ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 1 november 2016 19:21 schreef Dr_Flash het volgende: Reservering bij Gaffel kan niet meer via de site gewijzigd worden. Ik bel ze morgen wel ff. Komt goed
Moet vast lukken. Anders annuleren en opnieuw reserveren.
Op dinsdag 1 november 2016 20:43 schreef greavy het volgende: Maar gingen ze morgen nog een soort van staken ? Iets met werkoverleg, of was dat donderdag?
Er komen 2 nieuwe Talgo-treinen te rijden. Reduceren de reistijd met 4,5 uur.
quote:
With the introduction of the new trains the westbound journey time will be cut from 24h 49min to 20h 14min while the eastbound train will complete the trip in 20h 35min, compared with 25h 56min at present.
Dan heeft NS er toch de rest van de dag last van door het totale gebrek aan flexibiliteit dat ze kenmerkt? #ookdaaromhetrondjeronddekerk
De NS heeft nergens last van hoor Wat niet rijdt, rijdt niet. De reiziger heeft er last van. Maar de reiziger kan, zoals bekend, van zowel het personeel als de directie, gewoon de klere krijgen
Ik moet morgen om 08:45 in Utrecht zijn voor mijn BOA beëdiging, kijk er nu al naar uit om op het perron te staan tussen de klagende reiziger zonder zelf te weten wat nou de bedoeling is
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Er komen 2 nieuwe Talgo-treinen te rijden. Reduceren de reistijd met 4,5 uur.
[..]
Aha ik lees het. 20 rijtuigen, dat is ook een serieuze trein Dat omsporen, gebeurde dat tussen Brest en Terespol, dat traject duurt ook erg lang. Of is dat enkel de grenscontrole daar?
Op dinsdag 1 november 2016 20:56 schreef renwan het volgende: Ik moet morgen om 08:45 in Utrecht zijn voor mijn BOA beëdiging, kijk er nu al naar uit om op het perron te staan tussen de klagende reiziger zonder zelf te weten wat nou de bedoeling is
Aha ik lees het. 20 rijtuigen, dat is ook een serieuze trein Dat omsporen, gebeurde dat tussen Brest en Terespol, dat traject duurt ook erg lang. Of is dat enkel de grenscontrole daar?
Aha ik lees het. 20 rijtuigen, dat is ook een serieuze trein Dat omsporen, gebeurde dat tussen Brest en Terespol, dat traject duurt ook erg lang. Of is dat enkel de grenscontrole daar?
Dikke kans op ja. Meestal loop je dan midden in de nacht tegen 4 controles in 2 km op. Nog afgezien van de draaistelwissel idd.
Is het trouwens wel dezelfde tijdzone? Anders kan er een uurtje af. Nou ja, niet helemaal maar toch een beetje.
Ik neem aan dat Wit-Rusland dezelfde tijdzone is als Litouwen en Bulgarije en dergelijke - een uurtje later dus. Vandaar dat ik ook 5 uur heb getekend (16-21u)
Ik neem aan dat Wit-Rusland dezelfde tijdzone is als Litouwen en Bulgarije en dergelijke - een uurtje later dus. Vandaar dat ik ook 5 uur heb getekend (16-21u)
Wit-Rusland is Oost-Europese Tijd (UTC+3) en de Baltische staten zijn Midden-Europese Tijd (UTC+2).
Als ik zo op de linkjes kijk wel. En beperkingen in de dienstregeling door testen van de "nieuwe" intercity over de HSL.
quote:
Op het traject Den Haag Centraal - Breda rijden er tussen 19 december 2016 en 7 januari 2017 minder treinen omdat er testritten worden uitgevoerd met een Intercity over de Hogesnelheidslijn. Deze Intercity gaat vanaf 23 januari 2017 rijden op dit traject. Bekijk wat dit voor uw reis betekent of plan uw reis in de NS Reisplanner.
Als ik zo op de linkjes kijk wel. En beperkingen in de dienstregeling door testen van de "nieuwe" intercity over de HSL.
[..]
2e link
Het is weer een beetje krom neergezet. Tijdens de werkzaamheden gaan er testritten plaatsvinden tussen Breda en Rotterdam Stadion vv. Het is dus niet zo dat vanwege het testen er minder treinen rijden.
Het is weer een beetje krom neergezet. Tijdens de werkzaamheden gaan er testritten plaatsvinden tussen Breda en Rotterdam Stadion vv. Het is dus niet zo dat vanwege het testen er minder treinen rijden.
Naah, wel. BLIJKBAAR hadden er dus in plaats van die testen ook andere treinen kunnen rijden
Neeneeneenee! Eigenlijk maar 11 miljard gulden want we zijn genaaid bij de invoering!!!111!!11 Het is allemaal de schuld van de Rabobank. En de instanties. Kankerkachel.
Neeneeneenee! Eigenlijk maar 11 miljard gulden want we zijn genaaid bij de invoering!!!111!!11 Het is allemaal de schuld van de Rabobank. En de instanties. Kankerkachel.
Neeneeneenee! Eigenlijk maar 11 miljard gulden want we zijn genaaid bij de invoering!!!111!!11 Het is allemaal de schuld van de Rabobank. En de instanties. Kankerkachel.
Oh ja dat gezeik weer Correctiefactor twee keer de helft
Op het traject Den Haag Centraal - Breda rijden er tussen 19 december 2016 en 7 januari 2017 minder treinen omdat er testritten worden uitgevoerd met een Intercity over de Hogesnelheidslijn. Deze Intercity gaat vanaf 23 januari 2017 rijden op dit traject. Bekijk wat dit voor uw reis betekent of plan uw reis in de NS Reisplanner.
Als dit krom is neergezet moet NS een betere copywriter inhuren.
Als dit de waarheid is moet NS zich maar eens gaan bezinnen of ze wel in de juiste branche zitten. Misschien kunnen ze beter bloembollen gaan kweken ofzo.
