarom is het wel terecht.

Ga morgenochtend maar lekker demonstreren met je reet. Lekker gummiknuppel koppen. Op een kinderfeest. Door jou en je medestanders is het nu een risicowedstrijd. Een kinderfeest he? Dwaas.
Laat maar komen morgen, als ik een dikke reet had gehad zou ik hem ervoor gegooid hebben.
Die gummiknuppel komt er niet in.

Kijk mijn dochter neemt een roe mee, die mag ws wel naar binnen.
pi_166592004
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Laat maar komen morgen, als ik een dikke reet had gehad zou ik hem ervoor gegooid hebben.
Die gummiknuppel komt er niet in.

Kijk mijn dochter neemt een roe mee, die mag ws wel naar binnen.
Die knuppel is ook niet voor jou bedoeld. Of jou reet. Net zo je wil. Die is bedoeld voor de demonstranten die zich niet hebben aangemeld en weigeren op de demonstratieaanwijzingen in te gaan. De antipieten dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166592054
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Weet je waarom? Omdat anders gasten zoals jij het feest naar de klote helpen met kansloze, foute en ongefundeerde argumenten en daarom is het wel terecht.

Ga morgenochtend maar lekker demonstreren met je reet. Lekker gummiknuppel koppen. Op een kinderfeest. Door jou en je medestanders is het nu een risicowedstrijd. Een kinderfeest he? Dwaas.
ik ga helemaal niet demonstreren. en zeker niet met mn reet. ga zelf maar met je reet demonstreren.

en je snapt verder toch wel, dat juist door gasten zoals jij, die werkelijk niks willen toegeven of begrijpen, die gasten daar nou staan morgen.... ze zien geen andere weg, aangezien niemand het kennelijk iets interessert dat mensen zich gediscrimineerd voelen in dit land, anno 2016.
zelfs al is het overduidelijk voor iedereen die niet in nederland woont.
pi_166592314
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik ga helemaal niet demonstreren. en zeker niet met mn reet. ga zelf maar met je reet demonstreren.
Ik heb daar niets te zoeken.
quote:
en je snapt verder toch wel, dat juist door gasten zoals jij, die werkelijk niks willen toegeven of begrijpen, die gasten daar nou staan morgen.
Ik begrijp het ook niet nee. Ik snap niet waarom jullie nog doorgaan. Zwarte Piet is niet racistisch en daar mee klaar. Er zijn geen bewijzen dat het zo is en het Sinterklaasfeest gaat van ver voor de slavernij. Dus daar aan herinneren kan ook gewoon niet.

Tevens weigeren de antipieten zich aan te melden als demonstrerende partij. Zij gaan zich mengen onder het publiek en daar amok maken. En dan straks gaan lopen jammeren dat ze afgevoerd zijn 'racisme' bla bla.
quote:
... ze zien geen andere weg, aangezien niemand het kennelijk iets interessert dat mensen zich gediscrimineerd voelen in dit land, anno 2016.
zelfs al is het overduidelijk voor iedereen die niet in nederland woont.
Je gediscrimineerd voelen in de Pietendiscussie is een keuze. En nee, het interesseert ook helemaal niemand nee wat die kleine groep schreeuwlelijkerds van mening zijn. Want het enige wat ze uitkramen is 'racisme' en als je vraagt waarom dan, dan is het 'omdat het zo is en jij snapt het niet'. Dat zijn niet bepaald argumenten. Dan ook nog eens bedreigen en geweld gebruiken?

En buiten NL heeft er maar eentje zich druk gemaakt, en dat is een vooringenomen idioot die alleen maar uit is op geldgeldgeldgeld. En daar laat jij je door voor het karretje spannen.

Wie is hier nu dom?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166592599
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:52 schreef Red_85 het volgende:

Ik begrijp het ook niet nee. Ik snap niet waarom jullie nog doorgaan. Zwarte Piet is niet racistisch en daar mee klaar. Er zijn geen bewijzen dat het zo is en het Sinterklaasfeest gaat van ver voor de slavernij. Dus daar aan herinneren kan ook gewoon niet.

je laat hier bewust een heel deel van de werkelijkheid weg. je weet best dat ze piet op gegeven moment in een neger hebben veranderd. en vanaf toen was ie dus racistisch. dus niks klaar.
quote:
En buiten NL heeft er maar eentje zich druk gemaakt, en dat is een vooringenomen idioot die alleen maar uit is op geldgeldgeldgeld. En daar laat jij je door voor het karretje spannen.

ik zei het vandaag al tegen iemand anders; google eens black pete of ga een youtube filmpjes kijken. kennelijk heb je geen flauw benul over hoe de buitenwacht hier tegenaan kijkt.
en dan maar schreeuwen, ongeinformeert.
pi_166592753
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je laat hier bewust een heel deel van de werkelijkheid weg. je weet best dat ze piet op gegeven moment in een neger hebben veranderd. en vanaf toen was ie dus racistisch. dus niks klaar.
Huh? Hoe kun je dit draaien naar je eigen verdorven waarheid? Je bent echt helemaal de weg kwijt.
quote:
[..]

ik zei het vandaag al tegen iemand anders; google eens black pete of ga een youtube filmpjes kijken. kennelijk heb je geen flauw benul over hoe de buitenwacht hier tegenaan kijkt.
en dan maar schreeuwen, ongeinformeert.
Prima geïnformeerd, want in NL weten ze wel wat Sinterklaas en Zwarte Piet betekend en in het buitenland hebben ze er niet eens naar gevraagd en staan ze al met hun oordeel klaar.
Ongefundeerd dus. Net als jij met je geschreeuw en gedraai naar je eigen gelijk.

Je bent echt hetzelfde als een religekkie. Zoveel bewijs en nog steeds je eigen overtuiging. Je hebt geen gelijk. Hoe vaak en door hoeveel moet het je nog verteld worden?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166593380
Ik zag op de weblog een filmpje van sinterklaas die aankomt op station maassluis, uiteraard in elkaar geknutseld door ns.

Is sinterklaas ooit aangekomen met een ander vervoermiddel dan een boot tijdens de nationale intocht? Ik weet dat er wel eens kleine bootjes zijn gebruikt.
pi_166593736
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:19 schreef icloud het volgende:
Ik zag op de weblog een filmpje van sinterklaas die aankomt op station maassluis, uiteraard in elkaar geknutseld door ns.

Is sinterklaas ooit aangekomen met een ander vervoermiddel dan een boot tijdens de nationale intocht? Ik weet dat er wel eens kleine bootjes zijn gebruikt.
ns is sowieso een kutorganisatie die niks snappen. Dus vind dat niet zo vreemd dat ze daar mee komen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166593883
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:19 schreef icloud het volgende:
Ik zag op de weblog een filmpje van sinterklaas die aankomt op station maassluis, uiteraard in elkaar geknutseld door ns.

Is sinterklaas ooit aangekomen met een ander vervoermiddel dan een boot tijdens de nationale intocht? Ik weet dat er wel eens kleine bootjes zijn gebruikt.
De pakjesboot is te zwaar beladen en vanavond vast gelopen op de zeebodem.
En de sluis in Maasluis kan niet open.

Aldus het Sinterklaasjournaal.

Maar ik ga er vanuit dat de intocht gewoon per boot is. En niet per trein.

[ Bericht 4% gewijzigd door agter op 11-11-2016 22:39:04 ]
Make my day!
pi_166594049
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:41:37 #185
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166594096
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:19 schreef icloud het volgende:
Is sinterklaas ooit aangekomen met een ander vervoermiddel dan een boot tijdens de nationale intocht? Ik weet dat er wel eens kleine bootjes zijn gebruikt.
Volgens Wikipedia niet.
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:42:42 #186
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166594128
quote:
Feest voor Christenhonden.
pi_166594203
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

De andere kant van Kerstmis.

Zeurpieten :? _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166594270
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zeurpieten :? _O-
Haha, nee. Ik weet niet waarom, maar door jouw Kerstvideo moest ik opeens aan deze denken. :P
pi_166594281
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

De andere kant van Kerstmis.

Blijft zo goed dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166594450
Ik vind het nog steeds heel apart dat de Verenigde Staten gaan bepalen of wij wel of niet in Zwarte Piet geloven, en hoe die er dan uit mag zien.

Is het niet simpeler on aan Amerika te vragen of we niet de 52ste staat mogen worden? Dan kunnen we meteen al die andere gelijkheden en vrijheden van meningsuiting ook afkillen.

Dat maakt het in ieder geval duidelijk en begrijpelijk.

Het alternatief, dat al die mensen die tegen Zwarte Piet zijn naar Amerika emigreren, is moeilijker te verwezenlijken.
  vrijdag 11 november 2016 @ 23:10:23 #192
28033 Pek
je moet wat
pi_166594721
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik vind het nog steeds heel apart dat de Verenigde Staten gaan bepalen of wij wel of niet in Zwarte Piet geloven, en hoe die er dan uit mag zien.
Verenigde Naties, niet de Staten ;)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_166594817
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:10 schreef Pek het volgende:

[..]

Verenigde Naties, niet de Staten ;)
Amerikaanse, zwarte vrouw, die natuurlijk overal discriminatie ziet.

