abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 november 2016 @ 16:17:13 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_166757741
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 16:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is er dan iemand die wat anders beweert?

Maar we gaan het zien. Het is in ieder geval een zooitje, daar in het VK.
Het UK red het wel , hebben ze altijd gedaan en Trump en Poetin gaat ze helpen, ik heb meer zorgen over de EU dan over de UK
Grote markt voor bloemen en tuinbouw uit de UK

Brexit komt er 100%

niemand draait een referendum terug in zijn eentje
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_166757750
Ik ben eigenlijk benieuwd welke partijen gaan scheuren in de aanloop naar verkiezingen toe, hoe ze een programma moeten maken waar de mensen achterstaan is mij een raadsel.
pi_166757805
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 16:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het UK red het wel , hebben ze altijd gedaan en Trump en Poetin gaat ze helpen, ik heb meer zorgen over de EU dan over de UK
Grote markt voor bloemen en tuinbouw uit de UK

Brexit komt er 100%

niemand draait een referendum terug in zijn eentje
'Poetin en Trump gaat ze helpen'.

Weet niet of de Britten daar nou vrolijk van moeten worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166757831
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Indirect wel. Als je erkent dat dit referendum een onontkombaar gevolg was dan moet je toch ook aanvaarden dat de wens naar een Brexit niet minder groot maar juist groter zal worden en dat dit er onherroepelijk toe leidt dat die Brexit er gaat komen. De vruchtbare voedingsbodem wordt niet minder vruchtbaar als de regering de wensen van het volk negeert. Hoe dat precies tot uiting gaat komen daar kunnen we alleen maar naar speculeren. Misschien gaat de UKIP in veel districten winnen zoals hier de PVV steeds populairder werd en in de USA trump kon winnen.
Ik bedoelde dat er niemand is die beweert dat Cameron 'vrijwillig' het referendum heeft georganiseerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 november 2016 @ 16:23:10 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_166757835
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 16:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'Poetin en Trump gaat ze helpen'.

Weet niet of de Britten daar nou vrolijk van moeten worden.
jawel hoor,

grote import markt, zou de EU jaloers op worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 november 2016 @ 16:27:48 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166757896
Brexit gaat natuurlijk gewoon door. Labour gaat dat in elk geval niet tegenhouden in het parlement, dat is politieke zelfmoord (niet dat ze nog veel te verliezen hebben maar goed :P ). Sowieso is die hele discussie raar, aangezien de beslissing om een bindend referendum te houden ook een act of parliament was. Het is nogal raar dat er dan nu net wordt gedaan alsof het parlement wordt omzeild. Het is vooral de natte droom van een aantal zure verliezers.

Verder is het een beetje flauwe discussie over dat men niet weet wat Brexit inhoudt. Toen er werd besloten om bij de EU te gaan wist ook niemand waar dat toe ging leiden (bijvoorbeeld 1.000.000 Poolse immigranten :D ). Niemand zou daar toendertijd mee hebben ingestemd.

Het blijft wel interessant om te zien wat het volgende EU land is dat uittreedt. Ierland is een goede kandidaat, want als de EU handelsbarrières gaat opwerpen tegen de UK dan kunnen ze beter uit de EU stappen en zelf een trade deal sluiten met de UK en de VS, want daar liggen hun belangen en niet op het continent. Zeker wanneer de EU ze een hoge corporation tax gaat opleggen. Zweden zal zich ook wel gaan roeren als niet-euro land dat nu compleet gemarginaliseerd gaat worden.

Maar de EU-elite is volgens mij nog steeds compleet in denial...

Ik vind het jammer dat de boel uit elkaar valt. De toekomst zou niet moeten liggen in een versnipperd Europa. Maar de EU-elite zit zo diep met hun hoofd in hun eigen kont -nog steeds, zelfs na de Brexit vote- dat ik vrees dat het onvermijdelijk is geworden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_166757899
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 16:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jawel hoor,

grote import markt, zou de EU jaloers op worden
Tsja, implementatie van TTIP lag op koers, maar we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Wellicht dat de Britten wel zijn te porren voor zo'n overeenkomst met de Amerikanen.

Als EU-burger ben ik niet bepaald jaloers. Wat mij betreft worden de banden met onze Europese vrienden nauwer. Ik wil niet al teveel te maken hebben met Poetin en Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 november 2016 @ 16:36:40 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_166758022
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 16:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, implementatie van TTIP lag op koers, maar we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Wellicht dat de Britten wel zijn te porren voor zo'n overeenkomst met de Amerikanen.

Als EU-burger ben ik niet bepaald jaloers. Wat mij betreft worden de banden met onze Europese vrienden nauwer. Ik wil niet al teveel te maken hebben met Poetin en Trump.
De euro gaat klappen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 19 november 2016 @ 16:53:20 #109
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166758278
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 16:27 schreef SeLang het volgende:
Brexit gaat natuurlijk gewoon door. Labour gaat dat in elk geval niet tegenhouden in het parlement, dat is politieke zelfmoord (niet dat ze nog veel te verliezen hebben maar goed :P ). Sowieso is die hele discussie raar, aangezien de beslissing om een bindend referendum te houden ook een act of parliament was. Het is nogal raar dat er dan nu net wordt gedaan alsof het parlement wordt omzeild. Het is vooral de natte droom van een aantal zure verliezers.
Hoezo politieke zelfmoord voor Labour? Wellicht dat jij dat beter weet omdate je daar woont... 2 op de 3 Labour-kiezers (2015) stemde hoe dan ook voor Bremain (https://yougov.co.uk/news/2016/06/27/how-britain-voted/). Niet heel overtuigend allemaal, maar onder de Conservatieve kiezers was er ook bepaald geen unanimiteit over die Brexit.

In welke vorm gaat die Brexit door volgens jou?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166758637
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 16:27 schreef SeLang het volgende:
Brexit gaat natuurlijk gewoon door. Labour gaat dat in elk geval niet tegenhouden in het parlement, dat is politieke zelfmoord (niet dat ze nog veel te verliezen hebben maar goed :P ). Sowieso is die hele discussie raar, aangezien de beslissing om een bindend referendum te houden ook een act of parliament was. Het is nogal raar dat er dan nu net wordt gedaan alsof het parlement wordt omzeild. Het is vooral de natte droom van een aantal zure verliezers.

Verder is het een beetje flauwe discussie over dat men niet weet wat Brexit inhoudt. Toen er werd besloten om bij de EU te gaan wist ook niemand waar dat toe ging leiden (bijvoorbeeld 1.000.000 Poolse immigranten :D ). Niemand zou daar toendertijd mee hebben ingestemd.

Het blijft wel interessant om te zien wat het volgende EU land is dat uittreedt. Ierland is een goede kandidaat, want als de EU handelsbarrières gaat opwerpen tegen de UK dan kunnen ze beter uit de EU stappen en zelf een trade deal sluiten met de UK en de VS, want daar liggen hun belangen en niet op het continent. Zeker wanneer de EU ze een hoge corporation tax gaat opleggen. Zweden zal zich ook wel gaan roeren als niet-euro land dat nu compleet gemarginaliseerd gaat worden.

Maar de EU-elite is volgens mij nog steeds compleet in denial...

Ik vind het jammer dat de boel uit elkaar valt. De toekomst zou niet moeten liggen in een versnipperd Europa. Maar de EU-elite zit zo diep met hun hoofd in hun eigen kont -nog steeds, zelfs na de Brexit vote- dat ik vrees dat het onvermijdelijk is geworden.
SeLang, grote landen zoals India en China hebben al moeite om een eenheid te vormen. Zelfs in Duitsland hebben ze een hoop autonomie overgedragen naar de deelstaten omdat het land te groot is voor 1 beleid waar iedereen tevreden mee is.
1 verenigd Europa is onmogelijk zolang er zo'n grote heterogeniteit is. Het is ook niet wenselijk naar mijn overtuiging. Hoe groter een staat is hoe minder democratisch het wordt en hoe meer het corrumpeert. Het is veel gemakkelijker voor bedrijven en miljonairs om bij 1 supergroot land de regering te sturen dan bij vele kleine landjes (veel duurder, je het veel meer lobbyïsten nodig en je moet met veel meer geld strooien).
Nee dank je!

De toekomst van Europa ligt in vrijwillige samenwerking, niet in een superstaat. Een douaneunie met een paar buurlanden, een leger met nog wat meer landen, geen monetaire unie, big science voor tal van landen binnen en buiten Europa etc.
Per doeleinde een ander samenwerkingsverband.
Hoe eerder de EU verdwijnt hoe liever, hoe langer je het uitstelt hoe groter de ellende wordt. Uiteindelijk gaat die EU toch wel imploderen, hoezeer EU-fielen zich er ook tegen verzetten.
Op het moment dat je een rot bouwwerk hebt dan kan je beter alles afbreken en opnieuw beginnen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 november 2016 @ 17:18:22 #111
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166758671
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2016 16:53 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoezo politieke zelfmoord voor Labour? Wellicht dat jij dat beter weet omdate je daar woont... 2 op de 3 Labour-kiezers (2015) stemde hoe dan ook voor Bremain (https://yougov.co.uk/news/2016/06/27/how-britain-voted/). Niet heel overtuigend allemaal, maar onder de Conservatieve kiezers was er ook bepaald geen unanimiteit over die Brexit.

In welke vorm gaat die Brexit door volgens jou?
Ook als je zelf geen voorstander was van Brexit betekent dat nog niet dat je daarom de uitslag van een bindend referendum gaat omzeilen dmv een technische loophole. Dan maak je je als politieke partij compleet ongeloofwaardig. Al dat gedraai van politici is nou precies waar iedereen zo doodziek van is. De vraagstelling van het referendum was duidelijk en de uitslag was dat ook. Dan heb je dat gewoon op te volgen.

Daarom gaat Labour dat ook niet blokkeren. De "Leave" stemmers voelen zich dan sowieso verraden en ook een heel groot percentage van de "Remain" stemmers vindt het gewoon niet okee om op die manier toch je zin door te drukken. Want zoals gezegd is de beslissing om de kiezer bindend het laatste woord te geven gewoon een beslissing geweest van het parlement. Dat kun je nu niet negeren omdat de uitslag je niet aanstaat.

Brexit gaat door. Dat betekent uit de EU. Wat daar verder voor trade deal uitkomt weet nog niemand. "Take back control", daar ging het om. Ze zullen heus wel wat concessies moeten doen maar dat is dan een afweging van de Britse regering en geen Diktat uit Brussel. Dat is de essentie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_166758823
Maar selang verwacht je een harde of zachte Brexit?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 november 2016 @ 17:26:58 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166758835
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

SeLang, grote landen zoals India en China hebben al moeite om een eenheid te vormen. Zelfs in Duitsland hebben ze een hoop autonomie overgedragen naar de deelstaten omdat het land te groot is voor 1 beleid waar iedereen tevreden mee is.
1 verenigd Europa is onmogelijk zolang er zo'n grote heterogeniteit is. Het is ook niet wenselijk naar mijn overtuiging. Hoe groter een staat is hoe minder democratisch het wordt en hoe meer het corrumpeert. Het is veel gemakkelijker voor bedrijven en miljonairs om bij 1 supergroot land de regering te sturen dan bij vele kleine landjes (veel duurder, je het veel meer lobbyïsten nodig en je moet met veel meer geld strooien).
Nee dank je!

De toekomst van Europa ligt in vrijwillige samenwerking, niet in een superstaat. Een douaneunie met een paar buurlanden, een leger met nog wat meer landen, geen monetaire unie, big science voor tal van landen binnen en buiten Europa etc.
Per doeleinde een ander samenwerkingsverband.
Hoe eerder de EU verdwijnt hoe liever, hoe langer je het uitstelt hoe groter de ellende wordt. Uiteindelijk gaat die EU toch wel imploderen, hoezeer EU-fielen zich er ook tegen verzetten.
Op het moment dat je een rot bouwwerk hebt dan kan je beter alles afbreken en opnieuw beginnen.
Grotendeels mee eens (ik wil ook geen superstaat) maar de EU vind ik op zichzelf een goed iets en ik vind het jammer dat het uit elkaar valt. Er zijn nu eenmaal een hoop zaken die je beter gezamenlijk aanpakt. Maar het is te ver gegaan (en dan met name in de eurozone). Het aansturen op een superstaat zonder dat daarvoor draagvlak is is eigenlijk de reden dat het nu uit elkaar valt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_166758924
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens (ik wil ook geen superstaat) maar de EU vind ik op zichzelf een goed iets en ik vind het jammer dat het uit elkaar valt. Er zijn nu eenmaal een hoop zaken die je beter gezamenlijk aanpakt. Maar het is te ver gegaan (en dan met name in de eurozone). Het aansturen op een superstaat zonder dat daarvoor draagvlak is is eigenlijk de reden dat het nu uit elkaar valt.
Het probleem is dat ze echt alles samen willen doen met alle leden. Dat werkt natuurlijk niet. De Zuid-Europese landen bij de EMU trekken terwijl we wisten dat zij het economisch niet aankonden en dat er met de boekhouding werd gefraudeerd was een gigantisch grote fout. Het begin van het einde van de EU, hoogstwaarschijnlijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 november 2016 @ 17:33:43 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166758992
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:26 schreef 99.999 het volgende:
Maar selang verwacht je een harde of zachte Brexit?
Ik weet niet precies wat dat betekent, aangezien er toch altijd weer een deal komt tussen de EU en UK. De EU moet echter uitkijken hun hand niet te overspelen. Als ze een muur om de UK bouwen dan zetten ze in feite ook een (gedeeltelijke) muur om Ierland en dan is een Eirexit mogelijk de volgende.

Wat ze m.i. moeten doen is een beperkt EU lidmaatschap invoeren met alleen single market en wat standaardisatie dingen en dat voor alle huidige leden en partners openstellen. Een soort EU-lite, zoals het had moeten zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_166759034
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat dat betekent, aangezien er toch altijd weer een deal komt tussen de EU en UK. De EU moet echter uitkijken hun hand niet te overspelen. Als ze een muur om de UK bouwen dan zetten ze in feite ook een (gedeeltelijke) muur om Ierland en dan is een Eirexit mogelijk de volgende.
Als ze het niet doen dan volgt er ook weer een ander land omdat de consequenties meevallen. Catch-22 voor de EU-fielen. Het kaartenhuis gaat instorten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166759074
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat dat betekent, aangezien er toch altijd weer een deal komt tussen de EU en UK. De EU moet echter uitkijken hun hand niet te overspelen. Als ze een muur om de UK bouwen dan zetten ze in feite ook een (gedeeltelijke) muur om Ierland en dan is een Eirexit mogelijk de volgende.

Wat ze m.i. moeten doen is een beperkt EU lidmaatschap invoeren met alleen single market en wat standaardisatie dingen en dat voor alle huidige leden en partners openstellen. Een soort EU-lite, zoals het had moeten zijn.
Uitstekend idee. Maar uiteraard is dat niet gratis, dus brengen we de Britten wel een paar miljard euro in rekening.

En we zijn weer terug bij af.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 november 2016 @ 17:41:13 #118
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166759126
De Britten kunnen toch kiezen voor een Noorwegen-model of Zwitserland-model?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166759168
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 16:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'Poetin en Trump gaat ze helpen'.

Weet niet of de Britten daar nou vrolijk van moeten worden.
Zou jij er vrolijk van worden?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 november 2016 @ 17:47:07 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166759233
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uitstekend idee. Maar uiteraard is dat niet gratis, dus brengen we de Britten wel een paar miljard euro in rekening.

En we zijn weer terug bij af.
Het zou andersom moeten zijn: de EU zou eigenlijk moeten betalen voor toegang tot de Britse markt, aangezien de EU meer naar de UK exporteert dan omgekeerd. Verder heeft de UK (ook na Brexit) een hogere economische groei dan het EU-gemiddelde. De EU-fielen moeten echt eens een keer hun hoofd uit hun eigen aarsch halen :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 november 2016 @ 17:49:51 #121
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166759281
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ook als je zelf geen voorstander was van Brexit betekent dat nog niet dat je daarom de uitslag van een bindend referendum gaat omzeilen dmv een technische loophole. Dan maak je je als politieke partij compleet ongeloofwaardig. Al dat gedraai van politici is nou precies waar iedereen zo doodziek van is. De vraagstelling van het referendum was duidelijk en de uitslag was dat ook. Dan heb je dat gewoon op te volgen.

Daarom gaat Labour dat ook niet blokkeren. De "Leave" stemmers voelen zich dan sowieso verraden en ook een heel groot percentage van de "Remain" stemmers vindt het gewoon niet okee om op die manier toch je zin door te drukken. Want zoals gezegd is de beslissing om de kiezer bindend het laatste woord te geven gewoon een beslissing geweest van het parlement. Dat kun je nu niet negeren omdat de uitslag je niet aanstaat.

Brexit gaat door. Dat betekent uit de EU. Wat daar verder voor trade deal uitkomt weet nog niemand. "Take back control", daar ging het om. Ze zullen heus wel wat concessies moeten doen maar dat is dan een afweging van de Britse regering en geen Diktat uit Brussel. Dat is de essentie.


Denk je echt dat Labour opeens en masse van Remain naar Leave gaat, mocht het hooggerechtshof gaan bepalen dat het parlement hier over iets moet zeggen?

Formeel was het referendum overigens niet-bindend, alleen heeft Cameron er allerlei hoogdravende consequenties aan verbonden. Daar kan Labour gewoon schijt aan hebben, zeker wanneer de euforie over de Brexit omgeslagen is in groot chagrijn. Dat chagrijn moet uiteraard dan wel wat groter zijn dan over de stopzetting van marmite-leveringen enzo.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166759406
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het zou andersom moeten zijn: de EU zou eigenlijk moeten betalen voor toegang tot de Britse markt, aangezien de EU meer naar de UK exporteert dan omgekeerd. Verder heeft de UK (ook na Brexit) een hogere economische groei dan het EU-gemiddelde. De EU-fielen moeten echt eens een keer hun hoofd uit hun eigen aarsch halen :D
Welke Brexit?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 november 2016 @ 17:58:55 #123
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166759445
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:49 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Denk je echt dat Labour opeens en masse van Remain naar Leave gaat, mocht het hooggerechtshof gaan bepalen dat het parlement hier over iets moet zeggen?

