ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Goed begin van de dag in Lelystad. Ečn van de twee (!) intercity's die vanuit Lelystad reden is op het rangeerterrein kapot gegaan waardoor er behoorlijk wat treinen uitvallen op deze vroege morgen. Gelukkig voor mij reed er door werkzaamheden een extra sprinter anders had er een railcateraar gemist in de trein naar Utrecht vanuit Zwolle.
Je bedoelt de AFB? Nieuw bij NSR, al jaren bij onze buren Ik maak er altijd weer dankbaar gebruik van bij de Traxx, het rijdt heerlijk Echt iets voor de luie machinist, alleen niet vergeten te stoppen
[ Bericht 8% gewijzigd door MTL op 06-11-2016 09:40:49 ]
Automatische Fahr- und Bremssteuerung. In Nederland is enkel de basisversie toegestaan: Je stelt een doelsnelheid (Vsoll) in, en zodra je tractie geeft zal de trein tot die snelheid accelereren en daarna de snelheid aanhouden. De trein/loc remt dus ook automatisch bij als-ie heuvel af gaat. In Duitsland hebben ze nog twee versies, als ik het goed begrepen heb. Een versie waarbij enkel de acceleratie geregeld wordt (dus je moet zelf bijremmen) en een uitgebreide versie waarbij ook de doelsnelheid automatisch wordt ingesteld (bij LZB/ERTMS lijnen), met inachtneming van de Vmax, dus Vsoll=Vmax van het materieel en de plaatselijke snelheid op het traject. Hierbij zal de trein ook volledig automatisch optrekken en afremmen bij wissels, of stoppen voor rode seinen. Ook automatisch stoppen bij stations op de juiste positie (afhankelijk van treinlengte) behoort tot de mogelijkheden. Je stelt zelf wel nog de maximale hoeveelheid tractie in die gegeven mag worden door de computer (bij alle versies overigens), zodat het optrekken en remmen ook comfortabel verloopt. Maar die uitgebreide versie is dus niet toegestaan in Nederland.
[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 06-11-2016 09:44:04 ]
Lijkt een beetje op cruisecontrol zoals ik in de vrachtwagen heb. Ik stel de snelheid in (bijv. 85), en hij trekt door tot 85 (werkt pas boven de 30 km/h), en heuvel af remt het ook af (mag max. 5 km/h sneller, kan ik beperken tot max. 2 km/h sneller).
Op zondag 6 november 2016 09:30 schreef MTL het volgende: Automatische Fahr- und Bremssteuerung. In Nederland is enkel de basisversie toegestaan: Je stelt een doelsnelheid (Vsoll) in, en zodra je tractie geeft zal de trein tot die snelheid accelereren en daarna de snelheid aanhouden. De trein/loc remt dus ook automatisch bij als-ie heuvel af gaat. In Duitsland hebben ze nog twee versies, als ik het goed begrepen heb. Een versie waarbij enkel de acceleratie geregeld wordt (dus je moet zelf bijremmen) en een uitgebreide versie waarbij ook de doelsnelheid automatisch wordt ingesteld (bij LZB/ERTMS lijnen), met inachtneming van de Vmax, dus Vsoll=Vmax van het materieel en de plaatselijke snelheid op het traject. Hierbij zal de trein ook volledig automatisch optrekken en afremmen bij wissels, of stoppen voor rode seinen. Ook automatisch stoppen bij stations op de juiste positie (afhankelijk van treinlengte) behoort tot de mogelijkheden. Je stelt zelf wel nog de maximale hoeveelheid tractie in die gegeven mag worden door de computer (bij alle versies overigens), zodat het optrekken en remmen ook comfortabel verloopt. Maar die uitgebreide versie is dus niet toegestaan in Nederland.
Nog even en we zijn helemaal niet meer nodig Klopt het dat als je dat AFB systeem niet instelt je maximum snelheid 1 km/u is?
Nog even en we zijn helemaal niet meer nodig Klopt het dat als je dat AFB systeem niet instelt je maximum snelheid 1 km/u is?
Geen idee, ik ken de Flirt niet Bij de Traxx is het gewoon 0. Een van die stomme dingen (na een reset staat ie weer op 0). Wel de AFB aanzetten, maar vergeten te controleren welke doelsnelheid is ingesteld Ook zo'n leuke: met AFB ingeschakeld achteruit proberen te rijden (hint: dat lukt je niet, zo heeft een collega aan den lijven ondervonden ). Maar met de Traxx is vanuit de Traxx zelf de AFB niet verplicht (sterker nog, standaard staat het niet aan). Eerst (met 1 loc) mochten we nog zonder AFB rijden, maar inmiddels (nu we met twee locs rijden) is het verplicht (e.e.a. heeft te maken met de maximale hoeveelheid tractie die gegeven mag worden en de infrastructuur. Die wordt door de AFB beperkt. Schijnbaar zijn twee Traxx locs iets te krachtig voor zes rijtuigjes ).
[ Bericht 25% gewijzigd door MTL op 06-11-2016 10:52:22 ]
Tweemaal Traxx beperkt zichzelf tot 4000 Ampčre onder 1,5 kV en als de lijnspanning dropt, zullen de locs automatisch afschakelen om de lijnspanning niet onder de kritieke waarde te laten zakken. Altijd weer leuk echter als je net in dezelfde bovenleidingsgroep aan het optrekken bent als 3x ICM. Die hebben dat soort beperkingen niet, waardoor die vervolgens inderdaad de snelschakelaar van het onderstation er uit laten knallen als de machinist daarvan vol uitstuurt.
Onder 25 kV is echter de beperking niet aanwezig (overigens in het begin bij 1,5 kV ook niet, dan zit je nog niet aan de 4000A). Daar zal dus de AFB de optreksnelheid beperken tot 0,5 m/s2.
Onder 25 kV is het uiteraard geen 4000A. Ik heb geen idee wat de daadwerkelijke limiet is voor 25 kV, daar ben ik nooit tegenaan gelopen. De ampčremeter loopt inderdaad tot 800A, maar dat heb ik nooit gehaald.
Het maximale ampčrage (I) hangt af van het maximaal gevraagd vermogen (P) en de spanning op de bovenleiding (U).
Een Traxx kan maximaal 5,6 kW aan vermogen leveren, als je dat invult in de formule [i]I = P / U[/ip] volgt daaruit: I = 5600000 / 25000 = 224 A. Dat is het maximale ampčrage wat een Traxx trekt onder 25 kV.
Een Eurostar e320 heeft een vermogen van 16 MW, het maximale ampčrage is dus: 16000000 / 25000 = 640 A.
Op zondag 6 november 2016 16:04 schreef James1988 het volgende: Het maximale ampčrage (I) hangt af van het maximaal gevraagd vermogen (P) en de spanning op de bovenleiding (U).
Een Traxx kan maximaal 5,6 kW aan vermogen leveren, als je dat invult in de formule [i]I = P / U[/ip] volgt daaruit: I = 5600000 / 25000 = 224 A. Dat is het maximale ampčrage wat een Traxx trekt onder 25 kV.
Een Eurostar e320 heeft een vermogen van 16 MW, het maximale ampčrage is dus: 16000000 / 25000 = 640 A.
Ik geloof je zo. Natuurkunde had ik ingewisseld voor biologie, dus ik weet niets van dat soort dingen Maar het komt mij wel bekend voor, ook vanuit de Traxx. Ik zal de volgende keer er eens op letten hoe het is onder 25-27 kV.
Ik geloof je zo. Natuurkunde had ik ingewisseld voor biologie, dus ik weet niets van dat soort dingen
Heb je daar ook tijdens je opleiding helemaal niks over gehoord dan?
Bij NMBS hoef je niet eens op een sollicitatiegesprek te gaan als je weinig op hebt met natuurkunde. Ze hebben zelfs een syllabus gemaakt over dit soort dingen.
quote:
Maar het komt mij wel bekend voor, ook vanuit de Traxx. Ik zal de volgende keer er eens op letten hoe het is onder 25-27 kV.
Heb je daar ook tijdens je opleiding helemaal niks over gehoord dan?
Bij NMBS hoef je niet eens op een sollicitatiegesprek te gaan als je weinig op hebt met natuurkunde. Ze hebben zelfs een syllabus gemaakt over dit soort dingen.
[..]
Tof
En terecht dat je dat soort basiskennis moet weten
Op zondag 6 november 2016 17:41 schreef Darkwing_Duck het volgende: James, weet jij toevallig eeen stoelindeling te vinden van de ouigo? Ik heb al proberen te zoeken...
Heb je daar ook tijdens je opleiding helemaal niks over gehoord dan?
Bij NMBS hoef je niet eens op een sollicitatiegesprek te gaan als je weinig op hebt met natuurkunde. Ze hebben zelfs een syllabus gemaakt over dit soort dingen.
[..]
Tof
Alleen de laatste opdracht 'fout' omdat ik met 9,81 reken ipv 10
Beetje basiskennis over waar je mee om gaat lijkt me wel essentieel, en tsja, het vakmanschap is er al niet meer bij
ach bij de mat module voor ik weet niet meer welk mat het was kreeg ik een vraag dus ik zeg zo ja dan moet je gewoon nedtrain bellen..... ja met dat antwoord kan ik niet akkoord gaan zei die toen zei ik van nou dan weet ik het ook niet en moet ik in de matgids kijken... nou doe maar zegt ie...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, beetje basisnatuurkunde gaat nog wel lukken hoor, maak je maar geen zorgen We zitten hier gelukkig niet op een al te serieuze site, dus mij moeten jullie ook niet al te serieus nemen in veel gevallen Echter zijn dat van die dingen waar je tijdens de rit niet op gaat lopen letten en gaat berekenen van 'bij zoveel Ampčre verbruik ik dus zoveel KW'. Als het afwijkt van het geheel, dan valt het op en is het vroeg genoeg om te rekenen. Die hele energieconsumptie is weinig interessant voor de machinist. We hebben wel van die hippe energiemeters in bepaalde treintypes, dus als je energiezuinig rijdt, kan je dat zien
Er rijdt een benelux-stam in de icd rond. Ik had 'm vrijdag ook mee voor een paar ritten, maar ik geloof niet dat daar die stickers ook op zaten. Wellicht is er nu een tweede stam ingestroomd.
Beetje basiskennis over waar je mee om gaat lijkt me wel essentieel, en tsja, het vakmanschap is er al niet meer bij
Die kennis is echt niet nodig, werken aan de techniek kan/mag je vaak toch niet als machinist (werken aan iets waar meer dan 110 volt gelijkspanning opstaat mag bijvoorbeeld al niet in je eentje). Is er iets mis dan volg je de materieelgids of bel je het MBN die je stap voor stap vertellen wat je moet doen. Als dat niet lukt gaat het materieel gewoon buiten dienst en is de storingsmonteur aan zet.
Tis voor de verrijking wel leuk maar op de trein zelf word je er niet mee geholpen.
[ Bericht 4% gewijzigd door GlenSpey op 06-11-2016 18:46:12 ]
Tja, voor mijn busrijbewijs (en code 95) moest ik ook alle onderdelen van de bus kennen, nu is het gewoon bellen: 'Hij doet het niet meer, stuur maar een monteur deze kant op'...
Uiteraard is het handig om te kunnen vertellen wat ie allemaal niet meer doet en wat nog (of juist) wel, maar het is nou niet zo dat ik doordat ik weet hoe de retarder of het koelsysteem werkt ik een storing zelf kan oplossen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je krijgt bij de vrachtwagen ook techniek en dergelijke. Maar als je met panne staat en je gaat zelf lopen knoeien, heb je ruzie met de dealer en is de baas kwaad. Wij mogen niet zelf lopen sleutelen. Ja, een kapot lampje, een losse bout, een doorgefikte zekering mag nog net, maar je moet het niet te ingewikkeld willen maken.
Op zondag 6 november 2016 20:33 schreef greavy het volgende: Je krijgt bij de vrachtwagen ook techniek en dergelijke. Maar als je met panne staat en je gaat zelf lopen knoeien, heb je ruzie met de dealer en is de baas kwaad. Wij mogen niet zelf lopen sleutelen. Ja, een kapot lampje, een losse bout, een doorgefikte zekering mag nog net, maar je moet het niet te ingewikkeld willen maken.
Neuh. Kost teveel moeite. Nu wordt er op kantoor voor mij nagedacht. Zij beslissen wat ik voor rit moet doen. En daar weten ze het altijd beter, dus dan krijg je soms even een extra pauze waarin je kan slapen Je moet niet altijd teveel voor kantoor denken, want dan krijg je toch alleen maar te horen "dit geeft de opdrachtgever door, dus als de gegevens niet kloppen horen we je wel, gaan we nu niet achteraan" Gelukkig is er een bed achter mijn stoel. Heb ik een waterkoker bij me, thee en cup a soup. En een magnetron, en drinken en eten. Oja, en een standkachel. Ik klaag niet dan hoor. De uurtjes lopen gewoon door.
Op zondag 6 november 2016 20:40 schreef greavy het volgende: Neuh. Kost teveel moeite. Nu wordt er op kantoor voor mij nagedacht. Zij beslissen wat ik voor rit moet doen. En daar weten ze het altijd beter, dus dan krijg je soms even een extra pauze waarin je kan slapen Je moet niet altijd teveel voor kantoor denken, want dan krijg je toch alleen maar te horen "dit geeft de opdrachtgever door, dus als de gegevens niet kloppen horen we je wel, gaan we nu niet achteraan" Gelukkig is er een bed achter mijn stoel. Heb ik een waterkoker bij me, thee en cup a soup. En een magnetron, en drinken en eten. Oja, en een standkachel. Ik klaag niet dan hoor. De uurtjes lopen gewoon door.
Das ook weer zo, geeft ook wel wat gemak Op wat voor auto rijd je dan en waarmee?
Ik rijdt een Volvo FH4 trekker, en rij zeecontainers van- en naar de Rotterdamse en Antwerpse havens. Tegenwoordig heel veel tankcontainers, want ik heb ADR-Tank en een ADR-tank gekeurde trekker én een compressor om een tank leeg te blazen. Gelukkig heb ik ook een laptop altijd bij me, en een MiFi met een Duitse en Belgische simkaart, om ook in die 2 landen tegen goede tarieven veel te internetten op 4G, indien geen WiFi beschikbaar. Veelal buitenland, de betere ritten zeg ik dan altijd. Klikje voor mn truck
Op zondag 6 november 2016 09:30 schreef MTL het volgende: Automatische Fahr- und Bremssteuerung. In Nederland is enkel de basisversie toegestaan: Je stelt een doelsnelheid (Vsoll) in, en zodra je tractie geeft zal de trein tot die snelheid accelereren en daarna de snelheid aanhouden. De trein/loc remt dus ook automatisch bij als-ie heuvel af gaat. In Duitsland hebben ze nog twee versies, als ik het goed begrepen heb. Een versie waarbij enkel de acceleratie geregeld wordt (dus je moet zelf bijremmen) en een uitgebreide versie waarbij ook de doelsnelheid automatisch wordt ingesteld (bij LZB/ERTMS lijnen), met inachtneming van de Vmax, dus Vsoll=Vmax van het materieel en de plaatselijke snelheid op het traject. Hierbij zal de trein ook volledig automatisch optrekken en afremmen bij wissels, of stoppen voor rode seinen. Ook automatisch stoppen bij stations op de juiste positie (afhankelijk van treinlengte) behoort tot de mogelijkheden. Je stelt zelf wel nog de maximale hoeveelheid tractie in die gegeven mag worden door de computer (bij alle versies overigens), zodat het optrekken en remmen ook comfortabel verloopt. Maar die uitgebreide versie is dus niet toegestaan in Nederland.
Onder ETCS werkt dit toch wel zo uitgebreid?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 6 november 2016 21:01 schreef James1988 het volgende: Als de laptop die ik voor m'n werk heb stuk gaat (qua hardware dan) moet ik er ook niet zelf aan gaan knutselen: "bel Dell maar".
Maar de diagnose "het ligt aan de hardware en het is absoluut onmogelijk dat ik een Champion's League gasgladiool ben met een IQ van ver onder het vriespunt." dat laten ze ongezien wel aan jou over?
In Nederland is het niet toegestaan, dus zolang je Nederland als optie kiest (en dat gebeurd automatisch bij de keuze voor de bovenleidingsspanning), zul je het nooit kunnen selecteren. De baan moet er overigens ook aangepast voor zijn (tenminste voor de meest geavanceerde opties, de opties voor de automatische aanpassing van de snelheid werkt in principe altijd).
In Nederland is het niet toegestaan, dus zolang je Nederland als optie kiest (en dat gebeurd automatisch bij de keuze voor de bovenleidingsspanning), zul je het nooit kunnen selecteren. De baan moet er overigens ook aangepast voor zijn (tenminste voor de meest geavanceerde opties, de opties voor de automatische aanpassing van de snelheid werkt in principe altijd).
Loopt je AFB snelheid automatisch terug met de toegestane snelheid? Zodat je dus aan het eind van je MA (movement authority) stilstaat?
Wel apart: het systeem kan van alles maar we gebruiken het niet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Correct. Er wordt volgend jaar geloof ik een eerste proef mee gedaan door DB Cargo op de Betuweroute, samen met Prorail en ILT.
Edit: overigens wordt het in Duitsland voor zover ik weet (maar ik kan er uiteraard compleet naast zitten) enkel gebruikt bij treinstellen. Daar heb je dus geen wisselende remgegevens die ingesteld moeten worden. Zo'n functie valt of staat met het correct invoeren van de Start Of Mission en het daarna correct invoeren van de gegevens in de AFB. Er hoeft maar een cijfertje verkeerd te staan, en je knalt gewoon door rood.
Maar de diagnose "het ligt aan de hardware en het is absoluut onmogelijk dat ik een Champion's League gasgladiool ben met een IQ van ver onder het vriespunt." dat laten ze ongezien wel aan jou over?
Op zondag 6 november 2016 23:53 schreef ReisT het volgende: Mooi dat je nu alvast twee pagina's cadeau hebt gekregen. Nu nog bedenken ik welk stel we gaan zitten in ICE 105
Het stel dat het dichtste bij de trappen in Duisburg is?
In het kader van nu kan het nog: 23/24 november ga ik naar Kopenhagen, met de ICE-TD op de boot. Vanaf de nieuwe dienstregeling rijdt er nog slechts één slag met ICE-TD en op een nogal ongunstig tijdstip...
Overigens knoop ik daar direct vier nachten Augsburg aan vast, om het leuk te houden voor de kilometers
En omdat ik nog een Lidl-ticket heb dat op moet voor 18 december Ik heb dus Bentheim-Kopenhagen en Kopenhagen-Rendsburg geboekt (totaal 68 euro), en Rendsburg-Augsburg en Augsburg-Bentheim/Gronau doe ik met het Lidl-ticket (van 50 euro)
[ Bericht 5% gewijzigd door dennistd op 07-11-2016 03:42:40 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De extra ouigo treinstellen die er zijn toegevoegd zijn van binnen niet meer omgebouwd. Aan de buitenkant volledig, aan de binnenkant alleen een sticker
De extra ouigo treinstellen die er zijn toegevoegd zijn van binnen niet meer omgebouwd. Aan de buitenkant volledig, aan de binnenkant alleen een sticker
Eerste klas zit er ook nog gewoon in? Maar prima toch, heb je waarschijnlijk meer comfort, of zullen ze bij een verbouwing de stoelen niet zo verplaatsen dat er misschien net een rijtje extra bij in kan?
Op maandag 7 november 2016 11:56 schreef derLudolf het volgende: Wat is een stop en Go penalty? Als de trein vertraagd is moet ie voor straf 5 minuten extra wachten ofzo?
Was het niet iets van 20 minuten voor vertrek aanwezig zijn?
En ook bij het uitstappen zullen er wel voorwaarden gesteld zijn lijkt me
Het is trouwens 30 minuten van te voren dat je ingecheckt moet zijn zie ik nu.
Ja maar al die randvoorwaarden worden dus niet gehandhaafd... T komt er dus op neer dat ik last minute gewoon een rit TGV Tourcoing Marne-la-Vallée heb geboekt voor een 10tje terwijl alle andere ritten minimaal 48 euro kosten
Nu alleen nog veranderen dat je niet per fiets per 24 uur betaald, maar gewoon per 24 uur en dat je dan op zoveel plekken als je wil een fiets mag pakken. En voor stations zonder OV-fiets gratis meenemen in de trein.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Waarom moet ik dan überhaupt nog een abbonement laden op mn kaart... Tenslotte kan ik met mijn navigo ook gewoon een fiets uit de muur trekken in parijs...
Op maandag 7 november 2016 09:50 schreef derLudolf het volgende: Deze had ik nog nooit gehoord "Dames en heren dit is een testbericht voor de omroepinstallatie. U hoort nu een test signaal *ruis*"
Nu al drie keer kort achter elkaar op station Zwolle.
Op maandag 7 november 2016 18:12 schreef Peter het volgende: Krijg je nog automagisch een nieuwe OV-chipkaart als je die van NS hebt gehad, je nog een abo hebt en de kaart gaat verlopen?
Aan de balie raadde de NS me aan om enkele maanden (!) van tevoren TLS te bellen..
Weird. Ik kreeg enkele maanden van te voren een brief van de NS met de vraag om een nieuwe pasfoto te uploaden. Dat gedaan en daarna hebben ze een nieuwe kaart opgestuurd.
Overigens reis ik nooit met de NS, maar heb nog wel mijn VDU die ik vrijwel alleen bij Arriva gebruik
Op maandag 7 november 2016 18:12 schreef Peter het volgende: Krijg je nog automagisch een nieuwe OV-chipkaart als je die van NS hebt gehad, je nog een abo hebt en de kaart gaat verlopen?
Dat is wel het idee, maar het gaat niet altijd goed. In dat geval moet je NS er even aan helpen herinneren dat zij je de kosten van een nieuwe kaart vergoeden, want dat "vergeten" ze zelf regelmatig te vermelden als ze je doorverwijzen naar hun dochterbedrijf TLS.
De overheid en de spoorwegenindustrie heeft de bevolking van Engeland altijd al willen overtuigen van het feit dat de Britse spoorwegen een succes zijn. Maar waarom worden ze dan tot één van de minst betrouwbare spoorwegnetwerken in Europa gerekend?
Weird. Ik kreeg enkele maanden van te voren een brief van de NS met de vraag om een nieuwe pasfoto te uploaden. Dat gedaan en daarna hebben ze een nieuwe kaart opgestuurd.
Overigens reis ik nooit met de NS, maar heb nog wel mijn VDU die ik vrijwel alleen bij Arriva gebruik
Dat is wel het idee, maar het gaat niet altijd goed. In dat geval moet je NS er even aan helpen herinneren dat zij je de kosten van een nieuwe kaart vergoeden, want dat "vergeten" ze zelf regelmatig te vermelden als ze je doorverwijzen naar hun dochterbedrijf TLS.
Onder meer omdat er decennialang te weinig is geīnvesteerd, de overheid na de privatisering een grotere vinger in de pap heeft gekregen dan ze ooit gehad heeft, en er -zeker in de begintijd- met dermate korte franchises zijn gewerkt dat er ook geen enkele incentive was om te investeren.
Hoe het ook kan zie je bijvoorbeeld bij Chiltern Railways: zij hebben een franchise voor 20 jaar en hebben al forse investeringen gedaan om de boel op hun grondgebied te verbeteren.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Weird. Ik kreeg enkele maanden van te voren een brief van de NS met de vraag om een nieuwe pasfoto te uploaden. Dat gedaan en daarna hebben ze een nieuwe kaart opgestuurd.
Overigens reis ik nooit met de NS, maar heb nog wel mijn VDU die ik vrijwel alleen bij Arriva gebruik
Dus theoretisch kan ik een nieuwe ov chipkaart krijgen voor 1 ct. Als ik maar in het laatste jaar van de geldigheid ov fiets neem? Klopt die gedachte?
Eerste klas zit er ook nog gewoon in? Maar prima toch, heb je waarschijnlijk meer comfort, of zullen ze bij een verbouwing de stoelen niet zo verplaatsen dat er misschien net een rijtje extra bij in kan?
Dat hebben ze bij de verbouwde stellen in de 1e klas wel gedaan, 3 om 1
Dat weet ik wel zeker. Die dag gereisd en geen vlokje sneeuw gezien.
In maart 2005 (of 2006) heeft het ook flink gesneeuwd, dat kan ik me wel herinneren. Toen ben ik door 30cm sneeuw naar school (6,5km) geweest. Dat hoefde niet maar is was wel leuk Gratis broodjes knakworst in de kantine toen voor de barre strijders