Zo simpel. En ze heeft gewonnen!
pi_166594857
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Amerikaanse, zwarte vrouw, die natuurlijk overal discriminatie ziet.

Zo simpel. En ze heeft gewonnen!
Nog. Lang. Niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166595020
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:10 schreef Pek het volgende:

[..]

Verenigde Naties, niet de Staten ;)
Mwah, ergens wel de Verenigde Staten, met hun blackface. Die invloed is de crux van de discussie. Alles schijnt blijkbaar veramerikaniseerd te moeten worden. Alles wat Amerika is moet ook Nederland zijn...blijkbaar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166598352
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wanneer krijg jij nou eens de ballen om te zeggen dat jij het OK vindt als mensen racisten zijn?

Jij bent de schijnheil hier.
Het lastige stukje dat jouw verwarde logica blootlegt sla je voor het gemak even over. Heb je vroeger een beetje opgelet bij wiskunde? Als A=B dan is B ook A. Als A lijkt op B dan lijkt B ook op A. Als jij zegt dat Zwarte Piet op een neger lijkt dan zeg jij ook dat een neger op Zwarte Piet lijkt. Hoe denk jij dat dat op negers overkomt? Dat je denkt en zegt dat ze op Zwarte Piet lijken. Snap je niet dat het enorm beledigend en racistisch is om een neger Zwarte Piet te noemen?
  zaterdag 12 november 2016 @ 02:27:59 #197
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_166598439
Als Vlaanderen het kan dan kan het hier ook het is tijd voor een pietenpact
pi_166598454
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 02:27 schreef KingRadler het volgende:
Als Vlaanderen het kan dan kan het hier ook het is tijd voor een pietenpact
Als ik in een aalput spring, spring jij mij dan achter naar?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2016 02:30:04 ]
pi_166598467
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 02:27 schreef KingRadler het volgende:
Als Vlaanderen het kan dan kan het hier ook het is tijd voor een pietenpact
Als in alles mag behalve een zwarte ZP?
I´m back.
pi_166598910
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 21:52 schreef Red_85 het volgende:
Je gediscrimineerd voelen in de Pietendiscussie is een keuze. En nee, het interesseert ook helemaal niemand nee wat die kleine groep schreeuwlelijkerds van mening zijn.
"Je gediscrimineerd voelen in de Pietendiscussie is een keuze"
Dat klopt, het is een keuze en vele voelen het zo. Is het dan minder waar? Omdat jij dat gevoel niet begrijpt is het geen onzin. Ik persoonlijk heb het ook nooit zo everaren, maar ik heb begrip voor hun mening.
"En nee, het interesseert ook helemaal niemand nee wat die kleine groep schreeuwlelijkerds van mening zijn."
Niemand die zich interesseert wat jij vindt.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_166598953
Typisch Hollandse gevoel van miskenning; wij zijn heus van goede wil, maar we laten ons niet beleren/schofferen/bestelen/wegdrukken.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_166598966
Wat een gezeik, schilder die sinterklaas zwart, zijn baard grijs en opgelost.
Het paard kan ook zo vervangen worden.
  zaterdag 12 november 2016 @ 05:13:43 #204
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166599070
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 03:59 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

"Je gediscrimineerd voelen in de Pietendiscussie is een keuze"
Dat klopt, het is een keuze en vele voelen het zo. Is het dan minder waar? Omdat jij dat gevoel niet begrijpt is het geen onzin. Ik persoonlijk heb het ook nooit zo everaren, maar ik heb begrip voor hun mening.
De vraag is of dat gevoel van discriminatie oprecht is, of dat het gespeeld wordt door achterliggende agenda's met grotere belangen, te weten
- herstelbetalingen
- racistische terreur tegen de blanken, dan wel anti-westerse en/of islamterreur
pi_166599074
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 05:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De vraag is of dat gevoel van discriminatie oprecht is, of dat het gespeeld wordt door achterliggende agenda's met grotere belangen, te weten
- herstelbetalingen
- racistische terreur tegen de blanken, dan wel anti-westerse en/of islamterreur
Wat heeft islam terreur met zwarte piet te maken?
my ambition is handicapped by my laziness
  zaterdag 12 november 2016 @ 05:31:38 #206
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166599103
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 05:15 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Wat heeft islam terreur met zwarte piet te maken?
:')
Wat heeft racisme met Zwarte Piet te maken? kun je je ook eens afvragen.
Het gaat in beide gevallen om groepen (racismeroepers en moslimterroristen) die tegen de leitkultur trappen, die treiteren en concreet bedreigen door terreuracties, zie de exteeme veiligheidsmaatregelen bij de nationale intocht. Moslimterroristen, "lichtgetint" in hun signalement, kunnen zich heel goed undercover aansluiten bij KOZP en consorten omdat het ze vrij baan geeft het verderfelijke vrije westen te terroriseren - en ook nog als slachtoffer gezien te worden door de rest van de wereld.
pi_166599114
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 05:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

