abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 10 maart 2017 @ 22:26:48 #176
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169422387
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lekker proportioneel ook. Maar ach, het zijn slechts zigeuners.
Ze hoeven niet in te breken en alles van die mensen te stelen. De hond is de enige onschuldige. Geweld gebruiken is gepast.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 10 maart 2017 @ 22:28:30 #177
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169422430
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:26 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ze hoeven niet in te breken en alles van die mensen te stelen. De hond is de enige onschuldige. Geweld gebruiken is gepast.
Ik hoor je niet wanneer banken precies hetzelfde doen.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  vrijdag 10 maart 2017 @ 22:45:33 #178
379943 Paper_Tiger
pi_169422813
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik hoor je niet wanneer banken precies hetzelfde doen.
Daar hebben we het nooit over gehad. Wat mij betreft zijn alle bestuurders hoofdelijk aansprakelijk voor malversaties van de rechtsvorm die ze leiden. Niet alleen voor financiele malversaties maar ook voor moedwillige vervuiling.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 17:06:24 #179
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169435850
quote:
The House GOP is pushing a bill that would let employers demand workers' genetic test results

A little-noticed bill moving through Congress would allow companies to require employees to undergo genetic testing or risk paying a penalty of thousands of dollars, and would let employers see that genetic and other health information.

Giving employers such power is now prohibited by legislation including the 2008 genetic privacy and nondiscrimination law known as GINA. The new bill gets around that landmark law by stating explicitly that GINA and other protections do not apply when genetic tests are part of a 'workplace wellness' program.
[...]
http://www.businessinside(...)ional=true&r=US&IR=T

"Why aren’t all those freedom-loving libertarians all over this?"
http://www.nakedcapitalism.com/2017/03/links-31117.html
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_169583677
quote:
“Taxation is theft” is a popular slogan among libertarians. It captures the sentiment that we should hold the state to the same moral standards as non-state actors.
https://www.libertarianism.org/columns/is-taxation-theft (door Michael Huemer)

Over de stelling "belasting is diefstal", iets dat ik tijdens de afgelopen campagne van de LP helaas niet langs heb zien komen.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 06:36:41 #181
379943 Paper_Tiger
pi_169584978
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 00:08 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

https://www.libertarianism.org/columns/is-taxation-theft (door Michael Huemer)

Over de stelling "belasting is diefstal", iets dat ik tijdens de afgelopen campagne van de LP helaas niet langs heb zien komen.
De LP heeft dan ook niets meer met libertarisme te maken. Libertarisme is a way of life. Ik denk niet dat de mensheid ertoe in staat zal zijn tijdens mijn leven.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 07:48:01 #182
56724 Wombcat
rent wiel
pi_169585241
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of ze meer stemmen halen dan Hero Brinkman
Ziet het niet naar uit.

Ik heb bij een aantal gemeenten even gekeken en:
- Brinkman haalt over het algemeen meer stemmen (meestal véél meer)
- de LP haalt meestal minder stemmen dan in 2012 (vaak gehalveerd)
- LP scoort vaak het laagste (van de partijen die stemmen krijgen)
in a crowd you lose humanity
pi_169595144
Het kleine beetje momentum dat er was, is inderdaad vakkundig om zeep geholpen.
pi_169612117
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 18:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Geef me eens één voorbeeld van een succesvolle niet op geld gebaseerde economie. Geld is gewoon een ontzettend handig ruilmiddel. Veel handiger dan het direct tegen elkaar ruilen van producten en diensten.

[..]

Niets gebeurt vanzelf. Het punt van de aanleg van wegen is, dat er flink geïnvesteerd moet worden, maar niet iedereen er even veel van profiteert. Sommige willen bijvoorbeeld helemaal geen weg, of tenminste niet in hun eigen achtertuin. Daarbij willen de mensen natuurlijk het liefst gebruik maken van een dienst, zonder ervoor te betalen.

Kortom, hoe zie je dat voor je in de door jouw geschetste nachtwakersstaat?
Je hebt dan alleen geld nodig als ruilmiddel, nu is het een hoofddoel. Maar mij lijkt goud of zilver (of andere grondstoffen) een goede alternatief voor geld wat eigenlijk niks waard is. Je kan elkaar ook betalen in diensten, jij doet iets voor mij ik doe iets voor jou.

Je hebt gelijk dat niks vanzelf gaat maar iedereen heeft belangen om de wegen te controleren en goed te houden. OA voor hun vrijheid om ergens naar toe te gaan. Je zou dan samen met de gemeenschap dit organiseren.

Je hebt je totaal niet in een shogunaat verdiept jammer. Dan weetje dat het geen nachtwakers zijn.
pi_169612207
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 18:32 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Je hebt dan alleen geld nodig als ruilmiddel, nu is het een hoofddoel. Maar mij lijkt goud of zilver (of andere grondstoffen) een goede alternatief voor geld wat eigenlijk niks waard is. Je kan elkaar ook betalen in diensten, jij doet iets voor mij ik doe iets voor jou.
Dus dan goud of zilver als ruilmiddel. Dan heb je dus al een vorm van geld te pakken, vooral als je het gebruikt in de vorm van muntjes.

quote:
Je hebt gelijk dat niks vanzelf gaat maar iedereen heeft belangen om de wegen te controleren en goed te houden. OA voor hun vrijheid om ergens naar toe te gaan. Je zou dan samen met de gemeenschap dit organiseren.
Samen organiseren met de gemeenschap, een gemeenschap die we een staat, land of politieke unie noemen?

quote:
Je hebt je totaal niet in een shogunaat verdiept jammer. Dan weetje dat het geen nachtwakers zijn.
Ik denk dat ik meer van de shogunaat weet dan jij denkt.

Maar goed, je haalt punten door elkaar. Want jij begon over een overheid die alleen de veiligheid garandeert en zich niet bemoeit met je persoonlijke leven

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:33 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Van mij mag best een overheid zolang zij bezig houden met misdrijven en veiligheid. Een soort shogunaat die de veiligheid en orde regelt maar veder niet bemoeit met je persoonlijke leven.

In de zestiende eeuw tot de achttiende eeuw werkte dit uitstekend in Japan.
pi_169612323
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 18:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dus dan goud of zilver als ruilmiddel. Dan heb je dus al een vorm van geld te pakken, vooral als je het gebruikt in de vorm van muntjes.

[..]

Samen organiseren met de gemeenschap, een gemeenschap die we een staat, land of politieke unie noemen?

[..]

Ik denk dat ik meer van de shogunaat weet dan jij.

Maar goed, je haalt punten door elkaar. Want jij begon over een overheid die alleen de veiligheid garandeert en zich niet bemoeit met je persoonlijke leven

[..]

Het is een voorbeeld maar waarom reageer je niet op het ruilen van diensten en grondstoffen?

Nee het samen organiseren om de wegen te onderhouden. Heeft niks met land, staat of unie te maken.

Blijkbaar niet want je zegt dat het een nachtwaker droom is. Een soort shogunaat zie ik als de oplossing om de rust en vrede te behoeden. In het Edo periode ging het shogunaat zich veder niet bemoeien met belastingen. (Alleen met buitenlandse handel) Het kan zeker wel.
pi_169612604
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 18:44 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Het is een voorbeeld maar waarom reageer je niet op het ruilen van diensten en grondstoffen?
Omdat het gewoon te complex is. Geld is juist de verbeterde versie van de manier waarop producten en diensten geruild werden.

Hoe wordt anders de waarde van, laten we zeggen, een schaap bepaald? Moeten er dan lijsten samengesteld worden, dat een schaap twee kippen waard is en een halve koe? En dat is dan nog een eenvoudig voorbeeld. Juist om dat te vereenvoudigen, effectiever, tijdsbesparender te maken is geld ontstaan.

quote:
Nee het samen organiseren om de wegen te onderhouden. Heeft niks met land, staat of unie te maken.
Het samen organiseren. Dat is gewoon heel vaag. Een wegennet aanleggen is duur, daar heb je dus een staat/land/politie unie/landheer etc. voor nodig. Burgers zelf gaan het niet doen, bedrijven zelf gaan het niet doen.

Of denk je dat Shell de wegen aan gaat leggen. Gewoon uit liefdadigheid? Nee, die zullen dan alleen de wegen aanleggen die financieel interessant zijn.

quote:
Blijkbaar niet want je zegt dat het een nachtwaker droom is.
Weet je überhaupt wel wat je zelf schrijft?

quote:
Van mij mag best een overheid zolang zij bezig houden met misdrijven en veiligheid. Een soort shogunaat die de veiligheid en orde regelt maar veder niet bemoeit met je persoonlijke leven.

Een soort shogunaat zie ik als de oplossing om de rust en vrede te behoeden. In het Edo periode ging het shogunaat zich veder niet bemoeien met belastingen. (Alleen met buitenlandse handel) Het kan zeker wel.
De samenleving is gewoon veel complexer geworden dan in de tijd van de shogun. Mankeerde je toen wat, ging je naar de medicijnman of de kruidendokter, terwijl er tegenwoordig hoogwaardige medische zorg verwacht wordt (die je dan mag betalen met twee kippen en een halve koe ;)).

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 18-03-2017 19:29:38 ]
  dinsdag 21 maart 2017 @ 19:27:47 #188
56724 Wombcat
rent wiel
pi_169682136
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 08:02 schreef Wombcat het volgende:
Ben wel benieuwd hoe weinig stemmen de LP dit keer gaat krijgen. In 2012 waren het er 4.163.
1.492 *O*
Nog minder dan Jezus Leeft _O-
Wel meer dan StemNL, MenS en VDP (zelfs nog (62) meer dan die drie samen). Maar dus wel op 3 na de minst gekozen partij.
pi_169692629
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:01 schreef luxerobots het volgende:
Het samen organiseren. Dat is gewoon heel vaag. Een wegennet aanleggen is duur, daar heb je dus een staat/land/politie unie/landheer etc. voor nodig. Burgers zelf gaan het niet doen, bedrijven zelf gaan het niet doen.

Of denk je dat Shell de wegen aan gaat leggen. Gewoon uit liefdadigheid? Nee, die zullen dan alleen de wegen aanleggen die financieel interessant zijn.
Oftewel, alleen waar daadwerkelijk vraag naar is. ^O^
Please continue
The experiment requires that you continue.
It is absolutely essential that you continue.
You have no other choice, you must go on.
pi_169692860
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 03:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Oftewel, alleen waar daadwerkelijk vraag naar is. ^O^
Ja, mensen in Groningen in het buitengebied komen dan voortaan maar gewoon over een zandpad naar hun woning toe. Wegen waar maar 4000 voertuigen per dag komen, kun je geen verdienmodel aan hangen. Dat betekent echter niet dat die wegen nutteloos zijn.

Ook in de Randstad heb je trouwens aardig wat wegen met dergelijke intensiteiten.
pi_169692869
Uit het aantal stemmen op de LP blijkt overigens dat de LP nog minder gebruikers heeft dan dergelijke wegen ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Wombcat op 22-03-2017 07:43:31 ]
  maandag 27 maart 2017 @ 14:30:00 #192
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169813479
Libertarische humor

wXV2Oai.jpg

National Lampoon magazine, in its prime (the 1970s and very early ’80s), was something that simply could not exist today. With a staff made up of liberal and conservative writers and editors pursuing one simple goal—to be funny—National Lampoon made equal sport of the left and right. Perhaps more important, the Lampoon was politically incorrect to an insane degree (an impossible degree, by today’s standards). These days, when people reflect, nostalgically or angrily, on the Lampoon’s fearlessness regarding things like race and ethnicity, they’re likely to think of P.J. O’Rourke.
En dat al in 1993
  maandag 27 maart 2017 @ 14:37:22 #193
44131 Chewie
Blame Canada!
pi_169813650
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:30 schreef Klopkoek het volgende:
Libertarische humor

[ afbeelding ]

National Lampoon magazine, in its prime (the 1970s and very early ’80s), was something that simply could not exist today. With a staff made up of liberal and conservative writers and editors pursuing one simple goal—to be funny—National Lampoon made equal sport of the left and right. Perhaps more important, the Lampoon was politically incorrect to an insane degree (an impossible degree, by today’s standards). These days, when people reflect, nostalgically or angrily, on the Lampoon’s fearlessness regarding things like race and ethnicity, they’re likely to think of P.J. O’Rourke.
Domme linkse framing _O-
pi_170695266
6 mei: Eerste Laaglanden Vrijheidscongres

Gaan er nog mensen hierheen zaterdag?
Please continue
  donderdag 4 mei 2017 @ 23:36:51 #195
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_170695619
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hans-Hermann_Hoppe

Scoort 10/10 op de vrijheidsschaal.
En dat al in 1993
  vrijdag 5 mei 2017 @ 10:21:28 #196
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_170699964
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:24 schreef heiden6 het volgende:
6 mei: Eerste Laaglanden Vrijheidscongres

Gaan er nog mensen hierheen zaterdag?
Men gelooft er nog wel in bij de partij na de wel erg teleurstellende verkiezingen afgelopen maart?
Ik kan tellen
pi_170820600
Please continue
pi_171359524
Het libertarisme is toch eigenlijk gewoon een voortzetting van het klassiek-liberalisme/minarchisme als reactie op het progressieve liberalisme dat in de twintigste eeuw ontstond en pleitte voor meer overheidsinmenging.
pi_171732032
http://nu.nl/panama-paper(...)elastingheffing.html

De voormalige boy wonder van de Libertarische Partij is 'aan lager wal geraakt'.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 14:06:35 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171732074
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:04 schreef Kaas- het volgende:
http://nu.nl/panama-paper(...)elastingheffing.html

De voormalige boy wonder van de Libertarische Partij is 'aan lager wal geraakt'.
Met dank aan de FIOD
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')