En ze zijn al bezig met die testritten. Een paar weken terug zag ik dat ze 's nachts aan het testen waren met Traxx+9xICR+Traxx.
Over testen gesproken: vanochtend twee NS-FLIRTs gezien in Den Bosch. Ik vind die kleurstelling niet geslaagd. Ook van binnen (in zoverre ik dat kon zien) sprak het me wat minder aan: te druk.
Op dinsdag 1 november 2016 23:01 schreef James1988 het volgende: En ze zijn al bezig met die testritten. Een paar weken terug zag ik dat ze 's nachts aan het testen waren met Traxx+9xICR+Traxx.
Want dat je al jaren traxx + 8 + traxx gereden hebt zegt NIETS over of t9t überhaupt wel kan bestaan? Overdrijven we niet een beetje of zes met al dat getest?
Er is nu wel een wezenlijk verschil ten opzichte van vroeger: er rijden nu twee locomotieven mee, er lopen allerlei kabels door de hele stam voor de bediening. Dat is heel wat anders dan een loc die 6/7/9/16 bakken metaal met zich meesleept.
Dat goed getest wordt of ook bij 9 bakken alles naar behoren functioneert is dus niet vreemd. Maar dat je daar nou een hele maand voor nodig hebt?
Op dinsdag 1 november 2016 23:06 schreef James1988 het volgende: Er is nu wel een wezenlijk verschil ten opzichte van vroeger: er rijden nu twee locomotieven mee, er lopen allerlei kabels door de hele stam voor de bediening. Dat is heel wat anders dan een loc die 6/7/9/16 bakken metaal met zich meesleept.
Dat goed getest wordt of ook bij 9 bakken alles naar behoren functioneert is dus niet vreemd. Maar dat je daar nou een hele maand voor nodig hebt?
Man alsjeblieft zeg het maakt toch geen kut uit of je in sandwichbedrijf nou 1 of 3 of 6 of 80 of duizend bakken ertussen hebt hangen
Man alsjeblieft zeg het maakt toch geen kut uit of je in sandwichbedrijf nou 1 of 3 of 6 of 80 of duizend bakken ertussen hebt hangen
Even testen of de communicatie tussen beide locs wel goed en tijdig verloopt lijkt me geen overbodige luxe. Als de voorste loc begint te remmen wil je niet dat de achterste loc dat pas 30 seconden later gaat doen omdat het signaal te lang onderweg is.
Het is weer een beetje krom neergezet. Tijdens de werkzaamheden gaan er testritten plaatsvinden tussen Breda en Rotterdam Stadion vv. Het is dus niet zo dat vanwege het testen er minder treinen rijden.
Nonsens, die werkzaamheden zijn 2x16 dagen, tussen 19 december en 6 januari worden er geen werkzaamheden uitgevoerd. Algehele bouwstop spoorsector.
Waarom in godsnaam bussen tussen Rotterdam en Dordrecht via Schiedam en Zwijndrecht, ja zo doe je er wel 60 min langer over ja, als je eerst met een sprinter tussen 2 stations moet gaan pendelen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Met name voor de doorgaande reizigers, want Zwijndrecht, Schiedam en Rotterdam Alexander zijn veel sneller met bussen te bereiken dan Rotterdam Centraal en Dordrecht.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nonsens, die werkzaamheden zijn 2x16 dagen, tussen 19 december en 6 januari worden er geen werkzaamheden uitgevoerd. Algehele bouwstop spoorsector.
Correct, in die periode vind het proefbedrijf plaats tussen Den Haag en Breda volgens de dienstregeling. Tijdens de tweede buitendienststelling weer tussen Breda en Rotterdam Stadion.
De chauffeurs rijden ook niet allemaal even efficiënt Rotterdam uit, 2 weken geleden had ik de laatste pendel vanuit Rotterdam via Blaak naar Dordrecht, ik geloof dat hij zijn tomtom nog op standje dagtocht had staan, we hebben sightseeing gedaan door Rotterdam Zuid, Feijenoord, via de snelweg, en toen half rondje door Dordrecht, pas 50 min later was ik op station Dordrecht. (de heenweg duurde slechts 25)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
En dat kan niet zonder reizigers hinder te bezorgen?
inb4 "het paste niet in ons KPI-gedreven business model om dergelijke randverschijnselen me te nemen in de procedurele beoordeling van de competitieve merites van de... oh smaakt GHB zo...... *FAINT
UTRECHT - Machinisten en conducteurs van de NS krijgen toch meer variatie in hun werk. Dat is een van de uitkomsten van overleg tussen de Nederlandse Spoorwegen en de vakbonden VVMC, FNV, CNV dinsdag.
De partijen spraken over de werkpakketten voor de dienstregeling van 2017. Spoorpersoneel was bang dat met de nieuwe dienstregeling, die op 11 december ingaat, ook het 'rondje om de kerk' terug zou komen. Met de term wordt bedoeld dat machinisten en conducteurs vaste routes moeten rijden.
Juist maandag nog hielden machinisten en conducteurs een werkonderbreking op Amsterdam Centraal Station. Een aantal treinen reed daardoor even niet.
Volgens de NS is er geen sprake van het invoeren van een variant op het 'rondje om de kerk', maar was er inderdaad niet voldoende variatie in die werkpakketten. Daarom worden op korte termijn al aanpassingen gedaan. Ook voor de langere termijn onderzoekt NS of het mogelijk is om opnieuw te plannen waardoor nieuwe werkpakketten per april volgend jaar in zouden kunnen gaan.
Op 5 november komen spoorwerkers en de NS bij elkaar om nog meer verbeteringen te kunnen bereiken. De bonden zullen na deze ‘knip- en plaksessie’ hun leden raadplegen, zo lieten ze dinsdag weten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Joepie, terug naar de onontwarbare spaghettikluwen waarbij één verdwaalde paardebloem in Chèvremont (ja vrienden, ook Nederland heeft stations met Franse namen ) de rest van de dag gevolgen heeft tot in Schagen en Beilen aan toe En waarom?
Nou ligt Chevremont al even in Veolia-gebied, maar toch... De enige manier om dat soort dingen op te lossen is veel meer mensen bij de bijsturing en machinisten+conducteurs op reserve bij knooppunten. En dan het liefst ook nog een beetje materieel erbij zodat je niet het probleem krijgt dat het personeel er is als vervanging maar dat het treinstel nog vast staat bij Waddinxveen Noord...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Joepie, terug naar de onontwarbare spaghettikluwen waarbij één verdwaalde paardebloem in Chèvremont (ja vrienden, ook Nederland heeft stations met Franse namen ) de rest van de dag gevolgen heeft tot in Schagen en Beilen aan toe En waarom?
Dan hou je dat een zwaan op de rails in Roodeschool ervoor kan zorgen dan er in Zeeland stations overgeslagen moeten worden om de kering in Vlissingen te kunnen halen
Op woensdag 2 november 2016 00:26 schreef dennistd het volgende: Nou ligt Chevremont al even in Veolia-gebied, maar toch... De enige manier om dat soort dingen op te lossen is veel meer mensen bij de bijsturing en machinisten+conducteurs op reserve bij knooppunten. En dan het liefst ook nog een beetje materieel erbij zodat je niet het probleem krijgt dat het personeel er is als vervanging maar dat het treinstel nog vast staat bij Waddinxveen Noord...
Ja, en omdat dat nog veel meer kost aan personeel en materieel, is de beste oplossing dus gewoon korte ritjes. Keeping shit simple.
Joepie, terug naar de onontwarbare spaghettikluwen waarbij één verdwaalde paardebloem in Chèvremont (ja vrienden, ook Nederland heeft stations met Franse namen ) de rest van de dag gevolgen heeft tot in Schagen en Beilen aan toe En waarom?
Omdat NS-machinisten blijkbaar niet in staat zijn om zonder ongelukken te rijden als hun ritten niet afwisselend genoeg zijn. Wat dat over de NS-machinisten zegt als hun collega's bij Veolia, Arriva, Connexxion en Syntus dit wel kunnen, mag eenieder voor zichzelf bepalen.
Omdat NS-machinisten blijkbaar niet in staat zijn om zonder ongelukken te rijden als hun ritten niet afwisselend genoeg zijn. Wat dat over de NS-machinisten zegt als hun collega's bij Veolia, Arriva, Connexxion en Syntus dit wel kunnen, mag eenieder voor zichzelf bepalen.
Tsja. Als men op mijn begrip zit te wachten voor dit soort "acties" dan hoop ik dat ze brood meegenomen hebben. En een slaapzak.
Omdat NS-machinisten blijkbaar niet in staat zijn om zonder ongelukken te rijden als hun ritten niet afwisselend genoeg zijn. Wat dat over de NS-machinisten zegt als hun collega's bij Veolia, Arriva, Connexxion en Syntus dit wel kunnen, mag eenieder voor zichzelf bepalen.
Machinisten van Arriva in Noord-Nederland en in de Achterhoek hebben wel degelijk wat meer afwisselende diensten dan de hele dag op één traject rond te rijden.
En dat kan niet zonder reizigers hinder te bezorgen?
Nah, omdat het nog proefbedrijf is verschijnen de treinen niet in de reisplanners. Gevolg daarvan is dus dat er minder intercitytreinen rijden dan er volgens de dienstregeling zouden moeten rijden. Dus slechts 2 ICd treinen in plaats van de geplande 4 naar Breda en dus minder intercitytreinen tussen Den Haag en Rotterdam.
Machinisten van Arriva in Noord-Nederland en in de Achterhoek hebben wel degelijk wat meer afwisselende diensten dan de hele dag op één traject rond te rijden.
Leuk voor ze. Ik kan gewoon echt geen begrip hebben voor dit soort kul. Er zijn in de havens van Rotterdam, en Antwerpen, en Hamburg, machinisten die vele malen stompzinnigere trajecten rijden dan, hell, al zou je de hele dag de Hoekse lijn op en neer moeten rijden. Het is gewoon gejank en het slaat nergens op.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
bovendien onjuist. Er komen knip en plak sessies om te kijken of er wat mogelijk is nou dan heb ik nieuws voor je die sessies stonden voor het overleg van gisteren en zelfs voor maandag al gepland. Er is dus op dit moment nog niks veranderd ten opzichte van afgelopen vrijdag.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
zoiets ja. Meer een soort rommelmarkt waar je werklijnen aan een andere standplaats kunt proberen te slijten in ruil voor iets anders
Ik zie het helemaal voor me. Koehandel met handjeklap voor de sprinter naar Gouda.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
de ouwe dubbeldekkers met rode bankjes doen het weer goed. weinig uitval. gister zag ik het stel waarvan de loc een verfbeurtje had gekregen. het nummer is niet meer terug gekomen, niets meer van te zien. nummerloze 1700
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 2 november 2016 09:19 schreef spectrumanalyser het volgende: de ouwe dubbeldekkers met rode bankjes doen het weer goed. weinig uitval. gister zag ik het stel waarvan de loc een verfbeurtje had gekregen. het nummer is niet meer terug gekomen, niets meer van te zien. nummerloze 1700
er reed er ook 1 verdwaald in de 4000 Uitgeest - Rotterdam. Blijkbaar met met een kerende Amsterdamse machinist want Rotterdam e.o. Mag er niet mee rijden
Op woensdag 2 november 2016 12:44 schreef b2py het volgende: ICE4 wordt inmiddels ingezet in passagiersdiensten, ICE 581/787&786/582 Hamburg - München v.v.
Het zou toch in eerste instantie gebruikt worden om de IC-rijtuigen te vervangen? Of wordt het ICE aanbod uitgebreid?
oei. Er liep een persoon op het spoor, net na Castricum. Politie is ter plaatse en de treinen rijden weer. ongeveer 45 minuten heeft een intercitytrein stil gestaan bij Castricum.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Het zou toch in eerste instantie gebruikt worden om de IC-rijtuigen te vervangen? Of wordt het ICE aanbod uitgebreid?
