abonnement Unibet Coolblue
pi_166479591
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166479618
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit idd.

We hebben het over het figuur dat zonder omwegen een kroesharige neger werd genoemd. Maar nu ineens is het "anders"? Al die mensen hiervoor zagen het gewoon verkeerd, alhoewel hun het jarenlang gewoon zo hebben bedoeld?

Ik vind dat echt een rare ontkenning van de werkelijkheid...
Door wie werd dat zonder omwegen een kroesharige neger genoemd dan :?

Zwarte piet is nooit door iemand als kroesharige neger bedoeld hoor. Vrijwel niemand die ik ken heeft ook ooit die associatie met zwarte piet gehad.

Eerlijk gezegd heeft ook niemand meer de associatie met de duivel of boeman zoals zwarte piet ooit is bedoeld, maar nogmaals, dat doet niets af aan de feitelijke herkomst en bedoeling van zwarte piet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166479642
Maar schijnbaar doen feiten er niet toe. "Iedereen weet toch dat het gewoon een kroesharige neger moet voorstellen / karikatuur van een neger / blackface is, en daarmee basta!" ofzo. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166479765
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Door wie werd dat zonder omwegen een kroesharige neger genoemd dan :?

Zwarte piet is nooit door iemand als kroesharige neger bedoeld hoor. Vrijwel niemand die ik ken heeft ook ooit die associatie met zwarte piet gehad.

Eerlijk gezegd heeft ook niemand meer de associatie met de duivel of boeman zoals zwarte piet ooit is bedoeld, maar nogmaals, dat doet niets af aan de feitelijke herkomst en bedoeling van zwarte piet.
Dacht dat jij wees op de geschiedenis van zp? Waarom weet je dan niet dat zp een kroesharige neger werd genoemd?

Van wiki zelfs...
quote:
De katholieke Amsterdamse schrijver en dichter Joseph Alberdingk Thijm (1820-1889) herinnerde zich op latere leeftijd dat hij in 1828 bij een 'strooiavond' was geweest, waar de goedheiligman werd begeleid door Pieter-me-knecht, een 'kroesharige neger' die cadeautjes uit zijn korf uitdeelde.[7]
Hier nog 1:

quote:
De feestvierende Katholieke kerk in Nederland. Huisboek voor Christelijke gezinnen. Daarin wordt beschreven hoe Sinterklaas thuis op bezoek komt. ‘Menigeen’, gaat het verder, ‘laat hem vergezellen door een ander personaadje [personage], een Neger, die onder den naam van Pieter, mijn knecht niet minder populair is dan de Heilige Bisschop-zelf’.
Zp is wel degelijk bedoeld geweest als een "neger", daar is echt nooit een geheim van gemaakt, nogmaals, ik snap die ontkenning van de werkelijkheid gewoonweg niet.
We hebben zelfs in de jaren kwalijke trekken van het karikatuur eruit gesloopt om die reden, dat is niet gedaan omdat er echt geen connectie was, het echt niet zo bedoeld was.

Ik zal het nog 1 keer zeggen, ik kan heel goed begrijpen dat je zou zeggen, het is absoluut geen kwalijke karikatuur meer, zelfs amper te herkennen als karikatuur tegenwoordig. Maar hou op met net doen alsof het daar niet vandaan komt. Zp in deze vorm (de oorsprong daarvan) is gewoonweg een karikatuur van een "neger" daar is echt geen enkele twijfel over.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166479772
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar schijnbaar doen feiten er niet toe. "Iedereen weet toch dat het gewoon een kroesharige neger moet voorstellen / karikatuur van een neger / blackface is, en daarmee basta!" ofzo. :')
Tja 'wij' hebben er in onze traditie nou eenmaal een karikatuur van een neger van gemaakt ongeacht de oorsprong
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166479797
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar schijnbaar doen feiten er niet toe. "Iedereen weet toch dat het gewoon een kroesharige neger moet voorstellen / karikatuur van een neger / blackface is, en daarmee basta!" ofzo. :')
Het zijn de feiten dat zp zo bedoeld was, het is juist het buigen van de werkelijkheid als je dat ontkent.
Daarvoor moet je dan terugvallen op andere "duivelse" vormen die toegepast worden die geen "neger" voor moeten stellen, of moet je verder terug dan de knecht van sinterklaas in deze vorm.
Dat er een rijkere geschiedenis aan hangt hoor je mij niet ontkennen, dat die in deze vorm een karikatuur van een "neger" is is even duidelijk als dat.

De schmink heeft trouwens best lang negerschmink geheten, maar he, die connectie is echt zo ver gezocht!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166479802
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 17:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tja 'wij' hebben er in onze traditie nou eenmaal een karikatuur van een neger van gemaakt ongeacht de oorsprong
+1
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 7 november 2016 @ 17:22:21 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166479891
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wacht even, het verhaal is nu dat hij nooit bedoeld is geweest als neger? Of dat hij nu niet meer als neger wordt bedoeld?

Dat laatste zou nog semi-geloofwaardig kunnen zijn, maar dat eerste volgens mij niet.
Het is aanvankelijk niet als een neger bedoeld, en dat is het nog steeds niet. De meeste gelijkenis met een karikatuur van een neger had Zwarte Piet in de jaren 70/80, door de volgende punten:
- De ouders wilden een kindvriendelijk feest, dus de enge zwarte piet moest anti-autoritair worden en meer op een mens gaan lijken. Exit roe en entree domme hippie-piet, want zonder dat enge is Piet dom. Later werd Sint de demente en Piet de grappige mantelzorger.
- Op de zwart/wit-tv was door het zwarte zwart de gezichten van de pieten niet goed te zien, laat staan de expressie van de acteurs. Exit zwart gezicht, entree bruin gezicht (om redenen van expressie was het Monster van Frankenstein voor de zwart/wit(!)-films groen geschminkt). Met moderne kleuren tv, HD en alles, kan zwart gewoon terugkeren.
- Het rare taaltje dat natuurlijk de stem om herkenbaarheidsredenen moet verdraaien kon aanvankelijk "Spaans" verbeelden (hij kwam immers uit Spanje?), maar met de massale intocht van de Surinamers bij de onafhankelijkheid van Suriname werd het als "Surinaams" begrepen. Let wel: we hebben het over een periode waarin maar weinig Nederlanders iets met Spanjaarden te maken hadden, dus veel met echt Spaans heeft het niet te maken. Kinderen gebruiken dat taaltje bijvoorbeeld ook als ze "Duits" spreken.

Ja, jammer dat het toen op een neger leek, maar na eerdere protesten zijn de karikatuur-kenmerken al weggehaald. En karikatuur van een neger is het echter nooit geweest, omdat er Zwarte Piet geen figuur is om mee te spotten (in die tijd wekte hij nog enig ontzag), en uit de afgelopen eeuwen zijn er talloze negerkarikaturen bekend die in de verste verte niet op Zwarte Piet lijken.
Behalve dan een zwart gezicht, maar niet alles met een zwart gezicht is een karikatuur van een neger.
  maandag 7 november 2016 @ 17:24:24 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166479939
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Door wie werd dat zonder omwegen een kroesharige neger genoemd dan :?

Er zijn oude boekjes, uit 1825 of zo, dus van vóór het fenomeen Blackface, waarin Zwarte Piet zo wordt genoemd. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het een blanke was die voor Piet speelde, en al helemaal niet dat het een karikatuur moest zijn, want met Sint en Piet spot je niet.
pi_166480059
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit idd.

We hebben het over het figuur dat zonder omwegen een kroesharige neger werd genoemd. Maar nu ineens is het "anders"? Al die mensen hiervoor zagen het gewoon verkeerd, alhoewel hun het jarenlang gewoon zo hebben bedoeld?

Ik vind dat echt een rare ontkenning van de werkelijkheid...
Deze ontkenning van de feiten begint nu inderdaad wel absurde vormen aan te nemen.

En dan heb ik nog een pro-pieter die ik niet bij naam zal noemen horen zeggen 'het moet toch wel mogelijk blijven om grapjes te maken over negers?'

Feit is: zowel voor- als tegenstanders hebben dit zolang we ons kunnen heugen gezien als een verbeelding van een neger, karikaturaal of niet.

En nu wordt er vanalles bijgehaald.. pro-pieters zijn ineens experts als het gaat om obscure heidense gebruiken die wellicht de voorlopers van deze traditie geweest zouden kunnen zijn. Terwijl de meesten daarvan onbekend zijn met de meest elementaire geschiedenis van ons land.

"We willen zo graag de cultuur van ons land beschermen." My ass. Het is puur kleutergedrag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166480104
Pieter me knecht was een neger, een bediende. In die tijd was het bespotten van negers de normaalste zaak van de wereld. Het was immers een minderwaardig ras? Ze waren inferieur, dom en lui, dat wist iedereen.
Het was dan ook geen enkel probleem om die figuur steeds karikaturaler voor te stellen en voortaan ook als boeman te laten fungeren ipv Sinterklaas zelf zoals het oorspronkelijk was. Dat paste ook beter in het plaatje. Sint was voortaan wit, slim en goedhartig. Piet was zwart, afschrikwekkend en dom.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166480154
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Het zijn de feiten dat zp zo bedoeld was, het is juist het buigen van de werkelijkheid als je dat ontkent.
Daarvoor moet je dan terugvallen op andere "duivelse" vormen die toegepast worden die geen "neger" voor moeten stellen, of moet je verder terug dan de knecht van sinterklaas in deze vorm.
Dat er een rijkere geschiedenis aan hangt hoor je mij niet ontkennen, dat die in deze vorm een karikatuur van een "neger" is is even duidelijk als dat.

De schmink heeft trouwens best lang negerschmink geheten, maar he, die connectie is echt zo ver gezocht!!!
Nee, dat is het zeker niet.

Probeer niet je eigen interpretatie of visie als feit op te leggen ajb.

De historische herkomst heb ik verder al uit de doeken gedaan.

Verder ken ik werkelijk niemand die zwarte piet ooit als neger heeft geassocieerd. Behalve een kleine groep met een structureel minderwaardigheidscomplex dan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166480166


Hier ga ik mooi met de kleinkinderen naartoe :) Geen roetveegpieten aanwezig :P

Las dat ze het in de stad Groningen wel anders doen, geen bruine pieten maar echt zwart om het op die manier onrealistisch te laten lijken.
pi_166480167
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach ach..... haatzaaiers die Sylvana willen lynchen.
Echt te triest voor woorden :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166480169
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze ontkenning van de feiten begint nu inderdaad wel absurde vormen aan te nemen.

En dan heb ik nog een pro-pieter die ik niet bij naam zal noemen horen zeggen 'het moet toch wel mogelijk blijven om grapjes te maken over negers?'

Feit is: zowel voor- als tegenstanders hebben dit zolang we ons kunnen heugen gezien als een verbeelding van een neger, karikaturaal of niet.

En nu wordt er vanalles bijgehaald.. pro-pieters zijn ineens experts als het gaat om obscure heidense gebruiken die wellicht de voorlopers van deze traditie geweest zouden kunnen zijn. Terwijl de meesten daarvan onbekend zijn met de meest elementaire geschiedenis van ons land.

"We willen zo graag de cultuur van ons land beschermen." My ass. Het is puur kleutergedrag.
Dus omdat Tomatenboer andere feiten dan jouw feiten aanhaalt, is het ontkenning van de feiten?

Het wegzetten van iemand die gewoon netjes post en met feiten komt, als 'verdraaier van de werkelijkheid'.. sorry, maar dat is pas kleutergedrag.
pi_166480175
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, dat is het zeker niet.

Probeer niet je eigen interpretatie of visie als feit op te leggen ajb.

De historische herkomst heb ik verder al uit de doeken gedaan.

Verder ken ik werkelijk niemand die zwarte piet ooit als neger heeft geassocieerd. Behalve een kleine groep met een structureel minderwaardigheidscomplex dan.
En gewoon de feiten negeren... Heb bronnen en alles geplaats, maar jij ontkent dat gewoonweg..
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166480201
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:37 schreef erodome het volgende:

[..]

En gewoon de feiten negeren... Heb bronnen en alles geplaats, maar jij ontkent dat gewoonweg..
Hij toch ook? Jij ontkent dát toch ook? Man man man.. selectieve verontwaardigheid, zolang het maar in jouw straatje past.

Maar goed, jij was ook al 15 jaar niet in een stadion geweest, om vervolgens te concluderen dat het er daar zó asociaal aan toe gaat. Totaal niet serieus te nemen dus.
pi_166480209
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hij toch ook? Jij ontkent dát toch ook? Man man man.. selectieve verontwaardigheid, zolang het maar in jouw straatje past.

Maar goed, jij was ook al 15 jaar niet in een stadion geweest, om vervolgens te concluderen dat het er daar zó asociaal aan toe gaat. Totaal niet serieus te nemen dus.
Ik ontken die verdere geschiedenis helemaal niet. Hoe kom je daarbij?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166480241
Ik zag trouwens wel gewoon Zwarte Pieten troep in de Jumbo, ik dacht dat die winkel geboycot werd door mede radicale Zwarte Pieten-fundamentalisten, maar jullie kunnen daar gewoon heen hoor.
standaarddrinker
pi_166480358
Ook alle andere 'rassen' waren natuurlijk sws inferieur aan het blanke ras. Uitgebreid onderzoeken naar gedaan ook, je kon het bv. aflezen aan de grootte van de schedel en zo.

quote:
De blanken voelen zich het best thuis in de gematigde luchtstreek; als werklieden (slaven) gebruikten de Blanken de Negers in de tropische zone; het Mongoolsche Ras aardt in alle luchtstreken en doet voor de blanken nog veel dienst als koelies in de tropische zone.' Dit is geen tekst uit propagandamateriaal van de Centrumpartij, maar verplichte leerstof voor middelbare scholieren, in een aardrijkskundeboek uit 1926.De indeling van mensen in rassen is verworden van een biologische aanduiding tot een culturele en sociale ordening. Het ras van een mens zou niet alleen iets zeggen over zijn huidskleur en zijn trekken, maar bepaalt in één moeite door zijn karakter, zijn mentaliteit en zijn toekomstperspectief.
Blanken zijn van nature het edele ras

Fenneke Sijsling over koloniaal schedelmeten

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 07-11-2016 18:00:29 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 7 november 2016 @ 17:59:03 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166480519
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Feit is: zowel voor- als tegenstanders hebben dit zolang we ons kunnen heugen gezien als een verbeelding van een neger, karikaturaal of niet.
Dat is geen feit. Ik heb nooit een neger gezien in Zwarte Piet, en zo zijn er wel meer. Ik begrijp niet goed hoe je er wèl een neger in kunt zien.
  maandag 7 november 2016 @ 18:02:42 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166480587
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 17:34 schreef Kijkertje het volgende:
Pieter me knecht was een neger, een bediende. In die tijd was het bespotten van negers de normaalste zaak van de wereld. Het was immers een minderwaardig ras? Ze waren inferieur, dom en lui, dat wist iedereen.
Aangezien de meeste mensen in Nederland nooit een neger hadden gezien, is dat nogal bespottelijk. Bedienden waren in Nederland geen slaven, maar mensen met een normaal en eerzaam beroep.

Negers werden in elk geval als mensen gezien (zodat ze tot christenen bekeerd konden worden) en over het algemeen als tamelijk hulpbehoevend (uiteraard op religieus vlak), want er moest gespaard worden voor de missie in Donker Afrika.
Misschien moet je Max Havelaar eens lezen.
pi_166480639
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Aangezien de meeste mensen in Nederland nooit een neger hadden gezien, is dat nogal bespottelijk. Bedienden waren in Nederland geen slaven, maar mensen met een normaal en eerzaam beroep.

Negers werden in elk geval als mensen gezien (zodat ze tot christenen bekeerd konden worden) en over het algemeen als tamelijk hulpbehoevend (uiteraard op religieus vlak), want er moest gespaard worden voor de missie in Donker Afrika.
Misschien moet je Max Havelaar eens lezen.
Ik weet heel goed hoe er tegen negers aangekeken werd. En er waren genoeg kolonialen om te vertellen hoe minderwaardig ze waren als ze weer eens in Holland waren.
De kerk wilde natuurlijk vooral zieltjes winnen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166480683
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 18:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik weet heel goed hoe er tegen negers aangekeken werd. En er waren genoeg kolonialen om te vertellen hoe minderwaardig ze waren als ze weer eens in Holland waren.
De kerk wilde natuurlijk vooral zieltjes winnen.
Nee dat weet jij niet, jij gaat voor het gemak maar van jou uit!
  maandag 7 november 2016 @ 18:08:43 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166480690
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 18:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik weet heel goed hoe er tegen negers aangekeken werd. En er waren genoeg kolonialen om te vertellen hoe minderwaardig ze waren als ze weer eens in Holland waren.
De kerk wilde natuurlijk vooral zieltjes winnen.
Alsof die kolonialen de gewone boeren in Nederland niet minderwaardig vonden, bijvoorbeeld. Of Jan met de Pet. Dat groepje aristocratie kun je niet als voorbeeld nemen voor "de Nederlandse bevolking". Bovendien zijn er vanuit de koloniën ook andere geluiden (Max Havelaar, die ik al noemde).
Verwar ook niet het Nederlandse koloniale bewind met dat van de Britten.
pi_166480702
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:59 schreef Lunatiek het volgende:
. Ik begrijp niet goed hoe je er wèl een neger in kunt zien.
Wil je het wel begrijpen ? Is het niet handiger om het niet te begrijpen ?
Dan heb je meer reden om te kunnen kankeren op negers die dat benoemen. ?

Lees deze krant uit 1878
pi_166480799
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Alsof die kolonialen de gewone boeren in Nederland niet minderwaardig vonden, bijvoorbeeld. Of Jan met de Pet. Dat groepje aristocratie kun je niet als voorbeeld nemen voor "de Nederlandse bevolking". Bovendien zijn er vanuit de koloniën ook andere geluiden (Max Havelaar, die ik al noemde).
Verwar ook niet het Nederlandse koloniale bewind met dat van de Britten.
Natuurlijk waren er ook andere geluiden, niet iedereen dacht er zo over. En ja op de arbeiders werd er ook neergekeken maar die waren iig blank.
Maar juist daardoor was het voor 'het gewone volk' dan ook best prettig om weer neer te kunnen kijken op andere rassen.

Ken de Max Havelaar natuurlijk (heb zelfs de biografie Multatuli van Dik van der Meulen hier naast me staan) ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 07-11-2016 18:22:26 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166480863
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wil je het wel begrijpen ? Is het niet handiger om het niet te begrijpen ?
Dan heb je meer reden om te kunnen kankeren op negers die dat benoemen. ?

Lees deze krant uit 1878
Het was ook gewoon een neger voor iedereen. Ongelooflijk hoe dat nu ontkend wordt. ;(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 7 november 2016 @ 18:27:20 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166481121
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wil je het wel begrijpen ? Is het niet handiger om het niet te begrijpen ?
Dan heb je meer reden om te kunnen kankeren op negers die dat benoemen. ?

Lees deze krant uit 1878
Nee, begrijp het gewoon niet goed. Ik zie het verschil sowieso moeilijk. Ik had pas ergens in seizoen 4 of 5 van de Cosby Show door dat alle acteurs zwart waren (vanwege Winnie en Nelson en de discussie over de namen). Daar kun je om lachen, maar het is wel zo.
Ik vraag me ook af wat voor verknipt zelfbeeld je hebt als je jezelf in Zwarte Piet herkent.
pi_166481312
Wacht. Zijn we nu weer terug bij het ontkennen van die blackface-karikatuur?
pi_166481337
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, begrijp het gewoon niet goed. Ik zie het verschil sowieso moeilijk. Ik had pas ergens in seizoen 4 of 5 van de Cosby Show door dat alle acteurs zwart waren (vanwege Winnie en Nelson en de discussie over de namen). Daar kun je om lachen, maar het is wel zo.
Ik vraag me ook af wat voor verknipt zelfbeeld je hebt als je jezelf in Zwarte Piet herkent.
Er zit wat mij betreft een heel groot verschil tussen ontkennen dat het een vertolking van een neger is en ontkennen dat die vertolking van een neger karikaturaal of kwetsend is.

Welke is het? :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166481396
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, begrijp het gewoon niet goed. Ik zie het verschil sowieso moeilijk. Ik had pas ergens in seizoen 4 of 5 van de Cosby Show door dat alle acteurs zwart waren (vanwege Winnie en Nelson en de discussie over de namen). Daar kun je om lachen, maar het is wel zo.
Ik vraag me ook af wat voor verknipt zelfbeeld je hebt als je jezelf in Zwarte Piet herkent.
Dat is niet verknipt als je voorouders slachtoffers zijn geweest van onze koloniale geschiedenis. Dan krijg je die verhalen mee van thuis hoe het vroeger was en dan lopen jouw kinderen de kans uitgescholden te worden in Sinterklaastijd.
Het zou ook niet verknipt zijn geweest als jij de geschiedenis van de Zwarte Piet figuur ook had meegekregen, dan had je het wel gezien. Maar daar wordt al jaren niet meer over gesproken natuurlijk. Dat 'vergeten' we liever.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166481461
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 18:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat is niet verknipt als je voorouders slachtoffers zijn geweest van onze koloniale geschiedenis
Nu generaliseer je mensen met voorouders die slachtoffer zijn geweest van 'onze' koloniale geschiedenis. Niet iedereen is zo lichtgeraakt. En de associatie met dergelijke personen doet ook een beetje pijn ;(
Conscience do cost.
pi_166481496
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:38 schreef ems. het volgende:

[..]

Nu generaliseer je mensen met voorouders die slachtoffer zijn geweest van 'onze' koloniale geschiedenis. Niet iedereen is zo lichtgeraakt. En de associatie met dergelijke personen doet ook een beetje pijn ;(
Mwoah. Er zijn zat mensen die trots voelen bij die tijd. Dan is het ook niet gek dat er mensen zijn die het tegenovergestelde voelen.
pi_166481503
Zwarte Piet is gebaseerd op zwarte heidense demonen en niet op negers.
standaarddrinker
pi_166481525
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:40 schreef DrDentz het volgende:
Zwarte Piet is gebaseerd op zwarte heidense demonen en niet op negers.
Vandaar dat ie lijkt op heidense demomen en niet op een negerkarikatuur.
pi_166481527
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:38 schreef ems. het volgende:

[..]

Nu generaliseer je mensen met voorouders die slachtoffer zijn geweest van 'onze' koloniale geschiedenis. Niet iedereen is zo lichtgeraakt.
Dat is niet mijn bedoeling maar gemakzucht idd. Het gaat mij om de mensen die nu nog moeite hebben met de figuur Zwarte Piet ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166481552
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vandaar dat ie lijkt op heidense demomen en niet op een negerkarikatuur.
Ja
standaarddrinker
pi_166481567
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:42 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja
Duidelijk. Krampus it is.
pi_166481578
Treffende gelijkenis. :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166481592
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:42 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja
Echt dit is pas een verknipt beeld _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166481601


Tong in je oor bitch
standaarddrinker
pi_166481617
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:44 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Tong in je oor bitch
Hé. Zwarte piet.
pi_166481620
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:44 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Tong in je oor bitch
Die telt niet, heeft geen zwart gezicht. Je vergalt de sint traditie!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166481630
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwoah. Er zijn zat mensen die trots voelen bij die tijd. Dan is het ook niet gek dat er mensen zijn die het tegenovergestelde voelen.
Ik ben er dan ook voor dat we iedereen lekker trots of boos laten voelen en dat we daar verder niets aan doen. Zo trekken aan de geschiedenis is een persoonlijk 'probleem' dat persoonlijk opgelost dient te worden.
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 18:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat is niet mijn bedoeling maar gemakzucht idd.
Weet ik, ik ben ook een zeikerd :P
Conscience do cost.
pi_166481655
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Die telt niet, heeft geen zwart gezicht. Je vergalt de sint traditie!!!


Ik ben voor een terugkeer naar de traditionele Krampus en weg van de kindvriendelijke Pietjes met Surinaams accent, ik ben nog traditioneler ingesteld dan Zwarte Piet Moet Blijven mensen.
standaarddrinker
pi_166481656
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik ben er dan ook voor dat we iedereen lekker trots of boos laten voelen en dat we daar verder niets aan doen. Zo trekken aan de geschiedenis is een persoonlijk 'probleem' dat persoonlijk opgelost dient te worden.

Ja. Dat gebeurt nu toch ook?
pi_166481672
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:47 schreef DrDentz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik ben voor een terugkeer naar de traditionele Krampus en weg van de kindvriendelijke Pietjes met Surinaams accent, ik ben nog traditioneler ingesteld dan Zwarte Piet Moet Blijven mensen.
Daar gaan de kinderen goede herinneringen aan overhouden. :P

Maar toegegeven: dat zou de hele vraag of dit over een neger gaat wel oplossen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166481690
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Dat gebeurt nu toch ook?
Grotendeels, maar er zijn een hoop mensen van mening dat de politiek een standpunt moet innemen wat betreft de persoonlijke (on)zekerheden van het gepeupel. Dat dient wat mij betreft vermeden te worden.
Conscience do cost.
pi_166481700
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar gaan de kinderen goede herinneringen aan overhouden. :P
Als ze zoet en gehoorzaam zijn geweest hebben ze niets te vrezen.
standaarddrinker
pi_166481714
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:47 schreef DrDentz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik ben voor een terugkeer naar de traditionele Krampus en weg van de kindvriendelijke Pietjes met Surinaams accent, ik ben nog traditioneler ingesteld dan Zwarte Piet Moet Blijven mensen.
Ik ben onmiddelijk voor! Weg met de kusje kroel opvoeding, terug met de nare schrikfiguren die de kleintjes al vlotjes leren dat de wereld niet zo aardig is soms ~O>
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166481730
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:48 schreef ems. het volgende:

[..]

Grotendeels, maar er zijn een hoop mensen van mening dat de politiek een standpunt moet innemen wat betreft de persoonlijke (on)zekerheden van het gepeupel. Dat dient wat mij betreft vermeden te worden.
Doet 'de politiek' niet. Nou ja, de PVV wel, die Jan Roos-club ook, de rest niet of nauwelijks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2016 18:50:41 ]
pi_166481738
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:49 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Als ze zoet en gehoorzaam zijn geweest hebben ze niets te vrezen.
Ach, het zou de bezwaren die er nu zijn wel oplossen.. dus mijn zegen heb je. :)

Ik denk alleen niet dat deze verandering met groot enthousiasme zal worden ontvangen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166481746
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben onmiddelijk voor! Weg met de kusje kroel opvoeding, terug met de nare schrikfiguren die de kleintjes al vlotjes leren dat de wereld niet zo aardig is soms ~O>
Vroeger hadden ze daar idd totaal geen moeite mee :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166481747
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:48 schreef ems. het volgende:

[..]

Grotendeels, maar er zijn een hoop mensen van mening dat de politiek een standpunt moet innemen wat betreft de persoonlijke (on)zekerheden van het gepeupel. Dat dient wat mij betreft vermeden te worden.
De politiek mag hun handen ervan houden, behalve de ME op voorhand erheen te sturen.
pi_166481748
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben onmiddelijk voor! Weg met de kusje kroel opvoeding, terug met de nare schrikfiguren die de kleintjes al vlotjes leren dat de wereld niet zo aardig is soms ~O>
Hahaha, dat dacht ik al ja. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166481755
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach, het zou de bezwaren die er nu zijn wel oplossen.. dus mijn zegen heb je. :)

Ik denk alleen niet dat deze verandering met groot enthousiasme zal worden ontvangen.
Nee maar we hebben tegenwoordig te maken met de softie-generatie.
standaarddrinker
pi_166481769
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 18:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Vroeger hadden ze daar idd totaal geen moeite mee :D
Vroeger had dat dan ook echt een functie. Zo waren er schrikfiguren voor de bossen, de rivieren en andere potienteel gevaarlijke plaatsen waarvan je als ouder niet wilde dat je uk daar rondwaarde.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166481784
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:51 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nee maar we hebben tegenwoordig te maken met de softie-generatie.
Idd, first world problems, wat moet ik mijn kind dit jaar vertellen over Zwarte Piet :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166481817
Oké, we gaan totaal-retro. Krampus.

Progressieven akkoord? Conservatieven? Extreemrechts? Extreemlinks? RTL? NPO? Ja?
pi_166481832
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:53 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, we gaan totaal-retro. Krampus.

Progressieven akkoord? Conservatieven? Extreemrechts? Extreemlinks? RTL? NPO? Ja?
Aye.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166481834
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 18:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Idd, first world problems, wat moet ik mijn kind dit jaar vertellen over Zwarte Piet :')
De een naar de andere leugen toch, weet jij het zelf niet meer wat jij vorig jaar gelogen hebt erover.

Jij weet toch de beste leugenaar heeft een gouden geheugen!
pi_166481846
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:53 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, we gaan totaal-retro. Krampus.

Progressieven akkoord? Conservatieven? Extreemrechts? Extreemlinks? RTL? NPO? Ja?
Geen probleem mee
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166481906
Kijk jongens, de Pieten komen eraan!

standaarddrinker
pi_166481977
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:56 schreef DrDentz het volgende:
Kijk jongens, de Pieten komen eraan!

Die Oostenrijkers hebben het beter gedaan met hun traditie, maar ja die hebben dan ook geen expansiedrang gehad. :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166482013
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 18:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Die Oostenrijkers hebben het beter gedaan met hun traditie, maar ja die hebben dan ook geen expansiedrang gehad. :D
Dan vertrek jij toch daarheen als jij dat denkt.
pi_166482040
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 18:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Die Oostenrijkers hebben het beter gedaan met hun traditie, maar ja die hebben dan ook geen expansiedrang gehad. :D
Als je het Heilige Roomse Rijk als voorloper van Oostenrijk beschouwt, hadden ze zo'n beetje de hele wereld in handen!
standaarddrinker
  maandag 7 november 2016 @ 19:02:36 #71
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166482060
Ook een leuke site boordevol negers Zwarte Pieten:
http://www.sintzwartepiet.nl/?page_id=4086
Volgens mij hadden we die hier nog niet gehad. Klik op de plaatjes voor meer.

Of dat in- en in-racistische Nieuw-Zeeland:
https://www.odt.co.nz/spo(...)ticipated-coronation
Dat dat kan in NederlandNieuw-Zeeland!
pi_166482335
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan vertrek jij toch daarheen als jij dat denkt.
Kijk, dit is wel vooruitgang. Nu moeten ook autochtonen met een andere mening weg.
pi_166482341
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:02 schreef Lunatiek het volgende:
Ook een leuke site boordevol negers Zwarte Pieten:
http://www.sintzwartepiet.nl/?page_id=4086
Volgens mij hadden we die hier nog niet gehad. Klik op de plaatjes voor meer.

Of dat in- en in-racistische Nieuw-Zeeland:
https://www.odt.co.nz/spo(...)ticipated-coronation
Dat dat kan in NederlandNieuw-Zeeland!
Allemaal leuk en aardig, maar die vieringen zijn nooit vervlochten geweest met kolonisatie en/of uitbuiting van het negroide ras en dat is in Nederland wel gebeurd. De nazaten daarvan wonen nu hier en zijn Nederlanders geworden. Een hele andere context dus.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166482366
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:02 schreef Lunatiek het volgende:
Ook een leuke site boordevol negers Zwarte Pieten:
http://www.sintzwartepiet.nl/?page_id=4086
Volgens mij hadden we die hier nog niet gehad. Klik op de plaatjes voor meer.

Of dat in- en in-racistische Nieuw-Zeeland:
https://www.odt.co.nz/spo(...)ticipated-coronation
Dat dat kan in NederlandNieuw-Zeeland!
Zij doen het ook, dus dan is het goed. Voor een radicaal-filosoof heb je wel erg weinig verstand van argumentatie.
pi_166482508
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 19:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar die vieringen zijn nooit vervlochten geweest met kolonisatie en/of uitbuiting van het negroide ras en dat is in Nederland wel gebeurd. De nazaten daarvan wonen nu hier en zijn Nederlanders geworden. Een hele andere context dus.
De Sinterklaasviering heeft niets met kolonisatie of uitbuiting van het negroïde ras te maken. Past daarom prima in dit lijstje. :Y
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166482543
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:18 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

De Sinterklaasviering heeft niets met kolonisatie of uitbuiting van het negroïde ras te maken. Past daarom prima in dit lijstje. :Y
Dit is wel een interessante post. Hoe weet je dat?
pi_166482559
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:18 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

De Sinterklaasviering heeft niets met kolonisatie of uitbuiting van het negroïde ras te maken. Past daarom prima in dit lijstje. :Y
Dat heeft het voor de mensen die er mee zitten wel :{
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166482623
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit is wel een interessante post. Hoe weet je dat?
Dat is nooit aangetoond in tegenstelling tot de bewering dat ZP een veel oudere (door meerdere culturen gedeelde) achtergrond heeft.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166482645
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:22 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat is nooit aangetoond in tegenstelling tot de bewering dat ZP een veel oudere (door meerdere culturen gedeelde) achtergrond heeft.
Echt, die blinde vlek :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166482659
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:22 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat is nooit aangetoond in tegenstelling tot de bewering dat ZP een veel oudere (door meerdere culturen gedeelde) achtergrond heeft.
Daar valt over te discussiëren, maar over de stelling dat het sowieso niet zo is ook en die stelling poneer je hier, dus ik neem aan dat je ook redenen hebt om die aan te nemen?
pi_166482691
quote:
15s.gif Op maandag 7 november 2016 19:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat heeft het voor de mensen die er mee zitten wel :{
Iedereen kan van alles aan elkaar koppelen maar dat betekent natuurlijk niet direct dat die koppeling werkelijk bestaat. Laat staan dat we er iets mee gaan doen. Dan zouden Niburu en co ook nieuws brengen ipv vermaak.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166482757
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Daar valt over te discussiëren, maar over de stelling dat het sowieso niet zo is ook en die stelling poneer je hier, dus ik neem aan dat je ook redenen hebt om die aan te nemen?
Dat zeg ik in de post die je quote. Er is nooit een verband tussen het kolonialisme en het Sinterklaasfeest aangetoond. Nog nooit. Vaak roepen maakt geen waarheid.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166482767
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:25 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Iedereen kan van alles aan elkaar koppelen maar dat betekent natuurlijk niet direct dat die koppeling werkelijk bestaat. Laat staan dat we er iets mee gaan doen. Dan zouden Niburu en co ook nieuws brengen ipv vermaak.
Top! Zo zie je maar hoe onze geschiedenis vervalst en ontkend wordt als het ons uitkomt :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166482799
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 19:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Top! Zo zie je maar hoe onze geschiedenis vervalst en ontkend wordt als het ons uitkomt :)
Vertel...
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166482800
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:27 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat zeg ik in de post die je quote. Er is nooit een verband tussen het kolonialisme en het Sinterklaasfeest aangetoond. Nog nooit. Vaak roepen maakt geen waarheid.
Er is ook geen verband aangetoond tussen het feit dat het hier op de bank droog is en het weer buiten. Toch kan ik niet met zekerheid stellen dat het buiten droog is.
pi_166482838
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er is ook geen verband aangetoond tussen het feit dat het hier op de bank droog is en het weer buiten. Toch kan ik niet met zekerheid stellen dat het buiten droog is.
Dat heet een dak.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166482841
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 19:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Top! Zo zie je maar hoe onze geschiedenis vervalst en ontkend wordt als het ons uitkomt :)
Niemand ontkent het koloniale verleden van Nederland. Alleen dat zwarte piet z'n oorsprong vindt in het koloniale verleden dat is nog nooit aangetoond (en is ook ware bullshit).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166482864
Hoe dan ook: de overeenkomst blackface-zwarte piet kan iedereen zien. Dat lijkt me geen onderwerp van discussie. Het verband tussen blackface en rassendiscriminatie lijkt me ook duidelijk. Het verband tussen rassendiscriminatie en slavernij is dan misschien iets verdergezocht, maar om dat helemaal weg te vlakken gaat dan ook wel weer wat ver.
pi_166482881
quote:
15s.gif Op maandag 7 november 2016 19:30 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat heet een dak.
Eh, ja. Maar dat was het punt niet.
pi_166482886
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:31 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe dan ook: de overeenkomst blackface-zwarte piet kan iedereen zien. Dat lijkt me geen onderwerp van discussie. Het verband tussen blackface en rassendiscriminatie lijkt me ook duidelijk. Het verband tussen rassendiscriminatie en slavernij is dan misschien iets verdergezocht, maar om dat helemaal weg te vlakken gaat dan ook wel weer wat ver.
Dat zwarte piet op blackface lijkt maakt het nog geen blackface.

Zwarte piet is zeker géén blackface of karikatuur van een neger.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166482893
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Niemand ontkent het koloniale verleden van Nederland. Alleen dat zwarte piet z'n oorsprong vindt in het koloniale verleden dat is nog nooit aangetoond (en is ook ware bullshit).
O, wauw. Nog zo een. Hoe weet je dat?
pi_166482900
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat zwarte piet op blackface lijkt maakt het nog geen blackface.

Zwarte piet is zeker géén blackface of karikatuur van een neger.
Jawel.
pi_166482925
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:31 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe dan ook: de overeenkomst blackface-zwarte piet kan iedereen zien. Dat lijkt me geen onderwerp van discussie. Het verband tussen blackface en rassendiscriminatie lijkt me ook duidelijk. Het verband tussen rassendiscriminatie en slavernij is dan misschien iets verdergezocht, maar om dat helemaal weg te vlakken gaat dan ook wel weer wat ver.
Alleen is dat een typisch Amerikaanse fenomeen uit de vaudeville. Weinig overeenkomst met ZP. Als je echter je boekjes hieromtrent uit een bepaalde "wetenschappelijke hoek" in de VS haalt, dan zie je dat erin en organiseer je ook een freedom ride naar, verleden jaar, Meppel. Dat is natuurlijk onzin.
I´m back.
pi_166482931
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, wauw. Nog zo een. Hoe weet je dat?
Verdiep je eens in de geschiedenis. Het helpt. :)

Kan je wel naar een aantal bronnen verwijzen als je dat wilt. Maar mijn ervaring is ondertussen dat feiten er niet of nauwelijks toe doen bij de anti-pieten extremisten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166482964
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alleen is dat een typisch Amerikaanse fenomeen uit de vaudeville. Weinig overeenkomst met ZP. Als je echter je boekjes hieromtrent uit een bepaalde "wetenschappelijke hoek" in de VS haalt, dan zie je dat erin en organiseer je ook een freedom ride naar, verleden jaar, Meppel. Dat is natuurlijk onzin.
O, gaan we nu op de wetenschapsontkenningstoer?
pi_166482975
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jawel.
Deze hele discussie is begonnen met de stelling ZP is racisme, ZP is een blackface. Bewijs voor die stelling is nooit geleverd.
Ik wacht...
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166482988
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, gaan we nu op de wetenschapsontkenningstoer?
Nee, hoezo?
I´m back.
pi_166482994
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jawel.
Dan raad ik je aan eens goed te verdiepen in historische feiten in plaats van maar wat dom te blaten en domme interpretaties stellig als feiten te presenteren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166483004
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de geschiedenis. Het helpt. :)

Kan je wel naar een aantal bronnen verwijzen als je dat wilt. Maar mijn ervaring is ondertussen dat feiten er niet of nauwelijks toe doen bij de anti-pieten extremisten.
Ja, heb ik gedaan en ik kom tot een tegenovergestelde conclusie.

Maar de stelling 'er lijkt een verband te zijn' is nog altijd oneindig veel beter houdbaar dan 'er is geen verband'.
pi_166483077
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:34 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Deze hele discussie is begonnen met de stelling ZP is racisme, ZP is een blackface. Bewijs voor die stelling is nooit geleverd.
Ik wacht...
Ja, dat is er wel, maar jij vindt ondanks alles dat dat verband niet bestaat. Dat kan natuurlijk, maar het is een gedurfde stelling.
pi_166483084
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoezo?
Ah, leek net.
pi_166483129
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan raad ik je aan eens goed te verdiepen in historische feiten in plaats van maar wat dom te blaten en domme interpretaties stellig als feiten te presenteren.
Ja, dat is mijn vak zo ongeveer, dus ik moet wel.

Maar die historische feiten die jij kent ga je zeker niet delen hè? Waarschijnlijk met als reden iets als 'dat moet je zelf maar opzoeken'.
  maandag 7 november 2016 @ 19:39:26 #103
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_166483135
Als de Sint dit jaar in het Sinterklaasjournaal gelijk in rang staat met de Hoofdpiet (bijvoorbeeld), en er zijn behalve zwarte ook witte pieten, is dan het probleem niet opgelost? Ongeveer zoals twee jaar terug, met Opa Piet? Dan zijn de zwarte Pieten geëmancipeerd, uit hun knechtenrol gehaald en zijn wit en zwart gelijkwaardig.

Ik ben echt heel benieuwd wat het gaat worden, vanaf overmorgen ...
Prrrrr
pi_166483142
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah, leek net.
Nou, ja, je doet net alsof ik de Holocaust ontken joh, ik schrok.
I´m back.
pi_166483156
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat is mijn vak zo ongeveer, dus ik moet wel.

Maar die historische feiten die jij kent ga je zeker niet delen hè? Waarschijnlijk met als reden iets als 'dat moet je zelf maar opzoeken'.
Wat is jouw vak?
I´m back.
pi_166483157
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kijk, dit is wel vooruitgang. Nu moeten ook autochtonen met een andere mening weg.
Waar lees jij moeten droeftoeter!
pi_166483160
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de geschiedenis. Het helpt. :)

Kan je wel naar een aantal bronnen verwijzen als je dat wilt. Maar mijn ervaring is ondertussen dat feiten er niet of nauwelijks toe doen bij de anti-pieten extremisten.
Je hebt gevraagd om bewijs dat zp gewoon ronduit een neger werd genoemd, er zijn je verschillende gegeven en nu doe je gewoon weer net zo hard net alsof dat niet waar is...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166483182
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, ja, je doet net alsof ik de Holocaust ontken joh, ik schrok.
Sommige feiten ontkennen is niet hetzelfde als alle feiten ontkennen.
pi_166483191
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Je hebt gevraagd om bewijs dat zp gewoon ronduit een neger werd genoemd, er zijn je verschillende gegeven en nu doe je gewoon weer net zo hard net alsof dat niet waar is...
Enkele interpretaties maakt het nog niet waar hé, dat weet je?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166483199
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar lees jij moeten droeftoeter!
Geen idee mongool.
pi_166483204
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Niemand ontkent het koloniale verleden van Nederland. Alleen dat zwarte piet z'n oorsprong vindt in het koloniale verleden dat is nog nooit aangetoond (en is ook ware bullshit).
Zwarte Piet in de huidige vorm is ontstaan tijdens ons koloniale verleden. De oorspronkelijke vorm waren we toen al lang 'vergeten'. Net als we nu 'vergeten' zijn dat dat wel degelijk te maken had met racisme.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166483223
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Enkele interpretaties maakt het nog niet waar hé, dat weet je?
Ach toe nou zeg....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166483243
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Enkele interpretaties maakt het nog niet waar hé, dat weet je?
Ook niet absoluut onwaar.
  maandag 7 november 2016 @ 19:42:24 #114
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166483244
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:27 schreef Lunatiek het volgende:
Ik vraag me ook af wat voor verknipt zelfbeeld je hebt als je jezelf in Zwarte Piet herkent.
Herken jij jezelf niet in Sinterklaas dan? _O-
pi_166483407
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Sommige feiten ontkennen is niet hetzelfde als alle feiten ontkennen.
Ik sla de wetenschappelijkheid van die vakken laag in, dat is het enige. Ze zullen wel wetenschappelijke methoden gebruiken maar of zij echt wetenschappelijke kennis opleveren is een tweede. Het kan ook allemaal anders liggen en vaak zijn dat soort vormen van social science totaal niet reproduceerbaar en onderhevig aan modes. Maar nergens heb ik gesteld dat de Holocaust niet heeft plaats gevonden. Kritiek op Surinamers die hier een "freedom ride" naar Meppel organiseren bij de intocht van Sinterklaas voor de NPO staat niet gelijk aan Holocaustontkenning.
:{.
I´m back.
pi_166483442
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik sla de wetenschappelijkheid van die vakken laag in, dat is het enige. Ze zullen wel wetenschappelijke methoden gebruiken maar of zij echt wetenschappelijke kennis opleveren is een tweede. Het kan ook allemaal anders liggen en vaak zijn dat soort vormen van social science totaal niet reproduceerbaar en onderhevig aan modes.
Dat is een mening. Een vrij domme mening, maar toch.
pi_166483444
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:42 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Herken jij jezelf niet in Sinterklaas dan? _O-
Sinterklaas is het symbool van de blanke, kerkelijke, alwetende machthebber zoals dat eeuwen zo geweest is. Dat ben jij natuurlijk niet. Jij behoort tot het gewone volk dat de Sint en zijn knecht ontvangt. Jij komt in het hele verhaal niet voor :P

Het zou hooguit nu de koning kunnen zijn aangezien we kerk en staat gescheiden hebben intussen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166483534
Was Jezus donker of blank?

zou die alleen voor het blanke of donkere soort gestorven zijn aan het kruis?

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2016 19:53:13 ]
pi_166483568
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is een mening. Een vrij domme mening, maar toch.
Hoezo is dat een domme mening?
I´m back.
pi_166483590
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:51 schreef john2406 het volgende:
Was Jezus donker of blank?
Donker. Die was een mensen van kleur iig.
I´m back.
pi_166483628
Zitten hier ook zeloten, of niet?
I´m back.
pi_166483642
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo is dat een domme mening?
Omdat het vrij dom is om doodleuk een wetenschappelijke discipline af te schrijven.
  maandag 7 november 2016 @ 19:55:57 #123
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166483652
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 19:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Sinterklaas is het symbool van de blanke, kerkelijke, alwetende machthebber zoals dat eeuwen zo geweest is. Dat ben jij natuurlijk niet. Jij behoort tot het gewone volk dat de Sint en zijn knecht ontvangt. Jij komt in het hele verhaal niet voor :P

Het zou hooguit nu de koning kunnen zijn aangezien we kerk en staat gescheiden hebben intussen.
Die antipietnegers komen ook niet in het verhaal voor hoor. _O-
pi_166483717
Bij de drie koningen komt zelfs een gekleurde voor, zou dat de drager geweest zijn?
pi_166483721
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat het vrij dom is om doodleuk een wetenschappelijke discipline af te schrijven.
Nou ja, ik heb ook geen hoge pet van allerlei andere vormen van social science op. Zijn veel pretstudies ook, waar je niet veel aan hebt. Is althans niet te meten.
I´m back.
pi_166483773
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:58 schreef john2406 het volgende:
Bij de drie koningen komt zelfs een gekleurde voor, zou dat de drager geweest zijn?
Kain of wie ook weer had ze vervloekt toch, of hoe zat? Gelukkig zijn we allemaal seculieren en hebben die onzin achter ons gelaten. Daarom zijn we hier ook niet meer antisemitisch.
I´m back.
pi_166483785
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb ook geen hoge pet van allerlei andere vormen van social science op. Zijn veel pretstudies ook, waar je niet veel aan hebt. Is althans niet te meten.
Ja en dat vind ik dus een vrij domme mening.

Maar goed, het is een mening en niet meer dan dat.
pi_166483846
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb ook geen hoge pet van allerlei andere vormen van social science op. Zijn veel pretstudies ook, waar je niet veel aan hebt. Is althans niet te meten.
Wat vind je van economie?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_166483856
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja en dat vind ik dus een vrij domme mening.

Maar goed, het is een mening en niet meer dan dat.
Dat is een mening idd. Net zo goed als jij daar ook een mening over hebt kennelijk, maar dat is ook een mening.
Maar hoezo is het dom?
I´m back.
pi_166483873
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat vind je van economie?
Ja, ligt eraan hè welk onderdeel, maar ook veel onzin idd.
I´m back.
pi_166483895
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is een mening idd. Net zo goed als jij daar ook een mening over hebt kennelijk, maar dat is ook een mening.
Maar hoezo is het dom?
Omdat het nu eenmaal vrij dom is om doodleuk een hele wetenschappelijke discipline af te schrijven.
pi_166483903
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb ook geen hoge pet van allerlei andere vormen van social science op. Zijn veel pretstudies ook, waar je niet veel aan hebt. Is althans niet te meten.
Ligt aan de betreffende sociale wetenschap.

Je moet het belang van filosofie, psychologie en sociologie niet onderschatten.

Maar goed, Jigzoz baseert zich hier op zijn wetenschappelijke expertise, maar ik weet überhaupt niet waar hij in is gespecialiseerd :?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166483942
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat het nu eenmaal vrij dom is om doodleuk een hele wetenschappelijke discipline af te schrijven.
Nee, er staat "ik heb er geen hoge pet van op" dat is sws wat anders. Psychologie idem. Psychiatrie idem. Filosofie idem. Politicologie idem. Geschiedenis idem.
I´m back.
pi_166483962
Ok, dat komt inderdaad niet heel slim over.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166483973
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 20:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ligt aan de betreffende sociale wetenschap.

Je moet het belang van filosofie, psychologie en sociologie niet onderschatten.

Maar goed, Jigzoz baseert zich hier op zijn wetenschappelijke expertise, maar ik weet überhaupt niet waar hij in is gespecialiseerd :?
Taal- en letterkunde op professioneel vlak, biologie, filosofie, astronomie en religie op privévlak.
pi_166483988
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 20:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ligt aan de betreffende sociale wetenschap.

Je moet het belang van filosofie, psychologie en sociologie niet onderschatten.

Maar goed, Jigzoz baseert zich hier op zijn wetenschappelijke expertise, maar ik weet überhaupt niet waar hij in is gespecialiseerd :?
Je kunt niet zonder bepaalde disciplines, maar of je er een hoge pet van op moet hebben. Is het echt kennis, of gewoon mode, meeste zooi is niet reproduceerbaar en de toets van de empirie kan het niet doorstaan.
I´m back.
pi_166484009
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:05 schreef Molurus het volgende:
Ok, dat komt inderdaad niet heel slim over.
Hoezo?
I´m back.
pi_166484013
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, er staat "ik heb er geen hoge pet van op" dat is sws wat anders. Psychologie idem. Psychiatrie idem. Filosofie idem. Politicologie idem. Geschiedenis idem.
Ja, dan heb je óf geen idee waar je het over hebt (dat heet onnozelheid) óf je weet het wel en je trekt totaal verkeerde conclusies (dat heet domheid).
pi_166484015
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ligt eraan hè welk onderdeel, maar ook veel onzin idd.
Hele onderzoeken, over bijvoorbeeld westerse landen met een bepaalde mate van ongelijkheid, die structureel een duidelijk verband laten zien tussen de variabelen, dat vind jij een hoop onzin?

Zeker als logica je punt ondersteund is het wel fijn dat je daar empirisch bewijs voor kunt vinden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_166484044
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo?
Dat zijn stuk voor stuk vrij serieuze vakgebieden. Ik kan me niet voorstellen dat je voldoende van elk weet om er uberhaupt zulke uitspraken over te kunnen doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166484079
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je kunt niet zonder bepaalde disciplines, maar of je er een hoge pet van op moet hebben. Is het echt kennis, of gewoon mode, meeste zooi is niet reproduceerbaar en de toets van de empirie kan het niet doorstaan.
Dat is juist wat ze bij economie doen, constant empirische studies uitvoeren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_166484083
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Taal- en letterkunde op professioneel vlak, biologie, filosofie, astronomie en religie op privévlak.
Okee, allemaal prima en respectabele studies en kennis. Maar wat is de relevantie van het aanhalen van deze expertise in deze zwarte pieten discussie?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166484103
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 20:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Okee, allemaal prima en respectabele studies en kennis. Maar wat is de relevantie van het aanhalen van deze expertise in deze zwarte pieten discussie?
Niks. Jij vroeg er naar. Ik gaf antwoord.
pi_166484118
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dan heb je óf geen idee waar je het over hebt (dat heet onnozelheid) óf je weet het wel en je trekt totaal verkeerde conclusies (dat heet domheid).
Je zegt het maar legt het niet uit.
I´m back.
pi_166484168
quote:
9s.gif Op maandag 7 november 2016 20:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je zegt het maar legt het niet uit.
Voorbeeldje? Psychiatrie is een medisch specialisme. Dat betekent: drie jaar bachelor (volgens velen de zwaarste studie die er is), drie jaar master en dan nog specialiseren. Ryan3: onzin.

Ja, zeg het maar.
pi_166484169
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zijn stuk voor stuk vrij serieuze vakgebieden. Ik kan me niet voorstellen dat je voldoende van elk weet om er uberhaupt zulke uitspraken over te kunnen doen.
In die vakken is geen ontwikkeling aanwezig maar sprake van een soort modes, iedere generatie verzint weer wat nieuws en probeert weer wat nieuws.
I´m back.
pi_166484179
Hij hoeft het niet uit te leggen die bad het s avonds in het geld naar ik aanneem?

Of niet natuurlijk gek geleerd en nog niks te makken!

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2016 20:13:21 ]
pi_166484189
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In die vakken is geen ontwikkeling aanwezig maar sprake van een soort modes, iedere generatie verzint weer wat nieuws en probeert weer wat nieuws.
Zeg dan gewoon dat je echt geen idee hebt waar je het over hebt.
pi_166484191
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is juist wat ze bij economie doen, constant empirische studies uitvoeren.
Ik zeg al, ligt eraan welke tak.
I´m back.
pi_166484260
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeg dan gewoon dat je echt geen idee hebt waar je het over hebt.
Hoezo niet? Is er ontwikkeling in de politicologie aanwezig bijvoorbeeld, leg eens uit dan? Welke ontwikkeling zien we daarin dan?
In de psychiatrie, filosofie, psychologie? Leg maar uit.
I´m back.
pi_166484263
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In die vakken is geen ontwikkeling aanwezig maar sprake van een soort modes, iedere generatie verzint weer wat nieuws en probeert weer wat nieuws.
Sja, hij zegt het misschien wat bot.. maar ik moet me dan toch aansluiten bij Jigzoz. Ik kan alleen maar concluderen dat je geen idee hebt waar je over praat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166484287
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niks. Jij vroeg er naar. Ik gaf antwoord.
Nee, eerder in dit topic haalde jij je expertise aan op wetenschappelijk vlak om je mening kracht bij te zetten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166484294
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zeg al, ligt eraan welke tak.
Ik vind de filosofische kant ook zeker niet verkeerd om te begrijpen. Als economen het met elkaar eens zijn dan is daar een hele gefundeerde reden voor te vinden, een die met meerdere argumenten kracht wordt gegeven.

De mate van politiek blijf je altijd houden bij zaken waar je de werking niet precies kunt achterhalen... Echter is er met logica genoeg te beredeneren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_166484316
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeg dan gewoon dat je echt geen idee hebt waar je het over hebt.
Ja, je kunt het blijven zeggen, maar toon eens aan dat er een soort ontwikkeling aan wezig is waarin we bijv. het wezen van de politiek beter begrijpen, net zoals dat het geval is in de natuurkunde... Leg maar uit.
I´m back.
  maandag 7 november 2016 @ 20:17:44 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166484355
Meh, psychologie kan een wetenschap zijn. Maar zoals het nu bedreven wordt is dat niet het geval.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166484359
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Is er ontwikkeling in de politicologie aanwezig bijvoorbeeld, leg eens uit dan? Welke ontwikkeling zien we daarin dan?
In de psychiatrie, filosofie, psychologie? Leg maar uit.
Nu moet ik een opsomming gaan maken van de wetenschappelijke ontwikkelingen op al die vakgebieden omdat jij een wetenschapsontkenner bent? Nee, hou je mening maar, dan blijf ik 'm wel gewoon dom vinden.
pi_166484373
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind de filosofische kant ook zeker niet verkeerd om te begrijpen. Als economen het met elkaar eens zijn dan is daar een hele gefundeerde reden voor te vinden, een die met meerdere argumenten kracht wordt gegeven.

De mate van politiek blijf je altijd houden bij zaken waar je de werking niet precies kunt achterhalen... Echter is er met logica genoeg te beredeneren.
Daar waar economie de wiskunde raakt zul je te maken hebben met ontwikkeling idd.
I´m back.
pi_166484376
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 20:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, eerder in dit topic haalde jij je expertise aan op wetenschappelijk vlak om je mening kracht bij te zetten.
Dat ben ik vergeten. Waar ook alweer?
pi_166484409
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 20:17 schreef Fir3fly het volgende:
Meh, psychologie kan een wetenschap zijn. Maar zoals het nu bedreven wordt is dat niet het geval.
Hoe bedoel jij een ander monddood proberen te maken?

Omdat die het anders ziet als deze welke het goed denken te zien?
pi_166484447
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nu moet ik een opsomming gaan maken van de wetenschappelijke ontwikkelingen op al die vakgebieden omdat jij een wetenschapsontkenner bent? Nee, hou je mening maar, dan blijf ik 'm wel gewoon dom vinden.
Ik ben geen wetenschapsontkenner: in de natuurwetenschappen daar zit ontwikkeling in dat lijkt me vrij duidelijk. Maar genderwetnschap, om nog eens een voorbeeld te noemen, welke ontwikkeling zie jij daar? Leg nou eens uit?
I´m back.
pi_166484475
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben geen wetenschapsontkenner
Dat zeg je hierboven toch? Dat je wel in natuurkunde gelooft doet daar niks aan af.
pi_166484482
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:47 schreef DrDentz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik ben voor een terugkeer naar de traditionele Krampus en weg van de kindvriendelijke Pietjes met Surinaams accent, ik ben nog traditioneler ingesteld dan Zwarte Piet Moet Blijven mensen.
Je bent voor een nieuwe traditie beginnen. Dit is geen terugkeer.
Krampus is nooit een traditie geweest in Nederland en waar het dat wel was , is het ook vaak uitgebeeld zonder een zwart gezicht .

https://www.google.nl/sea(...)VGWSwKHUejDYgQhyYIIQ
pi_166484492
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:55 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Die antipietnegers komen ook niet in het verhaal voor hoor. _O-
Jawel die zijn (symbolisch) vertegenwoordigd door Zwarte Piet in het verhaal van Schenk. Er zijn ook nog geen zwarte families die de Sint en zijn zwarte knecht ontvangen. Het was nog niet hun traditie.



Kies maar uit waar jij je je het meest in vertegenwoordigd voelt in dit plaatje. De heer des huizes? O-)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166484499
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sja, hij zegt het misschien wat bot.. maar ik moet me dan toch aansluiten bij Jigzoz. Ik kan alleen maar concluderen dat je geen idee hebt waar je over praat.
Nee, is een vrij gebruikelijk standpunt dat je in de sociale wetenschappen totaal geen ontwikkeling ziet als in: we weten meer. In natuurwetenschappen wel daarentegen. Dat jullie van je stoel vallen, ligt niet aan mij.
I´m back.
pi_166484552
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, is een vrij gebruikelijk standpunt dat je in de sociale wetenschappen totaal geen ontwikkeling ziet als in: we weten meer. In natuurwetenschappen wel daarentegen. Dat jullie van je stoel vallen, ligt niet aan mij.
Nou ja, het ligt in die zin aan jou dat je dingen zegt zonder enig idee te hebben waar je het over hebt. Dat anderen daar dan weer iets van vinden ligt inderdaad aan die mensen.
pi_166484573
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zeg je hierboven toch? Dat je wel in natuurkunde gelooft doet daar niks aan af.
Nee, hoor "ik heb er geen hoge pet van op" is geen wetenschapsontkenning, heb je helemaal mis.
I´m back.
pi_166484576
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben geen wetenschapsontkenner: in de natuurwetenschappen daar zit ontwikkeling in dat lijkt me vrij duidelijk. Maar genderwetnschap, om nog eens een voorbeeld te noemen, welke ontwikkeling zie jij daar? Leg nou eens uit?
Oh, dat vind ik ook nogal onzin.. Tjah, er zitten een hoop mutsen in die vakgebieden dat ben ik zeker wel met je eens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_166484599
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, is een vrij gebruikelijk standpunt dat je in de sociale wetenschappen totaal geen ontwikkeling ziet
Ad populum.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166484610
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat ben ik vergeten. Waar ook alweer?
Je reactie was als volgt op een post van mij:

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat is mijn vak zo ongeveer, dus ik moet wel.


Maar die historische feiten die jij kent ga je zeker niet delen hè? Waarschijnlijk met als reden iets als 'dat moet je zelf maar opzoeken'.
Al eerder had je je wetenschappelijke expertise aangehaald (ik meen in een vorig topic?) dus ik was in de veronderstelling dat je je dagelijks bezighield met een expertise dat relevant zou zijn in deze discussie, maar dat blijkt niet zo te zijn. Zonder wat afbreuk te willen doen aan je kennis op al die vlakken, maar geschiedenis zit daar bijvoorbeeld niet bij (wel taal- en letterkunde zag ik).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_166484622
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, het ligt in die zin aan jou dat je dingen zegt zonder enig idee te hebben waar je het over hebt. Dat anderen daar dan weer iets van vinden ligt inderdaad aan die mensen.
Hoezo, leg eens uit hoe de genderwetenschap onze kennis ontwikkelt dan? De filosofie zeg eens? Welke kennis en ontwikkeling peuren we daar uit? Noem eens wat?
I´m back.
pi_166484631
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ad populum.
Nee, stropop.
I´m back.
pi_166484637
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor "ik heb er geen hoge pet van op" is geen wetenschapsontkenning, heb je helemaal mis.
Oké. Heb je er gewoon geen hoge pet van op. Sommige mensen hebben geen hoge pet op van natuurkunde. Vind ik ook niet meer dan een wat dommige mening.
pi_166484687
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je reactie was als volgt op een post van mij:

[..]

Al eerder had je je wetenschappelijke expertise aangehaald (ik meen in een vorig topic?) dus ik was in de veronderstelling dat je je dagelijks bezighield met een expertise dat relevant zou zijn in deze discussie, maar dat blijkt niet zo te zijn. Zonder wat afbreuk te willen doen aan je kennis op al die vlakken, maar geschiedenis zit daar bijvoorbeeld niet bij (wel taal- en letterkunde zag ik).
Hmja. Mijn vak heet dan weer Nederlandse taal en cultuur, maar dat zal inderdaad wel irrelevant zijn.
pi_166484711
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo, leg eens uit hoe de genderwetenschap onze kennis ontwikkelt dan? De filosofie zeg eens? Welke kennis en ontwikkeling peuren we daar uit? Noem eens wat?
Ik moet je nu gaan uitleggen wat filosofie inhoudt? Nee, ga ik niet doen.
pi_166484744
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké. Heb je er gewoon geen hoge pet van op. Sommige mensen hebben geen hoge pet op van natuurkunde. Vind ik ook niet meer dan een wat dommige mening.
Natuurkunde voldoet wel aan de voorwaarde dat je kennis vergroot waar je blijvend wat aan hebt. Uitkomsten zijn ook reproduceerbaar en kunnen voorspellingen doen. Iedereen kan het dus controleren. Verder hebben ze over het algemeen een impact op ons dagelijkse leven.
En leg me nu uit hoe dat werkt bij de genderwetenschap.
I´m back.
pi_166484784
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Natuurkunde voldoet wel aan de voorwaarde dat je kennis vergroot waar je blijvend wat aan hebt. Uitkomsten zijn ook reproduceerbaar en kunnen voorspellingen doen. Iedereen kan het dus controleren. Verder hebben ze over het algemeen een impact op ons dagelijkse leven.
En leg me nu uit hoe dat werkt bij de genderwetenschap.
Oké, maar op één voorwaarde: als jij uitlegt hoe de zwaartekracht werkt.
pi_166484786
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Taal- en letterkunde op professioneel vlak, biologie, filosofie, astronomie en religie op privévlak.
Ah, daar komt je enge obsessie voor het jodendom vandaan.
  maandag 7 november 2016 @ 20:29:43 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166484793
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké. Heb je er gewoon geen hoge pet van op. Sommige mensen hebben geen hoge pet op van natuurkunde. Vind ik ook niet meer dan een wat dommige mening.
Zoals psychologie nu wordt bedreven heb je geen bedenkingen bij?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166484802
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ah, daar komt je enge obsessie voor het jodendom vandaan.
Woedefreak is er!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2016 20:30:20 ]
  maandag 7 november 2016 @ 20:30:14 #180
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166484810
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 20:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Jawel die zijn (symbolisch) vertegenwoordigd door Zwarte Piet in het verhaal van Schenk. Er zijn ook nog geen zwarte families die de Sint en zijn zwarte knecht ontvangen. Het was nog niet hun traditie.

[ afbeelding ]

Kies maar uit waar jij je je het meest in vertegenwoordigd voelt in dit plaatje. De heer des huizes? O-)
Ik herken mijzelf in Napoleon. En ik behoor op dezelfde afdeling opgesloten te worden als de antipieten.
pi_166484842
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Woedefreak is er!
Nu snap ik ook dat je mij daarmee hebt gediagnosticeerd. Wel jammer dat je schijnbaar toch niet zo'n expert bent :).
pi_166484862
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:31 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nu snap ik ook dat je mij daarmee hebt gediagnosticeerd. Wel jammer dat je schijnbaar toch niet zo'n expert bent :).
Ja, hahahahaha!
pi_166484876
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik moet je nu gaan uitleggen wat filosofie inhoudt? Nee, ga ik niet doen.
Volgens mij weet je zelf niet waar je over ouwehoert.
I´m back.
pi_166484894
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 20:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij weet je zelf niet waar je over ouwehoert.
Jawel. Wetenschapsfilosofie is nog altijd een vast onderdeel van de meeste studies.
pi_166484930
O, wacht. Wetenschapsfilosofie is vast ook allemaal onzin hè...
pi_166485002
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, is een vrij gebruikelijk standpunt dat je in de sociale wetenschappen totaal geen ontwikkeling ziet als in: we weten meer. In natuurwetenschappen wel daarentegen. Dat jullie van je stoel vallen, ligt niet aan mij.
Binnen de psychiatrie bijvoorbeeld zijn wel degelijk ontwikkelingen gaande t.a.v. medicatie en het diagnosticeren. Maar toch bedankt voor het etaleren van je domheid.
pi_166485020
Schenkman bedacht dit verhaal trouwens omdat hij vond dat de gegoede burgerij zich meer om kansarme kinderen moest bekommeren. Hij gaf ook les op de Stadsarmenschool in Amsterdam.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166485022
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké, maar op één voorwaarde: als jij uitlegt hoe de zwaartekracht werkt.
Waarom zou ik dat moeten doen, jij legt gezellig uit waarom, en dat vind ik een hele leuke, genderwetenschappen dezelfde soort van kennis oplevert als de natuurwetenschap. Want die zijn voor jou volkomen gelijk.
Antropologie mag ook hoor.
Of eh filosofie.
Psychologie?
Politicologie, ook een mooie.

Dus waarmee heeft een genderwetenschap dezelfde kennis opgeleverd als de natuurkunde als wetenschap bijv. de zwaartekracht heeft opgeleverd?
I´m back.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 7 november 2016 @ 20:37:08 #189
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166485036
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 20:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Binnen de psychiatrie bijvoorbeeld zijn wel degelijk ontwikkelingen gaande t.a.v. medicatie en het diagnosticeren. Maar toch bedankt voor het etaleren van je domheid.
Toch bedankt dat je het niet kan laten mensen te beledigen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166485066
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:33 schreef Jigzoz het volgende:
O, wacht. Wetenschapsfilosofie is vast ook allemaal onzin hè...
Nee, die niet, maar daar heb jij geen kaas van gegeten.
I´m back.
pi_166485087
Heren, heren... -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166485101
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten doen, jij legt gezellig uit waarom, en dat vind ik een hele leuke, genderwetenschappen dezelfde soort van kennis oplevert als de natuurwetenschap. Want die zijn voor jou volkomen gelijk.
Antropologie mag ook hoor.
Of eh filosofie.
Psychologie?
Politicologie, ook een mooie.

Dus waarmee heeft een genderwetenschap dezelfde kennis opgeleverd als de natuurkunde als wetenschap bijv. de zwaartekracht heeft opgeleverd?
Punt is (om ook maar weer even een bruggetje te slaan naar het onderwerp): je kunt niet doodleuk iets tot onzin verklaren als je niet weet waar je het over hebt.
pi_166485107
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Toch bedankt dat je het niet kan laten mensen te beledigen.
Mensen die doen alsof ze overal wat vanaf weten verdienen dat ook gewoon.
pi_166485124
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 20:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Binnen de psychiatrie bijvoorbeeld zijn wel degelijk ontwikkelingen gaande t.a.v. medicatie en het diagnosticeren. Maar toch bedankt voor het etaleren van je domheid.
Ik zie dat je je al weer helemaal diskwalificeert voor discussie.
I´m back.
pi_166485127
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, die niet, maar daar heb jij geen kaas van gegeten.
Ach, ik haalde het vak. Genoeg, lijkt me.
pi_166485136
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie dat je je al weer helemaal diskwalificeert voor discussie.
Dat heb je met je eerdere statement al gedaan.
pi_166485153
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Toch bedankt dat je het niet kan laten mensen te beledigen.
Je ziet hoe het er hier aan toe gaat iig.
I´m back.
pi_166485184
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 20:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat heb je met je eerdere statement al gedaan.
Nee, hoor. Leg je ook niet uit ook, dus jij diskwalificeert je. Maar goed dat doe je wel vaker toch?
I´m back.
pi_166485191
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 20:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je ziet hoe het er hier aan toe gaat iig.
Oe... Dit is wel schrijnend. Als je het zo niet wil, doe het dan niet.
pi_166485207
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ach, ik haalde het vak. Genoeg, lijkt me.
6-?
I´m back.
pi_166485252
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Toch bedankt dat je het niet kan laten mensen te beledigen.
Dat kan hier toch helemaal niet?
Al is het zo, het gaat om piet toch, en die voelen zich ook beledigd, dus komt op hetzelfde neer toch?

Heb er tot nog toe geen cent minder door!
pi_166485258
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oe... Dit is wel schrijnend. Als je het zo niet wil, doe het dan niet.
Aub uitleggen dit, want eh beetje iemand voor dom verslijten zonder je het uitlegt, behoort niet tot de manier waarop je hier dient te discussiëren, dan diskwalificeer je je.
I´m back.
pi_166485261
quote:
9s.gif Op maandag 7 november 2016 20:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor. Leg je ook niet uit ook
Iemand die beweert dat er in bijvoorbeeld de psychiatrie geen ontwikkelingen gaande zijn maar alles voortkomt uit trends heeft de moeite niet genomen zichzelf een beetje te informeren. Het is bijna hilarisch dat je dat durft te beweren, ware het niet dat je nog serieus bent ook.
pi_166485289
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 20:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

6-?
Nee, ruim daarboven.

Maar waar baseer je nou je wetenschapsontkenning op? Anders dan op een totaal gebrek aan kennis natuurlijk.
pi_166485335
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Aub uitleggen dit, want eh beetje iemand voor dom verslijten zonder je het uitlegt, behoort niet tot de manier waarop je hier dient te discussiëren, dan diskwalificeer je je.
Nee, met wetenschapsontkenning maak je dan wel weer een goeie beurt.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 20:44:07 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166485352
dit is misschien meer iets voor een ander topic man _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166485365
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:44 schreef sp3c het volgende:
dit is misschien meer iets voor een ander topic man _O-
F&L. Check.
pi_166485403
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 20:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iemand die beweert dat er in bijvoorbeeld de psychiatrie geen ontwikkelingen gaande zijn maar alles voortkomt uit trends heeft de moeite niet genomen zichzelf een beetje te informeren. Het is bijna hilarisch dat je dat durft te beweren, ware het niet dat je nog serieus bent ook.
Zeker in de psychiatrie is er sprake van trends idd. Psychiaters weten vaak ook niet goed hoe iets werkt en wat ze moeten proberen. Dan is de trens weer psycho-therapie oiv een nieuwe theorie en dan gaat men weer over tot medicatie totdat blijkt dat dat ook niet werkt. Verschillende medicatie is in ontwikkeling, verschillende therapieën.
Enfin dan moet je er maar in verdiepen.
I´m back.
pi_166485421
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:44 schreef sp3c het volgende:
dit is misschien meer iets voor een ander topic man _O-
Wil jij niet weten wie de langste heeft?
pi_166485466
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, met wetenschapsontkenning maak je dan wel weer een goeie beurt.
Volgens mij ontken de wetenschap niet hoor, heb alleen van bepaalde wetenschap geen hoge pet op. Ik heb je uitgelegd waarop ik dat baseer. In de ene vorm van wetenschap zit geen ontwikkeling, als in we gaan de dingen steeds beter begrijpen. In de andere vorm van wetenschap wel.
I´m back.
pi_166485472
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeker in de psychiatrie is er sprake van trend idd. Psychiaters weten vaak ook niet goed hoe iets werkt en wat ze moeten proberen. Dan is de trens weer psycho-therapie oiv een nieuwe theorie en dan gaat men weer over tot medicatie totdat blijkt dat dat ook niet werkt. Verschillende medicatie is in ontwikkeling, verschillende therapieën.
Enfin dan moet je er maar in verdiepen.
Waar heb jij het nou weer over? :') Psychotherapie wordt juist nauwelijks toegepast in de psychiatrie.
pi_166485482
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:44 schreef sp3c het volgende:
dit is misschien meer iets voor een ander topic man _O-
Mensen random beledigen?
I´m back.
pi_166485488
quote:
Nou veel verwarrender kan het niet meer worden, in ieder geval ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 20:47:17 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166485489
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wil jij niet weten wie de langste heeft?
ik heb de langste want ik ben niet blank
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166485531
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb de langste want ik ben niet blank
Ik ben 90% blank en ik kan betere rijmpjes maken dan de gemiddelde neger.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_166485552
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 20:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over? :') Psychotherapie wordt juist nauwelijks toegepast in de psychiatrie.
Maar dat is stuivertje verwisselen, en psycho-therapie wordt wel degelijk uitgevoerd. Jeugdzorg staat er bol van. Vrij prijzig ook nog. Hierdoor veel problemen met betaalbaarheid. Volg de actualiteit.
I´m back.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 20:49:05 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166485579
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:48 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Ik ben 90% blank en ik kan betere rijmpjes maken dan de gemiddelde neger.
hoezo 90% blank?

heb je zwarte voeten ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166485587
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb de langste want ik ben niet blank
Ik ben 100 % blank, maar ik heb weer geen euh......"langste."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_166485651
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat is stuivertje verwisselen, en psycho-therapie wordt wel degelijk uitgevoerd. Jeugdzorg staat er bol van. Vrij prijzig ook nog. Hierdoor veel problemen met betaalbaarheid. Volg de actualiteit.
Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt Ryan, hou er gewoon mee op.
pi_166485654
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoezo 90% blank?

heb je zwarte voeten ofzo
Nee, blauw bloed in de familie. (waar je in kunt drijven)
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 20:50:43 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166485663
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik ben 100 % blank, maar ik heb weer geen euh......"langste."
nachtkastje zeker
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166485697
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

nachtkastje zeker
Dan wel :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_166485722
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 20:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt Ryan, hou er gewoon mee op.
Hoezo? Leg eens uit? Of als jij het zegt is het zo? :').
Je hebt een grote broek aan joh, en uiteindelijk als iemand iets zegt wat jou niet uitkomt ga je lekker beledigen?
Zwaktebod.
I´m back.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 20:52:03 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166485730
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:50 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Nee, blauw bloed in de familie.
vette shit ouwe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166485749
Kijk, speciaal nieuw topic voor wetenschapsontkenningspraat: F&L / Wetenschapsontkenning

En on-topic verder.
pi_166485764
fuck ZWARTE PIET

geef mij maar de horror clown

  Moderator maandag 7 november 2016 @ 20:53:31 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166485785
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:52 schreef Raram het volgende:
fuck ZWARTE PIET

geef mij maar de horror clown

als jij zo met je kids om wilt gaan dan mag dat ook gewoon :Y

video's op youtube en een topic in WEB pls
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166485814
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo? Leg eens uit?
Dat blijkt alleen al uit wat je zegt. Dan heb je het over psychiatrie, dan over psychotherapie en vervolgens over een algemene term als jeugdzorg en dat het daarom zo duur is.
pi_166485830
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

vette shit ouwe
Van de israelische vlag dus.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_166485865
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

als jij zo met je kids om wilt gaan dan mag dat ook gewoon :Y

video's op youtube en een topic in WEB pls
zwarte piet gewoon afschaffen

en over 5 jaar weet geen enkele kid meer dat die ooit bestaan heeft ^O^
pi_166485870
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:52 schreef Jigzoz het volgende:
Kijk, speciaal nieuw topic voor wetenschapsontkenningspraat: F&L / Wetenschapsontkenning

En on-topic verder.
Ga maar lekker in je eentje trollen.
I´m back.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 20:55:33 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166485871
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:54 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Van de israelische vlag dus.
ow zo, ik dacht dat het iets interessants was man ... vermist kleinkind van Bernhard ofzo _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 20:55:52 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166485886
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:55 schreef Raram het volgende:

[..]

zwarte piet gewoon afschaffen

en over 5 jaar weet geen enkele kid meer dat die ooit bestaan heeft ^O^
nou niet omdat jij horrorpieten leuk vind hoor :N
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166485888
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 20:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat blijkt alleen al uit wat je zegt. Dan heb je het over psychiatrie, dan over psychotherapie en vervolgens over een algemene term als jeugdzorg en dat het daarom zo duur is.
En waarom is dat fout?
I´m back.
pi_166485910
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 20:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ga maar lekker in je eentje trollen.
O, ik dacht dat je het erover wilde hebben. Leek net.

Maar ik snap het wel hoor.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 20:57:32 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166485951
nou als we het er toch niet over willen hebben :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166486021
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, ik dacht dat je het erover wilde hebben. Leek net.

Maar ik snap het wel hoor.
Ik niet, jij wil het erover hebben, want jij wil mensen beledigen, treiteren, trollen etc, toch? :D.

http://www.shellsandpebbl(...)in-de-wetenschappen/
I´m back.
pi_166486029
Praktijk en theorie liggen vaak mijlen ver uit mekaar.
pi_166486032
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow zo, ik dacht dat het iets interessants was man ... vermist kleinkind van Bernhard ofzo _O-
Nee familie van david! 8}
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_166486069
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:59 schreef john2406 het volgende:
Praktijk en theorie liggen vaak mijlen ver uit mekaar.
Welnee, sociale wetenschap levert geen kennis op, alleen proberen we het dan zo weer en dan zus weer. Veel mensen verdienen er een dik betaalde boterham aan en hun geestelijke gezondheid hangt ervan af, maar het brengt ons niet verder.
I´m back.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 21:00:58 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166486073
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:59 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Nee familie van david! 8}
iets minder interessant maar toch vette shit ouwe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166486104
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik niet, jij wil het erover hebben, want jij wil mensen beledigen, treiteren, trollen etc, toch? :D.

http://www.shellsandpebbl(...)in-de-wetenschappen/
Nee, ik dacht dat je die onzin echt gelooft. Meer niet.
pi_166486119
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En waarom is dat fout?
Omdat er uit blijkt dat je geen enkel benul hebt. Psychotherapie is juist totaal niet gangbaar in de psychiatrie bijvoorbeeld. En al helemaal geen reden dat jeugdzorg zo duur is. Maar praat lekker als een kip zonder kop verder, ik vermaak me wel.
pi_166486341
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, ik dacht dat je die onzin echt gelooft. Meer niet.
Ja, ik heb geen hoge pet op van social science, ik denk dat ze vaak niet reproduceerbaar is en dat het ons nauwelijks kennis, alleen modes aanleert. Dit in tegenstelling tot de natuurwetenschappen. Die geven ons steeds meer kennis van de natuur en als afgeleide kunnen we hierdoor technologieën ontwikkelen waardoor het leven steeds aangenamer wordt voor het grootste aantal mensen. Dit kun je niet zeggen van alle wetenschappelijke disciplines die ik eerder aanhaalde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 07-11-2016 21:14:52 ]
I´m back.
pi_166486388
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik heb geen hoge pet op van social science, ik denk dat ze vaak niet reproduceerbaar is en dat het ons nauwelijks kennis, alleen modes aanleert. Dit in tegenstelling tot de natuurwetenschappen. Die geven ons steeds meer kennis van de natuur en als afgeleide kunnen we hierdoor technologieën ontwikkelen waardoor het leven steeds aangenamer wordt voor het grootste aantal mensen. Dit kun je niet zeggen van alle wetenschappelijk disciplines die ik eerder aanhaalde.
Ja, dat zei je al een paar keer en ik gaf al een paar keer aan dat dat een nogal domme opvatting is. Wil je het er verder over hebben: zie F&L. Zo niet: ook prima.
pi_166486492
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 21:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat er uit blijkt dat je geen enkel benul hebt. Psychotherapie is juist totaal niet gangbaar in de psychiatrie bijvoorbeeld. En al helemaal geen reden dat jeugdzorg zo duur is. Maar praat lekker als een kip zonder kop verder, ik vermaak me wel.
Jawel in jeugdzorg is psycho-therapie juist de leidraad, heb nb ivm dochter nog een intake gesprek gehad met zo'n psychater vorig jaar. Heb ook de prijzen gezien van die therapieën, die de gemeente dan moet ophoesten. En je weet dat het niet helpt.
Volgens mij heb je een heel grote broek aan als je dit ontkent hoor.
Mensen beledigen is natuurlijk makkelijk, maar voor jou zijn pilletjes voorradig.

Overigens stelde een leraar op haar middelbare school dat ook voor, I kid you not. Een leraar die voorstelt dat ze ritalin moest gaan gebruiken. Serieus.

Wat een kennis. Echte harde kennis hoor. :').
I´m back.
pi_166486507
Geeft de wijze na?
  maandag 7 november 2016 @ 21:13:08 #248
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_166486510
Wat heb je liever Sex met een zwarte Piet of een roet Piet.
pi_166486541
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat zei je al een paar keer en ik gaf al een paar keer aan dat dat een nogal domme opvatting is. Wil je het er verder over hebben: zie F&L. Zo niet: ook prima.
Ik denk dat jij nogal dom bent, daarom doe je ook zo lullig tegen iemand die wat anders van mening is dan jij.
I´m back.
pi_166486586
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

iets minder interessant maar toch vette shit ouwe
bedankt, zolang je maar voor zp bent dan zijn we brothas.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_166486606
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:13 schreef KingRadler het volgende:
Wat heb je liever Sex met een zwarte Piet of een roet Piet.
Vrouwelijke wel he?
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_166486620
In ieder geval is het duidelijk dat geschiedenis een vak is waarbij gebeurtenissen makkelijk verdraaid, weggelaten en/of vergeten worden als de bronnen schaarser worden. :7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166486720
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 21:16 schreef Kijkertje het volgende:
In ieder geval is het duidelijk dat geschiedenis een vak is waarbij gebeurtenissen makkelijk verdraaid, weggelaten en/of vergeten worden als de bronnen schaarser worden. :7
Ik denk dat zelfs de bijbel verfraaid is geworden, zoals ik al vaker aangeef, mijn naaste buren weten dat ik verkouden ben, kom ik onder in de straat, dan hoor ik dat ik niet meer lang te leven heb!
pi_166486727
quote:
9s.gif Op maandag 7 november 2016 21:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel in jeugdzorg is psycho-therapie juist de leidraad, heb nb ivm dochter nog een intake gesprek gehad met zo'n psychater vorig jaar.
Ooooh, man. Echt, hou op. Je weet niet eens het onderscheid tussen een psychiater en psychotherapeut te maken. :')
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 21:19:38 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166486742
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:15 schreef Peachbird het volgende:

[..]

bedankt, zolang je maar voor zp bent dan zijn we brothas.
als jij hem blauw wilt maken met van die gekke krulletjes en zo'n mal hoedje vind ik dat ook prima, zolang die van ons maar zwart mag :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166486745
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 21:16 schreef Kijkertje het volgende:
In ieder geval is het duidelijk dat geschiedenis een vak is waarbij gebeurtenissen makkelijk verdraaid, weggelaten en/of vergeten worden als de bronnen schaarser worden. :7
Klopt geschiedenis, koningin der wetenschappen ook wel genoemd, is idd een vak dat echt heel precair ligt. Ik vind het nog altijd één van de interessantste social sciences, maar er liggen wel erg veel valkuilen op de weg. Iedere generatie zal wrs over bepaalde gebeurtenissen weer zijn eigen geschiedenis schrijven.
I´m back.
pi_166486768
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 21:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ooooh, man. Echt, hou op. Je weet niet eens het onderscheid tussen een psychiater en psychotherapeut te maken. :')
Ja, jongen dat weet ik wel.
I´m back.
pi_166486783
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij nogal dom bent, daarom doe je ook zo lullig tegen iemand die wat anders van mening is dan jij.
Dat kan. Dat is dan jouw mening. Verder wel een vrij domme mening, maar dat is niet voor het eerst.
  maandag 7 november 2016 @ 21:20:34 #259
176916 Karrs
2007-2017
pi_166486786
Er is geen "Zwarte Piet-discussie".

Er zijn wederzijdse monologen.

En mensen die alleen praten en niet luisteren, moet je niet mee praten. En je moet er ook niet naar luisteren.

Opgelost, slotje.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_166486796
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, jongen dat weet ik wel.
Blijkbaar niet. :D
pi_166486825
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat kan. Dat is dan jouw mening. Verder wel een vrij domme mening, maar dat is niet voor het eerst.
Ja, joh. :').
I´m back.
pi_166486841
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 21:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. :D
Hoezo niet?
I´m back.
pi_166486857
quote:
15s.gif Op maandag 7 november 2016 21:20 schreef Karrs het volgende:
Er is geen "Zwarte Piet-discussie".

Er zijn wederzijdse monologen.

En mensen die alleen praten en niet luisteren, moet je niet mee praten. En je moet er ook niet naar luisteren.

Opgelost, slotje.
Hm. Misschien wel de beste post van deze ellenlange draad van reacties.
pi_166486871
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, joh. :').
Kijk, zijn we het toch nog eens.
pi_166486899
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kijk, zijn we het toch nog eens.
Je bent een naar mens?
I´m back.
pi_166486913
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 21:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bent een naar mens?
Volgens jou? Ik hoop het.
pi_166486932
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Misschien wel de beste post van deze ellenlange draad van reacties.
Ja, gekke is dat jij idd alleen naar jezelf luistert dan.
I´m back.
pi_166486963
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, gekke is dat jij idd alleen naar jezelf luistert dan.
Je bent boos, begrijp ik. Waarom?
pi_166486971
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt geschiedenis, koningin der wetenschappen ook wel genoemd, is idd een vak dat echt heel precair ligt. Ik vind het nog altijd één van de interessantste social sciences, maar er liggen wel erg veel valkuilen op de weg. Iedere generatie zal wrs over bepaalde gebeurtenissen weer zijn eigen geschiedenis schrijven.
Na 50 jaar zijn we al 'vergeten' dat Zwarte Piet ooit een neger was _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166486996
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Volgens jou? Ik hoop het.
Nee, dan zou ik wat anders zeggen. :D.
I´m back.
  maandag 7 november 2016 @ 21:25:54 #271
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166486998
Is dit geleuter nou nog niet voorbij?
Stelletje droeftoeters. Ja, ook jij. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166487000
Er is dus gene van de twee wijs?

Niemand geeft het op, wie zou de eer krijgen?
pi_166487006
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo niet?
:')

Ga iemand anders vervelen met je domme gelul. Een psychiater doet geen intake voor psychotherapie, "zo'n psychiater" is óf een psychiatier, óf een psychotherapeut. Beide hebben een geheel andere benadering.
pi_166487021
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bent boos, begrijp ik. Waarom?
Ik ben niet boos, maar je kunt niet volhouden dat je nar anderen luistert of wel?
I´m back.
pi_166487030
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 21:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Na 50 jaar zijn we al 'vergeten' dat Zwarte Piet ooit een neger was _O-
He het is toch een blackface en nou maak jij er dit van?
pi_166487049
quote:
9s.gif Op maandag 7 november 2016 21:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dan zou ik wat anders zeggen. :D.
Iets als 'evolutie is een leugen'? Ja, daar hap ik ook altijd wel op.
pi_166487093
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 21:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben niet boos, maar je kunt niet volhouden dat je nar anderen luistert of wel?
Ja, dat doe ik vrij vaak zelfs, maar als ze onzin verkondigen, dan moet ik toch altijd wel een beetje gniffelen.
pi_166487100
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

He het is toch een blackface en nou maak jij er dit van?
Bij Schenkman nog niet. Dat kwam later.....
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166487121
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 21:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Na 50 jaar zijn we al 'vergeten' dat Zwarte Piet ooit een neger was _O-
Nu krijg je de roetvegen. Ach over tien jaar is dat weer gewoon wrs. Ik denk dat de ZP-figuur of opvolger helemaal verdwijnt, ook uit de kleuterschoolklassen, waar je vroeger zo'n ZP-figuurtje maakte met een wc-rol, zwart crepe-papier en van die beentjes uit van die papier stripjes.
I´m back.
pi_166487187
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 21:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Bij Schenkman nog niet. Dat kwam later.....
Na 50 jaar zijn we al 'vergeten' dat Zwarte Piet ooit een neger was?

Wanneer zijn die 50jr bij jouw dan begonnen?
pi_166487223
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 21:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Ga iemand anders vervelen met je domme gelul. Een psychiater doet geen intake voor psychotherapie, "zo'n psychiater" is óf een psychiatier, óf een psychotherapeut. Beide hebben een geheel andere benadering.
Intake met psychiater (-directeur) én wrs een therapeut (oude hippie-achtige persoon, die nooit kritische vragen had gekregen), maar ik zal kijken of ik het adres van het instituut kan vinden morgen en het telefoonnummer dan kunt u even checken... :').
I´m back.
pi_166487229
quote:
9s.gif Op maandag 7 november 2016 21:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel in jeugdzorg is psycho-therapie juist de leidraad, heb nb ivm dochter nog een intake gesprek gehad met zo'n psychater vorig jaar. Heb ook de prijzen gezien van die therapieën, die de gemeente dan moet ophoesten. En je weet dat het niet helpt.
Volgens mij heb je een heel grote broek aan als je dit ontkent hoor.
Mensen beledigen is natuurlijk makkelijk, maar voor jou zijn pilletjes voorradig.

Overigens stelde een leraar op haar middelbare school dat ook voor, I kid you not. Een leraar die voorstelt dat ze ritalin moest gaan gebruiken. Serieus.

Wat een kennis. Echte harde kennis hoor. :').
Nou ben ik het absoluut met je eens dat er veel mis is met psychische zorg en dat veel therapieën inderdaad totaal niet helpen maar om nou te stellen dat psychotherapie per definitie niet helpt is natuurlijk onzin.. Er zijn veel mensen voor wie het weldegelijk helpt/heeft geholpen.
pi_166487248
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Na 50 jaar zijn we al 'vergeten' dat Zwarte Piet ooit een neger was?

Wanneer zijn die 50jr bij jouw dan begonnen?
Ongeveer, pin me er niet op vast. Maar ik weet zeker dat we het 50 jaar geleden nog wel wisten.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166487292
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Iets als 'evolutie is een leugen'? Ja, daar hap ik ook altijd wel op.
Ik denk dat je gewoon zit te trollen, je weet best wel dat behoorlijk wat mensen structureel hun vraagtekens zetten bij wat de zachte wetenschap aan kennis oplevert c.q. opgeleverd heeft c.q. ooit nog gaat opleveren. Weet je dat niet, dan vraag ik me echt af wat je op de universiteit hebt gedaan.
I´m back.
pi_166487298
quote:
12s.gif Op maandag 7 november 2016 21:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ongeveer, pin me er niet op vast. Maar ik weet zeker dat we het 50 jaar geleden nog wel wisten.
https://www.google.nl/sea(...)XHFCwKHUmBCWUQsAQIIw
pi_166487310
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik vrij vaak zelfs, maar als ze onzin verkondigen, dan moet ik toch altijd wel een beetje gniffelen.
Helaas voor jou, het is geen onzin wat ik debiteer.
I´m back.
pi_166487343
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat je gewoon zit te trollen, je weet best wel dat behoorlijk wat mensen structureel hun vraagtekens zetten bij wat de zachte wetenschap aan kennis oplevert c.q. opgeleverd heeft c.q. ooit nog gaat opleveren.
Niks mis met vraagtekens. Die worden altijd bij iedere wetenschap geplaatst. Jouw wetenschapsontkenning. Die noem ik dom. Dat is ie namelijk ook.
pi_166487355
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 21:31 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nou ben ik het absoluut met je eens dat er veel mis is met psychische zorg en dat veel therapieën inderdaad totaal niet helpen maar om nou te stellen dat psychotherapie per definitie niet helpt is natuurlijk onzin.. Er zijn veel mensen voor wie het weldegelijk helpt/heeft geholpen.
Heb je mazzel, maar er is niet een beter begrijpen van de menselijk psyche hoor, er zit geen ontwikkeling in, net als in de natuurwetenschap en de afgeleide daarvan de technologie.
Het ontwikkelt zich niet, er is niet meer kennis.
I´m back.
pi_166487356
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Helaas voor jou, het is geen onzin wat ik debiteer.
Jawel.
pi_166487373
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 21:31 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nou ben ik het absoluut met je eens dat er veel mis is met psychische zorg en dat veel therapieën inderdaad totaal niet helpen maar om nou te stellen dat psychotherapie per definitie niet helpt is natuurlijk onzin.. Er zijn veel mensen voor wie het weldegelijk helpt/heeft geholpen.
Ik heb zo een vermoeden dat bij die welke het helpt Jomanda hetzelfde had bewerkstelligt?
  maandag 7 november 2016 @ 21:35:34 #291
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166487404
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:34 schreef Jigzoz het volgende:
Jawel.
Zit je weer met je vinger in je kont op je stoel te wippen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166487419
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jawel.
Nope.
I´m back.
pi_166487436
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb zo een vermoeden dat bij die welke het helpt Jomanda hetzelfde had bewerkstelligt?
Lees je eigen posts nou even door voor je ze plaatst man. Geen hond die begrijpt wat je probeert te zeggen.
pi_166487451
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 21:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nope.
Mening. Prima.
pi_166487484
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2016 21:16 schreef Kijkertje het volgende:
In ieder geval is het duidelijk dat geschiedenis een vak is waarbij gebeurtenissen makkelijk verdraaid, weggelaten en/of vergeten worden als de bronnen schaarser worden. :7
Vooral wat slavernij betreft, een uitvinding van negers, en afgeschaft door blanken.. tenminste in het blankenland, in afrika en azie tiert de slavernij nog.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_166487485
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb zo een vermoeden dat bij die welke het helpt Jomanda hetzelfde had bewerkstelligt?
Kan idd. En dan is dat morgen een theorie. En overmorgen weer wat anders. En de dag daarna etc.
Het is mode, op mode, op mode...

En wat voor natuurwetten ontdekt de genderwetenschap, denk je? :').
I´m back.
pi_166487509
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Lees je eigen posts nou even door voor je ze plaatst man. Geen hond die begrijpt wat je probeert te zeggen.
Is ook niet voor een hont bedoelt kerel, heb ik jou op je tenen getrapt?
pi_166487559
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is ook niet voor een hont bedoelt kerel, heb ik jou op je tenen getrapt?
Nee. Richt je tot honten en alles komt goed.
pi_166487588
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 21:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Na 50 jaar zijn we al 'vergeten' dat Zwarte Piet ooit een neger was _O-
Een neger speelde de rol van Zwarte Piet bij het Sinterklaasfeest zoals beschreven door Schenkman.. Zwarte Piet moest geen neger voorstellen, hij werd toevallig gespeeld door een neger..
pi_166487619
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mening. Prima.
Bij jou is het ook mening, dat is het punt, en dan draait het erom dat iets kennis zou zijn. Maar het is ook een mening. Er is niet meer kennis. Het is vaak gewoon nonsense. Hoogstens soms werkzaam, maar waarom?
I´m back.
pi_166487621
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Richt je tot honten en alles komt goed.
Dat maak ik nog fijn voor mezelf uit hoor, geen (...) die mij op een andere richting uit krijgt, probeer het anders eens!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')