abonnement Unibet Coolblue
pi_168895589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:51 schreef 111210 het volgende:

[..]

Het probleem hierbij is dat er 2 panelen standaard gelegd zijn bij de bouw van het huis, zitten er dus al op. Dit is mijn eerste offerte die ik aangevraagd heb. Dit heb ik uiteraard gedaan bij de partij die hier al mee bezig was en weet wat er ligt.

En voor zover ik het begreep hangen er nu al 2 micro omvormers en komen daar dan met deze offerte 4 nieuwe naast te hangen?

Ik ga nog even rond kijken uiteraard, maar heb nu voor het eerst dit topic gezien dus vandaar mijn vraag hoor :)
Geeft niks, je bent welkom hoor :)

Jammer dat het zo door je strot geduwd wordt. Voor het geld wat dit gekost heeft zou je meer kunnen doen :)

Een optie is om de boel er gewoon af te halen en op marktplaats te verkopen natuurlijk :)
pi_168897632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:46 schreef Coritchando het volgende:

[..]

De reden is met name dat ik een paar weken terug voor 12 panelen inclusief alles 3700 in de BTW heb betaald. Meerprijs voor micro omvormers van SolarEdge was 1000 euro ongeveer.

Snelle rekensom;
12 panelen nu: 3700 / 12 = ¤ 308 per paneel
12 panelen met SolarEdge zou zijn: ¤ 391 per paneel

Jouw panelen:
4 panelen: 2027 / 4 = ¤ 506 per paneel

Dus ik vind jouw installatie echt grof duur.

Ik zou persoonlijk kijken of ze niks kunnen leggen en dat je korting krijgt op je huis. En dan zelf na oplevering gaan shoppen bij de diverse aanbieders voor een fatsoenlijke prijs. Wel handig is om te zorgen voor een loze leiding van de meterkast naar zolder nu het huis in aanbouw is.

En je kan beter je dak vol leggen nu het kan. Dan heb je maar 1x de installatie en 1x de omvormer die je moet betalen. Als er in de toekomst meer stroom verbruikt wordt zit je goed.

Als je uitgaat van mijn offerte van ¤ 308 per paneel maal 8 = ¤ 2464. Heb je dus voor 400 euro meer 2 keer zoveel panelen.

Ik zou niet 2 kanten van je dak vol laten leggen, dan heb je in principe 2 omvormers nodig inclusief alle bekabeling. Wordt een stukje prijziger dan.
Uuuuhm. SolarEdge zijn geen micro-omvormers maar optimizers. Mega verschil ;)

Enphase is gewoon duur. Omdat elk paneel zijn eigen (micro) omvormer krijgt en er dus geen grote omvormer binnenkomt, alleen een management unit (Envoy).
Daardoor kan je dus altijd bijplaatsen zonder je omvormer (heb je niet) aan te passen.

Daarnaast geeft Enphase 25 jaar garantie in plaats van 12 (SolarEdge).
Jij moet over 12 jaar (met mazzel 15) een nieuwe omvormer kopen wat je minimaal 1000 euro kost (waarschijnlijk nog wat meer).
Dat hoeft met enphase niet.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_168897642
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:51 schreef 111210 het volgende:

[..]

Het probleem hierbij is dat er 2 panelen standaard gelegd zijn bij de bouw van het huis, zitten er dus al op. Dit is mijn eerste offerte die ik aangevraagd heb. Dit heb ik uiteraard gedaan bij de partij die hier al mee bezig was en weet wat er ligt.

En voor zover ik het begreep hangen er nu al 2 micro omvormers en komen daar dan met deze offerte 4 nieuwe naast te hangen?

Ik ga nog even rond kijken uiteraard, maar heb nu voor het eerst dit topic gezien dus vandaar mijn vraag hoor :)
Ze komen niet naast elkaar te hangen binnen. De omvormer zit achter het paneel.
Binnen komt alleen een management unit.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_168898136
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:38 schreef bambino het volgende:
Ze komen niet naast elkaar te hangen binnen. De omvormer zit achter het paneel.
Binnen komt alleen een management unit.
klopt, was nog niet helemaal op de hoogte van de verschillen daarin _O-
pi_168899641
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:46 schreef Coritchando het volgende:

[..]

