abonnement Unibet Coolblue
pi_167161395
Plus dat 6-series de afgelopen jaren dankzij hun imago meestal niet gereden zijn door nette mannen van boven de 50, om het zo maar te zeggen. De kans op verrotte exemplaren is zeer groot. Een 6 is bovendien een stuk minder gangbaar dan een 3, waardoor er ook minder kennis over in huis is.

Het kan allemaal meevallen en dan heb je er een leuke auto aan. Maar zorg dat je een potje achter de hand hebt voor tegenvallers.
Schip ahoy!
pi_167162199
Puur onderhoud valt reuze mee, olie, remmen, banden is allemaal redelijk gelijk als je voor 'hetzelfde' gaat, je moet natuurlijk niet de onderhoud van een 316d vergelijken met een M6.. Maar een 330 en een 630 is in onderhoud niet veel duurder.

Maar een 2004 e63 is alweer 12 jaar oud, als ik zie hoeveel elektrische storingen mijn e60 (uit 2004) heeft, ramen, navigatie, airbag, boardcomputer, pdc enz allemaal stuk gegaan de laatste jaren dan praat je over andere zaken dan onderhoud en dan ben je met de minder gangbare e63 een heel stuk duurder uit, reken zeker maar op de 50% duurder (nieuwprijs). 2e hands onderdelen zijn al helemaal lastig te krijgen voor een normale prijs vergeleken met een 3 serie.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_167163209
Connected Drive....kijkt uit het raam....ow auto bevoren, zet verwarming met telefoon aan.
Even douchen en in warme auto zonder ijs wegrijden _O_

Handige optie :-)
I am a Koala who Stretches :P
  woensdag 7 december 2016 @ 10:29:34 #254
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_167163300
je moet wel connected blijven toch

tik hallo germany
ja munchen auto verwarmen
tik heute oder morgen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_167163938
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:19 schreef boegschroef het volgende:
Puur onderhoud valt reuze mee, olie, remmen, banden is allemaal redelijk gelijk als je voor 'hetzelfde' gaat, je moet natuurlijk niet de onderhoud van een 316d vergelijken met een M6.. Maar een 330 en een 630 is in onderhoud niet veel duurder.

Maar een 2004 e63 is alweer 12 jaar oud, als ik zie hoeveel elektrische storingen mijn e60 (uit 2004) heeft, ramen, navigatie, airbag, boardcomputer, pdc enz allemaal stuk gegaan de laatste jaren dan praat je over andere zaken dan onderhoud en dan ben je met de minder gangbare e63 een heel stuk duurder uit, reken zeker maar op de 50% duurder (nieuwprijs). 2e hands onderdelen zijn al helemaal lastig te krijgen voor een normale prijs vergeleken met een 3 serie.
Maar ook die onderdelen zijn toch gelijk (op de ramen na uiteraard)? Neem aan dat de PDC dingen niet opnieuw uitgevonden zijn voor een E63? Heb geen verstand van die modellen hoor, maar vraag me dat dan af.

En vaak is het beter om de facelift te nemen, waar weer wat foutjes uit zijn gehaald.
pi_167170971
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 09:19 schreef boegschroef het volgende:
Puur onderhoud valt reuze mee, olie, remmen, banden is allemaal redelijk gelijk als je voor 'hetzelfde' gaat, je moet natuurlijk niet de onderhoud van een 316d vergelijken met een M6.. Maar een 330 en een 630 is in onderhoud niet veel duurder.

Maar een 2004 e63 is alweer 12 jaar oud, als ik zie hoeveel elektrische storingen mijn e60 (uit 2004) heeft, ramen, navigatie, airbag, boardcomputer, pdc enz allemaal stuk gegaan de laatste jaren dan praat je over andere zaken dan onderhoud en dan ben je met de minder gangbare e63 een heel stuk duurder uit, reken zeker maar op de 50% duurder (nieuwprijs). 2e hands onderdelen zijn al helemaal lastig te krijgen voor een normale prijs vergeleken met een 3 serie.
Moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat het zoveel duurder zou zijn. Had er wel rekening mee gehouden dat het een extra kostenpost zou zijn, maar 50% vind ik behoorlijk stevig.
Heb je het dan echt over de onderdelen of? Zoals hierboven ook aangegeven staat, neem aan dat een aantal onderdelen toch zeker hetzelfde zullen zijn.
  woensdag 7 december 2016 @ 18:25:27 #257
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_167171397
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:07 schreef Swaytje het volgende:

[..]

Moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat het zoveel duurder zou zijn. Had er wel rekening mee gehouden dat het een extra kostenpost zou zijn, maar 50% vind ik behoorlijk stevig.
Heb je het dan echt over de onderdelen of? Zoals hierboven ook aangegeven staat, neem aan dat een aantal onderdelen toch zeker hetzelfde zullen zijn.
Electronische storingen zijn killing voor je beurs. En zo'n slee zit vol met allemaal electronische onderdelen die BMW, als ze het een beetje hebben uit-ontwikkeld :') , door laten zakken naar de lagere modellen.

