De IC3 zal ik wel hebben op de terugweg denk ik, in Fredericia moet ik namelijk overstappen op een IC naar Hamburg.quote:Op maandag 7 november 2016 07:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
IC3 is echt veel comfortabeler dan ICE-TD.
Het is trouwens 30 minuten van te voren dat je ingecheckt moet zijn zie ik nu.quote:Op maandag 7 november 2016 12:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan is stop and Go penalty toch een gekke naam? Zeg dan Check in tijd ofzo.
Ja maar al die randvoorwaarden worden dus niet gehandhaafd... T komt er dus op neer dat ik last minute gewoon een rit TGV Tourcoing Marne-la-Vallée heb geboekt voor een 10tje terwijl alle andere ritten minimaal 48 euro kostenquote:Op maandag 7 november 2016 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is trouwens 30 minuten van te voren dat je ingecheckt moet zijn zie ik nu.
IC3 gaat ook op de boot.quote:Op maandag 7 november 2016 07:40 schreef b2py het volgende:
Het zal vast gaan om op het bootje te zitten
Die ruis klopt gewoon hoor:quote:Op maandag 7 november 2016 09:50 schreef derLudolf het volgende:
Deze had ik nog nooit gehoord
"Dames en heren dit is een testbericht voor de omroepinstallatie. U hoort nu een test signaal *ruis*"
Nu al drie keer kort achter elkaar op station Zwolle.
Vermoedelijk komt het signaal niet goed door
Toch hebben ze het vijf keer getest in korte tijdquote:
Natte sneeuw in t noorden las ik zojuist.quote:Op maandag 7 november 2016 17:08 schreef b2py het volgende:
Hebben jullie trouwens al gehoord dat het koud wordt? http://m.metronieuws.nl/n(...)-door-vorst-en-ijzel
Jaquote:Op maandag 7 november 2016 18:12 schreef Peter het volgende:
Krijg je nog automagisch een nieuwe OV-chipkaart als je die van NS hebt gehad, je nog een abo hebt en de kaart gaat verlopen?
Aan de balie raadde de NS me aan om enkele maanden (!) van tevoren TLS te bellen..quote:
Weird. Ik kreeg enkele maanden van te voren een brief van de NS met de vraag om een nieuwe pasfoto te uploaden. Dat gedaan en daarna hebben ze een nieuwe kaart opgestuurd.quote:Op maandag 7 november 2016 18:53 schreef Peter het volgende:
[..]
Aan de balie raadde de NS me aan om enkele maanden (!) van tevoren TLS te bellen..
Dat is wel het idee, maar het gaat niet altijd goed. In dat geval moet je NS er even aan helpen herinneren dat zij je de kosten van een nieuwe kaart vergoeden, want dat "vergeten" ze zelf regelmatig te vermelden als ze je doorverwijzen naar hun dochterbedrijf TLS.quote:Op maandag 7 november 2016 18:12 schreef Peter het volgende:
Krijg je nog automagisch een nieuwe OV-chipkaart als je die van NS hebt gehad, je nog een abo hebt en de kaart gaat verlopen?
quote:De overheid en de spoorwegenindustrie heeft de bevolking van Engeland altijd al willen overtuigen van het feit dat de Britse spoorwegen een succes zijn. Maar waarom worden ze dan tot één van de minst betrouwbare spoorwegnetwerken in Europa gerekend?
quote:Op maandag 7 november 2016 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Weird. Ik kreeg enkele maanden van te voren een brief van de NS met de vraag om een nieuwe pasfoto te uploaden. Dat gedaan en daarna hebben ze een nieuwe kaart opgestuurd.
Overigens reis ik nooit met de NS, maar heb nog wel mijn VDU die ik vrijwel alleen bij Arriva gebruik
Klinkt goed.. ik wacht nog ff af .quote:Op maandag 7 november 2016 20:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is wel het idee, maar het gaat niet altijd goed. In dat geval moet je NS er even aan helpen herinneren dat zij je de kosten van een nieuwe kaart vergoeden, want dat "vergeten" ze zelf regelmatig te vermelden als ze je doorverwijzen naar hun dochterbedrijf TLS.
Onder meer omdat er decennialang te weinig is geïnvesteerd, de overheid na de privatisering een grotere vinger in de pap heeft gekregen dan ze ooit gehad heeft, en er -zeker in de begintijd- met dermate korte franchises zijn gewerkt dat er ook geen enkele incentive was om te investeren.quote:
nicequote:Op maandag 7 november 2016 17:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Abonnementskosten OV-fiets worden afgeschaft volgend jaar.
Dus theoretisch kan ik een nieuwe ov chipkaart krijgen voor 1 ct. Als ik maar in het laatste jaar van de geldigheid ov fiets neem? Klopt die gedachte?quote:Op maandag 7 november 2016 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Weird. Ik kreeg enkele maanden van te voren een brief van de NS met de vraag om een nieuwe pasfoto te uploaden. Dat gedaan en daarna hebben ze een nieuwe kaart opgestuurd.
Overigens reis ik nooit met de NS, maar heb nog wel mijn VDU die ik vrijwel alleen bij Arriva gebruik
Kijk, solide wetenschappelijk onderzoek. Het gaat dus bij iedereen mis.quote:Op maandag 7 november 2016 18:13 schreef Prins_Pils het volgende:
Dat schijnt wel zo te zijn maar bij mij is het helemaal mis gegaan
Achterhaald gezever want er stond vorige week in een avondspits ruim 800km en in 2005 hadden we nog een groeiende economie.quote:
De economie groeit nu niet dan?quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Achterhaald gezever want er stond vorige week in een avondspits ruim 800km en in 2005 hadden we nog een groeiende economie.
Dat hebben ze bij de verbouwde stellen in de 1e klas wel gedaan, 3 om 1quote:Op maandag 7 november 2016 11:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Eerste klas zit er ook nog gewoon in? Maar prima toch, heb je waarschijnlijk meer comfort, of zullen ze bij een verbouwing de stoelen niet zo verplaatsen dat er misschien net een rijtje extra bij in kan?
ik vermoed niet dat het opgaat voor het abo van de ov-fietsquote:Op dinsdag 8 november 2016 05:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus theoretisch kan ik een nieuwe ov chipkaart krijgen voor 1 ct. Als ik maar in het laatste jaar van de geldigheid ov fiets neem? Klopt die gedachte?
Waarom niet, ik bendoel, abo is abbo, je betaalt ervoor...quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik vermoed niet dat het opgaat voor het abo van de ov-fiets
Wat kut lijkt me dat, 2 om 2 is toch veel prettiger?quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat hebben ze bij de verbouwde stellen in de 1e klas wel gedaan, 3 om 1
Dat zegt ie toch helemaal niet joh zuursnuitquote:Op dinsdag 8 november 2016 07:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kijk, solide wetenschappelijk onderzoek. Het gaat dus bij iedereen mis.
Ik kan me daar niets van herinneren, maar blijkbaar was het in het Noorden toen gewoon normaal weerquote:
Dat weet ik wel zeker. Die dag gereisd en geen vlokje sneeuw gezien.quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kan me daar niets van herinneren, maar blijkbaar was het in het Noorden toen gewoon normaal weer
ja, dat was ook mijn angst een beetje met die ouigo, dat je in je eentje boekt en dan daar tussen 2 vreemden zit, zonder armleuningen...quote:Op dinsdag 8 november 2016 10:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat kut lijkt me dat, 2 om 2 is toch veel prettiger?
In maart 2005 (of 2006) heeft het ook flink gesneeuwd, dat kan ik me wel herinneren. Toen ben ik door 30cm sneeuw naar school (6,5km) geweest. Dat hoefde niet maar is was wel leuk Gratis broodjes knakworst in de kantine toen voor de barre strijdersquote:Op dinsdag 8 november 2016 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Die dag gereisd en geen vlokje sneeuw gezien.
Kap daar eens mee joh. Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kijk, solide wetenschappelijk onderzoek. Het gaat dus bij iedereen mis.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zegt ie toch helemaal niet joh zuursnuit
Als je het niet zo bedoelt, waarom schrijf je het dan niet op een manier die dat niet impliceert? Zo van; "Ja dat hoort wel zo te zijn."?quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:45 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Kap daar eens mee joh. Dat zeg ik helemaal niet.
quote:
Niet iemand anders de schuld geven van hoe jij iets interpreteertquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
[..]
Als je het niet zo bedoelt, waarom schrijf je het dan niet op een manier die dat niet impliceert? Zo van; "Ja dat hoort wel zo te zijn."?
Oh nou in dat geval was ik niet degene die zuur was maar heb je dat gewoon verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet iemand anders de schuld geven van hoe jij iets interpreteert
This site can’t be reachedquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:36 schreef bork het volgende:
Mit dem Zug von Almaty nach Urumchi (Zugreiseblog)
Ik zag het topic over IJzeren Rijn wel iets oplichten op Somda maar die negeer ik. Vertel?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Goed treintjes maar weer.. Heeft iemand nog iets meegekregen over de IJzeren Rijn? Of de HSL Groningen-Bremen?
quote:Op dinsdag 8 november 2016 16:36 schreef Prins_Pils het volgende:
Heuj dat wordt door het raam de kiosk uit
Er is me dit weekend wel een half miljoen keer gevraagd of ik me wel geregistreerd heb. Grootste gedeelte van de mensen hier zijn import en hebben al vroeg gestemd. En ik geloof dat het ook geen battleground (92% gaat naar Clinton in de peilingen) is, dus je krijgt heel weinig van de campagne mee in het dagelijks leven behalve klagende Amerikanen die vinden dat Trump aan het Washington Monument gespietst moet worden (letterlijk citaat in een café gisteren).....quote:
nu welquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
This site can’t be reached
www.zugreiseblog.de refused to connect.
Ze gaan het aanpassen aan "de nieuwe norm" Het zal mij benieuwenquote:Op dinsdag 8 november 2016 16:36 schreef Prins_Pils het volgende:
Heuj dat wordt door het raam de kiosk uit
Wat op zich helemaal geen gek idee is natuurlijkquote:Op dinsdag 8 november 2016 16:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
klagende Amerikanen die vinden dat Trump aan het Washington Monument gespietst moet worden (letterlijk citaat in een café gisteren).....
Het perron is inderdaad vrij laag (en het middendeel hoger) maar ik hoop niet dat ze hier ook met die idiote hekjes komen aanzetten om langs een duimbreedte hoogteverschil te zetten, zoals in Amersfoort en Baarrun.quote:Op dinsdag 8 november 2016 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze gaan het aanpassen aan "de nieuwe norm" Het zal mij benieuwen
Zijn wel lekkere richeltjes om van op je smoel te gaanquote:Op dinsdag 8 november 2016 17:14 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Het perron is inderdaad vrij laag (en het middendeel hoger) maar ik hoop niet dat ze hier ook met die idiote hekjes komen aanzetten om langs een duimbreedte hoogteverschil te zetten, zoals in Amersfoort en Baarrun.
Gaan je buren vast leuk vindenquote:Op dinsdag 8 november 2016 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Briefj0n van Prorail in de bus: Het weekend van 19 en 20 november gaan ze het middenperron in Devsko ophogen. Zal wel iets met veel herrie worden.
Ja die jaquote:Op dinsdag 8 november 2016 18:46 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja van die vragenlijst bedoelt hij denk ik
Misschien kan Driek nog wel iemand gebruiken om dit soort sabotageacties van NS in de gaten te houden. Solliciteren man!quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:50 schreef Peterselieman het volgende:
Toeval of niet? In twee dagen tijd twee spoortaafbreuken en een gebroken lijmlas ...
Gisteren de lijmlas tussen Geldermalsen en Houten
Vandaag spoorstaafbreuk tussen Purmerend en Hoorn
Vandaag spoorstaafbreuk tussen Oss en Den Bosch
Ja, elke bak van die ICE afzonderlijk op een pontje de Eems overquote:Op dinsdag 8 november 2016 19:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als daar al een waslijn komt... Dan komt die HSL Groningen-Bremen er vast ook wel.
Dat wordt wederom een gevalletje Maastricht - Lanaken?quote:Op dinsdag 8 november 2016 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
Er komt waslijn op het traject Mol - Neerpelt - Weert
http://www.infrasite.nl/n(...)ieuwsberichten=20505
Nou wacht maar.. straks nog een Boog bij Roermond en je bent al in Venlo. Daarna rij je zo de grens over.quote:Op dinsdag 8 november 2016 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat wordt wederom een gevalletje Maastricht - Lanaken?
Dan kun je nog beter een schans bouwenquote:Op dinsdag 8 november 2016 19:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat lijkt me wel lachen.. Met 200 kilometer per uur naar de Eems.. En dan met de pont over. Sluit helemaal aan op het nut van de lijn.
Ik heb nu een soort linerider in mijn hoofdquote:Op dinsdag 8 november 2016 20:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan kun je nog beter een schans bouwen
Bad Nieuwe Nieuwschans?quote:Op dinsdag 8 november 2016 20:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan kun je nog beter een schans bouwen
Wel een nieuwe danquote:Op dinsdag 8 november 2016 20:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan kun je nog beter een schans bouwen
nooit geweten dat die dingen multicourant warenquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
De in Argentinië stilstaande wadlopers worden deels opgelapt en gaan rijden tussen Posadas (Argentinië) en Encarnación (Paraguay).
http://www.zaratealerta.c(...)de-la-linea-urquiza/
http://www.railjournal.co(...)ication-project.htmlquote:• electrification between Didcot Parkway and Oxford
• electrification of Filton Bank (Bristol Parkway to Bristol Temple Meads)
• electrification west of Thingley Junction near Chippenham to Bath Spa and Bristol Temple Meads, and
• electrification of the Henley and Windsor branch lines.
Kortom.. Straks rijdt driekwart van de treinen alsnog op diesel ter hoogte van Reading?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:43 schreef Peterselieman het volgende:
In Engeland verloopt de elektrificatie van de Great Wester Main Line niet helemaal soepel. Om (tijdelijk) wat kosten te besparen komt er op vier trajecten iets later waslijn te hangen
[..]
http://www.railjournal.co(...)ication-project.html
Dat valt misschien wel mee, omdat de elektrificatie later klaar is komen er meer bi-mode treinstellen gebouwd dan aanvankelijk de bedoeling was.quote:Op woensdag 9 november 2016 12:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Kortom.. Straks rijdt driekwart van de treinen alsnog op diesel ter hoogte van Reading?
Onder andere omdat alle bestaande tunnels en viaducten te laag zijn. Het is niet simpelweg een draadje erboven hangen, daar moet eerst ruimte voor gemaakt worden.quote:Op woensdag 9 november 2016 12:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Waarom is het trouwens überhaupt zo duur? 2,8 miljard?
Er staat nergens hoeveel later. Kan wel Sint Juttemis worden dus.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:17 schreef James1988 het volgende:
"iets later"
Net als dat elektrificatie van de Midland Main Line iets later komt zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |