abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_166448201
O+ Welkom in Zwangerschap en Geboorte! O+

23 oktober: *** Burdie & webspider ***

25 november: _Duckietje_ (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette (meisje)
16 december: Ooi86 (jongen)
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

25 januari: Levitation
30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (Savvy.)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83
15 april: Theeleuter
22 april: Thistleweed
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0
14 mei: Minarosa
15 mei: Messina

2 juni: Adrian4

11 juli: Sara82

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 07-11-2016 08:02:56 ]
pi_166448220
Burdie, wauw, 42 weken! *O* Ik vind je fantastisch dat je de kracht hebt gevonden om je eigen route uit te stippelen :Y
  zondag 6 november 2016 @ 09:14:04 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166448235
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 09:11 schreef WupWup het volgende:
Burdie, wauw, 42 weken! *O* Ik vind je fantastisch dat je de kracht hebt gevonden om je eigen route uit te stippelen :Y
Dank je. Ergens vind ik het wel een tikje eng, straks gebeurt er wat met mijn baby en dan is het mijn eigen schuld :@. Maar het voelt nog wel heel goed allemaal, dat telt denk ik meer dan statistieken.
KuikenGuppy
pi_166448237
Thistle, over dat de andere vrouw in je vriendengroep zit; daar zou ik schijt aan hebben nu, ze wist dat ze met een bezette man mèt kind (op komst) uit haar vriendengroep aanpapte, dan is dat t risico :(

Ik denk dat t goed is dat je erover praat, irl of hier, opkroppen is helemaal niet goed :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166448264
Thistle wat verschrikkelijk stom van hem en rot voor jou : (!!! Heel veel sterkte! Ik hoop ook dat je er met iemand over kan praten!
  zondag 6 november 2016 @ 09:19:55 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166448276
Ik heb trouwens nog een vraag (mooi op tijd wel :+). Mijn man zou het heel mooi vinden om de baby bij geboorte aan te pakken ipv dat de vk dat doet. Kan dat terwijl hij naast mij staat, of moet hij daarvoor ook 'full frontal' in vuurlinie staan? Weet iemand dat? :P.
KuikenGuppy
pi_166448298
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 09:19 schreef Burdie het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraag (mooi op tijd wel :+). Mijn man zou het heel mooi vinden om de baby bij geboorte aan te pakken ipv dat de vk dat doet. Kan dat terwijl hij naast mij staat, of moet hij daarvoor ook 'full frontal' in vuurlinie staan? Weet iemand dat? :P.
Je kunt de baby ook zelf aanpakken toch? Lijkt me dat dat dan ook samen kan of vanaf t hoofdeinde?
Succes Burd!!
Met een meidenkwartet
  zondag 6 november 2016 @ 09:28:02 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166448339
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 09:23 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Je kunt de baby ook zelf aanpakken toch? Lijkt me dat dat dan ook samen kan of vanaf t hoofdeinde?
Succes Burd!!
Dat lijkt me ook, maar misschien is dat anders als de vader het doet.
KuikenGuppy
  zondag 6 november 2016 @ 09:29:16 #9
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166448351
Burd dat vind ik een glittersticker waard hoor!
Je doet het super!!

42 weken en

*O*

Vast snel met baby outside! :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166448364
Ik weet niet hoe je verloskundige het de vorige keer heeft aangepakt, maar ik sta altijd naast de vrouw ipv tussen haar benen? Maar als je man dat wil doen, dan moet hij natuurlijk wel in de vuurlinie kijken, je kunt het niet op de tast als je het nooit eerder hebt gedaan.
  zondag 6 november 2016 @ 09:31:33 #11
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166448367
Thislte wat een $%×@£^-situatie :(
Heel veel sterkte! :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166448513
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 09:19 schreef Burdie het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraag (mooi op tijd wel :+). Mijn man zou het heel mooi vinden om de baby bij geboorte aan te pakken ipv dat de vk dat doet. Kan dat terwijl hij naast mij staat, of moet hij daarvoor ook 'full frontal' in vuurlinie staan? Weet iemand dat? :P.
Ik heb onze baby aangepakt en stond naast mijn vriendin. De verloskundige "begeleidde" O. naar buiten en ik pakte hem aan en legde hem op haar buik. Zo stond ik niet in de vuurlinie. Ik zou het hem zeker aanraden want het was zo mooi om te kunnen doen O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 november 2016 @ 10:02:42 #13
269689 crew  Viv
pi_166448642
Thistle wat een ontzettend nare situatie, ook voor jullie ongeboren kind. :*

Burdie 42 weken niet-boks! *O*
Mijn man wilde de baby ook graag aanpakken, niet gelukt want hij ondersteunde op dat moment mijn been. De kraam arriveerde namelijk pas ergens tussen de geboorte van baby en placenta. :')
pi_166448694
Thistle :* veel sterkte!

42 weken voor Burdie *O*
Mijn man wilde baby ook graag aanpakken. Maar na de knip ging het allemaal te snel en was hij dus te laat :+
pi_166448784
Nou, met zulke vrienden en zo'n man heb je geen vijanden meer nodig. Ik zou, zeker nu met die zwangerschapshormonen, geloof ik meteen op de stoep staan bij die vriendin ook.

Burdie, ik vind je ook zo stoer. Heel veel succes,
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166448903
Jeetje zeg Thistle, wat een rotsituatie. :{ Ik zou ook schijt hebben aan gevoelens van andere betrokkenen op dit moment, maar dat is makkelijk praten van een afstandje. Heel veel sterkte. :*

Wow Burd, 42 weken! Wat een mijlpaal! Hopelijk dient guppy zich vandaag of morgen zelf nog aan. :*
pi_166449067
Ze is absoluut geen vriendin van mij hoor :{w Ik heb het loeder nooit vertrouwd (dat is licht overdreven hoor, maar t klinkt wel lekker) Ik weet wel vrij zeker dat de rest van de groep dit zwaar afkeurt.

Ik heb mijn middelste ook zelf aangepakt, maargoed, aan die info heb je ws niet zo veel Burdie. Dat ging trouwens wel heel makkelijk door dat ik in bad zat.
pi_166449144
Burdie 42 weken O+
Hoop dat je gauw knuffelen kan en dat het relaxt gaat zijn op jullie manier :*

Thistle wat ruk en alles erop en eraan. Sterkte met alles :*
pi_166449147
Thistle, heel veel sterkte met deze rot situatie ;( :*

Burd, super mijlpaal! *O*
pi_166449740
Burdie *O*


Thistle wat een klootzak :'( :(
Mijn zusje en haar man hadden al 2 kleine kindjes en kwam er op het einde van haar 3e (ook samen geplande) zwangerschap achter dat haar man al bijna een jaar een affaire had.. dus helaas kan ik mij vrij goed inleven in hoe ellendig en machteloos en boos je je zal voelen.. heel vele sterkte en fuck wat anderen er van denken :*

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2016 11:26:15 ]
  zondag 6 november 2016 @ 11:31:56 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_166449821
Jezus Thistleweed :( dat is echt verschrikkelijk en zet je leven echt heel erg op zijn kop. Ik wens je heel veel wijsheid en kracht toe en natuurlijk mag je hier altijd spuien :*
disclaimer
pi_166449905
Pfff Thistle, wat een ontzettende kutsituatie zeg! :( Ik hoop dat je wel iemand vind in je nabije omgeving om er irl over te praten, dit is niet iets om voor jezelf te houden. Dat gaat je vriendengroep toch hopelijk ook wel snappen. Heel veel sterkte in ieder geval :*

Burdie, 42 weken, ik vind je zo stoer! O+ Hopelijk wordt dit dan toch echt jouw topic en komt je kleintje nu heel snel de wereld aanschouwen.

Ik heb de laatste dagen best wat last van indalingspijn, vooral in mijn rug maar soms ook in mijn buik. Ohja en mijn schaambot voelt alsof het heel langzaam in tweeën aan het scheuren is. Vandaag dus maar op de bank blijven..
pi_166450528
42 weken voor Burdie *O*
pi_166453554
Thistle, dat is echt een k*t situatie. Denk je dat je er samen uit gaat komen? Ik zou me echt geen raadt weten.. ik wens je veel moed en sterkte toe in deze rottige periode O+ :*

burdie waauw, 42wkn *O*
pi_166453645
Burdie 42 weken _O_ :*
pi_166459067
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 11:39 schreef Goudreinette het volgende:
Ik heb de laatste dagen best wat last van indalingspijn, vooral in mijn rug maar soms ook in mijn buik. Ohja en mijn schaambot voelt alsof het heel langzaam in tweeën aan het scheuren is. Vandaag dus maar op de bank blijven..
Ojee, dat klinkt niet zo fijn... ik heb nog eigenlijk weinig last. Vorige week nog op mijn paard gezeten en dat ging nog steeds wel aardig.

Ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen dagen wat meer het idee heb dat hij wat lager is komen te liggen. Gister ook een paar keer een steek in mn doos 8)7
pi_166460633
Jemig thistle wat een rotsituatie. :*

Burd 42 weken! *O*

Hier ook wisseldag, 21 weken alweer. En mn jongetje is lekker actief inmiddels. O+ Deze zwangerschap verloopt tot nu toe volgens het boekje. Mijn gewicht gaat gemiddeld en mn buik ook. Kindje doet t goed en ik heb lichamelijk ook erg weinig te klagen. :)
pi_166461266
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 19:49 schreef Cygne het volgende:
Jemig thistle wat een rotsituatie. :*

Burd 42 weken! *O*

Hier ook wisseldag, 21 weken alweer. En mn jongetje is lekker actief inmiddels. O+ Deze zwangerschap verloopt tot nu toe volgens het boekje. Mijn gewicht gaat gemiddeld en mn buik ook. Kindje doet t goed en ik heb lichamelijk ook erg weinig te klagen. :)
Dit vind ik zo leuk om te lezen he O+ Ik vind alle zwangeren leuk, maar jouw berichten volg ik net iets meer.

En hup Burdie, 42 weken *O*
pi_166461289
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 19:49 schreef Cygne het volgende:

Hier ook wisseldag, 21 weken alweer. En mn jongetje is lekker actief inmiddels. O+ Deze zwangerschap verloopt tot nu toe volgens het boekje. Mijn gewicht gaat gemiddeld en mn buik ook. Kindje doet t goed en ik heb lichamelijk ook erg weinig te klagen. :)
Wat een heerlijk bericht! O+ Na al die jaren ellende!!

Hoe sta je er mentaal in?
pi_166461425
Tist, heel veel sterkte in deze zware periode. Hopelijk kun je wat dingen op een rijtje zetten en beslissingen nemen.

Cygne, 21 weken alweer wat gaat het snel hè!

Burd, 42 weken ik heb bewondering voor je ik kan het mentaal nu al niet aan dat dat zou kunnen gebeuren.

Hier morgen weer check en echo. Ga een andere gyn vragen ik vind deze man erg gehaast en ik voel me niet prettig hij hem. Het hartje horen we maximaal 5 seconden en echo's zijn sinds we bij hem zijn enorm onduidelijk. Het idee dat ik bij hem open en boot moet zijn vind ik niet prettig. Gelukkig gaat vriend mee ik kan niet zogoed voor mezelf spreken in dit soort situaties.

Inmiddels ook 18 weken en 3 dagen gaat rap hier. En sinds 1.5 week ongeveer voel ik de kleine overduidelijk. <3
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_166461485
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 19:49 schreef Cygne het volgende:
Jemig thistle wat een rotsituatie. :*

Burd 42 weken! *O*

Hier ook wisseldag, 21 weken alweer. En mn jongetje is lekker actief inmiddels. O+ Deze zwangerschap verloopt tot nu toe volgens het boekje. Mijn gewicht gaat gemiddeld en mn buik ook. Kindje doet t goed en ik heb lichamelijk ook erg weinig te klagen. :)
Over de helft takkie!!! O+
pi_166461509
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 09:11 schreef WupWup het volgende:
Burdie, wauw, 42 weken! *O* Ik vind je fantastisch dat je de kracht hebt gevonden om je eigen route uit te stippelen :Y
Schaamteloze +1!

En Thistle, het is onvoorstelbaar dat deze dingen gebeuren. Heel veel sterkte, ik hoop dat er toch mensen blijken te zijn die je gaan steunen, dit is wel veel voor jou alleen :*
  zondag 6 november 2016 @ 20:47:36 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166462567
Cygne, ik deel het gevoel van MevrCactus, vind jouw posts hier altijd een tikje extra bijzonder en ik ben blij dat je zo'n "saaie" standaard volgens het boekje zwangerschap hebt :+.

quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 20:14 schreef Sam1993 het volgende:
Burd, 42 weken ik heb bewondering voor je ik kan het mentaal nu al niet aan dat dat zou kunnen gebeuren.
Duurt ook nog even voor jou hè ;). Ik vind het mentaal ook wel heel zwaar eigenlijk, maar je groeit er in mee, ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_166462815
Pfff Burd het klinkt ook best heel heftig allemaal, daar mag je af en toe best hard om janken :*

Hoop dat je guppy snel zelf komt.

Cygne idd zo fijn dat het allemaal zo goed gaat O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_166462853
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:09 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dit vind ik zo leuk om te lezen he O+ Ik vind alle zwangeren leuk, maar jouw berichten volg ik net iets meer.

En hup Burdie, 42 weken *O*
O+ :*
En burd. :*

Fuchsia, nu gaat het mentaal echt goed kan ik gelukkig zeggen. Het gevoel dat er straks een kindje bij ons mag blijven maakt me echt intens gelukkig. Ook kan ik nu het verdriet van de miskramen toelaten, wat eigenlijk wel prettig is ook, omdat het me nu niet meer laat instorten, omdat er weer toekomst en hoop is. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166463557
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:57 schreef Cygne het volgende:

[..]

O+ :*
En burd. :*

Fuchsia, nu gaat het mentaal echt goed kan ik gelukkig zeggen. Het gevoel dat er straks een kindje bij ons mag blijven maakt me echt intens gelukkig. Ook kan ik nu het verdriet van de miskramen toelaten, wat eigenlijk wel prettig is ook, omdat het me nu niet meer laat instorten, omdat er weer toekomst en hoop is. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohhhh dat klinkt zo mooi! O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_166463558
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 18:50 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Ojee, dat klinkt niet zo fijn... ik heb nog eigenlijk weinig last. Vorige week nog op mijn paard gezeten en dat ging nog steeds wel aardig.

Ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen dagen wat meer het idee heb dat hij wat lager is komen te liggen. Gister ook een paar keer een steek in mn doos 8)7
Oh ik zou ook wel weer op een paard willen zitten (heb jaren paardgereden maar doe nu alleen nog zo nu en dan een buitenrit) maar ik denk dat dat echt niet meer lukt.. Wat heerlijk dat het bij jou nog goed gaat!

Hier zakt m'n buik volgens mij ook, kindje ligt volgens de verloskundige al in de juiste houding (hoofd in bekken) maar kan nog wel ietsje zakken.
Ik zit vooral veel wijdbeens nu, andere houdingen zijn niet meer zo comfortabel :P

Cygne 21 weken, te gek dat het allemaal zo netjes en volgens het boekje gaat ^O^ Dan kun jij er zelf hopelijk ook rustig(er) onder blijven.
pi_166464123
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:57 schreef Cygne het volgende:

[..]

