abonnement Unibet Coolblue
pi_166358112
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 1 november 2016 @ 22:30:07 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166358336
Ja, baby nog steeds present hier!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166358549
Hier ging het tot 2/3 weken ook wel goed Vivi. Omdat ze dan nog veel en diep slapen zo net na de bevalling. Met 5/6/7 weken hadden we de ergste piek en als we hem dan twee tellen weglegde om bijvoorbeeld handen te wassen resulteerde dat in een verdrietige baby. De draagdoek was dan ook echt mijn steun en toeverlaat. Er zijn ook baby's die er geen last van hebben en wel prima op zichzelf willen liggen en gemakkelijk zelf in slaapvallen maar volgens dat artikel was dat meer de uitzondering op de regel. Toen ik dat artikel las viel er bij mij een soort "last" van m'n schouders en viel alles zo op zijn plaats ofzo. Het was voor mij echt een eye-opener en kwam precies op t juiste moment. En ik heb het achteraf ook echt kunnen beamen.
  dinsdag 1 november 2016 @ 22:34:51 #4
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166358550
blokvoeden hoeft niet terug te lopen hoor, ik lees het ook nergens die 6 weken?
het is mij geheel onbekend en ik heb er toch al zeker een jaar of 4 aan blokvoeden op zitten :D
pi_166358884
Van blokvoeden kan productie teruglopen-hoeft niet 😎. Als ik het zou doen hou ik niets over 😣
pi_166361097
Hey fien, leuk om van je te horen.
Ben je intussen al tante geworden?
pi_166362107
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 00:19 schreef Arja het volgende:
Hey fien, leuk om van je te horen.
Ben je intussen al tante geworden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal proberen wat vaker aan te haken hier.
  woensdag 2 november 2016 @ 06:42:11 #8
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166362118
Oh Fien wat verdrietig ;(
  woensdag 2 november 2016 @ 06:42:15 #9
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166362119
Wat verdrietig Fien ;(

Goed te lezen dat het bij jullie verder goed gaat.(geluk en verdriet liggen idd dicht bij elkaar...)

Ben je inmiddels ook weer aan het werk?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 2 november 2016 @ 06:46:00 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166362128
Oh jemig Fien, wat erg ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166362136
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2016 06:42 schreef Nouk84 het volgende:
Wat verdrietig Fien ;(

Goed te lezen dat het bij jullie verder goed gaat.(geluk en verdriet liggen idd dicht bij elkaar...)

Ben je inmiddels ook weer aan het werk?
Vrijdag begin ik weer. Nog optimaal genieten van de laatste twee dagen. Wat was verlof heeeeerlijk zeg!
  woensdag 2 november 2016 @ 06:53:36 #12
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166362157
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 06:47 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Vrijdag begin ik weer. Nog optimaal genieten van de laatste twee dagen. Wat was verlof heeeeerlijk zeg!
Ooh spannend! Heerlijk he. Ik keek wel echt weer uit naar werken, toen we eenmaal een goed ritme hadden.

Vandaag weer een dagje en dan (zoals Arja zegt) miniweekend! (Ik werk di, wo, vrij).
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 2 november 2016 @ 06:56:37 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166362163
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2016 06:53 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ooh spannend! Heerlijk he. Ik keek wel echt weer uit naar werken, toen we eenmaal een goed ritme hadden.

Vandaag weer een dagje en dan (zoals Arja zegt) miniweekend! (Ik werk di, wo, vrij).
Hey, ik ook, ideale hoeveelheid dagen en verdeling vind ik _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 2 november 2016 @ 06:58:48 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166362173
Genietze die laatste dagen van je verlof, Fien.

Zo'n nieuwe omgeving is trouwens niet niks hoor, als baby. Vooral als je die in 360 gr nauwkeurig in je op wilt nemen tijdens het drinken van de fles :')

Overigens sliep hij van 23 tot 6 :) Na een avond uit eten. Straks naar het zwembad en ik vind het eigenlijk heel spannend! Hoe alles te doen met aan- /uitkleden etc.

Vanmiddag een middagje rust. Ik heb een total body massage geboekt, hoezee :s)
  woensdag 2 november 2016 @ 07:04:46 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166362192
Lijkt me ook weer een nieuwe uitdaging Quoi! Veel plezier!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166362198
Ooooh lekker Quoi!

Enerzijds heb ik wel weer zin om te werken. Ik heb plezier in m'n werk en leuke collega's maar ik vind het ook stom dat ik m'n ventje dan een hele dag moet missen. Soms heb ik dagen dat ik denk, t is goed dat ik weer ga werken en ik wil ook wel weer eens een gesprek met een volwassene voeren ipv de geluiden van m'n baby imiteren. Maar dat zijn dan dagen waarop S net iets hangeriger is dan normaal. Meestal is hij super vrolijk en dan geeft hij zoveel vreugde aan de dagen en ben ik zo verliefd op hem dat het idee van weer gaan werken voelt alsof alles voorbij is. Dat ik hem moet inleveren en niet meer terug krijg ofzo.. Ik begin op vrijdag en dat is altijd meteen de drukste en vervelendste dag op m'n werk. Dus ik denk dat het wel een lange dag wordt. Thuis komen zal in ieder geval nog nooit zo fijn zijn geweest denk ik.
  woensdag 2 november 2016 @ 07:18:17 #17
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166362230
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 06:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Hey, ik ook, ideale hoeveelheid dagen en verdeling vind ik _O_
Ik ook idd! Zoals m'n zus zei; meer vrij dan werken, dat is hoe het hoort!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 2 november 2016 @ 07:21:39 #18
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166362238
Thuiskomen is heerlijk idd Fien! Dagen vliegen voorbij op t werk. Jammer dat je op de vervelendste dag begint.

De stress van het (vooral) ophalen vind ik wel heel vervelend. Ben voor m'n gevoel altijd te laat. En gisteren sowieso, met die horrorfile ;( Gelukkig was m'n man wel in de buurt van huis en na t regelen van een maxi cosi kon hij haar ophalen.. Niet leuk :(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166362256
Oh fien wat vreselijk!

quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2016 06:53 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ooh spannend! Heerlijk he. Ik keek wel echt weer uit naar werken, toen we eenmaal een goed ritme hadden.

Vandaag weer een dagje en dan (zoals Arja zegt) miniweekend! (Ik werk di, wo, vrij).
Heb ik ook overwogen maar dan loop je elk jaar wat vrije feestmaandagen mis :@
  woensdag 2 november 2016 @ 07:28:34 #20
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166362260
Lekker Quoi; geniet ervan O+

Zwemmen en alles eromheen lijkt me ook spannend!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166362277
Aan- uitkleden is ook even zoeken q. Als ze in het zwembad Zelf een aankleedtafel hebben, dan daar doen. Daar is het warm.
Zelf al je zwemkleding onder je kleren dragen.
Pas als laatste in het bubbelbad gaan.
Badcape mee voor na het zwemmen. Al onder de douche de zwembroek en luier uittrekken daar is het warm. Badcape om

Heb je nog een zwemring gekocht?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 2 november 2016 @ 07:42:50 #22
269689 crew  Viv
pi_166362321
Wat vreselijk voor jouw broer en partner Fien. :*
pi_166362342
Oh Fien, wat ontzettend verdrietig ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166362379
Stress van ophalen hebben we hier gelukkig niet. Ik werk maandag middag, dinsdag de hele dag, vrijdag de hele dag en zaterdag ochtend. Op ma en di past m'n moeder op. Op vrijdag m'n schoonvader en zaterdag is m'n vriend thuis. Ik ben pas om 6 uur klaar met werken maar als ik dan thuis kom staat het eten op tafel dankzij opa en oma die hier in huis oppassen. Echt wel heel erg luxe. :) Ik heb altijd het idee dat ik erg veel thuis ben omdat ik 2x een weekend gevoel heb. Dinsdag avond en zaterdagmiddag. Bij een eventuele tweede ben ik van plan ouderschapsverlof op te nemen voor twee jaar op de maandag middag.
  woensdag 2 november 2016 @ 07:53:07 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166362382
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 07:33 schreef Arja het volgende:
Aan- uitkleden is ook even zoeken q. Als ze in het zwembad Zelf een aankleedtafel hebben, dan daar doen. Daar is het warm.
Zelf al je zwemkleding onder je kleren dragen.
Pas als laatste in het bubbelbad gaan.
Badcape mee voor na het zwemmen. Al onder de douche de zwembroek en luier uittrekken daar is het warm. Badcape om

Heb je nog een zwemring gekocht?
Thanks :) Zijn er zelf nog niet wezen zwemmen, dus geen idee. We zijn gelukkig met zn tweetjes.
Bubbelbad kan dus wel ja?

Nog niet aan toegekomen om een zwemring te kopen.
pi_166363505
Hoi Fien, fijn om je terug te zien :W . En wat een naar bericht in je spoiler.

Hier alles goed. Ik was zo huiverig voor 'het voor de klas staan' weer, maar het is me 100% meegevallen. Voel me zelfs vele malen beter dan toen ik zwanger voor de klas stond, merkte ik. Zo fijn. Heb er weer alle vertrouwen in en vind het heerlijk om weer onder mijn collegae te zijn ook O+ .

Alleen de maandag is een lange dag, we waren rond kwart over vijf thuis. Daar moet ik nog even aan wennen. Maar de di en de vrij zijn kort en nakijken doe ik lekker thuis ^O^ . Mijn kleine prul doet het zo goed. Ze heeft haar slaapjes op de opvang gehalveerd van duur, maar bleef beide dagen zo dapper en gezellig de rest van de dag thuis. Oh man, vier maandjes oud en ik hou al zo verschrikkelijk veel van haar O+ .
  woensdag 2 november 2016 @ 09:53:42 #27
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166363765
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoi Fien, fijn om je terug te zien :W . En wat een naar bericht in je spoiler.

Hier alles goed. Ik was zo huiverig voor 'het voor de klas staan' weer, maar het is me 100% meegevallen. Voel me zelfs vele malen beter dan toen ik zwanger voor de klas stond, merkte ik. Zo fijn. Heb er weer alle vertrouwen in en vind het heerlijk om weer onder mijn collegae te zijn ook O+ .

Alleen de maandag is een lange dag, we waren rond kwart over vijf thuis. Daar moet ik nog even aan wennen. Maar de di en de vrij zijn kort en nakijken doe ik lekker thuis ^O^ . Mijn kleine prul doet het zo goed. Ze heeft haar slaapjes op de opvang gehalveerd van duur, maar bleef beide dagen zo dapper en gezellig de rest van de dag thuis. Oh man, vier maandjes oud en ik hou al zo verschrikkelijk veel van haar O+ .
Fijn dat het zo goed gaat O+

En dat laatste; O+ Hier ook. Heeft heel eerlijk gezegd enorm moeten groeien, maar nu wordt het met de dag meer en meer en mis ik haar alsof mijn arm eraf ligt soms :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166363815
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoi Fien, fijn om je terug te zien :W . En wat een naar bericht in je spoiler.

Hier alles goed. Ik was zo huiverig voor 'het voor de klas staan' weer, maar het is me 100% meegevallen. Voel me zelfs vele malen beter dan toen ik zwanger voor de klas stond, merkte ik. Zo fijn. Heb er weer alle vertrouwen in en vind het heerlijk om weer onder mijn collegae te zijn ook O+ .

Alleen de maandag is een lange dag, we waren rond kwart over vijf thuis. Daar moet ik nog even aan wennen. Maar de di en de vrij zijn kort en nakijken doe ik lekker thuis ^O^ . Mijn kleine prul doet het zo goed. Ze heeft haar slaapjes op de opvang gehalveerd van duur, maar bleef beide dagen zo dapper en gezellig de rest van de dag thuis. Oh man, vier maandjes oud en ik hou al zo verschrikkelijk veel van haar O+ .
Wat kan je blij worden he, zo intens gelukkig als en aan je kleine blije baby denkt. Fijn dat het goed zo goed gaat en dat het werken je meevalt.

S slaapt echt nog steeds zo super veel. Of nouja, beter gezegd.. hij slaapt de laatste 2 weken ineens super super veel. Valt tijdens t spelen in de box ook vaak in slaap en tegenwoordig standaard aan de borst. Ook als hij die krijgt na een slaapje. Ach, hij zal het nodig hebben denk ik dan maar.
pi_166364105
Hier thuis slaapt mijn madammeke ook nog veel. Ze is steeds 1,5 tot 2 uur wakker en slaapt dan weer. Dutjes variëren van 45 min tot 2 uur hier. Op de opvang sliep ze steeds 30 min. :o Daarom vond ik het zo knap dat ze zo dapper en gezellig wakker was thuis, de laatste uurtjes van de dag. O+

Niks mis met veel slapen Fien. Haha, lekker van genieten. Ik verdenk de mijne er wel eens van dat ze doet alsof ze slaapt aan de borst. Gewoon zodat ze zo lang mogelijk van dat moment kan genieten :P O+
  woensdag 2 november 2016 @ 11:15:40 #30
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166364967
Wat verdrietig fien ;(

Groof fijn dat werken goed ging *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 2 november 2016 @ 11:33:35 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166365311
Lekker Groofs, weer aan het werk en daar blij van worden :)

Zwemmen: check!
Lekker leeg zwembad vanwege vroeg tijdstip. Andere baby ouders die ons vertelden waar alles was - en wat handig was. Top. Max. 15 minuten door het bad gebanjerd met Max, die alles wel prima vond. Op een gegeven moment een trillend lipje en er weer uitgegaan. Hele aankleedcircus weer en weer vertrokken. Meneer in diepe slaap. Nu een lekkere fles opgelebberd en een beetje spelen.

We hebben foto's gemaakt met zo'n weggooi-water-cameraatje. Oldskool :7 Foto's moeten dus ontwikkeld worden!

Ik ben zo trots op onze vent bij dit soort mijlpalen O+
  woensdag 2 november 2016 @ 11:38:02 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166365416
Sorry voor mijn overload aan blij-ei posts :+
  woensdag 2 november 2016 @ 11:43:26 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166365522
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:38 schreef Quoi het volgende:
Sorry voor mijn overload aan blij-ei posts :+
Schandelijk inderdaad :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166365769
Quoi heerlijk! Wilde ook nog zwemmen met L maar ben bang dat het in mijn verlof niks meer wordt :+
pi_166366171
Klinkt goed Quoi O+

Ik voel me nog steeds niet echt lekker. Dat ben ik niet gewend, volgens mij is mijn weerstand best achteruit gegaan sinds de bevalling.

Soms ligt M te spelen in de box en na een tijdje vindt ze het niet meer zo leuk en gaat ze een beetje jengelen. En soms klinkt het dan net alsof ze mama zegt :9 :+
pi_166366304
Gatver, blij ei posts :r Alsof ouders van hun kinderen houden..

;)

Groofs, fijn dat 't zo goed ging :)

Sillie een dreumes *O* O+ Snel gegaan joh!

Mini heeft haar zinnen gezet op z.s.m. zoveel mogelijk praten. Ze zegt echt elke dag iets nieuws :o Vanochtend stond ze naast m'n vader (die achter de laptop zat) "TIH!! TAH!! TIH!! TAH!!!" Wij dachten echt wat ís er nou?! maar mevrouw wilde gewoon even tik tak kijken, duh :') O+

Vorig jaar overleed rond deze tijd de beste vriend van mijn man. Gek om daarbij stil te staan. Het was zo'n groot contrast, hoogzwanger op een begrafenis..
pi_166366360
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:21 schreef Bloesem. het volgende:
Gatver, blij ei posts :r Alsof ouders van hun kinderen houden..

;)

Groofs, fijn dat 't zo goed ging :)

Sillie een dreumes *O* O+ Snel gegaan joh!

Mini heeft haar zinnen gezet op z.s.m. zoveel mogelijk praten. Ze zegt echt elke dag iets nieuws :o Vanochtend stond ze naast m'n vader (die achter de laptop zat) "TIH!! TAH!! TIH!! TAH!!!" Wij dachten echt wat ís er nou?! maar mevrouw wilde gewoon even tik tak kijken, duh :') O+

Vorig jaar overleed rond deze tijd de beste vriend van mijn man. Gek om daarbij stil te staan. Het was zo'n groot contrast, hoogzwanger op een begrafenis..
Ik had op mijn UD de begrafenis van een oom, een vader van een 3-jarig jochie. Zo dubbel en zo veel verdriet.
pi_166366428
Miez 't is nogal een aanslag op je lichaam hé, zo'n bevalling.. En daarna minder tijd voor jezelf of en dus ook minder tijd om goed voor jezelf te zorgen. Slik je al iets van multivitamine?

En al zwanger op een begrafenis.. Dat is inderdaad heel dubbel. Heel verdrietig.

Volgens mij heeft L een lievelingsknuffel O+ hij had nog niet veel met knuffel maar nu begint hij met vastpakken en grijpen en dit is zo'n doekje met een popje er aan. Mooie felle kleuren, zachte stof en makkelijk vast te pakken (zelfs met twee handen!) en een lachend gezichtje dus volgens L moet je dan je tong uitsteken :') hij krijgt 'm alleen niet mee in bed want dat vind ik gevaarlijk maar overdag kan hij dat ding al zo heerlijk bij zich hebben.
  woensdag 2 november 2016 @ 12:34:53 #39
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166366608
Oh die begrafenissen. Lijkt me idd erg gek.
Rond de tijd dat ik ging rondvertellen dat ik zwanger was overleed een excollega heel plotseling. Toen ik naar de condoleance ging en mijn nieuws vertelde was iedereen zo blij. Heel speciaal blij. Het biedt toch een soort van troost. Circle of life /insert Simba.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:55 schreef Nazil het volgende:
Quoi heerlijk! Wilde ook nog zwemmen met L maar ben bang dat het in mijn verlof niks meer wordt :+
Even gemist, maar wanneer begin je weer?
Wel gelezen over je 3 dagen werken. Superfijn!

quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:15 schreef Miezziej het volgende:
Klinkt goed Quoi O+

Ik voel me nog steeds niet echt lekker. Dat ben ik niet gewend, volgens mij is mijn weerstand best achteruit gegaan sinds de bevalling.

