Helaas. Ik kan ook niks vindenquote:Op zondag 6 november 2016 17:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, weet jij toevallig eeen stoelindeling te vinden van de ouigo? Ik heb al proberen te zoeken...
Alleen de laatste opdracht 'fout' omdat ik met 9,81 reken ipv 10quote:Op zondag 6 november 2016 16:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je daar ook tijdens je opleiding helemaal niks over gehoord dan?
Bij NMBS hoef je niet eens op een sollicitatiegesprek te gaan als je weinig op hebt met natuurkunde. Ze hebben zelfs een syllabus gemaakt over dit soort dingen.
[..]
Tof
Ik zie wel dat ze een nieuwe kop hebben inmiddels maar het zijn nog steeds lompe krengenquote:
ach bij de mat module voor ik weet niet meer welk mat het was kreeg ik een vraag dus ik zeg zo ja dan moet je gewoon nedtrain bellen..... ja met dat antwoord kan ik niet akkoord gaan zei die toen zei ik van nou dan weet ik het ook niet en moet ik in de matgids kijken... nou doe maar zegt ie...quote:Op zondag 6 november 2016 17:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje basiskennis over waar je mee om gaat lijkt me wel essentieel, en tsja, het vakmanschap is er al niet meer bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die kennis is echt niet nodig, werken aan de techniek kan/mag je vaak toch niet als machinist (werken aan iets waar meer dan 110 volt gelijkspanning opstaat mag bijvoorbeeld al niet in je eentje). Is er iets mis dan volg je de materieelgids of bel je het MBN die je stap voor stap vertellen wat je moet doen. Als dat niet lukt gaat het materieel gewoon buiten dienst en is de storingsmonteur aan zet.quote:Op zondag 6 november 2016 17:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje basiskennis over waar je mee om gaat lijkt me wel essentieel, en tsja, het vakmanschap is er al niet meer bij
Zorgen dat je eigen rijder wordtquote:Op zondag 6 november 2016 20:33 schreef greavy het volgende:
Je krijgt bij de vrachtwagen ook techniek en dergelijke. Maar als je met panne staat en je gaat zelf lopen knoeien, heb je ruzie met de dealer en is de baas kwaad. Wij mogen niet zelf lopen sleutelen.
Ja, een kapot lampje, een losse bout, een doorgefikte zekering mag nog net, maar je moet het niet te ingewikkeld willen maken.
Das ook weer zo, geeft ook wel wat gemak Op wat voor auto rijd je dan en waarmee?quote:Op zondag 6 november 2016 20:40 schreef greavy het volgende:
Neuh. Kost teveel moeite. Nu wordt er op kantoor voor mij nagedacht. Zij beslissen wat ik voor rit moet doen. En daar weten ze het altijd beter, dus dan krijg je soms even een extra pauze waarin je kan slapen
Je moet niet altijd teveel voor kantoor denken, want dan krijg je toch alleen maar te horen "dit geeft de opdrachtgever door, dus als de gegevens niet kloppen horen we je wel, gaan we nu niet achteraan"
Gelukkig is er een bed achter mijn stoel. Heb ik een waterkoker bij me, thee en cup a soup. En een magnetron, en drinken en eten. Oja, en een standkachel. Ik klaag niet dan hoor. De uurtjes lopen gewoon door.
Onder ETCS werkt dit toch wel zo uitgebreid?quote:Op zondag 6 november 2016 09:30 schreef MTL het volgende:
Automatische Fahr- und Bremssteuerung.
In Nederland is enkel de basisversie toegestaan: Je stelt een doelsnelheid (Vsoll) in, en zodra je tractie geeft zal de trein tot die snelheid accelereren en daarna de snelheid aanhouden. De trein/loc remt dus ook automatisch bij als-ie heuvel af gaat.