O+ :*
En burd. :*

Fuchsia, nu gaat het mentaal echt goed kan ik gelukkig zeggen. Het gevoel dat er straks een kindje bij ons mag blijven maakt me echt intens gelukkig. Ook kan ik nu het verdriet van de miskramen toelaten, wat eigenlijk wel prettig is ook, omdat het me nu niet meer laat instorten, omdat er weer toekomst en hoop is. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ontzettend fijn dat het goed gaat en dat het vertrouwen er is, bij jullie allebei! Jullie hebben het zo verdiend om een prachtige zoon te krijgen O+

Burdie :*
  zondag 6 november 2016 @ 23:56:24 #39
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166468099
Vandaag tweede prik/testdag voor de suiker. Vriendin moest in totaal zeven keer prikken en uitslagen bijhouden. De hoogste was 6,6. Alles boven de 7 is niet goed, uit m'n hoofd. Dit zou dus betekenen dat d'r suiker goed is? Afwachten maar wat de gyneacoloog morgen en de diabetesverpleegkundige dinsdag zeggen. Tot nu toe is de enige hoge score bij de test in het ziekenhuis waar ze een of ander smerig suikerdrankje moest drinken. Daarna had ze een score van in de 9. Nu gelukkig dus niet zo'n hoge score terug gezien.

Afwachten maar en ik zal jullie op de hoogte houden ;)
pi_166469698
Dan ben ik maar weer de nachtploeg 8-)

Dat klinkt goed Tinos, hopelijk goed nieuws komende week.

En Cygne 21 weken O+

Oh en natuurlijk de 42 van Burdie *O*
  maandag 7 november 2016 @ 04:22:11 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166469714
Helio :W
KuikenGuppy
pi_166469734
Nachtploeg present

Birdie, ik hoop dat je wakker bent omdat je heeeeeel druk bezig bent! En verder, ik heb met de tweede tot 41 weken gelopen. Ik wilde (mits verantwoord) perse zonder inleiding bevallen. Vond het nu al best moeilijk. Ik vind de zwangerschap na 40 weken in sterk toenemende mate zwaarder worden en ik werd erg onzeker van de vk die al met 40 weken begon over het ziekenhuis en protocollen. Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar en onzeker het nu voor jou is.

Cygne, ik heb een hele tijd niet op OUD mee gelezen dus weet niet helemaal jouw voorgeschiedenis maar ik wordt helemaal blij als ik de berichtje voor jou lees :D

Zo'n glucose test lijkt me echt verschrikkelijk. Hopelijk een goede uitslag!

En over hoe het nu gaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166469843
Weer ochtend :W
Burdie wel weer kunnen slapen?

Thistle, wat fijn dat je zoveel steun ervaart/krijgt! Hopelijk lukt het je goed te bedenken wat je wil. :*

[ Bericht 5% gewijzigd door Heliotrope op 07-11-2016 07:02:25 ]
pi_166470077
Jezus Thistle. Wens je veel wijsheid toe in deze situatie. :*

Tinos, wat een lange suikertest joh! Hier was het: prikken, eten, prikken. Gaat volgens mij in elk ziekenhuis anders. Fijn dat het vooralsnog geen gekke dingen oplevert.

Hier ook blij met de blije updates van Cygne :)

Kan ik in de OP? (Ik geloof 11 juli)
  maandag 7 november 2016 @ 07:59:00 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166470078
Geen actie hier, peuter had naar gedroomd en ik wilde het vinkje "nachtploeg" ook even gezet hebben zo op de valreep ;).

Thistle, fijn die vriendinnen O+. Heel lastige situatie waar je in zit, nogmaals ik wens je veel wijsheid :) :*.
KuikenGuppy
pi_166470185
Die ambitie delen we niet Burdie :D Laat mij maar lekker slapen.
pi_166470228
Nou Burd voor wat het waard is ik heb gedroomd over je vannacht :D
Dat we met meerdere mensen aan een grote dinertafel zaten en officieel zoals bij O&N gingen aftellen naar week 43 :')
pi_166470243
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 07:59 schreef Burdie het volgende:
Geen actie hier, peuter had naar gedroomd en ik wilde het vinkje "nachtploeg" ook even gezet hebben zo op de valreep ;).

Thistle, fijn die vriendinnen O+. Heel lastige situatie waar je in zit, nogmaals ik wens je veel wijsheid :) :*.
Nja, heb je Guppy verteld dat je bingokaart vol is?
Ik vind je stoer trouwens :*
pi_166470455
Goedemorgen!

Burdie: veel succes met die allerlaatste loodjes! Vandaag weer controle toch?

Thistleweed: fijn dat je zo veel steun krijgt van je vriendinnen. Veel wijsheid toegewenst!

Tinos: fijn dat de uitslagen tot nu toe goed zijn, hopelijk blijft dat zo.

Hier gaat ie ff iets minder. Heb net iets te veel mensen moeten condoleren de laatste week en ben daarnaast sowieso een beetje lusteloos en sip. Heb altijd wel een dip in de herfst, maar maak me er nu meer zorgen over. Voelt ongepast omdat ik zo gelukkig ben met m'n zwangerschap. Weet ook niet goed of het nu echt veroorzaakt wordt door die sterfgevallen (gelukkig niet heel dichtbij, vooral naar en verdrietig voor mensen om me heen) of dat het iets anders is. Misschien toch maar eens vitamine d laten checken. Al lang het vermoeden dat dat de oorzaak zou kunnen zijn, maar ik heb me vorig jaar door de huisarts een beetje laten afschepen met dat een tekort nauwelijks voorkomt bij mensen die gezond eten. Volgende week weer naar de vk, zal het er wel even over hebben als ik me dan nog zo voel.
  maandag 7 november 2016 @ 08:59:14 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166470535
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 08:21 schreef BlueEyes het volgende:
Nou Burd voor wat het waard is ik heb gedroomd over je vannacht :D
Dat we met meerdere mensen aan een grote dinertafel zaten en officieel zoals bij O&N gingen aftellen naar week 43 :')
:D dat klinkt wel heel gezellig! Bij kuiken had ik eens gedroomd dat ik een boete kreeg omdat hij nog niet was geboren :').
Ik heb gisteren lang gepraat met m'n man, en we gaan niet lang meer wachten, deze week word ik sowieso mama O+.

Gogo, ik vind het niet meer dan logisch klinken dat je daar somber van wordt, en de kortere dagen en zwangerschapshormonenhelpen dan ook niet mee. Goed dat je het gaat aankaarten bij de vk, let goed op jezelf! :*.
KuikenGuppy
pi_166470626
oh Burdie fijn nog hooguit een week O+

Gogo ik zou zeker je vit D laten testen. Liet ik ook vorig jaar op eigen initiatief doen (had geen klachten en at gezond, maar had mijn moeder ook niet tot ze spontaan iets brak en vit D veel te laag bleek) en had een score van 17 :o wat minstens 50 moest zijn. Dus ff prikken is nooit verkeerd.
Verder kan ik me goed voorstellen dat je somberheid ook door de verdrietige omstandigheden om je heen komt :*

Thistle fijn om te lezen dat je lieve steun hebt :*
pi_166470821
Thistle, fijn om te lezen :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Burdie, nog maar heel even dus :*

Ik voel sinds deze week wel wat dingen in m'n buik waarvan ik vermoed dat het baby is O+ Maar waar ik bij F meteen een schopje kon voelen aan de buitenkant is het nu echt alleen binnenin :)
Verder moet ik echt een beetje opletten met schransen :@ Ik dacht zaterdag nog dat het best goed ging om vervolgens te concluderen dat ik toch echt een petit four en 2 plakken cake op had :')
  maandag 7 november 2016 @ 09:32:20 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_166470831
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 09:31 schreef Fazzoletti het volgende:
Thistle, fijn om te lezen :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Burdie, nog maar heel even dus :*

Ik voel sinds deze week wel wat dingen in m'n buik waarvan ik vermoed dat het baby is O+ Maar waar ik bij F meteen een schopje kon voelen aan de buitenkant is het nu echt alleen binnenin :)
Verder moet ik echt een beetje opletten met schransen :@ Ik dacht zaterdag nog dat het best goed ging om vervolgens te concluderen dat ik toch echt een petit four en 2 plakken cake op had :')
Amateur O+

Fijn van de plopjes *O*
disclaimer
pi_166471456
Is dat veel, Fazz??

Ik dacht dat ik goed bezig was met eten en nog maar heel weinig spugen maar de weegschaal gaf vanmorgen ineens een vrij laag gewicht aan. Wel anderhalf kilo meer dan startgewicht. Ik heb toch ook mijn best gedaan dit weekend met chips en snoep en veel tosti's.

Vervolgens voelde ik me op zich wel goed vanmorgen totdat ik een poepluier van I ging verschonen. Dus moest ik I met haar blote billen laten liggen en naar de wc rennen. En zij maar roepen: mama wat ben je aan het doehoen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 7 november 2016 @ 10:32:03 #55
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_166471541
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 08:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

:D dat klinkt wel heel gezellig! Bij kuiken had ik eens gedroomd dat ik een boete kreeg omdat hij nog niet was geboren :').
Ik heb gisteren lang gepraat met m'n man, en we gaan niet lang meer wachten, deze week word ik sowieso mama O+.

O+ O+ O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_166471706
Ja, Burdie, mooi vooruitzicht.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166471856
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 10:25 schreef Franny_G het volgende:
Is dat veel, Fazz??

Wel naast al het normale eten toch? Ik at normaal echt geen 3 stukken cake/taart op een dag :Y)

Poepluiers zijn ook vies :r :*
pi_166471908
Ugh, poep. Ik deed laatst de luieremmer van mijn dochter open, kon nog net op tijd bij de wasbak zijn.
  maandag 7 november 2016 @ 10:59:00 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_166471947
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 10:54 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Wel naast al het normale eten toch? Ik at normaal echt geen 3 stukken cake/taart op een dag :Y)

Poepluiers zijn ook vies :r :*
twee plakjes cake en een petit fourtje is niet hetzelfde als drie stukken taart he :P
Maar goed, ik ben ook niet bepaald een lichtend voorbeeld natuurlijk :') de vorige keer is ook alles er weer af gegaan O-)

Franny, vervelend dat je toch nog last van de misselijkheid hebt -O-
disclaimer
pi_166472017
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 10:54 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Wel naast al het normale eten toch? Ik at normaal echt geen 3 stukken cake/taart op een dag :Y)

Poepluiers zijn ook vies :r :*
Nee het is ook niet heel weinig maar bij een 'uitspatting' denk ik aan grotere hoeveelheden. Mijn referentiekader is ook wel gewijzigd de laatste paar jaar in mijn streven er een paar kilo bij te krijgen. Ik eet denk ik - in verhouding tot anderen - soms echt wel veel. Nu ik zwanger ben ook: ik ontbijt 2x, omdat ik anderhalf uur na het ontbijt weer honger krijg, ik lunch ook twee keer (want alleen een tussendoortje s middags is niet genoeg) en dan snoep ik ook nog. En toch komt er nauwelijks wat aan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166472037
Deze week mama Burdie, fijn :)!

Goed om even te laten checken gogo...

Gelukkig heb je zo veel steun van je vriendinnen Thistle! Dat heb je ook echt nodig in zulke situatie. Hopelijk komen jullie er goed uit samen, welke keuzes jullie ook maken.

Franny wat vervelend van de misselijkheid. Hopelijk gaat het snel minder worden! Blijft ze dan gewoon goed liggen?

Fazz herkenbaar. Ik heb ook moeite om niet te veel lekkers / ongezonds te eten. Dropjes, koekjes, Ben & Jerry's, chocolade. Gelukkig eet ik ook veel goede en gezonde dingen op een dag, hopelijk is er dan toch een beetje balans : ).
  maandag 7 november 2016 @ 11:04:03 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_166472052
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 11:02 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nee het is ook niet heel weinig maar bij een 'uitspatting' denk ik aan grotere hoeveelheden. Mijn referentiekader is ook wel gewijzigd de laatste paar jaar in mijn streven er een paar kilo bij te krijgen. Ik eet denk ik - in verhouding tot anderen - soms echt wel veel. Nu ik zwanger ben ook: ik ontbijt 2x, omdat ik anderhalf uur na het ontbijt weer honger krijg, ik lunch ook twee keer (want alleen een tussendoortje s middags is niet genoeg) en dan snoep ik ook nog. En toch komt er nauwelijks wat aan.
Dat ligt er ook weer aan wat je onder ontbijten verstaat. Ik ken mensen die een cracotte met kipfilet als ontbijt zien. Bij mij vult dat net het gat tussen mijn twee kiezen op ;(
disclaimer
  maandag 7 november 2016 @ 11:08:28 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_166472124
Ik zal voor de gein wel eens delen wat ik momenteel op een dag eet :') Vandaag bijvoorbeeld:

Ontbijt: 1 banaan, 1 kiwi, twee eetlepels muesli en volle boerenyoghurt (150-200 ml)
Lunch: minimaal vier boterhammen. Met geitenkaas of kipfilet of pindakaas oid. Ik heb alleen mijn lunch al op dus waarschijnlijk komt er nog wel een notentwister van de appie bij. En wat kaas. Ofzo. :')
Tussendoor: Bakje druiven, bakje granaatappelpitjes, een appel, een peer, drie mandarijnen, een handje kruidnoten. Gezien ik zo nog naar de appie loop is er verhoogde kans op extra chocolade
Avondeten: ongeveer 400 gram spruiten, flinke schep aardappelpuree, anderhalve slavink
's Avonds op de bank: verhoogde kans op kruidnoten / dropjes.

Voor mijn zwangerschap at ik echt elke dag wel een pond rauwe groenten (wortel, paprika, rettich etc) maar ik krijg het niet door mijn strot momenteel. Vandaar de ietwat exorbitante hoeveelheden fruit.
disclaimer
pi_166472226
Nee ik ontbijt wel stevig hoor: sowieso altijd calorierijk beleg: volle kaas en pindakaas op 1 boterham. En daarbij havermoutpap. En dan anderhalf uur daarna weer paar boterhammen.

Maar ik snap wat je bedoelt. En ik ben ook wel het type dat bijv op het werk gewoon de lunch kan vergeten. Het is niet voor niets dat ik dun ben: ik ben over het algemeen ook niet zo'n enorme eter, al kan ik wel prima een zak chips leegeten en een pak koekjes. En omdat ik op een gegeven moment teveel was afgevallen ben ik ook veel calorierijker gaan eten: een groot stuk taart tussendoor ben ik bijna normaal gaan vinden

Maar nu ik zwanger ben, moet ik wel veel en goed eten want ik val gewoon flauw anders. En ik kan de reserves wel gebruiken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 7 november 2016 @ 11:19:13 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_166472320
Het lijkt me overigens net zo frustrerend om niét aan te kunnen komen als mijn geval (snel aankomen als je even niet oplet.) Misschien nog wel frustrerender.
disclaimer
pi_166472348
Zoon is in de wolken en hoopt op een zusje :s)
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 7 november 2016 @ 11:21:00 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_166472357
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:20 schreef Messina het volgende:
Zoon is in de wolken en hoopt op een zusje :s)
leuk, Messina! Is ie nou 18 geworden?
disclaimer
pi_166472370
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 11:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

leuk, Messina! Is ie nou 18 geworden?
Vrijdag :Y
We hebben hem uitgebreid voorgelicht over hoe kut het volwassen leven is. (Met heel veel lachen ;) )
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166472500
:D Wat leuk Messina.

Het waren wel 2 grote plakken tulband-cake gemaakt door moeders :+ Maar oke, ik let normaal nooit ergens op en dat gaat prima maar de laatste weken ben ik, voor mijn gevoel, veel meer gaan snaaien. Dat ik nu veel sneller aangekomen ben dan bij b1 helpt denk ook mee aan dat gevoel ;)
  maandag 7 november 2016 @ 12:35:57 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_166473804
Tulband :9

Okee ik voelde net een schopje op ribhoogte :') ik ben precies 24 weken wat is dit.
disclaimer
pi_166474017
Whaah, leuk, zo'n schopje! En kan toch best al? Als je baarmoeder al goed hoog zit?

Messina, bijzonder hoor, zo'n leeftijdverschil! Erg leuk om straks te zien: zo'n grote met zo'n kleintje.
Die kleine van ons heeft een halfbroer van 21, die rechten studeert en momenteel de wereld over gaat om aan zeilwedstrijden mee te doen. Ook een grappig contrast. :D .

SQ, ik vind het een erg mooi en evenwichtig lijstje. Knap dat dat je lukt. Groenten eten vind ik altijd wel lastig. Ik eet het wel, maar nooit in grote hoeveelheden. Ik heb nu door mijn misselijkheid en alles ook een sterke voorkeur voor bepaald soort eten (brood, kaas) waardoor mijn lijstjes vrij eenzijdig zijn. Mijn lijstje van gisteren ziet er zo uit:

Ontbijt deel 1: bak havermoutpap, een halve banaan, 1 boterham met kaas.
Meer kan ik op zo'n moment niet op, anders word ik misselijk. Dit eet ik heel langzaam, hapje voor hapje.
Ontbijt deel 2 (anderhalf uur later): twee boterhammen kaas, appel.
Lunch deel 1: dubbele tosti kipfilet/kaas, chocomel erbij.
Lunch deel 2: bakje volle aardbeienkwark, mandarijn.
Tussendoor voor het avondeten; halve zak chips, bakje popcorn.
Avondeten: pasta met veel groenten, vis. Halve appel (gedeeld met I)
's Avonds half zakje snoep.

Ik neem wel multivitaminepillen om eventuele tekorten aan te vullen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 7 november 2016 @ 12:49:05 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_166474082
Oh je vreet gewoon echt bijna net zo veel als ik! _O-
disclaimer
pi_166474205
Ja, maar het is wel een partij hard werken zeg. _O- . :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166474292
Boks SQ, hier voel ik ook al dingen die ik vorige keer pas (ruim) na de 30 weken voelde. Inclusief al een week of twee beursachtige ribben. :'(

Burd, je baby is er nu echt bijna! Succes met afwachten en ook ik vind je heel erg stoer. :*

Eens met anderen wat betreft Cygne-posts. O+

Eten: hier sinds de vorige zwangerschap + bv periode heel erg veel. Mijn stofwisseling is erg snel, dus ik merk er qua gewicht/lijf nauwelijks iets van, maar vorige keer viel ik heel erg af na de bevalling door de bv en voelde me daardoor erg slap. Dat wil ik dit keer wel proberen te voorkomen.

Mijn eetschema op werkdagen is als volgt:
07:00 Ontbijt (thuis): Een banaan en een kop thee
07:45 Ontbijt2 (in de auto als ik even rustig kan zitten :+ ): Twee boterhammen met kaas/boterhamworst (de enige twee soorten "gewoon" beleg die ik nu verdraag)
10:10 (eerste pauze): een mandarijn + een boterham + thee
12:05 (tweede pauze): een kom soep + een boterham + melk
14:10 (derde pauze): een mandarijn + een boterham + thee/warme chocomelk
16:00 (terug in de auto): twee boterhammen
17:30: avondeten, meestal 2 borden + water. 5 à 6/7 maaltijden zijn vers en erg gezond met veel groente.
20:00: let the snaaifestijn begin! Een bakje chips/een paar koekjes/een tosti/wat voor lekkers er ook in huis is + water.

Op vrije dagen gaan er tussendoor nog wat koekjes naar binnen. :@ En ik realiseer me nu dat als ik in de avond nog een tosti neem ik dus 10 boterhammen op een dag eet. :o
pi_166474675
Ik snaai momenteel teveel, dus ik ga niet opsommen :6 Vanmorgen de fysio uitgezwaaid, moet oefeningen blijven continueren, grenzen bewaken en dan op die manier uitzingen. Paar weken na de bevalling weer retour.
pi_166474874
Hmmm.... in dit licht valt het allemaal nog wel mee hoeveel ik eet. Alleen zou ik wel gezondere keuze's kunnen maken O-)

Vandaag:
Ontbijt: 2 beschuitjes met hagelslag (op werk)
Tussendoor: Sultana yofruit (1 zakje)
Lunch: wrap met kip & ananas, krentenbol met kaas
after-lunch: grote unit cake :Y) (jarige collega)
Tussendoor: banaan, kiwi
avondeten: ik denk iets met paksoi en rijst, geen idee nog wat mijn prive kok me gaat voorschotelen :+
snacks: chocola & koekjes, al naar gelang in huis. Bij niet genoeg smeer ik nog een beschuit met hagelslag :')

Ik zie wel duidelijk verschil tussen werkdagen & vrije dagen. Op vrije dagen is het best wat meer...
pi_166475148
Leuk om die lijstjes te zien : ).

Hier ongeveer zo:
Ontbijt: Havermout met banaan en chocolade of 2/3 roerei of knäckebröd met beleg en roomboter
Tussendoor: fruit, op het werk meestal 2 stuks of groenten erbij
Lunch: knäckebröd met beleg of restje van vorige dag of broodje of tosti. (Vandaag 2 gekookte eitjes, 3 knäckebröd met roomboter en beleg, miss nog een appel.)
Tussendoor: fruit 2x en daarna in de auto nog wortels of nootjes.
Avondeten: laatste tijd helaas minder gezond, maar soms ook wel goed, meestal 2 x opscheppen.
Extra's: (meestal savonds) dropjes, koekje, chocolade, popcorn, chips, nootjes
pi_166475174


[ Bericht 100% gewijzigd door Vieve6 op 07-11-2016 13:40:12 ]
pi_166475648
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 04:22 schreef Burdie het volgende:
Helio :W
Knuffels voor Burdie :* ik vind je juist wél heel stoer @spoiler. Je bent al zo ver, deze week of misschien maar een dag red je ook nog O+.
pi_166477308
Wat leuk (en geruststellend) om al die lijstjes zo te zien! Ik eet voor mijn doen ook ineens heel erg veel.. Ik denk minimaal twee keer zo veel als normaal. Gelukkig kom ik op het zicht niet echt aan, behalve de buik dan. Ik ben de hele zwangerschap en daarvoor niet gewogen, dus geen idee op hoeveel kilo ik nu zit.

Ontbijt: 3 of 4 bruine boterhammen, vaak met zoet beleg (pindakaas of hagelslag)
Tweede ontbijt: bak yoghurt met cornflakes, appel of banaan
Lunch: 2 bruine boterhammen of een groter luxe broodje met bijvoorbeeld eiersalade of kaas/sla/avocado
Tweede lunch: bak havermoutpap
Diner: Bijna altijd vers en met veel groente, ik eet vaak een dubbele portie. Wij eten hooguit 1x in de twee weken iets van pizza of patat (vaak ook dan nog met salade).
Snacks 's avonds: chips of nootjes, chocola en als er niks in huis is rijstwafels met chocopasta of pindakaas
pi_166477568
Burd: Niet langer dan een week het einderigste einde is dan nu toch echt in zicht O+

Thistle: Fijn dat je je vriendinnen om je heen hebt om mee te kunnen praten. Het lijkt me een heel moeilijke beslissing die je moet maken. Ik wens je veel wijsheid en kracht. En een mega dikke kus natuurlijk :* O+

Gogo: :* Somberheid :{w

Zwangerschapsvreetskillz... I haz them... Ik blijf snaaien :') Verder eet ik eigenlijk heel slecht. Ik vergeet te eten als het ware.

Heb de boel even globaal doorgelezen. Mijn kleine grote is ziek. Hij sliep vannacht 16 uur aan 1 stuk. Toen ben ik hem wakker gaan maken omdat ik dacht dat hij het niet meer deed :@ En nu zitten we eigenlijk al de hele dag op de bank Pokemon en Peppa te kijken :')
pi_166479023
Ik eet veel te weinig als ik jullie zo lees :@
4 broodjes op een dag, fruit, een beetje warm eten en in de avond als ik alles van overdag eruit genekt heb (leuk zo'n hoog zittend kind }:| ) gaat er nog wat snaaiwerk in.
Wat er eigenlijk ook vaak weer uitkomt.
En dan om 3/4 's nachts heb ik honger en dan nog 2 cracottws met kaas :D
  maandag 7 november 2016 @ 17:02:21 #83
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_166479492
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 16:39 schreef BlueEyes het volgende:
Ik eet veel te weinig als ik jullie zo lees :@
4 broodjes op een dag, fruit, een beetje warm eten en in de avond als ik alles van overdag eruit genekt heb (leuk zo'n hoog zittend kind }:| ) gaat er nog wat snaaiwerk in.
Wat er eigenlijk ook vaak weer uitkomt.
En dan om 3/4 's nachts heb ik honger en dan nog 2 cracottws met kaas :D
Ik las een u te veel. Mag jij raden waar.. :')
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 7 november 2016 @ 17:03:03 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166479520
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 17:02 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ik las een u te veel. Mag jij raden waar.. :')
Idem :')
KuikenGuppy
  maandag 7 november 2016 @ 17:07:26 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_166479609
Je brood er uit nuecken O+
disclaimer
pi_166479617
Vieslellen :{w
pi_166479737
Ik eet wel meer, maar ik hou helemaal niet van een boterham ofzo. 's Morgens zweer ik tegenwoordig weer bij een lekkere kom Brinta. Dan haal ik door tot een uur of 1 en eet dan of een lekkere italiaanse bol met lekker ruim beleg (hebben ze op het werk in vele soorten een maten <3) of iets van yoghurt met fruit of granola. Dan rond een uur of 3 begint de ellende: koekjes, snoepjes, etc. En dat blijft doorgaan tot in de avond :')

Gister heb ik mezelf sinds lange tijd weer gewogen en ik was bang dat ik de 80 al gepasseerd was, maar godzijdank bleef het bij 78,5 kg *O*
pi_166479743
Gewoon tijdens het moment supreme een poepluier onder m'n neus duwen. Dan moet dat wel lukken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166480067
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:07 schreef WupWup het volgende:
Vieslellen :{w
Van dattum ja }:|
pi_166480466
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 17:02 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ik las een u te veel. Mag jij raden waar.. :')
Ik ook :') Mijn brein registreerde later dat het verhaal zoals ik het las toch wat raar was.
  maandag 7 november 2016 @ 17:55:44 #91
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166480471
Vieslel present :')

Ik eet echt heel slecht.. niet op gezetten tijden en te veel snaaiwerk tussendoor.
En ik heb echt een soort van aversie tegen gekookte groente deze zwangerschap.. als ik er al aan denk.. brrr. Dus meer salades voor mij.. en worstebroodjes en chocolade en pepernoten :X

Maar ik ben 'nog maar' 5 kg aangekomen... dus dan zegt mijn hoofd dat het allemaal wel mee valt :P

Maar holladieee.. met laatste groeiecho zat baby buik op p98.. dus morgen instructie om ook eens lekker een dagje suikers te meten...
Volgens mij heb ik geen suiker hoor.. maar toch maar ff laten checken..

Gisteren verrast met een heuse babyshower.. goedgelovige ikke had weer niks door van te voren. Dus het was echt een verrassing om iedereen opeens te zien bij mijn schoonzusje thuis. Ze hadden een high tea georganiseerd en we hebben rompertjes versierd.. O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 7 november 2016 @ 18:21:18 #92
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166480982
Babyshower, die had vriendin hier ook niet aan zien komen afgelopen week. Ze had de hoop al opgegeven _O-

Woensdag weer langs de verloskundige/gynaecoloog en een echo.
pi_166481403
Thanks voor de reacties. Ik ga volgende week vragen of ze m'n vitamine-D willen controleren en deze week maar veel leuke dingen doen. Hoewel ik het moeilijk vind om van de bank af te komen voor andere dingen dan werk of afspraken.

Die eetlijstjes zijn best fijn om te lezen! Hier mijn lijstje:

O: Grote bak havermout met fruit (banaan en blauwe bessen of appel/peer en rozijnen) en twee flinke eetlepels kwark. Op werkdagen vaak een cracker thuis (vroeg!) en een spelttwister (broodje ten grootte van twee boterhammen, met kaas erover).
T: Op werkdagen een stuk fruit met volle yoghurt en twee eetlepels muesli. Thuis een cracker met kaas/pindakaas of een stuk fruit.
L: Drie boterhammen met wisselend beleg. Glas (karne)melk
T: Soms een flinke plak ontbijtkoek, andere dagen een banaan of iets dergelijks.
A: Avondeten, redelijk normale hoeveelheid. Ik lust gelukkig vrijwel alles weer. Heb wel een ongezonde voorkeur voor pizza, patat en pasta's met teveel kaas. Maar ik weet het te beperken.
T: Vaak een handje nootjes en een glas fris. In het weekend soms een zak chips, die ik heel territoriaal verdedig tegenover man (hij mag een paar handjes), onder het mom van dat hij wijn en bier heeft en ik niet. :+
  maandag 7 november 2016 @ 18:41:44 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166481540
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:07 schreef WupWup het volgende:
Vieslellen :{w
De jouwes zijn onbevlekt ontvangen zeker?
KuikenGuppy
  maandag 7 november 2016 @ 18:42:48 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166481563
Leuk, Rady :) ik heb de hoop op een babyshower wel definitief opgegeven nu :+.
KuikenGuppy
pi_166482349
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

De jouwes zijn onbevlekt ontvangen zeker?
Mijnessie wel 🙈 :')
pi_166483909
Ik heb geloof ik hard genoeg geroepen dat ik geen babyshower hoef. Iedereen houdt zich er braaf aan tot nu toe. En ik meen het gelukkig ook :)

Naast m'n eetlijstje drink ik trouwens ook in dubbele hoeveelheden. 2.5 liter zit ik makkelijk aan op een dag. Bijna alleen water, I O+ water.
pi_166484267
Pffff wat een eetlijstjes :D ik let vooral op wat ik niet mag :+
En ik probeer gezonder te eten maar eet ook meer chocolade en chips dan eerst :')

Nu eerste zwangerschapsyogales :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 7 november 2016 @ 21:02:21 #99
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166486121
Leuk van de babyshower Tinos! Mijn man zat ook in het complot en achteraf snap ik niet dat er geen belletje is gaan rinkelen bij diverse vage afspraken/uitspraken :P
Hopelijk hebben jullie woensdag een bijpassende goede controle bij de goede suikerwaardes :)

Burd.. kijk maar uit.. straks komen ze langs om je te babyshoweren in je bevalbad :P
Ik hoop dat jullie vandaag de afspraken hebben kunnen maken waar jullie je goed bij voelen.. nog heel even! O+

Gogo goed dat je je vit-D laat controleren! :Y

Tombo veel plezier met de yogales! ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 7 november 2016 @ 21:30:11 #100
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166487201
Wat leuk dat je ook echt verrast was, Rady :) En vriendin van Tinos ook, goed geheim gehouden!
Ik heb de vorige keer aangegeven dat ik geen babyshower hoef, ik neem aan dat ze dat wel onthouden hebben en het nu ook niet doen.

Ik ben blij om jullie eetlijstjes te lezen! Ik doe dus ook aan 2x ontbijt. Vooral 's ochtends heb ik na 2 uur alweer honger. 's Middags valt het nog wel mee, maar dan heb ik inmiddels ook al behoorlijk veel gegeten. Na het avondeten heb ik ook weer snel trek, dan probeer ik rauwkost of fruit te eten en geen chocolade in huis te halen, maar om 1 of andere reden hebben we toch vaak chocolade of koekjes in huis :P
Ik vind vooral mijn bodemdrift erg vervelend. Ik koop dan ook het liefst de kleinste verpakking die ik kan vinden, want een familieverpakking gaat ook gewoon op als ik de kans heb :( :@

Ik heb vandaag een sticker gekregen bij de VK. En donderdag hebben we de SEO, erg spannend!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166488005
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:42 schreef Burdie het volgende:
Leuk, Rady :) ik heb de hoop op een babyshower wel definitief opgegeven nu :+.
:D je had die van mij mogen hebben (ik kreeg aangeboden maar had er geen zin meer in).
pi_166493240
Ochtend :W

Radyhyn, leuk nog, de babyshower!

Leuk, de eetlijstjes. Ik eet best wel wat extra ook. Veel sultana's tussendoor op werk.
Gisteren zei iemand dat ik nog zo'n bescheiden buik had, 'je kon ook gewoon teveel gegeten hebben!'. Ik geloof dat het nog als compliment bedoeld was ook :P

[ Bericht 37% gewijzigd door Heliotrope op 08-11-2016 06:48:10 ]
  dinsdag 8 november 2016 @ 09:51:16 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166494726
Wie heeft de vriezer open laten staan? Ik moest vanmorgen krabben!!!
KuikenGuppy
  dinsdag 8 november 2016 @ 09:53:52 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_166494767
het is inderdaad afgrijselijk koud :') Ik zit nog te wachten op mijn zwangerschapsopvliegers. De vorige keer liep ik chronisch in een t-shirt maar nu wil ik het liefst de hele dag in thermofleece _O-
disclaimer
pi_166494771
Ik heb aan alle kanten duidelijk gemaakt dat ik een babyshower niet hoef. En over een maand word ik 40 en heb ook al gezegd dat niemand zich dan ook maar in zijn hoofd hoeft te halen er een surpriseparty oid te organiseren zo vlak voor de 37 weken.
Ben erg slecht in in de belangstelling staan :')
pi_166494784
Ik vind het heerlijk dat het zo koud is!! Gister op de fiets heb ik echt even zitten genieten. Eindelijk even niet zo warm! O+

Grappig wel, want normaal heb ik echt de pest aan kou
pi_166494801
Ik wissel de hele dag met trui aan en trui uit vanwege de opvliegers.
En het dubbele dekbed ligt het dubbele deel los op de hoes want ik lig 's nachts ook regelmatig zonder dekens om vervolgens weer als ijsblokje er onder te kruipen
  dinsdag 8 november 2016 @ 09:57:24 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_166494819
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:54 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb aan alle kanten duidelijk gemaakt dat ik een babyshower niet hoef. En over een maand word ik 40 en heb ook al gezegd dat niemand zich dan ook maar in zijn hoofd hoeft te halen er een surpriseparty oid te organiseren zo vlak voor de 37 weken.
Ben erg slecht in in de belangstelling staan :')
Oh ik heb de vorige keer wel een "babyshower" gehad. Kwamen mijn vriendinnen allemaal naar Eindhoven en hebben we een high tea gedaan in een restaurant en zijn daarna gaan shoppen :Y
Vond ik echt superleuk, we zien elkaar niet zo heel vaak en dit was een mooi excuus.
Op rompertjes versieren en cupcakes decoreren zit ik zelf ook niet zo te wachten hoor. Heb een keer zo'n "raad de luierinhoud" babyshower gehad bij iemand en dat was vooral awkward :')
disclaimer
pi_166495065
Raad de luierinhoud :')
Potjes uitgesmeerd in luiers enzo?
pi_166495088
Ik heb nog nooit een babyshower gehad (van een vriendin dus), is blijkbaar niet zo'n ding bij ons. Mocht er eentje komen dan neem ik aan dat m'n vriendinnen me goed genoeg kennen om er iets leuks van te maken (vrijgezellenfeest was ook heel leuk zonder rare poespas). En wordt er geen georganiseerd dan vind ik het ook prima, ik word al genoeg verwend nu ik zwanger ben.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 8 november 2016 @ 12:19:24 #111
269689 crew  Viv
pi_166497180
Ha, dankzij dit topic realiseerde ik me dat het gelukt is om géén babyshower te hebben. O+ Ik was er ook wel heel duidelijk over geweest, maar toch.
pi_166497225
Babyshowers mogen aan mij voorbij gaan. :P
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 8 november 2016 @ 12:37:29 #113
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166497570
Het verbaast mij dat zo veel mensen een babyshower niks vinden :o
Hier was het gewoon gezellig met vrienden/(schoon)moeders/(schoon)zusjes hightea-en. Gewoon bij schoonzus thuis.. dus gewoon lekker relax. Vind het heel leuk en attent dat ze de moeite nemen zoiets te organiseren.

Ik ben wel van het freubelen ... en de rest juist niet.. dus heel leuk om te zien wat er allemaal getekend/gekleurd was op de rompers :D Zijn we ook maar een kwartiertje mee bezig geweest hoor ;)

Vanochtend in de kou een buikfotoshoot gehad (mijn zus is fotograaf). Een paar fotos in de studio en daarna hop naar buiten de herfstkleuren in O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166497716
Ooooh ik ben gek op babyshowers O+

En haat aan kou idd :(

Yoga was heerlijk ontspannend, had alleen s nachts last van kramp in mn billen :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 8 november 2016 @ 12:46:08 #115
269689 crew  Viv
pi_166497759
Het hele principe staat mij gewoon tegen, alsof je een afstudeerfeest hebt terwijl je nog examen moet doen. :D
pi_166497868
Ja dat ook! Vooral het overladen worden met cadeaus waar ik niks mee wil zat ik niet op te wachten :@. Te materialistisch. Krijg ik nu alsnog wel maar minder en via m'n ouders dus ik hoef niet te doen alsof ik het geweldig vind.
Of over het geslacht; ik dacht moeten we nog maar zien of het klopt :D. En sowieso wilde ik niet alles roze. Nu krijg ik alsnog roze maar toch :P.

[ Bericht 2% gewijzigd door Unihipili op 08-11-2016 12:57:03 ]
  dinsdag 8 november 2016 @ 12:50:45 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_166497881
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 12:46 schreef ViviRAWRS het volgende:
Het hele principe staat mij gewoon tegen, alsof je een afstudeerfeest hebt terwijl je nog examen moet doen. :D
nee joh. Dan moeten ze vrijgezellenfeesten ook afschaffen. Het is juist leuk om een dagje gezellig met vriend(inn)en door te brengen en met je zwangerschap bezig te zijn :Y
disclaimer
pi_166497915
Mja, ik zie het meer als een soort vrijgezellenfeest, dus nog even en keer met z'n allen bij elkaar voor het hele babygedoe begint, alle aandacht voor de zwangere etc O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_166497958
Ja dat had ik heel leuk gevonden zonder de cadeaus. Maar mensen willen toch cadeaus geven en ze dat onthouden vond ik ook weer niet tof.
( Buiten dat was ik hartstikke op)
  dinsdag 8 november 2016 @ 12:54:40 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_166497968
En ik heb inderdaad 1 godsgruwelijk lelijk rompertje gekregen naast de high tea en het lekkere ritualspakket voor mezelf en die heeft mijn dochter met trots gedragen. Met een schele flamingo en de naam "Henka" er op O+
disclaimer
  dinsdag 8 november 2016 @ 12:55:01 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_166497974
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 12:54 schreef Unihipili het volgende:
Ja dat had ik heel leuk gevonden zonder de cadeaus. Maar mensen willen toch cadeaus geven en ze dat onthouden vond ik ook weer niet tof.
( Buiten dat was ik hartstikke op)
Wat een rare aversie tegen cadeautjes heb jij?
disclaimer
pi_166498069
Nouja dat dus, mensen vinden het raar en snappen het niet, laat dan maar zitten :W :D.
  dinsdag 8 november 2016 @ 13:00:32 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_166498093
och jee, sorry hoor :P
disclaimer
pi_166498105
Ik heb het al eens eerder geschreven, maar mijn vriendinnen met wie ik jaarlijks een weekend naar de Ardennen ga, (waar we dan foute vampierenfilms kijken (oa)) hadden aldaar een alternatieve babyshower georganiseerd. Rond het boek 'Rosemary's baby'. Ze hadden het hele boek herschreven, en gaven cadeautjes met als uitgangspunt dat ik een duivelskind zou baren (een rozenkrans etc.). Het was erg grappig. Het mooiste was nog dat ze de filmposter hadden bewerkt met mijn gezicht erop.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 8 november 2016 @ 13:02:08 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_166498130
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:01 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb het al eens eerder geschreven, maar mijn vriendinnen met wie ik jaarlijks een weekend naar de Ardennen ga, (waar we dan foute vampierenfilms kijken (oa)) hadden aldaar een alternatieve babyshower georganiseerd. Rond het boek 'Rosemary's baby'. Ze hadden het hele boek herschreven, en gaven cadeautjes met als uitgangspunt dat ik een duivelskind zou baren (een rozenkrans etc.). Het was erg grappig. Het mooiste was nog dat ze de filmposter hadden bewerkt met mijn gezicht erop.
Dat vraagt eigenlijk om een foto :D _O-
disclaimer
pi_166498146
Ja, snap ik, maar ik zit nu op mijn werk. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166498157
Ik snap eigenlijk vooral niet dat je het niet kan waarderen dat mensen moeite voor je doen :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_166498196
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:51 schreef Burdie het volgende:
Wie heeft de vriezer open laten staan? Ik moest vanmorgen krabben!!!
Waar ging je heen dan? O-)
pi_166498456
Mijn vriendinnen doen niet aan babyshowers dus ik weet er eigenlijk niets van :')
Ik ben ook benieuwd naar die foto Franny :D

19 Weken vandaag *O*
  dinsdag 8 november 2016 @ 13:17:31 #130
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166498507
Franny geweldig!! _O- _O_

Hier wel leuke cadeautjes gekregen.. ze noemden het 'kleinigheidjes' maar de stapel bleef maar groeien :')

Inclusief dit hysterische ding..
Had rainbowglitterunicornpousse al een paar keer gezien bij de hema en moest steeds veel moeite doen om hem niet mee te nemen.. (mn man ziet me al aankomen.. ik mag ook niet eens my little ponies kopen voor Vv :') ). Maar nu had mijn schoonmoeder pousse dus gegeven bij de babyshower! Echt zoooo toevallig en tof! En nu denkt mijn man dat er een soort complot is gesmeed om het ding in huis te halen _O-
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 8 november 2016 @ 13:22:27 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_166498624
tering... een eenhoornregenboogpoes _O- _O_
disclaimer
pi_166498707
Oii die is leuk!

Hier geen baby shower, maar ben er wel bij 3 geweest. Was meer theeleuten en ouwehoeren, dus niet dat Amerikaanse met kroontjes enzo. Wat ik dan wel raar vind, is om op kraambezoek te komen zonder cadeau. Je hebt immers al wat gegeven. Of ik neem een cadeau mee, en dan krijgt ze er twee, vind ik ook wat gek. Die buitenlangse tradities overnemen - ik vind het maar lastig.

(Zo zaten we met halloween ook klaar met een bak snoep. We hoorden veel kinderen buiten, maar geen een die aanbelde :? )
pi_166498760
:D die is awesome.
Maar hoe zitten die pootjes :?
En ik kan het zeker waarderen als ik er moeite voor me wordt gedaan maar dat is een random onpersoonlijk cadeau niet :@.
pi_166498829
Cadeautjes zijn toch hartstikke leuk? Ik vind ook niet alles wat we gekregen hebben even leuk, maar het idee dat mensen moeite voor ons doen en hun best doen om iets uit te zoeken vind ik heel fijn. O+ Vorige keer wel een babyshower gehad en ondanks dat de activiteiten zo standaard en afgezaagd als de pest waren vond ik het hartstikke gezellig. Ik ben geloof ik niet zo van het moeilijk doen om het moeilijk doen. :+

Haha Franny, geweldig. :D

Wat een hysterische, epische knuffel Rady. _O_

Gets, ik had gisteren weer zwangerschapsgym en ondanks dat de oefeningen en ademhalingstechnieken die we doen allemaal nuttig zijn vind ik sommige ideeën van de cursusleidster echt niet fijn om te horen. Ze heeft het continu over de 3 R's en dat alle kindjes daar goed bij varen en dat je ze hooguit 3 dagen hoeft te laten huilen en ze dan standaard wel (door) willen slapen op hun eigen kamer. Verder moet de wereld vooral niet om je baby draaien, maar moet die vanaf dag 1 mee in het schema van de ouders omdat ze anders de hele boel manipuleren enz, enz. Natuurlijk zijn er kindjes voor wie dit (prima) werkt, maar met dreumes hoef(de) ik dat echt niet te proberen.

Hetgeen waar ik het meeste moeite mee had was dat ze daarna af begon te geven op co-sleeping (sommige kindjes slapen wel tot 8 maanden !!!zomg :o !!! bij hun ouders op de kamer) en nachtvoedingen (na 12 weken echt niet meer nodig hoor). De rest van mijn medecursisten (allemaal eerste kindje) zaten allemaal te knikken en konden zich dat allemaal ook echt niet voorstellen. Ik heb toen mijn ervaring wat genuanceerd gebracht, en toen werd N. door de vrouw benoemd als pittig kind en ja 'die kan je ook hebben'. :o Oké, ze zit vol pit ( O+ ) maar ik kon er toch slecht tegen dat ze zo benoemd werd in combinatie met het voorgaande. Ik/mijn hormonen werden er wel een beetje verdrietig van in elk geval.
  dinsdag 8 november 2016 @ 13:31:37 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_166498860
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Oii die is leuk!

Hier geen baby shower, maar ben er wel bij 3 geweest. Was meer theeleuten en ouwehoeren, dus niet dat Amerikaanse met kroontjes enzo. Wat ik dan wel raar vind, is om op kraambezoek te komen zonder cadeau. Je hebt immers al wat gegeven. Of ik neem een cadeau mee, en dan krijgt ze er twee, vind ik ook wat gek. Die buitenlangse tradities overnemen - ik vind het maar lastig.

