abonnement Unibet Coolblue
pi_166463855
En alles er tussen in :P

01: Bedrijfstak:
02: Functie:
03: Opleiding:
04: Leeftijd:
05: Aantal uren per week:
06: Aantal vakantiedagen:
07: 13e maand:
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:
11: Werkervaring:
12: Goodies:
13: Tevreden?:
Facts don't care about your feelings
  maandag 7 november 2016 @ 07:42:25 #2
450647 LekkerVerfrissend
We gaan er tegenaan!
pi_166469997
Kleine aanpassing.

01: Bedrijfstak: Rechtspraak.
02: Functie: Beveiliging. (intern)
03: Opleiding: Beveiliging/IT.
04: Leeftijd: 27.
05: Aantal uren per week: 40 (contract 36, dus bouw per maand 16 uur verlof op)
06: Aantal vakantiedagen: Iets van 8 weken.
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤2235,- (excl. toeslagen ¤1755,-)
09: Netto maand salaris: ¤1986,- (excl. toeslagen ¤1555,-)
10: Overuren betaald: Ja, maar kan ook tijd voor tijd. (liever niet omdat ik al veel vrije dagen heb)
11: Werkervaring: 2 jaar.
12: Goodies: Reiskosten betaald, dienstauto als ik naar verschillende standplaatsen toe moet, Ov-kaart, Gedeeltelijk pensioen betaald, verschillende toeslagen (varieert elke maand) dag componenten, en verschillende cursussen worden betaald door de werkgever.
13: Tevreden?: Ja/nee. Vorige maand te horen gekregen dat ik eruit moet. Dit i.v.m. bezuinigingen en herplaatsingen van collega's die van een andere functie (vaste aanstelling) naar de beveiliging moeten worden omgeschoold. Contract loopt nog tot eind volgend jaar.

Eerste kwartaal van volgend jaar een cursus volgen voor in de planning. Lever de helft van mijn compensatie verlof in om één keer in de week vrij te kunnen zijn om bij een ander bedrijf mijn stage uren te kunnen lopen.
  maandag 7 november 2016 @ 07:45:15 #3
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_166470009
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 07:42 schreef LekkerVerfrissend het volgende:
Kleine aanpassing.

01: Bedrijfstak: Rechtspraak.
02: Functie: Beveiliging. (intern)
03: Opleiding: Beveiliging/IT.
04: Leeftijd: 27.
05: Aantal uren per week: 40 (contract 36, dus bouw per maand 16 uur verlof op)
06: Aantal vakantiedagen: Iets van 8 weken.
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤2235,- (excl. toeslagen ¤1755,-)
09: Netto maand salaris: ¤1986,- (excl. toeslagen ¤1555,-)
10: Overuren betaald: Ja, maar kan ook tijd voor tijd. (liever niet omdat ik al veel vrije dagen heb)
11: Werkervaring: 2 jaar.
12: Goodies: Reiskosten betaald, dienstauto als ik naar verschillende standplaatsen toe moet, Ov-kaart, Gedeeltelijk pensioen betaald, verschillende toeslagen (varieert elke maand) dag componenten etc.
13: Tevreden?: Ja/nee. Vorige maand te horen gekregen dat ik eruit moet. Dit i.v.m. bezuinigingen en herplaatsingen van collega's die van een andere functie (vaste aanstelling) naar de beveiliging moeten worden omgeschoold. Contract loopt nog tot eind volgend jaar.

Eerste kwartaal van volgend jaar een cursus volgen voor in de planning. Lever de helft van mijn compensatie verlof in om één keer in de week vrij te kunnen zijn om bij een ander bedrijf mijn stage uren te kunnen lopen.
Hoe komt je netto bedrag zo hoog :?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 7 november 2016 @ 07:46:34 #4
450647 LekkerVerfrissend
We gaan er tegenaan!
pi_166470016
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 07:45 schreef corehype het volgende:

[..]

Hoe komt je netto bedrag zo hoog :?
Denk door de verschillende toeslagen, die worden minder en/of niet belast?
pi_166470428
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 07:46 schreef LekkerVerfrissend het volgende:

[..]

Denk door de verschillende toeslagen, die worden minder en/of niet belast?
Dat lijkt me sterk.
  maandag 7 november 2016 @ 08:51:30 #6
27699 Ravage
thinking about you
pi_166470468
Denk het wel.. hij heeft het over dagcomponent etc. Dat is bij de overheid een onkostenvergoeding bij dienstreizen en is grotendeels onbelast.
i'm not living, i'm just killing time
pi_166480497
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 19:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja je hebt gelijk. Maar goed in loondienst zal je niet snel 60/70 uur per week werken, als ondernemer wel. Dit hou je alleen niet lang vol hoor, ook al ga je iedere dag met plezier naar je werk. Heb je een BV of een eenmanszaak?
Het is een aanslag op mijn privéleven, dat klopt. Van de andere kant: een week heeft 168 uur. Ik werk er gemiddeld 65. Blijven er 103 over waarin ik nog wat moet slapen, maar waarin ook best nog wat vrije tijd is. Overigens heb ik in 2012 een bijstandsuitkering gehad, dus ik ben nu blij dat ik hard kan werken.

Ik heb een eenmanszaak in verband met de fiscale faciliteiten. Heb geen personeel in dienst. Aansprakelijkheidsrisico's (beroepsfouten) zijn mijn grootste risico, maar daar ben ik voor verzekerd en die heb ik in mijn algemene voorwaarden beperkt (voor wat dat waard is). Bovendien: gaat het toch onverhoopt mis, dan heb ik toch niets aan een BV gezien de rechtspraak van de Hoge Raad uit september 2015: voor beroepsfouten kun je zonder meer door een bv heen prikken.

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:16 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens. Wij hebben echt heel krap gezeten en dan maak je je elke maand weer zorgen hoe je de maand gaat door komen. Voordeel daarvan: je waarde van geld verandert. Vroeger kocht ik klakkeloos eten en drinken in de shop van een tankstation, nu vind ik dat veel te duur. Meer salaris maakt het leven wel degelijk makkelijker en leuker. Je kunt op vakantie en eens een dagje weg of uit eten. Wij hebben het jaren niet gekund, sinds kort godzijdank wel weer.
Ik heb dus ook heel erg krap gezeten en het is inderdaad onplezierig als je je huis uitgezet dreigt te worden en/of anderszins niet meer in je basisbehoeftes kunt voldoen. Dan maakt geld het leven makkelijker. Mijn punt was eigenlijk meer dat een nieuwe Audi rijden niet leuker is dan een tweedehands Volkswagen. Groter wonen is niet leuker dan kleiner wonen. Alles went.

Wat ik wel erg prettig vind is het feit dat ik het gevoel heb dat ik iets heb bereikt en niet meer de frustratie van werkloos thuis zitten hoef te hebben. Dat vond ik veel erger dan geen geld hebben.
pi_166491846
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:57 schreef Rickvdh het volgende:

[..]

Het is een aanslag op mijn privéleven, dat klopt. Van de andere kant: een week heeft 168 uur. Ik werk er gemiddeld 65. Blijven er 103 over waarin ik nog wat moet slapen, maar waarin ook best nog wat vrije tijd is. Overigens heb ik in 2012 een bijstandsuitkering gehad, dus ik ben nu blij dat ik hard kan werken.

Ik heb een eenmanszaak in verband met de fiscale faciliteiten. Heb geen personeel in dienst. Aansprakelijkheidsrisico's (beroepsfouten) zijn mijn grootste risico, maar daar ben ik voor verzekerd en die heb ik in mijn algemene voorwaarden beperkt (voor wat dat waard is). Bovendien: gaat het toch onverhoopt mis, dan heb ik toch niets aan een BV gezien de rechtspraak van de Hoge Raad uit september 2015: voor beroepsfouten kun je zonder meer door een bv heen prikken.

[..]

Ik heb dus ook heel erg krap gezeten en het is inderdaad onplezierig als je je huis uitgezet dreigt te worden en/of anderszins niet meer in je basisbehoeftes kunt voldoen. Dan maakt geld het leven makkelijker. Mijn punt was eigenlijk meer dat een nieuwe Audi rijden niet leuker is dan een tweedehands Volkswagen. Groter wonen is niet leuker dan kleiner wonen. Alles went.

Wat ik wel erg prettig vind is het feit dat ik het gevoel heb dat ik iets heb bereikt en niet meer de frustratie van werkloos thuis zitten hoef te hebben. Dat vond ik veel erger dan geen geld hebben.
Maar je bent dus in 4 jaar van een niet-juridische baan naar ondernemer-advocaat gegaan? Hoe heb je dat geregeld dan? Had je al je civiel effect?

En hoe heb je je advocatenopleiding voltooid? Direct aan de slag als ondernemer en een advocaat van een ander kantoor als patroon?
pi_166494886
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 00:08 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Maar je bent dus in 4 jaar van een niet-juridische baan naar ondernemer-advocaat gegaan? Hoe heb je dat geregeld dan? Had je al je civiel effect?

En hoe heb je je advocatenopleiding voltooid? Direct aan de slag als ondernemer en een advocaat van een ander kantoor als patroon?
Ik was al afgestudeerd toen ik mijn niet juridische baan had en had dus ook al civiel effect. Vanaf daar kun je als ondernemer in de advocatuur starten als je een patroon (een soort mentor) hebt. Ik ben inderdaad direct aan de slag gegaan als ondernemer met een patroon van een ander kantoor.

De orde van advocaten is niet zo blij met dat soort constructies, maar ze geven het wel als mogelijkheid, dus heb ik mijn kans gepakt. Overigens ben ik wel veel tijd kwijt geweest met het aanvragen hiervan, aangezien dat met stapels papierwerk gepaard gaat (nog afgezien van alle andere eisen die men aan je stelt).

Uiteindelijk begint pas daarna het echte werk, want je moet natuurlijk wel cliënten binnenhalen én kwalitatief hoogstaand werk leveren.
pi_166494956
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 10:02 schreef Rickvdh het volgende:

[..]

Ik was al afgestudeerd toen ik mijn niet juridische baan had en had dus ook al civiel effect. Vanaf daar kun je als ondernemer in de advocatuur starten als je een patroon (een soort mentor) hebt. Ik ben inderdaad direct aan de slag gegaan als ondernemer met een patroon van een ander kantoor.

De orde van advocaten is niet zo blij met dat soort constructies, maar ze geven het wel als mogelijkheid, dus heb ik mijn kans gepakt. Overigens ben ik wel veel tijd kwijt geweest met het aanvragen hiervan, aangezien dat met stapels papierwerk gepaard gaat (nog afgezien van alle andere eisen die men aan je stelt).

Uiteindelijk begint pas daarna het echte werk, want je moet natuurlijk wel cliënten binnenhalen én kwalitatief hoogstaand werk leveren.
Goed geregeld zou ik zeggen! Gaat een percentage van wat je verdient naar je patroon of betaal je hem/haar een vast bedrag?

En hoeveel van je 60/70 uur is declarabel?
pi_166495071
Als je het zo bekijkt verdient Maharbal met 5k in loondienst eigenlijk wel meer dan hij met 10k als ondernemer. Je maakt meer uren, je hebt geen vakantie dagen, ziektedagen, pensioen, 13e maand en wordt niet doorbetaald bij arbeidsongeschiktheid. Uiteraard kun je je voor veel wel indekken maar als je dan een beetje rekent komt die 5k in loondienst heel dichtbij 10k als ondernemer hoor.
Facts don't care about your feelings
pi_166495279
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 23:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mijn laatste post, zal binnenkort weer wijzigen:

[..]

BIG4 of ergens anders?
Dit verdien ik lang niet :'( (zelf ook fiscalist)
  dinsdag 8 november 2016 @ 12:34:19 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_166497496
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je het zo bekijkt verdient Maharbal met 5k in loondienst eigenlijk wel meer dan hij met 10k als ondernemer. Je maakt meer uren, je hebt geen vakantie dagen, ziektedagen, pensioen, 13e maand en wordt niet doorbetaald bij arbeidsongeschiktheid. Uiteraard kun je je voor veel wel indekken maar als je dan een beetje rekent komt die 5k in loondienst heel dichtbij 10k als ondernemer hoor.
Totdat je straks je toko zo hebt uitgebreid dat er een paar man voor jou het werk doen en hij lekker op vakantie kan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 8 november 2016 @ 13:29:17 #14
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166498793
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 15:26 schreef Rickvdh het volgende:
Van:

[..]

Ik was tevreden met bovenstaande baan, ware het niet dat het niet helemaal aansloot bij mijn opleiding. Uiteindelijk ben ik bij een advocatenkantoor in het oosten van het land terecht gekomen en ben ik na enige tijd mijn eigen kantoor gestart:

01: Bedrijfstak: Juridische dienstverlening
02: Functie: Ondernemer (advocaat)
03: Opleiding: WO Handels- en Ondernemingsrecht
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 60/70
06: Aantal vakantiedagen: in principe ongelimiteerd, in de praktijk heel weinig.
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris (winst): 10.000 euro
09: Netto maand salaris (winst): 6.000 euro (verwacht ik)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Inmiddels 3 jaar
12: Goodies: Heb mijn eigen werkgelegenheid in de hand.
13. Tevreden? Absoluut, ik ga (bijna) elke dag met veel plezier naar mijn werk.

Ik post dit onder een kloon. Echter: ik volg het topic op de voet en zie vaak mensen klagen over het feit dat er onvoldoende wordt verdiend en dat anderen veel meer verdienen. Ik wilde vroeger ook altijd meer verdienen en was net als velen enigszins jaloers op degenen in dit topic die hoge salarissen binnenharkten.

Mijn openbaring: met mijn lage salaris was ik net zo gelukkig als met mijn hoge 'salaris'. Zelfs als je op een relatief korte termijn veel meer gaat verdienen zoals ik heb gedaan maakt dat nauwelijks iets uit in levensvreugde. Een duurdere auto rijden went. Een groter huis ook. Meer vakantie ook. Je maakt je nog steeds zorgen over ongeveer dezelfde zaken, je vrouw houdt nog steeds net zoveel van je.

Met een hoog salaris wordt het leven niet makkelijker, simpeler of leuker. Je thuis voelen op je werk, dát is wat echt telt. Ik heb dat gevonden, met toevallig een goede compensatie. Ik zou echter dit werk ook doen als het minimumloon opleverde. Salaris is maar een randzaak die één maal per maand van belang is als het gestort wordt. De rest van de tijd maakt salaris geen verschil. Het is dan ook niet nodig om ook maar het minste beetje jaloers te zijn op mensen met hoge salarissen, weet ik nu uit ervaring.
Klinkt niet als heel veel winst. Gezien je opleiding, branche en de uren die je maakt. Mijn bruto winst ligt rond de 105.000 euro. Netto hou ik zo'n 5000 euro over in de maand (auto is dan al betaald). Echter heb ik een minder goede opleiding gevolgd en maak ik max 45 uur in de week. Ben je nog bezig met het opzetten van het bedrijf?
pi_166500031
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 10:07 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Goed geregeld zou ik zeggen! Gaat een percentage van wat je verdient naar je patroon of betaal je hem/haar een vast bedrag?

En hoeveel van je 60/70 uur is declarabel?
Ik betaal een bepaald bedrag per maand aan kosten voor het gebruik van het kantoor, begeleiding, koffie, papier, portokosten, dossieradministratie, vakliteratuur, abonnementen op juridische databanken, secretaresses et cetera. Dat gaat overigens over serieuze kosten die mijn winst drukken.

Er is naar mijn idee te weinig declarabel, minder dan de helft van de uren. Dat gaat omhoog naarmate ik minder opleiding hoef te volgen, meer ervaring krijg en meer grote dossiers aantrek (als een zaak om een miljoen gaat, is het makkelijk 10.000 euro declareren, terwijl dat niet kan als een zaak om 15.000 euro gaat, ondanks dat het misschien niet zoveel tijd kost). Dat heeft echter tijd nodig: je moet eerst 'naam' maken. Bovendien is het binnenhalen van grote dossiers hier in het oosten van het land naar mijn idee veel lastiger dan in het westen, waar nu eenmaal het economische hart van Nederland ligt. Ten slotte moet ik minder fokken onder werktijd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je het zo bekijkt verdient Maharbal met 5k in loondienst eigenlijk wel meer dan hij met 10k als ondernemer. Je maakt meer uren, je hebt geen vakantie dagen, ziektedagen, pensioen, 13e maand en wordt niet doorbetaald bij arbeidsongeschiktheid. Uiteraard kun je je voor veel wel indekken maar als je dan een beetje rekent komt die 5k in loondienst heel dichtbij 10k als ondernemer hoor.
Absoluut, Maharbal zit wat dat betreft erg goed! 5k met vakantiegeld/vakantiedagen/bonus en alle risico's afgedekt is zeer prima en wellicht beter dan mijn inkomsten. Arbeidsongeschiktheid heb ik overigens wel verzekerd.

Wat je wel moet bedenken is dat Maharbal fiscalist en advocaat is. Dat zijn jongens met (over het algemeen) hogere uurtarieven dan een simpele advocaat als ik en dus worden die ook beter betaald in loondienst. In mijn omgeving verdienen advocaten met het aantal jaren ervaring dat ik heb tussen de 2,5k en 3,5k per maand. Bovendien zit Maharbal op de Zuidas, waar veel beter wordt betaald dan in het oosten van het land (of het noorden of het zuiden).

quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2016 12:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Totdat je straks je toko zo hebt uitgebreid dat er een paar man voor jou het werk doen en hij lekker op vakantie kan.
Zou kunnen, maar dat ben ik niet van plan. Wellicht wel later wat minder uren op het werk. Overigens bouw ik tevens 'goodwill' op, waarop ik later iemand zou kunnen laten inkopen en eventueel mijzelf zou kunnen laten uitkopen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:29 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Klinkt niet als heel veel winst. Gezien je opleiding, branche en de uren die je maakt. Mijn bruto winst ligt rond de 105.000 euro. Netto hou ik zo'n 5000 euro over in de maand (auto is dan al betaald). Echter heb ik een minder goede opleiding gevolgd en maak ik max 45 uur in de week. Ben je nog bezig met het opzetten van het bedrijf?
Klopt, het spel is natuurlijk dat dat verder omhoog moet gaan. Ik ben nu elke maand onevenredig veel geld kwijt aan kantoor/secretaresses/begeleiding/vakliteratuur/abonnementen en maak minder declarabele uren dan ik graag zou willen.

Overigens werkt ook niet mee dat ik verplicht word om een opleiding van 15k te volgen. Ook dat drukt op de winst (zowel in harde euro's als in het feit dat het erg tijdsintensief is en ik in die tijd niet kan werken). Niet dat ik dat echt erg vind: ik ben erg tevreden met mijn werk en doe het met plezier. Ik ga met plezier naar die opleiding toe.

Overigens denk ik dat de gemiddelde advocaat-ondernemer niet meer dan ik overhoudt. Er zijn legio advocaten die als ondernemer onder de ton winst per jaar zitten. Het beeld van advocaten ('Harvey Specter met een miljoen per jaar) is verkeerd, de gouden tijden zijn voorbij.
pi_166500091
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 14:22 schreef Rickvdh het volgende:

[..]

Ik betaal een bepaald bedrag per maand aan kosten voor het gebruik van het kantoor, begeleiding, koffie, papier, portokosten, dossieradministratie, vakliteratuur, abonnementen op juridische databanken, secretaresses et cetera. Dat gaat overigens over serieuze kosten die mijn winst drukken.

Er is naar mijn idee te weinig declarabel, minder dan de helft van de uren. Dat gaat omhoog naarmate ik minder opleiding hoef te volgen, meer ervaring krijg en meer grote dossiers aantrek (als een zaak om een miljoen gaat, is het makkelijk 10.000 euro declareren, terwijl dat niet kan als een zaak om 15.000 euro gaat, ondanks dat het misschien niet zoveel tijd kost). Dat heeft echter tijd nodig: je moet eerst 'naam' maken. Bovendien is het binnenhalen van grote dossiers hier in het oosten van het land naar mijn idee veel lastiger dan in het westen, waar nu eenmaal het economische hart van Nederland ligt. Ten slotte moet ik minder fokken onder werktijd.

[..]

Absoluut, Maharbal zit wat dat betreft erg goed! 5k met vakantiegeld/vakantiedagen/bonus en alle risico's afgedekt is zeer prima en wellicht beter dan mijn inkomsten. Arbeidsongeschiktheid heb ik overigens wel verzekerd.

Wat je wel moet bedenken is dat Maharbal fiscalist en advocaat is. Dat zijn jongens met (over het algemeen) hogere uurtarieven dan een simpele advocaat als ik en dus worden die ook beter betaald in loondienst. In mijn omgeving verdienen advocaten met het aantal jaren ervaring dat ik heb tussen de 2,5k en 3,5k per maand. Bovendien zit Maharbal op de Zuidas, waar veel beter wordt betaald dan in het oosten van het land (of het noorden of het zuiden).

[..]

Zou kunnen, maar dat ben ik niet van plan. Wellicht wel later wat minder uren op het werk. Overigens bouw ik tevens 'goodwill' op, waarop ik later iemand zou kunnen laten inkopen en eventueel mijzelf zou kunnen laten uitkopen.

[..]

Klopt, het spel is natuurlijk dat dat verder omhoog moet gaan. Ik ben nu elke maand onevenredig veel geld kwijt aan kantoor/secretaresses/begeleiding/vakliteratuur/abonnementen en maak minder declarabele uren dan ik graag zou willen.

Overigens werkt ook niet mee dat ik verplicht word om een opleiding van 15k te volgen. Ook dat drukt op de winst (zowel in harde euro's als in het feit dat het erg tijdsintensief is en ik in die tijd niet kan werken). Niet dat ik dat echt erg vind: ik ben erg tevreden met mijn werk en doe het met plezier. Ik ga met plezier naar die opleiding toe.

Overigens denk ik dat de gemiddelde advocaat-ondernemer niet meer dan ik overhoudt. Er zijn legio advocaten die als ondernemer onder de ton winst per jaar zitten. Het beeld van advocaten ('Harvey Specter met een miljoen per jaar) is verkeerd, de gouden tijden zijn voorbij.
Goed geregeld, het is je gegund! Veel succes en plezier.
  dinsdag 8 november 2016 @ 16:02:37 #17
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_166502450
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:29 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Klinkt niet als heel veel winst. Gezien je opleiding, branche en de uren die je maakt. Mijn bruto winst ligt rond de 105.000 euro. Netto hou ik zo'n 5000 euro over in de maand (auto is dan al betaald). Echter heb ik een minder goede opleiding gevolgd en maak ik max 45 uur in de week. Ben je nog bezig met het opzetten van het bedrijf?
En hoeveel bedrijfskosten en persoonlijk kosten gaan hier nog vanaf zoals aansprakelijkheidsverzekeringen, reserveringen, pensioenvoorzieningen, arbeidsongeschiktheidsverzekering?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_166503573
01: Bedrijfstak: nope
02: Functie: nope
03: Opleiding: VWO - 3
04: Leeftijd: 15
05: Aantal uren per week: 40(?)
06: Aantal vakantiedagen: Genoeg B-)
07: 13e maand: nope
08: Bruto maand salaris: -¤40
09: Netto maand salaris: -¤40
10: Overuren betaald: nope
11: Werkervaring: Nope
12: Goodies: Schoolstuff
13: Tevreden?: Jahoor.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_166503687
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 16:54 schreef SecretPret het volgende:
01: Bedrijfstak: nope
02: Functie: nope
03: Opleiding: VWO - 3
04: Leeftijd: 15
05: Aantal uren per week: 40(?)
06: Aantal vakantiedagen: Genoeg B-)
07: 13e maand: nope
08: Bruto maand salaris: -¤40
09: Netto maand salaris: -¤40
10: Overuren betaald: nope
11: Werkervaring: Nope
12: Goodies: Schoolstuff
13: Tevreden?: Jahoor.
Je salaris is -40 euro?
pi_166503719
Functie = nope dus neem aan dat hij niets doet maar leeft van ¤40 per maand? :')
Facts don't care about your feelings
pi_166505311
Gewoon zakgeld van z'n ouders denk ik.
pi_166505545
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 16:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Functie = nope dus neem aan dat hij niets doet maar leeft van ¤40 per maand? :')
oftewel. geld dat in school wordt gestoken.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  dinsdag 8 november 2016 @ 18:38:07 #23
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166505670
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 16:02 schreef trigt013 het volgende:

[..]

En hoeveel bedrijfskosten en persoonlijk kosten gaan hier nog vanaf zoals aansprakelijkheidsverzekeringen, reserveringen, pensioenvoorzieningen, arbeidsongeschiktheidsverzekering?
10.000 euro aan autokosten, 1000 euro afschrijving, 2000 euro verzekeringen, 1000 euro kosten huisvesting, kantoorkosten 1000 euro, 3000 euro algemene kosten.

Reserveringen daar spaar ik gewoon maandelijks voor met hetgeen wat ik niet opmaak. Pensioen bouw ik op door eens in de zoveel tijd een pand aan te kopen om te verhuren. Dit laatste heb ik echter nog niet gedaan maar daar ben ik wel voor aan het sparen. Arbeidsongeschiktheidsverzekering heb ik niet.

Mijn vaste lasten zijn heel laag. Ik werk vanuit huis en daar heb ik alleen een computer en printer nodig. De rest die ik met de auto.
pi_166614734
01: Bedrijfstak: Productie
02: Functie: Supply Chain Manager
03: Opleiding: MSc Business Administration
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 45-55
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Bonus van ca. 2 maandsalarissen
08: Bruto maand salaris: CHF 11'900 (¤ 11'100)
09: Netto maand salaris: CHF 9'800 (¤ 9'140)
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: telefoon, laptop, goede pensioenregeling
13: Tevreden?: Yup. Veel stress en hard werken maar goed salaris. Ik woon in een van de duurste steden ter wereld.
  zaterdag 12 november 2016 @ 23:16:43 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166615249
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:50 schreef Ops het volgende:
01: Bedrijfstak: Productie
02: Functie: Supply Chain Manager
03: Opleiding: MSc Business Administration
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 45-55
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Bonus van ca. 2 maandsalarissen
08: Bruto maand salaris: CHF 11'900 (¤ 11'100)
09: Netto maand salaris: CHF 9'800 (¤ 9'140)
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: telefoon, laptop, goede pensioenregeling
13: Tevreden?: Yup. Veel stress en hard werken maar goed salaris. Ik woon in een van de duurste steden ter wereld.
Züri, lelijke rotstad. Alles in Zürich is of heel duur of gratis. Er is geen middenweg. Heb er 2014 ook een tijd gewoond en voor mij is het helemaal niks.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 12 november 2016 @ 23:57:01 #26
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_166616005
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:50 schreef Ops het volgende:
01: Bedrijfstak: Productie
02: Functie: Supply Chain Manager
03: Opleiding: MSc Business Administration
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 45-55
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Bonus van ca. 2 maandsalarissen
08: Bruto maand salaris: CHF 11'900 (¤ 11'100)
09: Netto maand salaris: CHF 9'800 (¤ 9'140)
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: telefoon, laptop, goede pensioenregeling
13: Tevreden?: Yup. Veel stress en hard werken maar goed salaris. Ik woon in een van de duurste steden ter wereld.
Hoe verhoudt zich zo een salaris t.o.v. Nederland?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  † In Memoriam † zondag 13 november 2016 @ 00:12:11 #27
230491 Zith
pls tip
pi_166616272
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:50 schreef Ops het volgende:
01: Bedrijfstak: Productie
02: Functie: Supply Chain Manager
03: Opleiding: MSc Business Administration
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 45-55
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Bonus van ca. 2 maandsalarissen
08: Bruto maand salaris: CHF 11'900 (¤ 11'100)
09: Netto maand salaris: CHF 9'800 (¤ 9'140)
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: telefoon, laptop, goede pensioenregeling
13: Tevreden?: Yup. Veel stress en hard werken maar goed salaris. Ik woon in een van de duurste steden ter wereld.
Vind het zelf wat laag klinken, zit ik fout?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zondag 13 november 2016 @ 00:13:59 #28
230491 Zith
pls tip
pi_166616303
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:57 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Hoe verhoudt zich zo een salaris t.o.v. Nederland?
Iemand met mijn exacte baan zou zo'n 3x meer verdienen dan ik in Zurich (vorige maand nog zo iemand gesproken). Een tweekamer appartement buiten het centrum is zo'n 2500 EUR, wat vergelijkbaar is met 3x meer.

Daarintegen is een BMW zo'n 4 maandsalarissen en dus rijdt iedereen daar BNW.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166616571
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:16 schreef XL het volgende:

[..]

Züri, lelijke rotstad. Alles in Zürich is of heel duur of gratis. Er is geen middenweg. Heb er 2014 ook een tijd gewoond en voor mij is het helemaal niks.
Jammer te horen dat je geen goede ervaring had in CH. Ik vind het zelf een prachtig land maar het is niet voor iedereen. Veel dingen zijn hier duur maar aan de andere kant is de belasting erg laag.

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 00:13 schreef Zith het volgende:

[..]

Iemand met mijn exacte baan zou zo'n 3x meer verdienen dan ik in Zurich (vorige maand nog zo iemand gesproken). Een tweekamer appartement buiten het centrum is zo'n 2500 EUR, wat vergelijkbaar is met 3x meer.

Daarintegen is een BMW zo'n 4 maandsalarissen en dus rijdt iedereen daar BNW.
De huren zijn inderdaad erg hoog. Ik woon toevallig in het centrum in een 1 kamer appartement (60m2) en betaal nu CHF 1400 maar de meeste mensen zitten inderdaad rond de CHF 3000-4000. Je ziet hier veel luxe auto's maar aangezien het openbaar vervoer hier perfect geregeld is heb ik geen auto nodig. Ik huur ik af en toe een auto als ik ga skiën of hiken, op de fiets naar werk... heerlijk. :)

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 00:12 schreef Zith het volgende:

[..]

Vind het zelf wat laag klinken, zit ik fout?
Het kan altijd beter maar m'n salaris is wel marktconform. Ik heb ooit eens rondgekeken en voor dezelfde soort banen kreeg ik 10% minder aangeboden.
  † In Memoriam † zondag 13 november 2016 @ 01:44:51 #30
230491 Zith
pls tip
pi_166617811
Ah da's wel lekker 1400 huur op zo'n salaris. Dan kan je aardig sparen!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_166620283
Weinig belasting zeg, dat is wel lekker. Natuurlijk zegt dat niet zoveel als alles toch duur is, maar voor je gevoel gaat er toch minder naar de staat :P

[ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 13-11-2016 10:04:59 ]
Facts don't care about your feelings
  zondag 13 november 2016 @ 09:28:15 #32
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_166620343
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:57 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Hoe verhoudt zich zo een salaris t.o.v. Nederland?
Toch bizar dat een land binnen Europa zulke extreme verschillen kan hebben in vergelijking met welvarende landen zoals NL.
pi_166620736
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 09:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Toch bizar dat een land binnen Europa zulke extreme verschillen kan hebben in vergelijking met welvarende landen zoals NL.
Dat is het ook. Zorgt ook voor vreemde salarisconstructies.

Ik heb voor een Europees bedrijf een periode in Zwitserland gewerkt en in die tijd was ook een aanvulling op mijn salaris nodig om mijn salaris te compenseren naar het Zwitserse prijspeil. Nu werkt ik in Genève en Lausanne, dat is nog niet zo erg als Zurich.
pi_166622346
01: Bedrijfstak: Transport & logistiek
02: Functie: Management trainee
03: Opleiding: MSc Economics & Business
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: op papier 40, in de praktijk 50
06: Aantal vakantiedagen: 24 vakantie + 6 ATV
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2400
09: Netto maand salaris: 1800
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: sinds m'n 15e altijd bijbaantjes gehad, maar geen relevante
12: Goodies: nee
13: Tevreden?: Ja! Salaris is misschien wat aan de lage kant, maar dit salaris groeit nog wel tijdens het traineeship. Verder ontzettend leuke collega's en trainees, veel sociale activiteiten etc. Ook wordt er veel geinvesteerd in persoonlijke ontwikkeling, zoals leiderschapstraining, communicatietraining etc :) en de mogelijkheid om elke opdracht bij een ander kantoor (250 wereldwijd) te doen spreekt me ook erg aan :)
  zondag 13 november 2016 @ 13:18:11 #35
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_166623434
Goed. Dan doe ik ook maar mee..

01: Bedrijfstak: Logistiek dienstverlener
02: Functie: Accountmanager heet het op contract, maar per saldo werf ik geen nieuwe klanten
03: Opleiding: MER
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week: op papier 45. Rustige periode blijf ik daar onder, in drukke periode 50+
06: Aantal vakantiedagen: 21 vakantie + 66% opbouw in TvT / uitbetalen tussen januari en september
07: 13e maand: Op papier niet, so far wel elk jaar gehad.
08: Bruto maand salaris: 3100
09: Netto maand salaris: 2200-ish
10: Overuren betaald: 66% opbouw in TvT / uitbetalen tussen januari en september. Was dit jaar 1 week op vakantie gegaan. Had in september nog 7 weken beschikbaar staan ( vrije dagen + TvT )
11: Werkervaring: 4 jaar
12: Goodies: nee
13: Tevreden?: Mwah, ben redelijk content met mijn baan. In de drukke periode is het wel gekkenhuis. In de rustige periode eigenlijk weer té rustig. Is ook lastig te reguleren omdat we fruit opslaan. Dat werkt met seizoenen.. Hou mijn ogen wel open voor nieuwe kansen als die zich aandienen / ik die vind.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_166720889
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening (Accountancy)
02: Functie: Controleleider
03: Opleiding: HBO-Accountancy, AA, Master accountancy
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: gemiddeld 45
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: 3.300
09: Netto maand salaris: ca 2.100
10: Overuren betaald: nee, TVT
11: Werkervaring: 8 jaar
12: Goodies: Laptop, telefoon, auto
13: Tevreden: Ja. Leuk kantoor, geen gestrest gedoe. Opleidingen betaald. BIG-4 zal ongetwijfeld meer betalen (iemand met vergelijkbare achtergrond dit kan bevestigen?)
  Moderator donderdag 17 november 2016 @ 20:37:05 #37
257132 crew  Awsom
pi_166721075
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:50 schreef Ops het volgende:
01: Bedrijfstak: Productie
02: Functie: Supply Chain Manager
03: Opleiding: MSc Business Administration
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 45-55
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Bonus van ca. 2 maandsalarissen
08: Bruto maand salaris: CHF 11'900 (¤ 11'100)
09: Netto maand salaris: CHF 9'800 (¤ 9'140)
10: Overuren betaald: Nope
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: telefoon, laptop, goede pensioenregeling
13: Tevreden?: Yup. Veel stress en hard werken maar goed salaris. Ik woon in een van de duurste steden ter wereld.
Hoe ben je daar (in CH) terechtgekomen?
pi_166722977
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 12:10 schreef Noisecontrollers het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport & logistiek
02: Functie: Management trainee
03: Opleiding: MSc Economics & Business
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: op papier 40, in de praktijk 50
06: Aantal vakantiedagen: 24 vakantie + 6 ATV
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2400
09: Netto maand salaris: 1800
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: sinds m'n 15e altijd bijbaantjes gehad, maar geen relevante
12: Goodies: nee
13: Tevreden?: Ja! Salaris is misschien wat aan de lage kant, maar dit salaris groeit nog wel tijdens het traineeship. Verder ontzettend leuke collega's en trainees, veel sociale activiteiten etc. Ook wordt er veel geinvesteerd in persoonlijke ontwikkeling, zoals leiderschapstraining, communicatietraining etc :) en de mogelijkheid om elke opdracht bij een ander kantoor (250 wereldwijd) te doen spreekt me ook erg aan :)
Een traineeship doe je vooral voor de ervaring en het cv. Het is wel meestal up or out. Dus van de X trainees houden ze er y procent over voor een leuke middle management positie met ruimte voor verdere doorgroei over.

IN logistiek is een komt er veel werk bij, dus prima toekomstperspectief.
Whatever...
pi_166724639
quote:
99s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:37 schreef Awsom het volgende:

[..]

Hoe ben je daar (in CH) terechtgekomen?
Ik werkte al bij mijn huidige bedrijf maar er werd een nieuwe vestiging opgezet in CH en daar was een plek voor mij vrij.
pi_166724770
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 09:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Weinig belasting zeg, dat is wel lekker. Natuurlijk zegt dat niet zoveel als alles toch duur is, maar voor je gevoel gaat er toch minder naar de staat :P
Yup, in absolute hoeveelheden betaal je nog steeds een vermogen aan belasting, maar het voelt beter omdat er meer overblijft :)
  donderdag 17 november 2016 @ 23:46:12 #41
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_166727406
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een traineeship doe je vooral voor de ervaring en het cv. Het is wel meestal up or out. Dus van de X trainees houden ze er y procent over voor een leuke middle management positie met ruimte voor verdere doorgroei over.

IN logistiek is een komt er veel werk bij, dus prima toekomstperspectief.
Dat up-or-out valt reuze mee is mijn ervaring.
2000 light years from home
  Moderator vrijdag 18 november 2016 @ 11:39:50 #42
257132 crew  Awsom
pi_166732049
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een traineeship doe je vooral voor de ervaring en het cv. Het is wel meestal up or out. Dus van de X trainees houden ze er y procent over voor een leuke middle management positie met ruimte voor verdere doorgroei over.

IN logistiek is een komt er veel werk bij, dus prima toekomstperspectief.
en logistiek is ook nog eens heel erg leuk. ^O^
Management trainee is echter zo'n breed begrip dat hij/zij van alles kan doen. :P
Van excel-sheetjes met kosten/km invullen tot het uitwerken van een distributieplan tot QA.
pi_166744872
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 23:46 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat up-or-out valt reuze mee is mijn ervaring.
Hangt enorm af van het bedrijf.
Whatever...
pi_166751165
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 21:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hangt enorm af van het bedrijf.
De echt kei harde up-or-out vind je bijna niet meer in NL. Een van de grote drie consultancies doet het, en de Londense banken doen het. Alleen daar waar ruimte voor mobiliteit moet worden gecreëerd min of meer.
  zaterdag 19 november 2016 @ 02:14:39 #45
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_166751392
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 21:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hangt enorm af van het bedrijf.
Dat zal best, echter zie je vaak dat bedrijven waar traineeships aangeboden wordt vaak sprake is van een hoge gemiddelde leeftijd (logisch), waardoor je het wel heel bont moet maken om niet van toegevoegde waarde te zijn.
2000 light years from home
  zaterdag 19 november 2016 @ 07:35:52 #46
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_166751925
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een traineeship doe je vooral voor de ervaring en het cv. Het is wel meestal up or out. Dus van de X trainees houden ze er y procent over voor een leuke middle management positie met ruimte voor verdere doorgroei over.

IN logistiek is een komt er veel werk bij, dus prima toekomstperspectief.
Dus het is een lange onbetaalde proeftijd?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_166752611
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 01:56 schreef Maramba het volgende:

[..]

De echt kei harde up-or-out vind je bijna niet meer in NL. Een van de grote drie consultancies doet het, en de Londense banken doen het. Alleen daar waar ruimte voor mobiliteit moet worden gecreëerd min of meer.
ING bijvoorbeeld doet dit ook. Maargoed, het is inderdaad een stuk minder dan voorheen, waar het een beetje de standaard was. Na een trsineeship was je dan bijna klaar voor hoger management.

Er is inmiddels ook een tekort aan talent en dat houden ze toch liever binnen. Daarnaast is het ook een beetje zonde om tonnen in iemand te investeren en dan eruit te gooien.

Ik heb zelf ook ooit aan een talentprogramma meegedaan (niet als trainee, maar na 3 jaar werken) bijna iedereen daarvan heeft nu een strategische positie elders...
Whatever...
pi_166752649
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 07:35 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dus het is een lange onbetaalde proeftijd?
Het is gewoon betaald, bovendien wordt er flink in je geïnvesteerd in verscheidenheid van werk, cursussen en coaching.
Whatever...
  zaterdag 19 november 2016 @ 10:55:00 #49
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_166753181
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:07 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is gewoon betaald, bovendien wordt er flink in je geïnvesteerd in verscheidenheid van werk, cursussen en coaching.
Betaald vaak ook erg goed, je ziet veel van het bedrijf en het is extreem goed voor je netwerk :) .

Al heb ik gehoord dat er tegenwoordig ook bedrijven zijn die onder het mom van traineeship goedkope studenten voor een hongerloon binnen denken te halen om rotklussen op te pakken. Maar een beetje bedrijf dat zichzelf serieus neemt, doet dat niet.
pi_166753364
Mijn ervaring met het traineeship tot nu toe is niet zo keihard als hier wordt geschetst, er is heel veel ruimte om eigen wensen te bespreken. De eerste opdracht waar ik nu zit kreeg ik van het bedrijf, de volgende opdrachten moet ik zelf binnen het bedrijf zien te regelen door een netwerk op te bouwen op traineebijeenkomsten en sociale activiteiten etc
Mocht dat niet lukken is er altijd hulp vanuit het bedrijf om te groeien en is er ook hulp met woonruimte zoeken als het in het buitenland zou worden bijvoorbeeld.

En ze moeten ook eigenlijk wel, logistiek in namelijk en tak van sport dat voornamelijk te boek staat als een vergrijsde sector waar je niet echt voor gestudeerd hoeft te hebben. Het is niet echt een sector "met aanzien". Mede hierdoor is het enorm moeilijk voor dit soort bedrijven om net-afgestudeerden binnen te slepen.

Daarnaast moet zo'n traineeship ook wel echt iets voor je zijn, je begint helemaal onderaan op de ladder en dat moet je wel leuk vinden. Er zijn genoeg net-afgestudeerden die zo'n bedrijf binnen komen en denken in de eerste week al het wiel uitgevonden te hebben, als je zo erin komt ga je ontzettend op je bek.
Juist door te beginnen met orderpicken, vrachtwagens laden, boekingen maken bij rederijen en luchtvaartmaatschappijen, zendingen monitoren etc. kun je zien hoe dat soort basale taken werken en daarna pas zulke processen optimaliseren.
pi_166755984
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

ING bijvoorbeeld doet dit ook. Maargoed, het is inderdaad een stuk minder dan voorheen, waar het een beetje de standaard was. Na een trsineeship was je dan bijna klaar voor hoger management.

Er is inmiddels ook een tekort aan talent en dat houden ze toch liever binnen. Daarnaast is het ook een beetje zonde om tonnen in iemand te investeren en dan eruit te gooien.

Ik heb zelf ook ooit aan een talentprogramma meegedaan (niet als trainee, maar na 3 jaar werken) bijna iedereen daarvan heeft nu een strategische positie elders...
'Talent' binnenhalen wordt steeds duurder, dus om ze na maanden training eruit te knikkeren is niet altijd een goede optie. Het lijkt erop dat trainees eerder naar minder hoge posten worden uitgeserveerd dan dat ze worden ontslagen.

De trainees van nu zijn vaak ook niet het 'echte' talent meer. Er zijn veel interessantere posities te vinden bij de grote Tech firms zoals Google, en een analyst positie bij Goldman, in PE of de grote consultants wordt vrijwel altijd verkozen boven een traineeship. Traineeships zijn hip en happening, maar de waarde ervan verwaterd vrij hard.
pi_166759803
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:15 schreef Maramba het volgende:

[..]

'Talent' binnenhalen wordt steeds duurder, dus om ze na maanden training eruit te knikkeren is niet altijd een goede optie. Het lijkt erop dat trainees eerder naar minder hoge posten worden uitgeserveerd dan dat ze worden ontslagen.

De trainees van nu zijn vaak ook niet het 'echte' talent meer. Er zijn veel interessantere posities te vinden bij de grote Tech firms zoals Google, en een analyst positie bij Goldman, in PE of de grote consultants wordt vrijwel altijd verkozen boven een traineeship. Traineeships zijn hip en happening, maar de waarde ervan verwaterd vrij hard.
Daar wil ik nog wel even de kanttekening bij maken dat er ook zat 'toptalent' is wat niet zit te wachten op een consultancy club/PE/bank en daarvoor zijn de juiste traineeships echt nog wel een hele goede startpositie. (Met de nadruk op de juiste, want 90% is inderdaad hip met weinig waarde) Over de traineeships van bedrijven als een Shell, Unilever, Maersk, Ahold, Pon, ... hoor ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen.
pi_166763689
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 18:26 schreef MT10 het volgende:

[..]

Daar wil ik nog wel even de kanttekening bij maken dat er ook zat 'toptalent' is wat niet zit te wachten op een consultancy club/PE/bank en daarvoor zijn de juiste traineeships echt nog wel een hele goede startpositie. (Met de nadruk op de juiste, want 90% is inderdaad hip met weinig waarde) Over de traineeships van bedrijven als een Shell, Unilever, Maersk, Ahold, Pon, ... hoor ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen.

Oh ja, absoluut. Dat is het punt ook niet. Overal zit 'toptalent'. Het gaat erom dat en willekeurige traineeship is niet automatisch meer zal lanceren naar de hogere regionen van multinationals. Het 'talent' is een stuk meer gespreid geraakt over de verschillende clubs, met start-ups en big Tech als grote winnaars de afgelopen jaren. Daarnaast is er een beweging waarbij banken en consultancies deels als traineeships beginnen te fungeren. Er is een duidelijke 2 years and out policy hier bij de banken, en dat realiseert iedereen zich. Die jongens willen ook weer ergens aan de slag, en zijn vaak meer dan gekwalificeerd voor de rollen waar je onder meer aan denkt na een succesvol traineeship
pi_166766098
01: Bedrijfstak: Horeca
02: Functie: Leidinggevende
03: Opleiding: Mbo bezig met Hbo
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: Gem. 38, hoogseizoen tot 60 uur en laagseizoen vrij tot 20 uur
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2500
09: Netto maand salaris:1975
10: Overuren betaald: evt.
11: Werkervaring: 10+
12: Goodies: Vrij wanneer ik wil, zelf roosters maken, veel verantwoording en daardoor veel uitdaging.
13: Tevreden?: Salaris is oke, maar er zij zeker collega's (in andere bedrijven) die 2x meer verdienen ook in bedrijven die dezelfde jaaromzet/ aantal personeel hebben. Echter is dit wel een erg gezond bedrijf.
pi_166771883
2x meer verdienen is misschien wat aan de hoge kant

[ Bericht 1% gewijzigd door Pap89 op 20-11-2016 07:25:21 ]
pi_166772414
Jup. Een leidinggevende in de horeca gaat echt niet op 4 of 5k uitkomen, lijkt me.
Schip ahoy!
pi_166774229
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jup. Een leidinggevende in de horeca gaat echt niet op 4 of 5k uitkomen, lijkt me.
Ik vind bijna 2k voor zo'n functie eigenlijk al vrij netjes. :)
pi_166775684
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 21:13 schreef Maramba het volgende:

[..]

Oh ja, absoluut. Dat is het punt ook niet. Overal zit 'toptalent'. Het gaat erom dat en willekeurige traineeship is niet automatisch meer zal lanceren naar de hogere regionen van multinationals. Het 'talent' is een stuk meer gespreid geraakt over de verschillende clubs, met start-ups en big Tech als grote winnaars de afgelopen jaren. Daarnaast is er een beweging waarbij banken en consultancies deels als traineeships beginnen te fungeren. Er is een duidelijke 2 years and out policy hier bij de banken, en dat realiseert iedereen zich. Die jongens willen ook weer ergens aan de slag, en zijn vaak meer dan gekwalificeerd voor de rollen waar je onder meer aan denkt na een succesvol traineeship
Hmm.. Ik moet zeggen dat mijn ervaring net wat anders is als ik eerlijk ben. Het klopt inderdaad dat het toptalent meer verspreid zit, maar als ik rond mij kijk zijn er maar weinigen die de stap van een bank/consultancy club direct naar een leadership rol in een multinational kunnen maken. Wel naar meer inhoudelijke/specialistische rollen op finance/strategisch gebied. En beiden is zeker leuk en een goed carriereverloop, maar de goede traineeships leiden je vaak juist op voor een wat meer directe management rol. En daarvoor heeft een IB analyst of een SC analyst ook logischerwijs weinig ervaring op gedaan, aangezien die met name kwantitatief bezig waren en zich daarnaast nog getraind hebben in presenteren/verkopen maar nergens echt leadership skills opgedaan hebben. Ze zijn dan voor mijn gevoel wel weer in het voordeel voor de Business Development, Business Strategy, Big Data, ... rollen. Maar goed ik denk dat deze disucssie een beetje off-topic begint te raken en dat de moraal van het verhaal is dat goede mensen uiteindelijk ook wel komen bovendrijven en of je nu in een traineeship/Banken/Consultancy/Normale startersrol start hangt het volledig van jezelf af waar je uiteindelijk eindigt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 22:35 schreef D89 het volgende:
01: Bedrijfstak: Horeca
02: Functie: Leidinggevende
03: Opleiding: Mbo bezig met Hbo
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: Gem. 38, hoogseizoen tot 60 uur en laagseizoen vrij tot 20 uur
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2500
09: Netto maand salaris:1975
10: Overuren betaald: evt.
11: Werkervaring: 10+
12: Goodies: Vrij wanneer ik wil, zelf roosters maken, veel verantwoording en daardoor veel uitdaging.
13: Tevreden?: Salaris is oke, maar er zij zeker collega's (in andere bedrijven) die 2x meer verdienen ook in bedrijven die dezelfde jaaromzet/ aantal personeel hebben. Echter is dit wel een erg gezond bedrijf.
Volgens mij doe je het vrij goed toch met 27 jaar, een MBO diploma en 2500 bruto? Zeker ook nog eens in de horeca sector. Hoe doe je dat met je HBO trouwens? Part-time en dan met name in het laagseizoen?
pi_166859044
quote:
Volgens mij doe je het vrij goed toch met 27 jaar, een MBO diploma en 2500 bruto? Zeker ook nog eens in de horeca sector. Hoe doe je dat met je HBO trouwens? Part-time en dan met name in het laagseizoen?
Nouja je moet natuurlijk in de praktijk leren omgaan met o.a. leidinggeven. En dan kan je zo'n functie krijgen. Wat dat betreft is de horeca een goed voorbeeld van hoe het ook kan.

Veel talent gaat volgens mij juist verloren omdat het systeem in ons land er op gefixeerd is dat je een papiertje moet hebben. Vervolgens krijgt diegene die dat kan, dingen opslaan en herhalen voor een mooi cijfer, een functie waar je u tegen zegt. Zo zie je dus ook vaak dat een bedrijf claimt dat ze niemand kunnen vinden voor de baan en de slecht functionerende HBO'er mag blijven zitten. Maar niet denken aan die hardwerkende MBO'er en die een kans geven.

HBO inderdaad part-time.

Wat betreft het mogelijke dubbele salaris, de horeca omvat vele facetten. Denk eens aan de top van een hotel(keten). Of een schijnbaar onmisbare chef kok.
pi_166880996
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 22:35 schreef D89 het volgende:
13: Tevreden?: Salaris is oke, maar er zij zeker collega's (in andere bedrijven) die 2x meer verdienen ook in bedrijven die dezelfde jaaromzet/ aantal personeel hebben. Echter is dit wel een erg gezond bedrijf.
Waarom ga je dan niet ergens werken waar je ook het dubbele vangt?
2500 bruto voor een leidinggevende functie is echt beschamend laag.
pindazakje
  zondag 18 december 2016 @ 10:22:01 #61
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_167412484
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 22:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom ga je dan niet ergens werken waar je ook het dubbele vangt?
2500 bruto voor een leidinggevende functie is echt beschamend laag.
Voor een snackbar vind ik het wel okay.
  zondag 18 december 2016 @ 10:42:30 #62
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_167412765
01: Bedrijfstak: Energie
02: Functie: IT Transitiemanager (functioneel management: inbeheername projecten etc.)
03: Opleiding: WO Informatiekunde
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 38, normaal 40, max 45-50 (zeldzaam)
06: Aantal vakantiedagen: 23
07: 13e maand: bonus van 3,7%
08: Bruto maand salaris: ¤3540, over 2017 nog 5% stijging zeker (los van jaarbeoordeling)
09: Netto maand salaris: ~ 2900
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: laptop/telefoon/thuiswerken (doe ik eigenlijk nooit)
13: Tevreden?: Met de rol/functie wel, krijg goede kansen en kan mezelf goed ontwikkelen. Met salaris niet, al tot 2x toe de deur dichtgegooid voor salarisonderhandeling en is imo niet marktconform gezien de verantwoordelijkheden. Wilde met vorige functie niet de markt in, dus eind komend jaar eens verder kijken.
pi_167412811
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 10:42 schreef IrishBastard het volgende:
01: Bedrijfstak: Energie
02: Functie: IT Transitiemanager (functioneel management: inbeheername projecten etc.)
03: Opleiding: WO Informatiekunde
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 38, normaal 40, max 45-50 (zeldzaam)
06: Aantal vakantiedagen: 23
07: 13e maand: bonus van 3,7%
08: Bruto maand salaris: ¤3540, over 2017 nog 5% stijging zeker (los van jaarbeoordeling)
09: Netto maand salaris: ~ 2900
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: laptop/telefoon/thuiswerken (doe ik eigenlijk nooit)
13: Tevreden?: Met de rol/functie wel, krijg goede kansen en kan mezelf goed ontwikkelen. Met salaris niet, al tot 2x toe de deur dichtgegooid voor salarisonderhandeling en is imo niet marktconform gezien de verantwoordelijkheden. Wilde met vorige functie niet de markt in, dus eind komend jaar eens verder kijken.
Netto incl reiskostenvergoeding zeker? Of buitenland? In NL zou je zo een 500euro per maand lager uitkomen..
  zondag 18 december 2016 @ 10:52:57 #64
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_167412900
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 10:45 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Netto incl reiskostenvergoeding zeker? Of buitenland? In NL zou je zo een 500euro per maand lager uitkomen..
Ongeveer 130 euro reiskosten ja, maar ook nog wat secundaire arbeidsvoorwaarden (deel aanvullende vakantiedagen wordt standaard uitbetaald, flexibel budget dat indien niet ingezet wordt uitgekeerd voor ¤200 netto oid, ¤30 netto bijdrage zorgverzekering) :Y
pi_167412914
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 10:45 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Netto incl reiskostenvergoeding zeker? Of buitenland? In NL zou je zo een 500euro per maand lager uitkomen..
Precies, ik heb bruto evenveel, maar netto 650 minder (ook vanwege leaseautootje met bijtelling van 130,-)
  zondag 18 december 2016 @ 10:56:27 #66
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_167412956
Is ook wel zo'n punt waar je in salarisonderhandeling goed naar moet kijken, stiekem dragen de secundaire voorwaarden hier goed bij :Y

Esit: Oh en bedenk me net dat vakantiegeld maandelijks meebetaald wordt, is dus ook ¤200 per maand netto ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door IrishBastard op 18-12-2016 11:11:27 ]
pi_167413665
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 10:56 schreef IrishBastard het volgende:
Is ook wel zo'n punt waar je in salarisonderhandeling goed naar moet kijken, stiekem dragen de secundaire voorwaarden hier goed bij :Y

Esit: Oh en bedenk me net dat vakantiegeld maandelijks meebetaald wordt, is dus ook ¤200 per maand netto ;)
Pensioen is ook een verraderlijke. Ik betaal niets zelf aan pensioen, waar ik mensen lengte die daar bruto 400 pm aan betalen... (voor een slechtere regeling ook nog).
Whatever...
pi_167419397
Lekkere voorwaarden IB. Met alle toelichting snap ik wel beter dat je netto zo hoog zit :P
Schip ahoy!
pi_167449334
01: Bedrijfstak: Farmacie
02: Functie: Proces Operator
03: Opleiding: MBO Detailhandel
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40 (incl. pauze = doorbetaald)
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: c.a. 1200 euro netto.
08: Bruto maand salaris: 2300
09: Netto maand salaris: 1950 (incl toeslagen)
10: Overuren betaald: Tijd voor tijd
11: Werkervaring: 1 jaar in deze branche
12: Goodies: Niks
13: Tevreden?: Salaris zeker wel, nog nooit zoveel gehad. Diverse opleidingsmogelijkheden (vapro bijv.). Werk is wel wat eentonig, maar werkdruk niet al te hoog. In vergelijking met mijn vorige banen flinke stappen vooruit gemaakt, zowel salaris als werkdruk.
Hey
pi_167467966
01: Bedrijfstak: Techniek
02: Functie: Jnr. Project/(contract)manager
03: Opleiding: HTS
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26 + 5 voor bijzondere gelegenheden
07: 13e maand: Neen.
08: Bruto maand salaris: 2500
09: Netto maand salaris: 1960 ofzo + reiskosten
10: Overuren betaald: Nee.
11: Werkervaring: 0
12: Goodies: Reiskosten + eenmalige bonus.
13: Tevreden?: Jep. Alhoewel ik het vermoeden heb dat ik onderbetaald wordt voor de budgetten waarover ik verantwoordelijk zal zijn. Maar goed, het is de ervaring die telt, staat goed op mijn CV. Ik klaag niet, maar streef altijd naar beter :) .
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_167468427
01: Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: IT Consultant
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 4100
09: Netto maand salaris: 2700
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 10+
12: Goodies: Reiskosten, thuiswerken, flexibel uren indelen
13: Tevreden?: Ja aangezien salaris nog stijgt in schaal tot 4500 en ik zelf redelijk mijn uren kan indelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door smizy op 20-12-2016 11:02:28 ]
pi_167468640
01: Bedrijfstak: Groothandel / productie
02: Functie: General manager
03: Opleiding: Hbo
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee. Bonus van 25.000¤ Bruto.
08: Bruto maand salaris: 3500
09: Netto maand salaris: 2525 inclusief reiskosten
10: Overuren betaald: Geen overuren
11: Werkervaring: Dit bedrijf 8 jaar
12: Goodies: Reiskosten, iPhone.
13: Tevreden?: Ja. Mooie kansen gehad. Nu bezig om een management buy-out te doen en dus verder als eigenaar. Bedrijf groeit al jaren en komende jaren zien er ook goed uit.
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:16:08 #73
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_167468764
Wel relaxed een bonus van 25 rooitjes
  dinsdag 20 december 2016 @ 11:22:25 #74
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167468909
60% van je basis salaris... als je die bonus gegarandeerd is heb je het goed voor elkaar.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167469753
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:22 schreef XL het volgende:
60% van je basis salaris... als je die bonus gegarandeerd is heb je het goed voor elkaar.
Nee geen garantie. Was de eerste keer zo hoog. Goeie verrassing.
2015 was het 9.500¤ en 2014 8.000¤.
Geen harde afspraken over gemaakt.

Maar vanaf januari eigen baas, salaris toch anders.
Salaris zet ik op 70.000¤ bruto en bonussen laat ik gaan. Eerst de bank aflossen de komende jaren.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:32:16 #76
207863 Obama
Barack Hussein
pi_167485102
01: Bedrijfstak: Reisbranche
02: Functie: Financieel medewerker
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 31
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2800
09: Netto maand salaris:2100
10: Overuren betaald: nee tvt.
11: Werkervaring: 3
12: Goodies: Reiskosten.
13: Tevreden?: Nee niet echt, zeker vanwege gebrek aan 13e maand en/of bonus. Woon in Amsterdam en voor Amsterdamse begrippen is dit laag. Verder is het werk ontzettend hectisch. Lage marges, dus je moet vechten voor elke cent erbij heb ik gemerkt. Ik leer wel ontzettend veel. Veel verantwoordelijkheid.
pi_167486239
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:59 schreef nelisb het volgende:
Salaris zet ik op 70.000¤ bruto en bonussen laat ik gaan. Eerst de bank aflossen de komende jaren.
Nouja, als je van 3500 p/mnd naar 70k bruto per jaar gaat... 3.500x13=45k. Dan heb je die 25k bonus dus alsnog. Vast.
Schip ahoy!
pi_167489059
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 22:01 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Nouja, als je van 3500 p/mnd naar 70k bruto per jaar gaat... 3.500x13=45k. Dan heb je die 25k bonus dus alsnog. Vast.
Ja dat is ook zo.
pi_167489392
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 22:01 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Nouja, als je van 3500 p/mnd naar 70k bruto per jaar gaat... 3.500x13=45k. Dan heb je die 25k bonus dus alsnog. Vast.
En het ondernemersrisico :)

Maar best ok natuurlijk. Veel succes zou ik zeggen!
Whatever...
pi_167489546
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 23:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En het ondernemersrisico :)

Maar best ok natuurlijk. Veel succes zou ik zeggen!
dank je! Vanavond gebeld door een van de bekende banken in NL dat ze willen het gevraagde bedrag willen financieren. Vrijdag de voorwaarden bespreken.

Bedrag van 6 nullen. Ben benieuwd hoeveel speelruimte ik krijg :).
pi_167489720
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 23:25 schreef nelisb het volgende:

[..]

dank je! Vanavond gebeld door een van de bekende banken in NL dat ze willen het gevraagde bedrag willen financieren. Vrijdag de voorwaarden bespreken.

Bedrag van 6 nullen. Ben benieuwd hoeveel speelruimte ik krijg :).
Het zal niet meevallen. Alle succes en wijsheid gewenst! (stiekem enorm tof natuurlijk)
Whatever...
pi_167489838
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 23:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het zal niet meevallen. Alle succes en wijsheid gewenst! (stiekem enorm tof natuurlijk)
Nee zal wel niet. We gaan het meemaken.

Wel enorm tof ja. Als 35 jarige uitgenodigd worden op het hoofdkantoor van oa ABN en daar om een bedrag van ruim 6 nullen vragen en ze dan ook overtuigen om het voor elkaar te krijgen.
pi_167489954
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 23:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En het ondernemersrisico :)

Maar best ok natuurlijk. Veel succes zou ik zeggen!
Is ook. Maar hij deed het overkomen alsof hij een magere onttrekking zou doen, dat valt dus allemaal wel mee. Ik neem ook aan dat ie het risico niet zou nemen als het niet een goede kans maakte. Dan kan ie beter blijven zitten met zo'n 55k 'gegarandeerd'.
Schip ahoy!
pi_167490067
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 23:39 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Is ook. Maar hij deed het overkomen alsof hij een magere onttrekking zou doen, dat valt dus allemaal wel mee. Ik neem ook aan dat ie het risico niet zou nemen als het niet een goede kans maakte. Dan kan ie beter blijven zitten met zo'n 55k 'gegarandeerd'.
Eens, maar in verhouding is het een "magere" onttrekking. Ik had ook directeur kunnen worden voor 100k per jaar. Maar wil ondernemer worden en verder met dit bedrijf.
Risico blijft groot, maar zou het niet doen als ik geen kansen zie en het geen reële optie is om het terug te verdienen en meer.

Mijn werkgever verkoopt op zijn 51ste dir bedrijf aan mij en is klaar met werken. Die toekomst zie ik ook voor mij.

We dwalen af. Ontopic weer.
pi_167491818
Helder, en begrijpelijke overweging ook. Veel succes :)
Schip ahoy!
pi_167491843
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 07:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
Helder, en begrijpelijke overweging ook. Veel succes :)
Dank je!
pi_167498240
01: Bedrijfstak: Luxurious goods (lifestyle)
02: Functie: Sales assistant
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2100 (ongeveer een schatting, ¤10,50 per uur)
09: Netto maand salaris: ¤1800(incl.toeslagen en bonus)
10: Overuren betaald: sommige tvt. Alleen de zaterdagen, zondagen en de feestdagen worden wel uitbetaald
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: Toeslagen +bonus en eindejaarsuitkering. Elke maand bonus. Bij overtarget extra bonus uitgekeerd.
13: Tevreden?: jawel, een fijne werkgever. Ik heb het naar mijn zin.
pi_167501796
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:32 schreef Obama het volgende:
13: Tevreden?: Nee niet echt
HBO, 27 jaar, slechts 3 jaar ervaring en 2800 bruto verdienen is echt niet verkeerd. Als je dan je branche erbij neemt, dan mag je al helemaal niet klagen.
  woensdag 21 december 2016 @ 17:26:39 #89
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_167501897
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 17:22 schreef jroz het volgende:

[..]

HBO, 27 jaar, slechts 3 jaar ervaring en 2800 bruto verdienen is echt niet verkeerd. Als je dan je branche erbij neemt, dan mag je al helemaal niet klagen.
Tenzij het een van de reuzen zoals Booking.com betreft.
Dan werk je in dezelfde branche, maar mag je toch een aanzienlijk hoger salaris verwachten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 22 december 2016 @ 14:52:33 #90
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_167526083
01: Bedrijfstak: Rijksoverheid, ministerie van Infrastructuur en Milieu
02: Functie: senior beleidsmedewerker / projectbegeleider
03: Opleiding: Bestuurskunde, universiteit
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week: 36 volgens aanstelling, 40 volgens rooster
06: Aantal vakantiedagen: bijna tien weken (waarvan 6 door extra roosteruren t.o.v. aanstelling)
07: 13e maand: ja, een heel maandsalaris
08: Bruto maand salaris: 5000
09: Netto maand salaris: 3100 (voor allerlei toeslagen en HRA etc)
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: laptop en smartphone. Maar vooral de inhoud van het werk is een mooie goodie: mooie projecten mogen aansturen.
13: Tevreden?: Ja.

Ik begeleid aanlegprojecten op het spoor, waarbij ik vooral de belangen van IenM – en breder, het Rijk – in concrete projecten moet behartigen. En waar nodig moet bewaken. Dat betekent onderhandelen met decentrale overheden (vaak provincies, soms gemeenten), sturen op tijd-geld-scope van projecten (dus veel overleg met projectteams van ProRail) en de Staatssecretaris adviseren.

Geen dag is hetzelfde. Afgelopen maand had ik een aantal mooie openingsfeesten rond Utrecht CS, is onder mijn leiding de besluitvorming van een project van ongeveer ¤ 240 mln succesvol afgerond en heb ik een hele dag in een achterafzaaltje in de Tweede Kamer de nodige Kamervragen beantwoord.

En tussendoor? Raamstaren, koffie drinken, Geenstijl F5-en :’)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_167526628
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:52 schreef Goverman het volgende:
01: Bedrijfstak: Rijksoverheid, ministerie van Infrastructuur en Milieu
02: Functie: senior beleidsmedewerker / projectbegeleider
03: Opleiding: Bestuurskunde, universiteit
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week: 36 volgens aanstelling, 40 volgens rooster
06: Aantal vakantiedagen: bijna tien weken (waarvan 6 door extra roosteruren t.o.v. aanstelling)
07: 13e maand: ja, een heel maandsalaris
08: Bruto maand salaris: 5000
09: Netto maand salaris: 3100 (voor allerlei toeslagen en HRA etc)
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: laptop en smartphone. Maar vooral de inhoud van het werk is een mooie goodie: mooie projecten mogen aansturen.
13: Tevreden?: Ja.

Ik begeleid aanlegprojecten op het spoor, waarbij ik vooral de belangen van IenM – en breder, het Rijk – in concrete projecten moet behartigen. En waar nodig moet bewaken. Dat betekent onderhandelen met decentrale overheden (vaak provincies, soms gemeenten), sturen op tijd-geld-scope van projecten (dus veel overleg met projectteams van ProRail) en de Staatssecretaris adviseren.

Geen dag is hetzelfde. Afgelopen maand had ik een aantal mooie openingsfeesten rond Utrecht CS, is onder mijn leiding de besluitvorming van een project van ongeveer ¤ 240 mln succesvol afgerond en heb ik een hele dag in een achterafzaaltje in de Tweede Kamer de nodige Kamervragen beantwoord.

En tussendoor? Raamstaren, koffie drinken, Geenstijl F5-en :’)
Dat loon EN 10 weken vakantie, mazzelaar. Ik verdien veel, maar 10 weken vakantie, de tyfus (jaloers). En dan ook nog eens als ambtenaar, dus lekker op het gemakje, zelfs als je hard werkt...
Whatever...
  donderdag 22 december 2016 @ 15:29:24 #92
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_167526790
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat loon EN 10 weken vakantie, mazzelaar. Ik verdien veel, maar 10 weken vakantie, de tyfus (jaloers). En dan ook nog eens als ambtenaar, dus lekker op het gemakje, zelfs als je hard werkt...
Nou, de aanstelling zegt 36 uur, ik werk er (structureel) 40. Die dien ik dus te besteden als vrije tijd (of deels in te zetten als extra salaris o.i.d.).

En verder, het gebeurt met regelmaat dat ik om 23:30 nog aan stukken zit te werken die de volgende ochtend bij de staatssecretaris moeten liggen. Dat geldt met name rond begrotingen, Kamervragen en spoed dingen...

Maar dat zei ik er net niet bij natuurlijk :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_167526830
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:29 schreef Goverman het volgende:

[..]

Nou, de aanstelling zegt 36 uur, ik werk er (structureel) 40. Die dien ik dus te besteden als vrije tijd (of deels in te zetten als extra salaris o.i.d.).

En verder, het gebeurt met regelmaat dat ik om 23:30 nog aan stukken zit te werken die de volgende ochtend bij de staatssecretaris moeten liggen. Dat geldt met name rond begrotingen, Kamervragen en spoed dingen...

Maar dat zei ik er net niet bij natuurlijk :)
Alsnog, 10 weken vrij bij dat loon is zeldzaam, wees er maar blij mee! Ikzelf heb het helemaal niet slecht, geld zat maar tijd tekort ;) Dus vandaar toch een beetje jaloers :)
Alsnog: 10 weken vrij bij dat loon is vrij zeldzaam :) Wees er maar blij mee!
Whatever...
  donderdag 22 december 2016 @ 15:41:28 #94
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_167526985
01: Bedrijfstak: Software
02: Functie: Product / Marketing Manager
03: Opleiding: HBO CE
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 24 (30 obv ft)
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3900
09: Netto maand salaris: 2750
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 9 jaar
12: Goodies: laptop en smartphone
13: Tevreden?: Ja zeker. Op papier 32, in praktijk denk uur of 24. Volledig vrij in uren en dagen. Daarnaast kan ik zelf alles bepalen vakinhoudelijk. Werk ook op fietsafstand. Zeker blij ^O^
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_167555826
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:41 schreef Bugno het volgende:
01: Bedrijfstak: Software
02: Functie: Product / Marketing Manager
03: Opleiding: HBO CE
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 24 (30 obv ft)
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3900
09: Netto maand salaris: 2750
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 9 jaar
12: Goodies: laptop en smartphone
13: Tevreden?: Ja zeker. Op papier 32, in praktijk denk uur of 24. Volledig vrij in uren en dagen. Daarnaast kan ik zelf alles bepalen vakinhoudelijk. Werk ook op fietsafstand. Zeker blij ^O^
Ideale leven :)
Hey
  vrijdag 23 december 2016 @ 18:52:37 #96
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167557387
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:45 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Ideale leven :)
Niet iedereen heeft interesse in een baan die schijnbaar veel te licht is, aangezien het salaris hoog is ligt het probleem misschien in de organisatie. Dat ze niet weten dat ze meer mogen verwachten dan drie daagjes productmarketing.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167557828
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:52 schreef XL het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft interesse in een baan die schijnbaar veel te licht is, aangezien het salaris hoog is ligt het probleem misschien in de organisatie. Dat ze niet weten dat ze meer mogen verwachten dan drie daagjes productmarketing.
Hoe weet jij hoe zijn bedrijf productmanagement invult? Misschien stuurt hij wel een miljoenenprogramma van een farmabedrijf aan...
Whatever...
pi_167557981
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hoe weet jij hoe zijn bedrijf productmanagement invult? Misschien stuurt hij wel een miljoenenprogramma van een farmabedrijf aan...
Haha ja vast, in een baan van 24 uur werk. Dat is 2 dagen werk min of meer
pi_167558786
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:18 schreef Maramba het volgende:

[..]

Haha ja vast, in een baan van 24 uur werk. Dat is 2 dagen werk min of meer
32. En dat zijn 4 zeer productieve dagen. Ik werk zelf fulltime, maar mensen die 4 dagen werken skippen typisch altijd de onzinmeetings en zijn meestal net wat effectiever.

Ik heb ook van die macho's als collega die claimen 60 uur te maken. Nu, ze krijgen minder gedaan ik in 40.

Macho bullshit. Als het nodig is dan werk ik ook door, maar als je standaard 60 uur maakt ben hé geschift en waarschijnlijk zeer inefficiënt.

Min Amerikaanse collega's werken ook van die lange dagen, waarin ze wel maar de helft van de tijd werken...
Whatever...
  vrijdag 23 december 2016 @ 19:50:28 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167558828
Ik weet niks over zijn situatie, ik weet alleen dat je voor produkt marketing voor 4000 euro per maand ook goede fulltimers krijgt die overuren draaien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 december 2016 @ 19:52:28 #101
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167558886
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

32. En dat zijn 4 zeer productieve dagen. Ik werk zelf fulltime, maar mensen die 4 dagen werken skippen typisch altijd de onzinmeetings en zijn meestal net wat effectiever.

Ik heb ook van die macho's als collega die claimen 60 uur te maken. Nu, ze krijgen minder gedaan ik in 40.

Macho bullshit. Als het nodig is dan werk ik ook door, maar als je standaard 60 uur maakt ben hé geschift en waarschijnlijk zeer inefficiënt.

Min Amerikaanse collega's werken ook van die lange dagen, waarin ze wel maar de helft van de tijd werken...
Hij schrijft dat hij maar 24 van zijn 32 uur werkt. Dus hij lambalt of zijn bedrijf verwacht te weinig van hem.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167558895
Wat is dat voor onzin dat overuren nuttig zouden zijn? Doe niet zo ouderwets man.
Whatever...
pi_167558905
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:50 schreef XL het volgende:
Ik weet niks over zijn situatie, ik weet alleen dat je voor produkt marketing voor 4000 euro per maand ook goede fulltimers krijgt die overuren draaien.
Blijkbaar zijn er geen overuren nodig.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_167558908
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:52 schreef XL het volgende:

[..]

Hij schrijft dat hij maar 24 van zijn 32 uur werkt. Dus hij lambalt of zijn bedrijf verwacht te weinig van hem.
24 vrije dagen.
Whatever...
  vrijdag 23 december 2016 @ 19:53:09 #105
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167558909
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:52 schreef Spanky78 het volgende:
Wat is dat voor onzin dat overuren nuttig zouden zijn? Doe niet zo ouderwets man.
Waar zeg ik dat?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 december 2016 @ 19:54:41 #106
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167558962
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

24 vrije dagen.
Lees punt 13 nog eens
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167559024
Ohja, ik zie het.. Sorry verkeerd gelezen. Nouja, misschien is hij /zijn wel veel te goed voor wat ze doen bij dat bedrijf.

Ik zou me kapot vervelen... Maar als je levert wat je baas van je wil binnen de tijd is dat natuurlijk net zo goed 4000 euro waard als een ander.
Whatever...
  vrijdag 23 december 2016 @ 20:00:30 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167559153
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:56 schreef Spanky78 het volgende:
Ohja, ik zie het.. Sorry verkeerd gelezen. Nouja, misschien is hij /zijn wel veel te goed voor wat ze doen bij dat bedrijf.

Ik zou me kapot vervelen... Maar als je levert wat je baas van je wil binnen de tijd is dat natuurlijk net zo goed 4000 euro waard als een ander.
Een oordeel heb ik ook niet, ik geef aan dat het niet voor iedereen wat is. Onder je kunnen werken of lage verwachtingen vervullen. Plus dat het bedrijf voor hetzelfde geld meer mag verwachten. Dat je zo goed bent dat je 40 uur werk in 24 doet en vervolgens blij bent dat je weinig hoeft te werken is ook onwaarschijnlijk. Want bij goed zijn hoort ook de ambitie.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167568188
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

32. En dat zijn 4 zeer productieve dagen. Ik werk zelf fulltime, maar mensen die 4 dagen werken skippen typisch altijd de onzinmeetings en zijn meestal net wat effectiever.

Ik heb ook van die macho's als collega die claimen 60 uur te maken. Nu, ze krijgen minder gedaan ik in 40.

Macho bullshit. Als het nodig is dan werk ik ook door, maar als je standaard 60 uur maakt ben hé geschift en waarschijnlijk zeer inefficiënt.

Min Amerikaanse collega's werken ook van die lange dagen, waarin ze wel maar de helft van de tijd werken...
quote:
Op papier 32, in praktijk denk uur of 24.
Net of je geen 8 uur per dag efficiënt kan werken. Als je kennelijk zo goed bent dat je van 40 uur 24 uur kunt maken heb je typisch gezien vaak wel de ambitie om meer te doen dan dat.
  zaterdag 24 december 2016 @ 07:55:05 #110
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_167571494
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:52 schreef XL het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft interesse in een baan die schijnbaar veel te licht is, aangezien het salaris hoog is ligt het probleem misschien in de organisatie. Dat ze niet weten dat ze meer mogen verwachten dan drie daagjes productmarketing.
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:50 schreef XL het volgende:
Ik weet niks over zijn situatie, ik weet alleen dat je voor produkt marketing voor 4000 euro per maand ook goede fulltimers krijgt die overuren draaien.
Ik weet dat het hier geen ONZ of KLB is maar:

Mad! Jelly! Diep!

Je weet geen moer over mij, maar je weet al van alles. Ik durf te stellenn dat er voor 4000 eu per maand niemand te vinden is die kan en doet wat ik doe. Dat ik t sneller kan en in minder uren uit ben, betekent geenzins dat mijn werkgever wordt bekocht.

Maar succes met de overuren he! Alsof dat een streven moet zijn voor een werkgever..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 24 december 2016 @ 08:04:19 #111
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_167571537
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:00 schreef XL het volgende:

[..]

Een oordeel heb ik ook niet, ik geef aan dat het niet voor iedereen wat is. Onder je kunnen werken of lage verwachtingen vervullen. Plus dat het bedrijf voor hetzelfde geld meer mag verwachten. Dat je zo goed bent dat je 40 uur werk in 24 doet en vervolgens blij bent dat je weinig hoeft te werken is ook onwaarschijnlijk. Want bij goed zijn hoort ook de ambitie.
Lees nu pas de vervolgpagina:

Ook hier weer een hele hoop projectie en aannames.Die laatste zin van je slaat helemaal nergens op.

Zoals je kunt zien doe ik niet alleen product management. OOk verzorg ik alle marketing. Heb sinds mijn aantreden de marketing van scratch opgetuigd. Door direct veel te automatiseren is ons aantal leads gigantisch gegroeid én de conversie in alle stadia vele malen beter geworden.

Ik ben van mening dat er altijd meer te doen is. Als ik zou willen kan ik 120 uur in de week werken. Maar daar wint op termijn niemand mee. Ik ga vol energie naar mijn werk en op het moment dat ik merk dat ik minder energie krijg stop ik ermee.

Dat dit niet past in jouw beeld van succes, ambitie en kwaliteit leveren, vind ik getuigen van tunnelvisie, bekrompenheid en input gestuurde ambitie.

Gegroet
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 24 december 2016 @ 08:55:15 #112
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_167571814
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 07:55 schreef Bugno het volgende:

[..]


[..]

Ik weet dat het hier geen ONZ of KLB is maar:

Mad! Jelly! Diep!

Je weet geen moer over mij, maar je weet al van alles. Ik durf te stellenn dat er voor 4000 eu per maand niemand te vinden is die kan en doet wat ik doe. Dat ik t sneller kan en in minder uren uit ben, betekent geenzins dat mijn werkgever wordt bekocht.

Maar succes met de overuren he! Alsof dat een streven moet zijn voor een werkgever..
Lol.

Mensen die doen alsof ze onmisbaar zijn voor de baas :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 24 december 2016 @ 08:58:59 #113
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_167571834
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 08:55 schreef fathank het volgende:

[..]

Lol.

Mensen die doen alsof ze onmisbaar zijn voor de baas :').
Lol, mensen die woorden verdraaien :')

Ik ben niet onmisbaar hoor, ik denk alleen dat ik wel moeilijk te vervangen ben en dat prijs/kwaliteit prima in orde is.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 24 december 2016 @ 09:02:56 #114
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_167571863
Het gaat om je hele houding. Alsof je werkgever blij mag zijn dat God himself de boel is komen cheffen en dat er geen betere is.

Je lijkt me behoorlijk vermoeiend om mee samen te werken. Of het is een toneelstukje wat je hier opvoert.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 24 december 2016 @ 09:08:58 #115
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_167571898
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 09:02 schreef fathank het volgende:
Het gaat om je hele houding. Alsof je werkgever blij mag zijn dat God himself de boel is komen cheffen en dat er geen betere is.

Je lijkt me behoorlijk vermoeiend om mee samen te werken. Of het is een toneelstukje wat je hier opvoert.
Dat laatste is zeker zo. Als ik het terug lees komt het wat bot over. Kan gewoon niet zo goed tegen mensen die gelijk allerlei conclusies trekken op wat platte data.

Zonder inhoudelijk te worden, heeft het te maken met dat er niet zoveel mensen zijn die binnen mijn branche een achtergrond hebben van zowel productinhoudelijke kennis, branchekennis en marketing. Meeste anderen die doen wat ik doe zijn zelfstandig en zijn een flinke klap duurder.

Dat is wat ik bedoelde met een goeie deal.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_167571930
Ga lekker verder via DM, :')
  zaterdag 24 december 2016 @ 09:25:19 #117
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_167572026
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 09:13 schreef Pap89 het volgende:
Ga lekker verder via DM, :')
Ok Mod

Oh, wacht...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2016 @ 09:50:22 #118
230491 Zith
pls tip
pi_167572246
Denken dat XL jelly is op 4k/m..
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 24 december 2016 @ 11:53:15 #119
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167573939
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 07:55 schreef Bugno het volgende:

[..]


[..]

Ik weet dat het hier geen ONZ of KLB is maar:

Mad! Jelly! Diep!

Je weet geen moer over mij, maar je weet al van alles. Ik durf te stellenn dat er voor 4000 eu per maand niemand te vinden is die kan en doet wat ik doe. Dat ik t sneller kan en in minder uren uit ben, betekent geenzins dat mijn werkgever wordt bekocht.

Maar succes met de overuren he! Alsof dat een streven moet zijn voor een werkgever..
Als je goed leest zeg ik niks over jou, je vat het ten onrechte persoonlijk op. Je had als je dit wil voorkomen prima achterwege kunnen laten dat je maar 67% van je contracturen werkt. Nu roept het vragen op en daarvoor geef ik theoretische verklaringen. De waarheid ken ik niet.

Ben het met je eens dat je voor product management bijzonder weinig verdient. Dit is ook een rol waar je normaal gezien omzetverantwoordelijk voor je product bent en tevens de technische ontwikkeling daarvan leidt. Rapportage aan de CTO. Daar past part-time niet bij.

Voor product marketing verdien je als een koning. Daar kan ik me parttime wel beter voorstellen.

Jaloers ben ik niet, ik zou het niet kunnen. Slechts 24 uur per week werken. Daarvoor vind ik mijn werk te leuk en heb ik te weinig hobbies.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 24 december 2016 @ 13:09:35 #120
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_167575207
Ok, my bad.

Ik ben in ieder geval uitermate tevreden ^O^
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_167575241
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:09 schreef Bugno het volgende:
Ok, my bad.

Ik ben in ieder geval uitermate tevreden ^O^
Ben je ambitieus ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 24 december 2016 @ 13:16:21 #122
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_167575372
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ben je ambitieus ?
Definieer ambitie
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 24 december 2016 @ 13:43:13 #123
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167575958
Streef je persoonlijke doelen na, of probeer je de doelen van je onderneming te vervullen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 24 december 2016 @ 15:36:53 #124
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_167578037
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:43 schreef XL het volgende:
Streef je persoonlijke doelen na, of probeer je de doelen van je onderneming te vervullen?
Ik streef in beginsel mijn eigen doelen na. Daar hoort bij dat ik graag zoveel mogelijk tijd doorbreng met mensen waar ik van hou, zoals mijn gezin en goede vrienden.

In mijn werk heb ik een aversie tegen matige kwaliteit, dus is alles wat ik doe erop gericht een excellent product te leveren. Een van de belangrijkste redenen voor mijn beperkte input in uren is ook dat ontwikkeling vaak minder snel gaat dan de ideeëngeneratie, features en reqs.

Mijn werk- en denkstijl is daarnaast nogal cyclisch, waarbij ik perioden heb dat ik in een spurt heel veel kan doen en andere periodes met beperkte inspiratie.

Zo, dat even voor nu, want vrij off topic. Maar ik denk dat ik minder sterke klassieke zakelijke ambitie heb dan gemiddeld...ik zie het nut niet in van 60 uur werken. In het verleden wel een aantal jaar gedaan, ongeveer 2x zoveel verdiend als nu, maar geen tijd om er van te genieten. Leef nu redelijk onbezorgd en bevalt me veel beter. Ieder z'n ding
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_167578956
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 15:36 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik streef in beginsel mijn eigen doelen na. Daar hoort bij dat ik graag zoveel mogelijk tijd doorbreng met mensen waar ik van hou, zoals mijn gezin en goede vrienden.

In mijn werk heb ik een aversie tegen matige kwaliteit, dus is alles wat ik doe erop gericht een excellent product te leveren. Een van de belangrijkste redenen voor mijn beperkte input in uren is ook dat ontwikkeling vaak minder snel gaat dan de ideeëngeneratie, features en reqs.

Mijn werk- en denkstijl is daarnaast nogal cyclisch, waarbij ik perioden heb dat ik in een spurt heel veel kan doen en andere periodes met beperkte inspiratie.

Zo, dat even voor nu, want vrij off topic. Maar ik denk dat ik minder sterke klassieke zakelijke ambitie heb dan gemiddeld...ik zie het nut niet in van 60 uur werken. In het verleden wel een aantal jaar gedaan, ongeveer 2x zoveel verdiend als nu, maar geen tijd om er van te genieten. Leef nu redelijk onbezorgd en bevalt me veel beter. Ieder z'n ding
Kwaliteit boven kwantiteit. Hoppa. Mijn baas liet zich deze week ontvallen dat zodra de energie en inspiratie weg was, je een dagje moet nemen om weer fris te worden..Op kosten van hem.

Dat hoort bij natuurlijk niet te zeggen, maar hij heeft eigenlijk wel gelijk. Behalve dan voor dom en repetitief werk. In veel gevallen gaat het om dat ene briljante idee en niet die 80 uur. Dat is dan ook exact de manier waarop de Londense city ins kapot heeft gemaakt. Door dom te zijn.
Whatever...
pi_167579004
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 23:51 schreef Maramba het volgende:

[..]


[..]

Net of je geen 8 uur per dag efficiënt kan werken. Als je kennelijk zo goed bent dat je van 40 uur 24 uur kunt maken heb je typisch gezien vaak wel de ambitie om meer te doen dan dat.
Ik durf te beweren dat bijna iedereen in 6 uur evenveel doet als in 8.tenzij je dom werk doet.
Whatever...
pi_167579505
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik durf te beweren dat bijna iedereen in 6 uur evenveel doet als in 8.tenzij je dom werk doet.
Hier ga ik niet eens op in
  Moderator zaterdag 24 december 2016 @ 17:35:09 #128
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_167580059
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik durf te beweren dat bijna iedereen in 6 uur evenveel doet als in 8.tenzij je dom werk doet.
Ik werk 4x9 maar werk echt niet 9 uur knoetertje hard, of zogezegd, neem geregeld even een beetje tijd 'voor mezelf'
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 24 december 2016 @ 17:44:49 #129
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_167580215
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik durf te beweren dat bijna iedereen in 6 uur evenveel doet als in 8.tenzij je dom werk doet.
Als dat zo zou zijn, zouden werkgevers massaal mensen aansporen 30 uur per week of 6 uur per dag te maken, want dan kunnen ze 25% op de loonkosten/FTE besparen. Voor sommige banen werkt 6 uur per dag prima.

Ik merk zelf dat ik meer uur per dag nodig heb voor een 'goede' dag, niet per se omdat ik niet productief werk, maar wel omdat overleg en productie elkaar afwisselen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator zaterdag 24 december 2016 @ 18:19:36 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_167580888
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 december 2016 17:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, zouden werkgevers massaal mensen aansporen 30 uur per week of 6 uur per dag te maken, want dan kunnen ze 25% op de loonkosten/FTE besparen. Voor sommige banen werkt 6 uur per dag prima.

Ik merk zelf dat ik meer uur per dag nodig heb voor een 'goede' dag, niet per se omdat ik niet productief werk, maar wel omdat overleg en productie elkaar afwisselen.
dat doen ze in zweden ook al :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_167582282
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik durf te beweren dat bijna iedereen in 6 uur evenveel doet als in 8.tenzij je dom werk doet.
Voor 1 of 2 dagen kan het. Elke dag jaar in jaar uit evenveel werk verrichten in 6 uur als in 8 uur is niet mogelijk zonder hoog ziekteverzuim.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167582299
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 december 2016 17:44 schreef GSbrder het volgende:
Ik merk zelf dat ik meer uur per dag nodig heb voor een 'goede' dag, niet per se omdat ik niet productief werk, maar wel omdat overleg en productie elkaar afwisselen.
Bij mij zit koffie drinken en ouwehoeren er ook bij. Daardoor ben ik de andere uren productiever.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2016 @ 20:17:52 #133
230491 Zith
pls tip
pi_167583335
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 18:19 schreef Renesite het volgende:

[..]

dat doen ze in zweden ook al :s)
Sprookje :) gemiddelde werkweek Zweden is 39.5 voor mannen, 32.5 voor vrouwen. En ja, dat is gemiddeld!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2016 @ 20:21:49 #134
230491 Zith
pls tip
pi_167583420
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik durf te beweren dat bijna iedereen in 6 uur evenveel doet als in 8.tenzij je dom werk doet.
Ik vraag bij dit soort uitspraken altijd... Stel je werkt 6 uur, en na die 6 uur stuur je nog een email: 6.15uur werkdag. Is die dag niet productiever dan je originele 6.00 werkdag? Ja lijkt me.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 25 december 2016 @ 12:12:08 #135
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_167595273
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 18:19 schreef Renesite het volgende:

[..]

dat doen ze in zweden ook al :s)
Toch ligt de productiviteit per gewerkt uur in Zweden lager dan in Nederland :s).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator zondag 25 december 2016 @ 12:35:33 #136
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_167595965
quote:
15s.gif Op zondag 25 december 2016 12:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Toch ligt de productiviteit per gewerkt uur in Zweden lager dan in Nederland :s).
Ik moet eerlijk zeggen dat in mijn werk 8 uur wel gewenst is. Al zal mijn cliëntenbestand naar rato wel omlaag gaan per gewerkt uur. Het nadeel zijn de spreekuren waarmee we moeten werken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_167702568
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Integration Consultant
03: Opleiding: L&E (HBO, niet afgemaakt)
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee, wel bonus
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: 2140 (146 netto bijtelling is hier al af)
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 3 jaar relevante werkervaring, nog geen jaar in dienst bij huidige werkgever.
12: Goodies: Auto van de zaak/tankpas, Telefoon, laptop, Bonus t/m 10.000 bruto per jaar
13: Tevreden?: Zeer tevreden.

