abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168278605
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:59 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Net alsof ze dat op het kleed gaan doen en niet ernaast }:| ;)
omroepen weten ze op een kleed, spelen hoeft van mij niet
  donderdag 19 januari 2017 @ 21:52:34 #162
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168279166
Oh, goed om te weten dat het handig is voor Duplo. Ik heb 'm al een tijdje maar het was een beetje een miskoop, het ligt nu ergens weggestopt. Het gaf meteen zo'n speelgoedexplosie in huis.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_168280278
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:52 schreef Mariposas het volgende:
Oh, goed om te weten dat het handig is voor Duplo. Ik heb 'm al een tijdje maar het was een beetje een miskoop, het ligt nu ergens weggestopt. Het gaf meteen zo'n speelgoedexplosie in huis.
Geeft het hebben van een kind dat sowieso niet?
pi_168286371
Wij willen die pack & Go zak vooral voor na het spelen. :D Zeker in het nieuwe huis, daar staat alle speelgoed van B in een speelkamer (op de begane grond), dan is het steeds makkelijk opruimen als hij met iets in de woonkamer wil spelen.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 09:41:58 #165
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168287024
Mijn ervaring is dat je het toch ook gewoon op z'n plek wil hebben in de speelkamer weer. Zo'n zak is echt veeg maar bij elkaar en dat is alleen interessant voor duplo wat mij betreft maar dan wil kindlief weer zijn bouwwerken heel laten.
Alleen op vakantie vind ik 'm handig want dan is het wel mik alles er maar in en dat sorteren we thuis wel weer uit maar daar was ie eigenlijk wel wat duur voor :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 20 januari 2017 @ 09:45:37 #166
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_168287095
Ik hoorde van de week een best briljante tip dat mensen daarvoor een slaapzak gebruikten.
Te gebruiken als speelkleed, daarna dichtritsen en klaar ^O^
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  vrijdag 20 januari 2017 @ 11:10:57 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168288617
Wij gebruiken met inderdaad ook alleen voor op vakanties en weekendjes weg. Ik heb m en tijdje gebruikt als opbergplek voor een blokkenstad, maar vond het zo erg veel ruimte innemen.
KuikenGuppy
pi_168289330
Wij kennen die zak van mijn schoonzus en dus neefje. Die gebruiken hem echt vaak, mijn neefje heeft zijn losse playmobil er allemaal in zitten. Waar hij niet mee speelt, laat ie op dat kleed liggen. Einde van de dag gooit hij alles op dat kleed en ruimt het zelf op. Jochie is al wel 6 overigens. :D

We gaan het ervaren laziness, wij kennen de luxe van een speelkamer nog niet :D Ik vind het een handig idee dat we het zo hoppa op kunnen tillen en in zijn speelkamer neer kunnen leggen. Zeker als we wat gehaast zijn. :@
pi_168743571
Bambino loco heb ik ook (via mp) met naast boekjes voor 3 jarige, ook twee boekjes voor 2-jarige. Ik kende het concept vaag, maar het is voor de tweejarige wel erg veel hetzelfde plaatje bij hetzelfde plaatje zoeken. R. herkent het van de opvang en hij wist het beter dan ik. Echt geduld heeft hij er niet voor. Hopelijk komt dat nog.

Grondplaat van aliexpress kan prima voor duplo idd. Ik heb ook eentje (kleine) en dat werkt goed.
Ook zo'n opbergzak van alie heb ik en wij zweren erbij voor duplo. (maar het is plastic ja, je moet er niet ín willen spelen) Wij schuiven gewoon zo alles van de salontafel in die opbergzak, aantrekken en achter de bank schuiven.

