abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 november 2016 @ 15:14:40 #226
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166561459
waar staan die auto's eigenlijk? Ik zie op google Maps niet echt een plak waar je 83 auto's kwijt zou kunnen.
Tot nooit .......
pi_166562344
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:37 schreef bleyenburg het volgende:
een nieuwe op GVE
Absoluut pareltje m.i.

en terecht al vol :)
de mailer is angstig stil gebleven :?
pi_166562428
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:01 schreef fok321 het volgende:

[..]

de mailer is angstig stil gebleven :?
Bij mij staat hij keurig in de inbox.
pi_166562529
Artikel:
http://www.participaties.(...)n-uw-platform_081116

Wij zien dat een aantal van deze stichtingen ook gelden voor langere tijden houden waarbij aflossing en rente niet direct aan de crowd worden doorgegeven. Dat is in principe verboden, dit geld moet binnen vijf dagen worden overgemaakt naar de crowd.

Oh? :?
Pecunia non olet
  donderdag 10 november 2016 @ 16:23:19 #230
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166562789
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:11 schreef obligataire het volgende:
Artikel:
http://www.participaties.(...)n-uw-platform_081116

Wij zien dat een aantal van deze stichtingen ook gelden voor langere tijden houden waarbij aflossing en rente niet direct aan de crowd worden doorgegeven. Dat is in principe verboden, dit geld moet binnen vijf dagen worden overgemaakt naar de crowd.

Oh? :?

Ik dacht altijd dat een stichting derdengelden helemaal geen geld mochten vast houden. Dus was binennkomt moet dezelfde dag weeer worden doorsgestort.

Ik wist dan weet niet dat het bestuur volledig onafhankelijk moest zijn. Maar eens solliciteren bij KoM GVE en Collin voor een bestuursfunctie
Tot nooit .......
pi_166562807
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:11 schreef obligataire het volgende:
Artikel:
http://www.participaties.(...)n-uw-platform_081116

Wij zien dat een aantal van deze stichtingen ook gelden voor langere tijden houden waarbij aflossing en rente niet direct aan de crowd worden doorgegeven. Dat is in principe verboden, dit geld moet binnen vijf dagen worden overgemaakt naar de crowd.

Oh? :?

Van de platformen die ik gebruik is Collin de enige die de bedragen langer dan 5 dagen in beheer houd op de derde rekening. Die komen pas na 3 maanden automatisch terug vanuit de wallet naar mijn rekening. Ik vind dat eigenlijk wel best met de huidige rentestanden. Scheelt heel wat verkeer op mijn bankrekening. Overgens als ik het echt nodig zou hebben kan ik het natuurlijk zelf naar me toe halen. Kortom ik zie het niet houden aan de 5 dagen termijn van Collin niet als een probleem.

Die onafhankelijke besturen dat is natuurlijk wel een issue. Ik vind dat er in het bestuur van zo'n stichting derden gelden tenminste een onafhankelijke zou moeten zitten om de boel in de gaten te houden. Die onafhankelijke zou eigenlijk op de een of andere manier door investeerders voorgesteld moeten worden.
  donderdag 10 november 2016 @ 16:27:31 #232
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166562887
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Kortom ik zie het niet houden aan de 5 dagen termijn van Collin niet als een probleem.
totdat er drie miljoen op de derdengeld rekening staat en de bestuurders het totaalbedrag overmaken naar de Kaamaneilenden. Een derdengeld rekening is een doorgeefluik en geen spaarrekening.
Tot nooit .......
pi_166562980
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Van de platformen die ik gebruik is Collin de enige die de bedragen langer dan 5 dagen in beheer houd op de derde rekening. [...]
Volgens mij mag het in deze constructie omdat het een rekening courant is waar aparte regels voor gelden. Als ik het goed begrijp mag het niet als een geldnemer bijvoorbeeld een vervroegde aflossing doet, of maar een gedeeltelijke betaling.

Edit: Dus alle betalingen van een maand opsparen en in één keer overmaken mag niet.
pi_166562999
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

totdat er drie miljoen op de derdengeld rekening staat en de bestuurders het totaalbedrag overmaken naar de Kaamaneilenden.
Als ik het beheer van mijn Wallet niet aan Collin zou toe vertrouwen kan ik het natuurlijk dagelijks of wekelijks naar mijn eigen rekening halen. Voorlopig zie ik daar geen reden toe, Als ik daar wel rede toe zag zou ik niet via Collin investeren. Zoals gezegd denk ik dat onafhankelijke bestuursleden in de stichting, die in de gaten kunnen houden wat er gebeurd, wel nodig zijn.

Overgens heb ik weleens bij Collin voorgesteld een instelling te maken waarbij de investeerder zelf kan in stellen of hij zijn betalingen/wallet direct , eens per week, eens per maand of eens per kwartaal naar zijn gekoppelde rekening zou kunnen laten overmaken. Dan kan iedereen het gewoon zelf regelen wat hij wil.

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-11-2016 16:39:23 ]
pi_166563064
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Kortom ik zie het niet houden aan de 5 dagen termijn van Collin niet als een probleem.
Ik eigenlijk wel. Ik heb al een bank om mijn geld op te bewaren, en ik heb daar met name systeem-technisch nog altijd meer vertrouwen in dan in een nog maar kort bestaand crowdfundingplatform. Ik heb me bovendien vanaf mijn eerste investering bij hen al afgevraagd of het eigenlijk wel mocht, gezien het feit dat zij geen bankvergunning hebben.
Daarnaast vind ik het ook onhandig omdat het mijn eigen adminstratie nodeloos compliceert.
pi_166563155
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:36 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik eigenlijk wel. Ik heb al een bank om mijn geld op te bewaren, en ik heb daar met name systeem-technisch nog altijd meer vertrouwen in dan in een nog maar kort bestaand crowdfundingplatform. Ik heb me bovendien vanaf mijn eerste investering bij hen al afgevraagd of het eigenlijk wel mocht, gezien het feit dat zij geen bankvergunning hebben.
Daarnaast vind ik het ook onhandig omdat het mijn eigen adminstratie nodeloos compliceert.
Overgens heb ik weleens bij Collin voorgesteld een instelling te maken waarbij de investeerder zelf kan in stellen of hij zijn betalingen/wallet direct , eens per week, eens per maand of eens per kwartaal naar zijn gekoppelde rekening zou kunnen laten overmaken. Dan kan iedereen het gewoon zelf regelen wat hij wil.

helaas hebben ze hier nooit actie op ondernomen.
pi_166563269
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Overgens heb ik weleens bij Collin voorgesteld een instelling te maken waarbij de investeerder zelf kan in stellen of hij zijn betalingen/wallet direct , eens per week, eens per maand of eens per kwartaal naar zijn gekoppelde rekening zou kunnen laten overmaken. Dan kan iedereen het gewoon zelf regelen wat hij wil.

helaas hebben ze hier nooit actie op ondernomen.
Tja, ze doen het waarschijnlijk zo omdat dat voor hen efficiency voordelen heeft. Op het moment dat ze het voor een paar platformgebruikers anders zouden moeten gaan doen vervalt dat voordeel waarschijnlijk.
pi_166563376
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:48 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Tja, ze doen het waarschijnlijk zo omdat dat voor hen efficiency voordelen heeft. Op het moment dat ze het voor een paar platformgebruikers anders zouden moeten gaan doen vervalt dat voordeel waarschijnlijk.
Ach er moet wat geprogrammeerd worden om een voorkeursinstelling mogelijk te maken maar erg moeilijk lijkt het me niet en dat zijn eenmalige kosten. Het aantal transacties met de bank zal alleen wel toenemen wat natuurlijk wat geld kost en repeterende kosten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-11-2016 18:06:45 ]
pi_166563617
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Electronic-Soundacademy

Naam: Electronic-Soundacademy

Ik moet zeggen dat het Exsyting rapport echt een verbetering is.
Het project laat ik aan mij voorbij gaan. Een erg hoog risico met zekerheden die op dit moment weinig waarde hebben denk ik. Voor mij is er ook geen "klik" met het project.

[ Bericht 34% gewijzigd door Horsemen op 10-11-2016 17:23:49 ]
pi_166563988
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:06 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Electronic-Soundacademy

Naam: Electronic-Soundacademy

Ik moet zeggen dat het Exsyting rapport echt een verbetering is.
Het project laat ik aan mij voorbij gaan. Een erg hoog risico met zekerheden die op dit moment weinig waarde hebben denk ik. Voor mij is er ook geen "klik" met het project.

Het Exsyting rapport windt er inderdaad geen doekjes om en geeft duidelijk aan dat het risico groot is en beschrijft waarom het risico groot is. Daarnaast vind ik het ook goed dat het ondernemersplan toegevoegd is.

Uit de pitch:

-------------------dat ik zelfs mijn cocktailbar The Blueprint in het centrum van Den Haag heb verkocht aan een nieuwe eigenaar.................................

Dan heeft die Cocktail Bar niet veel opgebracht, Eigen inbreng in de nieuwe firma 5000 euro.

Ik laat deze ook lopen. Zie er ook niets in.

