abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 november 2016 @ 17:46:10 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166457315
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 17:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja :'(
Italiaans vakwerk ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 6 november 2016 @ 17:46:55 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166457337
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 17:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, weet jij toevallig eeen stoelindeling te vinden van de ouigo? Ik heb al proberen te zoeken...
Helaas. Ik kan ook niks vinden :P
  zondag 6 november 2016 @ 17:50:07 #53
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_166457432
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 16:13 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Deze gedrochten? :P
[ afbeelding ]
Jezus wat een blokkendoos!
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 17:52:39 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166457488
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 16:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heb je daar ook tijdens je opleiding helemaal niks over gehoord dan? :o

Bij NMBS hoef je niet eens op een sollicitatiegesprek te gaan als je weinig op hebt met natuurkunde. Ze hebben zelfs een syllabus gemaakt over dit soort dingen.

[..]

Tof :Y
Alleen de laatste opdracht 'fout' omdat ik met 9,81 reken ipv 10 :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 6 november 2016 @ 17:55:39 #55
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166457561
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 17:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja :'(
Ik zie wel dat ze een nieuwe kop hebben inmiddels maar het zijn nog steeds lompe krengen :P
doei
pi_166457577
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 17:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje basiskennis over waar je mee om gaat lijkt me wel essentieel, en tsja, het vakmanschap is er al niet meer bij
ach bij de mat module voor ik weet niet meer welk mat het was kreeg ik een vraag dus ik zeg zo ja dan moet je gewoon nedtrain bellen..... ja met dat antwoord kan ik niet akkoord gaan zei die :') toen zei ik van nou dan weet ik het ook niet en moet ik in de matgids kijken... nou doe maar zegt ie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166457583
gek genoeg geen vraag meer gekregen die dag
  zondag 6 november 2016 @ 17:57:11 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166457592
:D
  zondag 6 november 2016 @ 17:58:59 #59
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166457638
_O-
doei
pi_166458083
Ach, beetje basisnatuurkunde gaat nog wel lukken hoor, maak je maar geen zorgen ;)
We zitten hier gelukkig niet op een al te serieuze site, dus mij moeten jullie ook niet al te serieus nemen in veel gevallen :P
Echter zijn dat van die dingen waar je tijdens de rit niet op gaat lopen letten en gaat berekenen van 'bij zoveel Ampère verbruik ik dus zoveel KW'. Als het afwijkt van het geheel, dan valt het op en is het vroeg genoeg om te rekenen.
Die hele energieconsumptie is weinig interessant voor de machinist. We hebben wel van die hippe energiemeters in bepaalde treintypes, dus als je energiezuinig rijdt, kan je dat zien :)
  zondag 6 november 2016 @ 18:17:03 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166458114
Ik zie trouwens iets opvallends voor mijn raam: ICR-rijtuigen met een NMBS-logo erop. :s)
pi_166458174
Er rijdt een benelux-stam in de icd rond. Ik had 'm vrijdag ook mee voor een paar ritten, maar ik geloof niet dat daar die stickers ook op zaten. Wellicht is er nu een tweede stam ingestroomd.
  zondag 6 november 2016 @ 18:20:19 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166458211
Nee, de Benelux :P

Vanwege werkzaamheden rijdt die vandaag Breda - Roosendaal - Antwerpen - Brussel v.v.
pi_166458251
Oh, ook goed :P
Ik ben dit weekend heerlijk vrij, dus geen idee hoe het allemaal loopt :P

Edit: ha, kan Breda ook niet meer zeuren om hun Internationale trein :D
  zondag 6 november 2016 @ 18:26:18 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166458360
_O-
pi_166458805
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 17:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje basiskennis over waar je mee om gaat lijkt me wel essentieel, en tsja, het vakmanschap is er al niet meer bij
Die kennis is echt niet nodig, werken aan de techniek kan/mag je vaak toch niet als machinist (werken aan iets waar meer dan 110 volt gelijkspanning opstaat mag bijvoorbeeld al niet in je eentje). Is er iets mis dan volg je de materieelgids of bel je het MBN die je stap voor stap vertellen wat je moet doen. Als dat niet lukt gaat het materieel gewoon buiten dienst en is de storingsmonteur aan zet.

Tis voor de verrijking wel leuk maar op de trein zelf word je er niet mee geholpen.

[ Bericht 4% gewijzigd door GlenSpey op 06-11-2016 18:46:12 ]
  Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 18:50:13 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166459064
Tja, voor mijn busrijbewijs (en code 95) moest ik ook alle onderdelen van de bus kennen, nu is het gewoon bellen: 'Hij doet het niet meer, stuur maar een monteur deze kant op'...

Uiteraard is het handig om te kunnen vertellen wat ie allemaal niet meer doet en wat nog (of juist) wel, maar het is nou niet zo dat ik doordat ik weet hoe de retarder of het koelsysteem werkt ik een storing zelf kan oplossen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 6 november 2016 @ 20:33:18 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_166462049
Je krijgt bij de vrachtwagen ook techniek en dergelijke. Maar als je met panne staat en je gaat zelf lopen knoeien, heb je ruzie met de dealer en is de baas kwaad. Wij mogen niet zelf lopen sleutelen.
Ja, een kapot lampje, een losse bout, een doorgefikte zekering mag nog net, maar je moet het niet te ingewikkeld willen maken.
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 20:38:32 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166462242
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:33 schreef greavy het volgende:
Je krijgt bij de vrachtwagen ook techniek en dergelijke. Maar als je met panne staat en je gaat zelf lopen knoeien, heb je ruzie met de dealer en is de baas kwaad. Wij mogen niet zelf lopen sleutelen.
Ja, een kapot lampje, een losse bout, een doorgefikte zekering mag nog net, maar je moet het niet te ingewikkeld willen maken.
Zorgen dat je eigen rijder wordt :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 6 november 2016 @ 20:40:33 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_166462317
Neuh. Kost teveel moeite. Nu wordt er op kantoor voor mij nagedacht. Zij beslissen wat ik voor rit moet doen. En daar weten ze het altijd beter, dus dan krijg je soms even een extra pauze waarin je kan slapen :Z
Je moet niet altijd teveel voor kantoor denken, want dan krijg je toch alleen maar te horen "dit geeft de opdrachtgever door, dus als de gegevens niet kloppen horen we je wel, gaan we nu niet achteraan" :D
Gelukkig is er een bed achter mijn stoel. Heb ik een waterkoker bij me, thee en cup a soup. En een magnetron, en drinken en eten. Oja, en een standkachel. Ik klaag niet dan hoor. De uurtjes lopen gewoon door.
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 20:43:55 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166462447
quote:
12s.gif Op zondag 6 november 2016 20:40 schreef greavy het volgende:
Neuh. Kost teveel moeite. Nu wordt er op kantoor voor mij nagedacht. Zij beslissen wat ik voor rit moet doen. En daar weten ze het altijd beter, dus dan krijg je soms even een extra pauze waarin je kan slapen :Z
Je moet niet altijd teveel voor kantoor denken, want dan krijg je toch alleen maar te horen "dit geeft de opdrachtgever door, dus als de gegevens niet kloppen horen we je wel, gaan we nu niet achteraan" :D
Gelukkig is er een bed achter mijn stoel. Heb ik een waterkoker bij me, thee en cup a soup. En een magnetron, en drinken en eten. Oja, en een standkachel. Ik klaag niet dan hoor. De uurtjes lopen gewoon door.
Das ook weer zo, geeft ook wel wat gemak :) Op wat voor auto rijd je dan en waarmee?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 6 november 2016 @ 20:47:46 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_166462570
Ik rijdt een Volvo FH4 trekker, en rij zeecontainers van- en naar de Rotterdamse en Antwerpse havens. Tegenwoordig heel veel tankcontainers, want ik heb ADR-Tank en een ADR-tank gekeurde trekker én een compressor om een tank leeg te blazen.
Gelukkig heb ik ook een laptop altijd bij me, en een MiFi met een Duitse en Belgische simkaart, om ook in die 2 landen tegen goede tarieven veel te internetten op 4G, indien geen WiFi beschikbaar.
Veelal buitenland, de betere ritten zeg ik dan altijd.
Klikje voor mn truck
  zondag 6 november 2016 @ 20:54:49 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_166462781
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 09:30 schreef MTL het volgende:
Automatische Fahr- und Bremssteuerung.
In Nederland is enkel de basisversie toegestaan: Je stelt een doelsnelheid (Vsoll) in, en zodra je tractie geeft zal de trein tot die snelheid accelereren en daarna de snelheid aanhouden. De trein/loc remt dus ook automatisch bij als-ie heuvel af gaat.
In Duitsland hebben ze nog twee versies, als ik het goed begrepen heb. Een versie waarbij enkel de acceleratie geregeld wordt (dus je moet zelf bijremmen) en een uitgebreide versie waarbij ook de doelsnelheid automatisch wordt ingesteld (bij LZB/ERTMS lijnen), met inachtneming van de Vmax, dus Vsoll=Vmax van het materieel en de plaatselijke snelheid op het traject. Hierbij zal de trein ook volledig automatisch optrekken en afremmen bij wissels, of stoppen voor rode seinen. Ook automatisch stoppen bij stations op de juiste positie (afhankelijk van treinlengte) behoort tot de mogelijkheden. Je stelt zelf wel nog de maximale hoeveelheid tractie in die gegeven mag worden door de computer (bij alle versies overigens), zodat het optrekken en remmen ook comfortabel verloopt.
Maar die uitgebreide versie is dus niet toegestaan in Nederland.
Onder ETCS werkt dit toch wel zo uitgebreid?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 6 november 2016 @ 21:01:34 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166463014
Als de laptop die ik voor m'n werk heb stuk gaat (qua hardware dan) moet ik er ook niet zelf aan gaan knutselen: "bel Dell maar".

Als er iets aan de hand is heb ik vaak nog wel een idee wat dat zou kunnen zijn. Wat kennis van hoe je gereedschap werkt is wel handig. :)
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 6 november 2016 @ 21:16:30 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166463460
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 21:01 schreef James1988 het volgende:
Als de laptop die ik voor m'n werk heb stuk gaat (qua hardware dan) moet ik er ook niet zelf aan gaan knutselen: "bel Dell maar".
Maar de diagnose "het ligt aan de hardware en het is absoluut onmogelijk dat ik een Champion's League gasgladiool ben met een IQ van ver onder het vriespunt." dat laten ze ongezien wel aan jou over?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166463532
quote:
5s.gif Op zondag 6 november 2016 20:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onder ETCS werkt dit toch wel zo uitgebreid?
In Nederland is het niet toegestaan, dus zolang je Nederland als optie kiest (en dat gebeurd automatisch bij de keuze voor de bovenleidingsspanning), zul je het nooit kunnen selecteren.
De baan moet er overigens ook aangepast voor zijn (tenminste voor de meest geavanceerde opties, de opties voor de automatische aanpassing van de snelheid werkt in principe altijd).
  zondag 6 november 2016 @ 21:23:00 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_166463652
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 21:18 schreef MTL het volgende:

[..]

In Nederland is het niet toegestaan, dus zolang je Nederland als optie kiest (en dat gebeurd automatisch bij de keuze voor de bovenleidingsspanning), zul je het nooit kunnen selecteren.
De baan moet er overigens ook aangepast voor zijn (tenminste voor de meest geavanceerde opties, de opties voor de automatische aanpassing van de snelheid werkt in principe altijd).
Loopt je AFB snelheid automatisch terug met de toegestane snelheid? Zodat je dus aan het eind van je MA (movement authority) stilstaat?

Wel apart: het systeem kan van alles maar we gebruiken het niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_166463770
Correct.
Er wordt volgend jaar geloof ik een eerste proef mee gedaan door DB Cargo op de Betuweroute, samen met Prorail en ILT.

Edit: overigens wordt het in Duitsland voor zover ik weet (maar ik kan er uiteraard compleet naast zitten) enkel gebruikt bij treinstellen. Daar heb je dus geen wisselende remgegevens die ingesteld moeten worden. Zo'n functie valt of staat met het correct invoeren van de Start Of Mission en het daarna correct invoeren van de gegevens in de AFB. Er hoeft maar een cijfertje verkeerd te staan, en je knalt gewoon door rood.
  zondag 6 november 2016 @ 21:28:57 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166463838
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2016 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar de diagnose "het ligt aan de hardware en het is absoluut onmogelijk dat ik een Champion's League gasgladiool ben met een IQ van ver onder het vriespunt." dat laten ze ongezien wel aan jou over?
Yep :Y
  Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 23:00:27 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166466730
Ik heb voor het Nieuwjaarsrondje alle treinen en zitplaatsen even op een rijtje gezet:





Ook als PDF
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 6 november 2016 @ 23:11:36 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166467097
Grote kans dat de reis in ICE104 in het barrijtuig wordt doorgebracht :P
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 6 november 2016 @ 23:24:17 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166467415
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 23:00 schreef dennistd het volgende:
Ik heb voor het Nieuwjaarsrondje alle treinen en zitplaatsen even op een rijtje gezet:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook als PDF
Ik heb nog niks aan het boekje gedaan :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 november 2016 @ 23:53:47 #83
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_166468054
Mooi dat je nu alvast twee pagina's cadeau hebt gekregen. Nu nog bedenken ik welk stel we gaan zitten in ICE 105
  zondag 6 november 2016 @ 23:59:45 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166468149
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 23:53 schreef ReisT het volgende:
Mooi dat je nu alvast twee pagina's cadeau hebt gekregen. Nu nog bedenken ik welk stel we gaan zitten in ICE 105
Het stel dat het dichtste bij de trappen in Duisburg is? :Y
  Redactie Sport maandag 7 november 2016 @ 00:24:24 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166468627
Even kijken wat de perronsporen worden, want bij een cross-platform kunnen we beter ergens rond de Bistro van het achterste stel gaan zitten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 7 november 2016 @ 02:07:20 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166469547
In het kader van nu kan het nog: 23/24 november ga ik naar Kopenhagen, met de ICE-TD op de boot. Vanaf de nieuwe dienstregeling rijdt er nog slechts één slag met ICE-TD en op een nogal ongunstig tijdstip...

Overigens knoop ik daar direct vier nachten Augsburg aan vast, om het leuk te houden voor de kilometers 8)7

En omdat ik nog een Lidl-ticket heb dat op moet voor 18 december :+
Ik heb dus Bentheim-Kopenhagen en Kopenhagen-Rendsburg geboekt (totaal 68 euro), en Rendsburg-Augsburg en Augsburg-Bentheim/Gronau doe ik met het Lidl-ticket (van 50 euro)


[ Bericht 5% gewijzigd door dennistd op 07-11-2016 03:42:40 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_166469943
IC3 is echt veel comfortabeler dan ICE-TD.
Bier.
pi_166469991
Het zal vast gaan om op het bootje te zitten
  maandag 7 november 2016 @ 08:02:54 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166470101
Die ICE-TD's gaan toch naar de scheermesjesfabriek? Of heb ik dat gedroomd?
  maandag 7 november 2016 @ 09:38:47 #90
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 09:50:17 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166471061
Deze had ik nog nooit gehoord
"Dames en heren dit is een testbericht voor de omroepinstallatie. U hoort nu een test signaal *ruis*"

Nu al drie keer kort achter elkaar op station Zwolle.

Vermoedelijk komt het signaal niet goed door _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166471755
quote:
Hebb0n, wat mag het kosten?
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 11:06:03 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166472078
Mooi spul voor een EC Leeuwarden Groningen Hamburg ofzo :+

Als ze in 2018 culturele hoofdstad van Europa zijn

Moet er alleen nog even een brugje worden gebouwd :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 november 2016 @ 11:20:32 #94
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_166472349


De extra ouigo treinstellen die er zijn toegevoegd zijn van binnen niet meer omgebouwd. Aan de buitenkant volledig, aan de binnenkant alleen een sticker 8)7
  maandag 7 november 2016 @ 11:21:52 #95
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_166472371
En de stop en go penalty slaat ook als kut op dirk...


En de bagage controle ook :{
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 11:54:51 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166472924
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]

De extra ouigo treinstellen die er zijn toegevoegd zijn van binnen niet meer omgebouwd. Aan de buitenkant volledig, aan de binnenkant alleen een sticker 8)7
Eerste klas zit er ook nog gewoon in? Maar prima toch, heb je waarschijnlijk meer comfort, of zullen ze bij een verbouwing de stoelen niet zo verplaatsen dat er misschien net een rijtje extra bij in kan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 11:56:55 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166472963
Wat is een stop en Go penalty? Als de trein vertraagd is moet ie voor straf 5 minuten extra wachten ofzo? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 november 2016 @ 11:59:17 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166473003
quote:
5s.gif Op maandag 7 november 2016 11:56 schreef derLudolf het volgende:
Wat is een stop en Go penalty? Als de trein vertraagd is moet ie voor straf 5 minuten extra wachten ofzo? :P
Was het niet iets van 20 minuten voor vertrek aanwezig zijn?

En ook bij het uitstappen zullen er wel voorwaarden gesteld zijn lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 12:17:02 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166473388
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 11:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was het niet iets van 20 minuten voor vertrek aanwezig zijn?

Dan is stop and Go penalty toch een gekke naam? Zeg dan Check in tijd ofzo.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 7 november 2016 @ 12:21:33 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166473476
Zal wel een term zijn die ene Dr_Flash ooit bedacht heeft :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')