Aangezien ik mijn opleiding nooit heb afgemaakt, en ik vanuit de detailhandel (lees vakkenvuller) hierin ben komen rollen door hard te werken en een beetje te solliciteren, ben ik zeer tevreden. Nooit iets met IT gedaan tot 3 jaar terug, maar wel in salaris van 1889 bruto naar 3200 + bonus gegaan binnen 2.5 jaar tijd :). Huidige functie is ook veel ruimte om te groeien. Ook in salaris naar ongeveer 4/5K in de komende jaren.

Al met al zeer tevreden :) Leuke baan, veel klantcontact!
pi_167711849
Goed bezig!

Zeker als je ziet waar je bent gekomen zonder "papiertje" en wat je salaris 2.5 jaar geleden was.
  donderdag 29 december 2016 @ 16:54:11 #139
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_167712366
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:10 schreef whadupp het volgende:
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Integration Consultant
03: Opleiding: L&E (HBO, niet afgemaakt)
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee, wel bonus
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: 2140 (146 netto bijtelling is hier al af)
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 3 jaar relevante werkervaring, nog geen jaar in dienst bij huidige werkgever.
12: Goodies: Auto van de zaak/tankpas, Telefoon, laptop, Bonus t/m 10.000 bruto per jaar
13: Tevreden?: Zeer tevreden.

Aangezien ik mijn opleiding nooit heb afgemaakt, en ik vanuit de detailhandel (lees vakkenvuller) hierin ben komen rollen door hard te werken en een beetje te solliciteren, ben ik zeer tevreden. Nooit iets met IT gedaan tot 3 jaar terug, maar wel in salaris van 1889 bruto naar 3200 + bonus gegaan binnen 2.5 jaar tijd :). Huidige functie is ook veel ruimte om te groeien. Ook in salaris naar ongeveer 4/5K in de komende jaren.

Al met al zeer tevreden :) Leuke baan, veel klantcontact!
Nice. Ben wel benieuwd hoeveel bonus je uiteindelijk van die max 10.000 euro pakt.
pi_167712372
Ik verdien maar 3,54 euro. Zonder rijskoste vergoeding.
Maar krijg wel gratis te eten.

Ik moet achter de bar staan en het ontbijt verzorgen. Dus vooral bediening.
pi_167713253
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 16:54 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik verdien maar 3,54 euro. Zonder rijskoste vergoeding.
Maar krijg wel gratis te eten.

Ik moet achter de bar staan en het ontbijt verzorgen. Dus vooral bediening.
Maar geen rijs(t)?
pi_167713563
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 16:54 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik verdien maar 3,54 euro. Zonder rijskoste vergoeding.
Maar krijg wel gratis te eten.

Ik moet achter de bar staan en het ontbijt verzorgen. Dus vooral bediening.
Je bent 17 jaar?
Facts don't care about your feelings
pi_167714669
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 16:54 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik verdien maar 3,54 euro. Zonder rijskoste vergoeding.
Maar krijg wel gratis te eten.

Ik moet achter de bar staan en het ontbijt verzorgen. Dus vooral bediening.
Godverdomme.
  vrijdag 30 december 2016 @ 12:36:21 #144
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_167737550
Salarisverhoging gekregen:

01: Bedrijfstak: Bouw en installatie
02: Functie: Engineer
03: Opleiding: HTS-Elektro
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: NEE
08: Bruto maand salaris: 2350
09: Netto maand salaris: 1630
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: auto
13: Tevreden?: NEE :r echter mijn eigen keus geweest om technisch werk te doen dat relatief slecht betaald in NL maar goed
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_167737735
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 12:36 schreef corehype het volgende:
Salarisverhoging gekregen:

01: Bedrijfstak: Bouw en installatie
02: Functie: Engineer
03: Opleiding: HTS-Elektro
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: NEE
08: Bruto maand salaris: 2350
09: Netto maand salaris: 1630
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: auto
13: Tevreden?: NEE :r echter mijn eigen keus geweest om technisch werk te doen dat relatief slecht betaald in NL maar goed
Dit is echt ontzettend weinig ja! Wil je niet overstappen naar de proces- industrie?
Hey
pi_167737872
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 17:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Godverdomme.
Ik verdiende ook maar ietsies meer hoor toen ik 17 was... Je hebt ook niet meer nodig om in je levensonderhoud te voorzien als je goede ouders hebt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_167737924
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 12:36 schreef corehype het volgende:
Salarisverhoging gekregen:

01: Bedrijfstak: Bouw en installatie
02: Functie: Engineer
03: Opleiding: HTS-Elektro
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: NEE
08: Bruto maand salaris: 2350
09: Netto maand salaris: 1630
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: auto
13: Tevreden?: NEE :r echter mijn eigen keus geweest om technisch werk te doen dat relatief slecht betaald in NL maar goed
Gelukkig is dat niet representatief en ik zou direct iets anders zoeken. Dit is eigenlijk de reinste slavenarbeid en onderdrukking tegen dat extreem extreem lage salaris.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 30 december 2016 @ 12:51:22 #148
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_167737996
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 12:43 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Dit is echt ontzettend weinig ja! Wil je niet overstappen naar de proces- industrie?
Bedoel je werken voor een bedrijf a la Shell?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_167739575
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 12:36 schreef corehype het volgende:
Salarisverhoging gekregen:

01: Bedrijfstak: Bouw en installatie
02: Functie: Engineer
03: Opleiding: HTS-Elektro
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: NEE
08: Bruto maand salaris: 2350
09: Netto maand salaris: 1630
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: auto
13: Tevreden?: NEE :r echter mijn eigen keus geweest om technisch werk te doen dat relatief slecht betaald in NL maar goed
Dan word je belazerd. Een goede engineer van jouw leeftijd zou toch wel 3500 moeten kunnen krijgen, maar 4500 voor specifieke skills zijn zeker mogelijk. Een afdelingsmanager engineering die ook gaat over investeringsbudgetten zit zo aan een ton per jaar.
Whatever...
pi_167739602
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 12:43 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Dit is echt ontzettend weinig ja! Wil je niet overstappen naar de proces- industrie?
Zo is dat.
Whatever...
  vrijdag 30 december 2016 @ 13:46:02 #151
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_167739863
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 12:36 schreef corehype het volgende:
Salarisverhoging gekregen:

01: Bedrijfstak: Bouw en installatie
02: Functie: Engineer
03: Opleiding: HTS-Elektro
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: NEE
08: Bruto maand salaris: 2350
09: Netto maand salaris: 1630
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: auto
13: Tevreden?: NEE :r echter mijn eigen keus geweest om technisch werk te doen dat relatief slecht betaald in NL maar goed
Je wordt zwaar onderbetaald. Met jouw opleiding en werkervaring moet je minimaal 3k/maand kunnen binnen hengelen.

2350 is in deze branche gewoon een startsalaris.
  vrijdag 30 december 2016 @ 14:06:27 #152
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167740808
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 13:46 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Je wordt zwaar onderbetaald. Met jouw opleiding en werkervaring moet je minimaal 3k/maand kunnen binnen hengelen.

2350 is in deze branche gewoon een startsalaris.
Scheelt toch weer zo'n 350 netto _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 30 december 2016 @ 14:17:14 #153
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_167741233
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 december 2016 14:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Scheelt toch weer zo'n 350 netto _O_
Kun je toch weer een paar keer extra naar de hoeren

[ Bericht 0% gewijzigd door fathank op 30-12-2016 14:50:30 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 31 december 2016 @ 17:13:11 #154
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_167790015
Inmiddels wel tijd voor een update:

01: Bedrijfstak: Strategie Consultancy
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: ~50
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: niet vast, bonus tussen de 1,5-2,5 maandsalarissen o.b.v. prestatie
08: Bruto maand salaris: 4900
09: Netto maand salaris: ~3350
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 4 jaar elders, bijna 2 jaar in deze functie
12: Goodies: reiskostenvergoedingen, laptop, telefoon
13: Tevreden?: Redelijk tot tevreden, zou nog wel wat betere secundaire voorwaarden willen zien
  Moderator zondag 1 januari 2017 @ 12:17:47 #155
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167805175
Zijn er websites waar je op eenvoudige wijze bruto naar netto lonen kunt omrekenen voor een bepaalde bedrijfstak ? :?
pi_167805202
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 12:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn er websites waar je op eenvoudige wijze bruto naar netto lonen kunt omrekenen voor een bepaalde bedrijfstak ? :?
http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto
  Moderator zondag 1 januari 2017 @ 12:37:52 #157
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 1 januari 2017 @ 12:48:24 #158
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_167805674
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 12:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Daar staat tot mijn verbazing mijn cao niet onder; Metalektro :{
Dat valt volgens mij onder Metaal & Techniek.
  Moderator zondag 1 januari 2017 @ 12:50:32 #159
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167805713
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 12:48 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dat valt volgens mij onder Metaal & Techniek.
Bedrijf is werkzaam in de elektrotechnische paneelbouw.
pi_167806063
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 12:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Bedrijf is werkzaam in de elektrotechnische paneelbouw.
Zo'n site geeft heel algemene informatie. Meestal wel in grote lijnen correct. Tenzij je echt iets exotisch doet kun je dat gewoon gebruiken.
Whatever...
  Moderator zondag 1 januari 2017 @ 13:33:48 #161
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167806447
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2017 13:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zo'n site geeft heel algemene informatie. Meestal wel in grote lijnen correct. Tenzij je echt iets exotisch doet kun je dat gewoon gebruiken.
Kan altijd het één en ander eens navragen aan personeelszaken; maar ik heb voor mijzelf iig even een beeld. ^O^
pi_167824045
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 16:40 schreef Pap89 het volgende:
Goed bezig!

Zeker als je ziet waar je bent gekomen zonder "papiertje" en wat je salaris 2.5 jaar geleden was.
Bedankt! Ja ik moet zeggen dat ik ook wel geluk heb gehad met de doorgroeimogelijkheden die voorbij kwamen. Als er één ding is wat ik heb geleerd is dat je gewoon een beetje ballen moet hebben om te gaan solliciteren, zelfs als die functies eigenlijk iets te hoog gegrepen zijn. je leert het vanzelf wel. Ik merk ook dat in deze branch veel meer naar werkervaring wordt gekeken dan naar 'papiertjes'. Ben overigens wel 2 of 3 keer afgewezen bij sollicitatie procedures omdat ik geen papiertje had.

quote:
Nice. Ben wel benieuwd hoeveel bonus je uiteindelijk van die max 10.000 euro pakt.
Ik ook wel! eerste jaar fixed bonus van zo'n 4000 euro, en vanaf dit jaar afhankelijk van mijn geboekte uren zeg maar. daarbovenop dan een stuk winstdeling en dat is max iets van 10K.
pi_167824198
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 17:35 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik werk 4x9 maar werk echt niet 9 uur knoetertje hard, of zogezegd, neem geregeld even een beetje tijd 'voor mezelf'
Precies...
Whatever...
pi_167851017
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 17:13 schreef Telates het volgende:
Inmiddels wel tijd voor een update:

01: Bedrijfstak: Strategie Consultancy
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: ~50
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: niet vast, bonus tussen de 1,5-2,5 maandsalarissen o.b.v. prestatie
08: Bruto maand salaris: 4900
09: Netto maand salaris: ~3350
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 4 jaar elders, bijna 2 jaar in deze functie
12: Goodies: reiskostenvergoedingen, laptop, telefoon
13: Tevreden?: Redelijk tot tevreden, zou nog wel wat betere secundaire voorwaarden willen zien
Hoe kom je aan zo'n goede bruto netto verhouding? Of is dit inclusief reiskostenvergoeding?
  dinsdag 3 januari 2017 @ 14:15:53 #165
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_167855606
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 10:45 schreef magrec het volgende:

[..]

Hoe kom je aan zo'n goede bruto netto verhouding? Of is dit inclusief reiskostenvergoeding?
Er zitten een paar kleine, vaste vergoedingen in (geen reiskosten). De bedrag zijn ook enigszins afgerond omdat ik de exacte bedragen niet bij de hand had. Het netto komt inderdaad iets lager uit dan er staat, meer richting 3300 (bruto is daarentegen weer iets hoger), maar gaat om tientjeswerk.
pi_168022164
Een update

01: Verzekeringen
02: Functie: Data Scientist
03: Opleiding: WO Natuurkunde
04: Leeftijd: 27 (Was 26)
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Ja + bonus afhankelijk van bedrijfsresultaten
08: Bruto maand salaris: ¤ 4250 (was ¤ 3800)
09: Netto maand salaris: ¤ 2750 (was ¤ 2500)
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 4 jaar (was 3 jaar)
12: Goodies: OV abonnement
13: Tevreden?: Ja, mooi salaris en ruimte voor ontwikkeling.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2017 @ 08:08:53 #167
230491 Zith
pls tip
pi_168022816
Wat doe je precies daar? Machine learning?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168030117
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 08:08 schreef Zith het volgende:
Wat doe je precies daar? Machine learning?
Onder andere ja. En ook zo af en toe eens wat old skool BI en wat projecten leiden.

Vind het trouwens altijd wel frappant hoeveel mijn salaris scheelt met mensen die in de academische wereld werkzaam blijven na dezelfde studie.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:00:55 #169
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168030684
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:36 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Onder andere ja. En ook zo af en toe eens wat old skool BI en wat projecten leiden.

Vind het trouwens altijd wel frappant hoeveel mijn salaris scheelt met mensen die in de academische wereld werkzaam blijven na dezelfde studie.
veel of weinig? Met WO Natuurkunde.... en als geld een driver is... dan kun je er toch wel heel wat meer uitslepen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_168031273
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:00 schreef XL het volgende:

[..]

veel of weinig? Met WO Natuurkunde.... en als geld een driver is... dan kun je er toch wel heel wat meer uitslepen?
Relatief veel, als je het vergelijkt met eind promotie / begin postdoc.

Natuurlijk kan het altijd meer, maar vooralsnog zit ik prima op mn plek en nog lang niet aan het eind van mijn (salaris)groei.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2017 @ 20:00:20 #171
230491 Zith
pls tip
pi_168036216
Dat academici salaris opofferen voor het kunnen doen van wetenschap is niet nieuw natuurlijk ;)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:17:15 #172
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168039177
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:00 schreef Zith het volgende:
Dat academici salaris opofferen voor het kunnen doen van wetenschap is niet nieuw natuurlijk ;)
Mooi uitgedrukt
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_168079490
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 12:36 schreef corehype het volgende:
Salarisverhoging gekregen:

01: Bedrijfstak: Bouw en installatie
02: Functie: Engineer
03: Opleiding: HTS-Elektro
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: NEE
08: Bruto maand salaris: 2350
09: Netto maand salaris: 1630
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: auto
13: Tevreden?: NEE :r echter mijn eigen keus geweest om technisch werk te doen dat relatief slecht betaald in NL maar goed
Durft je wel voor jezelf op te komen? Zo ja, dan zou ik met je baas gaan praten en anders goed om je heen kijken naar andere bedrijven.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 12 januari 2017 @ 20:17:29 #174
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_168085695
01: Bedrijfstak: Verzekeraar
02: Functie: Financieel medewerker
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 34
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ~2000
09: Netto maand salaris: ~1600
10: Overuren betaald: Nee (tijd voor tijd)
11: Werkervaring: 6 jaar in een andere branch. Nu 2 jaar bij huidige werkgever in verschillende functies.
12: Goodies: reiskostenvergoedingen, laptop, telefoon, studiekosten worden vergoed, zorgverzekering wordt gedeeltelijk vergoed.
13: Tevreden?: Redelijk tot tevreden, zou nog wel wat extra geld bij mogen. Maar de functie is erg leuk. Ga komend jaar wel intern zoeken naar een stap omhoog. Daarnaast heel veel vrijheid in het indelen van uren door o.a. thuiswerken.
#FreeHat
pi_168102546
01: Bedrijfstak: Financiele dienstverlening
02: Functie: Assistent Controller
03: Opleiding: HBO BE bachelor / WO Economie master
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: Ja, variabele bonus rond de 3500 EUR cash + vast 1500 EUR in aandelen
08: Bruto maand salaris: 3400
09: Netto maand salaris: 2450
10: Overuren betaald: Nee (tijd voor tijd)
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: reiskostenvergoeding, laptop, telefoon, zorgverzekering gedeeltelijk vergoed, studiekosten tot 2000 EUR per jaar, 5 extra vrije dagen per jaar voor studie.
13: Tevreden?: Ja, leuke functie en intern redelijke mogelijkheden om te groeien.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 16:57:12 #176
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_168106667
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:17 schreef DuvelDuvel het volgende:
01: Bedrijfstak: Verzekeraar
02: Functie: Financieel medewerker
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 34
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ~2000
09: Netto maand salaris: ~1600
10: Overuren betaald: Nee (tijd voor tijd)
11: Werkervaring: 6 jaar in een andere branch. Nu 2 jaar bij huidige werkgever in verschillende functies.
12: Goodies: reiskostenvergoedingen, laptop, telefoon, studiekosten worden vergoed, zorgverzekering wordt gedeeltelijk vergoed.
13: Tevreden?: Redelijk tot tevreden, zou nog wel wat extra geld bij mogen. Maar de functie is erg leuk. Ga komend jaar wel intern zoeken naar een stap omhoog. Daarnaast heel veel vrijheid in het indelen van uren door o.a. thuiswerken.
HBO, 6 jaar werkervaring, 2 jaar bij je huidige werkgever en tevreden met 2000 bruto? Volgens mij is dat (voorzichtig uitgedrukt) aan de lage kant...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_168106829
Geen 40 uur natuurlijk, maar....alsnog geen "vetpot"
pi_168178344
Salarisverhoging gehad begin van dit jaar

01: Bedrijfstak: Metaaltechniek
02: Functie: Metaalbewerker (staalbouw)
03: Opleiding: mbo lasser niveau 3
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 8 bijgekochte dagen
07: 13e maand: Ja, mits er winst gemaakt wordt. De afgelopen 2 jaar niet.
08: Bruto maand salaris: 2750 (was 2550)
09: Netto maand salaris: ~2000 (was ~1850
10: Overuren betaald: Ja, of tijd voor tijd
11: Werkervaring: 13 jaar (5 jaar bij huidig bedrijf)
12: Goodies: -
13: Tevreden?: Mwah, de mate van vrijheid die je hebt is wel heel groot. Maar de beleidsvoering is compleet ruk sinds we overgenomen zijn en in een nieuw pand zitten. Heb dat maar naast me neer gelegd en laat het rustig voort kabbelen. Ondertussen hou ik wel mijn ogen open voor een leuke vacature. Qua salaris denk ik nu wel aardig aan de top te zitten bij mij huidige werk wat ik prima vind.
  maandag 16 januari 2017 @ 21:15:24 #179
342418 VKV
Plausibel
pi_168204993
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:53 schreef VKV het volgende:
01: Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: Verkeerskundige
03: Opleiding: HBO Verkeerskunde
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 23
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2308
09: Netto maand salaris: ongeveer 1900 incl reiskostenvergoeding van 200 euro
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: nee
12: Goodies: nee
13: Tevreden?: ja! Vanaf volgende maand (dan zit ik hier een jaar) een vast contract en salarisverhoging naar ¤2420 :)
Inmiddels een tijdje verder alweer, bij dezelfde werkgever:

01: Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: Verkeerskundige
03: Opleiding: HBO Verkeerskunde
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 23
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2850
09: Netto maand salaris: ik verwacht rond de 2300 incl. reiskostenvergoeding van 200 euro, maar eerste salaris in nieuwe trede moet ik nog krijgen
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: inmiddels ruim 3 jaar
12: Goodies: nee
13: Tevreden?: Zeer tevreden met m'n salaris, werk en collega's. Echter is inmiddels de reistijd naar m'n werk wel een flink obstakel geworden en heb ik gesolliciteerd op soortgelijke functies dichter bij huis. Ik mag binnenkort aan de slag bij een andere overheidsinstelling op fietsafstand van huis :D
pi_168214524
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:15 schreef VKV het volgende:

[..]

Inmiddels een tijdje verder alweer, bij dezelfde werkgever:

01: Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: Verkeerskundige
03: Opleiding: HBO Verkeerskunde
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 23
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2850
09: Netto maand salaris: ik verwacht rond de 2300 incl. reiskostenvergoeding van 200 euro, maar eerste salaris in nieuwe trede moet ik nog krijgen
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: inmiddels ruim 3 jaar
12: Goodies: nee
13: Tevreden?: Zeer tevreden met m'n salaris, werk en collega's. Echter is inmiddels de reistijd naar m'n werk wel een flink obstakel geworden en heb ik gesolliciteerd op soortgelijke functies dichter bij huis. Ik mag binnenkort aan de slag bij een andere overheidsinstelling op fietsafstand van huis :D
Je verdiend 2850 bruto met HBO verpleegkunde en slechts 3 jaar ervaring? Is 36 uur een fulltime week?
pi_168214585
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:25 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Je verdiend 2850 bruto met HBO verpleegkunde en slechts 3 jaar ervaring? Is 36 uur een fulltime week?
Verkeerskunde ;)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 11:31:51 #182
342418 VKV
Plausibel
pi_168215729
Verkeerskunde inderdaad en ja, 3 jaar ervaring en 36 uur is fulltime. ;)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 12:18:17 #183
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_168216708
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 december 2016 17:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, zouden werkgevers massaal mensen aansporen 30 uur per week of 6 uur per dag te maken, want dan kunnen ze 25% op de loonkosten/FTE besparen. Voor sommige banen werkt 6 uur per dag prima.

Ik merk zelf dat ik meer uur per dag nodig heb voor een 'goede' dag, niet per se omdat ik niet productief werk, maar wel omdat overleg en productie elkaar afwisselen.
/conspiricy mode/

Wat ik wel eens gehoord heb is dat de lange werkdag in stand wordt gehouden zodat mensen meer geld overhebben voor 'convenience products' zoals auto's , afwasmachines etc. Hoe minder tijd mensen overhebben, hoe meer geld ze overhebben voor dingen die tijd besparen.
Weet niet of het echt zo is maar dat is een uitleg die ik meer dan eens gelezen heb.

Ohja, salaris:

01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Account manager + servicedesk
03: Opleiding: Havo, BI + HI (HBO, niet afgemaakt)
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2250
09: Netto maand salaris: 1875
10: Overuren betaald: Nee (tijd voor tijd)
11: Werkervaring: 12 jaar bij dit bedrijf, daarvoor nog 6 jaar bij 3 andere bedrijven
12: Goodies: reiskostenvergoeding 100 euro p/m, pensioen (is dat een goodie?)
13: Tevreden?: Nee, heb me de afgelopen jaren enorm opgewerkt hier, véél meer functies en verantwoordelijkheden erbij gekregen, vorig jaar het hele bedrijf op sleeptouw genomen om ons nieuwe project in de markt te zetten (met succes) maar mijn salaris stijgt niet erg hard mee. Afgelopen 3 jaar 5% per jaar erbij gehad maar echt veel zoden aan de dijk zet het niet. Zeker niet als ik het vergelijk met mijn directe collega's die gewoon 500-600 euro hoger zitten per maand en nog een auto vd zaak hebben.

Ben dan ook bezig om wat certificaten te gaan halen, momenteel bezig met ITIL en wil daarna nog comptia a+ en mcsa erbij halen zodat ik bij een ander bedrijf niet weer onderaan begin. Wil gelijk wat hoger binnenkomen.
Heb intussen de hoop wel opgegeven dat mijn salaris hier ooit nog veel hoger wordt. -O- Vorig jaar en het jaar ervoor al gesprek gehad met de baas maar veel meer dan 5% en zo ongeveer de garantie dat ik de laatste ben die ontslagen wordt komt er niet uit. En het is niet dat ik van dit salaris niet goed rondkom maar het staat gewoon niet meer in verhouding met mijn werkzaamheden.

Dus eerst even leren :9

[ Bericht 22% gewijzigd door Metro2005 op 17-01-2017 13:09:48 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_168217142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:18 schreef Metro2005 het volgende:
e lange werkdag in stand wordt gehouden zodat mensen meer geld overhebben voor 'convenience products' zoals auto's , afwasmachines etc. Hoe minder tijd mensen overhebben, hoe meer geld ze overhebben voor dingen die tijd besparen.
Weet niet of het echt zo is maar dat is een uitleg die ik meer dan eens gelezen h
Denk niet dat dit waar is, wel leuke theorie haha..

De werkdagen worden bepaald d.m.v vraag en aanbod. Een functie heeft een bepaalde zwaarte en daaraan gekoppeld een tijd waarin je geacht wordt je werkzaamheden volledig te doen.

Denk dat het meer is vanuit de vroegere gedachten gang, 8 uur slapen, 8 uur werken, 8 uur ontspannen.

Plus mensen willen het gevoel hebben iets te doen op een dag.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 17:23:55 #185
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_168223776
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:37 schreef Jonassen08 het volgende:

[..]

Denk niet dat dit waar is, wel leuke theorie haha..

De werkdagen worden bepaald d.m.v vraag en aanbod. Een functie heeft een bepaalde zwaarte en daaraan gekoppeld een tijd waarin je geacht wordt je werkzaamheden volledig te doen.

Denk dat het meer is vanuit de vroegere gedachten gang, 8 uur slapen, 8 uur werken, 8 uur ontspannen.

Plus mensen willen het gevoel hebben iets te doen op een dag.
Dit is toch al gauw voor de meesten 10 uur werk (want reizen en opstaan voor je werk is ook werk), 6 uur slaap en heel misschien 8u ontspanning.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_168228813
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:23 schreef corehype het volgende:

[..]

Dit is toch al gauw voor de meesten 10 uur werk (want reizen en opstaan voor je werk is ook werk), 6 uur slaap en heel misschien 8u ontspanning.
8u ontspanning? I wish. En velen met mij. Als je huishouden, boodschappen en koken/eten eraf haalt, mag je blij zijn als je vier uur overhoudt.
Schip ahoy!
pi_168230583
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:23 schreef corehype het volgende:

[..]

Dit is toch al gauw voor de meesten 10 uur werk (want reizen en opstaan voor je werk is ook werk), 6 uur slaap en heel misschien 8u ontspanning.
Toch gauw 50uur per week werkgerelateerd bezig inderdaad als je reistijd en pauzes meetelt.
Gelukkig staat er een aardig salaris tegenover maar denk nu al weleens: poeh ik moet nog ruim 40 jaar:/
pi_168231180
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: teamlead inside sales
03: Opleiding: Hbo CE
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 26 obv 40 uur
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2400 euro
09: Netto maand salaris: rond de 1960 incl. Reiskosten
10: Overuren betaald: nee, eventueel tvt
11: Werkervaring: 5 jaar, waarvan 1 jaar bij huidige wg.
12: Goodies: reiskostenvergoeding, laptop
13: Tevreden?: ja, leuke wg, goede sfeer, overstap uit de sales kunnen maken naar een leidinggevende functie. Salaris is ok, maar bonusregeling maakt een hoop goed. Daarnaast aan het einde van dit jaar 10% salarisverhoging bij goed functioneren.
pi_168249387
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:18 schreef sibella2 het volgende:
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: teamlead inside sales
03: Opleiding: Hbo CE
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 26 obv 40 uur
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2400 euro
09: Netto maand salaris: rond de 1960 incl. Reiskosten
10: Overuren betaald: nee, eventueel tvt
11: Werkervaring: 5 jaar, waarvan 1 jaar bij huidige wg.
12: Goodies: reiskostenvergoeding, laptop
13: Tevreden?: ja, leuke wg, goede sfeer, overstap uit de sales kunnen maken naar een leidinggevende functie. Salaris is ok, maar bonusregeling maakt een hoop goed. Daarnaast aan het einde van dit jaar 10% salarisverhoging bij goed functioneren.
Waarom zou je op je 27ste al uit de sales willen?Als je goed bezig bent is die 2400 euro bruto nog niet eens je bonus? Daarbij heb je ook geen gezeik met een team aansturen :+
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:01:06 #190
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168250175
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:25 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Waarom zou je op je 27ste al uit de sales willen?Als je goed bezig bent is die 2400 euro bruto nog niet eens je bonus? Daarbij heb je ook geen gezeik met een team aansturen :+
Inside sales, dat kan ook cold calling enzo zijn. Brrr
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:08:47 #191
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168250369
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:01 schreef XL het volgende:

[..]

Inside sales, dat kan ook cold calling enzo zijn. Brrr
Dat mag vanaf volgend jaar toch niet meer?
pi_168251414
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:25 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Waarom zou je op je 27ste al uit de sales willen?Als je goed bezig bent is die 2400 euro bruto nog niet eens je bonus? Daarbij heb je ook geen gezeik met een team aansturen :+
Mwah, junior account manager op 70/30 regeling kwam ik iets hoger dan nu uit. Nu ook bonus dus. En waarom? Ik hou niet van 3 uur per dag in de auto zitten, vragen om orders, etc.
pi_168251436
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:08 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat mag vanaf volgend jaar toch niet meer?
Klopt ja, koud mag niet meer. Dat deden we gelukkig al niet. Vooral relatiebeheer en soms naar aanleiding van marketingcampagnes naar prospects bellen.
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:59:55 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168251971
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:43 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Mwah, junior account manager op 70/30 regeling kwam ik iets hoger dan nu uit. Nu ook bonus dus. En waarom? Ik hou niet van 3 uur per dag in de auto zitten, vragen om orders, etc.
70/30 regeling?
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:01:05 #195
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168252016
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:44 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Klopt ja, koud mag niet meer. Dat deden we gelukkig al niet. Vooral relatiebeheer en soms naar aanleiding van marketingcampagnes naar prospects bellen.
Wist ik niet, dat cold calling niet meer mag. B2B ook niet? Hoe gaan ze dat controleren?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_168253124
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:59 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

70/30 regeling?
70% vast loon en 30% variabel
pi_168253157
quote:
99s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:01 schreef XL het volgende:

[..]

Wist ik niet, dat cold calling niet meer mag. B2B ook niet? Hoe gaan ze dat controleren?
Ik weet er niet zoveel vanaf. Het is vanaf volgend jaar en heeft te maken met de wet bescherming persoonsgegevens.
pi_168259414
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:31 schreef Hghlighter_ het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening (Accountancy)
02: Functie: Controleleider
03: Opleiding: HBO-Accountancy, AA, Master accountancy
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: gemiddeld 45
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: 3.300
09: Netto maand salaris: ca 2.100
10: Overuren betaald: nee, TVT
11: Werkervaring: 8 jaar
12: Goodies: Laptop, telefoon, auto
13: Tevreden: Ja. Leuk kantoor, geen gestrest gedoe. Opleidingen betaald. BIG-4 zal ongetwijfeld meer betalen (iemand met vergelijkbare achtergrond dit kan bevestigen?)
Wat doet een controle leider precies?
I never forget a face, but in your case I’d be glad to make an exception.
pi_168259519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 13:53 schreef Finnestra het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiele dienstverlening
02: Functie: Assistent Controller
03: Opleiding: HBO BE bachelor / WO Economie master
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: Ja, variabele bonus rond de 3500 EUR cash + vast 1500 EUR in aandelen
08: Bruto maand salaris: 3400
09: Netto maand salaris: 2450
10: Overuren betaald: Nee (tijd voor tijd)
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: reiskostenvergoeding, laptop, telefoon, zorgverzekering gedeeltelijk vergoed, studiekosten tot 2000 EUR per jaar, 5 extra vrije dagen per jaar voor studie.
13: Tevreden?: Ja, leuke functie en intern redelijke mogelijkheden om te groeien.
Kan jij ook eens kort beschrijven wat je doet? Doe zelf BE, dus ben even benieuwd.
I never forget a face, but in your case I’d be glad to make an exception.
pi_168261709
01: Bedrijfstak: Financiële en juridische dienstverlening (Big Four)
02: Functie: Consultant / Belastingadviseur
03: Opleiding: Bedrijfseconomie, nu bezig met Master Fiscale Economie
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 32 sinds eind vorig jaar. 40 uur werken en ook nog een studie volgen werd me iets te veel
06: Aantal vakantiedagen: 30 * 80% = 24
07: 13e maand: I wish, wel een performance-afhankelijke bonus
08: Bruto maand salaris: 2.425 * 80% = 1.940
09: Netto maand salaris: 1.500
10: Overuren betaald: de eerste 8 uur niet, daarna wel - nog niet in die situatie terecht gekomen
11: Werkervaring: zit nu 1,5 jaar in deze startersfunctie. Afgezien van 2 stages bij een andere afdeling binnen hetzelfde bedrijf, niet echt
12: Goodies: iPhone, laptop, lease-auto, alles declareren wat los en vast zit, korting bij SuitSupply, eigen "Starbucks" in het pand (hoewel niet gratis)
13: Tevreden?: meer dan. De omgeving (hoofdkantoor in Amsterdam) spoort mij aan om het beste in mijzelf naar boven te halen en ik heb in 1,5 jaar tijd projecten meegemaakt waar menig fiscalist ook wel van zou willen proeven... Denk aan het bouwen van een toezichtsmodel tussen zorgverzekeraars en -aanbieders, een investeringsvehikel van de overheid geholpen met Tax trainingen, een steekproef getrokken (waarbij ik erachter ben gekomen dat een accountant heel anders denkt dan een fiscalist, wat ik erg leuk vond om mee te maken!) en een groot project ga doen bij een bank.
pi_168262096
01: Bedrijfstak: Groothandel
02: Functie: Category Manager
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Ja maar wel afhankelijk of er winst wordt gemaakt. laatste jaren was dit wel het geval
08: Bruto maand salaris: 3250 euro
09: Netto maand salaris: ongeveer 1980 euro
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 4 jaar, waarvan 1,5 jaar bij huidige werkgever.
12: Goodies: laptop, telefoon & auto
13: Tevreden?: Momenteel wel. Salaris ligt aan de lage kant voor verglijkbare functies. Wel heb ik heel veel vrijheid in mijn huidige functie.
pi_168264382
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 23:32 schreef superpark het volgende:

[..]

Kan jij ook eens kort beschrijven wat je doet? Doe zelf BE, dus ben even benieuwd.
Leuk! Ben je al ver in de studie of net begonnen?

Ik hou me vooral bezig met de maandsafsluitingen en veel rapportage en analyse. Weinig echt boekhouden op wat journaalposten na.
Het meeste dat ik doe is nog ondersteunend voor de Controller, dus vooral veel het opstellen van rapportages en simpelere analyses voorbereiden. Sinds kort heb ik nu wel ook mijn 'eigen' (kleine) entiteiten waar ik van begin tot eind verantwoordelijk ben. Dit maakt de baan wel weer erg uitdagend maar ook erg leuk :)
pi_168271147
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:14 schreef Finnestra het volgende:

[..]

Leuk! Ben je al ver in de studie of net begonnen?

Ik hou me vooral bezig met de maandsafsluitingen en veel rapportage en analyse. Weinig echt boekhouden op wat journaalposten na.
Het meeste dat ik doe is nog ondersteunend voor de Controller, dus vooral veel het opstellen van rapportages en simpelere analyses voorbereiden. Sinds kort heb ik nu wel ook mijn 'eigen' (kleine) entiteiten waar ik van begin tot eind verantwoordelijk ben. Dit maakt de baan wel weer erg uitdagend maar ook erg leuk :)
Ik ga nu afstuderen en daarna een master. Ik weet wel een beetje wat een standaard controller doet. Maar toch eens goed om van een ander te horen. Thanks.
I never forget a face, but in your case I’d be glad to make an exception.
pi_168279385
01: Bedrijfstak: Telecom
02: Functie: Senior monteur
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 13adv
07: 13e maand: n.v.t.
08: Bruto maand salaris: 2500 euro bruto
09: Netto maand salaris: ongeveer 1863 euro
10: Overuren betaald: ja, of tijd voor tijd.
11: Werkervaring: 6 jaar, waarvan 4 jaar bij huidige werkgever.
12: Goodies: laptop, telefoon & auto
13: Tevreden?: Mwah, ben toe aan een nieuwe uitdaging en ben de lange dagen wel zat.
Rustig rondkijken.
pi_168282552
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 09:10 schreef Cruzer het volgende:
01: Bedrijfstak: Groothandel
02: Functie: Category Manager
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Ja maar wel afhankelijk of er winst wordt gemaakt. laatste jaren was dit wel het geval
08: Bruto maand salaris: 3250 euro
09: Netto maand salaris: ongeveer 1980 euro
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 4 jaar, waarvan 1,5 jaar bij huidige werkgever.
12: Goodies: laptop, telefoon & auto
13: Tevreden?: Momenteel wel. Salaris ligt aan de lage kant voor verglijkbare functies. Wel heb ik heel veel vrijheid in mijn huidige functie.
Pittige bijtelling?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2017 23:29:53 ]
pi_168285584
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:29 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Pittige bijtelling?
Ja lang leve 25% bijtelling...
pi_168293110
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:14 schreef Finnestra het volgende:

[..]

Leuk! Ben je al ver in de studie of net begonnen?

Ik hou me vooral bezig met de maandsafsluitingen en veel rapportage en analyse. Weinig echt boekhouden op wat journaalposten na.
Het meeste dat ik doe is nog ondersteunend voor de Controller, dus vooral veel het opstellen van rapportages en simpelere analyses voorbereiden. Sinds kort heb ik nu wel ook mijn 'eigen' (kleine) entiteiten waar ik van begin tot eind verantwoordelijk ben. Dit maakt de baan wel weer erg uitdagend maar ook erg leuk :)
Het leuke aan Controller ligt dan ook vooral in het feit dat je te maken krijgt met hele complexe issues op vrij jonge leeftijd. Degene die je adviseert in je rol komt meestal pas 10-15 jaar later aan op hetzelfde niveau van complexiteit.
Haai
pi_168293633
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 09:10 schreef Cruzer het volgende:
01: Bedrijfstak: Groothandel
02: Functie: Category Manager
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Ja maar wel afhankelijk of er winst wordt gemaakt. laatste jaren was dit wel het geval
08: Bruto maand salaris: 3250 euro
09: Netto maand salaris: ongeveer 1980 euro
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 4 jaar, waarvan 1,5 jaar bij huidige werkgever.
12: Goodies: laptop, telefoon & auto
13: Tevreden?: Momenteel wel. Salaris ligt aan de lage kant voor verglijkbare functies. Wel heb ik heel veel vrijheid in mijn huidige functie.
blijft netto niet veel over. ik krijg 2450 en houd hetzelfde over:p. En dan ook nog 0 eigen pensioen eigen bijdrage.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  Moderator vrijdag 20 januari 2017 @ 16:18:03 #209
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_168294684
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:29 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

blijft netto niet veel over. ik krijg 2450 en houd hetzelfde over:p. En dan ook nog 0 eigen pensioen eigen bijdrage.
idem :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_168294956
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:29 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

blijft netto niet veel over. ik krijg 2450 en houd hetzelfde over:p. En dan ook nog 0 eigen pensioen eigen bijdrage.
Ja maar wel een auto... die zou je anders netto van je salaris moeten betalen dus je maakt het dramatischer dan het is.
Facts don't care about your feelings
pi_168295162
Dat klopt.

Echter krijgen mensen zonder leasecontract ook vaak reisvergoeding. 0,19 per km ofzo. Dit dekt vrijwel alle kosten muv afschrijving .
Je kunt daarvoor ook een oude kutauto rijden waar dit niet speelt natuurlijk. Toch is het een vrij bizar verschil:p.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_168295802
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 14:56 schreef MadDorito het volgende:

[..]

Het leuke aan Controller ligt dan ook vooral in het feit dat je te maken krijgt met hele complexe issues op vrij jonge leeftijd. Degene die je adviseert in je rol komt meestal pas 10-15 jaar later aan op hetzelfde niveau van complexiteit.
Klopt helemaal, vooral op deze leeftijd is er altijd wat te leren ^O^
pi_168317557
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 16:38 schreef MichelWuyts het volgende:
Dat klopt.

Echter krijgen mensen zonder leasecontract ook vaak reisvergoeding. 0,19 per km ofzo. Dit dekt vrijwel alle kosten muv afschrijving .
Je kunt daarvoor ook een oude kutauto rijden waar dit niet speelt natuurlijk. Toch is het een vrij bizar verschil:p.
Klopt inderdaad. Ik reed hiervoor met een prive auto naar m`n werk zo`n 60 km enkele reis en kreeg daardoor ruim 400 euro per maand aan kilometer vergoeding. Die krijg ik nu niet meer + dat ik zo`n 300 euro aan bijtelling betaal. Dan klap je ineens 700 euro achteruit.

Van de kilometer vergoeding had ik wel zo`n 300 euro aan benzine kosten als je dan een paar keer een beurt, banden of reparatie hebt ben je een stuk duurder uit. Nu voel ik het direct toen ging het wat geleidelijker ;)
pi_168318648
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 16:38 schreef MichelWuyts het volgende:
Echter krijgen mensen zonder leasecontract ook vaak reisvergoeding. 0,19 per km ofzo. Dit dekt vrijwel alle kosten muv afschrijving .
Alleen als je in een klein rotautootje wilt rijden. Zonder afschrijving zit ik minstens op 25 cent per kilometer. En daarbij; waarom zou je de afschrijving niet meetellen? Bij een nieuwe / jonge auto is dat nou juist de grootste kostenpost.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2017 12:14:08 ]
pi_168319859
Ik betaal iets van 150 netto bijtelling. Daar rijd ik niet eens een kleine tweedehands auto voor. Laat staan een gloednieuwe luxe bak vol. Opties en speelgoedjes.
Whatever...
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:27:18 #216
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_168320654
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 16:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar wel een auto... die zou je anders netto van je salaris moeten betalen dus je maakt het dramatischer dan het is.
Hij heeft dan wel iets van >300 euro bijtelling denk ik? Zal wel een aardige auto zijn dan.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:29:24 #217
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_168320691
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 12:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Alleen als je in een klein rotautootje wilt rijden. Zonder afschrijving zit ik minstens op 25 cent per kilometer. En daarbij; waarom zou je de afschrijving niet meetellen? Bij een nieuwe / jonge auto is dat nou juist de grootste kostenpost.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 13:40 schreef Spanky78 het volgende:
Ik betaal iets van 150 netto bijtelling. Daar rijd ik niet eens een kleine tweedehands auto voor. Laat staan een gloednieuwe luxe bak vol. Opties en speelgoedjes.
Leaseauto is goedkoper dan een eigen auto rijden maar een stuk duurder dan geen auto hebben en alles met OV doen, is mijn ervaring. Mijn bescheiden mening. (8>
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:30:46 #218
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_168320709
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

[..]

Leaseauto is goedkoper dan een eigen auto rijden maar een stuk duurder dan geen auto hebben en alles met OV doen, is mijn ervaring. Mijn bescheiden mening. (8>
Ligt aan je OV-verbindingen. Ik denk dat ik tegen de 300 euro p/maand uitgeef aan het OV, met ca. 400 km woon-werkverkeer per week. Op zich zou je daar een auto voor kunnen rijden, het is even de vraag wat voor 'n auto.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:40:56 #219
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_168320900
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ligt aan je OV-verbindingen. Ik denk dat ik tegen de 300 euro p/maand uitgeef aan het OV, met ca. 400 km woon-werkverkeer per week. Op zich zou je daar een auto voor kunnen rijden, het is even de vraag wat voor 'n auto.
Ja je moet wel een goede OV-verbinding hebben natuurlijk. Ik zou 550 km woon-werkverkeer per week hebben en betaal ¤250 ov-kosten per maand gemiddeld. Dat zou ik met een auto nooit redden, omdat je juist een beetje fatsoenlijke auto nodig hebt als je relatief veel kilometers maakt. Maar fatsoenlijke auto's hebben dan weer relatief veel afschrijving...
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:42:00 #220
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_168320936
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:40 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja je moet wel een goede OV-verbinding hebben natuurlijk. Ik zou 550 km woon-werkverkeer per week hebben en betaal ¤250 ov-kosten per maand gemiddeld. Dat zou ik met een auto nooit redden, omdat je juist een beetje fatsoenlijke auto nodig hebt als je relatief veel kilometers maakt. Maar fatsoenlijke auto's hebben dan weer relatief veel afschrijving...
Key met het openbaar vervoer is de spits mijden en een aantrekkelijk abonnement zoeken.
Dalvrij kan dan al gauw interessant zijn, met 99 p/maand. Moet je werkgever dat wel leuk vinden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_168323978
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:27 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hij heeft dan wel iets van >300 euro bijtelling denk ik? Zal wel een aardige auto zijn dan.
Dat zal waarschijnlijk wel een dikke bmw zijn. :P
pi_168327330
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

[..]