:')
Wat heeft racisme met Zwarte Piet te maken? kun je je ook eens afvragen.
Het gaat in beide gevallen om groepen (racismeroepers en moslimterroristen) die tegen de leitkultur trappen, die treiteren en concreet bedreigen door terreuracties, zie de exteeme veiligheidsmaatregelen bij de nationale intocht. Moslimterroristen, "lichtgetint" in hun signalement, kunnen zich heel goed undercover aansluiten bij KOZP en consorten omdat het ze vrij baan geeft het verderfelijke vrije westen te terroriseren - en ook nog als slachtoffer gezien te worden door de rest van de wereld.
We verschillen van mening.
my ambition is handicapped by my laziness
  zaterdag 12 november 2016 @ 06:00:55 #208
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166599152
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 05:39 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

We verschillen van mening.
Ja, ik hoop dat omstanders niet gewond raken, of erger, jij ziet het gevaar niet.
T -6
pi_166599155
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 06:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, ik hoop dat omstanders niet gewond raken, of erger, jij ziet het gevaar niet.
T -6
Oké is goed joh.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_166599419
Moet de stoomboot ook door de detectiepoortjes, die man met de mijter vertrouw ik voor geen meter, er kunnen wel explosieven op die boot liggen. oO/ <O) 8}
pi_166599443
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 07:40 schreef MakkieR het volgende:
Moet de stoomboot ook door de detectiepoortjes, die man met de mijter vertrouw ik voor geen meter, er kunnen wel explosieven op die boot liggen. oO/ <O) 8}
Een beetje Piet springt daar overheen, die boot zinkt al zowat en sinterklaas is een seniel figuur.
pi_166599459
Laat het maar lekker escaleren vandaag
pi_166599472
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 07:49 schreef byah het volgende:
Laat het maar lekker escaleren vandaag
Dat is treurig.
pi_166599483
Over de ruggen van die arme kinderen de boel uitvechten? How low can you go.
pi_166599495
Die kutblagen geloven het nu eenmaal en dan moet je met beleid zoiets omturnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2016 07:56:33 ]
pi_166599876
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 05:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

:')
Wat heeft racisme met Zwarte Piet te maken? kun je je ook eens afvragen.
Het gaat in beide gevallen om groepen (racismeroepers en moslimterroristen) die tegen de leitkultur trappen, die treiteren en concreet bedreigen door terreuracties, zie de exteeme veiligheidsmaatregelen bij de nationale intocht. Moslimterroristen, "lichtgetint" in hun signalement, kunnen zich heel goed undercover aansluiten bij KOZP en consorten omdat het ze vrij baan geeft het verderfelijke vrije westen te terroriseren - en ook nog als slachtoffer gezien te worden door de rest van de wereld.
Een beetje moslimterrorist sluit zich niet aan bij KOZP om undercover een beetje te kunnen rellen, die banjert met een vrachtwagen door die kindermenigte heen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166600119
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166600234
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 05:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

:')
Wat heeft racisme met Zwarte Piet te maken? kun je je ook eens afvragen.
Het gaat in beide gevallen om groepen (racismeroepers en moslimterroristen) die tegen de leitkultur trappen, die treiteren en concreet bedreigen door terreuracties, zie de exteeme veiligheidsmaatregelen bij de nationale intocht. Moslimterroristen, "lichtgetint" in hun signalement, kunnen zich heel goed undercover aansluiten bij KOZP en consorten omdat het ze vrij baan geeft het verderfelijke vrije westen te terroriseren - en ook nog als slachtoffer gezien te worden door de rest van de wereld.
KOZP is dan ook onder meer gelieerd aan Movement X van Abou JahJah.

De volgende afbeelding stond ook de sites van Movement X en KOZP.



Sandew Hira en Abulkasim Al Jaberi zijn daar overigens uitgestapt omdat ze Movement X niet anti-blank genoeg vonden.... ik bedoel maar....

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)-stappen-movement-x/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166600341
Weet iemand welke groepen zich aangemeld hebben om te komen demonstreren?
pi_166600351
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 09:55 schreef Tuned22 het volgende:
Weet iemand welke groepen zich aangemeld hebben om te komen demonstreren?
Alleen de NVU heeft zich officieel gemeld.

En KOZP door middel van deze open brief:

http://stopblackface.com/(...)uren-intimidatie-af/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 12 november 2016 @ 09:58:18 #226
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166600370
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 09:55 schreef Tuned22 het volgende:
Weet iemand welke groepen zich aangemeld hebben om te komen demonstreren?
Volgens mij is dat alleen van de NVU bekendgemaakt.
pi_166600393
Aah oké, bedankt. Officieel moet dat bij de gemeente aangevraagd worden toch?
pi_166600489
Vol verwachting klopt ons hart ... *O* w/
  zaterdag 12 november 2016 @ 10:13:07 #230
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166600557
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 10:00 schreef Tuned22 het volgende:
Aah oké, bedankt. Officieel moet dat bij de gemeente aangevraagd worden toch?
Ja. Andere partijen hebben wel verklaard te komen, maar het niet aangevraagd.
pi_166600603
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 10:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja. Andere partijen hebben wel verklaard te komen, maar het niet aangevraagd.
Hmmm... dan zou je toch denken dat die andere partijen juridisch gezien, op voorhand al in overtreding zijn?
pi_166600616
Hier wat links over het recht op demonstratie en de mogelijkheid van het uitvaardigen van een APV door de burgemeester.

http://www.burgemeesters.nl/bevoegdheden/manifestaties

http://www.burgemeesters.(...)n%20staat%20vrij.pdf
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166600712
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 10:17 schreef Montagui het volgende:
Hier wat links over het recht op demonstratie en de mogelijkheid van het uitvaardigen van een APV door de burgemeester.

http://www.burgemeesters.nl/bevoegdheden/manifestaties

http://www.burgemeesters.(...)n%20staat%20vrij.pdf
Interessant, dank je! :)
  zaterdag 12 november 2016 @ 10:23:51 #234
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166600715
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 10:16 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Hmmm... dan zou je toch denken dat die andere partijen juridisch gezien, op voorhand al in overtreding zijn?
Gezien de uitspraak van de rechter over de Slag in Gouda voelen ze zich wat dat betreft boven de wet staan.
pi_166601117
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 10:00 schreef Tuned22 het volgende:
Aah oké, bedankt. Officieel moet dat bij de gemeente aangevraagd worden toch?
Ja, dat hebben die kaalkopjes ook gedaan.

Gerucht gaat dat er 400 (!) tegenstanders van Zwarte Piet onderweg zijn. Hopelijk zijn de voorstanders ook met een redelijk aantal en lopen er wat mafkezen van voetbalclubs rond. Ik ben helemaal klaar met die Sylvana Simons-types. Hoe primitief het wellicht ook is, ik hoop dat ze tikken krijgen.
  Moderator zaterdag 12 november 2016 @ 10:56:18 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166601176
"de Slag in Gouda"


_O- _O- _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166601184
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 10:51 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ja, dat hebben die kaalkopjes ook gedaan.

Gerucht gaat dat er 400 (!) tegenstanders van Zwarte Piet onderweg zijn. Hopelijk zijn de voorstanders ook met een redelijk aantal en lopen er wat mafkezen van voetbalclubs rond. Ik ben helemaal klaar met die Sylvana Simons-types. Hoe primitief het wellicht ook is, ik hoop dat ze tikken krijgen.
Ben zeer benieuwd hoe de media zal reageren. Als het matten wordt krijgt rechts normaliter direct de schuld maar hopelijk houden die hun handjes thuis en grijpt de ME in als het uit de hand dreigt te lopen. Vind het sws al veelzeggend dat anti zich niet netjes aangemeld heeft.
pi_166601250
Ik ben helemaal klaar mee met de zwarte pieten discussie 😕
pi_166601257
Hilarisch, meer politie en ME op de been tijdens sinterklaasintocht dan bij feyenoord-ajax. Zelfs fouilleren en tassencontroles, bizar!
pi_166601281
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:01 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hilarisch, meer politie en ME op de been tijdens sinterklaasintocht dan bij feyenoord-ajax. Zelfs fouilleren en tassencontroles, bizar!
Kan je nagaan wat je in dit land als zeurende minderheid voor elkaar kan krijgen. Er zijn al zoveel concessies gedaan. Zwarte Piet gaat afgeschaft worden, let maar op mijn woorden.
pi_166601308
Bijna voorbij jongens *O*
pi_166601311
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:03 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Kan je nagaan wat je in dit land als zeurende minderheid voor elkaar kan krijgen. Er zijn al zoveel concessies gedaan. Zwarte Piet gaat afgeschaft worden, let maar op mijn woorden.


Live in Maassluis!!! 😱😱😱
pi_166601365
P


Gelukkig zijn zij er ook.. 😐
pi_166601466
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het is hagenees. niet hagenaar.

en verder is deze organisatie gewoon bezweken onder de druk der tokkies. meneer zegt dat ie meegat met de trends in de maatschappij en iedereen tevreden wil hebben, en gaat gewoon keihard tgerug naar waar het meeste bezwaar tegen is. jaja...
Je kennis der Nederlandse taal is net zo bedroevend als je voortdurend lustig masturberen al kijkend in je slachtofferspiegel.

En over trekken gesproken : die oh zo voorspelbare tokkie kaart maar blijven trekken word je daar zelf niet moe van?
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:17:17 #246
22565 asco
Los in deze tent
pi_166601511
Teletekst:

Maassluis stroomt vol voor de Sint

In Maassluis arriveren grote groepen
belangstellenden voor de intocht van
Sinterklaas.Tegelijk mengen honderden
agenten,in uniform en in burger,zich
onder het publiek.Zij worden bijgestaan
door honderd particuliere beveiligers.

Voor- en tegenstanders van Zwarte Piet
hebben demonstraties aangekondigd.Van
de Nederlandse Volksunie die tegen de
aanpassing van Zwarte Piet is,zijn zo'n
twintig man in Maassluis aangekomen.

Actiegroep Kick Out Zwarte Piet komt
naar eigen zeggen met 400 man om te
protesteren tegen het Sinterklaasfeest
dat ze racistisch noemen.Er is een
noodverordening van kracht in de stad.

Plus: http://www.geenstijl.nl/m(...)g_bij_maassluis.html

Je zou deze berichten maar hebben kunnen lezen in zeg, 1986.
Dan zou je echt denken: "Huh, wat??".

Wat hebben we er een puinhoop van gemaakt, man man man,
pi_166601685
1986... dan had iedereen je voor gek verklaard denk ik.
pi_166601704
Als je iets vreemds wil zien moet je zo'n NVU demonstratie gaan bekijken. Je krijgt bijna medelijden met dat soort gasten.
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:32:15 #249
22565 asco
Los in deze tent
pi_166601790
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:26 schreef Tuned22 het volgende:
1986... dan had iedereen je voor gek verklaard denk ik.
Oh ja, kijk maar naar Janmaat die rond die tijd al aangaf dat er grote problemen met buitenlanders zouden ontstaan in de toekomst. Je had de rest moeten horen: "Jij Nazi!!".
En dat terwijl de PvdA anno 2016 Janmaat op een aantal punten al rechts heeft ingehaald. :')
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:34:22 #251
22565 asco
Los in deze tent
pi_166601817
Ik zie trouwens maar een heel blank "kinderen voor kinderen" nu op NPO3.
Kunnen die moslims niet zo goed zingen of wat?
pi_166601818
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:32 schreef asco het volgende:

[..]

Oh ja, kijk maar naar Janmaat die rond die tijd al aangaf dat er grote problemen met buitenlanders zouden ontstaan in de toekomst. Je had de rest moeten horen: "Jij Nazi!!".
En dat terwijl de PvdA anno 2016 Janmaat op een aantal punten al rechts heeft ingehaald. :')
Jij bent ook van mening dat er geen negers in het Nederlands elftal moeten spelen?
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:36:25 #253
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166601855
OP FOK! STEUNEN WIJ ZWARTE PIET
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator zaterdag 12 november 2016 @ 11:36:54 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166601867
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:32 schreef asco het volgende:

[..]

Oh ja, kijk maar naar Janmaat die rond die tijd al aangaf dat er grote problemen met buitenlanders zouden ontstaan in de toekomst. Je had de rest moeten horen: "Jij Nazi!!".
En dat terwijl de PvdA anno 2016 Janmaat op een aantal punten al rechts heeft ingehaald. :')
welke punten zijn dat dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:37:16 #255
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166601873
Vinden jullie de banners ook zo mooi?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:38:09 #256
22565 asco
Los in deze tent
pi_166601886
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Jij bent ook van mening dat er geen negers in het Nederlands elftal moeten spelen?
Liefst niet te veel. Dat heeft overigens niets met huidskleur an sich te maken maar met motivatie en ego's, zeker in Nederland. Dat is bij donkere spelers nu eenmaal VAKER een dingetje, helaas.
pi_166601905
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:38 schreef asco het volgende:

[..]

Liefst niet te veel. Dat heeft overigens niets met huidskleur an sich te maken maar met motivatie en ego's, zeker in Nederland. Dat is bij donkere spelers nu eenmaal VAKER een dingetje, helaas.
De vraag ging toch over negers? Maar het gaat niet over huidskleur....?
pi_166601907
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:38 schreef asco het volgende:

[..]

