abonnement Unibet Coolblue
pi_166486500
* Diqiu-Long Heeft sinds kort zijn rijbewijs en het kon niet anders: Dan dat hij opzoek ging naar goedkope troep voor in de auto, dus zo gezegd zo gedaan!

eBay is voor mij zo'n beetje het platform om op zoek te gaan naar handige hebbedingetjes, ik noem ze hebbedingetjes omdat het meestal om kleine items gaat onder de ¤ 2 inclusief verzendkosten. Sterker nog het meeste kost slechts ¤ 1 en komt rechtstreeks van onze vrienden in China: Dus ik heb een middagje op eBay gezocht en kwam de volgende accessoires tegen voor in de auto.

Bandenspanning meter

Als je met te lage bandenspanning rijdt dan verbruikt je auto meer brandstof, althans zoiets stond in het theorieboek voor het rijbewijs. Daarom is het aan te raden om met enige regelmaat gewoon even je bandenspanning te controleren: Nou hoe kan dat nou handigere dan met dit kleine bandenspanning metertje?



Voor het geld hoef je het in iedere geval niet te laten, want voor ¤ 1,10 krijg je dit praktische hulpmiddel thuis gestuurd. Naar mijn mening is dit item dan ook wellicht het meest nuttige item uit dit lijstje!

Kleine opbergruimtes/Houders voor plastic zakken

Als je net als mij rond dient te rijden in oud klein wagentje zoals de Peugeot 106 uit de beginjaren, dan heb je waarschijnlijk geen opbergvakken in de bekleding van de stoel ingebouwd? Nou dat op zich is natuurlijk helemaal niet erg: Maar toch zie ik een zeker praktische nut in deze items, al moet ik toegeven het is iets dat zich in de praktijk zal moeten uitwijzen.

Gekleurde Aluminium ventieldopjes

Het zit hem in de details, met deze aluminium ventieldopjes kun je zonder veel geld uit te geven je banden een beetje opleuken.



Het echter meer dan een gimmick, want ventieldopjes zorgen voor een constante constante bandenspanning doordat er weinig tot geen lucht ontsnapt en beschermen de ventielen tegen vuil. Dus als het dan toch een praktische nut heeft, dan waarom niet ventieldopjes die er mooi uit zien?

Nep leren bekleding voor je handrem & versnellingspook

De laatste uit mijn lijstje heeft eerlijk gezegd enkel een cosmetische en geen praktische nut, maar desondanks sprak dit item mij aan.



Over de kwaliteit heb ik persoonlijk zo mijn twijfels, maar voor ¤ 1,30 maakt mij dat eerlijk gezegd geen ene zak uit om het cru te zeggen. Ik wil immers niet veel geld besteden voor het opleuken van mijn oud beestje, vandaar dat het mij leuk lijkt om de handrem en versnellingspook aan te kleden ;)

Tot slot

Eerlijk gezegd heb ik nog veel meer op eBay gevonden, zoals bijvoorbeeld deze universele houder voor je telefoon, zonnebril houder en alcohol tester. Maar nu zijn jullie aan zet, aangezien ik ook graag van andere horen wat ze zolang onder de ¤ 2 gevonden hebben.
pi_166487424
Leuke review.
pi_166487686
Is geen review! Ik deel enkel wat ik op eBay o.a gevonden heb, mijn echte ervaringen volgen wellicht later nog.
pi_166487789
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Is geen review! Ik deel enkel wat ik op eBay o.a gevonden heb, mijn echte ervaringen volgen wellicht later nog.
Nou en, toch leuk geschreven :P
pi_166491500
Niets om aan je spiegel te hangen? Geen kussentje en dekentje voor op de achterbank? -O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_166493264
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 23:48 schreef valentijn101 het volgende:
Niets om aan je spiegel te hangen? Geen kussentje en dekentje voor op de achterbank? -O-
Komt wellicht nog ;) Wil nog zo'n dennenboom geurdingetje aan mijn spiegel hangen, maar die hoef ik niet in China te kopen.
pi_166493368
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 23:48 schreef valentijn101 het volgende:
Niets om aan je spiegel te hangen? Geen kussentje en dekentje voor op de achterbank? -O-
Een rood kanten stringetje kun je ook wel bij de Zeeman of Wibra ofzo kopen, dat hoeft niet in China.
Schip ahoy!
  dinsdag 8 november 2016 @ 22:03:04 #8
327191 RobertNL
For your gear.
pi_166512283
https://www.aliexpress.co(...)87-b1b6-0606110cc521

Volgatemetertje, voor het moment dat de accu van je oude beestje niet zo goed is, kan je snel zien waarom hij niet start :+ (enn, niet dit ding te lang in de socket laten zitten, dan is je accu vast ook leeg :D).

Iets duurder dan $2, maar op dit soort dingen wil je wellicht niet besparen:
https://www.aliexpress.co(...)10-a462-e4f4ada97f5f
Autolader van Orico, want kwaliteit voor een goede prijs :Y. Laad zeker beter/sneller/veiliger dan zo'n action ding met alleen een weerstandje en zekering.

En dan ook nog een dashcam, ruim 5x je budget en een aardappel filmt beter; maar toch het vermelden waard door de o-zo-lage prijs. [Review]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_166513849
Autolader hoef ik niet te kopen, in mijn autoradio zit namelijk een USB poort ingebouwd waarmee o.a mijn telefoon mee kan opladen. Maar daarnaast schijnt mijn auto blijkbaar geen sigarettenaansteker te hebben :(
  woensdag 9 november 2016 @ 10:43:14 #10
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_166531188
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 22:44 schreef Diqiu-Long het volgende:
Autolader hoef ik niet te kopen, in mijn autoradio zit namelijk een USB poort ingebouwd waarmee o.a mijn telefoon mee kan opladen. Maar daarnaast schijnt mijn auto blijkbaar geen sigarettenaansteker te hebben :(
Een 106 zonder sigaretten aansteker?

Das raar. Die zit toch gewoon op je dashboard in het midden onder de ventilator instellen?

Zo niet, dan is dat ook nog een leuke aankoop voor je :p
pi_166532185
Geen suggesties wel een tip:
Doe wat kopervet op je ventiel (op het schroefdraad) voordat je die ventieldopjes erop draait anders kun je de eerste keer dat je de bandenspanning wilt checken / banden op wilt pompen je ventieltjes vervangen. De dopjes zijn (zeer waarschijnlijk) namelijk van een ander metaal dan je ventielen waardoor dit op elkaar reageert en muurvast komt te zitten. Helaas door ervaring achter gekomen.
pi_166535381
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 10:43 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Een 106 zonder sigaretten aansteker?

Das raar. Die zit toch gewoon op je dashboard in het midden onder de ventilator instellen?

Zo niet, dan is dat ook nog een leuke aankoop voor je :p
Okay dan moet ik wellicht nog eens kijken: Zelfs als die er echt niet in zit zal ik hem eerlijk gezegd niet missen.

Ik realiseer mij trouwens na het kopen van al die hebbedingetjes dat ik ze wellicht niet allemaal ga gebruiken 🙊
pi_166544967
http://www.ebay.nl/itm/31(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Iets duurder maar ik vraag me serieus af waarom ik al jaren verschillende houders geprobeerd heb met wisselend succes, je moet wel een radio met cd-speler hebben.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_166562236
Zoiets zat bij mij al in de auto, werkt perfect om de smartphone in te zetten voor navigatie.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:04:24 #15
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166563575
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 06:42 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Komt wellicht nog ;) Wil nog zo'n dennenboom geurdingetje aan mijn spiegel hangen, maar die hoef ik niet in China te kopen.
Neem 'Fresh Water', die ruikt lekker. Heb 'm zelf ook in m'n auto hangen. ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')