Je kan ook stroomloos maken nabij bruggenquote:Op woensdag 9 november 2016 13:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat valt misschien wel mee, omdat de elektrificatie later klaar is komen er meer bi-mode treinstellen gebouwd dan aanvankelijk de bedoeling was.
[..]
Onder andere omdat alle bestaande tunnels en viaducten te laag zijn. Het is niet simpelweg een draadje erboven hangen, daar moet eerst ruimte voor gemaakt worden.
ja, maar een tunnel is daar al snel te lang voor.quote:Op woensdag 9 november 2016 14:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan ook stroomloos maken nabij bruggen
Hoe doe je dat dan?quote:Op woensdag 9 november 2016 15:25 schreef dennistd het volgende:
Vijf doden bij het omslaan van een tram bij Londen: http://www.bbc.com/news/live/uk-england-london-37811029
Nou, zo dus:quote:
twitter:philatrail twitterde op woensdag 09-11-2016 om 17:42:54 RAIB report suggests Croydon tram "was travelling at a significantly higher speed than is permitted" at the 12mph curve it derailed on. reageer retweet
Zaandam is een DDM gekanteld in de jaren ‘90. Het spoor naar Enkhuizen heeft een overweg, daar is een voertuig geramd waardoor de trein kantelde en tegen de flyover knalde.quote:Op woensdag 9 november 2016 17:01 schreef ReisT het volgende:
¿Zaandam? Leg uit.
Hier was in elk geval geen auto om tegengaan te rijden.
Trein op overweg, auto rijdt tegen trein, trein in de slootquote:Op woensdag 9 november 2016 17:01 schreef ReisT het volgende:
¿Zaandam? Leg uit.
Hier was in elk geval geen auto om tegengaan te rijden.
Deutsche Bahn biedt tientallen reismogelijkheden per dag, waarom zou je HKX überhaupt gebruiken als die twee keer per week rijdt?quote:
Hamburg-Keulen is toch minimaal 16 ICE's en iets van 12 IC's ofzo? Of heb ik dat superverkeerd onthoudenquote:
Pak de reisplanner er maar bij. Ik zie tussen 5:00 en 20:00 twee verbindingen per uur (1x rechtstreeks, 1x met overstap), en soms drie. Tussen 20:00 en 5:00 zie ik ook nog wat treinen.quote:
Tsja, eigen schuld. Als je op het spoor de concurrentie wil aangaan moet je iets bieden dat minstens net zo goed is als wat er al rijdt. Met een handvol treinen per week kom je er simpelweg niet als de concurrent 40 verbindingen per dag biedt.quote:Op woensdag 9 november 2016 22:43 schreef greavy het volgende:
En inmiddels is er weer rigoureus geschrapt in de dienstregeling. Er is sinds de oprichting geen verbetering geweest, het is steeds minder geworden. Zo is er een periode geweest dat er op bepaalde dagen maar één trein per richting reed, en nog buiten de spitsen ook.
Dit zal wel het begin van het einde zijn, vrees ik.
Ik vind het een hoog LuckyTV-gehalte hebben.quote:
Creatief met kurkquote:
Ik ben best verbaasd dat er zoveel mogelijk is in Powerpoint. Eerlijk gezegd zie ik de meerwaarde er niet van in om zo'n politieagent of een trein helemaal met powerpoint vormen te maken. Een vectorbestand werkt wat dat betreft makkelijker. Geen idee PP daar mee overweg kan.quote:
Ik had eigenlijk verwacht een filmpje te zien van deze grappenmakers..quote:
Hoe maak ik een presentatie les 1. Gewoon prima en meer mensen zouden zich hier aan moeten houden want het voorkomt death by PowerPoint.quote:
Geloof me, 99 van de honderd keer is dat hetzelfde kennisgebrek als dat waarom jij zegt dat je niet wist dat het zo uitgebreid kan.quote:Op donderdag 10 november 2016 01:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aangezien het een Office programma is, is het vrij aannemelijk dat de hele boel door elkaar gaat als je iets wilt aanpassen
quote:Op donderdag 10 november 2016 03:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe maak ik een presentatie les 1. Gewoon prima en meer mensen zouden zich hier aan moeten houden want het voorkomt death by PowerPoint.
quote:Op donderdag 10 november 2016 03:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hetzelfde geldt trouwens voor prezi en keynote. Nou nog het maximale aantal slides naar een stuk of tien.
quote:Op donderdag 10 november 2016 03:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Geloof me, 99 van de honderd keer is dat hetzelfde kennisgebrek als dat waarom jij zegt dat je niet wist dat het zo uitgebreid kan.
Dat is wel waar jaquote:Op donderdag 10 november 2016 03:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Geloof me, 99 van de honderd keer is dat hetzelfde kennisgebrek als dat waarom jij zegt dat je niet wist dat het zo uitgebreid kan.
Zoals je misschien wel weet geef ik dus heel af en toe weleens een presentatie voor een redelijke groep mensen dus ik heb ooit eens een keer een poging gedaan om er zoveel mogelijk best practice over te leren. Vooral omdat ik in het begin echt doodzenuwachtig was. Daarnaast heb ik geen academische achtergrond maar letterlijk 5 jaar MAVO en een jaar MBO en dan leer je dat ook niet echt. Dat presenteren zo belangrijk is op HBO en hoger is denk ik grotendeels zeer goed. Maargoed, wat blijkt er volgens mij uit... Er is vrij veel onderzoek naar gedaan en de resultaten ontlopen elkaar nooit veel; Korte bondige presentaties met heldere bulletpoints zijn extreem belangrijk. Dát blijft hangen. Heb je meer te vertellen over een slide dan de 5 bullets die er op de slide staan? Heel goed! Zet het vooral niet op de slide maar leg het uit. Dat is trouwens een dubbelzijdig mes want het zorgt er ook voor dat een presentatie niet te kopiëren is maar dat je overal en nergens uitgenodigd wordt om hem nog een keer te komen geven.quote:Op donderdag 10 november 2016 08:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wel waar ja
Maar "death by PowerPoint"? Vertel eens?
Ja, dit is een beter antwoord in het algemeen, ik gaf hierboven specifiek mijn persoonlijke voorkeur aan.quote:Op donderdag 10 november 2016 08:30 schreef James1988 het volgende:
Dan denk ik aan een presentatie moeten bijwonen waar geen goede structuur in zit, waar volzinnen op de slides zijn geplempt, amper aandacht is besteed aan een consistente opmaak en de presentator uiteindelijk niks anders doet dan de slide oplezen terwijl het publiek vooral naar de slide kijkt... of in slaap valt.
Ik moet nog even kwijt trouwens dat ik het echt heel leuk vind dat je het filmpje (wat ik al gezien had maar expres niet gepost had) niet afkraakte maar oprecht vroeg wat men er van vindt. Ik vind het namelijk totaal niets met treinen/PTA te maken hebben, op dezelfde manier als dat pinnen een hulpmiddel is om een treinkaartje te kunnen kopen zeg maar, en ik had persoonlijk verwacht dat je het de grond in zou willen boren maar ik was dus bij voorbaat volledig verkeerd. Thank for proving me wrong (y)quote:Op donderdag 10 november 2016 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, of een "presentatie" waar niets anders uit blijkt dan "kijk eens hoe goed ik alle hippe effectjes en geluidjes weet te vinden!"
Ik sluit ál mijn presentaties af met een Duitse locomotief met een truc in de nummering. Over 3 weken ga ik mijn lievelings DB-loc gebruiken want het wordt mijn 103e presentatie dus komt er een 103 aan het eind. En de mensen die me kennen die weten waarom en vinden dat leuk. Zo kan je wel meer 'leuke grapjes' (dat is natuurlijk relatief en afhaneklijk van het publiek) uithalen.quote:Op donderdag 10 november 2016 08:52 schreef Kansenjongere het volgende:
Zolang je maar netjes afsluit met een slide met [ afbeelding ] maakt de rest van de presentatie toch weinig uit?
Het wordt nog weleens wat met mijquote:Op donderdag 10 november 2016 08:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik moet nog even kwijt trouwens dat ik het echt heel leuk vind dat je het filmpje (wat ik al gezien had maar expres niet gepost had) niet afkraakte maar oprecht vroeg wat men er van vindt. Ik vind het namelijk totaal niets met treinen/PTA te maken hebben, op dezelfde manier als dat pinnen een hulpmiddel is om een treinkaartje te kunnen kopen zeg maar, en ik had persoonlijk verwacht dat je het de grond in zou willen boren maar ik was dus bij voorbaat volledig verkeerd. Thank for proving me wrong (y)
quote:Tot 2030 zullen maximaal twaalf van de 36 spoortrajecten in ons land overgaan op ERTMS, een nieuw Europees Veiligheidssysteem. "Meer kan voor die tijd niet", aldus staatssecretaris Dijksma donderdag in een debat in de Tweede Kamer.
De trajecten waar het onder meer om gaat zijn onder meer Leiden-Den Haag, Hilversum-Amersfoort, Roosendaal-Den-Bosch, Roosendaal-grens en Eindhoven-grens.
Mooie post, die ik ga opslaan. Dank!quote:Op donderdag 10 november 2016 08:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat bedoel je hier precies mee? Je zei eerder dat filmpje van de NS gewoon prima te vinden, maar ik zou zelf zeggen dat er veel te veel afbeeldingen, animatie en 'gedoe' in zit. Misschien de eerste keer leuk om te zien maar als je hierin bedrijfspresentaties gaat geven gaat het na een tijdje wel vervelen. Daarnaast, leidt het niet enorm af?quote:Overgangen en animaties zijn helemaal niet zo belangrijk voor de ontvanger, wel voor de 3e partij (de consument zoals wij die de jaarcijfers van NS bekijken)
Waarom lukt eerder 'echt niet' dan? Niet genoeg personeel om dit te doen, niet genoeg geld, techniek nog niet rijp? Huidige materiaal als VIRM/DDZ/ICMm zijn niet geschikt voor ERTMS?quote:Op donderdag 10 november 2016 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Uitrol ERTMS weer enigszins vertraagd, niet dat het heel verrassend is...
[..]
[ afbeelding ]
Doet het bij mij gewoon hoorquote:Op donderdag 10 november 2016 13:38 schreef James1988 het volgende:
Nee, http://m.ns.nl is de nek omgedraaid
Je wordt nu naar de normale NS site geleidquote:
kan nog steeds toch? Ik gebruik altijd verkortingen in die app.quote:Op donderdag 10 november 2016 13:49 schreef MTL het volgende:
[..]
Je wordt nu naar de normale NS site geleid
Ik gebeuikte ook graag de oude mobiele site: lekker snel, makkelijk afkortingen gebruiken, en overzichtelijk.
Ja, maar je moet vervolgens weer uit de lijst kiezen. Zitten een aantal extra handelingen bij en je moet nu ook scrollenquote:Op donderdag 10 november 2016 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kan nog steeds toch? Ik gebruik altijd verkortingen in die app.
Oh, een verslechtering voor luie biggen. OP DE BARRICADES!quote:Op donderdag 10 november 2016 13:52 schreef MTL het volgende:
[..]
Ja, maar je moet vervolgens weer uit de lijst kiezen. Zitten een aantal extra handelingen bij en je moet nu ook scrollen
Dat is een van de kerntaken van het management toch?quote:Op donderdag 10 november 2016 13:57 schreef MTL het volgende:
minder reizigers helpen met een reisadvies
Dit. Ik ben al begonnen de mobiele site na te maken.quote:
Deze kwam ik tegen op Twitter. Volgens mij nog wel actueelquote:Op donderdag 10 november 2016 16:35 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Dit. Ik ben al begonnen de mobiele site na te maken.
Heeft Iemand toevallig nog een screenshot van de pagina met reisadvies?
twitter:TreinenwebNL twitterde op donderdag 10-11-2016 om 14:08:30 Sinds vandaag heeft de NS de oude reisplanner op https://t.co/P31GXESYNR met pensioen gestuurd. Gebruikte jij deze… https://t.co/9nUxWibgeF reageer retweet
Thx, daar kan ik wel wat meequote:Op donderdag 10 november 2016 16:42 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Deze kwam ik tegen op Twitter. Volgens mij nog wel actueeltwitter:TreinenwebNL twitterde op donderdag 10-11-2016 om 14:08:30 Sinds vandaag heeft de NS de oude reisplanner op https://t.co/P31GXESYNR met pensioen gestuurd. Gebruikte jij deze… https://t.co/9nUxWibgeF reageer retweet
Die laatste alinea ookquote:Op donderdag 10 november 2016 19:28 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij nog niet voorbijgekomen hier: Geen toiletten in trein Dordrecht-Geldermalsen in concessie 2018-2022
quote:Ook de NPCF, een federatie van 160 patiëntenverenigingen, gaf eerder deze week aan dat ze toiletten eist in de treinen. De NPCF noemt het feit dat er geen wc's in de treinen zijn een onaanvaardbare schending van de rechten van de mens.
Er moet nog op ingeschreven worden. Dat kan prima omdat het te gebruiken treinmaterieel al aanwezig is.quote:
Iedereen heeft het recht om te zeikenquote:Op donderdag 10 november 2016 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die laatste alinea ook
[..]
Jaaaa Engels fap fap fapquote:Op donderdag 10 november 2016 20:54 schreef James1988 het volgende:
National Express lijkt me wel leuk.
Daar heb je plaszakken voor.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:55 schreef MPG het volgende:
[..]
Iedereen heeft het recht om te zeiken
Klinkt als "Bushmill's "quote:
Was ik al van plan ja. Iets wat een foute sneer is maar je niet meteen doorhebt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:08 schreef James1988 het volgende:
Misschien ook een ander vrouwtje in de header?
Op dit moment de NS API.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:03 schreef Claude_Viole het volgende:
Gebruik je nou de NS API voor de vertrektijden, of de datastroom van het NDOV-loket? Die loopt gelijk met de informatieborden .
Zitten die er nu wel in dan?quote:Op donderdag 10 november 2016 19:28 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij nog niet voorbijgekomen hier: Geen toiletten in trein Dordrecht-Geldermalsen in concessie 2018-2028
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |