abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_166703460
Razz, smelt O+

MM, ik heb het gevraagd bij het cb. Aangegeven wat ik geprobeerd heb en dat ik niet wil dwingen.
Er kwam toen een dame thuis en ze luisterde ook naar Riley haar verhaal.
Ze gaf als tip om haar vijf momenten per dag op het toilet te zetten en dan sticker/spelletje/kusje of ze nou wel of niet plassen.
En hier lijkt het te werken. Na twee weken gaat ze nu soms uit zichzelf plassen en poepte ze gisteren zelfs.
En tussen die momenten door loopt ze gewoon in luier.
pi_166703601
Had J verder geen last van de prik MM?
Ow is nog steeds ziek ervan :'(

Ow was trouwens ook "bang" voor de wc. Op een gegeven moment hebben we gewoon een tijdstip (1 nachtje nadat we terugkwamen van vakantie) afgesproken dat hij geen luier meer om kreeg en op de wc moest poepen en plassen.
Ow heeft zelf aangegeven welke brilverkleiner hij wou en dat hij een krukje wou... maar dat heb je vast ook al geprobeerd. :'(
Maar samen met hem de afspraak maken heeft wel echt geholpen.

en in de afgelopen 24 uur al 3 bedden moeten verschonen en 5 onderbroeken :'( Ziek is hij dus niet zindelijk ;)

Lief die Sint liedjes O+
pi_166703811
Wat fijn dat het cb zo goed met je meedenkt en dat het lijkt te werken, Omen. Is toch wel een opluchting denk ik. Je zult wel trots zijn op haar. Je angsten overwinnen; ik vind het altijd maar mooi en knap.

Ben wel benieuwd eigenlijk hoe jullie kindjes omgaan met pijn. Ik vind dat I daarin wel wat opvallend gedrag vertoont, maar misschien is het juist vrij normaal..
I heeft de neiging om bij pijn juist niet naar ons toe te komen. Het is wel voorgekomen dat ze - terwijl ik in de buurt was-, was gevallen en dat ik pas later een grote schram zag. Was in de tuin gebeurd, toen ze daar alleen aan het spelen was. Liep ze ineens met haar handje de hele tijd op haar knie. Bij navraag zegt ze dan dat ze inderdaad gevallen is, maar ze heeft dan niet gehuild. Verder wil ze ook liever niet dat je ernaar kijkt. Vandaag had ze haar voet geschaafd onder een deur. Toen moest ze wel heel hard huilen maar haar voet verstopte ze onder een kussen en wij mochten er echt niet naar kijken, als we dat wel willen doen en haar uitleggen dat we alleen maar willen kijken, raakt ze helemaal hysterisch. Ik heb wel met haar te doen dan. Ik wil haar natuurljk alleen maar graag troosten en helpen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 16 november 2016 @ 23:09:18 #204
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166704912
Heel herkenbaar Franny. Hier zet ik schaamteloos de serie De speelgoeddokter in, waarin heel vaak wordt uitgelegd dat je alles kunt vertellen en dat de dokter helpt :Y En dat werkt redelijk.
pi_166705089
Bij Riley werkt pijn ook apart. Bij groot pijn is ze ineens de stoerheid zelve. Heel dapper en hoor je haar niet of is ze in ieder geval redelijk snel getroost.
Bij kleine pijntjes gedraagt ze zich als stervende zwaan ongeveer.
Ik neem overigens alle pijntjes serieus. Dus maak het zelf niet groter of kleiner dan het is.
pi_166708102
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:23 schreef Franny_G het volgende:
Wat fijn dat het cb zo goed met je meedenkt en dat het lijkt te werken, Omen. Is toch wel een opluchting denk ik. Je zult wel trots zijn op haar. Je angsten overwinnen; ik vind het altijd maar mooi en knap.

Ben wel benieuwd eigenlijk hoe jullie kindjes omgaan met pijn. Ik vind dat I daarin wel wat opvallend gedrag vertoont, maar misschien is het juist vrij normaal..
I heeft de neiging om bij pijn juist niet naar ons toe te komen. Het is wel voorgekomen dat ze - terwijl ik in de buurt was-, was gevallen en dat ik pas later een grote schram zag. Was in de tuin gebeurd, toen ze daar alleen aan het spelen was. Liep ze ineens met haar handje de hele tijd op haar knie. Bij navraag zegt ze dan dat ze inderdaad gevallen is, maar ze heeft dan niet gehuild. Verder wil ze ook liever niet dat je ernaar kijkt. Vandaag had ze haar voet geschaafd onder een deur. Toen moest ze wel heel hard huilen maar haar voet verstopte ze onder een kussen en wij mochten er echt niet naar kijken, als we dat wel willen doen en haar uitleggen dat we alleen maar willen kijken, raakt ze helemaal hysterisch. Ik heb wel met haar te doen dan. Ik wil haar natuurljk alleen maar graag troosten en helpen.
Is dat niet ook een beetje fight/freeze/flight wat in het karakter zit?

Melle freezet: blijft meestal waar hij is en huilt heel hard. Alleen als t niet zo erg is komt hij wel vragen om 'kus! Beteh makeh, menneh auw fienger!'....Maar als hij valt of ergens vast zit tussen een kastdeurtje ofzo dan bevriest hij helemaal. Papa mag hem dan wel oppakken, ik niet.

Zeld heb ik meer flight dan freeze gedrag.
Kwak
pi_166708245
Vanaf wanneer zou zo'n kleine beloning als sticker plakken oid werken? Stip is namelijk echt enorm aan het piepen om alles en gaat eerst zeuren voordat hij iets normaal zegt. Als ik vraag of hij het kan vragen zonder te zeuren doet hij dat netjes, maar ik wil dat niet bij alles hoeven doen. Zou een sticker plakken bij netjes vragen al te begrijpen zijn voor 2 jaar en 8 maanden?

Fijn om die tips bij laat zindelijk te lezen! Hier nog totaal geen interesse helaas en zelfs nog weigeren om luiers te verschonen bij overduidelijke poepluiers.
pi_166708274
De motivatie om iets normaal te vragen is hier al voldoende als ik niet uitvoer wat de peuter eist. Maar ik hou sowieso niet van stickers plakken enzo.
pi_166708358
Ik had als kind hetzelfde als I inderdaad, Kwak. Ik dacht eigenlijk altijd dat ik als kind zo was, omdat mijn ouders vaak maar weinig tijd en aandacht voor me hadden, en dat ik daardoor dus niet snel naar ze toe ging bij pijn. Vandaar dat ik me nu wel afvroeg hoe dat bij I dan zit. Maar misschien zit dat wel gewoon in het karakter ja. :) .

Dot, volgens mij is dat gedrag echt een fase. I heeft het ook erg gehad. Gewoon stug blijven doorgaan met zeggen dat je wilt dat hij iets op normale toon vraagt. Hier heeft het uiteindelijk geholpen. Ze kan nog steeds wel heel commanderend of bozig/zeurend iets vragen, maar eigenlijk is ze heel vaak ook juist erg beleefd. Ik denk zelf dat met stickertjes werken bij zoiets lastig is omdat het ook zo vaak per dag gebeurt. Het is niet iets waarvan je weet dat het vier keer zal zijn. Op een slechte dag kan ik bij wijze van spreken wel honderd keer tegen I zeggen dat ik wil dat ze iets normaal vraagt, en op een goede dag hoef ik dat misschien maar 1 keer te zeggen. Er is niet echt een peil op te trekken, het heeft ook met haar humeur en moeheid te maken.

Over beleefd iets vragen gesproken. Vorige week had ik een gesprekje met I waar je dan van denkt: goh, toen ik nog geen kind had, had ik echt geen idee dat ik ooit op een dag zo'n gesprek zou hebben. :') .
Ik ging naar de wc.
"I, ik ga even naar de wc ja? ik ben zo terug."
"Ja mama, dat is goed, dat mag" (ja ik krijg gewoon permissie van mijn kind om naar de wc te gaan _O- .)
"Mama, als je klaar bent, mag ik dan kijken?"
"Ja, oké, dat is wel goed"
"Dank je, mama."
8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166708416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:11 schreef kwakz0r het volgende:

Verder hier alles ok, ben werk weer aan t opbouwen na drie weken overspannen thuis en t valt me vies tegen :@
Ja, dat kan ik me voorstellen. Je was ook niet voor niets thuis. Is er wel iets veranderd in je uren?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166708482
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2016 09:01 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik me voorstellen. Je was ook niet voor niets thuis. Is er wel iets veranderd in je uren?e
Ja ze denken goed mee hoor!

Ik heb nu drie klassen, 1 taak die ik graag wilde en mijn 8 mentorleerlingen. Ik krijg alle tijd om het tentamen dat er omverwacht nog lag na te kijken (3 per dag is maximum merk ik) en ik krijg veel ruimte.

Gisteren te veel gedaan, examenklasvergaderingen van 14-17 waar ik bij was omdat mentor, maar was teveel. Vanavond een cursus waar ik graag heenwilde maar die ga ik skippen.
Kwak
pi_166708817
Dat klinkt inderdaad goed! En top dat je je grenzen voelt en aangeeft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166709326
Omen, ik zie echt steeds meer gelijkenissen tussen Riley en J. Ook hier is grote pijn kusje er op en verder, en kleine pijntjes (prik) een enorm drama.

Loj, J lijkt er verder geen last van te hebben. Hij heeft pijn aan zn arm zegt ie (ik gok dat die stijf aanvoelt) maar is verder vrolijk.

Dank verder voor de zindelijkheidstips. Ik doe zo lang de Sint in het land is even niets actiefs. Heb wel vanochtend met J afgesproken dat we weer opde wc gaan oefenen zodra hij op de basisschool gaat oefenen (8 december eerste keer). Hij is helaas niet gevoelig voor stickers. Wat ik wel nog heel pedagogisch onverantwoord kan proberen is dat ie even tv mag kijken als hij de wc geprobeerd heeft. Brilverkleiners, krukjes etc hebben we in huis. Potje ook trouwens, maardaar is ie met zn 102cm echt te groot voor (en weigert ie ook hoor, nog nooit iets op gedaan).
pi_166709349
Lief al die verhalen! En mooie liedjes bij Franny en Omen O+

Wij hadden gisteren dat bijzondere huwelijk (waar ik dus niets over mag zeggen ;( ). De buurman kwam de hele dag op B passen. Alles werd uit de kast getrokken, letterlijk en figuurlijk. Hij wilde alleen mee naar het Pietenhuis als hij een cadeau kreeg :o en in de speeltuin bleef mijnheer in zijn buggy zitten. Hij vond kijken prima, hij was moe zei hij.
Maar ze hebben het allebei enorm naar hun zin gehad, goed gegeten, top geslapen.

Vanochtend was B om 05:30 wakker :{ PFFF en is nu is enorm sjago naar jet KDV gegaan. Morgen ga ik met hem, mijn moeder, zus en mijn neefje een weekend naar een huisje. Hopelijk slaapt ie vannacht goed :D
pi_166709691
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 08:42 schreef Dot. het volgende:
Vanaf wanneer zou zo'n kleine beloning als sticker plakken oid werken? Stip is namelijk echt enorm aan het piepen om alles en gaat eerst zeuren voordat hij iets normaal zegt. Als ik vraag of hij het kan vragen zonder te zeuren doet hij dat netjes, maar ik wil dat niet bij alles hoeven doen. Zou een sticker plakken bij netjes vragen al te begrijpen zijn voor 2 jaar en 8 maanden?

Fijn om die tips bij laat zindelijk te lezen! Hier nog totaal geen interesse helaas en zelfs nog weigeren om luiers te verschonen bij overduidelijke poepluiers.
Sticker heeft die periode ook gekend, maar eigenlijk is dat soort van vanzelf weer over gegaan. Door herhaaldelijk aan te geven hoe hij het ook kan vragen, en door zelf voor te doen. Maar ik ben van de voorleven-werkt-beter-dan-stickers-plakken-brigade :+ Hij is nu overdreven beleefd soms. 'Mama, dankjewel dat ik ontbijt kreeg vanmorgen' :')
pi_166712842
Haha lE, prachtig O+

Leuke verhalen. En wat een foto razz O+

Cb: he, lichaamsdelen aanwijzen? Blokjes? Hier gewoon vrij spelen, pakte zelf wat blokjes en kwam niet verder dan 3 blokjes met twee handen (dat vond ze goed maar is toch minder goed dan 1 hand?). Maar hik speelde meteen met alles en klom op dw stoel, waar de verpleegkundige van schrok :') want oeh valt hij niet? En ik zo Ach dan valt hij wel, dan leert hij daar van >:) :+ hij sprak ook veel minder dan thuis, met visite ook altijd zo, maat ze geloofde mij op mijn woord.

Gister hele boel onder gespuugd want zo moe en overstuur dat hij moest gaan slapen en niet wou. Ik stond te kokhalzen ;(
pi_166713145
J moest op het CB vormen in de vormenstoof doen. Seriously, hij is bijna 4? Ik vroeg nog aan vriend of hij zich niet vergisten en F dat moest doen, maar het was echt J. Needless to say dat J natuurlijk weigerde, want dat is voor baby's :{w F hoefde niks, maar demonstreerde heel trots zijn loop en klimkunsten vrijwillig ;)
pi_166713210
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:34 schreef L-E het volgende:

[..]

Sticker heeft die periode ook gekend, maar eigenlijk is dat soort van vanzelf weer over gegaan. Door herhaaldelijk aan te geven hoe hij het ook kan vragen, en door zelf voor te doen. Maar ik ben van de voorleven-werkt-beter-dan-stickers-plakken-brigade :+ Hij is nu overdreven beleefd soms. 'Mama, dankjewel dat ik ontbijt kreeg vanmorgen' :')
Het netjes vragen zit er wel al goed in want als we het aangeven klinkt er meteen Mag. Ik. Een. Appel. Asseblief? Goed gedrilld :')

Maar ik denk dat we toch stickers gaan plakken, maar dan voor luiers verschonen. Hij vertikt het bij zn vader om zn luier te laten verschonen en aangezien hij 3 dagen met hem alleen thuis is is dat erg vervelend. Een vieze of natte broek boeit hem niks dus we moeten even iets verzinnen.
pi_166713776
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:14 schreef mousemicky het volgende:
J moest op het CB vormen in de vormenstoof doen. Seriously, hij is bijna 4? Ik vroeg nog aan vriend of hij zich niet vergisten en F dat moest doen, maar het was echt J. Needless to say dat J natuurlijk weigerde, want dat is voor baby's :{w F hoefde niks, maar demonstreerde heel trots zijn loop en klimkunsten vrijwillig ;)
Verbaasde mij ook ja die bijna 4 jaars afspraak. blokjes in de vormenstoof, één streep op het papier natekenen... Super makkelijk voor W.
Maar aanwijzen aan welke kant het rondje open was bij de ogentest snapte ze dan weer niet. Toen teruggegrepen werd op de plaatjes ging het prima..

Oh en voorleven gaat hier goed. L zegt nu geheel uit zichzelf: mama, graag pap! en als je het hem dan geeft: Dank!
(helaas leeft W hem af en toe ook enorm zeur/huilgedrag voor, wat hij direct imiteert. Mooi is wel dat W dat enorm vervelend vind en L dan gaat zeggen dat hij niet meteen mag gaan huilen als hij iets niet mag en van schrik houd ze er dan dus zelf ook mee op. Ik vind het als enigst kind maar wat intrigerend hoe zo'n broer/zusverhouding werkt/kan werken :))

[ Bericht 0% gewijzigd door watmoetikkiezen op 17-11-2016 14:55:24 ]
pi_166713887
W kwam op een gegeven moment zelf met: mama? Weet je wat geen vraag is?
Mag ik alsjeblieft een snoepje? (op ultrazeurderige toon uitgesproken). Dat is dan geen vraag toch mama? Vond het wel een goede observatie van haar dat het niet alleen om de woorden, maar ook om de toonzetting gaat..

Maar helaas gaat t lang niet altijd goed en haar erop aanspreken werkt meestal averechts..
pi_166715803
Hier ook af en toe alleen aanwijzen wat ze wil met een zeurderige 'èèh' of andere klank, als ik daar niet op reageer, of zeg dat ze het gewoon moet vragen dan wordt de zeur nog wat langer, om uiteindelijk boos te gaan huilen en drammen.
Meestal doet ze het wel goed hoor, is maar een enkele keer op een dag (afhankelijk van haar humeur). Afgelopen week was ze ziek met best een lange nasleep van moe en nog niet helemaal fit zijn, toen was het met enige regelmaat, dan laat ik het ook niet zo ver komen dat ze boos wordt of een huilbui krijgt, ziek zijn kost al energie genoeg.
Gelukkig is ze vandaag (tot nu toe) weer helemaal in haar hum.

Dot. Bij de oudste hebben we dat ook gehad dat hij niet verschoond wilde worden (hij gaf er echt niks om dat z'n luier vol zat). Wat hier werkte was om hem (bij alleen plas dan) staand te verschonen (vergde even een klein beetje oefening), dat vond hij zelfs wel leuk. Misschien heb je het al wel geprobeerd maar wou het even benoemd hebben. Of (indien het speelgoed waar hij mee aan het spelen was het toe liet) het speelgoed waar hij mee bezig was gewoon mee te laten nemen naar het verschonen. Had bij hem ook het idee dat verschonen een noodzakelijk kwaad was waardoor hij onderbroken werd in z'n spel (helaas zat bij hem daar ook het gebrek aan motivatie om zindelijk te worden, moest hij z'n spel nog vaker onderbreken).
pi_166718093
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:38 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook af en toe alleen aanwijzen wat ze wil met een zeurderige 'èèh' of andere klank, als ik daar niet op reageer, of zeg dat ze het gewoon moet vragen dan wordt de zeur nog wat langer, om uiteindelijk boos te gaan huilen en drammen.
Meestal doet ze het wel goed hoor, is maar een enkele keer op een dag (afhankelijk van haar humeur). Afgelopen week was ze ziek met best een lange nasleep van moe en nog niet helemaal fit zijn, toen was het met enige regelmaat, dan laat ik het ook niet zo ver komen dat ze boos wordt of een huilbui krijgt, ziek zijn kost al energie genoeg.
Gelukkig is ze vandaag (tot nu toe) weer helemaal in haar hum.

Dot. Bij de oudste hebben we dat ook gehad dat hij niet verschoond wilde worden (hij gaf er echt niks om dat z'n luier vol zat). Wat hier werkte was om hem (bij alleen plas dan) staand te verschonen (vergde even een klein beetje oefening), dat vond hij zelfs wel leuk. Misschien heb je het al wel geprobeerd maar wou het even benoemd hebben. Of (indien het speelgoed waar hij mee aan het spelen was het toe liet) het speelgoed waar hij mee bezig was gewoon mee te laten nemen naar het verschonen. Had bij hem ook het idee dat verschonen een noodzakelijk kwaad was waardoor hij onderbroken werd in z'n spel (helaas zat bij hem daar ook het gebrek aan motivatie om zindelijk te worden, moest hij z'n spel nog vaker onderbreken).
Ja, ik doe dat idd regelmatig, maar mijn vriend lukt dat niet. Speelgoed meenemen, tussen het speelgoed verschonen, afleiden met wat eten of drinken, niks werkt bij hem. Bij mij lukt het vaak wel, maar ik werk 3 dagen en dan moet zn vader het gewoon mogen doen. En idd, het onderbreken van het spel vindt hij gewoon enorm storend. Eten vindt ie ook maar vervelend als er echt geen speelgoed op tafel mag, dus we hebben nu een puzzel die hij erbij mag houden. Anders at ie gewoon niet.

Hoe hebben jullie hem dan uiteindelijk zindelijk gekregen?
  donderdag 17 november 2016 @ 19:43:41 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166719784
Ik heb E vorig jaar rond deze tijd alleen kunnen verschonen (en aankleden) als ze ondertussen een filmpje mocht kijken. Dus liggend op de bank / het kleed, en niet meer op de commode. En nu nog is dat een truc die ik wel eens uit de kast haal als er even iets moet.

Commanderen heeft ze ook een handje van, maar tegenwoordig hoef ik alleen maar zelf "Mamaaaa?" te zeggen, en dan volgt hetzelfde verzoek in keurige vorm oO<
pi_166720131
M weigert ook veel bij mij, dus ik kies de makkelijke weg van telefoon in zn handen duwen bij t verschonen :@

Ik weet dat t een fase is maar die constante afwijzing doet me echt verdriet.
Kwak
pi_166720216
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:43 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb E vorig jaar rond deze tijd alleen kunnen verschonen (en aankleden) als ze ondertussen een filmpje mocht kijken. Dus liggend op de bank / het kleed, en niet meer op de commode. En nu nog is dat een truc die ik wel eens uit de kast haal als er even iets moet.

Commanderen heeft ze ook een handje van, maar tegenwoordig hoef ik alleen maar zelf "Mamaaaa?" te zeggen, en dan volgt hetzelfde verzoek in keurige vorm oO<
Exact hetzelfde hier, werkt prima, bij allebei inmiddels :+

Hilarische bijkomstigheid: hoe liever ze iets willen / hoe groter ze zelf de kans inschatten dat het een afwijzend antwoord wordt, hoe hoger en liever het stemmetje wordt :D O+
  donderdag 17 november 2016 @ 20:15:19 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166720477
E heeft de babystem inmiddels tot kunst verheven :X
pi_166720672
Gnork :D ja, ze leren snel hè. Maar de NEE blijft toch vaak sterker hier :+

"KOEKJE!"
"Kun je dat ook vragen?"
"... Jaaaaaaa?"
"Nou, vraag dan?"
"Nee."
pi_166720681
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:15 schreef LadyBlack het volgende:
E heeft de babystem inmiddels tot kunst verheven :X
Stip praat mini nu soms ook na. Zitten er twee muppets keihard te ma ma ma ma ma-en :')
pi_166720721
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Gnork :D ja, ze leren snel hè. Maar de NEE blijft toch vaak sterker hier :+

"KOEKJE!"
"Kun je dat ook vragen?"
"... Jaaaaaaa?"
"Nou, vraag dan?"
"Nee."
Ik vind het nog steeds wennen dat nee bij een meisje ook nee blijft ook al dans je de Horlepiep ;(
pi_166720826
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:48 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik vind het als enigst kind maar wat intrigerend hoe zo'n broer/zusverhouding werkt/kan werken :))
Dit! Vind ik heel bijzonder en ook heel lastig. Ik weet alleen van bij vriendinnetjes thuis hoe dat ging tussen broers en zussen. Voel me ook onzeker daarover, kan ik dat wel qua opvoeden, terwijl ik dat zelf niet heb meegemaakt?

Annie is heel beschermend naar haar broertje. Als een ander kindje naar hem kijkt roept ze al "Weg! Is MIJN broertje!" O+ . Ze wil ook altijd weten wat hij aan het doen is ("Tas slaapt mama. Stil zijn. SSSST.") Maar ook des peuters: alles waar hij mee speelt moet zij hebben, en alles waar zij mee speelt mag hij niet aankomen. Al kan ze dan weer heel lief in een deuk liggen als hij aan haar haren trekt of haar slaapzak probeert op te eten. "Niet doen Tas.. gekke Tas.. is mijn slazak, is toch niet eten!" O+ .
pi_166720947
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:24 schreef Dot. het volgende:

[..]

Stip praat mini nu soms ook na. Zitten er twee muppets keihard te ma ma ma ma ma-en :')
Hier ook :D . Papagaaitjes. Net nog:

Tas: DA
Annie: DA
Tas: DADADA
Annie: DADADA
Tas: BUH
Annie: Neehee Tas.. DA! Niet BUH! Niet goed!

Ohja en als hij huilt probeert ze hem te sussen. Op een soort Adolf Hitler toon, dat wel: "NIET. HUILEN. TAS. NIET. DOEN. NIET :(." Onderwijl z'n bolletje aaiend. Kortom: confused baby was confused en moest nog harder huilen :') .
pi_166721161
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:29 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Dit! Vind ik heel bijzonder en ook heel lastig. Ik weet alleen van bij vriendinnetjes thuis hoe dat ging tussen broers en zussen. Voel me ook onzeker daarover, kan ik dat wel qua opvoeden, terwijl ik dat zelf niet heb meegemaakt?

Annie is heel beschermend naar haar broertje. Als een ander kindje naar hem kijkt roept ze al "Weg! Is MIJN broertje!" O+ . Ze wil ook altijd weten wat hij aan het doen is ("Tas slaapt mama. Stil zijn. SSSST.") Maar ook des peuters: alles waar hij mee speelt moet zij hebben, en alles waar zij mee speelt mag hij niet aankomen. Al kan ze dan weer heel lief in een deuk liggen als hij aan haar haren trekt of haar slaapzak probeert op te eten. "Niet doen Tas.. gekke Tas.. is mijn slazak, is toch niet eten!" O+ .
Wij zeggen regelmatig dat hij iets moet oprapen omdat anders mini het opeet. Raapt ie laatst echt halve Duplo bouwwerken op onderwijl mompelend dat ie niet wil dat mini ze opeet :')
pi_166721165
Hier doen ze de speen swap. Peuter speelt dat ze een baby is en kruipt rond met baby's speen in haar mond. En als baby huilt propt ze haar speen in zijn mond.

Baby vindt het allemaal prima overigens, die ligt gewoon een beetje stom te grijnzen.
pi_166721322
Ja die iederzneigenspeenstrijd heb ik maar opgegeven :') . Ik denk dan: als Tas bovenop Annie kruipt en in haar mond kwijlt en als zij vrolijk haar rietjesbeker in zijn mond propt dan maakt die speen die van mond wisselt vast ook niet meer uit.

Dot :D heel goed! Hier stikte Tas laatst zowat in zo'n Fisherprice kassamuntje :X . Ik dacht dat die te groot waren voor een babymond :@ ..

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2016 20:44:27 ]
pi_166721649
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds wennen dat nee bij een meisje ook nee blijft ook al dans je de Horlepiep ;(
Is dat bij jongetjes anders dan :D ?
pi_166721929
Nee...
pi_166721970
I zit in de 'ik doe het toch-fase'.

"I, doe dat maar niet"
"Ik doe het toch, mama'.
En dan ook op zo'n toontje van 'wie maakt mij wat'. _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166722315
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:50 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Is dat bij jongetjes anders dan :D ?
Ik herken t wel een beetje van Spees...
Bij W (meisje) was nee idd echt nee (en nog steeds).
Bij L (jongetje) nu is nee ook echt nee! Ik: oh, dus je bedoelt nee? Antwoord: WEL!
L kan ik veel makkelijker verleiden iets toch te willen..

Maar evengoed zal dat idd heus niet voir alle jongens/meisjes zo gelden...
pi_166722383
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:50 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Is dat bij jongetjes anders dan :D ?
Bij de mijne (en van de kdv leidsters en van mn zusje die hetzelfde werk doet hoor ik hetzelfde) in ieder geval wel ja :D. Die heeft ook wel zn peuterdingen maar die is echt bij lánge na niet zo koppig als zn zusje, maakt niet van zoveel dingen een punt wereldoorlog en áls hij al een dwarse bui heeft dan is hij meestal veel makkelijker af te leiden / om te praten / sneller voor rede vatbaar.

Er zullen vast zat jongens zijn die ook graag de high maintainance queen uithangen, maar gemiddeld genomen boeit het een jongen gewoon wat minder of de linkersok eerst wordt aangetrokken of dat de kaas op de macaroni niet in de juiste hoek geraspt is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 17-11-2016 22:38:54 ]
pi_166722627
Haha, sokken is L dan weer buitenproportioneel principieel in :)
pi_166722726
Zou dat toch echt niet een karakterding zijn? Vind het wat stelling om het zo te hebben over jongens en meisjes.

Hoe dramaqueenachtig I ook kan zijn, zij gaat niet uit haar plaat vanwege een sok of een detail bij haar eten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166722862
Natuurlijk is het karakter, en er is vast een groot grijs gebied, maar dat verschil in vastberadenheid / koppigheid is wel iets dat ik heel veelvuldig hoor, het was zelfs ongeveer de standaard reactie die ik kreeg van mensen (moeders met name) als ik vertelde dat ik een meisje kreeg :+
pi_166722995
Oh, Lucas is in bepaalde dingen ook een ver-schrik-ke-lijke autist hoor! |:( Laatst schoenen al aan, maar daar kan z'n skibroek niet overheen. Dus schoen 1 uit, voet 1 richting skibroekpijp, paniek!! 'Nee! Uit! Mamaaaa :( ' :|W Schoen 2 ook uit, 2 voeten in pijpen, schoenen weer aan, alles giebelend. Joe.

En Razz, missed you! Ik gnorfde _O-
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 17 november 2016 @ 21:25:23 #244
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166723101
Ik heb er maar eentje maar herken mijn jongetje in je verhaal spees. En hoor vooral mama's van meisjes om mij heen dat ze veel pittiger en stelliger zijn.
Mijn jongetje is heel redelijk en een pick your battles is hier nooit nodig geweest want het interesseert hem echt niet of de pindakaas links of rechts staat naast zijn bord en hij heeft nog nooit krijsend op de vloer van de supermarkt gelegen. Liever lui dan moe en het best vinden dat een ander het doet ipv gillen dat jij de deur open wilde doen :P
En zo makkelijk over te halen al zei hij eerst nee :7

Kan me voorstellen dat het wel even heel anders kan zijn met een heel stellige tweede en je dat niet gewend was. Nieuwe dimensies aan het moederschap :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 17 november 2016 @ 21:52:27 #245
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166724048
Ik geloof heilig in dat duidelijke verschil. n=3
Ik ben dus heel blij met 3 jongens en maar 1 meid. :@ meisjes hebben meer venijn

Meiden pinnen zich veel meer vast en een jongen heeft veel meer een -tjah zal wel- houding.
Zelfs als ze wel een peuterbui hebben zegt een jongen veel sneller ok.
pi_166724230
Ik vind het misschien ook extra opvallend vanwege het contrast met haar verdere karakter. Suus is heel vrolijk, in veel dingen makkelijk, ze is lief en heel gul, knuffelig, maar het is net alsof er een knop om gaat als iets niet gebeurt zoals ze het in haar hoofd had. Ze hoeft dan niet eens driftig te worden, maar ze buigt-gewoon-niét.
pi_166724575
hier is Luuk juist de pittige. Voor Sofie kan ik zo de kleren bijvoorbeeld klaarleggen, Luuk moet echt zelf kiezen, anders is t drama. Hij heeft ook veel meer peuterdrama's dan Sofie had.
*poef* nu is het weg
pi_166724858
Vroeger was dat bij ons thuis wel herkenbaar. Ik was veel "moeilijker" dan mijn broer. Maar ik heb 2 jongens maar die vertonen hetzelfde gedrag. en als ik mijn moeder mag geloven is mijn jongste nog een tandje erger dan ik was :D
Ik geloof dan eerder in karakter dan verschil in jongen/meisje. Maar herken wel de opmerkingen. Toen ik vertelde dat ik een jongen kreeg was dat echt een dat is fijn want meisje zijn veel pittiger.
pi_166724969
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Er zullen vast zat jongens zijn die ook graag de high maintaince queen uithangen, maar gemiddeld genomen boeit het een jongen gewoon wat minder of de linkersok eerst wordt aangetrokken of dat de kaas op de macaroni niet in de juiste hoek geraspt is.
Dit! Echt!
pi_166725009
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:25 schreef laziness het volgende:
Ik heb er maar eentje maar herken mijn jongetje in je verhaal spees. En hoor vooral mama's van meisjes om mij heen dat ze veel pittiger en stelliger zijn.
Mijn jongetje is heel redelijk en een pick your battles is hier nooit nodig geweest want het interesseert hem echt niet of de pindakaas links of rechts staat naast zijn bord en hij heeft nog nooit krijsend op de vloer van de supermarkt gelegen. Liever lui dan moe en het best vinden dat een ander het doet ipv gillen dat jij de deur open wilde doen :P
En zo makkelijk over te halen al zei hij eerst nee :7

Kan me voorstellen dat het wel even heel anders kan zijn met een heel stellige tweede en je dat niet gewend was. Nieuwe dimensies aan het moederschap :P
En dit ook. Ik dacht heel trots dat het aan mijn opvoedkunde lag. Totdat er ineens 2 in de supermarkt lagen te krijsen :')
  donderdag 17 november 2016 @ 22:35:20 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166725408
High maintainance queen :D! _O- _O_
pi_166725485
Oh ik zie nu mn typo :') maar het was duidelijk _O-
  donderdag 17 november 2016 @ 22:38:43 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166725491
Oh en ik duim maar gewoon dat het geslacht wel uitmaakt; 1 zo'n stellig kind vind ik wel genoeg :@

En t lijkt me zo leuk om wat langer dan 2 jaar de grootste stem in kledingkeuze te hebben :')
pi_166725576
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:38 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en ik duim maar gewoon dat het geslacht wel uitmaakt; 1 zo'n stellig kind vind ik wel genoeg :@

En t lijkt me zo leuk om wat langer dan 2 jaar de grootste stem in kledingkeuze te hebben :')
nou ja, dat is dan hier weer andersom..... Ik kan het mijn meiden vaak wel leuk verkopen (en als ik er maar 1 had die het wilde dan volgde de ander vaak ook wel :') ) maar voor M :N
pi_166725579
Grappig genoeg heeft mijn zoon dan weer wél een mening over de kleding van zijn zusje. Niet dat ie er een punt van maakt als hij het niet mooi vindt, maar als ze een mooi jurkje aanheeft dan benoemt hij dat meteen, over zn eigen kleding zegt hij zelden wat.

Oh en vanavond vanuit t niets bij het eten:

"ik ben wel benieuwd hoor! Wat ze aan heeft"

"wat bedoel je? "

"de trui van diebertje blok"

:') O+ _O-
pi_166727754
Sil en de trui van Diebertje O+

Melle is een enorme dramaking. Verkeerde beker? Iets op zijn bord? Stukje van een koekje af? Jas aan? Compleet met je kermend op de grond storten... :7
Kwak
  vrijdag 18 november 2016 @ 07:18:27 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_166729015
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Grappig genoeg heeft mijn zoon dan weer wél een mening over de kleding van zijn zusje. Niet dat ie er een punt van maakt als hij het niet mooi vindt, maar als ze een mooi jurkje aanheeft dan benoemt hij dat meteen, over zn eigen kleding zegt hij zelden wat.

Oh en vanavond vanuit t niets bij het eten:

"ik ben wel benieuwd hoor! Wat ze aan heeft"

"wat bedoel je? "

"de trui van diebertje blok"

:') O+ _O-
hahahaha wat een karakter is het ook :') O+!
disclaimer
pi_166729023
Diebertje O+
En Mellie de drama queen, kan me voorstellen dat je dat soms lastig vindt maar soms stiekem ook hilarisch (hoop ik althans Kwak!)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 18 november 2016 @ 07:44:52 #259
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166729088
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:22 schreef Kyara het volgende:

[..]

En dit ook. Ik dacht heel trots dat het aan mijn opvoedkunde lag. Totdat er ineens 2 in de supermarkt lagen te krijsen :')
Je bedoelt dat het niet aan mijn opvoed skillz ligt? -O-

Ik moest gnorfen om diebertje :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166729106
Hihi Spees! B is overigens ook veel meer bezig met Dieuwertje Blok dan met Sinterklaas. Mijnheer was weer om 05:30 wakker, koffie!

Mijn vrouw staat voor de klas en heeft 24 jongens in de klas en 4 meisjes. Ze heeft meerdere workshops gehad over het fenomeen meer jongens in de klas zeg maar. Jongens moeten over het algemeen wat vaker 'uitgelaten' worden.

Ik vond 1 voorbeeld wel mooi: als een jongen iets nieuws krijgt, gaat ie het materiaal testen. Kan het kapot? Wat gebeurt als ik het op de grond laat vallen? Een meisje kijkt vooral wat ze ermee kan.

B is overigens heel laidback, maar dat heeft ie gewoon van zijn moeder hoor. Mijn vrouw is ook heel relaxt. Als kind ook al aldus mijn schoonmoeder.

In zijn algemeenheid zijn er volgens mij veel verschillen tussen jongens en meisjes, maar in verschillende gradaties en met veel uitzonderingen :)
pi_166729395
Hier een brakke nacht teun was aan het dromen ben er 3x uit geweest -O-

Dat jongens uitgelaten moeten worden is echt een feit. Soms wordt ik wel gek van 2 jongens alles gaat lomp en hardhandig. Om nog maar te zwijgen over dat ik bij Jan er echt uit moet trekken wat hij op school heeft gedaan.
Zijn vriendinnetje kletst de oren van je hopfd maar je weet wel alles. Kwam er gisteren via Facebook achter dat hij naar de biblotheek was geweest _O-
pi_166729703
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 07:44 schreef laziness het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het niet aan mijn opvoed skillz ligt? -O-

Ik moest gnorfen om diebertje :D
Bij jou misschien wel hoor O-)
pi_166729745
Ach, hier hoeft mijn jongen niet meer uitgelaten te worden dan mijn meisje. Ze zijn ook beiden voorzichtig en zéker niet lomp. Wél vinden ze het heerlijk om lekker uit te razen op de (loop)fiets of lekker in de speeltuin. Of tikkertje te spelen. (en ze vinden het allebei geweldig om een mooi speldje in hun haar te krijgen of een mooi plaatje op hun t-shirt te hebben)
Maar ons jongetje is dus wél veel minder heftig in zijn NEE en dat materiaal testen herken ik ook wel.

Maar volgens mij zijn de verschillen binnen de groep jongens of meisjes groter dan tussen de groepen jongens-meisjes.
pi_166730668
Dat zou best kunnen watmoetikkiezen, het steekt elkaar ook aan he. Het zijn ook meer algemeenheden, elk kind heeft zijn/haar eigen karakter. Ik hoor van de leerkrachten om me heen (van mijn vrouw en haar vrienden) dat meisjes gemener zijn en veel langer met dingen blijven lopen wat betreft boosheid en verdriet. Jongens ontploffen en zijn fysieker maar daarna is het ook over. Niet elk meisje, niet elke jongen, maar over het grotere geheel.

Wij zeggen zelf ook vaak 'B is wel een echte jongen he?' wat in eerdere discussie hier al is uitgelicht. :@ B voldoet aan het stereotype jongen. Maar dat is geen waardeoordeel, vooral niet voor ons. Wij zijn beide niet bepaald 'meisjes' _O-

Maar nogmaals dat zijn algemeenheden en een in groep heb je groepsgedrag dus dan wordt alles lekker uitvergroot.
pi_166730756
Oh dat ontploffen en dan is het klaar is heel herkenbaar.

[ Bericht 17% gewijzigd door Goitske op 18-11-2016 10:55:12 ]
pi_166731250
Ik geef zelf ook les, en het enige verschil dat ik zie is dat jongens inderdaad fysieker zijn en ook meer fysieke energie hebben die eruit moet. Maar als het om lang of kort boos zijn gaat of rondlopen met verdriet en gemeen zijn, dan zie ik daar dus geen algemeenheden in. Meisjes zijn minder fysiek dus bij hen uiten onenigheden zich meer pratend (of al briefjes schrijvend). Introverte binnenvetters zie ik bij beide geslachten in gelijke mate.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166731342
Ik vind het stiekem ook extra interessant omdat B geen papa heeft. Geen mannelijk rolmodel zeg maar. Niet alleen interessant maar ook lastig soms, maar dat is een andere discussie/gesprek.

Wat bij B wel enorm opvalt is dat hij niet met meisjes wil spelen. Meisjes vindt ie gewoon niet interessant. Ook op het KDV speelt hij alleen met jongens.
pi_166731490
Grappig. Hier speelt W(meisje) op school (net kleuter) en NSO vooral met jongetjes. Maar ze speelt in de straat dan weer graag met haar overbuurmeisje.
L (jongetje) speelt op KDV meestal met Thijs en Tijn, maar ook vaak met Linde (en hij is idolaat van het 2 jaar oudere overbuurmeisje :)).
Maar scheelt misschien dat ze thuis ook vaak samen spelen en ze jongen/meisje spelen dus wel gewend zijn..
pi_166731566
Ik denk dat B gewoon een overschot aan vrouwen heeft thuis _O- Ik hoop voor hem stiekem dat ie ooit een broertje krijgt. ;)
pi_166731631
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:58 schreef exode het volgende:
Ik vind het stiekem ook extra interessant omdat B geen papa heeft. Geen mannelijk rolmodel zeg maar. Niet alleen interessant maar ook lastig soms, maar dat is een andere discussie/gesprek.

Wat bij B wel enorm opvalt is dat hij niet met meisjes wil spelen. Meisjes vindt ie gewoon niet interessant. Ook op het KDV speelt hij alleen met jongens.
Ik ben goed bevriend met een lesbisch stel dat net als jullie een jong kind heeft. Ik merk bij hen dat er genoeg mannen in de directe omgeving zijn en dat die mannelijke rolmodellen er dus op die manier wel zijn. Verder vind ik het ook lastig om te weten wat precies een mannelijk rolmodel is. Mijn vriend is bijvoorbeeld allesbehalve een 'typische' man. Hij heeft twee linkerhanden maar kookt iedere dag, doet nooit mee met stoere praat of zoiets, heeft een heel zacht en rustig karakter. Ik ben opgevoed door een homoseksuele vader in een verder wel heel traditioneel en zelfs gereformeerd gezin. Dus ja. Ik weet nooit zo goed wat ik met die stereotypen moet. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 18 november 2016 @ 11:21:07 #271
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166731688
Nora speelde voorheen ook niet met jongetjes, omdat we nooit jongetjes tegen kwamen die op een manier speelden die aansloot bij haar manier van spelen. Ze waren vaak wat drukker en wilder en hielden meer van klimmen en klauteren.

Inmiddels komen we ook regelmatig jongetjes tegen die wat rustiger zijn, die wel graag willen spelen in het keukentje of bij de poppenkast bijvoorbeeld. Op het kdv speelt ze nu vaak ook met een jongetje.

Zelf speelde ik als kind veel met jongens omdat ik dus wel hield van klimmen en ravotten en helemaal niet geinteresseerd was in barbies en poppen :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166731755
Franny, B heeft inderdaad ook genoeg mannen om zich heen. Ik hoop ook dat die mannen een rol kunnen spelen als hij met 'mannen dingen' zit zeg maar. Niet zozeer als voorbeeld maar meer de mannen gesprekken.
Wellicht ook omdat wij vaker de vraag krijgen en ook kregen over de 'vader' van B. Of hij die niet gaat missen.

Wat betreft stereotype mannen dingen zit hij bij ons ook wel goed. Ik ben gek op voetbal en mijn vrouw kan klussen als een dolle. :D
pi_166731878
Maar dat van die mannengesprekken begrijp ik wel, zeker als hij ouder wordt en in de puberteit. Maar ja, wie weet kan hij dat ook allemaal prima met jullie bespreken omdat hij dat zo gewend is? Dat is een beetje afwachten.