In eerste instantie zouden ze ook gebruikt worden om de Pimpel te vervangen maar daar is al lang geen sprake meer van. DB is inmiddels ook niet meer van plan om alles door treinstellen te vervangen.
De snelle versie (250km/h) van de ICE4 hoort in elk geval thuis op Neubaustrecken waar die maximumsnelheid ook gereden kan worden. Dan is Hamburg-München wel logisch. De langzame versie (230 km/h) is meer geschikt als een vervanging voor IC-rijtuigen.
er reed er ook 1 verdwaald in de 4000 Uitgeest - Rotterdam. Blijkbaar met met een kerende Amsterdamse machinist want Rotterdam e.o. Mag er niet mee rijden
De 1780 kwam door Gouda met de 4000 rond kwart voor negen vanmorgen. [/somda]
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Zag vandaag een ICE op het spoor bij Elst, deze kwam uit de richting van Den Bosch en was op weg richting Frankfurt. Rijden er standaard ICE's tussen Den Bosch en Frankfurt?
Op woensdag 2 november 2016 14:50 schreef AQUILA. het volgende: Zag vandaag een ICE op het spoor bij Elst, deze kwam uit de richting van Den Bosch en was op weg richting Frankfurt. Rijden er standaard ICE's tussen Den Bosch en Frankfurt?
nee, was vanwege de stremming tussen Utrecht en Arnhem. Gisteren had een vrachtwagen tussen Driebergen-Zeist en Utrecht de bovenleiding vernield. Dit was vanochtend pas om 10.00 uur verholpen.
nee, was vanwege de stremming tussen Utrecht en Arnhem. Gisteren had een vrachtwagen tussen Driebergen-Zeist en Utrecht de bovenleiding vernield. Dit was vanochtend pas om 10.00 uur verholpen.
over niet al te lange tijd zal in het geval van stremming tussen Arnhem en Utrecht omgereden worden via de Betuweroute. Hierdoor blijft de vertraging beperkt tot een half uur.
Het is in dit soort gevallen jammer dat er op de kortste route van Amsterdam naar Arnhem (via de Kippenlijn) geen ruimte meer is voor omgeleide treinen...
Op woensdag 2 november 2016 15:19 schreef Maegrim het volgende: Trein 148 door de rooie net voorbij Science Park Reed er voorbij en hoorde em opgeroepen worden door de treindienstleider
Op woensdag 2 november 2016 15:19 schreef Maegrim het volgende: Trein 148 door de rooie net voorbij Science Park Reed er voorbij en hoorde em opgeroepen worden door de treindienstleider
Het vreemde is dat andere treinen er geen last van hebben gehad.
over niet al te lange tijd zal in het geval van stremming tussen Arnhem en Utrecht omgereden worden via de Betuweroute. Hierdoor blijft de vertraging beperkt tot een half uur.
In een ander topic zocht ik naar een mogelijkheid tot het reizen van Helmond naar Munster Osnabruck Airport. Ik heb een Rail & Fly-Fahrkarte gekregen bij mijn reisdocumenten. Kan iemand mij vertellen of deze al vanaf Venlo geldig is?
Je zou Eurobahn (de vervoerder) even kunnen mailen: info@eurobahn.de En koop anders gewoon een kaartje Venlo-Kaldenkirchen, zo duur zal dat niet zijn. Ik kan alleen nergens de prijs daarvan vinden.. Ik vermoed dat dat nog steeds het Zusatzticket is van ¤3,30, maar zeker weet ik het niet.
Op donderdag 3 november 2016 13:35 schreef dennistd het volgende: Je zou Eurobahn (de vervoerder) even kunnen mailen: info@eurobahn.de En koop anders gewoon een kaartje Venlo-Kaldenkirchen, zo duur zal dat niet zijn. Ik kan alleen nergens de prijs daarvan vinden.. Ik vermoed dat dat nog steeds het Zusatzticket is van ¤3,30, maar zeker weet ik het niet.
Rail&fly is wrs niet geldig. De redelijk nieuwe regeling is dat VRR-kaartjes geldig zijn, behalve de duurste voor het hele Verbundraum. Dus ik zou de gok niet nemen
Maar die gast in dat topic... de combi Duits studenten-OV+Nederlands OV is altijd al geldig geweest, heb dat zelf ook heel vaak gedaan, ook wel eens bij het loket nagevraagd, en nooit gedoe mee gehad.
Wacht wat, wordt er nou nog stééds moeilijk gedaan over dat kleine flutstukje? Ik reis daar altijd D -> NL met een STT en nog nooit dáár controle gehad, heb ik even geluk gehad blijkbaar. Dacht ook dat dat een paar jaar terug bij het NRW-tariefsysteem was getrokken?
Op donderdag 3 november 2016 14:23 schreef Prins_Pils het volgende: Wacht wat, wordt er nou nog stééds moeilijk gedaan over dat kleine flutstukje? Ik reis daar altijd D -> NL met een STT en nog nooit dáár controle gehad, heb ik even geluk gehad blijkbaar. Dacht ook dat dat een paar jaar terug bij het NRW-tariefsysteem was getrokken?
Ja en nee.
De regeling is nu zo ingewikkeld dat je minstens drie advocaten nodig hebt om het te begrijpen (welke tickets niet / tot de grens / op het hele traject tussen beide stations geldig zijn). En dat idd voor zo'n klein flutstukje.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2016 14:28:12 ]
Op donderdag 3 november 2016 10:19 schreef babipangang het volgende: In een ander topic zocht ik naar een mogelijkheid tot het reizen van Helmond naar Munster Osnabruck Airport. Ik heb een Rail & Fly-Fahrkarte gekregen bij mijn reisdocumenten. Kan iemand mij vertellen of deze al vanaf Venlo geldig is?
Dat wordt toch de auto parken in Kaldenkirchen dus.
Op donderdag 3 november 2016 14:27 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb Venlo - Kaldenkirchen ooit nog op een Edmondson-kaartje gereden Gewoon aan het loket gekocht
Op donderdag 3 november 2016 14:23 schreef Prins_Pils het volgende: Wacht wat, wordt er nou nog stééds moeilijk gedaan over dat kleine flutstukje? Ik reis daar altijd D -> NL met een STT en nog nooit dáár controle gehad, heb ik even geluk gehad blijkbaar. Dacht ook dat dat een paar jaar terug bij het NRW-tariefsysteem was getrokken?
Een SchönerTagTicket is inderdaad wel geldig tegenwoordig, maar er zijn nog heel veel kaartsoorten die niet geldig zijn.
Grootste probleem is daarbij dat veel kaartjes geldig zijn tot het laatste station voor de grens, in plaats van tot de grens. Vaak mis je daarbij dus net het stukje Venlo Grens-Kaldenkirchen (1650m) of Roosendaal Grens-Essen (750m).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 3 november 2016 14:27 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb Venlo - Kaldenkirchen ooit nog op een Edmondson-kaartje gereden Gewoon aan het loket gekocht
Op donderdag 3 november 2016 14:27 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb Venlo - Kaldenkirchen ooit nog op een Edmondson-kaartje gereden Gewoon aan het loket gekocht
Hoeveel dukaten koste dat? Of heb je die nog met kralen betaald?
Overigens is het ook voor Arnhem-Emmerich nog niet geregeld. Dit kreeg ik terug op mijn vraag daarover aan Abellio dit weekend:
quote:
Mit der Betriebsaufnahme 06.04.2017 des grenzüberschreitenden Verkehrs auf der Linie RE 19 Arnhem – Düsseldorf wird der VRR-Tarif bis in die neuen Tarifgebiete Zevenaar und Arnhem erweitert. In Arnhem und Zevenaar wird Abellio Ticket Automaten aufstellen, an denen die Tickets erhältlich sein werden. Die Anerkennung und der Verkauf von NRW Pauschalpreistickets zum 06.04.2017 ist gewünscht, befindet sich jedoch noch in Vorbereitung und kann heute nicht verbindlich bestätigt werden. Eine vollständige Einbeziehung in den NRW-Tarif ist aus technischen Gründen erst zu einem späteren Zeitpunkt möglich.
Mogelijk dus nog geen NRW SchönerTagTickets vanaf de start...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 3 november 2016 16:17 schreef dennistd het volgende: Overigens is het ook voor Arnhem-Emmerich nog niet geregeld. Dit kreeg ik terug op mijn vraag daarover aan Abellio dit weekend:
[..]
Mogelijk dus nog geen NRW SchönerTagTickets vanaf de start...
Op donderdag 3 november 2016 19:45 schreef Dr_Flash het volgende: nee dat je vanaf een +34 telefoonnummer belt. Of je daar bent om te werken of dat je de ibizahoertjes af loopt te vegen, geen idee
Zoals ook in de aanbesteding gevraagd stond, en voor zover dat nog niet bekend was: Uit de NSR materieellengten in de perron- en spoorlengten van Prorail blijkt dat de 5 baks ICNG wordt 110 meter lang, en de 8 baks ICNG 160,5m. Daarmee passen resp. 15 en 16 bakken mooi binnen het "maximum" van 340m voor intercitytreinen.
ELTEN - Agenten hebben donderdagavond waarschijnlijk het leven van een 56-jarige automobilist gered. De man uit Emmerik was met zijn auto het spoor opgereden en kon net voor de trein arriveerde uit zijn auto getrokken worden. Zijn auto werd wel geschept door de trein, wat een ravage veroorzaakte. Wonderwel raakte niemand gewond. De 110 passagiers van de trein, een ICE, zijn geëvacueerd.
Volgens de politie reed de 56-jarige over de Emmericher Strasse in Elten en wilde hij na het spoor rechts afslaan. De man was echter zo onder invloed dat hij al op de spoorwegovergang met zijn stuur draaide. Hierdoor kwam hij op de rails terecht.
Aanrijding Kort daarop zagen agenten het voertuig op het spoor staan. Ze konden de 'zwaar beschonken man' uit de auto halen, waarna de spoorbomen zakten voor een naderende ICE. De machinist kon een aanrijding met de auto van de man niet meer voorkomen. Volgens de politie werd de auto opzij geramd en naar de overzijde van het spoor geslingerd. De trein kwam 150 meter verderop tot stilstand.
Geen gewonden De inzittenden van de trein zijn per bus naar Arnhem gebracht.
Op vrijdag 4 november 2016 13:14 schreef Peterselieman het volgende: Schaterlachend het weekend in. De gemeente Enschede wil een IC-verbinding met Zwolle die er maximaal 30 minuten over doet
Ook Münster moet in 30 minuten bereikt kunnen worden en Amsterdam in 1,5 uur
De 30 minuten slaan nergens op maar Amsterdam in 1,5 uur lijkt me niet eens zo vergezocht. Dan moeten ze Wierden-Zwolle verdubbelen, daar een IC over laten rijden en met 200 over de Hanzelijn knallen, met 160 door Lelydorp en over de Flevolijn, dan kom je een heel eind in de buurt.
Op vrijdag 4 november 2016 12:52 schreef boriq het volgende: Zoals ook in de aanbesteding gevraagd stond, en voor zover dat nog niet bekend was: Uit de NSR materieellengten in de perron- en spoorlengten van Prorail blijkt dat de 5 baks ICNG wordt 110 meter lang, en de 8 baks ICNG 160,5m. Daarmee passen resp. 15 en 16 bakken mooi binnen het "maximum" van 340m voor intercitytreinen.
ICE 105 v. Arnhem 09:08 tot Duisburg Hbf 10:06 >>> 2e klas > Geen zitplaatsreserveringen EC 9 v. Duisburg Hbf 10:15 tot Baden Baden 14:05 >>> 1e klas > Rijtuig 263 Zitplaats 61, 91-96. Zitten (helaas) niet alle 7 bij elkaar, kon niet zo geboekt worden.. RE 4729 v. Baden Baden 14:30 Konstanz 17:16 >>> geen zitplaatsreservering mogelijk
terugreis 2e klas: Friedrichshafen Hafen 11:26 naar Stadt, a. 11:27 >>> Geen zitplaatsreservering mogelijk Evt trein eerder ook mogelijk, Regionalverkehr heeft geen Zugbindung
IRE 4218 Friedrichshafen Stadt 11:31 Ulm Hbf 12:44 >>> Geen zitplaatsreservering mogelijk ICE 518 Ulm Hbf 12:50 Mannheim Hbf 14:28 >>> Rijtuig 23 Zitplaatsen 91-95, 97 en 98 EC 8 Mannheim Hbf 14:39 Köln Hbf 17:05 >>> Rijtuig 253 Zitplaatsen 22-28 ICE 104 Köln Hbf 19:14 Arnhem 20:58 >>> Rijtuig 25 zitplaatsen 52, 54, 58, 61-67 * * Volgens ICE Fansite is rijtuig 25 de Bistro, maar het is een Grossraumwagen náást de Bistro.
Op vrijdag 4 november 2016 12:52 schreef boriq het volgende: Zoals ook in de aanbesteding gevraagd stond, en voor zover dat nog niet bekend was: Uit de NSR materieellengten in de perron- en spoorlengten van Prorail blijkt dat de 5 baks ICNG wordt 110 meter lang, en de 8 baks ICNG 160,5m. Daarmee passen resp. 15 en 16 bakken mooi binnen het "maximum" van 340m voor intercitytreinen.
Handig nu we net een aantal perrons op 325 meter hebben gebouwd.. "Want VIRM12 is maar 320 meter lang."
De 30 minuten slaan nergens op maar Amsterdam in 1,5 uur lijkt me niet eens zo vergezocht. Dan moeten ze Wierden-Zwolle verdubbelen, daar een IC over laten rijden en met 200 over de Hanzelijn knallen, met 160 door Lelydorp en over de Flevolijn, dan kom je een heel eind in de buurt.
De grap is.. Als je die 30 minuten naar Zwolle binnenhaalt dan krijg je die anderhalf uur er gratis bij met 140 km/h. Als je wel harder rijdt door Flevoland kan de ambitie naar Zwolle wat achteruit. Nu is dat ook net die ene die ik het meeste betwijfel qua haalbaarheid. Alleen al naar Almelo ben je al meer dan 10 minuten kwijt.
CAF boert maar goed de laatste tijd. Niet alleen mag het bedrijf treinen leveren aan de NS, maar ook trams in Amsterdam en Utrecht. Ook De Lijn heeft nu een order voor 146 trams bij het Spaanse bedrijf geplaatst. En er volgen metro's voor Brussel.
Een deel is natuurlijk nog wel onder voorbehoud ivm bezwaarprocedures en voornemens van gemeentes.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Oeps, Thalys heeft blijkbaar de bovenleiding naar beneden gehaald tussen Breda en Rotterdam Officiële prognose momenteel op 22:30, maar ik geloof niet dat dat gehaald gaat worden. Overigens was de eerste melding problemen met het materieel, dus vandaar die korte prognose. Toen was nog niets bekend over de bovenleiding
[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 04-11-2016 21:17:46 ]
Het lijkt mee te vallen: In de meeste recent gerealiseerde projecten zit het wel goed. Amersfoort Schothorst lijkt een uitzondering te zijn: 319 meter. Formeel mag VIRM12 dan eigenlijk niet eens. In de praktijk gaat dat natuurlijk gewoon goed.
Ik vind het ook echt onbegrijpelijk dat ze Den Haag - Venlo nu vervangen door Den Haag - Eindhoven. Die HSL ligt te vaak plat voor een trein die altijd aardig bezet is en daarbij vind ik het raar dat je het personeel van (uiteindelijk) 4 standplaatsen op een verplichte cursus gaat sturen voor een tijdswinst van 9 minuten
Vreemd kosten - baten plaatje vind ik het
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Ik snap je redenatie niet, geen vooruitgang omdat de trein vol zit en straks over een lijn gaat rijden waar de toekomst is? Vervolgvraag, hoe zou jij het oplossen om een snellere reis te bieden tegen minimale extra kosten?
Op zaterdag 5 november 2016 12:27 schreef b2py het volgende: Ik snap je redenatie niet, geen vooruitgang omdat de trein vol zit en straks over een lijn gaat rijden waar de toekomst is? Vervolgvraag, hoe zou jij het oplossen om een snellere reis te bieden tegen minimale extra kosten?
De HSL ligt te vaak plat en de trein zit goed vol die er nu overheen geleid gaat worden en dat lijkt hem een slechte ontwikkeling om dat over de HSL te duwen, dat staat er toch? Ps, moet jij niet slapen?
Ik vind het ook echt onbegrijpelijk dat ze Den Haag - Venlo nu vervangen door Den Haag - Eindhoven. Die HSL ligt te vaak plat voor een trein die altijd aardig bezet is en daarbij vind ik het raar dat je het personeel van (uiteindelijk) 4 standplaatsen op een verplichte cursus gaat sturen voor een tijdswinst van 9 minuten
Vreemd kosten - baten plaatje vind ik het
Je personeel verplicht op training sturen is niet raar, punt uit. Als je dat serieus raar vindt dan heb je gewoon niets te zoeken in de grotemensenwereld.