Leaseauto is goedkoper dan een eigen auto rijden maar een stuk duurder dan geen auto hebben en alles met OV doen, is mijn ervaring. Mijn bescheiden mening. (8>
Nee man, zelfs met het ov scheelt het bijna niets. Want tsja, je moet wel een fiets in de stalling hebben, of een eind met de bus. Hebben we het over tijd niet gehad. Met de auto is het nu 20 minuten, het OV kost me 40, als de trein rijdt tenminste.

Vroeger deed ik ook alles met het OV en dat kan in de randstad prima. Ik woon inmiddels wat verder van Amsterdam en daar vergeet men publieke diensten aan te bieden. Dus wij hebben gewoon twee auto's.
Whatever...
pi_168331155
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:29 schreef TC03 het volgende:

Leaseauto is goedkoper dan een eigen auto rijden maar een stuk duurder dan geen auto hebben en alles met OV doen, is mijn ervaring. Mijn bescheiden mening. (8>
Dat hangt volledig van de situatie af. Leasemaatschappijen leven ook niet van de lucht. Als je privé een auto rijdt heb je die kosten er niet bij. En geen bijtelling. En wel reiskostenvergoeding (onbelast). In de meeste gevallen is privé rijden goedkoper als je geen gekke afstanden hoeft te overbruggen. Je moet alleen wel investeren. Leasen is feitelijk gewoon een verkapte lening. Plus je koopt zekerheid. Prive kun je idd tegen hoge kosten aanlopen als je pech hebt.

Als ik bij Athlon kijk kost mijn huidige auto 465 per maand in de lease (5 jaar). Volgens Autoweek prive bij dezelfde km's 605 (all-in; brandstof, verzekering, onderhoud, wegenbelasting). Maar dan heb je geen bijtelling en wel nog reiskostenvergoeding van in mijn geval 195. Verzekering is ook 10 euro goedkoper dan Autoweek stelt. Dus minus 205. Zit je op 400 versus 465 plus bijtelling van 7.286 per jaar aan inkomen waarover je nog even belasting mag aftikken.

[ Bericht 8% gewijzigd door alpeko op 21-01-2017 22:56:21 ]
pi_168331966
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:31 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat hangt volledig van de situatie af. Leasemaatschappijen leven ook niet van de lucht. Als je privé een auto rijdt heb je die kosten er niet bij. En geen bijtelling. En wel reiskostenvergoeding (onbelast). In de meeste gevallen is privé rijden goedkoper als je geen gekke afstanden hoeft te overbruggen. Je moet alleen wel investeren. Leasen is feitelijk gewoon een verkapte lening. Plus je koopt zekerheid. Prive kun je idd tegen hoge kosten aanlopen als je pech hebt.

Als ik bij Athlon kijk kost mijn huidige auto 465 per maand in de lease (5 jaar). Volgens Autoweek prive bij dezelfde km's 605 (all-in; brandstof, verzekering, onderhoud, wegenbelasting). Maar dan heb je geen bijtelling en wel nog reiskostenvergoeding van in mijn geval 195. Verzekering is ook 10 euro goedkoper dan Autoweek stelt. Dus minus 205. Zit je op 400 versus 465 plus bijtelling van 7.286 per jaar aan inkomen waarover je nog even belasting mag aftikken.
Haha!
En dan ga je op vakantie naar zuid Frankrijk, nog een wintersport in Oostenrijk. En je vrouw/ man gebruikt je leasewagen voor privé zaken.
Dan is er geen omslagpunt meer. Want hoe meer je je leasewagen gebruikt, hoe goedkoper hij is per km.

En dan ieder paar jaar een nieuwe wagen kiezen.
Nooit tweedehands. Nooit ellende.

Wat zou jij kiezen? :D
Make my day!
pi_168332034
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:29 schreef TC03 het volgende:

[..]


[..]

Leaseauto is goedkoper dan een eigen auto rijden.
Niet per se waar. Ik rij momenteel nauwelijks voor mn werk, misschien 75 km/maand.

Mijn leasebudget laat ik uitbetalen ipv een leaseauto. Dus heb ik én extra inkomen én geen bijtelling. Het verschil kan gauw oplopen naar ruim 500 euro netto per maand. Daar rij ik een meer dan prima auto voor.
pi_168332734
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 23:05 schreef agter het volgende:

[..]

Haha!
En dan ga je op vakantie naar zuid Frankrijk, nog een wintersport in Oostenrijk. En je vrouw/ man gebruikt je leasewagen voor privé zaken.
Dan is er geen omslagpunt meer. Want hoe meer je je leasewagen gebruikt, hoe goedkoper hij is per km.

En dan ieder paar jaar een nieuwe wagen kiezen.
Nooit tweedehands. Nooit ellende.

Wat zou jij kiezen? :D
Reken er wel op dat het leasebedrag omhoog gaat bij meer km's. Dit was gebaseerd op 15k. Meer rijd ik gewoonweg niet. Aangezien mijn auto niet kan vliegen is deze niet echt ideaal om vaak mee op vakantie te gaan. Ik kies dus prive. Laat de auto ook gerust staan om straks bij lekker weer de fiets te pakken. Bovendien heb ik evengoed om de 5 jaar een nieuwe. En heb derhalve dus ook nooit ellende. Leasen is voor de meeste een stukje luiheid. Het betalen voor zekerheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 21-01-2017 23:42:40 ]
  zaterdag 21 januari 2017 @ 23:53:00 #227
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_168333027
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:31 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat hangt volledig van de situatie af. Leasemaatschappijen leven ook niet van de lucht. Als je privé een auto rijdt heb je die kosten er niet bij. En geen bijtelling. En wel reiskostenvergoeding (onbelast). In de meeste gevallen is privé rijden goedkoper als je geen gekke afstanden hoeft te overbruggen. Je moet alleen wel investeren. Leasen is feitelijk gewoon een verkapte lening. Plus je koopt zekerheid. Prive kun je idd tegen hoge kosten aanlopen als je pech hebt.

Als ik bij Athlon kijk kost mijn huidige auto 465 per maand in de lease (5 jaar). Volgens Autoweek prive bij dezelfde km's 605 (all-in; brandstof, verzekering, onderhoud, wegenbelasting). Maar dan heb je geen bijtelling en wel nog reiskostenvergoeding van in mijn geval 195. Verzekering is ook 10 euro goedkoper dan Autoweek stelt. Dus minus 205. Zit je op 400 versus 465 plus bijtelling van 7.286 per jaar aan inkomen waarover je nog even belasting mag aftikken.
Lease wordt betaald door de baas. Enkel de bijtelling is relevant voor de berijder (aannemende dat er geen eigen bijdrage is).
Dus voor jouw vergelijking doe ik de 7286 in de 52% belastingschaal, dat is 3789 per jaar. Privé is 12 * 400 = 4800 per jaar.
pi_168333476
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 23:35 schreef alpeko het volgende:

[..]

Reken er wel op dat het leasebedrag omhoog gaat bij meer km's. Dit was gebaseerd op 15k. Meer rijd ik gewoonweg niet. Aangezien mijn auto niet kan vliegen is deze niet echt ideaal om vaak mee op vakantie te gaan. Ik kies dus prive. Laat de auto ook gerust staan om straks bij lekker weer de fiets te pakken. Bovendien heb ik evengoed om de 5 jaar een nieuwe. En heb derhalve dus ook nooit ellende. Leasen is voor de meeste een stukje luiheid. Het betalen voor zekerheid.
Dat het bedrag omhoog gaat bij jou is jouw situatie.
Hier is dat niet zo. Lease is op 35/45k km. Wat je betaalt aan bijtelling en/of de zaak is hetzelfde.
Rijd je meer of minder is nergens een probleem.
Make my day!
pi_168335995
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 23:53 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Lease wordt betaald door de baas.

Die heet geen gekkie Henkie ;) Kan me voorstellen dat als je veel voor werk naar klanten moet dat het anders is maar waarom zou mijn baas mijn woon-werk auto betalen?

[ Bericht 10% gewijzigd door alpeko op 22-01-2017 08:59:54 ]
pi_168336000
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:17 schreef agter het volgende:

[..]

Dat het bedrag omhoog gaat bij jou is jouw situatie.
Hier is dat niet zo. Lease is op 35/45k km. Wat je betaalt aan bijtelling en/of de zaak is hetzelfde.
Rijd je meer of minder is nergens een probleem.
Je kunt zelf afspreken met de leasemaatschappij hoeveel km's je mag rijden. Hun kosten gaan omhoog bij meer km's dus ook de leaseprijs gaat omhoog. Bij 45k gaat het leasebedrag naar 600 per maand. OK bijtelling verandert dan niet uiteraard. En als je prive 45k rijdt zijn de kosten ook hoger. Maar ergens calculeert de leasemaatschappij risico's in. Laat ik het zo zeggen: met nieuwe prive auto gaat men zuiniger om dan met een gemiddelde lease bak.

[ Bericht 8% gewijzigd door alpeko op 22-01-2017 08:54:04 ]
  zondag 22 januari 2017 @ 08:52:09 #231
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_168336023
Het hangt ook heel erg van de leaseregeling af wat voordelig is.

Bij ons heb je per functieniveau een leasebudget. Blijf je onder je budget dan krijg je het verschil opgeteld (bruto) bij je salaris elke maand.

Ik rij een behoorlijk uitgeruste Golf 7 (wel de 14%). Leaseprijs is 830 per maand, maar mijn budget is 970. Bijtelling is netto circa ¤150 per maand, maar krijg dus ¤140 bruto terug.

Mijn auto kost me effectief dus maar ¤70, maar ik ken ook bedrijven waar ze eigen bijdrage betalen, etc.
  zondag 22 januari 2017 @ 09:25:55 #232
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168336202
Wij hebben een lease ontmoedingsbeleid, waarbij we niet 19ct per km krijgen, maar 60. daarvan moet je er wel 41 belasten.

Daardoor is auto bezit veel interessanter
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 22 januari 2017 @ 09:32:41 #233
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168336243
quote:
99s.gif Op zondag 22 januari 2017 09:25 schreef XL het volgende:
Wij hebben een lease ontmoedingsbeleid, waarbij we niet 19ct per km krijgen, maar 60. daarvan moet je er wel 41 belasten.

Daardoor is auto bezit veel interessanter
En wat is daarvan het voordeel voor het bedrijf? 60 cent per km kost het bedrijf ook aardig wat.
pi_168336451
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 09:32 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

En wat is daarvan het voordeel voor het bedrijf? 60 cent per km kost het bedrijf ook aardig wat.
Geen lange termijn contract, minder beheersbare brandstofkosten, extra rapportage verplichtingen in de toekomst (ifrs), mogelijk bewuster met km dus beter voor het milieu, andere maar mogelijk lagere administratieve/onderhandeling/beheerskosten, om maar een paar redenen te bedenken.

60ct lijkt veel, maar ivg 1000 euro leasebudget is dat toch bijna 350km per werkdag. Of een gemiddelde werknemer dat maakt?
  zondag 22 januari 2017 @ 10:04:11 #235
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168336597
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 09:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Geen lange termijn contract, minder beheersbare brandstofkosten, extra rapportage verplichtingen in de toekomst (ifrs), mogelijk bewuster met km dus beter voor het milieu, andere maar mogelijk lagere administratieve/onderhandeling/beheerskosten, om maar een paar redenen te bedenken.

60ct lijkt veel, maar ivg 1000 euro leasebudget is dat toch bijna 350km per werkdag. Of een gemiddelde werknemer dat maakt?
Dat laatste lijkt mij niet idd.
  zondag 22 januari 2017 @ 11:02:28 #236
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168337643
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 09:32 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

En wat is daarvan het voordeel voor het bedrijf? 60 cent per km kost het bedrijf ook aardig wat.
Geen lease wagen vloot, we zijn maar met 2
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 22 januari 2017 @ 11:04:42 #237
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_168337678
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 08:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Die heet geen gekkie Henkie ;) Kan me voorstellen dat als je veel voor werk naar klanten moet dat het anders is maar waarom zou mijn baas mijn woon-werk auto betalen?
Als secundaire arbeidsvoorwaarde. Leaseprijs wordt meestal door de werkgever betaald, dan moet je als werknemer bijtelling betalen (als je de auto prive gebruikt).
Betaal je zelf de leaseprijs, dan is het prive-lease, dan hoef je geen bijtelling te betalen.
pi_168338326
Kan er weer ontopic worden gegaan?

Eigen topic wat nog goedkoper is lease of een eigen auto?
pi_168346516
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 17:13 schreef Telates het volgende:
Inmiddels wel tijd voor een update:

01: Bedrijfstak: Strategie Consultancy
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: ~50
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: niet vast, bonus tussen de 1,5-2,5 maandsalarissen o.b.v. prestatie
08: Bruto maand salaris: 4900
09: Netto maand salaris: ~3350
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 4 jaar elders, bijna 2 jaar in deze functie
12: Goodies: reiskostenvergoedingen, laptop, telefoon
13: Tevreden?: Redelijk tot tevreden, zou nog wel wat betere secundaire voorwaarden willen zien
Bij wat voor type kantoor doe je strategie consultancy? Je zou bij een top tier kantoor wel een stuk hoger moeten zitten qua salaris met 6 jaar werkervaring.. En je hebt geen mogelijkheid tot leaseauto?
pi_168369495
Dat hoger zitten gebaseerd op jaren ervaring is natuurlijk onzin. Dat is een samenspel van hard- en softskills, type organisatie, klanten, eigen voorkeur etc etc.

5k per maand is niet heel slecht, al kan je met de flink aantrekkende economie de komende jaren spekkoper worden als je slim job hopt.
  maandag 23 januari 2017 @ 14:08:21 #241
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_168371535
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 17:13 schreef Telates het volgende:
Inmiddels wel tijd voor een update:

01: Bedrijfstak: Strategie Consultancy
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: ~50
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: niet vast, bonus tussen de 1,5-2,5 maandsalarissen o.b.v. prestatie
08: Bruto maand salaris: 4900
09: Netto maand salaris: ~3350
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 4 jaar elders, bijna 2 jaar in deze functie
12: Goodies: reiskostenvergoedingen, laptop, telefoon
13: Tevreden?: Redelijk tot tevreden, zou nog wel wat betere secundaire voorwaarden willen zien
Wow :{
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_168373781
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:44 schreef Craptacular het volgende:
Dat hoger zitten gebaseerd op jaren ervaring is natuurlijk onzin. Dat is een samenspel van hard- en softskills, type organisatie, klanten, eigen voorkeur etc etc.

5k per maand is niet heel slecht, al kan je met de flink aantrekkende economie de komende jaren spekkoper worden als je slim job hopt.
Hoezo is dat onzin? Bij de meeste strategie consultancy kantoren hanteren ze een up or out systeem, waardoor je salaris meegroeit met je werkervaring. Met zes jaar werkervaring zou je op tegen een project manager rol aan moeten zitten en daar horen hele andere salarissen bij.
pi_168374106
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:21 schreef Alxander het volgende:
Hoezo is dat onzin? Bij de meeste strategie consultancy kantoren hanteren ze een up or out systeem, waardoor je salaris meegroeit met je werkervaring. Met zes jaar werkervaring zou je op tegen een project manager rol aan moeten zitten en daar horen hele andere salarissen bij.
Juist.

En dat hele up or out is de laatste jaren ook wel wat losser in het bedrijfsleven. :)
pi_168374129
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:33 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Juist.

En dat hele up or out is de laatste jaren ook wel wat losser in het bedrijfsleven. :)
Vandaar mijn vraag bij wat voor type kantoor hij werkt :)
  maandag 23 januari 2017 @ 23:12:23 #245
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_168387140
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:34 schreef Alxander het volgende:

[..]

Vandaar mijn vraag bij wat voor type kantoor hij werkt :)
Boutique kantoor, dus zeker geen top tier. Heel bewust ook daar niet voor gekozen. 6 jaar werkervaring sure, maar niet in strategie consulting. Heb hiervoor wat andere dingen gedaan en daarna overstap gemaakt dus zit inderdaad wat onder iemand die 6 jaar sec strategie consulting heeft gedaan
pi_168387740
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:21 schreef Alxander het volgende:

[..]

Hoezo is dat onzin? Bij de meeste strategie consultancy kantoren hanteren ze een up or out systeem, waardoor je salaris meegroeit met je werkervaring. Met zes jaar werkervaring zou je op tegen een project manager rol aan moeten zitten en daar horen hele andere salarissen bij.
Hij zit ook pas 2 jaar bij z'n huidige kantoor...
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_168387754
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 23:12 schreef Telates het volgende:

[..]

Boutique kantoor, dus zeker geen top tier. Heel bewust ook daar niet voor gekozen. 6 jaar werkervaring sure, maar niet in strategie consulting. Heb hiervoor wat andere dingen gedaan en daarna overstap gemaakt dus zit inderdaad wat onder iemand die 6 jaar sec strategie consulting heeft gedaan
Duidelijk, dank!
pi_168402664
Jeej 0,75% verhoging 😐
pi_168407498
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 20:27 schreef Pap89 het volgende:
Jeej 0,75% verhoging 😐
Beter dan niks. Genoeg beroepsgroepen die al tijden op een nullijn zitten, zoals ambtenaren of de GGZ'ers waarbij de onderhandelingen over een nieuwe CAO gewoon een jaar hebben geduurd, met tot gevolg een jaar lang geen enkele verhoging.
Schip ahoy!
pi_168408999
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:42 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Beter dan niks. Genoeg beroepsgroepen die al tijden op een nullijn zitten, zoals ambtenaren of de GGZ'ers waarbij de onderhandelingen over een nieuwe CAO gewoon een jaar hebben geduurd, met tot gevolg een jaar lang geen enkele verhoging.
Grote misvatting is dat een nullijn betekent dat niemand er iets bijkrijgt. In de CAO wereld betekent het vaak dat schalen niet omhoog gaan, echter krijgen mensen nog steeds hun jaarlijkse periodiek. Daarom is het tov bedrijven zonder CAO ook vaak een oneerlijke vergelijking. Bij mijn werk betekent een nullijn dat iedereen hetzelfde verdient als het vorige jaar (afhezien van promoties)
pi_168411565
Daar heb je wel een punt. Maar als je in de top van de schaal zit, krijg je dus niets. Plus dat die periodiek iets is dat al is vastgesteld/vastgelegd als beloning voor het feit dat je een bepaalde tijd in dienst bent. Het is een groeicurve in salaris op basis van dienstverband en prestaties (bij onderpresteren krijg je geen periodiek). Maar die groeicurve zelf, groeit niet mee met de inflatie. In feite zou je beiden willen hebben.
Schip ahoy!
pi_168411619
Aangezien 90% van de ambtenaren al aan hun max schaal en periodiek zitten is er voor die groep m.i. wel degelijk sprake van een nullijn.
pi_168411836
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 07:25 schreef zozozozo het volgende:
Aangezien 90% van de ambtenaren al aan hun max schaal en periodiek zitten is er voor die groep m.i. wel degelijk sprake van een nullijn.
Tja, je zou er bijna medelijden mee krijgen.
  woensdag 25 januari 2017 @ 08:20:45 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_168411996
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 20:24 schreef Spanky78 het volgende:
als de trein rijdt tenminste.
Want die heeft zo veel vertraging :')

Als ik kijk naar de trajecten rondom Amsterdam is er op vrijwel alle trajecten dagelijks file, maar zeker niet dagelijks vertraging met de trein. Dat de trein/OV er in een hoop gevallen langer over doet ben ik wel met je eens.
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 23:35 schreef alpeko het volgende:
Bovendien heb ik evengoed om de 5 jaar een nieuwe. En heb derhalve dus ook nooit ellende.
Dit slaat natuurlijk nergens op.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_168412058
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 08:00 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Tja, je zou er bijna medelijden mee krijgen.
Al die babyboomers in het ambtelijk apparaat vinden zichzelf waarschijnlijk heel zielig
pi_168412488
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 08:20 schreef kanovinnie het volgende:
Dit slaat natuurlijk nergens op.
Want? Garantie heet dat. En daarna is de kans op defecten natuurlijk ook klein. Het is niet dat je met een nieuwe auto voor veel onverwachte kosten staat.
  woensdag 25 januari 2017 @ 09:11:24 #257
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_168412508
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:09 schreef alpeko het volgende:

[..]

Want? Garantie heet dat. En daarna is de kans op defecten natuurlijk ook klein. Het is niet dat je met een nieuwe auto voor veel onverwachte kosten staat.
Wacht, jij koopt een gloednieuwe auto, kan daar 5 jaar mee rijden, een nieuwe kopen en toch goedkoper zijn dan een vergelijkbare auto in de lease?
Knap.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_168412524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wacht, jij koopt een gloednieuwe auto, kan daar 5 jaar mee rijden, een nieuwe kopen en toch goedkoper zijn dan een vergelijkbare auto in de lease?
Knap.
Niet weer deze discussie! Natuurlijk kan dat.
  woensdag 25 januari 2017 @ 09:32:15 #259
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_168412765
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wacht, jij koopt een gloednieuwe auto, kan daar 5 jaar mee rijden, een nieuwe kopen en toch goedkoper zijn dan een vergelijkbare auto in de lease?
Knap.
Alpeko telt leaseprijs en bijtelling bij elkaar op
pi_168413063
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:32 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Alpeko telt leaseprijs en bijtelling bij elkaar op
Ik wil nog wel een concreter voorbeeld geven.

Vorige auto 6 jaar gereden. Een Seat Leon Business Line High 1.2 TSI. Nieuw destijds 23.000 euro. Weinig korting want het was eigenlijk een op leasegerichte auto dus geen marge voor de dealer.

Wegenbelasting: 40 per maand
Verzekering (all risk): 60 per maand
Afschrijving (reëel, bij inruil 10.000 voor gekregen maar oke daar zit ook korting bij): 190 per maand
Brandstof: 120 per maand (15k km per jaar; werk en prive)
Onderhoud: 40 per maand (ruime schatting de jaarlijkse beurt incl banden en kleine reparaties)
-------------------------- +

Totale kosten per maand 450 euro

Onbelaste vergoeding reiskosten: 200 per maand

-------------------------- -

Netto 250 per maand

Lukt dat met lease voor een C klasse? Ok ik ben dan eigen vermogen kwijt dus mis die rente maar ik had ook meer vermogensbelasting betaald als ik geen prive auto had gekocht (of ik had iets anders moeten kopen of hypotheek aflossen). Plus ik zou salaris moeten inleveren als ik ga leasen aangezien de werkgever mij niet dat leasebedrag cadeau geeft.
  woensdag 25 januari 2017 @ 10:04:34 #261
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_168413266
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:53 schreef alpeko het volgende:
Plus ik zou salaris moeten inleveren als ik ga leasen aangezien de werkgever mij niet dat leasebedrag cadeau geeft.
Is dit niet gewoon het probleem?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_168413347
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Is dit niet gewoon het probleem?
Je gaat er dus vanuit dat iedereen met een lease auto zelf geen bijdrage levert aan de leasekosten?
pi_168413359
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:53 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik wil nog wel een concreter voorbeeld geven.

Vorige auto 6 jaar gereden. Een Seat Leon Business Line High 1.2 TSI. Nieuw destijds 23.000 euro. Weinig korting want het was eigenlijk een op leasegerichte auto dus geen marge voor de dealer.

Wegenbelasting: 40 per maand
Verzekering (all risk): 60 per maand
Afschrijving (reëel, bij inruil 10.000 voor gekregen maar oke daar zit ook korting bij): 190 per maand
Brandstof: 120 per maand (15k km per jaar; werk en prive)
Onderhoud: 40 per maand (ruime schatting de jaarlijkse beurt incl banden en kleine reparaties)
-------------------------- +

Totale kosten per maand 450 euro

Onbelaste vergoeding reiskosten: 200 per maand

-------------------------- -

Netto 250 per maand

Lukt dat met lease voor een C klasse? Ok ik ben dan eigen vermogen kwijt dus mis die rente maar ik had ook meer vermogensbelasting betaald als ik geen prive auto had gekocht (of ik had iets anders moeten kopen of hypotheek aflossen). Plus ik zou salaris moeten inleveren als ik ga leasen aangezien de werkgever mij niet dat leasebedrag cadeau geeft.
Volgens mij ben je ongeveer 200 p/m kwijt aan bijtelling voor die auto uitgaande van 42% inkomensbelasting.
Afhankelijk van jouw werkgever dus inderdaad goedkoper dan zelf rijden.
pi_168413409
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:09 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Volgens mij ben je ongeveer 200 p/m kwijt aan bijtelling voor die auto uitgaande van 42% inkomensbelasting.
Afhankelijk van jouw werkgever dus inderdaad goedkoper dan zelf rijden.
Zie hierboven. Als je werkgever het leasebedrag volledig vergoed ja. Maar in mijn geval betekent geen lease gewoon meer salaris. Dus die vlieger gaat niet op.
  woensdag 25 januari 2017 @ 10:20:40 #265
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168413497
Bij mijn eerste baan had ik ook recht op leasevergoeding. Waarvan een brandstofdeel en een deel voor de auto. Het deel voor de auto kon je laten uitbetalen, het brandstofdeel kon je in kilometervergoeding omzetten.

Reed toen een 18 jaar oude Citroen AX van mijn lease vergoeding.

Collega's allemaal nieuwe mini's etc

Ik was in no time mijn studieschuld kwijt en collega's begrepen niet dat er maandelijks zo weinig geld overblijft en claimden dat ze het in de studententijd nog beter hadden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_168413682
quote:
99s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:20 schreef XL het volgende:
Collega's allemaal nieuwe mini's etc

Ik was in no time mijn studieschuld kwijt en collega's begrepen niet dat er maandelijks zo weinig geld overblijft en claimden dat ze het in de studententijd nog beter hadden.
Blijft toch bijzonder hoeveel mensen na jaren studeren toch nog steeds totaal niet kunnen ... rekenen? :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 25 januari 2017 @ 10:38:54 #267
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_168413749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:53 schreef alpeko het volgende:
Een Seat Leon Business Line High 1.2 TSI. Nieuw destijds 23.000 euro.
-knip-
Lukt dat met lease voor een C klasse?
Vergelijk je nu een Leon met een C-klasse?
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_168413845
quote:
5s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:38 schreef jackson het volgende:

[..]

Vergelijk je nu een Leon met een C-klasse?
Hij valt in het C segment ja. C klasse zo u wilt. Niet te verwarren met Mercedes c klasse

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Compacte_middenklasse
  woensdag 25 januari 2017 @ 10:57:47 #269
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_168413948
Autotopic _O_
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  woensdag 25 januari 2017 @ 12:14:01 #270
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_168415211
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:13 schreef alpeko het volgende:

[..]

Zie hierboven. Als je werkgever het leasebedrag volledig vergoed ja. Maar in mijn geval betekent geen lease gewoon meer salaris. Dus die vlieger gaat niet op.
Veelal wordt het leasebedrag inderdaad wel volledig vergoed.
In jouw geval wordt hierdoor je berekening wel wat ingewikkelder, want je gaat een eigen bijdrage doen aan je leasebedrag. Deze eigen bijdrage wordt afgetrokken van je bijtelling
  Moderator woensdag 25 januari 2017 @ 13:05:49 #271
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_168416124
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:14 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Veelal wordt het leasebedrag inderdaad wel volledig vergoed.
In jouw geval wordt hierdoor je berekening wel wat ingewikkelder, want je gaat een eigen bijdrage doen aan je leasebedrag. Deze eigen bijdrage wordt afgetrokken van je bijtelling
Dit. Zakelijk leaserijden is goedkoper dan dezelfde auto nieuw zelf rijden voor hetzelfde aantal jaren & zelfde aantal km's.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 25 januari 2017 @ 13:31:24 #272
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168416600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit. Zakelijk leaserijden is goedkoper dan dezelfde auto nieuw zelf rijden voor hetzelfde aantal jaren & zelfde aantal km's.
Ook als je je leasebedrag maandelijks uitgekeerd krijgt?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator woensdag 25 januari 2017 @ 13:35:57 #273
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_168416682
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Ook als je je leasebedrag maandelijks uitgekeerd krijgt?
Dat denk ik wel, want zelfs als je dat maandelijks uitgekeerd krijgt moet je die auto eerst ZELF nog kopen, dus dat geld moet je hebben liggen, en dan uitgeven, en dan brandstof + onderhoud + belasting + verzekering etc zelf betalen. En dan na X jaar moet je de auto weg doen, en dan weer een nieuwe auto kopen (we praten hier over dat je de auto die je zou leasen dan zelf koopt he, niet over een 5-serie geleased vergelijken met een Seat Ibiza die je koopt), en dan weer hetzelfde riedeltje.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 25 januari 2017 @ 13:53:57 #274
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168416991
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, want zelfs als je dat maandelijks uitgekeerd krijgt moet je die auto eerst ZELF nog kopen, dus dat geld moet je hebben liggen, en dan uitgeven, en dan brandstof + onderhoud + belasting + verzekering etc zelf betalen. En dan na X jaar moet je de auto weg doen, en dan weer een nieuwe auto kopen (we praten hier over dat je de auto die je zou leasen dan zelf koopt he, niet over een 5-serie geleased vergelijken met een Seat Ibiza die je koopt), en dan weer hetzelfde riedeltje.
Bruto 700 (netto 420 bij 40% belasting) extra uitbetaald + 250 netto bijtelling die je overhoudt is 8K per jaar netto op de rekening grofgezegd.

Dan had ik het wel geweten en was ik voor een 2e hands kilomtervreter gegaan waar de kop vanaf is.

Maar goed, we dwalen weer af o|O
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator woensdag 25 januari 2017 @ 14:36:52 #275
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_168417908
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:53 schreef fathank het volgende:

[..]

Bruto 700 (netto 420 bij 40% belasting) extra uitbetaald + 250 netto bijtelling die je overhoudt is 8K per jaar netto op de rekening grofgezegd.

Dan had ik het wel geweten en was ik voor een 2e hands kilomtervreter gegaan waar de kop vanaf is.

Maar goed, we dwalen weer af o|O
Ja, maar dat is dus wat ik bedoel, dan ga je dus naar een alternatieve auto toe, maar dat is appels met peren vergelijken. Daarom stelde ik ook dat het zakelijk leasen van Auto A goedkoper is dan het zelf aanschaffen + rijden + onderhouden van Auto A.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_168417917
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:43 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Mwah, junior account manager op 70/30 regeling kwam ik iets hoger dan nu uit. Nu ook bonus dus. En waarom? Ik hou niet van 3 uur per dag in de auto zitten, vragen om orders, etc.
Dan snap ik nog steeds niet hoe je een commercieel team kan aansturen met zo'n ingesteldheid. Vragen om orders? Kan je je team wel helpen? Of ben je eigenlijk gewoon een veredelde business analyst?

Ik was zelf heel even leidinggevende, heb uiteindelijk mijn ontslag aangeboden en een nieuwe sales baan gezocht. Veel leuker en gezeik :')
  woensdag 25 januari 2017 @ 14:50:22 #277
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168418238
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus wat ik bedoel, dan ga je dus naar een alternatieve auto toe, maar dat is appels met peren vergelijken. Daarom stelde ik ook dat het zakelijk leasen van Auto A goedkoper is dan het zelf aanschaffen + rijden + onderhouden van Auto A.
Leasecontract 4 jaar, 160k km.

Als je dat met je eigen auto doet met de eerder gestelde 8k per jaar heb je een budget van 20 cent de kilometer. Maar daar zit je afschrijving nog niet bij in. Ga je inderdaad niet redden, tenzij je nog een kilometervergoeding krijgt bovenop je bruto leasebudget.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator woensdag 25 januari 2017 @ 14:59:20 #278
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_168418457
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:50 schreef fathank het volgende:

[..]

Leasecontract 4 jaar, 160k km.

Als je dat met je eigen auto doet met de eerder gestelde 8k per jaar heb je een budget van 20 cent de kilometer. Maar daar zit je afschrijving nog niet bij in. Ga je inderdaad niet redden, tenzij je nog een kilometervergoeding krijgt bovenop je bruto leasebudget.
Ja, ik heb inderdaad ook 4 jaar, 160k km.

Maar dat bedoel ik dus, zakelijk leasen is dan goedkoper. Dat dat wellicht niet zo goed in het straatje past van sommige mensen dat kan, maar goed, dat maakt de realiteit niet anders.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 25 januari 2017 @ 18:44:41 #279
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_168423182
en dan nu weer ontopic.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_168429506
01: Bedrijfstak: Productie, groot bedrijf
02: Functie: Projectleider
03: Opleiding: MBO techniek / HBO Bedrijfskunde
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40 betaald, gemiddeld 45.
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤ 2750, omgerekend met vergoedingen ¤ 3650 (bonus, winstuitkering 6%, 13e maand, km vergoeding)
09: Netto maand salaris: ¤ 2000 kaal excl bovengenoemde vergoedingen.
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies:
13: Tevreden:

Ben er nog niet geheel aan uit of ik tevreden ben, zouden jullie een indicatie willen geven ?
  woensdag 25 januari 2017 @ 22:21:42 #281
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_168429610
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:18 schreef Intelcore het volgende:
01: Bedrijfstak: Productie, groot bedrijf
02: Functie: Projectleider
03: Opleiding: MBO techniek / HBO Bedrijfskunde
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40 betaald, gemiddeld 45.
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤ 2750, omgerekend met vergoedingen ¤ 3650 (bonus, winstuitkering 6%, 13e maand, km vergoeding)
09: Netto maand salaris: ¤ 2000 kaal excl bovengenoemde vergoedingen.
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies:
13: Tevreden:

Ben er nog niet geheel aan uit of ik tevreden ben, zouden jullie een indicatie willen geven ?
Lijkt me wat aan de lage kant qua salaris. Aan de andere kant, je werkt ook nog maar 3 jaar.
WGR / FOK! Salaris-topic: Liever werk dan werkloos thuis zitten.

Qua leeftijd zijn we ongeveer gelijk, wellicht qua industrie ook een beetje. Ik verdien dus ongeveer evenveel als mbo'er voor zover dat wat zegt.
overigens is er bij mij sindsdien echt niets veranderd en sta ik qua werk alweer 2 maanden stil
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_168430004
quote:
Lijkt me wat aan de lage kant qua salaris. Aan de andere kant, je werkt ook nog maar 3 jaar.
WGR / FOK! Salaris-topic: Liever werk dan werkloos thuis zitten.

Qua leeftijd zijn we ongeveer gelijk, wellicht qua industrie ook een beetje. Ik verdien dus ongeveer evenveel als mbo'er voor zover dat wat zegt.
overigens is er bij mij sindsdien echt niets veranderd en sta ik qua werk alweer 2 maanden stil
Bruto jaarsalaris bedraagt ongeveer ¤ 44.000, verwacht echter binnen een half jaar naar een andere functie te gaan binnen hetzelfde bedrijf.
pi_168431563
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:18 schreef Intelcore het volgende:
01: Bedrijfstak: Productie, groot bedrijf
02: Functie: Projectleider
03: Opleiding: MBO techniek / HBO Bedrijfskunde
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40 betaald, gemiddeld 45.
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤ 2750, omgerekend met vergoedingen ¤ 3650 (bonus, winstuitkering 6%, 13e maand, km vergoeding)
09: Netto maand salaris: ¤ 2000 kaal excl bovengenoemde vergoedingen.
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies:
13: Tevreden:

Ben er nog niet geheel aan uit of ik tevreden ben, zouden jullie een indicatie willen geven ?
Gezien je werkervaring vind ik het best OK. Je tevredenheid zou wat mij betreft moeten afhangen van je groeimogelijkheden, hoeveel mooie projecten je mag doen, welke cursussen en ervaring je kunt opdoen.

Cashen doe je meestal later pas. Na je dertigste sowieso, maar als je echt doorgroeit naar je 35 normaliter. Voor zware functies is bijna iedereen onder de 35 niet ervaren genoeg. Op een enkeling na natuurlijk.

Kortom: als je afwisselend werk hebt, niet te veel stress en wel kansen om te leren zit je er prima.
Whatever...
pi_168431758
Nevermind ):O

[ Bericht 85% gewijzigd door Craptacular op 25-01-2017 23:23:58 (.) ]
pi_168442572
01: Bedrijfstak: Bagger/Groot grondverzet
02: Functie: Group HR Manager (UAE/Qatar/Oman)
03: Opleiding: HBO International Business Studies & Management
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 60+
06: Aantal vakantiedagen: 60
07: 13e maand: Ja + milestone/project bonus
08: Bruto maand salaris: ¤ 6235
09: Netto maand salaris: ¤ 6235
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: Huis + voorzieningen, auto, medische verzekeringen, voedsel toelage (1000eu/maand), vluchten (2x/jaar), laptop/telefoon etc. etc.
13: Tevreden: Kan altijd beter!
pi_168443094
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 15:19 schreef Tjepper078 het volgende:
01: Bedrijfstak: Bagger/Groot grondverzet
02: Functie: Group HR Manager (UAE/Qatar/Oman)
03: Opleiding: HBO International Business Studies & Management
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 60+
06: Aantal vakantiedagen: 60
07: 13e maand: Ja + milestone/project bonus
08: Bruto maand salaris: ¤ 6235
09: Netto maand salaris: ¤ 6235
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: Huis + voorzieningen, auto, medische verzekeringen, voedsel toelage (1000eu/maand), vluchten (2x/jaar), laptop/telefoon etc. etc.
13: Tevreden: Kan altijd beter!
:') :')

Nee flauw, netjes zo! Leuk voor een paar jaar lijkt mij, en daarna terug naar NL?
  Moderator donderdag 26 januari 2017 @ 16:43:40 #287
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_168444762
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 15:39 schreef lvw88 het volgende:

[..]

:') :')

Nee flauw, netjes zo! Leuk voor een paar jaar lijkt mij, en daarna terug naar NL?
+ 1000 he.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_168444788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 15:19 schreef Tjepper078 het volgende:
01: Bedrijfstak: Bagger/Groot grondverzet
02: Functie: Group HR Manager (UAE/Qatar/Oman)
03: Opleiding: HBO International Business Studies & Management
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 60+
06: Aantal vakantiedagen: 60
07: 13e maand: Ja + milestone/project bonus
08: Bruto maand salaris: ¤ 6235
09: Netto maand salaris: ¤ 6235
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: Huis + voorzieningen, auto, medische verzekeringen, voedsel toelage (1000eu/maand), vluchten (2x/jaar), laptop/telefoon etc. etc.
13: Tevreden: Kan altijd beter!
Dit is inderdaad geniaal als je geen kind of kuiken hebt... Doe dit 3 jaar, terug naar NL en cash een leuk huisje aftikken, zit je de rest van je leven er super relaxed bij.
pi_168445001
Tijd voor een update! Inmiddels al een tijd in Singapore aan de slag na 10 maanden sabbatical.

01: Bedrijfstak: Commodity trading (soft)
02: Functie: Manager Finance
03: Opleiding: 2x master, plus een charter in Engeland
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 55
06: Aantal vakantiedagen: 22
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ¤ geen idee
09: Netto maand salaris: ¤ 5300 + 2 bonus maanden
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 8 jaar
12: Goodies: neuh
13: Tevreden: Gaat wel, mensen maken lange dagen hier, maar wel lekker tijdens het werk even shoppen op zalando ed. Dus niet super-intensief. Heb best wat mogen inleveren qua salaris in vergelijking met Zwitserland, maar het betekent wel werk in een voor mij interessante sector. Plus geen verdere kosten ivm het expat contract van mijn partner. En natuurlijk alle gemakken van Singapore (Inc een inwonende "helper").
pi_168450685
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:44 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Dit is inderdaad geniaal als je geen kind of kuiken hebt... Doe dit 3 jaar, terug naar NL en cash een leuk huisje aftikken, zit je de rest van je leven er super relaxed bij.
Ik zit inmiddels al 3,5 jaar met vrouw en kind in het midden-oosten :) Vrouw werkt part-time en kind gaat op de kosten van de zaak naar school ;) Nog 1,5 jaar en dan is het leuk geweest hier.
  donderdag 26 januari 2017 @ 21:54:19 #291
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_168454552
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:52 schreef flipsters het volgende:
Tijd voor een update! Inmiddels al een tijd in Singapore aan de slag na 10 maanden sabbatical.

01: Bedrijfstak: Commodity trading (soft)
02: Functie: Manager Finance
03: Opleiding: 2x master, plus een charter in Engeland
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 55
06: Aantal vakantiedagen: 22
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ¤ geen idee
09: Netto maand salaris: ¤ 5300 + 2 bonus maanden
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 8 jaar
12: Goodies: neuh
13: Tevreden: Gaat wel, mensen maken lange dagen hier, maar wel lekker tijdens het werk even shoppen op zalando ed. Dus niet super-intensief. Heb best wat mogen inleveren qua salaris in vergelijking met Zwitserland, maar het betekent wel werk in een voor mij interessante sector. Plus geen verdere kosten ivm het expat contract van mijn partner. En natuurlijk alle gemakken van Singapore (Inc een inwonende "helper").
Kan je even kort meer uitleggen over wonen en werken in Singapore? Voor- en nadelen bijv. :)
2000 light years from home
  donderdag 26 januari 2017 @ 21:58:32 #292
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168454775
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:24 schreef Tjepper078 het volgende:

[..]

Ik zit inmiddels al 3,5 jaar met vrouw en kind in het midden-oosten :) Vrouw werkt part-time en kind gaat op de kosten van de zaak naar school ;) Nog 1,5 jaar en dan is het leuk geweest hier.
Jij weet nu al wat je over anderhalf jaar denkt? Of wil je tot die tijd geld harken en eigenlijk al vroeger terug.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 26 januari 2017 @ 22:14:34 #293
451005 Grems
Clown World
pi_168455638
quote:
99s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:58 schreef XL het volgende:

[..]

Jij weet nu al wat je over anderhalf jaar denkt? Of wil je tot die tijd geld harken en eigenlijk al vroeger terug.
Niemand zit voor zijn lol in de zandbak.
pi_168459866
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:14 schreef Grems het volgende:

[..]

Niemand zit voor zijn lol in de zandbak.
:') :')
pi_168460803
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 00:58 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

:') :')
Hij heeft wel een punt. Ik vond er weinig aan iig. Het betaalt alleen wel lekker.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 09:02:47 #296
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168461111
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 00:58 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

:') :')
3 jaar leuk geld verdienen maar ook 3 jaar lang echt niets meemaken.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 09:07:43 #297
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168461167
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:44 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Dit is inderdaad geniaal als je geen kind of kuiken hebt... Doe dit 3 jaar, terug naar NL en cash een leuk huisje aftikken, zit je de rest van je leven er super relaxed bij.
Ik ken er een hoop die dat dachten maar van een koude kermis thuis komen. Gewend geraakt aan het dikke salaris, ergens een paradijsvogel opgepikt en als ze terug willen naar Nederland krijgen ze weer een realitycheck en moeten ze ineens weer belasting betalen. Niet iedereen gaat er even slim mee om :X. Maar als je een beetje verstandig doet is het zeker goed geld verdienen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168461360
quote:
99s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:58 schreef XL het volgende:

[..]

Jij weet nu al wat je over anderhalf jaar denkt? Of wil je tot die tijd geld harken en eigenlijk al vroeger terug.
Ik weet dat wij binnen 1,5 jaar genoeg geld hebben om ons voor de rest van ons leven geen zorgen hoeven te maken. Buiten dat hebben we het hier fantastisch naar ons zin!
pi_168461691
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:02 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

3 jaar leuk geld verdienen maar ook 3 jaar lang echt niets meemaken.
Daar verkijken veel mensen zich op!
In de 3,5 jaar tijd hier hebben we meer meegemaakt dan in de 27 jaar voorheen in Nederland.

Voor mij is het de juiste keuze geweest - werk is iedere dag weer een uitdaging, genoeg vertier, ontzettend veel reizen en de wereld zien, en dan nog niet te spreken over de ontwikkeling die ons kind hier meemaakt.
pi_168462110
Het is een keuze inderdaad. Ik zou de wereld thuis wel missen: vrienden, familie etc. Zou me knap verloren voelen daar, en het idee hebben dat ik enkel aan het werk ben.
Schip ahoy!
  vrijdag 27 januari 2017 @ 10:51:48 #301
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_168462678
Ik zou willen dat ik het kon. Al is het voor een jaar of twee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')