abonnement Unibet Coolblue
pi_166470409
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 08:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hoeveel jaren zien we op de televisie al aangepaste pieten? Dat is toch niets nieuws onder de zon? We hebben zelfs een zwarte sinterklaas de revue zien passeren.

Dat maakt geen verschil voor de landelijke vraag naar een zwarte piet. Opgedrongen veranderingen via de media blijken geen invloed te hebben op een ruime meerderheid van sinterklaas comités waarbij de traditionele zwarte piet gewoon ieder jaar vertegenwoordigd is.

Dat is gewoon het eerlijke verhaal.
Dat was geen zwarte Sinterklaas maar Opa Piet met mijter en een paard, tenminste volgens mijn kinderen. En die stroopwafel/kaas pieten sloegen natuurlijk ook de plank volledig mis.
  maandag 7 november 2016 @ 08:45:06 #127
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_166470413
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 07:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ook dat wordt ieder jaar geroepen.

De gegeven feiten liegen niet.
Dat is zo'n klassiek kleutergrapje: "Als je morgen langs komt, dan krijg je een ijsje!"
Je komt een dag later voor je ijsje en hoort dan: "Nee, nu is het vandaag en niet morgen..." ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_166470425
quote:
17s.gif Op maandag 7 november 2016 08:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je snapt de link met verassing niet, gok ik.
Ik vind d'r geen bal aan, aan die grapjes van je, mag dat ook?
  maandag 7 november 2016 @ 08:46:54 #129
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166470433
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 08:46 schreef ootjekatootje het volgende:

Ik vind d'r geen bal aan, aan die grapjes van je, mag dat ook?
Tuurlijk mag dat. Een vrij land.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166470462
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 08:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze zeggen dat ze vreedzaam demonstreren, voor wat dat waard is...

Dat opgefokte tuig ziet er tijdens die intochten al jaren doorgesnoven uit.
Tel daar nog wat reljeugd bij op.
Hou voor dit jaar echt mijn hart vast.

De stelling van de anti-Piet activisten "tot hier en niet verder", en hun anarchistische houding om zelf te bepalen waar ze gaan demonstreren is nou niet bepaald geruststellend. Tel daarbij op dat ook de NVU gaat demonstreren plus dat er mogelijk wat 'opgefokte' anderen aanwezig zijn en het kruitvat met lont staat gereed. Een lucifertje erbij en de boel escaleert.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166470482
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 08:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hou voor dit jaar echt mijn hart vast.

De stelling van de anti-Piet activisten "tot hier en niet verder", en hun anarchistische houding om zelf te bepalen waar ze gaan demonstreren is nou niet bepaald geruststellend. Tel daarbij op dat ook de NVU gaat demonstreren plus dat er mogelijk wat 'opgefokte' anderen aanwezig zijn en het kruitvat met lont staat gereed. Een lucifertje erbij en de boel escaleert.
Gaat de NVU ook meedoen?

Het wordt dus een soort voetbalwedstrijd, waar je met je kind heengaat, met een verhoogde kans op rellen.
pi_166470487
De kern van democratie is majority rules, minority rights.

Daar hebben alle felle voorstanders van zwarte Piet weinig van begrepen.
pi_166470489
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 08:54 schreef Canopus het volgende:

[..]

Gaat de NVU ook meedoen?

Het wordt dus een soort voetbalwedstrijd, waar je met je kind heengaat, met een verhoogde kans op rellen.
Yep, maar wel met hoog eigen risico.
pi_166470507
Ach, het zal dit jaar misschien wel mis gaan. Om vervolgens met z'n allen in koor te roepen "Dit kan zo niet langer! Volgend jaar geen Zwarte Piet meer, we zien met z'n allen wat er van komt. Een grote schande!".
  maandag 7 november 2016 @ 09:01:29 #135
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_166470567
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 08:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hou voor dit jaar echt mijn hart vast.

