abonnement Unibet Coolblue
pi_166888842
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Iemand toevallig iets van een kortingscode rondslingeren voor Leebmann?

[..]

Ik gok dat deze heel duur is, I&DA staat bekend als frauduleus en ruk.
Los daarvan: als je dan een Fünfer wil rijden, neem dan een zespitter. Zo'n 520i is wat mij betreft net-niet in zo'n auto.
Qua kosten: mijn laatste E-segmenter kostte me zo'n 6ct/km aan onderhoud, maar dan deed ik veel zelf. Ik ken ze ook die dezelfde auto reden tegen 10ct/km aan onderhoud. E.e.a. is immers nogal afhankelijk van je jaarkm's. Tel daar bovenop je mrb, verzekering en brandstof. Bij 1000km per maand zijn mrb en verzekering ook al makkelijk 10ct/km. Brandstof erbij ook 12ct/km (uitgaande van 1:12 gemiddeld). Dan zit je dus al op 30ct/km; dan heb je nog geen euro afgeschreven.
Dat was nog de oude 2.2 6-cilinder. Maar goed, 11 eigenaren, ik zou 'm laten staan ja :D
  vrijdag 25 november 2016 @ 11:45:31 #152
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_166888877
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Iemand toevallig iets van een kortingscode rondslingeren voor Leebmann?

[..]

Ik gok dat deze heel duur is, I&DA staat bekend als frauduleus en ruk.
Los daarvan: als je dan een Fünfer wil rijden, neem dan een zespitter. Zo'n 520i is wat mij betreft net-niet in zo'n auto.
Qua kosten: mijn laatste E-segmenter kostte me zo'n 6ct/km aan onderhoud, maar dan deed ik veel zelf. Ik ken ze ook die dezelfde auto reden tegen 10ct/km aan onderhoud. E.e.a. is immers nogal afhankelijk van je jaarkm's. Tel daar bovenop je mrb, verzekering en brandstof. Bij 1000km per maand zijn mrb en verzekering ook al makkelijk 10ct/km. Brandstof erbij ook 12ct/km (uitgaande van 1:12 gemiddeld). Dan zit je dus al op 30ct/km; dan heb je nog geen euro afgeschreven.
Site is wel allertofst :P
http://www.iendaautos.nl

Zelf reken ik ongeveer ¤1000 per jaar/20000 km. Excl. banden en dure tegenvallers. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_166889018
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:44 schreef Catch22- het volgende:

[..]

reken op 100-120 euro per maand gemiddeld aan onderhoud. Kan een keer wat meer of minder zijn. Ligt natuurlijk ook erg aan je kilometers en wat voor ritjes je rijdt (5x per dag een kort ritje of 2x per week 200km snelweg is nogal een verschil)
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Iemand toevallig iets van een kortingscode rondslingeren voor Leebmann?

[..]

Ik gok dat deze heel duur is, I&DA staat bekend als frauduleus en ruk.
Los daarvan: als je dan een Fünfer wil rijden, neem dan een zespitter. Zo'n 520i is wat mij betreft net-niet in zo'n auto.
Qua kosten: mijn laatste E-segmenter kostte me zo'n 6ct/km aan onderhoud, maar dan deed ik veel zelf. Ik ken ze ook die dezelfde auto reden tegen 10ct/km aan onderhoud. E.e.a. is immers nogal afhankelijk van je jaarkm's. Tel daar bovenop je mrb, verzekering en brandstof. Bij 1000km per maand zijn mrb en verzekering ook al makkelijk 10ct/km. Brandstof erbij ook 12ct/km (uitgaande van 1:12 gemiddeld). Dan zit je dus al op 30ct/km; dan heb je nog geen euro afgeschreven.
Het zou dan een auto voor naast het werk worden, dus een lease auto zonder prive kilometers en deze. Dus alleen voor vrije tijd en af en toe om kind en gezin op pad te helpen (en af en toe wat langere ritten), dus ik denk dat we er niet heel veel kilometers mee gaan rijden.

Dus 300 euro per maand +- snap ik dus.
pi_166889593
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 00:05 schreef chiren het volgende:

[..]

Probeer eens OnnaOnna zoals ik al zei, die info van de startonderbreking kwam van mij. Ik ben daar verzekerd met een e90 325i (220pk) tegen diefstal waar alleen een startonderbreker voor nodig is, wat ik zwart op wit op de mail heb staan. Ze waren ook nog eens de goedkoopste (voor mij).
Het is eigenlijk een verzekering gericht op vrouwen, maar je mag niet op geslacht discrimineren dus als man kun je daar ook gewoon verzekeren. Volgens mij heb je niet eens een eigen risico daar.

Mocht het nergens lukken met de verzekering vanwege import/vermogen whatever, gooi dan dat klasse 3 alarm er zelf in, beter 700e kwijt dan 10+k wanneer hij straks weg is, plus je slaapt een stuk rustiger. Ik kwam ook alle diefstalfilmpjes pas tegen toen ik mn e90 net had en ging ook meteen op zoek naar een diefstalverzekering. Sliep niet echt lekker meer.
Heb net OnnaOnna gebeld. Mevrouw heeft het voor mij uitgezocht.
Ze zijn net overgestapt naar Aegon vertelde ze, dus er zijn nieuwe voorwaarden :). Heb ik weer.

Belt ze na 10 minuten terug en blijkt dat ik Klasse 3 alarm nodig heb.
Helaasch.
  vrijdag 25 november 2016 @ 12:57:19 #155
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_166889857
zo raar is het ook niet natuurlijk. Ik zou het gewoon lekker laten installeren. De gelegenheidsdieven hou je er wel mee weg. En zo'n auto wordt vast niet zomaar op bestelling gepikt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_166889962
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 november 2016 12:57 schreef Catch22- het volgende:
zo raar is het ook niet natuurlijk. Ik zou het gewoon lekker laten installeren. De gelegenheidsdieven hou je er wel mee weg. En zo'n auto wordt vast niet zomaar op bestelling gepikt.
Vaak pakken ze ook de tourings en diesels, maar ik denk dat het matigeuser niet eens gaat om het voorkomen van diefstal, maar om er zeker van te zijn dat de verzekering uitkeert wanneer het gebeurt.
(Y)
pi_166889976
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 12:38 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Heb net OnnaOnna gebeld. Mevrouw heeft het voor mij uitgezocht.
Ze zijn net overgestapt naar Aegon vertelde ze, dus er zijn nieuwe voorwaarden :). Heb ik weer.

Belt ze na 10 minuten terug en blijkt dat ik Klasse 3 alarm nodig heb.
Helaasch.
Fuck, goed dat je het zegt, ik ga dat dan ook maar eens navragen. Ik heb wel een af-fabriek klasse III alarm, maar dat moet wel ieder jaar getest worden en je moet in het bezit zijn vh goedkeuringscertificaat en ook dat heb ik atm niet :)
(Y)
  vrijdag 25 november 2016 @ 13:55:20 #158
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_166890967
Onzin trouwens dat jaarlijkse keuren van je alarm.
Raampie open, hand naar binnen= pieppiep
Voorwielen op de brug stukkie omhoog = pieppiep
10 min = ¤30 ofzo aftikken

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 25-11-2016 14:03:26 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_166895707
Jaarlijks? Ik dacht dat SCM om de drie jaar was.
Schip ahoy!
pi_166895939
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat was nog de oude 2.2 6-cilinder. Maar goed, 11 eigenaren, ik zou 'm laten staan ja :D
Oops :P 11 eigenaren privé bedoel je? Van de laatste zes heeft niemand 'm langer dan vijf maanden gehad _O-. Daarvoor iemand iets meer dan een jaar. Zal wel een fors traphok met problemen zijn.

Sprak laatst ook iemand met een M5, maakte een complimentje. Hij had 'm net, parelmoer wit, wit/lemon lederen interieur, etc. Fout, maar ook wel tof ding om te zien. Ga je kijken... 20 eigenaren al gehad, sinds ie in Nederland is. Dan heb je het nog niet over de zes jaar daarvoor... B-)
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:45 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Site is wel allertofst :P
http://www.iendaautos.nl

Zelf reken ik ongeveer ¤1000 per jaar/20000 km. Excl. banden en dure tegenvallers. :')
Dus 5ct/km excl banden en tegenvallers? Dat moet een heel eind te doen zijn als je geen gekkigheid hebt. Banden zijn ook wel een puntje natuurlijk. Rij je rustig rond op 16" ben je een stuk minder kwijt dan wanneer je gaat hoeken op 19" RFT.

Ik gooi altijd alles op één hoop qua onderhoud en banden e.d. Enige dat ik er nog wel eens uitfilter zijn luxe-opties, zoals andere verlichting of getinte ramen. Die zijn voor de kmkostprijs niet zo relevant.

[ Bericht 10% gewijzigd door Piet__Piraat op 25-11-2016 19:28:57 ]
Schip ahoy!
  vrijdag 25 november 2016 @ 19:46:32 #161
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_166896618
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jaarlijks? Ik dacht dat SCM om de drie jaar was.
Vanaf 3 jaar oud, ieder jaar volgens mij. :)

Mijn onderhoudskostenberekening is met een nogal vochtige vinger gedaan. Maar afgezien van nwe. koppeling, of nwe. dynamo ed. klopt ie volgens mij wel redelijk achteraf bij mijn vorige 330i. Ik rij als een oud wijf ;) en benzine is stukkie goedkoper dan diesel in onderhoud.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_166897408
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:14 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Sprak laatst ook iemand met een M5, maakte een complimentje. Hij had 'm net, parelmoer wit, wit/lemon lederen interieur, etc. Fout, maar ook wel tof ding om te zien. Ga je kijken... 20 eigenaren al gehad, sinds ie in Nederland is. Dan heb je het nog niet over de zes jaar daarvoor... B-)

Ai, dan zou ik 'm laten staan ja! Al is een E39 M5 wel één van de beste auto's die ik heb gereden :D

[ Bericht 2% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 25-11-2016 20:52:29 ]
pi_166898233
Van de week weer de navi een update gegeven, kwam uit 2012. Dealer durft er 120 euro voor te vragen :')
pi_166899131
Nou de e60 staat binnen, morgen vroeg de gloeipluggen vervangen.
Voor degene die hier nog navigatie problemen hebben e60 en e9x, bekende probleem: systeem blijft rebooten. Het lijkt erop dat ik de oplossing weet ;) gevonden op internet en lijkt ook voor de mijne de oplossing te zijn. Reflowen van de bga's op het moederbord. Ik heb het laten doen (25 euro) en het werkt.

Nu nog de pdc en gloeipluggen en hij is error vrij.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zaterdag 26 november 2016 @ 08:56:38 #165
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_166905759
Hoop voor je dat het zo blijft.. niet duur trouwens 25 euro...
  zaterdag 26 november 2016 @ 12:46:49 #166
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_166908908
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:17 schreef boegschroef het volgende:
Nou de e60 staat binnen, morgen vroeg de gloeipluggen vervangen.
Voor degene die hier nog navigatie problemen hebben e60 en e9x, bekende probleem: systeem blijft rebooten. Het lijkt erop dat ik de oplossing weet ;) gevonden op internet en lijkt ook voor de mijne de oplossing te zijn. Reflowen van de bga's op het moederbord. Ik heb het laten doen (25 euro) en het werkt.

Nu nog de pdc en gloeipluggen en hij is error vrij.
Ligt ook vaak aan de voedingscondensatoren. Hier heb ik zelf al een unit van een kameraad mee gefixt, maar een week later kapte hij er alweer mee. Hij gaat door deze problematiek over naar een CIC systeem. Tevens ook omdat hij gezeur heeft met de MOST in de CCC zelf. Wel thnx voor het mededelen ! :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_166912207
Hij doet het nog steeds :) Zolang heeft ie het al erg lang niet volgehouden dus ik heb er vertrouwen in ;)

Ondertussen de klus van ongeveer 2 uurtjes erop zitten gloeipluggen vervangen.
Er staat een heel mooi filmpje op YouTube, als je deze volgt kan het niet mis gaan.



Alles eraf en ik kan bij de pluggen:

Dit moet er dus allemaal af:


Ondertussen is er nog maar 1 probleem de PDC. Maar ik ben er achter dat het de sensor rechts achter is. Komende week eens kijken of ik een sensor op kleur kan vinden voor weinig.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_166913131
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 20:47 schreef maart78 het volgende:
Van de week weer de navi een update gegeven, kwam uit 2012. Dealer durft er 120 euro voor te vragen :')
En het ergste is dat ie dan nu alsnog niet volledig is: de kaarten zijn nog steeds oud. Las van de week dat de nieuwe A4 er nog niet eens op staat...
Schip ahoy!
pi_166933488
Iemand bekend met volgend probleempje? De lichtopbrengst van mijn e46 is aan de achterkant verschillend. De linkerunit geeft beduidend minder licht dan de rechterkant. Dit geldt voor elk lampje eigenlijk.
  zondag 27 november 2016 @ 15:58:47 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_166933685
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 15:52 schreef Vliegbaard het volgende:
Iemand bekend met volgend probleempje? De lichtopbrengst van mijn e46 is aan de achterkant verschillend. De linkerunit geeft beduidend minder licht dan de rechterkant. Dit geldt voor elk lampje eigenlijk.
Aarde OK?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_166934132
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 15:58 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Aarde OK?
Ik heb er 2 van wat corrosie ontdaan waarvan er 1 vermoedelijk de aarde is. Daarnaast lijk er mee gerommeld te zijn.

Is het mogelijk dat slechte aarde dus een verminderde lichtopbrengst veroorzaakt? Anders ga ik ze morgen even opnieuw en deugdelijk solderen.
  zondag 27 november 2016 @ 16:28:43 #172
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_166934488
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 16:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb er 2 van wat corrosie ontdaan waarvan er 1 vermoedelijk de aarde is. Daarnaast lijk er mee gerommeld te zijn.

Is het mogelijk dat slechte aarde dus een verminderde lichtopbrengst veroorzaakt? Anders ga ik ze morgen even opnieuw en deugdelijk solderen.
Ik noemde het meer als simpel uit te sluiten mogelijkheid. Als je al verbindingen hebt schoongemaakt/gecontroleerd lijkt mij een andere oorzaak logischer.
Is er veel mee gerommeld?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_166935960
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 16:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik noemde het meer als simpel uit te sluiten mogelijkheid. Als je al verbindingen hebt schoongemaakt/gecontroleerd lijkt mij een andere oorzaak logischer.
Is er veel mee gerommeld?
Alle kabeltjes zijn al een keer vervangen, vanaf de originele boom gaan ze alle 5 of 6 over naar witte kabels. De boel hang met wat tape aan elkaar. Aan de rechterkant is het trouwens niet anders.
pi_166936012
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 16:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik noemde het meer als simpel uit te sluiten mogelijkheid. Als je al verbindingen hebt schoongemaakt/gecontroleerd lijkt mij een andere oorzaak logischer.
Is er veel mee gerommeld?
Vanaf e originele boom gaan ze allemaal over in witte kabeltjes. Zowel links als rechts. Ik zie ook over tapejes zitten in de draden. Lijkt me ook al geen goed uitgangspunt.
Maar als het werkt, dan moet het goed zijn dacht ik.
pi_166944280
Piet piraat: krijg je al de ikpostineenforum-korting van Leebmann? ik wel. zodra ik inlog zit er 8 tot 12 procent korting op.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')