Ik heb zelf ook altijd wel het idee in mijn achterhoofd dat het kan zijn dat wij als ouders in een bepaalde periode niet dat aan onze kinderen kunnen bieden wat zij nodig hebben, misschien juist wel omdat we zo dichtbij ze staan. Wij hebben een vrij diverse vriendengroep en grote families, dus ik hoop dan maar dat ze iemand daarin vinden (of bij wijze van spreken een ouder van een vriendje/vriendinnetje) bij wie ze zich wel begrepen voelen. Het is best lastig om als ouder altijd aan de behoeften van je kind te voldoen. We hebben allemaal onze beperkingen ten slotte.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166732937
Klopt helemaal Franny :) Vrienden van ons (zonder kinderen) roepen ook altijd 'stuur de piemelgesprekken maar naar ons door hoor' :D
  vrijdag 18 november 2016 @ 15:18:53 #275
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_166736093
He hoi, wij horen hier nu!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 18 november 2016 @ 15:20:55 #276
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166736131
Gefeliciteerd en welkom! *G*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166741708
Frans! *O* grote vrolijke vent! Hoewaaa!
pi_166742234
Jaaaa hoera voor Fransie! *O*
Kwak
pi_166743128
Welkom Frans *O*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_166744188
Fransiepansie O+ O+ *O*
pi_166744202
Frans O+
pi_166744452
Gefeliciteerd Away!

(Waar heb je dat leuke autoshirt vandaan?)
  vrijdag 18 november 2016 @ 21:35:23 #283
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166744503
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 21:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Gefeliciteerd Away!

(Waar heb je dat leuke autoshirt vandaan?)
Next vorige zomer ;)

En gefeliciteerd Away!
pi_166744544
Jeeej Fransiepansie ook 2 *O*
pi_166744899
Peuteradvies gevraagd: moet een eerste rugzakje voor bijv naar de psz, een voorvak hebben? En zo ja, wat gaat er in dan? :P
  vrijdag 18 november 2016 @ 21:53:01 #286
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_166745047
Hoera voor Frans! Hij blijft toch een baas he :D

Crumpette: nee hoor, wat mij betreft niet. Althans die van ons hebben wel een voorvakje maar die heb ik zelden of nooit gebruikt op het kdv en nu voor school ook niet. Zoveel hoeven ze (bij ons) voorlopig niet mee te nemen, een broodtrommeltje en soms gymschoenen. Ik doe dat gewoon allemaal bij elkaar :P
pi_166745359
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 21:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoera voor Frans! Hij blijft toch een baas he :D

Crumpette: nee hoor, wat mij betreft niet. Althans die van ons hebben wel een voorvakje maar die heb ik zelden of nooit gebruikt op het kdv en nu voor school ook niet. Zoveel hoeven ze (bij ons) voorlopig niet mee te nemen, een broodtrommeltje en soms gymschoenen. Ik doe dat gewoon allemaal bij elkaar :P
Ja dat dacht ik ook idd, maar misschien zijn er peutergeheimen die ik nog niet ken, nietwaar :7.
  vrijdag 18 november 2016 @ 22:05:06 #288
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_166745432
Dat ongetwijfeld 8-)
pi_166746129
Gefeliciteerd Fransje O+
pi_166749380
Ik frot vaak handschoentjes in dat voorvakje, maar om nou te zeggen dat een voorvakje onmisbaar is... Nah...
Ze heeft sowieso voor het kdv geen rugzakje nodig, maar grote broer heeft er ook één, dus dan moet Femke ook. Want dan ben je een grote meid ;)
pi_166749482
Dat voorvakje is voor het verzamelen van takjes, blaadjes, steentjes, dode insecten, en op straat gevonden pepernoten. Onmisbaar eigenlijk.
pi_166750150
En voor het stiekem mee sneaken van speekgoedjes en je lievelingsknuffel O+

Gefeliciteerd Away!
pi_166750790
Het is hier wat ontstuimig weer de laatste dagen. Geen idee of dat in de rest van Nederland ook zo is.
Maar Aiden is sinds dat weer ook echt...ontstuimig. :P
Iemand die ik sprak zei dat zulk winderig weer ook invloed heeft op kinderen. Worden ze onrustig van en wilder ofzo.
Herkent iemand dit of is dit complete onzin? :P
pi_166751842
Ja, met stormachtig weer heb ik ook drukkere kinderen in mijn klas!
pi_166751878
Gefeliciteerd met peuter, Away! *G*

Hier is het voorvakje van de rugzak ook een verzamelvak O+
  zaterdag 19 november 2016 @ 07:23:52 #296
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_166751890
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 00:20 schreef L-E het volgende:
Dat voorvakje is voor het verzamelen van takjes, blaadjes, steentjes, dode insecten, en op straat gevonden pepernoten. Onmisbaar eigenlijk.
Haha, dit! :D Ik zie de meerwaarde er niet van in, maar voor mijn kinderen is het voorvak onmisbaar :Y
Oude (on)bekende.
pi_166752003
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 21:47 schreef Crumpette het volgende:
Peuteradvies gevraagd: moet een eerste rugzakje voor bijv naar de psz, een voorvak hebben? En zo ja, wat gaat er in dan? :P
ik gebruik ze voor bijv luier, plastic zakjes voor luier etc gebruik het tasje ook wel eens als ik zelf ff snel weg moet prop ik dat in het voorvakje. Dingen zitten er volgens mij met name voor de sier op

Ik heb toen de zebra en aap bij de kruitvat gekocht. Helaas is laatst de rits van de zebra kapot gegaan maar heb de aap nog

https://c625951.ssl.cf3.r(...)200/kinderrugzak.jpg
  zaterdag 19 november 2016 @ 08:24:27 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_166752058
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 00:20 schreef L-E het volgende:
Dat voorvakje is voor het verzamelen van takjes, blaadjes, steentjes, dode insecten, en op straat gevonden pepernoten. Onmisbaar eigenlijk.
die zitten hier in de jaszakjes. De Heilige Stenenverzameling :D
Mauw heeft iig geen voorvakje en ik mis het ook niet. In mijn werktas en schoudertas zitten ook geen voorvakken. Mis ik ook al niet ;)
disclaimer
  zaterdag 19 november 2016 @ 08:40:21 #299
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166752120
Mauw weet nog niet wat ze mist! Weet je hoeveel meer steentjes er in een voorvakje passen dan in een jaszak!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 19 november 2016 @ 08:50:35 #300
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_166752175
Oh ja, bij ons zijn de jaszakken en het filter van de wasmachine ook nog de voornaamste steentjes-, blaadjes-, en kastanjeverzamelplaats.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')