De reden is met name dat ik een paar weken terug voor 12 panelen inclusief alles 3700 in de BTW heb betaald. Meerprijs voor micro omvormers van SolarEdge was 1000 euro ongeveer.

Snelle rekensom;
12 panelen nu: 3700 / 12 = ¤ 308 per paneel
12 panelen met SolarEdge zou zijn: ¤ 391 per paneel

Jouw panelen:
4 panelen: 2027 / 4 = ¤ 506 per paneel

Dus ik vind jouw installatie echt grof duur.

Ik zou persoonlijk kijken of ze niks kunnen leggen en dat je korting krijgt op je huis. En dan zelf na oplevering gaan shoppen bij de diverse aanbieders voor een fatsoenlijke prijs. Wel handig is om te zorgen voor een loze leiding van de meterkast naar zolder nu het huis in aanbouw is.

En je kan beter je dak vol leggen nu het kan. Dan heb je maar 1x de installatie en 1x de omvormer die je moet betalen. Als er in de toekomst meer stroom verbruikt wordt zit je goed.

Als je uitgaat van mijn offerte van ¤ 308 per paneel maal 8 = ¤ 2464. Heb je dus voor 400 euro meer 2 keer zoveel panelen.

Ik zou niet 2 kanten van je dak vol laten leggen, dan heb je in principe 2 omvormers nodig inclusief alle bekabeling. Wordt een stukje prijziger dan.
Ondanks dat het aanbod inderdaad best prijzig is, zit je appels met peren te vergelijken.
pi_168900024
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 19:13 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ondanks dat het aanbod inderdaad best prijzig is, zit je appels met peren te vergelijken.
Dat valt nochtans mee. Want het resultaat is hetzelfde, optimalisatie per paneel. Wat in 90% van de gevallen complete nonsens is en je TVT met jaren verlengd.
pi_168900092
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 17:38 schreef bambino het volgende:

[..]

Uuuuhm. SolarEdge zijn geen micro-omvormers maar optimizers. Mega verschil ;)

Enphase is gewoon duur. Omdat elk paneel zijn eigen (micro) omvormer krijgt en er dus geen grote omvormer binnenkomt, alleen een management unit (Envoy).
Daardoor kan je dus altijd bijplaatsen zonder je omvormer (heb je niet) aan te passen.

Daarnaast geeft Enphase 25 jaar garantie in plaats van 12 (SolarEdge).
Jij moet over 12 jaar (met mazzel 15) een nieuwe omvormer kopen wat je minimaal 1000 euro kost (waarschijnlijk nog wat meer).
Dat hoeft met enphase niet.
Sorry je hebt gelijk.
Maar feit blijft dat je per paneel veel meer betaald dan nodig (over het algemeen). En wat doet warmte met deze omvormers?

SolarEdge is ook nonsens. Koop gewoon een SMA of Omnik. Krijg je ook minstens 10 jaar garantie op en die dingen kosten nu 500 euro en over 10 jaar de helft.

als je veel last van schaduw hebt zijn optimizers of micro omvormers een goede keus. In 90% van de gevallen is het nonsens mijn inziens.
pi_168912406
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 19:32 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Sorry je hebt gelijk.
Maar feit blijft dat je per paneel veel meer betaald dan nodig (over het algemeen). En wat doet warmte met deze omvormers?

SolarEdge is ook nonsens. Koop gewoon een SMA of Omnik. Krijg je ook minstens 10 jaar garantie op en die dingen kosten nu 500 euro en over 10 jaar de helft.

als je veel last van schaduw hebt zijn optimizers of micro omvormers een goede keus. In 90% van de gevallen is het nonsens mijn inziens.
Je betaald meer, maar krijgt meer service. Is dat het waard, dat ligt aan jezelf. Ik vind ook van niet.

Warmte is geen probleem. Ze mogen 85 graden worden. Tijdens een hittegolf in Australië hebben ze dat getest. Hoogste wat ze hebben gehaald was 79.

SE is geen nonsens maar kom ik zo op terug.

SMA heeft geen 10 jaar garantie, maar 5. Net als meerdere grote merken (ABB bijvoorbeeld).