In Duitsland hebben ze nog twee versies, als ik het goed begrepen heb. Een versie waarbij enkel de acceleratie geregeld wordt (dus je moet zelf bijremmen) en een uitgebreide versie waarbij ook de doelsnelheid automatisch wordt ingesteld (bij LZB/ERTMS lijnen), met inachtneming van de Vmax, dus Vsoll=Vmax van het materieel en de plaatselijke snelheid op het traject. Hierbij zal de trein ook volledig automatisch optrekken en afremmen bij wissels, of stoppen voor rode seinen. Ook automatisch stoppen bij stations op de juiste positie (afhankelijk van treinlengte) behoort tot de mogelijkheden. Je stelt zelf wel nog de maximale hoeveelheid tractie in die gegeven mag worden door de computer (bij alle versies overigens), zodat het optrekken en remmen ook comfortabel verloopt.
Maar die uitgebreide versie is dus niet toegestaan in Nederland.
Maar de diagnose "het ligt aan de hardware en het is absoluut onmogelijk dat ik een Champion's League gasgladiool ben met een IQ van ver onder het vriespunt." dat laten ze ongezien wel aan jou over?quote:Op zondag 6 november 2016 21:01 schreef James1988 het volgende:
Als de laptop die ik voor m'n werk heb stuk gaat (qua hardware dan) moet ik er ook niet zelf aan gaan knutselen: "bel Dell maar".
In Nederland is het niet toegestaan, dus zolang je Nederland als optie kiest (en dat gebeurd automatisch bij de keuze voor de bovenleidingsspanning), zul je het nooit kunnen selecteren.quote:Op zondag 6 november 2016 20:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onder ETCS werkt dit toch wel zo uitgebreid?
Loopt je AFB snelheid automatisch terug met de toegestane snelheid? Zodat je dus aan het eind van je MA (movement authority) stilstaat?quote:Op zondag 6 november 2016 21:18 schreef MTL het volgende:
[..]
In Nederland is het niet toegestaan, dus zolang je Nederland als optie kiest (en dat gebeurd automatisch bij de keuze voor de bovenleidingsspanning), zul je het nooit kunnen selecteren.
De baan moet er overigens ook aangepast voor zijn (tenminste voor de meest geavanceerde opties, de opties voor de automatische aanpassing van de snelheid werkt in principe altijd).
Yepquote:Op zondag 6 november 2016 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar de diagnose "het ligt aan de hardware en het is absoluut onmogelijk dat ik een Champion's League gasgladiool ben met een IQ van ver onder het vriespunt." dat laten ze ongezien wel aan jou over?
Ik heb nog niks aan het boekje gedaanquote:Op zondag 6 november 2016 23:00 schreef dennistd het volgende:
Ik heb voor het Nieuwjaarsrondje alle treinen en zitplaatsen even op een rijtje gezet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook als PDF
Het stel dat het dichtste bij de trappen in Duisburg is?quote:Op zondag 6 november 2016 23:53 schreef ReisT het volgende:
Mooi dat je nu alvast twee pagina's cadeau hebt gekregen. Nu nog bedenken ik welk stel we gaan zitten in ICE 105
Hebb0n, wat mag het kosten?quote:Op maandag 7 november 2016 09:38 schreef ReisT het volgende:
Ze staan te koop: https://www.db-gebrauchtz(...)wdetails&bid=6790316
Eerste klas zit er ook nog gewoon in? Maar prima toch, heb je waarschijnlijk meer comfort, of zullen ze bij een verbouwing de stoelen niet zo verplaatsen dat er misschien net een rijtje extra bij in kan?quote:Op maandag 7 november 2016 11:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
De extra ouigo treinstellen die er zijn toegevoegd zijn van binnen niet meer omgebouwd. Aan de buitenkant volledig, aan de binnenkant alleen een sticker
Was het niet iets van 20 minuten voor vertrek aanwezig zijn?quote:Op maandag 7 november 2016 11:56 schreef derLudolf het volgende:
Wat is een stop en Go penalty? Als de trein vertraagd is moet ie voor straf 5 minuten extra wachten ofzo?
Dan is stop and Go penalty toch een gekke naam? Zeg dan Check in tijd ofzo.quote:Op maandag 7 november 2016 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was het niet iets van 20 minuten voor vertrek aanwezig zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |