abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168263959
Nu de rust is wedergekeerd. :D

Mag ik een topic openen over IPTV aanbieders? Veel webshops met KVK bieden dit gewoon online aan momenteel.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 19 januari 2017 @ 14:07:40 #152
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168267557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:47 schreef dimmak het volgende:
Nu de rust is wedergekeerd. :D

Mag ik een topic openen over IPTV aanbieders? Veel webshops met KVK bieden dit gewoon online aan momenteel.
IPTV zoals diensten als "Play van KPN" waar je een abonnement voor afsluit? Ja daar mag je een topic over openen.

Links naar illegale diensten die onder het mom van "IPTV" streams aanbieden waar door de dienstverlener geen kosten voor auteursrechten worden afgedragen zijn niet toegestaan.
So we just called him Fred
pi_168267567
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

IPTV zoals diensten als "Play van KPN" waar je een abonnement voor afsluit? Ja daar mag je een topic over openen.

Links naar illegale diensten die onder het mom van "IPTV" streams aanbieden waar door de dienstverlener geen kosten voor auteursrechten worden afgedragen zijn niet toegestaan.
IPTV als in RapidTV.

En http://www.moviestreamer.nl/nl/iptv-pakketten
En https://www.asat.nl/Neo-TV
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 19 januari 2017 @ 14:20:08 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168267800
quote:
Ik moet hier even goed naar kijken. Ik kom hier later vandaag op terug.
So we just called him Fred
pi_168267850
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik moet hier even goed naar kijken. Ik kom hier later vandaag op terug.
Is goed! Kan er zelf ook niet echt veel informatie over vinden. Vandaar mijn vraag. Het lijkt een beetje een grijs gebied.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 10:48:37 #156
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168288192
quote:
Het kostte me iets meer tijd om het eea uit te zoeken.

Dit soort aanbieders zijn mogelijk in overtreding van de Mediawet en Telecommunicatiewet door het aanbieden van TV zenders zonder de juiste vergunningen en het niet afdragen van auteursrechten. Ze doen zich voor als legitieme providers, maar vaak ontbreekt een fysiek (post)adres bij de contactgegevens en/of zijn de algemene voorwaarden niet volledig of ontbreken ze helemaal.

Of de klanten van dit soort bedrijven óók in overtreding zijn is op dit moment onduidelijk. Vorig jaar december is wel duidelijk geworden dat de verkoop (en gebruik) van videostreamers die films en series aanbieden illegaal zijn. Deze apparaten doen nét iets anders(tv streams aanbieden), wat buiten het aandachtsgebied valt van Brein bijvoorbeeld.
Als ik de uitspraken volg zoals die gedaan zijn rondom videostreamers, dan verwacht ik dat ook dit soort IPTV abonnementen binnenkort tot illegaal worden verklaard en dat je als consument op je hoede moet zijn onder het mom "als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook".

Het is ook op zijn minst verdacht te noemen dat je voor een paar tientjes per maand toegang kan krijgen tot duizenden "premium" zenders waar je anders honderden euro's voor kwijt zou zijn.

Om terug te komen op de vraag wel of geen topic:
Een topic is prima, maar te voorkomen dat (op zijn minst de schijn wordt gewekt dat) FOK! enig belang heeft bij het promoten van dit soort aanbieders is het niet toegestaan in dat topic te linken naar aanbieders die mogelijkerwijs illegale diensten aanbieden.

Mocht een dergelijk topic nadelig werken voor FOK! kunnen we terugkomen op bovenstaande en het topic alsnog sluiten.
So we just called him Fred
pi_168288252
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het kostte me iets meer tijd om het eea uit te zoeken.

Dit soort aanbieders zijn mogelijk in overtreding van de Mediawet en Telecommunicatiewet door het aanbieden van TV zenders zonder de juiste vergunningen en het niet afdragen van auteursrechten. Ze doen zich voor als legitieme providers, maar vaak ontbreekt een fysiek (post)adres bij de contactgegevens en/of zijn de algemene voorwaarden niet volledig of ontbreken ze helemaal.

Of de klanten van dit soort bedrijven óók in overtreding zijn is op dit moment onduidelijk. Vorig jaar december is wel duidelijk geworden dat de verkoop (en gebruik) van videostreamers die films en series aanbieden illegaal zijn. Deze apparaten doen nét iets anders(tv streams aanbieden), wat buiten het aandachtsgebied valt van Brein bijvoorbeeld.
Als ik de uitspraken volg zoals die gedaan zijn rondom videostreamers, dan verwacht ik dat ook dit soort IPTV abonnementen binnenkort tot illegaal worden verklaard en dat je als consument op je hoede moet zijn onder het mom "als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook".

Het is ook op zijn minst verdacht te noemen dat je voor een paar tientjes per maand toegang kan krijgen tot duizenden "premium" zenders waar je anders honderden euro's voor kwijt zou zijn.

Om terug te komen op de vraag wel of geen topic:
Een topic is prima, maar te voorkomen dat (op zijn minst de schijn wordt gewekt dat) FOK! enig belang heeft bij het promoten van dit soort aanbieders is het niet toegestaan in dat topic te linken naar aanbieders die mogelijkerwijs illegale diensten aanbieden.

Mocht een dergelijk topic nadelig werken voor FOK! kunnen we terugkomen op bovenstaande en het topic alsnog sluiten.
Duidelijk. Zal even kijken wat ik er mee doe.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168637542
Zou van dit topic: DIG / Monitor (DVI) op 2 en TV (HDMI) op 1 en problemen met UEFI/BIOS de TT mogen/kunnen worden veranderd in "Bij opstarten van de UEFI wordt mijn tv (HDMI) i.p.v. mijn monitor (DVI) als hoofdbeeldscherm gezien"? Is misschien iets duidelijker... Dat HDMI en DVI tussen haakjes mag wel weg als er anders ruimte tekort is.
Tails tell tales
  vrijdag 3 februari 2017 @ 14:39:33 #159
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168640245
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:06 schreef Forbry het volgende:
Zou van dit topic: DIG / Bij opstarten van de UEFI wordt mijn tv (HDMI) i.p.v. mijn monitor (DVI) als hoofdbeeldscherm gezien de TT mogen/kunnen worden veranderd in "Bij opstarten van de UEFI wordt mijn tv (HDMI) i.p.v. mijn monitor (DVI) als hoofdbeeldscherm gezien"? Is misschien iets duidelijker... Dat HDMI en DVI tussen haakjes mag wel weg als er anders ruimte tekort is.
Done:
DIG / Bij opstarten van de UEFI wordt mijn tv (HDMI) i.p.v. mijn monitor (DVI) als hoofdbeeldscherm gezien
So we just called him Fred
pi_168640297
quote:
Inhoudelijk is het probleem inmiddels al een soort van 'opgelost', maar alsnog bedankt ^O^
Tails tell tales
pi_168651781
quote:
Het is helemaal duidelijk nu, dus er mag wel een slotje op. :)
Tails tell tales
  zaterdag 4 februari 2017 @ 09:05:56 #162
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168656873
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 22:50 schreef Forbry het volgende:

[..]

Het is helemaal duidelijk nu, dus er mag wel een slotje op. :)
Topics blijven in DIG altijd open, je weet maar nooit waar het handig voor kan zijn. :)
So we just called him Fred
pi_168657444
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 09:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Topics blijven in DIG altijd open, je weet maar nooit waar het handig voor kan zijn. :)
Oh, ik kom hier maar zelden, dus dat wist ik niet. Nou ja, prima zo, misschien heeft iemand anders er nog iets aan (als die zich door de OP heen weet te worstelen ;)).
Tails tell tales
pi_168954709
http://forum.fok.nl/rde/post_reply/2358317/1/40/168952213

quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 23:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Rare edit, gezien de vraag, en de hele discussie, ook al in het iPhone topic staat
Alsjeblieft Fred. Waarom wordt deze reactie geedit, terwijl het antwoord geeft op de vraag in de OP? De vraag in de OP is letterlijk geknipt en geplakt vanuit het iPhone-topic (en was al beantwoord). Hoe is het antwoord knippen en plakken uit het iPhone-topic dan niet relevant en edit-waardig? Sluit dan gewoon het hele topic, als je niet wilt dat mensen dingen dubbel doen.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:46:45 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168958827
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 07:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
http://forum.fok.nl/rde/post_reply/2358317/1/40/168952213

[..]

Alsjeblieft Fred. Waarom wordt deze reactie geedit, terwijl het antwoord geeft op de vraag in de OP? De vraag in de OP is letterlijk geknipt en geplakt vanuit het iPhone-topic (en was al beantwoord). Hoe is het antwoord knippen en plakken uit het iPhone-topic dan niet relevant en edit-waardig? Sluit dan gewoon het hele topic, als je niet wilt dat mensen dingen dubbel doen.
Je was weer bezig met het op de man aanvallen van users, zie ook mijn opmerking in het iPhone-topic. Daarna postte je in het topic van Vlinderblom nog eens een crosspost van een post waar mijn waarschuwing betrekking op had, dus heb ik die laatste post ge-edit.
So we just called him Fred
pi_168961568
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:46 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je was weer bezig met het op de man aanvallen van users, zie ook mijn opmerking in het iPhone-topic. Daarna postte je in het topic van Vlinderblom nog eens een crosspost van een post waar mijn waarschuwing betrekking op had, dus heb ik die laatste post ge-edit.
"weer" op de man aanvallen? Ik linkte naar een app die zijn "probleem" oploste. Jammer om te zien dat ook jij niet vrij bent van vooroordelen. Valt me tegen van je, Fred. Ironisch, dat je niet ingrijpt in het iPhone-topic nu die user wél door meerdere gebruikers wordt afgezeken.. Het is zeker pas verkeerd als bepaalde gebruikers het doen.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 16:03:26 #167
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168962983
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

"weer" op de man aanvallen? Ik linkte naar een app die zijn "probleem" oploste. Jammer om te zien dat ook jij niet vrij bent van vooroordelen. Valt me tegen van je, Fred. Ironisch, dat je niet ingrijpt in het iPhone-topic nu die user wél door meerdere gebruikers wordt afgezeken.. Het is zeker pas verkeerd als bepaalde gebruikers het doen.
Het opmerken van een 'toontje' in een post is geen 'vooroordeel'. Je helpt mensen regelmatig maar je hebt er wel een handje van om door te drammen, nu is er verder niets ge-edit in het centrale Iphone topic maar om herhaling te voorkomen is het wel verwijderd in het apart aangemaakte topic door vlinderbom, ook wel logisch gezien de eerdere post van Fred om te stoppen met ruzie maken in het centrale topic ( DIG / iPhone #287 - same )

Klaarblijkelijk had ze behoefte aan andere inzichten en niet aan een herhaling van wat al gezegd was (en ondertussen heeft ze gelukkig al een appje gevonden die de foto bijknipt. Iedereen blij.)

Waar jij een vooroordeel in lijkt te zien is mij een raadsel, het is gewoon een oordeel op de gemaakte post en het besluit om die te verwijderen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168963677
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Het opmerken van een 'toontje' in een post is geen 'vooroordeel'. Je helpt mensen regelmatig maar je hebt er wel een handje van om door te drammen, nu is er verder niets ge-edit in het centrale Iphone topic maar om herhaling te voorkomen is het wel verwijderd in het apart aangemaakte topic door vlinderbom, ook wel logisch gezien de eerdere post van Fred om te stoppen met ruzie maken in het centrale topic ( DIG / iPhone #287 - same )

Klaarblijkelijk had ze behoefte aan andere inzichten en niet aan een herhaling van wat al gezegd was (en ondertussen heeft ze gelukkig al een appje gevonden die de foto bijknipt. Iedereen blij.)

Waar jij een vooroordeel in lijkt te zien is mij een raadsel, het is gewoon een oordeel op de gemaakte post en het besluit om die te verwijderen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]
Ironisch, dat je niet ingrijpt in het iPhone-topic nu die user wél door meerdere gebruikers wordt afgezeken.. Het is zeker pas verkeerd als bepaalde gebruikers het doen.
Die andere gebruikers zullen wel het juiste 'toontje' gebruiken bij het afzeiken dan ;)
  vrijdag 17 februari 2017 @ 19:31:41 #169
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168966877
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:36 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

[..]

Die andere gebruikers zullen wel het juiste 'toontje' gebruiken bij het afzeiken dan ;)
Binnen het centrale topic is er verder niet geëdit (Toch? :@ )en ja, vlinderbom kwam ook wel enigszins met beide benen het topic in stieren. dat dan weer wel. Het was alleen niet handig om dan maar verder te gaan in het aparte topic.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 19 februari 2017 @ 11:40:27 #170
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168997585
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
Die andere gebruikers zullen wel het juiste 'toontje' gebruiken bij het afzeiken dan ;)
Heb je een post waarvan jij vindt dat jij afgezeiken wordt in die post?

Gisteravond had Atak een mening over Apple, met wat posts heen en weer en dat eindigde vanmorgen met deze post:
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 09:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ongeacht jouw voorkeur voor zwaar overdreven kleuren en contrast,
Wat is er mis met iemand die graag kijkt naar een scherm met overdreven kleuren en contrast?
Ieder mens neemt de wereld anders waar met zijn ogen, dus dat kan er ook toe leiden dat iemand graag een scherm wil met andere kleurweergave en contrast dan jij. Geen enkele reden om daar zo'n opmerking over te maken.

Daarna ging je verder met:
quote:
is het objectief onwaar om te stellen dat het scherm in de iPhone achterhaald of ondermaats is.
Wat probeer je hier mee te zeggen? Zowel "achterhaald" en "ondermaats" zijn subjectief.

Atak heeft in de hele discussie niets over jouw gepost, jij maakt het uiteindelijk persoonlijk door zo in te gaan op de mening van Atak.
So we just called him Fred
  zondag 19 februari 2017 @ 12:16:45 #171
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168998169
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:40 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Heb je een post waarvan jij vindt dat jij afgezeiken wordt in die post?
Nee. Ik heb ook niet gezegd dat ik werd afgezeken. Beter lezen, Fred.

Het ging erom dat jij heel snel was om waarschuwingen te geven in het Apple-topic toen ik commentaar gaf op Vlinderbom, en de opmerking maakte dat dat niet nodig was. Maar toen de rest Vlinderbom massaal aan het afzeiken was - ná jouw waarschuwing- was je nergens meer te bekennen. Komt een beetje dubbel over als je mij aanspreekt op iets wat je vervolgens van vijf anderen wel goed vindt. Het hele betoog dat je hieronder houdt, illustreert hoe erg je vanuit je "laat ik Splackavellie02 even aantonen dat het allemaal zijn gedrag is"-bril kijkt.
quote:
Gisteravond had Atak een mening over Apple, met wat posts heen en weer en dat eindigde vanmorgen met deze post:

[..]

Wat is er mis met iemand die graag kijkt naar een scherm met overdreven kleuren en contrast?
Ieder mens neemt de wereld anders waar met zijn ogen, dus dat kan er ook toe leiden dat iemand graag een scherm wil met andere kleurweergave en contrast dan jij. Geen enkele reden om daar zo'n opmerking over te maken.
Wat voor opmerking? Atak was degene die over achterhaalde technologie begon en ik linkte naar een objectieve test van het scherm waaruit de conclusie was dat het, in ieder geval op technisch gebied, een nagenoeg perfect scherm was. Negatieve punten komen dus vooral neer op smaak.

Er is niets mis met een voorkeur hebben voor overdreven kleuren en contrast. Zeg ik ergens dat daar wat mis mee is dan? Nee. Het enige wat ik zei was dat het scherm van de iPhone 7 objectief gezien een van de beste schermen op de markt is. Dat jouw persoonlijke voorkeur naar een ander scherm uitgaat is een vrije keuze, daar zei ik dan ook niets over.

Ik weet niet zo goed welk toontje jij in die reactie denkt te lezen, maar dat is vooral JOUW interpretatie. Ik zou het op prijs stellen dat je mij niet verantwoordelijk houdt voor hoe jij iets invult.

Jammer dat je er blijkbaar op gebrand bent aan te tonen dat ik problemen maak, terwijl het een gewone discussie was.

Overigens zijn zowel "achterhaald" en "ondermaats" lang niet zo subjectief als jij insinueert, zeker niet als je de context erbij betrekt. In de context duiden beide termen op de stelling dat de nieuwere schermen van de concurrenten een standaard voor kwaliteit zetten waaraan het scherm van de iPhone niet kan voldoen. Zoals de tests die gedaan werden in het artikel dat ik linkte, is objectief aantoonbaar dat dat feitelijk onjuist is. Waarom jij dat af probeert te doen met de dooddoener "die woorden zijn subjectief" is mij een raadsel.

[ Bericht 9% gewijzigd door Splackavellie02 op 19-02-2017 12:29:48 ]
  zondag 19 februari 2017 @ 13:38:08 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168999635
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
Nee. Ik heb ook niet gezegd dat ik werd afgezeken. Beter lezen, Fred.
Jammer dat je me gelijk zo aanvalt. Ik vroeg het juist om je beter te begrijpen. Misschien was er wel iets wat je als onprettig ervaart of misschien waren er wel dubbelzinnige opmerkingen die wij mods gemist hadden.

quote:
Het ging erom dat jij heel snel was om waarschuwingen te geven in het Apple-topic toen ik commentaar gaf op Vlinderbom, en de opmerking maakte dat dat niet nodig was.
Je bedoelt denk ik deze post van mij in het iPhone-topic?
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:
Leuk geweest voor vandaag. Zullen we verder gaan zonder elkaar in de haren te vliegen?
Dat is een algemene opmerking aan iedereen in het topic.
Of, om het op jouw manier te zeggen:
"Nee. Ik heb ook niet gezegd dat allen jij moest stoppen. Beter lezen, Splackavellie."

quote:
Maar toen de rest Vlinderbom massaal aan het afzeiken was - ná jouw waarschuwing- was je nergens meer te bekennen. Komt een beetje dubbel over als je mij aanspreekt op iets wat je vervolgens van vijf anderen wel goed vindt. Het hele betoog dat je hieronder houdt, illustreert hoe erg je vanuit je "laat ik Splackavellie02 even aantonen dat het allemaal zijn gedrag is"-bril kijkt.
Je beseft wel dat jij daar net zo hard aan mee deed? Ik heb nergens een TR van je gezien of een melding in dit topic dat het uit de hand liep.

quote:
Wat voor opmerking? Atak was degene die over achterhaalde technologie begon en ik linkte naar een objectieve test van het scherm waaruit de conclusie was dat het, in ieder geval op technisch gebied, een nagenoeg perfect scherm was. Negatieve punten komen dus vooral neer op smaak.
Waarna jij hem gelijk uitmaakt voor leugenaar:
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[...]Je liegt dat je barst als je dat een "lage resolutie vindt" en het verschil met 1440p ziet bij normaal gebruik.
quote:
Er is niets mis met een voorkeur hebben voor overdreven kleuren en contrast. Zeg ik ergens dat daar wat mis mee is dan? Nee. Het enige wat ik zei was dat het scherm van de iPhone 7 objectief gezien een van de beste schermen op de markt is. Dat jouw persoonlijke voorkeur naar een ander scherm uitgaat is een vrije keuze, daar zei ik dan ook niets over.
Dat zei je dus wél:
quote:
Ongeacht jouw voorkeur voor zwaar overdreven kleuren en contrast,
Hier val je Atak aan op zijn voorkeuren. In jouw ogen blijkbaar "zwaar overdreven", dat hoef je dan niet zo te benadrukken, dan krijgen anderen al snel het idee dat je iemand aanvalt.

quote:
Ik weet niet zo goed welk toontje jij in die reactie denkt te lezen, maar dat is vooral JOUW interpretatie. Ik zou het op prijs stellen dat je mij niet verantwoordelijk houdt voor hoe jij iets invult.
Atak gaat in de discussie over de kleuren en contrast alleen maar in op zijn mening over de iPhone. Jij bent echter de gene die hem eerst uitmaakt voor leugenaar en vervolgens zijn voorkeur "zwaar overdreven" noemt. Niet zo vreemd toch als jij dan vervolgens aangesproken wordt?
quote:
Jammer dat je er blijkbaar op gebrand bent aan te tonen dat ik problemen maak, terwijl het een gewone discussie was.
Zo "gewoon" vind ik een discussie niet die begint over Apple of een probleem van iemand, die eindigt met een discussie over iemands mening of voorkeuren.

quote:
Overigens zijn zowel "achterhaald" en "ondermaats" lang niet zo subjectief als jij insinueert, zeker niet als je de context erbij betrekt. In de context duiden beide termen op de stelling dat de nieuwere schermen van de concurrenten een standaard voor kwaliteit zetten waaraan het scherm van de iPhone niet kan voldoen. Zoals de tests die gedaan werden in het artikel dat ik linkte, is objectief aantoonbaar dat dat feitelijk onjuist is. Waarom jij dat af probeert te doen met de dooddoener "die woorden zijn subjectief" is mij een raadsel.
Uit het woordenboek:
on·der·maats (bijvoeglijk naamwoord)
• beneden de vastgestelde maat: ondermaatse vis
• beneden peil: een ondermaatse reactie

Voor iedereen ligt die "vastgestelde maat" anders, dus dat maakt "ondermaats" subjectief.

ach·ter·ha·len (achterhaalde, heeft achterhaald)
inhalen: die gegevens zijn niet meer te achterhalen alsnog te weten te komen; zijn taal klinkt achterhaald verouderd

Voor iedereen is "verouderd" iets anders, wat voor de een op basis van specs verouderd is, kan voor een ander nog steeds actueel zijn. Dat maakt ook "achterhaald" subjectief.

Lees je posts eens goed door voor je op "verzenden" of "invoeren" drukt. Staat er wel echt wat je wil zeggen? Zorg dat voor iedereen die niet in jouw hoofd kan kijken (lees: iedereen behalve jij) ook kan snappen wat jij bedoelt en laat je niet op de kast jagen door iemands mening over een product of techniek. Zolang er geen gewonden of doden vallen is er niets mis met zo'n mening, hoe absurpt die ook mag klinken in jouw ogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 19-02-2017 13:56:09 ]
So we just called him Fred
  zondag 19 februari 2017 @ 14:05:41 #173
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_169000258
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:38 schreef FredvZ het volgende:

Uit het woordenboek:
on·der·maats (bijvoeglijk naamwoord)
• beneden de vastgestelde maat: ondermaatse vis
• beneden peil: een ondermaatse reactie

Voor iedereen ligt die "vastgestelde maat" anders, dus dat maakt "ondermaats" subjectief.

ach·ter·ha·len (achterhaalde, heeft achterhaald)
inhalen: die gegevens zijn niet meer te achterhalen alsnog te weten te komen; zijn taal klinkt achterhaald verouderd

Voor iedereen is "verouderd" iets anders, wat voor de een op basis van specs verouderd is, kan voor een ander nog steeds actueel zijn. Dat maakt ook "achterhaald" subjectief.
quote:
Overigens zijn zowel "achterhaald" en "ondermaats" lang niet zo subjectief als jij insinueert, zeker niet als je de context erbij betrekt. In de context duiden beide termen op de stelling dat de nieuwere schermen van de concurrenten een standaard voor kwaliteit zetten waaraan het scherm van de iPhone niet kan voldoen. Zoals de tests die gedaan werden in het artikel dat ik linkte, is objectief aantoonbaar dat dat feitelijk onjuist is. Waarom jij dat af probeert te doen met de dooddoener "die woorden zijn subjectief" is mij een raadsel.
Context, Fred. Context. Als het scherm van de iPhone 7 objectief gezien even goed of beter is dan het scherm van elke huidige high end smartphone ter wereld, dan kan het onmogelijk achterhaald zijn. Dat impliceert dat er wat beters/nieuwers is, wat er niet is. Ja, je kunt heel subjectief zijn en zeggen dat het scherm achterhaald is met de smartphone schermen die we over drie jaar wellicht gaan zien, maar dan ben je bananen recht aan het trekken.

Sorry, maar je hebt geen gelijk in dit geval. Er is geen contextuele mening waarbinnen je kunt zeggen dat de schermtechniek in de iPhone 7 achterhaald is. Wat je wél kunt zeggen, is dat de lage resolutie achterhaald is ten opzichte van de concurrentie met hogere resoluties, maar dat is een andere discussie.

Jammer dat jij mij weer woorden in de mond legt. Ik val je niet aan. Ik viel Atak ook niet aan. Het was een normale discussie: jij bent degene die er in dit feedbacktopic haat en nijd in leest. Ook heb ik nergens gezegd dat je mij in het bijzonder aansprak. Het ENIGE wat ik zei, is dat het opvallend was dat je eerst zegt dat het genoeg geweest is, maar vervolgens niet ingrijpt wanneer men toch doorgaat. That's it. Dat is iets wat gewoon terug te zien valt in het topic. Dat is niet iets wat ik verzin. De implicaties en conclusies die jij daar vervolgens zelf uit trekt, zijn JOUW conclusies.

Maar jij hebt jezelf er inmiddels blijkbaar van overtuigd dat ik dat wel deed, dus laat ik het er verder bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Splackavellie02 op 19-02-2017 14:18:52 ]
  zondag 19 februari 2017 @ 16:06:29 #174
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169003633
De hele wereld is gek hè splack, gelukkig ben jij dat niet
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_169004774
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 16:06 schreef Catch22- het volgende:
De hele wereld is gek hè splack, gelukkig ben jij dat niet
Van de andere kant snap ik in dit geval Splack ook wel een beetje. Als iemand stellig beweert dat Apple op dit vlak jaren achter loopt kun je toch wel met de onderbouwing die hij geeft stellen dat dat objectief onwaar is.

Om dan op de gebruikte woorden in te gaan zoomen...
  zondag 19 februari 2017 @ 17:12:58 #176
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_169005376
Lezen er mensen die posts nog? :')
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 19 februari 2017 @ 18:10:51 #177
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169006696
Heren, dit is het feedbacktopic. Laten we elkaar nou niet hier ook aan gaan vallen.
So we just called him Fred
pi_169114244
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:28 schreef Vlinderbom het volgende:
Pff, zelfs fotos verwijderen op ios is gezeik.
Waarom kan ik niet alle fotos gemakkelijk in 1 keer selecreren en verwijderen?

Manmanman, ik verlang zo ontzettend terug naar mijn samsung op sommige momenten... :/
Als je vragen hebt over hoe je iets moet doen in iOS, kun je dat natuurlijk altijd vragen. Maar deze zuigpost is gewoon negatief gekanker. Waarom wordt dat niet verwijderd?
pi_169114420
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:57 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Als je vragen hebt over hoe je iets moet doen in iOS, kun je dat natuurlijk altijd vragen. Maar deze zuigpost is gewoon negatief gekanker. Waarom wordt dat niet verwijderd?
Negeer het gezuig en help hem gewoon?
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:06:59 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169114482
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:57 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Als je vragen hebt over hoe je iets moet doen in iOS, kun je dat natuurlijk altijd vragen. Maar deze zuigpost is gewoon negatief gekanker. Waarom wordt dat niet verwijderd?
Waarom maak je dan geen TR als jij iets een "zuigpost" vind? Dan bepalen de moderators en FA's wel of we de post weghalen of niet.

Ik vond in de post van Vlinderbom geen reden om het die post te verwijderen. Ik heb wel een post verwijderd van een user die er mogelijk nóg negatiever op in ging.
So we just called him Fred
pi_169114519
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Waarom maak je dan geen TR als jij iets een "zuigpost" vind? Dan bepalen de moderators en FA's wel of we de post weghalen of niet.
TR niet gezien?
quote:
Ik vond in de post van Vlinderbom geen reden om het die post te verwijderen. Ik heb wel een post verwijderd van een user die er mogelijk nóg negatiever op in ging.
Je weet dat je als moderator een post ook kan editten zonder hem te verwijderen? ;)
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:11:50 #182
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169114608
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
TR niet gezien?
TR is op 12:56 gemaakt, de post van 12:38 heb ik op 12:51 verwijderd. Dus nee, ik heb geen TR gezien op het moment dat je je druk maakte over Vlinderbom.
quote:
Je weet dat je als moderator een post ook kan editten zonder hem te verwijderen? ;)
Dat klopt, maar ik heb er voor gekozen om de post te verwijderen.
So we just called him Fred
pi_169114663
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:11 schreef FredvZ het volgende:

Dat klopt, maar ik heb er voor gekozen om de post te verwijderen.
Ik heb het over de post van Vlinderbom, Fred. Je had die best kunnen editten zodat de vraag bleef staan, zonder de negativiteit.

Dat je die andere post hebt verwijderd, ben ik het volledig mee eens.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:14:33 #184
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169114688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:13 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb het over de post van Vlinderbom, Fred. Je had die best kunnen editten zodat de vraag bleef staan, zonder de negativiteit.
Je bedoelt zoiets als ik nu met jouw post heb gedaan?
quote:
Dat je die andere post hebt verwijderd, ben ik het volledig mee eens.
Waarom post je dan überhaupt zoiets?
So we just called him Fred
pi_169114751
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:14 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je bedoelt zoiets als ik nu met jouw post heb gedaan?
Ik bedoel precies dat inderdaad :) Waarom daar niet consistent in zijn? Is "manmanman, ik verlang zo ontzettend terug naar mijn samsung op sommige momenten" een essentiële toevoeging aan de vraag die gesteld wordt?
quote:
Waarom post je dan überhaupt zoiets?
Omdat ik impulsief ben en soms dingen post doe die ik beter niet kan posten
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:19:27 #186
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169114849
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik bedoel precies dat inderdaad :) Waarom daar niet consistent in zijn? Is "manmanman, ik verlang zo ontzettend terug naar mijn samsung op sommige momenten" een essentiële toevoeging aan de vraag die gesteld wordt?
Het verschil zit em tussen het onderwerp wat je 'aanvalt'. Die van Vlinderbom is een frustratie naar een iPhone en je reactie is een boos/aanvallend overkomende post naar een persoon. Het één weegt zwaarder dan een ander. En een TR was meer dan genoeg geweest of je 'filtert' het negatieve voor jezelf weg en helpt die persoon gewoon, bereik je veel meer mee.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:21:00 #187
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169114893
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
Omdat ik impulsief ben en soms dingen post doe die ik beter niet kan posten
Tja, dan zal je ook moeten begrijpen dat je vaker dan anderen wordt aangesproken op je postgedrag. Ik kan je aanraden om professionele hulp te zoeken, hier ga je geheid problemen mee krijgen IRL.
So we just called him Fred
pi_169114980
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Het verschil zit em tussen het onderwerp wat je 'aanvalt'. Die van Vlinderbom is een frustratie naar een iPhone en je reactie is een boos/aanvallend overkomende post naar een persoon. Het één weegt zwaarder dan een ander. En een TR was meer dan genoeg geweest of je 'filtert' het negatieve voor jezelf weg en helpt die persoon gewoon, bereik je veel meer mee.
Fair enough, goede uitleg, bedankt ^O^
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:21 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tja, dan zal je ook moeten begrijpen dat je vaker dan anderen wordt aangesproken op je postgedrag. Ik kan je aanraden om professionele hulp te zoeken, hier ga je geheid problemen mee krijgen IRL.
Really Fred? :') Je realiseert je dat er een verschil zit tussen hoe mensen op een forum zijn en hoe ze in het echte leven zijn, he?
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:28:45 #189
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169115102
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
Really Fred? :') Je realiseert je dat er een verschil zit tussen hoe mensen op een forum zijn en hoe ze in het echte leven zijn, he?
Vertel eens, hoe ben je in echte leven?
So we just called him Fred
pi_169115140
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Vertel eens, hoe ben je in echte leven?
In het echte leven werk ik in de psychiatrie en heb ik engelengeduld. Sterker nog: mijn grootste kracht is mijn vermogen om rustig te blijven, overzicht te behouden en rust uit te stralen in crisissituaties. Ad hoc denken en handelen is iets wat ik op dagelijkse basis moet doen. Iets waar ik wel moeite mee heb, is beleid hanteren wat ik onlogisch of oneerlijk vind (zoals iemand tegelijkertijd 12mg Ritalin en 6 blikjes Red Bull per dag geven, of een suïcidaal persoon met ontslag sturen). Daar heb ik meermaals over in de clinch gelegen met de hoofdpsychiater en geneesheer-directeur.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:35:50 #191
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_169115291
_O-
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_169115304
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:35 schreef Bart het volgende:
_O-
Waarom verbaast het mij niet dat jij altijd direct reageert? Het is bijna alsof je mij obsessief volgt op dit forum ;)
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:42:51 #193
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169115428
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
In het echte leven werk ik in de psychiatrie en heb ik engelengeduld. Sterker nog: mijn grootste kracht is mijn vermogen om rustig te blijven, overzicht te behouden en rust uit te stralen in crisissituaties.
En dat verdwijnt allemaal zodra je forum.fok.nl in je browser intypt?
So we just called him Fred
pi_169115483
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:42 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En dat verdwijnt allemaal zodra je forum.fok.nl in je browser intypt?
Nee hoor. Maar context is alles. Het is makkelijker om geduld en begrip op te brengen voor dom en irrationeel gedrag wanneer je dit kunt koppelen aan een psychiatrische aandoening. Van "gezonde" mensen mag je beter verwachten, dus irriteert het me sneller.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:53:08 #195
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169115637
Je neemt nu aan dat jijzelf en de anderen hier op fok gezond zijn... Dat is een gevaarlijke aanname.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:54:36 #196
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169115653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
Nee hoor. Maar context is alles. Het is makkelijker om geduld en begrip op te brengen voor dom en irrationeel gedrag wanneer je dit kunt koppelen aan een psychiatrische aandoening. Van "gezonde" mensen mag je beter verwachten, dus irriteert het me sneller.
Dan maak je a) de aanname dat iedereen op Fok! voldoet aan het profiel dat ze in de psychiatrie als "gezond" bestempelen en b) door jouw engelengeduld zou dat toch helemaal geen probleem moeten zijn dat je eerder geïrriteerd raakt? Immers, jouw "[..]grootste kracht is mijn vermogen om rustig te blijven, overzicht te behouden en rust uit te stralen in crisissituaties."

Je zegt hierboven dat deze kracht niet verdwijnt op het moment dat je het forum bezoekt, maar tegelijkertijd kom je nu over als iemand die totaal niet in staat is om rustig te blijven in crisissituaties.

Dan gaat er imho iets mis.
So we just called him Fred
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:55:27 #197
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_169115666
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:36 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Waarom verbaast het mij niet dat jij altijd direct reageert? Het is bijna alsof je mij obsessief volgt op dit forum ;)
Uiteraard volg ik je, ik zou al die grappige posts niet willen missen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_169115674
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan maak je a) de aanname dat iedereen op Fok! voldoet aan het profiel dat ze in de psychiatrie als "gezond" bestempelen en b) door jouw engelengeduld zou dat toch helemaal geen probleem moeten zijn dat je eerder geïrriteerd raakt? Immers, jouw "[..]grootste kracht is mijn vermogen om rustig te blijven, overzicht te behouden en rust uit te stralen in crisissituaties."

Je zegt hierboven dat deze kracht niet verdwijnt op het moment dat je het forum bezoekt, maar tegelijkertijd kom je nu over als iemand die totaal niet in staat is om rustig te blijven in crisissituaties.
Die aanname maak ik inderdaad. Dat is ook waarom ik zei dat context belangrijk is. Ik beweer ook niet dat die aanname altijd juist is ;)
  vrijdag 24 februari 2017 @ 14:05:57 #199
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169115880
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
Die aanname maak ik inderdaad. Dat is ook waarom ik zei dat context belangrijk is. Ik beweer ook niet dat die aanname altijd juist is ;)
Als je al weet dat die aanname niet goed is, waarom hanteer je hem dan nog steeds als je post?
Laat die aanname vervallen, dan valt niemand meer onder "psychiatrisch gezond", dan heb jij geen last meer van "context"-issue's, dan kan je psychiatrisch afwijkend gedrag aan aan een psychiatrische aandiening kopppelen, dan kan je wel je kracht gebruiken, dan blijf je wel geduldig, zijn er geen impulsieve posts meer van jou en leven we allemaal nog lang en gelukkig.
So we just called him Fred
pi_169115997
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je al weet dat die aanname niet goed is, waarom hanteer je hem dan nog steeds als je post?
Niet altijd is niet hetzelfde als nooit, he?
quote:
Laat die aanname vervallen, dan valt niemand meer onder "psychiatrisch gezond", dan heb jij geen last meer van "context"-issue's, dan kan je psychiatrisch afwijkend gedrag aan aan een psychiatrische aandiening kopppelen, dan kan je wel je kracht gebruiken, dan blijf je wel geduldig, zijn er geen impulsieve posts meer van jou en leven we allemaal nog lang en gelukkig.
Stel je nu serieus voor dat ik iedereen op dit forum benader alsof ze aan een psychiatrische aandoening lijden? :') Welke aandoening zou dat volgens jou moeten zijn dan? Gezien de benadering richting iemand die lijdt aan schizofrenie compleet anders is dan iemand met een persoonlijkheidsstoornis.

Dit illustreert overigens wel waarom het weinig zin heeft om eerlijk antwoord te geven op vragen die op Fok gesteld worden: zodra je oprecht bent en verantwoordelijkheid probeert te nemen, krijg je meteen álle schuld op je geschoven, en gaan mensen zoals Bart los met ridiculiseren en vingertjes wijzen. Waarom zou je nog verantwoordelijkheid nemen voor je eigen aandeel, als dat alleen maar betekent dat je daarmee ook opgezadeld wordt met de verantwoordelijkheid voor het handelen van iedereen op het forum? Want dat is feitelijk wat je nu aangeeft.
pi_169116319
Wauw :). Zoveel tekst, terwijl mijn suggestie nog het beste, en als eerste kwam :P.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 14:32:33 #202
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169116526
Splackavellie, we kunnen het er hopelijk wel mee eens zijn dat er een 'disconnect' is tussen je manier van posten en wat we hier als crew daadwerkelijk wenselijk vinden.

Dat zorgt voor ergernis bij jou in de vorm van verdwijnende posts en discussies en bij ons in de vorm van het moeten verwijderen van posts en discussies.

Van de crew kant kan ik je alvast verklappen dat het relatief vaak modereren van jouw posts niet gedaan wordt uit een motief van Splacka pesten, nog specifieker gezegd; dat vinden wij óók niet leuk.

Jij lijkt het ook niet heel leuk te vinden gezien je reacties na een edit/verwijdering dus moeten we toch ergens tot een overeenkomst komen.

Mijn advies is dat je na het typen van een boze reactie de post nog een naleest om te controleren of het niet een beetje 'boos' over zou kunnen komen en de post daar desnoods op aanpassen. En als jij je ergens aan ergert, bijvoorbeeld een vlinderbom die alleen maar de iphone reeks binnen komt om te miepen dat het zo kut is, de ergerlijke post te rapporteren. Eventueel kan je dan alsnog een reactie typen om de persoon te helpen (of niet).

Dan blijven je posts vaker staan, hebben wij minder werk en zal je ook merken dat wanneer je reageert op een post en het geklaag eruit filtert de klagende persoon vaker wel dan niet 'dankbaar' weer de reeks verlaat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169117190
Gebed zonder einde dit _O-
Ja doei.
pi_169151343
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
Gebed zonder einde dit _O-
Och, het is wel vermakelijk om te zien in welke bocht hij zich nu weer wurmt, maar het ligt in ieder geval nooit aan hem. Zijn baan en hoe hij pretendeert te zijn strookt in ieder geval totaal niet met zijn gedrag op internet, misschien zelf ook eens een behandeling meepikken. :P
Powered by Janetje®
  zondag 26 februari 2017 @ 13:01:58 #205
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_169152148
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2017 12:25 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Och, het is wel vermakelijk om te zien in welke bocht hij zich nu weer wurmt, maar het ligt in ieder geval nooit aan hem. Zijn baan en hoe hij pretendeert te zijn strookt in ieder geval totaal niet met zijn gedrag op internet, misschien zelf ook eens een behandeling meepikken. :P
Dit soort reacties en persoonlijk op de man spelen mag natuurlijk wel. Gek, dat "het ligt nooit aan hem"-argument, terwijl ik zo'n beetje de enige ben die wel verantwoordelijkheid neemt. Mij bashen mag zeker wel, hè Fred? Want waar een reactie van mij een heel epistel krijgt, worden kneusjes als Dubbeldrank en Bart niet op hun gedrag aangesproken. Is dat een privilege dat je als ex-mod verdient?

Deze trieste reactie van jou illustreert perfect mijn punt: je leest niet. Je denkt niet na. Je ziet mijn username bij een post staan, en vult vanuit je persoonlijke vooroordelen de inhoud in. Je reageert totaal niet om ook maar iets toe te voegen, maar puur om te zieken.

Heel volwassen :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Splackavellie02 op 26-02-2017 13:20:59 ]
  zondag 26 februari 2017 @ 13:04:31 #206
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_169152207
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:32 schreef jogy het volgende:
Splackavellie, we kunnen het er hopelijk wel mee eens zijn dat er een 'disconnect' is tussen je manier van posten en wat we hier als crew daadwerkelijk wenselijk vinden.

Dat zorgt voor ergernis bij jou in de vorm van verdwijnende posts en discussies en bij ons in de vorm van het moeten verwijderen van posts en discussies.

Van de crew kant kan ik je alvast verklappen dat het relatief vaak modereren van jouw posts niet gedaan wordt uit een motief van Splacka pesten, nog specifieker gezegd; dat vinden wij óók niet leuk.

Jij lijkt het ook niet heel leuk te vinden gezien je reacties na een edit/verwijdering dus moeten we toch ergens tot een overeenkomst komen.

Mijn advies is dat je na het typen van een boze reactie de post nog een naleest om te controleren of het niet een beetje 'boos' over zou kunnen komen en de post daar desnoods op aanpassen. En als jij je ergens aan ergert, bijvoorbeeld een vlinderbom die alleen maar de iphone reeks binnen komt om te miepen dat het zo kut is, de ergerlijke post te rapporteren. Eventueel kan je dan alsnog een reactie typen om de persoon te helpen (of niet).

Dan blijven je posts vaker staan, hebben wij minder werk en zal je ook merken dat wanneer je reageert op een post en het geklaag eruit filtert de klagende persoon vaker wel dan niet 'dankbaar' weer de reeks verlaat.
Helemaal mee eens. Enige punt waar nog meer een disconnect is: ik had er helemaal geen probleem mee dat die post verwijderd werd.
  zondag 26 februari 2017 @ 13:36:46 #207
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169153008
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dit soort reacties en persoonlijk op de man spelen mag natuurlijk wel. Gek, dat "het ligt nooit aan hem"-argument, terwijl ik zo'n beetje de enige ben die wel verantwoordelijkheid neemt. Mij bashen mag zeker wel, hè Fred?
Nee, dat is niet de bedoeling. Maar zoals ik wel vaker tegen je heb gezegd: maak dan TR ipv direct op zo'n post te reageren. Zeker als je weet van jezelf dat je impuls kan reageren en dingen gaat posten die je niet wil posten.

quote:
Want waar een reactie van mij een heel epistel krijgt, worden kneusjes als Dubbeldrank en Bart niet op hun gedrag aangesproken. Is dat een privilege dat je als ex-mod verdient?
Ook ex-crew wordt aangesproken op hun gedrag en krijgen een ban wanneer dat nodig is. Door posts als deze haal jij alle kaas van ons brood voor we iemand aan kunnen spreken. Je bent niet verplicht om te reageren, je kan dingen die negatief zijn over jou ook negeren.
So we just called him Fred
  zondag 26 februari 2017 @ 13:56:36 #208
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_169153278
Hoe doe je een TR in de mobiele layout?
pi_169153337
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dit soort reacties en persoonlijk op de man spelen mag natuurlijk wel. Gek, dat "het ligt nooit aan hem"-argument, terwijl ik zo'n beetje de enige ben die wel verantwoordelijkheid neemt. Mij bashen mag zeker wel, hè Fred? Want waar een reactie van mij een heel epistel krijgt, worden kneusjes als Dubbeldrank en Bart niet op hun gedrag aangesproken. Is dat een privilege dat je als ex-mod verdient?

Deze trieste reactie van jou illustreert perfect mijn punt: je leest niet. Je denkt niet na. Je ziet mijn username bij een post staan, en vult vanuit je persoonlijke vooroordelen de inhoud in. Je reageert totaal niet om ook maar iets toe te voegen, maar puur om te zieken.

Heel volwassen :')
Het zou je goed doen als je eens wat minder op je tenen gaat lopen en je niet in elke situatie aangevallen voelt. Dat is voor jou fijner en voor de gebruikers hier in DIG ook. En ja, mijn post was puur om je op de kast te jagen en dat is wederom zonder al te veel problemen gelukt.

Je kan er ook voor kiezen om er niet op te reageren, dat is ook voor jou weer een stuk fijner als je jezelf niet om alles druk maakt. Het is nu al de zoveelste keer dat het misgaat, je bent een ster in de verdraaien van de werkelijkheid. Misschien dat het vanuit jouw oogpunt zo lijkt, maar lees het nog eens terug zonder meteen uit je dak te gaan.

Ik heb verder niets tegen je en de mensen hier in DIG ook niet. Zowel Bart als ik hangen hier al jaren rond en zijn wel wat gewend, een beetje kloten hoort ook wel bij FOK! zolang het niet de spuigaten uitloopt. Het probleem begint pas zodra je alles persoonlijk gaat maken en je jezelf alles aantrekt. Maak je niet zo druk, relax!
Powered by Janetje®
pi_169153340
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
Hoe doe je een TR in de mobiele layout?
onder de laatste post, aan de rechterkant van "reageer op dit topic" kan je kiezen voor rapporteer
  zondag 26 februari 2017 @ 14:03:02 #211
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169153359
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:04 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Enige punt waar nog meer een disconnect is: ik had er helemaal geen probleem mee dat die post verwijderd werd.
Kleine miscommunicatie dan, kan gebeuren :P.

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
Hoe doe je een TR in de mobiele layout?
Naast het zinnetje 'reageer op dit topic' staat 'rapporteer' in het grijs als het goed is :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 26 februari 2017 @ 14:04:09 #212
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169153368
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
Hoe doe je een TR in de mobiele layout?
Deze knop:
So we just called him Fred
  zondag 26 februari 2017 @ 14:24:02 #213
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_169153639
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:01 schreef Dubbeldrank het volgende:
En ja, mijn post was puur om je op de kast te jagen en dat is wederom zonder al te veel problemen gelukt.
Wat ben je ook een vervelend mannetje.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 26 februari 2017 @ 14:26:31 #214
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_169153677
Dank. TR gedaan :)
  zondag 26 februari 2017 @ 14:42:19 #215
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169153990
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dank. TR gedaan :)
En gezien. :)
So we just called him Fred
  zondag 26 februari 2017 @ 14:47:26 #216
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169154111
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dank. TR gedaan :)
En al weer snel verleerd zie ik...
So we just called him Fred
  zondag 26 februari 2017 @ 14:54:00 #217
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_169154289
quote:
13s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:47 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En al weer snel verleerd zie ik...
Want?
  zondag 26 februari 2017 @ 14:55:54 #218
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169154320
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:54 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Want?
Aangezien ik net geen TR van jou zag: DIG / Voor welke telefoon kijk jij uit in 2017
So we just called him Fred
  zondag 26 februari 2017 @ 14:58:50 #219
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_169154388
Was dat nodig dan?
  zondag 26 februari 2017 @ 15:01:18 #220
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169154449
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
Was dat nodig dan?
Prima, dan zullen we posts van users die jouw quoten en een " :') " posten in het vervolg laten staan.
So we just called him Fred
  zondag 26 februari 2017 @ 15:07:40 #221
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_169154602
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2017 15:01 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Prima, dan zullen we posts van users die jouw quoten en een " :') " posten in het vervolg laten staan.
Waarom meteen zo in uitersten praten? Jij bent degene die constant roept dat men gebruik moet maken van de TR-knop als ze ergens last van hebben in plaats van lopen klagen. Dan moet je niet vervolgens voor anderen gaan bepalen waar ze last van moeten hebben, toch? Als ik een TR plaats, mag je je vrij voelen een post te verwijderen (of te laten staan, als jij vindt dat die post geen TR verdiende). Dan is het alleen een beetje flauw als je zelf een post tegenkomt waar jij je aan stoort, en mij vervolgens publiekelijk kwalijk gaat nemen dat ik daarover geen TR plaats..
  Forum Admin zondag 26 februari 2017 @ 15:15:16 #222
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169154788
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 15:07 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Waarom meteen zo in uitersten praten? Jij bent degene die constant roept dat men gebruik moet maken van de TR-knop als ze ergens last van hebben in plaats van lopen klagen. Dan moet je niet vervolgens voor anderen gaan bepalen waar ze last van moeten hebben, toch? Als ik een TR plaats, mag je je vrij voelen een post te verwijderen (of te laten staan, als jij vindt dat die post geen TR verdiende). Dan is het alleen een beetje flauw als je zelf een post tegenkomt waar jij je aan stoort, en mij vervolgens publiekelijk kwalijk gaat nemen dat ik daarover geen TR plaats..
:')
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 26 februari 2017 @ 15:15:48 #223
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169154802
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 15:07 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Waarom meteen zo in uitersten praten? Jij bent degene die constant roept dat men gebruik moet maken van de TR-knop als ze ergens last van hebben in plaats van lopen klagen. Dan moet je niet vervolgens voor anderen gaan bepalen waar ze last van moeten hebben, toch? Als ik een TR plaats, mag je je vrij voelen een post te verwijderen (of te laten staan, als jij vindt dat die post geen TR verdiende). Dan is het alleen een beetje flauw als je zelf een post tegenkomt waar jij je aan stoort, en mij vervolgens publiekelijk kwalijk gaat nemen dat ik daarover geen TR plaats..
Blijkbaar was er toch iets met die post aan de hand, gezien jouw reactie daarop.
So we just called him Fred
  zondag 26 februari 2017 @ 15:19:09 #224
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_169154911
TR gedaan. Dan maar zo.
  zondag 26 februari 2017 @ 15:20:20 #225
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_169154947
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 15:15 schreef Pharkus het volgende:

[..]

:')
:')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')