Maar ook die onderdelen zijn toch gelijk (op de ramen na uiteraard)? Neem aan dat de PDC dingen niet opnieuw uitgevonden zijn voor een E63? Heb geen verstand van die modellen hoor, maar vraag me dat dan af.quote:Op woensdag 7 december 2016 09:19 schreef boegschroef het volgende:
Puur onderhoud valt reuze mee, olie, remmen, banden is allemaal redelijk gelijk als je voor 'hetzelfde' gaat, je moet natuurlijk niet de onderhoud van een 316d vergelijken met een M6.. Maar een 330 en een 630 is in onderhoud niet veel duurder.
Maar een 2004 e63 is alweer 12 jaar oud, als ik zie hoeveel elektrische storingen mijn e60 (uit 2004) heeft, ramen, navigatie, airbag, boardcomputer, pdc enz allemaal stuk gegaan de laatste jaren dan praat je over andere zaken dan onderhoud en dan ben je met de minder gangbare e63 een heel stuk duurder uit, reken zeker maar op de 50% duurder (nieuwprijs). 2e hands onderdelen zijn al helemaal lastig te krijgen voor een normale prijs vergeleken met een 3 serie.
Moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat het zoveel duurder zou zijn. Had er wel rekening mee gehouden dat het een extra kostenpost zou zijn, maar 50% vind ik behoorlijk stevig.quote:Op woensdag 7 december 2016 09:19 schreef boegschroef het volgende:
Puur onderhoud valt reuze mee, olie, remmen, banden is allemaal redelijk gelijk als je voor 'hetzelfde' gaat, je moet natuurlijk niet de onderhoud van een 316d vergelijken met een M6.. Maar een 330 en een 630 is in onderhoud niet veel duurder.
Maar een 2004 e63 is alweer 12 jaar oud, als ik zie hoeveel elektrische storingen mijn e60 (uit 2004) heeft, ramen, navigatie, airbag, boardcomputer, pdc enz allemaal stuk gegaan de laatste jaren dan praat je over andere zaken dan onderhoud en dan ben je met de minder gangbare e63 een heel stuk duurder uit, reken zeker maar op de 50% duurder (nieuwprijs). 2e hands onderdelen zijn al helemaal lastig te krijgen voor een normale prijs vergeleken met een 3 serie.
Electronische storingen zijn killing voor je beurs. En zo'n slee zit vol met allemaal electronische onderdelen die BMW, als ze het een beetje hebben uit-ontwikkeld , door laten zakken naar de lagere modellen.quote:Op woensdag 7 december 2016 18:07 schreef Swaytje het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat het zoveel duurder zou zijn. Had er wel rekening mee gehouden dat het een extra kostenpost zou zijn, maar 50% vind ik behoorlijk stevig.
Heb je het dan echt over de onderdelen of? Zoals hierboven ook aangegeven staat, neem aan dat een aantal onderdelen toch zeker hetzelfde zullen zijn.
Ik werd toch een beetje onzeker of het nu ernstig was of niet, dus heb ik de auto vandaag maar bij de dealer gezet. Ze hebben het afgeperst en nagekeken en een klein beetje koelvloeistof toegevoegd. Er was volgen hun gelukkig niets aan de hand om zorgen over te maken.quote:Op dinsdag 6 december 2016 22:26 schreef boegschroef het volgende:
In mijn ogen zeer onverstandig:
Koelvloeistof kan 3 kanten in.
Lek aan de buitenkant: vlekken op de vloer (ook bij de mensen waar je op bezoek gaat)
Lek naar de olie: koelvloeistof bij de olie slecht voor de smering, lagers enz.
Lek in de cilinder: slechte ontbranding schade aan de zuigers/cilinders.
Maar het kan ook gewoon een slechte sensor zijn... komt ook wel eens voor.
Je moet even rekening houden dat een 6 veelal een dikkere motor heeft en zwaarder is dan een 3. Dat betekent dat de onderdelen ook van beter kwaliteit moet zijn. Ik heb even naar de prijzen van de nieuwe modellen gekeken, een remschijf voor is dan 15% duurder dan die van de 3, en is iets dikker en groter uitgevoerd. Een grotere motor (een 6 heeft nou geen kleine motor) kost je eenmaal ook meer liters motorolie wanneer je deze laat verversen. Of wanneer je bij een 3 eerder aan een 4 cilinder zit en maar 4 bougies nodig hebt, heb je bij een 6 uit 2008 bijvoorbeeld minimaal een 6 cilinder waardoor je 6 bougies moet vervangen, dat betekent in dit geval wel 50% meer kosten.quote:Op woensdag 7 december 2016 18:07 schreef Swaytje het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat het zoveel duurder zou zijn. Had er wel rekening mee gehouden dat het een extra kostenpost zou zijn, maar 50% vind ik behoorlijk stevig.
Heb je het dan echt over de onderdelen of? Zoals hierboven ook aangegeven staat, neem aan dat een aantal onderdelen toch zeker hetzelfde zullen zijn.
Bougies is een leuke ja. Garage zei ook: je bougies kunnen wel vervangen worden, zijn maar 25 euro per stuk. Ja en dat keer 8 is alweer 200 piek haha, dan gaat het hard ja! Plus je komt nergens bij omdat de motorruimte compleet volhangt.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je moet even rekening houden dat een 6 veelal een dikkere motor heeft en zwaarder is dan een 3. Dat betekent dat de onderdelen ook van beter kwaliteit moet zijn. Ik heb even naar de prijzen van de nieuwe modellen gekeken, een remschijf voor is dan 15% duurder dan die van de 3, en is iets dikker en groter uitgevoerd. Een grotere motor (een 6 heeft nou geen kleine motor) kost je eenmaal ook meer liters motorolie wanneer je deze laat verversen. Of wanneer je bij een 3 eerder aan een 4 cilinder zit en maar 4 bougies nodig hebt, heb je bij een 6 uit 2008 bijvoorbeeld minimaal een 6 cilinder waardoor je 6 bougies moet vervangen, dat betekent in dit geval wel 50% meer kosten.
dat zeker, wel een potentiele moneypit. Is een 335i coupé geen optie?quote:Op donderdag 8 december 2016 17:25 schreef Swaytje het volgende:
Top, ik dank jullie voor jullie inzichten. Zal er nog eens goed over nadenken. Blijft een prachtige auto.
Maar dat is een 335i toch ook wel? Geloof dat die eerste lichting nog 2 turbo's had. Wél een hele fijne auto!quote:Op donderdag 8 december 2016 17:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat zeker, wel een potentiele moneypit. Is een 335i coupé geen optie?
Of een SL 55 AMG.quote:Op donderdag 8 december 2016 17:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat zeker, wel een potentiele moneypit. Is een 335i coupé geen optie?
Tot je de hoek om wilquote:Op donderdag 8 december 2016 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of een SL 55 AMG.
Nog een betere auto ook.
Ja garage.. zijn paar euro per stuk..quote:Op woensdag 7 december 2016 23:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bougies is een leuke ja. Garage zei ook: je bougies kunnen wel vervangen worden, zijn maar 25 euro per stuk. Ja en dat keer 8 is alweer 200 piek haha, dan gaat het hard ja! Plus je komt nergens bij omdat de motorruimte compleet volhangt.
Jep, maar wel echt iets anders dan een 6. Die is een stuk exclusiever, en daardoor leuker. Maar ook meer risicovol.quote:Op donderdag 8 december 2016 18:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar dat is een 335i toch ook wel? Geloof dat die eerste lichting nog 2 turbo's had. Wél een hele fijne auto!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |