abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 november 2016 @ 17:46:10 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166457315
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 17:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja :'(
Italiaans vakwerk ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 6 november 2016 @ 17:46:55 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166457337
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 17:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, weet jij toevallig eeen stoelindeling te vinden van de ouigo? Ik heb al proberen te zoeken...
Helaas. Ik kan ook niks vinden :P
  zondag 6 november 2016 @ 17:50:07 #53
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_166457432
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 16:13 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Deze gedrochten? :P
[ afbeelding ]
Jezus wat een blokkendoos!
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 17:52:39 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166457488
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 16:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heb je daar ook tijdens je opleiding helemaal niks over gehoord dan? :o

Bij NMBS hoef je niet eens op een sollicitatiegesprek te gaan als je weinig op hebt met natuurkunde. Ze hebben zelfs een syllabus gemaakt over dit soort dingen.

[..]

Tof :Y
Alleen de laatste opdracht 'fout' omdat ik met 9,81 reken ipv 10 :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 6 november 2016 @ 17:55:39 #55
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166457561
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 17:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja :'(
Ik zie wel dat ze een nieuwe kop hebben inmiddels maar het zijn nog steeds lompe krengen :P
doei
pi_166457577
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 17:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje basiskennis over waar je mee om gaat lijkt me wel essentieel, en tsja, het vakmanschap is er al niet meer bij
ach bij de mat module voor ik weet niet meer welk mat het was kreeg ik een vraag dus ik zeg zo ja dan moet je gewoon nedtrain bellen..... ja met dat antwoord kan ik niet akkoord gaan zei die :') toen zei ik van nou dan weet ik het ook niet en moet ik in de matgids kijken... nou doe maar zegt ie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166457583
gek genoeg geen vraag meer gekregen die dag
  zondag 6 november 2016 @ 17:57:11 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166457592
:D
  zondag 6 november 2016 @ 17:58:59 #59
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166457638
_O-
doei
pi_166458083
Ach, beetje basisnatuurkunde gaat nog wel lukken hoor, maak je maar geen zorgen ;)
We zitten hier gelukkig niet op een al te serieuze site, dus mij moeten jullie ook niet al te serieus nemen in veel gevallen :P
Echter zijn dat van die dingen waar je tijdens de rit niet op gaat lopen letten en gaat berekenen van 'bij zoveel Ampère verbruik ik dus zoveel KW'. Als het afwijkt van het geheel, dan valt het op en is het vroeg genoeg om te rekenen.
Die hele energieconsumptie is weinig interessant voor de machinist. We hebben wel van die hippe energiemeters in bepaalde treintypes, dus als je energiezuinig rijdt, kan je dat zien :)
  zondag 6 november 2016 @ 18:17:03 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166458114
Ik zie trouwens iets opvallends voor mijn raam: ICR-rijtuigen met een NMBS-logo erop. :s)
pi_166458174
Er rijdt een benelux-stam in de icd rond. Ik had 'm vrijdag ook mee voor een paar ritten, maar ik geloof niet dat daar die stickers ook op zaten. Wellicht is er nu een tweede stam ingestroomd.
  zondag 6 november 2016 @ 18:20:19 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166458211
Nee, de Benelux :P

Vanwege werkzaamheden rijdt die vandaag Breda - Roosendaal - Antwerpen - Brussel v.v.
pi_166458251
Oh, ook goed :P
Ik ben dit weekend heerlijk vrij, dus geen idee hoe het allemaal loopt :P

Edit: ha, kan Breda ook niet meer zeuren om hun Internationale trein :D
  zondag 6 november 2016 @ 18:26:18 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166458360
_O-
pi_166458805
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 17:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje basiskennis over waar je mee om gaat lijkt me wel essentieel, en tsja, het vakmanschap is er al niet meer bij
Die kennis is echt niet nodig, werken aan de techniek kan/mag je vaak toch niet als machinist (werken aan iets waar meer dan 110 volt gelijkspanning opstaat mag bijvoorbeeld al niet in je eentje). Is er iets mis dan volg je de materieelgids of bel je het MBN die je stap voor stap vertellen wat je moet doen. Als dat niet lukt gaat het materieel gewoon buiten dienst en is de storingsmonteur aan zet.

Tis voor de verrijking wel leuk maar op de trein zelf word je er niet mee geholpen.

[ Bericht 4% gewijzigd door GlenSpey op 06-11-2016 18:46:12 ]
  Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 18:50:13 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166459064
Tja, voor mijn busrijbewijs (en code 95) moest ik ook alle onderdelen van de bus kennen, nu is het gewoon bellen: 'Hij doet het niet meer, stuur maar een monteur deze kant op'...

