abonnement Unibet Coolblue
pi_166555747
Ik vind mijn speknek er prima uitzien ja :+ Ze geeft ook zelf aan wanneer ze niet meer wil drinken, dan duwt ze de fles weg met haar tong :') Ze drinkt bij mijn schoonmoeder wel beter dan op het kdv, maar daar is het ook drukker natuurlijk en haalt ze in de avond prima in :+

Larfje ;( Hopelijk gaat het snel beter! Zieke baby's moeten ze afschaffen ;(
pi_166555913
Piper, wat klink je toch altijd trots! O+ Fijn dat het met jullie alledrie zo goed gaat. Echt een goede keuze geweest om met de bv te stoppen dus :)

Molo, je baby is nog niet beter dus, zo zielig!

Miez, wat een hysterie meteen zeg :') kan me voorstellen dat moeders heel onzeker van zulke uitlatingen worden.

Ik lees nog mee in Z&G en lees daar nu over wel/niet foto's posten van je kind via social media. Nu doe ik dat wel af en toe, maar haal het na een tijdje altijd weer weg (en ja ik weet dat het dan toch niet overal weg is, dat risico neem ik).
Ik doe dat dus wel en daarom (?) mijn vader ook, via Facebook. Dat zit me toch niet helemaal lekker. Als ik een foto op mijn Facebook zet dan bepaal ik (zo ver dat kan, want het blijft toch Facebook :')) wie het kan zien. Als mijn vader een foto post dan heb ik daar geen zicht op en merk dat ik dat toch vervelend vind. Vooral dat hij het zonder te vragen doet. Maar hij knalt uit elkaar van trotsheid dus vindt het ook moeilijk om hem erop aan te spreken.
Hoe staan jullie in zulke kwesties? Eigen schuld, moet ik zelf ook maar niks posten of toch dat hij het moet vragen? (Ik trek mijn eigen plan, maar vind het toch interessant hoe jullie erin staan)
  donderdag 10 november 2016 @ 10:24:51 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166555970
Ik zet het hier op Fok daarom heel kort, maar niet echt herkenbaar sowieso, of naakt ofzo (er lopen echt zieke mensen rond namelijk, ook hier op Fok...)

Verder nergens, maar heb ook geen Facebook of Larf als profielfoto op whatsapp enzo.
Mensen om me heen weten dat ik dat niet wil delen verder ook, maar ben er niet heel spastisch mee.

Crèche stuurt af en toe foto's per whatsapp, maar niks gedeeld met anderen.
Verder zie ik het wel straks als ze wat groter is, ik doe op Fok na niks met social media dus komt vast goed
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166556094
Ik vind het ook een lastige kwestie met foto's! Had me vooraf voorgenomen om heel gedoseerd te posten, maar had niet ingecalculeerd hoe trots je kunt zijn op je kind en hoe graag je dat wilt delen :@ Dus er zijn toch al wel meer foto's gepost, hier en op FB, dan ik me had voorgenomen. Goed om daar weer even bewust over na te denken. Aan de ene kant zie ik er niet echt kwaad in, maar het lastige is gewoon dat je de eventuele gevolgen nu niet kunt overzien. Dus better safe than sorry.

Ik vind overigens wel dat je aan anderen mag vragen om geen foto's van je kind, of alleen na overleg/toestemming van de ouders op FB te zetten, zeker met een goede uitleg erbij! Misschien kan je vader een andere uitlaatklep vinden voor zijn trots, Mies (besloten WhatsApp-groepje ofzo).
pi_166556303
Wij houden uk heel bewust van facebook, hebben daar mijn zwangerschap ook niet benoemd en dat wel aan eenieder gecommuniceerd. Dat we dat niet willen dus. Als ze later groot is, moet ze het zelf weten, maar wij gaan niet degene zijn die haar naam en foto's online zetten. Via whatsapp gaan er genoeg foto's rond dus je kan je afvragen hoe anoniem ze nog is, maar anders blijft er weinig communicatie over met de opa en oma's die ver weg wonen.

[ Bericht 80% gewijzigd door nectarientje op 10-11-2016 10:46:16 (Niet posten tijdens voeden) ]
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166556615
Via Facebook posten we vrij weinig. Ik vond het niet zo leuk dat sommige mensen onze foto's deelden, dus dat hebben we aangegeven en gebeurt ook niet meer.
Via whatsapp stuur ik wel veel foto's, moet toch wat als oma in Amerika woont :+
pi_166556621
Eerder postte ik meer foto's van O op FB, maar nu ze wat groter wordt, worden dat er steeds minder. En het zijn doorgaans geen full frontal foto's, maar bv van achter als ze zit te spelen ofzo. En ik heb een foto van S geplaatst toen hij pasgeboren was. Ik probeer me in te houden, maar ik vind fb ook een leuk middel om te communiceren met mensen die ik weinig zie of ver weg wonen. Daarom doe ik eens in de zoveel tijd een rondje vrienden waarbij ik dan de mensen "weggooi" die nooit online zijn, of die ik nooit meer zie, zodat ik alleen mensen op fb heb die ik echt ken en vertrouw.
En ik plaats nooit naakte kinderen, zieke kinderen, of ondergekakte kinderen. Daar probeer ik hun integriteit echt goed te waarborgen.
  donderdag 10 november 2016 @ 11:28:08 #183
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166557022
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 09:11 schreef Unihipili het volgende:
Verwacht ze dat je elke ochtend fris en fruitig opstaat met baby ofzo?
Normaal gesproken is dat eigenlijk wel zo. Dat is elke dag iig mijn streven :') In principe drinkt hij de fles om 7 of 8 uur, gaat hij erna eventjes spelen, kan ik douchen en klaar zijn we. Badritueel en omkleden doe ik bij Max tegenwoordig 's avonds. Alleen vannacht moest ik - verwend nest dat ik ben - er maar liefst 2x uit, en wilde ik heerlijk uitslapen.

Maar! Nu is het huis dus stofgezogen en na het bezoek gedweild (op bezoek komen met een 2-jarige, wat een hell, telkens weer chaos). En Maxje slaapt, dus ik zit aan mijn 4e bak koffie :7

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 10:11 schreef Miezziej het volgende:
Ik vind mijn speknek er prima uitzien ja Ze geeft ook zelf aan wanneer ze niet meer wil drinken, dan duwt ze de fles weg met haar tong Ze drinkt bij mijn schoonmoeder wel beter dan op het kdv, maar daar is het ook drukker natuurlijk en haalt ze in de avond prima in
Klinkt alsof het supergoed gaat. Ach, ze moeten daar toch ook wat hè? Zij zien niet wat jij elke dag ziet en dat is een goed drinkend blij (en heel mooi) meisje!

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 10:31 schreef PiperMaru het volgende:
Ik vind het ook een lastige kwestie met foto's! Had me vooraf voorgenomen om heel gedoseerd te posten, maar had niet ingecalculeerd hoe trots je kunt zijn op je kind en hoe graag je dat wilt delen :@ Dus er zijn toch al wel meer foto's gepost, hier en op FB, dan ik me had voorgenomen. Goed om daar weer even bewust over na te denken. Aan de ene kant zie ik er niet echt kwaad in, maar het lastige is gewoon dat je de eventuele gevolgen nu niet kunt overzien. Dus better safe than sorry.

Ik vind overigens wel dat je aan anderen mag vragen om geen foto's van je kind, of alleen na overleg/toestemming van de ouders op FB te zetten, zeker met een goede uitleg erbij! Misschien kan je vader een andere uitlaatklep vinden voor zijn trots, Mies (besloten WhatsApp-groepje ofzo).
Zo denk ik er ook over. Ik post hier uiteindelijk ook toch af en toe foto's en gewoon zijn naam. Ik zie niet zoveel leeuwen en beren op de weg. Op FB posten doe ik soms, maar erg weinig, ook gewoon omdat ik FB steeds stommer vind.

Zijn eerste (of tweede) foto was trouwens zelfs een naaktfoto! :X Totaal niet bij nagedacht. Maar ik ben ook niet zo uitgesproken in dat soort dingen.
pi_166557037
Foto's, ik haak even aan.

Wij zetten geen foto's van Twix online. Niet hier, niet op Facebook. Door hier direct duidelijk over te zijn geweest in onze omgeving, is er nog niemand geweest die dat wel gedaan heeft. Wel is het zo dat niet iedereen het leuk vindt. Maar dat is hun probleem.

Wil je je kind niet of beperkt online? Niet te zwaar maken maar gewoon even uitleggen dat je graag zelf in de hand houdt of en wat er online komt. Door die duidelijkheid te geven, ontstaan er ook geen issues.

Kind wel online? Ook prima. Maar maak je omgeving duidelijk hoe je hierin staat.
pi_166557485
Zo, weer even bijgelezen :)

Nazil, sterkte met de manflu ;)

Quoi, irritant hè, als mensen niet snappen dat jij je nu super moet haasten :(

Miezziej, zolang jij je geen zorgen maakt gewoon lekker doen wat goed voelt :*

Molo, wat zielig dat Larfje nog steeds niet fit is ;(

Mies, kun je niet gewoon een keer een rustig gesprek erover voeren. Verbieden klinkt meteen zo hard, misschien begrijpt hij je overweging gewoon en dan is er niets aan de hand. Ik ben zelf niet zo moeilijk met foto's, als ze er geen naakt in zit, of iets gênants voor andere mensen. Daarnaast, kijk eens voor de gein naar 'hunted' en je ziet dat privacy sowieso niet meer van toepassing is in Nederland. En soms maar goed ook :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166559782
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 09:11 schreef Unihipili het volgende:
Verwacht ze dat je elke ochtend fris en fruitig opstaat met baby ofzo?

Nazil sterkte.. omgaan met manflu is pas een manflu waard.

Hier heeft mevrouw ongeveer 6u aaneen geslapen :o. Hallo ontploftiet :W. Gisteren en eergisteren ook al zo'n 4-5.
Heerlijk die ontploftieten hè :')
:)
pi_166559891
Piper, wat fijn dat het zoveel beter gaat!! Het wordt met de week leuker, tenminste zo ervaar ik het. Ik begin nu pas op die wolk te komen :')

Oh ja foto's... daar doe ik niet echt aan! We hebben 1 foto op Facebook gezet en daar blijft het bij. Voor de rest wel een trotse mama achter de kinderwagen op de foto gezet maar daar zie je M. niet :P
:)
pi_166559910
Oh en logboek deel 2 :@ : Hij ligt nu vanaf 13.30 in zijn eigen ledikantje. Nu met inbakerdoek om, maar daar wil ik nu van af eigenlijk.
:)
pi_166561099
Slaapt nog steeds O+
:)
  donderdag 10 november 2016 @ 15:40:08 #190
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166561910
Ik ook pas na een paar weken hoor Soof. Eerst liep ik echt op eieren en was ik super gestrest.

Fijn dat hij zo goed slaapt nu! Nu volhouden en vast ritueel van maken..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 10 november 2016 @ 16:43:20 #191
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166563190
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:56 schreef Soof-87 het volgende:
Slaapt nog steeds O+
*O*

Mijn moeder was er vanmiddag en was diep onder de indruk dat ik 'm wakker in z'n bedje neerlegde......en hij sliep. Ik vind het ook nog steeds wat hoor. Toen mijn vader ook kwam werd hij wakker en door zijn opa uit bedje gehaald. Hij heeft tegen allebei enorm gelachen en 'gebabbeld' O+ Toen was ik net even bij de drogist en ook daar wond hij iedereen om zijn vingertje. Charmeur :P

En nu zit moeders met een wijntje op haar kont en komt er niet meer vanaf. Meneertje is in de wagen gaan slapen en ligt daar nog steeds als een broedkipje in zijn donsjas.
  donderdag 10 november 2016 @ 16:46:06 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166563235
Ik moet trouwens voor een extra nacontrole naar de gyn komende dinsdag :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 10 november 2016 @ 16:48:42 #193
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166563284
Ooh wat balen Quoi! :X
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166563570
Nazil, manflu boks... hier ook 1 met terminale snotneuzeritus.

Molo beterschap voor je larfje.

Oef Quoi dat is een domper! Geniet van je wijntje.

Wb foto's... tja ik spam mn kinderen wel hier en op fb, is een keuze die ieder voor zich moet maken.

SPOILER: daad bij het woord
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_166563773
Quoi, balen! Maar wel belangrijk om weg te laten halen. Ergens "fijn" dat je nog niet ongesteld werd, dus :)

GM, ventje zeg <3

Wij waren even naar het winkelcentrum. Babybroekjes omruilen en studieboeken terugbrengen. S had het goed naar zijn zin in de doek (Zzzz...). Fijn wel, want het was ijzig koud buiten. Voor de terugrit wilde ik even voeden in de auto. En na 3 slokken voel en hoor ik gepruttel onder mijn hand. En toen voelde ik ook - letterlijk - nattigheid. Nekpoep, terwijl je doodop in de auto zit (conditie moet je opbouwen Roomsnoes, die is NIET ineens terug). Dus heb ik een huilende baby :'( in de auto, op schoot, provisorisch schoongepoetst en omgekleed. :') Nou ja. Het was een goede nekpoep-primeur voor meneer. Als je nekpoept, doe het dan goed, hè?

Even een verschoonruimte opzoeken had gekund ja, maar dat was ver lopen en ik was moehoeee.
pi_166563991
Oh Room, komt lekker handig uit dan :') hoe gaat het verder met je?
Gm, knap ventje! Is je baarmoederontsteking inmiddels over?
Quoi, balen zeg! Tegen de tijd dat je gestopt bent met vloeien, zul je wel weer maandverband nodig hebben voor je menstruatie :') Beetje jammer.

Leuk om te lezen hoe jullie met foto's omgaan! :)

M. was vandaag zo veel aan het slapen en zo weinig aan het drinken... Ging haar net verschonen en ineens kan ze nog meer geluidjes maken! :D daar zal ze al die tijd wel druk mee zijn geweest. Grappig hoe dat werkt bij die kleintjes.
pi_166565532
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:40 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ook pas na een paar weken hoor Soof. Eerst liep ik echt op eieren en was ik super gestrest.

Fijn dat hij zo goed slaapt nu! Nu volhouden en vast ritueel van maken..
Ga ik zeker doen! Wat was het heerlijk vanmiddag, maar na twee uur hebben we hem maar wakker gemaakt en gevoed. O+ Heerlijk zo'n grote tuk!! (En nu hoop ik snel zonder inbakerdoek. Zal CB eens vragen hoe ze daar over denken.)

Quoi, damn zeg... dat duurt inderdaad veel te lang. Hoop dat het meevalt!
:)
pi_166565582
Gm, prachtig!! Mutsje herken ik :+

En Room, neeeee toch! Wat een gevoel voor timing hebben die kleintjes toch :') Leuke verhalen voor later zijn dat. :+

En oja! De menstruatie :o Dat moet hier ook nog komen.
:)
pi_166568487
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 07:30 schreef Crumpette het volgende:
Twink, fijn dat het beter gaat. Als je wilt checken of het van de AR komt kun je gewoon een paar voedingen met pure jbpm verdikken natuurlijk! Maar alleen rooiige acne had T niet, hij had ook rode huid rond zijn oogjes die nog het meest leken op eczeem. Dat was meer de trigger voor mij.


Ik heb wat schrik dat het een grote vetzakkerij wordt op die manier :@ .. valt het mee? En wil het dan nog door de speen? Momenteel gebruiken we level 2 dr brown. Hoe gaat het met de ontlastig nu je het zo doet?

Wel het overwegen waard want dat pukkelhuidje nu .. :{

Overigens is dat het enige. Niet zoals bij jou idd ook nog bij de oogjes enzo gelukkig.

Room sorry moest stiekem wel lachen om de poepexplosie :@ :D

Quoi wat zuur! :(

Hier 7 weken na dr bevalling nog niet ongesteld terwijl ik geen bv geef.. maar wel al een paar weken het gevoel dat het elk moment kan gebeuren. Rete irritant

[ Bericht 9% gewijzigd door Twinkle20 op 10-11-2016 20:53:48 ]
pi_166569076
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nazil, manflu boks... hier ook 1 met terminale snotneuzeritus.

Molo beterschap voor je larfje.

Oef Quoi dat is een domper! Geniet van je wijntje.

Wb foto's... tja ik spam mn kinderen wel hier en op fb, is een keuze die ieder voor zich moet maken.
Gelukkig maar dat jij dat doet want wat een knap jongetje! O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')