NS en ProRail en het ministerie en de reizigersorganisaties en het CBS enzo, werken met ingewikkelde statistische modellen en gebruiken daarnaast klantcontactinformatie om vast te stellen hoeveel mensen dingen willen of niet willen en hoeveel mensen ergens voordeel van hebben. Die 9 minuten kan zich eenvoudig vertalen in 30 minuten minder reistijd. Of een kwartier op andere plekken. Dat heeft ook een vrij heftige impact op mensen (opeens 2x15 minuten extra vrije tijd per dag is niet mis). De voordelen, met andere woorden het aantal mensen wat voordeel heeft bij een trein over de HSL, is simpelweg groter dan het aantal mensen dat nadeel heeft van de nieuwe constructie (is de redenatie).
En trouwens, ik vraag me af hoeveel mensen er daadwerkelijk van Den Haag naar Venlo moeten, ik denk 1 of 2 per trein. En ik denk dat dat bij omklappen naar Utrecht positief uitpakt voor de Venloërs. De sprinter van Zwolle naar Utrecht Centraal zit ook vol maar er reist praktisch niemand met die trein tussen die twee stations. Den Haag-Aidshoven is veel belangrijker.
Het lijkt mee te vallen: In de meeste recent gerealiseerde projecten zit het wel goed. Amersfoort Schothorst lijkt een uitzondering te zijn: 319 meter. Formeel mag VIRM12 dan eigenlijk niet eens. In de praktijk gaat dat natuurlijk gewoon goed.
En Schothorst is dan ook speciaal verlengd vanwege de werkzaamheden bij Utrecht, waardoor de 11700 en 2800 gekoppeld rijden. Daarom moet daar twaalf bakken VIRM passen. Als je alleen naar Den Haag rijdt (en het Rotterdam-deel dus gewoon apart rijdt vanaf Utrecht) heb je aan tien bakken VIRM wel genoeg lijkt me.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 5 november 2016 12:43 schreef b2py het volgende: Overigens is het in de toekomst als ICNG is ingestroomd de bedoeling om Den Haag - Venlo weer in ere te herstellen
Ik dacht dat Venlo definitief aan Utrecht gekoppeld zou worden vanwege de nu al hogere reizigersaantallen die kant op?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je personeel verplicht op training sturen is niet raar, punt uit. Als je dat serieus raar vindt dan heb je gewoon niets te zoeken in de grotemensenwereld.
Hier ben ik gestopt met lezen.
Ik was blijkbaar per abuis in de veronderstelling dat ik een plek gevonden had waar mensen die interesse hebben in het spoor/werken bij het spoor daadwerkelijk een leuk en volwassen gesprek konden voeren. Het blijkt maar weer dat ik er faliekant naast zat en in dit topic zich net zoveel zuurpruimen bevinden die mij hebben doen besluiten Yammer en diverse reizigersforums te verlaten.
Doei
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Nou die enquetes van NS Internationaal worden er ook niet aantrekkelijker op.
quote:
1. Bent u de afgelopen 2 jaar in Londen geweest? a) Ja, met de trein b) Ja, met een ander vervoermiddel c) Nee.
Ehm, nou nee, is alweer een jaar of 4 geleden. C. Normaal krijg je dan "okee je hoort niet bij de doelgroep, doei, sukkel " of zo he. Nu niet
quote:
2. Wat is de reden dat u niet in Londen geweest bent? a) Geen tijd b) Geen geld c) Geen zin d) Londen is een kutstad e) Niet aan gedacht
Whut? Eehm. Eh. Jezus. Wat rukt het Nou. E maar dan
quote:
3. Wat is voor u de reden om met de trein naar Londen te gaan? a) De trein is geweldig b) De trein is fantastisch c) De trein is superduperawesome d) De trein is megalohexaturboporno e) De trein is Über-ober-Affen-Titten-geil
WTF Ik ga niet naar Londen. En ALS ik naar Londen ga dan ZEKER niet met de trein Sodemieter op met je kutvragenlijst
Ik was blijkbaar per abuis in de veronderstelling dat ik een plek gevonden had waar mensen die interesse hebben in het spoor/werken bij het spoor daadwerkelijk een leuk en volwassen gesprek konden voeren. Het blijkt maar weer dat ik er faliekant naast zat en in dit topic zich net zoveel zuurpruimen bevinden die mij hebben doen besluiten Yammer en diverse reizigersforums te verlaten.
Doei
Daar heeft het geen fuck mee te maken, in iedere Arbo-adviescode staat dat het zeer belangrijk is om je medewerkers iedere twee jaar minimaal op te leiden voor iets.
Maargoed, als je zo snel op je tere zieltje getrapt bent heb je wat mij betreft ook niets te zoeken in de grotemensenwereld.
Ik was blijkbaar per abuis in de veronderstelling dat ik een plek gevonden had waar mensen die interesse hebben in het spoor/werken bij het spoor daadwerkelijk een leuk en volwassen gesprek konden voeren. Het blijkt maar weer dat ik er faliekant naast zat en in dit topic zich net zoveel zuurpruimen bevinden die mij hebben doen besluiten Yammer en diverse reizigersforums te verlaten.
Doei
Hier is de dooddoener: "ken je mede-users". Je komt nu over als iemand die een hipstertent binnenkomt om vervolgens te gaan klagen over baarden.
b2py moet de baard nog in z'n keel krijgen en die van doodlook wordt al grijs. Vandaar.
Daarbij is het bijna Sinterklaas dus sowieso de tijd van baarden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik was blijkbaar per abuis in de veronderstelling dat ik een plek gevonden had waar mensen die interesse hebben in het spoor/werken bij het spoor daadwerkelijk een leuk en volwassen gesprek konden voeren. Het blijkt maar weer dat ik er faliekant naast zat en in dit topic zich net zoveel zuurpruimen bevinden die mij hebben doen besluiten Yammer en diverse reizigersforums te verlaten.
O ja, ik zou nog eens een reisverslagje posten. Business class HSL in China
Natuurlijk is er op het station een aparte lounge voor business class reizigers, met luxe stoelen en gratis wat te eten en drinken.
De laatste dag van een "golden week", een van de drukste dagen van het jaar. Sommige treinen hebben daardoor een minuut of 10 - 15 vertraging.
Instappen. Een leuke treinenfoto maken is er niet bij. Je mag pas het perron op als de trein is aangekomen en dan moet alles efficiënt gebeuren, dus nog even naar het uiteinde van het perron lopen kan niet omdat je dan meteen door een servicemedewerker wordt aangesproken.
Veel beenruimte. Alhoewel zelfs in de 2e klas de beenruimte in Chinese en Japanse hogesnelheidstreinen ook erg ruim is. De stoelen maken de naam 'business class' wel waar, ze zijn helemaal verstelbaar en je kan ze zelfs helemaal plat maken zoals een bed.
Wat te drinken en een paar snacks
Een maaltijd mag natuurlijk ook niet ontbreken. Maar het is niet beter dan matig vliegtuig-eten.
Aankomst in Peking. Omdat het een 'zwarte vrijdag' is, is het erg druk om de metro in te komen. Maar de Chinezen zijn goed in crowd management.
[ afbeelding ] Instappen. Een leuke treinenfoto maken is er niet bij. Je mag pas het perron op als de trein is aangekomen en dan moet alles efficiënt gebeuren, dus nog even naar het uiteinde van het perron lopen kan niet omdat je dan meteen door een servicemedewerker wordt aangesproken.
Jammer hoor Beviel het wel voor de rest? Voor wat voor rit was dit? Hoeveel km, uur? Waren de tarieven enigszins schappelijk?
WTF Ik ga niet naar Londen. En ALS ik naar Londen ga dan ZEKER niet met de trein Sodemieter op met je kutvragenlijst
Maar dat antwoord stond er niet tussen " />
Hé, die enquête kreeg ik ook. Maar nadat ik aangaf dat ik het afgelopen jaar met de trein naar Londen ben geweest gingen ze ineens verder over Parijs.
Naar Londen vliegen is iets wat niet snel in me opkomt. De trein is voor mij vanuit Breda sneller (mede dankzij Noorderkempen ), en anders rij ik het wel met de auto.
Zo duur is een ferry van Calais naar Dover niet, en dat vind ik ook nog eens hartstikke leuk.
Vanwege slecht weer is de Ouigo die de service naar Marseille moet verzorgen 4 uur te laat op Marne la Vallee, de SNCF besluit een gewone TGV in te zetten....Maar dan ontstaat t besef bij de reiziger dat daar 20 procent minder reizigers inkan (en er ook een eerste klas is)
Hé, die enquête kreeg ik ook. Maar nadat ik aangaf dat ik het afgelopen jaar met de trein naar Londen ben geweest gingen ze ineens verder over Parijs.
Naar Londen vliegen is iets wat niet snel in me opkomt. De trein is voor mij vanuit Breda sneller (mede dankzij Noorderkempen ), en anders rij ik het wel met de auto.
Zo duur is een ferry van Calais naar Dover niet, en dat vind ik ook nog eens hartstikke leuk.
mja, dan moet je onderweg de resten van de brandende takken en dergelijke nog wel ontwijken ...
Hé, die enquête kreeg ik ook. Maar nadat ik aangaf dat ik het afgelopen jaar met de trein naar Londen ben geweest gingen ze ineens verder over Parijs.
Naar Londen vliegen is iets wat niet snel in me opkomt. De trein is voor mij vanuit Breda sneller (mede dankzij Noorderkempen ), en anders rij ik het wel met de auto.
Zo duur is een ferry van Calais naar Dover niet, en dat vind ik ook nog eens hartstikke leuk.
De stoptrein Arnhem - Düsseldorf v.v., die gaat rijden vanaf 6 april 2017, is inmiddels in de DB-reisplanner te vinden.
Van Arnhem náár Duitsland vertrekt de eerste trein gaat om 05:44, de laatste trein vertrekt om 22:44. In omgekeerde richting komt de eerste trein om 7:15 aan in Arnhem, de laatste arriveert om 0:15. De rittijd in beide richtingen bedraagt 1:49.
Er rijdt elk uur een trein, voor de laatste trein náár Duitsland en de eerste trein uit Duitsland geldt dat er in Duisburg moet worden overgestapt op een S-Bahn van/naar Düsseldorf.
Op dit moment rijden er een RE5 Emmerich - Koblenz en een RB35 Wesel - Düsseldorf. Met ingang van de nieuwe dienstregeling wordt de RE5 ingekort tot Wesel - Koblenz, en wordt de RB35 doorgetrokken naar Arnhem. Die gaat dan RE19 heten, omdat er tussen Arnhem en Emmerich één en ander wordt overgeslagen.
Is die nieuwe Sprinter al in gebruik ofzo? Zag hem vanaf Arnhem centraal in de richting van Ede vertrekken, vanaf het perron waar de stoptrein normaal vertrekt.
NS is bezig met het integraal proefbedrijf, er wordt gereden volgens een vaste dienstregeling maar dan zonder reizigers. Gebeurt ook tussen Den Bosch en Oss.
Op zaterdag 5 november 2016 19:05 schreef James1988 het volgende: De stoptrein Arnhem - Düsseldorf v.v., die gaat rijden vanaf 6 april 2017, is inmiddels in de DB-reisplanner te vinden.
Van Arnhem náár Duitsland vertrekt de eerste trein gaat om 05:44, de laatste trein vertrekt om 22:44. In omgekeerde richting komt de eerste trein om 7:15 aan in Arnhem, de laatste arriveert om 0:15. De rittijd in beide richtingen bedraagt 1:49.
Er rijdt elk uur een trein, voor de laatste trein náár Duitsland en de eerste trein uit Duitsland geldt dat er in Duisburg moet worden overgestapt op een S-Bahn van/naar Düsseldorf.
Dat zijn tegenwoordig allemaal standardcomponenten. Verder lijkt het me niet dat Bombardier dat allemaal zelf ontwerpt, dat wordt ingekocht bij een bedrijf zoals ABB of Schneider.