Soms ligt M te spelen in de box en na een tijdje vindt ze het niet meer zo leuk en gaat ze een beetje jengelen. En soms klinkt het dan net alsof ze mama zegt :9 :+
Ik dacht ook na de prikjes dat Max huilde en mama zei. Maarja, dat kan helemaal nog niet :') Wishful thinking.
  woensdag 2 november 2016 @ 12:42:34 #40
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166366791
Vanavond weer prikjes en stats van mijn kleine babysaurus! O+

Ik praat ook regelmatig tegen Emma en soms klinkt het alsof ze 'ja' zegt. En dan precies op het goede moment :') 'Morgen weer lekker naar oma, Emma!' 'Ja!' :D
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166366810
Quoi, dat was hier ook ja. Heel veel mensen kwamen me feliciteren en zeggen dat ze 't zo fijn vonden om te zien dat 't leven gewoon doorgaat. Wij zijn snel naar huis gegaan, want ondanks dat 't voor hen misschien fijn voelde, voelde ik me zo opgelaten :@
pi_166366962
Oh wat kan lekker slapen toch verslavend zijn. O+

En volgens mij begint mijn baby zich soms te vervelen, ik ben dan ook een oersaaie mama (zie bovenstaande :7).
pi_166367195
Quoi ik begin over een kleine 3 weken weer maar de komende weken zijn een beetje vol.
pi_166368567
Ik vind dat onze baby's gewoon mama zeggen Quoi :+

Misschien wel een goed idee om multivitaminen te gaan slikken Nazil. Zal er eens naar kijken.

Vandaag vrij en morgen is man alleen met M thuis. Voor de eerste keer dat hij zolang alleen met haar thuis is, ook weer spannend.
pi_166369347
Fien, wat afschuwelijk voor je broer en schoonzus ;( dat gun je niemand.
Een beetje een gekke overgang, maar heb je dat artikel over wakker wegleggen ergens zodat ik het ook kan lezen? Ik was net op het CB en vroeg naar het slapen van M. Overdag verzet ze zich tegen de slaap en 's nachts slaat ze onrustig. Waarschijnlijk oververmoeid, denk ik. De mevrouw van het CB zei dat ik haar bij de eerste vermoeidheidsignalen weg moet leggen. Leuk, maar dan is het meteen huilen tot het hysterische toe dus daar schieten we niks mee op.

Quoi, vond Max het zwemmen een beetje leuk?
pi_166369500
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:28 schreef Mies_poes het volgende:
Fien, wat afschuwelijk voor je broer en schoonzus ;( dat gun je niemand.
Een beetje een gekke overgang, maar heb je dat artikel over wakker wegleggen ergens zodat ik het ook kan lezen? Ik was net op het CB en vroeg naar het slapen van M. Overdag verzet ze zich tegen de slaap en 's nachts slaat ze onrustig. Waarschijnlijk oververmoeid, denk ik. De mevrouw van het CB zei dat ik haar bij de eerste vermoeidheidsignalen weg moet leggen. Leuk, maar dan is het meteen huilen tot het hysterische toe dus daar schieten we niks mee op.

Quoi, vond Max het zwemmen een beetje leuk?
Heb je toevallig een draagdoek Mies? Zou dat misschien wat kunnen helpen bij 't slapen? Dan knoop je haar daarin bij de eerste vermoeidheidssignalen en kan ze dichtbij je in slaap vallen, terwijl jij dan toch gewoon iets voor jezelf kunt doen :) Hier blijft dat zelfs met 12 kilo kind echt dé oplossing, haha
pi_166369662
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:35 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Heb je toevallig een draagdoek Mies? Zou dat misschien wat kunnen helpen bij 't slapen? Dan knoop je haar daarin bij de eerste vermoeidheidssignalen en kan ze dichtbij je in slaap vallen, terwijl jij dan toch gewoon iets voor jezelf kunt doen :) Hier blijft dat zelfs met 12 kilo kind echt dé oplossing, haha
Draagzak hebben we en die werkt als een tiet, maar lichamelijk trek ik het niet om daar langer dan tien minuten mee te lopen en zitten voor ze slaapt is een no go :')
  woensdag 2 november 2016 @ 15:42:55 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166370916
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:28 schreef Mies_poes het volgende:
Fien, wat afschuwelijk voor je broer en schoonzus ;( dat gun je niemand.
Een beetje een gekke overgang, maar heb je dat artikel over wakker wegleggen ergens zodat ik het ook kan lezen? Ik was net op het CB en vroeg naar het slapen van M. Overdag verzet ze zich tegen de slaap en 's nachts slaat ze onrustig. Waarschijnlijk oververmoeid, denk ik. De mevrouw van het CB zei dat ik haar bij de eerste vermoeidheidsignalen weg moet leggen. Leuk, maar dan is het meteen huilen tot het hysterische toe dus daar schieten we niks mee op.

Quoi, vond Max het zwemmen een beetje leuk?
Hij werd er rustig van en keek met grote ogen rond. Ik interpreteer dat als een 'leuk mam!' ;)

Wij zijn ook op een gg moment zijn vroege slaapsignalen snel gaan oppakken, aangezien hij dat zelf niet doet. Maar dan niet wakker wegleggen (mi een kort door de bocht advies) maar hem slaperig maken, wat hier betekent: over de schouder en lopen, over wangetje aaien, speentje, iets tegen zijn mond aan. Dat duurt dan ff maar kan dan ineens gebeurd zijn :Y Ik zou als ik jou was zoeken naar een manier waarop M inslaapt bij jou. Succes!

Dat én de boertjes die gelaten moeten worden zorgen er trouwens voor dat er flink wat knopen in de linkerschouders/biceps/triceps zitten :') (zo bleek tijdens de massage) Keiharde training! Ik kan het op de een of andere manier niet met mijn andere arm!
pi_166370983
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:42 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Draagzak hebben we en die werkt als een tiet, maar lichamelijk trek ik het niet om daar langer dan tien minuten mee te lopen en zitten voor ze slaapt is een no go :')
Welke heb je? Misschien dat een andere lekkerder zit?

Wakker wegleggen werkte bij mijn peuter ook nooit. Die werd gewoon meteen hysterisch of ging hupsen in zn bed dus al die standaard CB tips kon ik helemaal niks mee. Schommelstoel vond hij vaak wel goed dus wiebelde ik hem in slaap, of hij ging in de doek. Inmiddels valt hij gewoon zelf in slaap, maar dat heeft wel geduurd tot hij bijna 2 was.
pi_166371132
Oh ja boertjes die gelaten moeten worden, vooral 's nachts. Dan denk ik na voeding ha ze slaapt, kan ik ook slapen.. 10min later wakker en onrustig. Rechtop houden tegen me aan, nee hoor geen boer. Neerleggen en op repeat. Vannacht was ze ook gewoon wakker tussendoor, slaappauze van twee uur voor ons samen *). Ik probeer er maar zoveel mogelijk van te genieten een me erop in te stellen.
  woensdag 2 november 2016 @ 16:04:25 #51
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166371361
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 15:54 schreef Unihipili het volgende:
Oh ja boertjes die gelaten moeten worden, vooral 's nachts. Dan denk ik na voeding ha ze slaapt, kan ik ook slapen.. 10min later wakker en onrustig. Rechtop houden tegen me aan, nee hoor geen boer. Neerleggen en op repeat. Vannacht was ze ook gewoon wakker tussendoor, slaappauze van twee uur voor ons samen *). Ik probeer er maar zoveel mogelijk van te genieten een me erop in te stellen.
Oh precies dit hier, maar dan vaak wel met vastzittende boer.
pi_166371456
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:28 schreef Mies_poes het volgende:
Fien, wat afschuwelijk voor je broer en schoonzus ;( dat gun je niemand.
Een beetje een gekke overgang, maar heb je dat artikel over wakker wegleggen ergens zodat ik het ook kan lezen? Ik was net op het CB en vroeg naar het slapen van M. Overdag verzet ze zich tegen de slaap en 's nachts slaat ze onrustig. Waarschijnlijk oververmoeid, denk ik. De mevrouw van het CB zei dat ik haar bij de eerste vermoeidheidsignalen weg moet leggen. Leuk, maar dan is het meteen huilen tot het hysterische toe dus daar schieten we niks mee op.

Quoi, vond Max het zwemmen een beetje leuk?
Heb je inbakeren toevallig overwogen? Mijn kleintje sliep overdag geen oog tenzij ze op mij lag en eerlijk gezegd werd ik er na een tijdje helemaal gek van. Elk moment dat ik haar weg durfde te leggen resulteerde in heel hard huilen, dus zelf even douchen of zelfs wat eten of naar de wc gaan werden enorme uitdagingen (en lukten op sommige dagen niet). 's Nachts sliep ze beter maar dan legden we haar weg terwijl ze diep in slaap was en dat trucje moesten we na elke voeding herhalen.

Uiteindelijk bleek een puckababy hier heel goed te helpen tegen het onrustig slapen, ze maaide echt continu met haar armen waardoor ze zichzelf steeds weer wakker sloeg. De allereerste keer dat we haar in dat ding weglegden in de kinderwagen sliep ze vrijwel meteen en hadden wij ineens onze handen vrij... We moesten dan wel nog rondjes rijden met de kinderwagen tot ze sliep, maar ineens sliep ze 45 min aan een stuk ipv 10... Maar zonder puckababy sliep ze ook niet in een rijdende kinderwagen. We zijn ermee gestart toen ze 7 weken was en hebben hem afgebouwd toen ze met 4 maanden begon te rollen. Nu slaapt ze prima zonder.

Voor het wakker wegleggen zijn wij begonnen met wakker (maar wel moe uiteraard) wegleggen in de kinderwagen met een tutje en rondjes rijden tot ze sliep. Daarna in de wieg en wiegen tot ze sliep. Daarna in de wieg hoofdje en neusje aaien tot ze sliep. Daarna datzelfde in haar ledikant. En nu kan ze het zelf. Niet altijd, soms heeft ze wat extra knuffels nodig. Maar we kunnen tegenwoordig heel vaak aan haar zien of wakker wegleggen een succes gaat zijn of niet.
En we hebben vanaf 7 weken een knuffeldoekje bij haar hoofdje gelegd, welke ook meegaat naar de opvang adressen (was een tip van de gastouder). Soms als ze heel onrustig is, geeft dat haar troost en nu slaapt ze op die adressen ook in een bedje.

Maar ik ken ook genoeg verhalen van ouders die ditzelfde geprobeerd hebben en waarbij het gewoon echt niet lukte. Het zal dus ook echt van het kindje afhangen denk ik...
pi_166372345
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:04 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Oh precies dit hier, maar dan vaak wel met vastzittende boer.
Ja of dat inderdaad. Ineens megaboer.. oooooooh was dat het.

En dan moet er soms nog een :').
  woensdag 2 november 2016 @ 16:55:44 #54
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166372403
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:51 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja of dat inderdaad. Ineens megaboer.. oooooooh was dat het.

En dan moet er soms nog een :').
Ja na 3x oppakken en vanalles horen borrelen enzo :')
pi_166372510
Dot, wij hebben de manduca. Kan zijn dat die niet geschikt voor mij is, maar ik denk dat het probleem bij mij ligt. Bekken is niet hersteld na de bevalling dus dan is vijf kilo kind tillen best heel zwaar, net als in slaap wiegen.

Toevallig hebben we haar nu net voor het eerst ingebakerd, m_c. Ze slaapt nu, maar heeft zich eerst enorm verzet.

Bedankt voor de tips Quoi, ik ga het eens in de praktijk brengen :)
Het is niet dat ik het nou zo vervelend is als ze niet slaapt, maar ze is nu gewoon elke keer oververmoeid en dat lijkt me voor haar niet goed. Als ze overdag wat beter slaapt (en dus niet oververmoeid is) zal ze 's nachts ook wat rustiger slapen en dat lijkt mij ook wel prettig ;)
  woensdag 2 november 2016 @ 17:20:55 #56
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166372828
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:02 schreef Mies_poes het volgende:
Dot, wij hebben de manduca. Kan zijn dat die niet geschikt voor mij is, maar ik denk dat het probleem bij mij ligt. Bekken is niet hersteld na de bevalling dus dan is vijf kilo kind tillen best heel zwaar, net als in slaap wiegen.

Met een doek is het lichter! zal ik je een leendoek opsturen? is no problemo hoor
  woensdag 2 november 2016 @ 19:10:07 #57
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166374576
Babysaurus 4,5 maand stats;

67 cm en 7980 gram schoon aan de haak :9~
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166374898
Netjes Nouk! _O_

Ik heb een tripp trapp gekocht (tweedehands). Nu willen mijn resterende hormonen een newbornset want dan kunnen we 'm nu al gebruiken en kan hij mee aan tafel O+ maar nieuw 90 euro en tweedehands nog 70. Vind ik veel te duur. Dat is meer dan we voor de hele stoel betaald hebben _O-
  woensdag 2 november 2016 @ 19:26:14 #59
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166374941
En die newbornset gebruik je maar heel even hé? Hier zit hij erop, geleend van vriendin. Nu wij nog aan tafel eten :')
pi_166375089
De newborn set was hier tot een maand of 6 in gebruik. Toen vond ik hem er te groot voor worden.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166375333
Quoi, heerlijk gezwommen! Ik word zelf ook altijd blij van jouw blij ei posts, dus verontschuldig je vooral niet! Ik noteer nog even de zwembad-tips van Arja. ^O^

Fien, leuk om van je te lezen! Wat een verdrietig nieuws van je broer en zijn partner.

Groofs, wat fijn dat het goed ging voor de klas. *O*

Over slapend/wakker wegleggen, hier is het 50/50. Wakker in de box wegleggen vindt hij meestal niet zo tof, soms valt hij uit zichzelf in slaap maar meestal wordt het toch huilen. Wakker in zijn bedje leggen snapt hij op de een of andere manier wel, dan ligt hij meestal nog even te kijken en valt dan vanzelf in slaap. We nemen het maar een beetje zoals het komt, niets te klagen in ieder geval.

De Stokke met newbornset was hier kraamcadeau van opa, anders hadden we hem niet gekocht. Maar ik moet zeggen dat hij toch wel handig is! Als hij erin wil tenminste, want hij vindt het niet altijd even leuk. Maar ik vind het wel iets hebben, vooral bij het ontbijt, zo samen opstarten O+. Maar zelf zou ik de 90 euro er niet voor over hebben denk ik.

Vandaag het eerste flesje Nutrilon gegeven. Was wel even een drempel voor ons maar O. klokte het gelukkig zo naar binnen. L_A heeft overlegd met de lactatiekundige en gaat nu kolven en daar steeds meer tijd tussen laten. De afgekolfde melk geven we hem dan gewoon zodat we het een op en het ander af kunnen bouwen.

Nu bij elke kik die hij geeft, elk huiltje, windje of boertje zegt een van ons: “Dat is vast van die smerige Nutrilon” :+ . Ben blij dat we er grappen over kunnen maken. L_A is vandaag al een ander mens qua humeur, dus ik denk dat het de goede keuze is geweest.
  woensdag 2 november 2016 @ 19:56:44 #62
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166375710
Wij hebben ook een tripp trapp maar achteraf had ik liever de steps gehad, ik vind de newborn set daarvan wat 'vriendelijker'.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166376259
Ja dat is het, je gebruikt 'm maar kort en dan zo veel geld vind ik eigenlijk te gek. Maar het lijkt mij zo leuk :')
  woensdag 2 november 2016 @ 20:18:37 #64
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166376390
Wij kochten de newborn set tijdens de mama mazzel dagen, was maar 15% korting maar toch. Scheelde wel dat de tripp trapp gratis was (schoonouders kochten hem voor 5 euro op een rommelmarkt en heb hem zelf opnieuw geverfd) dus vond de uitgave niet zo erg en J vind t tot nu toe wel erg interessant om rond te kijken als wij ontbijten of avondeten als ie zn wakkere uurtje(s) heeft.

Ik rechtvaardigde de aankoop ook door mezelf voor te houden: hopelijk voor meerdere kindjes te gebruiken en daarna eventueel weer goed te verkopen via mp. (Want indd tweedehands in verhouding veel te duur)
pi_166376400
Je kunt hem na gebruik ook weer goed doorverkopen he, dus dan heeft hij je per saldo maar een paar tientjes gekost.
  woensdag 2 november 2016 @ 20:33:48 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166376900
Die wintertijd is wel even crap man, baby nauwelijks gezien na werk, uit opvang gehaald, fles erin en tukken, jammer... Wilde nog wel even knuffelen maar ze was echt aan slapen toe helaas.

Wel op de crèche volgens de leidster als enige kind lachend op de foto (fotograaf was er, wat je vroeger ook op school had ) :D

Chill bazenkind heb ik toch O+

Binnenkort eens kijken of zwemmen hier ook kan ergens, lijkt me best lollig.

Vanaf wanneer kunnen ze in een gewone kinderstoel zonder newborn set eigenlijk?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166377276
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:18 schreef PiperMaru het volgende:
Je kunt hem na gebruik ook weer goed doorverkopen he, dus dan heeft hij je per saldo maar een paar tientjes gekost.
nou ja dat denk ik dus ook aan de ene kant.

Molo als ze zelf kunnen zitten en dan heb je van de tripp trapp ook nog de babyset die je ook nog moet kopen. Weer 50 euro :')
pi_166377423
Even een terugleespost van de hele dag, vanuit een heerlijk badje :D

Groofs, wat heerlijk dat het voor de klas weer goed ging. Altijd even spannend vond ik (onderwijs stages gedaan).
Dat houden van hè, iedereen waarschuwt je er wel voor, maar het is niet tegen te houden. Dat zo'n prulletje dan een paar maandjes bij je is, maar dat je zo eigen aan elkaar bent O+ En Nouk, volgens mij is dat bij best veel moeders, dat je even moet wennen aan elkaar. Maar die liefde groeit gewoon :)

Quoi, wat leuk dat het zwemmen zo'n succes was! Toevallig nog met een collega gehad over babyzwemmen. Ik moet me echt eens aan gaan melden. En die blij-ei posts vind ik juist zo leuk! Ik kan er zelf geloof ik ook wel wat van :')

Die mama van Miezziej, ik reken m goed. S. jammert ook altijd in 'mamamamamama' en ik weet zeker dat ie dan gewoon mij nodig heeft!

Nazil, ik heb de knuffel wel altijd mee in bed gegeven. Het is voor S. echt een houvast als hij ergens anders slaapt. Heel vertrouwd, zijn eigen fiep en knuffel.

Mies, misschien voorzichtig beginnen met een ritueeltje, kijken of het lukt. En als het niet lukt, dan gewoon lekker nog niet, toch? Pas tegen het einde van mijn verlof sliep S. overdag in zijn ledikant hoor. En nu slaapt hij overdag het liefst boven.

Newborn-set hier wel gehad. Geleend van vrienden, precies tussen hun zoontjes in (die zijn van juli 2015 en september 2016, S. van januari 2016). Ik vond het zo gezellig aan tafel. En S. vond de box saai als wij aten.

Wat fijn, Piper, dat jullie er samen lol om hebben. Klinkt als een goed doordachte keuze. En nu gewoon nog genieten van het afbouwen en daarna groeit hij gewoon op kunstvoeding en heel veel liefde!

Molo, ik vind dat ook altijd jammer, dat ik na het werk (half 7 thuis) zo kort nog heb samen. Maar ja, dan de dag erna maar extra knuffels, zit niets anders op.
S. zat met 5,5 maand al in de baby-inzet. Newborn wilde hij echt niet meer en hij zat al heel stevig rechtop. Wel maar heel kort, zo snel mogelijk er weer uit.

Zo, bijgelezen :)

Hier vandaag een enorm gelukkige oma, die weer volop genoten had van haar oppasdag.
S. kan sinds vanavond een indiaantje nadoen (met zijn of onze hand tegen zijn mond en dan 'oeh' zeggen).
En hij lijkt echt nog maar 2 slaapjes te willen doen overdag. Ik las dat dat op zich niet raar is met 9 maanden, maar dan moeten we toch nog wat schuiven overdag, want nu duurt het net te lang.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166377671
Die knuffel heeft een doekje er aan die half zo groot is als m'n kind. En straks sliep hij al met dat ding over zijn hoofd dus dat gaan we niet doen als ik er geen zicht op heb. Straks, als hij groter is is het een ander verhaal.
  woensdag 2 november 2016 @ 20:59:18 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166377784
Ah ok, ik heb wat stoelen bekeken en vergeleken met verdeling van vetjes en lichaamsverhoudingen en denkt dat de Danchair die ik al op het oog had beste zit en vind die ook het mooiste en redelijke prijs.

En Nazil, wij hebben hier een vrij stevige knuffel (een vos, dat is opeens best wel thema overal geworden :D ). Ze trekt die steeds over haar hoofd heen maar kan zo dus niet verstikken :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166377942
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:59 schreef Molo het volgende:
Ah ok, ik heb wat stoelen bekeken en vergeleken met verdeling van vetjes en lichaamsverhoudingen en denkt dat de Danchair die ik al op het oog had beste zit en vind die ook het mooiste en redelijke prijs.

En Nazil, wij hebben hier een vrij stevige knuffel (een vos, dat is opeens best wel thema overal geworden :D ). Ze trekt die steeds over haar hoofd heen maar kan zo dus niet verstikken :)
Inderdaad met een stevige knuffel had ik het wel aangedurfd maar met deze nog niet. En helaas heeft hij geen oog voor andere knuffels. Maar 's nachts slaapt hij prima in (afkloppen!). Fles, wegleggen, Maximaal 1x speen er in en meneer is weg.
pi_166377987
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:55 schreef Nazil het volgende:
Die knuffel heeft een doekje er aan die half zo groot is als m'n kind. En straks sliep hij al met dat ding over zijn hoofd dus dat gaan we niet doen als ik er geen zicht op heb. Straks, als hij groter is is het een ander verhaal.
Dan snap ik het wel ja. Maar nu vast aan wennen en straks als hij groter is mee inbed is denk ik ook wel fijn. In bed was hier ook pas na 4 maanden ofzo.
Ik heb een middagje knuffel-zoeken gedaan :') (nee, maar echt, ik was wel weer toe aan werken geloof ik). Toen eentje gekozen die niet zo gevaarlijk was en die ik vaker kon kopen. Dus nu in het bezit van 3 exemplaren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166378107
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 21:05 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dan snap ik het wel ja. Maar nu vast aan wennen en straks als hij groter is mee inbed is denk ik ook wel fijn. In bed was hier ook pas na 4 maanden ofzo.
Ik heb een middagje knuffel-zoeken gedaan :') (nee, maar echt, ik was wel weer toe aan werken geloof ik). Toen eentje gekozen die niet zo gevaarlijk was en die ik vaker kon kopen. Dus nu in het bezit van 3 exemplaren.
Hier koos hij zelf z'n knuffel. Deze: http://www.marktplaats.nl(...)eviousPage=lr&pos=13

Hij is 10 weken dus niet aan gehecht, maar hij vindt hem wel leuk en kan er fijn mee slapen en spelen.
pi_166378174
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 21:09 schreef Nazil het volgende:

[..]

Hier koos hij zelf z'n knuffel. Deze: http://www.knuffelcentral(...)/945621_orig.jpg?192 maar dan zit er nog een bijtring aan.

Hij is 10 weken dus niet aan gehecht, maar hij vindt hem wel leuk en kan er fijn mee slapen en spelen.
Elmo O+ ik snap het wel, die is ook leuk!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166379269
Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik heb t artikel niet meer. Het stond in een tijdschrift wat inmiddels weer door is met de stapel naar een volgende lezer. Hier valt hij in de kinderwagen wel altijd vanzelf in slaap tijdens het rijden en soms ook in de box onder z'n mobiel. 'S avonds in bed meestal aan de borst. En tijdens z'n middag dutjes ga ik er soms even naast liggen met een pink in z'n mond (hij pakt écht geen speen) en zeker als hij echt moe is slaapt hij zo in.
Wij zetten tijdens het eten altijd de wipstoel op tafel zodat meneertje erbij zit. Dan valt hij trouwens ook vaak in slaap. Hier heeft hij trouwens vanaf vanaf zijn geboorte altijd goed geslapen 's nachts. We zijn echt nooit met hem in de weer 's nachts. Hij komt wel voor voeding maar ik geef borstvoeding dus logisch. Ik word wakker van eerste honger signalen en leg hem al slapend aan. Hij tankt zich in 10 minuten slapend helemaal vol en ik leg hem slapend weer weg. Ik ben zelf een hele makkelijke slaper dus ik vind het ook niet erg. Ik heb m'n hoofd nog niet op m'n kussen gelegd of ik slaap alweer. Ik weet de volgende ochtend ook nooit hoe vaak hij eigenlijk geweest is. Gemiddeld meestal 2-3 keer.
pi_166380961
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:18 schreef PiperMaru het volgende:
Je kunt hem na gebruik ook weer goed doorverkopen he, dus dan heeft hij je per saldo maar een paar tientjes gekost.
Met Tripp Trapp erbij misschien zelfs met winst.
pi_166381195
Eens kijken of ik mijn man morgen zo ver krijg :')
pi_166381750
Heb je geen wipstoeltje of zo die je hoger neer kan zetten? (Geen idee of dat veilig is ik heb er geen).
Of de kinderwagen naast de tafel zetten?

Hier gebruiken we de kinderwagen of de hangmat tijdens het eten. Althans dat proberen we :'). In de praktijk eten we afzonderlijk van elkaar of met baby op schoot.

[ Bericht 47% gewijzigd door Unihipili op 02-11-2016 23:22:00 ]
pi_166384283
Zodra het eten bij ons op tafel staat wordt de kleine onrustig. Ongelooflijk :')

Babyzwemmen lijkt me heerlijk trouwens. Is hier ook echt om de hoek :Y
:)
pi_166384287
Oh en de laatste tijd begin ik de ochtend helemaal emo. O+
M. wordt de laatste tijd vaker brabbelend wakker ipv meteen huilen. En dan ga ik naar z'n ledikantje en dan draait hij z'n hoofd bij, even scherp stellen.. en ik krijg me dan toch een stralende lach O+ ;( Dat is zo mooi de dag beginnen!
:)
pi_166384307
Mag ik even ongegeneerd klagen?

Na beginnende borstontsteking, keelontsteking en een hele lelijke hoest, heb ik nu buikgriep van het heftige type. Dus nu zit ik tussen weeachtige maagkramp met een emmer op schoot mijn baby te voeden, im hem daarna snel weg te geven en naar de wc te sprinten.

Man, wat een doffe ellende. Kom je zo kwiek uit een bevalling-krijg je dit :'(
pi_166384351
Oh damn Room! Daar mag je zeker over klagen. Beterschap :*
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166384655
Ach room, je treft het ook wel hè :{ Beterschap :*
pi_166384677
Room, daar mag je zeker over klagen! Beterschap :*

Ik doe vandaag de zombie }:| S. heeft vannacht zo hard gekrijst, hij was gewoon in paniek op een gegeven moment. Dat heeft hij de laatste tijd vaker, en ik weet niet hoe we het op kunnen lossen. Vannacht heb ik er zelf bij staan huilen :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 3 november 2016 @ 08:09:54 #85
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166384937
Oh indd room, reden genoeg tot klagen. Beterschap!

Oh LeSage vreselijk naar lijkt me dat ;(

Hier ook halve zombie, ik ben soms na de nachtvoedingen langer bezig met verborgen boeren eruit krijgen als wat anderS, waardoor ik dus maar 1,5u ongeveer tussen de voedingen in heb om te slapen. Na de laatste J maar op mn borst laten slapen, kon ik iig half slapen boertjes wegsussen :Z
  donderdag 3 november 2016 @ 08:11:28 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166384949
Oh damn, dat klinkt klote allemaal zeg ;(

Sterkte! Hopelijk snel beter op alle vlakken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 november 2016 @ 08:14:37 #87
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166384982
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 03:03 schreef Soof-87 het volgende:
Oh en de laatste tijd begin ik de ochtend helemaal emo. O+
M. wordt de laatste tijd vaker brabbelend wakker ipv meteen huilen. En dan ga ik naar z'n ledikantje en dan draait hij z'n hoofd bij, even scherp stellen.. en ik krijg me dan toch een stralende lach O+ ;( Dat is zo mooi de dag beginnen!
Lief is dat he? Hier gebeurt dat ook al enige tijd, het is niet meer enorme paniek als ze wakker wordt. Sinds deze week ook niet meer als ze 's nachts wakker wordt, dan ligt ze gewoon een beetje te brabbelen. Daar word ik soms wel, soms niet wakker van.

Ze beweegt nu 's nachts d'r hele bed door. Hoe ze het doet weet ik niet, rollen kan ze nog niet :') Maar ze ligt iedere keer iig een stuk hoger als toen ik haar weglegde..

Aahh Room wat enorm balen.. Heel veel beterschap :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166384987
Lig in het ziekenhuis nu met zoutwateroplossing, pijnstilling, en een vermoeden dat ik zachtgezegd nogal heftig reageer op de peniciline die ik vanaf zondag neem. Mag nu 12 uur niet voeden dus manlief is thuis flesjes een het ontdekken, terwijl ik hier mijn borsten leegknijp in een handdoek :')

Mag ik mezelf nomineren voor de kraampechvogelaward? :')
  donderdag 3 november 2016 @ 08:16:14 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166384996
Gvd zeg :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166385012
Ik vind d Tripp Trapp maar een naar ding. Althans, het is een hele fijne stoel maar voor dat geld mogen ze de accessoires best goedkoper verkopen. Bijna 50 euro voor een blad. 40 euro voor een stel riempjes. :')

Hij past precies onder de tafel dus dat scheelt wel, maar hij begint z'n eigen zithoudingen aan te nemen, ziet er heel leuk uit maar riempjes zijn nu wel nodig en die kosten geld. :+
pi_166385020
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Lig in het ziekenhuis nu met zoutwateroplossing, pijnstilling, en een vermoeden dat ik zachtgezegd nogal heftig reageer op de peniciline die ik vanaf zondag neem. Mag nu 12 uur niet voeden dus manlief is thuis flesjes een het ontdekken, terwijl ik hier mijn borsten leegknijp in een handdoek :')

Mag ik mezelf nomineren voor de kraampechvogelaward? :')
Tsjonge, kunnen ze je niet even een kolf geven van de kinder/kraamafdeling? }:|
Beterschap trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2016 08:19:24 ]
  donderdag 3 november 2016 @ 08:19:13 #92
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166385028
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Lig in het ziekenhuis nu met zoutwateroplossing, pijnstilling, en een vermoeden dat ik zachtgezegd nogal heftig reageer op de peniciline die ik vanaf zondag neem. Mag nu 12 uur niet voeden dus manlief is thuis flesjes een het ontdekken, terwijl ik hier mijn borsten leegknijp in een handdoek :')

Mag ik mezelf nomineren voor de kraampechvogelaward? :')
Nomineren? Je hebt m wat mij betreft bij dezen gewonnen! ;(

Pfff, sterkte!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166385070
Jemig Room, wat kut zeg :'( Daar gaat je kraamtijd met je mooie gezin... heel veel beterschap toegewenst :*
pi_166385166
Och Room. Wat super vervelend! Ik hoop voor je dat je snel weer opknapt en naar huis mag, al is je kraamtijd nu al niet zo leuk meer ;(

Myrr, hier ook sinds dit weekend riempjes, want S. klom uit de stoel. Vind ze alleen niet zo makkelijk..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166385226
Beterschap room! Wat naar.

Lesage wat zielig? Misschien kan hij al dromen? Geen idee eigenlijk.

Ik maak Emmy tegenwoordig niet meer wakker om 12 uur voor een voeding en ze slaapt het klokje rond.
Nouk, Emmy kan ook nog niet rollen.

Morgen cb, benieuwd naar haar stats.
pi_166385262
Jemig roomsnoes (autocorrect maakte er romances van.. die moest eens weten :'() :* sterkte en kan je idd geen kolf lenen daar? Of gaat het leegmelken wel?
pi_166385323
Room sterkte :*
Hoop dat je gauw opknapt en weer kan voeden zonder ellende
pi_166385516
quote:
99s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:18 schreef Myrr het volgende:

[..]

Tsjonge, kunnen ze je niet even een kolf geven van de kinder/kraamafdeling? }:|
Beterschap trouwens.
He das een goeie! Had ik nog helemaal niet aan gedacht haha. Was niet helemaal helder daarnet :')

Ondanks alles heb ik tot nu toe een heerlijke kraamtijd hoor. S is zon heerlijk ven
Maar dit is wel ff jammer. S nam de fles met grote dankbaarheid, dus dat stelt gerust.
pi_166385583
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:27 schreef LeSage het volgende:
Myrr, hier ook sinds dit weekend riempjes, want S. klom uit de stoel. Vind ze alleen niet zo makkelijk..
Ik lees het op meerdere sites idd. Vriend wil kijken naar een universele, want belachelijke prijs voor een paar reepjes nylon. Daar heeft hij ook wel gelijk in natuurlijk :+, wil zelf alsnog Stokke, alleen geen zin in gehannes met die sluiting (met ik het ook uit gaan leggen steeds aan oppas en krijg ik aapjes dat het niet lukt) dus vriend wint het vandaag.
pi_166385593
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:58 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

He das een goeie! Had ik nog helemaal niet aan gedacht haha. Was niet helemaal helder daarnet :')

Ondanks alles heb ik tot nu toe een heerlijke kraamtijd hoor. S is zon heerlijk ven
Maar dit is wel ff jammer. S nam de fles met grote dankbaarheid, dus dat stelt gerust.
Ja, wel zo fijn met borstontsteking en stuwing. Gek dat ze er niet zelf mee gekomen zijn.

Gastouder heeft een diarreekotszoon vandaag dus Myrr heeft een dag verplicht vrij. Heel vervelend. :+ Ga maar even de hele babyzooi uitzoeken, want neefje/nichtje nummer drie uit hetzelfde gezin (in vier jaar tijd :o ) is onlangs aangekondigd dus alles kan weer terug. _O_ Zeeën van ruimte. _O_

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2016 09:09:12 ]
  donderdag 3 november 2016 @ 09:09:46 #101
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166385655
Room, laten ze je aub snel oplappen daar. Snel lekker naar huis. Sterkte! En die award heb je bij deze verdiend.

Arja, het klokje rond! :o Modelbaby!

En nu moet ik even bij de les blijven, want er wordt hardop naar me gelachen.
pi_166385712
quote:
99s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:05 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik lees het op meerdere sites idd. Vriend wil kijken naar een universele, want belachelijke prijs voor een paar reepjes nylon. Daar heeft hij ook wel gelijk in natuurlijk :+, wil zelf alsnog Stokke, alleen geen zin in gehannes met die sluiting (met ik het ook uit gaan leggen steeds aan oppas en krijg ik aapjes dat het niet lukt) dus vriend wint het vandaag.
Als je die van Stokke koopt, krijg je er oogjes bij die je vast kan maken aan de TripTrapp. En om die vast te kunnen maken, moet je de stoel weer (deels) uit elkaar halen. Al met al ben je weer een half uur bezig. Daarom zijn ze dus zo duur: er zit arbeidsloon in verwerkt (en het is Stokke om het even dat je het zelf moet doen) :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166385786
Arja, het lijkt me meer verlatingsangst, maar dan alleen in de nacht? Ik snap het zelf ook niet. Of dat hij wakker wordt van tandjespijn, want zijn voortand moet al een week of 2 doorkomen.
En jij gewoon een doorslaapbaby! Wat knap van Emmy, zomaar ineens zonder de laatste fles!

Quoi, hardop lachen O+ ik vergeet gewoon steeds dat jullie baby's ook ouder worden en dus ook al dat soort dingen kunnen!

Myrr, ik heb gewoon nog van die hormonen die dan perse die van stokke willen en vriend heeft opgegeven om tegen me in te gaan :') En mocht zo'n universele nou geen succes blijken, krijgt hij dat natuurlijk voor altijd te horen :D

Room, snel maar weer terug naar die roze wolk van je :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166385890
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:18 schreef LeSage het volgende:
Arja, het lijkt me meer verlatingsangst, maar dan alleen in de nacht? Ik snap het zelf ook niet. Of dat hij wakker wordt van tandjespijn, want zijn voortand moet al een week of 2 doorkomen.
En jij gewoon een doorslaapbaby! Wat knap van Emmy, zomaar ineens zonder de laatste fles!

Misschien kun je iets in zijn bedje leggen dat naar jou ruikt?

Ja ik doe nu wat bambix door de laatste fles. De eerste paar nachten werd ze wel een paar keer wakker, maar met het speentje erin tukte ze weer verder. Vannacht was dat niet meer nodig.
pi_166386014
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:13 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Als je die van Stokke koopt, krijg je er oogjes bij die je vast kan maken aan de TripTrapp. En om die vast te kunnen maken, moet je de stoel weer (deels) uit elkaar halen. Al met al ben je weer een half uur bezig. Daarom zijn ze dus zo duur: er zit arbeidsloon in verwerkt (en het is Stokke om het even dat je het zelf moet doen) :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aah, dus het is niet die sluiting aan de voorkant die lastig is? Daar was ik even bang voor. Dat ik bij bevestigen een imbus erbij moet pakken, maakt me niet zo veel uit. Heb alles hier in huis al twintig keer in- en uit elkaar gehaald.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:18 schreef LeSage het volgende:

Myrr, ik heb gewoon nog van die hormonen die dan perse die van stokke willen en vriend heeft opgegeven om tegen me in te gaan :') En mocht zo'n universele nou geen succes blijken, krijgt hij dat natuurlijk voor altijd te horen :D

Heb je nog steeds hormonen ja? :P Ik denk dat ze weg zijn bij mij, al zegt mijn gevoel nog steeds HAAL STOKKE. STOP MET DIT SOORT ZAKEN MET VRIEND TE OVERLEGGEN EN HAAL HET GEWOON ZONDER TE VERMELDEN WAT HET GEKOST HEEFT. Maar ja, samen spelen samen delen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2016 09:44:48 ]
pi_166386859
quote:
99s.gif Op donderdag 3 november 2016 09:33 schreef Myrr het volgende:

[..]

Aah, dus het is niet die sluiting aan de voorkant die lastig is? Daar was ik even bang voor. Dat ik bij bevestigen een imbus erbij moet pakken, maakt me niet zo veel uit. Heb alles hier in huis al twintig keer in- en uit elkaar gehaald.

Nope, is de meest makkelijke sluiting ooit. Alleen eerst even juist bevestigen en zorgen dat de riempjes de juiste lengte hebben en daarna ben je elke keer in 5 sec klaar (armpjes erdoor en klik) :)
Heb er ooit foto's van gemaakt voor iemand anders hier op fok, dus mocht je die willen zien... ff PM'en :)
pi_166387359
Och Room, wat naar allemaal! Heel veel beterschap, ik hoop dat je snel naar huis mag! :*
  donderdag 3 november 2016 @ 12:11:25 #108
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166388712
Bah room wat een domper ;( beterschap :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 3 november 2016 @ 13:13:13 #110
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166389815
F. past niet meer ok in de wagenbak hij zet zich af onder en stoot dan zijn hoofd, hij heeft minder dan 5 cm.. hij heeft nu maat 68 van veel dingen :D ik heb een wagen inzet die geschikt is voor newborns doordat hij helemaal plat kan met extra matras (wat echt heel nice is) maar toch voelt het niet goed.

SPOILER: voorbeeldfoto
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar deze baby is duidelijk veel kleiner dan f en ligt er zeker weten veeeel beter in dan de andere optie ( maxicosi ) er ligt dus een echt matrasje nog in.. dilemmaaa :{


en :* :* :* :* :* voor room
pi_166390110
Noess ik vroeg me ook al af wat als ze eruit groeit voor de 6 maanden. In EU niet goedgekeurd onder 6 maanden, UK wel. In theorie zou het dan wel moeten passen.. maar praktijk dus niet zo zeker.

* Unihipili heeft dezelfde wagen
  donderdag 3 november 2016 @ 13:28:50 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166390137
Mmm dat probleem kunnen wij ook weleens gaan krijgen.

Hier voor het eerst zijn reservekleertjes nodig na poep- en plasexplosie. Die waren alleen nog in maat 50/56. We hebben nu een soort rollade in de wagen liggen :D
pi_166390322
Kleertjes beginnen hier ook serieus te klein te worden, heb al wat opgeruimd. Deze week 2 wollen rompers en 2 shirtjes gekocht, en 2 mutsjes. Wacht al een week op H&M-bestelling (lees dat issue meer, zelf nog nooit langer dan een week hoeven wachten). Hoop dat het nog komt voor ze eruit is gegroeid :').Tot die tijd vaker de rekbare dingen die nog net wel passen wassen...
pi_166390391
quote:
99s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:17 schreef Myrr het volgende:
Ik vind d Tripp Trapp maar een naar ding. Althans, het is een hele fijne stoel maar voor dat geld mogen ze de accessoires best goedkoper verkopen. Bijna 50 euro voor een blad. 40 euro voor een stel riempjes. :')

Hij past precies onder de tafel dus dat scheelt wel, maar hij begint z'n eigen zithoudingen aan te nemen, ziet er heel leuk uit maar riempjes zijn nu wel nodig en die kosten geld. :+
Hier een Stokke TrippTrapp met newbornset en babyset maar wel een universeel riempje (Prénatal, ¤5,99). Ik vond ¤40,- echt echt echt way too much.
Wat ik ermee wil zeggen, universeel past prima!
pi_166390677
Hier ook al veel kleertjes weer opgeruimd. Vind wel dat er veel verschil in maten zit. Sommige dingen maat 50 past hij nog makkelijk, andere dingen maar 56 zitten alweer strak. Ik kijk dus niet meer naar maat, maar naar hoe groot iets oogt. Gelukkig hebben we van alles ruim voldoende :P

Vandaag op de personenweegschaal was O. 4.6 kg. Morgen even naar het weeguurtje, ben zo benieuwd!

Nieuwe collectie Zara baby is trouwens :9~
pi_166390833
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:52 schreef PiperMaru het volgende:
Hier ook al veel kleertjes weer opgeruimd. Vind wel dat er veel verschil in maten zit. Sommige dingen maat 50 past hij nog makkelijk, andere dingen maar 56 zitten alweer strak. Ik kijk dus niet meer naar maat, maar naar hoe groot iets oogt. Gelukkig hebben we van alles ruim voldoende :P

Vandaag op de personenweegschaal was O. 4.6 kg. Morgen even naar het weeguurtje, ben zo benieuwd!

Nieuwe collectie Zara baby is trouwens :9~
Wij zitten hier ook in de matenwissel. Ik heb vanmorgen snel even wat shirtjes bijgehaald en alles op elkaar gelegd om op de grootte te sorteren. Zeeman klopt bij onze dame wel aardig, hema vind ik totaal niet constant.
Hoe gaat het met L_A?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166391024
quote:
17s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:59 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Hoe gaat het met L_A?
Stukken beter! Heeft weer meer energie, blijer, positiever. Ze zei vanochtend ook dat ze het weer leuk vindt. Ik ben daardoor zelf ook erg opgelucht!

Gisteren na de eerste fles Nutrilon had O. wel heel veel last van krampjes, rood aangelopen gezichtje en echt krijsen, zo zielig. :'( Je weet natuurlijk niet zeker of het een met het ander te maken heeft, maar we hebben wel besloten zo geleidelijk mogelijk over te stappen om het voor hem in ieder geval zo comfortabel mogelijk te maken.

Bonusfoto van de kleine man (niet quoten)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166391108
Wat fijn dat het beter gaat met haar! En wat een dropje O+ Volgens mij schelen die van ons maar een paar dagen :)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166391223
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:13 schreef nectarientje het volgende:
Wat fijn dat het beter gaat met haar! En wat een dropje O+ Volgens mij schelen die van ons maar een paar dagen :)
O. is van 8 oktober. En die van jou?
pi_166391240
Haha quoi, lekkere babyrollade :D

Galstenen it is, ws aan het rollen gebracht door de bevalling 8 dagen geleden. Hief godzijdank geen operatie. Zo even horen wat het plan dan wel is. Een goede dosis pijnmedicatie hoop ik :X
pi_166391776
Roomsnoes: wat een enorme pech. Veel beterschap en hopelijk snel turbopijnstilling! Piper: wat fijn dat het beter gaat en wat een mooie knuffelige foto.
pi_166391908
Wat een knappe man Piper! En hij lijkt (en kijkt) zo groot al! O+

Room, wat een enorme pech voor jou. Ik dacht altijd dat zo'n jonge baby wel bij zijn mama mag blijven bij ziekenhuisopname, dat mag dus niet? Hoop dat je goede pijnstilling krijgt die je man combineren met de borstvoeding!

Hier ook verschillende dingen die niet meer passen, maar tot nu toe kan ik er nog geen afstand van doen en liggen ze nog gewoon in de kast :')
  donderdag 3 november 2016 @ 15:02:37 #123
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166391965
ik weet nu waarom mensen de maxicosi gebruiken :D de wageninzet past wel al maar de voetenzak bedekt hem net iets teveel, dus dat zal meer dragen worden :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en jeetje room, wat naar! wel fijn dat het zonder operatie kan
pi_166391976
Buda ook al zo'n knapperd! O+
pi_166392008
Sterkte nogmaals room :*!

Mooie baby Piper en Buda O+.
Ik gebruik als we met de auto weg gaan de maxi cosi :@ we zijn te lam om de wagenbak ook mee te slepen naar de auto en we lopen er toch maar kort mee. Als langer dan pak ik de doek.
pi_166392114
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:09 schreef Unihipili het volgende:
Ik gebruik als we met de auto weg gaan de maxi cosi :@ we zijn te lam om de wagenbak ook mee te slepen naar de auto en we lopen er toch maar kort mee. Als langer dan pak ik de doek.
Doen wij ook, als het max voor 1-1,5u is incl. autorit, zie ik daar geen kwaad in. Maar wat ik tegenwoordig ook vaak doe voor korte uitjes met de auto is de (rekbare) doek thuis vast omknopen, dan in de auto en hem dan vanuit de maxi cosi direct in de doek hangen. Ideaal!
pi_166392403
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:18 schreef PiperMaru het volgende:

O. is van 8 oktober. En die van jou?
10-10 O+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166392801
Miespoes, het had vast gemigen mast een trip in de ambu had niks geweest. En ik gilde het zo uit dat ik hem amper vast had kunnen houden. Dus mijn schoonvader is piedermelk gaan halen en dat heeft S weggeat :D Dan kon ik gewoon benodigde medicatie krijgen (morfine) zonder over na te denken. Afgekolfde melk mikken we gewoon weg, ik maak toch veel aan.
pi_166392830
Jezus Room!! Sterkte daar :*
S. 2014
J. 2016
  donderdag 3 november 2016 @ 16:01:34 #130
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166392834
Piedermelk, voor al uw noodsituaties :+
pi_166392857
Ik zou het bewaren om in te baden die melk :D Cleopatrastylo.
pi_166394017
Room beterschap.
Quoi ja die reservekleding in 56 hadden we gisteren ook bijna aan moeten doen.. Maar we zijn snel naar huis gegaan want dat ging niet meer passen. Nu zit er een 62 truitje in de tas.

Wij zijn vandaag lekker wezen shoppen O+ L heeft alleen maar geslapen _O_
pi_166395337
Hebben jullie geen piedermelk in NL quoi? Magisch spul joh! Kun je aan je beeb geven en dan worden ze groot enzo.
  donderdag 3 november 2016 @ 19:01:22 #134
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166395873
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Hebben jullie geen piedermelk in NL quoi? Magisch spul joh! Kun je aan je beeb geven en dan worden ze groot enzo.
Ieuw, groot, dat wil ik helemaal niet!
pi_166396208
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 18:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Hebben jullie geen piedermelk in NL quoi? Magisch spul joh! Kun je aan je beeb geven en dan worden ze groot enzo.
Ja maar jij woont in het buitenland en daar worden kindjes heel anders groot.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166397115
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 19:14 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja maar jij woont in het buitenland en daar worden kindjes heel anders groot.
De kindjes worden stor?
  donderdag 3 november 2016 @ 19:59:07 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166397614
Dat was me trouwens het dagje wel. Op pad geweest, lang genoeg om 3x "buiten de deur" te drinken voor Max. Na eventjes winkelen zijn we het bos in gegaan en een end gewandeld. Eenmaal weer op het park zijn we spontaan gaan ...... bowlen! Jaja, we rock :7 :') Max had net gegeten en lag gezellig te murmelen, dus we dachten: waarom niet? Gooien we de eerste bal, heeft meneer toch weer honger! Hij dronk dus gewoon 250 (wtf!) in anderhalf uur, alleen sja, we wilden ook bowlen. Fles dus in de wagen tussen hem en de rand geklemd (hij drinkt altijd op zijn zij) en hop, op ging die. Moest maar ff.

Of dat bowlen voor mij wel verstandig was weet ik morgenochtend. Nu iig gebroken! Kleine man ligt voorlopig in dromenland :)

Leuk trouwens, die grote flessen, alleen doen we dat nog steeds met een prematuurspeen van Dr.Brown's. Duurt dus laaaaaang. Nu ligt een stap 1 speentje uit te koken om vanavond eens te proberen of dat al kan. Benieuwd!

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 03-11-2016 20:09:07 ]
pi_166398300
Ai Room wat zit het jou tegen zeg -O- veel sterkte en hopelijk knap je gauw op :* !
pi_166398389
Lekker pragmatisch Quoi. Max wordt vast een erg zelfstandig zelfredzaam kind :+ .
  donderdag 3 november 2016 @ 21:04:08 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166399828
Ja mooi is dat, ik heb weleens dat madame honger heeft na mijn werk, nét als we boodschappen doen. Ik heb een kinderwagenketting, zoiets als deze.



Daar fles tegenaan tussen twee kralen in zodat hij niet weg glijdt en dan kan ik gewoon verder winkelen :D

Al meerdere keren opmerkingen over gehad, LOL :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166399845
Room, kloten zeg :o :*

Piper, wat fijn dat het met L_A wat beter gaat. :Y En wat een wijs koppie zeg!

Buda, ook schitterend!! Hoe lang is hij? :o

Quoi, heerlijk zo'n dagje zeg! :D En wat drinken zeg..
:)
pi_166399944
En Molo, geniaal :D Handige tips zo!

Ik rook trouwens vandaag de hele dag een raar maar bekend geurtje maar kon het niet zo 1, 2, 3 plaatsen. Wel gezocht en gekeken waar het vandaan zou kunnen komen. Zegt m'n vriend ineens: wat heb jij op je schouder dan!? :o Heeft M. me blijkbaar vanochtend flink ondergespuugd :') Niks door gehad. :o
:)
  donderdag 3 november 2016 @ 21:11:35 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166400054
Hahaha, man had dat gisteren ook op zijn werk merkte een collega op :D

Hier vanmorgen stink luchtje aan baby, maar zijn er nu achter (vrij dom wel), dat ze omdat ze steeds zo met haar knuistjes grijpt, ze gewoon smerige handjes had :')
Dus die krijgen nu extra sopbeurtjes/spoelbeurt/doekje tussen de vingers :+

Room, sterkte. Die kolieken zijn hels ja, ik heb me jaar of 12 terug vrij snel laten opereren eraan omdat ik het niet trok met pijnstilling. Mocht je het overwegen, je bent over het algemeen snel weer opgeknapt na zo'n operatie.
Sterkte!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 november 2016 @ 21:45:37 #144
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166401284
Oh zo'n wagenspanner wil ik ook!

Plaatje bij het praatje trouwens. Onze rollade (want 50/56 reservekleertjes) aan de automatische fles tussen de bowlingschoenen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 3 november 2016 @ 21:56:23 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166401726
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 21:45 schreef Quoi het volgende:
Oh zo'n wagenspanner wil ik ook!

Plaatje bij het praatje trouwens. Onze rollade (want 50/56 reservekleertjes) aan de automatische fles tussen de bowlingschoenen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind hem helemaal niet zo mega dik ofzo, maar hij is gewoon huge bij elkaar, passende naam = passend :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166401940
Zo dat valt nog niet mee om bij te blijven hier. Ik heb een eind terug gelezen, maar niet alles onthouden :@

Roomsnoes, wat naar, hopelijk knap je nu snel op. Sterkte

Molo, wat een gave wagenspanner! En die oplossing :D

Quoi, hoop dat je geen last krijgt van het bowlen, lijkt me pittig voor je bekken?

Groofs, weer voor de klas!

En reuze baby's of mini kinderwagens :P In de kinderwagen bak is de houding voor je kleintje beter (plat) en de mogelijkheid om te bewegen groter (armen en heupen), maar als het echt te krap wordt zou ik liever de buggy-inzet gebruiken dan de MC...

Vraagje. Onze F is rond 18/18.30 echt uitgeteld en valt dam vlug in slaap. Dit is bijna niet te rekken. Als ik haar laat liggen wordt ze vaak om 3 uur wakker, drinkt (bv) en slaapt verder tot 6 uur. Maak ik haar wakker voor een avondvoeding, dan wordt ze alsnog wakker om 3 uur en gaat dan ook vaak nog een uurtje spoken en slaapt dan verder tot 6/7 uur. Ook niet ideaal dus. Ze maakt dus best een lange ruk, maar niet op het meest gunstige moment, zou ik dat nog anders kunnen bijsturen?

Begrijp me goed, ik voel me al behoorlijk gezegend met 1 nachtvoeding, maar met een vroege vogel in huis zou zonder ook wel fijn zijn.
  donderdag 3 november 2016 @ 22:08:17 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166402031
Overdag meer wakker houden?
Of 's middags prikkelarm wegleggen om te laten rusten/tukken?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 november 2016 @ 22:19:19 #148
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166402368
Sull, wij hebben hetzelfde. Ik laat het nog maar een beetje op z'n beloop (maar heb dan ook geen andere vroege vogel). Benieuwd hoe het bij jou gaat. Deze vogel heeft sinds 17u niet meer gedronken en is nu aan zijn 'nacht' bezig :') Gaan 'm zo wakker maken voor een laatste voeding.

Dat bowlen weleens belastend voor mij kon zijn daar heb ik geen seconde over nagedacht. Gelukkig zijn de echte bekkenproblemen passé.
pi_166403161
Wat een lieve foto's! Knappe kinders hier allemaal O+

En koliekpijn :'( ik heb nierstenen gehad ooit, doe mij lekker een bevalling :') sterkte nog, Room, hopen dat de pijn weer weggaat!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 3 november 2016 @ 22:40:46 #150
269689 crew  Viv
pi_166406720
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 21:11 schreef Molo het volgende:
Hier vanmorgen stink luchtje aan baby, maar zijn er nu achter (vrij dom wel), dat ze omdat ze steeds zo met haar knuistjes grijpt, ze gewoon smerige handjes had :')
Dus die krijgen nu extra sopbeurtjes/spoelbeurt/doekje tussen de vingers :+
Herkenbaar :D handjes vangen altijd melk, ook met sokjes er omheen want daar gaat het doorheen. En dan stinkt het op een gegeven moment naar zweetsok.
  vrijdag 4 november 2016 @ 01:39:13 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166406771
Kaashanden O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166407071
Oh ja die stinkhandjes :D

Vraagje: kan een baby het ook koud hebben zonder dat zijn temperatuur laag is? M. Was erg vaak wakker vannacht, maar haar temp is gewoon normaal. Nekje niet goed gevoeld.
Volgens mij kan ik het ook heel koud hebben zonder dat m'n temp meteen 35 is :? Misschien een stomme vraag maar ik wil het weten :P
pi_166407187
Als temperatuur eerst hoger was wel? En lijkt me idd dat je eerst de prikkel krijgt van brrrrrr en dan pas afkoelt. Niet dat je eerst onderkoeld raakt en dan denkt goh wat vriest het hier laat ik een jas aan doen oh shit dat lukt niet meer.
... als mijn netnahetvoedenbrein het doet :').
  vrijdag 4 november 2016 @ 06:14:26 #155
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166407192
Als je het koud hebt gaat je temperatuur niet direct omlaag volgens mij.. Je lichaam probeert er juist alles aan te doen om het weer warm te krijgen (rillen e.d.).
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166407205
Ja dat, als je temperatuur te laag is ben je te laat.
  vrijdag 4 november 2016 @ 07:30:58 #157
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166407369
Volgens mij moet er heel wat gebeuren wil je temp richting de 35 graden zakken trouwens, dat red je niet met alleen koud hebben. :D Baby zal iets 'makkelijker' en sneller gaan dan bij jezelf, maar nog niet zomaar..

* Nouk84 doet baby gelijk een jasje aan
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166407373
Zoals ik al dacht dus :s) eigenlijk heeft die temperatuur waarde om te checken of ze het koud heeft dus eigenlijk geen zin.
pi_166407377
Ik heb de neiging baby veel te warm aan te kleden. Hallo plakbaby uit doek :7.
pi_166407378
Als je het warm hebt is je temperatuur ook niet meteen te hoog, dus dat zal andersom ook wel zo werken.

En goedemorgen allemaal.

S. is alweer klaarwakker, net zoals tussen 2 en 4.45... weer schreeuwen, huilen. Zelfs in ons bed slapen is geen succes. Enige dat werkt is op schoot op de stoel in zijn kamer, maar daar moeten we zelf dan wakker blijven ivm valkans.
Ik zie een beetje op tegen werken straks, moet van 6 tot 10 vanavond, maar dan hoor ik dus allang in bed te liggen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166407426
Het duurde hier zonet weer 2u voordat ze sliep en inmiddels ben ik klaarwakker :').
Wil wel ontbijten maar kan niet weg er ligt een kat baby op me.
pi_166407456
Klinkt ook niet best, Uni! En dat slapen op je schoot, het is zo gezellig, maar soms ook zo onhandig ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166407553
Nouja drinken, boer, schone luier, halfuur ochtendgymnastiek, weer drinken en dwarszittende boer en we zijn zo 2u verder.
En nu na halfuurtje slaap weer drinken :').
pi_166407855
Dat klinkt niet best, al die gebroken nachten. Nu voel ik me een beetje bezwaard om te zeggen dat de mijne voor het eerst heeft doorgeslapen vannacht. Van 23.30 tot 6.00. Wow!

Maar waarom voel ik me dan toch zo gaar? :')

Verder gisteren een stoel besteld voor de babykamer. We wilden eigenlijk wachten tot in het nieuwe huis maar toch wel handig voor de late/nachtvoeding zodat de ander niet/minimaal wakker wordt.

Deze is het geworden:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30300436/
pi_166408090
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 08:42 schreef PiperMaru het volgende:
Dat klinkt niet best, al die gebroken nachten. Nu voel ik me een beetje bezwaard om te zeggen dat de mijne voor het eerst heeft doorgeslapen vannacht. Van 23.30 tot 6.00. Wow!

Maar waarom voel ik me dan toch zo gaar? :')

Verder gisteren een stoel besteld voor de babykamer. We wilden eigenlijk wachten tot in het nieuwe huis maar toch wel handig voor de late/nachtvoeding zodat de ander niet/minimaal wakker wordt.

Deze is het geworden:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30300436/
Nee! Niet schuldig voelen. Juist lekker genieten! Die gaarheid komt denk ik omdat je doorslapen niet meer gewend bent :)

Hahaha, die stoel, dat is dus de bewuste magische stoel waar S. wel wil slapen, in die kleur ook. Hij zit heerlijk :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166408716
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 09:02 schreef LeSage het volgende:

[..]

Hahaha, die stoel, dat is dus de bewuste magische stoel waar S. wel wil slapen, in die kleur ook. Hij zit heerlijk :)
Oh, wat toevallig :) Goed om te weten dat hij goed zit ^O^
pi_166411157
Ja die strandmon kom ik telkens tegen en ik dacht dat ik 'm ook fijn vond, dus paar weken terug opnieuw geprobeerd omdat ik een betere plek nodig heb om te voeden.. maar toen begonnen we weer te twijfelen. Moet dan een kussen in de rug want zitting te lang en vond 'm vrij laag. Dus twijfel twijfel en nog steeds niet gekocht.

En na dat proefzitten ging ik bij m'n ouders op een dure oude stoel zitten met voeden en zat ik meteen goed :D. Waardoor de Strandmon nog weer kutter leek :').
pi_166411438
Ik vind het niet erg om er met een kussentje in te zitten en vind hem juist lekker groot om in weg te zakken. Wel met voetenbankje trouwens, zodat we 's nachts zo ongeveer kunnen liggen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166411889
Ik zit nu ook al te prutsen met oneindig veel kussens en nooit ligt of zit het echt lekker dus daar huiver ik voor.
pi_166412158
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 12:54 schreef Unihipili het volgende:
Ik zit nu ook al te prutsen met oneindig veel kussens en nooit ligt of zit het echt lekker dus daar huiver ik voor.
Dat heb ik dus ook. Geen houding waarbij het echt lekker zitten is. Vraag me af hoe ze dat in landen doen waar ze geen kussens hebben :')
pi_166412325
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 12:54 schreef Unihipili het volgende:
Ik zit nu ook al te prutsen met oneindig veel kussens en nooit ligt of zit het echt lekker dus daar huiver ik voor.
Ik gebruikte twee van deze kussens onder mijn ondersteunende arm en dat zit echt ideaal;

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30320024/

En qua voedings/inslaapvanstoel kan ik deze ontzettend aanraden:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59090188/
pi_166412366
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 13:09 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Geen houding waarbij het echt lekker zitten is. Vraag me af hoe ze dat in landen doen waar ze geen kussens hebben :')
_O- :D Dat heb ik me ook al eens afgevraagd :D. Hoe doen mensen dat zonder überhaupt meubels.
pi_166412456
Ik zit het liefst in de kleermakerszit. En dat lukt overal, op de bank, maar ook op de grond of op een stenen bankje buiten. Baby in het kuiltje van m'n benen, m'n arm onder z'n lichaam. Soms als ie echt de hele avond bij me ligt, dan gebruik ik na een poosje 1 zo'n kussentje die Dot. opnoemt. Vooral om even een klein beetje van houding te veranderen dan. ;)
pi_166412502
Mijn meisje heeft exceem in haar gezicht, oortje en op haar hoofdje en ze krabt het open. Zo zielig. Ik probeer het maar vet te houden en laat haar nu slapen met sokjes om haar handjes, maar dat vind ik ook zielig want nu kan ze haar vingers niet in haar mond stoppen. Het sokje is helemaal nat.

Bij het cb geweest (bijna 4,5 maand): 7565 gram en 64,8 cm. Dat is bijna het dubbele van wat ze woog bij haar geboorte :D
  vrijdag 4 november 2016 @ 14:09:25 #176
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166413295
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 13:28 schreef Arja het volgende:
Mijn meisje heeft exceem in haar gezicht, oortje en op haar hoofdje en ze krabt het open. Zo zielig. Ik probeer het maar vet te houden en laat haar nu slapen met sokjes om haar handjes, maar dat vind ik ook zielig want nu kan ze haar vingers niet in haar mond stoppen. Het sokje is helemaal nat.

Bij het cb geweest (bijna 4,5 maand): 7565 gram en 64,8 cm. Dat is bijna het dubbele van wat ze woog bij haar geboorte :D
Die van jou groeit ook al zo lekker!!

Zielig van de eczeem ;(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166413534
Wauw Arja wat een gewicht! :D (ze was wel erg klein bij haar geboorte zeg :+) wel heel sneu van haar eczeem ;(

Zulke dingen vraag ik me zo vaak af Uni :')
Ik voed altijd zittend met een kussen op mijn schoot en nog een onder het kussen aan de kant van haar hoofdje. Maar ik ben die kussens zo zat en vind het ook helemaal niet gezellig -O- wil haar graag gewoon tegen me aan, maar ik ben er niet handig in.
pi_166413591
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2016 14:09 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Die van jou groeit ook al zo lekker!!

Zielig van de eczeem ;(
Wat waren de stats van emma ook alweer?
pi_166413609
ik had in het begin T altijd tegen me aan, en een kussen onder m'n elleboog waar z'n hoofd op lag om het gewicht op te vangen. Zittend op de bank dus. In het hele prille begin voedde ik altijd liggend op bed. Nu dat alleen snachts nog. En als ik op de bank voed doe ik het nu ook zonder kussens, maar dan zit hij gewoon schuin op m'n schoot zeg maar.
pi_166413639
Kijk mijn meisje nou O+ O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166413738
Haha fopspoiler
pi_166413821
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 14:42 schreef Bloesem. het volgende:
Haha fopspoiler
Trapte je erin? 8-) Ik heb zo'n mooie foto die ik wil delen, maar de meeste foto-upload websites liggen eruit -O-

Mijn meisje gaat vanavond logeren :{ bij onze directe buren (goede vrienden) dus lekker dichtbij. Vind het hartstikke stom, want ze is nog zo klein ;( maar ik moet even aan mezelf denken. Het niet slapen heeft zijn weerslag op mijn psyche en soms word ik een beetje bang voor een depressie (nu niet aan de hand!) dus het moet écht even. Gelukkig is ze in hele goede handen en vinden de buren het nog leuk ook. Zij is zelf zwanger van hun tweede kindje dus ze kan weer even oefenen :P
  vrijdag 4 november 2016 @ 15:08:31 #183
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166414202
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 14:30 schreef Arja het volgende:

[..]

Wat waren de stats van emma ook alweer?
67 cm en 7980 gram :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 4 november 2016 @ 15:09:18 #184
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166414230
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 14:47 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Trapte je erin? 8-) Ik heb zo'n mooie foto die ik wil delen, maar de meeste foto-upload websites liggen eruit -O-

Mijn meisje gaat vanavond logeren :{ bij onze directe buren (goede vrienden) dus lekker dichtbij. Vind het hartstikke stom, want ze is nog zo klein ;( maar ik moet even aan mezelf denken. Het niet slapen heeft zijn weerslag op mijn psyche en soms word ik een beetje bang voor een depressie (nu niet aan de hand!) dus het moet écht even. Gelukkig is ze in hele goede handen en vinden de buren het nog leuk ook. Zij is zelf zwanger van hun tweede kindje dus ze kan weer even oefenen :P
Wat goed van je! En ga je vrije tijd nou niet gebruiken door series oid bij te kijken, maar echt even slapen. Niet koken, niets in het huishouden doen. Gewoon, slapen.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166414410
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 14:26 schreef Mies_poes het volgende:
Wauw Arja wat een gewicht! :D (ze was wel erg klein bij haar geboorte zeg :+) wel heel sneu van haar eczeem ;(

Zulke dingen vraag ik me zo vaak af Uni :')
Ik voed altijd zittend met een kussen op mijn schoot en nog een onder het kussen aan de kant van haar hoofdje. Maar ik ben die kussens zo zat en vind het ook helemaal niet gezellig -O- wil haar graag gewoon tegen me aan, maar ik ben er niet handig in.

Oh ik zit eigenlijk met name met kussens in mijn rug te prutsen omdat de bank crap is. Eigenlijk kan ik nu wel op elke locatie voeden.
Maar ja als ik thuis op de bank zit last van m'n rug te krijgen prop ik soms wel een voedingskussen onder baby zodat ik niet ook nog lamme armen krijg.

lol je spoiler

En idd sterk van je dat je voor jezelf kiest (en daarme ook voor de baby!) :*! hoop dat je goed kan slapen. (Niet te veel druk he, zo van nu moet je goed slapen en dan lukt het niet :D. Sorry, not jinxing.) En wat nouk zegt dus.
pi_166414449
Zo. Weer thuis. Op naar een rustige kraamtijd :D

MiesPes, wat goed dat je zo voor jezelf, en daarmee voor je beeb kunt kiezen! En ze is niet ver weg, dat scheelt misschien?

Wij hebben die stoel oo Uni! Hebben em met O veel gebruikt. Nu voed ik S in mijn bed. Er ligt een shitload aan kussens tegen de het hoofdeinde waar ik tegen aan ga zitten. Daarna blijft ie of op mij liggen, og leg ik hem in de coseeper. Soms voed ik ook liggend en slapend :)

Net kwam het cb op bezoek. S weegt nu 10 gram onder zijn geboortegewicht. Prima dus, zeker gezien al het gedoe hier de laatste week :D Maar nu wil ze dus dat ik dinsdag langskom om te wegen, als hij 2 weken oud is. Want met 2 weken moeten ze boven hun geboortegewicht zitten.
En dan denk ik: sjongejonge, we hebben het over 10 gram in 4 dagen. Die controledrang en dat feitenfanatisme soms, vind ik erg vervelend. Waarom niet er op vertrouwen dat deze lijn voortzet? Dus ik kom wel opdraven dinsdag :')
pi_166414481
:') Als je uur later had gewogen was het misschien wel op geboortegewicht :')
  vrijdag 4 november 2016 @ 15:21:31 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_166414489
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 14:47 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Trapte je erin? 8-) Ik heb zo'n mooie foto die ik wil delen, maar de meeste foto-upload websites liggen eruit -O-

Mijn meisje gaat vanavond logeren :{ bij onze directe buren (goede vrienden) dus lekker dichtbij. Vind het hartstikke stom, want ze is nog zo klein ;( maar ik moet even aan mezelf denken. Het niet slapen heeft zijn weerslag op mijn psyche en soms word ik een beetje bang voor een depressie (nu niet aan de hand!) dus het moet écht even. Gelukkig is ze in hele goede handen en vinden de buren het nog leuk ook. Zij is zelf zwanger van hun tweede kindje dus ze kan weer even oefenen :P
Het is toch niet enigszins gehorig he? Ik kan namelijk mijn buren horen hoesten midden in de nacht dus ik denk niet dat dat hier zou werken (ik zou alsnog wakker worden dan, want dat is heel sterk). Goede oordoppen in doen dus! Slaap lekker ;)
disclaimer
pi_166414526
Hahah dat zou prut zijn, hoor je alsnog je baby en dan ben je er niet bij :'(.
  vrijdag 4 november 2016 @ 15:23:30 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_166414534
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 15:23 schreef Unihipili het volgende:
Hahah dat zou prut zijn, hoor je alsnog je baby en dan ben je er niet bij :'(.
Nee daarom. Misschien dubbele oordoppen ;)
disclaimer
pi_166414564
Maar ik zou dan geneigd zijn ze uit te doen om te luisteren of ze huilt of niet :').
  vrijdag 4 november 2016 @ 15:27:34 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_166414625
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 15:24 schreef Unihipili het volgende:
Maar ik zou dan geneigd zijn ze uit te doen om te luisteren of ze huilt of niet :').
Ja dat is wel een dingetje. Ik slaap al sinds de vorige zwangerschap met oordoppen omdat ik de ademhaling van mijn man ineens tien keer zo hard vond klinken :') maar met oordoppen in hoor ik echt heel vaak fantoomhuiltjes. Zonder oordoppen slaap ik niet vanwege auto's en katten en ademhalende man (hoe durft ie :( )
Ik ben benieuwd hoe ik dat straks ga overleven met weer een newborn naast me :')
disclaimer
pi_166414659
Room fijn dat je weer thuis bent! Die feotendrang ken ik, vk (niet kraam, niet cb, die vonden het onzin) vond ook dat L te weinig was aangekomen. Cb kwam extra langs, extra wegen en na 2 dagen (anderhalve week na geboorte) kwam hij even een paar honderd gram aan. Dikke vinger naar de vk dus. Binnen die twee weken zat hij ruim op geboortegewicht.
pi_166414694
Ik slaap ook met oordoppen naast de baby, ik hoor nog steeds bijna alles behalve het allerzachtste. Werkt net genoeg om te kunnen slapen, anders trigger ik bij elk minigeluidje.
pi_166414704
Spannend Mies, hopelijk kan je goed slapen!

Fijn dat je weer thuis bent Room!

Werken is nog even wennen. Ik mis M wel overdag, in de avond hou ik haar dus lekker bij mij :@ En soms vallen we samen in slaap op de bank :+ Man heeft avonddienst deze week en had kleding een keer uitgezocht. Paste natuurlijk niet bij elkaar :D Maar het idee is leuk :+
Kolven op werk is nog wel een dingetje, gaat toch minder goed. Misschien is het even wennen.
pi_166415080
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 15:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja dat is wel een dingetje. Ik slaap al sinds de vorige zwangerschap met oordoppen omdat ik de ademhaling van mijn man ineens tien keer zo hard vond klinken :') maar met oordoppen in hoor ik echt heel vaak fantoomhuiltjes. Zonder oordoppen slaap ik niet vanwege auto's en katten en ademhalende man (hoe durft ie :( )
Ik ben benieuwd hoe ik dat straks ga overleven met weer een newborn naast me :')
Exact hetzelfde verhaal hier, maar ik durf erop te gokken dat ik straks met weer een minibaby zo uitgeput ben dat ik wel makkelijker slaap dan nu. :D
pi_166415231
Mies, goed van je dat je even voor jezelf kiest ^O^ Fijn dat je mensen dichtbij hebt die kunnen en willen oppassen! En wat Nouk ook al zei, nu echt gaan slapen!

Net bij het cb geweest, 4390 gram, dat is 570 gram aangekomen in 2 weken. Volgens mij netjes op de middellijn van de curve.

En vandaag mijn laatste vrije dag, maandag weer werken :'(
pi_166416641
Mies knap van je dat je dit doet! Heel goed.

Piper netjes op de middelste lijn! Ik kan mij voorstellen dat weer gaan werken minder leuk is. Succes maandag.

Wie heeft ooit speendoekjes bedacht? Daar gaan ze toch aan trekken en dan trekken ze de speen toch uit de mond? Mis ik iets? Ik heb er een gekregen en ik dacht, laten we eens proberen. L vindt het heel fijn aanvoelen want zacht, maar hoe vaak ik deze middag die speen toch niet heb teruggeduwd..
  vrijdag 4 november 2016 @ 17:31:35 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_166416665
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 17:29 schreef Nazil het volgende:
Mies knap van je dat je dit doet! Heel goed.

Piper netjes op de middelste lijn! Ik kan mij voorstellen dat weer gaan werken minder leuk is. Succes maandag.

Wie heeft ooit speendoekjes bedacht? Daar gaan ze toch aan trekken en dan trekken ze de speen toch uit de mond? Mis ik iets? Ik heb er een gekregen en ik dacht, laten we eens proberen. L vindt het heel fijn aanvoelen want zacht, maar hoe vaak ik deze middag die speen toch niet heb teruggeduwd..
Die zijn ook voornamelijk voor iets grotere kindjes die anders hun speen uit bed smijten ;)
disclaimer
pi_166416690
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 17:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Die zijn ook voornamelijk voor iets grotere kindjes die anders hun speen uit bed smijten ;)
Ah check. Ja op de verpakking stond 0+ en deze noob-mama dacht laten we het eens proberen :')
pi_166416938
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 17:33 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ah check. Ja op de verpakking stond 0+ en deze noob-mama dacht laten we het eens proberen :')
Ik heb me dat ook vaak afgevraagd, net als van die zware kegelvormige dingen. :?

Room, wat een onzin dat doe je toch niet als je er niet achter staat?

Vandaag CB Stats 7085 gram en 63,4 cm! En een prikje en verwijzing kinderarts voor de 6 aardbeienvlekjes.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 4 november 2016 @ 18:24:08 #202
269689 crew  Viv
pi_166417295
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 22:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
Mijn baby van bijna 2 weken valt vooralsnog wel zelf in slaap in haar eigen ledikantje (bij ons op de slaapkamer), zowel overdag als 's nachts.
Het waren 3 fantastische dagen. :')
pi_166417839
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 18:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het waren 3 fantastische dagen. :')
Welcome to motherhood. Niets is wat het lijkt. Trussst nobodyyyy..!
pi_166418811
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 15:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja dat is wel een dingetje. Ik slaap al sinds de vorige zwangerschap met oordoppen omdat ik de ademhaling van mijn man ineens tien keer zo hard vond klinken :') maar met oordoppen in hoor ik echt heel vaak fantoomhuiltjes. Zonder oordoppen slaap ik niet vanwege auto's en katten en ademhalende man (hoe durft ie :( )
Ik ben benieuwd hoe ik dat straks ga overleven met weer een newborn naast me :')
Ik sliep al jaren met oordopjes want ademhaling vriend irritant, hij hijgt een beetje. Nu slaap ik zonder en slaap ik overal doorheen, incl baby. Mijn vriend heeft regelmatig baby al verschoond en praktisch aan mijn tiet hangen voor ik wakker word 😂
Vind nog steeds het gehijg irritant met inslapen, baby heb ik minder last van 😄
  vrijdag 4 november 2016 @ 19:51:02 #205
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166419603
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 15:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja dat is wel een dingetje. Ik slaap al sinds de vorige zwangerschap met oordoppen omdat ik de ademhaling van mijn man ineens tien keer zo hard vond klinken :') maar met oordoppen in hoor ik echt heel vaak fantoomhuiltjes. Zonder oordoppen slaap ik niet vanwege auto's en katten en ademhalende man (hoe durft ie :( )
Ik ben benieuwd hoe ik dat straks ga overleven met weer een newborn naast me :')
Hier nog een. Sliep al zeker 8+ jaar met oordoppen want geluiden :( en later dus geadem/gesnurk van mn man, maar nu met J ben ik zo moe dat oordoppen overbodig zijn. Ik val 9 vd 10 keer nog net niet rechtop in slaap binnen een minuut :')
  vrijdag 4 november 2016 @ 20:45:32 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166420910
@Mies: Wat een besluit! Lekker uitrusten vanavond en vannacht.

@Nazil: Ik had ook zo'n speendoekje en kwam erachter dat die totaal niet handig is :D Hier is Max trouwens helemaal niet meer zo van de fopspeen. Als hij enorme honger heeft en hij moet even wachten of als hij moe is, stop ik vaak even een puntje van een knuffeltje tegen zijn mond aan. Is genoeg.

@Sull: Nog iets gedaan om het ritme te verschuiven? Wij maakten Max gister om 23 uur wakker voor een laatste megafles, hopende op een doorslaap-nacht. Helaas, om 3 uur was hij er weer en om 8 uur weer.

Wij zijn weer lekker thuis :) Het was echt een geweldige vakantie met z'n 3-en O+ We hebben eigenlijk alles gedaan dat we samen ook zouden doen, hetzij op een wat ander tempo. Top. Ik vond weg zijn soms zelfs makkelijker. Na een fles en even spelen was het nl. toch vaak of in de auto of in de wagen en dan sliep hij zo snel. Nu is het weer tegen de slaap vechten en hem een beetje telkens op weg helpen om een dutje te gaan doen.

We zijn trouwens sinds gisteravond over op de volgende speen! Weg met de prematurenspeen. Zo'n 200ml fles ging anders heel lang duren. Hij deed het gisteravond heel goed op de Dr.Browns nr1 speen, en een stukje sneller, dus hoppa.

In de brievenbus lag trouwens een kadootje van de kraamzorgorganisatie. Een excuus voor de gevolgen die we hebben ervaren van de drukte in September. Weliswaar niet voor onze situatie specifiek (gok ik zo), toch netjes. Weer een popje erbij :')
pi_166421797
Quoi l is inderdaad ook steeds minder van de fopspeen tenzij moe of honger even moeten rekken ofzo (restaurant zoeken :X). Vandaag is een niet-slapen-niet dag en dan is dat ding wel belangrijk :').

Dat je naast m op de bank ligt en hij in paniek raakt omdat hij je kwijt is ofzo _O- kind kijk de andere kant op daar ben ik.
  vrijdag 4 november 2016 @ 21:30:08 #208
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166422291
Lief paniekvogeltje :)

Ik heb - na een plasincident, natuuuuurlijk bij mij - Max een heel fout rompertje aangetrokken met "I love mama" erop. Mag mijn vriend - die net thuiskomt van sporten - 'm straks uit zijn bedje halen als hij honger krijgt, hihihaho :')
pi_166423138
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 20:45 schreef Quoi het volgende:
@Mies: Wat een besluit! Lekker uitrusten vanavond en vannacht.

@Nazil: Ik had ook zo'n speendoekje en kwam erachter dat die totaal niet handig is :D Hier is Max trouwens helemaal niet meer zo van de fopspeen. Als hij enorme honger heeft en hij moet even wachten of als hij moe is, stop ik vaak even een puntje van een knuffeltje tegen zijn mond aan. Is genoeg.

@Sull: Nog iets gedaan om het ritme te verschuiven? Wij maakten Max gister om 23 uur wakker voor een laatste megafles, hopende op een doorslaap-nacht. Helaas, om 3 uur was hij er weer en om 8 uur weer.

Wij zijn weer lekker thuis :) Het was echt een geweldige vakantie met z'n 3-en O+ We hebben eigenlijk alles gedaan dat we samen ook zouden doen, hetzij op een wat ander tempo. Top. Ik vond weg zijn soms zelfs makkelijker. Na een fles en even spelen was het nl. toch vaak of in de auto of in de wagen en dan sliep hij zo snel. Nu is het weer tegen de slaap vechten en hem een beetje telkens op weg helpen om een dutje te gaan doen.

We zijn trouwens sinds gisteravond over op de volgende speen! Weg met de prematurenspeen. Zo'n 200ml fles ging anders heel lang duren. Hij deed het gisteravond heel goed op de Dr.Browns nr1 speen, en een stukje sneller, dus hoppa.

In de brievenbus lag trouwens een kadootje van de kraamzorgorganisatie. Een excuus voor de gevolgen die we hebben ervaren van de drukte in September. Weliswaar niet voor onze situatie specifiek (gok ik zo), toch netjes. Weer een popje erbij :')
We hadden haar wakker gemaakt om 17.30 uur en dat werd niet gewaardeerd (lang leve wintertijd, NOT)dus om 18.30 uur er weer in. En toen wakker van 1.30 - 2.30 uur :{ vandaag minder geslapen overdag en prikje, dus we zullen zien vannacht...
pi_166423939
Goede stats sull. Lijkt aardig op Emmy en Emma van Nouk.
Kan de jouwe al wel rollen :P
  vrijdag 4 november 2016 @ 22:37:56 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166424133
Hier vooral dit :D



Koos vergeet steeds als hij de laatste fles geeft er wat rijstebloem door te doen, arggg, gelukkig doet hij de nachten dus heeft hij dan zelf pech, maar toch. Sufkut :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166424458
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 22:37 schreef Molo het volgende:
Hier vooral dit :D

[ afbeelding ]

Koos vergeet steeds als hij de laatste fles geeft er wat rijstebloem door te doen, arggg, gelukkig doet hij de nachten dus heeft hij dan zelf pech, maar toch. Sufkut :+
Dat is ook heel knap :D

Doet Koos alle nachten? Klinkt als een goede deal.

Hier denk ik dat de rijstebloem (met vanille aroma) de eczeem heeft getriggerd. Daarom nu biologische rijstebloem gekocht zonder toevoegingen.
  vrijdag 4 november 2016 @ 22:56:19 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166424566
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 22:51 schreef Arja het volgende:

[..]

Dat is ook heel knap :D

Doet Koos alle nachten? Klinkt als een goede deal.

Hier denk ik dat de rijstebloem (met vanille aroma) de eczeem heeft getriggerd. Daarom nu biologische rijstebloem gekocht zonder toevoegingen.
Ja, aangezien ik er eigenlijk altijd doorheen slaap :@
En mijn autoimmuungedoe is nog niet op orde, dus vrij weinig energie ook.
Maar als ze wat rijstebloem erdoor heeft gehad tukt ze door dus dan hoeft het niet.

Ah ja, die had ik ook bijna gekocht, maar ben anti aroma's (waarom dan als je graag vanille wilt geen echte vanille ipv chemische nep vraag ik me dan ook heel erg af?) dus heb dat weer teruggezet. Hier van Etos eigen merk, die hebben prima spul, ook potjes bio groenten en fruit voor de hapjes. Is ook niet duur.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166424781
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 22:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja, aangezien ik er eigenlijk altijd doorheen slaap :@
En mijn autoimmuungedoe is nog niet op orde, dus vrij weinig energie ook.
Maar als ze wat rijstebloem erdoor heeft gehad tukt ze door dus dan hoeft het niet.

Ah ja, die had ik ook bijna gekocht, maar ben anti aroma's (waarom dan als je graag vanille wilt geen echte vanille ipv chemische nep vraag ik me dan ook heel erg af?) dus heb dat weer teruggezet. Hier van Etos eigen merk, die hebben prima spul, ook potjes bio groenten en fruit voor de hapjes. Is ook niet duur.
Ik had het ook niet zelf gekocht en had er al zo mijn bedenkingen bij. Ik vind die toevoegingen echt niet nodig.

Met hapjes wacht ik nog even tot haar huid weer rustig is.
  vrijdag 4 november 2016 @ 23:21:29 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166425097
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 23:05 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik had het ook niet zelf gekocht en had er al zo mijn bedenkingen bij. Ik vind die toevoegingen echt niet nodig.

Met hapjes wacht ik nog even tot haar huid weer rustig is.
ja begrijpelijk, hoop dat het snel over is, mini met kapottigheden is stom en zielig ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166426004
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 21:30 schreef Quoi het volgende:
Lief paniekvogeltje :)

Ik heb - na een plasincident, natuuuuurlijk bij mij - Max een heel fout rompertje aangetrokken met "I love mama" erop. Mag mijn vriend - die net thuiskomt van sporten - 'm straks uit zijn bedje halen als hij honger krijgt, hihihaho :')
haha wat een goeie jij bent vast de leukste thuis :D

nee serieus ik moest heel hard glimlachen.
pi_166426112
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 19:51 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Hier nog een. Sliep al zeker 8+ jaar met oordoppen want geluiden :( en later dus geadem/gesnurk van mn man, maar nu met J ben ik zo moe dat oordoppen overbodig zijn. Ik val 9 vd 10 keer nog net niet rechtop in slaap binnen een minuut :')
Dat had ik alleen de eerste twee weken helaas :(. Ik bedoel helaas dat het niet meer zo werkt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 19:23 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ik sliep al jaren met oordopjes want ademhaling vriend irritant, hij hijgt een beetje. Nu slaap ik zonder en slaap ik overal doorheen, incl baby. Mijn vriend heeft regelmatig baby al verschoond en praktisch aan mijn tiet hangen voor ik wakker word 😂
Vind nog steeds het gehijg irritant met inslapen, baby heb ik minder last van 😄
Herkenbaar. Het hoeft niet eens hijgen te zijn, het is gewoon anders ademhalen dan wakker en het is al irritant :'(.
pi_166427192
Wtf ik heb mijn snurkie gisteren om 21.00 gevoed en om 22.00 ging hij naar bed. We werden net wakker van de wekker van m'n vriend en hij is serieus niet gekomen vannacht :o Heb hem wakker moeten maken ook nog. We hebben natuurlijk heerlijk geslapen, maar zit daar niet wat te lange tijd tussen voor een baby van 6,5 week?

Of ben ik aan het zeuren en moet ik dit moment koesteren? :')
:)
  zaterdag 5 november 2016 @ 07:50:39 #219
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166427357
Koesteren!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166427497
Mijn motto: maak slapende baby's nooit wakker!

En hoera voor een betere nacht! Nu was S. van 23.00 tot 00.30 wakker en toen vanaf 6.00.
Nu voelde ik net ook nog dat z'n voortand echt door is, dus er is hoop voor de komende nacht *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166427655
Koesteren inderdaad Soof! :Y

Fijn van de betere nacht leSage. Tandjes krijgen is ook niet leuk -O- hopelijk vannacht ook een goede nacht!

Ik slaap zonder oordoppen. Enige wat ik irritant vind is dat ik wakker word van de wekker van man, maar hij zelf niet. Dan moet ik hem duwen enzo en dan draait hij zich om zonder zijn wekker uit te zetten :')

Gister vond ik het ophalen van de opvang best stressvol, leek wel alsof alle kinderen elkaar aanstaken met huilen :P M ging dus ook lekker meedoen maar in de draagzak werd ze snel weer rustig. Stiekem heb ik een stukje gefietst omdat ik snel thuis wilde zijn om te voeden enzo.
pi_166427843
Soof met 6 weken sliep die van ons standaard door. Dikke prima niks aan doen.

Luxeprobleem: L valt elke keer net voor de laatste fles in slaap. Fles eerder geven zou je zeggen, alleen zit die dan te kort op de vorige fles, die is rond 7 uur/half 8 en de laatste 10 uur. Wat te doen? Elke keer wakker maken vind ik niet leuk, hem laten slapen doe ik ook niet want dan komt hij weer midden in de nacht.
pi_166427937
Als M slaapt en we bieden haar de fles of de borst aan voor de nacht zeg maar, dan drinkt ze soms gewoon half slapend. Echt wakker maken doen we niet, alleen dingen voor haar neus houden :+
Verder zou ik het ook niet weten.

Mies, is het uit logeren gaan goed gegaan? Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen!
  zaterdag 5 november 2016 @ 10:56:15 #224
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166428779
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 09:13 schreef Nazil het volgende:
Soof met 6 weken sliep die van ons standaard door. Dikke prima niks aan doen.

Luxeprobleem: L valt elke keer net voor de laatste fles in slaap. Fles eerder geven zou je zeggen, alleen zit die dan te kort op de vorige fles, die is rond 7 uur/half 8 en de laatste 10 uur. Wat te doen? Elke keer wakker maken vind ik niet leuk, hem laten slapen doe ik ook niet want dan komt hij weer midden in de nacht.
Waarom probeer je het niet een keer? Wie weet komt ie niet.. Ik heb nooit een laatste fles gegeven, op een gegeven moment rond 7u de laatste en daarna zag ik wel weer. Ik had toch verlof. En idd, ze kwam wel s nachts, maar dat was na een paar keer ook over.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166429327
Ik zou ook doen wat Nouk zegt :Y

Ik had me voorgenomem om na mijn eerstr werkweek hier weer even een update te doen en te kijkem hoe het met jullie allemaal gaat.

Sjuul ligt sinds vannacht weer in het ziekenhuis .. dit keer met vermoeden kinkhoest ondanks dat ik me dus heb laten vaccineren in het 3e trimester :{
ik wil niet weten hoe het verloop zou zijn geweest als ik dat niet had gedaan. Vond vannacht al eng zat :{

Dus ja als de rust weer is wedergekeerd ga ik proberen weer aan te haken :{
pi_166429378
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2016 10:56 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Waarom probeer je het niet een keer? Wie weet komt ie niet.. Ik heb nooit een laatste fles gegeven, op een gegeven moment rond 7u de laatste en daarna zag ik wel weer. Ik had toch verlof. En idd, ze kwam wel s nachts, maar dat was na een paar keer ook over.
Ik vind het eng om ons ritme op het spel te zetten. Idd nu heb ik nog wel verlof (2 weken nog).

Twinkle nee! :'( wat zielig. Sterkte!
pi_166429416
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 11:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik zou ook doen wat Nouk zegt :Y

Ik had me voorgenomem om na mijn eerstr werkweek hier weer even een update te doen en te kijkem hoe het met jullie allemaal gaat.

Sjuul ligt sinds vannacht weer in het ziekenhuis .. dit keer met vermoeden kinkhoest ondanks dat ik me dus heb laten vaccineren in het 3e trimester :{
ik wil niet weten hoe het verloop zou zijn geweest als ik dat niet had gedaan. Vond vannacht al eng zat :{

Dus ja als de rust weer is wedergekeerd ga ik proberen weer aan te haken :{
Jeetje meid t gaat bij jullie ook niet vanzelf he. Beterschap voor Sjuul.

Eens met Nouk.

Ik was vandaag uitgerekend, maar in plaats daarvan genieten we al 17 dagen van onze kleine man.
En gisteren heeft Hilzillah voor ons hele toffe foto's gemaakt. O+

SPOILER: O+ O+
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_166429570
Gm O+ mooie foto's!
Btw als we geen late voeding doen krijgt hij maar 4 voedingen van 165cc binnen. Das wel heel erg weinig. Groter spuugt hij uit. Ik ga nog even kijken wat we er mee gaan doen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:13:37 #229
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166429658
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 11:48 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ik vind het eng om ons ritme op het spel te zetten. Idd nu heb ik nog wel verlof (2 weken nog).

Twinkle nee! :'( wat zielig. Sterkte!
Snap ik, is ook eng.. Maar ook dat vindt z'n weg wel weer. Ik deed ook bij de eerste kik die ze gaf een fles erin. Die fles bepaalde de inhoud van de flessen de rest van de dag. Toen ging ze zo nu en dan de nachtfles overslaan. En op een gegeven moment gaf ik bij een kik in de nacht de speen, om te kijken of ze dat accepteerde. En dat gebeurde :) Komt echt wel goed.

Ik heb altijd de laatste fles groter gemaakt dan de rest (nu nog) zodat ze daar langer op kon slapen. Maar goed, als hij dan gaat spugen is dat niets natuurlijk. Helpt t niet hem iets langer te laten liggen voor je hem laat boeren?

Aah nee Twinkle ;( Sterkte! :*

GM; prachtige foto's O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166430128
Ja ik heb nu ook wel even een breakdown ofzo -O- .. mijn man bij Sjuul. Ik thuis want het gewone leven gaat ook gewoon door. Ik had me dit weekend heel anders voorgesteld -O-
pi_166430184
Oh twinkle wat naar en zielig ;(
Beterschap voor je meisje!

Gm die laatste foto O+
pi_166430226
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:13 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Snap ik, is ook eng.. Maar ook dat vindt z'n weg wel weer. Ik deed ook bij de eerste kik die ze gaf een fles erin. Die fles bepaalde de inhoud van de flessen de rest van de dag. Toen ging ze zo nu en dan de nachtfles overslaan. En op een gegeven moment gaf ik bij een kik in de nacht de speen, om te kijken of ze dat accepteerde. En dat gebeurde :) Komt echt wel goed.

Ik heb altijd de laatste fles groter gemaakt dan de rest (nu nog) zodat ze daar langer op kon slapen. Maar goed, als hij dan gaat spugen is dat niets natuurlijk. Helpt t niet hem iets langer te laten liggen voor je hem laat boeren?

Aah nee Twinkle ;( Sterkte! :*

GM; prachtige foto's O+
ga ik proberen!
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:04:23 #233
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166430279
Twinkle, wat een tegenvaller!!

"Leg hem af en toe op zijn buik om zijn nek te oefenen", zeggen ze dan. Valt hij acuut in slaap! (was al moe) Onthouden ^O^ De schouder is ook erg succesvol. Buikslapertje?

Lekker gesport en erna blijven plakken om twee 4w meisjesbabies te ontmoeten O+ Zo klein! Zo klein is Max nooit geweest :o
pi_166430283
Twinkle ;( beterschap voor Sjuul. Het zit jullie niet mee zeg.

GM, wat een heerlijke foto's! Zo mooi om te zien hoe trots je oudste is :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166430438
Zo heb je twee goede nachten, en zo heb je een crapnacht met veel huilende baby. Mogge :W.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:04 schreef Quoi het volgende:
Lekker gesport en erna blijven plakken om twee 4w meisjesbabies te ontmoeten O+ Zo klein! Zo klein is Max nooit geweest :o
Ja wel, in je buik :+.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:42:02 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166430783
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:19 schreef Unihipili het volgende:
Zo heb je twee goede nachten, en zo heb je een crapnacht met veel huilende baby. Mogge :W.

[..]

Ja wel, in je buik :+.
Ook al de leukste thuis? ;)

Ohh foto's van GM gemist! Mooi hoor, met je oudste!
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:16:23 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166431286
Getver Twinkle beterschap!! Hoop dat t geen kinkhoest is :X

Een van je oudsten had toch kroep-aanvallen? Kan het zoiets zijn?
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:17:40 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166431314
Mijn baby heeft koorts en is misselijk, arm ding ;( Hij is net al kokhalzend en burpend op mijn schoot in slaap gevallen. Met een hydrofiel om zn nek geknoopt als slab :')
pi_166432105
Lb wat sneu, je arme baby ;(
Twinkle, wat een schrik weer zeg! Veel beterschap voor je meisje en sterkte voor jullie :*
Vet lieve en mooie foto's Gm!

Ons meisje is uit logeren geweest en dat ging goed! Ze was een voorbeeldbaby O+ en wij hebben heerlijk kunnen ontspannen, het idee alleen al dat je niet elk moment gewekt kan worden (ik denk vaak 'oh ze zal zo wel komen' en dan slaap ik toch niet meer). Vanochtend haar weer lekker opgehaald en dat was ook heel fijn! Blij dat ze terug is, ons meisje O+
  zaterdag 5 november 2016 @ 15:24:23 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166432125
Wat fijn Mies! Verstandig besluit hoor! En heerlijk voor je buren dat ze je zo hebben kunnen helpen ^O^
pi_166432512
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 15:22 schreef Mies_poes het volgende:
, het idee alleen al dat je niet elk moment gewekt kan worden (ik denk vaak 'oh ze zal zo wel komen' en dan slaap ik toch niet meer).
Heeeel herkenbaar. Daarom neemt vriendlief het soms even over. Als ze wil drinken geeft hij haar weer aan mij, scheelt me iig triggeren op elke beweging.
Fijn dat het zo goed ging!
pi_166432657
Oh mies, wat fijn om te horen dat het goed is gegaan!

Twinkle, nee! Wat een schrik, beterschap en sterkte!

GM, lieve foto's!

LB beterschap voor je baby!

Wij hier net uit lunchen geweest ter gelegenheid van de verjaardag van L_A. In een sterrenrestaurant, met wijnarrangement :Y) :s) Eerst even raar, toen we hem thuis achterlieten, maar daarna heerlijk weer als vanouds met z'n tweetjes O+ . Opa en oma hebben opgepast, O. heeft bijna alleen maar geslapen. Dus dat was een succces!
pi_166432696
Fijn PiperMaru!

Ik wil morgen voor het eerst alleen met baby weg maar ik huiver voor het OV want gedoe, ook al anderhalf jaar ofzo niet gedaan, en ik heb ook al bijna een jaar geen auto gereden wegens gebrek aan concentratie in zwangerschap. Dusssss wat nu?
pi_166432862
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:17 schreef Unihipili het volgende:
Fijn PiperMaru!

Ik wil morgen voor het eerst alleen met baby weg maar ik huiver voor het OV want gedoe, ook al anderhalf jaar ofzo niet gedaan, en ik heb ook al bijna een jaar geen auto gereden wegens gebrek aan concentratie in zwangerschap. Dusssss wat nu?
Nu even auto rijden om te kijken hoe het gaat? Als het goed gaat dan morgen met de auto en anders het OV. Zo veel gedoe is dat niet toch? (Tenzij je 6x over moet stappen)

Heerlijk Piper, even weer met zijn tweeën! Gefeliciteerd trouwens.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:33:10 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166432889
Baby in doek + bus was voor mij een winning combination! ^O^
pi_166432895
Nou ja je moet om bepaalde tijd weg, en bus + trein + bus + lopen, en evt uit doek halen om te voeden.
pi_166432977
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:33 schreef Unihipili het volgende:
Nou ja je moet om bepaalde tijd weg, en bus + trein + bus + lopen, en evt uit doek halen om te voeden.
Oh bus + trein + bus zou mij ook te veel gedoe zijn, geloof ik. Dan maar proberen te rijden.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:47:31 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166433064
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:33 schreef Unihipili het volgende:
Nou ja je moet om bepaalde tijd weg, en bus + trein + bus + lopen, en evt uit doek halen om te voeden.
Waar ben je bang voor?

Je zou ook eerst alleen een stukje met de bus kunnen doen ipv de combi die je zegt.
pi_166433136
Nouja of lang lopen + 1x bus. Of ik moet de wagen met maxi cosi meenemen dan is het auto ipv bus.
Ik ben gewoon bang dat ik het niet trek en overprikkeld met baby zit of dat ze ontroostbaar gaat huilen.
pi_166433148
Ah lb, beterschap ook!

Mies wat fijn dat je op adem hebt kunnen komen.

Uni autorijden verleer je niet. Rijd even een stukje met iemand ernaast om je weer wat zekerder te voelen
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:53:39 #251
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166433160
Lekker trouwens, Mies, dat je bent uitgerust. Ik vraag me af of je nu nog van plan bent om dingen anders te doen vanaf nu, of dat het al voldoende is om even opgeladen te zijn. Dat laatste kan ik me al goed voorstellen. Even een impasse doorbreken kan al genoeg zijn om weer lang vooruit te kunnen.

Ik ben doodop na vanmorgen! Bijkomen van de vakantie :') Flinke stukken gewandeld en natuurlijk onze bowlingsessie niet te vergeten. Nergens last van gelukkig, maar 'gewoon moe' na ook nog sporten van vanmorgen. Meneertje ligt op zijn kamertje te slapen en ik heb ook maar even een middagdut gedaan.

Sinds de week vakantie heb ik trouwens het gevoel dat we de kraamperiode hebben afgesloten. Max wordt al een echt kereltje, we hebben de kneepjes aardig onder de knie en ik doe al best veel wat ik voor mijn zwangerschap ook deed. Ik vind het ook steeds leuker worden nu! We zijn eindelijk een beetje geland :P
pi_166433166
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:51 schreef Unihipili het volgende:
Nouja of lang lopen + 1x bus. Of ik moet de wagen met maxi cosi meenemen dan is het auto ipv bus.
Ik ben gewoon bang dat ik het niet trek en overprikkeld met baby zit.
Dat is toch gewoon een kwestie van proberen?
pi_166433177
Ja klopt daarom wil ik het ook doen - moet toch een keer - maar ik durf niet (aangezien het vandaag zo crap gaat) :').
pi_166433185
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:51 schreef Unihipili het volgende:
Nouja of lang lopen + 1x bus. Of ik moet de wagen met maxi cosi meenemen dan is het auto ipv bus.
Ik ben gewoon bang dat ik het niet trek en overprikkeld met baby zit of dat ze ontroostbaar gaat huilen.
Als je het niet uitprobeert zul je het niet weten. En de meeste babies worden rustig in de auto
pi_166433198
Ja om die reden weer voorkeur voor auto :D.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:56:14 #256
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166433201
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:51 schreef Unihipili het volgende:
Nouja of lang lopen + 1x bus. Of ik moet de wagen met maxi cosi meenemen dan is het auto ipv bus.
Ik ben gewoon bang dat ik het niet trek en overprikkeld met baby zit of dat ze ontroostbaar gaat huilen.
Ik snap het. Dan zou ik echt eerst beginnen met een klein uitje. Dat vertrouwen in jezelf en de beebs moet een beetje groeien :Y

En ontroostbaar zijn ze maar zelden, toch? Er is altijd een oplossing. Mijn ervaring is trouwens dat ze zich vaak beter buiten de deur gedragen dan thuis :')
pi_166433260
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:53 schreef Quoi het volgende:
Lekker trouwens, Mies, dat je bent uitgerust. Ik vraag me af of je nu nog van plan bent om dingen anders te doen vanaf nu, of dat het al voldoende is om even opgeladen te zijn. Dat laatste kan ik me al goed voorstellen. Even een impasse doorbreken kan al genoeg zijn om weer lang vooruit te kunnen.

Ik ben doodop na vanmorgen! Bijkomen van de vakantie :') Flinke stukken gewandeld en natuurlijk onze bowlingsessie niet te vergeten. Nergens last van gelukkig, maar 'gewoon moe' na ook nog sporten van vanmorgen. Meneertje ligt op zijn kamertje te slapen en ik heb ook maar even een middagdut gedaan.

Sinds de week vakantie heb ik trouwens het gevoel dat we de kraamperiode hebben afgesloten. Max wordt al een echt kereltje, we hebben de kneepjes aardig onder de knie en ik doe al best veel wat ik voor mijn zwangerschap ook deed. Ik vind het ook steeds leuker worden nu! We zijn eindelijk een beetje geland :P
Haha, bijkomen van de vakantie moet ik ook altijd :') je doet dan toch gauw meer (leuke dingen) dan thuis he?

Ik ben van plan om een wekkerradio op mijn nachtkastje te zetten, zodat ik mijn telefoon beneden kan laten. Nu ga ik 's nachts tijdens het voeden altijd spelletjes doen of internetten, continu op zo'n scherm kijken helpt niet met inslapen. En vriend gaat 's nachts weer de luier verschonen (dat is nog wel echt nodig), zodat ik het bed niet uit hoef en dus niet heel wakker word. En misschien vaker 's nachts een flesje afgekolfde melk geven, vriend of ik. Scheelt toch tijd.

Heb trouwens gisteren voor het eerst weer alcohol gehad! :o Ik was altijd bedt een zuipschuit dus had wel weer zin in een wijntje. Binnen tien seconden was mijn glas leeg :D
pi_166433282
Ik had ook al een tijd geen auto meer gereden door gebrek aan concentratie in de zwangerschap maar toen ik de eerste keer weer reed (met L achterin!) ging dat best heel goed. Ben 1x gestopt om te kijken of hij nog wel leefde :'). Had m met opzet achterin gedaan zodat ik niet de verleiding kreeg elke keer naar hem te kijken ipv voor mij.
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:07:38 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166433347
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:00 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Haha, bijkomen van de vakantie moet ik ook altijd :') je doet dan toch gauw meer (leuke dingen) dan thuis he?

Ik ben van plan om een wekkerradio op mijn nachtkastje te zetten, zodat ik mijn telefoon beneden kan laten. Nu ga ik 's nachts tijdens het voeden altijd spelletjes doen of internetten, continu op zo'n scherm kijken helpt niet met inslapen. En vriend gaat 's nachts weer de luier verschonen (dat is nog wel echt nodig), zodat ik het bed niet uit hoef en dus niet heel wakker word. En misschien vaker 's nachts een flesje afgekolfde melk geven, vriend of ik. Scheelt toch tijd.

Heb trouwens gisteren voor het eerst weer alcohol gehad! :o Ik was altijd bedt een zuipschuit dus had wel weer zin in een wijntje. Binnen tien seconden was mijn glas leeg :D
Zo, was 'ie lekker? :D

Ik hoop dat je dan wat beter slaapt (want daar gaat het dan dus om?)!

@Piper, wat leuk trouwens, een sterrenlunch! ^O^ Goed idee wel.
pi_166433370
Fijn dat het goed is gegaan Mies! Ik las in het andere topic dat kolven met de handkolf goed ging, ga je dat nu vaker proberen?

Beterschap en sterkte Twinkle ;(

Ik wil altijd op heel veel mensen reageren maar vergeet nog steeds zoveel :@
Zag nog wel wat mooie foto's voorbij komen O+

Vandaag gaan lunchen met man en M. M zat in de draagzak en heeft de hele tijd geslapen. Ook makkelijk :+

Foto die ik wel grappig vond
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hormonen zijn stom trouwens. Die denken vast 'je werkt weer? Tijd voor haaruitval! *O* ' }:|
pi_166434219
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:56 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik snap het. Dan zou ik echt eerst beginnen met een klein uitje. Dat vertrouwen in jezelf en de beebs moet een beetje groeien :Y

En ontroostbaar zijn ze maar zelden, toch? Er is altijd een oplossing. Mijn ervaring is trouwens dat ze zich vaak beter buiten de deur gedragen dan thuis :')
Ik wet alleen geen kleiner uitje met het OV. Ik dacht ik ga naar het centrum met het OV, maar dat is 1 halte en dan moet ik bijna meer lopen dan wanneer ik rechtstreeks wandel. :D
Anyhow net stukje auto gereden, ging wel, maar was maar klein stukje natuurlijk. En ik bedacht me dat het korter geleden was dat ik nog auto heb gereden. Ik deed kleine stukjes, geen halfuur wat ik morgen wil doen. En dat er nog een andere reden was dat ik in de zwangerschap weinig reed; zicht achteruit gegaan :') bril van vriendlief voldoet though.
pi_166434293
Mijnes vindt op de buik dus Heel Stom. En legt z'n hoofd ook gewoon neer ipv op te tillen :') zo hoog als bij jou lukt hem echt bij lange na niet. Terwijl er volgens mij niks mis is met zijn nekspieren, als hij op mij ligt (zijn rug tegen mijn buik) kan hij wel ontzettend voorover hellen.
Wel echt een super lieve foto! En haaruitval is bij mij al geweest. Weer terug naar mijn eigen dunne haar :'(
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:46:18 #263
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166435008
Ik ben ook wezen winkelen, ik had oogpotlood nodig en V. is bijna 6 en R. dan ook bijna 3 dus wilde de intertoys in maar megaa druk want alles met 15% korting.

En ik ben zo slecht met drukte dus ik was er snel klaar mee :X wel lekker gelopen met F. in de doek. O+
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:46:46 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166435022
Over op de buik liggen gesproken :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 5 november 2016 @ 18:49:45 #265
269689 crew  Viv
pi_166435072
Max, dat is niet wat we bedoelen met oefenen met op de buik liggen. ;)
pi_166435243
Wat schattig Quoi O+

M heeft er ook niet altijd zin in hoor Nazil :+ Ze had vanochtend gewoon veel energie, tot 11 uur liggen slapen :') (okee, ze werd wel tussendoor wakker voor eten maar dat was het dan ook wel :+)
pi_166435282
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:46 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik ben ook wezen winkelen, ik had oogpotlood nodig en V. is bijna 6 en R. dan ook bijna 3 dus wilde de intertoys in maar megaa druk want alles met 15% korting.

En ik ben zo slecht met drukte dus ik was er snel klaar mee :X wel lekker gelopen met F. in de doek. O+
O+
Ik heb soms gewoon zin om naar buiten te gaan puur en alleen omdat dragen zo fijn is. Ik zit as we speak met baby in doek op de bank, maar ondanks voor afgeknoopt is lopen toch fijner :D.
  zaterdag 5 november 2016 @ 22:38:50 #268
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166441321
Ik vind lopen ook veel fijner, mijn loophouding is ook veel beter dan mijn zithouding
pi_166444149
Ah miez en q O+

En max ook al zo'n kale plek.
Emmy wordt steeds kaler en het was al niet veel. Elke ochtend ligt er weer wat nesthaar in haar ledikantje. Samen met wat bloed van haar eczeem ;(
  zondag 6 november 2016 @ 04:29:57 #270
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166447221
Nu je het zegt ja, die kale plek!

Max houdt trouwens de laatste dagen hele monologen met zijn vuistje in zjn mond als hij honger heeft :D Helaas net niet de nacht doorgetrokken :Z
  zondag 6 november 2016 @ 07:24:54 #271
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166447792
Wat zielig voor Emmy, Arja.. Haar komt vanzelf terug, hopelijk is de eczeem snel onder controle weer.

Emma heeft een kale plek op haar achterhoofd, van oa al het om haar heen kijken :') Handjes zijn nu heel interessant om naar te kijken en vooral ook de rest van de omgeving. Gisteren deed ze voor de tweede x ofzo zelf d'r speen in d'r mond. Handige feature *)

Ik woon in een dorp zonder OV voorzieningen en zonder supermarkt (degene het dichtst bij; 5 km, de keus dan spar of dagwinkel..) dus ik heb vanaf het prille begin al zelf alles met de auto moeten doen. Omdat ik ook geen vent thuis had die ik op pad kon sturen. Daar ben ik op zich blij mee, ik kon het me dus veroorloven onzeker te zijn daarover. Maar kan me zeker wel voorstellen dat er een drempel is, helemaal als je je lichamelijk nog niet helemaal oké voelt..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 6 november 2016 @ 07:47:43 #272
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166447836
Schattig trouwens, baby's slapend op hun buik O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166448761
Hopelijk wordt de eczeem snel beter Arja! Haar groeit gelukkig wel weer terug :P

Ik vond de eerste keer autorijden na de bevalling wel te doen. Alleen het parkeren :') Lekker scheef :+

Ik vind mijn baby zo lief O+ In het begin had ik dat roze wolk gevoel helemaal niet enzo, maar dat is dus helemaal goed gekomen :9 Mis haar ook echt wanneer ik aan het werk ben enzo. Mijn nichtje slaapt al sinds ze ongeveer 7 maanden is elke week minimaal 2 nachten bij mijn schoonmoeder. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat zovaak zolang zou kunnen :@ Toch meer een oermoeder dan ik had verwacht? :+
  zondag 6 november 2016 @ 13:30:18 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166451511
Arja, wat naar dat Emmy zo'n eczeem heeft :o Waar heeft ze het allemaal? Ik las laatst dat zijden kleding heel goed is bij eczeem misschien heb je iets aan die info.

Mijn dochter (3,5 jaar) heeft het sinds ze 1,5 is ongeveer, bij haar moet ik echt goed opletten dat ik haar niet te warm kleed, want dan krijgt ze supersnel warmteuitslag en eczeem overal. Wij smeren haar na een bad van top tot teen in met kokosolie. Daar blijft haar huid dan heel fijn zacht van.
  zondag 6 november 2016 @ 14:01:10 #275
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166452091
Dat zal lekker ruiken LB! Sneu hoor, de eczeem.

Druk dagje hier. Twee verjaardagen: buurvrouw en mijn nichtje. Vanmorgen wilden we ook eventjes richting strand om naar een hardloopwedstrijd te gaan kijken. Het was alleen NOGAL regenachtig :') Uiteindelijk werd het een niet al te lang avontuur, met een flesje in de horeca uiteraard :P Heen en terug in de auto werd er gelukkig geslapen.

Nu eventjes langs de buuf. Wilden dat eerst met babyfoon doen, maar meneertje is wakker dus gaat dan maar even over de schouder mee. Zal hooguit een uurtje zijn. Hopelijk geen overprikkeld manneke vanavond, maar so far so good. Als hij zijn slaapjes maar doet.
pi_166452195
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:30 schreef LadyBlack het volgende:
Arja, wat naar dat Emmy zo'n eczeem heeft :o Waar heeft ze het allemaal? Ik las laatst dat zijden kleding heel goed is bij eczeem misschien heb je iets aan die info.

Mijn dochter (3,5 jaar) heeft het sinds ze 1,5 is ongeveer, bij haar moet ik echt goed opletten dat ik haar niet te warm kleed, want dan krijgt ze supersnel warmteuitslag en eczeem overal. Wij smeren haar na een bad van top tot teen in met kokosolie. Daar blijft haar huid dan heel fijn zacht van.
In haar gezichtje, achter haar oortje en op haar achterhoofd ;( . Uitgerekend daar ook. Haar poezelige, poppige baby-hoofdje.

Kokos-olie. Dat zei mijn zus ook al. Maar ik ga over mijn nek van kokos. Als er een vleugje in een shampoo zit, sta ik al te kokken onder de douche :')

Ik ga morgen de dokter bellen.
  zondag 6 november 2016 @ 16:33:51 #277
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166455471
Er is ook geurloze kokosolie! En die gebruik ik ook ;)

Gewoon bij Albert Heijn bij de bio/glutenvrije afdeling.
pi_166455693
Ik hoor er veel goede verhalen over maar heb het zelf niet gebruikt: eczeem crème van Grahams. Te koop bij o.a. de tuinen (of hoe dat nu ook heten mag) en DA.

Na een sprongetjesdag gisteren hebben we vandaag een vrolijke kletskous in huis O+ met allemaal nieuwe geluidjes in het repertoire O+
  zondag 6 november 2016 @ 20:11:52 #279
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166461359
Ik ben totaal niet bij gelezen en probeer maar gewoon weer aan te haken :)
Dus: Kale plek op achterhoofd: Check! De rest van het haar wordt nu echt weer dikker *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166461421
Nieuwste feature van uk: tijdens het voeden ineens dr hoofd achterover gooien. Met mn tepel nog vast in dr mond... }:|
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 november 2016 @ 20:46:52 #281
269689 crew  Viv
pi_166462538
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:14 schreef nectarientje het volgende:
Nieuwste feature van uk: tijdens het voeden ineens dr hoofd achterover gooien. Met mn tepel nog vast in dr mond... }:|
Ouch :X hier doet ze dat alleen als haar neusje niet goed vrij is.
pi_166463130
Goedenavond :W . Allemaal weer klaar voor de werkweek?

Hier wel. Morgen meteen de zwaarste dag. :{ maar goed, dan hebben we die ook maar gehad.

Mijn baby is zo'n dappere dokus. Vandaag eten bij vrienden (7 kinderen in totaal en echt een hele hoop lawaai en herrie) en zelfs ik was overprikkeld aan het einde. :@ Komen we thuis, breng ik haar naar bedje (wij duiken dan mijn bed nog even gezellig in met z'n allen tot ze slaapt), ligt ze helemaal opgelucht, ontspannen naar ons te kijken en valt ze met een stralende glimlach in slaap. O+ Ik vind het zo fijn dat ons huis (klein als het is) en haar bedje in mijn kamer haar zo zichtbaar goed doen.

Dat merk en zie ik trouwens ook altijd bij de oudsten. Hoe tof het ook altijd is bij anderen (vaak veel meer ruimte en veel toffe dingen (trampoline enzo)), als we dan thuiskomen, zie ik ze gewoon landen. Heerlijk. O+
  zondag 6 november 2016 @ 21:13:03 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166463363
Dat is ook fijn Groofs :Y Dat gevoel biedt jij ze!

Hier waren wij zelfs overprikkeld na een druk dagje, en Max dus ook. Wist bij mijn zus thuis nu niet meer of hij moe was of honger had. Beetje sneu en daarom snel naar huis gegaan.

Ik ben zelf afgedraaid en al naar bed gegaan. We gaan morgen een pyjamadag doen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166463384
Bedankt voor de tips!

Dat klinkt fijn, groofs, thuis O+
Emmy heeft altijd een stralende lach zodra we met de kinderwagen naar buiten gaan. Misschien wordt het wel zo'n buitenspeelmeisje dat met haar laarsjes in de regenplassen stampt O+

Een pyjamadag Q? Klinkt niet als iets voor jou :P
pi_166463533
Vast Arja, leuk he? Om daarover te fantaseren. Zo'n onbeschreven blz zijn ze nu nog.

Haha Quoi. En k.t, ongesteld worden. Hier inmiddels twee keer geweest, word ik ook niet blij van.
pi_166463608
Ik ben nog steeds niet ongesteld geweest en daar word ik ook niet blij van. Het is ook nooit goed :P
pi_166463726
gheghe
pi_166463744
Ik was het twee weken geleden. Werd er ook niet blij van en ik had eerder naar de ha moeten gaan want dan had toen dat spiraaltje er in gejast kunnen worden en nu moet ik nog wachten }:|

Ik ben bezig kinderopvangtoeslag aan te vragen maar ik snap er geen barst van. Nieuwe baan dit jaar, weer van uren veranderd dus ik heb daadwerkelijk geen idee wat mijn toetsingsinkomen is. Ik ben zo'n hel met belastingen :')
  zondag 6 november 2016 @ 21:28:34 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166463830
Je hoeft niet te wachten, spiraaltje kan er elk moment van de maand in
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166464128
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 21:28 schreef Molo het volgende:
Je hoeft niet te wachten, spiraaltje kan er elk moment van de maand in
Ja maar liefst op 2e of 3e dag van de menstruatie. }:| niet dat ik daar zelf op zit te wachten met zo'n bloederige boel daar liggen.
pi_166464139
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 21:25 schreef Nazil het volgende:
Ik was het twee weken geleden. Werd er ook niet blij van en ik had eerder naar de ha moeten gaan want dan had toen dat spiraaltje er in gejast kunnen worden en nu moet ik nog wachten }:|

Ik ben bezig kinderopvangtoeslag aan te vragen maar ik snap er geen barst van. Nieuwe baan dit jaar, weer van uren veranderd dus ik heb daadwerkelijk geen idee wat mijn toetsingsinkomen is. Ik ben zo'n hel met belastingen :')
Cumulatieve van je laatste loonstrook nemen en de laatste 2 maanden er een beetje bij gokken :P
  zondag 6 november 2016 @ 21:53:46 #292
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166464514
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 21:40 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja maar liefst op 2e of 3e dag van de menstruatie. }:| niet dat ik daar zelf op zit te wachten met zo'n bloederige boel daar liggen.
Nee je kunt hem meteen laten plaatsen alleen moet je het dan nog een poosje veilig doen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 6 november 2016 @ 21:56:44 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166464612
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 21:40 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja maar liefst op 2e of 3e dag van de menstruatie. }:| niet dat ik daar zelf op zit te wachten met zo'n bloederige boel daar liggen.
Het zetten kan op elk moment, alleen idd bij mirena is het wat Chanty zegt qua betrouwbaarheid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166464680
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 21:40 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Cumulatieve van je laatste loonstrook nemen en de laatste 2 maanden er een beetje bij gokken :P
Ik weet niet hoeveel ik ga verdienen :') ik begin in december met minder uren.
pi_166464744
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 21:59 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel ik ga verdienen :') ik begin in december met minder uren.
Personeelszaken kan een berekening voor je doen.
  zondag 6 november 2016 @ 22:22:05 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166465390
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 21:59 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel ik ga verdienen :') ik begin in december met minder uren.
Tip: maak een schatting die in elke geval niet te laag is! Als je een te laag inkomen invult bij de aanvraag KOT krijg je op basis daarvan teveel toeslag uitbetaald en dat moet je dan achteraf terugbetalen.
  zondag 6 november 2016 @ 22:22:49 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166465417
Oh en Groofs wat klinkt dat geweldig O+
pi_166465440
Lb hoe is het met je kleine?
  zondag 6 november 2016 @ 22:37:50 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166465922
Ziek ;(

Hij is enorm verkouden, met dikke koorts, en hij is misselijk van al het slijm dus daar moet ie soms van kokhalzen...

Ik geef nu pcm als hij zich ellendig begint te voelen aan het eind van de middag en 's nachts.

Hopelijk morgen wat verbetering want dan gaat mijn vriend voor eeen week weg en ben ik alleen met de kindjes tot mijn moeder dinsdagmiddag komt.
pi_166466288
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 22:01 schreef Arja het volgende:

[..]

Personeelszaken kan een berekening voor je doen.
die hebben we niet, klein bedrijf. Ik ga wel wat gokken en dan zien we wel.

Lb zielig :'( ik hoop voor je dat het snel beter gaat.
  maandag 7 november 2016 @ 06:44:42 #301
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166469818
Vol!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')