abonnement Unibet Coolblue
pi_166488819
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

yipppp je beschrijft een neurosesymptoom van de gedreven pro-pieters
Steeds maar anti-pieters uitschelden voor racist en ongevraagd over slavernij beginnen in dit debat.
Jij leeft echt in een hele eigen wereld..
pi_166488846
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Huh? Dat zijn de pro-pieten niet.. Dat zijn de zeurpieten.

Ja... gedreven propieten zijn die zeurpieten. Dat ontkennen ze natuurlijk.
pi_166488928
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe groot maak ik dan die zp-neurose? De agressie, de gedrevenheid van mensen te ontkennen dat er niks discriminerend is . Zo gedreven dat men volop discriminerend bezig is...
De bedreigingen naar mensen. Het idiote idee dat "ze" de Nederlandse cultuur kapot maken.
Nogal overdreven allemaal .
Nee..... de omschrijving 'neurose' is prima te gebruiken.

Deze wikipedia-omschrijving beschrijft hoe gedreven zp-verdediging juist meer kritiek oproept naar het zp-concept. En hoe meer kritiek erbij komt over vreemdelingenhaat
structureel ineffectief.... die zp -neurose die het doel heeft kritiek op zp en vreemdelingenhaat de kop in te drukken

[..]

Het excessieve komt van twee kanten he:



http://www.briefjevanjan.nl/tag/eric-clare/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 22:15:42 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166488966
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe groot maak ik dan die zp-neurose? De agressie, de gedrevenheid van mensen te ontkennen dat er niks discriminerend is . Zo gedreven dat men volop discriminerend bezig is...
De bedreigingen naar mensen. Het idiote idee dat "ze" de Nederlandse cultuur kapot maken.
Nogal overdreven allemaal .
Nee..... de omschrijving 'neurose' is prima te gebruiken.

Deze wikipedia-omschrijving beschrijft hoe gedreven zp-verdediging juist meer kritiek oproept naar het zp-concept. En hoe meer kritiek erbij komt over vreemdelingenhaat
structureel ineffectief.... die zp -neurose die het doel heeft kritiek op zp en vreemdelingenhaat de kop in te drukken

[..]

ik vind het allemaal wel meevallen eerlijk gezegd, ja in een topic over zwarte piet komen mensen hun mening geven, das geen neurose, dat is gewoon hoe een discussieforum werkt

merk jij er nu echt wat van in het dagelijks leven?

ik merk helemaal niets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166489019
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 21:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee slavernij kwam/ komt onder alle volkeren voor.
Ga terug naar school, en niet linkse school, een echte school.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 22:17:19 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166489031
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:16 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Ga terug naar school, en niet linkse school, een echte school.
dit klopt wel hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166489078
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit klopt wel hoor
Als je het hebt over knapen en pages, dat waren geen slaven maar leerknechten. Zo zat vroeger scholing inmekaar toen er nog geen klassen bestonden, afrikaanse werkelijke slavernij was er een van het domineren van andere stammen en haar leden daarna onderwerpen als ondergeschikten.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 22:20:06 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166489120
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:18 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Als je het hebt over knapen en pages, dat waren geen slaven maar leerknechten.
nee over slaven, elke cultuur heeft er wel mee te maken gehad, das echt geen uitvinding van 'de zwarte'

we hebben het ook niet afgeschaft met zijn allen, we hebben het verboden, komt nog wel voor hier en daar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166489161
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee over slaven, elke cultuur heeft er wel mee te maken gehad, das echt geen uitvinding van 'de zwarte'

we hebben het ook niet afgeschaft met zijn allen, we hebben het verboden, komt nog wel voor hier en daar
Klopt, er mee te maken gehad door afrikanen die deze gekte met zich mee deden migreren zoals in de vs waar de eerste slavenhandelaar ook een afrikaan(en jawel zwart, geen witte afrikaan) was.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 22:22:07 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166489199
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:21 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Klopt, er mee te maken gehad door afrikanen die deze gekte met zich mee deden migreren zoals in de vs waar de eerste slavenhandelaar ook een afrikaan(en jawel zwart, geen witte afrikaan) was.
bij ons waren het denk ik de romeinen die het mee deden migreren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166489258
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

bij ons waren het denk ik de romeinen die het mee deden migreren
De romeinen bestonden destijds nog amper, waren eerder spanjaarden en jawel MOREN. (oftewel marokkanen)
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  maandag 7 november 2016 @ 22:26:15 #37
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166489330
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:18 schreef Peachbird het volgende:
Als je het hebt over knapen en pages, dat waren geen slaven maar leerknechten. Zo zat vroeger scholing inmekaar toen er nog geen klassen bestonden
Bestaat nog wel bij oude ambachten. Maar weten die antipietnegers veel. Nog nooit een vak geleerd.
pi_166489345
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind het allemaal wel meevallen eerlijk gezegd, ja in een topic over zwarte piet komen mensen hun mening geven, das geen neurose, dat is gewoon hoe een discussieforum werkt

merk jij er nu echt wat van in het dagelijks leven?

ik merk helemaal niets
Klopt, en in veel steden en dorpen blijft de ZP-figuur ook gewoon ZP-figuur, in de provincie bijvoorbeeld.
Verder is het vooral een internet-ding, in de dagelijkse praktijk heb je het er niet over, in de supermarkt valt het niet op en hoezo zou je er een item van maken dan.
Verder veel mensen hebben niet eens agentschap, kinderen te oud (tieners bijv. of nog ouder).
I´m back.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 22:28:16 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166489402
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:24 schreef Peachbird het volgende:

[..]

De romeinen bestonden destijds nog amper, waren eerder spanjaarden en jawel MOREN. (oftewel marokkanen)
dat doet er toch niet toe, betekend alleen dat slavernij hier al bekend was voordat we met jouw pages en knapen gingen werken

Vikingen deden ook flink aan slavernij, via de Afrikaanse methode die je eerder uit de doeken deed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166489405
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:24 schreef Peachbird het volgende:

[..]

De romeinen bestonden destijds nog amper, waren eerder spanjaarden en jawel MOREN. (oftewel marokkanen)
Dat rijk van de Moren was ook geen pretje hoor.
I´m back.
pi_166489635
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, en in veel steden en dorpen blijft de ZP-figuur ook gewoon ZP-figuur, in de provincie bijvoorbeeld.
Verder is het vooral een internet-ding, in de dagelijkse praktijk heb je het er niet over, in de supermarkt valt het niet op en hoezo zou je er een item van maken dan.
Verder veel mensen hebben niet eens agentschap, kinderen te oud (tieners bijv. of nog ouder).
http://www.ad.nl/binnenla(...)piet-zwart~afda3b16/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166489639
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:26 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Bestaat nog wel bij oude ambachten. Maar weten die antipietnegers veel. Nog nooit een vak geleerd.
Nooit een vak geleerd ? Ben je nou zo dom of ben je gewoon verkapt racistisch?
pi_166489723
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:21 schreef Peachbird het volgende:

de vs waar de eerste slavenhandelaar ook een afrikaan was.
interessant... wat is je bron.
En daarna waren het altijd blanke slavenhandelaars die slaven verkochten op het continent Amerika en bijna altijd blanke slaveneigenaars die profiteerden en rijk werden en mensen bruut behandelden?
Wat zeg dat over het blanke ras ? Niet veel
Wat zegt het over sommige blanke mensen ? Wel veel
pi_166489734
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:24 schreef Peachbird het volgende:

[..]

De romeinen bestonden destijds nog amper, waren eerder spanjaarden en jawel MOREN. (oftewel marokkanen)
In de Bijbel (leviticus) werd het al beschreven en hoe je slaven moet behandelen etc.Slaan mag, maar je mag ze niet doodslaan
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 7 november 2016 @ 22:43:53 #45
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166489768
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 22:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

In de Bijbel (leviticus) werd het al beschreven en hoe je slaven moet behandelen etc.Slaan mag, maar je mag ze niet doodslaan
In de koran staat hoe je blanke slaven moet verkrachten. :')
pi_166489810
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:43 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

In de koran staat hoe je blanke slaven moet verkrachten. :')
Ja God/ Allah weet wel hoe het moet :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 7 november 2016 @ 22:49:43 #47
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166489912
quote:
Maar alle betrouwbare studies bevestigen wat schrijver en econoom Thomas Sowell stelde: er waren meer Europese slaven in Noord-Afrika, dan zwarte slaven in de VS.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-vs-3249915-a1512441

Doei.
pi_166490009
quote:
Ja? Wat wil je zeggen hiermee :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166490045
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 22:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe groot maak ik dan die zp-neurose? De agressie, de gedrevenheid van mensen te ontkennen dat er niks discriminerend is . Zo gedreven dat men volop discriminerend bezig is...
De bedreigingen naar mensen. Het idiote idee dat "ze" de Nederlandse cultuur kapot maken.
Nogal overdreven allemaal .
Nee..... de omschrijving 'neurose' is prima te gebruiken.

Deze wikipedia-omschrijving beschrijft hoe gedreven zp-verdediging juist meer kritiek oproept naar het zp-concept. En hoe meer kritiek erbij komt over vreemdelingenhaat
structureel ineffectief.... die zp -neurose die het doel heeft kritiek op zp en vreemdelingenhaat de kop in te drukken

[..]

De AP lijden aan een chronische minderwaardigheids- en slachtoffercomplex wat zij projecteren op de figuur Zwarte Piet.

ZP is niet het probleem, hun chronische minderwaardigheids-en slachtoffercomplex is het probleem.. Maar dat willen ze niet onder ogen zien want dan kunnen ze de schuld niet langer buiten zichzelf leggen..
pi_166490125
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 22:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

De AP lijden aan een chronische minderwaardigheids- en slachtoffercomplex wat zij projecteren op de figuur Zwarte Piet.

ZP is niet het probleem, hun chronische minderwaardigheids-en slachtoffercomplex is het probleem.. Maar dat willen ze niet onder ogen zien want dan kunnen ze de schuld niet langer buiten zichzelf leggen..
Wat een onzin. Dingen veranderen nu eenmaal.
Ga een beetje mee met je tijd, zou ik zeggen.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')