Tussen SMA en Omnik zit nog een wereld van verschil. SMA is marktleider in kwaliteit. Is het topmerk tussen de omvormers. Is ook een stuk duurder vergeleken met Omnik.
Een SMA heb je dan ook zeeeeeer zeker niet voor 500 euro. De nieuwe SMA series (zonder display) beginnen qua inkoop net rond dat bedrag. En dan heb ik het over een 1500watt omvormer.
Omnik koop je voor dat bedrag een 5000watt 2mpp omvormer met wifi voor.

Als je VEEL last van schaduw hebt zijn optimizers deels nuttig. Schaduw blijft schaduw, met of zonder optimizers. Je zult dus verlies hebben. 10 van de 12 panelen schaduw betekend met optimizers 2 panelen die fatsoenlijk door werken. Zonder betekend alle 12 schaduw.
Dus met optimizers wek je heel iets meer op.

Als je een heel klein beetje schaduw hebt is het dus andersom.
2 van de 12 schaduw met optimizers betekend dat 10 panelen hun werk blijven doen, zonder doen ze ook hier alle 12 minder.
Dus juist bij een klein beetje schaduw (een boompje die net een paar panelen raakt soms, de punt van het dak van de buurman, je dakkapel of een schoorsteen) zijn optimizers nuttig én juist rendabel.

Daarnaast zijn optimizers niet mega prijzig.
Bij een systeem van 15 panelen is de meerprijs misschien 700 euro ex. Daar krijgt je voor terug:
1. meer rendement (met of zonder schaduw)
2. in geval van schaduw, geen verlies op andere panelen
3. compleet inzicht in je systeem (heeft niet echt een waarde, maar wel prettig en vooral wanneer er net 1 paneel kapot zou zijn)
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_168935706
Ik heb nu 5 offertes binnengekregen waar nogal wat prijs verschil in zit, mochten mensen de bedrijven achter de offerte willen weten dan kan dat via DM.

De eerste is een lokaal bedrijfje wat ik via via gevonden heb en de overige zijn bedrijven die ik of via google of via forummembers heb gekregen (allen vrij grote spelers)

Nu vraag ik mij sowieso af of de AEG panelen hun meerprijs ook echt waard zijn en aan de andere kant vraag ik mij dan direct af waarom die eerste zo goedkoop kan zijn, de panelen zijn misschien iets minder dan de rest maar het prijsverschil is best behoorlijk.

  donderdag 16 februari 2017 @ 11:24:59 #210
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168935834
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:38 schreef Coritchando het volgende:
Ik vind het een slechte prijs voor 4 paneeltjes.

Over de kwaliteit kan ik niks zeggen, maar de omvormer zegt me sowieso al niks qua merk.

En ja, je zal een grotere omvormer moeten voor 4 panelen. Dat is logisch. Maar 4 panelen zet ook geen zoden aan de dijk. Heb je misschien 1000 kWh per jaar opbrengst. Dat is niks.
Is het een meerprijs tegen over 2 panelen of komen er eerst twee panelen op en komen er later 4 bij. Kosten montage tot omvormer en zo heb je al betaald bij de eerste twee panelen dus nu doen ze alsof ze twee keer langskomen,

(nog los van de andere prijzen)
Tot nooit .......
pi_168935954
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:24 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Is het een meerprijs tegen over 2 panelen of komen er eerst twee panelen op en komen er later 4 bij. Kosten montage tot omvormer en zo heb je al betaald bij de eerste twee panelen dus nu doen ze alsof ze twee keer langskomen,

(nog los van de andere prijzen)
het is sowieso een meerprijs, de 2 panelen met micromvormers liggen er op dit moment al (het huis is nog niet klaar, duurt nog een maand of 2/3)
pi_168936366
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:24 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Is het een meerprijs tegen over 2 panelen of komen er eerst twee panelen op en komen er later 4 bij. Kosten montage tot omvormer en zo heb je al betaald bij de eerste twee panelen dus nu doen ze alsof ze twee keer langskomen,

(nog los van de andere prijzen)
Nogmaals. Er is geen omvormer. Alleen een management unit. Dat is niets meer dan kabel trekken en internet aansluiten.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_168936396
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:18 schreef 111210 het volgende:
Ik heb nu 5 offertes binnengekregen waar nogal wat prijs verschil in zit, mochten mensen de bedrijven achter de offerte willen weten dan kan dat via DM.

De eerste is een lokaal bedrijfje wat ik via via gevonden heb en de overige zijn bedrijven die ik of via google of via forummembers heb gekregen (allen vrij grote spelers)

Nu vraag ik mij sowieso af of de AEG panelen hun meerprijs ook echt waard zijn en aan de andere kant vraag ik mij dan direct af waarom die eerste zo goedkoop kan zijn, de panelen zijn misschien iets minder dan de rest maar het prijsverschil is best behoorlijk.

[ afbeelding ]
3e is beste keuze.

1e nooit van dat merk gehoord
2e met Omnik gewoon niet doen.
4e ook nooit van gehoord
5e AEG is prima merk, maar duur. Is de meerprijs absoluut niet waard.

Wel even aangeven dat Enphase geen 10 jaar garantie heeft. Maar 20 (ik dacht overigens 25 maar moet ik nakijken).
Edit: is inderdaad 20 jaar.


Edit2:
Prijs van 3 is echt strak. Dat red ik niet.
Ik zit qua prijs tussen 3 en 4 in.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_168936464
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:00 schreef bambino het volgende:

[..]

3e is beste keuze.

1e nooit van dat merk gehoord
2e met Omnik gewoon niet doen.
4e ook nooit van gehoord
5e AEG is prima merk, maar duur. Is de meerprijs absoluut niet waard.

Wel even aangeven dat Enphase geen 10 jaar garantie heeft. Maar 20 (ik dacht overigens 25 maar moet ik nakijken).
Edit: is inderdaad 20 jaar.
Thanx voor je feedback, talesun en trannergy zijn wel merken die ik redelijk wat voorbij zie komen als ik zo rond kijk. Ben nog verder aan het kijken en wacht nog op een stuk of 4 offertes.

zal ze erbij plaatsen als ik ze binnen heb.
pi_168936622
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:03 schreef 111210 het volgende:

[..]

Thanx voor je feedback, talesun en trannergy zijn wel merken die ik redelijk wat voorbij zie komen als ik zo rond kijk. Ben nog verder aan het kijken en wacht nog op een stuk of 4 offertes.

zal ze erbij plaatsen als ik ze binnen heb.
Talesun en Shinetime zijn beide jonge bedrijven (2011 en 2010). Talesun is getest door zonnepanelen.net. Hun paneel stond op plek 104 van de 150.
Shinetime hebben ze niet getest.

Ik zou het bij een wat groter merk houden. Voor die paar euro is dat het risico gewoon niet waard.

En in jou geval zou ik nooit met een stringomvormer werken.
Je hebt de hardware namelijk al in huis voor Enphase (de Envoy).
Bij 7 panelen zoals nu is de prijs tussen een (fatsoenlijke) omvormer en 7 M250 micro's redelijk gelijk (tenzij je dus een mega goedkoop merk als Trannergy ophangt).

Enphase is gewoon top spul, en mag wat kosten.
Ik vind het te duur. Maar de hoofd investering heb je al gedaan. Dus bij uitbreiding gewoon bij Enphase blijven.
Heb je straks 1 systeem in plaats van 2 (ondanks dat je 2 verschillende type zonnepanelen hebt).
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_168940796
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:13 schreef bambino het volgende:

[..]

Talesun en Shinetime zijn beide jonge bedrijven (2011 en 2010). Talesun is getest door zonnepanelen.net. Hun paneel stond op plek 104 van de 150.
Shinetime hebben ze niet getest.

Ik zou het bij een wat groter merk houden. Voor die paar euro is dat het risico gewoon niet waard.

En in jou geval zou ik nooit met een stringomvormer werken.
Je hebt de hardware namelijk al in huis voor Enphase (de Envoy).
Bij 7 panelen zoals nu is de prijs tussen een (fatsoenlijke) omvormer en 7 M250 micro's redelijk gelijk (tenzij je dus een mega goedkoop merk als Trannergy ophangt).

Enphase is gewoon top spul, en mag wat kosten.
Ik vind het te duur. Maar de hoofd investering heb je al gedaan. Dus bij uitbreiding gewoon bij Enphase blijven.
Heb je straks 1 systeem in plaats van 2 (ondanks dat je 2 verschillende type zonnepanelen hebt).
Wat is de reden dat je enphase te duur vind? Ik zie dat ze op internet voor 100,- ps te koop zijn (bedrijven met grote aantallen waarschijnlijk een stuk minder)
pi_168942911
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:21 schreef 111210 het volgende:

[..]

Wat is de reden dat je enphase te duur vind? Ik zie dat ze op internet voor 100,- ps te koop zijn (bedrijven met grote aantallen waarschijnlijk een stuk minder)
Je zegt het zelf al. 100 euro per stuk. Een Omnik 5.0 kost op internet misschien 800 euro. En kun je makkelijk 25 panelen op kwijt (kan meer hoor, maar als voorbeeld).

25 keer enphase is dus 2500 euro.

Dus: duur.

Zijn er ook voordelen voor dat geld? Zeker
Monitoring per paneel, schaduwwerking is niet meer van toepassing op andere panelen die schaduw vrij zijn, 20 jaar garantie.

Is dat in dit voorbeeld 1700 euro waard? Hell no.
Verdien je nooit terug die 1700 euro met die 3 voordelen.

Na 10 jaar koop je wel normaal een nieuwe omvormer, dus weer 800 plus wat montage kosten. Zeg 1000.
Kost het systeem dus 700 euro meer, voor 2% meer opwek (zonder schaduw) en monitoring per paneel waar je in het begin om het uur naar kijkt en daarna een keer per maand.

En Omnik heeft ook monitoring, maar dan niet per paneel.

Zijn er ook nadelen? Ja zeker.
25 micro-omvormers is 25x keer meer kans dat iets kapot gaat.
Dat klinkt heel kort door de bocht, maar het is en blijft techniek. Alles kan kapot.

De gulden middenweg is dan optimizers. Zelfde effect op de panelen, monitoring per paneel. Alleen minder garantie (en voor minder dan de helft van de prijs).

Bij SolarEdge kan je ook garantie verlengen naar 20, dat kost nooit geen 1000 euro.

Dus conclusie:
Het is duur en heeft zowel meer als minder risico (meer spul, meer garantie).

Maar goed, je hebt er al 2, dus gewoon uitbouwen met Enphase en niet eens naar aanbiedingen kijken met string omvormers. Zonde om daar nu op over te gaan en 2 panelen op Enphase te houden.

Wat wel kan is de huidige spullen van het dak trekken, verkopen en een simpel systeem terug plaatsen met een stringomvormer. Maar dat is wel ff wat werk en moeite.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_168955317
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:00 schreef bambino het volgende:
Prijs van 3 is echt strak. Dat red ik niet.
Ik zit qua prijs tussen 3 en 4 in.
Die conclusie hadden we al eerder getrokken hoor ;)

Wel aardig dat je qua prijs tussen mijn 2 leveranciers in zit.

[ Bericht 7% gewijzigd door Coritchando op 17-02-2017 09:00:57 ]
pi_168956404
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:55 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Die conclusie hadden we al eerder getrokken hoor ;)

Wel aardig dat je qua prijs tussen mijn 2 leveranciers in zit.
Van jou? 111210 postte het.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_168956940
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:18 schreef bambino het volgende:

[..]

Van jou? 111210 postte het.
Dus?

Kunnen het dan niet mijn leveranciers zijn?
pi_168957663
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:50 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dus?

Kunnen het dan niet mijn leveranciers zijn?
Jouw posts voegen de laatste tijd niet bepaald veel toe aan dit topic. Je loopt alleen maar bij iedere offerte die passeert te roepen over jouw superdeal en dat alles wat daar boven zit crap is. Dat is echt geen inhoudelijke toevoeging.
Daarnaast maken de ellenlange discussies over goedkoop of niet goedkoop tot drie cijfers achter de komma het topic niet bepaald gezelliger of leesbaarder. Zonde dus. *)
pi_168957705
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:35 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Jouw pontstaan voegen de laatste tijd niet bepaald veel toe aan dit topic. Je loopt aleen maar te reporter over jouw superdeal en dat alles wat daar boven zit crap is. Dat is echt geen inhoudelijke toevoeging.
Daarnaast maken de ellenlange discussies over goedkoop of niet goedkoop tot drie cijfers achter de komma het topic niet bepaald gezelliger of leesbaarder. Zonde dus. *)
Bedankt voor je positieve bijdrage.