De stelling van de anti-Piet activisten "tot hier en niet verder", en hun anarchistische houding om zelf te bepalen waar ze gaan demonstreren is nou niet bepaald geruststellend. Tel daarbij op dat ook de NVU gaat demonstreren plus dat er mogelijk wat 'opgefokte' anderen aanwezig zijn en het kruitvat met lont staat gereed. Een lucifertje erbij en de boel escaleert.
Ja dat. En het is dichtbij het Westland en laten die westlanders nou net helemaal klaar zijn met dat gezeik. Ik heb hier en daar al gehoord van groepen kassenbouwers die ook de intocht gaan bezoeken om antipieten 'in het water te tiefen'.
Denk dat ik dus maar ergens anders heenga.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_166470596
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 08:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ben tegen bruine pieten, hij moet pikzwart zijn (alleen het gezicht volstaat) hij moet per se niet op een buitenlander (van niet-westerse oorsprong) lijken, want hij stelt net als de sint de overleden voorouders voor, dus gewoon een Europeaan.

De bruine kleur is aan de tv te danken.
okee.
in hoeverre is het gezicht zwart? nek? oren? en handen?
pagepakje?
pi_166470609
Stelletje racisten zijn het dan natuurlijk, koren op de molen voor Sylvana S.
  maandag 7 november 2016 @ 09:21:34 #138
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166470737
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 09:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

okee.
in hoeverre is het gezicht zwart? nek? oren? en handen?
pagepakje?
Nek en oren hoeven niet zwart, lippen ook niet (want dat is vies als je geen zwarte lippenstift hebt). Handen: het is winter, dus draag je handschoenen of wanten van eender welke kleur.
Kleding: "pagepakje" met die poffende snit en die malle kraag maken het postuur van de piet onherkenbaar. Kleurige kleding is historisch verantwoord (zie Harlekijn) maar verder maakt het niet zoveel uit, zie diverse andere piet-typen.
Roe of slapstick hoort er wel bij, net als viezig, warrig haar (of een muts) en de Zak.

Zie ook http://www.observantonlin(...)/Sinterklaasje-lopen
pi_166470796
quote:
Sinterklaasjournaal
In 26 plaatsen is nog niet beslist over het uiterlijk van Piet. Vaak wil men afwachten wat het Sinterklaasjournaal gaat doen. Volgens ingewijden kiest het Sinterklaasjournaal voor Pieten met verschillende kleuren. Woensdag is de eerste aflevering. Veel comités passen de pieten wel iets aan en gebruiken geen kroeshaar, rode lippen of oorbellen meer.
Zojuist in het AD.

Wat een bagger, dus op school zwart, bij RTL roetvegen en bij de NPO dus ws gekleurde Pieten.
:r
pi_166470974
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 08:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat was geen zwarte Sinterklaas maar Opa Piet met mijter en een paard, tenminste volgens mijn kinderen. En die stroopwafel/kaas pieten sloegen natuurlijk ook de plank volledig mis.
Inderdaad, het was de hoofdpiet die verkleed als Sinterklaas naast de blanke Sinterklaas samen wegreden op hun paard.

Dat was bedoeld om de gelijkwaardigheid tussen blank en zwart aan te tonen. Toch triest dat hier een onschuldig kinderfeest voor wordt misbruikt omdat een schreeuwende minderheid overal racisme in wil zien?

Veel belangrijker nog? Heeft het geholpen? Nam de discussie daardoor af? Hebben al die aanpassingen die de afgelopen jaren de revue passeerde de voor- en tegenstanders van zwarte piet dichterbij gebracht? Hebben die veranderingen zich op grote schaal doorgezet?

Het antwoord daarop is volmondig nee, waarmee deze jaarlijkse terugkerende discussie tot niets leidt. Ook dit jaar slechts 2 comités tegenover 221 comités die de zwarte of bruine piet daadwerkelijk in de ban doet. Ruim 83% die zegt de zwarte of bruine piet te willen behouden. En een jaarlijkse terugkerende krampachtige houding van de media en de commercie die natuurlijk alleen aan hun eigen commerciële belang denken. Dat is de trieste uitkomst van een discussie zonder uitkomst, zonder spontane verandering.
pi_166471024
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 09:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Inderdaad, het was de hoofdpiet die verkleed als Sinterklaas naast de blanke Sinterklaas samen wegreden op hun paard.

Dat was bedoeld om de gelijkwaardigheid tussen blank en zwart aan te tonen. Toch triest dat hier een onschuldig kinderfeest voor wordt misbruikt omdat een schreeuwende minderheid overal racisme in wil zien?

Veel belangrijker nog? Heeft het geholpen? Nam de discussie daardoor af? Hebben al die aanpassingen die de afgelopen jaren de revue passeerde de voor- en tegenstanders van zwarte piet dichterbij gebracht? Hebben die veranderingen zich op grote schaal doorgezet?

Het antwoord daarop is volmondig nee, waarmee deze jaarlijkse terugkerende discussie tot niets leidt. Ook dit jaar slechts 2 comités tegenover 221 comités die de zwarte of bruine piet daadwerkelijk in de ban doet. Ruim 83% die zegt de zwarte of bruine piet te willen behouden. En een jaarlijkse terugkerende krampachtige houding van de media en de commercie die natuurlijk alleen aan hun eigen commerciële belang denken. Dat is de trieste uitkomst van een discussie zonder uitkomst, zonder spontane verandering.
Er zijn nog 26 twijfelgemeentes.

Verder eens met je post.
  maandag 7 november 2016 @ 09:53:21 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166471102
Dit speelt alleen maar in de Randstad en in de media.

Iedereen die ik spreek viert Sinterklaas gewoon met zwarte/bruine pieten en de meeste intochten geven ook niet toe aan dat handjevol schreeuwerds.
pi_166471220
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit speelt alleen maar in de Randstad en in de media.

Iedereen die ik spreek viert Sinterklaas gewoon met zwarte/bruine pieten en de meeste intochten geven ook niet toe aan dat handjevol schreeuwerds.
Ik weet niet hoe jij Sinterklaas viert met drie kleine kinderen, maar wij doen dat zo:
1 Sinterklaasjournaal
2 Intochtsinterklaas op tv
3 Intocht week later ergens in het land met familie
4 Keertje schoen zetten
5 Sinterklaas op school
6 Sinterklaarviering op werk man
7 Sinterklaasavond thuis

Bij de punten 1, 2, 3, 5 en 6 moeten we afwachten wat er gebeurt en men verzint.
  maandag 7 november 2016 @ 10:08:16 #144
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166471271
Nog een goeie reden om niet aan kinderen te beginnen. :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_166471328
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 10:08 schreef DustPuppy het volgende:
Nog een goeie reden om niet aan kinderen te beginnen. :')
Ja en dan schrappen we nog wat "activiteiten" zoals Sinterklaas op de sportclub, Sinterklaasintocht hier in de wijk, in de supermarkt, de Sinterklaasfilm, Sinterklaas bij de kinderboerderij en bij de andere opa en oma, en het Sinterklaaskasteel en het Sinterklaasconcert.
pi_166471356
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 08:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De kern van democratie is majority rules, minority rights.

Daar hebben alle felle voorstanders van zwarte Piet weinig van begrepen.
Die indruk heb ik ook.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 7 november 2016 @ 10:17:39 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166471368
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 10:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij Sinterklaas viert met drie kleine kinderen, maar wij doen dat zo:
1 Sinterklaasjournaal
2 Intochtsinterklaas op tv
3 Intocht week later ergens in het land met familie
4 Keertje schoen zetten
5 Sinterklaas op school
6 Sinterklaarviering op werk man
7 Sinterklaasavond thuis

Bij de punten 1, 2, 3, 5 en 6 moeten we afwachten wat er gebeurt en men verzint.
Maar in heel veel gevallen blijft piet dus gewoon zwart/bruin, dat bedoelde ik te zeggen. Hoe verder je van de Randstad vandaan komt, hoe groter die kans, zullen we maar zeggen.
pi_166471433
Dit meisje wil graag als Zwarte Piet meedoen aan de intocht maar voelt zich niet veilig meer. -O-


[ Bericht 21% gewijzigd door Prutzenberg op 07-11-2016 10:43:28 ]
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166471507
quote:
_O_

Bedankt, anti-pieten, voor het slopen van het kinderfeest.
standaarddrinker
pi_166472394
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 07:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Van de 223 gevraagde Sinterklaas comités blijken er maar twee geen zwarte pieten meer in te zetten. De rest behoud gewoon de zwarte piet bij hun intochten.

Tja, ook dit blijft ieder jaar hetzelfde. :')
[Jigzoz]

JA MAAR VERANDERING IS ER, WE ZIJN AL KLAAR MET DE DISCUSSIE!

[/Jigzoz]
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')