Maar een wat nette 630 met 2 ton is qua kosten totaal niet te vergelijken met een 650 met dezelfde km. stand. Laatste zou ik niet aanraken, tenzij gratis.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_167172971
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:26 schreef boegschroef het volgende:
In mijn ogen zeer onverstandig:
Koelvloeistof kan 3 kanten in.
Lek aan de buitenkant: vlekken op de vloer (ook bij de mensen waar je op bezoek gaat)
Lek naar de olie: koelvloeistof bij de olie slecht voor de smering, lagers enz.
Lek in de cilinder: slechte ontbranding schade aan de zuigers/cilinders.
Maar het kan ook gewoon een slechte sensor zijn... komt ook wel eens voor.
Ik werd toch een beetje onzeker of het nu ernstig was of niet, dus heb ik de auto vandaag maar bij de dealer gezet. Ze hebben het afgeperst en nagekeken en een klein beetje koelvloeistof toegevoegd. Er was volgen hun gelukkig niets aan de hand om zorgen over te maken.

BMW Zwartepoorte Roosendaal prijs: 0,- euro ^O^
pi_167173820
Prima toch, je kan het maar beter gecontroleerd hebben.

Nog even over de 6, veel onderdelen komen overeen met de 5 (e60/61) maar niet met een 3. Ik zou zeker de eerste jaren overslaan en pas kijken vanaf 2006 toen zijn er erg veel 'nieuwe versies' van de electronische onderdelen gekomen. 2004/2005 zijn de meest onbetrouwbare jaren. Daarmee ook: laat de 645 staan, die hebben genoeg problemen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_167174989
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:07 schreef Swaytje het volgende:

[..]

Moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat het zoveel duurder zou zijn. Had er wel rekening mee gehouden dat het een extra kostenpost zou zijn, maar 50% vind ik behoorlijk stevig.
Heb je het dan echt over de onderdelen of? Zoals hierboven ook aangegeven staat, neem aan dat een aantal onderdelen toch zeker hetzelfde zullen zijn.
Je moet even rekening houden dat een 6 veelal een dikkere motor heeft en zwaarder is dan een 3. Dat betekent dat de onderdelen ook van beter kwaliteit moet zijn. Ik heb even naar de prijzen van de nieuwe modellen gekeken, een remschijf voor is dan 15% duurder dan die van de 3, en is iets dikker en groter uitgevoerd. Een grotere motor (een 6 heeft nou geen kleine motor) kost je eenmaal ook meer liters motorolie wanneer je deze laat verversen. Of wanneer je bij een 3 eerder aan een 4 cilinder zit en maar 4 bougies nodig hebt, heb je bij een 6 uit 2008 bijvoorbeeld minimaal een 6 cilinder waardoor je 6 bougies moet vervangen, dat betekent in dit geval wel 50% meer kosten.
pi_167179380
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Je moet even rekening houden dat een 6 veelal een dikkere motor heeft en zwaarder is dan een 3. Dat betekent dat de onderdelen ook van beter kwaliteit moet zijn. Ik heb even naar de prijzen van de nieuwe modellen gekeken, een remschijf voor is dan 15% duurder dan die van de 3, en is iets dikker en groter uitgevoerd. Een grotere motor (een 6 heeft nou geen kleine motor) kost je eenmaal ook meer liters motorolie wanneer je deze laat verversen. Of wanneer je bij een 3 eerder aan een 4 cilinder zit en maar 4 bougies nodig hebt, heb je bij een 6 uit 2008 bijvoorbeeld minimaal een 6 cilinder waardoor je 6 bougies moet vervangen, dat betekent in dit geval wel 50% meer kosten.
Bougies is een leuke ja. Garage zei ook: je bougies kunnen wel vervangen worden, zijn maar 25 euro per stuk. Ja en dat keer 8 is alweer 200 piek haha, dan gaat het hard ja! Plus je komt nergens bij omdat de motorruimte compleet volhangt.
pi_167193398
Top, ik dank jullie voor jullie inzichten. Zal er nog eens goed over nadenken. Blijft een prachtige auto.
  donderdag 8 december 2016 @ 17:31:16 #263
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_167193534
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 17:25 schreef Swaytje het volgende:
Top, ik dank jullie voor jullie inzichten. Zal er nog eens goed over nadenken. Blijft een prachtige auto.
dat zeker, wel een potentiele moneypit. Is een 335i coupé geen optie?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_167195155
quote:
11s.gif Op donderdag 8 december 2016 17:31 schreef Catch22- het volgende:

[..]

dat zeker, wel een potentiele moneypit. Is een 335i coupé geen optie?
Maar dat is een 335i toch ook wel? Geloof dat die eerste lichting nog 2 turbo's had. Wél een hele fijne auto!
  donderdag 8 december 2016 @ 19:37:24 #265
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_167196489
quote:
11s.gif Op donderdag 8 december 2016 17:31 schreef Catch22- het volgende:

[..]

dat zeker, wel een potentiele moneypit. Is een 335i coupé geen optie?
Of een SL 55 AMG.
Nog een betere auto ook. :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 8 december 2016 @ 19:43:44 #266
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_167196662
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Of een SL 55 AMG.
Nog een betere auto ook. :D
Tot je de hoek om wil
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 8 december 2016 @ 21:35:09 #267
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_167200472
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Bougies is een leuke ja. Garage zei ook: je bougies kunnen wel vervangen worden, zijn maar 25 euro per stuk. Ja en dat keer 8 is alweer 200 piek haha, dan gaat het hard ja! Plus je komt nergens bij omdat de motorruimte compleet volhangt.
Ja garage.. zijn paar euro per stuk..
pi_167200722
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 18:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Maar dat is een 335i toch ook wel? Geloof dat die eerste lichting nog 2 turbo's had. Wél een hele fijne auto!
Jep, maar wel echt iets anders dan een 6. Die is een stuk exclusiever, en daardoor leuker. Maar ook meer risicovol.
Schip ahoy!
pi_167205351
Vraagje. Ik heb in een paar maanden tijd een e90 325i gehad en nu een e90 330i.

Beiden hebben een sportonderstel. Hetzelfde bouwjaar, het enige wat verschilt is de velgenmaat. Heb nu 18 inch velgen op de 330i tegenover 17 inch op de 325i. Oh en heb nu geen runflats meer, had die wel onder de 325i. Bandenmaat weet ik van de 325i niet meer, maar kan qua breedte nooit veel gescheeld hebben.

Toch lag de 325i lekkerder in de bocht. Als ik een scherpe bocht maakte, lag de auto nog steeds kaarsrecht op de weg. In de 330i 'helt' de zijkant wel een beetje omhoog als ik hem op zijn donder geef. Nog steeds heerlijk sturend, maar net iets minder strak gewoon.
Die 325i leek wel een grote kart bijna, zo lekker.

Nou gaat het om precies dezelfde auto, en op wat opties na zijn ze nagenoeg gelijk. Ligt dit dan aan de grotere velgen? Of zijn wellicht de draagarmen of vering aan afstelling of vervanging toe?

Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen?
pi_167206275
dingen die ik kan bedenken:
- zwaarder motorblok voorin wat de gewichtsverdeling anders maakt
- er kan van alles versleten zijn: hoeveel km staat erop?
- runflats maken natuurlijk ook een verschil met de stevigere wangen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_167206620
Beide motoren zijn de N52 dus het gewicht is nagenoeg hetzelfde.

Maar inderdaad de runflats geven een stugger gevoel (ze zijn ook stugger) maar 18 vs 17 moet ook stugger zijn. dus dat zou het verschil niet mogen maken.
Maar gaat het om het 'hellen' of om de algemene wegligging. Daar hebben het type (merk en profiel vorm) erg veel invloed op. Daarnaast zal de ET waarde van de velg ook iets doen, maar dit mag eigenlijk niet voelbaar zijn op de weg. (Als je het circuit op gaat kan je het merken.)

Hellen ligt aan de veren, ophanging rubbers en stabilisator stangen. een e90 kan al 11 jaar oud zijn, daar kunnen al veel km op staan dus ook veel slijtage.
Zitten de orginele veren er nog op: misschien zijn ze versleten?
Zitten er al andere op, zitten er dan wel de juiste op?

En de default instelling, een sport onderstel kan je (in ieder geval op een e92 en f30 en f11) instellen. Misschien stond default je 325 op sport en je 330 nu op comfort?

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 9 december 2016 @ 10:39:57 #272
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_167208254
Runflats rijden gewoon lekkerder. :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_167209401
Dat ligt er maar net aan. Als je al een fors hard afgeveerd sportonderstel hebt, zijn RFT's lang niet altijd ideaal. In een E90 met 17" kan het nog, maar met 18" zou ik voor XL gaan, maar non-RFT.
Schip ahoy!
pi_167209709
Weet je zeker dat je optie 226 sportonderstel hebt op je 330i trouwens?

Anders: 100% runflats.

Ik heb met en zonder runflats gereden op mijn 325i met sportonderstel en je merkt gewoon dat het hele onderstel afgesteld is op de runflats. Switch naar goedkopere niet-runflats resulteerde in een zwabberend zoekend en in bochten veel sneller schuivend karakter van de auto. Het ging van een kart naar een boot toe voor mijn gevoel.

Nu weer fijn Pirelli P-zero's eronder.
(Y)
pi_167212942
Bedankt voor de reacties.

Ik heb inderdaad optie 226 op de 330i, dus sportonderstel.
Wellicht dat de runflats het verschil maken. Daar is de auto natuurlijk wel voor gemaakt. Maakt de bandenmaat dan nog heel veel uit?

De auto heeft nu bijna 130.000 km gemaakt. Nog niet echt veel dus. Kunnen de veren dan al versleten zijn?

Sportonderstel instellen in de iDrive? Wist niet dat dit kon! Volgens mij bestaat die mode ook niet op de mijne (2005 model), maar ik ga straks eens kijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')