Als mijn mening (onze mening) gevraagd wordt, dan geef ik die. En als ik een aanbieding zie die duurder is, dan meld ik dat ook. Dat is tenslotte wat er gevraagd wordt.

Misschien dat dit topic daar eigenlijk niet toereikend voor is, logischerwijs zou er een ander topic moeten zijn als "Zonnepanelen. Deel I. Aanschaf en BTW". Maar zolang dat er niet is en hier advies wordt gevraagd, zal het advies door mij (en anderen) gegeven worden.

Ik heb er meer moeite mee dat er hier een aantal commerciële aanbieders zitten die mensen vertellen dat teveel betalen prima is. En dan weet ik nog niet half wat er via DM / PM uitgewisseld wordt door deze mensen.
pi_168957999
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:37 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Bedankt voor je positieve bijdrage.

Als mijn mening (onze mening) gevraagd wordt, dan geef ik die. En als ik een aanbieding zie die duurder is, dan meld ik dat ook. Dat is tenslotte wat er gevraagd wordt.

Misschien dat dit topic daar eigenlijk niet toereikend voor is, logischerwijs zou er een ander topic moeten zijn als "Zonnepanelen. Deel I. Aanschaf en BTW". Maar zolang dat er niet is en hier advies wordt gevraagd, zal het advies door mij (en anderen) gegeven worden.

Ik heb er meer moeite mee dat er hier een aantal commerciële aanbieders zitten die mensen vertellen dat teveel betalen prima is. En dan weet ik nog niet half wat er via DM / PM uitgewisseld wordt door deze mensen.
Je advies is natuurlijk waardevol voor aspirant kopers en net zo welkom als ieders anders advies.
Maar - ik noem maar wat - als ik een nieuwe Toyota Yaris heb gekocht voor 11000 terwijl de cataloguswaarde 12500 was ben ik blij. Maar heeft het dan zin om wanneer iemand een offerte voor een BMW 1 serie voor 30000 euro post, te zeggen: "Veel te duur. Ik had een Yaris voor 11000!" Dat gevoel krijg ik soms een beetje.
Ik bedoel het verder niet persoonlijk ofzo, en waarschijnlijk zie jij het heel anders. Wil verder ook geen discussie starten, maar juist weer OT gaan.
pi_168958211
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:51 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Je advies is natuurlijk waardevol voor aspirant kopers en net zo welkom als ieders anders advies.
Maar - ik noem maar wat - als ik een nieuwe Toyota Yaris heb gekocht voor 11000 terwijl de cataloguswaarde 12500 was ben ik blij. Maar heeft het dan zin om wanneer iemand een offerte voor een BMW 1 serie voor 30000 euro post, te zeggen: "Veel te duur. Ik had een Yaris voor 11000!" Dat gevoel krijg ik soms een beetje.
Ik bedoel het verder niet persoonlijk ofzo, en waarschijnlijk zie jij het heel anders. Wil verder ook geen discussie starten, maar juist weer OT gaan.
Ik snap je vergelijking, maar dat is helaas net anders. In de Zonnepanelen wereld heb je niet echt 'de BMW en de Toyota'. Het is allemaal een beetje gebaseerd op het algemene als je snapt wat ik bedoel.
Ik reageer normaal alleen op offertes die ik kan vergelijken met waar ik kennis van heb, een set van 12 poly panelen met een omvormer van welk merk dan ook durf ik gerust te vergelijken met mijn offertes. En daar dus conclusies aan te verbinden of op zijn minst handvatten voor de bieden. Het is zeker niet zo dat goedkoop altijd het beste is overigens, maar dat is aan de user die het vraagt om te beoordelen.

Ben het verder wel met je eens hoor, dit topic is er eigenlijk gewoon niet geschikt voor. En de zonnepanelen branche is er ook weer te ingewikkeld voor, zoveel merken / submerken en situaties die verschillen. Een auto is makkelijker, dat is een auto. Een auto heeft 4 wielen, een stuur en wat zittingen. Daar zit weinig verschil in, of het nu een Toyota, een BMW of een Lada is.
pi_168958441
Vind de discusie persoonlijk wel interessant, heeft me best wel wat opweg geholpen de afgelopen paar dagen.

Het moet uiteraard niet een welles nietes discusie worden, maar een beetje meningsverschil is best interessant voor beginnende of toekomstige kopers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')