Formeel was het referendum overigens niet-bindend, alleen heeft Cameron er allerlei hoogdravende consequenties aan verbonden. Daar kan Labour gewoon schijt aan hebben, zeker wanneer de euforie over de Brexit omgeslagen is in groot chagrijn. Dat chagrijn moet uiteraard dan wel wat groter zijn dan over de stopzetting van marmite-leveringen enzo.
Als ze op die manier de Brexit gaan voorkomen dan wordt dat het failliet van de politiek en al helemaal van Labour. Want dan wordt wel heel pijnlijk duidelijk dat die (Labour-)MPs een stelletje Oxbridge elitisten zijn die totaal disconnected zijn van hun achterban. Ik denk niet dat ze het daar op aan gaan laten komen.

Als ik zelf MP was dan zou ik voor Leave stemmen ook al was ik oorspronkelijk voor Remain aangezien iets anders domweg bedrog is. Een eventuele stemming is geen stemming over Brexit (daar hebben ze deze zomer al voor gestemd) maar over de geloofwaardigheid van de politiek.

quote:
Formeel was het referendum overigens niet-bindend, alleen heeft Cameron er allerlei hoogdravende consequenties aan verbonden.
Het is in de praktijk niet relevant wat precies de letter van de wet is. Waar het om gaat is dat er altijd duidelijk is gesteld dat het een bindend referendum zou zijn. Dat betekent dus dat als het parlement er nog eens over zou gaan stemmen dat het parlement dan de uitslag van het referendum volgt. Ik verwacht dus ook dat dat zal gebeuren mocht er over worden gestemd.

[ Bericht 9% gewijzigd door SeLang op 19-11-2016 18:04:19 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 november 2016 @ 18:11:01 #124
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166759616
Tegenwoordig moet je sceptisch zijn met polls maar vier van de vijf Ieren vonden afgelopen zomer de Britten suf stemmen: http://www.irishtimes.com(...)o-leave-eu-1.2712755

Ook zou 80% voor de EU stemmen in Ierland: http://www.newstalk.com/B(...)reland-referendum-EU

Was dit jaar overigens in Ierland en de locals vonden die Britten allemaal stumperts na dat referendum. Er is nog steeds veel wrijvel + veel culturele verschillen tussen die twee landen, ook al is de laatste oorlog tussen hen alweer een eeuw geleden. Dus dat vertekent bovenste statistieken natuurlijk een beetje, maar goed...

Ik acht de kans groter dat Noord-Ierland pleit voor samengaan met Ierland dan dat Ierland ook eveneens uit de EU dreigt te stappen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 november 2016 @ 18:21:20 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166759756
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2016 18:11 schreef Falco het volgende:
Tegenwoordig moet je sceptisch zijn met polls maar vier van de vijf Ieren vonden afgelopen zomer de Britten suf stemmen: http://www.irishtimes.com(...)o-leave-eu-1.2712755

Ook zou 80% voor de EU stemmen in Ierland: http://www.newstalk.com/B(...)reland-referendum-EU

Was dit jaar overigens in Ierland en de locals vonden die Britten allemaal stumperts na dat referendum. Er is nog steeds veel wrijvel + veel culturele verschillen tussen die twee landen, ook al is de laatste oorlog tussen hen alweer een eeuw geleden. Dus dat vertekent bovenste statistieken natuurlijk een beetje, maar goed...

Ik acht de kans groter dat Noord-Ierland pleit voor samengaan met Ierland dan dat Ierland ook eveneens uit de EU dreigt te stappen.
Ik denk ook niet dat men ten tijde van de poll de consequenties begreep (en waarschijnlijk nog steeds niet). Maar als er daadwerkelijk een handelsbarrière komt tussen de UK en Ierland dan zal het niet lang duren voordat in Ierland het sentiment omslaat, zeker als de EU Ierland ook nog eens gaat dwingen om hun corporation tax te verhogen. Dat zijn mokerslagen voor de Ierse economie terwijl de EU Ierland maar beschouwt als een onbelangrijk kutlandje dus ze hebben weinig leverage binnen de EU.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')