abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 november 2016 @ 08:46:27 #1
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166427657
Zo. Straks een nieuwe OP.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166427693
Zwarte Piet is racisme.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 5 november 2016 @ 08:54:15 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166427710
Heeft de vorige TS al een OP klaar?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 5 november 2016 @ 08:56:16 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166427721
Ach ik zou haast zeggen dat ik een beetje troll. Ik laat het hier echt bij en wens mensen een goed Sinterklaas en een goed Kerstfeest waar ik als iemand die vanuit Noord-Amerika afkomstig is meer banden mee had. En wat ik me herinner aan Sinterklaas dat me Opa ineens weg was en er dan ineens cadeaus kwamen. :') En mijn Opa was niet zwart. En denk had het geld niet om een zwarte Piet in te huren? Maar daar ging het niet om. Het ging om de cadeaus. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_166427726
Ik word zo moe van deze discussie dat ik helemaal klaar ben met het Sinterklaasfeest. Ik heb een zoontje van 2 en ik weet gewoon niet meer wat ik ga doen. Heb absoluut geen zin in deze onzin discussie en denk dat ik vanaf het begin maar de waarheid ga vertellen dat het een sprookje is en het allemaal nep is. En dat gaat mij geeneens erom of piet nou zwart blauw of geel is maar vooral om de agressie en het de les willen lezen van mensen.Hier ga ik mijn zoon niet aan blootstellen. Bedankt voor het om zeep helpen van een traditie!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2016 @ 08:57:03 #6
862 Arcee
Look closer
pi_166427731
Ik vind die roetveegpiet wel een goede oplossing. Als het tenmiste ook als een oplossing wordt gezien door de harde ZP=racisme-kern. Is dat zo?

Die bontgekleurde Pieten zou ik dan weer niet doen. Die lijken eigenlijk nergens op.
  zaterdag 5 november 2016 @ 08:57:09 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166427733
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:54 schreef Copycat het volgende:
Heeft de vorige TS al een OP klaar?
Je was me voor?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2016 @ 08:58:02 #8
862 Arcee
Look closer
pi_166427740
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:54 schreef Copycat het volgende:
Heeft de vorige TS al een OP klaar?
Waarschijnlijk wel, maar hij kan 'm niet posten. :Y)
  zaterdag 5 november 2016 @ 08:59:32 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166427755
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:58 schreef Arcee het volgende:

Waarschijnlijk wel, maar hij kan 'm niet posten. :Y)
Oh. Dan blijft de OP een dagje zo.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166427777
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, maar hij kan 'm niet posten. :Y)
Die hoink :D wat een gebakje.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166427839
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oh. Dan blijft de OP een dagje zo.
Hier staat wel een mooie. ;)
NWS / De Zwarte Piet-discussie 2015 #17 De Wilde Jacht is begonnen
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zaterdag 5 november 2016 @ 09:14:08 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166427851
Bedankt, maar een beetje te oud naar mijn smaak. Ik wacht nog even op Hoink.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166427857
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 01:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, bijna niemand weet wat het Sinterklaasfeest nou exact is en inhoudt. Dan wordt het tijd om mensen te onderwijzen, en te verduidelijken waarom de pro- en anti-Pieten er in staan zoals ze er in staan. Helaas werkt de media niet mee. Alleen anti-Piet gasten worden uitgenodigd in de media en mochten er al pro-Piet bepleiters uitgenodigd worden dan worden die geridiculiseerd e/o weggehoond.

M.i. lijkt me een inmiddels een gedegen reclamecampagne en uitzending van bv ´Wild geraas´ alvast een start om ook het tegen (pro-Piet)geluid een podium te geven.

Kan me daarna voorstellen dat menig onwetende voorstander van Zwarte Piet ´wild geraas´ omarmd en daarmee de score voor of tegen tot stilstand brengt of zelfs ten gunste van pro-Piet wijzigt.
misschien wel....
weet jij trouwens waar ik die kan kijken, Wild geraas? ik denk dat ik het meeste al weet, maar ben wel benieuwd. en online kan ik hem niet vinden.
pi_166427893
Tja, als we de traditie van een goede OP al niet meer serieus nemen in onze traditie van de Zwartepietendiscussie, dan wordt het met de traditie van de Roetmoppiet natuurlijk nooit wat. oO/
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166427905
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:57 schreef Arcee het volgende:
Ik vind die roetveegpiet wel een goede oplossing. Als het tenmiste ook als een oplossing wordt gezien door de harde ZP=racisme-kern. Is dat zo?

Die bontgekleurde Pieten zou ik dan weer niet doen. Die lijken eigenlijk nergens op.
wat mij betreft is het en oplossing, ja. wel hand in hand met iets andere kleding, geen zwart kroeshaar meer, geen rode lippen, geen oorbellen. doe het gewoon echt dan, in een keer, dan kunnen we gewoon weer verder met een leuk kinderfeest, en is iedereen blij. (op wat zeurkousen na...)
  zaterdag 5 november 2016 @ 09:23:40 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166427922
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:19 schreef Prutzenberg het volgende:
Tja, als we de traditie van een goede OP al niet meer serieus nemen in onze traditie van de Zwartepietendiscussie, dan wordt het met de traditie van de Roetmoppiet natuurlijk nooit wat. oO/
Tradities zijn en blijven nu eenmaal aan verandering onderhevig, voortgestuwd door voortschrijdend inzicht en veranderende tijden. En dat is mooi. En goed.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166427931
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:52 schreef Nielsch het volgende:
Zwarte Piet is racisme.
Een afwasbare Zwarte Piet is juist racisme.
pi_166427942
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tradities zijn en blijven nu eenmaal aan verandering onderhevig, voortgestuwd door voortschrijdend inzicht en veranderende tijden. En dat is mooi. En goed.
Amen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 09:27:42 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166427946
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:57 schreef Arcee het volgende:
Ik vind die roetveegpiet wel een goede oplossing. Als het tenmiste ook als een oplossing wordt gezien door de harde ZP=racisme-kern. Is dat zo?
Nee, want het is nog steeds een slaaf en de herstelbetalingen zijn nog niet gedaan.
Zie enkele links in het vorige topic naar interviews waarin dit aan de orde komt.

De pro-pieten vinden het ook niks. Zie de posts van Montagui in het vorige topic voor de onderbouwing.

quote:
Die bontgekleurde Pieten zou ik dan weer niet doen. Die lijken eigenlijk nergens op.
Jawel, op Teletubbies :Y)
pi_166427958
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

misschien wel....
weet jij trouwens waar ik die kan kijken, Wild geraas? ik denk dat ik het meeste al weet, maar ben wel benieuwd. en online kan ik hem niet vinden.
http://www.wildgeraasdefilm.nl/
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166427966
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tradities zijn en blijven nu eenmaal aan verandering onderhevig, voortgestuwd door voortschrijdend inzicht en veranderende tijden. En dat is mooi. En goed.
Het beeldt de veranderingen m.b.t. Zwarte Piet goed uit. Van iets moois naar niks. :Y)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_166427969
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee
Jawel. Zie de Facebookpagina van Zwarte Piet is Racisme.
  zaterdag 5 november 2016 @ 09:34:15 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166427984
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tradities zijn en blijven nu eenmaal aan verandering onderhevig, voortgestuwd door voortschrijdend inzicht en veranderende tijden. En dat is mooi. En goed.
Jij vindt onder chantage ontstane veranderingen en ethische slavernij prima?
Waar er geen enkel voortschrijdend inzicht is, behalve "dan zijn we van de beschuldiging van racisme en de rest van het gezeik af"?
Jij vind het prima dat blanken "white guilt" bevestigen door toe te geven aan de haatgevoelens van een kleine groep anti-blanke racisten, die handelt uit ongebreidelde geldzucht?
pi_166427986
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, want het is nog steeds een slaaf en de herstelbetalingen zijn nog niet gedaan.
Zwarte Piet is geen slaaf maar een folkore figuur.

Er komen geen excuses en geen herstelbetalingen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 09:36:04 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166427997
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:34 schreef Lunatiek het volgende:

Jij vindt onder chantage ontstane veranderingen en ethische slavernij prima?
Waar er geen enkel voortschrijdend inzicht is, behalve "dan zijn we van de beschuldiging van racisme en de rest van het gezeik af"?
Jij vind het prima dat blanken "white guilt" bevestigen door toe te geven aan de haatgevoelens van een kleine groep anti-blanke racisten, die handelt uit ongebreidelde geldzucht?
Nee. Dat zijn niet mijn argumenten, vriend.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')