abonnement Unibet Coolblue
pi_166384325

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcash%20klein.jpgfok_usericon1.gifavatar.gifRhSBQs_50.gifkrustyFok.jpgdj_party.gifbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgsunshine.jpgWGAF.gif161372.giffok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngrsz_baron.jpgWariokleur.jpg29fcpr4.jpg.pngr.png1077788_small.gifAlphaverb.jpgavatar_2.JPGMW2Ss.gifre3s.jpg16gilvn.jpgimagesCAVI210J.jpguitje.pngThleinnno.jpgAFCA.pngui.pngnoiconn.pngUI1.jpgafbeeldingfok.pngghost.jpgUntitled-1.png161372.giffoklogo.jpgmaxresdefault.jpg29fcpr4.jpg.png

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_


Bekende producers en DJ's~:)
*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera
*Alphaverb*Dj Titan*2-Sidez
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Frequencerz*Slim Shore
*Francesco Zeta
*Beholder*Frontliner*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Technoboy
*Blutonium Boy*The Machine

*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The R3belz
*Crypsis*Jack of Sound*The Vision
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Toneshifterz
*Daniele Mondello*Kodex
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wasted Penguinz
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Wildstylez
*Deepack*Max B. Grant*Zany
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zatox
*DHHD*Mind.Illusion*Zero Sanity

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Josh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z

Topicreeks: Hardstyle

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT:







[ Bericht 0% gewijzigd door CHEESEBURGERWALRUS op 03-11-2016 04:31:04 ]
pi_166384327
Beste Hardstyle experts!

Ik heb ooit eens een filmpje gemaakt, in de tijd dat hardhouse/hardtrance overging in het wat zwaardere Hardstyle. Maar ik ben de naam kwijt van het liedje, dat ik er zelf over heb gezet! En somehow staat die nergens op mijn archief.

Is er een early-hardstyle enthousiast die deze nog in zijn collectie heeft? Of me in ieder geval de naam en titel kan geven?

Gaat om liedje van 00:00 - 02:23
pi_166384502
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 03:57 schreef CHEESEBURGERWALRUS het volgende:
Beste Hardstyle experts!

Ik heb ooit eens een filmpje gemaakt, in de tijd dat hardhouse/hardtrance overging in het wat zwaardere Hardstyle. Maar ik ben de naam kwijt van het liedje, dat ik er zelf over heb gezet! En somehow staat die nergens op mijn archief.

Is er een early-hardstyle enthousiast die deze nog in zijn collectie heeft? Of me in ieder geval de naam en titel kan geven?

Gaat om liedje van 00:00 - 02:23
Het is in ieder geval een remix van het nummer Frozen van Madonna. Maar daar zijn er behoorlijk wat van, zal straks eens even YouTube doorspitten
pi_166385326
quote:
_O_ zoveel zin in Project One @ Qlimax
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_166394838
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 06:36 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een remix van het nummer Frozen van Madonna. Maar daar zijn er behoorlijk wat van, zal straks eens even YouTube doorspitten
I'm affraid dat ik heel youtube al heb afgezocht naar alles met 'madonna' 'frozen' 'remix'
pi_166402000
Nieuwe album van Minus Militia daar kijk ik naar uit
pi_166456271
quote:
Ik heb zo'n vermoeden...
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_166456404
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2016 17:06 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden...
[ afbeelding ]
Aahh..
Uitvinder van de biersmiley.
pi_166457486
Ik ben nu een hardstyle lijst op Spotify aan het luisteren maar wat is de helft van die platen slappe muziek zeg.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2016 17:52:41 ]
pi_166458191
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 17:52 schreef JanCees het volgende:
Ik ben nu een hardstyle lijst op Spotify aan het luisteren maar wat is de helft van die platen slappe muziek zeg.
Oké.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_166476087
Vanavond komt eindelijk The Paradox uit. O+ Wat een heerlijke raw plaat is dat zeg.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_166578233
Zeg, The Pitcher brengt de laatste jaren rawstyle uit, worden die platen nog steeds geproduceerd door Michel Pollen? Of doet hij nu alles zelf?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_166578334
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:47 schreef robuust89 het volgende:
Zeg, The Pitcher brengt de laatste jaren rawstyle uit, worden die platen nog steeds geproduceerd door Michel Pollen? Of doet hij nu alles zelf?
Volgens mij nog steeds samen met Michel..
Uitvinder van de biersmiley.
pi_166648303
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_166648714
quote:
Ik had er acht zin in, maar ik ga die dag op vakantie kwam ik vanmorgen achter. ;( Fuck.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_166653577
quote:
Ja prachtig evenement, maar op dezelfde dag als Hardclassics. Echt zonde. ;(
gr gr
pi_166657548
quote:
:o op kruip afstand en die lineup _O_
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_166659142
quote:
ja godverdomme, weer helemaal in Den Bosch -O- :{
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_166660329
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 21:58 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

ja godverdomme, weer helemaal in Den Bosch -O- :{
Weer? Was dat maar zo ;( op hardstyle gebied is hier weinig te beleven.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_166660604
Iedereen al klaar voor Qlimax? :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_166663970
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 22:33 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Weer? Was dat maar zo ;( op hardstyle gebied is hier weinig te beleven.
Tijdmachine was laatst in Eindhoven, daar doelde ik op O-) voor mij ongeveer hetzelfde, allebei flink eind van (omgeving) Enschede...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_166663981
maar toen de vrouw de line-up zag zei ze: "dat is toch een hele vette line-up, met heel veel grote namen uit die tijd? en dat voor maar 3 tientjes?"

toen was ik er echt helemaal klaar mee!! :{

dus we hebben besloten: fuck yeah, we gaan gewoon :7 *O* _O)_ O+
want we zagen ook dat het zaterdag al 14:00 begint (tot 01:00), dus met hotelletje erbij kan het prima :Y :D
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_166670419
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 08:17 schreef ReMcOrE het volgende:
maar toen de vrouw de line-up zag zei ze: "dat is toch een hele vette line-up, met heel veel grote namen uit die tijd? en dat voor maar 3 tientjes?"

toen was ik er echt helemaal klaar mee!! :{

dus we hebben besloten: fuck yeah, we gaan gewoon :7 *O* _O)_ O+
want we zagen ook dat het zaterdag al 14:00 begint (tot 01:00), dus met hotelletje erbij kan het prima :Y :D
*O*

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 22:42 schreef dimmak het volgende:
Iedereen al klaar voor Qlimax? :)
Zo'n zin in!!! :Y
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 15 november 2016 @ 23:15:22 #25
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_166683331
Zin in Freaqshow *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')