(Zo zaten we met halloween ook klaar met een bak snoep. We hoorden veel kinderen buiten, maar geen een die aanbelde :? )
Misschien is er een geheime halloweencode bij jullie. Dat kinderen alleen mogen aanbellen bij huizen met een pompoen op de oprit :D (is hier namelijk wel, heerlijk, je haalt gewoon het code-item weg als je kind naar bed gaat)

Wb babyshowerkadootjes: ik doe op een shower iets leuks voor de mama voor in de laatsteloodjesweken - badolie, of een boek, dat idee. En dan op kraambezoek iets voor de baby of een hema kadokaart voor mensen die niks willen :+
disclaimer
pi_166498912
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:30 schreef Selvaria het volgende:
Cadeautjes zijn toch hartstikke leuk? Ik vind ook niet alles wat we gekregen hebben even leuk, maar het idee dat mensen moeite voor ons doen en hun best doen om iets uit te zoeken vind ik heel fijn. O+ Vorige keer wel een babyshower gehad en ondanks dat de activiteiten zo standaard en afgezaagd als de pest waren vond ik het hartstikke gezellig. Ik ben geloof ik niet zo van het moeilijk doen om het moeilijk doen. :+

Haha Franny, geweldig. :D

Wat een hysterische, epische knuffel Rady. _O_

Gets, ik had gisteren weer zwangerschapsgym en ondanks dat de oefeningen en ademhalingstechnieken die we doen allemaal nuttig zijn vind ik sommige ideeën van de cursusleidster echt niet fijn om te horen. Ze heeft het continu over de 3 R's en dat alle kindjes daar goed bij varen en dat je ze hooguit 3 dagen hoeft te laten huilen en ze dan standaard wel (door) willen slapen op hun eigen kamer. Verder moet de wereld vooral niet om je baby draaien, maar moet die vanaf dag 1 mee in het schema van de ouders omdat ze anders de hele boel manipuleren enz, enz. Natuurlijk zijn er kindjes voor wie dit (prima) werkt, maar met dreumes hoef(de) ik dat echt niet te proberen.

Hetgeen waar ik het meeste moeite mee had was dat ze daarna af begon te geven op co-sleeping (sommige kindjes slapen wel tot 8 maanden !!!zomg :o !!! bij hun ouders op de kamer) en nachtvoedingen (na 12 weken echt niet meer nodig hoor). De rest van mijn medecursisten (allemaal eerste kindje) zaten allemaal te knikken en konden zich dat allemaal ook echt niet voorstellen. Ik heb toen mijn ervaring wat genuanceerd gebracht, en toen werd N. door de vrouw benoemd als pittig kind en ja 'die kan je ook hebben'. :o Oké, ze zit vol pit ( O+ ) maar ik kon er toch slecht tegen dat ze zo benoemd werd in combinatie met het voorgaande. Ik/mijn hormonen werden er wel een beetje verdrietig van in elk geval.
wat ouderwets! Had ze het niet ook over liga met sinaasappelsap gemixt met 3 maanden, en wat suikerwater op de speen?

Ik zou het ook moeilijk vinden dat aan te horen geloof ik...
  dinsdag 8 november 2016 @ 13:34:01 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_166498923
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:30 schreef Selvaria het volgende:
Cadeautjes zijn toch hartstikke leuk? Ik vind ook niet alles wat we gekregen hebben even leuk, maar het idee dat mensen moeite voor ons doen en hun best doen om iets uit te zoeken vind ik heel fijn. O+ Vorige keer wel een babyshower gehad en ondanks dat de activiteiten zo standaard en afgezaagd als de pest waren vond ik het hartstikke gezellig. Ik ben geloof ik niet zo van het moeilijk doen om het moeilijk doen. :+

Haha Franny, geweldig. :D

Wat een hysterische, epische knuffel Rady. _O_

Gets, ik had gisteren weer zwangerschapsgym en ondanks dat de oefeningen en ademhalingstechnieken die we doen allemaal nuttig zijn vind ik sommige ideeën van de cursusleidster echt niet fijn om te horen. Ze heeft het continu over de 3 R's en dat alle kindjes daar goed bij varen en dat je ze hooguit 3 dagen hoeft te laten huilen en ze dan standaard wel (door) willen slapen op hun eigen kamer. Verder moet de wereld vooral niet om je baby draaien, maar moet die vanaf dag 1 mee in het schema van de ouders omdat ze anders de hele boel manipuleren enz, enz. Natuurlijk zijn er kindjes voor wie dit (prima) werkt, maar met dreumes hoef(de) ik dat echt niet te proberen.

Hetgeen waar ik het meeste moeite mee had was dat ze daarna af begon te geven op co-sleeping (sommige kindjes slapen wel tot 8 maanden !!!zomg :o !!! bij hun ouders op de kamer) en nachtvoedingen (na 12 weken echt niet meer nodig hoor). De rest van mijn medecursisten (allemaal eerste kindje) zaten allemaal te knikken en konden zich dat allemaal ook echt niet voorstellen. Ik heb toen mijn ervaring wat genuanceerd gebracht, en toen werd N. door de vrouw benoemd als pittig kind en ja 'die kan je ook hebben'. :o Oké, ze zit vol pit ( O+ ) maar ik kon er toch slecht tegen dat ze zo benoemd werd in combinatie met het voorgaande. Ik/mijn hormonen werden er wel een beetje verdrietig van in elk geval.
Heeft ze ook de tip gegeven om met zes weken een papfles te geven? Daar slapen ze ook zo lekker op door joh :Y
Maar ik kan me voorstellen dat je daar dan niet helemaal lekker zit nee. Ik vraag me ook serieus af waarom dat interessant is op zwangerschapsgym. Die is er (imo) vooral om jouw lichaam en geest op de bevalling en kraamweek voor te bereiden. Voor pedagogisch advies zijn er plenty andere kanalen?
disclaimer
pi_166498953
Stom is dat he spelvarianten? (autocorrect :D selvaria)
Een kind mag tegenwoordig niet te veel moeite kosten die neem je er gewoon even bij.
  dinsdag 8 november 2016 @ 13:36:02 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166498962
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:05 schreef Dot. het volgende:

[..]

Waar ging je heen dan? O-)
Naar de gastouder, dat gaat ook gewoon door in het normale ritme :+.
Morgen zwemles, donderdag psz... Heb pas vrijdag tijd om te bevallen. Op z'n vroegst. :+.
KuikenGuppy
pi_166498975
Nu ben ik wel benieuwd Unihipilipipipipilipi, gewoon echt benieuwd, wat je probleem met cadeautjes krijgen is.
Kwak
pi_166498981
Oh wauw ik zou daar dus echt niet blijven gymmen! :o

Hier was ik juist blij dat de yogalerares niet per definitie tegen zaken als pijnbestrijding etc is (ik wil in principe geen pijnbestrijding maar ik wil wel ruimte voor eigen meningen etc).
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  dinsdag 8 november 2016 @ 13:43:22 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166499116
Rady die poes :D O+ :')!!!

Selv wat ouderwets zeg... en dat soort adviezen horen m.i. ook helemaal niet op een zwangerschapscursus... Ik zou er denk ik wel wat van zeggen, al was het alleen maar dat jij hele andere ervaringen hebt, en dat de dingen die zijn noemt niet geheel onomstreden zijn (de meiden die er zich wat van aan willen trekken gaan dan vast wel zelf op Google zoeken denk ik dan).
KuikenGuppy
pi_166499184
Nou, eens hoor. Ik heb er ook iets van gezegd vanuit mijn eigen ervaringen (al voelde dat stom en als mezelf verdedigen), maar hoop dat de andere dames wel hun eigen plan trekken. Het is allemaal inderdaad niet meer van deze tijd. En ons kind is zo fantastisch goed gelukt dat ik het bij mini2 weer precies op dezelfde manier aan hoop te pakken. O+
pi_166499343
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:03 schreef tombolafan het volgende:
Ik snap eigenlijk vooral niet dat je het niet kan waarderen dat mensen moeite voor je doen :D
Dat is het wat mij betreft niet hoor, dat vind ik oprecht heel lief als ze het zouden willen organiseren.
Maar heb persoonlijk niet de behoefte eraan dus dat heb ik aangegeven.
pi_166499405
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:56 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dat is het wat mij betreft niet hoor, dat vind ik oprecht heel lief als ze het zouden willen organiseren.
Maar heb persoonlijk niet de behoefte eraan dus dat heb ik aangegeven.
Dat vind ik wat anders, en je goed recht. Maar ik zou nooit gaan klagen over cadeaus bv :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_166499462
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dat vind ik wat anders, en je goed recht. Maar ik zou nooit gaan klagen over cadeaus bv :s)
Tenzij alles Woezel en Pip is.
Dan mag het :D
pi_166499549
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 12:37 schreef Radyhyn het volgende:
Het verbaast mij dat zo veel mensen een babyshower niks vinden :o

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik houd ook niet van feestjes, verjaardagen, kerst, etc. Plus ik heb wel een week of wat nodig om mezelf voor te bereiden op drukke situaties, dus verrassingen, no thanks :@

Mijn 18e-verjaardag-surprise-party ben ik bij weggelopen, ik vind het helemaal niks. :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166499601
Selv Poes O+ is hardstikke leuk gelukt!
Kan me de verantwoording afleggen wel indenken.
En wat Sq zegt, waarom dat soort dingen op een cursus vertellen?

Wat vriend en ik wel een hele leuke documentaire vonden was Bringing up baby van de BBC.
Daarin zie je ook extremen in verschillende opvoedstijlen.

Ik ben geen aanhanger van een speciale 'leer' maar ben erg van het doen waar ik me goed bij voel.
Helaas ook regelmatig keuzes verantwoord omdat ik dat zelf nodig vond vanwege bepaald commentaar.
pi_166499732
Die laatste twee regels van je post geven inderdaad precies aan hoe het hier ook gaat Blue. Ik sta 100% achter hoe wij het doen en we doen het er alledrie goed bij, maar toch moet ik me vaak inhouden om niet alles wat we doen te verantwoorden. Lastig, dat zou helemaal niet nodig moeten zijn.
  dinsdag 8 november 2016 @ 14:23:12 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_166500043
waarom blijf ik in Tony's chocolonely trappen :(
disclaimer
pi_166500078
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
waarom blijf ik in Tony's chocolonely trappen :(
Je kan ze beter opeten, skjoe...
  dinsdag 8 november 2016 @ 14:25:50 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_166500122
ja en nu ben ik kei misselijk :')

Zitten jullie baby's ook constant op dezelfde plek? Mijne zit altijd rechtsbovenin. Als ik plat op mijn buik lig is links ook altijd helemaal leeg :')
disclaimer
pi_166500153
Rechtsboven met de billen vol in de ribben. Oftewel beurs daar :D
  dinsdag 8 november 2016 @ 14:38:11 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166500472
Check, er steekt bijna continu een voet uit mijn linker zij :').
KuikenGuppy
  dinsdag 8 november 2016 @ 14:41:55 #155
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166500574
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:27 schreef Unihipili het volgende:
:D die is awesome.
Maar hoe zitten die pootjes :?
En ik kan het zeker waarderen als ik er moeite voor me wordt gedaan maar dat is een random onpersoonlijk cadeau niet :@.
Het is ook zo'n dubbelvouwkussentje. Dus zijn pootjes zijn eigenlijk de 4 punten van het kussen. Als je het klitteband onderop los haalt ligt hij plat als kussen (wel met uitstekende staart/kop/hoorn :P)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 8 november 2016 @ 14:43:59 #156
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166500624
Deze baby is een draaikont..
Hij lag tot een paar weken geleden nog in stuit en nu ligt ie dan weer links en dan weer rechts met z'n rug :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166501019
Mijn baby altijd in stuit met alle lichaamsdelen rechts, net als grote zus 8-)
  dinsdag 8 november 2016 @ 16:15:44 #158
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166502705
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:56 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dat is het wat mij betreft niet hoor, dat vind ik oprecht heel lief als ze het zouden willen organiseren.
Maar heb persoonlijk niet de behoefte eraan dus dat heb ik aangegeven.
Dit dus precies :Y

Die rainbowglitterunicornpousse is tof :D

Selv daar zou ik ook niet blij van worden. En ik vind het ook niet bij een zwangerschapscursus horen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166502902
Mijn schoonmoeder organiseerde een babyshower voor me toen ik de vorige keer zwanger was. Ik vond het super lief, zeker omdat ik weet dat ze het organiseren best spannend vond maar dit graag voor me wilde doen O+ Ik wist er van te voren vanaf, dat vond ik erg fijn. Het was gewoon gezellig samen zijn met wat lekkere dingen om te eten en drinken.
Hier ook geen behoefte aan kadootjes dus ik snap Uni wel :) Ik kan voor mezelf wel uitleggen waarom. Ik waardeer het enorm dat mensen de moeite doen om iets leuks voor me uit te zoeken, dat iemand de tijd heeft genomen om te bedenken wat ik leuk zou vinden en dat te gaan halen. Maar... ik hecht heel veel waarde aan duurzaamheid. Ik probeer heel goed op te letten wat ik koop, ik denk er over na of ik het wel echt nodig heb en of het niet schadelijk is voor het milieu of voor mezelf. Ik vind minimalisme heel interessant en merk dat ik er gelukkig van word om niet zo veel spullen te hebben. Op een gegeven moment merkte ik dat ik kado's krijgen steeds minder fijn vond, ik waardeerde het gebaar heel erg maar baalde er van en schaamde me er een beetje voor dat ik er bijna nooit oprecht blij mee was.
Op een gegeven moment zijn we begonnen met vragen of mensen niets mee wilde nemen, dat we vooral gewoon blij waren als ze komen. Voor sommige was dit even wennen maar uiteindeljk gaat het nu heel fijn. Als ik nu kadootjes krijg (bij voorbeeld van collega's of ouders/kids school, ben juf) dan lukt het me beter om blij te zijn met het gebaar en dan is het ook niet zo veel werk om iemand te vinden die het wel kan gebruiken.
Nou, een beetje een andere zienswijze dan de meeste mensen, dat snap ik wel :D Maar nu hebben jullie een klein inkijkje in hoe ik dit beleef.

Ik denk er aan om deze zwangerschap te kijken of ik een belly blessing kan (laten) organiseren. Mijn verloskundige vertelde hier over en het leek me zo mooi. Meer een ceremonie waar je met de vrouwen die dicht bij je staan stil staat bij je zwangerschap.

Ik heb best veel last van harde buiken en ze doen ook best pijn. Voor mij is het wel duidelijk dat dit heel erg stress gerelateerd is, ik had er ook erg last van toen dingen op werk niet lekker liepen. Ik vind het wel heel vervelend. Toen zag ik gisteren op een serie op tv dat een zwangere vrouw haar baby verloor en werd ik een beetje paranoïde. Vandaag maar even naar de verloskundige gebeld en die maakte zich geen zorgen. Ik baalde wel dat ik niet een van mijn vaste verloskundige aan de lijn had, dat voelt dan toch wat vertrouwder. Nu de kids maar een middag voor de tv geparkeerd en met een dekentje en kruik op de bank gaan liggen. Heb zelfs nog even bij geslapen waar ik wel erg aan toe was. Kijken of ze lang genoeg alleen willen blijven zodat ik nog even een warme douche kan nemen voordat het hele eten en op bed leggen circus weer gaat beginnen.
pi_166503348
Mooi omschreven Thistleweed, kan ik me in vinden.
Behalve dat ik sommige cadeaus wel leuk vind en ik mensen niet wil ontzeggen om te geven - vinden anderen namelijk fijn (al is het soms meer omdat het moet/hoort). Bijv iets persoonlijk zelfgemaakts of iets wat ik zelf anders ook had gekocht (iets van verlanglijstje). Maar dat is weer zo kieskeurig. Vind ik lastig.
  dinsdag 8 november 2016 @ 16:46:52 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_166503371
Oh maar die zienswijze vind ik ook echt heel mooi en interessant Thistle! Ik merk dat ik zelf ethisch ook wat moeite heb met het "kopen om het kopen".

Een goed voorbeeld is sinterklaas met de schoonfamilie, waarbij op een gegeven moment iedereen iets voor iedereen kocht (náást je getrokken lootje dus) en niemand daar ook vanaf durfde te wijken omdat iedereen het deed. Maar waar het dan meestal op neer kwam was dat je last minute helemaal in de stress maar gewoon wat goedkope bagger ging kopen om maar wat te hebben. En dit gedrag sloeg ook weer door naar kerst met mijn familie. Nu bestaat mijn schoonfamilie al uit tien volwassenen... keer tien.... dat zijn dus honderd extra kutkado's waar niemand écht op zat te wachten :o We zijn daar zelf dus resoluut mee opgehouden. Ook gooien we geen speelgoed voor andermans kinderen op de sinterklaasberg meer. Ik neem aan dat de ouders dat prima zelf in hand kunnen houden en die kinderen vieren tegenwoordig al acht keer uitpakfeest in december ofzo ( sinterklaas op school, mama's werk, thuis, bij opa en oma. Kerst thuis, bij opa en oma....) dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat er echt behoefte is aan nog meer.

Maar ja, verjaardagen. Ik probeer het ook echt. Mensen te vertellen dat ze geen kado's mee moeten nemen maar het blijft toch menselijk gedrag. Ik kan het zelf ook niet echt laten. Al probeer ik steeds vaker een "ervaring" te geven dan een "ding". Ik ben wel benieuwd hoe je tot dat punt komt. Zeker met kleine kinderen er bij. Mensen hebben toch een soort natuurlijke drang om maar meer te blijven geven en geven en geven.

Dus ja, ik deel de zienswijze zeker. Ik ga alleen geen feestjes en partijen afslaan OMDAT mensen kadootjes zullen geven. Dat vind ik een beetje zot :+
disclaimer
pi_166503917
Ik word echt ongelukkig van al die troep :@ ik leef nog tussen de verhuisdozen heb de neiging alles weg te flikkeren maar vind weggooien ook weer niet duurzaam dus het staat er maar tot het uitgezocht wordt.
pi_166503964
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:47 schreef Selvaria het volgende:
Nou, eens hoor. Ik heb er ook iets van gezegd vanuit mijn eigen ervaringen (al voelde dat stom en als mezelf verdedigen), maar hoop dat de andere dames wel hun eigen plan trekken. Het is allemaal inderdaad niet meer van deze tijd. En ons kind is zo fantastisch goed gelukt dat ik het bij mini2 weer precies op dezelfde manier aan hoop te pakken. O+
Ik word al vrij boos als ik het alleen al lees. Vind het heel raar dat zo iemand dit soort dingen verteld als een soort absolute waarheid. En dan zoiets over jouw kind zeggen alleen omdat je even een ander geluid laat horen? Ik was denk ik onmiddellijk opgestapt. Zeker met de extra dosis assertiviteit nu door die hormonen (mijn arme leerlingen.. Van de week was er een leerling die een 'tssss' geluid maakte toen een andere leerling een vraag stelde. Ik heb altijd een hekel aan zulk gedrag maar ik heb die jongen zo genadeloos verbaal afgemaakt. Ik sta echt op scherp momenteel)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166504339
Mijn baby draait nog alle kanten op, maar ja, das niet gek bij 26 weken. Babyshower nog nooit meegemaakt en het beeld wat ik ervan heb laat me er ook niet warm voor lopen :') Rompertjes knutselen en babyprakjes raden, not my cup of tea. Liever een gezellige high tea met vriendinnen.
pi_166504576
Ik sla zeker geen feestjes over hoor :)
Ik weet niet hoe we er gekomen zijn, ik denk ook door er veel over te praten en uit te dragen dat we het echt belangrijk vinden.
Kinderen maakt het wel lastiger. Ik wil dit ook niet te veel opdringen aan mijn kinderen, hun genieten namelijk wel erg van kadootjes krijgen en dat gun ik ze ook tot op een bepaalde hoogte. Wij besparen zelf ook absoluut niet op speelgoed en ze hebben een grote verzameling met duurzaam speelgoed. Voor hun verjaardag nodigen we beperkt mensen uit, alleen mensen met wie ze zelf wat hebben. Ik maak altijd een verlanglijst die ik rond stuur en meestal gaat dat wel goed hoewel er altijd wel iets tussen zit wat ik zelf niet uit had gekozen. Ik zet ook altijd wel ervaringen op het lijstje maar dat vinden mensen vaak minder leuk om te geven. Ook benadrukt ik dat 2e hands prima is, scheelt ook weer.
Sint houden we heel klein, dat betekende wel dat we het niet met schoonzussen kunnen vieren op omdat die daar andere ideeën over hebben. We leggen meer de nadruk op gezellig samen zijn. Kadootjes horen erbij maar duurzaam en niet te veel. Ik hoop ook dat de kinderen dit fijner vinden dan grote bergen kadootjes.

We krijgen trouwens wel kadootjes voor onze verjaardagen van schoonouders maar dat mogen we zelf uitzoeken.

Ook geven we wel eens feestjes dat een grote groep mensen hier komt eten en vervolgens gezellig nog een drankje. Dan zetten we soms een pot neer waar mensen naar eigen inzicht wel of niet een bijdrage in kunnen doen. Maar dat is meer gewoon een bijdrage in de kosten
pi_166504602
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 17:08 schreef Unihipili het volgende:
Ik word echt ongelukkig van al die troep :@ ik leef nog tussen de verhuisdozen heb de neiging alles weg te flikkeren maar vind weggooien ook weer niet duurzaam dus het staat er maar tot het uitgezocht wordt.
Dat lijkt me best naar. Kun je het niet beter toch weggooien (of naar de kringloop). Nu lijkt het me zo'n ballast.
pi_166504963
Ja klopt. Tijdens verhuizing ook veel gedaan want ook tijd en energiegebrek, dat nog maar even voortzetten dan :).
pi_166505024
Welke Tony had je sq? Ik heb vd week twee limited editions gekocht en ik moet ze nog steeds proeven :')

Ik hou van cadeautjes. Echt! De moeite die iemand genomen heeft om wat leuks / liefs voor je te kopen of maken O+ cadeautjes geven vind ik zo mogelijk nóg leuker.

Tijdens de aanloop naar zusje kreeg ik van iedereen klavertjes vier. Kaartjes, van hout, echte levende klavertjes en een ketting met klavertje in een glazen bolletje. Ik hou ervan. Ketting draag ik iedere dag. Kaartjes staan overal in huis en het plantje in een mini potje voor het raam

En die unicornpoes... IKWILHEM!!! 😍
pi_166505122
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:05 schreef Hilzillah het volgende:

Ik hou van cadeautjes. Echt! De moeite die iemand genomen heeft om wat leuks / liefs voor je te kopen of maken O+ cadeautjes geven vind ik zo mogelijk nóg leuker.

Ik ook. O+ Laatst van een vriendin een prachtige knuffel gehad. Zij is een stuk jonger en heeft ook helemaal geen kinderwens. Ontroert me dan zo dat ze de moeite heeft genomen een babywinkel binnen te stappen en cadeautjes voor ons te kopen. O+

Hier ook in de afgelopen drie jaar zoveel kaartjes, etc gehad. Van familie, van vrienden. Ik heb ze allemaal bewaard. Gaat me niet om het cadeau an sich, maar dat mensen blijkbaar die moeite voor me willen doen.
  dinsdag 8 november 2016 @ 18:13:08 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_166505165
Zorgvuldig uitgezochte kadootjes zijn ook zeker erg O+

Maar met kadootjes "omdat het moet" heb ik ook wat minder.

Hilz, ik had de melk kaneel biscuit :9
disclaimer
pi_166506945
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:13 schreef Stormqueen het volgende:
Hilz, ik had de melk kaneel biscuit :9
Die ken ik niet :o Is dat een nieuwe smaak? Ik heb gisteren de passievrucht yoghurt opgegeten :9~
pi_166507389
Even onder een spoiler, want ik weet niet of het onder spam valt? Is een goed doel, dus denk het niet. Als dit niet de bedoeling is, haal maar weg.

Als je niet op kraamcadeautjes zit te wachten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 8 november 2016 @ 19:50:35 #173
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166507908
Mooi uitgelegd over jullie duurzaamheidsoverwegingen Thistle en Uni :Y
En Kris dat is een super mooi alternatief voor kraamcadeautjes ^O^
Selv wat een verhaal joh van je gymlerares! |:(
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 8 november 2016 @ 20:52:22 #174
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166509865
Previewtje van de fotoshoot van vanochtend O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 8 november 2016 @ 20:55:55 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_166509989
Mooi zeg Radyhyn O+
disclaimer
pi_166510129
Moooi rady O+ en wat is V een mooie vent ineens met zijn kapsel!
pi_166510410
Supermooi Rady. O+
pi_166510666
Rady wat lijkt hij toch op je O+
pi_166510747
Mooie overwegingen rond cadeautjes en duurzaamheid. Ik hou van cadeautjes krijgen, maar vind ook echt dat over het algemeen kinderen tegenwoordig veelste veel speelgoed hebben. Ik hoop dat ik daar dus wel overwogen keuzes in kan maken. Aan de andere kant wacht ik al zo lang op een kindje, dat ik na een aantal goede echo's niet voor mijzelf in sta als ik naar Loods 5/Hema/andere willekeurige winkel met te gekke baby spullen ga :')

Die unicornregenboogpoes _O_

Mooie foto's Radyhyn! Fijn sfeertje! En jou grote wordt ook al echt groot!

Ik ben al de halve dag misselijk en weet nog niet goed of het zwangerschap misselijk is of dat is gewoon ziek aan het worden ben :')
pi_166511130
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:13 schreef Stormqueen het volgende:
Zorgvuldig uitgezochte kadootjes zijn ook zeker erg O+

Maar met kadootjes "omdat het moet" heb ik ook wat minder.

Hilz, ik had de melk kaneel biscuit :9
DUDE!!! Die moet ik ook :'( stad en land!! Nee dat is niet waar, Jamin had hem nog niet. Wastie lekker?
  dinsdag 8 november 2016 @ 21:40:25 #181
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166511506
Lekker ding is het hé O+

quote:
17s.gif Op dinsdag 8 november 2016 20:59 schreef Crumpette het volgende:
Moooi rady O+ en wat is V een mooie vent ineens met zijn kapsel!
Ja een heel ventje is het al O+ Eind deze maand wordt hij 2.
Ik vind hem er wel wat ouder uitzien op deze foto hoor ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:14 schreef BlueEyes het volgende:
Rady wat lijkt hij toch op je O+
O+
Knappert hé :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166511591
Waauw Rady! Wat een mooie foto's en wat is je kleintje groot O+
pi_166512306
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:29 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

DUDE!!! Die moet ik ook :'( stad en land!! Nee dat is niet waar, Jamin had hem nog niet. Wastie lekker?
Water liep mij ook in de mond en las dat ie alleen bij de Albert Heijn verkrijgbaar is. Dus ik weet waar ik morgen m'n boodschappen doe. :9~

Mooie foto's Rady!!
  dinsdag 8 november 2016 @ 22:04:47 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_166512345
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:29 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

DUDE!!! Die moet ik ook :'( stad en land!! Nee dat is niet waar, Jamin had hem nog niet. Wastie lekker?
ja! Hij lag ineens bij de ah tot go en ik stond daar met cravings. Was z'n 4 euro waard gelukkig :')
disclaimer
pi_166513797
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:17 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Aan de andere kant wacht ik al zo lang op een kindje, dat ik na een aantal goede echo's niet voor mijzelf in sta als ik naar Loods 5/Hema/andere willekeurige winkel met te gekke baby spullen ga :')

Heerlijk toch, lekker je eigen overwegingen maken hoor!
pi_166514080
Wat een mooie foto's Rady, wauw!!!

Ohhhhh Tony's ♡! Ik moet ook altijd al die limited editions uitproberen. Hier liggen melk cola knettersuiker en wit wortel walnoot in de kast. Morgen proberen tijdens vriendinnen thee avondje.

Ik vind vooral puur zeezout amandel lekker en hazelnoot melk.

Nu Gauw Slapen... Trusten!
pi_166515823
Witwortelwalnoot nam ik voor vent mee, die vind hem niks. En ik ben niet zo gek op wit. Die ander die ik heb is puur met iets? Gember er Citroen?
En morgen die met kaneel kopen. Die zou best wel eens mijn nieuwe lievelings kunnen worden naast puur kersen merengue O+
pi_166520949
:W nachtploeg. En nog geen verkiezingsuitslagen.

Oh, chocola, al die smaken moet ik ook hebben :D

En inderdaad prachtige foto's Radyhyn!
pi_166526235
Over chocolade lezen terwijl je je bakje yoghurt met muesli eet -O-
  woensdag 9 november 2016 @ 07:36:28 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166526354
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 07:30 schreef Theeleuter het volgende:
Over chocolade lezen terwijl je je bakje yoghurt met muesli eet -O-
Zo te lezen geen muesli met chocolade?
KuikenGuppy
pi_166526929
Ik heb nogsteeds en haatverhouding met chocolade deze zwangerschap ;(
pi_166527519
Ik had een chocolade croissant als ontbijt. :) . Maar verder is het maar een rare ochtend. Mijn vriend is de hele nacht opgebleven om naar de uitslagen van de verkiezingen te kijken. Vervolgens werd ik zelf om 5.00 wakker en hebben we samen het nieuws gekeken, Nu voelt het alsof ik al een halve dag achter de rug heb. Bizarre wereld waarin we leven. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166528312
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 07:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo te lezen geen muesli met chocolade?
Hoewel een briljant idee, doet het wat af aan gezond de dag beginnen :P
pi_166528495
Lekker wakker worden met dat nieuws uit Amerika inderdaad. :N
pi_166529355
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2016 08:27 schreef Franny_G het volgende:
Ik had een chocolade croissant als ontbijt. :) . Maar verder is het maar een rare ochtend. Mijn vriend is de hele nacht opgebleven om naar de uitslagen van de verkiezingen te kijken. Vervolgens werd ik zelf om 5.00 wakker en hebben we samen het nieuws gekeken, Nu voelt het alsof ik al een halve dag achter de rug heb. Bizarre wereld waarin we leven. :{ .
Precies mijn nacht, maar dan zonder chococroissant. Onvoorstelbaar.
  woensdag 9 november 2016 @ 10:08:45 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166530430
Eigenlijk zou je verplicht overal een chocoladecroissant bij moeten hebben :Y.
KuikenGuppy
pi_166530452
Even huilen ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2016 10:11:25 ]
pi_166530468
Of een chocoladecroissant met karamel en zeezout. Die moet ik ook nog proberen!!!
pi_166530571
Logi hoe kut :*
Succes met beslissingen en alles wat je gaat tegenkomen
pi_166530592
Och jee Logi, dat is niet het nieuws waarop ie zat te wachten, sterkte. :*
pi_166530625
Logi wat een vervelend nieuws :{
  woensdag 9 november 2016 @ 10:20:34 #202
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166530704
Logi :*
pi_166530729
Ze bellen net voor de afspraak volgende wk de 15e, ook weer biopt etc en gewoon weer 2wk wachten daarna :'(
Maw ik ben gewoon al 17wk voor ik duidelijkheid heb ;(

En bedankt, sorrie zit er even door hier

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2016 10:22:41 ]
pi_166530843
Geen sorry zeggen Logi!
Ik denk dat we het allemaal heel goed snappen dat je dat kwijt moet.
Al die onzekerheid aan alle kanten is killing
pi_166530902
Logi wat schrikken zeg! Ik snap dat je dan niet echt gerust kunt zijn : (

Sterkte ermee!
  woensdag 9 november 2016 @ 10:36:43 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166531052
Logi :* wat een schrik en onzekerheid! Kunnen ze zo'n biopt niet sneller onderzoeken dan twee weken?
KuikenGuppy
  woensdag 9 november 2016 @ 10:40:14 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_166531129
Och logi, wat moet dat angstig zijn ;( heel veel sterkte toegewenst, meer kan ik niet zeggen...
disclaimer
pi_166531243
Logi. wat rot allemaal, zo jammer dat het niet onbezorgd is. Veel sterkte.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166531293
Poeh logi, daar zit je ff niet op te wachten inderdaad. Is er nog een kans dat de cellen onrustig zijn door de zwangerschap?
pi_166531360
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 10:36 schreef Burdie het volgende:
Logi :* wat een schrik en onzekerheid! Kunnen ze zo'n biopt niet sneller onderzoeken dan twee weken?
De vloeistof doen ze ter plekke en geen idee of ze dat direct kunnen zien, maar biopt moet sowieso weer helemaal onderzocht worden..

dus dan ben ik 17wk stel ze moeten het toch nu weghalen dan ben ik 17/18wk als ze die risicovolle behandeling gaan doen.. dat is echt mijn angst.. omdat het steeds meer een echt kindje wordt en ik nu al lichte plopjes voel en het gewoon onmogelijk voelt om te voelen wat ik zou moeten voelen nu.. :'(
pi_166531376
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 10:49 schreef WupWup het volgende:
Poeh logi, daar zit je ff niet op te wachten inderdaad. Is er nog een kans dat de cellen onrustig zijn door de zwangerschap?
Nee ze zei dat het sowieso niet vanzelf zou overgaan en sowieso weggehaald moest worden.

Wat wel een voordeel is dat mijn gyn bij de vorige zwangerschap mijn zwangerschap er naast deed voor de afleiding, ze is nl oncoloog maar zij kent mij dus heel goed en ik haar, en ze kan de meeste onderzoeken zelf doen zoals biopt/ vloeistof etc. En dat als ik niet zwanger was geweest dat dit wellicht pas veel later hadden ontdekt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2016 11:00:37 ]
  woensdag 9 november 2016 @ 10:59:57 #212
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166531474
Bah logi ;( naar die onzekerheid.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 9 november 2016 @ 11:01:59 #213
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166531517
Ik duim hard voor een goede uitslag wb de situatie! Ik hoop echt dat ze het kunnen uitstellen :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_166531637
Thx O+ Iedereen, blij het even kwijt te kunnen. Ik ga proberen nog even te slapen..
pi_166531897
Wat rot Logi... onzekerheid sucks. Hoop dat je nog even lekker kunt slapen :*
pi_166533244
Veel success met alles Logi... Ben zeker dat we allemaal meeduimen
pi_166533734
Logician, blegh, wat een onzekerheid. Sterkte.
pi_166533863
O pffff Logician wat een ontzettend naar bericht! Sterkte en ik hoop op de positiefst mogelijke uitkomst voor je :*
pi_166534091
Logi wat een naar bericht! :* Sterkte!
  woensdag 9 november 2016 @ 13:17:18 #220
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166534480
Ohhh Logi wat heftig en moeilijk!! :{
En dan ook steeds dat wachten tussendoor.. heel veel sterkte en ik duim mee voor goede uitslagen :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166535841
Gadver Logi, wat een vreselijke situatie. Heel veel sterkte gewenst.

@Burdie: nog steeds niks? Gister dacht ik even dat het stil was van jouw kant, maar kennelijk zit le bebe nog steeds lekker warm binnen. Trek je het nog een beetje? En zijn er al verdere plannen?

Ik was gister bij de verloskundige en weer helemaal goed gekeurd. Baby was flink gegroeid zei ze. Nog geen indeling ingezet, dus ik ben benieuwd.
pi_166536090
Wow Logi, wat heftig!
pi_166536576
Och logi, sterkte in deze onzekere tijd!
  woensdag 9 november 2016 @ 15:05:10 #224
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166536744
Sterkte Logi!
pi_166537846
Logi, wat heftig, sterkte.
pi_166538068
Logi sterkte! Hopelijk heb je snel duidelijkheid! :*
pi_166538617
Pffff ik moet gewoon huilen van jullie lieve berichtjes O+ O+ O+

En nu maar gauw over naar de leuke verhalen,koetjes en kalfjes en bizar lekkere chocolade repen en eenhoornregenboogbeesten stoere burdie stomme zwangerschapsgymdames etc :*
  woensdag 9 november 2016 @ 17:07:48 #228
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166539388
Logi :*

Een beetje goed nieuws van mij dan maar... al mijn gemeten suikerwaardes zijn tot nu toe goed.. yay! :)

En de rainbowcottonballs zijn binnen *O*
De lichtslinger komt in een hoek van het kamertje te hangen. Kan die meteen de verwarmingsbuizen daar maskeren :P



Ik ga ook nog een uitgevallen oude bonsaiboom aankleden met gelijk gekleurde vilten balletjes. Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden.. de balletjes komen morgen binnen! /freubelmodus aan.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166540021
Lekker vrolijk Radyhyn! Die vilten balletjesbonsai klinkt ook leuk.
Ik heb ook zo'n cotton ball slinger, heeft in de loop der jaren op heel veel plaatsen in huis gehangen/gelegen in de meest uiteenlopende kleurcombinaties. Verveelt nooit! Jammer genoeg is het winkeltje waar ik de losse balletjes altijd kocht dichtgegaan. Als ik nog balletjes heb die bij de babykamer gaan passen wordt dat ook de volgende locatie O+

Ik heb zwangerschapscursusuitzoekstress ;( Ik wil eigenlijk helemaal niet omdat ik geen zin heb in een theekransje, maar iedereen die ik het vraag heeft zo'n cursus gedaan en nu voel ik me nu al een slechte moeder :') Op internet lees je dan weer dat merendeel er weinig aan heeft gehad of op het moment supreme het toch weer vergat. Ik zoek nog ff de discussie van hier op van een tijdje geleden, hopelijk helpt dat voor relativeren.
  woensdag 9 november 2016 @ 17:38:46 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_166540219
Tweedledee, als je niet wil moet je het niet doen! Ik stond er overigens net zo in als jij en toen ik met 24 weken besloot het toch wel te willen zat alles vol :') ik heb uiteindelijk de verkorte Samen Bevallen gedaan en heb daar toch best veel aan gehad, vooral het fysieke aspect (ademhaling, houdingen etc) die je niet echt van FOK kan halen.
disclaimer
pi_166540675
Ja precies dat dus, ik wil niet in barensnood liggen en mezelf vervloeken dat ik geen cursus heb gevolgd. Maar ik ben zo nuchter dat ik gruwel van zweverige toestanden en pijntjes aangepraat krijgen die ik niet heb. Ik zal ook wel te naïef zijn dat ik denk dat ik met mijn pds al heel wat buikpijn opgevangen heb en daar ben ik dus ook niet bang voor, ik vertrouw erop dat ik voel wat ik moet doen. Maar iets zegt me dat als je van het hele toeten noch puffen weet dat je daar toch iets over moet leren ;)
Ik heb er eentje gezien van een middag, zonder terugkomles (en dus ook geen foto's van mij en mijn kind op internet, grote pre). Ik ga die maar even laten sudderen denk ik. En een boek zoeken op marktplaats.
  woensdag 9 november 2016 @ 17:57:52 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_166540796
Ten eerste zijn de meeste cursussen totaal niet zweverig en van pijntjes aanpraten heb ik nog nooit gehoord. En wij hebben nog steeds terugkomdagen maar "ze" hebben nog nooit een foto van mijn kind op internet gezet hoor ;) waar komen die wilde verhalen toch altijd vandaan? :D
disclaimer
  woensdag 9 november 2016 @ 17:58:38 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_166540811
Neemt niet weg dat je het nog steeds niet moet doen als je het niet wil hoor, maar er is zoveel bangmakerij altijd. Das zo jammer.
disclaimer
  woensdag 9 november 2016 @ 17:59:56 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166540838
Ik vond een cursus juist wel gezellig, maar denk dat je ook prima zonder kunt bevallen ;).
KuikenGuppy
pi_166541011
Hey Burd :W Nog steeds hier dus ;)
Ja maar ik ga toch niet voor de gezellig :P
Ik zie vaak dat mensen zo'n terugkomfoto op fb zetten, jullie niet?
  woensdag 9 november 2016 @ 18:09:10 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_166541025
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 18:08 schreef Tweedledee het volgende:
Hey Burd :W Nog steeds hier dus ;)
Ja maar ik ga toch niet voor de gezellig :P
Ik zie vaak dat mensen zo'n terugkomfoto op fb zetten, jullie niet?
dat wel, maar misschien is dat gewoon in overleg gegaan ;)
disclaimer
  woensdag 9 november 2016 @ 18:11:15 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166541066
Ja, kijken of we 11-11 gaan redden, het gekkengetal :P.
KuikenGuppy
pi_166541144
Mooi streven :D

Ik voel me vrij uniek dat ik niet van plan ben om foto's waar dan ook op internet te gaan plaatsen (sorry alvast). Maar misschien dachten meer er zo over voordat ze over werden genomen door trotsheidhormonen. We gaan het meemaken ;)
  woensdag 9 november 2016 @ 18:28:32 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_166541478
Ik ken er best veel hoor, die hun kind niet online zetten :Y
Wat ik wel een beetje gek vind is als mensen wel hun eigen hoofd blurren op fok maar hun kinderen wel in vol ornaat tonen :P
disclaimer
pi_166541670
Volgens mij lees en zie ik dan echt precies de verkeerde dingen als ik jouw antwoorden lees Sq :') Ze helpen wel, thanks :)
  woensdag 9 november 2016 @ 18:35:57 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_166541709
Haha ja misschien hebben we heeeeel verschillende sociale kringen :')
Maar burdie zet d'r kind bijvoorbeeld ook niet online 8-)
disclaimer
pi_166542025
Pufclub stress is herkenbaar. Bij nr 1 deed ik hypnobirthing (minder zweverig dan het klinkt en heb er veel aan gehad) en zwangeryoga. De yoga was niet met een vast clubje maar je kon gewoon instromen. Dat was trouwens wel zweverig.
Bij nr 2 deed ik wel zo'n zwangerclubje yoga iets met terugkomen maar dat paste helemaal niet bij mij, veel te veel angst voor de bevalling en ademtechnieken die ik niet fijn vond. Ik ben toen ook nog naar een zwangerschapstest retraite geweest, een weekendje met meditatie, yoga, schilderen, massage, veel praten, samen zijn, eten, in de watten gelegd worden en rusten, heerlijk.

Nu weet ik het niet, wil iets heel tofs want de laatste keer maar wat....
pi_166542202
Eerste keer op aanraden van Skoap hier 1 op 1 Mensendieck gedaan. Was fijn om houding te bekijken en daarnaast op mijn tempo en waar ik behoefte aan had de pufjes etc te doen.
Nu niks want ik weet dat de vpk en vk/ gyn me prima begeleiden tijdens het puffen door het af en toe even weer te benadrukken als je ligt te bevallen. En heb hun vooral nodig voor de 'paniekmomentjes' om me even weer bij de les te houden.
pi_166542223
quote:
12s.gif Op woensdag 9 november 2016 18:11 schreef Burdie het volgende:
Ja, kijken of we 11-11 gaan redden, het gekkengetal :P.
Tussen de lampionnenloop door O+
Of even in de ochtend kan je in de avond met kuiken langs de deuren :D
pi_166543063
Hier gewoon ordinaire zwangerschapgym, van de lokale thuiszorg, of weet ik veel hoe dat nu heet. Echt niet zweverig en gegeven door een fysiotherapeute. Veel praktische info over de bevalling ook.

En eigenlijk was de "nagym" nog best relaxed hoor. Ff een uurtje echt alleen op jezelf focussen. Heerlijke zeldzaamheid als je net een baby hebt.

We hadden ook niet zo'n keutelgroepje, dat scheelt.
pi_166543571
Het enige wat ik heb onthouden van mijn zwangerschapsclubje was dat ik met mijn ogen open moest persen. Als je je ogen dicht doet, kunnen de bloedvaten in/rond je ogen knappen door het persen en dan sta je de eerste tijd als een pandabeertje op de foto met je newborn. Dus daar lag ik me tijdens het persen op te concentreren :')
Ik moet wel bekennen dat ik 3 weken heb gemist, omdat ik te vroeg beviel. Bijvoorbeeld de partneravond.
pi_166544330
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 18:15 schreef Tweedledee het volgende:
Mooi streven :D

Ik voel me vrij uniek dat ik niet van plan ben om foto's waar dan ook op internet te gaan plaatsen (sorry alvast). Maar misschien dachten meer er zo over voordat ze over werden genomen door trotsheidhormonen. We gaan het meemaken ;)
Foto's van Twix plaats ik ook niet online, terwijl hij de tofste is.
pi_166545598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:32 schreef Tweedledee het volgende:
Lekker vrolijk Radyhyn! Die vilten balletjesbonsai klinkt ook leuk.
Ik heb ook zo'n cotton ball slinger, heeft in de loop der jaren op heel veel plaatsen in huis gehangen/gelegen in de meest uiteenlopende kleurcombinaties. Verveelt nooit! Jammer genoeg is het winkeltje waar ik de losse balletjes altijd kocht dichtgegaan. Als ik nog balletjes heb die bij de babykamer gaan passen wordt dat ook de volgende locatie O+

Ik heb zwangerschapscursusuitzoekstress ;( Ik wil eigenlijk helemaal niet omdat ik geen zin heb in een theekransje, maar iedereen die ik het vraag heeft zo'n cursus gedaan en nu voel ik me nu al een slechte moeder :') Op internet lees je dan weer dat merendeel er weinig aan heeft gehad of op het moment supreme het toch weer vergat. Ik zoek nog ff de discussie van hier op van een tijdje geleden, hopelijk helpt dat voor relativeren.
Ik heb bij de eerste geen cursussen ofzo gevolgd. Denk ik ook niet veel aan gemist had genoeg aan de begeleiding tijdens de bevalling van het personeel. Ook deze keer hier geen cursussen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_166546147
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:07 schreef Radyhyn het volgende:
Logi :*

Een beetje goed nieuws van mij dan maar... al mijn gemeten suikerwaardes zijn tot nu toe goed.. yay! :)

En de rainbowcottonballs zijn binnen *O*
De lichtslinger komt in een hoek van het kamertje te hangen. Kan die meteen de verwarmingsbuizen daar maskeren :P

[ afbeelding ]

Ik ga ook nog een uitgevallen oude bonsaiboom aankleden met gelijk gekleurde vilten balletjes. Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden.. de balletjes komen morgen binnen! /freubelmodus aan.
Die lichtslingerballen zijn leuk zeg!!! Ik wil dat ook :@ heb je een voorbeeldje van hoe dat eruit gaat zien?

