abonnement Unibet Coolblue
pi_166471411
ROTTERDAM - Uitkeringsgerechtigden in de gemeente Sittard-Geleen moeten de stad gaan schoonmaken om hun toelage te houden.

Regionale zender 1Limburg schrijft dat burgemeester en wethouders van de stad daar deze maand nog een proef mee willen starten.

De uitkeringsgerechtigden moeten zwerfafval en onkruid verwijderen, goten vegen en afvoerputten vrijhouden. Als het sneeuwt, kunnen ze ook ingezet worden bij het schoonhouden van paden.

Wie niet komt opdagen, kan ’handhavingsmaatregelen’ vanuit de gemeente verwachten. Daar hoort ook het korten op de uitkering bij.

De proef gaat gehouden worden met maximaal tien mensen, die minimaal twaalf uur per week aan de slag gaan. Hun werk komt bovenop de werkzaamheden die nu door betaalde schoonmakers worden uitgevoerd.


Eindelijk actie!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166471432
Moderne slavernij?

Als men werken als slavernij ziet, dan wel ja.
  maandag 7 november 2016 @ 10:26:29 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166471471
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 10:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Moderne slavernij?

Als men werken als slavernij ziet, dan wel ja.
Je mag je afvragen of het gewenst is om mensen voor minder dan het minimumloon werk te laten verrichten.

Wil je als gemeente dat werk graag gedaan hebben, dan neem je ze maar in dienst.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166471522
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 10:26 schreef Dven het volgende:
Je mag je afvragen of het gewenst is om mensen voor minder dan het minimumloon werk te laten verrichten.
Aangezien het hier uitkeringsgerechtigden betreft, ga ik er van uit dat ze meer binnenkrijgen dan het bestaansminimum / de bijstand. En ja, wat mij betreft mag je dan ook een simpele tegenprestatie verwachten. 12 Uurtjes schoffelen beschouw ik als een simpele tegenprestatie.

quote:
Wil je als gemeente dat werk graag gedaan hebben, dan neem je ze maar in dienst.
En dat kan je doen op deze manier.
pi_166471691
Kreeg je vroeger betaald als slaaf dan?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_166471707
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 10:41 schreef Rezania het volgende:
Kreeg je vroeger betaald als slaaf dan?
Krijgen ze nu betaald dan??
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 7 november 2016 @ 10:44:36 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166471730
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 10:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Aangezien het hier uitkeringsgerechtigden betreft, ga ik er van uit dat ze meer binnenkrijgen dan het bestaansminimum / de bijstand. En ja, wat mij betreft mag je dan ook een simpele tegenprestatie verwachten. 12 Uurtjes schoffelen beschouw ik als een simpele tegenprestatie.

[..]

En dat kan je doen op deze manier.
Dat is dan een totaal verkeerde aanname van je. Sittard staat er juist om bekend veel geld aan haar werklozen te verdienen. Personeel dat tegen een normaal loon werkt lekker vervangen door mensen in de bijstand. Hoe kan een weldenkend mens dit nu een gezonde of zelfs ook maar normale situatie vinden?!?

Het Zwartboek van de FNV alweer vergeten? Mensen die weggesaneerd worden maar vervolgens onder het mom van 'werken met behoud van uitkering' hetzelfde werk mogen gaan doen voor een fractie van hun eerdere inkomen?

Lekker man, 12 uur schoffelen. Ontsla al je medewerkers in de groenvoorziening en nadien zet je ze op projectbasis weer aan de slag. Zijn ze daar boos over gewoon lekker korten op de uitkering. Dat zal ze leren!

Mutsaers :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166471766
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 10:42 schreef halfway het volgende:

[..]

Krijgen ze nu betaald dan??
Een uitkering is nog steeds geld. Geld in ruil voor zooi opruimen is gewoon werken, geen slavernij.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_166471803
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 10:47 schreef Rezania het volgende:

[..]

Een uitkering is nog steeds geld. Geld in ruil voor zooi opruimen is gewoon werken, geen slavernij.
Je moet de zaak niet omdraaien, hier staat een bepaalde dwang op en heeft niets met ruil te maken, ze hebben geen keuze want als ze weigeren worden ze gekort.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166471845
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 10:50 schreef halfway het volgende:

[..]

Je moet de zaak niet omdraaien, hier staat een bepaalde dwang op en heeft niets met ruil te maken, ze hebben geen keuze want als ze weigeren worden ze gekort.
Dan nog is het geen slavernij. Die mensen zijn geen eigendom van de gemeente en krijgen gewoon een vergoeding in ruil voor verricht werk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_166471853
Maar het is wel schandalig. Mensen eruit flikkeren en vervolgens voor een habbekrats hetzelfde werk laten doen :{
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_166471940
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 10:53 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dan nog is het geen slavernij. Die mensen zijn geen eigendom van de gemeente en krijgen gewoon een vergoeding in ruil voor verricht werk.
Ik stel het bij tot gedwongen arbeid, dat dekt de lading beter.
Dwangarbeid

Verbod Dwangarbeid
Dwangarbeid is strafbaar. Artikel 273-f van het Wetboek van Strafrecht zegt onder meer dat eenieder die in mensen handelt of daarbij assisteert door diens kwetsbare positie uit te buiten en die ander dwingt of aanzet tot werk of diensten strafbaar is en kan worden veroordeeld tot maximaal acht jaar gevangenisstraf en een boete van de zwaarste categorie. Exploitatie omvat gedwongen prostitutie en andere vormen van seksuele uitbuiting, gedwongen arbeid of dienstverlening, slavernij of daarmee gelijk te stellen praktijken, uitbuiting en onderwerping.

Er zit wel degelijk dwang achter.
Kijk ik ben er helemaal niet op tegen dat ze een prestatie moeten leveren maar niet op deze manier.

Oh er voordat jullie beginnen te miepen, ik werk zelf fultime 45uur per week al 32 jaar lang.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166471989
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 10:58 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik stel het bij tot gedwongen arbeid, dat dekt de lading beter.
Dwangarbeid

Verbod Dwangarbeid
Dwangarbeid is strafbaar. Artikel 273-f van het Wetboek van Strafrecht zegt onder meer dat eenieder die in mensen handelt of daarbij assisteert door diens kwetsbare positie uit te buiten en die ander dwingt of aanzet tot werk of diensten strafbaar is en kan worden veroordeeld tot maximaal acht jaar gevangenisstraf en een boete van de zwaarste categorie. Exploitatie omvat gedwongen prostitutie en andere vormen van seksuele uitbuiting, gedwongen arbeid of dienstverlening, slavernij of daarmee gelijk te stellen praktijken, uitbuiting en onderwerping.

Er zit wel degelijk dwang achter.
Kijk ik ben er helemaal niet op tegen dat ze een prestatie moeten leveren maar niet op deze manier.

Oh er voordat jullie beginnen te miepen, ik werk zelf fultime 45uur per week al 32 jaar lang.
Ik doelde ook enkel op de term slavernij, voor de rest kan het me allemaal weinig boeien.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_166472019
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 10:54 schreef Geralt het volgende:
Maar het is wel schandalig. Mensen eruit flikkeren en vervolgens voor een habbekrats hetzelfde werk laten doen :{
Hoe noem je het soort mensen ook weer dat dondersgoed weet dat ze eigenlijk veel te veel betaald krijgen voor het werk dat ze doen?

Oja, graaiers. Mooi dat deze mensen eens zijn aangepakt.
Niet uniek en zeker geen sneeuwvlok!
pi_166472266
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:02 schreef KRT het volgende:

[..]

Hoe noem je het soort mensen ook weer dat dondersgoed weet dat ze eigenlijk veel te veel betaald krijgen voor het werk dat ze doen?

Oja, graaiers. Mooi dat deze mensen eens zijn aangepakt.
Ja ho even, de wethouders worden niet vervangen! Nee de schoonmakers en plantsoenmedewerkers dat is ¤9 bruto p/u volk
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166472442
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:02 schreef KRT het volgende:

[..]

Hoe noem je het soort mensen ook weer dat dondersgoed weet dat ze eigenlijk veel te veel betaald krijgen voor het werk dat ze doen?
Meestal is dat minimum loon of net iets erboven. Bovendien wil de samenleving een schone omgeving. Daar moet dan gewoon salaris voor betaald worden. Schandalig om mensen te ontslaan en dan het zelfde werk als werkervaringsproject weer te laten doen voor bijstand in plaats van salaris.

Dit soort van beroepen zijn net zo goed nodig als die van wethouder.
  maandag 7 november 2016 @ 11:28:20 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166472474
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 10:53 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dan nog is het geen slavernij. Die mensen zijn geen eigendom van de gemeente en krijgen gewoon een vergoeding in ruil voor verricht werk.
Na veel van dat werk was vroeger fatsoenlijk betaald en de sancties bij weigeren zijn niet niks vaak. Het is een vorm van mensen gedwongen goedkoop laten werken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_166472575
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 10:44 schreef Dven het volgende:
Mutsaers :')
Persoonlijk worden = jezelf buitenspel zetten.

Doei.
pi_166472606
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 10:50 schreef halfway het volgende:

[..]

Je moet de zaak niet omdraaien, hier staat een bepaalde dwang op en heeft niets met ruil te maken, ze hebben geen keuze want als ze weigeren worden ze gekort.
Dan is werken nog steeds slavernij. Als ik werk weiger bij mijn baan, word ik ook gekort of erger nog, dan ontvang ik helemaal geen geld meer (ontslag).

Nogmaals, ik vind het niet meer dan normaal. Als jij iets ontvangt, mag er prima een tegenprestatie in de vorm van werken tegenover staan.
pi_166472607
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Na veel van dat werk was vroeger fatsoenlijk betaald en de sancties bij weigeren zijn niet niks vaak. Het is een vorm van mensen gedwongen goedkoop laten werken.
Maar geen slavernij.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 7 november 2016 @ 11:40:35 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166472653
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 11:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Maar geen slavernij.
Hangt er van af wat jij slavernij vindt. Mensen onderbetalen is althans naar mijn mening ook een vorm van wat we ook wel loonslavernij noemen. Denk daarbij aan Poolse plukkers en dergelijke. Wat ook ten koste van banen gaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 7 november 2016 @ 11:41:44 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166472679
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Persoonlijk worden = jezelf buitenspel zetten.

Doei.
Fijn dat je de uitweg die ik je cadeau heb gedaan gretig aanpakt. _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 7 november 2016 @ 11:43:57 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166472724
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hangt er van af wat jij slavernij vindt. Mensen onderbetalen is althans naar mijn mening ook een vorm van wat we ook wel loonslavernij noemen. Denk daarbij aan Poolse plukkers en dergelijke. Wat ook ten koste van banen gaat.
Het is denk ik gemakkelijker om maar te roepen dat mensen best hun handjes uit de mouwen mogen steken voor een bijstandsuitkering dan naar de morele verwerpelijkheid en nadelige gevolgen te kijken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166472761
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hangt er van af wat jij slavernij vindt. Mensen onderbetalen is althans naar mijn mening ook een vorm van wat we ook wel loonslavernij noemen. Denk daarbij aan Poolse plukkers en dergelijke. Wat ook ten koste van banen gaat.
Ik vind niks. Slavernij heeft een vaste definitie. Wordt een beetje moe van die mensen die woorden van definitie laten veranderen om hun stelling/argumenten kracht bij te zetten. Beetje zoals de mensen die bij alles racisme roepen. Nergens voor nodig.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 7 november 2016 @ 11:49:38 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166472821
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 11:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik vind niks. Slavernij heeft een vaste definitie. Wordt een beetje moe van die mensen die woorden van definitie laten veranderen om hun stelling/argumenten kracht bij te zetten. Beetje zoals de mensen die bij alles racisme roepen. Nergens voor nodig.
Ik wordt moe van mensen die vergeten dat omstandigheden veranderen. En definities dus ook.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_166472890
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik wordt moe van mensen die vergeten dat omstandigheden veranderen. En definities dus ook.
Ik word moe van melodramatische mensen. Klaar.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_166472897
Ik word ook moe van mensen die niet stam+t kunnen onthouden.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 7 november 2016 @ 11:53:46 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166472903
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 11:53 schreef Rezania het volgende:
Ik word ook moe van mensen die niet stam+t kunnen onthouden.
Wat heb jij dan een vervelend leven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_166473130
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 11:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat heb jij dan een vervelend leven.
Nee, anderen blijkbaar wel. Moeten werken voor je geld. Och nee toch. Onmenselijk gewoon!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 7 november 2016 @ 12:25:34 #30
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_166473576
Geen slavernij, wel gedwongen arbeid en dat mag ook gewoon wettelijk niet.

Daarbij is dit een ideale manier om je economie te grabbel te gooien, maar goed daar weten alles van in Limburg natuurlijk. Is er een provincie met een hoger percentage aan uitkeringstrekkers? :?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_166483227
Gutmenschen die hier tegen zijn :') :') :')
pi_166484099
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is denk ik gemakkelijker om maar te roepen dat mensen best hun handjes uit de mouwen mogen steken voor een bijstandsuitkering dan naar de morele verwerpelijkheid en nadelige gevolgen te kijken.
wat zou jij voorstellen?
pi_166484504
Werken voor behoud van uitkering, prima, maar wel verplicht ook minimumloon betalen voor het werk. Sterker nog, markt conform.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_166485882
Los van de vraag of dit slavernij is of niet (dwangarbeid lijkt me een betere term); het is oneerlijke concurrentie omdat bijstand veel minder dan het wettelijke minimumloon is; en nog veel minder dan marktconform. Hiermee stoot je het brood uit de mond van de "gewone" schoonmakers en plantsoenmedewerkers. Dat minimumloon is er juist om dit soort dingen te voorkomen.

Waarschijnlijk neemt de gemeente de gok dat bijstandstrekkers toch niet de middelen hebben om een advocaat in de arm te nemen, maar het zou me niets verbazen als je dit voor de rechtbank zo omver zou blazen als zijnde onwettelijk.
pi_166492623
Ik vind het, afhankelijk van de situatie, niet onredelijk.

Iemand die actief solliciteert moet je niet op deze manier aan het werk zetten: die mensen moeten zelf werk proberen te vinden.

Als je er maar met de pet naar gooit en geen moeite doet om zelf aan het werk te gaan: dan maar kutwerk voor de gemeente doen.
pi_166492628
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 12:25 schreef Semisane het volgende:
Geen slavernij, wel gedwongen arbeid en dat mag ook gewoon wettelijk niet.

Daarbij is dit een ideale manier om je economie te grabbel te gooien, maar goed daar weten alles van in Limburg natuurlijk. Is er een provincie met een hoger percentage aan uitkeringstrekkers? :?
Dat mag wel. Korten op de bijstand als je geen fuck uitvoert mag gewoon. En terecht.
  dinsdag 8 november 2016 @ 06:22:06 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166493203
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 12:03 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, anderen blijkbaar wel. Moeten werken voor je geld. Och nee toch. Onmenselijk gewoon!
Gevolgen voor mensen die werken voor hun geld. Zelfs doden gaat bepaalde bedrijven niet te ver. Heel menselijk trouwens geld verdienen ten koste van anderen! Of dat nou in loondienst is of slaaf maakt dan eigenlijk niets uit.
http://binnenland.eenvand(...)d_medewerkers_dupont

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 08-11-2016 06:29:30 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 8 november 2016 @ 06:26:38 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166493212
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 01:33 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Dat mag wel. Korten op de bijstand als je geen fuck uitvoert mag gewoon. En terecht.
Probleem is alleen dat het werk wat deze mensen doen vroeger een normaal betaalde baan was. Kan toch ook niet de bedoeling zijn om op deze manier nog meer werkeloosheid te veroorzaken waardoor nog meer mensen in de bijstand komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_166493229
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 10:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En dat kan je doen op deze manier.
Nee, in dienst nemen geeft je als werknemer bepaalde rechten, een minimum loon, secundaire arbeidsvoorwaarden etc. Die krijgen ze hier niet.

Erger nog - mensen die van beroep straatveger zijn worden nu dus niet meer aangenomen door de gemeente, want hun werk wordt al door uitkeringstrekkers gedaan. Dus die worden werkloos. Komen in de bijstand. En mogen dan om de ironie compleet te maken natuurlijk "als tegenprestatie" gaan straatvegen voor een lagere beloning dan ze eerst kregen.

En dat vind jij goed en logisch.
  maandag 3 juli 2017 @ 21:39:26 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172150118
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hangt er van af wat jij slavernij vindt. Mensen onderbetalen is althans naar mijn mening ook een vorm van wat we ook wel loonslavernij noemen. Denk daarbij aan Poolse plukkers en dergelijke. Wat ook ten koste van banen gaat.
De hoogte van je loon heeft niks met slavernij te maken. Als je ontslag mag nemen dan ben je geen slaaf.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172153281
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 10:50 schreef halfway het volgende:

[..]

Je moet de zaak niet omdraaien, hier staat een bepaalde dwang op en heeft niets met ruil te maken, ze hebben geen keuze want als ze weigeren worden ze gekort.
Dat is met elke baan zo, weet niet in welke wereld jij leeft :')
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 16:46:49 #42
99295 perezoso
blankjoekel
pi_172167439
Als ze dan de regels voor die mensen zouden versoepelen zou ik er een beetje mee kunnen sympathiseren. Dus bij mogen verdienen en ongelimiteerd bij je partner slapen of omgekeerd.
pi_172167473
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:02 schreef KRT het volgende:

[..]

Hoe noem je het soort mensen ook weer dat dondersgoed weet dat ze eigenlijk veel te veel betaald krijgen voor het werk dat ze doen?
Managers.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 16:49:14 #44
99295 perezoso
blankjoekel
pi_172167497
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Managers.
En het Koninklijk huis niet te vergeten. :D
pi_172167509
Slechte zaak
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172167511
Of het wel of geen slavernij betekent één ding is zeker; de bijstand bestaat niet meer.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 16:52:33 #47
99295 perezoso
blankjoekel
pi_172167576
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:49 schreef LelijKnap het volgende:
Of het wel of geen slavernij betekent één ding is zeker; de bijstand bestaat niet meer.
Dat heeft voor en nadelen, ik heb hier geen moeite mee zolang ze maar voor de gemeente werken en dat ze dezelfde rechten hebben als normaal werkend volk. Ze zouden geen bijstand meer moeten ontvangen maar erbijstand.
pi_172167653
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:52 schreef perezoso het volgende:

[..]

Dat heeft voor en nadelen, ik heb hier geen moeite mee zolang ze maar voor de gemeente werken en dat ze dezelfde rechten hebben als normaal werkend volk. Ze zouden geen bijstand meer moeten ontvangen maar erbijstand.
Het niet bestaan van de bijstand heeft geen voordelen. Het geven van werk (hetgeen je voor pleit) -met al wat daar bijhoort- wel.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 16:57:47 #49
99295 perezoso
blankjoekel
pi_172167680
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het niet bestaan van de bijstand heeft geen voordelen. Het geven van werk (hetgeen je voor pleit) -met al wat daar bijhoort- wel.
In deze vorm bestaat er nog wel bijstand alleen moet je een steentje bijdragen tenzij je echt niet kunt.
pi_172167696
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:57 schreef perezoso het volgende:

[..]

In deze vorm bestaat er nog wel bijstand alleen moet je een steentje bijdragen tenzij je echt niet kunt.
Niet werken = geen inkomsten = loon =/= bijstand = eerder een (verkapt) arbeidscontract
  dinsdag 4 juli 2017 @ 17:02:00 #51
99295 perezoso
blankjoekel
pi_172167788
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Niet werken = geen inkomsten = loon =/= bijstand = eerder een (verkapt) arbeidscontract
Sociale bijstand: De regels waarin een staat voorziet om zijn burgers in hun sociale behoeften bij te staan.

Ze worden dus bijgestaan in hun behoeftes, tenzij de behoefte is om niet te willen werken, dat kan ook maar niet op kosten van een ander.
pi_172167808
Dat kon wel.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 17:05:15 #53
99295 perezoso
blankjoekel
pi_172167864
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 17:02 schreef LelijKnap het volgende:
Dat kon wel.
Maar dat is nooit de bedoeling geweest, nooit mee geadverteerd, nooit een recht geweest. Zover ik weet.
pi_172167948
Heb eens gelezen dat dit helemaal niet mag en er zijn ook al genoeg mensen die zoiets bij de rechter aangevochten hebben.
pi_172168001
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 10:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Je mag je afvragen of het gewenst is om mensen voor minder dan het minimumloon werk te laten verrichten.

Wil je als gemeente dat werk graag gedaan hebben, dan neem je ze maar in dienst.
Dit!
Wat een belachelijk idee zeg
  donderdag 6 juli 2017 @ 09:06:42 #56
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172208338
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 10:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Moderne slavernij?

Als men werken als slavernij ziet, dan wel ja.
Werken is voor slaven.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:32:03 #57
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_172215268
Een kleine tegenprestatie vragen voor het krijgen van een uitkering is niks verkeerd mee, maar er moet wel voldoende tijd overblijven voor de primaire taak: Een nieuwe baan vinden, dus het hele zoek en sollicitatie-proces.

48 uur per maand werken tegen een uitkering van wat zal het zijn ¤1000/ maand is niet slecht betaald. Het is ook beter om nog enigszins in het werkritme te blijven, dan de hele dag thuis hangen .

Vergelijking met goedkope arbeid gaat een beetje scheef omdat het werk is, dat sowieso al door de Overheid bekostigd dient te worden via ons belastingssysteem.
The best firms advertise the least...
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:54:47 #58
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_172215809
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 12:25 schreef Semisane het volgende:
Geen slavernij, wel gedwongen arbeid en dat mag ook gewoon wettelijk niet.
Gedwongen arbeid? Worden ze neergeschoten als ze weglopen? Of moeten ze gewoon, net als alles en iedereen, werken om in de basisvoorzieningen te kunnen voorzien.
Ze mogen ook gewoon in een grot gaan wonen en hun eigen worteltjes planten hoor. Dan hoeven ze niet aan de "slavenarbeid".

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:32 schreef edcetera het volgende:
Een kleine tegenprestatie vragen voor het krijgen van een uitkering is niks verkeerd mee, maar er moet wel voldoende tijd overblijven voor de primaire taak: Een nieuwe baan vinden, dus het hele zoek en sollicitatie-proces.

Inderdaad.

[ Bericht 10% gewijzigd door Metro2005 op 06-07-2017 15:07:03 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 6 juli 2017 @ 18:04:48 #59
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_172221384
Mooi man. Dat betekent dat Lelijknap misschien ook moet schoffelen.
Sisco Certified
pi_172237642
Kunnen uitkeringsgerechtigden niet natuurgebieden/stranden gaan schoonmaken in plaats van binnensteden? Kunnen de normale medewerkers zich focussen op steden/dorpen zoals gewoonlijk en de uitkeringsgerechtigden daarbuiten (of andersom).
pi_172237674
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 10:41 schreef Rezania het volgende:
Kreeg je vroeger betaald als slaaf dan?
Slaven zijn FAKE NEWS
  zondag 9 juli 2017 @ 10:12:45 #62
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_172287269
O, ik dacht dat het hier over ging:

Nederland maakt zich vooral druk over de eigen slavernij die pak 'm beet 150 jaar gestopt is. Hier zijn het zwarte slaven onder blanke meesters. De meesters zijn moslims, en daar mogen we niks slechts over zeggen.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  donderdag 3 januari 2019 @ 09:16:17 #63
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184175506
Mensen die haten op bijstanders terwijl miljardairs op hun luie reet alles binnenkrijgen van aandelen, rente, onderbetalen van hun slaven en belastingontduiking :')
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 13:52:03 #64
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184179804
quote:
13s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:16 schreef dagobertE6 het volgende:
Mensen die haten op bijstanders terwijl miljardairs op hun luie reet alles binnenkrijgen van aandelen, rente, onderbetalen van hun slaven en belastingontduiking :')
Huilen.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 3 januari 2019 @ 14:06:09 #65
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184180039
quote:
13s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:16 schreef dagobertE6 het volgende:
Mensen die haten op bijstanders terwijl miljardairs op hun luie reet alles binnenkrijgen van aandelen, rente, onderbetalen van hun slaven en belastingontduiking :')
U mad?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184263427
quote:
13s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:16 schreef dagobertE6 het volgende:
Mensen die haten op bijstanders terwijl miljardairs op hun luie reet alles binnenkrijgen van aandelen, rente, onderbetalen van hun slaven en belastingontduiking :')
Dit dus.

En:

Werken voor behoud van uitkering is pure afpersing, je hebt geen CAO, geen pensioen opbouw, geen rechten die een normale werknemer wel heeft en je werkt nog voor minder dan het wettelijk minimum loon ook. daarnaast blijf je ook nog eens met handen en voeten gebonden aan de gemeente, mag je niet samenwonen omdat je anders gekort wordt en ga zo maar door.
Het is gewoon uitbuiting en schandalig dat zoiets kan in een land wat verondersteld wordt beschaafd te zijn. Het is gewoon misbruik maken van de zwakkeren in de samenleving. compleet doorgeslagen.
pi_184263590
quote:
13s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:16 schreef dagobertE6 het volgende:
Mensen die haten op bijstanders terwijl miljardairs op hun luie reet alles binnenkrijgen van aandelen, rente, onderbetalen van hun slaven en belastingontduiking :')
Eensch

Vermogensbelasting mag wel naar een procent of 5 vanaf 10 miljoen.
Box 2 dividendbelasting mag dan ook wel richting 80% vanaf 1 miljoen winst van je aandeeltjes.

Maarja, welk buitenland gaat er mee doen? Kapitaal is zeker in deze zin super liquide.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')