Liefst niet te veel. Dat heeft overigens niets met huidskleur an sich te maken maar met motivatie en ego's, zeker in Nederland. Dat is bij donkere spelers nu eenmaal VAKER een dingetje, helaas.
Janmaat wilde geen enkele neger in het elftal. Geen enkel neger in Nederland trouwens. Daar had hij dus geen gelijk in?
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:39:52 #259
460041 Kortak
The Devil's Advocate
pi_166601919
Ik vind dat een neger niet meer over straat mag lopen. Dat herinnert teveel aan de slaventijd.

Laat ze maar binnen blijven...kunnen wij Sinterklaas en Zwarte Piet normaal vieren
If someone is trying to bring you down, they are already beneath you.
pi_166601920
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Janmaat wilde geen enkele neger in het elftal. Geen enkel neger in Nederland trouwens. Daar had hij dus geen gelijk in?
Bron?
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2016 @ 11:41:13 #261
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_166601948
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:37 schreef Mani89 het volgende:
Vinden jullie de banners ook zo mooi?
*O* *O*
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_166601980
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:37 schreef Mani89 het volgende:
Vinden jullie de banners ook zo mooi?
Ik wel, jouw UI ook trouwens.
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:43:45 #263
22565 asco
Los in deze tent
pi_166602008


NVU zwarte piet die pepernoten aan een donker kind geeft. (weet ff geen smiley hier voor te verzinnen)
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:44:00 #264
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166602016
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:42 schreef JanCees het volgende:

[..]

Ik wel, jouw UI ook trouwens.
Haha nou dat is geheel wederzijds.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_166602069
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:43 schreef asco het volgende:
[ afbeelding ]

NVU zwarte piet die pepernoten aan een donker kind geeft. (weet ff geen smiley hier voor te verzinnen)
Die maakt het ook niets uit natuurlijk. Snoep is snoep.
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:49:55 #266
3542 Gia
User under construction
pi_166602131
Gelukkig hebben we een premier die nog een beetje down to earth is.

"We moeten met z'n allen eens normaal doen"

Te triest voor woorden dat een kinderfeest op deze manier misbruikt wordt.

Hopelijk pakken ze alle actievoerders die verder gaan dan rustig demonstreren, oppakken en tot na sinterklaasavond vastzetten.
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:51:05 #267
3542 Gia
User under construction
pi_166602151
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die maakt het ook niets uit natuurlijk. Snoep is snoep.
Juist, en een kind is een kind. Sinterklaas en zwarte piet maken geen onderscheid op basis van geloof, huidskleur of wat dan ook.
pi_166602153
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:43 schreef asco het volgende:
[ afbeelding ]

NVU zwarte piet die pepernoten aan een donker kind geeft. (weet ff geen smiley hier voor te verzinnen)
Wat racistisch zeg, zou die denken die heeft geen geld ervoor?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2016 11:51:38 ]
pi_166602177
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Juist, en een kind is een kind. Sinterklaas en zwarte piet maken geen onderscheid op basis van geloof, huidskleur of wat dan ook.
Precies. Ik vierde het in West Afrika eens met vooral zwarte islamitische mensen. Die vonden het een geweldig feest. Vooral de kinderen dan.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 12 november 2016 @ 11:57:50 #271
186611 Haags
pi_166602270
@Scheveningen

Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:57:56 #272
22565 asco
Los in deze tent
pi_166602271
De donkere demonstranten hebben zich verslapen of wat?
pi_166602299
Zit iedereen voor de tv..? :)
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 12 november 2016 @ 11:59:35 #274
186611 Haags
pi_166602302
regio15 twitterde op zaterdag 12-11-2016 om 10:46:26 'Vol verwachting klopt ons hart' in de haven van #Scheveningen in afwachting aankomst #Sinterklaas https://t.co/NdIFZzYYJe reageer retweet
Zonder wrijving geen glans
pi_166602314
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:57 schreef asco het volgende:
De donkere demonstranten hebben zich verslapen of wat?
300 man aangehouden, meldt de liveblog van het AD
  zaterdag 12 november 2016 @ 12:03:36 #276
22565 asco
Los in deze tent
pi_166602402
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:00 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

300 man aangehouden, meldt de liveblog van het AD
Oh ja.

lieke jongbloed @ljongbloed
Actievoerders #kickoutzwartepiet zouden zijn tegengehouden onderweg naar Maassluis #gerucht #nietbevestigd
pi_166602405
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:00 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

300 man aangehouden, meldt de liveblog van het AD
Dan zijn er nog ca. 100 man over.
  zaterdag 12 november 2016 @ 12:04:28 #278
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166602423
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
@Scheveningen

[ afbeelding ]

^O^
  zaterdag 12 november 2016 @ 12:05:10 #279
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166602437
Donkere mensen als kindervriend, wat kun je daar nu op tegen hebben?

Alleen schizofreen Sylvana kan dat waarschijnlijk uitleggen.
pi_166602447
Haha check die pieten _O- :D
pi_166602473
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:05 schreef Toefjes het volgende:
Haha check die pieten _O- :D
Blanke piet, wie herkent 'm niet... ooh het is de buurman :P
  Redactie Frontpage zaterdag 12 november 2016 @ 12:07:07 #283
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166602484
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:05 schreef Toefjes het volgende:
Haha check die pieten _O- :D
Wel weer typisch dat al die roetveeg en ongeschminkte pieten allemaal blank zijn, alsof een neger geen piet zou kunnen zijn.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_166602498
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:07 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wel weer typisch dat al die roetveeg en ongeschminkte pieten allemaal blank zijn, alsof een neger geen piet zou kunnen zijn.
Ken jij een neger die Piet heet?
pi_166602501
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:07 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wel weer typisch dat al die roetveeg en ongeschminkte pieten allemaal blank zijn, alsof een neger geen piet zou kunnen zijn.
Die laatste mogen dus niet meer mee doen (dat is toch discriminatie? iemand uitsluiten) :P
  zaterdag 12 november 2016 @ 12:08:27 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166602508
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:06 schreef Braindead2000 het volgende:
Diewertje :r
Diewertje is het prototype 'links lullen rechts vullen'. Jarenlang zich financieel verrijken aan het Sinterklaasjournaal en nu lopen huilen.
pi_166602519
Hahaha carnavalsPieten :D
  Redactie Frontpage zaterdag 12 november 2016 @ 12:09:02 #288
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166602520
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ken jij een neger die Piet heet?
Nee maar ik ken ook geen blanke die Piet heet eigenlijk.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_166602522
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:07 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wel weer typisch dat al die roetveeg en ongeschminkte pieten allemaal blank zijn, alsof een neger geen piet zou kunnen zijn.
Kan wel, maar dan zouden ze zich gitzwart moeten schminken.....de ironie
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 12 november 2016 @ 12:09:10 #290
22565 asco
Los in deze tent
pi_166602523
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:08 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Die laatste mogen dus niet meer mee doen (dat is toch discriminatie? iemand uitsluiten) :P
Dit is echt niet het item om logica op te gaan toe passen. 8)7
pi_166602530
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:09 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nee maar ik ken ook geen blanke die Piet heet eigenlijk.
Ik wel. Mijn oom. Hij heet Oom Piet.
pi_166602540
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:09 schreef asco het volgende:

[..]

Dit is echt niet het item om logica op te gaan toe passen. 8)7
:D hihihi
  Redactie Frontpage zaterdag 12 november 2016 @ 12:10:00 #293
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166602541
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik wel. Mijn oom. Hij heet Oom Piet.
Maar schminkt die zich wel eens?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 12 november 2016 @ 12:10:23 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166602548
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik wel. Mijn oom. Hij heet Oom Piet.
Heb je ook een oom die Uncle Sam heet?
  zaterdag 12 november 2016 @ 12:10:32 #295
22565 asco
Los in deze tent
pi_166602550
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:09 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

:D hihihi
;)
pi_166602566
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:10 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar schminkt die zich wel eens?
Niet dat ik weet, maar misschien als hij alleen thuis is

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heb je ook een oom die Uncle Sam heet?
Nee, helaas, die heet Henk ;(
pi_166602608
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Diewertje is het prototype 'links lullen rechts vullen'. Jarenlang zich financieel verrijken aan het Sinterklaasjournaal en nu lopen huilen.
Opeens krijgen ze allemaal gewetensnood. :') De huichelaars. :r
  Redactie Frontpage zaterdag 12 november 2016 @ 12:14:46 #298
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_166602618
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:11 schreef Toefjes het volgende:
Niet dat ik weet, maar misschien als hij alleen thuis is
Mja dat zijn dan weer dingen die je niet per se hoeft te weten inderdaad.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_166602620
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Diewertje is het prototype 'links lullen rechts vullen'. Jarenlang zich financieel verrijken aan het Sinterklaasjournaal en nu lopen huilen.
Het is gewoon een baan toch?
  zaterdag 12 november 2016 @ 12:15:43 #300
22565 asco
Los in deze tent
pi_166602631
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Opeens krijgen ze allemaal gewetensnood. :') De huichelaars. :r
"
Ja maar "de wereld veranderd!!!11!"

Ja, en het gaat gewéldig! :')
pi_166602632
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Diewertje is het prototype 'links lullen rechts vullen'. Jarenlang zich financieel verrijken aan het Sinterklaasjournaal en nu lopen huilen.
Oe, pareltje dit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')