Ik heb ook lilleke leidingen.
pi_166546935
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 18:15 schreef Tweedledee het volgende:
Mooi streven :D

Ik voel me vrij uniek dat ik niet van plan ben om foto's waar dan ook op internet te gaan plaatsen (sorry alvast). Maar misschien dachten meer er zo over voordat ze over werden genomen door trotsheidhormonen. We gaan het meemaken ;)
Wij hebben ons ook vast voorgenomen om geen foto's en liever ook geen andere details over ons kind online te zetten. Alles wat online staat, staat daar voor altijd tenslotte.
We hebben in onze omgeving wel meer mensen die het of helemaal niet doen, of een mooie tussenweg gevonden hebben (alleen onherkenbare foto's bijvoorbeeld).
Ik ben wel nieuwsgierig hoe ik daar over denk als ik straks het allermooiste kind van de hele wereld heb gebaard.. O-) ;)
  woensdag 9 november 2016 @ 21:13:05 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166546996
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 18:57 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Tussen de lampionnenloop door O+
Of even in de ochtend kan je in de avond met kuiken langs de deuren :D
's Avonds met baby in doek langs de deuren, scheelt weer kraamvisite van de halve buurt, én ik krijg snoep. Win-win :+.
KuikenGuppy
pi_166547436
Die je in de doek kan bewaren. Perfect plan!

Ik denk dat ik gewoon weer zwangerschapsgym ga doen. Wil dit keer een niesincident voorkomen :')
  woensdag 9 november 2016 @ 21:27:20 #253
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166547686
Oh Logi, wat een rot uitslag :{ En al dat wachten, pfff. Heel veel sterkte. Hopelijk komt er snel goed nieuws :*


Ik heb de vorige keer ook geen cursus gedaan en het ging best goed. Ik kwam er al vrij snel achter dat het wel handig is om door te blijven ademen in een weeenstorm ;)

Die lichtslingerballen klinken wel tof! Hoe ziet zoiets eruit?

Sint Maarten kindje, klinkt goed Burdie! ^O^
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166547932
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

's Avonds met baby in doek langs de deuren, scheelt weer kraamvisite van de halve buurt, én ik krijg snoep. Win-win :+.
Uh huh... Weet je nog, dat je ergens in je kraamtijd bedenkt dat het wel een goed idee is om lekker buiten te gaan wandelen met je verse baby en dat je dan halverwege volledig versleten half huilend en strompelend bedenkt dat je óók nog terug moet? Good times... ;( :P
pi_166548179
11-11 voor Burdie, goed plan!

Hier zeker geen openbare foto's en zelden iets op Facebook, maar dat laatste vind ik toch minder erg dan ik me voorgenomen had :P

Vorige keer zwangerschapsyoga gedaan, nu niets.
  woensdag 9 november 2016 @ 21:45:05 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166548315
quote:
12s.gif Op woensdag 9 november 2016 18:11 schreef Burdie het volgende:
Ja, kijken of we 11-11 gaan redden, het gekkengetal :P.
12 november zijn erg leuke kinderen, drogen ook leuk op :Y O+
Wat was ik blij toen de bevalling toch tot na middernacht bleek te duren, en mijn oudste dus niet op 11-11 geboren werd (wel met carnaval verwekt trouwens :X )
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166548343
Ik post nooit foto's van de kids op fok, ook geen herkenbare foto's van mezelf trouwens. Op Facebook plaats ik wel eens foto's. Niet te vaak en ik let er wel op dat het geen genante foto's zijn. U kunt hoop dat ze alle foto's die ik er opzet later zelf ook leuk genoeg vinden om op het internet te hebben.
  woensdag 9 november 2016 @ 21:53:43 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_166548568
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:33 schreef WupWup het volgende:

[..]

Uh huh... Weet je nog, dat je ergens in je kraamtijd bedenkt dat het wel een goed idee is om lekker buiten te gaan wandelen met je verse baby en dat je dan halverwege volledig versleten half huilend en strompelend bedenkt dat je óók nog terug moet? Good times... ;( :P
En dat je man dan de auto moet gaan halen terwijl je zit te huilen op een bankje met een huilende baby in het park ja O+

"drie kilometer is toch niks"

:')
disclaimer
  woensdag 9 november 2016 @ 21:56:18 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_166548630
Ik voel me nu bijna een loedermoeder omdat ik wél foto's van mezelf en mijn kind online zet. Bijna :+

Had trouwens vandaag weer een afspraak bij de verloskundige en de missie is bereikt: ik hoef niet bij voorbaat al de ogtt, ze nemen alleen vervolgstappen als er uit de echo een zeer grote afwijking blijkt. Ik hoef ook niet meer op de weegschaal.
Ze was duidelijk wel wat terughoudend "want je kunt diabetes niet op een echo zien" maar daar ga ik alleen maar in mee als ogtt voor ALLE zwangeren standaard protocol zou zijn en dat is het nou eenmaal niet.
Wel fijn, ben blij dat het nu gewoon afgesproken is.
disclaimer
  woensdag 9 november 2016 @ 21:57:21 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166548657
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:22 schreef Theeleuter het volgende:
Die je in de doek kan bewaren. Perfect plan!

Ik denk dat ik gewoon weer zwangerschapsgym ga doen. Wil dit keer een niesincident voorkomen :')
Niesincident? Je bedoelt waarbij je de baby er uit niest ipv vol in de weeën te moeten? Dat zou ik idd ook willen voorkomen :+ ;).
KuikenGuppy
  woensdag 9 november 2016 @ 21:58:27 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166548698
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:45 schreef Leandra het volgende: (wel met carnaval verwekt trouwens :X )
Check :').
KuikenGuppy
  woensdag 9 november 2016 @ 21:59:13 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166548727
Dat klinkt als een goede afspraak, SQ :)
KuikenGuppy
pi_166548732
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Niesincident? Je bedoelt waarbij je de baby er uit niest ipv vol in de weeën te moeten? Dat zou ik idd ook willen voorkomen :+ ;).
Uiteraard bedoelde ik dat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 9 november 2016 @ 22:01:57 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_166548806
Alleen als je loopt, staat of half ligt toch? O+
disclaimer
pi_166548828
Jullie zijn tof O+ Ik voel me een stuk minder raar nu (8>
Mensendieck vind ik ook nog een goede optie. Website van mevrouw die ik vond had wat vage info dus maar even een vraagmailtje aan wagen.

Wat fijn die begripvolle vk Sq! En uiteraard ben je geen loedermoeder met je foto's :s)
pi_166548838
Grappig, al die overwegingen. :) Ik zet hier juist wel af en toe een foto van N. en op FB niet/alleen onherkenbaar. Hier is ze N. van Selvaria en is ze niet te Googlen onder haar (volledige) eigen naam. Foto's haal ik overigens wel weg na een tijdje, al weet ik dat ze nooit echt helemaal weg zullen zijn. Ik ben naïef genoeg om te geloven dat er in die korte tijd heus niks mee gebeurt en er staat sowieso niks spannends op die foto's. Mijn eigen hoofd zal me verder een worst wezen trouwens. :D
pi_166549921
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:59 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Uiteraard bedoelde ik dat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het dieptepunt van mijn week;
Kriebelhoest to the max én zwanger

:X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 9 november 2016 @ 23:43:12 #268
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166552312
Vandaag langs de gyneacoloog geweest. Het is definitief, ik word volgende week papa :o :o :o

Wel heel spannend nu allemaal, wordt het voor mij ook eindelijk "echt".
pi_166552389
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:32 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Het dieptepunt van mijn week;
Kriebelhoest to the max én zwanger

:X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1 en midden op straat niesen achter de wandelwagen en je blijkbaar volle blaas zo leeg voelen lopen je schoenen in. Ik was alleen met lisa en moest nog naar huis ze was 2 weken ofzo. Ik heb keihard gejankt en idd een tijd luiers maat 5 als inlegger gebruikt daarna haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_166552472
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:43 schreef Tinos85 het volgende:
Vandaag langs de gyneacoloog geweest. Het is definitief, ik word volgende week papa :o :o :o

Wel heel spannend nu allemaal, wordt het voor mij ook eindelijk "echt".
Wordt je vriensin ingeleid ivm de suikers?

Spannend hoor!
Kwak
pi_166552505
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:32 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Het dieptepunt van mijn week;
Kriebelhoest to the max én zwanger

:X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet eens vaginaal bevallen noch zwanger, maar ik koop dan gewoon tena bij de winkel hoor.

Mijn moeder is er eens met eentje een zwembad ingesprongen, per ongeluk. In een maxi inlegger gaat een liter of 2 :+
Kwak
  woensdag 9 november 2016 @ 23:54:59 #272
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166552719
Spannend Tinos!! :Y

Fijn van de vk SQ :Y

11-11 is toffe datum Burd! Met carnaval erin en de elfde vd elfde dr uit. Alaaff! O+

Hier wat voorbeelden met cotton balls. Je kan ook de kleuren zelf uitkiezen en de lengte van het snoer en aantal lampjes bepalen.
http://www.google.nl/sear(...)+ball+lights+rainbow

Als ze hier hangen maak ik nog wel een foto :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 9 november 2016 @ 23:55:55 #273
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166552748
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wordt je vriensin ingeleid ivm de suikers?

Spannend hoor!
Yep, ivm de grootte van de baby ook. Zou het beste zijn voor m'n vriendin en de baby om in te leiden. Woensdagochtend naar het ziekenhuis en dan kan het een a twee dagen duren en dan is de baby er.
pi_166553382
Oef spannend Tinos! Nog een weekje en dan ben je papa! :o *O*

En die nies/hoest/lach incidentjes lees ik even overheen hoor.. o|O :X
  donderdag 10 november 2016 @ 01:56:10 #275
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_166553860
Egopost: ik ben moeder!

Op 9-11 is onze zoon geboren en we zijn, heel cliché, dolverliefd O+

Mijn vriend was uitgerekend de avond dat mijn vliezen braken voor werk in Parijs dus die is als een gek teruggekomen. Mijn vliezen zijn uiteindelijk langer dan 24 uur gebroken geweest dus hij was ruim op tijd, we moeten ook een nachtje blijven ter observatie ivm infectiegevaar.

Hij is dus 2,5 week te vroeg en 'maar' 46 cm en 2825 gram maar verder helemaal compleet en perfect O+ .

Lachgas bleek uiteindelijk geen oplossing meer voor mij dus met 7 cm ontsluiting gekozen voor een ruggenprik en dat bleek de beste beslissing ever! Uiteindelijk heb ik nog geen 10 minuten hoeven persen.

We zijn zo gelukkig *O*
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_166553892
*O* van harte gefeliciteerd Queens! Wat klink je superblij O+

Geniet er van!
pi_166553951
Proficiat Queens! *O* *O*

Kwak dat Tena verhaal _O-
Buiten een heel korte episode halfweg al lang blij dat ik het droog kan houden O+
  donderdag 10 november 2016 @ 06:15:53 #278
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166554100
Gefeliciteerd Queens! *O*
  donderdag 10 november 2016 @ 06:30:08 #279
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166554137
Gefeliciteerd Queens! *O*

Spannend Tinos! Volgende week papa!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 10 november 2016 @ 06:32:19 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166554140
Gefeliciteerd Queens! *O*
KuikenGuppy
  donderdag 10 november 2016 @ 06:33:47 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166554144
Ik geloof dat ik een record-op-nummer-1-staan heb, een maand nu :o :P.
KuikenGuppy
  donderdag 10 november 2016 @ 06:42:58 #282
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166554172
Burdie verbreekt alle records! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166554178
Gefeliciteerd Queens *O* Fijn dat je vriend er nog bij kon zijn!

Spannond Tinos :s)
  donderdag 10 november 2016 @ 07:19:18 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_166554254
Van harte gefeliciteerd Queens! *O*
disclaimer
  donderdag 10 november 2016 @ 07:20:03 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_166554257
Ennn burdie is inmiddels ook door bijna de complete november crew ingehaald :') :*
disclaimer
pi_166554489
Gefeliciteerd Queens! O+

En logi, wat een k*tbericht :* ;( wat een vreselijke achtbaan is deze zwangerschap zeg :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_166554617
Gefeli Queens!

En mental image van kwaks moeder :D ik moest grinniken in de stille trein.
pi_166554737
Gefeliciteerd Queens! *O*

Wat spannend Tinos! Geniet nog even lekker van de laatste dagen met z'n tweeën en dan baby. O+

Haha, Kwak. _O-
  donderdag 10 november 2016 @ 08:38:44 #289
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166554744
Queens is mama *O*
Van harte gefeliciteerd!!! *O*

Burd record nr 1 staan *O*

En ik ben 37 weken vandaag *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166554772
Gefeliciteerd Queens! *O*

Meldplicht voor Radyhyn! ;)

Ik start het derde trimester vandaag, 27 weken!
pi_166554796
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik voel me nu bijna een loedermoeder omdat ik wél foto's van mezelf en mijn kind online zet. Bijna :+
Jij loedermoeder. Echt hoor.

Fijn van de afspraken rondom de suikertest en wegen enz.
pi_166554838
Gefeliciteerd Queens!
pi_166554848
Burd je bent wel een beetje mijn heldin hoor, hoe je dit doet/ondergaat _O_

Radyhyn en wupwup wisseldagen *O*

Ik ben zaterdag 26 weken, toch ook wel een mijlpaaltje O+

Stormqueen fijn dat ook de vervangende vk meegaat in jouw wensen :Y hele geruststelling lijkt me

Spannend hoor Tinos, dat je nu weet dat t bijna zover is! :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 10 november 2016 @ 09:06:39 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166555022
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 08:43 schreef WupWup het volgende:
Ik start het derde trimester vandaag, 27 weken!
Huh, wanneer is dat gebeurd :?.
KuikenGuppy
pi_166555101
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 09:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Huh, wanneer is dat gebeurd :?.
Ja vannacht rond 0.00u dus :D
pi_166555109
Queens gefeliciteerd!

En ja, wat gaat iedereen hard zeg.

Stormqueen, fijn dat je het zo goed af hebt kunnen spreken.

33 weken vandaag. :)
  donderdag 10 november 2016 @ 09:51:15 #297
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166555520
Ik zie het updatetopic en denk eindelijk Burdie te kunnen feliciteren :+

Queens van harte! Mooie timing :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166555794
Queens. Gefeliciteerd O+

Bij elke update denk ik ook meteen aan Burdie O+
pi_166556032
Gefeliciteerd Queens *O*

Record houder Burdie O+ :*

Hoera voor alle weken wissels *O*

Hier gaat alles goed :) Ik kijk uit naar de 20 weken echo van komende maandag. Jij succes/veel plezier vandaag Sylver!
pi_166556234
Wauw Burdie, kom even een kilo of wat respect brengen naar je. Wat ben jij een heldin. Echt.

Bizar dat jij eerder was uitgerekend dan ik en ik hier lig met zoon van bijna 4wk oud. Die 4wk voelen als een life time. Dus jee, hoe moet jij je voelen?

Open jij het nieuwe topique?
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
  donderdag 10 november 2016 @ 10:40:50 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_166556258
Nee, dat doe ik wel ;)
disclaimer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')