[ Bericht 10% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-11-2016 17:47:17 ]
pi_166564412
Ik kan me herinneren dat er op dit forum een tijdje geleden een incentive langs kwam die je kreeg wanneer je investeerde via Lend-a-hand. Ik heb zelf al via LaH geïnvesteerd maar een vriend wil beginnen met investeren en dan is een incentive altijd welkom. Het lukt me echter niet om de incentive terug te vinden in dit forum. Dus als iemand meer weet over die incentive dan houd ik me aanbevolen.
pi_166564729
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:06 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Electronic-Soundacademy

Naam: Electronic-Soundacademy

Ik moet zeggen dat het Exsyting rapport echt een verbetering is.
Het project laat ik aan mij voorbij gaan. Een erg hoog risico met zekerheden die op dit moment weinig waarde hebben denk ik. Voor mij is er ook geen "klik" met het project.

Lijkt een beetje op Hidden Sound System: 8-)
pi_166564936
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:49 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik kan me herinneren dat er op dit forum een tijdje geleden een incentive langs kwam die je kreeg wanneer je investeerde via Lend-a-hand. Ik heb zelf al via LaH geïnvesteerd maar een vriend wil beginnen met investeren en dan is een incentive altijd welkom. Het lukt me echter niet om de incentive terug te vinden in dit forum. Dus als iemand meer weet over die incentive dan houd ik me aanbevolen.
http://www.verdubbeljerendement.nl/#
  donderdag 10 november 2016 @ 19:29:57 #244
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166566234
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dan heeft die Cocktail Bar niet veel opgebracht, Eigen inbreng in de nieuwe firma 5000 euro.
Die eigen inbreng in de onderneming (vanaf juni 2015) als geheel is wel wat hoger, want er zitten wat fakturen in het ondermersplan. Die zijn al van 2015 dus die zullen ook al betaald zijn. Zonder te rekenen is dat iets van 20k of zo.

Verder zit er een huurcontract wat het gevoel geeft dat hij daar antikraak zit.

De straat waar hij aan zit daar wordt de komende 4 jaar de "Victory Boogie Woogietunnel" aangelegd en gaat dus volledig op de schop. Reken op 4 jaar onbereikbaarheid van dat gebied. (en gezien de ervaring met tunnels in DenHaag komt daar nog een paar jaar bij)

[ Bericht 1% gewijzigd door Speekselklier op 10-11-2016 19:35:53 ]
Tot nooit .......
pi_166569542
Ben ik de enige bij wie de auto-invest functie van Twino niet meer zo goed lijkt te werken? Ik heb ineens 20 euro open staan terwijl hij moet auto-investeren vanaf een tientje.
Schip ahoy!
pi_166570322
Bij mij werkt auto-invest nog prima. Cash staat onder de 10, en er is vandaag nog een nieuw investment gedaan. Maar als je net geld hebt overgemaakt, dan wil het nog wel eens een nachtje duren. Morgen nog eens kijken, zou ik je aanbevelen.
pi_166573584
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ben ik de enige bij wie de auto-invest functie van Twino niet meer zo goed lijkt te werken? Ik heb ineens 20 euro open staan terwijl hij moet auto-investeren vanaf een tientje.
Ik investeerde voorheen handmatig, maar de goede leningen zijn nu af en toe op. Ben ook maar op auto-invest overgestapt, net als bij Bondora en Mintos. Jammer, maar helaas. De rente was ook wel erg aantrekkelijk. Die zal nu wel gaan dalen.
pi_166577061
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Overgens heb ik weleens bij Collin voorgesteld een instelling te maken waarbij de investeerder zelf kan in stellen of hij zijn betalingen/wallet direct , eens per week, eens per maand of eens per kwartaal naar zijn gekoppelde rekening zou kunnen laten overmaken. Dan kan iedereen het gewoon zelf regelen wat hij wil.
Dat voorstel klinkt bekend.....
pi_166577120
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ben ik de enige bij wie de auto-invest functie van Twino niet meer zo goed lijkt te werken? Ik heb ineens 20 euro open staan terwijl hij moet auto-investeren vanaf een tientje.
Auto invest investeerd bij mij ook 34 cent in een lening en werkt voor de rest prima, had recent wat vergelijkbare issues waarbij mijn minimum rente op 12% stond en mijn max maanden op 12 en er dus geen leningen meer beschikbaar waren. Met name de 12 maanden oprekken naar 24 deed wonderen, maarja... zit je er natuurlijk wel 2 jaar aan vast en dat wildde ik in den beginne zeker niet. Inmiddels is mijn vertrouwen iets gegroeid dus tja.
pi_166577261
Het kan ook aan mijn settings liggen. Ik wil enkel kortlopend (<6mnd) tegen hoog tarief. Dat zal het wel zijn. Misschien maar terugschalen naar 10%. Alhoewel...ik log net in en het hele bedrag is weer weg. Zal dus wel weer geïnvesteerd zijn.
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')