Werkt dat goed dat wijnrekje voor puzzels LE? Hier alles nog in de kast, maar neemt steeds meer ruimte in.
pi_168751136
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:59 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Net alsof ze dat op het kleed gaan doen en niet ernaast }:| ;)
ik heb hem binnen bevalt goed tot nu toe. Gebruik hem voor de duplo
pi_168751363
Zandbak besteld voor B zijn verjaardag over 2 weken. Een week later krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis dus daar zetten we hem meteen in de tuin neer. Ben benieuwd wat zijn reactie zal zijn :)
pi_168751593
Leuk exode O+

Hier hebben we mini's verjaarsspaarpotje besteed: nieuwe wolzijde rompers én een grote doos Grimms O+ Ze heeft nu deze erbij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De maanhuisjes zijn ook nog onderweg :o En ik heb wat jaarringfiguurtjes uitgekozen :@ (ze was echt extreem verwend) Met de poppetjes is ze helemaal in de gloria. Ze sjouwt er maar mee rond, zet ze op tafel, onder tafel, op tafel, in het bakje etcetera. O+
pi_168751777
Te gaaf Bloesem!
pi_168751808
Oohh de bloem O+ die is ook erg tof!!
  woensdag 8 februari 2017 @ 10:11:03 #175
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_168752754
Mooi O+
Maar ik denk niet dat mijn kinderen zouden snappen wat ze met de bloem zouden moeten doen :? :@

De grote regenboog vond F wel erg leuk toen hij daar bij Sjaak mee mocht spelen.
pi_168753094
De regenboog wordt door I genegeerd. Heel soms pakt ze het even, maar echt ermee spelen doet ze niet. Ik vind het wel mooi spul maar ik vrees dat ik het dan koop omdat ik het zelf mooi vind. I wil gewoon een pop met een roze jurk. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 8 februari 2017 @ 10:59:34 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_168753380
Ik denk dat grimms ook voornamelijk geld verdient aan moeders die "mooi en verantwoord" speelgoed willen. Mijn dochter negeert het iig structureel in de linksdraaiende ecospeelgoedwinkel. Behalve die ene set waar van die vreselijke nepjuwelen op geplakt zitten. Die vindt ze prachtig.
ik vind het mooi spul hoor, maar voor mauw hoeft het niet, die heeft liever zooi :') ;(
disclaimer
pi_168753517
Ja prachtig, dat Grimms! Net als die mooie houten dieren O+ Mijn zoon gebruikt het houten speelgoed helaas vooral voor het betere gooi- en smijtwerk. Mijn god, je wil daar echt niet mee op je hoofd getimmerd worden door je enthousiaste dreumes :X en ik vrees voor m'n ruiten. Plastic breekt tenminste als je er maar hard genoeg mee gooit :P
pi_168753790
Een goeie ToetToet auto (ja die schreeuwkleuren lawaaizooi doet het hier ook beter dan mooi houten speelgoed) kunnen ook best hard aankomen op je hoofd Mineola.
Of een goeie deuk veroorzaken in de fontanel van pasgeboren zusje :X
pi_168756885
Sjaak bouwt graag tunnels met de regenboog, of zet de 12 vriendjes erop (kleur sorteren). Een toren bouwen en daarna omgooien is ook tof.
Ik heb de halve schijven besteld, dan kan hij er wat meer van gaan bouwen. En ja, ik vind het ook vooral heel mooi, dat helpt wel :')

Sjaak speelt nu veel met zijn houten treinbaan van de Ikea (met regenboogtunnels) en zijn oude kassa van Fisher Price.
  woensdag 22 februari 2017 @ 17:24:20 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169072552
Wat voor fiets hebben jullie voor je peuter? Is er erg veel verschil tussen een fiets van ¤90 of van ¤180 euro?
KuikenGuppy
pi_169072588
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:24 schreef Burdie het volgende:
Wat voor fiets hebben jullie voor je peuter? Is er erg veel verschil tussen een fiets van ¤90 of van ¤180 euro?
12 inch Loekie via Marktplaats geloof 15 euro ofzo zag er mooi uit
Jan heeft met 3 1/2 een 16 inch gekregen ook hele mooie via marktplaats en heeft leren fietsen zonder zijwieltjes op een gratis 12 inch die er niet uit ziet maar staat voor dat doel in de schuur
  woensdag 22 februari 2017 @ 17:31:10 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169072691
We hebben voor kuiken een marktplaatsje die ik wilde opknappen, maar de fietsenmaker krijgt de zadelpen er niet af (helemaal vastgeroest) dus ik denk dat ik dan toch maar een nieuwe fiets ga kopen voor kuikens verjaardag.
KuikenGuppy
pi_169074421
Ik heb een Gazelle via MP voor 40 euro met lerenfietsenstang. Hoeft echt niet opgeknapt te worden gelukkig. Je zou je fietsenmaker kunnen vragen of hij een tweedehandsje binnen gaat krijgen of dat hij een goede opkoper weet.
pi_169081150
Ik geloof dat Minke tot aan de 6e verjaardag alleen maar 2ehandjes heeft gehad... pas vorig jaar een nieuwe fiets gekocht, toen mocht het onderhand wel een keer en nu doet ze er ook best wel lang mee. Ik heb ze ook allemaal bewaard die fietsen om straks over te verven (of Fedde moet ook van Hello Shitty houden :') )....
pi_169085143
och ik kreeg zelf mijn eerste nieuwe fiets toen ik naar de middelbare school (15 km fietsen) ging. Daarvoor altijd een 2e handsje..

W heeft nu wel een nieuwe gekregen: 16 inch een stoere blauwe, nieuw 110,- euro via bol.com. Moesten m zelf in elkaar zetten, maar zijn daar wel handig in, was makkelijk te doen en is een prima fiets. Hiervoor fietste ze op een roze 2e handsje van 14 12 inch. Eens kijken of jongste jongetje straks wil leren fietsen op een knalroze prinsessenfiets :)
W heeft trouwens wel pech met de bellen, ze heeft er al 4 versleten (en niet eens allemaal met vallen). Telkens tot groot verdriet, want volgens haar is een fiets alleen een échte fiets als er een bel op zit. Nu een mooie blauwe elsa-bel, hopelijk houdt die het langer vol!

(oh en tip qua leren fietsen: als je kind al op een loopfietsje gewend is, en ook al wel eens op een driewieler heeft gezeten; zet dan bij de echte fiets géén zijwieltjes erop!)

[ Bericht 1% gewijzigd door watmoetikkiezen op 23-02-2017 10:12:43 ]
  donderdag 23 februari 2017 @ 09:54:50 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169085364
Hoeveel inch zouden we voor kuiken moeten kopen dan, 14? Hij is ongeveer een meter lang.
KuikenGuppy
pi_169085643
W is nu 1.08 m en heeft nét een 16 inch fiets... die zou dan voor ca 1 m lengte wel écht te groot zijn..Ik zou voor 12 inch gaan denk ik..


Zie dat ik in de vorige post een fout maakte.. Ze had hiervoor een 12 ich.. Maar weet niet meer hoe lang ze toen was.. ik zou in ieder geval zorgen dat ie bij t begin echt goed zijn voetjes op de grond kan zetten.
(maar sowieso gaat t natuurlijk om de beenlengte eigenlijk, niet de totale lengte)
pi_169086486
Misschien eerst bij een fietswinkel fietsje passen zodat je de maat weet?
En daar staan soms ook voor weinig leuke fietsjes.
pi_169087175
Hier hebben Chris alleen de 12" nieuw gehad.. En dat was dan een fietsje waar alle neefjes op hebben leren fietsen. Bij Daan was hij al vierdehands ;)
Daarna elke 1,5 a 2 jaar een andere tweedehands. Dan kochten we een maat groter en verkochten we de oude maat weer, lang leve marktplaats. Vaak leverden we dan maar 20 tot 30 euro op in.

Daan heeft nu een 16", hij is rond de 102 cm overgegaan naar 16", maar dat was echt wel net de tenen bij de grond. Daar ging hij ook echt niet de weg mee op, alleen in de tuin en in de speeltuin. Die 12" hadden we er ook nog naast. Voor het leren fietsen is het fijn om de voeten goed op de grond te kunnen doen. Dus ik zou nu een 12" tweede hands voor 3 tientjes via marktplaats regelen. en dan over een (half)jaartje een 16"nemen.
  donderdag 23 februari 2017 @ 12:36:05 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169088748
En 14"? 12 hebben wel nu.
KuikenGuppy
  donderdag 23 februari 2017 @ 12:49:19 #192
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169089060
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:36 schreef Burdie het volgende:
En 14"? 12 hebben wel nu.
Ik zou eerder de 16 nieuw kopen dan de 14. Die 16 inch crosst mijn 6 jarige nog wel eens op al is het benen in de nek. Maar hij scheurt zo lekker :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169089375
Bij ons was hoogste stand zadel van de 12 inch fiets vergelijkbaar met laagste stand 16 inch. Dus ik zou als je al een 12 ich hebt niet ook een 14 inch kopen idd..
pi_169089667
Ik zou idd ook van 12 inch naar 16 inch gaan. Jan kon op hoogste stand 12 over op laagste stand 16
  donderdag 23 februari 2017 @ 13:57:52 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169090894
Van de 12" fiets kan het zadel niet omhoog (vastgeroest) dus dat is geen optie :).
KuikenGuppy
pi_169100789
Wij hebben Mats een s'cool XXlite fiets 12" gegeven met zijn verjaardag. Hij kan nu goed met zijn tenen op de grond komen en is ongeveer 1 meter.

Ik denk dat het ook uitmaakt of je zijwieltjes gaat gebruiken. Als je dat wel doet mag de fiets best wat hoger zijn vind ik.
Wij gebruiken de zijwieltjes niet en dan is het wel fijn dat hij met de voeten op de grond kan.
16" zou echt veel te groot zijn voor hem.
pi_169112841
Ean heeft leren fietsen op een 12 inch fietsje. Idd voeten bij de grond ze waren niet heel makkelijk te vinden. De 14 inch is daardoor maar kort gebruikt.

Wij kopen ze tnt nooit nieuw, ze fietst niet zo veel en zo heel lang doet ze er ook niet mee.
pi_169263719
Ik ben aan het kijken voor een loopfiets. Kun je de zithoogte van het zadel ook meten bij je kind (staand afstand grond tot kruis meten ofzo), of moet je kind echt proefzitten om te weten of hij er (bijna) op past?
pi_169263951
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:33 schreef Hupje het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een loopfiets. Kun je de zithoogte van het zadel ook meten bij je kind (staand afstand grond tot kruis meten ofzo), of moet je kind echt proefzitten om te weten of hij er (bijna) op past?
ik heb ze gewoon gekocht. Geen idee of je het kunt meten. Jan is nu 4 en echt te groot. Ze hadden een heel gunstig model als eerste waardoor ze met anderhalf er op konden rijden die ging tot 3 1/2 maar hem redelijk lange kinderen. Had een Kruidvat loopfiets er bij die is nu ook te klein voor Jan maar scheurt hij nog wel op rond.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 14:49:05 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_169263985
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:33 schreef Hupje het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een loopfiets. Kun je de zithoogte van het zadel ook meten bij je kind (staand afstand grond tot kruis meten ofzo), of moet je kind echt proefzitten om te weten of hij er (bijna) op past?
volgens mij zijn de maataanduidingen bij die fietsen redelijk betrouwbaar :Y zou dus gewoon van de lichaamslengte uitgaan.

Hier komt morgen deze binnen O+



Mooie bliksemafleider voor de aankomende baby :')
disclaimer
pi_169264044
Wij hebben deze

http://cars4kids.nl/loopf(...)uw-laag-frame-yipeeh

Ik had hem bij een andere shop gekocht weet niet meer waar
pi_169264647
Die is mooi, SQ!
Afgaand op ervaringen op internet twijfel ik nu tussen een Puky LR M, Kettler Speedy 10 inch of Firstbike. Maar ik zal J straks eerst eens meten of we uberhaupt al een kams maken qua maat.
pi_169278926
Iemand een tip waar ik online een Hatchimal kan bestellen? Zijn die dingen echt overal uitverkocht of kijk ik verkeerd?
Met een meidenkwartet
pi_169289392
Ik moest het eerst googlen wat het is :@
pi_169289436
Heeft iemand ervaring met deze step? Wil hem mogelijk voor Teun zijn 3de verjaardag kopen