Uiteraard is het handig om te kunnen vertellen wat ie allemaal niet meer doet en wat nog (of juist) wel, maar het is nou niet zo dat ik doordat ik weet hoe de retarder of het koelsysteem werkt ik een storing zelf kan oplossen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 6 november 2016 @ 20:33:18 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_166462049
Je krijgt bij de vrachtwagen ook techniek en dergelijke. Maar als je met panne staat en je gaat zelf lopen knoeien, heb je ruzie met de dealer en is de baas kwaad. Wij mogen niet zelf lopen sleutelen.
Ja, een kapot lampje, een losse bout, een doorgefikte zekering mag nog net, maar je moet het niet te ingewikkeld willen maken.
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 20:38:32 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166462242
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:33 schreef greavy het volgende:
Je krijgt bij de vrachtwagen ook techniek en dergelijke. Maar als je met panne staat en je gaat zelf lopen knoeien, heb je ruzie met de dealer en is de baas kwaad. Wij mogen niet zelf lopen sleutelen.
Ja, een kapot lampje, een losse bout, een doorgefikte zekering mag nog net, maar je moet het niet te ingewikkeld willen maken.
Zorgen dat je eigen rijder wordt :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 6 november 2016 @ 20:40:33 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_166462317
Neuh. Kost teveel moeite. Nu wordt er op kantoor voor mij nagedacht. Zij beslissen wat ik voor rit moet doen. En daar weten ze het altijd beter, dus dan krijg je soms even een extra pauze waarin je kan slapen :Z
Je moet niet altijd teveel voor kantoor denken, want dan krijg je toch alleen maar te horen "dit geeft de opdrachtgever door, dus als de gegevens niet kloppen horen we je wel, gaan we nu niet achteraan" :D
Gelukkig is er een bed achter mijn stoel. Heb ik een waterkoker bij me, thee en cup a soup. En een magnetron, en drinken en eten. Oja, en een standkachel. Ik klaag niet dan hoor. De uurtjes lopen gewoon door.
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 20:43:55 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166462447
quote:
12s.gif Op zondag 6 november 2016 20:40 schreef greavy het volgende:
Neuh. Kost teveel moeite. Nu wordt er op kantoor voor mij nagedacht. Zij beslissen wat ik voor rit moet doen. En daar weten ze het altijd beter, dus dan krijg je soms even een extra pauze waarin je kan slapen :Z
Je moet niet altijd teveel voor kantoor denken, want dan krijg je toch alleen maar te horen "dit geeft de opdrachtgever door, dus als de gegevens niet kloppen horen we je wel, gaan we nu niet achteraan" :D
Gelukkig is er een bed achter mijn stoel. Heb ik een waterkoker bij me, thee en cup a soup. En een magnetron, en drinken en eten. Oja, en een standkachel. Ik klaag niet dan hoor. De uurtjes lopen gewoon door.
Das ook weer zo, geeft ook wel wat gemak :) Op wat voor auto rijd je dan en waarmee?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 6 november 2016 @ 20:47:46 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_166462570
Ik rijdt een Volvo FH4 trekker, en rij zeecontainers van- en naar de Rotterdamse en Antwerpse havens. Tegenwoordig heel veel tankcontainers, want ik heb ADR-Tank en een ADR-tank gekeurde trekker én een compressor om een tank leeg te blazen.
Gelukkig heb ik ook een laptop altijd bij me, en een MiFi met een Duitse en Belgische simkaart, om ook in die 2 landen tegen goede tarieven veel te internetten op 4G, indien geen WiFi beschikbaar.
Veelal buitenland, de betere ritten zeg ik dan altijd.
Klikje voor mn truck
  zondag 6 november 2016 @ 20:54:49 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_166462781
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 09:30 schreef MTL het volgende:
Automatische Fahr- und Bremssteuerung.
In Nederland is enkel de basisversie toegestaan: Je stelt een doelsnelheid (Vsoll) in, en zodra je tractie geeft zal de trein tot die snelheid accelereren en daarna de snelheid aanhouden. De trein/loc remt dus ook automatisch bij als-ie heuvel af gaat.
In Duitsland hebben ze nog twee versies, als ik het goed begrepen heb. Een versie waarbij enkel de acceleratie geregeld wordt (dus je moet zelf bijremmen) en een uitgebreide versie waarbij ook de doelsnelheid automatisch wordt ingesteld (bij LZB/ERTMS lijnen), met inachtneming van de Vmax, dus Vsoll=Vmax van het materieel en de plaatselijke snelheid op het traject. Hierbij zal de trein ook volledig automatisch optrekken en afremmen bij wissels, of stoppen voor rode seinen. Ook automatisch stoppen bij stations op de juiste positie (afhankelijk van treinlengte) behoort tot de mogelijkheden. Je stelt zelf wel nog de maximale hoeveelheid tractie in die gegeven mag worden door de computer (bij alle versies overigens), zodat het optrekken en remmen ook comfortabel verloopt.
Maar die uitgebreide versie is dus niet toegestaan in Nederland.
Onder ETCS werkt dit toch wel zo uitgebreid?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 6 november 2016 @ 21:01:34 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166463014
Als de laptop die ik voor m'n werk heb stuk gaat (qua hardware dan) moet ik er ook niet zelf aan gaan knutselen: "bel Dell maar".

Als er iets aan de hand is heb ik vaak nog wel een idee wat dat zou kunnen zijn. Wat kennis van hoe je gereedschap werkt is wel handig. :)
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 6 november 2016 @ 21:16:30 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166463460
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 21:01 schreef James1988 het volgende:
Als de laptop die ik voor m'n werk heb stuk gaat (qua hardware dan) moet ik er ook niet zelf aan gaan knutselen: "bel Dell maar".
Maar de diagnose "het ligt aan de hardware en het is absoluut onmogelijk dat ik een Champion's League gasgladiool ben met een IQ van ver onder het vriespunt." dat laten ze ongezien wel aan jou over?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')