https://www.djimmi.nl/vol(...)wart-groen-1007.html
pi_169327871
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat grimms ook voornamelijk geld verdient aan moeders die "mooi en verantwoord" speelgoed willen. Mijn dochter negeert het iig structureel in de linksdraaiende ecospeelgoedwinkel. Behalve die ene set waar van die vreselijke nepjuwelen op geplakt zitten. Die vindt ze prachtig.
ik vind het mooi spul hoor, maar voor mauw hoeft het niet, die heeft liever zooi :') ;(
Als je mooi en verantwoord speelgoed wilt zou je ook van het merk Everearth kunnen kopen. Mijn dochter is er nu overheen gegroeid maar het was altijd een succes.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169350871
Dat is interessant van die fietsjes. R. zit nog steeds op zijn Puky Wutsch (met vier wielen) en zou in theorie op de lidl loopfiets kunnen (hij kan nu bij de grond) maar vindt de gewone loopfiets nog doodeng (veel te wiebelig). Die Berg Skelter (die vanaf 2 jaar is) is echt geweldig. Dat is wel zo'n succes (binnenshuis) voor kindjes die nog moeten leren trappen. Dat gaat straks enorm schelen. In combi met de loopfiets, moeten wij maar niet voor zijwieltjes gaan. Man wil persee een fiets nieuw kopen, of 12 inch of 16 inch. Met die laatste kan je langer mee denk ik. Tzt dan maar kijken voor 12 inch op marktplaats. Wanneer gingen jullie kindjes fietsen voor het eerst op een fiets met trappers? Dat zie ik hier pas met 3 of 4 gebeuren denk ik.
pi_169351321
Hilmo, ik weet het eigenlijk niet. Ik denk inderdaad tussen 3 en 4. Hij kreeg een fiets met trappers voor zijn vierde verjaardag, maar fietste daarvoor al wel op de opvang. Thuis inderdaad een loopfiets (wishbonebike). Oh en zo'n tractor/skelterding.

Ondanks die loopfiets waren zijwieltjes hier echt geen overbodige luxe trouwens!
pi_169361423
Sticker ging met 2,5 op de 12inch fietsen, en Oudste was ook iets van 3. En ze staan beide niet bekend om hun uitzonderlijk motorisch talent ;)
  woensdag 8 maart 2017 @ 04:39:09 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169365639
Kuiken tussen 2 en 2,5 :) hij heeft dus net een 14" fiets gekregen voor zijn 3e verjaardag (we zijn toch voor een nieuwe gegaan) en kan me een partij crossen :X.
KuikenGuppy
pi_169367063
Dot kreeg met net 4 haar eerste fiets. Omdat ze goed loopfietste, hebben we haar meteen zonder zijwielen erop gezet. Kostte toen nog geen 10 minuten om los te leren fietsen. Zij is ook bepaald niet de sterkste op motorisch gebied.

Burdie, zo jong al op een gewone fiets zonder zijwielen? Dat klinkt vrij briljant, als ik zo in mijn omgeving kijk. Daar zitten erbij die pas met ruim vijf zonder zijwielen leerden fietsen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_169367498
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:51 schreef Vanyel het volgende:
Dot kreeg met net 4 haar eerste fiets. Omdat ze goed loopfietste, hebben we haar meteen zonder zijwielen erop gezet. Kostte toen nog geen 10 minuten om los te leren fietsen. Zij is ook bepaald niet de sterkste op motorisch gebied.

Burdie, zo jong al op een gewone fiets zonder zijwielen? Dat klinkt vrij briljant, als ik zo in mijn omgeving kijk. Daar zitten erbij die pas met ruim vijf zonder zijwielen leerden fietsen.
Dat dachten wij dus ook te doen Vanyel, en ondanks dat hij motorisch juist wel heel goed is (en keihard rondscheurde op de tweewieler loopfiets) was dat hier echt geen succes. Hij fietst sinds hij de fiets heeft eigenlijk nauwelijks meer zelfs.
pi_169367686
maar kon hij al wel trappen? dus op n driewieler gefietst oid?
pi_169367911
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:30 schreef watmoetikkiezen het volgende:
maar kon hij al wel trappen? dus op n driewieler gefietst oid?
Mijne? Ja, hij fietste al volop op de opvang en thuis hebben we zo'n trapauto, daarmee scheurt hij ook rond (en parkeert hij zelfs achteruit in 😂)

Edit: ik heb dus geen idee vanaf hoe oud hij op de opvang fietste. Kan makkelijk met 2 of 2,5 al zijn geweest. Vanaf 3,5 ongeveer hadden we thuis die trapauto en daarop reed hij toen meteen weg alsof hij nooit anders had gedaan.

Als ik rondkijk op school zijn het hier alleen wat oudere kleuters die zelf naar school fietsen. De meeste kleuters zitten achterop.

[ Bericht 23% gewijzigd door Mineola op 08-03-2017 15:13:10 ]
  woensdag 8 maart 2017 @ 13:59:30 #215
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169371408
Hier een vierjarige die weigert te fietsen. Hij vindt het trappen lastig, en wil pertinent niet meer proberen. Een 12 inch fiets hier trouwens, 16 inch is echt nog veel te groot (hebben we wel al staan, marktplaatsje voor ¤5). Komende zomer nieuwe poging, want als dreumes niet meer in het voorstoeltje op mijn fiets kan, zal kleuter toch moeten kunnen fietsen naar school (nog geen kilometer, dus prima oefenafstand).
pi_169371569
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:23 schreef Mineola het volgende:
Hilmo, ik weet het eigenlijk niet. Ik denk inderdaad tussen 3 en 4. Hij kreeg een fiets met trappers voor zijn vierde verjaardag, maar fietste daarvoor al wel op de opvang. Thuis inderdaad een loopfiets (wishbonebike). Oh en zo'n tractor/skelterding.

Ondanks die loopfiets waren zijwieltjes hier echt geen overbodige luxe trouwens!
Jan was 2 jaar en 4 maand dat hij op een 12 inch zat, Teun was nog iets jonger konden amper bij de pedalen en klimmen via bagage drager er op. Jan fietste met 3 jaar 9 maand zonder zijwieltjes op een 12 en 16 inch. Hij fiets zo nu en dan naar school maar vandaag met regen en wind vind hij het lastig

Als ik terug kijk had ik wel eerder die zijwieltjes er af kunnen halen. Fietste gewoon weg er op

[ Bericht 4% gewijzigd door Goitske op 08-03-2017 19:57:22 ]
pi_169374427
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:45 schreef Mineola het volgende:

[..]

Mijne? Ja, hij fietste al volop op de opvang en thuis hebben we zo'n trapauto, daarmee scheurt hij ook rond (en parkeert hij zelfs achteruit in 😂)

Edit: ik heb dus geen idee vanaf hoe oud hij op de opvang fietste. Kan makkelijk met 2 of 2,5 al zijn geweest. Vanaf 3,5 ongeveer hadden we thuis die trapauto en daarop reed hij toen meteen weg alsof hij nooit anders had gedaan.

Als ik rondkijk op school zijn het hier alleen wat oudere kleuters die zelf naar school fietsen. De meeste kleuters zitten achterop.
W fietst soms naar school (kleuter sinds sept). maar aan t eind van een lange schooldag is ze meestal te moe om terug te fietsen (vooral om n beetje op te letten). Maar idd, vooral de oudste kleuters fietsen. met 2,5 zonder zijwieltjrs is echt vroeg volgens mij..
pi_169374466
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:

W fietste met 3,5 zo weg op dr 12 inch fiets, dus misschien had t wel eerder gekund..( ik had de zijwieltjes nog niet gemonteerd,maar ze wilde t graag proberen)
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:37:38 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169375149
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:51 schreef Vanyel het volgende:
Burdie, zo jong al op een gewone fiets zonder zijwielen? Dat klinkt vrij briljant, als ik zo in mijn omgeving kijk. Daar zitten erbij die pas met ruim vijf zonder zijwielen leerden fietsen.
Nee wel met zijwielen, ik geloof dat dat de vraag ook niet was?
KuikenGuppy
  woensdag 8 maart 2017 @ 19:32:41 #220
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_169377053
V heeft voor zijn 4e verjaardag een 12 inch fiets meg zijwieltjes gekregen. Nu zijn we een half jaar verder en is de 12 inch echt wel te klein. Heb nu een 16 inch gekocht, maar die is zonder zijwieltjes dus weigert hij gewoon:D . Evenwicht is niet zijn comfortzone.

Ik wist niet dat er 14 inch fietsjes bestonden. Terugkijkend zou ik dat een betere startmaat hebben gevonden.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_169378196
Ok, het is dus niet gek als wij wel tot 3 of 4 jaar wachten met fietsen. Een driewieler en een skelter hebben we om op te fietsen, loopfiets straks en een trekker waar hij denk ik pas met 3 jaar op kan.
Ik denk dat we straks dan meteen 14 inch kunnen en dan hopelijk meteen zonder zijwieltjes.
pi_169378648
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 20:28 schreef Hilmo het volgende:
Ok, het is dus niet gek als wij wel tot 3 of 4 jaar wachten met fietsen. Een driewieler en een skelter hebben we om op te fietsen, loopfiets straks en een trekker waar hij denk ik pas met 3 jaar op kan.
Ik denk dat we straks dan meteen 14 inch kunnen en dan hopelijk meteen zonder zijwieltjes.
je moet doen wat bij jullie kind past. Jan en Teun klommen er bij de gastouder gewoon op dus maar een 12 inch gekocht
En een helm voor beide al snel gekocht :o
pi_169382436
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee wel met zijwielen, ik geloof dat dat de vraag ook niet was?
Zo had ik m geïnterpreteerd. Ik vond het al angstaanjagend knap ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 8 maart 2017 @ 23:10:31 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169384106
Kuiken is wel een knapperd, maar dit zou idd een tikje overdreven zijn :P.
KuikenGuppy
pi_169394584
Vorig jaar zomer fietste ons buurjongetje van Eva's leeftijd (toen amper 3) zo rondjes zonder zijwieltjes in de straat.
Ik was toen in de overtuiging dat Eva achter liep en het moest kunnen. Zijwieltjes eraf, kind in paniek. Onderhand zitten de zijwieltjes er weer aan :')
E.
  zondag 12 maart 2017 @ 21:59:46 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169472609
Drie jaar geleden kocht ik zo'n el cheapo watertafel van de Action. En sindsdien is het een doorn in mijn oog in de tuin :'). Hij is intussen ook verkleurd en verweerd en eigenlijk wil ik wat anders. Iets met water en het liefst iets duurzamer. Aquaplay lijkt me wel wat, maar we hebben eigenlijk ook wel genoeg plastic troep.
Iemand een suggestie?
KuikenGuppy
  zondag 12 maart 2017 @ 22:40:51 #227
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_169473900
Burd!

http://www.kinderspeeltaf(...)ken-exit-aksent.html

O+

Ook leuk voor de doe-het-zelver :7
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_169477076
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 22:40 schreef Kimpossible het volgende:
Burd!

http://www.kinderspeeltaf(...)ken-exit-aksent.html

O+

Ook leuk voor de doe-het-zelver :7
Zoiets gaan wij maken voor T en S die morgen jarig zijn. :) We twijfelen alleen nog over wel/geen bankjes eraan maken. Zondag vieren we het feestje, dus dan krijgen ze ook pas het cadeau. We hebben dus nog een paar nachtjes om erover na te denken. :)
  maandag 13 maart 2017 @ 09:22:07 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169477696
Dat had ik ook al naar zien kijken, maar we hebben al een zandbak. Dus dan zou dit effectief hetzelfde zijn als een teiltje water neerzetten (op zich ook best een leuk idee :+).
KuikenGuppy
pi_169477928
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:59 schreef Burdie het volgende:
Drie jaar geleden kocht ik zo'n el cheapo watertafel van de Action. En sindsdien is het een doorn in mijn oog in de tuin :'). Hij is intussen ook verkleurd en verweerd en eigenlijk wil ik wat anders. Iets met water en het liefst iets duurzamer. Aquaplay lijkt me wel wat, maar we hebben eigenlijk ook wel genoeg plastic troep.
Iemand een suggestie?
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:22 schreef Burdie het volgende:
Dat had ik ook al naar zien kijken, maar we hebben al een zandbak. Dus dan zou dit effectief hetzelfde zijn als een teiltje water neerzetten (op zich ook best een leuk idee :+).
Haha, ben jij mij?! Exact dit dus. Waar zo'n zonnig weekend zoal niet toe leidt :D (je ergeren aan hoeveelheid halfkapotte plastic items in de tuin)
pi_169478001
Wij hebben een zand/watertafel van step 2.
https://www.wehkamp.nl/Wi(...)QKcw#extraInformatie
Heeft een jaar in weer en wind buiten gestaan en daarna nu iets langer dan een half jaar onder het afdak hier. Ziet er nog steeds mooi uit. Een groot succes hier (overigens meest van de tijd dus een moddertafel als we er ook water in doen ;) succes gegarandeerd :P )
Hier geen zandbak meer ivm kat die hem als kattenbak zag :{

Ook hebben we een aquaplay waterbaan, ook heel leuk, maar hier vinden ze het leuker om echt met de handen in het water te zitten als alleen de baan rond te pompen dus sinds de aanschaf van de zand/watertafel wat minder in gebruik
  maandag 13 maart 2017 @ 09:49:07 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169478011
Het is ook plastic maar dat is toch een kwestie van opbergen dan om aardig te houden. Wij ruimen de aquaplay ook op om in goede staat te houden.
Maar wij gaan dus dit maken voor O. Omdat er toch alleen maar plastic watertafels te verkrijgen zijn maar deze kan je makkelijker uit elkaar halen, kleiner om op te bergen en die trechters er boven zijn leuker dan de gangbare watertafels wat mij betreft.

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169478035
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:49 schreef laziness het volgende:
Het is ook plastic maar dat is toch een kwestie van opbergen dan om aardig te houden. Wij ruimen de aquaplay ook op om in goede staat te houden.
Maar wij gaan dus dit maken voor O. Omdat er toch alleen maar plastic watertafels te verkrijgen zijn maar deze kan je makkelijker uit elkaar halen, kleiner om op te bergen en die trechters er boven zijn leuker dan de gangbare watertafels wat mij betreft.

[ afbeelding ]
Deze ziet er ook heel leuk uit, met die trechters en zo!
  maandag 13 maart 2017 @ 10:16:48 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169478408
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:41 schreef Mineola het volgende:

[..]


[..]

Haha, ben jij mij?! Exact dit dus. Waar zo'n zonnig weekend zoal niet toe leidt :D (je ergeren aan hoeveelheid halfkapotte plastic items in de tuin)
Lekker hè, dat we weer naar buiten kunnen O+.
Voor zo'n step 2 ding ben ik echt te gierig... :@. Het idee van lazi is wel echt heel leuk!
KuikenGuppy
pi_169480219
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lekker hè, dat we weer naar buiten kunnen O+.
Voor zo'n step 2 ding ben ik echt te gierig... :@. Het idee van lazi is wel echt heel leuk!
Was hier ook het verjaardagscadeau voor beide kinderen samen. Voor de zomaar vond ik hem ook te duur. Maar moet zeggen tis z'n geld wel waard.
pi_169481090
Wij willen ook een watertafel in de nieuwe tuin, hadden ook dat cheap ass ding van de Action.
Maar we hebben besloten om het zelf te gaan maken. Handige van plastic is dat je niet eens hoeft te kunnen klussen om iets te maken. Gewoon wat buizen aan elkaar etc etc.(die van Lazi is ook cool!!)

Zoals


of wat voor de echte knutselaars:
  maandag 13 maart 2017 @ 14:20:34 #237
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169482912
Zoiets is ook wel gaaf https://www.wehkamp.nl/Zo(...)4&Blocks=0&View=Grid

Maar ook best zelf te knutselen, en misschien niet zo lang leuk. Ik denk dat een waterplay of bmerk waterplay 't leukst is voor je grote Burd.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 13 maart 2017 @ 14:23:24 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169482981
https://www.lobbes.nl/spe(...)ay-funland-waterbaan

Wij hadden deze vroeger. Die kan ook gewoon makkelijk opgeborgen, zonder dat je 'm helemaal moet demonteren.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169484199
Is er een groot verschil tussen Aquaplay en Waterplay? Die link van hierboven kan met duplo worden gecombineerd of niet?
  maandag 13 maart 2017 @ 16:14:25 #240
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169485391
Oh geen idee eigenlijk, volgens mij is waterplay iets goedkoper, dus miss is de kwaliteit wat minder
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')